SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
6 gemeentes met 0 besmettingen
4 gemeentes met 1 besmetting
18 gemeentes met 2-4 besmettingen
49 gemeentes met 5-9 besmettingen
49 gemeentes met 10-14 besmettingen
51 gemeentes met 15-19 besmettingen
39 gemeentes met 20-24 besmettingenwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Ik kan het me heel goed voorstellen dat je jongens, die beweging en sociaal leven nodig hebben (net als iedereen, maar nog meer als je jong bent), regelmatig tegen de muren opvliegen!quote:Op donderdag 7 januari 2021 16:24 schreef Noek het volgende:
[..]
Dit leven is echt ongezond. Er zullen een paar mensen zijn die het dolletjes vinden maar voor de meesten is dit echt slecht te doen.
Hier thuis bijv. Klein leed maar toch, heb 2 jonge gozers (begin 20) in huis en wij hadden nooit ruzie, echt nooit maar de laatste tijd stormt er regelmatig eentje met slaande deuren het huis uit en soms ben ik dat zelf. Het is stress, alles is beperkt. Het is gewoon ongezond, sociaal ongezond.
Nee nee, zo lang je geen corona hebt ben je gezond. Niet zeuren, sneeuwvlokje. In Jemen is het erger.quote:Op donderdag 7 januari 2021 16:24 schreef Noek het volgende:
[..]
Dit leven is echt ongezond. Er zullen een paar mensen zijn die het dolletjes vinden maar voor de meesten is dit echt slecht te doen.
Hier thuis bijv. Klein leed maar toch, heb 2 jonge gozers (begin 20) in huis en wij hadden nooit ruzie, echt nooit maar de laatste tijd stormt er regelmatig eentje met slaande deuren het huis uit en soms ben ik dat zelf. Het is stress, alles is beperkt. Het is gewoon ongezond, sociaal ongezond.
Er zijn gewoon koffie- en soepkraampjes op verschillende plekken. Afhaal is nog steeds mogelijk, en dat doen veel ondernemers ook.quote:Op donderdag 7 januari 2021 16:24 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Precies.
Maar ho! Nee! Beter om allemaal de sneeuw op te zoeken en daar elkaar te verdringen.
Herindeling.quote:Op donderdag 7 januari 2021 16:35 schreef 4-elements het volgende:
Blijkbaar was er een gezellig feestje in Oisterwijk/Vught?
Hoe bedoel je?quote:Op donderdag 7 januari 2021 16:36 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Herindeling.
Kan zijn dat daardoor de data niet helemaal klopt.
Klopt maar nu denk je in problemen, om maar even populair te doen. Vooral de beweging is het grootste verschil inderdaad. Mijn punt is, met de nodige beperkingen en (relatieve) ongemakken zou er toch wat mogelijk kunnen zijn. Voor veel mensen zou dat best uit kunnen maken. Of het rendabel is weet ik niet, dat ligt aan teveel factoren.quote:Op donderdag 7 januari 2021 16:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het significante verschil is dat je tijdens die strandwandeling in beweging bent en blijft en de afstand tot andere mensen behoorlijk is. Behalve als je elkaar op korte afstand passeert, maar dat is weer van dusdanig korte duur dat het niet uitmaakt.
Met de regen zul je bovendien behalve een terrasheater ook iets van een plafond moeten hebben, wat de doorstroom van verse lucht weer heel anders en minder maakt dan tijdens die bos- of strandwandeling.
Gemeentelijke indeling gebaseerd op postcode van de woonplaats van de patient, gecodeerd volgens CBS. Vanaf 1 januari 2021 heeft een gemeentelijke herindeling plaatsgevonden (https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)ng-op-1-januari-2021). Tot 7 januari 2021 is voor de open Covid-19 data gebruik gemaakt van de oude gemeente indeling. Records vanaf 7 januari 2021 zijn samengesteld volgens de nieuwe gemeente indeling: Gemeenten Appingedam, Delfzijl en Loppersum zijn samengevoegd tot de nieuwe gemeente Eemsdelta Gr. De gemeente Haaren is opgegaan in de gemeenten Oisterwijk, Tilburg, Vught en Boxtel. Met de opdeling van Haaren is de veiligheidsregio Midden- en West-Brabant iets groter geworden, ten koste van veiligheidsregio Brabant-Noord.quote:
Ik zou het hoog vinden voor een correctie van een aantal dagen of de shit hits the fan daar.quote:Op donderdag 7 januari 2021 16:36 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Herindeling.
Kan zijn dat daardoor de data niet helemaal klopt.
2021-01-06 10:00:00;GM0824;Oisterwijk;Noord-Brabant;1323;quote:Op donderdag 7 januari 2021 16:38 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik zou het hoog vinden voor een correctie van een aantal dagen of de shit hits the fan daar.
2021-01-06 10:00:00;GM0865;Vught;Noord-Brabant;1566;quote:
Fuck Jemen.quote:Op donderdag 7 januari 2021 16:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee nee, zo lang je geen corona hebt ben je gezond. Niet zeuren, sneeuwvlokje. In Jemen is het erger.
Pletdecurve is nog niet geupdated, is er ergens anders te zien van welke datums die besmettingen zijn?quote:Op donderdag 7 januari 2021 16:41 schreef _serial_ het volgende:
[..]
2021-01-06 10:00:00;GM0865;Vught;Noord-Brabant;1566;
2021-01-07 10:00:00;GM0865;Vught;Noord-Brabant;1873;
Lijkt inderdaad ook flink wat nagemeld.
https://www.ad.nl/dordrec(...)els-hebben~ae307015/quote:Voorzitter Wouter Kolff van de Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid wil de huidige coronamaatregelen komende weken tegen het licht houden in het Veiligheidsberaad. ,,Als de cijfers hoog blijven, moet je je durven afvragen of de maatregelen effectief zijn.’’
Hij zei dat donderdagmorgen tijdens een persconferentie in het Stadskantoor van Dordrecht. ,,Er zijn veel maatregelen effectief, maar bij sommige kun je twijfels hebben. Dat moeten we gaan bespreken. Het is onze taak om te blijven nadenken over de vraag welke maatregelen effectief zijn en of die nog wel in verhouding staan tot wat maatschappelijk en economisch aanvaardbaar is.’’
Sinds medio december is behalve essentiële winkels zo’n beetje alles dicht in de strijd tegen het coronavirus. Die lockdown zou in eerste instantie duren tot 19 januari, maar het heeft er alle schijn van dat het daar niet bij blijft.
Andere aanvliegroutes
,,Wat doet dat met mensen, zeker als ze zien dat de vaccinatierondes van start zijn gegaan? Daarom moeten we bespreken hoe we hier op de lange termijn, tot en met de zomer, mee omgaan’’, aldus Kolff, die ook burgemeester van Dordrecht is. ,,Is het zo dat we altijd blijven werken met maatregelenpakketten om vrijheden in te perken of zijn er ook andere aanvliegroutes die we kunnen kiezen om corona eronder te krijgen?’’
Hij wilde daar echter niet over speculeren voorafgaande aan het Veiligheidsberaad, het overleg met de voorzitters van alle 25 veiligheidsregio’s. Dat staat voor maandag op de agenda. ,,We moeten de komende weken de discussie voeren hoe we het urgentiebesef en het nalevingsgedrag overeind houden.’’
Hoop dat ze snel een boel samples daar gaan sequencen om te achterhalen welke strains dat daar zijn. En of er mass-spread events zijn geweest, of achterstanden bij het doorgeven.quote:Op donderdag 7 januari 2021 16:33 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Hier eindelijk de juiste kaart, ik denk dat we ook wel een bron hebben gevonden van (een gedeelte) van de toename ?
Nee, onbegonnen werk. Alles wat de overheid doet werkt. Geen tegenspraak.quote:Op donderdag 7 januari 2021 16:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/dordrec(...)els-hebben~ae307015/
Benieuwd of hij gehoor vindt, of dat we gewoon doorgaan op de ingeslagen weg van het handhaven van de hele serie verboden, inclusief die niet werken.
quote:Op donderdag 7 januari 2021 16:34 schreef _serial_ het volgende:
Ze hebben er een lekker zooitje van gemaakt in de RIVM data.
Frysland is Fryslân gaan heten
Hengelo is Hengelo (O.) gaan heten
En Appingedam, Delfzijl en Loppersum zijn bij elkaar opgeteld
Daardoor ging mijn match en compare script op zijn plaat.
Als je data aanpast, doe dat dan ook in het verleden.
Enfin de gemeente update:
Gemeentes met +25 besmettingen
369 Amsterdam
307 Vught
302 Rotterdam
275 Oisterwijk
233 's-Gravenhage
199 Tilburg
137 Ede
131 Boxtel
126 Utrecht
125 Almere
115 Eindhoven
96 Nijmegen
94 Arnhem
92 Apeldoorn
90 Enschede
85 Hardenberg
81 Groningen
80 's-Hertogenbosch
78 Barneveld
77 Breda
77 Westland
74 Hollands Kroon
72 Dordrecht
68 Hengelo (O.)
68 Amersfoort
68 Hoorn
63 Haarlemmermeer
63 Katwijk
61 Zaanstad
60 Emmen
60 Veenendaal
59 Altena
57 Nijkerk
57 Súdwest-Fryslân
56 Almelo
56 Haarlem
55 Alkmaar
55 Zoetermeer
54 Heerlen
52 Purmerend
51 Doetinchem
51 Medemblik
51 Schagen
50 HarderwijkWTF doet een plaats als Vught zo hoogSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
39 gemeentes met 20-24 besmettingen
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
quote:Op donderdag 7 januari 2021 16:34 schreef _serial_ het volgende:
Ze hebben er een lekker zooitje van gemaakt in de RIVM data.
Frysland is Fryslân gaan heten
Hengelo is Hengelo (O.) gaan heten
En Appingedam, Delfzijl en Loppersum zijn bij elkaar opgeteld
Daardoor ging mijn match en compare script op zijn plaat.
Als je data aanpast, doe dat dan ook in het verleden.
Enfin de gemeente update:
Gemeentes met +25 besmettingen
369 Amsterdam
307 Vught
302 Rotterdam
275 Oisterwijk
233 's-Gravenhage
199 Tilburg
137 Ede
131 Boxtel
126 Utrecht
125 Almere
115 Eindhoven
96 Nijmegen
94 Arnhem
92 Apeldoorn
90 Enschede
85 Hardenberg
81 Groningen
80 's-Hertogenbosch
78 Barneveld
77 Breda
77 Westland
74 Hollands Kroon
72 Dordrecht
68 Hengelo (O.)
68 Amersfoort
68 Hoorn
63 Haarlemmermeer
63 Katwijk
61 Zaanstad
60 Emmen
60 Veenendaal
59 Altena
57 Nijkerk
57 Súdwest-Fryslân
56 Almelo
56 Haarlem
55 Alkmaar
55 Zoetermeer
54 Heerlen
52 Purmerend
51 Doetinchem
51 Medemblik
51 Schagen
50 HarderwijkDus Appingedam, Delfzijl en Loppersum nu 1 gemeente? Dat is nog wel te doen om in code aan te passen. Die drie gemeentes dissolven, inwoners bij elkaar optellen, 1 naamsverandering en klaar. Thanks!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
39 gemeentes met 20-24 besmettingen
Helvoirt is samengevoegd met de gemeente Vught idd. Maar dan staan ze nu rond de 32K inwoners. Hopelijk zeer veer na-telingen maar de meeste mensen uit Vught laten zich testen in Den Bosch.quote:Op donderdag 7 januari 2021 16:37 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Gemeentelijke indeling gebaseerd op postcode van de woonplaats van de patient, gecodeerd volgens CBS. Vanaf 1 januari 2021 heeft een gemeentelijke herindeling plaatsgevonden (https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)ng-op-1-januari-2021). Tot 7 januari 2021 is voor de open Covid-19 data gebruik gemaakt van de oude gemeente indeling. Records vanaf 7 januari 2021 zijn samengesteld volgens de nieuwe gemeente indeling: Gemeenten Appingedam, Delfzijl en Loppersum zijn samengevoegd tot de nieuwe gemeente Eemsdelta Gr. De gemeente Haaren is opgegaan in de gemeenten Oisterwijk, Tilburg, Vught en Boxtel. Met de opdeling van Haaren is de veiligheidsregio Midden- en West-Brabant iets groter geworden, ten koste van veiligheidsregio Brabant-Noord.
Zie al waar het fout gaatquote:Op donderdag 7 januari 2021 16:27 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Eens hoor, net alsof je in je eigen huis/bij bekende de hele woonkamer gaat verbouwen omdat je niet 1,5 meter afstand kan houden aan de keukentafel of op de bank.
Of dat je bezoekt krijgt en de 1 aan tafel zit en de ander ergens halverwege de woonkamer alleen op een stoel.
Ik mag deze vent wel, stel het maar eens ter discussie.quote:Op donderdag 7 januari 2021 16:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/dordrec(...)els-hebben~ae307015/
Benieuwd of hij gehoor vindt, of dat we gewoon doorgaan op de ingeslagen weg van het handhaven van de hele serie verboden, inclusief die niet werken.
Doe even normaal aub. Ik doe mijn best om hier de data uit te pluizen en jij komt met wakker blijven.quote:Op donderdag 7 januari 2021 16:46 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wellicht omdat dat in 2020 nog wel losse gemeentes zijn en nu niet meer......
Beetje wakker blijven he.
Er is denk ik wat mis gegaan in de systemen, de totaal aantallen zijn als volgt veranderd:quote:Op donderdag 7 januari 2021 16:49 schreef TheVulture het volgende:
Maar als je die aantallen in Oisterwijk en Vught ziet dan lijkt het me wel een herstelactie... die aantallen zijn voor zulke kleine plaatsen echt bizar voor dagkoersen
Of het is een uitbraak van de Engelse variant?quote:Op donderdag 7 januari 2021 16:49 schreef TheVulture het volgende:
Maar als je die aantallen in Oisterwijk en Vught ziet dan lijkt het me wel een herstelactie... die aantallen zijn voor zulke kleine plaatsen echt bizar voor dagkoersen
Nou ja, Brabantse nachten zijn lang.quote:Op donderdag 7 januari 2021 16:49 schreef TheVulture het volgende:
quote:Op donderdag 7 januari 2021 16:50 schreef Scrummie het volgende:
Weet iemand wat de cijfers waren van Vught (en die andere hoog scorende plaatsen) gister, eergisteren?
De Brabantse variantquote:Op donderdag 7 januari 2021 16:51 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Of het is een uitbraak van de Engelse variant?
Is dit sarcastisch? Ik hoop het...quote:Op donderdag 7 januari 2021 16:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee nee, zo lang je geen corona hebt ben je gezond. Niet zeuren, sneeuwvlokje. In Jemen is het erger.
Misschien hebben ze gisteren meegedaan met de Upbeatles pubquiz. Daar werd een vraag gesteld over de woonplaats van de familie Meiland en ging de presentator er vanuit dat het in Overijssel wasquote:
Wie gaat er nu logisch nadenken als je ook paniek kan zaaien.quote:Op donderdag 7 januari 2021 16:52 schreef Remco het volgende:
Eigenlijk zou het logisch gezien geeneens kunnen. Lijkt me sterk dat er op 1 dag 300 mensen zich gaan testen uit 1 dorp van 25.000 inwoners. En dan moeten die ook nog allemaal positief zijn.
Helemaal als je het percentage positief getesten van nu aan houdt.... 13%, dus laten we zeggen dat er dus 2500-3000 mensen zich hebben laten testen op 1 dag.quote:Op donderdag 7 januari 2021 16:52 schreef Remco het volgende:
Eigenlijk zou het logisch gezien geeneens kunnen. Lijkt me sterk dat er op 1 dag 300 mensen zich gaan testen uit 1 dorp van 25.000 inwoners. En dan moeten die ook nog allemaal positief zijn.
Dus je zou voorzichtig kunnen concluderen dat de dagkoersen vervuild zijn door achterstallig onderhoud? Of begrijp ik het dan verkeerd...quote:Op donderdag 7 januari 2021 16:50 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Er is denk ik wat mis gegaan in de systemen, de totaal aantallen zijn als volgt veranderd:
Vugth gisteren 1566, vandaag 1873
Oisterwijk gisteren 1323, vandaag 1598
Boxtel gisteren 1525, vandaag 1656
Tilburg gisteren 11468, vandaag 11667
Normaal hebben deze gemeentes ongeveer +50 max
Godver, vanmorgen onderweg naar mijn werk in Oisterwijk bij het tankstation een worstebroodje gekocht.quote:
Gokje: de besmettingen in de gemeente Haaren zijn de afgelopen dagen 'blijven hangen' omdat die niet aan een bestaande gemeente gekoppeld konden worden, en die zijn er nu aan toegevoegd. En dan zijn het verwerkte achterstanden.quote:Op donderdag 7 januari 2021 16:50 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Er is denk ik wat mis gegaan in de systemen, de totaal aantallen zijn als volgt veranderd:
Dat zijn bijna Chinese praktijken, zo'n groot gedeelte van het dorp ineens testenquote:Op donderdag 7 januari 2021 16:53 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Helemaal als je het percentage positief getesten van nu aan houdt.... 13%, dus laten we zeggen dat er dus 2500-3000 mensen zich hebben laten testen op 1 dag.
quote:Op donderdag 7 januari 2021 16:50 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Of dat er met de veranderingen wat foutjes in de lijst zijn geslopen. Vught ineens naar ruim 300 besmettingen kan natuurlijk niet.quote:Op donderdag 7 januari 2021 16:54 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dus je zou voorzichtig kunnen concluderen dat de dagkoersen vervuild zijn door achterstallig onderhoud? Of begrijp ik het dan verkeerd...
Toch bijzonder als het RIVM aangeeft de cijfers niet te kunnen duiden dat jij dit zonder problemen kunt. Misschien is de wereld toch iets complexer dan je denkt?quote:Op donderdag 7 januari 2021 16:49 schreef bianconeri het volgende:
Zo gek is deze stijging toch niet?
Ze zeggen altijd dat de besmetting 2 week achterloopt, nou gok eens wat er 2 weken geleden was? Het begin van de kerstperiode.
Dan kan er wel geroepen worden dat de lockdown niet werkt, maar als mensen massaal de lockdown niet opvolgen dan heeft het weinig zin. Er is geen politie of handhaving die optreedt in dit landje, veel te zwak allemaal.
We hebben echt veel te lang gewacht met alles. Daardoor zijn de wappies klaar met maatregelen en gaan ze er doodleuk tegenin.
Over Oisterwijk gesproken: Een vriend van me woont daar en is vorige week positief getest. Ik had 'm nog bijna face to face gezien maar hij meldde zich een dag vantevoren af omdat ie verkoudheidsklachten had... Komt het toch ineens dicht bijquote:Op donderdag 7 januari 2021 16:54 schreef tja77 het volgende:
[..]
Godver, vanmorgen onderweg naar mijn werk in Oisterwijk bij het tankstation een worstebroodje gekocht.
Nou, het gaat jullie allemaal goed.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |