Dat klopt, een R die sowieso al niet onder de 0.7 komt met een strenge lockdown en dan nog eens verhoogd wordt met minimaal 0.4 dan kun je niet veel beter doen dan je verlies pakken, i.p.v. het een langere tijd nog veel moeilijker maken voor jezelf.quote:Op donderdag 7 januari 2021 21:54 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Uiteindelijk moet je toch afwegingen gaan maken, want heel veel langer kun je het niet volhouden binnenkort. Of die zakken van Hoekstra moeten helemaal leeg. Het gaat voor veel mensen heel wat gezonde levensjaren kosten in de toekomst.
Je weet waar we de zorg van betalen denk ik, of niet?quote:Op donderdag 7 januari 2021 21:51 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ik kan echt boos worden door dit soort opmerkingen.
Die extra doden en zorg dat nog verder naar de klote gaat los jij even op dan?
Doe mijn best om te negeren en onderbouwd te reageren, maar verdomme zeg .... ziekenhuizen zitten overvol, reguliere zorg is afgeschaald, leger is ingezet om te helpen omdat men het niet mere aankan en meneer zegt dat wij even alles moeten loslaten en het liefst met de gemuteerde versie, want dat is het beste.....quote:Op donderdag 7 januari 2021 21:53 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Bespaar je de moeite. Die user zit zo enorm vastgeroest in zijn waandenkbeelden.
Daar gaan echt vele maanden overheen van chaos.quote:Op donderdag 7 januari 2021 21:53 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Binnen een paar weken ben je dan klaar, i.p.v. nog een jaar aan lockdowns en maatregelen waarschijnlijk.
Ik zou denk ik niet mijn verlies pakken. Ik denk dat ik helemaal los zou gaan met vaccineren, net als het VK doet.quote:Op donderdag 7 januari 2021 21:56 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dat klopt, een R die sowieso al niet onder de 0.7 komt met een strenge lockdown en dan nog eens verhoogd wordt met minimaal 0.4 dan kun je niet veel beter doen dan je verlies pakken, i.p.v. het een langere tijd nog veel moeilijker maken voor jezelf.
Waarom? Als het zo is wat hij zegt dat het met die nieuwe variant gewoon out of control is zou ik ook niet kunnen beargumenteren waarom zulke beperkende maatregelen dan nog legitiem zouden zijnquote:Op donderdag 7 januari 2021 21:51 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Er is dan gewoon geen houden meer aan. Zie dat eens in. Dan kan je wel het een langere tijd veel moeilijker voor jezelf maken, maar misschien is door de zure appel heenbijten wel veel beter.quote:Op donderdag 7 januari 2021 21:56 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Doe mijn best om te negeren en onderbouwd te reageren, maar verdomme zeg .... ziekenhuizen zitten overvol, reguliere zorg is afgeschaald, leger is ingezet om te helpen omdat men het niet mere aankan en meneer zegt dat wij even alles moeten loslaten en het liefst met de gemuteerde versie, want dat is het beste.....
Godsamme zeg .....
Waarschijnlijk ben je dan nog niet in een paar weken klaar.quote:Op donderdag 7 januari 2021 21:53 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Binnen een paar weken ben je dan klaar, i.p.v. nog een jaar aan lockdowns en maatregelen waarschijnlijk.
Rustig denk aan je hart. Als je nu een hartaanval krijgt heb je kans dat ze in het ziekenhuis geen plek voor je hebben omdat het vol ligtquote:Op donderdag 7 januari 2021 21:56 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Doe mijn best om te negeren en onderbouwd te reageren, maar verdomme zeg .... ziekenhuizen zitten overvol, reguliere zorg is afgeschaald, leger is ingezet om te helpen omdat men het niet mere aankan en meneer zegt dat wij even alles moeten loslaten en het liefst met de gemuteerde versie, want dat is het beste.....
Godsamme zeg .....
Ja goed punt. vanuit een herd immunity oogpunt helpt de Britse variant wanneer alle kwetsbaren gevaccineerd zijn.quote:Op donderdag 7 januari 2021 21:46 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Een beetje.
Belangrijker, als je kwetsbaren hebt gevaccineerd en de ziekenhuisopnames onder die groepen drastisch dalen, moet je je dan nog zorgen maken om verdere besmettingen?
In Engeland schijnt er al een effect te zijn van de vaccins op de ziekenhuisopnames onder 80-plussers. 14 januari wordt de nieuwe opname data uitgesplitst naar leeftijdscategorien weer gepubliceerd, ik ben benieuwd of het dan echt duidelijk is.
Hoeveel mensen zouden er in jouw scenario overlijden?quote:Op donderdag 7 januari 2021 21:58 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Er is dan gewoon geen houden meer aan. Zie dat eens in. Dan kan je wel het een langere tijd veel moeilijker voor jezelf maken, maar misschien is door de zure appel heenbijten wel veel beter.
Welke andere oplossing zou er zijn dan als de ziekenhuizen vol liggen en de R0 niet onder de 1 te krijgen is?quote:Op donderdag 7 januari 2021 21:56 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Godsamme zeg .....
Ja ik ben verbijsterd dat je dit denkt. Ik vind dit zelfs gevaarlijk. Je bent niet de enige overigens. Ergens in juni of juli hadden wij eerste besmetting op kantoor. Toen deed GGD nog vrij serieus BCO. Een aantal collega’s die lang tijd, half uur samen eten zonder afstand bijvoorbeeld, moesten in quarantaine. De rest werd alleen aangeschreven (extra) alert te zijn op klachten.quote:Op donderdag 7 januari 2021 21:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook niet dat het een voorwaarde is? Kun je verbijsterd doen wat je wilt, dat is wat in het protocol van de GGD's staat, omdat de kans om besmet te raken verwaarloosbaar klein is.
Dat heb ik niet verzonnen hè.
[..]
Waarom zou je dan een groot risico lopen als je in een winkel langs iemand loopt? Sterker nog, als dat het geval zou zijn zijn supermarkten de allergrootste broedplaats voor dit virus die er zijn, en dat lijkt ook niet zo te zijn.
Bron waar dat GGD zegt dat kans om dan te besmetten verwaarloosbaar klein is, graag.quote:dat is wat in het protocol van de GGD's staat, omdat de kans om besmet te raken verwaarloosbaar klein is
Vol gas vaccineren dus de komende weken/maanden. De Denen schatten dat half februari de Engelse variant dominant wordt.quote:Op donderdag 7 januari 2021 21:58 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ja goed punt. vanuit een herd immunity oogpunt helpt de Britse variant wanneer alle kwetsbaren gevaccineerd zijn.
Nja er valt natuurlijk wel over te discussiëren. We zijn al met veel te veel op deze aardbol met de daarbij behorende problematiek. Misschien is moeder natuur gewoon een grote schoonmaak aan het houden..quote:Op donderdag 7 januari 2021 21:51 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Jij denkt dat als wij alles loslaten, duizenden doden extra hebben, zorg totaal overspoeld laten raken, geen enkele vorm van reguliere zorg meer kunnen leveren etc. het allemaal wel goed gaat komen?quote:Op donderdag 7 januari 2021 21:56 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je weet waar we de zorg van betalen denk ik, of niet?
Rustig aan. Het moet wel zorgvuldigquote:Op donderdag 7 januari 2021 21:59 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Vol gas vaccineren dus de komende weken/maanden. De Denen schatten dat half februari de Engelse variant dominant wordt.
Ja, daarin heb je eigenlijk wel gelijk hoe krom dat ook klinkt.quote:Op donderdag 7 januari 2021 21:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Waarom? Als het zo is wat hij zegt dat het met die nieuwe variant gewoon out of control is zou ik ook niet kunnen beargumenteren waarom zulke beperkende maatregelen dan nog legitiem zouden zijn
Dan dienen ze toch geen redelijk doel meer?
Klopt daarom moeten we de rol van ventileren mbt verspreiding van het virus inzichtelijk hebben. Door handen wassen en afstand houden heilig te maken roepen werkgevers werkneners naar kantoor en gaat men potdicht op visite bij elkaar.quote:Op donderdag 7 januari 2021 21:52 schreef Discombobulate het volgende:
Ik heb toch echt het idee dat aerosolen wel echt een grote rol spelen. Kom op man, 't kan toch niet anders.
Stop eens met dat valse frame. Dat is gewoon een keuze. Een onmenselijke, maar het is geen natuurwet dat coronapatienten voorrang hebben.quote:Op donderdag 7 januari 2021 22:00 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Jij denkt dat als wij alles loslaten, duizenden doden extra hebben, zorg totaal overspoeld laten raken, geen enkele vorm van reguliere zorg meer kunnen leveren etc. het allemaal wel goed gaat komen?
Ik denk dat je dat nog tegenvalt eerlijk gezegd, er zijn ook mensen die zich niet zo druk maken. Bovendien zie vorige opmerking.quote:Jij denkt dat mensen nog de straat op gaan of naar werk gaan als ze weten dat ze geen enkele zorg meer gaan krijgen, omdat de ziekenhuizen vol zitten?
Ik zie dat ook nog niet direct hoor. De situatie zoals die nu is is in zekere zin ook chaos.quote:Alles loslaten en zorg laten overspoelen en/of mensen gewoon dood laten gaan is een one way ticket naar chaos. Als je dat niet inziet weet ik echt niet wat ik nog kan zeggen hoor.
Ik wacht wel even af welk westers land het als eerste volledig los gaat laten. En daarna trek ik mijn conclusie.quote:Op donderdag 7 januari 2021 22:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Stop eens met dat valse frame. Dat is gewoon een keuze. Een onmenselijke, maar het is geen natuurwet dat coronapatienten voorrang hebben.
[..]
Ik denk dat je dat nog tegenvalt eerlijk gezegd, er zijn ook mensen die zich niet zo druk maken. Bovendien zie vorige opmerking.
[..]
Ik zie dat ook nog niet direct hoor. De situatie zoals die nu is is in zekere zin ook chaos.
Als je wel reguliere zorg gaat leveren dan geef je dus iedereen met COVID-19 die zorg nodig heeft "op". Linksom of rechtsom je gaat dan veel meer doden krijgen. Die 2000+ mensen die nu opgenomen zijn kan je dan dus afschrijven en op het dodenlijstje zetten, want die liggen daar niet omdat ze hun teen hebben gestoten. Je kan echt niet en/en doen. Dat lukt nu al niet, laat staan als je totaal los gaat en alles los laat.quote:Op donderdag 7 januari 2021 22:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Stop eens met dat valse frame. Dat is gewoon een keuze. Een onmenselijke, maar het is geen natuurwet dat coronapatienten voorrang hebben.
[..]
Ik denk dat je dat nog tegenvalt eerlijk gezegd, er zijn ook mensen die zich niet zo druk maken. Bovendien zie vorige opmerking.
[..]
Ik zie dat ook nog niet direct hoor. De situatie zoals die nu is is in zekere zin ook chaos.
Tja, het is niet voor niets een crisis. Dat is nooit leuk. Wij mensen hebben nog nooit echt zoiets meegemaakt. Geen oorlog, geen grootschalige pandemie, geen grote natuurramp, etc. Nu wordt je lekker met je neus op de feiten gedrukt.quote:Op donderdag 7 januari 2021 22:00 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Jij denkt dat als wij alles loslaten, duizenden doden extra hebben, zorg totaal overspoeld laten raken, geen enkele vorm van reguliere zorg meer kunnen leveren etc. het allemaal wel goed gaat komen?
Jij denkt dat mensen nog de straat op gaan of naar werk gaan als ze weten dat ze geen enkele zorg meer gaan krijgen, omdat de ziekenhuizen vol zitten?
Alles loslaten en zorg laten overspoelen en/of mensen gewoon dood laten gaan is een one way ticket naar chaos. Je krijgt dan totale ontwrichting van de samenleving. Als je dat niet inziet weet ik echt niet wat ik nog kan zeggen hoor.
Ik heb de illusie dat jij in een breder spectrum van denkwijzen kan opereren ook wel een beetje opgegeven. Even goede vrienden verder.quote:Op donderdag 7 januari 2021 22:00 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Jij denkt dat mensen nog de straat op gaan of naar werk gaan als ze weten dat ze geen enkele zorg meer gaan krijgen, omdat de ziekenhuizen vol zitten?
Alles loslaten en zorg laten overspoelen en/of mensen gewoon dood laten gaan is een one way ticket naar chaos. Je krijgt dan totale ontwrichting van de samenleving. Als je dat niet inziet weet ik echt niet wat ik nog kan zeggen hoor.
Ik vind het een verschil of het gewoon ondanks dat wij het keihard proberen niet anders kan of dat je zegt "oh well, shit happens" en alles losgooit. Geen enkele politici gaat dat doen, want niemand gaat die risico/verantwoordelijkheid op zich nemen.quote:Op donderdag 7 januari 2021 22:07 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Tja, het is niet voor niets een crisis. Dat is nooit leuk. Wij mensen hebben nog nooit echt zoiets meegemaakt. Geen oorlog, geen grootschalige pandemie, geen grote natuurramp, etc. Nu wordt je lekker met je neus op de feiten gedrukt.
Gelukkig zijn we nog niet zo ver, maar stel dat... Stel dat er geen houden aan is met de Britse variant, dan gaat dat nou eenmaal wel onze toekomst zijn. Dan kun je die lockdown langer rekken, en dan?
Ben blij dat het vaccin een beetje opschiet, want daardoor voorkomen we dat gelukkig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |