Als je niet van aandacht houdt moet je geen politicus wordenquote:Op zaterdag 12 december 2020 17:16 schreef Pedroso het volgende:
Denk dat vooral GL en PvdA zich druk moeten maken om deze promotiefilm, daar zullen toch de extra stemmen vandaan moeten komen. Misschien dat er nog een verdwaalde VVD intrapt maar dan heb je het ook wel gehad.
Vraag me af of zij zelf wel zo blij is met deze overkill aan aandacht (ook in div. praatprogramma's is ze veel te zien).
Daar zit wat inquote:Op zaterdag 12 december 2020 17:37 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Als je niet van aandacht houdt moet je geen politicus worden
Prima statementquote:Op zaterdag 2 januari 2021 10:08 schreef Nober het volgende:
statement VPRO
Regisseur Shuchen Tan volgde Sigrid Kaag de afgelopen vijf jaar voor haar documentaire Sigrid Kaag: van Beiroet tot Binnenhof. Aan het begin van de film is Kaag VN-diplomaat in het buitenland en keert ze terug naar Nederland om minister te worden. Centraal thema van de film is dan ook hoe Kaag deze grote overgang van het Midden-Oosten naar de Haagse politiek ervaart. We krijgen een inkijk in werk en leven van een minister en zien bijvoorbeeld hoe zij omgaat met de heftige reacties die een politicus in deze tijd ten deel valt op sociale media.
Het is niet alleen de taak van de media om allerhande meningen over de politiek een podium te bieden, maar ook om te laten zien hoe die politiek van binnenuit werkt. Journalisten moeten zelf op onderzoek uitgaan. Met eigen ogen aanschouwen wie onze volksvertegenwoordigers zijn, hoe zij tot besluiten komen en in welke context zij hun werk doen. Dat doet de VPRO sinds jaar en dag. We nodigen Mark Rutte en andere vooraanstaande politici van alle stromingen uit in Zomergasten en we maakten de afgelopen jaren documentaires over onder andere Wouter Bos, Geert Wilders, Frans Timmermans, en premiersportretten van Ruud Lubbers en Wim Kok. We doen dat altijd volgens onze strenge journalistieke normen, waarbij volstrekte onafhankelijkheid en de autonome keuzes van de maker leidend zijn. Dat geldt ook voor de documentaire over Sigrid Kaag.
Het hoort bij de democratie dat media laten zien hoe het politieke bedrijf werkt. Daarbij zijn dit soort documentaires belangrijk, ze geven meer inzicht dan een tweet of een snelle quote en dragen daarmee bij aan genuanceerde beeldvorming. We vinden het voor onze open democratie geen goede ontwikkeling als Tweede Kamerleden en zogeheten opiniemakers vooraf, zonder ook maar een seconde van de documentaire te hebben gezien, al hun oordeel klaar hebben en opperen dat deze film niet zou mogen worden uitgezonden.
Journalisten werkzaam voor de VPRO zijn geen verlengstuk van de politiek, maar nemen waar en doen daar op hun eigen wijze verslag van. Kritisch en met open vizier, want het eindoordeel is uiteindelijk altijd aan de kijker.
https://www.vpro.nl/progr(...)b1-aa96-bc778618035d
"maar ook om te laten zien hoe die politiek van binnenuit werkt."quote:
Sommige van dat soort overleggen van de VN hebben een "hoog" of "bijzonder" in de naam staan, idem voor de functies bij de VN, "Hoge commissaris voor de mensenrechten" bijvoorbeeld.quote:Op zondag 3 januari 2021 16:58 schreef Raw85 het volgende:
Ik heb de docu gekeken en kan me eigenlijk best vinden in het statement van de VPRO. De meeste argumenten tegen deze docu blijken vooral gericht op de buitenkant en weinig op de inhoud. Ik vond dat soms iets te vaak werd benadrukt dat het ging om een 'hoog/bijzonder' VN-overleg maar verder goed te kijken. Vind ook niet dat dit per se een promo voor haar en/of D66 was. Soms een fragmentje waar ze er goed uit komt maar ook meerdere fragmenten waar ik als ik Kaag zou zijn nou niet per se blij mee zou zijn. Al met al veel ophef over een documentaire die eigenlijk niet heel interessant was. Wat vinden jullie?
Haha, dat zou het een en ander kunnen verklaren, ja.quote:Op zondag 3 januari 2021 17:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Sommige van dat soort overleggen van de VN hebben een "hoog" of "bijzonder" in de naam staan, idem voor de functies bij de VN, "Hoge commissaris voor de mensenrechten" bijvoorbeeld.
Zou niet weten waarom, aangezien D'66 verre van links is.quote:Op zaterdag 12 december 2020 17:16 schreef Pedroso het volgende:
Denk dat vooral GL en PvdA zich druk moeten maken om deze promotiefilm, daar zullen toch de extra stemmen vandaan moeten komen. Misschien dat er nog een verdwaalde VVD intrapt maar dan heb je het ook wel gehad.
Vraag me af of zij zelf wel zo blij is met deze overkill aan aandacht (ook in div. praatprogramma's is ze veel te zien).
Als jij Kaag uitkotst dan is dat vooral een aanbevelingquote:Op zondag 3 januari 2021 23:06 schreef Ixnay het volgende:
Ik denk dat zelfs Rob Jetten nog meer zetels binnen zou halen.
Haatvol persoon. "Mannen zijn slecht. De westerse wereld is slecht. Kritiek op de EU mag niet. Immigratie is prachtig. Heb je kritiek op immigratie dan ben je een racist."
Er is geen draagvlak meer voor deze partij. We hebben al een groenlinks en ik denk dat de traditionele D66 stemmer zich goed thuisvoelt bij het nieuwe verlinkste en progressieve VVD.
Het is idd een prima docu.quote:Op zondag 3 januari 2021 23:21 schreef Hexagon het volgende:
Maar ik ben pas na de helft ingetuned, ik kwam laat thuis.
Maar wel een onderhoudende docu die leuk is voor de echte politiek-junks die alles willen weten de persoon en over hoe alles werkt n de politiek. Verder niet heel boeiend voor de doorsnee burger die een paar debatten doet en een kieswijzertje invult.
Zeker ook wel bijzonder hoe diep ze de kijker toelaat in haar priveleven. Zo ver zijn er volgens mij maar weinig gegaan.quote:
Ja idd, en niet alleen het thuis over de vloer komen, ook de gesprekken die ze in de auto hebben enzo.quote:Op zondag 3 januari 2021 23:37 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Zeker ook wel bijzonder hoe diep ze de kijker toelaat in haar priveleven. Zo ver zijn er volgens mij maar weinig gegaan.
Waarmee ze zichzelf ook kwetsbaar heeft opgesteld.quote:Op zondag 3 januari 2021 23:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja idd, en niet alleen het thuis over de vloer komen, ook de gesprekken die ze in de auto hebben enzo.
Mooi toch, maar ze is geen Premier-waardig kandidaat, verre van. Plak een poster boven je bed.quote:Op maandag 4 januari 2021 00:23 schreef archito het volgende:
[..]
Waarmee ze zichzelf ook kwetsbaar heeft opgesteld.
De grootste roeptoeters dat een docu vlak voor de verkiezingen echt niet kan, hoor je nu alleen maar klagen wat voor verschrikkelijke dingen Kaag zegt.
Ik vond het als D66-lid iig wel een interessant inkijkje geven in haar leven en verleden.
Ik ga het morgen kijken. Ben heel benieuwd.quote:Op maandag 4 januari 2021 00:23 schreef archito het volgende:
[..]
Waarmee ze zichzelf ook kwetsbaar heeft opgesteld.
De grootste roeptoeters dat een docu vlak voor de verkiezingen echt niet kan, hoor je nu alleen maar klagen wat voor verschrikkelijke dingen Kaag zegt.
Ik vond het als D66-lid iig wel een interessant inkijkje geven in haar leven en verleden.
Ik doe niet aan persoons verering, dus geen idee waarom ik een poster van Kaag moet hebben.quote:Op maandag 4 januari 2021 00:33 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Mooi toch, maar ze is geen Premier-waardig kandidaat, verre van. Plak een poster boven je bed.
Voor (een terechte) klacht over de TT moet je toch echt bij TS zijn.quote:Op maandag 4 januari 2021 00:33 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Mooi toch, maar ze is geen Premier-waardig kandidaat, verre van. Plak een poster boven je bed.
Kwestie van de poster verwisselen.quote:Op maandag 4 januari 2021 00:50 schreef archito het volgende:
[..]
Ik doe niet aan persoons verering, dus geen idee waarom ik een poster van Kaag moet hebben.
Ik gok dat Rutte premier blijft overigens. Maar Kaag lijkt me ook prima geschikt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |