abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 januari 2021 @ 17:00:29 #103
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197269912
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 16:54 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Gokje: de besmettingen in de gemeente Haaren zijn de afgelopen dagen 'blijven hangen' omdat die niet aan een bestaande gemeente gekoppeld konden worden, en die zijn er nu aan toegevoegd. En dan zijn het verwerkte achterstanden.

Het alternatief is dat het dubbeltellingen zijn, en dan komen ze een dezer dagen terug in de min.
Aanvulling: als mijn eerste gokje klopt, dan zou dat betekenen dat de gemeente Haaren in 6 dagen zo'n 500 besmettingen gehad heeft. Dat zou op een gemeente van 25.000 inwoners ook nogal fors zijn. Niet onmogelijk, wel fors.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197269923
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 16:59 schreef Questular het volgende:

[..]

Ik ken ook iemand die verkouden is...dit komt wel even bij me binnen.
Ja precies, ik voel je....
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_197269935
Heeft het aantal van Vught misschien iets met de gevangenis te maken?
  donderdag 7 januari 2021 @ 17:02:02 #106
14505 OProg
A Life in Music
pi_197269944
Ik begreep trouwens dat Gommers gisteren bij de vraagsessie over vaccins zei dat je wel gevaccineerd moet worden als je langer dan vier weken geleden corona hebt gehad. En dus ook direct worden meegenomen.

Ik heb verder de onderbouwing niet gelezen maar waarom is dat eigenlijk? :? Is de natuurlijke immuniteitsopbouw niet dusdanig dat het besmettingsgevaar voor anderen dan voldoende afneemt of zoiets? Want in mijn gedachtegang kan je die groep later op de lijst zetten dus wat is hier dan de reden voor?

Weet iemand daar iets meer over? :)
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  donderdag 7 januari 2021 @ 17:02:05 #107
346939 Janneke141
pi_197269948
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 17:00 schreef falling_away het volgende:
Daarbij bent ik ervan overtuigd dat hij een stuk minder meekrijgt van school met online lessen.
Ik mag ze lesgeven (nou ja, niet die van jou denk ik). In mijn mentorklas van 25 zijn er 2 die online lessen verkiezen boven les op school, en een stuk of 15 geven er aan minder op te steken dan van les in de klas.
pi_197269970
quote:
5s.gif Op donderdag 7 januari 2021 17:02 schreef OProg het volgende:
Ik begreep trouwens dat Gommers gisteren bij de vraagsessie over vaccins zei dat je wel gevaccineerd moet worden als je langer dan vier weken geleden corona hebt gehad. En dus ook direct worden meegenomen.

Ik heb verder de onderbouwing niet gelezen maar waarom is dat eigenlijk? :? Is de natuurlijke immuniteitsopbouw niet dusdanig dat het besmettingsgevaar voor anderen dan voldoende afneemt of zoiets? Want in mijn gedachtegang kan je die groep later op de lijst zetten dus wat is hier dan de reden voor?

Weet iemand daar iets meer over? :)
Omdat ze dat anders administratief niet kunnen handelen. Dus bijhouden wie het al gehad heeft langer dan 4 weken geleden en die later oproepen voor vaccinatie. Dat kunnen ze niet. Computer says no.
pi_197270000
quote:
'Tussen 1 en 5 procent coronagevallen besmet met Britse variant'
Tussen 1 en 5 procent van de Nederlanders die positief worden getest, is besmet met de Britse variant van het coronavirus. Dat blijkt uit onderzoek van hoogleraar virologie Marion Koopmans, die de mutatie in Nederland bestudeerde.

Het zou betekenen dat dagelijks honderd of meer Nederlanders met de Britse variant besmet raken. Tot nu toe waren in Nederland slechts 50 gevallen bekend.

In Amsterdam en Rotterdam komt de variatie het vaakst voor: daar is ongeveer 5 procent van de nieuwe gevallen besmet met de Britse mutatie. In Engeland heeft inmiddels bijna iedereen die besmet is deze variant.

"We moeten erg oppassen wat hiermee gebeurt", zegt Koopmans. Zij waarschuwt voor een nieuwe golf bij een versoepeling van de maatregelen, omdat de Britse variant zich sneller verspreidt. Koopmans: "We zitten nog in een lockdown en dat helpt, maar we moeten serieus nadenken hoe snel we gaan versoepelen en hoe we dat doen."
https://nos.nl/liveblog/2(...)en-stijgt-flink.html

Zal wel een lockdown worden tot de lente :')
pi_197270010
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 17:03 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Omdat ze dat anders administratief niet kunnen handelen. Dus bijhouden wie het al gehad heeft langer dan 4 weken geleden en die later oproepen voor vaccinatie. Dat kunnen ze niet. Computer says no.
Dat en het is ook nogal lastig in te schatten hoeveel antistoffen er dan zijn aangemaakt en of/hoe lang je dan immuun bent voor het virus...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_197270046
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 16:49 schreef bianconeri het volgende:
Zo gek is deze stijging toch niet?
Ze zeggen altijd dat de besmetting 2 week achterloopt, nou gok eens wat er 2 weken geleden was? Het begin van de kerstperiode.

Dan kan er wel geroepen worden dat de lockdown niet werkt, maar als mensen massaal de lockdown niet opvolgen dan heeft het weinig zin. Er is geen politie of handhaving die optreedt in dit landje, veel te zwak allemaal.

We hebben echt veel te lang gewacht met alles. Daardoor zijn de wappies klaar met maatregelen en gaan ze er doodleuk tegenin.
Ach, mensen kunnen die lockdown wel opvolgen, maar de cijfers dalen toch niet. Dan gaan mensen denken van wat heeft het nog voor zin? De beloning met dalende cijfers blijft al maanden uit, dus daalt de motivatie ook. Had ik vroeger op de middelbare ook, bij slechte cijfers met genoeg inzet ga je denken van wat heeft het nog voor zin, en stop je met moeite erin steken. Zwak! Maar ja zo werkt het menselijk brein.

Waar wij nu mee bezig zijn is volstrekt onhoudbaar op de lange termijn. Eigenlijk is de houdbaarheidsdatum al 6 maanden overschreden. De motivatie zakt omdat de beloning telkens uitblijft. Er wordt telkens verlengd en goed aan de maatregelen houden wordt niet beloond. Kan je hoog of laag springen maar zo werkt het nou eenmaal.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_197270057
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 17:04 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Dat en het is ook nogal lastig in te schatten hoeveel antistoffen er dan zijn aangemaakt en of/hoe lang je dan immuun bent voor het virus...
Je bent ook niet immuun, ik ken ook iemand die het twee keer heeft gehad, maar de kans is wel klein. Dus het zou goed zijn als ze die mensen achter aan de rij konden plaatsen, zodat anderen eerst kunnen. Maar dat is dus weer te moeilijk voor de overheid.
  donderdag 7 januari 2021 @ 17:09:29 #113
14505 OProg
A Life in Music
pi_197270100
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 17:03 schreef bloodymary1 het volgende:

quote:

[..]

Een combinatie van administratie en onduidelijkheid over de huidige situatie na een besmetting met betrekking tot antilichamen dus. :) Thanks.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
pi_197270114
Hebben jullie dan de indruk dat er met de Kerstdagen mensen in grote getalen bij elkaar hebben gezeten? Ik namelijk niet. Iedereen die ik sprak had of geen bezoek met Kerst, of bijvoorbeeld alleen uitwonende kinderen. Daarom vind ik het raar dat er nu gezegd wordt dat het door Kerst komt dat het niet daalt. Of hebben jullie andere ervaringen?
pi_197270135
quote:
7s.gif Op donderdag 7 januari 2021 17:06 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Ach, mensen kunnen die lockdown wel opvolgen, maar de cijfers dalen toch niet. Dan gaan mensen denken van wat heeft het nog voor zin? De beloning met dalende cijfers blijft al maanden uit, dus daalt de motivatie ook. Had ik vroeger op de middelbare ook, bij slechte cijfers met genoeg inzet ga je denken van wat heeft het nog voor zin, en stop je met moeite erin steken. Zwak! Maar ja zo werkt het menselijk brein.

Waar wij nu mee bezig zijn is volstrekt onhoudbaar op de lange termijn. Eigenlijk is de houdbaarheidsdatum al 6 maanden overschreden. De motivatie zakt omdat de beloning telkens uitblijft. Er wordt telkens verlengd en goed aan de maatregelen houden wordt niet beloond. Kan je hoog of laag springen maar zo werkt het nou eenmaal.
Maar wat voor beloning wil je als de situatie het niet toe laat?

De kroeg gaat niet open onder het mom van we hebben het geprobeerd, laat nu de zorg maar overspoelen.
pi_197270142
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 17:04 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Lekker man. Hoe lang gaat het nog duren voordat men inziet dat dit niet meer houdbaar is, want de compliance zal dan wel compleet weg zijn over een paar weken als mensen zien dat de cijfers nog niet dalen. Dan kan je alleen nog maar voordeuren gaan dichtlassen en nog meer draagvlak weggooien. Wij gaan nog interessante tijden tegemoet met veel belevenissen (chaos), het enige om naar uit te kijken.
pi_197270161
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 17:11 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

De kroeg gaat niet open onder het mom van we hebben het geprobeerd, laat nu de zorg maar overspoelen.
Ze moeten ook geen versoepeling beloven op basis van een paar cijfers.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  donderdag 7 januari 2021 @ 17:14:45 #118
346939 Janneke141
pi_197270182
quote:

[..]

Je mist het punt.

Als je maanden achter elkaar blijft vertellen 'hou je aan de regels, dan wordt het snel beter', vervolgens houd je je aan de regels en als bedankje worden de restricties telkens langer en zwaarder dan is het menselijk verklaarbaar dat je op een gegeven moment denkt 'bekijk het maar'. Voor genoeg mensen is dat punt gepasseerd en dat komt ook echt niet meer terug.

Je mag het daar mee eens zijn of niet, maar dat is nu eenmaal hoe menselijke motivatie in elkaar steekt. Als zowel de intrinsieke als de extrinsieke motivatie niet meer werkt, dan stopt het.
pi_197270183
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 16:43 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

https://www.ad.nl/dordrec(...)els-hebben~ae307015/

Benieuwd of hij gehoor vindt, of dat we gewoon doorgaan op de ingeslagen weg van het handhaven van de hele serie verboden, inclusief die niet werken.
Lekkere termen weer, 'andere aanvliegroutes' :') maar dan geen andere aanvliegroutes noemen.
pi_197270203
quote:

[..]

Als iets niet werkt, moet je naar andere oplossingen zoeken en niet voortborduren op beleid wat niet werkt. In het bedrijfsleven houdt je dat geen weken vol want dan ben je failliet. En als je gaat voortborduren plus je gaat dit nog wat extremer doen in de vorm van aanscherpingen ben je helemaal niet meer serieus te nemen.

Ja er zal toch eens wat acceptatie moeten komen. Een harde keus met helaas veel doden tot gevolg. Maar de economie en levensvreugde weegt hopelijk wel wat zwaarder. We hebben nu een bestaan, geen leven. Totaal onhoudbaar.
pi_197270245
quote:
14s.gif Op donderdag 7 januari 2021 17:13 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Ze moeten ook geen versoepeling beloven op basis van een paar cijfers.
Dan klagen we dat er geen perspectief is.
Zo'n routekaart leent zich daar goed voor. Maar dan moet de situatie het wel toelaten.
We blijven maar tussen de 6,5k-10k pd jojo'en. Eigenlijk al sinds de herfstvakantie is het kut.

Daalt het ineens rap kan er wellicht meer. Maar zie het eerlijk gezegd niet gebeuren.
Eerder doorbikkelen tot het voorjaar en dan met een hoop gevaccineerden, reeds besmetten en mooi weer kan er meer.
pi_197270253
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 17:10 schreef bloodymary1 het volgende:
Hebben jullie dan de indruk dat er met de Kerstdagen mensen in grote getalen bij elkaar hebben gezeten? Ik namelijk niet. Iedereen die ik sprak had of geen bezoek met Kerst, of bijvoorbeeld alleen uitwonende kinderen. Daarom vind ik het raar dat er nu gezegd wordt dat het door Kerst komt dat het niet daalt. Of hebben jullie andere ervaringen?
Als je met kerst een rondje buiten liep, zag je toch best wat volle huizen en met de top 2000 hielden de zoomers zich vaak ook niet aan de regels.
Een gedeelte van de mensen die zich er wel aan hielden, gingen vier dagen lang bij andere familieleden op bezoek, dus dat hielp dan ook niet echt.
pi_197270272
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 16:37 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Gemeentelijke indeling gebaseerd op postcode van de woonplaats van de patient, gecodeerd volgens CBS. Vanaf 1 januari 2021 heeft een gemeentelijke herindeling plaatsgevonden (https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)ng-op-1-januari-2021). Tot 7 januari 2021 is voor de open Covid-19 data gebruik gemaakt van de oude gemeente indeling. Records vanaf 7 januari 2021 zijn samengesteld volgens de nieuwe gemeente indeling: Gemeenten Appingedam, Delfzijl en Loppersum zijn samengevoegd tot de nieuwe gemeente Eemsdelta Gr. De gemeente Haaren is opgegaan in de gemeenten Oisterwijk, Tilburg, Vught en Boxtel. Met de opdeling van Haaren is de veiligheidsregio Midden- en West-Brabant iets groter geworden, ten koste van veiligheidsregio Brabant-Noord.
Dus Haaren is gevierendeelt? Zijn geupdate inwoneraantallen van die gemeentes beschikbaar? Een een nieuwe GIS file met gemeentegrenzen?
  Moderator donderdag 7 januari 2021 @ 17:20:16 #124
5428 crew  miss_sly
pi_197270293
quote:
7s.gif Op donderdag 7 januari 2021 17:16 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Als iets niet werkt, moet je naar andere oplossingen zoeken en niet voortborduren op beleid wat niet werkt. In het bedrijfsleven houdt je dat geen weken vol want dan ben je failliet. En als je gaat voortborduren plus je gaat dit nog wat extremer doen in de vorm van aanscherpingen ben je helemaal niet meer serieus te nemen.
In het bedrijfsleven is het tevens onmogelijjk dat wanneer het beleid zegt dat we linksaf gaan, de helft toch rechtsaf gaat. Dan kun je wieberen.
quote:
Ja er zal toch eens wat acceptatie moeten komen. Een harde keus met helaas veel doden tot gevolg. Maar de economie en levensvreugde weegt hopelijk wel wat zwaarder. We hebben nu een bestaan, geen leven. Totaal onhoudbaar.
De economie stort snel in en de levensvreugde verdwijnt snel als de ziekenhuizen in een doorlopende code zwart zitten door zieke covid-patienten, hartinfarcten, kankerpatienten die niet geholpen kunnen worden, mensen die zich blesseren bij het sporten, jongeren die zich in coma gezopen hebben en mensen die sterven na een verkeersongeluk wat niet nodig was geweest als er maar zorg verleend had kunnen worden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 7 januari 2021 @ 17:20:17 #125
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_197270295
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 17:00 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Aanvulling: als mijn eerste gokje klopt, dan zou dat betekenen dat de gemeente Haaren in 6 dagen zo'n 500 besmettingen gehad heeft. Dat zou op een gemeente van 25.000 inwoners ook nogal fors zijn. Niet onmogelijk, wel fors.
Haaren had bij de opheffing ~14.000 inwoners. 500 zou wel heel veel zijn. Dan is de herindeling nogal stevig gevierd.
pi_197270310
quote:
7s.gif Op donderdag 7 januari 2021 17:12 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Lekker man. Hoe lang gaat het nog duren voordat men inziet dat dit niet meer houdbaar is, want de compliance zal dan wel compleet weg zijn over een paar weken als mensen zien dat de cijfers nog niet dalen. Dan kan je alleen nog maar voordeuren gaan dichtlassen en nog meer draagvlak weggooien. Wij gaan nog interessante tijden tegemoet met veel belevenissen (chaos), het enige om naar uit te kijken.
Als het echt zoveel besmettelijker is kunnen we alleen maar hopen dat we zo snel mogelijk kunnen opschalen qua vaccins. Als we de gevallen nu omlaag kunnen krijgen dan moet het wel goedkomen denk ik, we hebben toch best een hoog percentage mensen dat immuun is omdat we zo'n lange tweede golf hebben gehad. Veel meer inmiddels dan dat wat V Dissel voor het laatst heeft vermeld (2miljoen) en de lente komt er ook aan.
pi_197270332
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 17:18 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Dan klagen we dat er geen perspectief is.
Zo'n routekaart leent zich daar goed voor. Maar dan moet de situatie het wel toelaten.
We blijven maar tussen de 6,5k-10k pd jojo'en. Eigenlijk al sinds de herfstvakantie is het kut.

Daalt het ineens rap kan er wellicht meer. Maar zie het eerlijk gezegd niet gebeuren.
Eerder doorbikkelen tot het voorjaar en dan met een hoop gevaccineerden, reeds besmetten en mooi weer kan er meer.
Tja, dan daalt het straks 3 dagen rap. En dan? Wat zegt dat? Vrij weinig denk ik, maar de verwachting is dan versoepeling. Rinse, repeat.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
pi_197270354
quote:
7s.gif Op donderdag 7 januari 2021 17:16 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Als die vaccins niet werken dan kom je uiteindelijk ooit op dat punt ja.
Maar vooralsnog is het uitzingen tot dan.

Het helpt als je mentaal in stelt op dat dit nog wel duurt tot tegen de zomer aan. Vind andere doelen en vermaak.
Het is kut maar het gaat toch niet veranderen op korte termijn.

We moeten er ergens stoïcijns en met een andere mindset doorheen.
  donderdag 7 januari 2021 @ 17:23:09 #129
14505 OProg
A Life in Music
pi_197270359
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 17:14 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Je mist het punt.

Als je maanden achter elkaar blijft vertellen 'hou je aan de regels, dan wordt het snel beter', vervolgens houd je je aan de regels en als bedankje worden de restricties telkens langer en zwaarder dan is het menselijk verklaarbaar dat je op een gegeven moment denkt 'bekijk het maar'. Voor genoeg mensen is dat punt gepasseerd en dat komt ook echt niet meer terug.

Je mag het daar mee eens zijn of niet, maar dat is nu eenmaal hoe menselijke motivatie in elkaar steekt. Als zowel de intrinsieke als de extrinsieke motivatie niet meer werkt, dan stopt het.
Dat ben ik met je eens. Dat vind ik eigenlijk al vanaf maart/april het zwakke van dit hele verhaal. Massapsychologie en überhaupt hoe je mensen beïnvloed om dingen te doen - of hoe je zorgt dat ze juist opstandig worden - is een hele andere tak van sport. Mensen met dit vakgebied hadden er al veel eerder bij betrokken moeten worden. Die mensen leggen snel genoeg uit dat overal 'Hou vol!' en "Anderhalve meter afstand" op de grond kalken een paar keer lezen werkt en het effect dan gewoon nagenoeg voorbij is. En dat het voor een groep eerder tegen gaat werken.
  donderdag 7 januari 2021 @ 17:24:02 #130
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_197270373
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 16:50 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Er is denk ik wat mis gegaan in de systemen, de totaal aantallen zijn als volgt veranderd:

Vugth gisteren 1566, vandaag 1873
Oisterwijk gisteren 1323, vandaag 1598
Boxtel gisteren 1525, vandaag 1656
Tilburg gisteren 11468, vandaag 11667

Normaal hebben deze gemeentes ongeveer +50 max
Zie je dit soort effecten ook bij Appingedam + Delfzijl + Loppersum, dat nu Eemsdelta is geworden?
pi_197270380
quote:

[..]

Maar waaorm geen maatregelen om te proberen die variant zo lang mogelijk te onderdrukken? Sequence met hogere intensiteit, en nog hoger in gebieden waar het aangetroffen wordt, volg op met contact tracing en doe er alles aan om zo min mogelijk gevallen binnen te krijgen. Leuk zo'n onderzoekje, maar doe er wat mee.
pi_197270389
quote:
14s.gif Op donderdag 7 januari 2021 17:21 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Tja, dan daalt het straks 3 dagen rap. En dan? Wat zegt dat? Vrij weinig denk ik, maar de verwachting is dan versoepeling. Rinse, repeat.
Gewoon nu door de zure appel heen bijten. Openen van basisscholen, winkels, kinderdagverblijven, sportscholen en dat soort zaken, verder alles dicht zoals nu. En dan niet ‘beloven’ dat het na 2 weken weer open gaat, gewoon zeggen: Dit houden we vol tot eind maart, wanneer het weer beter wordt en er voldoende kwetsbaren gevaccineerd zijn. Daarna gaan we snel afbouwen.

Iedere keer zeggen; ‘ het is maar voor 2 weken’ is misschien wel kwalijker
pi_197270410
quote:

[..]

Uitstel verkiezingen
  donderdag 7 januari 2021 @ 17:25:56 #134
346939 Janneke141
pi_197270416
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 17:24 schreef chratnox het volgende:

[..]

Gewoon nu door de zure appel heen bijten. Openen van basisscholen, winkels, kinderdagverblijven, sportscholen en dat soort zaken, verder alles dicht zoals nu. En dan niet ‘beloven’ dat het na 2 weken weer open gaat, gewoon zeggen: Dit houden we vol tot eind maart, wanneer het weer beter wordt en er voldoende kwetsbaren gevaccineerd zijn. Daarna gaan we snel afbouwen.

Ik stem voor. Al denk ik niet dat ons iets gevraagd wordt.

Mogen mijn leerlingen in jouw plan ook weer naar school trouwens?
  donderdag 7 januari 2021 @ 17:26:43 #135
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_197270432
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 17:22 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Als die vaccins niet werken dan kom je uiteindelijk ooit op dat punt ja.
Maar vooralsnog is het uitzingen tot dan.

Het helpt als je mentaal in stelt op dat dit nog wel duurt tot tegen de zomer aan. Vind andere doelen en vermaak.
Het is kut maar het gaat toch niet veranderen op korte termijn.

We moeten er ergens stoïcijns en met een andere mindset doorheen.
Dat de lockdown zoals nu nog voortduurt tot aan de zomer? Ik weet niet hoor, dan valt er weinig vermaak meer te vinden...
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  donderdag 7 januari 2021 @ 17:26:46 #136
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_197270434
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 17:20 schreef miss_sly het volgende:

[..]

In het bedrijfsleven is het tevens onmogelijjk dat wanneer het beleid zegt dat we linksaf gaan, de helft toch rechtsaf gaat. Dan kun je wieberen.
[..]

De economie stort snel in en de levensvreugde verdwijnt snel als de ziekenhuizen in een doorlopende code zwart zitten door zieke covid-patienten, hartinfarcten, kankerpatienten die niet geholpen kunnen worden, mensen die zich blesseren bij het sporten, jongeren die zich in coma gezopen hebben en mensen die sterven na een verkeersongeluk wat niet nodig was geweest als er maar zorg verleend had kunnen worden.
Het is onbegrijpelijk dat er anno nu nog steeds mensen zijn die dat laatste maar niet (willen) snappen.
En nog steeds denken dat het in dat scenario alleen om covid doden gaat.

Onbegrijpelijk.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_197270437
quote:
7s.gif Op donderdag 7 januari 2021 17:23 schreef OProg het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens. Dat vind ik eigenlijk al vanaf maart/april het zwakke van dit hele verhaal. Massapsychologie en überhaupt hoe je mensen beïnvloed om dingen te doen - of hoe je zorgt dat ze juist opstandig worden - is een hele andere tak van sport. Mensen met dit vakgebied hadden er al veel eerder bij betrokken moeten worden. Die mensen leggen snel genoeg uit dat overal 'Hou vol!' en "Anderhalve meter afstand" op de grond kalken een paar keer lezen werkt en het effect dan gewoon nagenoeg voorbij is. En dat het voor een groep eerder tegen gaat werken.
Het in de praktijk brengen van die regels is soms bijna kinderlijk te noemen. Hier (een groot bedrijf) hangen er ook allemaal net iets te vrolijke plaatjes van 1,5 meter afstand houden e.d. Ik snap het wel, met vriendellijkheid kan je ver komen. Maar de ernst ontbreekt. Het is meer alsof je kinderen wijs wilt maken dat tandenpoetsen leuk is, door grappige kleurige borstels te gebruiken etc.
[..]
pi_197270464
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 17:26 schreef popje het volgende:

[..]

Dat de lockdown zoals nu nog voortduurt tot aan de zomer? Ik weet niet hoor, dan valt er weinig vermaak meer te vinden...
Niet de gehele lockdown maar als je je instelt op iets langer kan het enkel meevallen.
pi_197270504
quote:

Vooral dat ja, wederom alsof je kinderen de belofte doet dat als ze lief de komende week we naar de dierentuin gaan om dan toch steeds weer iets te vinden waarom ze toch net niet lief genoeg waren. Na een paar weken komen ze je vermoorden in je slaap.
[..]
pi_197270512
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 17:20 schreef miss_sly het volgende:

[..]

[..]

Door de zure appel heen bijten dan maar. Die code zwart houdt misschien een paar weken aan. Verder mensen oproepen om voorzichtig te zijn en geen benen moeten breken.
  donderdag 7 januari 2021 @ 17:30:39 #141
3778 popje
pi_197270521
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2021 17:30 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Door de zure appel heen bijten dan maar. Die code zwart houdt misschien een paar weken aan.
Het is geen code zwart.
  donderdag 7 januari 2021 @ 17:32:29 #142
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_197270562
quote:

[..]

Bovendien betreft het slechts 4.9% van de Nederlanders. Al zou dat bij de groep die nu gevaccineerd wordt (medisch personeel) hoger kunnen liggen. Maar net bij die groep wil je geen risico nemen.
are we infinite or am I alone
pi_197270865
quote:

[..]

Dat zou wel heel onredelijk en funest zijn voor de horeca.
  donderdag 7 januari 2021 @ 17:50:09 #144
22565 asco
Los in deze tent
pi_197270906
twitter
pi_197270931
quote:
7s.gif Op donderdag 7 januari 2021 17:12 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Het is jammer dat ze enkel aan sluitingen denken. Op een gegeven moment moet je je toch gaan realiseren dat de maatregelen niet genoeg doen. Dan kan je ervoor kiezen om nog meer te sluiten (wat in vrijwel heel Europa gebeurd), of om te kijken welke dingen eventueel wel open kunnen zonder dat het voor een nieuwe stijging zorgt. Maar NL gaat dat sowieso niet als eerste land uitproberen. Die willen niet de verwijten krijgen dat ze meer doden veroorzaken, dus dan maar op safe spelen.

Op een bepaald moment zijn mensen het bewust of onbewust gewoon zat en dan kan je maatregel na maatregel treffen, maar dan zorg je er enkel voor dat je nog meer draagvlak verliest.

Ik ben echt bang dat we het gehele jaar gewoon grote maatregelen gaan hebben. Ergens een vaccin voor? Nieuwe mutatie. Pessimistisch hoor, maar hey, kan ik ook niet telkens teleurgesteld worden omdat ik teveel hoop.
pi_197270965
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 17:47 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

De horeca doet er voor het kabinet niet toe heb ik het idee. Die mogen niet miepen, want er is compensatie. Dat dat bij verreweg niet genoeg compensatie is maakt niet uit. Als laatste open als als eerste dicht; allemaal op een hoop. Geen verschil tussen een kroeg of een restaurant.
pi_197270995
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 17:52 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

De horeca doet er voor het kabinet niet toe heb ik het idee. Die mogen niet miepen, want er is compensatie. Dat dat bij verreweg niet genoeg compensatie is maakt niet uit. Als laatste open als als eerste dicht; allemaal op een hoop. Geen verschil tussen een kroeg of een restaurant.
Lullig om te zeggen maar de horeca berokkent veel en veel meer schade aan de economie dan dat het oplevert, als het open mocht. In het grote plaatje een verwaarloosbare sector die wel.heel veel beweging teweeg brengt.
  donderdag 7 januari 2021 @ 17:55:22 #148
346939 Janneke141
pi_197271001
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 17:47 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Ook zonder het plan van chatnox worden dat de allerlaatsten die weer iets mogen.
  donderdag 7 januari 2021 @ 18:00:24 #149
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197271091
Waarom zou alles wat nu dicht is ook tot de zomer dicht zijn dan? Ik heb soms het idee dat mensen alleen maar kunnen denken in a) alles dicht en b) alles open.
pi_197271163
Voorlopig zijn we niet van de huidige maatregelen af. Dit is geen reden voor versoepelingen na 19 januari. -O-

Ziekenhuizen schroeven zorg nog verder terug door coronadrukte

https://www.telegraaf.nl/(...)ug-door-coronadrukte
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
  donderdag 7 januari 2021 @ 18:03:50 #151
3778 popje
pi_197271170
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 18:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
Waarom zou alles wat nu dicht is ook tot de zomer dicht zijn dan? Ik heb soms het idee dat mensen alleen maar kunnen denken in a) alles dicht en b) alles open.
Exact, waarom zou dat het geval zijn? Ik hoop dat er gewoon begonnen wordt (en niet pas als de IC opnames naar 3 terug zijn gegaan), met het weer geleidelijk open doen van winkels ed, sportscholen, scholen, kantoren ed.
  donderdag 7 januari 2021 @ 18:04:02 #152
346939 Janneke141
pi_197271173
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 18:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
Alles blijft niet tot de zomer dicht, want beter weer en een oplopende vaccinatie/immuniteitsgraad zullen uiteindelijk wel gaan zorgen voor vermindering van de besmettingsaantallen en ziekenhuisopnames. Maar de vraag die gesteld wordt, is of het huidige pakket maatregelen wel het beoogde effect heeft (en welke onderdelen ervan). Terwijl de tactiek op dit moment toch grotendeels is 'cijfers zijn kut > geen versoepelingen'.
pi_197271198
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 18:03 schreef -Hakuna- het volgende:
Voorlopig zijn we niet van de huidige maatregelen af. Dit is geen reden voor versoepelingen na 19 januari. -O-

Ziekenhuizen schroeven zorg nog verder terug door coronadrukte

https://www.telegraaf.nl/(...)ug-door-coronadrukte
Dat was op 12 december al bekend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')