Ik ken ook iemand die verkouden is...dit komt wel even bij me binnen.quote:Op donderdag 7 januari 2021 16:58 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Over Oisterwijk gesproken: Een vriend van me woont daar en is vorige week positief getest. Ik had 'm nog bijna face to face gezien maar hij meldde zich een dag vantevoren af omdat ie verkoudheidsklachten had... Komt het toch ineens dicht bij
Ook voor de tieners is het dramatisch hoor.. ik weet niet hoe het in andere huizen is, maar hier kruipt mijn tiener om 8:30 achter de computer voor school en tenzij we hem er achteruit trekken (met een hoop ergernis) zit hij er 's avonds nog op te gamen.quote:Op donderdag 7 januari 2021 16:24 schreef Noek het volgende:
[..]
Dit leven is echt ongezond. Er zullen een paar mensen zijn die het dolletjes vinden maar voor de meesten is dit echt slecht te doen.
Hier thuis bijv. Klein leed maar toch, heb 2 jonge gozers (begin 20) in huis en wij hadden nooit ruzie, echt nooit maar de laatste tijd stormt er regelmatig eentje met slaande deuren het huis uit en soms ben ik dat zelf. Het is stress, alles is beperkt. Het is gewoon ongezond, sociaal ongezond.
Aanvulling: als mijn eerste gokje klopt, dan zou dat betekenen dat de gemeente Haaren in 6 dagen zo'n 500 besmettingen gehad heeft. Dat zou op een gemeente van 25.000 inwoners ook nogal fors zijn. Niet onmogelijk, wel fors.quote:Op donderdag 7 januari 2021 16:54 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Gokje: de besmettingen in de gemeente Haaren zijn de afgelopen dagen 'blijven hangen' omdat die niet aan een bestaande gemeente gekoppeld konden worden, en die zijn er nu aan toegevoegd. En dan zijn het verwerkte achterstanden.
Het alternatief is dat het dubbeltellingen zijn, en dan komen ze een dezer dagen terug in de min.
Ja precies, ik voel je....quote:Op donderdag 7 januari 2021 16:59 schreef Questular het volgende:
[..]
Ik ken ook iemand die verkouden is...dit komt wel even bij me binnen.
Ik mag ze lesgeven (nou ja, niet die van jou denk ik). In mijn mentorklas van 25 zijn er 2 die online lessen verkiezen boven les op school, en een stuk of 15 geven er aan minder op te steken dan van les in de klas.quote:Op donderdag 7 januari 2021 17:00 schreef falling_away het volgende:
Daarbij bent ik ervan overtuigd dat hij een stuk minder meekrijgt van school met online lessen.
Omdat ze dat anders administratief niet kunnen handelen. Dus bijhouden wie het al gehad heeft langer dan 4 weken geleden en die later oproepen voor vaccinatie. Dat kunnen ze niet. Computer says no.quote:Op donderdag 7 januari 2021 17:02 schreef OProg het volgende:
Ik begreep trouwens dat Gommers gisteren bij de vraagsessie over vaccins zei dat je wel gevaccineerd moet worden als je langer dan vier weken geleden corona hebt gehad. En dus ook direct worden meegenomen.
Ik heb verder de onderbouwing niet gelezen maar waarom is dat eigenlijk?Is de natuurlijke immuniteitsopbouw niet dusdanig dat het besmettingsgevaar voor anderen dan voldoende afneemt of zoiets? Want in mijn gedachtegang kan je die groep later op de lijst zetten dus wat is hier dan de reden voor?
Weet iemand daar iets meer over?
https://nos.nl/liveblog/2(...)en-stijgt-flink.htmlquote:'Tussen 1 en 5 procent coronagevallen besmet met Britse variant'
Tussen 1 en 5 procent van de Nederlanders die positief worden getest, is besmet met de Britse variant van het coronavirus. Dat blijkt uit onderzoek van hoogleraar virologie Marion Koopmans, die de mutatie in Nederland bestudeerde.
Het zou betekenen dat dagelijks honderd of meer Nederlanders met de Britse variant besmet raken. Tot nu toe waren in Nederland slechts 50 gevallen bekend.
In Amsterdam en Rotterdam komt de variatie het vaakst voor: daar is ongeveer 5 procent van de nieuwe gevallen besmet met de Britse mutatie. In Engeland heeft inmiddels bijna iedereen die besmet is deze variant.
"We moeten erg oppassen wat hiermee gebeurt", zegt Koopmans. Zij waarschuwt voor een nieuwe golf bij een versoepeling van de maatregelen, omdat de Britse variant zich sneller verspreidt. Koopmans: "We zitten nog in een lockdown en dat helpt, maar we moeten serieus nadenken hoe snel we gaan versoepelen en hoe we dat doen."
Dat en het is ook nogal lastig in te schatten hoeveel antistoffen er dan zijn aangemaakt en of/hoe lang je dan immuun bent voor het virus...quote:Op donderdag 7 januari 2021 17:03 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Omdat ze dat anders administratief niet kunnen handelen. Dus bijhouden wie het al gehad heeft langer dan 4 weken geleden en die later oproepen voor vaccinatie. Dat kunnen ze niet. Computer says no.
Ach, mensen kunnen die lockdown wel opvolgen, maar de cijfers dalen toch niet. Dan gaan mensen denken van wat heeft het nog voor zin? De beloning met dalende cijfers blijft al maanden uit, dus daalt de motivatie ook. Had ik vroeger op de middelbare ook, bij slechte cijfers met genoeg inzet ga je denken van wat heeft het nog voor zin, en stop je met moeite erin steken. Zwak! Maar ja zo werkt het menselijk brein.quote:Op donderdag 7 januari 2021 16:49 schreef bianconeri het volgende:
Zo gek is deze stijging toch niet?
Ze zeggen altijd dat de besmetting 2 week achterloopt, nou gok eens wat er 2 weken geleden was? Het begin van de kerstperiode.
Dan kan er wel geroepen worden dat de lockdown niet werkt, maar als mensen massaal de lockdown niet opvolgen dan heeft het weinig zin. Er is geen politie of handhaving die optreedt in dit landje, veel te zwak allemaal.
We hebben echt veel te lang gewacht met alles. Daardoor zijn de wappies klaar met maatregelen en gaan ze er doodleuk tegenin.
Je bent ook niet immuun, ik ken ook iemand die het twee keer heeft gehad, maar de kans is wel klein. Dus het zou goed zijn als ze die mensen achter aan de rij konden plaatsen, zodat anderen eerst kunnen. Maar dat is dus weer te moeilijk voor de overheid.quote:Op donderdag 7 januari 2021 17:04 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat en het is ook nogal lastig in te schatten hoeveel antistoffen er dan zijn aangemaakt en of/hoe lang je dan immuun bent voor het virus...
quote:Op donderdag 7 januari 2021 17:03 schreef bloodymary1 het volgende:
Omdat ze dat anders administratief niet kunnen handelen. Dus bijhouden wie het al gehad heeft langer dan 4 weken geleden en die later oproepen voor vaccinatie. Dat kunnen ze niet. Computer says no.
Een combinatie van administratie en onduidelijkheid over de huidige situatie na een besmetting met betrekking tot antilichamen dus.quote:Op donderdag 7 januari 2021 17:04 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat en het is ook nogal lastig in te schatten hoeveel antistoffen er dan zijn aangemaakt en of/hoe lang je dan immuun bent voor het virus...
Maar wat voor beloning wil je als de situatie het niet toe laat?quote:Op donderdag 7 januari 2021 17:06 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ach, mensen kunnen die lockdown wel opvolgen, maar de cijfers dalen toch niet. Dan gaan mensen denken van wat heeft het nog voor zin? De beloning met dalende cijfers blijft al maanden uit, dus daalt de motivatie ook. Had ik vroeger op de middelbare ook, bij slechte cijfers met genoeg inzet ga je denken van wat heeft het nog voor zin, en stop je met moeite erin steken. Zwak! Maar ja zo werkt het menselijk brein.
Waar wij nu mee bezig zijn is volstrekt onhoudbaar op de lange termijn. Eigenlijk is de houdbaarheidsdatum al 6 maanden overschreden. De motivatie zakt omdat de beloning telkens uitblijft. Er wordt telkens verlengd en goed aan de maatregelen houden wordt niet beloond. Kan je hoog of laag springen maar zo werkt het nou eenmaal.
Lekker man. Hoe lang gaat het nog duren voordat men inziet dat dit niet meer houdbaar is, want de compliance zal dan wel compleet weg zijn over een paar weken als mensen zien dat de cijfers nog niet dalen. Dan kan je alleen nog maar voordeuren gaan dichtlassen en nog meer draagvlak weggooien. Wij gaan nog interessante tijden tegemoet met veel belevenissen (chaos), het enige om naar uit te kijken.quote:Op donderdag 7 januari 2021 17:04 schreef Anton91 het volgende:
[..]
https://nos.nl/liveblog/2(...)en-stijgt-flink.html
Zal wel een lockdown worden tot de lente
Ze moeten ook geen versoepeling beloven op basis van een paar cijfers.quote:Op donderdag 7 januari 2021 17:11 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Maar wat voor beloning wil je als de situatie het niet toe laat?
De kroeg gaat niet open onder het mom van we hebben het geprobeerd, laat nu de zorg maar overspoelen.
Je mist het punt.quote:Op donderdag 7 januari 2021 17:11 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
De kroeg gaat niet open onder het mom van we hebben het geprobeerd, laat nu de zorg maar overspoelen.
Lekkere termen weer, 'andere aanvliegroutes'quote:Op donderdag 7 januari 2021 16:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/dordrec(...)els-hebben~ae307015/
Benieuwd of hij gehoor vindt, of dat we gewoon doorgaan op de ingeslagen weg van het handhaven van de hele serie verboden, inclusief die niet werken.
Als iets niet werkt, moet je naar andere oplossingen zoeken en niet voortborduren op beleid wat niet werkt. In het bedrijfsleven houdt je dat geen weken vol want dan ben je failliet. En als je gaat voortborduren plus je gaat dit nog wat extremer doen in de vorm van aanscherpingen ben je helemaal niet meer serieus te nemen.quote:Op donderdag 7 januari 2021 17:11 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dan klagen we dat er geen perspectief is.quote:Op donderdag 7 januari 2021 17:13 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ze moeten ook geen versoepeling beloven op basis van een paar cijfers.
Als je met kerst een rondje buiten liep, zag je toch best wat volle huizen en met de top 2000 hielden de zoomers zich vaak ook niet aan de regels.quote:Op donderdag 7 januari 2021 17:10 schreef bloodymary1 het volgende:
Hebben jullie dan de indruk dat er met de Kerstdagen mensen in grote getalen bij elkaar hebben gezeten? Ik namelijk niet. Iedereen die ik sprak had of geen bezoek met Kerst, of bijvoorbeeld alleen uitwonende kinderen. Daarom vind ik het raar dat er nu gezegd wordt dat het door Kerst komt dat het niet daalt. Of hebben jullie andere ervaringen?
Dus Haaren is gevierendeelt? Zijn geupdate inwoneraantallen van die gemeentes beschikbaar? Een een nieuwe GIS file met gemeentegrenzen?quote:Op donderdag 7 januari 2021 16:37 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Gemeentelijke indeling gebaseerd op postcode van de woonplaats van de patient, gecodeerd volgens CBS. Vanaf 1 januari 2021 heeft een gemeentelijke herindeling plaatsgevonden (https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)ng-op-1-januari-2021). Tot 7 januari 2021 is voor de open Covid-19 data gebruik gemaakt van de oude gemeente indeling. Records vanaf 7 januari 2021 zijn samengesteld volgens de nieuwe gemeente indeling: Gemeenten Appingedam, Delfzijl en Loppersum zijn samengevoegd tot de nieuwe gemeente Eemsdelta Gr. De gemeente Haaren is opgegaan in de gemeenten Oisterwijk, Tilburg, Vught en Boxtel. Met de opdeling van Haaren is de veiligheidsregio Midden- en West-Brabant iets groter geworden, ten koste van veiligheidsregio Brabant-Noord.
In het bedrijfsleven is het tevens onmogelijjk dat wanneer het beleid zegt dat we linksaf gaan, de helft toch rechtsaf gaat. Dan kun je wieberen.quote:Op donderdag 7 januari 2021 17:16 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Als iets niet werkt, moet je naar andere oplossingen zoeken en niet voortborduren op beleid wat niet werkt. In het bedrijfsleven houdt je dat geen weken vol want dan ben je failliet. En als je gaat voortborduren plus je gaat dit nog wat extremer doen in de vorm van aanscherpingen ben je helemaal niet meer serieus te nemen.
De economie stort snel in en de levensvreugde verdwijnt snel als de ziekenhuizen in een doorlopende code zwart zitten door zieke covid-patienten, hartinfarcten, kankerpatienten die niet geholpen kunnen worden, mensen die zich blesseren bij het sporten, jongeren die zich in coma gezopen hebben en mensen die sterven na een verkeersongeluk wat niet nodig was geweest als er maar zorg verleend had kunnen worden.quote:Ja er zal toch eens wat acceptatie moeten komen. Een harde keus met helaas veel doden tot gevolg. Maar de economie en levensvreugde weegt hopelijk wel wat zwaarder. We hebben nu een bestaan, geen leven. Totaal onhoudbaar.
Haaren had bij de opheffing ~14.000 inwoners. 500 zou wel heel veel zijn. Dan is de herindeling nogal stevig gevierd.quote:Op donderdag 7 januari 2021 17:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Aanvulling: als mijn eerste gokje klopt, dan zou dat betekenen dat de gemeente Haaren in 6 dagen zo'n 500 besmettingen gehad heeft. Dat zou op een gemeente van 25.000 inwoners ook nogal fors zijn. Niet onmogelijk, wel fors.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |