abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 12 december 2020 @ 10:41:42 #101
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196685749
quote:
16s.gif Op zaterdag 12 december 2020 10:33 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Maar noeten we dat willen? Omroepen die niet meer zijn dan een reclameblok voor een partij?
Dat zijn ze ook niet. Het is niet alsof Kaag nu ineens een wekelijkse propagandashow krijgt. Maar dat een VPRO liever een Kaag wat zendtijd geeft dan Wopke Hoekstra is gewoon deel van het systeem

Net als de EO een docu over Gert-Jan Segers mag maken en MAX er een over Liane de Haan.
  zaterdag 12 december 2020 @ 10:44:48 #102
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_196685786
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 10:41 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dat zijn ze ook niet. Het is niet alsof Kaag nu ineens een wekelijkse propagandashow krijgt. Maar dat een VPRO liever een Kaag wat zendtijd geeft dan Wopke Hoekstra is gewoon deel van het systeem

Net als de EO een docu over Gert-Jan Segers mag maken en MAX er een over Liane de Haan.
Ik hoop dat dit ook niet gaat gebeuren, vind het maar een wanvertoning.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_196685795
quote:
16s.gif Op zaterdag 12 december 2020 10:40 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Dus jij verwacht wel enig kritische noot in de documentaire?
Ik verwacht niet echt een mening in een docu. Die hebben over het algemeen toch meer een observerend karakter. En als er mindere kant zijn waargenomen, dan zullen die ook uitgezonden worden.
  zaterdag 12 december 2020 @ 10:46:58 #104
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_196685808
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2020 10:45 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Ik verwacht niet echt een mening in een docu. Die hebben over het algemeen toch meer een observerend karakter. En als er mindere kant zijn waargenomen, dan zullen die ook uitgezonden worden.
Politieke documentaires zijn naar mijn ervaring zeer zelden zonder mening.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  zaterdag 12 december 2020 @ 10:52:19 #105
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196685872
quote:
16s.gif Op zaterdag 12 december 2020 10:44 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ik hoop dat dit ook niet gaat gebeuren, vind het maar een wanvertoning.
Dan is er nog altijd het wijze advies van Doe Maar

pi_196685887
quote:
16s.gif Op zaterdag 12 december 2020 10:46 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Politieke documentaires zijn naar mijn ervaring zeer zelden zonder mening.
Is dat zo? Zeker in Nederland.
  zaterdag 12 december 2020 @ 10:58:04 #107
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_196685943
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2020 10:36 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Zo zijn ze ooit ook ontstaan, als spreekbuis voor een bepaalde zuil of groepering. Heeft ook zo zijn charmes. En vpro kennende zal het echt geen groot reclameblok voor Kaag zijn...
Het is ondertussen toch wel een beetje een achterhaald systeem denk ik.. ga eens even googlen hoeveel leden de omroepen nog hebben. Ben wel benieuwd.

Wat voor systeem er in de plaats moet komen heb ik niet echt een idee over..

Edit, zo even snel gezien toch nog over de drie miljoen in 2014, al was het in 2009 nog een stuk meer.
https://app.nos.nl/datavisualisatie/grafiek/35gqQ/fs.html
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  zaterdag 12 december 2020 @ 11:56:19 #108
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_196686976
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 01:28 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Dit speelt allemaal voor de tijd van Kaag. Degene die beschuldigd wordt is formeel op een zijspoor gezet. Het schijnt dat Kaag wel eens kop koffie met m heeft gedronken. Of dat handig is kun je betwisten, aan de andere kant is die kwestie blijkbaar onderling geschikt. Zo iemand hoef je dan ook niet als een melaatse te negeren...
De beschuldigde persoon was(?) tot voor kort een adviseur van Kaag. De zaak komt dichter bij Kaag dan jij voorstelt.

"D66-partijleider Sigrid Kaag laat onderzoek doen naar mogelijke intimidatie door een van haar adviseurs. Frans van Drimmelen, al decennia actief binnen D66 en een invloedrijke lobbyist op het Binnenhof, zou in 2016 een vrouwelijk D66-lid geïntimideerd en gestalkt hebben. Dat verhaal ging binnen de partij al jaren rond en verscheen woensdagavond online in een anoniem relaas."

https://www.nrc.nl/nieuws(...)tie-pleegde-a4023357
  zaterdag 12 december 2020 @ 11:58:25 #109
480574 Smegma.
pi_196687014
quote:
99s.gif Op zaterdag 12 december 2020 09:32 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Nu nog de vraag of deze meneer weggezet moet worden als boosrechts of alt-right. Want wat hij doet kan niet.
quote:
16s.gif Op zaterdag 12 december 2020 10:04 schreef FlippingCoin het volgende:
Och och wat een niveau weer in POL iedereen die het er niet mee eens is is weer zuurrechts, alt-right bla bla bla. :Z
Jullie kregen snel gelijk. Want ieder theelepeltje kritiek op D66 of NPO maakt je volgens sommigen direct alt-right of boosrechts.
pi_196687031
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 11:56 schreef Smegma. het volgende:

[..]

De beschuldigde persoon was(?) tot voor kort een adviseur van Kaag. De zaak komt dichter bij Kaag dan jij voorstelt.

"D66-partijleider Sigrid Kaag laat onderzoek doen naar mogelijke intimidatie door een van haar adviseurs. Frans van Drimmelen, al decennia actief binnen D66 en een invloedrijke lobbyist op het Binnenhof, zou in 2016 een vrouwelijk D66-lid geïntimideerd en gestalkt hebben. Dat verhaal ging binnen de partij al jaren rond en verscheen woensdagavond online in een anoniem relaas."

Hij is/was haar campagneleider. En dat terwijl ze op de hoogte was van alles
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  zaterdag 12 december 2020 @ 12:03:42 #111
480574 Smegma.
pi_196687123
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2020 11:59 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Hij is/was haar campagneleider. En dat terwijl ze op de hoogte was van alles
Kun je nagaan.
pi_196687188
Hopelijk pikken ze deze episode van het drama nog wel even mee in de docu :9.
  zaterdag 12 december 2020 @ 12:11:56 #113
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196687268
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 11:56 schreef Smegma. het volgende:

[..]

Ja en?

Hij heeft zich aan haar voorgesteld als "Hallo ik ben Frans, je weet wel die kerel die hier vrouwtjes lastig valt"?
  zaterdag 12 december 2020 @ 12:14:14 #114
480574 Smegma.
pi_196687309
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 12:11 schreef Hexagon het volgende:
Dat verhaal ging binnen de partij al jaren rond en verscheen woensdagavond online in een anoniem relaas."
Deflectie middels karikatuur, lees de volgende zin nog eens: "Dat verhaal ging binnen de partij al jaren rond en verscheen woensdagavond online in een anoniem relaas."

Of we komen weer terug bij stap 1: Kaag is zo ver verwijderd van normale menselijke interactie dat dit soort signalen niet zijn opgevallen of niet aan haar zijn medegedeeld.
pi_196687377
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 12:14 schreef Smegma. het volgende:

[..]

Deflectie middels karikatuur, lees de volgende zin nog eens: "Dat verhaal ging binnen de partij al jaren rond en verscheen woensdagavond online in een anoniem relaas."

Of we komen weer terug bij stap 1: Kaag is zo ver verwijderd van normale menselijke interactie dat dit soort signalen niet zijn opgevallen of niet aan haar zijn medegedeeld.
Ze kwam natuurlijk van buitenaf en met haar ministerschap heeft ze ook geen groot partijpolitiek profiel. Ze heeft vermoedelijk dus pas toen ze zich kandidaat stelde echt serieus met het interne gedoe kennisgemaakt. En dat in een raar jaar (zonder congressen e.d. waar je even lekker wat roddels meekrijgt).
Dat ze dit (nog) niet wist kan ik daarmee eventueel nog wel geloven.
pi_196687389
Ik vind het wel grappig dat op het moment dat zoiets als dit publiekelijk bekend wordt het verweer van de d66'ers is dat het al jaren bekend is binnen de partij

Ja dat maakt het oke allemaal
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  zaterdag 12 december 2020 @ 12:24:21 #117
480574 Smegma.
pi_196687473
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2020 12:18 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Ze kwam natuurlijk van buitenaf en met haar ministerschap heeft ze ook geen groot partijpolitiek profiel. Ze heeft vermoedelijk dus pas toen ze zich kandidaat stelde echt serieus met het interne gedoe kennisgemaakt. En dat in een raar jaar (zonder congressen e.d. waar je even lekker wat roddels meekrijgt).
Dat ze dit (nog) niet wist kan ik daarmee eventueel nog wel geloven.
Je hebt voor dit soort informatie geen congres nodig. Dit type ophef zou binnen een politieke partij een Chefsache moeten zijn. Ben je weleens lid geweest van een partij, of politiek actief geweest?
  zaterdag 12 december 2020 @ 12:24:44 #118
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196687476
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2020 12:19 schreef Mortaxx het volgende:
Ik vind het wel grappig dat op het moment dat zoiets als dit publiekelijk bekend wordt het verweer van de d66'ers is dat het al jaren bekend is binnen de partij

Nouja die kwestie uit 2016 is met de politie afgehandeld, dus men heeft het bij de autoriteiten gemeld en de man in kwestie zal wel een strafblad hebben. Het heeft geen noodzaak dat dan verder in de krant te gaan zetten.
pi_196687477
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2020 12:19 schreef Mortaxx het volgende:

Ben overigens bang dat dit in elke partij volop gebeurt. #metoo heeft de politiek nog niet echt gezuiverd.
  zaterdag 12 december 2020 @ 12:29:03 #120
480574 Smegma.
pi_196687549
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2020 12:24 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Ben overigens bang dat dit in elke partij volop gebeurt. #metoo heeft de politiek nog niet echt gezuiverd.
Het gebeurt ook in elke partij, sommigen meer dan anderen, met name bij liberale partijen. Het is bekend dat er aardig wat afgeneukt, gezopen en gebruikt wordt in de Tweede Kamer, maar sluit ook zeker de regionale en lokale politiek niet uit.

Specifiek over zo'n kwestie als dit hadden en hebben zeker de drie bestuurspartijen van die mannen waar je langs moet om hun zegen te krijgen als vrouw, maar ook als man, zij het op een andere manier.
  zaterdag 12 december 2020 @ 12:31:59 #121
480574 Smegma.
pi_196687585
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 12:24 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nouja die kwestie uit 2016 is met de politie afgehandeld, dus men heeft het bij de autoriteiten gemeld en de man in kwestie zal wel een strafblad hebben. Het heeft geen noodzaak dat dan verder in de krant te gaan zetten.
Nee, maar het ging al jaren rond in de partij. Kaag had het moeten weten en zich nooit moeten associëren met deze man.
  zaterdag 12 december 2020 @ 12:32:05 #122
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_196687586
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 12:24 schreef Hexagon het volgende:
Het heeft geen noodzaak dat dan verder in de krant te gaan zetten.
Nee, precies, onwelgevallig nieuws over de partij voor wiens fan, die weliswaar zijn haren & HAFMO plaatje verliest, maar niet zijn streken, moet maar zo snel mogelijk uit de kranten.

En in dat andere topic onverdroten verder met letterlijk op elke slak zout leggen, als het bv baudet c.s. betreft.
  zaterdag 12 december 2020 @ 12:36:10 #123
480574 Smegma.
pi_196687654
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 december 2020 12:32 schreef ExTec het volgende:

[..]

Nee, precies, onwelgevallig nieuws over de partij voor wiens fan, die weliswaar zijn haren & HAFMO plaatje verliest, maar niet zijn streken, moet maar zo snel mogelijk uit de kranten.

En in dat andere topic onverdroten verder met letterlijk op elke slak zout leggen, als het bv baudet c.s. betreft.
Dat laatste is zo waar. Normaal ageert Hexagon zo tegen "alt-right mediacensuur", Poolse of Hongaarse toestanden. Nu komt het dichtbij en wil hij het graag zien verdwijnen.

Het is een echte D66'er: Anderen op hoge toon de maat nemen, maar duiken wanneer de vinger in omgekeerde richting geheven wordt.
  zaterdag 12 december 2020 @ 12:38:19 #124
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196687689
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 12:31 schreef Smegma. het volgende:

[..]

Nee, maar het ging al jaren rond in de partij. Kaag had het moeten weten en zich nooit moeten associëren met deze man.
"Het ging al jaren rond" is natuurlijk niet echt een meetbare bewering.
  zaterdag 12 december 2020 @ 12:40:52 #125
480574 Smegma.
pi_196687734
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 12:38 schreef Hexagon het volgende:

[..]

NRC, geen slechte krant, zeker niet voor D66, schrijft dit in een artikel. Daar is onderzoek voor gedaan en daar zullen bronnen voor zijn geraadpleegd.

Of zijn de ooggetuigenbeschrijvingen van het dinertje waar FvD klapte ook niet meetbaar, want "van horen zeggen" van mensen die mogelijk belangen hebben om Baudet eruit te werken?

Of, laat ik het simpeler stellen: Het ging al jaren rond dat Baudet een racist is.
  zaterdag 12 december 2020 @ 12:45:30 #126
6484 ExTec
pi_196687808
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 10:33 schreef Hexagon het volgende:

[..]

De VPRO hoeft zich helemaal niet te verdedigen want ze doen helemaal niets verkeerd.
Het word je meermaals duidelijk gevraagd, maar hoe voorspelbaar, blijft het antwoord gewoon uit:

quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 13:11 schreef Vasilevski het volgende:
Het gaat er ook niet om of ze iets 'mogen'. Als ze op de buis mogen, dan mogen ze (binnen de wet) alles uitzenden wat ze willen. Dat lijkt me duidelijk. Het gaat erom of het wenselijk is.

[......]

Zie de VS waar deze rol door commerciële omroepen wordt vervuld, moeten we dat dan hier met gemeenschapsgeld doen?
quote:
16s.gif Op zaterdag 12 december 2020 10:33 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Maar noeten we dat willen? Omroepen die niet meer zijn dan een reclameblok voor een partij?
Dus beste D66 tegen beterweten in-apologeet, doet u ons eens een waardeoordeel over dit fenomeen?

Je hoeft niet op te merken dat het allemaal volgens de regeltjes is, er word gevraagd aan of je dit een goed idee vind, zo ja, waarom, zo nee, waarom niet?

Of mogen we wachten op dat waardeoordeel tot er een keer onversneden propaganda komt van iemand die je niet bevalt? :)
  zaterdag 12 december 2020 @ 12:47:28 #127
6484 ExTec
pi_196687844
quote:

[..]

Ow, dat eleitaire figuur waarvan haar kinderen zelf opmerken dat ze van de wereld is "wist het niet"?

Dus we mogen haar gewoon ongeinformeerd noemen?
  zaterdag 12 december 2020 @ 13:02:42 #128
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196688106
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 december 2020 12:32 schreef ExTec het volgende:

[..]

Er moet niets uit de krant. Ze mogen er prima over publiceren. Kaag beantwoord ook gewoon de vragen en gaat niet lopen roepen dat dit een links mediacomplot is.

Het is alleen niet zo dat organisatie te te maken hebben met zaken waar grensoverschrijdend gedrag is geweest, dit hier dan maar persberichten aan moeten gaan wijden. Er wordt aangifte gedaan bij de politie en de dader krijgt een proces. Daarbij is het belang van de betrokkenen leidend en niet dat van de sensatiezoeker.
  zaterdag 12 december 2020 @ 13:10:58 #129
6484 ExTec
pi_196688254
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 13:02 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Er moet niets uit de krant. Ze mogen er prima over publiceren. Kaag beantwoord ook gewoon de vragen en gaat niet lopen roepen dat dit een links mediacomplot is.
Als jij rept over dat er geen noodzaak is, om het in de kranten te hebben, heb je natuurlijk over je eigen voorkeuren, en je voorkeuren alleen - maar daar zien we nu vanaf? :)

Weer anderen zien geen namelijk geen noodzaak in jouw meest prominte hobby, spijkers op laag water zoeken richting partijen die je niet bevallen, en daar voornamelijk veel guilt by association projecteren ;)

quote:
Het is alleen niet zo dat organisatie te te maken hebben met zaken waar grensoverschrijdend gedrag is geweest, dit hier dan maar persberichten aan moeten gaan wijden. Er wordt aangifte gedaan bij de politie en de dader krijgt een proces. Daarbij is het belang van de betrokkenen leidend en niet dat van de sensatiezoeker.
Jah.

Tenzij het leidend voorwerp iets FvD is ofzo, dan gaan alle sensatie-zoek registers open, hé? :)

Voor de goede orde; ik vind het allemaal wel nieuwswaardig.

Maar zolang jij als het D66 betreft netjes A roept, en we hoeven maar een FvD topic te openen, en we zien meneer Hexgon vol op de B toets hangen, blijft jou wijzen op je hypocrisie zo groot als een zepelin prijsschieten :)
  zaterdag 12 december 2020 @ 13:27:31 #130
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196688584
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 december 2020 13:10 schreef ExTec het volgende:

[..]

Als jij rept over dat er geen noodzaak is, om het in de kranten te hebben, heb je natuurlijk over je eigen voorkeuren, en je voorkeuren alleen - maar daar zien we nu vanaf? :)

Weer anderen zien geen namelijk geen noodzaak in jouw meest prominte hobby, spijkers op laag water zoeken richting partijen die je niet bevallen, en daar voornamelijk veel guilt by association projecteren ;)

Jah.

Tenzij het leidend voorwerp iets FvD is ofzo, dan gaan alle sensatie-zoek registers open, hé? :)

Voor de goede orde; ik vind het allemaal wel nieuwswaardig.

Maar zolang jij als het D66 betreft netjes A roept, en we hoeven maar een FvD topic te openen, en we zien meneer Hexgon vol op de B toets hangen, blijft jou wijzen op je hypocrisie zo groot als een zepelin prijsschieten :)
Ik houd best van sensatie. Maar ik heb niet per se iets te maken met eventuele gevallen van grensoverschrijdend gedrag binnen andere partijen. Als het gekozen politici of bestuurders zou betreffen dan zou het me nog aangaan. Maar daar gaat het hier niet over.

Ik kan me ook geen vergelijkbaar geval bij de FvD voor de geest halen tot dusver. Daar heeft het toch echt met politieke denkbeelden te maken.
  zaterdag 12 december 2020 @ 13:43:39 #131
6484 ExTec
pi_196688769
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 13:27 schreef Hexagon het volgende:
Maar ik heb niet per se iets te maken met eventuele gevallen van grensoverschrijdend gedrag binnen andere partijen.
Blijkbaar wel? We hoeven maar naar de andere topics te kijken?

Of je gaat voor de gelegenheid "te maken hebben met", heel erg eng definieren.

Maar dat is weinig realistisch, hij of zij die zich in de politiek beweegt leeft in een glazenhuis.

Of jij nou daadwerkelijk gekozen bent, of slechts een adviseur bent van.

quote:
Als het gekozen politici of bestuurders zou betreffen dan zou het me nog aangaan. Maar daar gaat het hier niet over.
Zowel kaag als baudet maken gebruik van hun actieve kiesrecht.

En zowel die schimmige adviseur als de erkenbrand boys, niet.

Dus het is wat verwarrend. Je etaleert weer dat je met 2 maten meet.

quote:
Ik kan me ook geen vergelijkbaar geval bij de FvD voor de geest halen tot dusver. Daar heeft het toch echt met politieke denkbeelden te maken.
Onder de streep hebben we het over negatieve publiciteit. De specifieke anotomie van de individuele gevallen is niet intersessant.
pi_196688984
Kan het wat minder op de man aub? Probeer het eens?
  zaterdag 12 december 2020 @ 14:08:37 #133
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196689149
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 december 2020 13:43 schreef ExTec het volgende:

[..]

Blijkbaar wel? We hoeven maar naar de andere topics te kijken?

Of je gaat voor de gelegenheid "te maken hebben met", heel erg eng definieren.

Maar dat is weinig realistisch, hij of zij die zich in de politiek beweegt leeft in een glazenhuis.

Of jij nou daadwerkelijk gekozen bent, of slechts een adviseur bent van.
Te maken hebben is of ik er recht op zou moeten hebben om te weten dat persoon A aangifte heeft gedaan tegen persoon B en ik een organisatie moet verwijten dat ze het niet in een persbericht gecommuniceerd hebt.

quote:
Zowel kaag als baudet maken gebruik van hun actieve kiesrecht.

En zowel die schimmige adviseur als de erkenbrand boys, niet.

Dus het is wat verwarrend. Je etaleert weer dat je met 2 maten meet.

[..]
Onder de streep hebben we het over negatieve publiciteit. De specifieke anotomie van de individuele gevallen is niet intersessant.
Nouja ik geloof niet dat Frans van Drimmelen openlijk communiceert dat hij vrouwen lastig valt en lobbyt bij de regering om dat legaal te maken. Dat verschilt dus wel duidelijk van een club als Erkenbrand die een bepaald gedachtegoed heeft en dat uitdraagt, en die ons land wil veranderen naar hun ideaal.
pi_196689211
quote:

[..]

Kom zeg, ik heb jou ook wel vaker beweringen zien maken, gestoeld op openbare geheimen in politieke kringen.

Dat aspect is ook gewoon onderdeel van het politieke bestek. Dan is het raar om in dit geval opeens te stellen dat zoiets daadwerkelijk meetbaar moet zijn voordat het waarde heeft.
"Pools are perfect for holding water"
  zaterdag 12 december 2020 @ 14:15:22 #135
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196689223
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 december 2020 14:13 schreef probeer het volgende:

[..]

Kom zeg, ik heb jou ook wel vaker beweringen zien maken, gestoeld op openbare geheimen in politieke kringen.
Vast, maar ik ken ook niet iedere roddel die rond gaat natuurlijk.
pi_196689227
Ik had eigenlijk liever gezien dat ze haar gevolgd hadden vanaf 1985 toen ze als 23-jarige nog in Caïro studeerde en voor de moeilijke keuze stond tussen Oxford, Cambridge of Exeter.
I´m back.
pi_196689334
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 14:15 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Vast, maar ik ken ook niet iedere roddel die rond gaat natuurlijk.
Ik mag hopen van niet. Maar dan moet je toch erkennen dat dat informele geheime geroddel ook gewoon onderdeel is van de Nederlandse politieke wereld, en dat het dus best raar is om in deze kwestie opeens wel te stellen dat zoiets eerst meetbaar moet zijn voordat men er iets mee doet of van vindt?

Daarnaast is het ethisch gezien natuurlijk ook best laakbaar, zo'n houding waarbij iedereen wel weet dat er geruchten zijn, maar niemand er nou echt de behoefte heeft om iets mee te doen zolang het niet in de media komt en dus de partij of anderen kan schaden. Wegkijken heet dat volgens mij. En naar mijn weten komen zulke wegkijkers over het algemeen niet echt weg met een 'tsja, maar ik wist het niet zeker hoor'.
  zaterdag 12 december 2020 @ 14:25:53 #138
6484 ExTec
pi_196689422
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 december 2020 14:15 schreef Ryan3 het volgende:
Ik had eigenlijk liever gezien dat ze haar gevolgd hadden vanaf 1985 toen ze als 23-jarige nog in Caïro studeerde en voor de moeilijke keuze stond tussen Oxford, Cambridge of Exeter.
Goeie 80s synthpop soundtrack eronder, ik ben voor.
  zaterdag 12 december 2020 @ 14:37:42 #139
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196689678
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 14:21 schreef probeer het volgende:

[..]

Ik mag hopen van niet. Maar dan moet je toch erkennen dat dat informele geheime geroddel ook gewoon onderdeel is van de Nederlandse politieke wereld, en dat het dus best raar is om in deze kwestie opeens wel te stellen dat zoiets eerst meetbaar moet zijn voordat men er iets mee doet of van vindt?

Daarnaast is het ethisch gezien natuurlijk ook best laakbaar, zo'n houding waarbij iedereen wel weet dat er geruchten zijn, maar niemand er nou echt de behoefte heeft om iets mee te doen zolang het niet in de media komt en dus de partij of anderen kan schaden. Wegkijken heet dat volgens mij. En naar mijn weten komen zulke wegkijkers over het algemeen niet echt weg met een 'tsja, maar ik wist het niet zeker hoor'.
Nou het is niet duidelijk hoe breed zo'n roddel is. Om hoeveel mensen ging dat dan? En bovendien stel iemand zegt tegen je "ja ik heb gehoord dat die en die een viespeuk met losse handen is!". Daar kun je natuurlijk niks mee als je het hoort. Je weet niet of het waar is, wat er dan is voorgevallen en wie het betreft.

Het is pas wegkijken als iemand met een duidelijke beschuldiging bij een verantwoordelijke komt, en daar vervolgens geen actie op wordt ondernomen. Dat gaat BING ook onderzoeken nu. Maar dat is dan vooral een zaak van het bestuur.
pi_196689749
Als er hier is weggekeken dan treft met name de D66 top blaam. De voorzitter heeft dan een probleem. Pechtold heeft dan een probleem. Jetten misschien ook wel. Maar Kaag is toch echt iemand van buiten en ik denk dat dit haar juist net niet raakt. Het enige wat je haar kunt verwijten is dat ze toen ze dit hoorde (waarbij haar werd verteld dat het onderzocht was) niet onmiddelijk heeft gezegd: "prima, maar dan wil ik dat onderzoeksrapport deze week wel in mijn mail zien, dan kan ik zelf ook even concluderen of het voldoende is afgehandeld". Ze is misschien teveel op wat haar is verteld afgegaan.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_196689802
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 14:37 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nou het is niet duidelijk hoe breed zo'n roddel is. Om hoeveel mensen ging dat dan? En bovendien stel iemand zegt tegen je "ja ik heb gehoord dat die en die een viespeuk met losse handen is!". Daar kun je natuurlijk niks mee als je het hoort. Je weet niet of het waar is, wat er dan is voorgevallen en wie het betreft.

Het is pas wegkijken als iemand met een duidelijke beschuldiging bij een verantwoordelijke komt, en daar vervolgens geen actie op wordt ondernomen. Dat gaat BING ook onderzoeken nu. Maar dat is dan vooral een zaak van het bestuur.
Daar heb je helemaal gelijk in; er zijn verschillende maten van 'weten'. Maar dan nog zou ik toch denken dat zelfs de kleinste mate van weten (bv ooit eens indirect die roddel gehoord hebben) aanzet moet geven tot een onderzoekende houding. Om er achter te willen komen wat daar nou van waar is.

Zeker binnen een politieke partij (waarbij reputatie en voorbeeldfunctie belangrijk is), wanneer het directe collega's betreft, wanneer je in een leidinggevende rol binnen die organisatie zit, en wanneer je 'de positie van vrouwen in de politiek' een van je onderwerpen gemaakt hebt.
pi_196689845
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 14:42 schreef Hanca het volgende:
Als er hier is weggekeken dan treft met name de D66 top blaam. De voorzitter heeft dan een probleem. Pechtold heeft dan een probleem. Jetten misschien ook wel. Maar Kaag is toch echt iemand van buiten en ik denk dat dit haar juist net niet raakt. Het enige wat je haar kunt verwijten is dat ze toen ze dit hoorde (waarbij haar werd verteld dat het onderzocht was) niet onmiddelijk heeft gezegd: "prima, maar dan wil ik dat onderzoeksrapport deze week wel in mijn mail zien, dan kan ik zelf ook even concluderen of het voldoende is afgehandeld". Ze is misschien teveel op wat haar is verteld afgegaan.
Hmm. Dat zou wellicht nog wel op kunnen gaan ja. Hangt er dan imo een beetje van af hoe hecht die werkrelatie tussen die twee was. Adviseurs komen ook in verschillende vormen en maten. Heeft ie ooit eens een paar keer meegeschreven aan een team-effort adviesstuk aan Kaag. Of was zijn adviserende rol veel directer en frequenter.
pi_196689927
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 14:49 schreef probeer het volgende:

[..]

Hmm. Dat zou wellicht nog wel op kunnen gaan ja. Hangt er dan imo een beetje van af hoe hecht die werkrelatie tussen die twee was. Adviseurs komen ook in verschillende vormen en maten. Heeft ie ooit eens een paar keer meegeschreven aan een team-effort adviesstuk aan Kaag. Of was zijn adviserende rol veel directer en frequenter.
Wat ik van journalisten begrijp, leunde Kaag tot minder dan een jaar geleden wat betreft partijdingen heel erg op Duane van Diest, haar PA. Ze hield zich er zelf verder niet zo mee bezig. Ze is natuurlijk ook geen typische partijtopper die door alle lagen van de partij heen zich naar boven heeft gewerkt. En als minister van Buitenlandse Zaken is ze natuurlijk ook nog eens veel weg, dus ze zal veel borrels e.d. gewoon missen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_196690026
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 14:56 schreef Hanca het volgende:

[..]

Wat ik van journalisten begrijp, leunde Kaag tot minder dan een jaar geleden wat betreft partijdingen heel erg op Duane van Diest, haar PA. Ze hield zich er zelf verder niet zo mee bezig. Ze is natuurlijk ook geen typische partijtopper die door alle lagen van de partij heen zich naar boven heeft gewerkt. En als minister van Buitenlandse Zaken is ze natuurlijk ook nog eens veel weg, dus ze zal veel borrels e.d. gewoon missen.
Ok, dan lijkt ze die nauwe werkrelatie iig niet te hebben. Dat pleit dan voor haar.

En toch ... Toch vind ik het spijtig om dan weer te merken dat een pro-actieve houding tegen al dat soort metoo shit, dan blijkbaar teveel gevraagd is van een progressieve politieke partij.

'niets mee doen totdat het uitlekt' lijkt dan toch de modus operandi.
  zaterdag 12 december 2020 @ 15:08:50 #145
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196690186
Voor Pechtold zal dit iets vervelender uit kunnen pakken ja. Onprettige omgangsvormen met een bepaalde partijvrouw waren uiteindelijk al zijn eigen Waterloo en die was wel vrij dik met die Van Drimmelen.

Ironisch is wel deze bekende foto toen Pechtold het lijsttrekkerschap won in 2006. De man die juichend opspringt is Van Drimmelen. :')

pi_196690302
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 december 2020 15:01 schreef probeer het volgende:

[..]

Ok, dan lijkt ze die nauwe werkrelatie iig niet te hebben. Dat pleit dan voor haar.

En toch ... Toch vind ik het spijtig om dan weer te merken dat een pro-actieve houding tegen al dat soort metoo shit, dan blijkbaar teveel gevraagd is van een progressieve politieke partij.

'niets mee doen totdat het uitlekt' lijkt dan toch de modus operandi.
Ja, voor de partij kan dit dramatisch zijn. Dat ben ik met je eens. Die hadden dit misschien veel pro-actiever aan moeten pakken (dat moet natuurlijk nog blijken uit het onderzoek). Maar dan kijk ik dus vooral naar bestuur, Pechtold en evt. Jetten. Niet naar Kaag.
  zaterdag 12 december 2020 @ 16:22:14 #147
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196691294
Ik zie ook niet hoe Rob Jetten hier bij betrokken zou moeten zijn. Die zat in 2016 nog in Nijmegen en is ook nooit aan de bal geweest waar het ging om kandidatenselectie.

Dit is vooral iets van toenmalig voorzitter Letty Demmers en mogelijk ook Pechtold.
pi_196691374
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 11:58 schreef Smegma. het volgende:

[..]

[..]

Jullie kregen snel gelijk. Want ieder theelepeltje kritiek op D66 of NPO maakt je volgens sommigen direct alt-right of boosrechts.
Vergeet zuurrechts niet.
Voor wie niets beter in te brengen heeft *)
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_196691465
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 16:22 schreef Hexagon het volgende:
Ik zie ook niet hoe Rob Jetten hier bij betrokken zou moeten zijn. Die zat in 2016 nog in Nijmegen en is ook nooit aan de bal geweest waar het ging om kandidatenselectie.

Dit is vooral iets van toenmalig voorzitter Letty Demmers en mogelijk ook Pechtold.
Ik weet niet tot hoe lang de afhandeling door heeft gesudderd, vandaar dat ik hem als 'eventueel' er bij noem.
pi_196692016
Denk dat vooral GL en PvdA zich druk moeten maken om deze promotiefilm, daar zullen toch de extra stemmen vandaan moeten komen. Misschien dat er nog een verdwaalde VVD intrapt maar dan heb je het ook wel gehad.
Vraag me af of zij zelf wel zo blij is met deze overkill aan aandacht (ook in div. praatprogramma's is ze veel te zien).
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
  zaterdag 12 december 2020 @ 17:37:02 #151
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196692355
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 17:16 schreef Pedroso het volgende:
Denk dat vooral GL en PvdA zich druk moeten maken om deze promotiefilm, daar zullen toch de extra stemmen vandaan moeten komen. Misschien dat er nog een verdwaalde VVD intrapt maar dan heb je het ook wel gehad.
Vraag me af of zij zelf wel zo blij is met deze overkill aan aandacht (ook in div. praatprogramma's is ze veel te zien).
Als je niet van aandacht houdt moet je geen politicus worden
pi_196692376
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 17:37 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Als je niet van aandacht houdt moet je geen politicus worden
Daar zit wat in :D
pi_197169163
statement VPRO
Regisseur Shuchen Tan volgde Sigrid Kaag de afgelopen vijf jaar voor haar documentaire Sigrid Kaag: van Beiroet tot Binnenhof. Aan het begin van de film is Kaag VN-diplomaat in het buitenland en keert ze terug naar Nederland om minister te worden. Centraal thema van de film is dan ook hoe Kaag deze grote overgang van het Midden-Oosten naar de Haagse politiek ervaart. We krijgen een inkijk in werk en leven van een minister en zien bijvoorbeeld hoe zij omgaat met de heftige reacties die een politicus in deze tijd ten deel valt op sociale media.

Het is niet alleen de taak van de media om allerhande meningen over de politiek een podium te bieden, maar ook om te laten zien hoe die politiek van binnenuit werkt. Journalisten moeten zelf op onderzoek uitgaan. Met eigen ogen aanschouwen wie onze volksvertegenwoordigers zijn, hoe zij tot besluiten komen en in welke context zij hun werk doen. Dat doet de VPRO sinds jaar en dag. We nodigen Mark Rutte en andere vooraanstaande politici van alle stromingen uit in Zomergasten en we maakten de afgelopen jaren documentaires over onder andere Wouter Bos, Geert Wilders, Frans Timmermans, en premiersportretten van Ruud Lubbers en Wim Kok. We doen dat altijd volgens onze strenge journalistieke normen, waarbij volstrekte onafhankelijkheid en de autonome keuzes van de maker leidend zijn. Dat geldt ook voor de documentaire over Sigrid Kaag.

Het hoort bij de democratie dat media laten zien hoe het politieke bedrijf werkt. Daarbij zijn dit soort documentaires belangrijk, ze geven meer inzicht dan een tweet of een snelle quote en dragen daarmee bij aan genuanceerde beeldvorming. We vinden het voor onze open democratie geen goede ontwikkeling als Tweede Kamerleden en zogeheten opiniemakers vooraf, zonder ook maar een seconde van de documentaire te hebben gezien, al hun oordeel klaar hebben en opperen dat deze film niet zou mogen worden uitgezonden.

Journalisten werkzaam voor de VPRO zijn geen verlengstuk van de politiek, maar nemen waar en doen daar op hun eigen wijze verslag van. Kritisch en met open vizier, want het eindoordeel is uiteindelijk altijd aan de kijker.

https://www.vpro.nl/progr(...)b1-aa96-bc778618035d
pi_197169244
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 10:08 schreef Nober het volgende:
statement VPRO
Regisseur Shuchen Tan volgde Sigrid Kaag de afgelopen vijf jaar voor haar documentaire Sigrid Kaag: van Beiroet tot Binnenhof. Aan het begin van de film is Kaag VN-diplomaat in het buitenland en keert ze terug naar Nederland om minister te worden. Centraal thema van de film is dan ook hoe Kaag deze grote overgang van het Midden-Oosten naar de Haagse politiek ervaart. We krijgen een inkijk in werk en leven van een minister en zien bijvoorbeeld hoe zij omgaat met de heftige reacties die een politicus in deze tijd ten deel valt op sociale media.

Het is niet alleen de taak van de media om allerhande meningen over de politiek een podium te bieden, maar ook om te laten zien hoe die politiek van binnenuit werkt. Journalisten moeten zelf op onderzoek uitgaan. Met eigen ogen aanschouwen wie onze volksvertegenwoordigers zijn, hoe zij tot besluiten komen en in welke context zij hun werk doen. Dat doet de VPRO sinds jaar en dag. We nodigen Mark Rutte en andere vooraanstaande politici van alle stromingen uit in Zomergasten en we maakten de afgelopen jaren documentaires over onder andere Wouter Bos, Geert Wilders, Frans Timmermans, en premiersportretten van Ruud Lubbers en Wim Kok. We doen dat altijd volgens onze strenge journalistieke normen, waarbij volstrekte onafhankelijkheid en de autonome keuzes van de maker leidend zijn. Dat geldt ook voor de documentaire over Sigrid Kaag.

Het hoort bij de democratie dat media laten zien hoe het politieke bedrijf werkt. Daarbij zijn dit soort documentaires belangrijk, ze geven meer inzicht dan een tweet of een snelle quote en dragen daarmee bij aan genuanceerde beeldvorming. We vinden het voor onze open democratie geen goede ontwikkeling als Tweede Kamerleden en zogeheten opiniemakers vooraf, zonder ook maar een seconde van de documentaire te hebben gezien, al hun oordeel klaar hebben en opperen dat deze film niet zou mogen worden uitgezonden.

Journalisten werkzaam voor de VPRO zijn geen verlengstuk van de politiek, maar nemen waar en doen daar op hun eigen wijze verslag van. Kritisch en met open vizier, want het eindoordeel is uiteindelijk altijd aan de kijker.

https://www.vpro.nl/progr(...)b1-aa96-bc778618035d
Prima statement
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_197169638
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 10:16 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Prima statement
"maar ook om te laten zien hoe die politiek van binnenuit werkt."

Dat kan ook na de verkiezingen.
pi_197191294
Ik heb de docu gekeken en kan me eigenlijk best vinden in het statement van de VPRO. De meeste argumenten tegen deze docu blijken vooral gericht op de buitenkant en weinig op de inhoud. Ik vond dat soms iets te vaak werd benadrukt dat het ging om een 'hoog/bijzonder' VN-overleg maar verder goed te kijken. Vind ook niet dat dit per se een promo voor haar en/of D66 was. Soms een fragmentje waar ze er goed uit komt maar ook meerdere fragmenten waar ik als ik Kaag zou zijn nou niet per se blij mee zou zijn. Al met al veel ophef over een documentaire die eigenlijk niet heel interessant was. Wat vinden jullie?
  zondag 3 januari 2021 @ 17:11:22 #157
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197191522
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 16:58 schreef Raw85 het volgende:
Ik heb de docu gekeken en kan me eigenlijk best vinden in het statement van de VPRO. De meeste argumenten tegen deze docu blijken vooral gericht op de buitenkant en weinig op de inhoud. Ik vond dat soms iets te vaak werd benadrukt dat het ging om een 'hoog/bijzonder' VN-overleg maar verder goed te kijken. Vind ook niet dat dit per se een promo voor haar en/of D66 was. Soms een fragmentje waar ze er goed uit komt maar ook meerdere fragmenten waar ik als ik Kaag zou zijn nou niet per se blij mee zou zijn. Al met al veel ophef over een documentaire die eigenlijk niet heel interessant was. Wat vinden jullie?
Sommige van dat soort overleggen van de VN hebben een "hoog" of "bijzonder" in de naam staan, idem voor de functies bij de VN, "Hoge commissaris voor de mensenrechten" bijvoorbeeld.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197191628
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 17:11 schreef Leandra het volgende:

[..]

Sommige van dat soort overleggen van de VN hebben een "hoog" of "bijzonder" in de naam staan, idem voor de functies bij de VN, "Hoge commissaris voor de mensenrechten" bijvoorbeeld.
Haha, dat zou het een en ander kunnen verklaren, ja. :D
pi_197199899
Ik heb het een minuut of 10 volgehouden.
De angst bij sommige mensen dat dit een uur lang reclame zou zijn voor Kaag lijkt me ongegrond. Eerder onbedoelde anti-reclame.
  zondag 3 januari 2021 @ 23:02:49 #160
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197200035
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 17:16 schreef Pedroso het volgende:
Zou niet weten waarom, aangezien D'66 verre van links is.

Dat D'66 niet direct als een Schubert-luisterende lavendelsnuiver over boreale uilen praten betekent niet dat die club dan maar automatisch links is.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 3 januari 2021 @ 23:06:15 #161
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_197200122
Ik denk dat zelfs Rob Jetten nog meer zetels binnen zou halen.

Haatvol persoon. "Mannen zijn slecht. De westerse wereld is slecht. Kritiek op de EU mag niet. Immigratie is prachtig. Heb je kritiek op immigratie dan ben je een racist."

Er is geen draagvlak meer voor deze partij. We hebben al een groenlinks en ik denk dat de traditionele D66 stemmer zich goed thuisvoelt bij het nieuwe verlinkste en progressieve VVD.
pi_197200269
Interessante docu wel... ook dat wantrouwen vanuit de Joodse gemeenschap waar ze toch wel goed mee omgaat :Y
  zondag 3 januari 2021 @ 23:15:49 #163
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_197200297
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 23:06 schreef Ixnay het volgende:
Ik denk dat zelfs Rob Jetten nog meer zetels binnen zou halen.

Haatvol persoon. "Mannen zijn slecht. De westerse wereld is slecht. Kritiek op de EU mag niet. Immigratie is prachtig. Heb je kritiek op immigratie dan ben je een racist."

Er is geen draagvlak meer voor deze partij. We hebben al een groenlinks en ik denk dat de traditionele D66 stemmer zich goed thuisvoelt bij het nieuwe verlinkste en progressieve VVD.
Als jij Kaag uitkotst dan is dat vooral een aanbeveling _O-
pi_197200346
Dat iemand ook een vraag stelt over de opvoeding van haar kinderen en het geloof van haar man... vooral die eerste vraag zou echt nooit aan een man gesteld worden _O-
  zondag 3 januari 2021 @ 23:21:30 #165
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_197200393
Maar ik ben pas na de helft ingetuned, ik kwam laat thuis.

Maar wel een onderhoudende docu die leuk is voor de echte politiek-junks die alles willen weten de persoon en over hoe alles werkt n de politiek. Verder niet heel boeiend voor de doorsnee burger die een paar debatten doet en een kieswijzertje invult.
pi_197200463
Beetje de Nederlandse Hillary Clinton, net zo'n plaat voor d'r kop.
  zondag 3 januari 2021 @ 23:26:34 #167
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197200483
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 23:21 schreef Hexagon het volgende:
Maar ik ben pas na de helft ingetuned, ik kwam laat thuis.

Maar wel een onderhoudende docu die leuk is voor de echte politiek-junks die alles willen weten de persoon en over hoe alles werkt n de politiek. Verder niet heel boeiend voor de doorsnee burger die een paar debatten doet en een kieswijzertje invult.
Het is idd een prima docu.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 3 januari 2021 @ 23:37:07 #168
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_197200661
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 23:26 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het is idd een prima docu.
Zeker ook wel bijzonder hoe diep ze de kijker toelaat in haar priveleven. Zo ver zijn er volgens mij maar weinig gegaan.
  zondag 3 januari 2021 @ 23:57:03 #169
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197200983
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 23:37 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Zeker ook wel bijzonder hoe diep ze de kijker toelaat in haar priveleven. Zo ver zijn er volgens mij maar weinig gegaan.
Ja idd, en niet alleen het thuis over de vloer komen, ook de gesprekken die ze in de auto hebben enzo.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_197201277
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 23:57 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja idd, en niet alleen het thuis over de vloer komen, ook de gesprekken die ze in de auto hebben enzo.
Waarmee ze zichzelf ook kwetsbaar heeft opgesteld.

De grootste roeptoeters dat een docu vlak voor de verkiezingen echt niet kan, hoor je nu alleen maar klagen wat voor verschrikkelijke dingen Kaag zegt.

Ik vond het als D66-lid iig wel een interessant inkijkje geven in haar leven en verleden.
  maandag 4 januari 2021 @ 00:33:24 #171
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_197201337
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 00:23 schreef archito het volgende:

[..]

De grootste roeptoeters dat een docu vlak voor de verkiezingen echt niet kan, hoor je nu alleen maar klagen wat voor verschrikkelijke dingen Kaag zegt.

Ik vond het als D66-lid iig wel een interessant inkijkje geven in haar leven en verleden.
Mooi toch, maar ze is geen Premier-waardig kandidaat, verre van. Plak een poster boven je bed.
  Moderator maandag 4 januari 2021 @ 00:35:07 #172
236264 crew  capricia
pi_197201353
quote:

[..]

Ik ga het morgen kijken. Ben heel benieuwd. :)
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197201449
quote:
14s.gif Op maandag 4 januari 2021 00:33 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Mooi toch, maar ze is geen Premier-waardig kandidaat, verre van. Plak een poster boven je bed.
Ik doe niet aan persoons verering, dus geen idee waarom ik een poster van Kaag moet hebben.

Ik gok dat Rutte premier blijft overigens. Maar Kaag lijkt me ook prima geschikt.
  maandag 4 januari 2021 @ 00:55:02 #174
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197201472
quote:
14s.gif Op maandag 4 januari 2021 00:33 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Voor (een terechte) klacht over de TT moet je toch echt bij TS zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 4 januari 2021 @ 00:56:20 #175
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_197201479
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 00:50 schreef archito het volgende:

[..]

Ik doe niet aan persoons verering, dus geen idee waarom ik een poster van Kaag moet hebben.

Ik gok dat Rutte premier blijft overigens. Maar Kaag lijkt me ook prima geschikt.
Kwestie van de poster verwisselen.
pi_197201499
De mensen hier die hierover klagen.. Weten zij dat er ook NPO docu’s zijn over Rutte, Hoekstra, Wilders, Fortuyn, Bos en nog een aantal? Nee hè?
  maandag 4 januari 2021 @ 01:01:34 #177
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_197201517
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2021 00:59 schreef ikbenrond het volgende:
De mensen hier die hierover klagen.. Weten zij dat er ook NPO docu’s zijn over Rutte, Hoekstra, Wilders, Fortuyn, Bos en nog een aantal? Nee hè?
Ja en dus? Gaat nu over engnek Kaag
pi_197201541
quote:
7s.gif Op maandag 4 januari 2021 01:01 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Ja en dus? Gaat nu over engnek Kaag
Niks dus. Zij klagen over typische NPO propaganda, maar dit soort films zijn dus ook gewoon over Wilders en Fortuyn gemaakt/uitgezonden. Selectieve verontwaardiging dus, en dus hypocriet.
  maandag 4 januari 2021 @ 01:11:59 #179
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_197201560
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2021 01:05 schreef ikbenrond het volgende:

[..]

Niks dus. Zij klagen over typische NPO propaganda, maar dit soort films zijn dus ook gewoon over Wilders en Fortuyn gemaakt/uitgezonden. Selectieve verontwaardiging dus, en dus hypocriet.
Waren er toen ook topics vol over verontwaardiging? Ik denk een stuk meer dan over engnek Kaag. Ligt iets gevoeliger
pi_197201674
Even bekeken. Niet echt een geweldige docu wat mij betreft. Beetje drammerig en eenzijdig.

Maar om nou van propaganda te spreken, dat lijkt me onzinnig.
zie email 27 oktober
pi_197202427
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 00:50 schreef archito het volgende:

[..]

Kan je mij uitleggen als niet-D66 lid waarom Kaag geschikt zou zijn?

Dat ze een uitstekende diplomaat is geloof ik. Als minister al veel minder. Ben benieuwd wat mensen in haar zien.
pi_197202631
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_197203770
Ik vond dat bezoekje van Ivo Niehe aan Wopke Hoekstra vele malen gênanter
  maandag 4 januari 2021 @ 10:38:40 #184
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_197203817
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 08:02 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Kan je mij uitleggen als niet-D66 lid waarom Kaag geschikt zou zijn?

Kan zeer ingewikkelde deals maken en omgaan met allerlei lastige figuren met tegengestelde belangen. En kan ook nog een beetje goed praten. Dat zijn vrij belangrijke eigenschappen.
pi_197203842
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 10:38 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Kan zeer ingewikkelde deals maken en omgaan met allerlei lastige figuren met tegengestelde belangen. En kan ook nog een beetje goed praten. Dat zijn vrij belangrijke eigenschappen.
Dat zijn zeker belangrijke eigenschappen. Een premier moet ook kunnen verbinden, weten wat er speelt in de samenleving en meer van dat soort zaken. Daar scoort zij minder. Ze heeft geen hoge gun factor wat ook belangrijk is.

D66 promoot haar als de nieuwe premier. Hoe verwacht D66 dat voor elkaar te boksen gezien de peilingen en de kleine achterban van D66?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 04-01-2021 10:43:03 ]
  Moderator / Redactie Sport maandag 4 januari 2021 @ 10:48:47 #186
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_197203915
Ik vind het vooral grappig dat Kaag zoveel losmaakt. Kennelijk doet ze iets goed dan.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_197204032
quote:
7s.gif Op maandag 4 januari 2021 10:48 schreef borisz het volgende:
Ik vind het vooral grappig dat Kaag zoveel losmaakt. Kennelijk doet ze iets goed dan.
Dat kan je ook van de Jonge, Wilders, Baudet of Bouchallikht zeggen. Doe je iets goed als je veel aversie oproept? Zeker niet per definitie.
  maandag 4 januari 2021 @ 11:11:40 #188
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_197204184
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2021 10:41 schreef DarkwingDuck het volgende:

D66 promoot haar als de nieuwe premier. Hoe verwacht D66 dat voor elkaar te boksen gezien de peilingen en de kleine achterban van D66?
Dat is gewoon bluffen aangezien je nooit weet hoe dingen kunnen lopen. En werkt beter dan wanneer je bij voorbaat nederig gaat zijn naar Rutte.

En het kan ook geen kwaad. Als het mislukt wordt je een weekje uitgelachen maar daarna is iedereen weer met wat anders bezig.
pi_197205960
quote:

[..]

Het lijkt me dan ook prima dat een dergelijk door D66-ers gemaakte docu over de D66-lijsttrekker voor geinteresseerde D66-leden is te bekijken op de D66 campagnesite.

quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 10:34 schreef Raw85 het volgende:
Ik vond dat bezoekje van Ivo Niehe aan Wopke Hoekstra vele malen gênanter
De TROS tv-show is dan ook al 40 jaar genant slijmerig. De VPRO daarentegen was ooit een dwarse, rebelse en kritische omroep in een pluriform bestel. Op Volle Toeren was ook altijd heel anders dan Onrust en Jonge Helden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 4 januari 2021 @ 14:04:43 #190
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_197206787
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 13:06 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het lijkt me dan ook prima dat een dergelijk door D66-ers gemaakte docu over de D66-lijsttrekker voor geinteresseerde D66-leden is te bekijken op de D66 campagnesite.
Dat bepalen de leden van de VPRO wel
pi_197206989
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 11:11 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dat is gewoon bluffen aangezien je nooit weet hoe dingen kunnen lopen. En werkt beter dan wanneer je bij voorbaat nederig gaat zijn naar Rutte.

En het kan ook geen kwaad. Als het mislukt wordt je een weekje uitgelachen maar daarna is iedereen weer met wat anders bezig.
Ik vind het hier meer dan bluffen. Het lijkt er op dat de D66 top er in elk geval zeker van was dat D66 onder haar groot zou worden. En dat lijkt nu in de peilingen in elk geval nog niet het geval. En dan snij je je misschien lelijk in de vingers: dan heb je hetzelfde als PvdA in 2010 met Cohen, dan serveer je een topper af omdat die helemaal weg gaat kwijnen in de oppositie. Ik had Kaag echt buiten de lijst gehouden (of als lijstduwer), met wel de uitdrukkelijke vermelding dat ze de kandidaat (vice-)premier is van D66. Want Kaag als lijsttrekker komt bij mij al slap over, maar Kaag als oppositieleider zie ik helemaal niet voor me.

Cohen is die 2 jaar oppositie ook nooit meer te boven gekomen en is volledig uit de politiek verdwenen.
  maandag 4 januari 2021 @ 14:48:49 #192
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_197207421
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2021 14:18 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik vind het hier meer dan bluffen. Het lijkt er op dat de D66 top er in elk geval zeker van was dat D66 onder haar groot zou worden. En dat lijkt nu in de peilingen in elk geval nog niet het geval. En dan snij je je misschien lelijk in de vingers: dan heb je hetzelfde als PvdA in 2010 met Cohen, dan serveer je een topper af omdat die helemaal weg gaat kwijnen in de oppositie. Ik had Kaag echt buiten de lijst gehouden (of als lijstduwer), met wel de uitdrukkelijke vermelding dat ze de kandidaat (vice-)premier is van D66. Want Kaag als lijsttrekker komt bij mij al slap over, maar Kaag als oppositieleider zie ik helemaal niet voor me.

Cohen is die 2 jaar oppositie ook nooit meer te boven gekomen en is volledig uit de politiek verdwenen.
Ach als D66 met Jetten aan het roer in de oppositie was gekomen was Kaag haar tijd in Den Haag ook wel voorbij geweest. Overigens is het volgens mij vooral Kaag zelf geweest die dit wilde. Die was echt al sinds het vertrek van Pechtold hiermee bezig. En die zal zich ook wel geen zorgen maken over haar leven na Den Haag.

Wanneer je geen risico's neemt dan heb je ook nooit een risico op succes. Mocht D66 buiten de boot vallen in een coalitie dan even afwachten of ze fracties kan leiden en wat de politieke verhoudingen op zo'n moment zijn. Maar het is ook niet het einde van de wereld. Desnoods neemt Jetten het stokje weer over.
pi_197207846
quote:
Verschrikkelijlk want sterke man, blanck en anti-alles EU.
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_197210267
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 15:12 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]

Verschrikkelijlk want sterke man, blanck en anti-alles EU.
Antisemitisch ook vooral bij FvD. Die bruine putlucht lijkt me belangrijker voor de verbazing over de groei dan de punten die jij noemt.
pi_197210744
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2021 14:18 schreef Hanca het volgende:

[..]

Yep, dat was mijn gedachte ook. Zelfde geldt ook wel een beetje voor Hoekstra bij het CDA.
Uitstekende vakminister en ook premier-waardig maar ik zie hem ook niet echt oppositie voeren (al kon hij na het afhaken van De Jonge ook bijna niet anders meer).
Gevolg is ook dat Hoekstra (en ook Kaag) hoogstwaarschijnlijk niet meer terug keren in een volgend kabinet.
  maandag 4 januari 2021 @ 18:16:23 #196
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_197211081
Overigens was Cohen ook al ruim boven de 60. Die kon gewoon een beetje zijn met zijn pensioen beginnen. Ook Kaag is de jongste niet meer. Dus als ze er niets van zou bakken dan is dat ook allemaal niet zo'n ramp meer voor haar carriere.
pi_197211115
Ik krijg direkt het gevoel dat dit een lange kritiekloze documentaire wordt. Positive propaganda en grooming 🤔
pi_197211644
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2021 17:29 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Antisemitisch ook vooral bij FvD. Die bruine putlucht lijkt me belangrijker voor de verbazing over de groei dan de punten die jij noemt.
de groei kwam niet door antisemitisme binnen de partij.
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_197211784
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 18:51 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]

de groei kwam niet door antisemitisme binnen de partij.
Nee, door algemene buitenlanderhaat. Lood om oud ijzer dus.
pi_197211996
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2021 18:58 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Nee, door algemene buitenlanderhaat. Lood om oud ijzer dus.
Ook niet, veel kritische vragen stellen over massamigratie en EU is geen buitenlanderhaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')