abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197268421
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 15:43 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Bco heeft toch geen zin. Tegen de tijd dat je er 1 vindt zijn er weer 5 anderen besmet.
Daar zijn we gewoon een te dichtbevolkt klein land voor en is het te besmettelijk.

Hoezo denkje trouwens pas een paar maanden.
Kan toch dat het al veel verder is?
Als er 5-10 gevallen binnen waren in begin december, zal het nog steeds 8-10 weken duren voor het problematisch wordt. Je ziet nu al wel in Bergschenhoek dat ze achter de feiten aanlopen. 750 mensen getest en ze blijven er meer en meer vinden, maar nog steeds geen idee waar het ontstaan is daar. Dus de echte bron was ergens anders.

Van het RIVM:

Maar wat ik totaal niet snap:
quote:
Er wordt in Nederland continu steekproefsgewijs nagegaan welke varianten van het coronavirus circuleren, en of het virus verandert. Dat de Britse coronavariant ook in Nederland voorkomt werd vastgesteld in een nationaal surveillanceprogramma waarin met 21 laboratoria in Nederland samengewerkt wordt in de zogenaamde ‘kiemsurveillance’.
...
Op dit moment worden in Nederlands zo wekelijks ongeveer 350-500 monsters onderzocht. Als er aanleiding is, zijn er mogelijkheden om dit onderzoek uit te breiden.
500 monsters per week analyseren, met >50.000 testen per dag, dan samplen ze minder dan 0.2%. Er is aanleiding genoeg lijkt me om dat uit te breiden, maar schijnbaar vindt men dat nog steeds niet nodig. En straks zeuren dat ze er door overvallen werden.

Van: https://www.rivm.nl/nieuws/update-verspreiding-britse-coronavariant-voc-20201201-in-nederland
pi_197268448
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 15:50 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
500 monsters per week analyseren, met >50.000 testen per dag, dan samplen ze minder dan 0.2%. Er is aanleiding genoeg lijkt me om dat uit te breiden, maar schijnbaar vindt men dat nog steeds niet nodig. En straks zeuren dat ze er door overvallen werden.
Toch wel een verschilletje met de UK, daar 'sequencen' ze dagelijks 100.000 samples begreep ik.
pi_197268473
quote:
7s.gif Op donderdag 7 januari 2021 15:50 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Daarom zijn die kaartjes van hem wat later
Nieuwe gemeentelijke indeling? Grrr, dan kan ik m'n codes ook aan gaan passen inderdaad. Nieuwe shapefiles vinden, nieuwe populatie aantallen voor die gemeentes ook.
pi_197268478
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 15:42 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

Denk je aan testen, laat je dan testen.
Afspraak gemaakt... Keel lijkt gewoon wat geirriteerd te zijn, maar we zullen het wel zien.
pi_197268482
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 15:50 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Van het RIVM:

[..]

Van: https://www.rivm.nl/nieuws/update-verspreiding-britse-coronavariant-voc-20201201-in-nederland
500 is wel heel weinig -O- beetje hetzelfde als zeggen "bij een onderzoek naar vaccinatiebereidheid onder 1000 mensen is gebleken dat inmiddels 75% bereid is zich te laten inenten.."
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 7 januari 2021 @ 15:53:34 #281
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197268502
Maar waar lopen al die mensen een besmetting op dan?

Ik zie echt maar een handjevol dezelfde mensen 'up close', al een paar maanden lang. Zelfs met Kerst.
pi_197268516
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 15:53 schreef WheeledWarrior het volgende:

Ik zie echt maar een handjevol dezelfde mensen 'up close', al een paar maanden lang. Zelfs met Kerst.
Ik denk dat het aan andere mensen ligt.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_197268518
500 testen maar, waarvan honderden in Bergschenhoek rondom die school. Klinkt niet als erg effectief nee.
blablablabla
pi_197268525
quote:
81s.gif Op donderdag 7 januari 2021 15:33 schreef LTVDK het volgende:
Even wat anekdotisch bewijs van mezelf waarom er zoveel besmettingen blijven ...

Liep net over de markt, staan daar een paar mensen te ouwehoeren 'he Kees jij zomaar hier?' 'ja hoef niet te werken want zit in quarantaine'.

:')
:D
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_197268537
quote:

De kantoortuinen?
pi_197268544
quote:

Wat denk je van werk gewoon en OV, leuk dat thuiswerken maar meerderheid moet gewoon op of van locatie werken.

Het is niet voor niks dat Rutte zinspeelt op nog meer sluitingen.
blablablabla
pi_197268556
quote:

[..]

Als er 5-10 gevallen binnen waren in begin december, zal het nog steeds 8-10 weken duren voor het problematisch wordt. Je ziet nu al wel in Bergschenhoek dat ze achter de feiten aanlopen. 750 mensen getest en ze blijven er meer en meer vinden, maar nog steeds geen idee waar het ontstaan is daar. Dus de echte bron was ergens anders.

Van het RIVM:

[..]

Maar dat bedoel ik. Men staart zich blind op Bergschenhoek. Net als in maart met Noord Italië. Wat als het al volop verspreid is maar het niet inzichtelijk gemaakt is.
Zoals jij zegt, de sample size is extreem klein omdat echt te constateren.
pi_197268568
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 15:55 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

De kantoortuinen?
Dit zijn allemaal besmettingen opgelopen in de laatste week van het jaar. Denk niet opgelopen in de kantoortuinen.
- verwijderd door admin -
pi_197268577
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 15:55 schreef Elan het volgende:

[..]

Wat denk je van werk gewoon en OV, leuk dat thuiswerken maar meerderheid moet gewoon op of van locatie werken.

Het is niet voor niks dat Rutte zinspeelt op nog meer sluitingen.
Wat mij betreft gooien ze alles dicht, als ze de basisscholen maar open doen.
pi_197268583
Als mijn operatie eindelijk doorgaat kan ik ook eens thuiswerken.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
pi_197268587
Gemeente update is beetje complex vandaag door de gemeentelijke herindeling (https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)ng-op-1-januari-2021)

Even wat scriptjes aanpassen nog :)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 7 januari 2021 @ 15:57:09 #292
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197268591
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 15:55 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Maar dat bedoel ik. Men staart zich blind op Bergschenhoek. Net als in maart met Noord Italië. Wat als het al volop verspreid is maar het niet inzichtelijk gemaakt is.
Zoals jij zegt, de sample size is extreem klein omdat echt te constateren.
Zou mij ook niks verbazen, misschien is het ook geen Britse variant, maar een Twentse variant |:)
pi_197268593
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 15:56 schreef byah het volgende:

[..]

En de kappers!
  donderdag 7 januari 2021 @ 15:57:31 #294
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197268603
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 15:55 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

De kantoortuinen?
Zal dan wel, blijft bizar dat daar zoveel mensen rondhangen dan.
pi_197268613
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 15:56 schreef byah het volgende:

[..]

Juist het sluiten van de scholen heeft ervoor gezorgd dat er veel minder mensen toch op kantoor verschenen.
[..]
  Moderator donderdag 7 januari 2021 @ 15:57:56 #296
5428 crew  miss_sly
pi_197268618
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 15:48 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Worden gewoon 4 weken vanaf 19 januari, dus dat is dan tot 16 februari.
Voorjaarsvakantie.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_197268636
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 15:56 schreef groenen het volgende:

[..]

Dit zijn allemaal besmettingen opgelopen in de laatste week van het jaar. Denk niet opgelopen in de kantoortuinen.
Klopt, maar als algemeen beeld van 'waar komen de besmettingen in deze lockdown vandaan' lijkt me werk (op locatie) nog altijd een flinke factor hebben.
pi_197268646
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 15:54 schreef Elan het volgende:
500 testen maar, waarvan honderden in Bergschenhoek rondom die school. Klinkt niet als erg effectief nee.
Ik denk die 750 testen in Bergschenhoek 'gewone' corona testen waren, van mensen die in contact waren geweest met besmette mensen op die school. De positief getesten daarvan zullen wel geanalyseerd zijn.
Maar het is bedroevend om te lezen dat ze uberhaupt zo weinig analyseren, en ook nu nog geen reden zien om meer te analyseren, terwijl die capaciteit er wel is. Elk geval wat je nu vroeg detecteerd en isoleert leidt tot tientallen of zelfs meer, besmettingen minder per dag over een paar maanden.
pi_197268673
quote:

Denk toch echt op visite en deels op werk.
Dat zijn de enige plekken waar je langere tijd lang met anderen in dezelfde ruimte bent.

Ook al heb jij een bubbel van max een paar mensen zodra 1 van hen iemand uit de bubbel ziet of nog op locatie werkt loopt iedereen in die bubbek risico besmet te raken. Dan gaat het natuurlijk best hard, vooral met de feestdagen.
pi_197268675
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 15:58 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Klopt, maar als algemeen beeld van 'waar komen de besmettingen in deze lockdown vandaan' lijkt me werk (op locatie) nog altijd een flinke factor hebben.
Of de horden dagjes mensen in natuurgebieden e.d. M'n hond houdt nog beter afstand dan veel medemensen.
[..]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')