quote:Op donderdag 7 januari 2021 15:25 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Je bent in ieder geval niet de enige die positief is.
Ja, laten we ons niet te veel laten leiden door 1 dagcijfer, hopelijk een uitschieter..quote:Op donderdag 7 januari 2021 15:26 schreef Gunner het volgende:
Niet teveel blindstaren op de cijfers people.
Waar we erop testen vinden we het volgens mij. Dus zou me weinig verbazen als het zelfs al de dominante versie is.quote:Op donderdag 7 januari 2021 15:27 schreef Elan het volgende:
Hoop niet dat die Britse variant inmiddels stevig voet aan de grond heeft gekregen..
Minstens 30 gevallen ik Bergschenhoek alleen al inmiddels.
Ga er maar vanuit dat die inmiddels overal is doorgedrongen als die écht zo veel besmettelijker is. Zie geen reden waarom deze variant zich tot Bergschenhoek zou beperken (zelf zou ik ook zo snel mogelijk dat dorp uit proberen te komen).quote:Op donderdag 7 januari 2021 15:27 schreef Elan het volgende:
Hoop niet dat die Britse variant inmiddels stevig voet aan de grond heeft gekregen..
Die verspreid hier vanzelf. Je weet hoe goed ze hier in NL zijn met BCO. Ik denk dat er voor elke geconstateerde besmetting wel enkele gevallen zijn die niet geregistreerd worden.quote:Op donderdag 7 januari 2021 15:27 schreef Elan het volgende:
Is dat zo?quote:Op donderdag 7 januari 2021 15:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Waar we erop testen vinden we het volgens mij. Dus zou me weinig verbazen als het zelfs al de dominante versie is.
Procentenpolonaisequote:Op donderdag 7 januari 2021 15:24 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Ook even vanuit vaccinatie topic, België en Frankrijk ingehaald
Heeuj, Wierden voor het eerst het meest wit van heel Twente.quote:Op donderdag 7 januari 2021 15:29 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Omdat Thom-Ivar nog geen kaartje heeft gepost deze van Marino
Hahahaquote:Op donderdag 7 januari 2021 15:28 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Ga er maar vanuit dat die inmiddels overal is doorgedrongen als die écht zo veel besmettelijker is. Zie geen reden waarom deze variant zich tot Bergschenhoek zou beperken (zelf zou ik ook zo snel mogelijk dat dorp uit proberen te komen).
Dit is allemaal bedacht door mensen met geld en macht zodat meer mensen het vaccin nemen. En de media promoot dat.quote:Op donderdag 7 januari 2021 15:30 schreef Discombobulate het volgende:
Nou dan moeten we maar zo snel mogelijk vaccineren want een lockdown werkt gewoon niet goed genoeg. Hilarisch dit...
RIP Terschellingquote:Op donderdag 7 januari 2021 15:29 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Omdat Thom-Ivar nog geen kaartje heeft gepost deze van Marino
Maar dat staat los van corona neem ik aan?quote:Op donderdag 7 januari 2021 15:28 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Ga er maar vanuit dat die inmiddels overal is doorgedrongen als die écht zo veel besmettelijker is. Zie geen reden waarom deze variant zich tot Bergschenhoek zou beperken (zelf zou ik ook zo snel mogelijk dat dorp uit proberen te komen).
Dat is nou net de crux.. we kunnen niet echt snel(ler) gaan vaccineren. Derhalve wordt het een reëel scenario dat we ook februari/maart af kunnen gaan schrijven qua versoepelingen.quote:Op donderdag 7 januari 2021 15:30 schreef Discombobulate het volgende:
Nou dan moeten we maar zo snel mogelijk vaccineren want een lockdown werkt gewoon niet goed genoeg. Hilarisch dit...
Van de week was de schatting dat momenteel 1 tot 5% van de besmettingen de Britse variant was.quote:Op donderdag 7 januari 2021 15:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Waar we erop testen vinden we het volgens mij. Dus zou me weinig verbazen als het zelfs al de dominante versie is.
Dagcijfers op zich zeggen natuurlijk niets, de trend is nog wel dalende maar het percentage positief is gewoon te hoog.quote:Op donderdag 7 januari 2021 15:29 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Die verspreid hier vanzelf. Je weet hoe goed ze hier in NL zijn met BCO. Ik denk dat er voor elke geconstateerde besmetting wel enkele gevallen zijn die niet geregistreerd worden.
Cijfers laten inderdaad niet echt een vooruitgang zijn, en ik denk dat de potentiele oud en nieuw piek nog wel moet komen.
In de bunkers met het uitgewoonde kerstpakket.quote:
Mede vanwege een scheef beeld qua testbereidheid en vertraging van verwerking door de feestdagen?quote:Op donderdag 7 januari 2021 15:32 schreef HPoi het volgende:
Niet naar dagcijfers kijken, maar naar de weekcijfers. En dir zijn de afgelopen 7 dagen lager dan de 7 dagen ervoor. (10.000 om 7.000)
Er wonen nog geen 5000 mensen op Terschelling, dus bij een handjevol besmettingen zou die al dieprood zijnquote:
Dan moeten ze hotels niet sluiten.quote:Op donderdag 7 januari 2021 15:33 schreef zoost het volgende:
Wil iedereen vanaf morgen zich tot nader order afzonderen in een goed geïsoleerde kamer, even geen contact meer met elkaar. Doe het voor de ander! Samen krijgen we het vaccin eronder!
quote:Op donderdag 7 januari 2021 15:24 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Ook even vanuit vaccinatie topic, België en Frankrijk ingehaald
Laatste R die bekend is is deze week bekend gemaakt. Is onder de 1 en is van 18 december.quote:Op donderdag 7 januari 2021 15:32 schreef Elan het volgende:
[..]
Dagcijfers op zich zeggen natuurlijk niets, de trend is nog wel dalende maar het percentage positief is gewoon te hoog.
Wat zou de R nu zijn?
Ja echt dom. Maar aan de andere kant komen mensen er steeds mee weg. Ik ken ook van die Keesfiguren, of die vanuit het buitenland komen en niet in quarantaine gaan, die bij een besmet persoon in huis wonen en gewoon mensen blijven zien. En op een of andere manier raken die dan toch weer niet besmet.quote:Op donderdag 7 januari 2021 15:33 schreef LTVDK het volgende:
Even wat anekdotisch bewijs van mezelf waarom er zoveel besmettingen blijven ...
Liep net over de markt, staan daar een paar mensen te ouwehoeren 'he Kees jij zomaar hier?' 'ja hoef niet te werken want zit in quarantaine'.
Kunnen afschrijven? Die kan je gewoon zeker afschrijven. Pas als de lente echt begint zal het wellicht de goede kant op gaan. Daarvoor gaan ze geen enkel risico nemen met het oog op de UK variant. Of er moet echt een game changer zijn zoals een zeer goed medicijn.quote:Op donderdag 7 januari 2021 15:31 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat is nou net de crux.. we kunnen niet echt snel(ler) gaan vaccineren. Derhalve wordt het een reëel scenario dat we ook februari/maart af kunnen gaan schrijven qua versoepelingen.
Manmanman. Ja met zulk soort volk helpt geen enkele lockdown zonder strenge handhaving.quote:Op donderdag 7 januari 2021 15:33 schreef LTVDK het volgende:
Even wat anekdotisch bewijs van mezelf waarom er zoveel besmettingen blijven ...
Liep net over de markt, staan daar een paar mensen te ouwehoeren 'he Kees jij zomaar hier?' 'ja hoef niet te werken want zit in quarantaine'.
Nou de winkels gaan volgende maand toch echt wel weer open...quote:Op donderdag 7 januari 2021 15:38 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Kunnen afschrijven? Die kan je gewoon zeker afschrijven. Pas als de lente echt begint zal het wellicht de goede kant op gaan. Daarvoor gaan ze geen enkel risico nemen met het oog op de UK variant. Of er moet echt een game changer zijn zoals een zeer goed medicijn.
Dat duurt nog wel een week of 6-8, of 10-12 als de overheid daar alerter op was geweest en had geprobeerd veel gevallen bij binnenkomst te detecteren en sneller en intensiever was gaan sequencen om bestaande gevallen in Nederland op te sporen.quote:Op donderdag 7 januari 2021 15:27 schreef Elan het volgende:
Gaat gewoon eind maart worden op ze vroegst.quote:Op donderdag 7 januari 2021 15:34 schreef Mansjester het volgende:
Dit wordt nog minimaal maandje lockdown
Mja. Ga eens overdag op een willekeurig tijdstip naar buiten. Hoeveel verkeer en volk zie je buiten op straat. Er is nog ontzettend veel verplaatsing hoor, zo lockdown-achtig voelt het allemaal niet aan voor mijn gevoel...quote:Op donderdag 7 januari 2021 15:39 schreef Perrin het volgende:
[..]
Manmanman. Ja met zulk soort volk helpt geen enkele lockdown zonder strenge handhaving.
denk het niet, momenteel worden de kerstgangers de ICs opgereden en komen de Oud&Nieuw besmettingen naar voren in de besmettingscijfers.. de piek gaat op z'n vroegst over 2 weken zijn.quote:Op donderdag 7 januari 2021 15:39 schreef popje het volgende:
[..]
Nou de winkels gaan volgende maand toch echt wel weer open...
Ik snap die gedachte. Ik heb best wel een bias naar de reis/horeca/cultuur sectoren en ik riep precies hetzelfde toen er maar geen grote kenbare daling ingezet werd na bepaalde sluitingen over het afgelopen jaar. Dat is nu met scholen natuurlijk precies hetzelfde.quote:Op donderdag 7 januari 2021 15:29 schreef byah het volgende:
Dat de cijfers bijna verdubbelen terwijl de scholen dichtzijn geeft alweer aan dat ze veel beter de werkgevers kunnen aanpakken dan hardwerkende ouders.
Je herkent ze aan de gourmetlucht.quote:Op donderdag 7 januari 2021 15:41 schreef byah het volgende:
[..]
denk het niet, momenteel worden de kerstgangers de ICs opgereden en komen de Oud&Nieuw besmettingen naar voren in de besmettingscijfers.. de piek gaat op z'n vroegst over 2 weken zijn.
Komt denk ik ook omdat we 'drukte' heel anders zijn gaan ervaren de afgelopen 12 maanden.quote:Op donderdag 7 januari 2021 15:40 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Mja. Ga eens overdag op een willekeurig tijdstip naar buiten. Hoeveel verkeer en volk zie je buiten op straat. Er is nog ontzettend veel verplaatsing hoor, zo lockdown-achtig voelt het allemaal niet aan voor mijn gevoel...
(of misschien ben ik gewoon aan dit level gewend inmiddels, en schrik ik me de tering als het opeens weer écht druk is buiten)
Denk je aan testen, laat je dan testen.quote:Op donderdag 7 januari 2021 15:28 schreef Anton91 het volgende:
Ik zit eigenlijk ook te twijfelen om een test te doen. Sinds gisteren een beetje last van mijn keel, alsof ik een brok in mijn keel heb en een raar gevoel in mijn hoofd een beetje. Doordat het raar voelt in mijn keel moet ik af en toe hoesten, maar het is echt heel erg licht.
Bco heeft toch geen zin. Tegen de tijd dat je er 1 vindt zijn er weer 5 anderen besmet.quote:Op donderdag 7 januari 2021 15:40 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Dat duurt nog wel een week of 6-8, of 10-12 als de overheid daar alerter op was geweest en had geprobeerd veel gevallen bij binnenkomst te detecteren en sneller en intensiever was gaan sequencen om bestaande gevallen in Nederland op te sporen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |