abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197268990
quote:
11s.gif Op donderdag 7 januari 2021 16:07 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Waarom hebben we dan geen buitenhoreca?
Om dezelfde reden dat je niet meer met 1 persoon buiten mag afspreken.
Belang van a/presymptomatische verspreiding dmv aerosolen blijft evenals goede ventilatie extreem onderbelicht.

Dus met afstand en handen wassen als heilig maak je beleid op die regels.

Als je 1x kucht op straat kijkt iedereen angstig om. Maar zogenaamd raakt 10k pd besmet zo.
Zat case studies waarin het buiten prima ging maar het risico blijft gelijk aan buiten volgens de maatregelen want anders is het (los van financiële consequenties en gezichtsverlies) ook niet te verklaren.
pi_197268997
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 16:10 schreef Momo het volgende:
Wat betreffende experts die in gewone mensen taal praten:
[ twitter ]
Ook in het virus varianten topic gezet, maar lijkt me zeker nuttig gezien de situatie met de nieuwe variant.
oftewel, we're fucked. De overheid heeft weinig middelen over, afgezien van letterlijk alles en iedereen thuishouden en daarmee de gehele economie naar de tering te helpen.
pi_197269001
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 16:13 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Uhuh, ik zit alleen met mijn gezin ook prima thuis, gewoon lekker binnen. Eventueel met een afhaal-viergangen-menu.
Jij, ja. Anderen, inclusief de ondernemers, misschien niet?
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_197269037
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 16:11 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Het is winter. Virusseizoen. Mensen zitten veel binnen, slechte ventilatie, minder vitamine D en weerstand.

Misschien is er wel gewoon weinig meer aan te doen verder. Uitzingen tot het beter weer wordt en tegelijk zoveel mogelijk vaccineren.
Los van op visite gaan skippen, vit c/d/zink nemen, sporten (met wat kan), afvallen wanneer je te zwaar bent en thuiswerken kan je als individu niet veel meer doen nu nee.
pi_197269053
quote:
[ twitter ]
Ook in het virus varianten topic gezet, maar lijkt me zeker nuttig gezien de situatie met de nieuwe variant.
Thanks! En suppressing roep ik al sinds voor kerst, dat moet ZO VROEG mogelijk. En het heeft geen impact op de samenleving, geen extra restricties, dus waarom niet?
Moeten ze eerst een nieuwe wet aannemen om mensen bij aankomst te mogen testen, omdat een rechter vond dat de redenering niet goed onderbouwt was. Was het echt niet makkelijker om die redenering beter te onderbouwen zodat die rechter er mee akkoord ging? Moest er echt eerst een nieuw (deel van de) spoedwet worden geschreven, erover gedebatteerd en gestemd? Vaak is polderen goed, in crisis situaties waarin snel gehandeld moet worden niet.
pi_197269063
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 16:14 schreef byah het volgende:

[..]

oftewel, we're fucked. De overheid heeft weinig middelen over, afgezien van letterlijk alles en iedereen thuishouden en daarmee de gehele economie naar de tering te helpen.
Of gewoon de situatie zoals die nu is accepteren. Ziekenhuizen kunnen het nu aan, langzaam gaan we naar de lente toe en er wordt inmiddels gevacineerd.
pi_197269071
quote:
11s.gif Op donderdag 7 januari 2021 16:07 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Waarom hebben we dan geen buitenhoreca?
Vuurkorfje buiten, biertje drinken, bittergarnituur. Ik zeg doen.
pi_197269073
quote:
14s.gif Op donderdag 7 januari 2021 16:14 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Jij, ja. Anderen, inclusief de ondernemers, misschien niet?
Voor de ondernemers is het uitermate k*t, helemaal eens.

Maar dan nog zullen weinig mensen met hun gezin onder een terrasheater willen gaan staan met dit weer om een ondernemer te steunen. Die steun ik dan ook door bij hen af te halen.

Als je een beetje uit de wind, afgeschermd, droog wil zitten, moet je dat buitenterras gaan inbouwen, en dat is niet zo'n goed idee nu, lijkt me.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_197269075
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 16:14 schreef byah het volgende:

[..]

Maatregelen volhouden en asap vaccineren.
Meer kan je niet doen.
pi_197269088
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 16:16 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Los van op visite gaan skippen, vit c/d/zink nemen, sporten (met wat kan), afvallen wanneer je te zwaar bent en thuiswerken kan je als individu niet veel meer doen nu nee.
Ik moet wel zeggen dat dat visite skippen ook wel begint af te stompen bij mezelf. Wij werken allebei al sinds maart fulltime thuis, ik ga één keer per week bij mijn ouders langs op 1,5 meter en verder zien we nu eens per 2 weken 1 of 2 vrienden face to face op 1,5 meter afstand... Ik denk dat we het netjes doen maar zelfs dat voelt nu soms al als teveel contact als je die cijfers ziet :')
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  donderdag 7 januari 2021 @ 16:21:11 #36
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_197269121
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 16:19 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ik moet wel zeggen dat dat visite skippen ook wel begint af te stompen bij mezelf. Ik ga één keer per week bij mijn ouders langs op 1,5 meter en verder zien we nu eens per 2 week 1 of 2 vrienden face to face op 1,5 meter afstand... Ik denk dat we het netjes doen maar zelfs dat voelt nu soms al als teveel contact als je die cijfers ziet :')
Ik merk ook dat het al 10 maanden thuiswerken met uitzicht op nog een aantal maanden erbij, en ook nog eens heel weinig mensen zien, donkerte, regen en kou niet helpen...
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  donderdag 7 januari 2021 @ 16:22:18 #37
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197269144
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 16:19 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ik moet wel zeggen dat dat visite skippen ook wel begint af te stompen bij mezelf. Wij werken allebei al sinds maart fulltime thuis, ik ga één keer per week bij mijn ouders langs op 1,5 meter en verder zien we nu eens per 2 weken 1 of 2 vrienden face to face op 1,5 meter afstand... Ik denk dat we het netjes doen maar zelfs dat voelt nu soms al als teveel contact als je die cijfers ziet :')
Dan ben je nog netjes. Die 1,5 meter houden wij ons al lang niet meer aan op visite. Zijn wel telkens dezelfde mensen die ik zie trouwens, bij 'vreemden' houd ik er wel rekening mee.
pi_197269152
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 16:18 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Voor de ondernemers is het uitermate k*t, helemaal eens.

Maar dan nog zullen weinig mensen met hun gezin onder een terrasheater willen gaan staan met dit weer om een ondernemer te steunen. Die steun ik dan ook door bij hen af te halen.

Als je een beetje uit de wind, afgeschermd, droog wil zitten, moet je dat buitenterras gaan inbouwen, en dat is niet zo'n goed idee nu, lijkt me.
Ja ik ben het met je eens dat de markt klein zal zijn. ;)

Maar het kan, met dezelfde argumenten waarom het zogenaamd wel ok is massaal naar het strand te gaan om te wandelen. Maar dan opeens is dat toch een probleem, niet helemaal fair.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
pi_197269178
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 16:21 schreef popje het volgende:

[..]

Ik merk ook dat het al 10 maanden thuiswerken met uitzicht op nog een aantal maanden erbij, en ook nog eens heel weinig mensen zien, donkerte, regen en kou niet helpen...
Hier ook iedereen in de omgeving die min of meer depressief/moedeloos/geirriteerd raakt van alle beperkingen die gelden.
Als je dan ziet dat het percentage postief geteste mensen eigenlijk sinds september oploopt en daarna min of meer tussen de 10-15% blijft schommelen lijken de dagelijkse besmettingen vooral te zitten in hoeveel personen zich laten testen.
Dan kun je ook afvragen of de maatregelen uberhaubt zin hebben.
pi_197269182
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 16:21 schreef popje het volgende:

[..]

Dit leven is echt ongezond. Er zullen een paar mensen zijn die het dolletjes vinden maar voor de meesten is dit echt slecht te doen.

Hier thuis bijv. Klein leed maar toch, heb 2 jonge gozers (begin 20) in huis en wij hadden nooit ruzie, echt nooit maar de laatste tijd stormt er regelmatig eentje met slaande deuren het huis uit en soms ben ik dat zelf. Het is stress, alles is beperkt. Het is gewoon ongezond, sociaal ongezond.
Go hard or go home
pi_197269187
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 16:18 schreef Questular het volgende:

[..]

Vuurkorfje buiten, biertje drinken, bittergarnituur. Ik zeg doen.
Precies.

Maar ho! Nee! Beter om allemaal de sneeuw op te zoeken en daar elkaar te verdringen.
[..]
pi_197269216
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 16:24 schreef Noek het volgende:

[..]

Dit leven is echt ongezond. Er zullen een paar mensen zijn die het dolletjes vinden maar voor de meesten is dit echt slecht te doen.

Hier thuis bijv. Klein leed maar toch, heb 2 jonge gozers (begin 20) in huis en wij hadden nooit ruzie, echt nooit maar de laatste tijd stormt er regelmatig eentje met slaande deuren het huis uit en soms ben ik dat zelf. Het is stress, alles is beperkt. Het is gewoon ongezond, sociaal ongezond.
Ik kan het me voorstellen dat extra heftig is met opgroeiende kids/jongvolwassenen :Y
pi_197269233
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 16:22 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Dan ben je nog netjes. Die 1,5 meter houden wij ons al lang niet meer aan op visite. Zijn wel telkens dezelfde mensen die ik zie trouwens, bij 'vreemden' houd ik er wel rekening mee.
Eens hoor, net alsof je in je eigen huis/bij bekende de hele woonkamer gaat verbouwen omdat je niet 1,5 meter afstand kan houden aan de keukentafel of op de bank.

Of dat je bezoekt krijgt en de 1 aan tafel zit en de ander ergens halverwege de woonkamer alleen op een stoel.
pi_197269294
quote:
[ twitter ]
Die Eric Feigl-Ding is wel doemprofessor eerste klas hoor. Elke dag komt er wel een nieuwe tweet waarom de wereld morgen ten einde komt als je niet naar hem luistert. Uitermate vermoeiend.
pi_197269297
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 16:27 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Eens hoor, net alsof je in je eigen huis/bij bekende de hele woonkamer gaat verbouwen omdat je niet 1,5 meter afstand kan houden aan de keukentafel of op de bank.

Of dat je bezoekt krijgt en de 1 aan tafel zit en de ander ergens halverwege de woonkamer alleen op een stoel.
We verbouwen de tent inderdaad niet compleet, maar er zit echt wel minimaal 1,5 meter tussen. De visite aan de ene kant van de bank en wij helemaal aan de andere kant bijvoorbeeld. Of gesplitst aan tafel en de bank _O-
pi_197269326
quote:
[ twitter ]
Die vent tweet vaak zinnige dingen, en Denemarken heeft het totnutoe heel goed gedaan in de pandemie, totnutoe slecht ongeveer 1500 doden. Ben benieuwd of het nu langzaam tot botte hersenen van het RIVM/GGD/De Jonge begint door te dringen dat ze er echt enige urgentie aan moeten verlenen.
pi_197269332
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 16:24 schreef Noek het volgende:

[..]

Het is gewoon ongezond, sociaal ongezond.
Compleet met je eens!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 7 januari 2021 @ 16:33:09 #48
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197269361

Hier eindelijk de juiste kaart, ik denk dat we ook wel een bron hebben gevonden van (een gedeelte) van de toename ?
pi_197269372
quote:
7s.gif Op donderdag 7 januari 2021 16:22 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Ja ik ben het met je eens dat de markt klein zal zijn. ;)

Maar het kan, met dezelfde argumenten waarom het zogenaamd wel ok is massaal naar het strand te gaan om te wandelen. Maar dan opeens is dat toch een probleem, niet helemaal fair.
Het significante verschil is dat je tijdens die strandwandeling in beweging bent en blijft en de afstand tot andere mensen behoorlijk is. Behalve als je elkaar op korte afstand passeert, maar dat is weer van dusdanig korte duur dat het niet uitmaakt.

Met de regen zul je bovendien behalve een terrasheater ook iets van een plafond moeten hebben, wat de doorstroom van verse lucht weer heel anders en minder maakt dan tijdens die bos- of strandwandeling.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_197269382
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 16:14 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Om dezelfde reden dat je niet meer met 1 persoon buiten mag afspreken.
Belang van a/presymptomatische verspreiding dmv aerosolen blijft evenals goede ventilatie extreem onderbelicht.

Dus met afstand en handen wassen als heilig maak je beleid op die regels.

Als je 1x kucht op straat kijkt iedereen angstig om. Maar zogenaamd raakt 10k pd besmet zo.
Zat case studies waarin het buiten prima ging maar het risico blijft gelijk aan buiten volgens de maatregelen want anders is het (los van financiële consequenties en gezichtsverlies) ook niet te verklaren.
Over welke 'case studies' heb je het?

Overigens is het gewoon bekend dat de infectiedruk buiten lager is. Daar vervliegt het virus sneller, maar dat betekent niet dat je buiten niet besmet kan raken. En twee regels, binnen 2 meter en buiten 1 meter afstand (ik noem maar wat) , maakt het ook niet makkelijker.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')