Exact, waarom zou dat het geval zijn? Ik hoop dat er gewoon begonnen wordt (en niet pas als de IC opnames naar 3 terug zijn gegaan), met het weer geleidelijk open doen van winkels ed, sportscholen, scholen, kantoren ed.quote:Op donderdag 7 januari 2021 18:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
Waarom zou alles wat nu dicht is ook tot de zomer dicht zijn dan? Ik heb soms het idee dat mensen alleen maar kunnen denken in a) alles dicht en b) alles open.
Alles blijft niet tot de zomer dicht, want beter weer en een oplopende vaccinatie/immuniteitsgraad zullen uiteindelijk wel gaan zorgen voor vermindering van de besmettingsaantallen en ziekenhuisopnames. Maar de vraag die gesteld wordt, is of het huidige pakket maatregelen wel het beoogde effect heeft (en welke onderdelen ervan). Terwijl de tactiek op dit moment toch grotendeels is 'cijfers zijn kut > geen versoepelingen'.quote:Op donderdag 7 januari 2021 18:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
Waarom zou alles wat nu dicht is ook tot de zomer dicht zijn dan? Ik heb soms het idee dat mensen alleen maar kunnen denken in a) alles dicht en b) alles open.
Dat was op 12 december al bekend.quote:Op donderdag 7 januari 2021 18:03 schreef -Hakuna- het volgende:
Voorlopig zijn we niet van de huidige maatregelen af. Dit is geen reden voor versoepelingen na 19 januari.
Ziekenhuizen schroeven zorg nog verder terug door coronadrukte
https://www.telegraaf.nl/(...)ug-door-coronadrukte
En vooral de inschattingsfout het werkt niet, dus dan moeten er nog meer maatregelen komen... misschien werken de maatregelen gewoon niet, dus meer van wat niet werkt gaat niet alsnog ineens werken, in ieder geval niet in de winter... (ik zeg niet dat er geen maatregelen moeten zijn, maar nog meer winkels dicht doen gaat geen verschil maken)quote:Op donderdag 7 januari 2021 18:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Alles blijft niet tot de zomer dicht, want beter weer en een oplopende vaccinatie/immuniteitsgraad zullen uiteindelijk wel gaan zorgen voor vermindering van de besmettingsaantallen en ziekenhuisopnames. Maar de vraag die gesteld wordt, is of het huidige pakket maatregelen wel het beoogde effect heeft (en welke onderdelen ervan). Terwijl de tactiek op dit moment toch grotendeels is 'cijfers zijn kut > geen versoepelingen'.
Het OMT is wel om advies gevraagd. Dat komt volgende week geloof ik.quote:
quote:Internationaal wordt in sommige landen ervoor gekozen om de tweede vaccinatiedosis uit te stellen tot bijvoorbeeld 3 maanden na de eerste vaccinatie, zodat meer mensen gevaccineerd kunnen worden met één dosis vaccin. De voor- en nadelen van deze strategie zullen verder uitgewerkt worden, en hierover hopen wij u op korte termijn (begin volgende week) te kunnen adviseren.
De reden dat de Spaanse Griep binnen 2 jaar was uitgeraast kwam doordat men het eigenlijk op zijn beloop liep zonder grote maatregelen en de samenleving compleet lam te leggen. Mochten ze wat we nu aan het doen zijn toen toegepast hebben hadden we waarschijnlijk nog te maken met dat virus en nog steeds met maatregelen. Door dit treuzelachtige gedoe de hele tijd houd je het tot sint juttemis in stand. Ook die fixatie op de vaccins als de enige oplossing is erg gevaarlijk, want er hoeft maar een mutatie te komen en je zit weer in lockdown; rinse and repeat. Vaccins moeten opnieuw ontwikkeld en geproduceerd worden voor 7 miljard mensen. Mensen natuurlijk immuniteit laten opbouwen door natuurlijke blootstelling is veel efficiënter. Want een vaccin ontwikkelen + verspreiden en je bent weer 1.5 jaar verder met lockdowns en maatregelen. Gewoon de natuur zijn werk laten doen. Wij raken ook besmet door de griep maar door constante blootstelling kunnen wij dit prima handelen.quote:Op donderdag 7 januari 2021 17:51 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het is jammer dat ze enkel aan sluitingen denken. Op een gegeven moment moet je je toch gaan realiseren dat de maatregelen niet genoeg doen. Dan kan je ervoor kiezen om nog meer te sluiten (wat in vrijwel heel Europa gebeurd), of om te kijken welke dingen eventueel wel open kunnen zonder dat het voor een nieuwe stijging zorgt. Maar NL gaat dat sowieso niet als eerste land uitproberen. Die willen niet de verwijten krijgen dat ze meer doden veroorzaken, dus dan maar op safe spelen.
Op een bepaald moment zijn mensen het bewust of onbewust gewoon zat en dan kan je maatregel na maatregel treffen, maar dan zorg je er enkel voor dat je nog meer draagvlak verliest.
Ik ben echt bang dat we het gehele jaar gewoon grote maatregelen gaan hebben. Ergens een vaccin voor? Nieuwe mutatie. Pessimistisch hoor, maar hey, kan ik ook niet telkens teleurgesteld worden omdat ik teveel hoop.
Klopt, maar men kan bijna niet anders. Nu zeggen “de lockdown heeft niet gewerkt, we gaan desondanks versoepelen..” kun je als overheid simpelweg niet verkopen. Het is tevens gevaarlijk omdat het voor een deel van je bevolking als vrijbrief zal worden geïnterpreteerd, met alle gevolgen voor de druk op de zorg.quote:Op donderdag 7 januari 2021 18:10 schreef popje het volgende:
[..]
En vooral de inschattingsfout het werkt niet, dus dan moeten er nog meer maatregelen komen... misschien werken de maatregelen gewoon niet, dus meer van wat niet werkt gaat niet alsnog ineens werken, in ieder geval niet in de winter... (ik zeg niet dat er geen maatregelen moeten zijn, maar nog meer winkels dicht doen gaat geen verschil maken)
Het heeft als enige effect nog meer bedrijven op de fles, en mensen in de bijstand. Het gaat nog druk worden bij het loket sociale dienst bij de gemeente en de voedselbank. Die ook maar sluiten want te veel mensen zullen daar ook besmet raken. Maar dat is een ver van hun bed show voor het kabinet met vorstelijk salaris.quote:Op donderdag 7 januari 2021 18:10 schreef popje het volgende:
[..]
En vooral de inschattingsfout het werkt niet, dus dan moeten er nog meer maatregelen komen... misschien werken de maatregelen gewoon niet, dus meer van wat niet werkt gaat niet alsnog ineens werken, in ieder geval niet in de winter... (ik zeg niet dat er geen maatregelen moeten zijn, maar nog meer winkels dicht doen gaat geen verschil maken)
Hmm.... wil dat zeggen dat we hier ook al in paniek zijn?quote:Op donderdag 7 januari 2021 18:18 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het OMT is wel om advies gevraagd. Dat komt volgende week geloof ik.
Uit de het OMT-advies (samen met de Gezondheidsraad):
[..]
Het is nog even afwachten hoe die Britse variant zich hier gaat ontwikkelen.quote:Op donderdag 7 januari 2021 18:44 schreef Gia het volgende:
Als we er vanuit gaan dat Kerst tot meer besmettingen heeft geleid, dan zitten die in de huidige cijfers. Aangezien die niet weer naar de 10000 gestegen zijn, is er netto eigenlijk een afname, dus als je de toename door Kerst niet meetelt.
Uiteraard weet je dit niet zeker en je weet ook niet hoeveel dat er dan zouden zijn.
Maar, ik verwacht dat we over een week of 2 hard gaan dalen en eind januari de ziekenhuisbezetting ook snel terugloopt.
Met de vaccinaties en als bovenstaande juist zou blijken te zijn, lijkt het mij dat in half februari de winkels weer open kunnen, begin maart de restaurants en half maart de terrassen.
Ai, hopelijk loopt het met een sisser af.quote:Op donderdag 7 januari 2021 18:49 schreef Haags het volgende:
Mijn schoonmoeder belde net dat ze corona heeft. Gelukkig tweede kerstdag voor het laatst gezien en deze week hebben we bezoek vermeden, omdat het niet nodig was.
Dat wordt een gigantische spelbreker. En de cijfers zijn nu al niet om over naar huis te schrijvenquote:Op donderdag 7 januari 2021 18:51 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Het is nog even afwachten hoe die Britse variant zich hier gaat ontwikkelen.
Die kan nog wel eens een flinke spelbreker gaan worden qua besmettingen. En dus ook qua versoepelingen.
Of we zitten gewoon al lang, zonder het te merken, met die variant.quote:Op donderdag 7 januari 2021 19:08 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Dat wordt een gigantische spelbreker. En de cijfers zijn nu al niet om over naar huis te schrijven![]()
Vrees dat we nog tot maart in lockdown gaan zitten
We testen amper samples, 'het is niet nodig om meer dan 350-500 samples per week te sequencen'...quote:Op donderdag 7 januari 2021 19:11 schreef Haags het volgende:
[..]
Of we zitten gewoon al lang, zonder het te merken, met die variant.
Volgens die Marion Koopmans zijn momenteel 'slechts' 1-5% van de besmettingen de UK versie.quote:Op donderdag 7 januari 2021 19:11 schreef Haags het volgende:
[..]
Of we zitten gewoon al lang, zonder het te merken, met die variant.
Met als aannnemelijk risico dat de R weer ver boven de 1 uitkomt.quote:Op donderdag 7 januari 2021 19:16 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Volgens die Marion Koopmans zijn momenteel 'slechts' 1-5% van de besmettingen de UK versie.
Met een week of 5-6 zóu dat op 60% kunnen zitten
Ik kan het zo gauw niet meer terugvinden, maar ik meen hier in dit topic recent te hebben gezien dat die variant de R met tussen de 0,4 en 0,7 kon verhogen.quote:Op donderdag 7 januari 2021 19:18 schreef Perrin het volgende:
[..]
Met als aannnemelijk risico dat de R weer ver boven de 1 uitkomt.
Ja, dan is 1 lockdown echt niet meer genoeg. Dan moeten we er twee.quote:Op donderdag 7 januari 2021 19:24 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik kan het zo gauw niet meer terugvinden, maar ik meen hier in dit topic recent te hebben gezien dat die variant de R met tussen de 0,4 en 0,7 kon verhogen.
Dat is heel fors, als dat klopt.
Ik heb elke hoop op versoepelingen voor maart al opgegeven. Alleen basisscholen zie ik wel weer opengaan de rest allemaal nietquote:Op donderdag 7 januari 2021 19:08 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Dat wordt een gigantische spelbreker. En de cijfers zijn nu al niet om over naar huis te schrijven![]()
Achtergrondverhaal is irrelevant, dit is niet oké. Wat ik hoor is dat die vrouw zegt; I did not ask you in here.quote:Op donderdag 7 januari 2021 19:28 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]
Kent iemand hier het achtergrond verhaal van?
Gesprek voorafgaand lijkt me duidelijk genoeg toch?quote:Op donderdag 7 januari 2021 19:28 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]
Kent iemand hier het achtergrond verhaal van?
Ja oke, ik krijg het niet helemaal duidelijk, als er gewoon een arrestatiebevel ligt ofzo dan vind ik het wel prima. Maar die indruk krijg ik niet echt uit het filmpje.quote:Op donderdag 7 januari 2021 19:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
Achtergrondverhaal is irrelevant, dit is niet oké. Wat ik hoor is dat die vrouw zegt; I did not ask you in here.
Dan heeft ie gewoon op te rotten als er niets strafbaars is (en je thuis niet aan de ‘coronamaatregelen’ houden is wat mij betreft geen valide reden
Ik heb mn post aangepast nog een keer geluisterd.quote:Op donderdag 7 januari 2021 19:37 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja oke, ik krijg het niet helemaal duidelijk, als er gewoon een arrestatiebevel ligt ofzo dan vind ik het wel prima. Maar die indruk krijg ik niet echt uit het filmpje.
Eigenlijk geen idee ook wat ik met die post verder wil. Ik zag het op Twitter, zag lockdown erbij staan, en geschokt vloog ik naar dit topic.
Ja nee, ik vang iets op over dat er iemand aanwezig is die niet aanwezig zou moeten zijn ofzo? Man, die Schotten met hun jooloboloonolo accent.quote:Op donderdag 7 januari 2021 19:35 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Gesprek voorafgaand lijkt me duidelijk genoeg toch?
Heel, heel erg fout ditquote:Op donderdag 7 januari 2021 19:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
Achtergrondverhaal is irrelevant, dit is niet oké. Wat ik hoor is dat die vrouw zegt; I did not ask you in here.
Daarna zei ie: “I have a suspicion you got people in here”
Oftewel: Hij treedt ongevraagd de woning binnen omdat hij denkt dat er mensen op bezoek zijn...
Hoe schat jij die Engelse mutatie in?quote:Op donderdag 7 januari 2021 18:44 schreef Gia het volgende:
Als we er vanuit gaan dat Kerst tot meer besmettingen heeft geleid, dan zitten die in de huidige cijfers. Aangezien die niet weer naar de 10000 gestegen zijn, is er netto eigenlijk een afname, dus als je de toename door Kerst niet meetelt.
Uiteraard weet je dit niet zeker en je weet ook niet hoeveel dat er dan zouden zijn.
Maar, ik verwacht dat we over een week of 2 hard gaan dalen en eind januari de ziekenhuisbezetting ook snel terugloopt.
Met de vaccinaties en als bovenstaande juist zou blijken te zijn, lijkt het mij dat in half februari de winkels weer open kunnen, begin maart de restaurants en half maart de terrassen.
Nou.. met oud en nieuw die commissaris van de politie die zei: “Als wij 10 mensen zien komen we even aankloppen” geeft wel zulk soort gevoelens.quote:Op donderdag 7 januari 2021 19:39 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Heel, heel erg fout dit
Maar je kunt van het Nederlandse corona beleid vinden wat je wil, maar dit gaat hier gelukkig nooit gebeuren. Daar ben ik heilig van overtuigd.
Als die echt losgaat hier, dan krijg je alla Italië dat je je provincie/gemeente niet uit mag of alla DL dat je niet verder dan x km van je huis mag zijn.quote:Op donderdag 7 januari 2021 19:08 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Die agent heeft zonder toestemming/tegen de wil van de bewoner in de woning betredenquote:Op donderdag 7 januari 2021 19:38 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja nee, ik vang iets op over dat er iemand aanwezig is die niet aanwezig zou moeten zijn ofzo? Man, die Schotten met hun jooloboloonolo accent.
Hm, dan was ik dus terecht geschokt. Dank voor de uitleg.quote:Op donderdag 7 januari 2021 19:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb mn post aangepast nog een keer geluisterd.
Hij treedt dus de woning binnen, die vrouw zegt: Je mag niet binnenkomen. Hij: ik heb een verdenking dat je mensen binnen hebt, dus kom kijken. Daarna escaleert het
We hebben met alle maatregelen in maart de R niet onder de 0,6 gekregen. Als deze 0,4 tot 0.7 basispunten hoger is ga je niet onder de 1 komen lijkt me, zeker niet met het huidige weer.quote:Op donderdag 7 januari 2021 19:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Als die echt losgaat hier, dan krijg je alla Italië dat je je provincie/gemeente niet uit mag of alla DL dat je niet verder dan x km van je huis mag zijn.
Er valt echt nog genoeg te verzwaren om die R te drukken.
Toch vermoed ik dat we gaan voor optie 1, namelijk alle vrijheidsbeperkende maatregelen uit de kast trekken die er nog in liggen.quote:Op donderdag 7 januari 2021 19:44 schreef chratnox het volgende:
[..]
We hebben met alle maatregelen in maart de R niet onder de 0,6 gekregen. Als deze 0,4 tot 0.7 basispunten hoger is ga je niet onder de 1 komen lijkt me, zeker niet met het huidige weer.
Als die nieuwe mutatie los gaat is er 1 optie. Als een malle risicogroepen vaccineren en hopen op het beste
Die commissaris is wel meteen teruggefloten na die opmerking. En terecht. Dat zijn heel veel bruggen te ver.quote:Op donderdag 7 januari 2021 19:42 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nou.. met oud en nieuw die commissaris van de politie die zei: “Als wij 10 mensen zien komen we even aankloppen” geeft wel zulk soort gevoelens.
Gelukkig sta je hier in je recht, weet niet hoe dat in schotland zit. Dat is volgens mij het allerbelangrijkste naast gezondheid, dat je je veilig voelt in je eigen huis. Als de politie op elk moment denkt binnen te kunnen treden omdat je een coronaonderduiker hebt gaat er iets heel erg mis
Er zijn nog heel wat maatregelen te bedenken. China als voorbeeld nemende.quote:Op donderdag 7 januari 2021 19:45 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Toch vermoed ik dat we gaan voor optie 1, namelijk alle vrijheidsbeperkende maatregelen uit de kast trekken die er nog in liggen.
https://nos.nl/artikel/23(...)na-vaccins-niet.htmlquote:Nederland heeft geen gebruikgemaakt van een aanbod om extra Moderna-vaccins te kopen. Het gaat om miljoenen vaccins die waarschijnlijk in het vierde kwartaal van dit jaar, maar mogelijk ook eerder, geleverd konden worden.
Dat klopt, en daar ben ik blij om. Maar als er 3 opgefokte agenten voor je deur staan te dringen is het al te laat, dan krijgen ze achteraf een standje, maar voor jou voelt het of er ingebroken is. Ik ken wat agenten en BOA’s die van het kaliber ‘shoot first, ask questions later’ zijn, die vinden dit volledig geoorloofd.quote:Op donderdag 7 januari 2021 19:46 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Die commissaris is wel meteen teruggefloten na die opmerking. En terecht. Dat zijn heel veel bruggen te ver.
Waarschijnlijk wilde Hugo weer zorgvuldig zijnquote:Op donderdag 7 januari 2021 19:47 schreef Scrummie het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)na-vaccins-niet.html
Hugo maakt het de zeikerd ook niet echt lastig ofzo he.
Het is toch te geloven ditquote:Op donderdag 7 januari 2021 19:47 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Wellicht dat Hugo eens in het woordenboek kan kijken wat zorgvuldig betekentquote:Op donderdag 7 januari 2021 19:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wilde Hugo weer zorgvuldig zijn
Je ziet echt aan alles dat Nederland blind gegokt heeft op AstraZenecaquote:Op donderdag 7 januari 2021 19:47 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Zo zorgvuldig dat het even later in het artikel toch weer anders moet:quote:Op donderdag 7 januari 2021 19:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wilde Hugo weer zorgvuldig zijn
quote:Inmiddels blijkt er toch weer interesse in extra vaccins van Moderna. Volgens het ministerie wordt er nu in EU-verband gesproken over een nieuwe overeenkomst met Moderna. "Mocht die er komen, dan overweegt Nederland serieus om daaraan mee te doen; waarbij dit uiteraard ook wordt afgewogen tegen andere opties", zegt een woordvoerder.
Zeker. Maar binnen Europa werkt het ook zo. Duitsland bedenkt een kilometergrens, Nederland wil 'm overnemen. België bedenkt een avondklok, andere landen doen het ook. En zo stapelen we rustig verder zonder dat we van een maatregel daadwerkelijk vaststellen of hij een positief effect heeft.quote:Op donderdag 7 januari 2021 19:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Er zijn nog heel wat maatregelen te bedenken. China als voorbeeld nemende.
Ja, dit is natuurlijk negatief nieuws, dus dat gaat hij wel proberen te fixen. Mag ik hopen.quote:Op donderdag 7 januari 2021 19:50 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Zo zorgvuldig dat het even later in het artikel toch weer anders moet:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |