Toen waren de weersomstandigheden ook 10x beter dan nu. Nu zit iedereen binnen met dichte ramen en deuren.quote:Op donderdag 7 januari 2021 15:42 schreef TheVulture het volgende:
De crux blijft gewoon dat teveel mensen elkaar achter de voordeur blijven opzoeken zonder de basisregels in acht te houden, dat deden we in maart/april echt wel beter dan nu....
Ik denk dat dat laatste zeker ook meetelt.quote:Op donderdag 7 januari 2021 15:40 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Mja. Ga eens overdag op een willekeurig tijdstip naar buiten. Hoeveel verkeer en volk zie je buiten op straat. Er is nog ontzettend veel verplaatsing hoor, zo lockdown-achtig voelt het allemaal niet aan voor mijn gevoel...
(of misschien ben ik gewoon aan dit level gewend inmiddels, en schrik ik me de tering als het opeens weer écht druk is buiten)
Denk dat de winkels per Maart weer open gaan. Februari gaat nog een zware maand wordenquote:Op donderdag 7 januari 2021 15:41 schreef byah het volgende:
[..]
denk het niet, momenteel worden de kerstgangers de ICs opgereden en komen de Oud&Nieuw besmettingen naar voren in de besmettingscijfers.. de piek gaat op z'n vroegst over 2 weken zijn.
Ik denk dat Nederland in Maart midden in de Engelse golf terechtkomt, en dat eerder de verkiezingen uitgesteld worden dan dat de winkels opengaan.quote:Op donderdag 7 januari 2021 15:43 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Denk dat de winkels per Maart weer open gaan. Februari gaat nog een zware maand worden
Mensen voelen zich veilig bij vrienden en familie zonder klachten. We lopen met een boog om vreemden op straat heen maar binnen zitten we zonder mondkapje bij ouders, broers of vrienden met alles potdicht. Dat is nog erger met de feestdagen en je hebt een boost in besmettingen.quote:Op donderdag 7 januari 2021 15:42 schreef TheVulture het volgende:
De crux blijft gewoon dat teveel mensen elkaar achter de voordeur blijven opzoeken zonder de basisregels in acht te houden, dat deden we in maart/april echt wel beter dan nu....
Geloof ik ook wel ja, als die Britse variant hier actief is waar het alle schijn van heeft is het uiteindelij een kwestie van tijd en niet een kwestie van of de nieuwe gevallen explosief toe gaan nemen. Leuke toegift zo met een vaccin aan de horizonquote:Op donderdag 7 januari 2021 15:40 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Dat duurt nog wel een week of 6-8, of 10-12 als de overheid daar alerter op was geweest en had geprobeerd veel gevallen bij binnenkomst te detecteren en sneller en intensiever was gaan sequencen om bestaande gevallen in Nederland op te sporen.
Moet bijna wel met de feestdagen te maken hebben.. (of achterstallig werk door mensen die vakantie hebben gehad).quote:Op donderdag 7 januari 2021 15:43 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Waarom ineens weer zoveel meer? O&N effect?
Jij bent wel altijd zo heerlijk optimistisch he.quote:Op donderdag 7 januari 2021 15:44 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Ik denk dat Nederland in Maart midden in de Engelse golf terechtkomt, en dat eerder de verkiezingen uitgesteld worden dan dat de winkels opengaan.
Ik hoop ontzettend dat je ongelijk krijgt.quote:Op donderdag 7 januari 2021 15:44 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Ik denk dat Nederland in Maart midden in de Engelse golf terechtkomt, en dat eerder de verkiezingen uitgesteld worden dan dat de winkels opengaan.
Ik denk dat je het ook echt niet meer zo rustig krijgt als in maart. Mensen waren toen bang voor het virus, ondertussen niet meer.quote:Op donderdag 7 januari 2021 15:40 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Mja. Ga eens overdag op een willekeurig tijdstip naar buiten. Hoeveel verkeer en volk zie je buiten op straat. Er is nog ontzettend veel verplaatsing hoor, zo lockdown-achtig voelt het allemaal niet aan voor mijn gevoel...
(of misschien ben ik gewoon aan dit level gewend inmiddels, en schrik ik me de tering als het opeens weer écht druk is buiten)
Volgende maand is het februari... dat zou betekenen dat ze de lockdown op zijn minst met 6 weken moeten verlengen en dat is BSquote:Op donderdag 7 januari 2021 15:41 schreef byah het volgende:
[..]
denk het niet, momenteel worden de kerstgangers de ICs opgereden en komen de Oud&Nieuw besmettingen naar voren in de besmettingscijfers.. de piek gaat op z'n vroegst over 2 weken zijn.
Worden gewoon 4 weken vanaf 19 januari, dus dat is dan tot 16 februari.quote:Op donderdag 7 januari 2021 15:47 schreef popje het volgende:
[..]
Volgende maand is het februari... dat zou betekenen dat ze de lockdown op zijn minst met 6 weken moeten verlengen en dat is BS
Geval van bewust ontmoedigen?quote:Op donderdag 7 januari 2021 15:47 schreef RipCity het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)verstappers-schiphol
Wat is dat voor kansloze titel danquote:Op donderdag 7 januari 2021 15:47 schreef RipCity het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)verstappers-schiphol
Dit gaat echt niet gebeuren, dan gaat het weer een rol spelen.quote:Op donderdag 7 januari 2021 15:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik hoop ontzettend dat je ongelijk krijgt.
Het wordt al minstens met 2 weken verlengd. Dat betekent dat men 26 januari alweer met de volgende persco moet komen om aan te kondigen dat er vanaf begin februari (rond 4-5e) versoepelingen mogelijk zijn. Ik zie dat niet zo snel gebeuren.quote:Op donderdag 7 januari 2021 15:47 schreef popje het volgende:
[..]
Volgende maand is het februari... dat zou betekenen dat ze de lockdown op zijn minst met 6 weken moeten verlengen en dat is BS
Ik hoop met jullie mee.quote:Op donderdag 7 januari 2021 15:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik hoop ontzettend dat je ongelijk krijgt.
Als er 5-10 gevallen binnen waren in begin december, zal het nog steeds 8-10 weken duren voor het problematisch wordt. Je ziet nu al wel in Bergschenhoek dat ze achter de feiten aanlopen. 750 mensen getest en ze blijven er meer en meer vinden, maar nog steeds geen idee waar het ontstaan is daar. Dus de echte bron was ergens anders.quote:Op donderdag 7 januari 2021 15:43 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Bco heeft toch geen zin. Tegen de tijd dat je er 1 vindt zijn er weer 5 anderen besmet.
Daar zijn we gewoon een te dichtbevolkt klein land voor en is het te besmettelijk.
Hoezo denkje trouwens pas een paar maanden.
Kan toch dat het al veel verder is?
500 monsters per week analyseren, met >50.000 testen per dag, dan samplen ze minder dan 0.2%. Er is aanleiding genoeg lijkt me om dat uit te breiden, maar schijnbaar vindt men dat nog steeds niet nodig. En straks zeuren dat ze er door overvallen werden.quote:Er wordt in Nederland continu steekproefsgewijs nagegaan welke varianten van het coronavirus circuleren, en of het virus verandert. Dat de Britse coronavariant ook in Nederland voorkomt werd vastgesteld in een nationaal surveillanceprogramma waarin met 21 laboratoria in Nederland samengewerkt wordt in de zogenaamde ‘kiemsurveillance’.
...
Op dit moment worden in Nederlands zo wekelijks ongeveer 350-500 monsters onderzocht. Als er aanleiding is, zijn er mogelijkheden om dit onderzoek uit te breiden.
Toch wel een verschilletje met de UK, daar 'sequencen' ze dagelijks 100.000 samples begreep ik.quote:Op donderdag 7 januari 2021 15:50 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
500 monsters per week analyseren, met >50.000 testen per dag, dan samplen ze minder dan 0.2%. Er is aanleiding genoeg lijkt me om dat uit te breiden, maar schijnbaar vindt men dat nog steeds niet nodig. En straks zeuren dat ze er door overvallen werden.
Nieuwe gemeentelijke indeling? Grrr, dan kan ik m'n codes ook aan gaan passen inderdaad. Nieuwe shapefiles vinden, nieuwe populatie aantallen voor die gemeentes ook.quote:Op donderdag 7 januari 2021 15:50 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Daarom zijn die kaartjes van hem wat later
Afspraak gemaakt... Keel lijkt gewoon wat geirriteerd te zijn, maar we zullen het wel zien.quote:Op donderdag 7 januari 2021 15:42 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Denk je aan testen, laat je dan testen.
500 is wel heel weinigquote:Op donderdag 7 januari 2021 15:50 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Van het RIVM:
Maar wat ik totaal niet snap:
[..]
500 monsters per week analyseren, met >50.000 testen per dag, dan samplen ze minder dan 0.2%. Er is aanleiding genoeg lijkt me om dat uit te breiden, maar schijnbaar vindt men dat nog steeds niet nodig. En straks zeuren dat ze er door overvallen werden.
Van: https://www.rivm.nl/nieuws/update-verspreiding-britse-coronavariant-voc-20201201-in-nederland
Ik denk dat het aan andere mensen ligt.quote:Op donderdag 7 januari 2021 15:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
Maar waar lopen al die mensen een besmetting op dan?
Ik zie echt maar een handjevol dezelfde mensen 'up close', al een paar maanden lang. Zelfs met Kerst.
quote:Op donderdag 7 januari 2021 15:33 schreef LTVDK het volgende:
Even wat anekdotisch bewijs van mezelf waarom er zoveel besmettingen blijven ...
Liep net over de markt, staan daar een paar mensen te ouwehoeren 'he Kees jij zomaar hier?' 'ja hoef niet te werken want zit in quarantaine'.
De kantoortuinen?quote:Op donderdag 7 januari 2021 15:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
Wat denk je van werk gewoon en OV, leuk dat thuiswerken maar meerderheid moet gewoon op of van locatie werken.quote:Op donderdag 7 januari 2021 15:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik zie echt maar een handjevol dezelfde mensen 'up close', al een paar maanden lang. Zelfs met Kerst.
Maar dat bedoel ik. Men staart zich blind op Bergschenhoek. Net als in maart met Noord Italië. Wat als het al volop verspreid is maar het niet inzichtelijk gemaakt is.quote:Op donderdag 7 januari 2021 15:50 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Als er 5-10 gevallen binnen waren in begin december, zal het nog steeds 8-10 weken duren voor het problematisch wordt. Je ziet nu al wel in Bergschenhoek dat ze achter de feiten aanlopen. 750 mensen getest en ze blijven er meer en meer vinden, maar nog steeds geen idee waar het ontstaan is daar. Dus de echte bron was ergens anders.
Van het RIVM:
Maar wat ik totaal niet snap:
[..]
Van: https://www.rivm.nl/nieuws/update-verspreiding-britse-coronavariant-voc-20201201-in-nederland
Dit zijn allemaal besmettingen opgelopen in de laatste week van het jaar. Denk niet opgelopen in de kantoortuinen.quote:
Wat mij betreft gooien ze alles dicht, als ze de basisscholen maar open doen.quote:Op donderdag 7 januari 2021 15:55 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat denk je van werk gewoon en OV, leuk dat thuiswerken maar meerderheid moet gewoon op of van locatie werken.
Het is niet voor niks dat Rutte zinspeelt op nog meer sluitingen.
Zou mij ook niks verbazen, misschien is het ook geen Britse variant, maar een Twentse variantquote:Op donderdag 7 januari 2021 15:55 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Maar dat bedoel ik. Men staart zich blind op Bergschenhoek. Net als in maart met Noord Italië. Wat als het al volop verspreid is maar het niet inzichtelijk gemaakt is.
Zoals jij zegt, de sample size is extreem klein omdat echt te constateren.
En de kappers!quote:Op donderdag 7 januari 2021 15:56 schreef byah het volgende:
[..]
Wat mij betreft gooien ze alles dicht, als ze de basisscholen maar open doen.
Juist het sluiten van de scholen heeft ervoor gezorgd dat er veel minder mensen toch op kantoor verschenen.quote:Op donderdag 7 januari 2021 15:56 schreef byah het volgende:
[..]
Wat mij betreft gooien ze alles dicht, als ze de basisscholen maar open doen.
Voorjaarsvakantie.quote:Op donderdag 7 januari 2021 15:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Worden gewoon 4 weken vanaf 19 januari, dus dat is dan tot 16 februari.
Klopt, maar als algemeen beeld van 'waar komen de besmettingen in deze lockdown vandaan' lijkt me werk (op locatie) nog altijd een flinke factor hebben.quote:Op donderdag 7 januari 2021 15:56 schreef groenen het volgende:
[..]
Dit zijn allemaal besmettingen opgelopen in de laatste week van het jaar. Denk niet opgelopen in de kantoortuinen.
Ik denk die 750 testen in Bergschenhoek 'gewone' corona testen waren, van mensen die in contact waren geweest met besmette mensen op die school. De positief getesten daarvan zullen wel geanalyseerd zijn.quote:Op donderdag 7 januari 2021 15:54 schreef Elan het volgende:
500 testen maar, waarvan honderden in Bergschenhoek rondom die school. Klinkt niet als erg effectief nee.
Denk toch echt op visite en deels op werk.quote:Op donderdag 7 januari 2021 15:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
Of de horden dagjes mensen in natuurgebieden e.d. M'n hond houdt nog beter afstand dan veel medemensen.quote:Op donderdag 7 januari 2021 15:58 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Klopt, maar als algemeen beeld van 'waar komen de besmettingen in deze lockdown vandaan' lijkt me werk (op locatie) nog altijd een flinke factor hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |