abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 januari 2021 @ 09:17:47 #201
19840 Libris
Live from Singapore
pi_197545209
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 08:51 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Typisch dat het daar allemaal wel gewoon kan. Ze hebben in heel Singapore 59k cases gehad. Ong zelfde als alleen Amsterdam.
Gisteren 40 besmettingen terwijl het relatief lang leve de lol is.

Waar zit het verschil dan in? Komt het door het weer? Gedrag van mensen? Mondkapjes? Is ook gewoon een dichtbevolkt gebied met een hoop open en het raakt ze daar amper vergeleken met west europa.
Moeilijk te zeggen, er kunnen een aantal oorzaken zijn. Door SARS in 2002/2003 zijn mensen meer voorbereid en zat de schrik er goed in. Een mondkapje op is cultureel misschien een minder groot iets dan in Nederland. De overheid verstrekt ook mondkapjes aan iedereen (https://mothership.sg/202(...)free-masks-november/), ik werk al haast een jaar thuis (meeste tijd iig). Daarnaast is Singapore een eiland en is het makkelijker om mensen buiten te houden of iig te controleren wie er binnen komt. Een groot deel can de 59K cases (54.5K) waren foreign workers in gezamelijke slaapverblijven (dorms). Maar 2300 van de besmettingen waren in de samenleving. En als er minder besmettingen zijn, besmet je ook minder andere (duh). De andere 2300 besmettingen zijn reizigers die het land binnenkomen ( https://covidsitrep.moh.gov.sg/).

Het weer (hoge luchtvochtigheid, warm) kan ook zeker een impact hebben. Daarnaast zijn de protocollen goed, voel je je ziek, dan meteen naar de dokter en 5 dagen niet het huis uit (ik had in Maart vorig jaar wat keelpijn, dus ook 5 dagen niet naar supermarkt, werk, etc).

Hier zie je ook geen viruswappies protesteren.. dat kan ook helpen (of huisartsen verklaren dat covid een hoax is...)
pi_197545210
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 07:34 schreef xFriendx het volgende:
Nu ik Noek hier weer zie moest ik weer denken aan wat m'n broer gister doorstuurde:

https://dagblad010.nl/Lan(...)tijdens-coronacrisis

Vond het nog best veel, zowel de kwart als de 5,6 kilo.
Verbaast me niks. Mijn beweging bestaat doorgaans uit fietsen naar werk en terug. Daar denk ik niet over na, het is een gewoonte. Ineens is dat weggevallen. Een nieuwe gewoonte creëer je niet zomaar. Zeker nu de kinderen thuis zitten, kunnen alle gewoontes wéér op de schop. Ik ben er bewust mee bezig en dat gaat aardig, maar het kost me wel moeite. Daar komt bij dat neerslachtigheid het lastiger maakt om in beweging te komen; vaak blijf ik liever gewoon in bed liggen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_197545222
Toch vraag ik me af waarom mensen zeggen dat de B117 geen probleem is als ze het in de UK met de strenge maatregelen die er gelden onder controle hebben gekregen en de daling lijkt ingezet.

Met (strenge) maatregelen zal een virus toch altijd onder controle te krijgen zijn? Als mensen geen contacten hebben, of in ieder geval heel erg weinig, dan kan het virus toch niet verspreid worden? Het gaat er met de besmettelijkheid toch om dat het gemakkelijker of minder gemakkelijk verspreid wordt als mensen bij elkaar zijn?

Ik probeer dit oprecht te begrijpen. Kan iemand me uitleggen of ik een denkfout maak, en welke dan?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_197545232
Ineens weet iedereen wat FFP is, kwam er net achter dat die mondkapjes die ik al sinds het begin gebruik ook FFP2 zijn, zo'n pino ding, zitten een stuk beter dan die blauwe chirurgische maskers.

Zie ook net dat ik nog 2 maskers van de Gamma heb liggen, ooit gebruikt om te verven, en warempel, daar staat FFP1 op, dat bestaat dus ook, logisch ook :')
pi_197545246
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:16 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Wat trouwens ook kan betekenen dat als de testbereidheid in 'normale' gemeentes een beetje op orde is, het met het aantal asymptomatische gevallen nogal meevalt.
Dat zou alleen maar een goed teken zijn.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197545247
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:18 schreef miss_sly het volgende:
Toch vraag ik me af waarom mensen zeggen dat de B117 geen probleem is als ze het in de UK met de strenge maatregelen die er gelden onder controle hebben gekregen en de daling lijkt ingezet.

Met (strenge) maatregelen zal een virus toch altijd onder controle te krijgen zijn? Als mensen geen contacten hebben, of in ieder geval heel erg weinig, dan kan het virus toch niet verspreid worden? Het gaat er met de besmettelijkheid toch om dat het gemakkelijker of minder gemakkelijk verspreid wordt als mensen bij elkaar zijn?

Ik probeer dit oprecht te begrijpen. Kan iemand me uitleggen of ik een denkfout maak, en welke dan?
Volgens mij lijken onze maatregelen behoorlijk op die de UK nu heeft.
I'll give you something to do
pi_197545250
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:18 schreef miss_sly het volgende:

Klopt, echter als maatregelen niet worden opgevolgd kan je maatregelen treffen totvje een ons weegt.
Beter kan je kijken naar het aantal besmettingen vs de opgevolgde maatregelen ipv opgelegde maatregelen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 21 januari 2021 @ 09:21:52 #208
19840 Libris
Live from Singapore
pi_197545262
quote:
10s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:05 schreef Dven het volgende:

[..]

Aantal zaken zijn te verzinnen maar dit helpt vooral wel wil je er heel wat zekerder van zijn dat de bevolking zich aan een x-aantal regels houdt die er in principe voor zorgen dat je relatief gemakkelijk door dit soort crisissen wandelt.
[..]

Tevens is men in Nederland over het algemeen niet zo happig om bepaalde vrijheden op te geven, ook opdat andere weer behouden kunnen blijven. App dit, contactonderzoek dat, privacy zus, test zo.

Nouja, zo eindig je op den duur dus dat je de hont van de buurman moet lenen om rond 21:00 even een frisse neus te halen.
Maar ik heb ook wel een beetje het idee dat mensen die normaal niet om 21:00 buitenkomen nu wel zo nodig een hont moeten hebben, om dan maar de vrijheid te hebben om naar buiten te mogen... :)

Er is vrijheid en er is een perceptie van vrijheid. Natuurlijk is hier discussie over de tracking app die we hebben (https://www.tracetogether.gov.sg/) en niet iedereen is er blij mee, en natuurlijk zijn er mensen die het niet gebruiken, maar als ik naar een restaurant kan of een filmpje kan pakken, dan neem ik zo'n app maar voor lief. Mischien een iets andere denkwijze.
  donderdag 21 januari 2021 @ 09:24:35 #209
19840 Libris
Live from Singapore
pi_197545287
quote:
10s.gif Op donderdag 21 januari 2021 08:39 schreef Caland het volgende:

[..]

Zo zie je maar dat vrijheid voor iedereen anders is.
Deze vrouw was positief en heeft andere mensen aangestoken. Als er expliciete regels zijn dat je je contacten moet delen om anderen te beschermen, is het dan zo vreemd? Is er zo'n paranoia dat 'de staat' echt niet meer te vertrouwen is?
  donderdag 21 januari 2021 @ 09:26:28 #210
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_197545305
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:24 schreef Libris het volgende:
Is er zo'n paranoia dat 'de staat' echt niet meer te vertrouwen is?
Nouja, als je hier alle bewegingen en commentaren hoort.. is die paranoia er echt.
pi_197545310
quote:
2s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:26 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Nouja, als je hier alle bewegingen en commentaren hoort.. is die paranoia er echt.
Onder een beperkte groep mensen
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 21 januari 2021 @ 09:27:28 #212
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_197545314
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:26 schreef sjorsie1982 het volgende:
Onder een beperkte groep mensen
Ik ben er juist bang voor dat die groep een stukje groter is dan ik denk (en hoop) :{
pi_197545322
Zou het niet beter zijn als van Dissel, Gommers en Kuijpers hun zorgen eerst intern bespreken voordat ze deze paniekberichten de ether inzenden? Ze weten dat dit groots uitgemeten wordt in de media. Wie wordt er nu wijzer van doordat van Dissel zegt te betwijfelen of het vaccin wel tegen de mutaties werkt? Dit levert enkel en alleen paniek op en is voer voor de complotgekkies. Ik neem aan dat fabrikanten als Pfizer en Co. allang een onderzoek gestart zijn.

Als je anti-vaxxers wil moet je het inderdaad zo aanpakken. |:(
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_197545331
Another day in lockdown
  donderdag 21 januari 2021 @ 09:30:24 #215
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197545349
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:24 schreef Libris het volgende:

[..]

Deze vrouw was positief en heeft andere mensen aangestoken. Als er expliciete regels zijn dat je je contacten moet delen om anderen te beschermen, is het dan zo vreemd? Is er zo'n paranoia dat 'de staat' echt niet meer te vertrouwen is?
Nouja, om er iemand 5 maanden voor de cel in te smijten is dan weer het compleet andere uiterste.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_197545350
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:28 schreef byah het volgende:
Another day in lockdown
Ik game veel online (met headset), het verbind op een bepaalde manier wel als je met random mensen speelt uit verweggistan en ze allemaal in hetzelfde schuitje zitten.

Van russen tot zuid-afrikanen (vraag me trouwens al een tijdje af hoe die zuid-afrikanen in de EU server komen).
pi_197545355
Komt Hugo de Jonge na de verkiezingen weer terug op dezelfde plaats? Of wordt er dan een ander ingewerkt?

Wat denken jullie?
Daar moet vast al over nagedacht zijn.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197545366
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:31 schreef capricia het volgende:
Komt Hugo de Jonge na de verkiezingen weer terug op dezelfde plaats? Of wordt er dan een ander ingewerkt?

Wat denken jullie?
Waarom niet? Ik zou zelf ook liever een ander zien op die positie, maar zie niet in waarom ze hem na de verkiezingen zouden vervangen.
pi_197545378
Het ziet er allemaal niet zo best uit. Hebben we eindelijk vaccinaties, blijkt er nu alweer mutaties te zijn die het wel eens zouden kunnen omzeilen (de Braziliaanse en Zuid-Afrikaanse variant).
  donderdag 21 januari 2021 @ 09:34:12 #220
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197545381
quote:

Wat denken jullie?
Als hij door wilt komt hij terug. Maar vraag me af of hij die puf nog heeft.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197545391
quote:

Wat denken jullie?
Laten er we eerst maar is de verkiezingen afwachten. Daarna zal er ook niet meteen een missionair kabinet zitten. Dus er zal nog wel wat tijd overheen gaan voor dat er een opvolger van Hugo er is.
pi_197545392
Als die vaccins niet werken tegen verschillende varianten pleur dan maar alles lekker open. Mensen hebben geen zin meer om nog een jaar in deze puinzooi te zitten.
pi_197545393
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:20 schreef galantis het volgende:

[..]

Volgens mij lijken onze maatregelen behoorlijk op die de UK nu heeft.
Ze zijn in de UK nog iets strenger. Maar voor een groot deel zit het ook in betere naleving omdat de schrik er daar weer goed in zit na de beelden van rijen met ambulances met Covid-patiënten voor de ziekenhuizen in London. Hier zitten we nog in het stadium dat we de noodzaak er niet van inzien ("MaAr de CIjFErs dALen toCh aLL!!") en dus nog zo hard mogelijk onze best doen om de grens op te zoeken of het te omzeilen.
pi_197545395
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:34 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Als hij door wilt komt hij terug. Maar vraag me af of hij die puf nog heeft.
In dat geval zou het tijd worden om die ander nu vast in te gaan werken. Vooral op vaccinatie-gebied. Geen zin in weer drie maanden vertraging.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197545397
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:33 schreef theunderdog het volgende:
Het ziet er allemaal niet zo best uit. Hebben we eindelijk vaccinaties, blijkt er nu alweer mutaties te zijn die het wel eens zouden kunnen omzeilen (de Braziliaanse en Zuid-Afrikaanse variant).
Zie mijn bericht hierboven #218. Dit bedoel ik dus. Dat is dus nog helemaal niet aangetoond.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')