Daar zit ook wel een kern van waarheid in. Maar bij deze vergaande maatregelingen verwacht ik beter geïnformeerd te worden hierover. Of moet ik zelf in het ziekenhuis op onderzoek uitgaan. Het Nederlandse volk verdiend openheid zoals Pieter Omtzigt aangeeft.quote:Op donderdag 21 januari 2021 09:56 schreef capricia het volgende:
[..]
De gemiddelde leeftijd qua Corona ziekenhuisopnamen is begin 60.
Die mensen werken normaal gewoon.
Dat zijn geen bejaarden.
Ik vind het altijd zo lastig te volgen naast m'n werkquote:Op donderdag 21 januari 2021 09:54 schreef _serial_ het volgende:
Zitten we al klaar met de Popcorn [insert popcorn.gif] voor het kamerdebat?
Als de IC bomvol ligt heeft dat natuurlijk ook wel negatieve effecten op die 20'er die bijv. een zwaar autoongeluk krijgt, voor die is er dan immers evengoed geen plaats. En de rest van die effecten kun je als overheid wel deels mitigeren, dat dat niet gebeurd is geen goede reden om de maatregelen dan maar helemaal los te laten.quote:Op donderdag 21 januari 2021 09:54 schreef Caland het volgende:
[..]
Tsja, het lijkt me opzich niet heel onlogisch dat de solidariteit met een bepaalde leeftijdsgroep steeds verder verminderd natuurlijk.
Zelfs een Gommers gaf dinsdag bij Jinek aan dat we dit eigenlijk vooral doen om voornamelijk een bepaalde leeftijdscategorie (60-75) niet op de IC terecht te laten komen maar dat je aan de andere kant ook steeds beter moet bekijken wat voor effecten maatregelen hebben op jongeren.
Ik heb er speciaal even tijd voor vrijgemaakt.quote:Op donderdag 21 januari 2021 09:57 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ik vind het altijd zo lastig te volgen naast m'n werk
Bedankt voor je reactie.quote:Op donderdag 21 januari 2021 09:48 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ik denk dat niemand het zeker weet. Maar er zijn wel redenen om te twijfelen aan de besmettelijkheid. Ons kabinet neemt nu het zekere voor het onzekere en mijns inziens terecht. Ze gaan uit van het slechtste scenario, dus kan het alleen maar meevallen als je daarvanuit gaat.
Aantal redenen:
A. Uk ging helemaal los begin december, met zelfs open pubs
B. In denemarken in de R ook onder de 1, zelfs voor de UK variant. Als de UK variant een hogere R zou hebben van 0,4 tot 0,7 is onder de 1 komen bijna onmogelijk. Want dan zou je een R moeten hebben van de oude variant tussen de 0,3 en 0,6. In deze tijd van het jaar klinkt dat niet erg waarschijnlijk.
C. Er is een hogere viral load bij de mensen geconstateerd met UK mutatie. Ook dat is dan lastig vergelijken.
D. NIet direct de Uk variant zelf en wat meer op de langere termijn, maar het is nu eind januari. Voordat de UK variant hier overheersend is zou het begin maart zijn volgens de schema's van het RIVM. Dan ga je al richting de lente met een beetje geluk en zijn een groot deel van de kwetsbaren al gevacinneerd. Dit zorgt dus voor minder belasting op de zorg.
Kortom, een aantal redenen waarom de UK variant mee zou kunnen vallen. Desondanks snap ik het kabinet volkomen om het zekere voor het onzekere te nemen. Nu moet het volk zich eraan houden en ik betwijfel of dat genoeg gaat gebeuren.
Het enige wat ik moet is poepen. Niemand die mij verplicht een app te installeren en bovendien die telefoon altijd maar bij me te hebben.quote:Op donderdag 21 januari 2021 09:55 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het is spijtig dat wij anno 2021 niet instaat zijn om wetten, bureaucratische regels aan te passen aan de situatie. Want het is natuurlijk van de knotse dat wij in de situatie van een pandemie nog iets te willen hebben. Je zou zo'n app gewoon op je telefoon MOETEN hebben.
Het is spijtig dat wij anno 2021 nog steeds mensen hebben die niet zien dat het recht op privacy niet voor niets bestaat en dat de grondwet niet ingevoerd is om je alleen aan te houden wanneer het goed gaat.quote:Op donderdag 21 januari 2021 09:55 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het is spijtig dat wij anno 2021 niet instaat zijn om wetten, bureaucratische regels aan te passen aan de situatie. Want het is natuurlijk van de knotse dat wij in de situatie van een pandemie nog iets te willen hebben. Je zou zo'n app gewoon op je telefoon MOETEN hebben.
Is een paar dagen geleden hier uitvoerig besproken. Ik kijk of ik het terug kan vinden.quote:
Ik zit er klaar voorquote:Op donderdag 21 januari 2021 09:54 schreef _serial_ het volgende:
Zitten we al klaar met de Popcorn [insert popcorn.gif] voor het kamerdebat?
Ja, dat zijn van die scenario's die men maar al te graag wil voorschotelen. Tot nu toe is het niet eens in de buurt daarvan gekomen en dat zonder vaccin.quote:Op donderdag 21 januari 2021 09:57 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Als de IC bomvol ligt heeft dat natuurlijk ook wel negatieve effecten op die 20'er die bijv. een zwaar autoongeluk krijgt, voor die is er dan immers evengoed geen plaats. En de rest van die effecten kun je als overheid wel deels mitigeren, dat dat niet gebeurd is geen goede reden om de maatregelen dan maar helemaal los te laten.
Het is meer andersom. Er is een groep mensen (en die lijkt steeds groter te worden) die twijfelt over de besmettelijkheid zoals die genoemd wordt. Ze zijn niet zozeer overtuigd van het niet zo besmettelijk zijn, ze zijn niet overtuigd dat hij zoveel besmettelijker is.quote:Op donderdag 21 januari 2021 09:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[..]
Dat is niet mijn vraag.
Mijn vraag is waarom mensen zo overtuigd lijken te zijn van het niet zo besmettelijk zijn van B117 omdat de daling in de UK ook is ingezet en het in NL (nog) niet heel erg stijgt door die variant. Als de maatregelen streng zijn en men houdt zich er redeiljk tot goed aan (al dan niet verplicht) zal ook een meer besmettelijke variant zich niet kunnen verspreiden, lijkt me.
Welke openheid wil je precies, naast de cijfers elke dag?quote:Op donderdag 21 januari 2021 09:57 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Daar zit ook wel een kern van waarheid in. Maar bij deze vergaande maatregelingen verwacht ik beter geïnformeerd te worden hierover. Of moet ik zelf in het ziekenhuis op onderzoek uitgaan. Het Nederlandse volk verdiend openheid zoals Pieter Omtzigt aangeeft.
Exact. Ik denk dat deze maatregelingen ons opgelegd worden door het buitenland.quote:Op donderdag 21 januari 2021 09:59 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja, dat zijn van die scenario's die men maar al te graag wil voorschotelen. Tot nu toe is het niet eens in de buurt daarvan gekomen en dat zonder vaccin.
De besmettelijkheid die genoemd wordt is zo'n 30%, wie twijfelen daar aan?quote:Op donderdag 21 januari 2021 10:01 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het is meer andersom. Er is een groep mensen (en die lijkt steeds groter te worden) die twijfelt over de besmettelijkheid zoals die genoemd wordt. Ze zijn niet zozeer overtuigd van het niet zo besmettelijk zijn, ze zijn niet overtuigd dat hij zoveel besmettelijker is.
Ja zelfs de onderzoekers van Oxford hebben dat aangegeven :quote:Op donderdag 21 januari 2021 10:01 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het is meer andersom. Er is een groep mensen (en die lijkt steeds groter te worden) die twijfelt over de besmettelijkheid zoals die genoemd wordt. Ze zijn niet zozeer overtuigd van het niet zo besmettelijk zijn, ze zijn niet overtuigd dat hij zoveel besmettelijker is.
quote:Zo bleek uit het onderzoek dat mensen met de Britse variant niet meer virusdeeltjes bij zich dragen dan dragers van de normale variant. En spijkerhard bewijs waaróm de mutatie besmettelijker zou zijn, kon door de onderzoekers niet worden geleverd.
Dan ga je wel naar een realiteit waarin mensen eens in de zoveel tijd een prik moeten halen. Ik begrijp niet waarom de overheid 'ons' al niet alvast voorbereid op die werkelijkheid. Men doet nog steeds alsof je nu in dit jaar twee prikkies moet halen, en je bent er vanaf.quote:Op donderdag 21 januari 2021 09:57 schreef Tarado het volgende:
[..]
net als met griep wat ook muteert ben je door ervaring of vaccin al af van veel varianten, corona zal ook blijven muteren dus daar ben je ook nooit helemaal vanaf maar door te vaccineren wel van de bestaande varianten waardoor het gewoon niet meer of minder dan een griepgolf wordt, dus zal het niet meer zo'n grip op ons leven hebben.
Nou, mijn vrouw kan je wel wat verhalen vertellen over ziekenhuizen die afgelopen week dicht zijn gegaan omdat ze simpelweg niets meer konden opnemen.quote:Op donderdag 21 januari 2021 09:59 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja, dat zijn van die scenario's die men maar al te graag wil voorschotelen. Tot nu toe is het niet eens in de buurt daarvan gekomen en dat zonder vaccin.
Correcte cijfers en niet dat gerommel met cijfers en melden dat er een storing is.quote:Op donderdag 21 januari 2021 10:01 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Welke openheid wil je precies, naast de cijfers elke dag?
Oh dat zeg ik niet, al schaar ik deze avondklok wel wat meer onder de politieke maatregelen zonder dat het echt aantoonbaar effect heeft.quote:Op donderdag 21 januari 2021 10:01 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Exact. Ik denk dat deze maatregelingen ons opgelegd worden door het buitenland.
En nu dus niet meer. Want de cijfers nemen af.quote:Op donderdag 21 januari 2021 10:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou, mijn vrouw kan je wel wat verhalen vertellen over ziekenhuizen die afgelopen week dicht zijn gegaan omdat ze simpelweg niets meer konden opnemen.
Tja, hier kan ik niet zoveel mee.quote:Op donderdag 21 januari 2021 10:03 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Correcte cijfers en niet dat gerommel met cijfers en melden dat er een storing is.
Ik denk dat je de cijfers verkeerd interpreteert.quote:Op donderdag 21 januari 2021 10:04 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
En nu dus niet meer. Want de cijfers nemen af.
Ga je nu de cijfers als argument gebruiken terwijl je net zegt dat de cijfers niet kloppen?quote:Op donderdag 21 januari 2021 10:04 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
En nu dus niet meer. Want de cijfers nemen af.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |