abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 januari 2021 @ 19:35:55 #176
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_197272699
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 19:28 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]

Kent iemand hier het achtergrond verhaal van?
Gesprek voorafgaand lijkt me duidelijk genoeg toch?
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_197272734
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2021 19:34 schreef chratnox het volgende:

[..]

Achtergrondverhaal is irrelevant, dit is niet oké. Wat ik hoor is dat die vrouw zegt; I did not ask you in here.

Dan heeft ie gewoon op te rotten als er niets strafbaars is (en je thuis niet aan de ‘coronamaatregelen’ houden is wat mij betreft geen valide reden
Ja oke, ik krijg het niet helemaal duidelijk, als er gewoon een arrestatiebevel ligt ofzo dan vind ik het wel prima. Maar die indruk krijg ik niet echt uit het filmpje.

Eigenlijk geen idee ook wat ik met die post verder wil. Ik zag het op Twitter, zag lockdown erbij staan, en geschokt vloog ik naar dit topic.
pi_197272758
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 19:37 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Ja oke, ik krijg het niet helemaal duidelijk, als er gewoon een arrestatiebevel ligt ofzo dan vind ik het wel prima. Maar die indruk krijg ik niet echt uit het filmpje.

Eigenlijk geen idee ook wat ik met die post verder wil. Ik zag het op Twitter, zag lockdown erbij staan, en geschokt vloog ik naar dit topic.
Ik heb mn post aangepast nog een keer geluisterd.

Hij treedt dus de woning binnen, die vrouw zegt: Je mag niet binnenkomen. Hij: ik heb een verdenking dat je mensen binnen hebt, dus kom kijken. Daarna escaleert het
pi_197272759
quote:
14s.gif Op donderdag 7 januari 2021 19:35 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Gesprek voorafgaand lijkt me duidelijk genoeg toch?
Ja nee, ik vang iets op over dat er iemand aanwezig is die niet aanwezig zou moeten zijn ofzo? Man, die Schotten met hun jooloboloonolo accent.
  donderdag 7 januari 2021 @ 19:39:57 #180
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_197272779
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2021 19:34 schreef chratnox het volgende:

[..]

Achtergrondverhaal is irrelevant, dit is niet oké. Wat ik hoor is dat die vrouw zegt; I did not ask you in here.

Daarna zei ie: “I have a suspicion you got people in here”

Oftewel: Hij treedt ongevraagd de woning binnen omdat hij denkt dat er mensen op bezoek zijn...

Heel, heel erg fout dit :{w
Maar je kunt van het Nederlandse corona beleid vinden wat je wil, maar dit gaat hier gelukkig nooit gebeuren. Daar ben ik heilig van overtuigd.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Moderator donderdag 7 januari 2021 @ 19:40:21 #181
236264 crew  capricia
pi_197272788
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 18:44 schreef Gia het volgende:
Als we er vanuit gaan dat Kerst tot meer besmettingen heeft geleid, dan zitten die in de huidige cijfers. Aangezien die niet weer naar de 10000 gestegen zijn, is er netto eigenlijk een afname, dus als je de toename door Kerst niet meetelt.
Uiteraard weet je dit niet zeker en je weet ook niet hoeveel dat er dan zouden zijn.

Maar, ik verwacht dat we over een week of 2 hard gaan dalen en eind januari de ziekenhuisbezetting ook snel terugloopt.

Met de vaccinaties en als bovenstaande juist zou blijken te zijn, lijkt het mij dat in half februari de winkels weer open kunnen, begin maart de restaurants en half maart de terrassen.
Hoe schat jij die Engelse mutatie in?
Die maakt nu tussen de 1 en 5% uit van de besmettingen hier (5% in het westen).
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197272833
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2021 19:39 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Heel, heel erg fout dit :{w
Maar je kunt van het Nederlandse corona beleid vinden wat je wil, maar dit gaat hier gelukkig nooit gebeuren. Daar ben ik heilig van overtuigd.
Nou.. met oud en nieuw die commissaris van de politie die zei: “Als wij 10 mensen zien komen we even aankloppen” geeft wel zulk soort gevoelens.

Gelukkig sta je hier in je recht, weet niet hoe dat in schotland zit. Dat is volgens mij het allerbelangrijkste naast gezondheid, dat je je veilig voelt in je eigen huis. Als de politie op elk moment denkt binnen te kunnen treden omdat je een coronaonderduiker hebt gaat er iets heel erg mis

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-01-2021 19:42:52 ]
  Moderator donderdag 7 januari 2021 @ 19:42:37 #183
236264 crew  capricia
pi_197272837
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2021 19:08 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Dat wordt een gigantische spelbreker. En de cijfers zijn nu al niet om over naar huis te schrijven :{

Vrees dat we nog tot maart in lockdown gaan zitten
Als die echt losgaat hier, dan krijg je alla Italië dat je je provincie/gemeente niet uit mag of alla DL dat je niet verder dan x km van je huis mag zijn.
Er valt echt nog genoeg te verzwaren om die R te drukken.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 7 januari 2021 @ 19:42:43 #184
432997 Ven1972
Man met humor
pi_197272840
We weten nog te weinig over Engelse mutatievariant.... laten we maar even afwachten.
Humor, serieus en vrolijk!
  donderdag 7 januari 2021 @ 19:42:58 #185
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_197272845
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 19:38 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Ja nee, ik vang iets op over dat er iemand aanwezig is die niet aanwezig zou moeten zijn ofzo? Man, die Schotten met hun jooloboloonolo accent.
Die agent heeft zonder toestemming/tegen de wil van de bewoner in de woning betreden
Agent geeft aan dat hij de deur had mogen openbreken/forceren op grond van een vermoeden dat er meer mensen in de woning aanwezig zijn dan is toegestaan
Bewoner vraagt agent herhaaldelijk te vertrekken
Agent wordt gewelddadig

In elke andere situatie is dit huisvredebreuk, blijkbaar is dit ten tijde van corona in Schotland geoorloofd.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_197272874
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 19:38 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik heb mn post aangepast nog een keer geluisterd.

Hij treedt dus de woning binnen, die vrouw zegt: Je mag niet binnenkomen. Hij: ik heb een verdenking dat je mensen binnen hebt, dus kom kijken. Daarna escaleert het
Hm, dan was ik dus terecht geschokt. Dank voor de uitleg.

@MichaelScott ook bedankt voor de uitleg!
pi_197272882
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2021 19:42 schreef capricia het volgende:

[..]

Als die echt losgaat hier, dan krijg je alla Italië dat je je provincie/gemeente niet uit mag of alla DL dat je niet verder dan x km van je huis mag zijn.
Er valt echt nog genoeg te verzwaren om die R te drukken.
We hebben met alle maatregelen in maart de R niet onder de 0,6 gekregen. Als deze 0,4 tot 0.7 basispunten hoger is ga je niet onder de 1 komen lijkt me, zeker niet met het huidige weer.

Als die nieuwe mutatie los gaat is er 1 optie. Als een malle risicogroepen vaccineren en hopen op het beste
  Moderator donderdag 7 januari 2021 @ 19:45:27 #188
236264 crew  capricia
pi_197272892
Het enige wat ik voor NL als vooruitzicht zie is om de besmettingen (voornamelijk dus die Engelse variant) heel hard naar beneden te drukken. En dat zo houden totdat er genoeg gevaccineerd is.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 7 januari 2021 @ 19:45:46 #189
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197272900
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 19:44 schreef chratnox het volgende:

[..]

We hebben met alle maatregelen in maart de R niet onder de 0,6 gekregen. Als deze 0,4 tot 0.7 basispunten hoger is ga je niet onder de 1 komen lijkt me, zeker niet met het huidige weer.

Als die nieuwe mutatie los gaat is er 1 optie. Als een malle risicogroepen vaccineren en hopen op het beste
Toch vermoed ik dat we gaan voor optie 1, namelijk alle vrijheidsbeperkende maatregelen uit de kast trekken die er nog in liggen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 7 januari 2021 @ 19:46:06 #190
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_197272906
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2021 19:42 schreef chratnox het volgende:

[..]

Nou.. met oud en nieuw die commissaris van de politie die zei: “Als wij 10 mensen zien komen we even aankloppen” geeft wel zulk soort gevoelens.

Gelukkig sta je hier in je recht, weet niet hoe dat in schotland zit. Dat is volgens mij het allerbelangrijkste naast gezondheid, dat je je veilig voelt in je eigen huis. Als de politie op elk moment denkt binnen te kunnen treden omdat je een coronaonderduiker hebt gaat er iets heel erg mis
Die commissaris is wel meteen teruggefloten na die opmerking. En terecht. Dat zijn heel veel bruggen te ver.
A murky, forgotten land.
  Moderator donderdag 7 januari 2021 @ 19:47:18 #191
236264 crew  capricia
pi_197272931
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 19:45 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Toch vermoed ik dat we gaan voor optie 1, namelijk alle vrijheidsbeperkende maatregelen uit de kast trekken die er nog in liggen.
Er zijn nog heel wat maatregelen te bedenken. China als voorbeeld nemende. :{
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197272936
quote:
Nederland heeft geen gebruikgemaakt van een aanbod om extra Moderna-vaccins te kopen. Het gaat om miljoenen vaccins die waarschijnlijk in het vierde kwartaal van dit jaar, maar mogelijk ook eerder, geleverd konden worden.
https://nos.nl/artikel/23(...)na-vaccins-niet.html

Hugo maakt het de zeikerd ook niet echt lastig ofzo he.
pi_197272948
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2021 19:46 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Die commissaris is wel meteen teruggefloten na die opmerking. En terecht. Dat zijn heel veel bruggen te ver.
Dat klopt, en daar ben ik blij om. Maar als er 3 opgefokte agenten voor je deur staan te dringen is het al te laat, dan krijgen ze achteraf een standje, maar voor jou voelt het of er ingebroken is. Ik ken wat agenten en BOA’s die van het kaliber ‘shoot first, ask questions later’ zijn, die vinden dit volledig geoorloofd.
pi_197272962
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 19:47 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Waarschijnlijk wilde Hugo weer zorgvuldig zijn :+
  donderdag 7 januari 2021 @ 19:49:13 #195
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_197272965
quote:

[..]

Het is toch te geloven dit _O-
Wat een klucht.
A murky, forgotten land.
  donderdag 7 januari 2021 @ 19:50:16 #196
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_197272990
quote:
10s.gif Op donderdag 7 januari 2021 19:48 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Wellicht dat Hugo eens in het woordenboek kan kijken wat zorgvuldig betekent :7
A murky, forgotten land.
pi_197272995
quote:

[..]

Je ziet echt aan alles dat Nederland blind gegokt heeft op AstraZeneca
pi_197273001
quote:
10s.gif Op donderdag 7 januari 2021 19:48 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Zo zorgvuldig dat het even later in het artikel toch weer anders moet:

quote:
Inmiddels blijkt er toch weer interesse in extra vaccins van Moderna. Volgens het ministerie wordt er nu in EU-verband gesproken over een nieuwe overeenkomst met Moderna. "Mocht die er komen, dan overweegt Nederland serieus om daaraan mee te doen; waarbij dit uiteraard ook wordt afgewogen tegen andere opties", zegt een woordvoerder.
  donderdag 7 januari 2021 @ 19:50:46 #199
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197273008
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2021 19:47 schreef capricia het volgende:

[..]

Er zijn nog heel wat maatregelen te bedenken. China als voorbeeld nemende. :{
Zeker. Maar binnen Europa werkt het ook zo. Duitsland bedenkt een kilometergrens, Nederland wil 'm overnemen. België bedenkt een avondklok, andere landen doen het ook. En zo stapelen we rustig verder zonder dat we van een maatregel daadwerkelijk vaststellen of hij een positief effect heeft.

Zo beuken de mensen langzaam murw, terwijl we ze ondertussen blijven verwijten zich niet netjes aan alle maatregelen te houden. Ik blijf versteld staan van die wereldvreemdheid.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197273058
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 19:50 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Zo zorgvuldig dat het even later in het artikel toch weer anders moet:
[..]

Ja, dit is natuurlijk negatief nieuws, dus dat gaat hij wel proberen te fixen. Mag ik hopen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')