Dit speelt allemaal voor de tijd van Kaag. Degene die beschuldigd wordt is formeel op een zijspoor gezet. Het schijnt dat Kaag wel eens kop koffie met m heeft gedronken. Of dat handig is kun je betwisten, aan de andere kant is die kwestie blijkbaar onderling geschikt. Zo iemand hoef je dan ook niet als een melaatse te negeren...quote:Op vrijdag 11 december 2020 12:49 schreef Smegma. het volgende:
Is Kaag nog wel houdbaar? Het lijkt er steeds meer op dat ze weet had van de sexuele intimidatie van deze man en signalen wijzen op een breder verspreidde MeToo-cultuur binnen de partij (overigens niet ongebruikelijk binnen de politiek). Allemaal vrij pijnlijk voor een vrouwenvoorvechterspartij als D66.
Dat de boosrechtse typetjes graag selectief verontwaardigd zijn is natuurlijk geen nieuws. Daar knapt nu eenmaal altijd iets als het over D66 gaat...quote:Op zaterdag 12 december 2020 06:54 schreef Bondsrepubliek het volgende:
Veel ophef over deze film zeg. Maar dat in WNL praatprogramma's 9 van de 10 keer enkel VVD'ers uitgenodigd worden die daar zonder enig kritisch tegengeluid hun onzin mogen uiten daar hoor je dan weer helemaal niemand over.
Wat ook speelt is dat Kaag behoorlijk nieuw is binnen D66 en hij zich vast niet voorgesteld zal hebben met "Hallo ik ben Frans en mijn hobby is vrouwen lastig vallen."quote:Op zaterdag 12 december 2020 01:28 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dit speelt allemaal voor de tijd van Kaag. Degene die beschuldigd wordt is formeel op een zijspoor gezet. Het schijnt dat Kaag wel eens kop koffie met m heeft gedronken. Of dat handig is kun je betwisten, aan de andere kant is die kwestie blijkbaar onderling geschikt. Zo iemand hoef je dan ook niet als een melaatse te negeren...
Nu nog de vraag of deze meneer weggezet moet worden als boosrechts of alt-right. Want wat hij doet kan niet.quote:
Voor mij overschaduwde daarmee de vorm de inhoud. Door die toon haak ik snel af.quote:Op zaterdag 12 december 2020 10:08 schreef skrn het volgende:
Wel een terecht stukje van Hoogland. Al is de toon zuur.
Er is ook weinig anders over te zeggen bij die voorspelbare roep om onwelgevallige programma's te weren waarbij de VPRO gewoon in zijn recht staat dat te doen.quote:Op zaterdag 12 december 2020 10:04 schreef FlippingCoin het volgende:
Och och wat een niveau weer in POL iedereen die het er niet mee eens is is weer zuurrechts, alt-right bla bla bla.
Het is heerlijk simpel rechts kermen zodat je niet hoeft na te denken en ook typisch POL, maar ik zie al verschillende users die ik toch een stuk linkser inschat dan jijzelf dezelfde kritiek uiten.quote:Op zaterdag 12 december 2020 10:10 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Er is ook weinig anders over te zeggen bij die voorspelbare roep om onwelgevallige programma's te weren waarbij de VPRO gewoon in zijn recht staat dat te doen.
Dat patroon zie je wel vaker terugkomen bij dat soort lui als het om vrije media gaat. Alles dat niet in hun straatje past moet weg.
Nou die Hoogland is gewoon allerlei alt-right riedeltjes over de NPO aan het verspreiden. Dat mag gewoon gezegd.quote:Op zaterdag 12 december 2020 10:12 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Het is heerlijk simpel rechts kermen zodat je niet hoeft na te denken en ook typisch POL, maar ik zie al verschillende users die ik toch een stuk linkser inschat dan jijzelf dezelfde kritiek uiten.
Zolang we eigenlijk nog niks weten over inhoud en toon van die docu is veel kritiek natuurlijk wel wat voorbarig. Die kritiek is er dan vooral omdat het over een D66-politica gaat, dergelijke vrouwen zijn voor veel mensen uit een bepaalde hoek gewoon een geweldige trigger om boos te worden.quote:Op zaterdag 12 december 2020 10:12 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Het is heerlijk simpel rechts kermen zodat je niet hoeft na te denken en ook typisch POL, maar ik zie al verschillende users die ik toch een stuk linkser inschat dan jijzelf dezelfde kritiek uiten.
Die persoon ken ik niet maar dat was niet het startsein voor de klaagzang over rechts in dit topic.quote:Op zaterdag 12 december 2020 10:15 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou die Hoogland is gewoon allerlei alt-right riedeltjes over de NPO aan het verspreiden. Dat mag gewoon gezegd.
Inhoudelijk over de documentaire kan ik nog weinig anders zeggen dan wat ik lees van anderen, de timing vind ik echter zeer bedenkelijk.quote:Op zaterdag 12 december 2020 10:17 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Zolang we eigenlijk nog niks weten over inhoud en toon van die docu is veel kritiek natuurlijk wel wat voorbarig. Die kritiek is er dan vooral omdat het over een D66-politica gaat, dergelijke vrouwen zijn voor veel mensen uit een bepaalde hoek gewoon een geweldige trigger om boos te worden.
Maar goed, ik blijf er bij dat het interessanter zou zijn om de verkiezingen ook mee te nemen in zo'n docu. Ik verwacht dat die een drama worden voor Kaag en D66 met alle bijkomende emoties. En mocht het een succes worden, dan zijn de emoties natuurlijk ook een mooi hoogtepunt voor zo'n docu.
In ieder geval geen alt-links, extreemlinks, Maoist, Potist, Stalinist.quote:Op zaterdag 12 december 2020 09:32 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Nu nog de vraag of deze meneer weggezet moet worden als boosrechts of alt-right. Want wat hij doet kan niet.
De VPRO zal vast een hen goed gezinde partijleider een steuntje willen geven.quote:Op zaterdag 12 december 2020 10:20 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Inhoudelijk over de documentaire kan ik nog weinig anders zeggen dan wat ik lees van anderen, de timing vind ik echter zeer bedenkelijk.
In campagnetijd is de aandacht voor politici nu eenmaal groter. Voor een documentairemaker die vijf jaar aan een project werkt (dus zeer ruim voor iets bekend werd over de leiderschapsambities van Kaag) maakt dat kans op een leuk bereik van haar docu een stuk groter. Dat is dus gewoon een kwestie van vraag en aanbod. Een jaar van de verkiezingen was zoiets vermoedelijk weggedrukt op een maandagavond na 23.00 op NPO3 zodat alleen de echte liefhebbers het zullen kijken.quote:Op zaterdag 12 december 2020 10:20 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Inhoudelijk over de documentaire kan ik nog weinig anders zeggen dan wat ik lees van anderen, de timing vind ik echter zeer bedenkelijk.
Maar noeten we dat willen? Omroepen die niet meer zijn dan een reclameblok voor een partij?quote:Op zaterdag 12 december 2020 10:24 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De VPRO zal vast een hen goed gezinde partijleider een steuntje willen geven.
Maar dat mag gewoon. Dat is het idee van de verschillende omroepen.
De VPRO hoeft zich helemaal niet te verdedigen want ze doen helemaal niets verkeerd.quote:Op zaterdag 12 december 2020 10:31 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
In campagnetijd is de aandacht voor politici nu eenmaal groter. Voor een documentairemaker die vijf jaar aan een project werkt (dus zeer ruim voor iets bekend werd over de leiderschapsambities van Kaag) maakt dat kans op een leuk bereik van haar docu een stuk groter. Dat is dus gewoon een kwestie van vraag en aanbod. Een jaar van de verkiezingen was zoiets vermoedelijk weggedrukt op een maandagavond na 23.00 op NPO3 zodat alleen de echte liefhebbers het zullen kijken.
Zo zijn ze ooit ook ontstaan, als spreekbuis voor een bepaalde zuil of groepering. Heeft ook zo zijn charmes. En vpro kennende zal het echt geen groot reclameblok voor Kaag zijn...quote:Op zaterdag 12 december 2020 10:33 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Maar noeten we dat willen? Omroepen die niet meer zijn dan een reclameblok voor een partij?
Dus jij verwacht wel enig kritische noot in de documentaire?quote:Op zaterdag 12 december 2020 10:36 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Zo zijn ze ooit ook ontstaan, als spreekbuis voor een bepaalde zuil of groepering. Heeft ook zo zijn charmes. En vpro kennende zal het echt geen groot reclameblok voor Kaag zijn...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |