abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 12 december 2020 @ 12:40:52 #125
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_196687734
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 12:38 schreef Hexagon het volgende:

[..]

"Het ging al jaren rond" is natuurlijk niet echt een meetbare bewering.
NRC, geen slechte krant, zeker niet voor D66, schrijft dit in een artikel. Daar is onderzoek voor gedaan en daar zullen bronnen voor zijn geraadpleegd.

Of zijn de ooggetuigenbeschrijvingen van het dinertje waar FvD klapte ook niet meetbaar, want "van horen zeggen" van mensen die mogelijk belangen hebben om Baudet eruit te werken?

Of, laat ik het simpeler stellen: Het ging al jaren rond dat Baudet een racist is.
  zaterdag 12 december 2020 @ 12:45:30 #126
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_196687808
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 10:33 schreef Hexagon het volgende:

[..]

De VPRO hoeft zich helemaal niet te verdedigen want ze doen helemaal niets verkeerd.
Het word je meermaals duidelijk gevraagd, maar hoe voorspelbaar, blijft het antwoord gewoon uit:

quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 13:11 schreef Vasilevski het volgende:
Het gaat er ook niet om of ze iets 'mogen'. Als ze op de buis mogen, dan mogen ze (binnen de wet) alles uitzenden wat ze willen. Dat lijkt me duidelijk. Het gaat erom of het wenselijk is.

[......]

Zie de VS waar deze rol door commerciële omroepen wordt vervuld, moeten we dat dan hier met gemeenschapsgeld doen?
quote:
16s.gif Op zaterdag 12 december 2020 10:33 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Maar noeten we dat willen? Omroepen die niet meer zijn dan een reclameblok voor een partij?
Dus beste D66 tegen beterweten in-apologeet, doet u ons eens een waardeoordeel over dit fenomeen?

Je hoeft niet op te merken dat het allemaal volgens de regeltjes is, er word gevraagd aan of je dit een goed idee vind, zo ja, waarom, zo nee, waarom niet?

Of mogen we wachten op dat waardeoordeel tot er een keer onversneden propaganda komt van iemand die je niet bevalt? :)
  zaterdag 12 december 2020 @ 12:47:28 #127
6484 ExTec
pi_196687844
quote:

[..]

Ow, dat eleitaire figuur waarvan haar kinderen zelf opmerken dat ze van de wereld is "wist het niet"?

Dus we mogen haar gewoon ongeinformeerd noemen?
  zaterdag 12 december 2020 @ 13:02:42 #128
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196688106
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 december 2020 12:32 schreef ExTec het volgende:

[..]

Nee, precies, onwelgevallig nieuws over de partij voor wiens fan, die weliswaar zijn haren & HAFMO plaatje verliest, maar niet zijn streken, moet maar zo snel mogelijk uit de kranten.

En in dat andere topic onverdroten verder met letterlijk op elke slak zout leggen, als het bv baudet c.s. betreft.
Er moet niets uit de krant. Ze mogen er prima over publiceren. Kaag beantwoord ook gewoon de vragen en gaat niet lopen roepen dat dit een links mediacomplot is.

Het is alleen niet zo dat organisatie te te maken hebben met zaken waar grensoverschrijdend gedrag is geweest, dit hier dan maar persberichten aan moeten gaan wijden. Er wordt aangifte gedaan bij de politie en de dader krijgt een proces. Daarbij is het belang van de betrokkenen leidend en niet dat van de sensatiezoeker.
  zaterdag 12 december 2020 @ 13:10:58 #129
6484 ExTec
pi_196688254
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 13:02 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Er moet niets uit de krant. Ze mogen er prima over publiceren. Kaag beantwoord ook gewoon de vragen en gaat niet lopen roepen dat dit een links mediacomplot is.
Als jij rept over dat er geen noodzaak is, om het in de kranten te hebben, heb je natuurlijk over je eigen voorkeuren, en je voorkeuren alleen - maar daar zien we nu vanaf? :)

Weer anderen zien geen namelijk geen noodzaak in jouw meest prominte hobby, spijkers op laag water zoeken richting partijen die je niet bevallen, en daar voornamelijk veel guilt by association projecteren ;)

quote:
Het is alleen niet zo dat organisatie te te maken hebben met zaken waar grensoverschrijdend gedrag is geweest, dit hier dan maar persberichten aan moeten gaan wijden. Er wordt aangifte gedaan bij de politie en de dader krijgt een proces. Daarbij is het belang van de betrokkenen leidend en niet dat van de sensatiezoeker.
Jah.

Tenzij het leidend voorwerp iets FvD is ofzo, dan gaan alle sensatie-zoek registers open, hé? :)

Voor de goede orde; ik vind het allemaal wel nieuwswaardig.

Maar zolang jij als het D66 betreft netjes A roept, en we hoeven maar een FvD topic te openen, en we zien meneer Hexgon vol op de B toets hangen, blijft jou wijzen op je hypocrisie zo groot als een zepelin prijsschieten :)
  zaterdag 12 december 2020 @ 13:27:31 #130
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196688584
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 december 2020 13:10 schreef ExTec het volgende:

[..]

Als jij rept over dat er geen noodzaak is, om het in de kranten te hebben, heb je natuurlijk over je eigen voorkeuren, en je voorkeuren alleen - maar daar zien we nu vanaf? :)

Weer anderen zien geen namelijk geen noodzaak in jouw meest prominte hobby, spijkers op laag water zoeken richting partijen die je niet bevallen, en daar voornamelijk veel guilt by association projecteren ;)

Jah.

Tenzij het leidend voorwerp iets FvD is ofzo, dan gaan alle sensatie-zoek registers open, hé? :)

Voor de goede orde; ik vind het allemaal wel nieuwswaardig.

Maar zolang jij als het D66 betreft netjes A roept, en we hoeven maar een FvD topic te openen, en we zien meneer Hexgon vol op de B toets hangen, blijft jou wijzen op je hypocrisie zo groot als een zepelin prijsschieten :)
Ik houd best van sensatie. Maar ik heb niet per se iets te maken met eventuele gevallen van grensoverschrijdend gedrag binnen andere partijen. Als het gekozen politici of bestuurders zou betreffen dan zou het me nog aangaan. Maar daar gaat het hier niet over.

Ik kan me ook geen vergelijkbaar geval bij de FvD voor de geest halen tot dusver. Daar heeft het toch echt met politieke denkbeelden te maken.
  zaterdag 12 december 2020 @ 13:43:39 #131
6484 ExTec
pi_196688769
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 13:27 schreef Hexagon het volgende:
Maar ik heb niet per se iets te maken met eventuele gevallen van grensoverschrijdend gedrag binnen andere partijen.
Blijkbaar wel? We hoeven maar naar de andere topics te kijken?

Of je gaat voor de gelegenheid "te maken hebben met", heel erg eng definieren.

Maar dat is weinig realistisch, hij of zij die zich in de politiek beweegt leeft in een glazenhuis.

Of jij nou daadwerkelijk gekozen bent, of slechts een adviseur bent van.

quote:
Als het gekozen politici of bestuurders zou betreffen dan zou het me nog aangaan. Maar daar gaat het hier niet over.
Zowel kaag als baudet maken gebruik van hun actieve kiesrecht.

En zowel die schimmige adviseur als de erkenbrand boys, niet.

Dus het is wat verwarrend. Je etaleert weer dat je met 2 maten meet.

quote:
Ik kan me ook geen vergelijkbaar geval bij de FvD voor de geest halen tot dusver. Daar heeft het toch echt met politieke denkbeelden te maken.
Onder de streep hebben we het over negatieve publiciteit. De specifieke anotomie van de individuele gevallen is niet intersessant.
pi_196688984
Kan het wat minder op de man aub? Probeer het eens?
  zaterdag 12 december 2020 @ 14:08:37 #133
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196689149
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 december 2020 13:43 schreef ExTec het volgende:

[..]

Blijkbaar wel? We hoeven maar naar de andere topics te kijken?

Of je gaat voor de gelegenheid "te maken hebben met", heel erg eng definieren.

Maar dat is weinig realistisch, hij of zij die zich in de politiek beweegt leeft in een glazenhuis.

Of jij nou daadwerkelijk gekozen bent, of slechts een adviseur bent van.
Te maken hebben is of ik er recht op zou moeten hebben om te weten dat persoon A aangifte heeft gedaan tegen persoon B en ik een organisatie moet verwijten dat ze het niet in een persbericht gecommuniceerd hebt.

quote:
Zowel kaag als baudet maken gebruik van hun actieve kiesrecht.

En zowel die schimmige adviseur als de erkenbrand boys, niet.

Dus het is wat verwarrend. Je etaleert weer dat je met 2 maten meet.

[..]
Onder de streep hebben we het over negatieve publiciteit. De specifieke anotomie van de individuele gevallen is niet intersessant.
Nouja ik geloof niet dat Frans van Drimmelen openlijk communiceert dat hij vrouwen lastig valt en lobbyt bij de regering om dat legaal te maken. Dat verschilt dus wel duidelijk van een club als Erkenbrand die een bepaald gedachtegoed heeft en dat uitdraagt, en die ons land wil veranderen naar hun ideaal.
pi_196689211
quote:

[..]

Kom zeg, ik heb jou ook wel vaker beweringen zien maken, gestoeld op openbare geheimen in politieke kringen.

Dat aspect is ook gewoon onderdeel van het politieke bestek. Dan is het raar om in dit geval opeens te stellen dat zoiets daadwerkelijk meetbaar moet zijn voordat het waarde heeft.
"Pools are perfect for holding water"
  zaterdag 12 december 2020 @ 14:15:22 #135
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196689223
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 december 2020 14:13 schreef probeer het volgende:

[..]

Kom zeg, ik heb jou ook wel vaker beweringen zien maken, gestoeld op openbare geheimen in politieke kringen.
Vast, maar ik ken ook niet iedere roddel die rond gaat natuurlijk.
pi_196689227
Ik had eigenlijk liever gezien dat ze haar gevolgd hadden vanaf 1985 toen ze als 23-jarige nog in Caïro studeerde en voor de moeilijke keuze stond tussen Oxford, Cambridge of Exeter.
I´m back.
pi_196689334
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 14:15 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Vast, maar ik ken ook niet iedere roddel die rond gaat natuurlijk.
Ik mag hopen van niet. Maar dan moet je toch erkennen dat dat informele geheime geroddel ook gewoon onderdeel is van de Nederlandse politieke wereld, en dat het dus best raar is om in deze kwestie opeens wel te stellen dat zoiets eerst meetbaar moet zijn voordat men er iets mee doet of van vindt?

Daarnaast is het ethisch gezien natuurlijk ook best laakbaar, zo'n houding waarbij iedereen wel weet dat er geruchten zijn, maar niemand er nou echt de behoefte heeft om iets mee te doen zolang het niet in de media komt en dus de partij of anderen kan schaden. Wegkijken heet dat volgens mij. En naar mijn weten komen zulke wegkijkers over het algemeen niet echt weg met een 'tsja, maar ik wist het niet zeker hoor'.
  zaterdag 12 december 2020 @ 14:25:53 #138
6484 ExTec
pi_196689422
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 december 2020 14:15 schreef Ryan3 het volgende:
Ik had eigenlijk liever gezien dat ze haar gevolgd hadden vanaf 1985 toen ze als 23-jarige nog in Caïro studeerde en voor de moeilijke keuze stond tussen Oxford, Cambridge of Exeter.
Goeie 80s synthpop soundtrack eronder, ik ben voor.
  zaterdag 12 december 2020 @ 14:37:42 #139
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196689678
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 14:21 schreef probeer het volgende:

[..]

Ik mag hopen van niet. Maar dan moet je toch erkennen dat dat informele geheime geroddel ook gewoon onderdeel is van de Nederlandse politieke wereld, en dat het dus best raar is om in deze kwestie opeens wel te stellen dat zoiets eerst meetbaar moet zijn voordat men er iets mee doet of van vindt?

Daarnaast is het ethisch gezien natuurlijk ook best laakbaar, zo'n houding waarbij iedereen wel weet dat er geruchten zijn, maar niemand er nou echt de behoefte heeft om iets mee te doen zolang het niet in de media komt en dus de partij of anderen kan schaden. Wegkijken heet dat volgens mij. En naar mijn weten komen zulke wegkijkers over het algemeen niet echt weg met een 'tsja, maar ik wist het niet zeker hoor'.
Nou het is niet duidelijk hoe breed zo'n roddel is. Om hoeveel mensen ging dat dan? En bovendien stel iemand zegt tegen je "ja ik heb gehoord dat die en die een viespeuk met losse handen is!". Daar kun je natuurlijk niks mee als je het hoort. Je weet niet of het waar is, wat er dan is voorgevallen en wie het betreft.

Het is pas wegkijken als iemand met een duidelijke beschuldiging bij een verantwoordelijke komt, en daar vervolgens geen actie op wordt ondernomen. Dat gaat BING ook onderzoeken nu. Maar dat is dan vooral een zaak van het bestuur.
pi_196689749
Als er hier is weggekeken dan treft met name de D66 top blaam. De voorzitter heeft dan een probleem. Pechtold heeft dan een probleem. Jetten misschien ook wel. Maar Kaag is toch echt iemand van buiten en ik denk dat dit haar juist net niet raakt. Het enige wat je haar kunt verwijten is dat ze toen ze dit hoorde (waarbij haar werd verteld dat het onderzocht was) niet onmiddelijk heeft gezegd: "prima, maar dan wil ik dat onderzoeksrapport deze week wel in mijn mail zien, dan kan ik zelf ook even concluderen of het voldoende is afgehandeld". Ze is misschien teveel op wat haar is verteld afgegaan.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_196689802
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 14:37 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nou het is niet duidelijk hoe breed zo'n roddel is. Om hoeveel mensen ging dat dan? En bovendien stel iemand zegt tegen je "ja ik heb gehoord dat die en die een viespeuk met losse handen is!". Daar kun je natuurlijk niks mee als je het hoort. Je weet niet of het waar is, wat er dan is voorgevallen en wie het betreft.

Het is pas wegkijken als iemand met een duidelijke beschuldiging bij een verantwoordelijke komt, en daar vervolgens geen actie op wordt ondernomen. Dat gaat BING ook onderzoeken nu. Maar dat is dan vooral een zaak van het bestuur.
Daar heb je helemaal gelijk in; er zijn verschillende maten van 'weten'. Maar dan nog zou ik toch denken dat zelfs de kleinste mate van weten (bv ooit eens indirect die roddel gehoord hebben) aanzet moet geven tot een onderzoekende houding. Om er achter te willen komen wat daar nou van waar is.

Zeker binnen een politieke partij (waarbij reputatie en voorbeeldfunctie belangrijk is), wanneer het directe collega's betreft, wanneer je in een leidinggevende rol binnen die organisatie zit, en wanneer je 'de positie van vrouwen in de politiek' een van je onderwerpen gemaakt hebt.
pi_196689845
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 14:42 schreef Hanca het volgende:
Als er hier is weggekeken dan treft met name de D66 top blaam. De voorzitter heeft dan een probleem. Pechtold heeft dan een probleem. Jetten misschien ook wel. Maar Kaag is toch echt iemand van buiten en ik denk dat dit haar juist net niet raakt. Het enige wat je haar kunt verwijten is dat ze toen ze dit hoorde (waarbij haar werd verteld dat het onderzocht was) niet onmiddelijk heeft gezegd: "prima, maar dan wil ik dat onderzoeksrapport deze week wel in mijn mail zien, dan kan ik zelf ook even concluderen of het voldoende is afgehandeld". Ze is misschien teveel op wat haar is verteld afgegaan.
Hmm. Dat zou wellicht nog wel op kunnen gaan ja. Hangt er dan imo een beetje van af hoe hecht die werkrelatie tussen die twee was. Adviseurs komen ook in verschillende vormen en maten. Heeft ie ooit eens een paar keer meegeschreven aan een team-effort adviesstuk aan Kaag. Of was zijn adviserende rol veel directer en frequenter.
pi_196689927
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 14:49 schreef probeer het volgende:

[..]

Hmm. Dat zou wellicht nog wel op kunnen gaan ja. Hangt er dan imo een beetje van af hoe hecht die werkrelatie tussen die twee was. Adviseurs komen ook in verschillende vormen en maten. Heeft ie ooit eens een paar keer meegeschreven aan een team-effort adviesstuk aan Kaag. Of was zijn adviserende rol veel directer en frequenter.
Wat ik van journalisten begrijp, leunde Kaag tot minder dan een jaar geleden wat betreft partijdingen heel erg op Duane van Diest, haar PA. Ze hield zich er zelf verder niet zo mee bezig. Ze is natuurlijk ook geen typische partijtopper die door alle lagen van de partij heen zich naar boven heeft gewerkt. En als minister van Buitenlandse Zaken is ze natuurlijk ook nog eens veel weg, dus ze zal veel borrels e.d. gewoon missen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_196690026
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 14:56 schreef Hanca het volgende:

[..]

Wat ik van journalisten begrijp, leunde Kaag tot minder dan een jaar geleden wat betreft partijdingen heel erg op Duane van Diest, haar PA. Ze hield zich er zelf verder niet zo mee bezig. Ze is natuurlijk ook geen typische partijtopper die door alle lagen van de partij heen zich naar boven heeft gewerkt. En als minister van Buitenlandse Zaken is ze natuurlijk ook nog eens veel weg, dus ze zal veel borrels e.d. gewoon missen.
Ok, dan lijkt ze die nauwe werkrelatie iig niet te hebben. Dat pleit dan voor haar.

En toch ... Toch vind ik het spijtig om dan weer te merken dat een pro-actieve houding tegen al dat soort metoo shit, dan blijkbaar teveel gevraagd is van een progressieve politieke partij.

'niets mee doen totdat het uitlekt' lijkt dan toch de modus operandi.
  zaterdag 12 december 2020 @ 15:08:50 #145
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196690186
Voor Pechtold zal dit iets vervelender uit kunnen pakken ja. Onprettige omgangsvormen met een bepaalde partijvrouw waren uiteindelijk al zijn eigen Waterloo en die was wel vrij dik met die Van Drimmelen.

Ironisch is wel deze bekende foto toen Pechtold het lijsttrekkerschap won in 2006. De man die juichend opspringt is Van Drimmelen. :')

pi_196690302
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 december 2020 15:01 schreef probeer het volgende:

[..]

Ok, dan lijkt ze die nauwe werkrelatie iig niet te hebben. Dat pleit dan voor haar.

En toch ... Toch vind ik het spijtig om dan weer te merken dat een pro-actieve houding tegen al dat soort metoo shit, dan blijkbaar teveel gevraagd is van een progressieve politieke partij.

'niets mee doen totdat het uitlekt' lijkt dan toch de modus operandi.
Ja, voor de partij kan dit dramatisch zijn. Dat ben ik met je eens. Die hadden dit misschien veel pro-actiever aan moeten pakken (dat moet natuurlijk nog blijken uit het onderzoek). Maar dan kijk ik dus vooral naar bestuur, Pechtold en evt. Jetten. Niet naar Kaag.
  zaterdag 12 december 2020 @ 16:22:14 #147
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196691294
Ik zie ook niet hoe Rob Jetten hier bij betrokken zou moeten zijn. Die zat in 2016 nog in Nijmegen en is ook nooit aan de bal geweest waar het ging om kandidatenselectie.

Dit is vooral iets van toenmalig voorzitter Letty Demmers en mogelijk ook Pechtold.
pi_196691374
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 11:58 schreef Smegma. het volgende:

[..]

[..]

Jullie kregen snel gelijk. Want ieder theelepeltje kritiek op D66 of NPO maakt je volgens sommigen direct alt-right of boosrechts.
Vergeet zuurrechts niet.
Voor wie niets beter in te brengen heeft *)
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_196691465
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 16:22 schreef Hexagon het volgende:
Ik zie ook niet hoe Rob Jetten hier bij betrokken zou moeten zijn. Die zat in 2016 nog in Nijmegen en is ook nooit aan de bal geweest waar het ging om kandidatenselectie.

Dit is vooral iets van toenmalig voorzitter Letty Demmers en mogelijk ook Pechtold.
Ik weet niet tot hoe lang de afhandeling door heeft gesudderd, vandaar dat ik hem als 'eventueel' er bij noem.
pi_196692016
Denk dat vooral GL en PvdA zich druk moeten maken om deze promotiefilm, daar zullen toch de extra stemmen vandaan moeten komen. Misschien dat er nog een verdwaalde VVD intrapt maar dan heb je het ook wel gehad.
Vraag me af of zij zelf wel zo blij is met deze overkill aan aandacht (ook in div. praatprogramma's is ze veel te zien).
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
  zaterdag 12 december 2020 @ 17:37:02 #151
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196692355
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 17:16 schreef Pedroso het volgende:
Denk dat vooral GL en PvdA zich druk moeten maken om deze promotiefilm, daar zullen toch de extra stemmen vandaan moeten komen. Misschien dat er nog een verdwaalde VVD intrapt maar dan heb je het ook wel gehad.
Vraag me af of zij zelf wel zo blij is met deze overkill aan aandacht (ook in div. praatprogramma's is ze veel te zien).
Als je niet van aandacht houdt moet je geen politicus worden
pi_196692376
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 17:37 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Als je niet van aandacht houdt moet je geen politicus worden
Daar zit wat in :D
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_197169163
statement VPRO
Regisseur Shuchen Tan volgde Sigrid Kaag de afgelopen vijf jaar voor haar documentaire Sigrid Kaag: van Beiroet tot Binnenhof. Aan het begin van de film is Kaag VN-diplomaat in het buitenland en keert ze terug naar Nederland om minister te worden. Centraal thema van de film is dan ook hoe Kaag deze grote overgang van het Midden-Oosten naar de Haagse politiek ervaart. We krijgen een inkijk in werk en leven van een minister en zien bijvoorbeeld hoe zij omgaat met de heftige reacties die een politicus in deze tijd ten deel valt op sociale media.

Het is niet alleen de taak van de media om allerhande meningen over de politiek een podium te bieden, maar ook om te laten zien hoe die politiek van binnenuit werkt. Journalisten moeten zelf op onderzoek uitgaan. Met eigen ogen aanschouwen wie onze volksvertegenwoordigers zijn, hoe zij tot besluiten komen en in welke context zij hun werk doen. Dat doet de VPRO sinds jaar en dag. We nodigen Mark Rutte en andere vooraanstaande politici van alle stromingen uit in Zomergasten en we maakten de afgelopen jaren documentaires over onder andere Wouter Bos, Geert Wilders, Frans Timmermans, en premiersportretten van Ruud Lubbers en Wim Kok. We doen dat altijd volgens onze strenge journalistieke normen, waarbij volstrekte onafhankelijkheid en de autonome keuzes van de maker leidend zijn. Dat geldt ook voor de documentaire over Sigrid Kaag.

Het hoort bij de democratie dat media laten zien hoe het politieke bedrijf werkt. Daarbij zijn dit soort documentaires belangrijk, ze geven meer inzicht dan een tweet of een snelle quote en dragen daarmee bij aan genuanceerde beeldvorming. We vinden het voor onze open democratie geen goede ontwikkeling als Tweede Kamerleden en zogeheten opiniemakers vooraf, zonder ook maar een seconde van de documentaire te hebben gezien, al hun oordeel klaar hebben en opperen dat deze film niet zou mogen worden uitgezonden.

Journalisten werkzaam voor de VPRO zijn geen verlengstuk van de politiek, maar nemen waar en doen daar op hun eigen wijze verslag van. Kritisch en met open vizier, want het eindoordeel is uiteindelijk altijd aan de kijker.

https://www.vpro.nl/progr(...)b1-aa96-bc778618035d
pi_197169244
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 10:08 schreef Nober het volgende:
statement VPRO
Regisseur Shuchen Tan volgde Sigrid Kaag de afgelopen vijf jaar voor haar documentaire Sigrid Kaag: van Beiroet tot Binnenhof. Aan het begin van de film is Kaag VN-diplomaat in het buitenland en keert ze terug naar Nederland om minister te worden. Centraal thema van de film is dan ook hoe Kaag deze grote overgang van het Midden-Oosten naar de Haagse politiek ervaart. We krijgen een inkijk in werk en leven van een minister en zien bijvoorbeeld hoe zij omgaat met de heftige reacties die een politicus in deze tijd ten deel valt op sociale media.

Het is niet alleen de taak van de media om allerhande meningen over de politiek een podium te bieden, maar ook om te laten zien hoe die politiek van binnenuit werkt. Journalisten moeten zelf op onderzoek uitgaan. Met eigen ogen aanschouwen wie onze volksvertegenwoordigers zijn, hoe zij tot besluiten komen en in welke context zij hun werk doen. Dat doet de VPRO sinds jaar en dag. We nodigen Mark Rutte en andere vooraanstaande politici van alle stromingen uit in Zomergasten en we maakten de afgelopen jaren documentaires over onder andere Wouter Bos, Geert Wilders, Frans Timmermans, en premiersportretten van Ruud Lubbers en Wim Kok. We doen dat altijd volgens onze strenge journalistieke normen, waarbij volstrekte onafhankelijkheid en de autonome keuzes van de maker leidend zijn. Dat geldt ook voor de documentaire over Sigrid Kaag.

Het hoort bij de democratie dat media laten zien hoe het politieke bedrijf werkt. Daarbij zijn dit soort documentaires belangrijk, ze geven meer inzicht dan een tweet of een snelle quote en dragen daarmee bij aan genuanceerde beeldvorming. We vinden het voor onze open democratie geen goede ontwikkeling als Tweede Kamerleden en zogeheten opiniemakers vooraf, zonder ook maar een seconde van de documentaire te hebben gezien, al hun oordeel klaar hebben en opperen dat deze film niet zou mogen worden uitgezonden.

Journalisten werkzaam voor de VPRO zijn geen verlengstuk van de politiek, maar nemen waar en doen daar op hun eigen wijze verslag van. Kritisch en met open vizier, want het eindoordeel is uiteindelijk altijd aan de kijker.

https://www.vpro.nl/progr(...)b1-aa96-bc778618035d
Prima statement
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_197169638
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 10:16 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Prima statement
"maar ook om te laten zien hoe die politiek van binnenuit werkt."

Dat kan ook na de verkiezingen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')