Tja, we hadden natuurlijk van alles 20 miljoen vaccins kunnen kopen. Dat had gekund, ja.quote:Op donderdag 7 januari 2021 19:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
Je ziet echt aan alles dat Nederland blind gegokt heeft op AstraZeneca
quote:Op donderdag 7 januari 2021 20:42 schreef capricia het volgende:
Een R van tegen de 3.
Dan gaat de wal het schip vanzelf keren.
[ twitter ]
Veiligheidsriemen vast dus.quote:Op donderdag 7 januari 2021 20:42 schreef capricia het volgende:
Een R van tegen de 3.
[ twitter ]
Ja dat is dus echt klote.quote:Op donderdag 7 januari 2021 20:42 schreef capricia het volgende:
Een R van tegen de 3.
[ twitter ]
5 miljoen inwoners. Wat een drama gaat dat worden.quote:
Hoe kan het reproductiegetal nou tussen de 2.4-3 liggen. Het reproductiegetal zonder maatregelen werd toch geschat op rond de 3?quote:Op donderdag 7 januari 2021 20:42 schreef capricia het volgende:
Een R van tegen de 3.
[ twitter ]
En misschien eens het advies van de Gezondheidsraad volgen en zo snel mogelijk de meest kwetsbare mensen vaccinerenquote:Op donderdag 7 januari 2021 20:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Veiligheidsriemen vast dus.
Engelse variant.quote:Op donderdag 7 januari 2021 20:46 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Hoe kan het reproductiegetal nou tussen de 2.4-3 liggen. Het reproductiegetal zonder maatregelen werd toch geschat op rond de 3?
Het gaat een race worden van virus VS vaccinaties.quote:Op donderdag 7 januari 2021 20:46 schreef Heph844 het volgende:
[..]
En misschien eens het advies van de Gezondheidsraad volgen en zo snel mogelijk de meest kwetsbare mensen vaccineren
Volgens de berichten die ik had gelezen kwam dat in Ierland niet door de Engelse variant... Eerste hit op google:quote:
Tja, die dagkoersen worden dan ook belangrijker gemaakt dan ze zijn.quote:Op donderdag 7 januari 2021 16:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
Achterstanden weggewerkt dus? Storingen?
Lekker overzichtelijk weer
Het zit door heel GB heen. Dus reken maar dat het ook in Ierland zit.quote:Op donderdag 7 januari 2021 20:48 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Volgens de berichten die ik had gelezen kwam dat in Ierland niet door de Engelse variant... Eerste hit op google:
https://www.thejournal.ie(...)ave-5314440-Jan2021/
Analysis suggests UK coronavirus variant 'not responsible for recent surge' in Ireland
Een R van 3? Volgens mij heeft SARS-CoV-2 van zichzelf een R0 van 2.5, dus dat zou betekenen dat ze vrijwel alles losgelaten hebben qua maatregelen?quote:Op donderdag 7 januari 2021 20:42 schreef capricia het volgende:
Een R van tegen de 3.
[ twitter ]
Het lijkt mij ook inderdaad ontzettend sterk. Dan kunnen ze net zo goed alles open gooien en hopen op het beste. Ook apart dat pas op 23 december voor zover ik zie de eerste UK variant is vast gesteld en ze nu ineens zo'n gigantische R0 hebben.quote:Op donderdag 7 januari 2021 20:51 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Een R van 3? Volgens mij heeft SARS-CoV-2 van zichzelf een R0 van 2.5, dus dat zou betekenen dat ze vrijwel alles losgelaten hebben qua maatregelen?
quote:Op donderdag 7 januari 2021 20:51 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Een R van 3? Volgens mij heeft SARS-CoV-2 van zichzelf een R0 van 2.5, dus dat zou betekenen dat ze vrijwel alles losgelaten hebben qua maatregelen?
Het reproductiegetal is geen wetmatigheid. Als we alle maatregelen schappen en allemaal vrolijk carnaval gaan vieren, kan de R vast ook boven de 5 komen.quote:Op donderdag 7 januari 2021 20:54 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Het lijkt mij ook inderdaad ontzettend sterk. Dan kunnen ze net zo goed alles open gooien en hopen op het beste. Ook apart dat pas op 23 december voor zover ik zie de eerste UK variant is vast gesteld en ze nu ineens zo'n gigantische R0 hebben.
Ik ga er van uit dat die race met twee vingers in de neus door het virus gewonnen gaat worden.quote:Op donderdag 7 januari 2021 20:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Het gaat een race worden van virus VS vaccinaties.
Als de kijkt naar de data van het RIVM kwam het reproductiegetal nooit ook maar dicht tegen de 3.quote:Op donderdag 7 januari 2021 21:14 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het reproductiegetal is geen wetmatigheid. Als we alle maatregelen schappen en allemaal vrolijk carnaval gaan vieren, kan de R vast ook boven de 5 komen.
quote:Coronavirus - known officially as Sars-CoV-2 - would have a reproduction number of about 3 if no action was taken to stop it spreading.
quote:Het behandelen van ernstig zieke coronapatiënten met reumamedicijnen kan de overlevingskans van de patiënt verbeteren. De overlijdenskans vermindert met 8,5 procent. Ook verkort de behandeling de tijd die de patiënten op de ic verblijven met gemiddeld een week. Dat is volgens het UMC Utrecht de uitkomst een baanbrekend onderzoek.
Afschuwelijk.quote:
Makkelijk te zeggen dat ik moet laten zien dat maatregelen "meetbaar niet werken" als er niet eens getoond kan worden welke maatregelen meetbaar wel werken. Je weet dondersgoed dat ik dat niet kan.quote:Op donderdag 7 januari 2021 20:20 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
In veruit de meeste gevallen ligt het toch gewoon ook aan de burgers (die zich niet aan maatregelen houden.
Noem eens wat maatregelen die meetbaar niet werken als de mensen zich er wel allemaal aan zouden houden?
Ten eerste heb je dus nu die nieuwe variant die 50 tot 70% besmettelijker is. Als je de 70% haalt zit je op 5,1.quote:Op donderdag 7 januari 2021 21:19 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Als de kijkt naar de data van het RIVM kwam het reproductiegetal nooit ook maar dicht tegen de 3.
https://coronadashboard.r(...)ijk/reproductiegetal
En dan toon alles, dat toont ook het reproductiegetal van februari/maart.
En het reproductiegetal van iets van 2-3 word geschat als er geen restricties zijn.
https://www.bbc.com/news/health-52473523
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |