abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197545222
Toch vraag ik me af waarom mensen zeggen dat de B117 geen probleem is als ze het in de UK met de strenge maatregelen die er gelden onder controle hebben gekregen en de daling lijkt ingezet.

Met (strenge) maatregelen zal een virus toch altijd onder controle te krijgen zijn? Als mensen geen contacten hebben, of in ieder geval heel erg weinig, dan kan het virus toch niet verspreid worden? Het gaat er met de besmettelijkheid toch om dat het gemakkelijker of minder gemakkelijk verspreid wordt als mensen bij elkaar zijn?

Ik probeer dit oprecht te begrijpen. Kan iemand me uitleggen of ik een denkfout maak, en welke dan?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_197545232
Ineens weet iedereen wat FFP is, kwam er net achter dat die mondkapjes die ik al sinds het begin gebruik ook FFP2 zijn, zo'n pino ding, zitten een stuk beter dan die blauwe chirurgische maskers.

Zie ook net dat ik nog 2 maskers van de Gamma heb liggen, ooit gebruikt om te verven, en warempel, daar staat FFP1 op, dat bestaat dus ook, logisch ook :')
pi_197545246
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:16 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Wat trouwens ook kan betekenen dat als de testbereidheid in 'normale' gemeentes een beetje op orde is, het met het aantal asymptomatische gevallen nogal meevalt.
Dat zou alleen maar een goed teken zijn.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197545247
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:18 schreef miss_sly het volgende:
Toch vraag ik me af waarom mensen zeggen dat de B117 geen probleem is als ze het in de UK met de strenge maatregelen die er gelden onder controle hebben gekregen en de daling lijkt ingezet.

Met (strenge) maatregelen zal een virus toch altijd onder controle te krijgen zijn? Als mensen geen contacten hebben, of in ieder geval heel erg weinig, dan kan het virus toch niet verspreid worden? Het gaat er met de besmettelijkheid toch om dat het gemakkelijker of minder gemakkelijk verspreid wordt als mensen bij elkaar zijn?

Ik probeer dit oprecht te begrijpen. Kan iemand me uitleggen of ik een denkfout maak, en welke dan?
Volgens mij lijken onze maatregelen behoorlijk op die de UK nu heeft.
I'll give you something to do
pi_197545250
quote:

Klopt, echter als maatregelen niet worden opgevolgd kan je maatregelen treffen totvje een ons weegt.
Beter kan je kijken naar het aantal besmettingen vs de opgevolgde maatregelen ipv opgelegde maatregelen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 21 januari 2021 @ 09:21:52 #208
19840 Libris
Live from Singapore
pi_197545262
quote:
10s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:05 schreef Dven het volgende:

[..]

Aantal zaken zijn te verzinnen maar dit helpt vooral wel wil je er heel wat zekerder van zijn dat de bevolking zich aan een x-aantal regels houdt die er in principe voor zorgen dat je relatief gemakkelijk door dit soort crisissen wandelt.
[..]

Tevens is men in Nederland over het algemeen niet zo happig om bepaalde vrijheden op te geven, ook opdat andere weer behouden kunnen blijven. App dit, contactonderzoek dat, privacy zus, test zo.

Nouja, zo eindig je op den duur dus dat je de hont van de buurman moet lenen om rond 21:00 even een frisse neus te halen.
Maar ik heb ook wel een beetje het idee dat mensen die normaal niet om 21:00 buitenkomen nu wel zo nodig een hont moeten hebben, om dan maar de vrijheid te hebben om naar buiten te mogen... :)

Er is vrijheid en er is een perceptie van vrijheid. Natuurlijk is hier discussie over de tracking app die we hebben (https://www.tracetogether.gov.sg/) en niet iedereen is er blij mee, en natuurlijk zijn er mensen die het niet gebruiken, maar als ik naar een restaurant kan of een filmpje kan pakken, dan neem ik zo'n app maar voor lief. Mischien een iets andere denkwijze.
  donderdag 21 januari 2021 @ 09:24:35 #209
19840 Libris
Live from Singapore
pi_197545287
quote:
10s.gif Op donderdag 21 januari 2021 08:39 schreef Caland het volgende:

[..]

Zo zie je maar dat vrijheid voor iedereen anders is.
Deze vrouw was positief en heeft andere mensen aangestoken. Als er expliciete regels zijn dat je je contacten moet delen om anderen te beschermen, is het dan zo vreemd? Is er zo'n paranoia dat 'de staat' echt niet meer te vertrouwen is?
  donderdag 21 januari 2021 @ 09:26:28 #210
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_197545305
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:24 schreef Libris het volgende:
Is er zo'n paranoia dat 'de staat' echt niet meer te vertrouwen is?
Nouja, als je hier alle bewegingen en commentaren hoort.. is die paranoia er echt.
pi_197545310
quote:
2s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:26 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Nouja, als je hier alle bewegingen en commentaren hoort.. is die paranoia er echt.
Onder een beperkte groep mensen
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 21 januari 2021 @ 09:27:28 #212
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_197545314
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:26 schreef sjorsie1982 het volgende:
Onder een beperkte groep mensen
Ik ben er juist bang voor dat die groep een stukje groter is dan ik denk (en hoop) :{
pi_197545322
Zou het niet beter zijn als van Dissel, Gommers en Kuijpers hun zorgen eerst intern bespreken voordat ze deze paniekberichten de ether inzenden? Ze weten dat dit groots uitgemeten wordt in de media. Wie wordt er nu wijzer van doordat van Dissel zegt te betwijfelen of het vaccin wel tegen de mutaties werkt? Dit levert enkel en alleen paniek op en is voer voor de complotgekkies. Ik neem aan dat fabrikanten als Pfizer en Co. allang een onderzoek gestart zijn.

Als je anti-vaxxers wil moet je het inderdaad zo aanpakken. |:(
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_197545331
Another day in lockdown
  donderdag 21 januari 2021 @ 09:30:24 #215
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197545349
quote:

[..]

Deze vrouw was positief en heeft andere mensen aangestoken. Als er expliciete regels zijn dat je je contacten moet delen om anderen te beschermen, is het dan zo vreemd? Is er zo'n paranoia dat 'de staat' echt niet meer te vertrouwen is?
Nouja, om er iemand 5 maanden voor de cel in te smijten is dan weer het compleet andere uiterste.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_197545350
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:28 schreef byah het volgende:
Another day in lockdown
Ik game veel online (met headset), het verbind op een bepaalde manier wel als je met random mensen speelt uit verweggistan en ze allemaal in hetzelfde schuitje zitten.

Van russen tot zuid-afrikanen (vraag me trouwens al een tijdje af hoe die zuid-afrikanen in de EU server komen).
pi_197545355
Komt Hugo de Jonge na de verkiezingen weer terug op dezelfde plaats? Of wordt er dan een ander ingewerkt?

Wat denken jullie?
Daar moet vast al over nagedacht zijn.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197545366
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:31 schreef capricia het volgende:
Komt Hugo de Jonge na de verkiezingen weer terug op dezelfde plaats? Of wordt er dan een ander ingewerkt?

Wat denken jullie?
Waarom niet? Ik zou zelf ook liever een ander zien op die positie, maar zie niet in waarom ze hem na de verkiezingen zouden vervangen.
pi_197545378
Het ziet er allemaal niet zo best uit. Hebben we eindelijk vaccinaties, blijkt er nu alweer mutaties te zijn die het wel eens zouden kunnen omzeilen (de Braziliaanse en Zuid-Afrikaanse variant).
  donderdag 21 januari 2021 @ 09:34:12 #220
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197545381
quote:

Wat denken jullie?
Als hij door wilt komt hij terug. Maar vraag me af of hij die puf nog heeft.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197545391
quote:

Wat denken jullie?
Laten er we eerst maar is de verkiezingen afwachten. Daarna zal er ook niet meteen een missionair kabinet zitten. Dus er zal nog wel wat tijd overheen gaan voor dat er een opvolger van Hugo er is.
pi_197545392
Als die vaccins niet werken tegen verschillende varianten pleur dan maar alles lekker open. Mensen hebben geen zin meer om nog een jaar in deze puinzooi te zitten.
pi_197545393
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:20 schreef galantis het volgende:

[..]

Ze zijn in de UK nog iets strenger. Maar voor een groot deel zit het ook in betere naleving omdat de schrik er daar weer goed in zit na de beelden van rijen met ambulances met Covid-patiënten voor de ziekenhuizen in London. Hier zitten we nog in het stadium dat we de noodzaak er niet van inzien ("MaAr de CIjFErs dALen toCh aLL!!") en dus nog zo hard mogelijk onze best doen om de grens op te zoeken of het te omzeilen.
pi_197545395
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:34 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Als hij door wilt komt hij terug. Maar vraag me af of hij die puf nog heeft.
In dat geval zou het tijd worden om die ander nu vast in te gaan werken. Vooral op vaccinatie-gebied. Geen zin in weer drie maanden vertraging.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197545397
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:33 schreef theunderdog het volgende:
Het ziet er allemaal niet zo best uit. Hebben we eindelijk vaccinaties, blijkt er nu alweer mutaties te zijn die het wel eens zouden kunnen omzeilen (de Braziliaanse en Zuid-Afrikaanse variant).
Zie mijn bericht hierboven #218. Dit bedoel ik dus. Dat is dus nog helemaal niet aangetoond.
  donderdag 21 januari 2021 @ 09:36:39 #226
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197545406
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:35 schreef capricia het volgende:

[..]

In dat geval zou het tijd worden om die ander nu vast in te gaan werken. Vooral op vaccinatie-gebied. Geen zin in weer drie maanden vertraging.
Tja, dat zal pas na de verkiezingen zijn omdat je dan pas kan formatteren ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  Moderator donderdag 21 januari 2021 @ 09:38:16 #227
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_197545425
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:35 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Zie mijn bericht hierboven #218. Dit bedoel ik dus. Dat is dus nog helemaal niet aangetoond.
Precies, zou wel dé grap van 2021 meteen zijn. Iedereen afgelopen 31 december om middernacht:
"Eindelijk! 2021 gaat echt wel beter worden!!!"

2021 be like: Hold my beer!
pi_197545427
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:36 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Een soort 'task force' buiten het kabinet om zou ook veel beter zijn. Dan kun je de juiste mensen (ook van buiten de politiek) op de juiste plek zetten.
pi_197545428
quote:

[..]

Niet dat ze niet te vertrouwen zijn, ik geloof wel dat ze alles met de beste bedoelingen doen.

Het is alleen die onkunde en dat geklungel...
pi_197545439
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:36 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

De peilingen zijn duidelijk. Er komt gewoon weer eenzelfde kabinet als nu. NL geeft ze een dikke voldoende.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197545443
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:35 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Het is niet een op een aangetoond. Maar de voorlopige aanwijzingen zijn zorgwekkend genoeg. We moeten ons in elk geval voorbereiden op de mogelijkheid dat het vaccin niet of in elk geval niet voldoende werkt op bepaalde mutaties. Nu, het aanpassen van het vaccin op een mutatie kost een stuk minder werk dan een compleet nieuw vaccin verzinnen, maar dan moet je het wel in de hand houden.
  donderdag 21 januari 2021 @ 09:39:40 #232
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197545445
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:38 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Een soort 'task force' buiten het kabinet om zou ook veel beter zijn. Dan kun je de juiste mensen (ook van buiten de politiek) op de juiste plek zetten.
Probleem is dat dan niet duidelijk is wie de politieke verantwoording draagt voor hun keuzes.

Bedoel, dalijk blijkt er een soort RedTeam te zitten dat zonder politieke consequenties de economie om zeep helpt ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_197545446
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:35 schreef Noordzijde het volgende:
Als die vaccins niet werken tegen verschillende varianten pleur dan maar alles lekker open. Mensen hebben geen zin meer om nog een jaar in deze puinzooi te zitten.
Ja, dat lijkt me een uitstekend plan om zoveel mogelijk chaos, doden en overlopen ziekenhuizen in een zo kort mogelijk tijdsbestek te krijgen.
pi_197545452
quote:
10s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:39 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ja, dat lijkt me een uitstekend plan om zoveel mogelijk chaos, doden en overlopen ziekenhuizen in een zo kort mogelijk tijdsbestek te krijgen.
Ben je er daarna vanaf. Prima. Mensen gaan dit echt niet nog een jaar langer pikken.
pi_197545455
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:38 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Het zal vooral om het zo snel mogelijk uitrollen van de vaccins gaan. Iemand daar dedicated op, lijkt me idd niet slecht.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 21 januari 2021 @ 09:40:49 #236
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197545458
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:39 schreef capricia het volgende:

[..]

De peilingen zijn duidelijk. Er komt gewoon weer eenzelfde kabinet als nu. NL geeft ze een dikke voldoende.
Toch denk ik dat het niet helemaal de bedoeling is om erop vooruit te lopen :)

Ook na de formatie zal er gewoon een transitieperiode zijn.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_197545466
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:40 schreef Noordzijde het volgende:

[..]

Ben je er daarna vanaf. Prima. Mensen gaan dit echt niet nog een jaar langer pikken.
En je denk dat mensen het wel gaan pikken als ze bij een ziekenhuis een "sorry, geen plaats" verkocht krijgen voor hun familieleden?
pi_197545473
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:41 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

En je denk dat mensen het wel gaan pikken als ze bij een ziekenhuis een "sorry, geen plaats" verkocht krijgen voor hun familieleden?
Eigen risico.
  donderdag 21 januari 2021 @ 09:42:20 #239
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197545483
quote:

[..]

want die mutaties stoppen dan ook omdat het niet langer gepikt wordt?
pi_197545489
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:42 schreef Tarado het volgende:

[..]

want die mutaties stoppen dan ook omdat het niet langer gepikt wordt?
Immuniteit.
pi_197545490
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:40 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Toch denk ik dat het niet helemaal de bedoeling is om erop vooruit te lopen :)

Ook na de formatie zal er gewoon een transitieperiode zijn.
Ik zou het ernstig vinden als er daardoor vertraging in de handeling van corona komt. Dat moet vermeden worden.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197545496
quote:

[..]

Waar vanaf? Een heel aantal mensen? Zeker ja. Dus je stelt voor dat we een doelbewuste genocide op gang brengen omdat jij en je kompanen het niet meer trekken om thuis op de bank te zitten?
pi_197545497
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:35 schreef Noordzijde het volgende:
Mocht dit zo zijn, waar ik niet van uit ga, dan wordt het tijd voor een situatie waarbij de kwetsbaren zoveel mogelijk moeten worden afgeschermd.
pi_197545500
quote:

Wat denken jullie?
Ik denk dat hij niet meer terugkeert. Dan kan iemand anders met een schone lei beginnen.
pi_197545501
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:42 schreef Noordzijde het volgende:

[..]

Immuniteit.
Dat is in Manaus te zien ja :')..
pi_197545522
quote:

[..]

Oh, daarna pikt de bevolking echt alles.
Probleem van succesvolle preventieve maatregelen is dat de bevolking niets merkt van hetgeen dat door de maatregelen wordt voorkomen.
Vaak smijten sceptici met sterftecijfers door griep, die dan vergelijkbaar zouden zijn met het aantal sterfgevallen door Covid-19, met als argument dat de maatregelen dus onnodig zijn.
Niet beseffende dat de sterftecijfers door de maatregelen laag worden gehouden.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  donderdag 21 januari 2021 @ 09:44:14 #247
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197545524
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:42 schreef Noordzijde het volgende:

[..]

Immuniteit.
was het allemaal maar zo simpel
pi_197545525
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:41 schreef Noordzijde het volgende:

[..]

Eigen risico.
Dus je wil en de mensen niet beschermen voor deze ziekte en als ze het dan oplopen wil je ze ook nog eens niet helpen omdat het "eigen risico" is? Wat is er precies eigen risico aan als er geen plek is waar je verzorgd kan worden?
pi_197545543
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 08:23 schreef aartstyle het volgende:
Spannende situatie waar we in zitten. Of de britse variant is echt besmettelijker en dan blijft voorlopig alles dicht. Of de Britse variant is ongeveer net zo besmettelijk als de oude variant en dan zijn de huidige maatregelen wellicht genoeg (zonder avondklok etc) om het in te dammen.

Ik schat de kans op 50/50. Maar ik snap dat ze het riciso niet nemen voorlopig.

Even duimen draaien met zijn allen want als het gunstig uitpakt wordt het vanaf nu alleen maar beter en kunnen we langzaam terug naar het normalere leven.
Wetenschappers zijn het er eigenlijk allemaal wel over eens dat de Britse mutant besmettelijker is. Het gaat vooral om de precieze besmettelijkheid wat niet helemaal duidelijk is.

[ Bericht 0% gewijzigd door luxerobots op 21-01-2021 09:54:44 ]
  donderdag 21 januari 2021 @ 09:46:02 #250
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197545560
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:42 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik zou het ernstig vinden als er daardoor vertraging in de handeling van corona komt. Dat moet vermeden worden.
Of je iemand nu inwerkt of dan inwerkt, lijkt mij niet zoveel uit te maken.

Maar eens hoor, een nieuwe formatie mag niet tot vertraging leiden. Dat is onacceptabel.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_197545577
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:43 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Dat is in Manaus te zien ja :')..
Nu, in alle eerlijkheid: dat kan ook nog komen, doordat de deel van de bevolking geen corona heeft gehad tijdens de eerste golf.
pi_197545586
quote:
10s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:39 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wat wil je dan? De rest van je leven binnen zitten? Lekker leventje.
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
pi_197545599
quote:

Ik denk dat niemand het zeker weet. Maar er zijn wel redenen om te twijfelen aan de besmettelijkheid. Ons kabinet neemt nu het zekere voor het onzekere en mijns inziens terecht. Ze gaan uit van het slechtste scenario, dus kan het alleen maar meevallen als je daarvanuit gaat.

Aantal redenen:
A. Uk ging helemaal los begin december, met zelfs open pubs
B. In denemarken in de R ook onder de 1, zelfs voor de UK variant. Als de UK variant een hogere R zou hebben van 0,4 tot 0,7 is onder de 1 komen bijna onmogelijk. Want dan zou je een R moeten hebben van de oude variant tussen de 0,3 en 0,6. In deze tijd van het jaar klinkt dat niet erg waarschijnlijk.
C. Er is een hogere viral load bij de mensen geconstateerd met UK mutatie. Ook dat is dan lastig vergelijken.
D. NIet direct de Uk variant zelf en wat meer op de langere termijn, maar het is nu eind januari. Voordat de UK variant hier overheersend is zou het begin maart zijn volgens de schema's van het RIVM. Dan ga je al richting de lente met een beetje geluk en zijn een groot deel van de kwetsbaren al gevacinneerd. Dit zorgt dus voor minder belasting op de zorg.

Kortom, een aantal redenen waarom de UK variant mee zou kunnen vallen. Desondanks snap ik het kabinet volkomen om het zekere voor het onzekere te nemen. Nu moet het volk zich eraan houden en ik betwijfel of dat genoeg gaat gebeuren.
pi_197545617
quote:
14s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:47 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:

[..]

Als je alles los laat met overlopende ziekenhuizen, ja. Dan gaan heel veel mensen nog meer binnen zitten dan ze nu al doen. Succes met de mortuaria. :{
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197545633
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:20 schreef galantis het volgende:

[..]

quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:20 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Klopt, echter als maatregelen niet worden opgevolgd kan je maatregelen treffen totvje een ons weegt.
Beter kan je kijken naar het aantal besmettingen vs de opgevolgde maatregelen ipv opgelegde maatregelen.
Dat is niet mijn vraag.

Mijn vraag is waarom mensen zo overtuigd lijken te zijn van het niet zo besmettelijk zijn van B117 omdat de daling in de UK ook is ingezet en het in NL (nog) niet heel erg stijgt door die variant. Als de maatregelen streng zijn en men houdt zich er redeiljk tot goed aan (al dan niet verplicht) zal ook een meer besmettelijke variant zich niet kunnen verspreiden, lijkt me.
pi_197545644
quote:
14s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:47 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:

[..]

Want er is geen enkele voortgang op het basis van vaccinontwikkeling?
pi_197545660
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:48 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Ik denk dat niemand het zeker weet. Maar er zijn wel redenen om te twijfelen aan de besmettelijkheid. Ons kabinet neemt nu het zekere voor het onzekere en mijns inziens terecht. Ze gaan uit van het slechtste scenario, dus kan het alleen maar meevallen als je daarvanuit gaat.

Aantal redenen:
B. In denemarken in de R ook onder de 1, zelfs voor de UK variant. Als de UK variant een hogere R zou hebben van 0,4 tot 0,7 is onder de 1 komen bijna onmogelijk. Want dan zou je een R moeten hebben van de oude variant tussen de 0,3 en 0,6. In deze tijd van het jaar klinkt dat niet erg waarschijnlijk.
C. Er is een hogere viral load bij de mensen geconstateerd met UK mutatie. Ook dat is dan lastig vergelijken.
D. NIet direct de Uk variant zelf en wat meer op de langere termijn, maar het is nu eind januari. Voordat de UK variant hier overheersend is zou het begin maart zijn volgens de schema's van het RIVM. Dan ga je al richting de lente met een beetje geluk en zijn een groot deel van de kwetsbaren al gevacinneerd. Dit zorgt dus voor minder belasting op de zorg.

Kortom, een aantal redenen waarom de UK variant mee zou kunnen vallen. Desondanks snap ik het kabinet volkomen om het zekere voor het onzekere te nemen. Nu moet het volk zich eraan houden en ik betwijfel of dat genoeg gaat gebeuren.
Engeland zat november en begin december in een lockdown. Boris had beloofd dat als ze zich daar streng aan hielden het met kerst weer open kon. 'daar hadden ze recht op'.
Helaas pakte dat even anders uit.

https://podcasts.google.c(...)sVVRReUFvcDNBbEMyZms

https://www.bbc.co.uk/newsround/54768410
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197545665
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:49 schreef capricia het volgende:

[..]

Als je alles los laat met overlopende ziekenhuizen, ja. Dan gaan heel veel mensen nog meer binnen zitten dan ze nu al doen. Succes met de mortuaria. :{
Bestel maar alvast wat vriezertrucks a la Amerika, want je mortuaria gaan het dan niet volhouden hoor.
pi_197545684
Check it out
pi_197545686
quote:
10s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:05 schreef Dven het volgende:

Tevens is men in Nederland over het algemeen niet zo happig om bepaalde vrijheden op te geven, ook opdat andere weer behouden kunnen blijven. App dit, contactonderzoek dat, privacy zus, test zo.
Dit. In Singapore heeft men regels die wij hier niet willen. Ze hebben een app die verplicht is om in een supermarkt te mogen komen. En dan kan de politie bij die gegevens (klik).

En inderdaad twee weken verplichte quarantaine voor iedereen die het land binnenkomt, dat zie ik hier ook niet gebeuren met de open grenzen met Duitsland en België. Ze hebben tevens torenhoge boetes en celstraffen voor iedereen die niet wil luisteren. En mocht het onverhoopt toch misgaan, dan sluiten ze gewoon iedereen in zijn huis op net als in China.
pi_197545690
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:49 schreef miss_sly het volgende:

[..]

[..]

Dat is niet mijn vraag.

Mijn vraag is waarom mensen zo overtuigd lijken te zijn van het niet zo besmettelijk zijn van B117 omdat de daling in de UK ook is ingezet en het in NL (nog) niet heel erg stijgt door die variant. Als de maatregelen streng zijn en men houdt zich er redeiljk tot goed aan (al dan niet verplicht) zal ook een meer besmettelijke variant zich niet kunnen verspreiden, lijkt me.
Omdat:
- Zij met een besmettelijker veronderstelde variant harder lijken te dalen dan wij.
- De daling daar praktisch onmogelijk zou moeten zijn met de veronderstelde toename in R door de B117 variant.
I'll give you something to do
pi_197545696
quote:
7s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:50 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Want er is geen enkele voortgang op het basis van vaccinontwikkeling?
Volgens mij ging het erom dat wanneer de vaccins niet werken tegen de varianten. Noordzijde overdrijft het verder natuurlijk. Maar nog 1 of 2 jaar op deze manier leven is geen leven natuurlijk. Dan zal er toch mee gedeald moeten worden dat dit virus 'gewoon' onder ons is en zal er naar een manier gezocht moeten worden om weer zo normaal mogelijk te kunnen gaan leven.
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
  donderdag 21 januari 2021 @ 09:54:03 #263
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197545703
quote:

[..]

Tsja, het lijkt me opzich niet heel onlogisch dat de solidariteit met een bepaalde leeftijdsgroep steeds verder verminderd natuurlijk.

Zelfs een Gommers gaf dinsdag bij Jinek aan dat we dit eigenlijk vooral doen om voornamelijk een bepaalde leeftijdscategorie (60-75) niet op de IC terecht te laten komen maar dat je aan de andere kant ook steeds beter moet bekijken wat voor effecten maatregelen hebben op jongeren.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_197545707
quote:

[..]

Waarom is het altijd direct alles loslaten? Ik geloof er niks van dat vaccinaties niet zullen werken, maar mocht het toch zo zijn dan zul je denk ik een overgangsfase krijgen naar het beschermen van kwetsbaren.
pi_197545715
quote:
Ben je het daar niet mee eens?

Ik denk dat voor het maatschappelijk debat en de aanstaande verkiezingen dit wel belangrijk is.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197545716
Zitten we al klaar met de Popcorn [insert popcorn.gif] voor het kamerdebat?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 21 januari 2021 @ 09:54:43 #267
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197545717
quote:
Walgelijk, dat was het enige lichtpuntje nog dat al die engnekken niet meer bij Jinek aan tafel konden gaan zitten met hun ondermijnende gelul
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_197545718
Dit is de echte reden voor de avondklok.
https://www.welt.de/polit(...)Ratio-ins-Spiel.html
Check it out
pi_197545724
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:53 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Dit. In Singapore heeft men regels die wij hier niet willen. Ze hebben een app die verplicht is om in een supermarkt te mogen komen. En dan kan de politie bij die gegevens (klik).

En inderdaad twee weken verplichte quarantaine voor iedereen die het land binnenkomt, dat zie ik hier ook niet gebeuren met de open grenzen met Duitsland en België. Ze hebben tevens torenhoge boetes en celstraffen voor iedereen die niet wil luisteren. En mocht het onverhoopt toch misgaan, dan sluiten ze gewoon iedereen in zijn huis op net als in China.
Het is spijtig dat wij anno 2021 niet instaat zijn om wetten, bureaucratische regels aan te passen aan de situatie. Want het is natuurlijk van de knotse dat wij in de situatie van een pandemie nog iets te willen hebben. Je zou zo'n app gewoon op je telefoon MOETEN hebben.
pi_197545732
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:54 schreef zalkc het volgende:

[..]

Walgelijk, dat was het enige lichtpuntje nog dat al die engnekken niet meer bij Jinek aan tafel konden gaan zitten met hun ondermijnende gelul
Ik snap wel waarom het draagvlak naar 0,0 is gedaald. De regels gelden voor iedereen behalve hun eigen kliek.
Check it out
pi_197545738
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:54 schreef Caland het volgende:

[..]

Tsja, het lijkt me opzich niet heel onlogisch dat de solidariteit met een bepaalde leeftijdsgroep steeds verder verminderd natuurlijk.

Zelfs een Gommers gaf dinsdag bij Jinek aan dat we dit eigenlijk vooral doen om voornamelijk een bepaalde leeftijdscategorie (60-75) niet op de IC terecht te laten komen maar dat je aan de andere kant ook steeds beter moet bekijken wat voor effecten maatregelen hebben op jongeren.
De gemiddelde leeftijd qua Corona ziekenhuisopnamen is begin 60.
Die mensen werken normaal gewoon.
Dat zijn geen bejaarden.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197545741
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:54 schreef capricia het volgende:

[..]

Ben je het daar niet mee eens?

Ik denk dat voor het maatschappelijk debat en de aanstaande verkiezingen dit wel belangrijk is.
Reuze benieuwd naar de mening van Angela de Jong.
pi_197545744
Gisteren een fijn gesprek bij Op1 van een hoge pief bij Pfizer. Ook veel begrip van zijn kant voor de Nederlandse vaccinatiestrategie.

Wat is de samenvatting van de NOS? "Pfizer geeft geen garanties voor vaccin". :')

Iedere die niet het hele gesprek heeft gezien wordt nu misleid. Alsof Pfizer hard ingaat tegen de Nederlande keuze.
pi_197545747
quote:
14s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:53 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:

[..]

Volgens mij ging het erom dat wanneer de vaccins niet werken tegen de varianten. Noordzijde overdrijft het verder natuurlijk. Maar nog 1 of 2 jaar op deze manier leven is geen leven natuurlijk. Dan zal er toch mee gedeald moeten worden dat dit virus 'gewoon' onder ons is en zal er naar een manier gezocht moeten worden om weer zo normaal mogelijk te kunnen gaan leven.
Oh ja hoor, net zoals we dat in de zomer deden. Geen enkel punt verder. Maar daarvoor moeten er eerst wat maatregelen effectief worden tegen de drukte in de ziekenhuizen voordat we dat doen. Gewoon je handen in de lucht gooien en het opgeven is natuurlijk geen slimme strategie.
  donderdag 21 januari 2021 @ 09:57:04 #275
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197545750
quote:

[..]

net als met griep wat ook muteert ben je door ervaring of vaccin al af van veel varianten, corona zal ook blijven muteren dus daar ben je ook nooit helemaal vanaf maar door te vaccineren wel van de bestaande varianten waardoor het gewoon niet meer of minder dan een griepgolf wordt, dus zal het niet meer zo'n grip op ons leven hebben.
pi_197545760
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:56 schreef capricia het volgende:

[..]

De gemiddelde leeftijd qua Corona ziekenhuisopnamen is begin 60.
Die mensen werken normaal gewoon.
Dat zijn geen bejaarden.
Daar zit ook wel een kern van waarheid in. Maar bij deze vergaande maatregelingen verwacht ik beter geïnformeerd te worden hierover. Of moet ik zelf in het ziekenhuis op onderzoek uitgaan. Het Nederlandse volk verdiend openheid zoals Pieter Omtzigt aangeeft.

[ Bericht 17% gewijzigd door hjansen82 op 21-01-2021 09:58:48 (fout) ]
Check it out
  donderdag 21 januari 2021 @ 09:57:47 #277
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_197545764
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:54 schreef _serial_ het volgende:
Ik vind het altijd zo lastig te volgen naast m'n werk -O-
pi_197545765
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:54 schreef Caland het volgende:

[..]

Als de IC bomvol ligt heeft dat natuurlijk ook wel negatieve effecten op die 20'er die bijv. een zwaar autoongeluk krijgt, voor die is er dan immers evengoed geen plaats. En de rest van die effecten kun je als overheid wel deels mitigeren, dat dat niet gebeurd is geen goede reden om de maatregelen dan maar helemaal los te laten.
pi_197545781
quote:
2s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:57 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Ik vind het altijd zo lastig te volgen naast m'n werk -O-
Ik heb er speciaal even tijd voor vrijgemaakt.
pi_197545792
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:48 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Aantal redenen:

Bedankt voor je reactie.

Ik denk ook dat het kabinet erg voorzichtig is, maar dat dat voor nu ook even wel goed is (even de avondklok daargelaten). Ze willen die B117 proberen geen voet aan de grond te laten krijgen, omdat het dan heftige gevolgen zou kunnen hebben. De besmettelijkheid is weliswaar waarschijnlijk dus wel een stuk minder dan men vreesde, maar alsnog wil je dit niet bovenop wat je al hebt.
pi_197545793
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:55 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Het is spijtig dat wij anno 2021 niet instaat zijn om wetten, bureaucratische regels aan te passen aan de situatie. Want het is natuurlijk van de knotse dat wij in de situatie van een pandemie nog iets te willen hebben. Je zou zo'n app gewoon op je telefoon MOETEN hebben.
Het enige wat ik moet is poepen. Niemand die mij verplicht een app te installeren en bovendien die telefoon altijd maar bij me te hebben.
pi_197545794
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:55 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Het is spijtig dat wij anno 2021 nog steeds mensen hebben die niet zien dat het recht op privacy niet voor niets bestaat en dat de grondwet niet ingevoerd is om je alleen aan te houden wanneer het goed gaat.
pi_197545795
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:57 schreef hjansen82 het volgende:

[..]

Waar is je bron?
Is een paar dagen geleden hier uitvoerig besproken. Ik kijk of ik het terug kan vinden.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197545797
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:54 schreef _serial_ het volgende:
Ik zit er klaar voor *O*
  donderdag 21 januari 2021 @ 09:59:36 #285
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197545803
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:57 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Als de IC bomvol ligt heeft dat natuurlijk ook wel negatieve effecten op die 20'er die bijv. een zwaar autoongeluk krijgt, voor die is er dan immers evengoed geen plaats. En de rest van die effecten kun je als overheid wel deels mitigeren, dat dat niet gebeurd is geen goede reden om de maatregelen dan maar helemaal los te laten.
Ja, dat zijn van die scenario's die men maar al te graag wil voorschotelen. Tot nu toe is het niet eens in de buurt daarvan gekomen en dat zonder vaccin.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_197545826
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:49 schreef miss_sly het volgende:

[..]

[..]

Dat is niet mijn vraag.

Het is meer andersom. Er is een groep mensen (en die lijkt steeds groter te worden) die twijfelt over de besmettelijkheid zoals die genoemd wordt. Ze zijn niet zozeer overtuigd van het niet zo besmettelijk zijn, ze zijn niet overtuigd dat hij zoveel besmettelijker is.
pi_197545838
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:57 schreef hjansen82 het volgende:

[..]

Daar zit ook wel een kern van waarheid in. Maar bij deze vergaande maatregelingen verwacht ik beter geïnformeerd te worden hierover. Of moet ik zelf in het ziekenhuis op onderzoek uitgaan. Het Nederlandse volk verdiend openheid zoals Pieter Omtzigt aangeeft.
Welke openheid wil je precies, naast de cijfers elke dag?
pi_197545839
quote:
14s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:59 schreef Caland het volgende:

[..]

Ja, dat zijn van die scenario's die men maar al te graag wil voorschotelen. Tot nu toe is het niet eens in de buurt daarvan gekomen en dat zonder vaccin.
Exact. Ik denk dat deze maatregelingen ons opgelegd worden door het buitenland.
Check it out
pi_197545853
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 10:01 schreef chratnox het volgende:

[..]

Het is meer andersom. Er is een groep mensen (en die lijkt steeds groter te worden) die twijfelt over de besmettelijkheid zoals die genoemd wordt. Ze zijn niet zozeer overtuigd van het niet zo besmettelijk zijn, ze zijn niet overtuigd dat hij zoveel besmettelijker is.
De besmettelijkheid die genoemd wordt is zo'n 30%, wie twijfelen daar aan?
pi_197545855
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 10:01 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ja zelfs de onderzoekers van Oxford hebben dat aangegeven :
quote:
Zo bleek uit het onderzoek dat mensen met de Britse variant niet meer virusdeeltjes bij zich dragen dan dragers van de normale variant. En spijkerhard bewijs waaróm de mutatie besmettelijker zou zijn, kon door de onderzoekers niet worden geleverd.
pi_197545857
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:57 schreef Tarado het volgende:

[..]

net als met griep wat ook muteert ben je door ervaring of vaccin al af van veel varianten, corona zal ook blijven muteren dus daar ben je ook nooit helemaal vanaf maar door te vaccineren wel van de bestaande varianten waardoor het gewoon niet meer of minder dan een griepgolf wordt, dus zal het niet meer zo'n grip op ons leven hebben.
Dan ga je wel naar een realiteit waarin mensen eens in de zoveel tijd een prik moeten halen. Ik begrijp niet waarom de overheid 'ons' al niet alvast voorbereid op die werkelijkheid. Men doet nog steeds alsof je nu in dit jaar twee prikkies moet halen, en je bent er vanaf.

Denk niet dat dat zo gaat zijn.
pi_197545858
quote:
14s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:59 schreef Caland het volgende:

[..]

Nou, mijn vrouw kan je wel wat verhalen vertellen over ziekenhuizen die afgelopen week dicht zijn gegaan omdat ze simpelweg niets meer konden opnemen.
pi_197545863
quote:
7s.gif Op donderdag 21 januari 2021 10:01 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Welke openheid wil je precies, naast de cijfers elke dag?
Correcte cijfers en niet dat gerommel met cijfers en melden dat er een storing is.
Check it out
  donderdag 21 januari 2021 @ 10:03:58 #294
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197545865
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 10:01 schreef hjansen82 het volgende:

[..]

Exact. Ik denk dat deze maatregelingen ons opgelegd worden door het buitenland.
Oh dat zeg ik niet, al schaar ik deze avondklok wel wat meer onder de politieke maatregelen zonder dat het echt aantoonbaar effect heeft.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_197545876
Ohja, en de mensen die denken dat er nog een mogelijkheid is dat de avondklok er niet komt; alle overheidsorganisaties zijn allang voorbereid, hij gaat er sowieso komen.
pi_197545880
quote:
7s.gif Op donderdag 21 januari 2021 10:03 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nou, mijn vrouw kan je wel wat verhalen vertellen over ziekenhuizen die afgelopen week dicht zijn gegaan omdat ze simpelweg niets meer konden opnemen.
En nu dus niet meer. Want de cijfers nemen af.
Check it out
pi_197545883
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 10:03 schreef hjansen82 het volgende:

[..]

Correcte cijfers en niet dat gerommel met cijfers en melden dat er een storing is.
Tja, hier kan ik niet zoveel mee.
pi_197545886
Britse coronamutatie leidt tot recordcijfers in Portugal

De Britse variant van het coronavirus verspreidt zich razendsnel in Portugal. De afgelopen 24 uur werd een record van 14.467 nieuwe besmettingen en 219 doden gemeld in het land met zo'n 10 miljoen inwoners. Daarmee is Portugal het op een na zwaarst getroffen land ter wereld op dit moment, meldt de Johns Hopkins Universiteit.

Minister Temido van Volksgezondheid verwacht dat volgende week een meerderheid van de besmettingen de Britse variant betreft. Als gevolg van de doorstijgende coronacijfers staan ziekenhuizen op omvallen, aldus Temido. Ze zegt zich in te zetten om het aantal IC-bedden met 800 te verhogen.

Volgens RTP, de publieke omroep van Portugal, wordt vanmiddag besloten de scholen te sluiten. De presidentsverkiezingen van zondag gaan vooralsnog gewoon door, meldde zittend president Rebelo de Sousa gisteren.

Toch de scholen?
pi_197545891
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 10:04 schreef hjansen82 het volgende:

[..]

Ik denk dat je de cijfers verkeerd interpreteert.
pi_197545894
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 10:04 schreef hjansen82 het volgende:

[..]

Ga je nu de cijfers als argument gebruiken terwijl je net zegt dat de cijfers niet kloppen?
pi_197545895
quote:
7s.gif Op donderdag 21 januari 2021 10:04 schreef Scorpie het volgende:
Ohja, en de mensen die denken dat er nog een mogelijkheid is dat de avondklok er niet komt; alle overheidsorganisaties zijn allang voorbereid, hij gaat er sowieso komen.
Het is nog steeds ongehoord dat de kamer overgeslagen is voor het besluit viel.
Zeker met een demissionair kabinet en vergaande beslissingen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')