abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196650529
NPO pakt uit: lange film over ‘premierskandidaat’ Sigrid Kaag

De NPO pakt vlak na de jaarwisseling uit met een lange documentairefilm over D66-ster Sigrid Kaag, die door fans wordt genoemd als mogelijke eerste vrouwelijke premier van Nederland.

quote:
Een aantal fanatieke D66-fans hemelt Sigrid Kaag volledig op en zien haar graag aan het roer van dit land staan. Het probleem is alleen dat haar partij 13 zetels heeft in de peilingen en Mark Rutte’s VVD 36. Wie weet helpt de nieuwe Sigrid Kaag-film van de NPO een beetje mee: die staat in het schema voor zondag 3 januari, direct na Nieuwsuur.

Van Beiroet tot Binnenhof
De afgelopen vijf jaar is Sigrid Kaag gevolgd door documentairemaker Shuchen Tan voor de film ‘Sigrid Kaag: van Beiroet tot Binnenhof’. Het gaat om een coproductie van productiebedrijf De Familie Film & TV en de VPRO, in samenwerking met het CoBO en mede gefinancierd door het Nederlands Filmfonds.

Aan het begin van de film is Kaag VN-diplomaat in het buitenland en keert ze terug naar Nederland om minister te worden. Uiteindelijk transformeert ze tot politiek boegbeeld van D66. “Hoe vergaat het haar in een veranderd Nederland waar niet alleen haar daden maar ook haar privleven onder de loep worden genomen?”, is de centrale vraag.

Persoonlijk portret
Filmmaker Shuchen Tan ziet hoe Sigrid Kraag te maken krijgt met persoonlijke aanvallen en verdachtmakingen. “Aanvankelijk dacht ik dat het een film zou worden over een diplomaat die vanuit het internationale speelveld terugkeert naar het kleine Nederland om als Minister van Hoop, zoals ze werd genoemd, haar idealen in het kabinet waar te maken.”

Dat werd iets heel anders. “Haar besluit om op te gaan voor het lijsttrekkerschap van haar partij was een onverwachte, spannende wending in het verhaal. Daardoor konden we haar transformatie van diplomaat naar minister en uiteindelijk lijsttrekker met alle hoogte- en dieptepunten van dichtbij vastleggen.”

Het resultaat krijgen we dus te zien op zondag 3 januari, direct na Nieuwsuur, op NPO 2.

Lastige jeugd
Sigrid Kaag is momenteel in het nieuws, omdat ze gisteren op Instagram heeft onthuld dat ze op bepaalde momenten een behoorlijk lastige jeugd heeft gehad.

Het was met name de keuzestress die Sigrid soms helemaal opbrak, zo vertelt ze op het sociale medium. “Het was 1985, ik was 23 en studeerde in Caïro. Ik stond op het punt om af te studeren en moest beslissen wat ik daarna ging doen. Ik kon naar de Universiteit van Oxford, Cambridge en de Universiteit van Exeter.”

Het was voor Sigrid een enorm onzekere tijd, waarin ze naar eigen zeggen onvoldoende ondersteund werd. “Ik ging twijfelen maar dacht ook: als ik Oxford laat lopen, ben ik dom bezig. Dus ik ging.”

Heel knap van Sigrid.

https://www.mediacourant.(...)ndidaat-sigrid-kaag/
3 januari direct na Nieuwsuur op NPO2 zet het in jullie mobiele agenda met alarm aan hier word historie geschreven!!
pi_196650559
Deze minister van hoop had een moeilijke jeugd omdat ze tussen Oxford, Cambridge en Exeter kon kiezen. Uh oke
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_196650595
Mijn hemel, wat is dit weer voor propaganda? :r
pi_196650656
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2020 10:12 schreef Nober het volgende:
Lastige jeugd
Sigrid Kaag is momenteel in het nieuws, omdat ze gisteren op Instagram heeft onthuld dat ze op bepaalde momenten een behoorlijk lastige jeugd heeft gehad.

Het was met name de keuzestress die Sigrid soms helemaal opbrak, zo vertelt ze op het sociale medium. “Het was 1985, ik was 23 en studeerde in Caïro. Ik stond op het punt om af te studeren en moest beslissen wat ik daarna ging doen. Ik kon naar de Universiteit van Oxford, Cambridge en de Universiteit van Exeter.”

Het was voor Sigrid een enorm onzekere tijd, waarin ze naar eigen zeggen onvoldoende ondersteund werd. “Ik ging twijfelen maar dacht ook: als ik Oxford laat lopen, ben ik dom bezig. Dus ik ging.”

Heel knap van Sigrid.

Dit is toch om je helemaal kapot te lachen.
Hopelijk heeft ze er geen trauma aan overgehouden zeg.

Echt wereldvreemd dat volk.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_196650662
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 10:19 schreef Aurelius het volgende:
Mijn hemel, wat is dit weer voor propaganda? :r
Dit komt van het altijd objectieve NPO.
pi_196650737
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2020 10:15 schreef Mortaxx het volgende:
Deze minister van hoop had een moeilijke jeugd omdat ze tussen Oxford, Cambridge en Exeter kon kiezen. Uh oke
Nou idd, echt bizar dat haar campagneteam denkt dat dit positief bijdraagt over het beeld dat men haar heeft.

Mijn 10-jarige had gisteren bij de Intertoys ook keuzestress, of hij die 60 die hij van opa en oma voor Sintekerst had gehad moest uitgeven aan een Lego Super Mario set of een Lego Harry Potter set.
Klinkt ook als net zo'n luxeprobleem als van Kaag, misschien kan hij er over 35 jaar nog een keer aan refereren.
Wullie bin KOEL Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_196650744
Ah, de altijd objectieve NPO. Nog eventjes trachten wat kiezers over de streep te trekken voor links. Typerend weer, maar niet geheel verbazingwekkend natuurlijk.

Deze is inderdaad wel hilarisch:

"Het was met name de keuzestress die Sigrid soms helemaal opbrak, zo vertelt ze op het sociale medium. "Het was 1985, ik was 23 en studeerde in Caro. Ik stond op het punt om af te studeren en moest beslissen wat ik daarna ging doen. Ik kon naar de Universiteit van Oxford, Cambridge en de Universiteit van Exeter."

_O- :')

Derde wereldproblematiek dit hoor. Arme vrouw.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 10-12-2020 10:34:17 ]
  donderdag 10 december 2020 @ 10:35:30 #8
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_196650803
quote:
First world problems... nou ja.. nog erger, 1% problems?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_196650876
quote:
7s.gif Op donderdag 10 december 2020 10:31 schreef Dejannn het volgende:
Ah, de objectieve NPO. Nog eventjes trachten wat kiezers over de streep te trekken voor links. Typerend weer, maar niet geheel verbazingwekkend natuurlijk.

"Het was met name de keuzestress die Sigrid soms helemaal opbrak, zo vertelt ze op het sociale medium. "Het was 1985, ik was 23 en studeerde in Caro. Ik stond op het punt om af te studeren en moest beslissen wat ik daarna ging doen. Ik kon naar de Universiteit van Oxford, Cambridge en de Universiteit van Exeter."

De huidige campagne van Kaag draagt niet bij aan de beeldvorming hoor, zelfs als D66-stemmer overweeg ik terug te gaan naar de VVD, voornamelijk door dit soort achterlijkheden.
Ik had niet eens een afkeer van Kaag, maar kom niet aan met je keuzestress over welke van de 3 top-universiteiten je moest kiezen in een tijd dat studeren sowieso nog een privilege was, want de studiefinanciering bestond nog niet eens toen zij op haar 23ste keuzestress had.

Dus aannemen dat de NPO als campagnevehikel gebruikt wordt is wat voorbarig, het huidige campagneteam is uitstekend in staat daar iets uit te laten komen dat ze nog meer stemmen kost.

Overigens denk ik dat ze het in haar huidige functie prima doet, maar ik denk ook dat ze het daarbij moet houden, ze heeft meer feeling met de wereld dan met Nederland.
Wullie bin KOEL Soneal
pi_196650887
quote:
_O- dit valt meteen op ja, wat een kutjeugd :'(
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_196650941
Overigens is dat "premier-elect" in de TT complete nonsens natuurlijk, ze is niet verkozen en zou dat ook niet worden als we een premier rechtstreeks konden kiezen.
Daarbij zakt D66 komende verkiezingen nog verder weg, dus ze zijn sowieso niet in een positie de premier te leveren.
Wullie bin KOEL Soneal
pi_196651017
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2020 10:44 schreef Fugue het volgende:

[..]

Heb niks met Kaag, sorry
Volgens mij heeft vrijwel niemand wat met Kaag :D

Tenminste niet als lijsttrekker, dat ze een zeer geschikte minister van BuZa is staat redelijk buiten kijf volgens mij (behalve bij de haters die haten om het haten), maar was er binnen D66 niemand die minder ongeschikt was als lijsttrekker.

En dat is jammer, want mensen als Boris van der Ham zouden het imho veel beter doen, die heeft volgens mij meer feeling met de partij en met wat de achterban wil en verwacht.
Maar die is helaas al 8 jaar uit de kamer :{
Wullie bin KOEL Soneal
  donderdag 10 december 2020 @ 10:50:44 #13
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196651020
Dit wordt door de VPRO uitgezonden en dat is nou eenmaal een progressief liberale omroep. Die doen dus waar ze voor opgericht zijn dus niet zo janken.

Als je een film over Geert Wilders wilt moet je maar bij Powned aankloppen.
  donderdag 10 december 2020 @ 10:51:38 #14
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196651033
quote:
Ah, de altijd objectieve NPO.

De VPRO beweert nooit objectief te zijn. Die doen gewoon waar ze voor opgericht zijn.
pi_196651037
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 10:50 schreef Hexagon het volgende:
Dit wordt door de VPRO uitgezonden en dat is nou eenmaal een progressief liberale omroep. Die doen dus waar ze voor opgericht zijn dus niet zo janken.

Misschien kan ON nog wat opnemen?
Wullie bin KOEL Soneal
  donderdag 10 december 2020 @ 10:54:35 #16
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_196651077
Beetje jammer van de TT. In Nederland kennen we geen '-elect' en al zeker niet voor de functie van premier.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_196651187
Elitaire wereldvreemde vrouw met een nare uitstraling. Zou mij verbazen als zij een stemmenkanon wordt.
pi_196651236
quote:
8s.gif Op donderdag 10 december 2020 10:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Beetje jammer van de TT. In Nederland kennen we geen '-elect' en al zeker niet voor de functie van premier.
Al even los van het feit dat zij of haar partij de verkiezingen helemaal niet gewonnen heeft en dat ook niet gaat doen.
Wullie bin KOEL Soneal
  donderdag 10 december 2020 @ 11:06:52 #19
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_196651264
Ik vermoed dat dit niet een heel kritische docu gaat worden. Maar goed, het is toch preken voor eigen parochie.
pi_196651316
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2020 10:12 schreef Nober het volgende:
NPO pakt uit: lange film over ‘premierskandidaat’ Sigrid Kaag

De NPO pakt vlak na de jaarwisseling uit met een lange documentairefilm over D66-ster Sigrid Kaag, die door fans wordt genoemd als mogelijke eerste vrouwelijke premier van Nederland.
[..]

3 januari direct na Nieuwsuur op NPO2 zet het in jullie mobiele agenda met alarm aan hier word historie geschreven!!
Het is niet de NPO maar de VPRO die "uitpakt", het is nogal ridicuul om over de NPO te spreken in dit kader.
pi_196651327
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 11:06 schreef BasEnAad het volgende:
Ik vermoed dat dit niet een heel kritische docu gaat worden. Maar goed, het is toch preken voor eigen parochie.
Die docu wordt net zo'n zelfpromotie als die van Frans Timmermans, die bijzonder emotioneel werd toen hij ondervoede vluchtelingenkinderen zag zichzelf op beeld zag.
pi_196651328
quote:
Ah, de altijd objectieve NPO. Nog eventjes trachten wat kiezers over de streep te trekken voor links. Typerend weer, maar niet geheel verbazingwekkend natuurlijk.

Geen enkele NPO omroep is objectief, ik had van jou toch wel verwacht dat je weet dat de NPO bestaat uit een groot aantal hele verschillenden omroep organisaties met hele verschillende ideeen en meningen.

Teleurstellend.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-12-2020 11:12:29 ]
pi_196651363
Dat je dit als campagneteam wil. Haar imago was al goed. Daar moet je verder van afblijven. Af en toe verwijzen naar haar zeer indrukwekkende CV is voldoende. Alles wat je meer doet richt alleen maar schade aan. En uit elk stukje over of met haar sinds de zomer blijkt ook steeds meer dat ze een fantastische diplomaat is, een hele goede minister van BuZa, maar eigenlijk gewoon een heel magere lijsttrekker. Totaal geen binding met problemen in het land. Van keuzestress tussen 3 topuniversiteiten als probleem neerzetten wordt zelfs geen enkele universitair afgestudeerde warm, wie wil je daar mee bereiken?

Achteraf was het beter geweest voor D66 als Kaag de wat mysterieuze topdiplomaat op de achtergrond was gebleven, de topper die je er bij krijgt als je D66 de regering in stemt en mocht het zo ver komen (maar gezien de peilingen was dat nooit een issue) ook de premierskandidaat. Moest ze helemaal geen lijsttrekker voor worden. Moest ze juist wat voor in de schaduw blijven.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_196652048
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 11:12 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Geen enkele NPO omroep is objectief, ik had van jou toch wel verwacht dat je weet dat de NPO bestaat uit een groot aantal hele verschillenden omroep organisaties met hele verschillende ideeen en meningen.

Teleurstellend.
Geen enkele NPO-omroep is objectief, maar ook daar is het sinds de ontzuiling niet gebruikelijk om je als propaganda-orgaan van n specifieke partij of leider te laten gebruiken. Elke keer als de VARA de PvdA promoot, of een bepaalde PvdA-leider op het schild hijst (Samsom vs Van Dam) valt het ook direct op in negatieve zin. Helaas zonder gevolgen.

Je ziet in de beschrijving gewoon de invalshoek van de documentaire, dat het een halleluja-verhaal wordt zonder journalistieke insteek. Als de KRO-NCRV iets zou maken over de grote roerganger Hugo de Jonge, en hoe moeilijk het voor hem is om tussen verschillende kleuren schoenen te kiezen, zou dat direct opvallen. Of een docu van WNL over de idealen van Mark Rutte en hoe hij ons vaasje probeert te lijmen. Een paar jaar geleden was er een vergelijkbare ophef over een fanboy-docu over Jesse Klaver. Mannen als Wouter Bos en Emile Roemer hadden tenminste nog de ballen om zich door onafhankelijke journalisten te laten volgen, die ook de tegenslagen konden laten zien.

Dat de VPRO dit mag doen en daarbij ook haar eigen achterban bedient is een formeel juiste, maar nietszeggende redenering. Het gaat erom welke kan je op wilt met het omroepsysteem. Je ziet nu dat we in Nederland naar een keiharde 'herzuiling' gaan waar het publiek in verschillende groepen verdeeld wordt, die alleen nog maar media consumeren die hun vooroordelen bevestigen. Dat de focus van een omroep als de VPRO verschuift van journalistiek die ook voor niet-leden interessant is, naar propaganda. En dat iedereen en zijn moeder een publieke omroep begint om maar zendtijd op te eisen voor de eigen propaganda.

Dat is leuk, dat is ook een keuze die je kunt maken. Maar ga dan niet janken als straks ON!, Omroep Zwart, en nog meer van dat soort clubs in het bestel zitten en hele groepen niet meer bereikbaar zijn voor standpunten vanuit het midden of vanuit progressieve idealen. Als er straks ook op NPO2 niet-journalistieke documentaires komen over grote leiders zoals daar zijn Thierry, Sylvana, Farid, enz.
pi_196652140
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 11:53 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Geen enkele NPO-omroep is objectief, maar ook daar is het sinds de ontzuiling niet gebruikelijk om je als propaganda-orgaan van n specifieke partij of leider te laten gebruiken. Elke keer als de VARA de PvdA promoot, of een bepaalde PvdA-leider op het schild hijst (Samsom vs Van Dam) valt het ook direct op in negatieve zin. Helaas zonder gevolgen.

Je ziet in de beschrijving gewoon de invalshoek van de documentaire, dat het een halleluja-verhaal wordt zonder journalistieke insteek. Als de KRO-NCRV iets zou maken over de grote roerganger Hugo de Jonge, en hoe moeilijk het voor hem is om tussen verschillende kleuren schoenen te kiezen, zou dat direct opvallen. Of een docu van WNL over de idealen van Mark Rutte en hoe hij ons vaasje probeert te lijmen. Een paar jaar geleden was er een vergelijkbare ophef over een fanboy-docu over Jesse Klaver. Mannen als Wouter Bos en Emile Roemer hadden tenminste nog de ballen om zich door onafhankelijke journalisten te laten volgen, die ook de tegenslagen konden laten zien.

Dat de VPRO dit mag doen en daarbij ook haar eigen achterban bedient is een formeel juiste, maar nietszeggende redenering. Het gaat erom welke kan je op wilt met het omroepsysteem. Je ziet nu dat we in Nederland naar een keiharde 'herzuiling' gaan waar het publiek in verschillende groepen verdeeld wordt, die alleen nog maar media consumeren die hun vooroordelen bevestigen. Dat de focus van een omroep als de VPRO verschuift van journalistiek die ook voor niet-leden interessant is, naar propaganda. En dat iedereen en zijn moeder een publieke omroep begint om maar zendtijd op te eisen voor de eigen propaganda.

Dat is leuk, dat is ook een keuze die je kunt maken. Maar ga dan niet janken als straks ON!, Omroep Zwart, en nog meer van dat soort clubs in het bestel zitten en hele groepen niet meer bereikbaar zijn voor standpunten vanuit het midden of vanuit progressieve idealen. Als er straks ook op NPO2 niet-journalistieke documentaires komen over grote leiders zoals daar zijn Thierry, Sylvana, Farid, enz.
Ik snap niet zo goed waarom dit gevolgen zou moeten hebben. De VARA was altijd een PvdA bolwerk wat actief de PvdA steunde in het verleden, dat was ook hun hele raison d'etre in verleden tijden. Het hele idee van de NPO is dat omroepen een identiteit hebben.

Ik vindt het ook nogal prematuur om een oordeel te vellen over deze documentaire, en of dit propaganda is, zonder het programma gezien te hebben. Sterker nog, het verbaast mij nogal dat de VPRO een doc uitzend over een D66 leider, eigenlijk, de VPRO is toch meestal een aardig stukje linkser dan D66.

Ik jank ook niet over POWNED of WNL of god weet wat hoe ze allemaal heten tegenwoordig, nooit gedaan ook, het midden heeft omroepen als de KRO, NCRV, TROS overigens, het is niet bepaald zo dat er propaganda voor extremisten gemaakt wordt, volgens mij.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-12-2020 12:00:13 ]
pi_196652669
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 11:58 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik snap niet zo goed waarom dit gevolgen zou moeten hebben. De VARA was altijd een PvdA bolwerk wat actief de PvdA steunde in het verleden, dat was ook hun hele raison d'etre in verleden tijden. Het hele idee van de NPO is dat omroepen een identiteit hebben.

Ik vindt het ook nogal prematuur om een oordeel te vellen over deze documentaire, en of dit propaganda is, zonder het programma gezien te hebben. Sterker nog, het verbaast mij nogal dat de VPRO een doc uitzend over een D66 leider, eigenlijk, de VPRO is toch meestal een aardig stukje linkser dan D66.

Ik jank ook niet over POWNED of WNL of god weet wat hoe ze allemaal heten tegenwoordig, nooit gedaan ook, het midden heeft omroepen als de KRO, NCRV, TROS overigens, het is niet bepaald zo dat er propaganda voor extremisten gemaakt wordt, volgens mij.
Maar dat is dus het punt, het verschil tussen verleden en heden. Nederland was vroeger verzuild en alle omroepen preekten inderdaad voor eigen parochie, maar dat is al sinds een jaar of 40 steeds minder. De VARA is tegenwoordig een stuk breder dan alleen PvdA, is nu ook BNN-VARA geworden. Elke keer als ze dan toch in het oude patroon vervallen, valt het direct pijnlijk op.

Het komt gewoon niet vaak voor dat een omroep (ongeacht signatuur) in de aanloop naar een verkiezingscampagne een programma gaat maken over n van de lijsttrekkers, waarin deze persoon eenzijdig positief gepromoot wordt. Alleen al het feit dat ze als mogelijke premier wordt opgevoerd is totaal van de werkelijkheid losgeslagen. Ik vind het niet vooringenomen om dat te zeggen op basis van de tekst in de OP. Als ze nu ineens toch met een journalistiek programma komen, dan is hun communicatie in eerste instantie niet goed geweest.

Het gevolg als we dit normaliseren is wel degelijk dat we de klok 40 jaar of meer terugdraaien. Als het normaal wordt dat je opschuift van "journalistiek vanuit een progressieve visie" naar een soort 2 uur durende Zendtijd voor Politieke Partijen. Als genoeg mensen lid worden van omroepen die dit ook willen doen vanuit een ander perspectief, dan kan dat er wel degelijk toe leiden dat we in Nederland van leden- en belastinggeld een soort FOX News en MSNBC e.d. optuigen. En dat mensen alleen nog maar de omroepen gaan kijken die hun meningen bevestigen. En dat is wel degelijk nieuw. PowNed en WNL promoten niet specifieke partijen, KRO-NCRV promoot niet (meer) het CDA, enz.
pi_196652690
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 12:30 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Maar dat is dus het punt, het verschil tussen verleden en heden. Nederland was vroeger verzuild en alle omroepen preekten inderdaad voor eigen parochie, maar dat is al sinds een jaar of 40 steeds minder. De VARA is tegenwoordig een stuk breder dan alleen PvdA, is nu ook BNN-VARA geworden. Elke keer als ze dan toch in het oude patroon vervallen, valt het direct pijnlijk op.

Het komt gewoon niet vaak voor dat een omroep (ongeacht signatuur) in de aanloop naar een verkiezingscampagne een programma gaat maken over n van de lijsttrekkers, waarin deze persoon eenzijdig positief gepromoot wordt. Alleen al het feit dat ze als mogelijke premier wordt opgevoerd is totaal van de werkelijkheid losgeslagen. Ik vind het niet vooringenomen om dat te zeggen op basis van de tekst in de OP. Als ze nu ineens toch met een journalistiek programma komen, dan is hun communicatie in eerste instantie niet goed geweest.

Het gevolg als we dit normaliseren is wel degelijk dat we de klok 40 jaar of meer terugdraaien. Als het normaal wordt dat je opschuift van "journalistiek vanuit een progressieve visie" naar een soort 2 uur durende Zendtijd voor Politieke Partijen. Als genoeg mensen lid worden van omroepen die dit ook willen doen vanuit een ander perspectief, dan kan dat er wel degelijk toe leiden dat we in Nederland van leden- en belastinggeld een soort FOX News en MSNBC e.d. optuigen. En dat mensen alleen nog maar de omroepen gaan kijken die hun meningen bevestigen. En dat is wel degelijk nieuw. PowNed en WNL promoten niet specifieke partijen, KRO-NCRV promoot niet (meer) het CDA, enz.
Maar nogmaals, dit wordt meteen geframed door sommigen als "propaganda" of "promoten"zonder het zelfs maar gezien te hebben, dat vind ik nogal een grote stap eigenlijk, laten we eerst eens kijken wat het is voordat we gaan oordelen?
pi_196652763
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 12:31 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Maar nogmaals, dit wordt meteen geframed door sommigen als "propaganda" of "promoten"zonder het zelfs maar gezien te hebben, dat vind ik nogal een grote stap eigenlijk, laten we eerst eens kijken wat het is voordat we gaan oordelen?
Vanuit haar en haar team zal het meewerken aan zoiets vlak voor de verkiezingen absoluut als propaganda bedoeld zijn. Of dat ook de insteek is van de programmamakers is inderdaad wel even de vraag, dat kun je pas zeggen na de uitzending.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 10 december 2020 @ 12:38:45 #29
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196652814
quote:

[..]

Ach alt-right figuren kruipen overal in de slachtofferrol als er iets op een publieke omroep komt dat ze niet zint. Daar moet men zich gewoon niks van aantrekken.
  donderdag 10 december 2020 @ 12:47:47 #30
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_196652956
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 11:58 schreef Tijger_m het volgende:
Klopt, de VPRO is van origine Tolstojistisch en de achterban bestaat van oudsher vooral uit GroenLinksstemmers.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_196653018
quote:

[..]

Daar maken ze het toch zelf wel naar met de manier waarop ze het presenteren.

Stel je komt met een persbericht in de strekking van: "Thierry Baudet, Kapitein van de Renaissancevloot", 4 januari na Nieuwsuur. Een intiem portret van Thierry. Over zijn moeilijke jeugd, toen hij op school werd gepest vanwege zijn intellectuele hoogbegaafdheid en fijnzinnige Franse naam. De keuzestress of hij onder Cliteur of Kinneging moest promoveren. De glorierijke overwinning in het Oekrane-referendum. Hoe hij zich ontwikkelde tot de eerste Potjeslatijn-sprekende premierskandidaat van Nederland, die door ingewijden ook wel "De laatste hoop van het Nederlandse Volk" wordt genoemd. Tot er een spannende wending in het verhaal volgt: Thierry wordt live op tv verraden door zijn ex-geliefde...

Ga je dan zeggen: nou nou, niet oordelen voordat het op de buis is geweest. Eerst maar even afwachten wat het gaat worden, misschien komt er wel een heel kritisch onderzoeksjournalistiek product uit. :')

[ Bericht 1% gewijzigd door Vasilevski op 10-12-2020 12:58:43 ]
  donderdag 10 december 2020 @ 12:59:10 #32
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196653120
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 12:52 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Daar maken ze het toch zelf wel met de manier waarop ze het presenteren.

Stel je komt met een persbericht in de strekking van: "Thierry Baudet, Kapitein van de Renaissancevloot", 4 januari na Nieuwsuur. Een intiem portret van Thierry. Over zijn moeilijke jeugd, toen hij op school werd gepest vanwege zijn intellectuele hoogbegaafdheid en fijnzinnige Franse naam. De keuzestress of hij onder Cliteur of Kinneging moest promoveren. De glorierijke overwinning in het Oekrane-referendum. Hoe hij zich ontwikkelde tot de eerste Potjeslatijn-sprekende premierskandidaat van Nederland, die door ingewijden ook wel "De laatste hoop van het Nederlandse Volk" wordt genoemd. Tot er een spannende wending in het verhaal volgt: Thierry wordt live op tv verraden door zijn ex-geliefde...

Ga je dan zeggen: nou nou, niet oordelen voordat het op de buis is geweest. Eerst maar even afwachten wat het gaat worden, misschien komt er wel een heel kritisch onderzoeksjournalistiek product uit. :')
Als WNL een film over Baudet wil maken dan mogen ze dat prima doen. Dat publieke omroepen gekleurd zijn is het hele idee achter het stelsel.
  donderdag 10 december 2020 @ 13:01:01 #33
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_196653158
quote:

[..]

quote:

Dit wordt een zaligverklaring van Sigrid Kaag. Competente vrouw hoor, prachtig CV, goede minister van BuZa. Maar echte keuzestress vind je bij mensen die moeten kiezen tussen de wasmachine laten repareren of kinderen te eten geven, niet een keuze uit 3 topuniversiteiten.

GeenStijl is geen aanbelevingswaardige bron, maar in dit geval wel terecht: hoe D66 woekert binnen de NPO: https://www.geenstijl.nl/5156705/een-zware-keuze/.

Zo hoort dit niet, of iedere partijleider moet recht krijgen op een onkritische documentaire.
  donderdag 10 december 2020 @ 13:06:53 #34
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_196653259
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 13:01 schreef Smegma. het volgende:

[..]

[..]

Dit wordt een zaligverklaring van Sigrid Kaag. Competente vrouw hoor, prachtig CV, goede minister van BuZa. Maar echte keuzestress vind je bij mensen die moeten kiezen tussen de wasmachine laten repareren of kinderen te eten geven, niet een keuze uit 3 topuniversiteiten.

GeenStijl is geen aanbelevingswaardige bron, maar in dit geval wel terecht: hoe D66 woekert binnen de NPO: https://www.geenstijl.nl/5156705/een-zware-keuze/.

Zo hoort dit niet, of iedere partijleider moet recht krijgen op een onkritische documentaire.
Documentairemakers moeten natuurlijk wel hun journalistieke plicht doen en er geen anderhalfuur durende lofzang van maken. BNNVARA trok vorige verkiezingen ook een documentaire in over Jesse Klaver wegens te veel in de kont kruipen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  donderdag 10 december 2020 @ 13:07:16 #35
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196653265
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 13:01 schreef Smegma. het volgende:

[..]

[..]

Tja dat moet de VPRO zelf weten. De EO kan als ze dat willen een docu over Gert-Jan Segers maken. De Avrotros over Rutte en de VARA over Asscher. Dat is nou eenmaal het idee van een pluriforme omroep.

En als ze dat niet krijgen is dat niet het probleem van de VPRO of Kaag.
  donderdag 10 december 2020 @ 13:09:26 #36
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_196653297
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 13:07 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Tja dat moet de VPRO zelf weten. De EO kan als ze dat willen een docu over Gert-Jan Segers maken. De Avrotros over Rutte en de VARA over Asscher. Dat is nou eenmaal het idee van een pluriforme omroep.

En als ze dat niet krijgen is dat niet het probleem van de VPRO of Kaag.
Niet helemaal, omroepen moeten geen verlengstuk worden van partijen en gewoon kritisch blijven. Van publiek geld heeft het publiek gewoon recht om fatsoenlijk geinformeerd te worden, bovendien krijg je anders Amerikaanse toestanden.

Een linkse omroep kan natuurlijk wel voor een linksere invalshoek kiezen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_196653342
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 12:59 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Als WNL een film over Baudet wil maken dan mogen ze dat prima doen. Dat publieke omroepen gekleurd zijn is het hele idee achter het stelsel.
Dat was het idee achter het stelsel in de jaren '50, het is inmiddels 2020. We zijn van verzuiling naar ontzuiling gegaan. Zulke kritiekloze promotie in verkiezingstijd heeft een platform, dat heet Zendtijd voor Politieke Partijen, daarin hebben ze zendtijd om zelf hun propagandafilmpjes te maken. Geen enkele omroep maakt normaal gesproken dit soort films.

Het gaat er ook niet om of ze iets 'mogen'. Als ze op de buis mogen, dan mogen ze (binnen de wet) alles uitzenden wat ze willen. Dat lijkt me duidelijk. Het gaat erom of het wenselijk is. Mensen gaan zien dat een ooit vrijzinnige omroep als de VPRO nu partijpropaganda gaat maken voor n progressieve partij. Dan gaan rechtse mensen dat ook van WNL verwachten. Doet WNL dat niet (wegens surplus aan innerlijke beschaving), dan groeit de steun voor een ON! die daar wat schaamtelozer in is.

Dan is het niet een vraag van of het mag of niet, maar of je dat moet willen of niet. Een hele simpele als-dan redenering, maar als je die poneert ben je alt-right (ik kom uit een typisch VPRO-gezin, maar dat terzijde). En dat is precies het gevolg, je creert echokamers waar alleen maar op de anderen gescholden wordt. Zie de VS waar deze rol door commercile omroepen wordt vervuld, moeten we dat dan hier met gemeenschapsgeld doen?
  donderdag 10 december 2020 @ 13:22:01 #38
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_196653491
Wat is dit nou weer dan. :') Lekker belastinggeld naar een d66 reclamefilmpje man man man wat een niveau.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  donderdag 10 december 2020 @ 13:23:14 #39
459912 FlippingCoin
pi_196653511
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 13:06 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Documentairemakers moeten natuurlijk wel hun journalistieke plicht doen en er geen anderhalfuur durende lofzang van maken. BNNVARA trok vorige verkiezingen ook een documentaire in over Jesse Klaver wegens te veel in de kont kruipen.
Precies ja.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_196653653
Hoe meer aandacht ze krijgt, hoe slechter het wordt lijkt het. Eerst met #teamkaag en kieskaag.nl, waar velen bij D66 niet blij mee waren (niet in de huisstijl van D66, te veel gefocus op dat ze vrouw is ipv de inhoud), toen haar eigen post op Instagram over de keuzestress... die VPRO-docu zal ook wel weer een baksteen door het eigen ruit worden :Y
pi_196654022
Alles valt of staat toch met de manier waarop deze docu tot stand is gekomen? Als de documentairemaker samen met Kaag om tafel moet om alle mindere fragmenten te schrappen etc lijkt het mij ietwat onwenselijk maar ik gok dat geen enkele programmamaker zin heeft om mee te werken aan zoiets.

Genoeg docu's over iemand waar de hoofdpersoon er helemaal niet zo goed uit komt. Als bijv. wederom blijkt dat Kaag Nederland maar nauwelijks kent dan kan het best tegen haar gaan werken. Las laatst bijvoorbeeld ergens dat Kaag een tijd terug op een D66-congres als tafeldame in een talkshow-achtig iets zat, maar dat zij vooraf het hele idee van een tafeldame (afgekeken van DWDD) helemaal niet kende.

En verder ook wel een beetje ophef omdat het D66 betreft denk ik hoor. Kan me niet voorstellen dat een documentaire over Lilian Marijnissen of Kees van der Staaij zulke reacties vooraf zou oproepen.
  donderdag 10 december 2020 @ 14:14:22 #42
459912 FlippingCoin
pi_196654420
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 13:49 schreef Raw85 het volgende:
Alles valt of staat toch met de manier waarop deze docu tot stand is gekomen? Als de documentairemaker samen met Kaag om tafel moet om alle mindere fragmenten te schrappen etc lijkt het mij ietwat onwenselijk maar ik gok dat geen enkele programmamaker zin heeft om mee te werken aan zoiets.

Genoeg docu's over iemand waar de hoofdpersoon er helemaal niet zo goed uit komt. Als bijv. wederom blijkt dat Kaag Nederland maar nauwelijks kent dan kan het best tegen haar gaan werken. Las laatst bijvoorbeeld ergens dat Kaag een tijd terug op een D66-congres als tafeldame in een talkshow-achtig iets zat, maar dat zij vooraf het hele idee van een tafeldame (afgekeken van DWDD) helemaal niet kende.

En verder ook wel een beetje ophef omdat het D66 betreft denk ik hoor. Kan me niet voorstellen dat een documentaire over Lilian Marijnissen of Kees van der Staaij zulke reacties vooraf zou oproepen.
Natuurlijk wel wat een kolder zeg, zie de docu over Jesse. Begint wel een standaard d66 riedeltje te worden hoo dat oh omdat ik moslim/vrouw/d66 ben...
  donderdag 10 december 2020 @ 14:14:30 #43
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196654422
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 13:31 schreef MrBadGuy het volgende:
Hoe meer aandacht ze krijgt, hoe slechter het wordt lijkt het. Eerst met #teamkaag en kieskaag.nl, waar velen bij D66 niet blij mee waren (niet in de huisstijl van D66, te veel gefocus op dat ze vrouw is ipv de inhoud), toen haar eigen post op Instagram over de keuzestress... die VPRO-docu zal ook wel weer een baksteen door het eigen ruit worden :Y
Het aantal leden loopt al maanden op door Kaag dus het valt wel mee.
pi_196654643
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 14:14 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Leden =/= stemmers
pi_196654746
quote:

D'66 is verre van links.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 10 december 2020 @ 14:35:55 #46
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196654883
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 14:26 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Leden =/= stemmers
Zeker wel, leden komen gewoon uit stemmers voort. Dus als er meer zijn die zich geroepen voelen lid te worden dan schijnt ze toch een vorm van aantrekkingskracht uit te oefenen op hen.
pi_196655358
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 14:35 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Zeker wel, leden komen gewoon uit stemmers voort. Dus als er meer zijn die zich geroepen voelen lid te worden dan schijnt ze toch een vorm van aantrekkingskracht uit te oefenen op hen.
Het aantal leden correleert heel slecht met het aantal stemmers... VVD is bij lange na niet de grootste qua leden (CDA, PvdA, SP, FvD zijn groter), terwijl SGP behoorlijk groot is qua leden. Als meer mensen lid worden van een partij betekent dit helemaal niet dat ze ook meer stemmen zullen krijgen, ook zijn de leden verre van representatief voor de stemmers (FvD stemmers zijn afgeschrokken van Baudet, de leden stemmen in grote getalen voor hem... VVD stemmers wilden Verdonk, de leden kozen Rutte). Dus nee, grote onzin.

Maar leuk voor D66 dat ze meer leden hebben weten binnen te halen, nu kijken wat er bij de verkiezingen gaat gebeuren :)
pi_196655576
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 10:44 schreef Leandra het volgende:
Overigens is dat "premier-elect" in de TT complete nonsens natuurlijk, ze is niet verkozen en zou dat ook niet worden als we een premier rechtstreeks konden kiezen.
Daarbij zakt D66 komende verkiezingen nog verder weg, dus ze zijn sowieso niet in een positie de premier te leveren.
Ze is inderdaad nooit verkozen, sterker nog ze staat bij de aanstaande verkiezingen voor het eerst op een kieslijst. Knap h? En ze is ook nog een vrouw. Echt fantastisch!
pi_196655611
quote:
10s.gif Op donderdag 10 december 2020 10:24 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Dit is toch om je helemaal kapot te lachen.
Hopelijk heeft ze er geen trauma aan overgehouden zeg.

Echt wereldvreemd dat volk.
Dit.

Kijk, ik snap helemaal dat op dat moment, voor die 23 jarige onzekere Sigrid, dat in haar ogen inderdaad een moeilijke tijd was. Ik geloof meteen dat ze daar mee geworsteld heeft.

Maar als dit je verhaal is waarmee je een connectie probeert te maken met anderen die in een moeilijke tijd verkeren, dan ben je echt alle realiteitszin verloren.
"Pools are perfect for holding water"
pi_196656341
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 14:14 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Jullie willen toch niet de SP van het midden worden?

Uitslagenavond, zetels ingeleverd. En dan de lijsttrekker: "Ja we hebben een geweldige campagne gevoerd en recordaantallen nieuwe leden ingeschreven. De uitslag is teleurstellend maar wij gaan door om Nederland te veranderen!" :')
  donderdag 10 december 2020 @ 16:22:56 #51
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196657109
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 14:59 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Het aantal leden correleert heel slecht met het aantal stemmers... VVD is bij lange na niet de grootste qua leden (CDA, PvdA, SP, FvD zijn groter), terwijl SGP behoorlijk groot is qua leden. Als meer mensen lid worden van een partij betekent dit helemaal niet dat ze ook meer stemmen zullen krijgen, ook zijn de leden verre van representatief voor de stemmers (FvD stemmers zijn afgeschrokken van Baudet, de leden stemmen in grote getalen voor hem... VVD stemmers wilden Verdonk, de leden kozen Rutte). Dus nee, grote onzin.

Maar leuk voor D66 dat ze meer leden hebben weten binnen te halen, nu kijken wat er bij de verkiezingen gaat gebeuren :)
Dat is vrij kort door de bocht geredeneerd. Leden zijn natuurlijk wat trouwer dan stemmers. Maar als over een bepaalde periode het aantal leden toeneemt of daalt dan heeft dat te maken met de populariteit van een partij. De FvD won veel leden toen Baudet populair was en nu zullen ze er vast al een berg verloren zijn.

Nieuwe leden komen nou eenmaal uit je electoraat dus zijn een prima peilstok om te zien hoe er tegenaan gekeken wordt. Dus als het aantal fors toeneemt dan is dat een goed teken.

quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 15:43 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Jullie willen toch niet de SP van het midden worden?

Uitslagenavond, zetels ingeleverd. En dan de lijsttrekker: "Ja we hebben een geweldige campagne gevoerd en recordaantallen nieuwe leden ingeschreven. De uitslag is teleurstellend maar wij gaan door om Nederland te veranderen!" :')
Natuurlijk niet. Maar ledenwinst is simpelweg een goed teken dat een leider positief ontvangen wordt door een groep mensen die dichtbij D66 staan. Waren er door haar veel opzeggingen geweest dan was dat andersom.

Het zegt niet alles, maar is in ieder geval een betere indicator dan wat reaguurders op internet allemaal schelden.
pi_196661554
PVV stelt Kamervragen over Sigrid Kaag-film op ‘NPO66’

PVV-Kamerlid Martin Bosma stelt Kamervragen over de lange film die de NPO in aanloop naar de Tweede Kamerverkiezingen gaat uitzenden over D66-ster Sigrid Kaag.

quote:
Vlak na de jaarwisseling, zo’n tweenhalve maand voor de verkiezingen, komt de VPRO met een lange documentaire over ‘premierskandidaat’ Sigrid Kaag. Dankzij financiering van het Nederlands Filmfonds is regisseur Shuchen Tan in staat geweest om de D66-politica maar liefst vijf jaar lang te volgen. Nu is de film af en komt het resultaat op televisie.

NPO66
Martin Bosma vindt dit niet kunnen en daarom stelt hij nu Kamervragen aan mediaminister Arie Slob. “Waarom brengt de NPO een uren durende reclamespot van een politicus, vlak voor de Tweede Kamerverkiezingen?”, vraagt hij onder meer.

Hij spreekt van ‘De Grote Kaagshow op NPO66’. “Bestaat er een relatie tussen deze reclamespot voor D66 en het feit dat de voorzitter van de NPO een sympathisant is van D66 en dat de directeur van de VPRO een voormalig campagneleider is van D66?”

Niet evenwichtig
De balans slaat bij de NPO veel te veel door naar linkse partijen, vindt Martin Bosma. “Hoe verhoudt zich deze zendtijd voor politieke partijen tot de Mediawet, (…) waarin staat dat deze ‘evenwichtig, pluriform, gevarieerd en kwalitatief hoogstaand is en zich tevens kenmerkt door een grote verscheidenheid naar vorm en inhoud’?”, vraagt hij dan ook.

En: “Waarom betaalt het Nederlands Filmfonds deze reclamespot? Is het een taak van een culturele subsidieclub dit te financieren? Valt deze gift in natura onder campagnefinanciering door de NPO, VPRO en het Filmfonds?”

Sinterklaasgedicht
Martin Bosma was afgelopen vrijdag nog te zien in de rubriek van Jar Ferwerda in de talkshow Beau. Daar droeg hij een Sinterklaasgedicht voor het kabinet voor.

https://www.mediacourant.(...)-kaag-film-op-npo66/
pi_196663074
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 20:37 schreef Nober het volgende:
PVV stelt Kamervragen over Sigrid Kaag-film op ‘NPO66’

PVV-Kamerlid Martin Bosma stelt Kamervragen over de lange film die de NPO in aanloop naar de Tweede Kamerverkiezingen gaat uitzenden over D66-ster Sigrid Kaag.
[..]

“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_196663513
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 12:47 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Klopt, de VPRO is van origine Tolstojistisch en de achterban bestaat van oudsher vooral uit GroenLinksstemmers.
Ehm nee, niet echt, al was het alleen al omdat de VPRO vele malen ouder is dan GL.
Wullie bin KOEL Soneal
  donderdag 10 december 2020 @ 21:58:45 #55
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_196663547
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 21:56 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ehm nee, niet echt, al was het alleen al omdat de VPRO vele malen ouder is dan GL.
Ja natuurlijk, maar komt uit de PPR/EVP-hoek. De wortels van de VPRO zijn Christelijk links (Tolstojistisch), net als die van GroenLinks.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_196663984
quote:
Aldus de man wiens partijleider een veroordeelde haatzaaier is. Inderdaad, de schaamte voorbij.
pi_196664202
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 22:20 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Aldus de man wiens partijleider een veroordeelde haatzaaier is. Inderdaad, de schaamte voorbij.
Als de boodschap je niet aanstaat, en je met je mond vol tanden staat, dan maar op de man.

Typisch weer.
pi_196664219
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 22:29 schreef Montagui het volgende:

[..]

Als de boodschap je niet aanstaat, en je met je mond vol tanden staat, dan maar op de man.

Typisch weer.
LOL!

Bosma zit zelf ook op de NPO reclame te maken voor zijn toko en zijn baas en enige partijlid is een veroordeelde haatzaaier. Dat zijn gewoon feiten.

PS: De boodschap van de PVV staat mij nooit aan :P

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 10-12-2020 22:31:50 ]
pi_196664279
Die Kaagsekte is net zo eng als mensen die denken dat alle bestuurders kinderen verkrachten
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_196666081
Dat moet heerlijk chanante tv worden _O_

Haar problemen met keuzestress snap ik volkomen, heb ik ook als ik weer eens tandpasta moet kopen. Erg vervelende ervaring maar geeft ook wel verbondenheid met haar. Een ware vrouw van het volk.
pi_196667129
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 22:31 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

LOL!

Bosma zit zelf ook op de NPO reclame te maken voor zijn toko en zijn baas en enige partijlid is een veroordeelde haatzaaier. Dat zijn gewoon feiten.

PS: De boodschap van de PVV staat mij nooit aan :P
En maar blijven wrijven. :o
pi_196668475
Als D66-stemmer in de vorige verkiezingen (ik heb het weer boven wat wat ik heb gestemd) heb ik gewoon niet zo met de tactieken van Sigrid Kaag. Het opzetten van een cultus, het benadrukken dat vrouwen worden geremd, dit soort filmpjes, bluh. In stijl vind ik GroenLinks en D66 veel minder bij me passen.
  vrijdag 11 december 2020 @ 09:58:52 #63
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196668540
Bosma wil gewoon weer geluiden die hem niet zinnen van de tv verbannen. Zo kennen we alt-right.
pi_196668582
Oh, van mij mag de documentaire, ik bedoel, er zijn rechtse en linkse omroepen, juist daarom kan het medialandschap vrij divers zijn. Maar rechts vindt het moeilijker om iets fatsoenlijks op tv te plaatsen.

Maar het is wel raar. En waarom is Sigrid Kaag zo belangrijk?
pi_196668712
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 09:58 schreef Hexagon het volgende:
Bosma wil gewoon weer geluiden die hem niet zinnen van de tv verbannen. Zo kennen we alt-right.
quote:
We kunnen niet ontkennen dat er twijfel kan ontstaan over de journalistieke onafhankelijkheid.
https://www.ad.nl/binnenl(...)h-niet-uit~a3d6117f/

quote:
2s.gif Op vrijdag 11 december 2020 10:02 schreef skrn het volgende:
Oh, van mij mag de documentaire, ik bedoel, er zijn rechtse en linkse omroepen, juist daarom kan het medialandschap vrij divers zijn. Maar rechts vindt het moeilijker om iets fatsoenlijks op tv te plaatsen.

Maar het is wel raar. En waarom is Sigrid Kaag zo belangrijk?
Welke rechtse omroepen zijn er dan allemaal?

Kaag is belangrijk want ze heeft een vagina ga je schamen terwijl je je verdiept in inclusiviteit en diversiteit.
  vrijdag 11 december 2020 @ 10:14:52 #66
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196668743
quote:
Dat moeten omroepen verder zelf bepalen. En verder heb je de docu nog niet gezien dus loop je op zaken vooruit.

quote:
Powned, WNL, Avrotros, kies maar uit
pi_196668776
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 10:12 schreef Nober het volgende:

[..]

Kaag is belangrijk want ze heeft een vagina ga je schamen terwijl je je verdiept in inclusiviteit en diversiteit.
Rechts hebben we sowieso WNL en PowNed, ik zou zelfs willen zeggen dat de echt zeer rechtse vleugel zo beter bediend is dan de echt zeer linkse vleugel van Nederland.

Maar goed, dit gaat natuurlijk ook niet om zeer links, D66 kun je niet eens links noemen en Kaag lijkt me ook niet echt de linkervleugel van de partij.
pi_196668836
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 10:14 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dat moeten omroepen verder zelf bepalen. En verder heb je de docu nog niet gezien dus loop je op zaken vooruit.
[..]

Powned, WNL, Avrotros, kies maar uit
Eenvandaag, Buitenhof, Goedemorgen Nederland, WNL op zondag... rechts?
  vrijdag 11 december 2020 @ 10:25:04 #69
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196668869
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 10:22 schreef Nober het volgende:

[..]

Eenvandaag, Buitenhof, Goedemorgen Nederland, WNL op zondag... rechts?
Voor sommigen hier is natuurlijk alles wat geen PVV/FvD is links.
pi_196669562
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2020 10:17 schreef Hanca het volgende:

[..]

Rechts hebben we sowieso WNL en PowNed, ik zou zelfs willen zeggen dat de echt zeer rechtse vleugel zo beter bediend is dan de echt zeer linkse vleugel van Nederland.

Maar goed, dit gaat natuurlijk ook niet om zeer links, D66 kun je niet eens links noemen en Kaag lijkt me ook niet echt de linkervleugel van de partij.
Kaag is gewoon slim genoeg om wat linkse jongeren aan te trekken die waarde hechten aan een vrouwelijke premier, gender-ideologie, klimaat, ruimhartiger migratiebeleid en wat vage 'hope and change'-retoriek. En die er eventjes overheen kijken dat ze gewoon een economische liberaal is die opkomt voor de grote bedrijven die het al zo zwaar hebben. En leider van een partij die liever met rechts regeert dan met links.

Studenten of net afgestudeerden die D66 stemmen, dat is net zoiets als lagere of lagere middenklasse mensen die FVD of PVV stemmen, niet wetende wat voor neoliberale standpunten die partijen hebben. Het is een soort spiegelbeeld van die partijen. Het is populisme maar dan voor een andere doelgroep. Salonpopulisme.

Het goede nieuws is dat Kaag nooit premier gaat worden, daarvoor is de doelgroep te klein. De hele poppenkast is meer om wat twijfelende stemmers van GroenLinks terug te winnen, zodat D66 groot genoeg blijft om onmisbaar te zijn in Rutte-4.

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 10:25 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Voor sommigen hier is natuurlijk alles wat geen PVV/FvD is links.
Ja M is natuurlijk ook een kneiter-conservatief christelijk programma, dat zie je wel aan het feit dat het van de KRO-NCRV is. Er staat een 'K' en een 'C' in de omroepnaam, dus het moet wel waar zijn. :')
pi_196669593
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 06:56 schreef Montagui het volgende:

[..]

En maar blijven wrijven. :o
Uiteraard, ik blijf Wilders een schandvlek voor de Nederlandse politiek vinden. Jij mag hem een held vinden, hoor, maar de opmerkingen van Bosma waren natuurlijk gewoon hypocriet gezien zijn eigen NPO optredens.
  vrijdag 11 december 2020 @ 11:15:53 #72
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196669597
quote:
Ja M is natuurlijk ook een kneiter-conservatief christelijk programma, dat zie je wel aan het feit dat het van de KRO-NCRV is. Er staat een 'K' en een 'C' in de omroepnaam, dus het moet wel waar zijn. :')
Voor conservatief christelijke programma's kun je bij de EO terecht
pi_196670136
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 11:15 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Uiteraard, ik blijf Wilders een schandvlek voor de Nederlandse politiek vinden. Jij mag hem een held vinden, hoor, maar de opmerkingen van Bosma waren natuurlijk gewoon hypocriet gezien zijn eigen NPO optredens.
Grappig. Wilders is niet mijn held. Maar goed jij mag hem zo blijven noemen, ik vind Kaag bv een eng mens.

Ieder zijn meug.
pi_196670262
quote:
De VPRO was ooit dwars, opstandig, kritisch en nieuwsgierig. Tegenwoordig zijn ze gewoon die grootkapitalistische globalistische bakerpraatjes aan eht verkopen. Genant is het.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 11 december 2020 @ 12:49:05 #75
480574 Smegma.
pi_196670920
Is Kaag nog wel houdbaar? Het lijkt er steeds meer op dat ze weet had van de sexuele intimidatie van deze man en signalen wijzen op een breder verspreidde MeToo-cultuur binnen de partij (overigens niet ongebruikelijk binnen de politiek). Allemaal vrij pijnlijk voor een vrouwenvoorvechterspartij als D66.
  vrijdag 11 december 2020 @ 12:59:58 #76
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196671091
Natuurlijk is ze dat. Dit zijn meer partijbestuur issues.
pi_196682939
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 12:49 schreef Smegma. het volgende:
Is Kaag nog wel houdbaar? Het lijkt er steeds meer op dat ze weet had van de sexuele intimidatie van deze man en signalen wijzen op een breder verspreidde MeToo-cultuur binnen de partij (overigens niet ongebruikelijk binnen de politiek). Allemaal vrij pijnlijk voor een vrouwenvoorvechterspartij als D66.
Dit speelt allemaal voor de tijd van Kaag. Degene die beschuldigd wordt is formeel op een zijspoor gezet. Het schijnt dat Kaag wel eens kop koffie met m heeft gedronken. Of dat handig is kun je betwisten, aan de andere kant is die kwestie blijkbaar onderling geschikt. Zo iemand hoef je dan ook niet als een melaatse te negeren...
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_196684352
Veel ophef over deze film zeg. Maar dat in WNL praatprogramma's 9 van de 10 keer enkel VVD'ers uitgenodigd worden die daar zonder enig kritisch tegengeluid hun onzin mogen uiten daar hoor je dan weer helemaal niemand over.
pi_196684676
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 06:54 schreef Bondsrepubliek het volgende:
Veel ophef over deze film zeg. Maar dat in WNL praatprogramma's 9 van de 10 keer enkel VVD'ers uitgenodigd worden die daar zonder enig kritisch tegengeluid hun onzin mogen uiten daar hoor je dan weer helemaal niemand over.
Dat de boosrechtse typetjes graag selectief verontwaardigd zijn is natuurlijk geen nieuws. Daar knapt nu eenmaal altijd iets als het over D66 gaat...
Overigens verwacht ik dat het een tenenkrommende documentaire wordt over een in haar rol worstelende Kaag. Was nog leuker geweest als ze de onvermijdelijke verkiezingsnederlaag in maart nog even mee hadden genomen in die docu :9.
  zaterdag 12 december 2020 @ 08:41:27 #80
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196684842
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 01:28 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Dit speelt allemaal voor de tijd van Kaag. Degene die beschuldigd wordt is formeel op een zijspoor gezet. Het schijnt dat Kaag wel eens kop koffie met m heeft gedronken. Of dat handig is kun je betwisten, aan de andere kant is die kwestie blijkbaar onderling geschikt. Zo iemand hoef je dan ook niet als een melaatse te negeren...
Wat ook speelt is dat Kaag behoorlijk nieuw is binnen D66 en hij zich vast niet voorgesteld zal hebben met "Hallo ik ben Frans en mijn hobby is vrouwen lastig vallen."

Dit is verder een kwestie waar het partijbestuur verantwoordelijk is. Die laten BING nu een onderzoek doen. Op basis daarvan zullen we zien of er iets mis is in de organisatiestructuur waardoor dit soort problemen niet goed worden afgehandeld. Iedere grote organisatie loopt namelijk risico dat dit soort dingen gebeuren. Dus dan moeten men daar ook op voorbereid zijn.
pi_196685015
pi_196685083
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 09:16 schreef Nober het volgende:
[ afbeelding ]
Wat een verzuurd stukje.
pi_196685105
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 09:16 schreef Nober het volgende:
[ afbeelding ]
Nu nog de vraag of deze meneer weggezet moet worden als boosrechts of alt-right. Want wat hij doet kan niet.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zaterdag 12 december 2020 @ 09:52:00 #84
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196685257
Een of andere zuurrechtse columnist vind D66 stom. Wat een nieuws.
  zaterdag 12 december 2020 @ 10:04:42 #85
459912 FlippingCoin
pi_196685357
Och och wat een niveau weer in POL iedereen die het er niet mee eens is is weer zuurrechts, alt-right bla bla bla. :Z
pi_196685386
Wel een terecht stukje van Hoogland. Al is de toon zuur.
pi_196685419
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 10:08 schreef skrn het volgende:
Wel een terecht stukje van Hoogland. Al is de toon zuur.
Voor mij overschaduwde daarmee de vorm de inhoud. Door die toon haak ik snel af.
  zaterdag 12 december 2020 @ 10:10:54 #88
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196685424
quote:
16s.gif Op zaterdag 12 december 2020 10:04 schreef FlippingCoin het volgende:
Och och wat een niveau weer in POL iedereen die het er niet mee eens is is weer zuurrechts, alt-right bla bla bla. :Z
Er is ook weinig anders over te zeggen bij die voorspelbare roep om onwelgevallige programma's te weren waarbij de VPRO gewoon in zijn recht staat dat te doen.

Dat patroon zie je wel vaker terugkomen bij dat soort lui als het om vrije media gaat. Alles dat niet in hun straatje past moet weg.
  zaterdag 12 december 2020 @ 10:12:48 #89
459912 FlippingCoin
pi_196685447
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 10:10 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Er is ook weinig anders over te zeggen bij die voorspelbare roep om onwelgevallige programma's te weren waarbij de VPRO gewoon in zijn recht staat dat te doen.

Dat patroon zie je wel vaker terugkomen bij dat soort lui als het om vrije media gaat. Alles dat niet in hun straatje past moet weg.
Het is heerlijk simpel rechts kermen zodat je niet hoeft na te denken en ook typisch POL, maar ik zie al verschillende users die ik toch een stuk linkser inschat dan jijzelf dezelfde kritiek uiten.
  zaterdag 12 december 2020 @ 10:15:21 #90
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196685472
quote:
16s.gif Op zaterdag 12 december 2020 10:12 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Het is heerlijk simpel rechts kermen zodat je niet hoeft na te denken en ook typisch POL, maar ik zie al verschillende users die ik toch een stuk linkser inschat dan jijzelf dezelfde kritiek uiten.
Nou die Hoogland is gewoon allerlei alt-right riedeltjes over de NPO aan het verspreiden. Dat mag gewoon gezegd.
pi_196685490
quote:
16s.gif Op zaterdag 12 december 2020 10:12 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Zolang we eigenlijk nog niks weten over inhoud en toon van die docu is veel kritiek natuurlijk wel wat voorbarig. Die kritiek is er dan vooral omdat het over een D66-politica gaat, dergelijke vrouwen zijn voor veel mensen uit een bepaalde hoek gewoon een geweldige trigger om boos te worden.

Maar goed, ik blijf er bij dat het interessanter zou zijn om de verkiezingen ook mee te nemen in zo'n docu. Ik verwacht dat die een drama worden voor Kaag en D66 met alle bijkomende emoties. En mocht het een succes worden, dan zijn de emoties natuurlijk ook een mooi hoogtepunt voor zo'n docu.
  zaterdag 12 december 2020 @ 10:18:55 #92
459912 FlippingCoin
pi_196685499
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 10:15 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nou die Hoogland is gewoon allerlei alt-right riedeltjes over de NPO aan het verspreiden. Dat mag gewoon gezegd.
Die persoon ken ik niet maar dat was niet het startsein voor de klaagzang over rechts in dit topic. :+
  zaterdag 12 december 2020 @ 10:20:31 #93
459912 FlippingCoin
pi_196685519
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2020 10:17 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Zolang we eigenlijk nog niks weten over inhoud en toon van die docu is veel kritiek natuurlijk wel wat voorbarig. Die kritiek is er dan vooral omdat het over een D66-politica gaat, dergelijke vrouwen zijn voor veel mensen uit een bepaalde hoek gewoon een geweldige trigger om boos te worden.

Maar goed, ik blijf er bij dat het interessanter zou zijn om de verkiezingen ook mee te nemen in zo'n docu. Ik verwacht dat die een drama worden voor Kaag en D66 met alle bijkomende emoties. En mocht het een succes worden, dan zijn de emoties natuurlijk ook een mooi hoogtepunt voor zo'n docu.
Inhoudelijk over de documentaire kan ik nog weinig anders zeggen dan wat ik lees van anderen, de timing vind ik echter zeer bedenkelijk.
pi_196685561
quote:
99s.gif Op zaterdag 12 december 2020 09:32 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Nu nog de vraag of deze meneer weggezet moet worden als boosrechts of alt-right. Want wat hij doet kan niet.
In ieder geval geen alt-links, extreemlinks, Maoist, Potist, Stalinist.

zaterdag 12 december 2020 @ 10:24:59 #95
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196685562
quote:
16s.gif Op zaterdag 12 december 2020 10:20 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Inhoudelijk over de documentaire kan ik nog weinig anders zeggen dan wat ik lees van anderen, de timing vind ik echter zeer bedenkelijk.
De VPRO zal vast een hen goed gezinde partijleider een steuntje willen geven.

Maar dat mag gewoon. Dat is het idee van de verschillende omroepen.
pi_196685617
quote:
16s.gif Op zaterdag 12 december 2020 10:20 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

In campagnetijd is de aandacht voor politici nu eenmaal groter. Voor een documentairemaker die vijf jaar aan een project werkt (dus zeer ruim voor iets bekend werd over de leiderschapsambities van Kaag) maakt dat kans op een leuk bereik van haar docu een stuk groter. Dat is dus gewoon een kwestie van vraag en aanbod. Een jaar van de verkiezingen was zoiets vermoedelijk weggedrukt op een maandagavond na 23.00 op NPO3 zodat alleen de echte liefhebbers het zullen kijken.
  zaterdag 12 december 2020 @ 10:33:20 #97
459912 FlippingCoin
pi_196685648
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 10:24 schreef Hexagon het volgende:

[..]

De VPRO zal vast een hen goed gezinde partijleider een steuntje willen geven.

Maar dat mag gewoon. Dat is het idee van de verschillende omroepen.
Maar noeten we dat willen? Omroepen die niet meer zijn dan een reclameblok voor een partij?
  zaterdag 12 december 2020 @ 10:33:35 #98
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196685658
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2020 10:31 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

In campagnetijd is de aandacht voor politici nu eenmaal groter. Voor een documentairemaker die vijf jaar aan een project werkt (dus zeer ruim voor iets bekend werd over de leiderschapsambities van Kaag) maakt dat kans op een leuk bereik van haar docu een stuk groter. Dat is dus gewoon een kwestie van vraag en aanbod. Een jaar van de verkiezingen was zoiets vermoedelijk weggedrukt op een maandagavond na 23.00 op NPO3 zodat alleen de echte liefhebbers het zullen kijken.
De VPRO hoeft zich helemaal niet te verdedigen want ze doen helemaal niets verkeerd.
pi_196685702
quote:
16s.gif Op zaterdag 12 december 2020 10:33 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Maar noeten we dat willen? Omroepen die niet meer zijn dan een reclameblok voor een partij?
Zo zijn ze ooit ook ontstaan, als spreekbuis voor een bepaalde zuil of groepering. Heeft ook zo zijn charmes. En vpro kennende zal het echt geen groot reclameblok voor Kaag zijn...
  zaterdag 12 december 2020 @ 10:40:45 #100
459912 FlippingCoin
pi_196685738
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2020 10:36 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Zo zijn ze ooit ook ontstaan, als spreekbuis voor een bepaalde zuil of groepering. Heeft ook zo zijn charmes. En vpro kennende zal het echt geen groot reclameblok voor Kaag zijn...
Dus jij verwacht wel enig kritische noot in de documentaire?
  zaterdag 12 december 2020 @ 10:41:42 #101
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196685749
quote:

[..]

Dat zijn ze ook niet. Het is niet alsof Kaag nu ineens een wekelijkse propagandashow krijgt. Maar dat een VPRO liever een Kaag wat zendtijd geeft dan Wopke Hoekstra is gewoon deel van het systeem

Net als de EO een docu over Gert-Jan Segers mag maken en MAX er een over Liane de Haan.
  zaterdag 12 december 2020 @ 10:44:48 #102
459912 FlippingCoin
pi_196685786
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 10:41 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dat zijn ze ook niet. Het is niet alsof Kaag nu ineens een wekelijkse propagandashow krijgt. Maar dat een VPRO liever een Kaag wat zendtijd geeft dan Wopke Hoekstra is gewoon deel van het systeem

Net als de EO een docu over Gert-Jan Segers mag maken en MAX er een over Liane de Haan.
Ik hoop dat dit ook niet gaat gebeuren, vind het maar een wanvertoning.
pi_196685795
quote:
16s.gif Op zaterdag 12 december 2020 10:40 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Dus jij verwacht wel enig kritische noot in de documentaire?
Ik verwacht niet echt een mening in een docu. Die hebben over het algemeen toch meer een observerend karakter. En als er mindere kant zijn waargenomen, dan zullen die ook uitgezonden worden.
  zaterdag 12 december 2020 @ 10:46:58 #104
459912 FlippingCoin
pi_196685808
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2020 10:45 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Ik verwacht niet echt een mening in een docu. Die hebben over het algemeen toch meer een observerend karakter. En als er mindere kant zijn waargenomen, dan zullen die ook uitgezonden worden.
Politieke documentaires zijn naar mijn ervaring zeer zelden zonder mening.
  zaterdag 12 december 2020 @ 10:52:19 #105
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196685872
quote:
16s.gif Op zaterdag 12 december 2020 10:44 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ik hoop dat dit ook niet gaat gebeuren, vind het maar een wanvertoning.
Dan is er nog altijd het wijze advies van Doe Maar

pi_196685887
quote:
16s.gif Op zaterdag 12 december 2020 10:46 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Politieke documentaires zijn naar mijn ervaring zeer zelden zonder mening.
Is dat zo? Zeker in Nederland.
  zaterdag 12 december 2020 @ 10:58:04 #107
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_196685943
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2020 10:36 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Het is ondertussen toch wel een beetje een achterhaald systeem denk ik.. ga eens even googlen hoeveel leden de omroepen nog hebben. Ben wel benieuwd.

Wat voor systeem er in de plaats moet komen heb ik niet echt een idee over..

Edit, zo even snel gezien toch nog over de drie miljoen in 2014, al was het in 2009 nog een stuk meer.
https://app.nos.nl/datavisualisatie/grafiek/35gqQ/fs.html
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  zaterdag 12 december 2020 @ 11:56:19 #108
480574 Smegma.
pi_196686976
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 01:28 schreef TheVulture het volgende:

[..]

De beschuldigde persoon was(?) tot voor kort een adviseur van Kaag. De zaak komt dichter bij Kaag dan jij voorstelt.

"D66-partijleider Sigrid Kaag laat onderzoek doen naar mogelijke intimidatie door een van haar adviseurs. Frans van Drimmelen, al decennia actief binnen D66 en een invloedrijke lobbyist op het Binnenhof, zou in 2016 een vrouwelijk D66-lid gentimideerd en gestalkt hebben. Dat verhaal ging binnen de partij al jaren rond en verscheen woensdagavond online in een anoniem relaas."

https://www.nrc.nl/nieuws(...)tie-pleegde-a4023357
  zaterdag 12 december 2020 @ 11:58:25 #109
480574 Smegma.
pi_196687014
quote:
99s.gif Op zaterdag 12 december 2020 09:32 schreef bijdehand het volgende:

[..]

quote:
16s.gif Op zaterdag 12 december 2020 10:04 schreef FlippingCoin het volgende:
Jullie kregen snel gelijk. Want ieder theelepeltje kritiek op D66 of NPO maakt je volgens sommigen direct alt-right of boosrechts.
pi_196687031
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 11:56 schreef Smegma. het volgende:

[..]

De beschuldigde persoon was(?) tot voor kort een adviseur van Kaag. De zaak komt dichter bij Kaag dan jij voorstelt.

"D66-partijleider Sigrid Kaag laat onderzoek doen naar mogelijke intimidatie door een van haar adviseurs. Frans van Drimmelen, al decennia actief binnen D66 en een invloedrijke lobbyist op het Binnenhof, zou in 2016 een vrouwelijk D66-lid gentimideerd en gestalkt hebben. Dat verhaal ging binnen de partij al jaren rond en verscheen woensdagavond online in een anoniem relaas."

Hij is/was haar campagneleider. En dat terwijl ze op de hoogte was van alles
Jij bent het zonnetje!!!
  zaterdag 12 december 2020 @ 12:03:42 #111
480574 Smegma.
pi_196687123
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2020 11:59 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Hij is/was haar campagneleider. En dat terwijl ze op de hoogte was van alles
Kun je nagaan.
pi_196687188
Hopelijk pikken ze deze episode van het drama nog wel even mee in de docu :9.
  zaterdag 12 december 2020 @ 12:11:56 #113
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196687268
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 11:56 schreef Smegma. het volgende:

[..]

Ja en?

Hij heeft zich aan haar voorgesteld als "Hallo ik ben Frans, je weet wel die kerel die hier vrouwtjes lastig valt"?
  zaterdag 12 december 2020 @ 12:14:14 #114
480574 Smegma.
pi_196687309
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 12:11 schreef Hexagon het volgende:
Dat verhaal ging binnen de partij al jaren rond en verscheen woensdagavond online in een anoniem relaas."
Deflectie middels karikatuur, lees de volgende zin nog eens: "Dat verhaal ging binnen de partij al jaren rond en verscheen woensdagavond online in een anoniem relaas."

Of we komen weer terug bij stap 1: Kaag is zo ver verwijderd van normale menselijke interactie dat dit soort signalen niet zijn opgevallen of niet aan haar zijn medegedeeld.
pi_196687377
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 12:14 schreef Smegma. het volgende:

[..]

Deflectie middels karikatuur, lees de volgende zin nog eens: "Dat verhaal ging binnen de partij al jaren rond en verscheen woensdagavond online in een anoniem relaas."

Of we komen weer terug bij stap 1: Kaag is zo ver verwijderd van normale menselijke interactie dat dit soort signalen niet zijn opgevallen of niet aan haar zijn medegedeeld.
Ze kwam natuurlijk van buitenaf en met haar ministerschap heeft ze ook geen groot partijpolitiek profiel. Ze heeft vermoedelijk dus pas toen ze zich kandidaat stelde echt serieus met het interne gedoe kennisgemaakt. En dat in een raar jaar (zonder congressen e.d. waar je even lekker wat roddels meekrijgt).
Dat ze dit (nog) niet wist kan ik daarmee eventueel nog wel geloven.
pi_196687389
Ik vind het wel grappig dat op het moment dat zoiets als dit publiekelijk bekend wordt het verweer van de d66'ers is dat het al jaren bekend is binnen de partij

Ja dat maakt het oke allemaal
Jij bent het zonnetje!!!
  zaterdag 12 december 2020 @ 12:24:21 #117
480574 Smegma.
pi_196687473
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2020 12:18 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Ze kwam natuurlijk van buitenaf en met haar ministerschap heeft ze ook geen groot partijpolitiek profiel. Ze heeft vermoedelijk dus pas toen ze zich kandidaat stelde echt serieus met het interne gedoe kennisgemaakt. En dat in een raar jaar (zonder congressen e.d. waar je even lekker wat roddels meekrijgt).
Dat ze dit (nog) niet wist kan ik daarmee eventueel nog wel geloven.
Je hebt voor dit soort informatie geen congres nodig. Dit type ophef zou binnen een politieke partij een Chefsache moeten zijn. Ben je weleens lid geweest van een partij, of politiek actief geweest?
  zaterdag 12 december 2020 @ 12:24:44 #118
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196687476
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2020 12:19 schreef Mortaxx het volgende:
Ik vind het wel grappig dat op het moment dat zoiets als dit publiekelijk bekend wordt het verweer van de d66'ers is dat het al jaren bekend is binnen de partij

Nouja die kwestie uit 2016 is met de politie afgehandeld, dus men heeft het bij de autoriteiten gemeld en de man in kwestie zal wel een strafblad hebben. Het heeft geen noodzaak dat dan verder in de krant te gaan zetten.
pi_196687477
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2020 12:19 schreef Mortaxx het volgende:

Ben overigens bang dat dit in elke partij volop gebeurt. #metoo heeft de politiek nog niet echt gezuiverd.
  zaterdag 12 december 2020 @ 12:29:03 #120
480574 Smegma.
pi_196687549
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2020 12:24 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Ben overigens bang dat dit in elke partij volop gebeurt. #metoo heeft de politiek nog niet echt gezuiverd.
Het gebeurt ook in elke partij, sommigen meer dan anderen, met name bij liberale partijen. Het is bekend dat er aardig wat afgeneukt, gezopen en gebruikt wordt in de Tweede Kamer, maar sluit ook zeker de regionale en lokale politiek niet uit.

Specifiek over zo'n kwestie als dit hadden en hebben zeker de drie bestuurspartijen van die mannen waar je langs moet om hun zegen te krijgen als vrouw, maar ook als man, zij het op een andere manier.
  zaterdag 12 december 2020 @ 12:31:59 #121
480574 Smegma.
pi_196687585
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 12:24 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nouja die kwestie uit 2016 is met de politie afgehandeld, dus men heeft het bij de autoriteiten gemeld en de man in kwestie zal wel een strafblad hebben. Het heeft geen noodzaak dat dan verder in de krant te gaan zetten.
Nee, maar het ging al jaren rond in de partij. Kaag had het moeten weten en zich nooit moeten associren met deze man.
  zaterdag 12 december 2020 @ 12:32:05 #122
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_196687586
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 12:24 schreef Hexagon het volgende:
Het heeft geen noodzaak dat dan verder in de krant te gaan zetten.
Nee, precies, onwelgevallig nieuws over de partij voor wiens fan, die weliswaar zijn haren & HAFMO plaatje verliest, maar niet zijn streken, moet maar zo snel mogelijk uit de kranten.

En in dat andere topic onverdroten verder met letterlijk op elke slak zout leggen, als het bv baudet c.s. betreft.
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 12 december 2020 @ 12:36:10 #123
480574 Smegma.
pi_196687654
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 december 2020 12:32 schreef ExTec het volgende:

[..]

Nee, precies, onwelgevallig nieuws over de partij voor wiens fan, die weliswaar zijn haren & HAFMO plaatje verliest, maar niet zijn streken, moet maar zo snel mogelijk uit de kranten.

En in dat andere topic onverdroten verder met letterlijk op elke slak zout leggen, als het bv baudet c.s. betreft.
Dat laatste is zo waar. Normaal ageert Hexagon zo tegen "alt-right mediacensuur", Poolse of Hongaarse toestanden. Nu komt het dichtbij en wil hij het graag zien verdwijnen.

Het is een echte D66'er: Anderen op hoge toon de maat nemen, maar duiken wanneer de vinger in omgekeerde richting geheven wordt.
  zaterdag 12 december 2020 @ 12:38:19 #124
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196687689
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 12:31 schreef Smegma. het volgende:

[..]

Nee, maar het ging al jaren rond in de partij. Kaag had het moeten weten en zich nooit moeten associren met deze man.
"Het ging al jaren rond" is natuurlijk niet echt een meetbare bewering.
  zaterdag 12 december 2020 @ 12:40:52 #125
480574 Smegma.
pi_196687734
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 12:38 schreef Hexagon het volgende:

[..]

NRC, geen slechte krant, zeker niet voor D66, schrijft dit in een artikel. Daar is onderzoek voor gedaan en daar zullen bronnen voor zijn geraadpleegd.

Of zijn de ooggetuigenbeschrijvingen van het dinertje waar FvD klapte ook niet meetbaar, want "van horen zeggen" van mensen die mogelijk belangen hebben om Baudet eruit te werken?

Of, laat ik het simpeler stellen: Het ging al jaren rond dat Baudet een racist is.
  zaterdag 12 december 2020 @ 12:45:30 #126
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_196687808
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 10:33 schreef Hexagon het volgende:

[..]

De VPRO hoeft zich helemaal niet te verdedigen want ze doen helemaal niets verkeerd.
Het word je meermaals duidelijk gevraagd, maar hoe voorspelbaar, blijft het antwoord gewoon uit:

quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 13:11 schreef Vasilevski het volgende:
Het gaat er ook niet om of ze iets 'mogen'. Als ze op de buis mogen, dan mogen ze (binnen de wet) alles uitzenden wat ze willen. Dat lijkt me duidelijk. Het gaat erom of het wenselijk is.

[......]

Zie de VS waar deze rol door commercile omroepen wordt vervuld, moeten we dat dan hier met gemeenschapsgeld doen?
quote:

[..]

Dus beste D66 tegen beterweten in-apologeet, doet u ons eens een waardeoordeel over dit fenomeen?

Je hoeft niet op te merken dat het allemaal volgens de regeltjes is, er word gevraagd aan of je dit een goed idee vind, zo ja, waarom, zo nee, waarom niet?

Of mogen we wachten op dat waardeoordeel tot er een keer onversneden propaganda komt van iemand die je niet bevalt? :)
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 12 december 2020 @ 12:47:28 #127
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_196687844
quote:

[..]

Ow, dat eleitaire figuur waarvan haar kinderen zelf opmerken dat ze van de wereld is "wist het niet"?

Dus we mogen haar gewoon ongeinformeerd noemen?
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 12 december 2020 @ 13:02:42 #128
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196688106
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 december 2020 12:32 schreef ExTec het volgende:

[..]

Er moet niets uit de krant. Ze mogen er prima over publiceren. Kaag beantwoord ook gewoon de vragen en gaat niet lopen roepen dat dit een links mediacomplot is.

Het is alleen niet zo dat organisatie te te maken hebben met zaken waar grensoverschrijdend gedrag is geweest, dit hier dan maar persberichten aan moeten gaan wijden. Er wordt aangifte gedaan bij de politie en de dader krijgt een proces. Daarbij is het belang van de betrokkenen leidend en niet dat van de sensatiezoeker.
  zaterdag 12 december 2020 @ 13:10:58 #129
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_196688254
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 13:02 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Er moet niets uit de krant. Ze mogen er prima over publiceren. Kaag beantwoord ook gewoon de vragen en gaat niet lopen roepen dat dit een links mediacomplot is.
Als jij rept over dat er geen noodzaak is, om het in de kranten te hebben, heb je natuurlijk over je eigen voorkeuren, en je voorkeuren alleen - maar daar zien we nu vanaf? :)

Weer anderen zien geen namelijk geen noodzaak in jouw meest prominte hobby, spijkers op laag water zoeken richting partijen die je niet bevallen, en daar voornamelijk veel guilt by association projecteren ;)

quote:
Het is alleen niet zo dat organisatie te te maken hebben met zaken waar grensoverschrijdend gedrag is geweest, dit hier dan maar persberichten aan moeten gaan wijden. Er wordt aangifte gedaan bij de politie en de dader krijgt een proces. Daarbij is het belang van de betrokkenen leidend en niet dat van de sensatiezoeker.
Jah.

Tenzij het leidend voorwerp iets FvD is ofzo, dan gaan alle sensatie-zoek registers open, h? :)

Voor de goede orde; ik vind het allemaal wel nieuwswaardig.

Maar zolang jij als het D66 betreft netjes A roept, en we hoeven maar een FvD topic te openen, en we zien meneer Hexgon vol op de B toets hangen, blijft jou wijzen op je hypocrisie zo groot als een zepelin prijsschieten :)
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 12 december 2020 @ 13:27:31 #130
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196688584
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 december 2020 13:10 schreef ExTec het volgende:

[..]

Als jij rept over dat er geen noodzaak is, om het in de kranten te hebben, heb je natuurlijk over je eigen voorkeuren, en je voorkeuren alleen - maar daar zien we nu vanaf? :)

Weer anderen zien geen namelijk geen noodzaak in jouw meest prominte hobby, spijkers op laag water zoeken richting partijen die je niet bevallen, en daar voornamelijk veel guilt by association projecteren ;)

Jah.

Tenzij het leidend voorwerp iets FvD is ofzo, dan gaan alle sensatie-zoek registers open, h? :)

Voor de goede orde; ik vind het allemaal wel nieuwswaardig.

Maar zolang jij als het D66 betreft netjes A roept, en we hoeven maar een FvD topic te openen, en we zien meneer Hexgon vol op de B toets hangen, blijft jou wijzen op je hypocrisie zo groot als een zepelin prijsschieten :)
Ik houd best van sensatie. Maar ik heb niet per se iets te maken met eventuele gevallen van grensoverschrijdend gedrag binnen andere partijen. Als het gekozen politici of bestuurders zou betreffen dan zou het me nog aangaan. Maar daar gaat het hier niet over.

Ik kan me ook geen vergelijkbaar geval bij de FvD voor de geest halen tot dusver. Daar heeft het toch echt met politieke denkbeelden te maken.
  zaterdag 12 december 2020 @ 13:43:39 #131
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_196688769
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 13:27 schreef Hexagon het volgende:
Maar ik heb niet per se iets te maken met eventuele gevallen van grensoverschrijdend gedrag binnen andere partijen.
Blijkbaar wel? We hoeven maar naar de andere topics te kijken?

Of je gaat voor de gelegenheid "te maken hebben met", heel erg eng definieren.

Maar dat is weinig realistisch, hij of zij die zich in de politiek beweegt leeft in een glazenhuis.

Of jij nou daadwerkelijk gekozen bent, of slechts een adviseur bent van.

quote:
Als het gekozen politici of bestuurders zou betreffen dan zou het me nog aangaan. Maar daar gaat het hier niet over.
Zowel kaag als baudet maken gebruik van hun actieve kiesrecht.

En zowel die schimmige adviseur als de erkenbrand boys, niet.

Dus het is wat verwarrend. Je etaleert weer dat je met 2 maten meet.

quote:
Ik kan me ook geen vergelijkbaar geval bij de FvD voor de geest halen tot dusver. Daar heeft het toch echt met politieke denkbeelden te maken.
Onder de streep hebben we het over negatieve publiciteit. De specifieke anotomie van de individuele gevallen is niet intersessant.
&lt;signature here&gt;.
pi_196688984
Kan het wat minder op de man aub? Probeer het eens?
  zaterdag 12 december 2020 @ 14:08:37 #133
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196689149
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 december 2020 13:43 schreef ExTec het volgende:

[..]

Blijkbaar wel? We hoeven maar naar de andere topics te kijken?

Of je gaat voor de gelegenheid "te maken hebben met", heel erg eng definieren.

Maar dat is weinig realistisch, hij of zij die zich in de politiek beweegt leeft in een glazenhuis.

Of jij nou daadwerkelijk gekozen bent, of slechts een adviseur bent van.
Te maken hebben is of ik er recht op zou moeten hebben om te weten dat persoon A aangifte heeft gedaan tegen persoon B en ik een organisatie moet verwijten dat ze het niet in een persbericht gecommuniceerd hebt.

quote:
Zowel kaag als baudet maken gebruik van hun actieve kiesrecht.

En zowel die schimmige adviseur als de erkenbrand boys, niet.

Dus het is wat verwarrend. Je etaleert weer dat je met 2 maten meet.

[..]
Onder de streep hebben we het over negatieve publiciteit. De specifieke anotomie van de individuele gevallen is niet intersessant.
Nouja ik geloof niet dat Frans van Drimmelen openlijk communiceert dat hij vrouwen lastig valt en lobbyt bij de regering om dat legaal te maken. Dat verschilt dus wel duidelijk van een club als Erkenbrand die een bepaald gedachtegoed heeft en dat uitdraagt, en die ons land wil veranderen naar hun ideaal.
pi_196689211
quote:

[..]

Kom zeg, ik heb jou ook wel vaker beweringen zien maken, gestoeld op openbare geheimen in politieke kringen.

Dat aspect is ook gewoon onderdeel van het politieke bestek. Dan is het raar om in dit geval opeens te stellen dat zoiets daadwerkelijk meetbaar moet zijn voordat het waarde heeft.
  zaterdag 12 december 2020 @ 14:15:22 #135
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196689223
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 december 2020 14:13 schreef probeer het volgende:

[..]

Kom zeg, ik heb jou ook wel vaker beweringen zien maken, gestoeld op openbare geheimen in politieke kringen.
Vast, maar ik ken ook niet iedere roddel die rond gaat natuurlijk.
pi_196689227
Ik had eigenlijk liever gezien dat ze haar gevolgd hadden vanaf 1985 toen ze als 23-jarige nog in Caro studeerde en voor de moeilijke keuze stond tussen Oxford, Cambridge of Exeter.
I´m back.
pi_196689334
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 14:15 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Vast, maar ik ken ook niet iedere roddel die rond gaat natuurlijk.
Ik mag hopen van niet. Maar dan moet je toch erkennen dat dat informele geheime geroddel ook gewoon onderdeel is van de Nederlandse politieke wereld, en dat het dus best raar is om in deze kwestie opeens wel te stellen dat zoiets eerst meetbaar moet zijn voordat men er iets mee doet of van vindt?

Daarnaast is het ethisch gezien natuurlijk ook best laakbaar, zo'n houding waarbij iedereen wel weet dat er geruchten zijn, maar niemand er nou echt de behoefte heeft om iets mee te doen zolang het niet in de media komt en dus de partij of anderen kan schaden. Wegkijken heet dat volgens mij. En naar mijn weten komen zulke wegkijkers over het algemeen niet echt weg met een 'tsja, maar ik wist het niet zeker hoor'.
  zaterdag 12 december 2020 @ 14:25:53 #138
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_196689422
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 december 2020 14:15 schreef Ryan3 het volgende:
Ik had eigenlijk liever gezien dat ze haar gevolgd hadden vanaf 1985 toen ze als 23-jarige nog in Caro studeerde en voor de moeilijke keuze stond tussen Oxford, Cambridge of Exeter.
Goeie 80s synthpop soundtrack eronder, ik ben voor.
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 12 december 2020 @ 14:37:42 #139
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196689678
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 14:21 schreef probeer het volgende:

[..]

Ik mag hopen van niet. Maar dan moet je toch erkennen dat dat informele geheime geroddel ook gewoon onderdeel is van de Nederlandse politieke wereld, en dat het dus best raar is om in deze kwestie opeens wel te stellen dat zoiets eerst meetbaar moet zijn voordat men er iets mee doet of van vindt?

Daarnaast is het ethisch gezien natuurlijk ook best laakbaar, zo'n houding waarbij iedereen wel weet dat er geruchten zijn, maar niemand er nou echt de behoefte heeft om iets mee te doen zolang het niet in de media komt en dus de partij of anderen kan schaden. Wegkijken heet dat volgens mij. En naar mijn weten komen zulke wegkijkers over het algemeen niet echt weg met een 'tsja, maar ik wist het niet zeker hoor'.
Nou het is niet duidelijk hoe breed zo'n roddel is. Om hoeveel mensen ging dat dan? En bovendien stel iemand zegt tegen je "ja ik heb gehoord dat die en die een viespeuk met losse handen is!". Daar kun je natuurlijk niks mee als je het hoort. Je weet niet of het waar is, wat er dan is voorgevallen en wie het betreft.

Het is pas wegkijken als iemand met een duidelijke beschuldiging bij een verantwoordelijke komt, en daar vervolgens geen actie op wordt ondernomen. Dat gaat BING ook onderzoeken nu. Maar dat is dan vooral een zaak van het bestuur.
pi_196689749
Als er hier is weggekeken dan treft met name de D66 top blaam. De voorzitter heeft dan een probleem. Pechtold heeft dan een probleem. Jetten misschien ook wel. Maar Kaag is toch echt iemand van buiten en ik denk dat dit haar juist net niet raakt. Het enige wat je haar kunt verwijten is dat ze toen ze dit hoorde (waarbij haar werd verteld dat het onderzocht was) niet onmiddelijk heeft gezegd: "prima, maar dan wil ik dat onderzoeksrapport deze week wel in mijn mail zien, dan kan ik zelf ook even concluderen of het voldoende is afgehandeld". Ze is misschien teveel op wat haar is verteld afgegaan.
pi_196689802
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 14:37 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nou het is niet duidelijk hoe breed zo'n roddel is. Om hoeveel mensen ging dat dan? En bovendien stel iemand zegt tegen je "ja ik heb gehoord dat die en die een viespeuk met losse handen is!". Daar kun je natuurlijk niks mee als je het hoort. Je weet niet of het waar is, wat er dan is voorgevallen en wie het betreft.

Het is pas wegkijken als iemand met een duidelijke beschuldiging bij een verantwoordelijke komt, en daar vervolgens geen actie op wordt ondernomen. Dat gaat BING ook onderzoeken nu. Maar dat is dan vooral een zaak van het bestuur.
Daar heb je helemaal gelijk in; er zijn verschillende maten van 'weten'. Maar dan nog zou ik toch denken dat zelfs de kleinste mate van weten (bv ooit eens indirect die roddel gehoord hebben) aanzet moet geven tot een onderzoekende houding. Om er achter te willen komen wat daar nou van waar is.

Zeker binnen een politieke partij (waarbij reputatie en voorbeeldfunctie belangrijk is), wanneer het directe collega's betreft, wanneer je in een leidinggevende rol binnen die organisatie zit, en wanneer je 'de positie van vrouwen in de politiek' een van je onderwerpen gemaakt hebt.
pi_196689845
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 14:42 schreef Hanca het volgende:
Als er hier is weggekeken dan treft met name de D66 top blaam. De voorzitter heeft dan een probleem. Pechtold heeft dan een probleem. Jetten misschien ook wel. Maar Kaag is toch echt iemand van buiten en ik denk dat dit haar juist net niet raakt. Het enige wat je haar kunt verwijten is dat ze toen ze dit hoorde (waarbij haar werd verteld dat het onderzocht was) niet onmiddelijk heeft gezegd: "prima, maar dan wil ik dat onderzoeksrapport deze week wel in mijn mail zien, dan kan ik zelf ook even concluderen of het voldoende is afgehandeld". Ze is misschien teveel op wat haar is verteld afgegaan.
Hmm. Dat zou wellicht nog wel op kunnen gaan ja. Hangt er dan imo een beetje van af hoe hecht die werkrelatie tussen die twee was. Adviseurs komen ook in verschillende vormen en maten. Heeft ie ooit eens een paar keer meegeschreven aan een team-effort adviesstuk aan Kaag. Of was zijn adviserende rol veel directer en frequenter.
pi_196689927
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 14:49 schreef probeer het volgende:

[..]

Hmm. Dat zou wellicht nog wel op kunnen gaan ja. Hangt er dan imo een beetje van af hoe hecht die werkrelatie tussen die twee was. Adviseurs komen ook in verschillende vormen en maten. Heeft ie ooit eens een paar keer meegeschreven aan een team-effort adviesstuk aan Kaag. Of was zijn adviserende rol veel directer en frequenter.
Wat ik van journalisten begrijp, leunde Kaag tot minder dan een jaar geleden wat betreft partijdingen heel erg op Duane van Diest, haar PA. Ze hield zich er zelf verder niet zo mee bezig. Ze is natuurlijk ook geen typische partijtopper die door alle lagen van de partij heen zich naar boven heeft gewerkt. En als minister van Buitenlandse Zaken is ze natuurlijk ook nog eens veel weg, dus ze zal veel borrels e.d. gewoon missen.
pi_196690026
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 14:56 schreef Hanca het volgende:

[..]

Wat ik van journalisten begrijp, leunde Kaag tot minder dan een jaar geleden wat betreft partijdingen heel erg op Duane van Diest, haar PA. Ze hield zich er zelf verder niet zo mee bezig. Ze is natuurlijk ook geen typische partijtopper die door alle lagen van de partij heen zich naar boven heeft gewerkt. En als minister van Buitenlandse Zaken is ze natuurlijk ook nog eens veel weg, dus ze zal veel borrels e.d. gewoon missen.
Ok, dan lijkt ze die nauwe werkrelatie iig niet te hebben. Dat pleit dan voor haar.

En toch ... Toch vind ik het spijtig om dan weer te merken dat een pro-actieve houding tegen al dat soort metoo shit, dan blijkbaar teveel gevraagd is van een progressieve politieke partij.

'niets mee doen totdat het uitlekt' lijkt dan toch de modus operandi.
  zaterdag 12 december 2020 @ 15:08:50 #145
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196690186
Voor Pechtold zal dit iets vervelender uit kunnen pakken ja. Onprettige omgangsvormen met een bepaalde partijvrouw waren uiteindelijk al zijn eigen Waterloo en die was wel vrij dik met die Van Drimmelen.

Ironisch is wel deze bekende foto toen Pechtold het lijsttrekkerschap won in 2006. De man die juichend opspringt is Van Drimmelen. :')

pi_196690302
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 december 2020 15:01 schreef probeer het volgende:

[..]

Ok, dan lijkt ze die nauwe werkrelatie iig niet te hebben. Dat pleit dan voor haar.

En toch ... Toch vind ik het spijtig om dan weer te merken dat een pro-actieve houding tegen al dat soort metoo shit, dan blijkbaar teveel gevraagd is van een progressieve politieke partij.

'niets mee doen totdat het uitlekt' lijkt dan toch de modus operandi.
Ja, voor de partij kan dit dramatisch zijn. Dat ben ik met je eens. Die hadden dit misschien veel pro-actiever aan moeten pakken (dat moet natuurlijk nog blijken uit het onderzoek). Maar dan kijk ik dus vooral naar bestuur, Pechtold en evt. Jetten. Niet naar Kaag.
  zaterdag 12 december 2020 @ 16:22:14 #147
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196691294
Ik zie ook niet hoe Rob Jetten hier bij betrokken zou moeten zijn. Die zat in 2016 nog in Nijmegen en is ook nooit aan de bal geweest waar het ging om kandidatenselectie.

Dit is vooral iets van toenmalig voorzitter Letty Demmers en mogelijk ook Pechtold.
pi_196691374
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 11:58 schreef Smegma. het volgende:

[..]

[..]

Jullie kregen snel gelijk. Want ieder theelepeltje kritiek op D66 of NPO maakt je volgens sommigen direct alt-right of boosrechts.
Vergeet zuurrechts niet.
Voor wie niets beter in te brengen heeft *)
pi_196691465
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 16:22 schreef Hexagon het volgende:
Ik zie ook niet hoe Rob Jetten hier bij betrokken zou moeten zijn. Die zat in 2016 nog in Nijmegen en is ook nooit aan de bal geweest waar het ging om kandidatenselectie.

Dit is vooral iets van toenmalig voorzitter Letty Demmers en mogelijk ook Pechtold.
Ik weet niet tot hoe lang de afhandeling door heeft gesudderd, vandaar dat ik hem als 'eventueel' er bij noem.
pi_196692016
Denk dat vooral GL en PvdA zich druk moeten maken om deze promotiefilm, daar zullen toch de extra stemmen vandaan moeten komen. Misschien dat er nog een verdwaalde VVD intrapt maar dan heb je het ook wel gehad.
Vraag me af of zij zelf wel zo blij is met deze overkill aan aandacht (ook in div. praatprogramma's is ze veel te zien).
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
  zaterdag 12 december 2020 @ 17:37:02 #151
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196692355
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 17:16 schreef Pedroso het volgende:
Denk dat vooral GL en PvdA zich druk moeten maken om deze promotiefilm, daar zullen toch de extra stemmen vandaan moeten komen. Misschien dat er nog een verdwaalde VVD intrapt maar dan heb je het ook wel gehad.
Vraag me af of zij zelf wel zo blij is met deze overkill aan aandacht (ook in div. praatprogramma's is ze veel te zien).
Als je niet van aandacht houdt moet je geen politicus worden
pi_196692376
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 17:37 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Als je niet van aandacht houdt moet je geen politicus worden
Daar zit wat in :D
pi_197169163
statement VPRO
Regisseur Shuchen Tan volgde Sigrid Kaag de afgelopen vijf jaar voor haar documentaire Sigrid Kaag: van Beiroet tot Binnenhof. Aan het begin van de film is Kaag VN-diplomaat in het buitenland en keert ze terug naar Nederland om minister te worden. Centraal thema van de film is dan ook hoe Kaag deze grote overgang van het Midden-Oosten naar de Haagse politiek ervaart. We krijgen een inkijk in werk en leven van een minister en zien bijvoorbeeld hoe zij omgaat met de heftige reacties die een politicus in deze tijd ten deel valt op sociale media.

Het is niet alleen de taak van de media om allerhande meningen over de politiek een podium te bieden, maar ook om te laten zien hoe die politiek van binnenuit werkt. Journalisten moeten zelf op onderzoek uitgaan. Met eigen ogen aanschouwen wie onze volksvertegenwoordigers zijn, hoe zij tot besluiten komen en in welke context zij hun werk doen. Dat doet de VPRO sinds jaar en dag. We nodigen Mark Rutte en andere vooraanstaande politici van alle stromingen uit in Zomergasten en we maakten de afgelopen jaren documentaires over onder andere Wouter Bos, Geert Wilders, Frans Timmermans, en premiersportretten van Ruud Lubbers en Wim Kok. We doen dat altijd volgens onze strenge journalistieke normen, waarbij volstrekte onafhankelijkheid en de autonome keuzes van de maker leidend zijn. Dat geldt ook voor de documentaire over Sigrid Kaag.

Het hoort bij de democratie dat media laten zien hoe het politieke bedrijf werkt. Daarbij zijn dit soort documentaires belangrijk, ze geven meer inzicht dan een tweet of een snelle quote en dragen daarmee bij aan genuanceerde beeldvorming. We vinden het voor onze open democratie geen goede ontwikkeling als Tweede Kamerleden en zogeheten opiniemakers vooraf, zonder ook maar een seconde van de documentaire te hebben gezien, al hun oordeel klaar hebben en opperen dat deze film niet zou mogen worden uitgezonden.

Journalisten werkzaam voor de VPRO zijn geen verlengstuk van de politiek, maar nemen waar en doen daar op hun eigen wijze verslag van. Kritisch en met open vizier, want het eindoordeel is uiteindelijk altijd aan de kijker.

https://www.vpro.nl/progr(...)b1-aa96-bc778618035d
pi_197169244
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 10:08 schreef Nober het volgende:
statement VPRO
Regisseur Shuchen Tan volgde Sigrid Kaag de afgelopen vijf jaar voor haar documentaire Sigrid Kaag: van Beiroet tot Binnenhof. Aan het begin van de film is Kaag VN-diplomaat in het buitenland en keert ze terug naar Nederland om minister te worden. Centraal thema van de film is dan ook hoe Kaag deze grote overgang van het Midden-Oosten naar de Haagse politiek ervaart. We krijgen een inkijk in werk en leven van een minister en zien bijvoorbeeld hoe zij omgaat met de heftige reacties die een politicus in deze tijd ten deel valt op sociale media.

Het is niet alleen de taak van de media om allerhande meningen over de politiek een podium te bieden, maar ook om te laten zien hoe die politiek van binnenuit werkt. Journalisten moeten zelf op onderzoek uitgaan. Met eigen ogen aanschouwen wie onze volksvertegenwoordigers zijn, hoe zij tot besluiten komen en in welke context zij hun werk doen. Dat doet de VPRO sinds jaar en dag. We nodigen Mark Rutte en andere vooraanstaande politici van alle stromingen uit in Zomergasten en we maakten de afgelopen jaren documentaires over onder andere Wouter Bos, Geert Wilders, Frans Timmermans, en premiersportretten van Ruud Lubbers en Wim Kok. We doen dat altijd volgens onze strenge journalistieke normen, waarbij volstrekte onafhankelijkheid en de autonome keuzes van de maker leidend zijn. Dat geldt ook voor de documentaire over Sigrid Kaag.

Het hoort bij de democratie dat media laten zien hoe het politieke bedrijf werkt. Daarbij zijn dit soort documentaires belangrijk, ze geven meer inzicht dan een tweet of een snelle quote en dragen daarmee bij aan genuanceerde beeldvorming. We vinden het voor onze open democratie geen goede ontwikkeling als Tweede Kamerleden en zogeheten opiniemakers vooraf, zonder ook maar een seconde van de documentaire te hebben gezien, al hun oordeel klaar hebben en opperen dat deze film niet zou mogen worden uitgezonden.

Journalisten werkzaam voor de VPRO zijn geen verlengstuk van de politiek, maar nemen waar en doen daar op hun eigen wijze verslag van. Kritisch en met open vizier, want het eindoordeel is uiteindelijk altijd aan de kijker.

Prima statement
pi_197169638
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 10:16 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Prima statement
"maar ook om te laten zien hoe die politiek van binnenuit werkt."

Dat kan ook na de verkiezingen.
pi_197191294
Ik heb de docu gekeken en kan me eigenlijk best vinden in het statement van de VPRO. De meeste argumenten tegen deze docu blijken vooral gericht op de buitenkant en weinig op de inhoud. Ik vond dat soms iets te vaak werd benadrukt dat het ging om een 'hoog/bijzonder' VN-overleg maar verder goed te kijken. Vind ook niet dat dit per se een promo voor haar en/of D66 was. Soms een fragmentje waar ze er goed uit komt maar ook meerdere fragmenten waar ik als ik Kaag zou zijn nou niet per se blij mee zou zijn. Al met al veel ophef over een documentaire die eigenlijk niet heel interessant was. Wat vinden jullie?
  zondag 3 januari 2021 @ 17:11:22 #157
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197191522
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 16:58 schreef Raw85 het volgende:
Ik heb de docu gekeken en kan me eigenlijk best vinden in het statement van de VPRO. De meeste argumenten tegen deze docu blijken vooral gericht op de buitenkant en weinig op de inhoud. Ik vond dat soms iets te vaak werd benadrukt dat het ging om een 'hoog/bijzonder' VN-overleg maar verder goed te kijken. Vind ook niet dat dit per se een promo voor haar en/of D66 was. Soms een fragmentje waar ze er goed uit komt maar ook meerdere fragmenten waar ik als ik Kaag zou zijn nou niet per se blij mee zou zijn. Al met al veel ophef over een documentaire die eigenlijk niet heel interessant was. Wat vinden jullie?
Sommige van dat soort overleggen van de VN hebben een "hoog" of "bijzonder" in de naam staan, idem voor de functies bij de VN, "Hoge commissaris voor de mensenrechten" bijvoorbeeld.
Wullie bin KOEL Soneal
pi_197191628
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 17:11 schreef Leandra het volgende:

[..]

Sommige van dat soort overleggen van de VN hebben een "hoog" of "bijzonder" in de naam staan, idem voor de functies bij de VN, "Hoge commissaris voor de mensenrechten" bijvoorbeeld.
Haha, dat zou het een en ander kunnen verklaren, ja. :D
pi_197199899
Ik heb het een minuut of 10 volgehouden.
De angst bij sommige mensen dat dit een uur lang reclame zou zijn voor Kaag lijkt me ongegrond. Eerder onbedoelde anti-reclame.
  zondag 3 januari 2021 @ 23:02:49 #160
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197200035
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 17:16 schreef Pedroso het volgende:
Zou niet weten waarom, aangezien D'66 verre van links is.

Dat D'66 niet direct als een Schubert-luisterende lavendelsnuiver over boreale uilen praten betekent niet dat die club dan maar automatisch links is.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 3 januari 2021 @ 23:06:15 #161
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_197200122
Ik denk dat zelfs Rob Jetten nog meer zetels binnen zou halen.

Haatvol persoon. "Mannen zijn slecht. De westerse wereld is slecht. Kritiek op de EU mag niet. Immigratie is prachtig. Heb je kritiek op immigratie dan ben je een racist."

Er is geen draagvlak meer voor deze partij. We hebben al een groenlinks en ik denk dat de traditionele D66 stemmer zich goed thuisvoelt bij het nieuwe verlinkste en progressieve VVD.
pi_197200269
Interessante docu wel... ook dat wantrouwen vanuit de Joodse gemeenschap waar ze toch wel goed mee omgaat :Y
  zondag 3 januari 2021 @ 23:15:49 #163
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_197200297
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 23:06 schreef Ixnay het volgende:
Ik denk dat zelfs Rob Jetten nog meer zetels binnen zou halen.

Haatvol persoon. "Mannen zijn slecht. De westerse wereld is slecht. Kritiek op de EU mag niet. Immigratie is prachtig. Heb je kritiek op immigratie dan ben je een racist."

Er is geen draagvlak meer voor deze partij. We hebben al een groenlinks en ik denk dat de traditionele D66 stemmer zich goed thuisvoelt bij het nieuwe verlinkste en progressieve VVD.
Als jij Kaag uitkotst dan is dat vooral een aanbeveling _O-
pi_197200346
Dat iemand ook een vraag stelt over de opvoeding van haar kinderen en het geloof van haar man... vooral die eerste vraag zou echt nooit aan een man gesteld worden _O-
  zondag 3 januari 2021 @ 23:21:30 #165
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_197200393
Maar ik ben pas na de helft ingetuned, ik kwam laat thuis.

Maar wel een onderhoudende docu die leuk is voor de echte politiek-junks die alles willen weten de persoon en over hoe alles werkt n de politiek. Verder niet heel boeiend voor de doorsnee burger die een paar debatten doet en een kieswijzertje invult.
pi_197200463
Beetje de Nederlandse Hillary Clinton, net zo'n plaat voor d'r kop.
  zondag 3 januari 2021 @ 23:26:34 #167
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197200483
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 23:21 schreef Hexagon het volgende:
Maar ik ben pas na de helft ingetuned, ik kwam laat thuis.

Maar wel een onderhoudende docu die leuk is voor de echte politiek-junks die alles willen weten de persoon en over hoe alles werkt n de politiek. Verder niet heel boeiend voor de doorsnee burger die een paar debatten doet en een kieswijzertje invult.
Het is idd een prima docu.
Wullie bin KOEL Soneal
  zondag 3 januari 2021 @ 23:37:07 #168
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_197200661
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 23:26 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het is idd een prima docu.
Zeker ook wel bijzonder hoe diep ze de kijker toelaat in haar priveleven. Zo ver zijn er volgens mij maar weinig gegaan.
  zondag 3 januari 2021 @ 23:57:03 #169
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197200983
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 23:37 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Zeker ook wel bijzonder hoe diep ze de kijker toelaat in haar priveleven. Zo ver zijn er volgens mij maar weinig gegaan.
Ja idd, en niet alleen het thuis over de vloer komen, ook de gesprekken die ze in de auto hebben enzo.
Wullie bin KOEL Soneal
pi_197201277
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 23:57 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja idd, en niet alleen het thuis over de vloer komen, ook de gesprekken die ze in de auto hebben enzo.
Waarmee ze zichzelf ook kwetsbaar heeft opgesteld.

De grootste roeptoeters dat een docu vlak voor de verkiezingen echt niet kan, hoor je nu alleen maar klagen wat voor verschrikkelijke dingen Kaag zegt.

Ik vond het als D66-lid iig wel een interessant inkijkje geven in haar leven en verleden.
  maandag 4 januari 2021 @ 00:33:24 #171
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_197201337
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 00:23 schreef archito het volgende:

[..]

De grootste roeptoeters dat een docu vlak voor de verkiezingen echt niet kan, hoor je nu alleen maar klagen wat voor verschrikkelijke dingen Kaag zegt.

Ik vond het als D66-lid iig wel een interessant inkijkje geven in haar leven en verleden.
Mooi toch, maar ze is geen Premier-waardig kandidaat, verre van. Plak een poster boven je bed.
  Moderator maandag 4 januari 2021 @ 00:35:07 #172
236264 crew  capricia
pi_197201353
quote:

[..]

Ik ga het morgen kijken. Ben heel benieuwd. :)
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197201449
quote:
14s.gif Op maandag 4 januari 2021 00:33 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Mooi toch, maar ze is geen Premier-waardig kandidaat, verre van. Plak een poster boven je bed.
Ik doe niet aan persoons verering, dus geen idee waarom ik een poster van Kaag moet hebben.

Ik gok dat Rutte premier blijft overigens. Maar Kaag lijkt me ook prima geschikt.
  maandag 4 januari 2021 @ 00:55:02 #174
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197201472
quote:
14s.gif Op maandag 4 januari 2021 00:33 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Voor (een terechte) klacht over de TT moet je toch echt bij TS zijn.
Wullie bin KOEL Soneal
  maandag 4 januari 2021 @ 00:56:20 #175
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_197201479
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 00:50 schreef archito het volgende:

[..]

Ik doe niet aan persoons verering, dus geen idee waarom ik een poster van Kaag moet hebben.

Ik gok dat Rutte premier blijft overigens. Maar Kaag lijkt me ook prima geschikt.
Kwestie van de poster verwisselen.
pi_197201499
De mensen hier die hierover klagen.. Weten zij dat er ook NPO docu’s zijn over Rutte, Hoekstra, Wilders, Fortuyn, Bos en nog een aantal? Nee h?
  maandag 4 januari 2021 @ 01:01:34 #177
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_197201517
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2021 00:59 schreef ikbenrond het volgende:
De mensen hier die hierover klagen.. Weten zij dat er ook NPO docu’s zijn over Rutte, Hoekstra, Wilders, Fortuyn, Bos en nog een aantal? Nee h?
Ja en dus? Gaat nu over engnek Kaag
pi_197201541
quote:
7s.gif Op maandag 4 januari 2021 01:01 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Ja en dus? Gaat nu over engnek Kaag
Niks dus. Zij klagen over typische NPO propaganda, maar dit soort films zijn dus ook gewoon over Wilders en Fortuyn gemaakt/uitgezonden. Selectieve verontwaardiging dus, en dus hypocriet.
  maandag 4 januari 2021 @ 01:11:59 #179
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_197201560
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2021 01:05 schreef ikbenrond het volgende:

[..]

Niks dus. Zij klagen over typische NPO propaganda, maar dit soort films zijn dus ook gewoon over Wilders en Fortuyn gemaakt/uitgezonden. Selectieve verontwaardiging dus, en dus hypocriet.
Waren er toen ook topics vol over verontwaardiging? Ik denk een stuk meer dan over engnek Kaag. Ligt iets gevoeliger
pi_197201674
Even bekeken. Niet echt een geweldige docu wat mij betreft. Beetje drammerig en eenzijdig.

Maar om nou van propaganda te spreken, dat lijkt me onzinnig.
zie email 27 oktober
pi_197202427
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 00:50 schreef archito het volgende:

[..]

Kan je mij uitleggen als niet-D66 lid waarom Kaag geschikt zou zijn?

Dat ze een uitstekende diplomaat is geloof ik. Als minister al veel minder. Ben benieuwd wat mensen in haar zien.
pi_197202631
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_197203770
Ik vond dat bezoekje van Ivo Niehe aan Wopke Hoekstra vele malen gnanter
  maandag 4 januari 2021 @ 10:38:40 #184
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_197203817
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 08:02 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Kan je mij uitleggen als niet-D66 lid waarom Kaag geschikt zou zijn?

Kan zeer ingewikkelde deals maken en omgaan met allerlei lastige figuren met tegengestelde belangen. En kan ook nog een beetje goed praten. Dat zijn vrij belangrijke eigenschappen.
pi_197203842
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 10:38 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Kan zeer ingewikkelde deals maken en omgaan met allerlei lastige figuren met tegengestelde belangen. En kan ook nog een beetje goed praten. Dat zijn vrij belangrijke eigenschappen.
Dat zijn zeker belangrijke eigenschappen. Een premier moet ook kunnen verbinden, weten wat er speelt in de samenleving en meer van dat soort zaken. Daar scoort zij minder. Ze heeft geen hoge gun factor wat ook belangrijk is.

D66 promoot haar als de nieuwe premier. Hoe verwacht D66 dat voor elkaar te boksen gezien de peilingen en de kleine achterban van D66?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 04-01-2021 10:43:03 ]
  Moderator / Redactie Sport maandag 4 januari 2021 @ 10:48:47 #186
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_197203915
Ik vind het vooral grappig dat Kaag zoveel losmaakt. Kennelijk doet ze iets goed dan.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_197204032
quote:
7s.gif Op maandag 4 januari 2021 10:48 schreef borisz het volgende:
Ik vind het vooral grappig dat Kaag zoveel losmaakt. Kennelijk doet ze iets goed dan.
Dat kan je ook van de Jonge, Wilders, Baudet of Bouchallikht zeggen. Doe je iets goed als je veel aversie oproept? Zeker niet per definitie.
  maandag 4 januari 2021 @ 11:11:40 #188
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_197204184
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2021 10:41 schreef DarkwingDuck het volgende:

D66 promoot haar als de nieuwe premier. Hoe verwacht D66 dat voor elkaar te boksen gezien de peilingen en de kleine achterban van D66?
Dat is gewoon bluffen aangezien je nooit weet hoe dingen kunnen lopen. En werkt beter dan wanneer je bij voorbaat nederig gaat zijn naar Rutte.

En het kan ook geen kwaad. Als het mislukt wordt je een weekje uitgelachen maar daarna is iedereen weer met wat anders bezig.
pi_197205960
quote:

[..]

Het lijkt me dan ook prima dat een dergelijk door D66-ers gemaakte docu over de D66-lijsttrekker voor geinteresseerde D66-leden is te bekijken op de D66 campagnesite.

quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 10:34 schreef Raw85 het volgende:
Ik vond dat bezoekje van Ivo Niehe aan Wopke Hoekstra vele malen gnanter
De TROS tv-show is dan ook al 40 jaar genant slijmerig. De VPRO daarentegen was ooit een dwarse, rebelse en kritische omroep in een pluriform bestel. Op Volle Toeren was ook altijd heel anders dan Onrust en Jonge Helden.
  maandag 4 januari 2021 @ 14:04:43 #190
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_197206787
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 13:06 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het lijkt me dan ook prima dat een dergelijk door D66-ers gemaakte docu over de D66-lijsttrekker voor geinteresseerde D66-leden is te bekijken op de D66 campagnesite.
Dat bepalen de leden van de VPRO wel
pi_197206989
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 11:11 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dat is gewoon bluffen aangezien je nooit weet hoe dingen kunnen lopen. En werkt beter dan wanneer je bij voorbaat nederig gaat zijn naar Rutte.

En het kan ook geen kwaad. Als het mislukt wordt je een weekje uitgelachen maar daarna is iedereen weer met wat anders bezig.
Ik vind het hier meer dan bluffen. Het lijkt er op dat de D66 top er in elk geval zeker van was dat D66 onder haar groot zou worden. En dat lijkt nu in de peilingen in elk geval nog niet het geval. En dan snij je je misschien lelijk in de vingers: dan heb je hetzelfde als PvdA in 2010 met Cohen, dan serveer je een topper af omdat die helemaal weg gaat kwijnen in de oppositie. Ik had Kaag echt buiten de lijst gehouden (of als lijstduwer), met wel de uitdrukkelijke vermelding dat ze de kandidaat (vice-)premier is van D66. Want Kaag als lijsttrekker komt bij mij al slap over, maar Kaag als oppositieleider zie ik helemaal niet voor me.

Cohen is die 2 jaar oppositie ook nooit meer te boven gekomen en is volledig uit de politiek verdwenen.
  maandag 4 januari 2021 @ 14:48:49 #192
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_197207421
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2021 14:18 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik vind het hier meer dan bluffen. Het lijkt er op dat de D66 top er in elk geval zeker van was dat D66 onder haar groot zou worden. En dat lijkt nu in de peilingen in elk geval nog niet het geval. En dan snij je je misschien lelijk in de vingers: dan heb je hetzelfde als PvdA in 2010 met Cohen, dan serveer je een topper af omdat die helemaal weg gaat kwijnen in de oppositie. Ik had Kaag echt buiten de lijst gehouden (of als lijstduwer), met wel de uitdrukkelijke vermelding dat ze de kandidaat (vice-)premier is van D66. Want Kaag als lijsttrekker komt bij mij al slap over, maar Kaag als oppositieleider zie ik helemaal niet voor me.

Cohen is die 2 jaar oppositie ook nooit meer te boven gekomen en is volledig uit de politiek verdwenen.
Ach als D66 met Jetten aan het roer in de oppositie was gekomen was Kaag haar tijd in Den Haag ook wel voorbij geweest. Overigens is het volgens mij vooral Kaag zelf geweest die dit wilde. Die was echt al sinds het vertrek van Pechtold hiermee bezig. En die zal zich ook wel geen zorgen maken over haar leven na Den Haag.

Wanneer je geen risico's neemt dan heb je ook nooit een risico op succes. Mocht D66 buiten de boot vallen in een coalitie dan even afwachten of ze fracties kan leiden en wat de politieke verhoudingen op zo'n moment zijn. Maar het is ook niet het einde van de wereld. Desnoods neemt Jetten het stokje weer over.
pi_197207846
quote:
Verschrikkelijlk want sterke man, blanck en anti-alles EU.
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_197210267
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 15:12 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]

Verschrikkelijlk want sterke man, blanck en anti-alles EU.
Antisemitisch ook vooral bij FvD. Die bruine putlucht lijkt me belangrijker voor de verbazing over de groei dan de punten die jij noemt.
pi_197210744
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2021 14:18 schreef Hanca het volgende:

[..]

Yep, dat was mijn gedachte ook. Zelfde geldt ook wel een beetje voor Hoekstra bij het CDA.
Uitstekende vakminister en ook premier-waardig maar ik zie hem ook niet echt oppositie voeren (al kon hij na het afhaken van De Jonge ook bijna niet anders meer).
Gevolg is ook dat Hoekstra (en ook Kaag) hoogstwaarschijnlijk niet meer terug keren in een volgend kabinet.
  maandag 4 januari 2021 @ 18:16:23 #196
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_197211081
Overigens was Cohen ook al ruim boven de 60. Die kon gewoon een beetje zijn met zijn pensioen beginnen. Ook Kaag is de jongste niet meer. Dus als ze er niets van zou bakken dan is dat ook allemaal niet zo'n ramp meer voor haar carriere.
pi_197211115
Ik krijg direkt het gevoel dat dit een lange kritiekloze documentaire wordt. Positive propaganda en grooming 🤔
pi_197211644
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2021 17:29 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Antisemitisch ook vooral bij FvD. Die bruine putlucht lijkt me belangrijker voor de verbazing over de groei dan de punten die jij noemt.
de groei kwam niet door antisemitisme binnen de partij.
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_197211784
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 18:51 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]

de groei kwam niet door antisemitisme binnen de partij.
Nee, door algemene buitenlanderhaat. Lood om oud ijzer dus.
pi_197211996
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2021 18:58 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Nee, door algemene buitenlanderhaat. Lood om oud ijzer dus.
Ook niet, veel kritische vragen stellen over massamigratie en EU is geen buitenlanderhaat.
  maandag 4 januari 2021 @ 19:14:09 #201
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_197212036
Waarom bleven ze haar niet volgen tot na de verkiezingen? Nu is het verhaal niet af.

[ Bericht 1% gewijzigd door BasEnAad op 04-01-2021 19:46:09 ]
pi_197212275
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 17:57 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Yep, dat was mijn gedachte ook. Zelfde geldt ook wel een beetje voor Hoekstra bij het CDA.
Uitstekende vakminister en ook premier-waardig maar ik zie hem ook niet echt oppositie voeren (al kon hij na het afhaken van De Jonge ook bijna niet anders meer).
Gevolg is ook dat Hoekstra (en ook Kaag) hoogstwaarschijnlijk niet meer terug keren in een volgend kabinet.
Hoekstra is gewoon een raspoliticus, schreef het partijprogramma al voordat hij minister werd. Was het jongste eerste kamerlid, later vice-fractievoorzitter in de Eerste Kamer. Daarvoor was hij al bestuurslid van CDA Amsterdam. Heel ander verhaal dan Kaag. Als vice-fractievoorzitter in dr eerste kamer ook gewend oppositie te voeren. Hoekstra is politicus in hart en nieren, Kaag is diplomaat.
pi_197212610
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2021 19:24 schreef Hanca het volgende:

[..]

Hoekstra is gewoon een raspoliticus, schreef het partijprogramma al voordat hij minister werd. Was het jongste eerste kamerlid, later vice-fractievoorzitter in de Eerste Kamer. Daarvoor was hij al bestuurslid van CDA Amsterdam. Heel ander verhaal dan Kaag. Als vice-fractievoorzitter in dr eerste kamer ook gewend oppositie te voeren. Hoekstra is politicus in hart en nieren, Kaag is diplomaat.
Wacht ff..komt Hoekstra niet uit het bedrijfsleven?
pi_197213201
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 19:44 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Wacht ff..komt Hoekstra niet uit het bedrijfsleven?
Hij was partner bij McKinsey terwijl hij in de Eerste Kamer zat. Daar voor zat hij bij Shell. Maar hij heeft er altijd politiek naast gedaan.
pi_197217978
306.000 kijkers gemiddeld. Da's evenveel als een aflevering van Law And Order op Net5 zelfde tijd of iets meer dan 8 op de 100 D66-leden.

Media ophef om niks.
pi_197219709
quote:
10s.gif Op maandag 4 januari 2021 23:23 schreef Mugger2.0 het volgende:
306.000 kijkers gemiddeld. Da's evenveel als een aflevering van Law And Order op Net5 zelfde tijd of iets meer dan 8 op de 100 D66-leden.

Media ophef om niks.
De kijkcijfers zullen wel flink ingezakt zijn na het eerste kwartier.
Je vergelijking met het aantal D66 klopt echter niet. Ze hebben nog geen 25.000 leden.
pi_197220454
twitter

Een koopje!
pi_197220796
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 10:03 schreef Nober het volgende:
[ twitter ]

Een koopje!
En ben je er al uit of je gehuil over een groot propagandaproject achteraf ook nog terecht was?
pi_197239745
Niet mijn politica, maar complimenten hoe ze is omgegaan met de lastercampagne van Isral-fanaten.
pi_197240729
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 11:14 schreef Hanca het volgende:
Dat je dit als campagneteam wil. Haar imago was al goed. Daar moet je verder van afblijven. Af en toe verwijzen naar haar zeer indrukwekkende CV is voldoende. Alles wat je meer doet richt alleen maar schade aan. En uit elk stukje over of met haar sinds de zomer blijkt ook steeds meer dat ze een fantastische diplomaat is, een hele goede minister van BuZa, maar eigenlijk gewoon een heel magere lijsttrekker. Totaal geen binding met problemen in het land. Van keuzestress tussen 3 topuniversiteiten als probleem neerzetten wordt zelfs geen enkele universitair afgestudeerde warm, wie wil je daar mee bereiken?

Achteraf was het beter geweest voor D66 als Kaag de wat mysterieuze topdiplomaat op de achtergrond was gebleven, de topper die je er bij krijgt als je D66 de regering in stemt en mocht het zo ver komen (maar gezien de peilingen was dat nooit een issue) ook de premierskandidaat. Moest ze helemaal geen lijsttrekker voor worden. Moest ze juist wat voor in de schaduw blijven.
Het is net als die dating show van Eddy Joey indertijd. Elk nieuw feitje uit je priv leven kost n of meerdere stemmen. Als je zegt dat je voetbalt stemmen alle voetbalhaters niet meer op je, als je zegt dat je voetbalt n tennist stemmen alle voetbal- n tennishaters niet meer op je. Als je dan vervolgens een vitrinekast met lego laat zien stemmen ook alle legohaters niet meer op je.
Terwijl je basically gewoon dezelfde persoon bent. Maar je ging zojuist van 30 geinteresseerde dames naar 3.

Zo werkt het ook met politici. Je moet mysterieus blijven. Kijk naar Rutte. Is ie gay? Is ie niet gay? Is ie gewoon sex-loos? Welke keuze-stress had hij in het verleden? We weten het niet. En dus stemmen we op de mysterieuze teflon-Rutte, want de gay-haters weten niet of ze net meer op 'm moeten stemmen, dus raakt hij ze ook niet kwijt.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_197246131
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 09:07 schreef theunderdog het volgende:
Niet mijn politica, maar complimenten hoe ze is omgegaan met de lastercampagne van Isral-fanaten.
Welke lastercampagne? Diegene met het feit dat ze belastinggeld heeft overgemaakt aan een terreurorganisatie? Of het feit dat ze op het punt staat belastinggeld over te maken naar een jeugd organisatie van de moslimbroeders?
Of bedoel je wat anders?
pi_197269078
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 15:59 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Welke lastercampagne? Diegene met het feit dat ze belastinggeld heeft overgemaakt aan een terreurorganisatie? Of het feit dat ze op het punt staat belastinggeld over te maken naar een jeugd organisatie van de moslimbroeders?
Of bedoel je wat anders?
1: Ze heeft geen geld overgemaakt naar een terreurorganisatie. Het geld gaat naar mensenrechtenactivisten. Het komt alleen wel eens voor het geld ook verkeerd terecht komt. Helaas.

2: Ook dat is niet waar.

Misschien moet je eens minder met je hoofd in je onderbuik zitten.
pi_197287757
Ook hier geldt de regel dat we niet op de man of vrouw spelen
pi_197291518
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 16:18 schreef theunderdog het volgende:

[..]

1: Ze heeft geen geld overgemaakt naar een terreurorganisatie. Het geld gaat naar mensenrechtenactivisten. Het komt alleen wel eens voor het geld ook verkeerd terecht komt. Helaas.

2: Ook dat is niet waar.

Misschien moet je eens minder met je hoofd in je onderbuik zitten.
1. En met dat geld is terreur gepleegd. Dat zat er ook dik in. De minister is in de screening van de organisatie tekort geschoten.

2. Dat is wel waar. Niets voor niets heeft ze op kamervragen het overmaken on hold gezet om nader onderzoek te doen.

Dus nogmaals; welke lastercampagne doel je op?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 08-01-2021 19:02:23 ]
pi_197298671
twitter

Sinds wanneer is Jack van Gelder zo'n seksistisch wantrouwende kerel geworden? :')
  Moderator vrijdag 8 januari 2021 @ 23:38:29 #216
236264 crew  capricia
pi_197298687
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 23:37 schreef TheVulture het volgende:
[ twitter ]

Sinds wanneer is Jack van Gelder zo'n seksistisch wantrouwende kerel geworden? :')
Hij heeft wel meerdere kaaghaat-tweets op zijn naam staan. Obsessed.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197298699
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 23:38 schreef capricia het volgende:

[..]

Hij heeft wel meerdere kaaghaat-tweets op zijn naam staan. Obsessed.
Ja ik heb zelf geen twitter maar zag deze voorbij komen en er zit inderdaad een rode draad in, had ik niet van Jack verwacht _O-

Zijn comeback was niet veel beter trouwens :')

twitter

[ Bericht 44% gewijzigd door TheVulture op 09-01-2021 00:03:56 ]
  dinsdag 29 juni 2021 @ 21:00:25 #218
459912 FlippingCoin
pi_200132754
Leuk topic om terug te lezen jongens. :D
  dinsdag 29 juni 2021 @ 21:11:44 #219
459912 FlippingCoin
pi_200133007
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 10:08 schreef Nober het volgende:
statement VPRO

Hm ja dit blijkt dus gewoon niet waar.
pi_200133008
Ach zo verrassend is dit toch niet? Het was al meteen duidelijk dat die docu schaamteloze Kaag-promotie was bij een medium dat precies in het straatje past van D'66
pi_200133374
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 21:11 schreef Pleun2011 het volgende:
Ach zo verrassend is dit toch niet? Het was al meteen duidelijk dat die docu schaamteloze Kaag-promotie was bij een medium dat precies in het straatje past van D'66
Medium dat past bij D66....de TV?
pi_200133388
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 21:30 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Medium dat past bij D66....de TV?
Staatsomroep
pi_200133400
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 21:30 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Staatsomroep
Oh, buitenlandse TV dus. Huh?

We hebben in Nederland geen staatsomroep en de VPRO is al helemaal geen staatsomroep. Doe gewoon volwassen, dit is niet GeenStijl of zo.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 29-06-2021 21:32:46 ]
pi_200133934
quote:
16s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 21:00 schreef FlippingCoin het volgende:
Leuk topic om terug te lezen jongens. :D
Wat leuk om na maanden toch gelijk te krijgen. :D
pi_200134004
_O- _O-

Dit is natuurlijk totaal geen verrassing
  dinsdag 29 juni 2021 @ 22:13:02 #226
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_200134197
Je verwacht het niet...
pi_200134654
We hebben maar geen kabinet, we zitten nog ineen crisis en dan gaan journalisten wob hiervoor misbruiken :r

Het het domme volk maar klappen voor dit soort domme snelle scoren :r :r :r
pi_200134832
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 22:37 schreef potjecreme het volgende:
We hebben maar geen kabinet, we zitten nog ineen crisis en dan gaan journalisten wob hiervoor misbruiken :r

Dit is niet gewobt door een journalist.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_200134899
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 22:46 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Dit is niet gewobt door een journalist.
Bij wie moet ik gaan schuimbekken?
pi_200135041
quote:
8s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 22:49 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Bij wie moet ik gaan schuimbekken?
Volgens Bart Nijman is dit gewobt door een bezoeker van de website Geenstijl en het resultaat heeft doorgespeeld aan Geenstijl.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_200135325
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 22:56 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Volgens Bart Nijman is dit gewobt door een bezoeker van de website Geenstijl en het resultaat heeft doorgespeeld aan Geenstijl.
Ah oke
pi_200135353
Er is toch wel een relletje aan het ontstaan hier over. Er is blijkbaar door minister slob gelogen tegenover de Kamer hier over…
https://www.rtlnieuws.nl/(...)pro-politiek-invloed
zie email 27 oktober
pi_200135908
Zo'n non issue
pi_200135998
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 23:35 schreef potjecreme het volgende:
Zo'n non issue
De Kamer verkeerd informeren is nooit een non-issue.
zie email 27 oktober
  dinsdag 29 juni 2021 @ 23:52:52 #235
459912 FlippingCoin
pi_200136123
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 22:37 schreef potjecreme het volgende:

:')
pi_200136170
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 23:41 schreef trein2000 het volgende:

[..]

De Kamer verkeerd informeren is nooit een non-issue.
Wel jammer dat Wilders niet verder komt dan infantiel schelden op Twitter als hij blijkbaar na vragen van zijn PVV verkeerd genformeerd is. Daar zou je best gefundeerd op aan mogen slaan.

Zou het hem echt om een of ander docu'tje gaan of vooral om een hetze tegen Kaag aan te wakkeren?
pi_200136179
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juni 2021 00:00 schreef archito het volgende:

[..]

Wel jammer dat Wilders niet verder komt dan infantiel schelden op Twitter als hij blijkbaar na vragen van zijn PVV verkeerd genformeerd is. Daar zou je best gefundeerd op aan mogen slaan.

Zou het hem echt om een of ander docu'tje gaan of vooral om een hetze tegen Kaag aan te wakkeren?
Take a guess.
pi_200136287
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 23:11 schreef trein2000 het volgende:
Er is toch wel een relletje aan het ontstaan hier over. Er is blijkbaar door minister slob gelogen tegenover de Kamer hier over…
Ik zie de leugen van Slob niet. De verklaring van D66 is gewoon steekhoudend, volgens mij en dit WOB verziek toont geen invloed aan, het toont aan dat zowel het ministerie als D66 kritiek mochten geven en verzoeken mochten doen aan de maker om bepaalde zaken niet te tonen, er staat nergens dat ze zaken konden verbieden.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 30-06-2021 00:25:06 ]
pi_200136333
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 00:24 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik zie de leugen van Slob niet. De verklaring van D66 is gewoon steekhoudend, volgens mij en dit WOB verziek toont geen invloed aan, het toont aan dat zowel het ministerie als D66 kritiek mochten geven en verzoeken mochten doen aan de maker om bepaalde zaken niet te tonen, er staat nergens dat ze zaken konden verbieden.
“Geen betrokkenheid bij”. Op het moment dat je feedback levert heb je betrokkenheid.

Of dit invloed is kunnen we over discussiren… Want dit is natuurlijk ook een spel van geven en nemen. Negeer al die opmerkingen en je kunt nooit meer ergens binnen als documentairemaker. Maar zoals gezegd, daar kunnen we over discussiren, maar betrokkenheid is het sowieso.
zie email 27 oktober
pi_200136346
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 00:39 schreef trein2000 het volgende:

[..]

“Geen betrokkenheid bij”. Op het moment dat je feedback levert heb je betrokkenheid.

Of dit invloed is kunnen we over discussiren… Want dit is natuurlijk ook een spel van geven en nemen. Negeer al die opmerkingen en je kunt nooit meer ergens binnen als documentairemaker. Maar zoals gezegd, daar kunnen we over discussiren, maar betrokkenheid is het sowieso.
Maar de maker hoefde niets te geven, het ministerie en D66 en zelfs Kaag mochten wel vragen. Dat lijkt mij ook niet meer dan normaal.

Het hangt wel af van je definities, ja, maar dan wordt het wel een heel semantisch spelletje.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 30-06-2021 00:47:44 ]
pi_200136350
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 00:46 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Maar de maker hoefde niets te geven, het ministerie en D66 en zelfs Kaag mochten wel vragen.
Formeel zal dat vast zo zijn.
quote:
Dat lijkt mij ook niet meer dan normaal.
Maar dat is wat anders. Het is een hele gebruikelijke afspraak in de hele journalistiek. Maar ze hebben het ontkent, dat staat hier los van.
zie email 27 oktober
pi_200136600
POLL
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_200136790
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juni 2021 02:54 schreef superniger het volgende:
[poll=2678]
:')
  woensdag 30 juni 2021 @ 07:15:27 #244
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200137045
Ik vind het wel bijzonder dat de VPRO zo wanhopig is naar deze docu.
pi_200138468
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 23:39 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ja ik heb zelf geen twitter maar zag deze voorbij komen en er zit inderdaad een rode draad in, had ik niet van Jack verwacht _O-

Zijn comeback was niet veel beter trouwens :')

[ twitter ]
Snap niet dat hij de achternaam van zijn vrouw niet gebruikt
pi_200138591
D66 propaganda betaald door belastinggeld om het volk Kaag door de strot te duwen. En alles onder het mom van onafhankelijke journalistiek. :r
pi_200138593
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 23:35 schreef potjecreme het volgende:
Zo'n non issue
Ja we zitten midden in de grootste crisis sinds de tweede wereldoorlog. Laten we elke politieke misstap door de vingers zien want corona.
pi_200138634
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 10:33 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Ja we zitten midden in de grootste crisis sinds de tweede wereldoorlog. Laten we elke politieke misstap door de vingers zien want corona.
Vragen om twee scnes niet uit te zenden..... Wat een misstap. Laten we ophouden iedere scheet op te blazen. Hierdoor krijg je achterkamertjespolitiek, Rutte doctrine etc.

We zijn echt een kleingeestig volk.
pi_200140474
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 23:11 schreef trein2000 het volgende:
Slob is voorgelogen: https://nos.nl/artikel/23(...)er-documentaire-kaag

Tja, daar kan een minister ook niks aan doen.
pi_200140958
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 13:02 schreef Hanca het volgende:

[..]

Slob is voorgelogen: https://nos.nl/artikel/23(...)er-documentaire-kaag

Tja, daar kan een minister ook niks aan doen.
Formeel is dat natuurlijk zijn eigen probleem.

Maar los daar van, dat maakt het verhaal natuurlijk alleen maar schimmiger. Waarom zou je daar als omroep over liegen tegen de minister? Blijkbaar denk je dan zelf dat je iets onoorbaars doet ofzo. Raar.
zie email 27 oktober
pi_200141233
twitter
pi_200142464
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juni 2021 10:36 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Vragen om twee scnes niet uit te zenden..... Wat een misstap. Laten we ophouden iedere scheet op te blazen. Hierdoor krijg je achterkamertjespolitiek, Rutte doctrine etc.

We zijn echt een kleingeestig volk.
Dit.

Als ik niet kapotgemaakt wil worden zou het ook wel heel verleidelijk worden om niks meer openbaar te maken.
pi_200142504
Een propagandafilm dus, op verzoek van D'66. D'66 vraagt, de publieke omroep draait. Fraai werk van GeenStijl!
  woensdag 30 juni 2021 @ 15:33:24 #254
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200142773
Wat ben ik toch blij lid te zijn van een partij die zo machtig is dat alle publieke omroepen kennelijk doen wat we willen. :7
pi_200143060
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 15:18 schreef Halcon het volgende:
Een propagandafilm dus, op verzoek van D'66. D'66 vraagt, de publieke omroep draait. Fraai werk van GeenStijl!
Mooi, dan wordt het mischien nog wat met dit land als normale partijen aan de macht houden :P
  woensdag 30 juni 2021 @ 15:52:37 #256
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_200143168
Waarom moet zoiets een documentaire krijgen van de staat?

Wie vindt dit fijn/leuk/mooi dat wij dit krijgen van ons belastinggeld?
pi_200143236
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juni 2021 15:52 schreef Ixnay het volgende:
Waarom moet zoiets een documentaire krijgen van de staat?

Wie vindt dit fijn/leuk/mooi dat wij dit krijgen van ons belastinggeld?
Tja, Baudet krijgt bijna dagelijks verhoudingsgewijs veel te veel aandacht van de NPO, zo gaat dat. Eigenlijk zou Baudet net zo veel in de media moeten komen als Van der Staaij. Opvallende mensen krijgen nou eenmaal helaas te veel aandacht.

En van de staat is natuurlijk onzin, we hebben geen staatstelevisie.
pi_200148240
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juni 2021 15:56 schreef Hanca het volgende:

[..]

Tja, Baudet krijgt bijna dagelijks verhoudingsgewijs veel te veel aandacht van de NPO, zo gaat dat. Eigenlijk zou Baudet net zo veel in de media moeten komen als Van der Staaij. Opvallende mensen krijgen nou eenmaal helaas te veel aandacht.

En van de staat is natuurlijk onzin, we hebben geen staatstelevisie.
De aandacht die Baudet krijgt is niet bepaald propaganda. In elk geval geen positieve voor Baudet zelf. De aandacht die Kaag krijgt blijkbaar wel. Ze willen zelfs autogordels fotosjoppen e.d. :')
pi_200161762
twitter
pi_200170793
twitter

Misogynie is ook hier te bespeuren.
pi_200170821
Hear, hear

twitter
pi_200171291
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 16:51 schreef potjecreme het volgende:
Hear, hear

[ twitter ]
Het mediakartel trekt razendsnel een verdedigingslinie op. De kruisbestuiving tussen de coalitie en de media moet natuurlijk wel ongestoord door blijven gaan. Het probleem is hier natuurlijk niet zozeer Kaag, of het zou de verminging van partijbelangen met BZ moeten zijn.

Het probleem is dat de PO gepolitiseerd is, met kartelpartijtijgers en persoonlijke connecties met politici in alle geledingen. Daardoor krijgen we voor ons belastinggeld geen pluriforme, onafhankelijke en kritische berichtgeving, maar propaganda.
  vrijdag 2 juli 2021 @ 17:43:50 #263
459912 FlippingCoin
pi_200171489
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 16:51 schreef potjecreme het volgende:
Hear, hear

[ twitter ]
Je bent er maar druk mee, zo'n non issue. ;)
  vrijdag 2 juli 2021 @ 18:07:12 #264
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200171813
We zetten gewoon even deze op

vrijdag 2 juli 2021 @ 18:11:45 #265
156981 bijdehand
bijdevoet
pi_200171908
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 16:49 schreef potjecreme het volgende:
[ twitter ]

Misogynie is ook hier te bespeuren.
Door dit misogynie te noemen stap je behendig over het probleem heen. Sjiek gedaan.
pi_200172040
quote:
99s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 18:11 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Door dit misogynie te noemen stap je behendig over het probleem heen. Sjiek gedaan.
Welk probleem? Je bedoelt het door domrechts verzonnen machtsmisbruik van d66?

twitter
  vrijdag 2 juli 2021 @ 18:38:45 #267
156981 bijdehand
bijdevoet
pi_200172271
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 18:21 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Welk probleem? Je bedoelt het door domrechts verzonnen machtsmisbruik van d66?

[ twitter ]
Je kan deze gang van zaken natuurlijk prima vinden, smijten met termen als domrechts en vrouwenhaat. Leuk om te zien dat al dit soort topics precies dezelfde inhoud hebben.
pi_200172402
quote:
99s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 18:38 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Je kan deze gang van zaken natuurlijk prima vinden, smijten met termen als domrechts en vrouwenhaat. Leuk om te zien dat al dit soort topics precies dezelfde inhoud hebben.
Wat is het probleem dan?
pi_200172426
quote:
99s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 18:38 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Wouke van Scherrenburg heeft het ook voor Kaag opgenomen, blijkt zij ook weer zo'n onafhankelijke journaliste die op de D66 lijst probeerde te komen, nou is het aantal D66-ers dat een greep op de NPO heeft veel gevaarlijker, maar het is gewoon ongezonde belangenverstrengeling.

Van Scherrenburg is er ook zo eentje die dat allemaal heel normaal vindt, als ze een documentaire maakt over het Binnenhof mag de premier ook even zijn zegje komen doen en haar toelaten op speciale locaties. Maar daar staat niks tegenover hoor, helemaal niks. Over misogynie gesproken, van Scherrenburg gebruikt zo'n programma dan ook gezellig te keuvelen over wat de dames destijds droegen en ging zelf voor de camera uitgebreid hoedjes passen. Om zich dan bij de eerste de beste sneer net als Kaag te doen alsof ze van een zwakker geslacht zijn.
pi_200172440
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 17:28 schreef Weltschmerz het volgende:
Het mediakartel trekt razendsnel een verdedigingslinie op.
Het is inmiddels wel erg opzichtig geworden. In het verleden hadden ze tenminste nog het fatsoen om het een beetje verdekt te doen :D
pi_200172481
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 18:49 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Het is inmiddels wel erg opzichtig geworden. In het verleden hadden ze tenminste nog het fatsoen om het een beetje verdekt te doen :D
Echt walgelijk gewoon.
pi_200172536
Hier is geen sprake van vrouwenhaat, maar van (terechte) Kaaghaat.

Kaag is een vrouw die hoog van de toren blaast, erg interessant doet, maar in werkelijkheid niets van enig belang heeft te melden. Hugo de Jonge is geen vrouw, maar van hetzelfde slag. Geen inhoud, alleen een grote mond.

Het is dit soort mensen waaraan de democratie kapot gaat.
pi_200172537
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 16:58 schreef Raw85 het volgende:
Hoorde net in de podcast van bnr, dat zij toentertijd vonden dat Kaag niet perse goed uit de docu kwam. Ze vroegen zich af of haar team wel wat te zeggen had over de beelden. Zo slecht vonden ze het beeld dat er naar voren kwam. Maar goed. In sommigen hoofden is het NPO66 en dat zal er niet meer uit gaan.
pi_200172566
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 18:56 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Hier is geen sprake van vrouwenhaat, maar van (terechte) Kaaghaat.

Kaag is een vrouw die hoog van de toren blaast, erg interessant doet, maar in werkelijkheid niets van enig belang heeft te melden. Hugo de Jonge is geen vrouw, maar van hetzelfde slag. Geen inhoud, alleen een grote mond.

Het is dit soort mensen waaraan de democratie kapot gaat.
En Halsema zeker . Democratie gaat kapot aan onwetendheid. Mensen die zich niet goed informeren.
pi_200172574
Die Telegraaffans met hun "mediakartel" zijn wel erg vermoeiend. Bedenk gewoon dat er in elke Telegraaf meer leugens dan waarheden staan. En toch wordt die onzin gewoon toegelaten en mag een voormalig "hoofdredacteur" van dat blad gewoon een omroep binnen de Publieke Omroep beginnen met WNL. Een 100% waterdicht bewijs dat er geen kartel is en dat er eerder te weinig controle is op de NPO.
pi_200173444
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 18:56 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Hoorde net in de podcast van bnr, dat zij toentertijd vonden dat Kaag niet perse goed uit de docu kwam. Ze vroegen zich af of haar team wel wat te zeggen had over de beelden. Zo slecht vonden ze het beeld dat er naar voren kwam. Maar goed. In sommigen hoofden is het NPO66 en dat zal er niet meer uit gaan.
Ze kwam een stuk beter uit de docu dan uit de formatie tot nu toe.
pi_200173609
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 19:46 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ze kwam een stuk beter uit de docu dan uit de formatie tot nu toe.
Onzin. Ze komt tot nu toe juist heel goed uit de formatie, de partijleiders die tot nu toe geen beste beurt maken zijn Rutte en vooral Hoekstra.
pi_200173645
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 19:55 schreef Hanca het volgende:

[..]

Onzin. Ze komt tot nu toe juist heel goed uit de formatie, de partijleiders die tot nu toe geen beste beurt maken zijn Rutte en vooral Hoekstra.
Ze komt helemaal niet goed uit de formatie. Hoe kan deze complete debiel uberhaubt de politiek inrollen. Wat een bak stront is dit mens zeg.
pi_200175637
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 18:49 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Al die vaginaschwalbes maken het er ook niet beter op.
pi_200179913
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 18:59 schreef Hanca het volgende:
Die Telegraaffans met hun "mediakartel" zijn wel erg vermoeiend. Bedenk gewoon dat er in elke Telegraaf meer leugens dan waarheden staan. En toch wordt die onzin gewoon toegelaten en mag een voormalig "hoofdredacteur" van dat blad gewoon een omroep binnen de Publieke Omroep beginnen met WNL. Een 100% waterdicht bewijs dat er geen kartel is en dat er eerder te weinig controle is op de NPO.
Wat een onzin. Ik vind de Telegraaf geen prettige krant, maar het is algemeen bekend dat deze krant wel de meeste feitelijke berichtgeving heeft van alle kranten.

Bij de zogenaamde kwaliteitskranten zoals NRC en Volkskrant worden de feiten altijd bedekt onder een laag van opvattingen en meningen van de vooringenomen redacteurs en verslaggevers.
pi_200179979
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 00:14 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Wat een onzin. Ik vind de Telegraaf geen prettige krant, maar het is algemeen bekend dat deze krant wel de meeste feitelijke berichtgeving heeft van alle kranten.

Bij de zogenaamde kwaliteitskranten zoals NRC en Volkskrant worden de feiten altijd bedekt onder een laag van opvattingen en meningen van de vooringenomen redacteurs en verslaggevers.
Nou, geef daar eens een voorbeeld van bij NRC of de Volkskrant? Want daar ben ik dan wel benieuwd naar.
pi_200179998
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 00:22 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nou, geef daar eens een voorbeeld van bij NRC of de Volkskrant? Want daar ben ik dan wel benieuwd naar.
Je kunt gewoon elk willekeurig artikel nemen.
pi_200180034
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 00:25 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Je kunt gewoon elk willekeurig artikel nemen.
Oh. Dus het weerbericht ook?
pi_200180040
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 00:28 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Oh. Dus het weerbericht ook?
Hahaha, nee dat niet.
pi_200180049
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 00:29 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Hahaha, nee dat niet.
Ok, dus niet ieder artikel.

En dit: https://www.volkskrant.nl(...)te-trekken~bc2cb999/
pi_200180080
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 00:30 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ok, dus niet ieder artikel.

En dit: https://www.volkskrant.nl(...)te-trekken~bc2cb999/
Dat artikel is vrij feitelijk aan de buitenkant. Maar de boodschap is vooral: er zijn te weinig woningen en er moet bijgebouwd worden. Geen woord over de oorzaken van de woningnood (migratie), die moeten verzwegen worden.
pi_200180089
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 00:35 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Dat artikel is vrij feitelijk aan de buitenkant. Maar de boodschap is vooral: er zijn te weinig woningen en er moet bijgebouwd worden. Geen woord over de oorzaken van de woningnood (migratie), die moeten verzwegen worden.
Tja, dan denk ik dat het probleem toch echt bij jou zit.
pi_200180924
quote:

[..]

Tja, als je dat denkt ben je wel erg ver heen in je bubbel. En dat blijkt ook uit je latere voorbeeld, want migratie heeft natuurlijk gewoon niks met het woningtekort te maken. Het zijn namelijk zo goed als 100% arbeidsmigranten en die wonen helemaal niet in permanente woningen, maar bij elkaar gepropt in zogenaamde Polenhotels. Maar goed, dat lees je dus niet in de Telegraaf, want daar verdienen de geldschieters van dat pulpblaadje hun inkomen mee.
En vervolgens bouwen die arbeidsmigranten de huizen voor de Nederlanders, er werken nauwelijks Nederlanders meer in de bouw.

Kom eens uit je bubbel en ga een goede krant als NRC (ook rechts, dus zou je moeten aanspreken) lezen ipv de leugens van De Telegraaf.
pi_200181057
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 07:58 schreef Hanca het volgende:

[..]

Tja, als je dat denkt ben je wel erg ver heen in je bubbel. En dat blijkt ook uit je latere voorbeeld, want migratie heeft natuurlijk gewoon niks met het woningtekort te maken. Het zijn namelijk zo goed als 100% arbeidsmigranten en die wonen helemaal niet in permanente woningen, maar bij elkaar gepropt in zogenaamde Polenhotels. Maar goed, dat lees je dus niet in de Telegraaf, want daar verdienen de geldschieters van dat pulpblaadje hun inkomen mee.
En vervolgens bouwen die arbeidsmigranten de huizen voor de Nederlanders, er werken nauwelijks Nederlanders meer in de bouw.

Kom eens uit je bubbel en ga een goede krant als NRC (ook rechts, dus zou je moeten aanspreken) lezen ipv de leugens van De Telegraaf.
Telegraaf lees ik niet en heb ik nooit gelezen.

NRC wel vroeger. Maar de stinkende linkse saus die overal overheen wordt gegoten, maakt elk artikel onverteerbaar.
pi_200181534
Een paar vragen stellen is niet hetzelfde als bemoeien met het verhaal wat de documentaire maker wil vertellen.

twitter
  zaterdag 3 juli 2021 @ 11:10:37 #291
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_200182524
quote:

[..]

Telegraaf en Volkskrant zijn allebei een beetje biased hoor.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_200188149
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 09:40 schreef potjecreme het volgende:
Een paar vragen stellen is niet hetzelfde als bemoeien met het verhaal wat de documentaire maker wil vertellen.

[ twitter ]
Haha, de documentaire over de grote Kaag is dus gemaakt door twee kleine Kaagjes. Dat maakt veel duidelijk.
  zondag 4 juli 2021 @ 09:56:56 #293
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_200197003
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 17:53 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Haha, de documentaire over de grote Kaag is dus gemaakt door twee kleine Kaagjes. Dat maakt veel duidelijk.
Omdat het onzin is wat je zegt?
  zondag 4 juli 2021 @ 10:08:15 #294
156981 bijdehand
bijdevoet
pi_200197129
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 09:40 schreef potjecreme het volgende:

[ twitter ]
Dat hele interview leest hilarisch weg. De kronkels waarin het kromme wordt rechtgeluld is geniaal. Dit soort stukken zorgen alleen maar voor meer verbazing en onvrede, en terecht.
  zondag 4 juli 2021 @ 11:34:22 #295
436222 Japepk
Padvinder
pi_200198178
Je kunt van Rutte zeggen wat je wil, maar dit soort domme schandalen heeft hij gelukkig nooit. Hij doet ook verkeerde dingen, maar dat gaat altijd over het werk zelf. Niet over die futiliteiten er omheen waardoor je denkt 'en dat moet ons land regeren'.
't Echte en 't ware!
pi_200198219
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 11:34 schreef Japepk het volgende:
Je kunt van Rutte zeggen wat je wil, maar dit soort domme schandalen heeft hij gelukkig nooit. Hij doet ook verkeerde dingen, maar dat gaat altijd over het werk zelf. Niet over die futiliteiten er omheen waardoor je denkt 'en dat moet ons land regeren'.
Rutte heeft niet veel vijanden.
  zondag 4 juli 2021 @ 15:33:39 #297
436222 Japepk
Padvinder
pi_200201644
quote:
1s.gif Op zondag 4 juli 2021 11:38 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Rutte heeft niet veel vijanden.
Mwah, volgens mij heeft hij ook gewoon een veel nuchterdere insteek van, 'dat soort dingen moet je allemaal niet willen.' De 'normaal is gek genoeg' mentaliteit. Je ziet Rutte ook nooit gaan schaatsen voor de campagne of dat soort dingen. Die fiets naar zijn werk en zelf het bekertje koffie opruimen is natuurlijk wel een beetje aangezet voor de buhne, maar ik geloof niet dat dat een act is.
't Echte en 't ware!
pi_200204713
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 15:33 schreef Japepk het volgende:

[..]

Mwah, volgens mij heeft hij ook gewoon een veel nuchterdere insteek van, 'dat soort dingen moet je allemaal niet willen.' De 'normaal is gek genoeg' mentaliteit. Je ziet Rutte ook nooit gaan schaatsen voor de campagne of dat soort dingen. Die fiets naar zijn werk en zelf het bekertje koffie opruimen is natuurlijk wel een beetje aangezet voor de buhne, maar ik geloof niet dat dat een act is.
Alleen zo jammer dat hij al zo jong Alzheimer heeft :P
pi_200205349
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 17:36 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Alleen zo jammer dat hij al zo jong Alzheimer heeft :P
Vind het meer Korsakov bij hem.
pi_200394458
twitter
pi_200394462
https://www.nu.nl/media/6(...)ijkheid-gemaakt.html

quote:
De journalistieke onafhankelijkheid is tijdens het maken van de documentaire over D66-leider Sigrid Kaag "nooit in gevaar geweest", zo oordeelt NPO-ombudsman Margo Smit. De VPRO-documentaire Sigrid Kaag: van Beiroet tot Binnenhof kwam eind juni in opspraak omdat D66 zich toch heeft bemoeid met de inhoud, terwijl het kabinet dat eerder had ontkend.
De ombudsman heeft in haar rapport alle kritiekpunten getoetst aan de journalistieke code van de NPO.

Enkele kritiekpunten waren dat Kaag inspraak wilde over het uitzendmoment en dat zij of D66 heeft gevraagd een autogordel in het beeld te fotoshoppen, toen zij die niet droeg. Volgens de ombudsman heeft die benvloeding de journalistieke grondregels niet geschonden.

Ook concludeert de ombudsman dat de minister de insteek van de documentaire niet mede heeft bepaald. Het filmplan is uitgevoerd zoals het er vanaf het begin al lag.

Grotere transparantie nodig
Volgens de ombudsman hebben de makers wel te lang "het idee laten bestaan dat aan shots of inhoud nog gesleuteld kon worden, waardoor het beeld kon ontstaan dat minister Kaag, ministerie en partij de ruimte hebben gekregen".

Daarom is er een grotere transparantie over journalistieke afspraken nodig en moet de journalistieke code worden aangescherpt.

De Nederlandse Vereniging van Journalisten (NVJ) noemde de documentaire eerder journalistiek gezien geen slimme zet. Vooral de periode waarin de documentaire werd gemaakt, de verkiezingstijd, kan ervoor zorgen dat de "strikte onafhankelijkheid in twijfel wordt getrokken", liet Thomas Bruning, algemeen secretaris van de NVJ, weten aan het ANP
Verkeerde tweet gepost bij vorige post. Kan niet meer wijzigen

twitter

Slotje!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')