abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197268683

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, onz is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
pi_197268698
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 15:57 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Voorjaarsvakantie.
Gekke gedachte misschien, maar Carnaval valt/viel oorspronkelijk in het weekend van 13/14 februari. Om te voorkomen dat er toch bepaalde dingen gebeuren of mensen 'privé carnaval' gaan houden is het best mogelijk dat de lockdown iig alvast t/m dat weekend wordt opgeschoven?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_197268718
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 16:00 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Gekke gedachte misschien, maar Carnaval valt/viel oorspronkelijk in het weekend van 13/14 februari. Om te voorkomen dat er toch bepaalde dingen gebeuren of mensen 'privé carnaval' gaan houden is het best mogelijk dat de lockdown iig alvast t/m dat weekend wordt opgeschoven?
Dat zal ze wel tegenhouden ja.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_197268737
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 15:58 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Klopt, maar als algemeen beeld van 'waar komen de besmettingen in deze lockdown vandaan' lijkt me werk (op locatie) nog altijd een flinke factor hebben.
Ik heb van half oktober tot begin deze week thuisgewerkt maar werd constant door de werkgever lastiggevallen en onder druk gezet op werk te verschijnen. Ging er mentaal aan onderdoor continu voor mijn rechten op te moeten komen. Dus zit ik nu maar weer op kantoor in een leeg winkelpand met verkopers die al sinds half december zitten te duimendraaien.

Geen idee in hoeverre dit een wijdverspreid probleem is. Maar ik zie hier in het winkelcentrum wel meer lichten branden. Ze zouden vanuit de overheid kantoorwerk op kantoor en de aanwezigheid van niet-buitendienst personeel moeten verbieden.
pi_197268744
quote:
10s.gif Op donderdag 7 januari 2021 16:01 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Dat zal ze wel tegenhouden ja.
Dat zou naïef zijn inderdaad. Maar vraag me af of het überhaupt nog mee gaat wegen.
pi_197268746
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 15:59 schreef George_of_the_Jungle het volgende: [..] Ik denk die 750 testen in Bergschenhoek 'gewone' corona testen waren, van mensen die in contact waren geweest met besmette mensen op die school. De positief getesten daarvan zullen wel geanalyseerd zijn. Maar het is bedroevend om te lezen dat ze uberhaupt zo weinig analyseren, en ook nu nog geen reden zien om meer te analyseren, terwijl die capaciteit er wel is. Elk geval wat je nu vroeg detecteerd en isoleert leidt tot tientallen of zelfs meer, besmettingen minder per dag over een paar maanden.
Misschien hebben ze zich er allang bij neergelegd dat het toch niet te stoppen is, of zeg ik nu iets doms? Stel dat je met keihard werken 70% er uit filtert is dat uiteindelijk nog te weinig om verspreiding een halt toe te roepen. Die steekproef is alleen om een beeld te vormen waarschijnlijk. Al lijkt het mij als FOK-viroloog ook in dat geval erg weinig.
blablablabla
pi_197268750
twitter
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197268756
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 15:40 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Mja. Ga eens overdag op een willekeurig tijdstip naar buiten. Hoeveel verkeer en volk zie je buiten op straat. Er is nog ontzettend veel verplaatsing hoor, zo lockdown-achtig voelt het allemaal niet aan voor mijn gevoel...

(of misschien ben ik gewoon aan dit level gewend inmiddels, en schrik ik me de tering als het opeens weer écht druk is buiten :') )
Hier (Maastricht) ben ik tijdens mijn pauze op het werk echt misschien maar 20 mensen tegengekomen. Het is in ieder geval een stuk rustiger dan een paar weken geleden.
pi_197268775
quote:
14s.gif Op donderdag 7 januari 2021 15:59 schreef Mr.Sandman het volgende: [..] Of de horden dagjes mensen in natuurgebieden e.d. M'n hond houdt nog beter afstand dan veel medemensen.
Maar is buiten. Tenzij het bij de Britse mutatie anders is moet je buiten en bij vluchtig contact je best doen besmet te raken. Dat resulteert niet in 10k pd. Sterker nog als we allemaal buiten afspreken zou het waarschijnlijk een stuk beter gaan nu.
pi_197268791
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 16:00 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik denk dat carnaval niet eens echt een overweging is, omdat dat officieel afgelast is. Als horeca en scholen dan nog dicht zijn, kunnen mensen heel weinig.
Na de voorjaarsvakantie is dan misschien een mooie punt om te starten met wat versoepelingen. Het weer wordt dan ook weer beter, wellicht.
Carnaval viel trouwens vorige jaar in het weekend van 23-25 februari.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_197268800
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 15:55 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Maar dat bedoel ik. Men staart zich blind op Bergschenhoek. Net als in maart met Noord Italië. Wat als het al volop verspreid is maar het niet inzichtelijk gemaakt is.
Zoals jij zegt, de sample size is extreem klein omdat echt te constateren.
In Denemarken test men ongeveer 10-11% van alle samples. Daar ziet men een exponentiele toename en is men er erg ongerust over. Ook is een scherpe daling daar inmiddels omgebogen in een lichte stijging.
Als je weet dat de Engelse variant snel toeneemt, kun je daar op inspelen door eerder en harder in te grijpen.
Als je dat niet weet, en doet alsof de toename hetzelfde zal zijn als bij vorige golven dan zit je voor je weet in de situatie van Engeland nu, waar ruim 3000 mensen per dag worden opgenomen, en er netto ruim 1000 per dag in het ziekenhuis bijkomen. Het NL equivalent zou ruim 750 en 250 zijn.
pi_197268801
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 16:02 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat zou naïef zijn inderdaad. Maar vraag me af of het überhaupt nog mee gaat wegen.
Carnaval lijkt mij in dat opzicht erger dan kerst.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
  donderdag 7 januari 2021 @ 16:06:00 #13
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197268825
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 16:04 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

In Denemarken test men ongeveer 10-11% van alle samples. Daar ziet men een exponentiele toename en is men er erg ongerust over. Ook is een scherpe daling daar inmiddels omgebogen in een lichte stijging.
Als je weet dat de Engelse variant snel toeneemt, kun je daar op inspelen door eerder en harder in te grijpen.
Als je dat niet weet, en doet alsof de toename hetzelfde zal zijn als bij vorige golven dan zit je voor je weet in de situatie van Engeland nu, waar ruim 3000 mensen per dag worden opgenomen, en er netto ruim 1000 per dag in het ziekenhuis bijkomen. Het NL equivalent zou ruim 750 en 250 zijn.
Maar in Denemarken waren tot voor kort ook de horeca bijvoorbeeld nog gewoon open. Dat is bij ons al maanden niet meer het geval.
pi_197268841
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 16:03 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]
Dat is nou wel interessant, En ook dat het percentage de aflopen weken tussen de 10 en 15% zit.
Dat zou denk ik ook betekenen dat de lockdown helemaal niet zoveel helpt en de aantallen vooral worden gevormd door het aantal mensen in de teststraten.
pi_197268859
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 16:04 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Maar is buiten. Tenzij het bij de Britse mutatie anders is moet je buiten en bij vluchtig contact je best doen besmet te raken. Dat resulteert niet in 10k pd. Sterker nog als we allemaal buiten afspreken zou het waarschijnlijk een stuk beter gaan nu.
Waarom hebben we dan geen buitenhoreca?
[..]
  Moderator / Redactie Sport donderdag 7 januari 2021 @ 16:09:15 #16
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_197268891
Als hier dus een mutatie zou ontstaan zouden wij daar niet eens snel achterkomen.
  donderdag 7 januari 2021 @ 16:09:26 #17
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197268895
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 16:03 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]
Gaan ze hier ook de vaccinaties aan toevoegen? Of blijven we alleen maar de slecht-nieuws-show spelen.
  donderdag 7 januari 2021 @ 16:10:39 #18
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197268919
Wat betreffende experts die in gewone mensen taal praten:
twitter

Ook in het virus varianten topic gezet, maar lijkt me zeker nuttig gezien de situatie met de nieuwe variant.
pi_197268927
quote:
11s.gif Op donderdag 7 januari 2021 16:07 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Die hebben we, dat heet 'terrassen' en is met dit weer vrij ongezellig. En als je ze zo inricht, dat het met dit weer wel te doen is, wordt het binnenhoreca.
  donderdag 7 januari 2021 @ 16:11:13 #20
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197268934
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 16:04 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Het is winter. Virusseizoen. Mensen zitten veel binnen, slechte ventilatie, minder vitamine D en weerstand.

Misschien is er wel gewoon weinig meer aan te doen verder. Uitzingen tot het beter weer wordt en tegelijk zoveel mogelijk vaccineren.
pi_197268944
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 16:02 schreef Elan het volgende:

[..]

Misschien hebben ze zich er allang bij neergelegd dat het toch niet te stoppen is, of zeg ik nu iets doms? Stel dat je met keihard werken 70% er uit filtert is dat uiteindelijk nog te weinig om verspreiding een halt toe te roepen. Die steekproef is alleen om een beeld te vormen waarschijnlijk. Al lijkt het mij als FOK-viroloog ook in dat geval erg weinig.
Het beste moment om in te grijpen is zo vroeg mogelijk. De verdubbelingstijd blijft hetzelfde, stel dat die 1 week is. Als je er in begin december 50 gevallen had en niks deed, dan heb je na 10 weken 51.120 gevallen (nog afgezien van de gevallen die binnenkomen).
Als je er in begin december 50 had en je kon er 30 opsporen en isoleren, en je detecteerd bijna alle binnenkomende gevallen bij de grens, dan heb je na 10 weken 20.480 gevallen.

Waarom niet meer sequencen, mensen testen aan de grens, mensen in de 5 dagen na aankomst ook nog testen (zoals in Duitsland, 2 keer in 5 dagen testen)? Dat heeft nauwelijks impact op de rest, geen extra restricties ofzo. Potentieel win je daar 4-8 weken mee, in een tijd waarin honderdduizenden per week worden gevaccineerd. In het ergste geval haalt het niks uit, maar elk gedetecteerd en geisoleerd geval is winst over een paar maanden.
pi_197268952
quote:
14s.gif Op donderdag 7 januari 2021 16:10 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Die hebben we, dat heet 'terrassen' en is met dit weer vrij ongezellig. En als je ze zo inricht, dat het met dit weer wel te doen is, wordt het binnenhoreca.
Nee, niet per se. Terrasheaters zijn al jaren een ding. Je zou prima met je gezin ergens kunnen staan. Volgens dezelfde theorie zou dat veilig zijn.
[..]
pi_197268970
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 16:06 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Maar in Denemarken waren tot voor kort ook de horeca bijvoorbeeld nog gewoon open. Dat is bij ons al maanden niet meer het geval.
Maar het aantal besmettingen nam toen wel nog af, en werd er zeer weinig van de Engelse variant aangetroffen. In een paar regios is dat in een aantal weken naar 5-7% gegaan.
pi_197268982
quote:
14s.gif Op donderdag 7 januari 2021 16:12 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Nee, niet per se. Terrasheaters zijn al jaren een ding. Je zou prima met je gezin ergens kunnen staan. Volgens dezelfde theorie zou dat veilig zijn.
Uhuh, ik zit alleen met mijn gezin ook prima thuis, gewoon lekker binnen. Eventueel met een afhaal-viergangen-menu.
pi_197268985
We hebben nog steeds maatregelen hè, we zijn niet van God los aan het hossen dus ik denk niet dat wij opeens a la London gaan zijn.
Go hard or go home
pi_197268990
quote:

[..]

Om dezelfde reden dat je niet meer met 1 persoon buiten mag afspreken.
Belang van a/presymptomatische verspreiding dmv aerosolen blijft evenals goede ventilatie extreem onderbelicht.

Dus met afstand en handen wassen als heilig maak je beleid op die regels.

Als je 1x kucht op straat kijkt iedereen angstig om. Maar zogenaamd raakt 10k pd besmet zo.
Zat case studies waarin het buiten prima ging maar het risico blijft gelijk aan buiten volgens de maatregelen want anders is het (los van financiële consequenties en gezichtsverlies) ook niet te verklaren.
pi_197268997
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 16:10 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Ook in het virus varianten topic gezet, maar lijkt me zeker nuttig gezien de situatie met de nieuwe variant.
oftewel, we're fucked. De overheid heeft weinig middelen over, afgezien van letterlijk alles en iedereen thuishouden en daarmee de gehele economie naar de tering te helpen.
pi_197269001
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 16:13 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Uhuh, ik zit alleen met mijn gezin ook prima thuis, gewoon lekker binnen. Eventueel met een afhaal-viergangen-menu.
Jij, ja. Anderen, inclusief de ondernemers, misschien niet?
[..]
pi_197269037
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 16:11 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Het is winter. Virusseizoen. Mensen zitten veel binnen, slechte ventilatie, minder vitamine D en weerstand.

Misschien is er wel gewoon weinig meer aan te doen verder. Uitzingen tot het beter weer wordt en tegelijk zoveel mogelijk vaccineren.
Los van op visite gaan skippen, vit c/d/zink nemen, sporten (met wat kan), afvallen wanneer je te zwaar bent en thuiswerken kan je als individu niet veel meer doen nu nee.
pi_197269053
quote:
[ twitter ]
Thanks! En suppressing roep ik al sinds voor kerst, dat moet ZO VROEG mogelijk. En het heeft geen impact op de samenleving, geen extra restricties, dus waarom niet?
Moeten ze eerst een nieuwe wet aannemen om mensen bij aankomst te mogen testen, omdat een rechter vond dat de redenering niet goed onderbouwt was. Was het echt niet makkelijker om die redenering beter te onderbouwen zodat die rechter er mee akkoord ging? Moest er echt eerst een nieuw (deel van de) spoedwet worden geschreven, erover gedebatteerd en gestemd? Vaak is polderen goed, in crisis situaties waarin snel gehandeld moet worden niet.
pi_197269063
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 16:14 schreef byah het volgende:

[..]

oftewel, we're fucked. De overheid heeft weinig middelen over, afgezien van letterlijk alles en iedereen thuishouden en daarmee de gehele economie naar de tering te helpen.
Of gewoon de situatie zoals die nu is accepteren. Ziekenhuizen kunnen het nu aan, langzaam gaan we naar de lente toe en er wordt inmiddels gevacineerd.
pi_197269071
quote:

[..]

Vuurkorfje buiten, biertje drinken, bittergarnituur. Ik zeg doen.
pi_197269073
quote:
14s.gif Op donderdag 7 januari 2021 16:14 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Jij, ja. Anderen, inclusief de ondernemers, misschien niet?
Voor de ondernemers is het uitermate k*t, helemaal eens.

Maar dan nog zullen weinig mensen met hun gezin onder een terrasheater willen gaan staan met dit weer om een ondernemer te steunen. Die steun ik dan ook door bij hen af te halen.

Als je een beetje uit de wind, afgeschermd, droog wil zitten, moet je dat buitenterras gaan inbouwen, en dat is niet zo'n goed idee nu, lijkt me.
pi_197269075
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 16:14 schreef byah het volgende:

[..]

Maatregelen volhouden en asap vaccineren.
Meer kan je niet doen.
pi_197269088
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 16:16 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Los van op visite gaan skippen, vit c/d/zink nemen, sporten (met wat kan), afvallen wanneer je te zwaar bent en thuiswerken kan je als individu niet veel meer doen nu nee.
Ik moet wel zeggen dat dat visite skippen ook wel begint af te stompen bij mezelf. Wij werken allebei al sinds maart fulltime thuis, ik ga één keer per week bij mijn ouders langs op 1,5 meter en verder zien we nu eens per 2 weken 1 of 2 vrienden face to face op 1,5 meter afstand... Ik denk dat we het netjes doen maar zelfs dat voelt nu soms al als teveel contact als je die cijfers ziet :')
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  donderdag 7 januari 2021 @ 16:21:11 #36
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_197269121
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 16:19 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ik moet wel zeggen dat dat visite skippen ook wel begint af te stompen bij mezelf. Ik ga één keer per week bij mijn ouders langs op 1,5 meter en verder zien we nu eens per 2 week 1 of 2 vrienden face to face op 1,5 meter afstand... Ik denk dat we het netjes doen maar zelfs dat voelt nu soms al als teveel contact als je die cijfers ziet :')
Ik merk ook dat het al 10 maanden thuiswerken met uitzicht op nog een aantal maanden erbij, en ook nog eens heel weinig mensen zien, donkerte, regen en kou niet helpen...
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  donderdag 7 januari 2021 @ 16:22:18 #37
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197269144
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 16:19 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ik moet wel zeggen dat dat visite skippen ook wel begint af te stompen bij mezelf. Wij werken allebei al sinds maart fulltime thuis, ik ga één keer per week bij mijn ouders langs op 1,5 meter en verder zien we nu eens per 2 weken 1 of 2 vrienden face to face op 1,5 meter afstand... Ik denk dat we het netjes doen maar zelfs dat voelt nu soms al als teveel contact als je die cijfers ziet :')
Dan ben je nog netjes. Die 1,5 meter houden wij ons al lang niet meer aan op visite. Zijn wel telkens dezelfde mensen die ik zie trouwens, bij 'vreemden' houd ik er wel rekening mee.
pi_197269152
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 16:18 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Voor de ondernemers is het uitermate k*t, helemaal eens.

Maar dan nog zullen weinig mensen met hun gezin onder een terrasheater willen gaan staan met dit weer om een ondernemer te steunen. Die steun ik dan ook door bij hen af te halen.

Als je een beetje uit de wind, afgeschermd, droog wil zitten, moet je dat buitenterras gaan inbouwen, en dat is niet zo'n goed idee nu, lijkt me.
Ja ik ben het met je eens dat de markt klein zal zijn. ;)

Maar het kan, met dezelfde argumenten waarom het zogenaamd wel ok is massaal naar het strand te gaan om te wandelen. Maar dan opeens is dat toch een probleem, niet helemaal fair.
[..]
pi_197269178
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 16:21 schreef popje het volgende:

[..]

Ik merk ook dat het al 10 maanden thuiswerken met uitzicht op nog een aantal maanden erbij, en ook nog eens heel weinig mensen zien, donkerte, regen en kou niet helpen...
Hier ook iedereen in de omgeving die min of meer depressief/moedeloos/geirriteerd raakt van alle beperkingen die gelden.
Als je dan ziet dat het percentage postief geteste mensen eigenlijk sinds september oploopt en daarna min of meer tussen de 10-15% blijft schommelen lijken de dagelijkse besmettingen vooral te zitten in hoeveel personen zich laten testen.
Dan kun je ook afvragen of de maatregelen uberhaubt zin hebben.
pi_197269182
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 16:21 schreef popje het volgende:

[..]

Dit leven is echt ongezond. Er zullen een paar mensen zijn die het dolletjes vinden maar voor de meesten is dit echt slecht te doen.

Hier thuis bijv. Klein leed maar toch, heb 2 jonge gozers (begin 20) in huis en wij hadden nooit ruzie, echt nooit maar de laatste tijd stormt er regelmatig eentje met slaande deuren het huis uit en soms ben ik dat zelf. Het is stress, alles is beperkt. Het is gewoon ongezond, sociaal ongezond.
Go hard or go home
pi_197269187
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 16:18 schreef Questular het volgende:

[..]

Vuurkorfje buiten, biertje drinken, bittergarnituur. Ik zeg doen.
Precies.

Maar ho! Nee! Beter om allemaal de sneeuw op te zoeken en daar elkaar te verdringen.
[..]
pi_197269216
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 16:24 schreef Noek het volgende:

[..]

Dit leven is echt ongezond. Er zullen een paar mensen zijn die het dolletjes vinden maar voor de meesten is dit echt slecht te doen.

Hier thuis bijv. Klein leed maar toch, heb 2 jonge gozers (begin 20) in huis en wij hadden nooit ruzie, echt nooit maar de laatste tijd stormt er regelmatig eentje met slaande deuren het huis uit en soms ben ik dat zelf. Het is stress, alles is beperkt. Het is gewoon ongezond, sociaal ongezond.
Ik kan het me voorstellen dat extra heftig is met opgroeiende kids/jongvolwassenen :Y
pi_197269233
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 16:22 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Dan ben je nog netjes. Die 1,5 meter houden wij ons al lang niet meer aan op visite. Zijn wel telkens dezelfde mensen die ik zie trouwens, bij 'vreemden' houd ik er wel rekening mee.
Eens hoor, net alsof je in je eigen huis/bij bekende de hele woonkamer gaat verbouwen omdat je niet 1,5 meter afstand kan houden aan de keukentafel of op de bank.

Of dat je bezoekt krijgt en de 1 aan tafel zit en de ander ergens halverwege de woonkamer alleen op een stoel.
pi_197269294
quote:
[ twitter ]
Die Eric Feigl-Ding is wel doemprofessor eerste klas hoor. Elke dag komt er wel een nieuwe tweet waarom de wereld morgen ten einde komt als je niet naar hem luistert. Uitermate vermoeiend.
pi_197269297
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 16:27 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Eens hoor, net alsof je in je eigen huis/bij bekende de hele woonkamer gaat verbouwen omdat je niet 1,5 meter afstand kan houden aan de keukentafel of op de bank.

Of dat je bezoekt krijgt en de 1 aan tafel zit en de ander ergens halverwege de woonkamer alleen op een stoel.
We verbouwen de tent inderdaad niet compleet, maar er zit echt wel minimaal 1,5 meter tussen. De visite aan de ene kant van de bank en wij helemaal aan de andere kant bijvoorbeeld. Of gesplitst aan tafel en de bank _O-
pi_197269326
quote:
[ twitter ]
Die vent tweet vaak zinnige dingen, en Denemarken heeft het totnutoe heel goed gedaan in de pandemie, totnutoe slecht ongeveer 1500 doden. Ben benieuwd of het nu langzaam tot botte hersenen van het RIVM/GGD/De Jonge begint door te dringen dat ze er echt enige urgentie aan moeten verlenen.
pi_197269332
quote:

[..]

Het is gewoon ongezond, sociaal ongezond.
Compleet met je eens!
  donderdag 7 januari 2021 @ 16:33:09 #48
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197269361

Hier eindelijk de juiste kaart, ik denk dat we ook wel een bron hebben gevonden van (een gedeelte) van de toename ?
pi_197269372
quote:
7s.gif Op donderdag 7 januari 2021 16:22 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Ja ik ben het met je eens dat de markt klein zal zijn. ;)

Maar het kan, met dezelfde argumenten waarom het zogenaamd wel ok is massaal naar het strand te gaan om te wandelen. Maar dan opeens is dat toch een probleem, niet helemaal fair.
Het significante verschil is dat je tijdens die strandwandeling in beweging bent en blijft en de afstand tot andere mensen behoorlijk is. Behalve als je elkaar op korte afstand passeert, maar dat is weer van dusdanig korte duur dat het niet uitmaakt.

Met de regen zul je bovendien behalve een terrasheater ook iets van een plafond moeten hebben, wat de doorstroom van verse lucht weer heel anders en minder maakt dan tijdens die bos- of strandwandeling.
pi_197269382
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 16:14 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Om dezelfde reden dat je niet meer met 1 persoon buiten mag afspreken.
Belang van a/presymptomatische verspreiding dmv aerosolen blijft evenals goede ventilatie extreem onderbelicht.

Dus met afstand en handen wassen als heilig maak je beleid op die regels.

Als je 1x kucht op straat kijkt iedereen angstig om. Maar zogenaamd raakt 10k pd besmet zo.
Zat case studies waarin het buiten prima ging maar het risico blijft gelijk aan buiten volgens de maatregelen want anders is het (los van financiële consequenties en gezichtsverlies) ook niet te verklaren.
Over welke 'case studies' heb je het?

Overigens is het gewoon bekend dat de infectiedruk buiten lager is. Daar vervliegt het virus sneller, maar dat betekent niet dat je buiten niet besmet kan raken. En twee regels, binnen 2 meter en buiten 1 meter afstand (ik noem maar wat) , maakt het ook niet makkelijker.
pi_197269388
Ze hebben er een lekker zooitje van gemaakt in de RIVM data.

Frysland is Fryslân gaan heten
Hengelo is Hengelo (O.) gaan heten

En Appingedam, Delfzijl en Loppersum zijn bij elkaar opgeteld

Daardoor ging mijn match en compare script op zijn plaat.
Als je data aanpast, doe dat dan ook in het verleden.

Enfin de gemeente update:

Gemeentes met +25 besmettingen
369 Amsterdam
307 Vught
302 Rotterdam
275 Oisterwijk
233 's-Gravenhage
199 Tilburg
137 Ede
131 Boxtel
126 Utrecht
125 Almere
115 Eindhoven
96 Nijmegen
94 Arnhem
92 Apeldoorn
90 Enschede
85 Hardenberg
81 Groningen
80 's-Hertogenbosch
78 Barneveld
77 Breda
77 Westland
74 Hollands Kroon
72 Dordrecht
68 Hengelo (O.)
68 Amersfoort
68 Hoorn
63 Haarlemmermeer
63 Katwijk
61 Zaanstad
60 Emmen
60 Veenendaal
59 Altena
57 Nijkerk
57 Súdwest-Fryslân
56 Almelo
56 Haarlem
55 Alkmaar
55 Zoetermeer
54 Heerlen
52 Purmerend
51 Doetinchem
51 Medemblik
51 Schagen
50 Harderwijk
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarnaast zijn er:
6 gemeentes met 0 besmettingen
4 gemeentes met 1 besmetting
18 gemeentes met 2-4 besmettingen
49 gemeentes met 5-9 besmettingen
49 gemeentes met 10-14 besmettingen
51 gemeentes met 15-19 besmettingen
39 gemeentes met 20-24 besmettingen
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 7 januari 2021 @ 16:34:39 #52
3778 popje
pi_197269394
quote:

[..]

Ik kan het me heel goed voorstellen dat je jongens, die beweging en sociaal leven nodig hebben (net als iedereen, maar nog meer als je jong bent), regelmatig tegen de muren opvliegen!
pi_197269396
Mijn hemel wat een cijfers :{
Mensen het spijt me maar ik mag jullie niet meer mentionen.
  donderdag 7 januari 2021 @ 16:35:47 #54
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_197269416
Blijkbaar was er een gezellig feestje in Oisterwijk/Vught?
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  donderdag 7 januari 2021 @ 16:35:58 #55
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197269424
quote:

[..]

Nee nee, zo lang je geen corona hebt ben je gezond. Niet zeuren, sneeuwvlokje. In Jemen is het erger.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197269439
quote:
10s.gif Op donderdag 7 januari 2021 16:24 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Precies.

Maar ho! Nee! Beter om allemaal de sneeuw op te zoeken en daar elkaar te verdringen.
Er zijn gewoon koffie- en soepkraampjes op verschillende plekken. Afhaal is nog steeds mogelijk, en dat doen veel ondernemers ook.
pi_197269442
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 16:35 schreef 4-elements het volgende:
Blijkbaar was er een gezellig feestje in Oisterwijk/Vught?
Herindeling.
Kan zijn dat daardoor de data niet helemaal klopt.
pi_197269445
Wat is er in Noord-Brabant dan? is dit niet een kleine storing bij GGD Noord-Brabant? Dat kan de hoge cijfers verklaren.
pi_197269447
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 16:36 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Herindeling.
Hoe bedoel je?
pi_197269448
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 16:33 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het significante verschil is dat je tijdens die strandwandeling in beweging bent en blijft en de afstand tot andere mensen behoorlijk is. Behalve als je elkaar op korte afstand passeert, maar dat is weer van dusdanig korte duur dat het niet uitmaakt.

Met de regen zul je bovendien behalve een terrasheater ook iets van een plafond moeten hebben, wat de doorstroom van verse lucht weer heel anders en minder maakt dan tijdens die bos- of strandwandeling.
Klopt maar nu denk je in problemen, om maar even populair te doen. Vooral de beweging is het grootste verschil inderdaad. Mijn punt is, met de nodige beperkingen en (relatieve) ongemakken zou er toch wat mogelijk kunnen zijn. Voor veel mensen zou dat best uit kunnen maken. Of het rendabel is weet ik niet, dat ligt aan teveel factoren.
[..]
pi_197269452
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 16:37 schreef Questular het volgende:

[..]

Hoe bedoel je?
Gemeentelijke indeling gebaseerd op postcode van de woonplaats van de patient, gecodeerd volgens CBS. Vanaf 1 januari 2021 heeft een gemeentelijke herindeling plaatsgevonden (https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)ng-op-1-januari-2021). Tot 7 januari 2021 is voor de open Covid-19 data gebruik gemaakt van de oude gemeente indeling. Records vanaf 7 januari 2021 zijn samengesteld volgens de nieuwe gemeente indeling: Gemeenten Appingedam, Delfzijl en Loppersum zijn samengevoegd tot de nieuwe gemeente Eemsdelta Gr. De gemeente Haaren is opgegaan in de gemeenten Oisterwijk, Tilburg, Vught en Boxtel. Met de opdeling van Haaren is de veiligheidsregio Midden- en West-Brabant iets groter geworden, ten koste van veiligheidsregio Brabant-Noord.
  donderdag 7 januari 2021 @ 16:38:24 #62
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197269468
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 16:36 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Herindeling.
Ik zou het hoog vinden voor een correctie van een aantal dagen of de shit hits the fan daar.
  donderdag 7 januari 2021 @ 16:40:51 #63
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_197269504
Zoveel in vught ? ;o 25k inwoners
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
pi_197269505
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 16:38 schreef Momo het volgende:

[..]

Ik zou het hoog vinden voor een correctie van een aantal dagen of de shit hits the fan daar.
2021-01-06 10:00:00;GM0824;Oisterwijk;Noord-Brabant;1323;
2021-01-07 10:00:00;GM0824;Oisterwijk;Noord-Brabant;1598;

Hmm. Lijkt toch wel te kloppen, of ze hebben daar flink wat nagemeld.
pi_197269518
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 16:40 schreef gniffie het volgende:
Zoveel in vught ? ;o 25k inwoners
2021-01-06 10:00:00;GM0865;Vught;Noord-Brabant;1566;
2021-01-07 10:00:00;GM0865;Vught;Noord-Brabant;1873;

Lijkt inderdaad ook flink wat nagemeld.
pi_197269535
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 16:35 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nee nee, zo lang je geen corona hebt ben je gezond. Niet zeuren, sneeuwvlokje. In Jemen is het erger.
Fuck Jemen.
Go hard or go home
  donderdag 7 januari 2021 @ 16:43:03 #67
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197269545
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 16:41 schreef _serial_ het volgende:

[..]

2021-01-06 10:00:00;GM0865;Vught;Noord-Brabant;1566;
2021-01-07 10:00:00;GM0865;Vught;Noord-Brabant;1873;

Lijkt inderdaad ook flink wat nagemeld.
Pletdecurve is nog niet geupdated, is er ergens anders te zien van welke datums die besmettingen zijn?
  donderdag 7 januari 2021 @ 16:43:39 #68
346939 Janneke141
pi_197269554
quote:
Voorzitter Wouter Kolff van de Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid wil de huidige coronamaatregelen komende weken tegen het licht houden in het Veiligheidsberaad. ,,Als de cijfers hoog blijven, moet je je durven afvragen of de maatregelen effectief zijn.’’

Hij zei dat donderdagmorgen tijdens een persconferentie in het Stadskantoor van Dordrecht. ,,Er zijn veel maatregelen effectief, maar bij sommige kun je twijfels hebben. Dat moeten we gaan bespreken. Het is onze taak om te blijven nadenken over de vraag welke maatregelen effectief zijn en of die nog wel in verhouding staan tot wat maatschappelijk en economisch aanvaardbaar is.’’

Sinds medio december is behalve essentiële winkels zo’n beetje alles dicht in de strijd tegen het coronavirus. Die lockdown zou in eerste instantie duren tot 19 januari, maar het heeft er alle schijn van dat het daar niet bij blijft.

Andere aanvliegroutes
,,Wat doet dat met mensen, zeker als ze zien dat de vaccinatierondes van start zijn gegaan? Daarom moeten we bespreken hoe we hier op de lange termijn, tot en met de zomer, mee omgaan’’, aldus Kolff, die ook burgemeester van Dordrecht is. ,,Is het zo dat we altijd blijven werken met maatregelenpakketten om vrijheden in te perken of zijn er ook andere aanvliegroutes die we kunnen kiezen om corona eronder te krijgen?’’

Hij wilde daar echter niet over speculeren voorafgaande aan het Veiligheidsberaad, het overleg met de voorzitters van alle 25 veiligheidsregio’s. Dat staat voor maandag op de agenda. ,,We moeten de komende weken de discussie voeren hoe we het urgentiebesef en het nalevingsgedrag overeind houden.’
https://www.ad.nl/dordrec(...)els-hebben~ae307015/

Benieuwd of hij gehoor vindt, of dat we gewoon doorgaan op de ingeslagen weg van het handhaven van de hele serie verboden, inclusief die niet werken.
pi_197269612
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 16:33 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]

Hier eindelijk de juiste kaart, ik denk dat we ook wel een bron hebben gevonden van (een gedeelte) van de toename ?
Hoop dat ze snel een boel samples daar gaan sequencen om te achterhalen welke strains dat daar zijn. En of er mass-spread events zijn geweest, of achterstanden bij het doorgeven.
pi_197269626
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 16:43 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Benieuwd of hij gehoor vindt, of dat we gewoon doorgaan op de ingeslagen weg van het handhaven van de hele serie verboden, inclusief die niet werken.
Nee, onbegonnen werk. Alles wat de overheid doet werkt. Geen tegenspraak.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_197269642
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 16:34 schreef _serial_ het volgende:

369 Amsterdam
307 Vught
302 Rotterdam
275 Oisterwijk
233 's-Gravenhage
199 Tilburg
137 Ede
131 Boxtel
126 Utrecht
125 Almere
115 Eindhoven
96 Nijmegen
94 Arnhem
92 Apeldoorn
90 Enschede
85 Hardenberg
81 Groningen
80 's-Hertogenbosch
78 Barneveld
77 Breda
77 Westland
74 Hollands Kroon
72 Dordrecht
68 Hengelo (O.)
68 Amersfoort
68 Hoorn
63 Haarlemmermeer
63 Katwijk
61 Zaanstad
60 Emmen
60 Veenendaal
59 Altena
57 Nijkerk
57 Súdwest-Fryslân
56 Almelo
56 Haarlem
55 Alkmaar
55 Zoetermeer
54 Heerlen
52 Purmerend
51 Doetinchem
51 Medemblik
51 Schagen
50 Harderwijk
SPOILER
Daarnaast zijn er:
WTF doet een plaats als Vught zo hoog :o
pi_197269646
quote:

369 Amsterdam
307 Vught
302 Rotterdam
275 Oisterwijk
233 's-Gravenhage
199 Tilburg
137 Ede
131 Boxtel
126 Utrecht
125 Almere
115 Eindhoven
96 Nijmegen
94 Arnhem
92 Apeldoorn
90 Enschede
85 Hardenberg
81 Groningen
80 's-Hertogenbosch
78 Barneveld
77 Breda
77 Westland
74 Hollands Kroon
72 Dordrecht
68 Hengelo (O.)
68 Amersfoort
68 Hoorn
63 Haarlemmermeer
63 Katwijk
61 Zaanstad
60 Emmen
60 Veenendaal
59 Altena
57 Nijkerk
57 Súdwest-Fryslân
56 Almelo
56 Haarlem
55 Alkmaar
55 Zoetermeer
54 Heerlen
52 Purmerend
51 Doetinchem
51 Medemblik
51 Schagen
50 Harderwijk
SPOILER
Daarnaast zijn er:
Dus Appingedam, Delfzijl en Loppersum nu 1 gemeente? Dat is nog wel te doen om in code aan te passen. Die drie gemeentes dissolven, inwoners bij elkaar optellen, 1 naamsverandering en klaar. Thanks!
  donderdag 7 januari 2021 @ 16:48:25 #73
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_197269650
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 16:37 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Gemeentelijke indeling gebaseerd op postcode van de woonplaats van de patient, gecodeerd volgens CBS. Vanaf 1 januari 2021 heeft een gemeentelijke herindeling plaatsgevonden (https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)ng-op-1-januari-2021). Tot 7 januari 2021 is voor de open Covid-19 data gebruik gemaakt van de oude gemeente indeling. Records vanaf 7 januari 2021 zijn samengesteld volgens de nieuwe gemeente indeling: Gemeenten Appingedam, Delfzijl en Loppersum zijn samengevoegd tot de nieuwe gemeente Eemsdelta Gr. De gemeente Haaren is opgegaan in de gemeenten Oisterwijk, Tilburg, Vught en Boxtel. Met de opdeling van Haaren is de veiligheidsregio Midden- en West-Brabant iets groter geworden, ten koste van veiligheidsregio Brabant-Noord.
Helvoirt is samengevoegd met de gemeente Vught idd. Maar dan staan ze nu rond de 32K inwoners. Hopelijk zeer veer na-telingen maar de meeste mensen uit Vught laten zich testen in Den Bosch.
pi_197269656
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 16:27 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Zie al waar het fout gaat :')
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_197269663
quote:

[..]

Ik mag deze vent wel, stel het maar eens ter discussie.
Onze burgemeester _O_
pi_197269674
Zo gek is deze stijging toch niet?
Ze zeggen altijd dat de besmetting 2 week achterloopt, nou gok eens wat er 2 weken geleden was? Het begin van de kerstperiode.

Dan kan er wel geroepen worden dat de lockdown niet werkt, maar als mensen massaal de lockdown niet opvolgen dan heeft het weinig zin. Er is geen politie of handhaving die optreedt in dit landje, veel te zwak allemaal.

[ Bericht 14% gewijzigd door miss_sly op 07-01-2021 17:12:05 ]
pi_197269675
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 16:46 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Wellicht omdat dat in 2020 nog wel losse gemeentes zijn en nu niet meer......
Beetje wakker blijven he.
Doe even normaal aub. Ik doe mijn best om hier de data uit te pluizen en jij komt met wakker blijven.

Ja dat weet ik ook wel.
pi_197269687
Maar als je die aantallen in Oisterwijk en Vught ziet dan lijkt het me wel een herstelactie... die aantallen zijn voor zulke kleine plaatsen echt bizar voor dagkoersen _O-
pi_197269710
Weet iemand wat de cijfers waren van Vught (en die andere hoog scorende plaatsen) gister, eergisteren?
pi_197269717
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 16:49 schreef TheVulture het volgende:
Maar als je die aantallen in Oisterwijk en Vught ziet dan lijkt het me wel een herstelactie... die aantallen zijn voor zulke kleine plaatsen echt bizar voor dagkoersen _O-
Er is denk ik wat mis gegaan in de systemen, de totaal aantallen zijn als volgt veranderd:

Vugth gisteren 1566, vandaag 1873
Oisterwijk gisteren 1323, vandaag 1598
Boxtel gisteren 1525, vandaag 1656
Tilburg gisteren 11468, vandaag 11667

Normaal hebben deze gemeentes ongeveer +50 max
pi_197269724
quote:
Of het is een uitbraak van de Engelse variant?
  donderdag 7 januari 2021 @ 16:51:23 #82
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_197269727
quote:
Nou ja, Brabantse nachten zijn lang.
Misschien was het ergens wel heeeeel gezellig geweest 8-)
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_197269729
-edit- je kunt ook aardiger posten

[ Bericht 94% gewijzigd door Momo op 07-01-2021 16:52:48 ]
pi_197269733
Lijkt mij een storing of een achterstand. Verklaart de hoge cijfers wellicht. Morgen even afwachten lijkt me.
  donderdag 7 januari 2021 @ 16:51:52 #85
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197269742
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 16:50 schreef Scrummie het volgende:
Weet iemand wat de cijfers waren van Vught (en die andere hoog scorende plaatsen) gister, eergisteren?

donderdag 7 januari 2021 @ 16:51:56 #86
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_197269746
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 16:51 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Of het is een uitbraak van de Engelse variant?
De Brabantse variant *O*
A murky, forgotten land.
  donderdag 7 januari 2021 @ 16:52:05 #87
3778 popje
pi_197269747
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 16:35 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Is dit sarcastisch? Ik hoop het...
pi_197269750
Eigenlijk zou het logisch gezien geeneens kunnen. Lijkt me sterk dat er op 1 dag 300 mensen zich gaan testen uit 1 dorp van 25.000 inwoners. En dan moeten die ook nog allemaal positief zijn.
pi_197269756
quote:
Misschien hebben ze gisteren meegedaan met de Upbeatles pubquiz. Daar werd een vraag gesteld over de woonplaats van de familie Meiland en ging de presentator er vanuit dat het in Overijssel was :P

Ontopic: boh, veel besmettingen weer in de omgeving, we gaan echt niet lekker.
  donderdag 7 januari 2021 @ 16:53:06 #90
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_197269764
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 16:52 schreef Remco het volgende:
Eigenlijk zou het logisch gezien geeneens kunnen. Lijkt me sterk dat er op 1 dag 300 mensen zich gaan testen uit 1 dorp van 25.000 inwoners. En dan moeten die ook nog allemaal positief zijn.
Wie gaat er nu logisch nadenken als je ook paniek kan zaaien. :7
pi_197269769
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 16:52 schreef Remco het volgende:
Helemaal als je het percentage positief getesten van nu aan houdt.... 13%, dus laten we zeggen dat er dus 2500-3000 mensen zich hebben laten testen op 1 dag.
  donderdag 7 januari 2021 @ 16:54:03 #92
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197269778
Achterstanden weggewerkt dus? Storingen?

Lekker overzichtelijk weer :')
pi_197269787
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 16:50 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Er is denk ik wat mis gegaan in de systemen, de totaal aantallen zijn als volgt veranderd:

Dus je zou voorzichtig kunnen concluderen dat de dagkoersen vervuild zijn door achterstallig onderhoud? Of begrijp ik het dan verkeerd...
  donderdag 7 januari 2021 @ 16:54:38 #94
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_197269792
quote:
11s.gif Op donderdag 7 januari 2021 16:51 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

De Brabantse variant *O*
Godver, vanmorgen onderweg naar mijn werk in Oisterwijk bij het tankstation een worstebroodje gekocht.

Nou, het gaat jullie allemaal goed. :W
  donderdag 7 januari 2021 @ 16:54:59 #95
346939 Janneke141
pi_197269796
quote:

[..]

Gokje: de besmettingen in de gemeente Haaren zijn de afgelopen dagen 'blijven hangen' omdat die niet aan een bestaande gemeente gekoppeld konden worden, en die zijn er nu aan toegevoegd. En dan zijn het verwerkte achterstanden.

Het alternatief is dat het dubbeltellingen zijn, en dan komen ze een dezer dagen terug in de min.
pi_197269803
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 16:53 schreef Noordzijde het volgende:

[..]

Helemaal als je het percentage positief getesten van nu aan houdt.... 13%, dus laten we zeggen dat er dus 2500-3000 mensen zich hebben laten testen op 1 dag.
Dat zijn bijna Chinese praktijken, zo'n groot gedeelte van het dorp ineens testen :D
  donderdag 7 januari 2021 @ 16:55:18 #97
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_197269805
quote:

[..]

Vught was rond 23 december ook al lekker bezig
pi_197269806
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 16:54 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Dus je zou voorzichtig kunnen concluderen dat de dagkoersen vervuild zijn door achterstallig onderhoud? Of begrijp ik het dan verkeerd...
Of dat er met de veranderingen wat foutjes in de lijst zijn geslopen. Vught ineens naar ruim 300 besmettingen kan natuurlijk niet.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_197269849
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 16:49 schreef bianconeri het volgende:
Ze zeggen altijd dat de besmetting 2 week achterloopt, nou gok eens wat er 2 weken geleden was? Het begin van de kerstperiode.

Dan kan er wel geroepen worden dat de lockdown niet werkt, maar als mensen massaal de lockdown niet opvolgen dan heeft het weinig zin. Er is geen politie of handhaving die optreedt in dit landje, veel te zwak allemaal.

We hebben echt veel te lang gewacht met alles. Daardoor zijn de wappies klaar met maatregelen en gaan ze er doodleuk tegenin.
Toch bijzonder als het RIVM aangeeft de cijfers niet te kunnen duiden dat jij dit zonder problemen kunt. Misschien is de wereld toch iets complexer dan je denkt?

[ Bericht 3% gewijzigd door miss_sly op 07-01-2021 17:08:40 ]
pi_197269876
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2021 16:54 schreef tja77 het volgende:

[..]

Godver, vanmorgen onderweg naar mijn werk in Oisterwijk bij het tankstation een worstebroodje gekocht.

Nou, het gaat jullie allemaal goed. :W
Over Oisterwijk gesproken: Een vriend van me woont daar en is vorige week positief getest. Ik had 'm nog bijna face to face gezien maar hij meldde zich een dag vantevoren af omdat ie verkoudheidsklachten had... Komt het toch ineens dicht bij ;)
pi_197269897
quote:
10s.gif Op donderdag 7 januari 2021 16:58 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Over Oisterwijk gesproken: Een vriend van me woont daar en is vorige week positief getest. Ik had 'm nog bijna face to face gezien maar hij meldde zich een dag vantevoren af omdat ie verkoudheidsklachten had... Komt het toch ineens dicht bij ;)
Ik ken ook iemand die verkouden is...dit komt wel even bij me binnen.
pi_197269905
quote:

[..]

Ook voor de tieners is het dramatisch hoor.. ik weet niet hoe het in andere huizen is, maar hier kruipt mijn tiener om 8:30 achter de computer voor school en tenzij we hem er achteruit trekken (met een hoop ergernis) zit hij er 's avonds nog op te gamen.

Normaal blijft hij na school wel eens hangen of spreekt hij af met andere tieners, maar dat is er nu niet bij (iig een stuk minder). Ook kan ik geen leuke activiteiten met hem doen (boulderen / zwemmen etc) omdat alles dicht is. Lekker weer om te wandelen is het ook niet, al trekken we er alsnog wel eens op uit. De motiviatie die tieners normaal al weinig hebben valt nu helemaal weg.

Daarbij bent ik ervan overtuigd dat hij een stuk minder meekrijgt van school met online lessen.

Maar goed misschien sta ik hier wel alleen in en zijn alle andere tieners super gemotiveerd met onlinse school en gaan ze daarna gezellig knutselen etc ;)
Alpha kenny one
  donderdag 7 januari 2021 @ 17:00:29 #103
346939 Janneke141
pi_197269912
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 16:54 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Gokje: de besmettingen in de gemeente Haaren zijn de afgelopen dagen 'blijven hangen' omdat die niet aan een bestaande gemeente gekoppeld konden worden, en die zijn er nu aan toegevoegd. En dan zijn het verwerkte achterstanden.

Het alternatief is dat het dubbeltellingen zijn, en dan komen ze een dezer dagen terug in de min.
Aanvulling: als mijn eerste gokje klopt, dan zou dat betekenen dat de gemeente Haaren in 6 dagen zo'n 500 besmettingen gehad heeft. Dat zou op een gemeente van 25.000 inwoners ook nogal fors zijn. Niet onmogelijk, wel fors.
pi_197269923
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 16:59 schreef Questular het volgende:

[..]

Ik ken ook iemand die verkouden is...dit komt wel even bij me binnen.
Ja precies, ik voel je....
pi_197269935
Heeft het aantal van Vught misschien iets met de gevangenis te maken?
  donderdag 7 januari 2021 @ 17:02:02 #106
14505 OProg
A Life in Music
pi_197269944
Ik begreep trouwens dat Gommers gisteren bij de vraagsessie over vaccins zei dat je wel gevaccineerd moet worden als je langer dan vier weken geleden corona hebt gehad. En dus ook direct worden meegenomen.

Ik heb verder de onderbouwing niet gelezen maar waarom is dat eigenlijk? :? Is de natuurlijke immuniteitsopbouw niet dusdanig dat het besmettingsgevaar voor anderen dan voldoende afneemt of zoiets? Want in mijn gedachtegang kan je die groep later op de lijst zetten dus wat is hier dan de reden voor?

Weet iemand daar iets meer over? :)
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  donderdag 7 januari 2021 @ 17:02:05 #107
346939 Janneke141
pi_197269948
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 17:00 schreef falling_away het volgende:
Daarbij bent ik ervan overtuigd dat hij een stuk minder meekrijgt van school met online lessen.
Ik mag ze lesgeven (nou ja, niet die van jou denk ik). In mijn mentorklas van 25 zijn er 2 die online lessen verkiezen boven les op school, en een stuk of 15 geven er aan minder op te steken dan van les in de klas.
pi_197269970
quote:
5s.gif Op donderdag 7 januari 2021 17:02 schreef OProg het volgende:
Ik begreep trouwens dat Gommers gisteren bij de vraagsessie over vaccins zei dat je wel gevaccineerd moet worden als je langer dan vier weken geleden corona hebt gehad. En dus ook direct worden meegenomen.

Ik heb verder de onderbouwing niet gelezen maar waarom is dat eigenlijk? :? Is de natuurlijke immuniteitsopbouw niet dusdanig dat het besmettingsgevaar voor anderen dan voldoende afneemt of zoiets? Want in mijn gedachtegang kan je die groep later op de lijst zetten dus wat is hier dan de reden voor?

Weet iemand daar iets meer over? :)
Omdat ze dat anders administratief niet kunnen handelen. Dus bijhouden wie het al gehad heeft langer dan 4 weken geleden en die later oproepen voor vaccinatie. Dat kunnen ze niet. Computer says no.
pi_197270000
quote:
'Tussen 1 en 5 procent coronagevallen besmet met Britse variant'
Tussen 1 en 5 procent van de Nederlanders die positief worden getest, is besmet met de Britse variant van het coronavirus. Dat blijkt uit onderzoek van hoogleraar virologie Marion Koopmans, die de mutatie in Nederland bestudeerde.

Het zou betekenen dat dagelijks honderd of meer Nederlanders met de Britse variant besmet raken. Tot nu toe waren in Nederland slechts 50 gevallen bekend.

In Amsterdam en Rotterdam komt de variatie het vaakst voor: daar is ongeveer 5 procent van de nieuwe gevallen besmet met de Britse mutatie. In Engeland heeft inmiddels bijna iedereen die besmet is deze variant.

"We moeten erg oppassen wat hiermee gebeurt", zegt Koopmans. Zij waarschuwt voor een nieuwe golf bij een versoepeling van de maatregelen, omdat de Britse variant zich sneller verspreidt. Koopmans: "We zitten nog in een lockdown en dat helpt, maar we moeten serieus nadenken hoe snel we gaan versoepelen en hoe we dat doen."
https://nos.nl/liveblog/2(...)en-stijgt-flink.html

Zal wel een lockdown worden tot de lente :')
pi_197270010
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 17:03 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Omdat ze dat anders administratief niet kunnen handelen. Dus bijhouden wie het al gehad heeft langer dan 4 weken geleden en die later oproepen voor vaccinatie. Dat kunnen ze niet. Computer says no.
Dat en het is ook nogal lastig in te schatten hoeveel antistoffen er dan zijn aangemaakt en of/hoe lang je dan immuun bent voor het virus...
pi_197270046
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 16:49 schreef bianconeri het volgende:

We hebben echt veel te lang gewacht met alles. Daardoor zijn de wappies klaar met maatregelen en gaan ze er doodleuk tegenin.
Ach, mensen kunnen die lockdown wel opvolgen, maar de cijfers dalen toch niet. Dan gaan mensen denken van wat heeft het nog voor zin? De beloning met dalende cijfers blijft al maanden uit, dus daalt de motivatie ook. Had ik vroeger op de middelbare ook, bij slechte cijfers met genoeg inzet ga je denken van wat heeft het nog voor zin, en stop je met moeite erin steken. Zwak! Maar ja zo werkt het menselijk brein.

Waar wij nu mee bezig zijn is volstrekt onhoudbaar op de lange termijn. Eigenlijk is de houdbaarheidsdatum al 6 maanden overschreden. De motivatie zakt omdat de beloning telkens uitblijft. Er wordt telkens verlengd en goed aan de maatregelen houden wordt niet beloond. Kan je hoog of laag springen maar zo werkt het nou eenmaal.
pi_197270057
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 17:04 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Dat en het is ook nogal lastig in te schatten hoeveel antistoffen er dan zijn aangemaakt en of/hoe lang je dan immuun bent voor het virus...
Je bent ook niet immuun, ik ken ook iemand die het twee keer heeft gehad, maar de kans is wel klein. Dus het zou goed zijn als ze die mensen achter aan de rij konden plaatsen, zodat anderen eerst kunnen. Maar dat is dus weer te moeilijk voor de overheid.
  donderdag 7 januari 2021 @ 17:09:29 #113
14505 OProg
A Life in Music
pi_197270100
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 17:03 schreef bloodymary1 het volgende:

quote:

[..]

Een combinatie van administratie en onduidelijkheid over de huidige situatie na een besmetting met betrekking tot antilichamen dus. :) Thanks.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
pi_197270114
Hebben jullie dan de indruk dat er met de Kerstdagen mensen in grote getalen bij elkaar hebben gezeten? Ik namelijk niet. Iedereen die ik sprak had of geen bezoek met Kerst, of bijvoorbeeld alleen uitwonende kinderen. Daarom vind ik het raar dat er nu gezegd wordt dat het door Kerst komt dat het niet daalt. Of hebben jullie andere ervaringen?
pi_197270135
quote:
7s.gif Op donderdag 7 januari 2021 17:06 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Ach, mensen kunnen die lockdown wel opvolgen, maar de cijfers dalen toch niet. Dan gaan mensen denken van wat heeft het nog voor zin? De beloning met dalende cijfers blijft al maanden uit, dus daalt de motivatie ook. Had ik vroeger op de middelbare ook, bij slechte cijfers met genoeg inzet ga je denken van wat heeft het nog voor zin, en stop je met moeite erin steken. Zwak! Maar ja zo werkt het menselijk brein.

Waar wij nu mee bezig zijn is volstrekt onhoudbaar op de lange termijn. Eigenlijk is de houdbaarheidsdatum al 6 maanden overschreden. De motivatie zakt omdat de beloning telkens uitblijft. Er wordt telkens verlengd en goed aan de maatregelen houden wordt niet beloond. Kan je hoog of laag springen maar zo werkt het nou eenmaal.
Maar wat voor beloning wil je als de situatie het niet toe laat?

De kroeg gaat niet open onder het mom van we hebben het geprobeerd, laat nu de zorg maar overspoelen.
pi_197270142
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 17:04 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Lekker man. Hoe lang gaat het nog duren voordat men inziet dat dit niet meer houdbaar is, want de compliance zal dan wel compleet weg zijn over een paar weken als mensen zien dat de cijfers nog niet dalen. Dan kan je alleen nog maar voordeuren gaan dichtlassen en nog meer draagvlak weggooien. Wij gaan nog interessante tijden tegemoet met veel belevenissen (chaos), het enige om naar uit te kijken.
pi_197270161
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 17:11 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

De kroeg gaat niet open onder het mom van we hebben het geprobeerd, laat nu de zorg maar overspoelen.
Ze moeten ook geen versoepeling beloven op basis van een paar cijfers.
[..]
  donderdag 7 januari 2021 @ 17:14:45 #118
346939 Janneke141
pi_197270182
quote:

[..]

Je mist het punt.

Als je maanden achter elkaar blijft vertellen 'hou je aan de regels, dan wordt het snel beter', vervolgens houd je je aan de regels en als bedankje worden de restricties telkens langer en zwaarder dan is het menselijk verklaarbaar dat je op een gegeven moment denkt 'bekijk het maar'. Voor genoeg mensen is dat punt gepasseerd en dat komt ook echt niet meer terug.

Je mag het daar mee eens zijn of niet, maar dat is nu eenmaal hoe menselijke motivatie in elkaar steekt. Als zowel de intrinsieke als de extrinsieke motivatie niet meer werkt, dan stopt het.
pi_197270183
quote:

[..]

Lekkere termen weer, 'andere aanvliegroutes' :') maar dan geen andere aanvliegroutes noemen.
pi_197270203
quote:

[..]

Als iets niet werkt, moet je naar andere oplossingen zoeken en niet voortborduren op beleid wat niet werkt. In het bedrijfsleven houdt je dat geen weken vol want dan ben je failliet. En als je gaat voortborduren plus je gaat dit nog wat extremer doen in de vorm van aanscherpingen ben je helemaal niet meer serieus te nemen.

Ja er zal toch eens wat acceptatie moeten komen. Een harde keus met helaas veel doden tot gevolg. Maar de economie en levensvreugde weegt hopelijk wel wat zwaarder. We hebben nu een bestaan, geen leven. Totaal onhoudbaar.
pi_197270245
quote:
14s.gif Op donderdag 7 januari 2021 17:13 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Ze moeten ook geen versoepeling beloven op basis van een paar cijfers.
Dan klagen we dat er geen perspectief is.
Zo'n routekaart leent zich daar goed voor. Maar dan moet de situatie het wel toelaten.
We blijven maar tussen de 6,5k-10k pd jojo'en. Eigenlijk al sinds de herfstvakantie is het kut.

Daalt het ineens rap kan er wellicht meer. Maar zie het eerlijk gezegd niet gebeuren.
Eerder doorbikkelen tot het voorjaar en dan met een hoop gevaccineerden, reeds besmetten en mooi weer kan er meer.
pi_197270253
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 17:10 schreef bloodymary1 het volgende:
Hebben jullie dan de indruk dat er met de Kerstdagen mensen in grote getalen bij elkaar hebben gezeten? Ik namelijk niet. Iedereen die ik sprak had of geen bezoek met Kerst, of bijvoorbeeld alleen uitwonende kinderen. Daarom vind ik het raar dat er nu gezegd wordt dat het door Kerst komt dat het niet daalt. Of hebben jullie andere ervaringen?
Als je met kerst een rondje buiten liep, zag je toch best wat volle huizen en met de top 2000 hielden de zoomers zich vaak ook niet aan de regels.
Een gedeelte van de mensen die zich er wel aan hielden, gingen vier dagen lang bij andere familieleden op bezoek, dus dat hielp dan ook niet echt.
pi_197270272
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 16:37 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dus Haaren is gevierendeelt? Zijn geupdate inwoneraantallen van die gemeentes beschikbaar? Een een nieuwe GIS file met gemeentegrenzen?
  Moderator donderdag 7 januari 2021 @ 17:20:16 #124
5428 crew  miss_sly
pi_197270293
quote:
7s.gif Op donderdag 7 januari 2021 17:16 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Als iets niet werkt, moet je naar andere oplossingen zoeken en niet voortborduren op beleid wat niet werkt. In het bedrijfsleven houdt je dat geen weken vol want dan ben je failliet. En als je gaat voortborduren plus je gaat dit nog wat extremer doen in de vorm van aanscherpingen ben je helemaal niet meer serieus te nemen.
In het bedrijfsleven is het tevens onmogelijjk dat wanneer het beleid zegt dat we linksaf gaan, de helft toch rechtsaf gaat. Dan kun je wieberen.
quote:
Ja er zal toch eens wat acceptatie moeten komen. Een harde keus met helaas veel doden tot gevolg. Maar de economie en levensvreugde weegt hopelijk wel wat zwaarder. We hebben nu een bestaan, geen leven. Totaal onhoudbaar.
De economie stort snel in en de levensvreugde verdwijnt snel als de ziekenhuizen in een doorlopende code zwart zitten door zieke covid-patienten, hartinfarcten, kankerpatienten die niet geholpen kunnen worden, mensen die zich blesseren bij het sporten, jongeren die zich in coma gezopen hebben en mensen die sterven na een verkeersongeluk wat niet nodig was geweest als er maar zorg verleend had kunnen worden.
  donderdag 7 januari 2021 @ 17:20:17 #125
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_197270295
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 17:00 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Aanvulling: als mijn eerste gokje klopt, dan zou dat betekenen dat de gemeente Haaren in 6 dagen zo'n 500 besmettingen gehad heeft. Dat zou op een gemeente van 25.000 inwoners ook nogal fors zijn. Niet onmogelijk, wel fors.
Haaren had bij de opheffing ~14.000 inwoners. 500 zou wel heel veel zijn. Dan is de herindeling nogal stevig gevierd.
pi_197270310
quote:
7s.gif Op donderdag 7 januari 2021 17:12 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Lekker man. Hoe lang gaat het nog duren voordat men inziet dat dit niet meer houdbaar is, want de compliance zal dan wel compleet weg zijn over een paar weken als mensen zien dat de cijfers nog niet dalen. Dan kan je alleen nog maar voordeuren gaan dichtlassen en nog meer draagvlak weggooien. Wij gaan nog interessante tijden tegemoet met veel belevenissen (chaos), het enige om naar uit te kijken.
Als het echt zoveel besmettelijker is kunnen we alleen maar hopen dat we zo snel mogelijk kunnen opschalen qua vaccins. Als we de gevallen nu omlaag kunnen krijgen dan moet het wel goedkomen denk ik, we hebben toch best een hoog percentage mensen dat immuun is omdat we zo'n lange tweede golf hebben gehad. Veel meer inmiddels dan dat wat V Dissel voor het laatst heeft vermeld (2miljoen) en de lente komt er ook aan.
pi_197270332
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 17:18 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Dan klagen we dat er geen perspectief is.
Zo'n routekaart leent zich daar goed voor. Maar dan moet de situatie het wel toelaten.
We blijven maar tussen de 6,5k-10k pd jojo'en. Eigenlijk al sinds de herfstvakantie is het kut.

Daalt het ineens rap kan er wellicht meer. Maar zie het eerlijk gezegd niet gebeuren.
Eerder doorbikkelen tot het voorjaar en dan met een hoop gevaccineerden, reeds besmetten en mooi weer kan er meer.
Tja, dan daalt het straks 3 dagen rap. En dan? Wat zegt dat? Vrij weinig denk ik, maar de verwachting is dan versoepeling. Rinse, repeat.
[..]
pi_197270354
quote:
7s.gif Op donderdag 7 januari 2021 17:16 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Als die vaccins niet werken dan kom je uiteindelijk ooit op dat punt ja.
Maar vooralsnog is het uitzingen tot dan.

Het helpt als je mentaal in stelt op dat dit nog wel duurt tot tegen de zomer aan. Vind andere doelen en vermaak.
Het is kut maar het gaat toch niet veranderen op korte termijn.

We moeten er ergens stoïcijns en met een andere mindset doorheen.
  donderdag 7 januari 2021 @ 17:23:09 #129
14505 OProg
A Life in Music
pi_197270359
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 17:14 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Je mist het punt.

Als je maanden achter elkaar blijft vertellen 'hou je aan de regels, dan wordt het snel beter', vervolgens houd je je aan de regels en als bedankje worden de restricties telkens langer en zwaarder dan is het menselijk verklaarbaar dat je op een gegeven moment denkt 'bekijk het maar'. Voor genoeg mensen is dat punt gepasseerd en dat komt ook echt niet meer terug.

Je mag het daar mee eens zijn of niet, maar dat is nu eenmaal hoe menselijke motivatie in elkaar steekt. Als zowel de intrinsieke als de extrinsieke motivatie niet meer werkt, dan stopt het.
Dat ben ik met je eens. Dat vind ik eigenlijk al vanaf maart/april het zwakke van dit hele verhaal. Massapsychologie en überhaupt hoe je mensen beïnvloed om dingen te doen - of hoe je zorgt dat ze juist opstandig worden - is een hele andere tak van sport. Mensen met dit vakgebied hadden er al veel eerder bij betrokken moeten worden. Die mensen leggen snel genoeg uit dat overal 'Hou vol!' en "Anderhalve meter afstand" op de grond kalken een paar keer lezen werkt en het effect dan gewoon nagenoeg voorbij is. En dat het voor een groep eerder tegen gaat werken.
  donderdag 7 januari 2021 @ 17:24:02 #130
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_197270373
quote:

[..]

Zie je dit soort effecten ook bij Appingedam + Delfzijl + Loppersum, dat nu Eemsdelta is geworden?
pi_197270380
quote:

[..]

Maar waaorm geen maatregelen om te proberen die variant zo lang mogelijk te onderdrukken? Sequence met hogere intensiteit, en nog hoger in gebieden waar het aangetroffen wordt, volg op met contact tracing en doe er alles aan om zo min mogelijk gevallen binnen te krijgen. Leuk zo'n onderzoekje, maar doe er wat mee.
pi_197270389
quote:
14s.gif Op donderdag 7 januari 2021 17:21 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Tja, dan daalt het straks 3 dagen rap. En dan? Wat zegt dat? Vrij weinig denk ik, maar de verwachting is dan versoepeling. Rinse, repeat.
Gewoon nu door de zure appel heen bijten. Openen van basisscholen, winkels, kinderdagverblijven, sportscholen en dat soort zaken, verder alles dicht zoals nu. En dan niet ‘beloven’ dat het na 2 weken weer open gaat, gewoon zeggen: Dit houden we vol tot eind maart, wanneer het weer beter wordt en er voldoende kwetsbaren gevaccineerd zijn. Daarna gaan we snel afbouwen.

Iedere keer zeggen; ‘ het is maar voor 2 weken’ is misschien wel kwalijker
pi_197270410
quote:

[..]

Uitstel verkiezingen
  donderdag 7 januari 2021 @ 17:25:56 #134
346939 Janneke141
pi_197270416
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 17:24 schreef chratnox het volgende:

[..]

Gewoon nu door de zure appel heen bijten. Openen van basisscholen, winkels, kinderdagverblijven, sportscholen en dat soort zaken, verder alles dicht zoals nu. En dan niet ‘beloven’ dat het na 2 weken weer open gaat, gewoon zeggen: Dit houden we vol tot eind maart, wanneer het weer beter wordt en er voldoende kwetsbaren gevaccineerd zijn. Daarna gaan we snel afbouwen.

Ik stem voor. Al denk ik niet dat ons iets gevraagd wordt.

Mogen mijn leerlingen in jouw plan ook weer naar school trouwens?
  donderdag 7 januari 2021 @ 17:26:43 #135
3778 popje
pi_197270432
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 17:22 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Als die vaccins niet werken dan kom je uiteindelijk ooit op dat punt ja.
Maar vooralsnog is het uitzingen tot dan.

Het helpt als je mentaal in stelt op dat dit nog wel duurt tot tegen de zomer aan. Vind andere doelen en vermaak.
Het is kut maar het gaat toch niet veranderen op korte termijn.

We moeten er ergens stoïcijns en met een andere mindset doorheen.
Dat de lockdown zoals nu nog voortduurt tot aan de zomer? Ik weet niet hoor, dan valt er weinig vermaak meer te vinden...
  donderdag 7 januari 2021 @ 17:26:46 #136
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_197270434
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 17:20 schreef miss_sly het volgende:

[..]

In het bedrijfsleven is het tevens onmogelijjk dat wanneer het beleid zegt dat we linksaf gaan, de helft toch rechtsaf gaat. Dan kun je wieberen.
[..]

De economie stort snel in en de levensvreugde verdwijnt snel als de ziekenhuizen in een doorlopende code zwart zitten door zieke covid-patienten, hartinfarcten, kankerpatienten die niet geholpen kunnen worden, mensen die zich blesseren bij het sporten, jongeren die zich in coma gezopen hebben en mensen die sterven na een verkeersongeluk wat niet nodig was geweest als er maar zorg verleend had kunnen worden.
Het is onbegrijpelijk dat er anno nu nog steeds mensen zijn die dat laatste maar niet (willen) snappen.
En nog steeds denken dat het in dat scenario alleen om covid doden gaat.

Onbegrijpelijk.
A murky, forgotten land.
pi_197270437
quote:
7s.gif Op donderdag 7 januari 2021 17:23 schreef OProg het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens. Dat vind ik eigenlijk al vanaf maart/april het zwakke van dit hele verhaal. Massapsychologie en überhaupt hoe je mensen beïnvloed om dingen te doen - of hoe je zorgt dat ze juist opstandig worden - is een hele andere tak van sport. Mensen met dit vakgebied hadden er al veel eerder bij betrokken moeten worden. Die mensen leggen snel genoeg uit dat overal 'Hou vol!' en "Anderhalve meter afstand" op de grond kalken een paar keer lezen werkt en het effect dan gewoon nagenoeg voorbij is. En dat het voor een groep eerder tegen gaat werken.
Het in de praktijk brengen van die regels is soms bijna kinderlijk te noemen. Hier (een groot bedrijf) hangen er ook allemaal net iets te vrolijke plaatjes van 1,5 meter afstand houden e.d. Ik snap het wel, met vriendellijkheid kan je ver komen. Maar de ernst ontbreekt. Het is meer alsof je kinderen wijs wilt maken dat tandenpoetsen leuk is, door grappige kleurige borstels te gebruiken etc.
[..]
pi_197270464
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 17:26 schreef popje het volgende:

[..]

Dat de lockdown zoals nu nog voortduurt tot aan de zomer? Ik weet niet hoor, dan valt er weinig vermaak meer te vinden...
Niet de gehele lockdown maar als je je instelt op iets langer kan het enkel meevallen.
pi_197270504
quote:

Vooral dat ja, wederom alsof je kinderen de belofte doet dat als ze lief de komende week we naar de dierentuin gaan om dan toch steeds weer iets te vinden waarom ze toch net niet lief genoeg waren. Na een paar weken komen ze je vermoorden in je slaap.
[..]
pi_197270512
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 17:20 schreef miss_sly het volgende:

[..]

[..]

Door de zure appel heen bijten dan maar. Die code zwart houdt misschien een paar weken aan. Verder mensen oproepen om voorzichtig te zijn en geen benen moeten breken.
  donderdag 7 januari 2021 @ 17:30:39 #141
3778 popje
pi_197270521
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2021 17:30 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Door de zure appel heen bijten dan maar. Die code zwart houdt misschien een paar weken aan.
Het is geen code zwart.
  donderdag 7 januari 2021 @ 17:32:29 #142
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_197270562
quote:

[..]

Bovendien betreft het slechts 4.9% van de Nederlanders. Al zou dat bij de groep die nu gevaccineerd wordt (medisch personeel) hoger kunnen liggen. Maar net bij die groep wil je geen risico nemen.
are we infinite or am I alone
pi_197270865
quote:

[..]

Dat zou wel heel onredelijk en funest zijn voor de horeca.
  donderdag 7 januari 2021 @ 17:50:09 #144
22565 asco
Los in deze tent
pi_197270906
twitter
pi_197270931
quote:
7s.gif Op donderdag 7 januari 2021 17:12 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Het is jammer dat ze enkel aan sluitingen denken. Op een gegeven moment moet je je toch gaan realiseren dat de maatregelen niet genoeg doen. Dan kan je ervoor kiezen om nog meer te sluiten (wat in vrijwel heel Europa gebeurd), of om te kijken welke dingen eventueel wel open kunnen zonder dat het voor een nieuwe stijging zorgt. Maar NL gaat dat sowieso niet als eerste land uitproberen. Die willen niet de verwijten krijgen dat ze meer doden veroorzaken, dus dan maar op safe spelen.

Op een bepaald moment zijn mensen het bewust of onbewust gewoon zat en dan kan je maatregel na maatregel treffen, maar dan zorg je er enkel voor dat je nog meer draagvlak verliest.

Ik ben echt bang dat we het gehele jaar gewoon grote maatregelen gaan hebben. Ergens een vaccin voor? Nieuwe mutatie. Pessimistisch hoor, maar hey, kan ik ook niet telkens teleurgesteld worden omdat ik teveel hoop.
pi_197270965
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 17:47 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

De horeca doet er voor het kabinet niet toe heb ik het idee. Die mogen niet miepen, want er is compensatie. Dat dat bij verreweg niet genoeg compensatie is maakt niet uit. Als laatste open als als eerste dicht; allemaal op een hoop. Geen verschil tussen een kroeg of een restaurant.
pi_197270995
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 17:52 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

De horeca doet er voor het kabinet niet toe heb ik het idee. Die mogen niet miepen, want er is compensatie. Dat dat bij verreweg niet genoeg compensatie is maakt niet uit. Als laatste open als als eerste dicht; allemaal op een hoop. Geen verschil tussen een kroeg of een restaurant.
Lullig om te zeggen maar de horeca berokkent veel en veel meer schade aan de economie dan dat het oplevert, als het open mocht. In het grote plaatje een verwaarloosbare sector die wel.heel veel beweging teweeg brengt.
  donderdag 7 januari 2021 @ 17:55:22 #148
346939 Janneke141
pi_197271001
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 17:47 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Ook zonder het plan van chatnox worden dat de allerlaatsten die weer iets mogen.
  donderdag 7 januari 2021 @ 18:00:24 #149
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197271091
Waarom zou alles wat nu dicht is ook tot de zomer dicht zijn dan? Ik heb soms het idee dat mensen alleen maar kunnen denken in a) alles dicht en b) alles open.
pi_197271163
Voorlopig zijn we niet van de huidige maatregelen af. Dit is geen reden voor versoepelingen na 19 januari. -O-

Ziekenhuizen schroeven zorg nog verder terug door coronadrukte

https://www.telegraaf.nl/(...)ug-door-coronadrukte
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
  donderdag 7 januari 2021 @ 18:03:50 #151
3778 popje
pi_197271170
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 18:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
Waarom zou alles wat nu dicht is ook tot de zomer dicht zijn dan? Ik heb soms het idee dat mensen alleen maar kunnen denken in a) alles dicht en b) alles open.
Exact, waarom zou dat het geval zijn? Ik hoop dat er gewoon begonnen wordt (en niet pas als de IC opnames naar 3 terug zijn gegaan), met het weer geleidelijk open doen van winkels ed, sportscholen, scholen, kantoren ed.
  donderdag 7 januari 2021 @ 18:04:02 #152
346939 Janneke141
pi_197271173
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 18:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
Alles blijft niet tot de zomer dicht, want beter weer en een oplopende vaccinatie/immuniteitsgraad zullen uiteindelijk wel gaan zorgen voor vermindering van de besmettingsaantallen en ziekenhuisopnames. Maar de vraag die gesteld wordt, is of het huidige pakket maatregelen wel het beoogde effect heeft (en welke onderdelen ervan). Terwijl de tactiek op dit moment toch grotendeels is 'cijfers zijn kut > geen versoepelingen'.
pi_197271198
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 18:03 schreef -Hakuna- het volgende:
Voorlopig zijn we niet van de huidige maatregelen af. Dit is geen reden voor versoepelingen na 19 januari. -O-

Ziekenhuizen schroeven zorg nog verder terug door coronadrukte

https://www.telegraaf.nl/(...)ug-door-coronadrukte
Dat was op 12 december al bekend.
  donderdag 7 januari 2021 @ 18:10:03 #154
3778 popje
pi_197271282
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 18:04 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Alles blijft niet tot de zomer dicht, want beter weer en een oplopende vaccinatie/immuniteitsgraad zullen uiteindelijk wel gaan zorgen voor vermindering van de besmettingsaantallen en ziekenhuisopnames. Maar de vraag die gesteld wordt, is of het huidige pakket maatregelen wel het beoogde effect heeft (en welke onderdelen ervan). Terwijl de tactiek op dit moment toch grotendeels is 'cijfers zijn kut > geen versoepelingen'.
En vooral de inschattingsfout het werkt niet, dus dan moeten er nog meer maatregelen komen... misschien werken de maatregelen gewoon niet, dus meer van wat niet werkt gaat niet alsnog ineens werken, in ieder geval niet in de winter... (ik zeg niet dat er geen maatregelen moeten zijn, maar nog meer winkels dicht doen gaat geen verschil maken)
pi_197271443
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 15:15 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Dat hoop ik toch niet zeg.. :{
Het OMT is wel om advies gevraagd. Dat komt volgende week geloof ik.

Uit de het OMT-advies (samen met de Gezondheidsraad):
quote:
Internationaal wordt in sommige landen ervoor gekozen om de tweede vaccinatiedosis uit te stellen tot bijvoorbeeld 3 maanden na de eerste vaccinatie, zodat meer mensen gevaccineerd kunnen worden met één dosis vaccin. De voor- en nadelen van deze strategie zullen verder uitgewerkt worden, en hierover hopen wij u op korte termijn (begin volgende week) te kunnen adviseren.
pi_197271453
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 17:51 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Het is jammer dat ze enkel aan sluitingen denken. Op een gegeven moment moet je je toch gaan realiseren dat de maatregelen niet genoeg doen. Dan kan je ervoor kiezen om nog meer te sluiten (wat in vrijwel heel Europa gebeurd), of om te kijken welke dingen eventueel wel open kunnen zonder dat het voor een nieuwe stijging zorgt. Maar NL gaat dat sowieso niet als eerste land uitproberen. Die willen niet de verwijten krijgen dat ze meer doden veroorzaken, dus dan maar op safe spelen.

Op een bepaald moment zijn mensen het bewust of onbewust gewoon zat en dan kan je maatregel na maatregel treffen, maar dan zorg je er enkel voor dat je nog meer draagvlak verliest.

Ik ben echt bang dat we het gehele jaar gewoon grote maatregelen gaan hebben. Ergens een vaccin voor? Nieuwe mutatie. Pessimistisch hoor, maar hey, kan ik ook niet telkens teleurgesteld worden omdat ik teveel hoop.
De reden dat de Spaanse Griep binnen 2 jaar was uitgeraast kwam doordat men het eigenlijk op zijn beloop liep zonder grote maatregelen en de samenleving compleet lam te leggen. Mochten ze wat we nu aan het doen zijn toen toegepast hebben hadden we waarschijnlijk nog te maken met dat virus en nog steeds met maatregelen. Door dit treuzelachtige gedoe de hele tijd houd je het tot sint juttemis in stand. Ook die fixatie op de vaccins als de enige oplossing is erg gevaarlijk, want er hoeft maar een mutatie te komen en je zit weer in lockdown; rinse and repeat. Vaccins moeten opnieuw ontwikkeld en geproduceerd worden voor 7 miljard mensen. Mensen natuurlijk immuniteit laten opbouwen door natuurlijke blootstelling is veel efficiënter. Want een vaccin ontwikkelen + verspreiden en je bent weer 1.5 jaar verder met lockdowns en maatregelen. Gewoon de natuur zijn werk laten doen. Wij raken ook besmet door de griep maar door constante blootstelling kunnen wij dit prima handelen.
pi_197271493
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 18:10 schreef popje het volgende:

[..]

En vooral de inschattingsfout het werkt niet, dus dan moeten er nog meer maatregelen komen... misschien werken de maatregelen gewoon niet, dus meer van wat niet werkt gaat niet alsnog ineens werken, in ieder geval niet in de winter... (ik zeg niet dat er geen maatregelen moeten zijn, maar nog meer winkels dicht doen gaat geen verschil maken)
Klopt, maar men kan bijna niet anders. Nu zeggen “de lockdown heeft niet gewerkt, we gaan desondanks versoepelen..” kun je als overheid simpelweg niet verkopen. Het is tevens gevaarlijk omdat het voor een deel van je bevolking als vrijbrief zal worden geïnterpreteerd, met alle gevolgen voor de druk op de zorg.
pi_197271528
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 18:10 schreef popje het volgende:

[..]

Het heeft als enige effect nog meer bedrijven op de fles, en mensen in de bijstand. Het gaat nog druk worden bij het loket sociale dienst bij de gemeente en de voedselbank. Die ook maar sluiten want te veel mensen zullen daar ook besmet raken. Maar dat is een ver van hun bed show voor het kabinet met vorstelijk salaris.
pi_197271707
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 18:18 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Het OMT is wel om advies gevraagd. Dat komt volgende week geloof ik.

Uit de het OMT-advies (samen met de Gezondheidsraad):
[..]

Hmm.... wil dat zeggen dat we hier ook al in paniek zijn?
Er bekruipt me in ieder geval een heel onbehaaglijk gevoel hierbij.
Benieuwd naar het advies.
pi_197271816
Frankrijk schaalt het lokaliseren van de UK variant op door alle labs in te schakelen er naar op zoek te gaan middels sequencing. Hopelijk gaat Nederland ook zoiets doen zodat je een sneller beeld hebt van de verspreiding.
  donderdag 7 januari 2021 @ 18:44:44 #161
3542 Gia
User under construction
pi_197271844
Als we er vanuit gaan dat Kerst tot meer besmettingen heeft geleid, dan zitten die in de huidige cijfers. Aangezien die niet weer naar de 10000 gestegen zijn, is er netto eigenlijk een afname, dus als je de toename door Kerst niet meetelt.
Uiteraard weet je dit niet zeker en je weet ook niet hoeveel dat er dan zouden zijn.

Maar, ik verwacht dat we over een week of 2 hard gaan dalen en eind januari de ziekenhuisbezetting ook snel terugloopt.

Met de vaccinaties en als bovenstaande juist zou blijken te zijn, lijkt het mij dat in half februari de winkels weer open kunnen, begin maart de restaurants en half maart de terrassen.
pi_197271909
Mijn schoonmoeder belde net dat ze corona heeft. Gelukkig tweede kerstdag voor het laatst gezien en deze week hebben we bezoek vermeden, omdat het niet nodig was. :o
Zonder wrijving geen glans
  donderdag 7 januari 2021 @ 18:51:37 #163
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_197271944
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 18:44 schreef Gia het volgende:
Als we er vanuit gaan dat Kerst tot meer besmettingen heeft geleid, dan zitten die in de huidige cijfers. Aangezien die niet weer naar de 10000 gestegen zijn, is er netto eigenlijk een afname, dus als je de toename door Kerst niet meetelt.
Uiteraard weet je dit niet zeker en je weet ook niet hoeveel dat er dan zouden zijn.

Maar, ik verwacht dat we over een week of 2 hard gaan dalen en eind januari de ziekenhuisbezetting ook snel terugloopt.

Met de vaccinaties en als bovenstaande juist zou blijken te zijn, lijkt het mij dat in half februari de winkels weer open kunnen, begin maart de restaurants en half maart de terrassen.
Het is nog even afwachten hoe die Britse variant zich hier gaat ontwikkelen.
Die kan nog wel eens een flinke spelbreker gaan worden qua besmettingen. En dus ook qua versoepelingen.
A murky, forgotten land.
  donderdag 7 januari 2021 @ 18:55:15 #164
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_197271997
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 18:49 schreef Haags het volgende:
Mijn schoonmoeder belde net dat ze corona heeft. Gelukkig tweede kerstdag voor het laatst gezien en deze week hebben we bezoek vermeden, omdat het niet nodig was. :o
Ai, hopelijk loopt het met een sisser af.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  donderdag 7 januari 2021 @ 19:04:23 #165
432997 Ven1972
Man met humor
pi_197272127
In Hardenberg is wel veel besmettingen de laatste tijd zeg. vandaag zeg maar 85. Maar ik ga van uit dat de maatregelen nog wel een tijdje aanblijven zodat de cijfers niet goed zijn.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_197272209
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 18:51 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Het is nog even afwachten hoe die Britse variant zich hier gaat ontwikkelen.
Die kan nog wel eens een flinke spelbreker gaan worden qua besmettingen. En dus ook qua versoepelingen.
Dat wordt een gigantische spelbreker. En de cijfers zijn nu al niet om over naar huis te schrijven :{

Vrees dat we nog tot maart in lockdown gaan zitten
pi_197272258
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2021 19:08 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Dat wordt een gigantische spelbreker. En de cijfers zijn nu al niet om over naar huis te schrijven :{

Of we zitten gewoon al lang, zonder het te merken, met die variant.
Zonder wrijving geen glans
  donderdag 7 januari 2021 @ 19:12:56 #168
3778 popje
pi_197272274
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 19:11 schreef Haags het volgende:

[..]

We testen amper samples, 'het is niet nodig om meer dan 350-500 samples per week te sequencen'...
  donderdag 7 januari 2021 @ 19:16:02 #169
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_197272337
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 19:11 schreef Haags het volgende:

[..]

Volgens die Marion Koopmans zijn momenteel 'slechts' 1-5% van de besmettingen de UK versie.
Met een week of 5-6 zóu dat op 60% kunnen zitten -O-
A murky, forgotten land.
  donderdag 7 januari 2021 @ 19:18:14 #170
38496 Perrin
pi_197272370
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 19:16 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Volgens die Marion Koopmans zijn momenteel 'slechts' 1-5% van de besmettingen de UK versie.
Met een week of 5-6 zóu dat op 60% kunnen zitten -O-
Met als aannnemelijk risico dat de R weer ver boven de 1 uitkomt.
  donderdag 7 januari 2021 @ 19:24:42 #171
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_197272496
quote:
9s.gif Op donderdag 7 januari 2021 19:18 schreef Perrin het volgende:

[..]

Met als aannnemelijk risico dat de R weer ver boven de 1 uitkomt.
Ik kan het zo gauw niet meer terugvinden, maar ik meen hier in dit topic recent te hebben gezien dat die variant de R met tussen de 0,4 en 0,7 kon verhogen.
Dat is heel fors, als dat klopt.
A murky, forgotten land.
  donderdag 7 januari 2021 @ 19:26:13 #172
346939 Janneke141
pi_197272521
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2021 19:24 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Ik kan het zo gauw niet meer terugvinden, maar ik meen hier in dit topic recent te hebben gezien dat die variant de R met tussen de 0,4 en 0,7 kon verhogen.
Dat is heel fors, als dat klopt.
Ja, dan is 1 lockdown echt niet meer genoeg. Dan moeten we er twee.
pi_197272547
twitter

Kent iemand hier het achtergrond verhaal van?
  donderdag 7 januari 2021 @ 19:31:09 #174
67174 Dos37
Come on Twente
pi_197272594
quote:

[..]

Ik heb elke hoop op versoepelingen voor maart al opgegeven. Alleen basisscholen zie ik wel weer opengaan de rest allemaal niet
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_197272675
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 19:28 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]

Achtergrondverhaal is irrelevant, dit is niet oké. Wat ik hoor is dat die vrouw zegt; I did not ask you in here.

Daarna zei ie: “I have a suspicion you got people in here”

Oftewel: Hij treedt ongevraagd de woning binnen omdat hij denkt dat er mensen op bezoek zijn...

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 07-01-2021 19:37:29 ]
  donderdag 7 januari 2021 @ 19:35:55 #176
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_197272699
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 19:28 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]

Gesprek voorafgaand lijkt me duidelijk genoeg toch?
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_197272734
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2021 19:34 schreef chratnox het volgende:

[..]

Achtergrondverhaal is irrelevant, dit is niet oké. Wat ik hoor is dat die vrouw zegt; I did not ask you in here.

Dan heeft ie gewoon op te rotten als er niets strafbaars is (en je thuis niet aan de ‘coronamaatregelen’ houden is wat mij betreft geen valide reden
Ja oke, ik krijg het niet helemaal duidelijk, als er gewoon een arrestatiebevel ligt ofzo dan vind ik het wel prima. Maar die indruk krijg ik niet echt uit het filmpje.

Eigenlijk geen idee ook wat ik met die post verder wil. Ik zag het op Twitter, zag lockdown erbij staan, en geschokt vloog ik naar dit topic.
pi_197272758
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 19:37 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Ja oke, ik krijg het niet helemaal duidelijk, als er gewoon een arrestatiebevel ligt ofzo dan vind ik het wel prima. Maar die indruk krijg ik niet echt uit het filmpje.

Eigenlijk geen idee ook wat ik met die post verder wil. Ik zag het op Twitter, zag lockdown erbij staan, en geschokt vloog ik naar dit topic.
Ik heb mn post aangepast nog een keer geluisterd.

Hij treedt dus de woning binnen, die vrouw zegt: Je mag niet binnenkomen. Hij: ik heb een verdenking dat je mensen binnen hebt, dus kom kijken. Daarna escaleert het
pi_197272759
quote:
14s.gif Op donderdag 7 januari 2021 19:35 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Gesprek voorafgaand lijkt me duidelijk genoeg toch?
Ja nee, ik vang iets op over dat er iemand aanwezig is die niet aanwezig zou moeten zijn ofzo? Man, die Schotten met hun jooloboloonolo accent.
  donderdag 7 januari 2021 @ 19:39:57 #180
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_197272779
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2021 19:34 schreef chratnox het volgende:

[..]

Daarna zei ie: “I have a suspicion you got people in here”

Oftewel: Hij treedt ongevraagd de woning binnen omdat hij denkt dat er mensen op bezoek zijn...

Heel, heel erg fout dit :{w
Maar je kunt van het Nederlandse corona beleid vinden wat je wil, maar dit gaat hier gelukkig nooit gebeuren. Daar ben ik heilig van overtuigd.
A murky, forgotten land.
  Moderator donderdag 7 januari 2021 @ 19:40:21 #181
236264 crew  capricia
pi_197272788
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 18:44 schreef Gia het volgende:

Hoe schat jij die Engelse mutatie in?
Die maakt nu tussen de 1 en 5% uit van de besmettingen hier (5% in het westen).
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197272833
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2021 19:39 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Heel, heel erg fout dit :{w
Maar je kunt van het Nederlandse corona beleid vinden wat je wil, maar dit gaat hier gelukkig nooit gebeuren. Daar ben ik heilig van overtuigd.
Nou.. met oud en nieuw die commissaris van de politie die zei: “Als wij 10 mensen zien komen we even aankloppen” geeft wel zulk soort gevoelens.

Gelukkig sta je hier in je recht, weet niet hoe dat in schotland zit. Dat is volgens mij het allerbelangrijkste naast gezondheid, dat je je veilig voelt in je eigen huis. Als de politie op elk moment denkt binnen te kunnen treden omdat je een coronaonderduiker hebt gaat er iets heel erg mis

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-01-2021 19:42:52 ]
  Moderator donderdag 7 januari 2021 @ 19:42:37 #183
236264 crew  capricia
pi_197272837
quote:

[..]

Als die echt losgaat hier, dan krijg je alla Italië dat je je provincie/gemeente niet uit mag of alla DL dat je niet verder dan x km van je huis mag zijn.
Er valt echt nog genoeg te verzwaren om die R te drukken.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 7 januari 2021 @ 19:42:43 #184
432997 Ven1972
Man met humor
pi_197272840
We weten nog te weinig over Engelse mutatievariant.... laten we maar even afwachten.
Humor, serieus en vrolijk!
  donderdag 7 januari 2021 @ 19:42:58 #185
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_197272845
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 19:38 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Ja nee, ik vang iets op over dat er iemand aanwezig is die niet aanwezig zou moeten zijn ofzo? Man, die Schotten met hun jooloboloonolo accent.
Die agent heeft zonder toestemming/tegen de wil van de bewoner in de woning betreden
Agent geeft aan dat hij de deur had mogen openbreken/forceren op grond van een vermoeden dat er meer mensen in de woning aanwezig zijn dan is toegestaan
Bewoner vraagt agent herhaaldelijk te vertrekken
Agent wordt gewelddadig

In elke andere situatie is dit huisvredebreuk, blijkbaar is dit ten tijde van corona in Schotland geoorloofd.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_197272874
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 19:38 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik heb mn post aangepast nog een keer geluisterd.

Hij treedt dus de woning binnen, die vrouw zegt: Je mag niet binnenkomen. Hij: ik heb een verdenking dat je mensen binnen hebt, dus kom kijken. Daarna escaleert het
Hm, dan was ik dus terecht geschokt. Dank voor de uitleg.

@MichaelScott ook bedankt voor de uitleg!
pi_197272882
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2021 19:42 schreef capricia het volgende:

[..]

Als die echt losgaat hier, dan krijg je alla Italië dat je je provincie/gemeente niet uit mag of alla DL dat je niet verder dan x km van je huis mag zijn.
Er valt echt nog genoeg te verzwaren om die R te drukken.
We hebben met alle maatregelen in maart de R niet onder de 0,6 gekregen. Als deze 0,4 tot 0.7 basispunten hoger is ga je niet onder de 1 komen lijkt me, zeker niet met het huidige weer.

Als die nieuwe mutatie los gaat is er 1 optie. Als een malle risicogroepen vaccineren en hopen op het beste
  Moderator donderdag 7 januari 2021 @ 19:45:27 #188
236264 crew  capricia
pi_197272892
Het enige wat ik voor NL als vooruitzicht zie is om de besmettingen (voornamelijk dus die Engelse variant) heel hard naar beneden te drukken. En dat zo houden totdat er genoeg gevaccineerd is.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 7 januari 2021 @ 19:45:46 #189
346939 Janneke141
pi_197272900
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 19:44 schreef chratnox het volgende:

[..]

We hebben met alle maatregelen in maart de R niet onder de 0,6 gekregen. Als deze 0,4 tot 0.7 basispunten hoger is ga je niet onder de 1 komen lijkt me, zeker niet met het huidige weer.

Als die nieuwe mutatie los gaat is er 1 optie. Als een malle risicogroepen vaccineren en hopen op het beste
Toch vermoed ik dat we gaan voor optie 1, namelijk alle vrijheidsbeperkende maatregelen uit de kast trekken die er nog in liggen.
  donderdag 7 januari 2021 @ 19:46:06 #190
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_197272906
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2021 19:42 schreef chratnox het volgende:

[..]

Nou.. met oud en nieuw die commissaris van de politie die zei: “Als wij 10 mensen zien komen we even aankloppen” geeft wel zulk soort gevoelens.

Gelukkig sta je hier in je recht, weet niet hoe dat in schotland zit. Dat is volgens mij het allerbelangrijkste naast gezondheid, dat je je veilig voelt in je eigen huis. Als de politie op elk moment denkt binnen te kunnen treden omdat je een coronaonderduiker hebt gaat er iets heel erg mis
Die commissaris is wel meteen teruggefloten na die opmerking. En terecht. Dat zijn heel veel bruggen te ver.
A murky, forgotten land.
  Moderator donderdag 7 januari 2021 @ 19:47:18 #191
236264 crew  capricia
pi_197272931
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 19:45 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Toch vermoed ik dat we gaan voor optie 1, namelijk alle vrijheidsbeperkende maatregelen uit de kast trekken die er nog in liggen.
Er zijn nog heel wat maatregelen te bedenken. China als voorbeeld nemende. :{
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197272936
quote:
Nederland heeft geen gebruikgemaakt van een aanbod om extra Moderna-vaccins te kopen. Het gaat om miljoenen vaccins die waarschijnlijk in het vierde kwartaal van dit jaar, maar mogelijk ook eerder, geleverd konden worden.
https://nos.nl/artikel/23(...)na-vaccins-niet.html

Hugo maakt het de zeikerd ook niet echt lastig ofzo he.
pi_197272948
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2021 19:46 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Die commissaris is wel meteen teruggefloten na die opmerking. En terecht. Dat zijn heel veel bruggen te ver.
Dat klopt, en daar ben ik blij om. Maar als er 3 opgefokte agenten voor je deur staan te dringen is het al te laat, dan krijgen ze achteraf een standje, maar voor jou voelt het of er ingebroken is. Ik ken wat agenten en BOA’s die van het kaliber ‘shoot first, ask questions later’ zijn, die vinden dit volledig geoorloofd.
pi_197272962
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 19:47 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Waarschijnlijk wilde Hugo weer zorgvuldig zijn :+
  donderdag 7 januari 2021 @ 19:49:13 #195
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_197272965
quote:

[..]

Het is toch te geloven dit _O-
Wat een klucht.
A murky, forgotten land.
  donderdag 7 januari 2021 @ 19:50:16 #196
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_197272990
quote:
10s.gif Op donderdag 7 januari 2021 19:48 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Wellicht dat Hugo eens in het woordenboek kan kijken wat zorgvuldig betekent :7
A murky, forgotten land.
pi_197272995
quote:

[..]

Je ziet echt aan alles dat Nederland blind gegokt heeft op AstraZeneca
pi_197273001
quote:
10s.gif Op donderdag 7 januari 2021 19:48 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Zo zorgvuldig dat het even later in het artikel toch weer anders moet:

quote:
Inmiddels blijkt er toch weer interesse in extra vaccins van Moderna. Volgens het ministerie wordt er nu in EU-verband gesproken over een nieuwe overeenkomst met Moderna. "Mocht die er komen, dan overweegt Nederland serieus om daaraan mee te doen; waarbij dit uiteraard ook wordt afgewogen tegen andere opties", zegt een woordvoerder.
  donderdag 7 januari 2021 @ 19:50:46 #199
346939 Janneke141
pi_197273008
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2021 19:47 schreef capricia het volgende:

[..]

Er zijn nog heel wat maatregelen te bedenken. China als voorbeeld nemende. :{
Zeker. Maar binnen Europa werkt het ook zo. Duitsland bedenkt een kilometergrens, Nederland wil 'm overnemen. België bedenkt een avondklok, andere landen doen het ook. En zo stapelen we rustig verder zonder dat we van een maatregel daadwerkelijk vaststellen of hij een positief effect heeft.

Zo beuken de mensen langzaam murw, terwijl we ze ondertussen blijven verwijten zich niet netjes aan alle maatregelen te houden. Ik blijf versteld staan van die wereldvreemdheid.
pi_197273058
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 19:50 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Zo zorgvuldig dat het even later in het artikel toch weer anders moet:
[..]

Ja, dit is natuurlijk negatief nieuws, dus dat gaat hij wel proberen te fixen. Mag ik hopen.
pi_197273118
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 19:52 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ja, dit is natuurlijk negatief nieuws, dus dat gaat hij wel proberen te fixen. Mag ik hopen.
Ik hoop met je mee :).
pi_197273189
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2021 16:57 schreef chratnox het volgende:

[..]

Toch bijzonder als het RIVM aangeeft de cijfers niet te kunnen duiden dat jij dit zonder problemen kunt. Misschien is de wereld toch iets complexer dan je denkt?

Omdat die niet zo maar wat mogen en kunnen roepen.

Maar het is anders wel een beetje heel toevallig.
pi_197273198
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 19:50 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Zeker. Maar binnen Europa werkt het ook zo. Duitsland bedenkt een kilometergrens, Nederland wil 'm overnemen. België bedenkt een avondklok, andere landen doen het ook. En zo stapelen we rustig verder zonder dat we van een maatregel daadwerkelijk vaststellen of hij een positief effect heeft.

Zo beuken de mensen langzaam murw, terwijl we ze ondertussen blijven verwijten zich niet netjes aan alle maatregelen te houden. Ik blijf versteld staan van die wereldvreemdheid.
Het enige wat niet op lijkt te komen bij beleidsmakers is dat sommige maatregelen niet werken. Als een maatregel niet werkt is ‘t antwoord altijd: het ligt aan de burger. Het antwoord is nooit: deze maatregel was niet effectief
  donderdag 7 januari 2021 @ 19:59:03 #204
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197273249
Zo, lange dag werken zit erop, wat heb ik hier gemist?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 7 januari 2021 @ 19:59:36 #205
346939 Janneke141
pi_197273265
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 19:57 schreef chratnox het volgende:

[..]

Het enige wat niet op lijkt te komen bij beleidsmakers is dat sommige maatregelen niet werken. Als een maatregel niet werkt is ‘t antwoord altijd: het ligt aan de burger. Het antwoord is nooit: deze maatregel was niet effectief
En het argument 'maar zonder maatregel x was het nog erger!' is ook vrij moeilijk met argumenten te counteren.
pi_197273327
Al het gezeik van de afgelopen tijd ten spijt: inmiddels zijn bijna 20.000 mensen gevaccineerd en lopen we (ver) voor op andere Europese landen.

https://www.telegraaf.nl/(...)reidheid-is-erg-hoog
pi_197273370
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2021 20:01 schreef Jor_Dii het volgende:
Al het gezeik van de afgelopen tijd ten spijt: inmiddels zijn bijna 20.000 mensen gevaccineerd en lopen we (ver) voor op andere Europese landen.

https://www.telegraaf.nl/(...)reidheid-is-erg-hoog
Dat is mooi, maar doet niets af op alle terechte kritiek die er was.
pi_197273408
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 20:03 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Dat is mooi, maar doet niets af op alle terechte kritiek die er was.
Mwa.. het blijkt wel dat we niet alleen staan in deze omslag richting het vaccin. Uiteindelijk komen we er wel.. niet alles in deze crisis gaat zonder slag of stoot maar daar is het dan ook een crisis voor wat mij betreft.
pi_197273459
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 20:04 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Mwa.. het blijkt wel dat we niet alleen staan in deze omslag richting het vaccin. Uiteindelijk komen we er wel.. niet alles in deze crisis gaat zonder slag of stoot maar daar is het dan ook een crisis voor wat mij betreft.
Hou op zeg, het is prachtig dat we er nu vaart in hebben, en dat het elders ook niet vlekkeloos loopt heeft ook niemand (nouja, ik niet) ontkent.

Als zelfs Hugo de Jonge en Mark Rutte zeggen; dit hebben we niet goed gedaan...? Dat crisisgelul (fouten maken mag) is precies de reden waarom we niet klaar waren. En dat blijft gewoon staan.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-01-2021 20:07:22 ]
pi_197273495
Maar goed, die discussie is al vaak genoeg gevoerd de afgelopen tijd, laten we het niet nog een keer overdoen.
pi_197273502
Probeer ook een keer positief te doen ;)
  donderdag 7 januari 2021 @ 20:08:48 #212
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_197273526
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 20:08 schreef Jor_Dii het volgende:
Is 9737 niet genoeg dan?
;)
A murky, forgotten land.
  donderdag 7 januari 2021 @ 20:08:55 #213
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_197273528
In België zouden alle bewoners van woonzorgcentra op 25 januari hun eerste shot gehad moeten hebben, maar sommigen willen het sneller doen.
quote:
Het vaccineren ging snel in woonzorgcentrum Sint-Jozef in Kortrijk woensdagochtend. Zo snel dat de stad vragende partij is om het tempo op te drijven. Tegen 15 januari moeten alle bewoners van de woonzorgcentra in de zone zijn ingeënt. Dat is tien dagen eerder dan voorzien in de planning van het agentschap Zorg en Gezondheid.

Volgt Kortrijk de oorspronkelijke planning, dan is de laatste woonzorgcentrumbewoner daar ingeënt tegen 25 januari. ‘Als het vaccin goedgekeurd is en er zijn testen gebeurd, waarom kan het dan niet sneller?’, vraagt de Kortrijkse schepen Philippe De Coene (SP.A) zich af. De stad stelde het agentschap een alternatieve planning voor die hetzelfde doel tien dagen eerder bereikt. Volgens de schepen is die ook aanvaard. De woordvoerder van het agentschap kon dat op woensdag echter niet bevestigen.

[..]

‘We waren zeer goed voorbereid.’ Hoe zag die voorbereiding er precies uit? ‘Vanmorgen om 8 uur stonden vier verschillende teams paraat om de injecties klaar te maken. Twee uur later was alles klaar. Om 10.30 uur zijn de teams beginnen vaccineren en vóór 12 u was iedereen ingeënt.’ De tweekoppige medische teams namen gelijktijdig een van de vier afdelingen voor hun rekening. De coördinerend en raadgevend arts (CRA) van het woonzorgcentrum overzag het hele gebeuren. Andere zorgverleners bleven ter plaatse, alert voor bijwerkingen bij de senioren na hun inenting.
10:30 begonnen met prikken, voor 12 uur klaar, pakweg 75 minuten (26 injecties per uur, per team)? Dan zou één team (van twee personen) al de inspuitingen in vijf uur kunnen doen, en al het werk (voorbereiding, eventueel met hulp van het personeel ter plaatse, + inspuitingen) in één dag. Aan dat tempo (131 per team per dag, 5 dagen per week) zouden 134 teams volstaan voor de 87500 dosissen die Pfizer per week levert. Voeg een flinke marge toe voor onvoorziene vertragingen, verplaatsingen, kleinere centra, etc.: 200 a 250 teams?

Die 87500 halen ze deze week alvast niet: op zondag 10 januari zouden 22100 Belgen hun eerste prik moeten gekregen hebben.
are we infinite or am I alone
pi_197273542
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 20:08 schreef Jor_Dii het volgende:
Dat deed ik gister, en vervolgens vandaag het deksel op de neus gekregen met de nieuwe cijfers.

Ik pas dus wel op een volgende keer.
pi_197273662
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 17:54 schreef Confetti het volgende:

[..]

Lullig om te zeggen maar de horeca berokkent veel en veel meer schade aan de economie dan dat het oplevert, als het open mocht. In het grote plaatje een verwaarloosbare sector die wel.heel veel beweging teweeg brengt.
:')
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_197273707
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 17:24 schreef freako het volgende:

[..]

Zie je dit soort effecten ook bij Appingedam + Delfzijl + Loppersum, dat nu Eemsdelta is geworden?
Zal even kijken

2021-01-06 10:00:00;GM0003;Appingedam;Groningen;326;
2021-01-06 10:00:00;GM0003;Appingedam;Groningen;326;

2021-01-05 10:00:00;GM0024;Loppersum;Groningen;214;
2021-01-06 10:00:00;GM0024;Loppersum;Groningen;215;

2021-01-05 10:00:00;GM0010;Delfzijl;Groningen;775;
2021-01-06 10:00:00;GM0010;Delfzijl;Groningen;784;

2021-01-07 10:00:00;GM1979;Eemsdelta;Groningen;1366;

Dat is gewoon een optelling van de data die er in het verleden was.

Maar als je scripting gewoon lomp dat als delta ziet van 1366 ziet, heb je ineens wel 1366 meer besmettingen in de telling.

Dat bij Oisterwijk, Boxtel, Vught, Tilburg ziet er heel anders uit.
Maar zoveel nameldingen kunnen gewoon niet kloppen.
pi_197273870
twitter

herkomst uit new-york, dat is ook geen goed voorteken.
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_197273894
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 19:57 schreef chratnox het volgende:

[..]

In veruit de meeste gevallen ligt het toch gewoon ook aan de burgers (die zich niet aan maatregelen houden.

Noem eens wat maatregelen die meetbaar niet werken als de mensen zich er wel allemaal aan zouden houden?
pi_197274075
quote:

[..]

En wat zou dat voor een verschil hebben gemaakt? Vaccins die geleverd gaan worden als we inmiddels al genoeg hebben?
pi_197274112
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 20:27 schreef Anton91 het volgende:

[..]

En wat zou dat voor een verschil hebben gemaakt? Vaccins die geleverd gaan worden als we inmiddels al genoeg hebben?
Moderna heeft in elk geval goedkeuring, dat is van de rest nog maar de vraag (op Pfizer na). Dus zolang alle andere leveringen nog onzeker zijn, zou ik in elk geval pakken wat je pakken kan wat wél zeker is.
  donderdag 7 januari 2021 @ 20:30:06 #221
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_197274136
Sow zie nu de cijfers pas!! Dat is niet best hè.

Wij beginnen met de was niet meer in de droger te drogen maar op droogrekken in de woonkamer. Met toch wat meer bezoek dan normaal thuis ivm geboorten kind is wat extra veiligheid niet verkeerd :)
pi_197274176
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 20:29 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Moderna heeft in elk geval goedkeuring, dat is van de rest nog maar de vraag (op Pfizer na). Dus zolang alle andere leveringen nog onzeker zijn, zou ik in elk geval pakken wat je pakken kan wat wél zeker is.
Janssen lijkt ook wel vrij zeker van hun zaak en gaan op redelijk korte termijn resultaten publiceren en AstraZeneca is ook een prima vaccin voor de jongere mensen. Helemaal als we AstraZeneca krijgen lijken mij extra dosis van Moderna vrij onnodig.
pi_197274199
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 20:20 schreef Fukushima het volgende:
[ twitter ]
herkomst uit new-york, dat is ook geen goed voorteken.
Het gaat toch overal komen hopelijk kan het genoeg vertraagd worden zodat er genoeg mensen gevaccineerd kunnen worden.
  donderdag 7 januari 2021 @ 20:33:00 #224
346939 Janneke141
pi_197274200
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 20:32 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Janssen lijkt ook wel vrij zeker van hun zaak en gaan op redelijk korte termijn resultaten publiceren en AstraZeneca is ook een prima vaccin voor de jongere mensen. Helemaal als we AstraZeneca krijgen lijken mij extra dosis van Moderna vrij onnodig.
Als we alles wat er wel besteld is optellen kunnen we iedere Nederlander een keer of drie vaccineren toch?
pi_197274224
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 20:33 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Als we alles wat er wel besteld is optellen kunnen we iedere Nederlander een keer of drie vaccineren toch?
Ongeveer 2 keer. En dat is nog zonder de vaccins van Sanofi/GSK. En met het vaccin van Janssen met 1 dosis gerekend en met minimale afnames gerekend (dus moderna levert 3.1 tot 6.2 mil, dan reken ik 3.1mil)
pi_197274369
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 19:50 schreef chratnox het volgende:

[..]

Je ziet echt aan alles dat Nederland blind gegokt heeft op AstraZeneca
Tja, we hadden natuurlijk van alles 20 miljoen vaccins kunnen kopen. Dat had gekund, ja.
  Moderator donderdag 7 januari 2021 @ 20:42:21 #227
236264 crew  capricia
pi_197274410
Een R van tegen de 3.
Dan gaat de wal het schip vanzelf keren.

twitter
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 7 januari 2021 @ 20:44:05 #228
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_197274440
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2021 20:42 schreef capricia het volgende:
Een R van tegen de 3.

[ twitter ]
:X
A murky, forgotten land.
  donderdag 7 januari 2021 @ 20:44:09 #229
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197274444
quote:
Een R van tegen de 3.

[ twitter ]
Veiligheidsriemen vast dus.
  donderdag 7 januari 2021 @ 20:44:35 #230
38496 Perrin
pi_197274453
quote:
Een R van tegen de 3.

[ twitter ]
Ja dat is dus echt klote.
  Moderator donderdag 7 januari 2021 @ 20:45:22 #231
236264 crew  capricia
pi_197274464
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2021 20:44 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

:X
5 miljoen inwoners. Wat een drama gaat dat worden. :{
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197274488
quote:
Een R van tegen de 3.

[ twitter ]
Hoe kan het reproductiegetal nou tussen de 2.4-3 liggen. Het reproductiegetal zonder maatregelen werd toch geschat op rond de 3?
pi_197274493
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 20:44 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Veiligheidsriemen vast dus.
En misschien eens het advies van de Gezondheidsraad volgen en zo snel mogelijk de meest kwetsbare mensen vaccineren
  Moderator donderdag 7 januari 2021 @ 20:46:56 #234
236264 crew  capricia
pi_197274495
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 20:46 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Hoe kan het reproductiegetal nou tussen de 2.4-3 liggen. Het reproductiegetal zonder maatregelen werd toch geschat op rond de 3?
Engelse variant.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator donderdag 7 januari 2021 @ 20:47:30 #235
236264 crew  capricia
pi_197274506
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2021 20:46 schreef Heph844 het volgende:

[..]

En misschien eens het advies van de Gezondheidsraad volgen en zo snel mogelijk de meest kwetsbare mensen vaccineren
Het gaat een race worden van virus VS vaccinaties.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197274523
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2021 20:46 schreef capricia het volgende:

[..]

Engelse variant.
Volgens de berichten die ik had gelezen kwam dat in Ierland niet door de Engelse variant... Eerste hit op google:

https://www.thejournal.ie(...)ave-5314440-Jan2021/

Analysis suggests UK coronavirus variant 'not responsible for recent surge' in Ireland
pi_197274558
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 16:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
Achterstanden weggewerkt dus? Storingen?

Lekker overzichtelijk weer :')
Tja, die dagkoersen worden dan ook belangrijker gemaakt dan ze zijn. :)
  Moderator donderdag 7 januari 2021 @ 20:50:13 #238
236264 crew  capricia
pi_197274567
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 20:48 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Volgens de berichten die ik had gelezen kwam dat in Ierland niet door de Engelse variant... Eerste hit op google:

https://www.thejournal.ie(...)ave-5314440-Jan2021/

Analysis suggests UK coronavirus variant 'not responsible for recent surge' in Ireland
Het zit door heel GB heen. Dus reken maar dat het ook in Ierland zit.
twitter
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197274586
quote:
Een R van tegen de 3.

[ twitter ]
Een R van 3? Volgens mij heeft SARS-CoV-2 van zichzelf een R0 van 2.5, dus dat zou betekenen dat ze vrijwel alles losgelaten hebben qua maatregelen? :?
pi_197274656
Sowieso is er wat anders aan de hand met die getallen in Ierland.

Op 1 januari werden nog 1753 gevallen gerapporteerd. Nu 7832 op 6 januari. Dan zou het verviervoudigd zijn in 5 dagen.
pi_197274663
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 20:51 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Een R van 3? Volgens mij heeft SARS-CoV-2 van zichzelf een R0 van 2.5, dus dat zou betekenen dat ze vrijwel alles losgelaten hebben qua maatregelen? :?
Het lijkt mij ook inderdaad ontzettend sterk. Dan kunnen ze net zo goed alles open gooien en hopen op het beste. Ook apart dat pas op 23 december voor zover ik zie de eerste UK variant is vast gesteld en ze nu ineens zo'n gigantische R0 hebben.
pi_197274926
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 20:51 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

twitter
pi_197274972
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 20:54 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Het lijkt mij ook inderdaad ontzettend sterk. Dan kunnen ze net zo goed alles open gooien en hopen op het beste. Ook apart dat pas op 23 december voor zover ik zie de eerste UK variant is vast gesteld en ze nu ineens zo'n gigantische R0 hebben.
Het reproductiegetal is geen wetmatigheid. Als we alle maatregelen schappen en allemaal vrolijk carnaval gaan vieren, kan de R vast ook boven de 5 komen.
pi_197275061
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2021 20:47 schreef capricia het volgende:

[..]

Het gaat een race worden van virus VS vaccinaties.
Ik ga er van uit dat die race met twee vingers in de neus door het virus gewonnen gaat worden.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_197275065
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 21:14 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Het reproductiegetal is geen wetmatigheid. Als we alle maatregelen schappen en allemaal vrolijk carnaval gaan vieren, kan de R vast ook boven de 5 komen.
Als de kijkt naar de data van het RIVM kwam het reproductiegetal nooit ook maar dicht tegen de 3.

https://coronadashboard.r(...)ijk/reproductiegetal
En dan toon alles, dat toont ook het reproductiegetal van februari/maart.

En het reproductiegetal van iets van 2-3 word geschat als er geen restricties zijn.

https://www.bbc.com/news/health-52473523

quote:
Coronavirus - known officially as Sars-CoV-2 - would have a reproduction number of about 3 if no action was taken to stop it spreading.
pi_197275108
https://www.ad.nl/binnenl(...)ekenhuizen~ad253041/

quote:
Het behandelen van ernstig zieke coronapatiënten met reumamedicijnen kan de overlevingskans van de patiënt verbeteren. De overlijdenskans vermindert met 8,5 procent. Ook verkort de behandeling de tijd die de patiënten op de ic verblijven met gemiddeld een week. Dat is volgens het UMC Utrecht de uitkomst een baanbrekend onderzoek.
  Moderator donderdag 7 januari 2021 @ 21:21:55 #247
236264 crew  capricia
pi_197275115
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2021 21:12 schreef Heph844 het volgende:

[..]

[ twitter ]
Afschuwelijk.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197275142
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 20:20 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

In veruit de meeste gevallen ligt het toch gewoon ook aan de burgers (die zich niet aan maatregelen houden.

Noem eens wat maatregelen die meetbaar niet werken als de mensen zich er wel allemaal aan zouden houden?
Makkelijk te zeggen dat ik moet laten zien dat maatregelen "meetbaar niet werken" als er niet eens getoond kan worden welke maatregelen meetbaar wel werken. Je weet dondersgoed dat ik dat niet kan.

Tot nu toe is het antwoord altijd geweest dat je meer dan 15 minuten contact met elkaar moet hebben gehad op minder dan 1,5 meter, dus het is prima aannemelijk te maken dat de sluiting van winkels en dergelijken weinig zin hebben.

Het zou me verbazen als ze 12 januari zeggen: We openen de winkels weer, want die hebben weinig bijgedragen (of wat ze ook zouden zeggen). Gegarandeerd dat het iets wordt als: "We mogen iets, maar moeten het nog wel met babystapjes doen"

Dat zag je ook met van Dissel in dat interview in december. Dat het antwoord waarom de cijfers in de verzorgingstehuizen niet daalden was omdat het te complex was en het opleidingsniveau te laag was. Kom op..
pi_197275171
Viroloog Niesters: ''Ik hoop niet dat je 20.000 besmettingen per dag gaat krijgen''
De komende dagen gaan we daarom ook nog steeds hoge cijfers zien, denkt viroloog Niesters. „Donderdag en vrijdag en maandag en dinsdag. Dát zijn de dagen die interessant worden. „Ik hoop niet dat je 20.000 besmettingen per dag gaat krijgen, want dat ga je echt in de ziekenhuizen terugzien”, legt Niesters uit. „Het moet naar beneden, maar om een nieuwe piek in de ziekenhuizen te voorkomen, moet het aantal echt onder de tienduizend blijven, en ook sneller omlaag.”

Want in de ziekenhuizen lijkt het langzaamaan de goede kant op te gaan. Ondanks een kleine toename van het aantal Covid-patiënten op de IC (acht patiënten meer dan een dag geleden) nam het aantal patiënten op de ’kliniek’ af met 79. Daarmee lagen er alsnog 2756 mensen met corona in het ziekenhuis, maar de cijfers zitten onder het weekgemiddelde. En daar is Ernst Kuipers, voorzitter van het Landelijk Netwerk Acute Zorg (LNAZ), blij mee. „Er liggen nu ongeveer evenveel Covid-patiënten in de ziekenhuizen als 9 dagen geleden, op 29 december. We zitten nu dus op een plateau en lijken zelfs licht over de top te zijn, die op 5 januari lag”, aldus Kuipers.

bron: Telegraaf
pi_197275199
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 21:19 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Als de kijkt naar de data van het RIVM kwam het reproductiegetal nooit ook maar dicht tegen de 3.

https://coronadashboard.r(...)ijk/reproductiegetal
En dan toon alles, dat toont ook het reproductiegetal van februari/maart.

En het reproductiegetal van iets van 2-3 word geschat als er geen restricties zijn.

https://www.bbc.com/news/health-52473523
[..]

Ten eerste heb je dus nu die nieuwe variant die 50 tot 70% besmettelijker is. Als je de 70% haalt zit je op 5,1.

Maar wat ik bovenal probeerde te zeggen is dat de R op zich niet zo veel zegt. In een normale samenleving zou de R op 3 kunnen komen. Maar als iedereen gezamenlijk feestjes gaat vieren en extra risicovol gedrag laat zien, kan de R nog wel eens wat hoger worden.
pi_197275220
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 21:23 schreef chratnox het volgende:
Tot nu toe is het antwoord altijd geweest dat je meer dan 15 minuten contact met elkaar moet hebben gehad op minder dan 1,5 meter, dus het is prima aannemelijk te maken dat de sluiting van winkels en dergelijken weinig zin hebben.
Nee. Er is gezegd dat je met anderhalve meter afstand de kans op overdracht sterk verkleint. En daar komt het advies om te ventileren dan nog bovenop.
pi_197275266
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 21:25 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ten eerste heb je dus nu die nieuwe variant die 50 tot 70% besmettelijker is. Als je de 70% haalt zit je op 5,1.

Maar wat ik bovenal probeerde te zeggen is dat de R op zich niet zo veel zegt. In een normale samenleving zou de R op 3 kunnen komen. Maar als iedereen gezamenlijk feestjes gaat vieren en extra risicovol gedrag laat zien, kan de R nog wel eens wat hoger worden.
Ze gaven tot nu toe aan dat de nieuwe variant de R met 0,4 tot 0,7 toe liet nemen. Dan zit je op 3,4 tot 3,7 zonder maatregelen.

Alle maatregelen bij elkaar hier in NL hebben de R in maart naar zo rond 0,6 gebracht. In Israël tijdens die lockdown in oktober ofzo was ie ook 0,6/0,7.

Serieuze vraag, kunnen we 'm nog wel veel lager krijgen? In een land als Nederland waar 20% van de bevolking in een sector werkt die door moet draaien, ook als alles dicht is?
pi_197275284
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 21:27 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Nee. Er is gezegd dat je met anderhalve meter afstand de kans op overdracht sterk verkleint. En daar komt het advies om te ventileren dan nog bovenop.
Bij de GGD's is de vraag altijd geweest: Ben je meer dan 15 minuten op minder dan 1,5 meter afstand van elkaar geweest? Indien nee, geen onderdeel van BCO.
  Moderator donderdag 7 januari 2021 @ 21:35:06 #254
236264 crew  capricia
pi_197275418
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 21:28 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ze gaven tot nu toe aan dat de nieuwe variant de R met 0,4 tot 0,7 toe liet nemen. Dan zit je op 3,4 tot 3,7 zonder maatregelen.

Alle maatregelen bij elkaar hier in NL hebben de R in maart naar zo rond 0,6 gebracht. In Israël tijdens die lockdown in oktober ofzo was ie ook 0,6/0,7.

Serieuze vraag, kunnen we 'm nog wel veel lager krijgen? In een land als Nederland waar 20% van de bevolking in een sector werkt die door moet draaien, ook als alles dicht is?
Met een briefje naar buiten.
Helemaal 0 als max bezoek ontvangen.
De gemeentegrenzen niet uit mogen.

Er valt genoeg te verzinnen.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 7 januari 2021 @ 21:36:52 #255
346939 Janneke141
pi_197275464
quote:

[..]

Als je de samenleving die je pretendeert te willen redden compleet zou willen slopen, dan zal het vast kunnen.
pi_197275472
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2021 21:35 schreef capricia het volgende:

[..]

Met een briefje naar buiten.
Helemaal 0 als max bezoek ontvangen.
De gemeentegrenzen niet uit mogen.

Er valt genoeg te verzinnen.
Maar maakt dat zoveel verschil? In Israël mocht je niet meer dan 1km weg van je huis als ik me goed herinner, en daar was het niet veel lager dan hier in maart.

Je zult nog steeds 3 miljoen mensen hebben die werken in supermarkten, ziekenhuizen, nutsbedrijven en ga zo maar door, dat kun je niet zomaar afsluiten.
pi_197275536
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 21:25 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Maar in een hele samenleving gaat niet iedereen gezamenlijk feestjes vieren. Die R van ~R zou zijn als iedereen zich 'normaal' (wat is dat ook alweer?) gedraagd.
Is iedereen een jaar in lockdown geweest en wordt ineens losgelaten en gaat met zijn allen naar festivals, feestjes, carnaval etc, dan zal het inderdaad wel even wat hoger zijn ja, maar zover zijn we nog niet helaas.
pi_197275538
Brengt bv 30% van de bevolking die immuun zijn door het vaccin of omdat zij het al gehad hebben de R ook niet omlaag?

Op een gegeven moment kan je daar dan toch ook snel op zitten. Vooral als het oxford vaccin goedgekeurd wordt, om zo de hogere R door de Britse variant te compenseren?
pi_197275615
quote:

[..]

Ik reageerde op Anton91 die het over een R van 2-3 had. 3 met 70% verhoging is 5.

En om in te gaan op je vraag. Het zal in Nederland vrijwel niet lukken om de R onder de 0,7 te krijgen. Dat heeft Van Dissel ook een keer gezegd.

En het is ook wel logisch. Mensen met essentieel werk moeten doorgaan. Mensen blijven toch wel mondjesmaat contact met elkaar houden. En er zijn zelfs mensen die niet eens in corona geloven...
pi_197275643
quote:

[..]

Volgens mij wordt het geschat op 50 tot 70% besmettelijker, dus als je nu een R rond de 1 hebt verhoog je die met de nieuwe variant naar 1,5 tot 1,7. Maar als we nu op een R van 2,0 zouden zitten verhoogt hij hem met 1,0 tot 1,4 naar 3,0 tot 3,4. Ik heb er ergens over gelezen, misschien weet @George_of_the_Jungle het.
pi_197275658
quote:

[..]

Ik denk dat je hem niet veel lager kunt krijgen. Dan moet je echt gaan denken aan alles op slot en iedereen binnenblijven. 1 iemand die 1 keer per boodschappen mag doen in de dichtstbijzijnde supermarkt, met stricte capaciteitsgrenzen en eenrichtingsverkeer. Verder alleen naar buiten om je hond uit te laten (maar niet de straat uit) en het vuilnis buiten te zetten. Er zal nog wel verspreiding plaatsvinden binnen gezinnen. In China heeft dat wel redelijk geholpen om in gebieden het virus schijnbaar uit te roeien (als je ze op hun blauwe ogen moet geloven, maar men leeft daar nu redelijk normaal, dus het lijkt wel iig enigszins waar te zijn).
In Denemarken was het in de lockdown in maart/april ook rond de 0.7. Volgens het Deense RIVM zou dat genoeg zijn om de Engelse variant eronder te krijgen mits het aantal gevallen laag genoeg is. Zij schatten dat maatregelen die de gewone variant tot 0.7 brengt, de Britse variant tot 1.05 zou brengen.
pi_197275693
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 21:39 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Maar in een hele samenleving gaat niet iedereen gezamenlijk feestjes vieren. Die R van ~R zou zijn als iedereen zich 'normaal' (wat is dat ook alweer?) gedraagd.
Is iedereen een jaar in lockdown geweest en wordt ineens losgelaten en gaat met zijn allen naar festivals, feestjes, carnaval etc, dan zal het inderdaad wel even wat hoger zijn ja, maar zover zijn we nog niet helaas.
Naast de vraag over wat normaal is. Kun je ook afvragen wat een samenleving is. Als je de R gaat berekenen in een verzorgingstehuis, waar de mensen dicht op elkaar gepakt zitten en waar men een minder goede gezondheid heeft, zal hij ook aanzienlijk hoger liggen.
pi_197275702
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 21:23 schreef chratnox het volgende:

[..]

Tot nu toe is het antwoord altijd geweest dat je meer dan 15 minuten contact met elkaar moet hebben gehad op minder dan 1,5 meter,
WoW, seriously WTF.
Ik ben echt verbijsterd dat je dat denkt.😯

Dat is een indicator om te bepalen of je in quarantaine moet, maar geenszins een voorwaarde om besmet te raken.
pi_197275717
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 21:39 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Brengt bv 30% van de bevolking die immuun zijn door het vaccin of omdat zij het al gehad hebben de R ook niet omlaag?

Op een gegeven moment kan je daar dan toch ook snel op zitten. Vooral als het oxford vaccin goedgekeurd wordt, om zo de hogere R door de Britse variant te compenseren?
Een beetje.
Belangrijker, als je kwetsbaren hebt gevaccineerd en de ziekenhuisopnames onder die groepen drastisch dalen, moet je je dan nog zorgen maken om verdere besmettingen?
In Engeland schijnt er al een effect te zijn van de vaccins op de ziekenhuisopnames onder 80-plussers. 14 januari wordt de nieuwe opname data uitgesplitst naar leeftijdscategorien weer gepubliceerd, ik ben benieuwd of het dan echt duidelijk is.
pi_197275727
https://assets.gov.ie/118(...)09-358e51aa7535.pptx
Slideshow over Ierland en hoe mis het daar nu gaat, hoewel er nog wat cosmetische foutjes in de meeste assenstelsels zitten
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_197275768
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 21:45 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

WoW, seriously WTF.
Ik ben echt verbijsterd dat je dat denkt.😯

Dat is een indicator om te bepalen of je in quarantaine moet, maar geenszins een voorwaarde om besmet te raken.
Ik zeg toch ook niet dat het een voorwaarde is? Kun je verbijsterd doen wat je wilt, dat is wat in het protocol van de GGD's staat, omdat de kans om besmet te raken verwaarloosbaar klein is.

Dat heb ik niet verzonnen hè.

quote:
Huisgenoten zijn contacten die in dezelfde woonomgeving leven en langdurig op minder dan 1,5 meter afstand contact hadden met de bevestigde persoon.**
Als overige nauwe contacten worden beschouwd:
2a. Personen die langer dan 15 minuten op minder dan 1,5 meter afstand contact hadden met de bevestigde persoon tijdens diens besmettelijke periode**, ***. Personen die een melding vanuit de app CoronaMelder hebben gekregen worden als overige nauwe contacten beschouwd. Voor vliegtuig-, bus- en treincontacten is verderop in dit protocol uitgewerkt wie van de passagiers en bemanningsleden voldoen aan de definitie overige nauwe contacten.
2b. In omstandigheden waarbij er een hoogrisicoblootstelling was van korter dan 15 minuten (bijvoorbeeld in het gezicht hoesten, of direct fysiek contact zoals zoenen) wordt deze persoon ook als ‘overig nauw contact’ beschouwd.
Overige (niet nauwe) contacten zijn personen die langdurig contact (langer dan 15 minuten) hadden met de bevestigde persoon op meer dan 1,5 meter afstand in dezelfde ruimte, bijvoorbeeld op kantoor, in de klas of tijdens vergaderingen.
Waarom zou je dan een groot risico lopen als je in een winkel langs iemand loopt? Sterker nog, als dat het geval zou zijn zijn supermarkten de allergrootste broedplaats voor dit virus die er zijn, en dat lijkt ook niet zo te zijn.
pi_197275782
In theorie zou je ook gewoon alles open kunnen gooien als die variant echt toe gaat slaan, want dan is er toch geen houden meer aan, wat je ook doet. Misschien wel het beste wat ons kan overkomen.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 7 januari 2021 @ 21:51:52 #268
416575 crew  Evenstar
pi_197275843
quote:
7s.gif Op donderdag 7 januari 2021 21:49 schreef DeVerzamelaar het volgende:
In theorie zou je ook gewoon alles open kunnen gooien als die variant echt toe gaat slaan, want dan is er toch geen houden meer aan, wat je ook doet. Misschien wel het beste wat ons kan overkomen.
Ik kan echt boos worden door dit soort opmerkingen.

Die extra doden en zorg dat nog verder naar de klote gaat los jij even op dan?
pi_197275855
quote:
Alsof een voetbalelftal dat de wedstrijd ruim verliest dan maar besluit om de bal ook nog in eigen doel te trappen...
pi_197275862
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2021 21:43 schreef Jazeg het volgende:

[..]

Volgens mij wordt het geschat op 50 tot 70% besmettelijker, dus als je nu een R rond de 1 hebt verhoog je die met de nieuwe variant naar 1,5 tot 1,7. Maar als we nu op een R van 2,0 zouden zitten verhoogt hij hem met 1,0 tot 1,4 naar 3,0 tot 3,4. Ik heb er ergens over gelezen, misschien weet @:George_of_the_jungle het.

Goed punt, je leest het allebei. In Engeland schatten ze dat normaliter een persoon een op de 15 andere mensen waar ze contact mee hebben besmet, en met de Engelse variant die 1 op de 10 is.
Het Deense RIVM schat de 72% hoger in (wat ik wel heel precies vind).
hier

Via google translate:
quote:
It has been assessed on the basis of samples from the genome sequencing that the infection from the English variant is 72 per cent. higher than the average of the other virus variants in Denmark. At the same time, it has been seen in England that the contact number for the new virus variant is 1.5 times higher compared to other variants.
Die Denen houden de boel aardig goed in de gaten en delen ook de analyses, in Engeland hebben ze het ook wel in de gaten maar blijf ik het lastig vinden om die data of analyses te vinden.
pi_197275865
Ik heb toch echt het idee dat aerosolen wel echt een grote rol spelen. Kom op man, 't kan toch niet anders.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_197275875
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 21:51 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Binnen een paar weken ben je dan klaar, i.p.v. nog een jaar aan lockdowns en maatregelen waarschijnlijk.
  donderdag 7 januari 2021 @ 21:53:38 #273
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_197275880
quote:

[..]

Bespaar je de moeite. Die user zit zo enorm vastgeroest in zijn waandenkbeelden.
A murky, forgotten land.
pi_197275896
quote:
Uiteindelijk moet je toch afwegingen gaan maken, want heel veel langer kun je het niet volhouden binnenkort. Of die zakken van Hoekstra moeten helemaal leeg. Het gaat voor veel mensen heel wat gezonde levensjaren kosten in de toekomst.
pi_197275938
quote:
Je kan het inderdaad beter maar gehad hebben
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
pi_197275960
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 21:54 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Uiteindelijk moet je toch afwegingen gaan maken, want heel veel langer kun je het niet volhouden binnenkort. Of die zakken van Hoekstra moeten helemaal leeg. Het gaat voor veel mensen heel wat gezonde levensjaren kosten in de toekomst.
Dat klopt, een R die sowieso al niet onder de 0.7 komt met een strenge lockdown en dan nog eens verhoogd wordt met minimaal 0.4 dan kun je niet veel beter doen dan je verlies pakken, i.p.v. het een langere tijd nog veel moeilijker maken voor jezelf.
  donderdag 7 januari 2021 @ 21:56:39 #277
346939 Janneke141
pi_197275969
quote:

[..]

Je weet waar we de zorg van betalen denk ik, of niet?
  Moderator / Redactie Sport donderdag 7 januari 2021 @ 21:56:53 #278
416575 crew  Evenstar
pi_197275980
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2021 21:53 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Bespaar je de moeite. Die user zit zo enorm vastgeroest in zijn waandenkbeelden.
Doe mijn best om te negeren en onderbouwd te reageren, maar verdomme zeg .... ziekenhuizen zitten overvol, reguliere zorg is afgeschaald, leger is ingezet om te helpen omdat men het niet mere aankan en meneer zegt dat wij even alles moeten loslaten en het liefst met de gemuteerde versie, want dat is het beste.....

Godsamme zeg .....
  Moderator donderdag 7 januari 2021 @ 21:57:37 #279
5428 crew  miss_sly
pi_197275999
quote:
7s.gif Op donderdag 7 januari 2021 21:53 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Binnen een paar weken ben je dan klaar, i.p.v. nog een jaar aan lockdowns en maatregelen waarschijnlijk.
Daar gaan echt vele maanden overheen van chaos.
Ik heb het idee dat er veel mensen zijn die denken dat als we nu het gewone leven weer oppakken zonder maatregelen, we een weken wat meer mensen met een griepje hebben en dat het dan gedaantes. Dat zal niet het geval zijn. Het zal langer duren en meer ontwrichtend zijn.
pi_197276011
quote:
7s.gif Op donderdag 7 januari 2021 21:56 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Dat klopt, een R die sowieso al niet onder de 0.7 komt met een strenge lockdown en dan nog eens verhoogd wordt met minimaal 0.4 dan kun je niet veel beter doen dan je verlies pakken, i.p.v. het een langere tijd nog veel moeilijker maken voor jezelf.
Ik zou denk ik niet mijn verlies pakken. Ik denk dat ik helemaal los zou gaan met vaccineren, net als het VK doet.

Dan zou ik denk wel gaan focusen op mensen die niet al eerder aantoonbaar ziek zijn geweest en vooral de risicogroepen eerst. Als die allemaal gevaccineerd zijn en je R is net boven de 1 is het gros van de mensen die er heel ziek van kan worden in elk geval gevaccineerd.
pi_197276016
quote:

[..]

Waarom? Als het zo is wat hij zegt dat het met die nieuwe variant gewoon out of control is zou ik ook niet kunnen beargumenteren waarom zulke beperkende maatregelen dan nog legitiem zouden zijn

Dan dienen ze toch geen redelijk doel meer?
zie email 27 oktober
pi_197276020
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 21:56 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Doe mijn best om te negeren en onderbouwd te reageren, maar verdomme zeg .... ziekenhuizen zitten overvol, reguliere zorg is afgeschaald, leger is ingezet om te helpen omdat men het niet mere aankan en meneer zegt dat wij even alles moeten loslaten en het liefst met de gemuteerde versie, want dat is het beste.....

Godsamme zeg .....
Er is dan gewoon geen houden meer aan. Zie dat eens in. Dan kan je wel het een langere tijd veel moeilijker voor jezelf maken, maar misschien is door de zure appel heenbijten wel veel beter.
pi_197276021
quote:
7s.gif Op donderdag 7 januari 2021 21:53 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Waarschijnlijk ben je dan nog niet in een paar weken klaar.

Maar goed, jouw zelfmoordscenario lijkt me het domste scenario nu dankzij vaccins groepsimmuniteit steeds dichterbij komt.
pi_197276033
quote:

[..]

Godsamme zeg .....
Rustig denk aan je hart. Als je nu een hartaanval krijgt heb je kans dat ze in het ziekenhuis geen plek voor je hebben omdat het vol ligt
pi_197276035
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 21:46 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Een beetje.
Belangrijker, als je kwetsbaren hebt gevaccineerd en de ziekenhuisopnames onder die groepen drastisch dalen, moet je je dan nog zorgen maken om verdere besmettingen?
In Engeland schijnt er al een effect te zijn van de vaccins op de ziekenhuisopnames onder 80-plussers. 14 januari wordt de nieuwe opname data uitgesplitst naar leeftijdscategorien weer gepubliceerd, ik ben benieuwd of het dan echt duidelijk is.
Ja goed punt. vanuit een herd immunity oogpunt helpt de Britse variant wanneer alle kwetsbaren gevaccineerd zijn.
pi_197276049
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2021 21:58 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Er is dan gewoon geen houden meer aan. Zie dat eens in. Dan kan je wel het een langere tijd veel moeilijker voor jezelf maken, maar misschien is door de zure appel heenbijten wel veel beter.
Hoeveel mensen zouden er in jouw scenario overlijden?
pi_197276058
quote:

[..]

Godsamme zeg .....
Welke andere oplossing zou er zijn dan als de ziekenhuizen vol liggen en de R0 niet onder de 1 te krijgen is?
pi_197276072
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 21:48 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik zeg toch ook niet dat het een voorwaarde is? Kun je verbijsterd doen wat je wilt, dat is wat in het protocol van de GGD's staat, omdat de kans om besmet te raken verwaarloosbaar klein is.

Dat heb ik niet verzonnen hè.
[..]

Waarom zou je dan een groot risico lopen als je in een winkel langs iemand loopt? Sterker nog, als dat het geval zou zijn zijn supermarkten de allergrootste broedplaats voor dit virus die er zijn, en dat lijkt ook niet zo te zijn.
Ja ik ben verbijsterd dat je dit denkt. Ik vind dit zelfs gevaarlijk. Je bent niet de enige overigens. Ergens in juni of juli hadden wij eerste besmetting op kantoor. Toen deed GGD nog vrij serieus BCO. Een aantal collega’s die lang tijd, half uur samen eten zonder afstand bijvoorbeeld, moesten in quarantaine. De rest werd alleen aangeschreven (extra) alert te zijn op klachten.

Een collega trok toen dezelfde conclusie als jij, dat wanneer je dus minder dan een kwartier bij iemand in de buurt kwam dat het risico klein is. Dat is pertinent niet waar, maar ze kunnen maar moeilijk iedereen waar je even te kort langs afgelopen bent in quarantaine zettten hè. Quarantaine is een zeer zwaar middel.

quote:
dat is wat in het protocol van de GGD's staat, omdat de kans om besmet te raken verwaarloosbaar klein is
Bron waar dat GGD zegt dat kans om dan te besmetten verwaarloosbaar klein is, graag.
pi_197276075
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 21:58 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Ja goed punt. vanuit een herd immunity oogpunt helpt de Britse variant wanneer alle kwetsbaren gevaccineerd zijn.
Vol gas vaccineren dus de komende weken/maanden. De Denen schatten dat half februari de Engelse variant dominant wordt.
pi_197276083
quote:

[..]

Nja er valt natuurlijk wel over te discussiëren. We zijn al met veel te veel op deze aardbol met de daarbij behorende problematiek. Misschien is moeder natuur gewoon een grote schoonmaak aan het houden..
  Moderator / Redactie Sport donderdag 7 januari 2021 @ 22:00:26 #291
416575 crew  Evenstar
pi_197276099
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 21:56 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Je weet waar we de zorg van betalen denk ik, of niet?
Jij denkt dat als wij alles loslaten, duizenden doden extra hebben, zorg totaal overspoeld laten raken, geen enkele vorm van reguliere zorg meer kunnen leveren etc. het allemaal wel goed gaat komen?

Jij denkt dat mensen nog de straat op gaan of naar werk gaan als ze weten dat ze geen enkele zorg meer gaan krijgen, omdat de ziekenhuizen vol zitten?

Alles loslaten en zorg laten overspoelen en/of mensen gewoon dood laten gaan is een one way ticket naar chaos. Je krijgt dan totale ontwrichting van de samenleving. Als je dat niet inziet weet ik echt niet wat ik nog kan zeggen hoor.
pi_197276120
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 21:59 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Vol gas vaccineren dus de komende weken/maanden. De Denen schatten dat half februari de Engelse variant dominant wordt.
Rustig aan. Het moet wel zorgvuldig
pi_197276154
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 21:58 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Waarom? Als het zo is wat hij zegt dat het met die nieuwe variant gewoon out of control is zou ik ook niet kunnen beargumenteren waarom zulke beperkende maatregelen dan nog legitiem zouden zijn

Dan dienen ze toch geen redelijk doel meer?
Ja, daarin heb je eigenlijk wel gelijk hoe krom dat ook klinkt.

Maar dat zou een géén vaccin situatie zijn. Dan zou het einde van de pandemie precies hetzelfde zijn met maatregelen als zonder. Dan kun je nog beargumenteren dat als het zorgsysteem overbelast is dat tot nog meer doden leidt, maar dat is evenzo met een tergend lange lockdown, ook dat kost gezonde levensjaren voor heel veel mensen. Wat dan beter is om te doen weet ik niet, dat berekenen die mensen als Ira Helsloot.
pi_197276184
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 21:52 schreef Discombobulate het volgende:
Ik heb toch echt het idee dat aerosolen wel echt een grote rol spelen. Kom op man, 't kan toch niet anders.
Klopt daarom moeten we de rol van ventileren mbt verspreiding van het virus inzichtelijk hebben. Door handen wassen en afstand houden heilig te maken roepen werkgevers werkneners naar kantoor en gaat men potdicht op visite bij elkaar.
pi_197276187
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 22:00 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Jij denkt dat als wij alles loslaten, duizenden doden extra hebben, zorg totaal overspoeld laten raken, geen enkele vorm van reguliere zorg meer kunnen leveren etc. het allemaal wel goed gaat komen?
Stop eens met dat valse frame. Dat is gewoon een keuze. Een onmenselijke, maar het is geen natuurwet dat coronapatienten voorrang hebben.
quote:
Jij denkt dat mensen nog de straat op gaan of naar werk gaan als ze weten dat ze geen enkele zorg meer gaan krijgen, omdat de ziekenhuizen vol zitten?
Ik denk dat je dat nog tegenvalt eerlijk gezegd, er zijn ook mensen die zich niet zo druk maken. Bovendien zie vorige opmerking.
quote:
Alles loslaten en zorg laten overspoelen en/of mensen gewoon dood laten gaan is een one way ticket naar chaos. Als je dat niet inziet weet ik echt niet wat ik nog kan zeggen hoor.
Ik zie dat ook nog niet direct hoor. De situatie zoals die nu is is in zekere zin ook chaos.
zie email 27 oktober
  Moderator donderdag 7 januari 2021 @ 22:05:30 #296
236264 crew  capricia
pi_197276246
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 22:03 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Stop eens met dat valse frame. Dat is gewoon een keuze. Een onmenselijke, maar het is geen natuurwet dat coronapatienten voorrang hebben.
[..]

Ik denk dat je dat nog tegenvalt eerlijk gezegd, er zijn ook mensen die zich niet zo druk maken. Bovendien zie vorige opmerking.
[..]

Ik zie dat ook nog niet direct hoor. De situatie zoals die nu is is in zekere zin ook chaos.
Ik wacht wel even af welk westers land het als eerste volledig los gaat laten. En daarna trek ik mijn conclusie.
Wij liever niet als eerste...
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator / Redactie Sport donderdag 7 januari 2021 @ 22:05:42 #297
416575 crew  Evenstar
pi_197276255
quote:

[..]

[..]

[..]

Als je wel reguliere zorg gaat leveren dan geef je dus iedereen met COVID-19 die zorg nodig heeft "op". Linksom of rechtsom je gaat dan veel meer doden krijgen. Die 2000+ mensen die nu opgenomen zijn kan je dan dus afschrijven en op het dodenlijstje zetten, want die liggen daar niet omdat ze hun teen hebben gestoten. Je kan echt niet en/en doen. Dat lukt nu al niet, laat staan als je totaal los gaat en alles los laat.

Situatie waar wij nu in zitten is echt geen chaos hoor, kom op.
pi_197276296
quote:

[..]

Alles loslaten en zorg laten overspoelen en/of mensen gewoon dood laten gaan is een one way ticket naar chaos. Je krijgt dan totale ontwrichting van de samenleving. Als je dat niet inziet weet ik echt niet wat ik nog kan zeggen hoor.
Tja, het is niet voor niets een crisis. Dat is nooit leuk. Wij mensen hebben nog nooit echt zoiets meegemaakt. Geen oorlog, geen grootschalige pandemie, geen grote natuurramp, etc. Nu wordt je lekker met je neus op de feiten gedrukt.

Gelukkig zijn we nog niet zo ver, maar stel dat... Stel dat er geen houden aan is met de Britse variant, dan gaat dat nou eenmaal wel onze toekomst zijn. Dan kun je die lockdown langer rekken, en dan?

Ben blij dat het vaccin een beetje opschiet, want daardoor voorkomen we dat gelukkig.
  donderdag 7 januari 2021 @ 22:08:12 #299
346939 Janneke141
pi_197276318
quote:

[..]

Ik heb de illusie dat jij in een breder spectrum van denkwijzen kan opereren ook wel een beetje opgegeven. Even goede vrienden verder.

Ik sluit me verder bij @trein2000 aan.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 7 januari 2021 @ 22:09:18 #300
416575 crew  Evenstar
pi_197276347
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 22:07 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Tja, het is niet voor niets een crisis. Dat is nooit leuk. Wij mensen hebben nog nooit echt zoiets meegemaakt. Geen oorlog, geen grootschalige pandemie, geen grote natuurramp, etc. Nu wordt je lekker met je neus op de feiten gedrukt.

Gelukkig zijn we nog niet zo ver, maar stel dat... Stel dat er geen houden aan is met de Britse variant, dan gaat dat nou eenmaal wel onze toekomst zijn. Dan kun je die lockdown langer rekken, en dan?

Ben blij dat het vaccin een beetje opschiet, want daardoor voorkomen we dat gelukkig.
Ik vind het een verschil of het gewoon ondanks dat wij het keihard proberen niet anders kan of dat je zegt "oh well, shit happens" en alles losgooit. Geen enkele politici gaat dat doen, want niemand gaat die risico/verantwoordelijkheid op zich nemen.
  Moderator donderdag 7 januari 2021 @ 22:10:06 #301
236264 crew  capricia
pi_197276371
Artsen hebben wel een eed gezworen.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator donderdag 7 januari 2021 @ 22:10:28 #302
5428 crew  miss_sly
pi_197276383
quote:

[..]

[..]

[..]

Het gaat in die situatie ook niet om voorrang voor Corona-patiënten. Er zomin als het nu gaat om voorrang. Het gaat om het geven van zorg. Als je het virus vrijelijk rond laat gaat, heb je binnen veel te korte veel te veel te veel patiënten die acute zorg nodig hebben en zal de reguliere zorg helemaal afgeschaald zijn. Dan kan niemand meer terecht, met geen enkele zorgvraag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')