abonnement Unibet Coolblue
pi_195672606
NOS haalt logo’s van satellietwagens na aanhoudende bedreigingen.
quote:
HILVERSUM - De NOS heeft van de satellietwagens waarmee op locatie wordt gewerkt de logo’s afgehaald. Aanleiding zijn aanhoudende bedreigingen van medewerkers, meldt de NOS op de website.

quote:
Vrijwel dagelijks worden journalisten en technici die voor verslaggeving onderweg zijn, geconfronteerd met opgestoken middelvingers of scheldpartijen. Ook wordt er afval naar hen gegooid en worden de wagens op de weg afgesneden of geblokkeerd. Monteren en het leggen van radio- en televisieverbindingen met Hilversum wordt bij tijd en wijle onmogelijk gemaakt door op de auto te bonzen of er tegenaan te plassen, aldus de NOS.

Onder vuur
„Zo diep zijn we gezonken en het verbijsterende is: het is allemaal in korte tijd snel anders geworden”, zegt hoofdredacteur Marcel Gelauff. „De journalistiek ligt onder vuur van mensen en groeperingen, die alleen hun eigen wereld willen terugzien, elk ander perspectief onmogelijk proberen te maken en daarmee de persvrijheid aantasten.”
==============================================
Jankerd! Gelauff zou eens diep in zichzelf moeten gaan en wat aan zelfreflectie moeten doen! :Y

Hier het NOS stuk zelf. NOS haalt na aanhoudende bedreigingen logo van satellietwagens.

Bij EenVandaag staan filmpjes: NOS verwijdert logo's om bedreigingen van journalisten: 'Dit voelt als zwichten voor terreur en geweld'.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 16 oktober 2020 @ 12:09:31 #2
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_195672609
Zo gigantisch jammer dat dit land steeds meer op dat knotsgekke murica begint te lijken. Het gaat van politiek waar het steeds meer op de persoon ipv de inhoud gaat naar dit soort steeds vaker voorkomende acties. Al die complotgekkies, identiteitpolitiek en onderbuikdenken had gewoon aan de andere kant van de oceaan, of in het ergste geval binnen de A10 mogen blijven.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_195672612
Oh jongens ik ben #2 vergeten!
pi_195672648
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 12:09 schreef Nattekat het volgende:
Zo gigantisch jammer dat dit land steeds meer op dat knotsgekke murica begint te lijken. Het gaat van politiek waar het steeds meer op de persoon ipv de inhoud gaat naar dit soort steeds vaker voorkomende acties. Al die complotgekkies, identiteitpolitiek en onderbuikdenken had gewoon aan de andere kant van de oceaan, of in het ergste geval binnen de A10 mogen blijven.
Daar is het dan ook vooral, maar de media zitten ook grotendeels binnen de A10 en geven dit soort mensen onevenredig veel aandacht. Dat Zwarte Piet-debat is volkomen opgeklopt geleuter van margegroeperingen en subsidiesponzen die elkaar de bal toespelen en een-tweetjes kunnen maken met media zoals de NOS.

quote:
8s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 12:03 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ah, na het goedpraten, het downplayen.
De NOS heeft vooralsnog niet kunnen aantonen dat geweld richting haar personeelsbestand een kwantitatief significant probleem is.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_195672668
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 12:05 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Het is sowieso niet erg sneaky om met een dikke camera en plopkap rond te lopen. Mijn oplossing was zeker geen 100% oplossing, maar wat berichten op facebook van wappies zijn qua bereik toch nog altijd minder klein dan het op alle journaals, kranten en sociale media knallen.
En het is nog maar de vraag of die wappies weten dat er eerst een logo was en daarna niet meer.
pi_195672671
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 11:28 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Begint die bewijslast niet eerst bij Oostwoud die van alles roept?
Nou...
Om te beginnen met de divibokaal uitreiking..

Ik denk dat oostwoud z'n post niet zo slecht is inhoudelijk.
Maarja, marcel had het al over een eigen wereldbeeld.

Als je het er niet mee eens bent, ga zelf dan alles punt voor punt na. Hij beweert, prima, als je het er niet mee eens bent kom je zelf met onderbouwingen. Dan discussiėren we. Nu schreeuw je gewoon eigenlijk in de ruimte en vanuit je onderbuik dat het allemaal niet waar is. In de hoop dat iemand dat hoort.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_195672685
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 12:00 schreef ludovico het volgende:

[..]

Vergeet je niet selectief verontwaardigd doen tegen voetbal supporters VS black lives matter protests?
Goeie.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_195672686
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 12:13 schreef luxerobots het volgende:

[..]

En het is nog maar de vraag of die wappies weten dat er eerst een logo was en daarna niet meer.
Degene die in het o rondje piste vast wel.
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 12:15:19 #9
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_195672695
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 12:12 schreef Oostwoud het volgende:
Daar is het dan ook vooral, maar de media zitten ook grotendeels binnen de A10 en geven dit soort mensen onevenredig veel aandacht. Dat Zwarte Piet-debat is volkomen opgeklopt geleuter van margegroeperingen en subsidiesponzen die elkaar de bal toespelen en een-tweetjes kunnen maken met media zoals de NOS.
Wel weer lekker makkelijk om media als boeman aan te wijzen terwijl half Nederland al jaren over elkaar heen buitelt om het hele jaar door iets over Piet te kunnen roepen en er geobsedeerd mee bezig is.
pi_195672713
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 12:15 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Wel weer lekker makkelijk om media als boeman aan te wijzen terwijl half Nederland al jaren over elkaar heen buitelt om het hele jaar door iets over Piet te kunnen roepen en er geobsedeerd mee bezig is.
Waardoor is dat zo ontstaan denk je? Zwarte Piet was nauwelijks een gespreksonderwerp voordat Quincy Gario en Sylvana Simons erover begonnen te janken. 8}
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 12:17:00 #11
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_195672719
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 12:15 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Wel weer lekker makkelijk om media als boeman aan te wijzen terwijl half Nederland al jaren over elkaar heen buitelt om het hele jaar door iets over Piet te kunnen roepen en er geobsedeerd mee bezig is.
Volgens de oostwouds van de wereld is het blijkbaar normaal om een zanger te bedreigen die wel over sint, maar niet over piet zingt. Daar gaat dit topic namelijk over, niet om sneue zwarte-piet fundamentalisten.
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 12:18:24 #12
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_195672737
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 12:16 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Waardoor is dat zo ontstaan denk je? Zwarte Piet was nauwelijks een gespreksonderwerp voordat Quincy Gario en Sylvana Simons erover begonnen te janken. 8}
Jij mag best een zwarte-piet fundamentalist of een gekleurde-piet/witte-piet fundamentalist zijn, no problem. Zolang je maar geen journalisten, zangers, andersdenkenden of wie dan ook bedreigd of erger. Makkelijk zat.
pi_195672745
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 12:15 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Wel weer lekker makkelijk om media als boeman aan te wijzen terwijl half Nederland al jaren over elkaar heen buitelt om het hele jaar door iets over Piet te kunnen roepen en er geobsedeerd mee bezig is.
Het was de media die de aandacht vestigde op een marginaal interview van gario. Het was de media die het daarna opklopte tot landsproporties. Het was de media die het continu bleef herhalen en opkloppen. Het was de media die de vriendjes van gario een podium gaf na de ophef. Het was de media die het groepje zeurpieten continu een podium gaf in talkshows.

Het was niet de media die even de straat op liep om een vergelijking te maken met wat de samenleving er van vond. Een non-issue.

En als je het vervolgens 6 jaar lang blijft herhalen, dan ben je wel de schuldige ja.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 16 oktober 2020 @ 12:19:02 #14
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_195672750
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 12:15 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Wel weer lekker makkelijk om media als boeman aan te wijzen terwijl half Nederland al jaren over elkaar heen buitelt om het hele jaar door iets over Piet te kunnen roepen en er geobsedeerd mee bezig is.
Half Nederland buitelt al jaren over elkaar heen juist omdat het zo breed wordt uitgemeten in de media. Het was al voorpaginanieuws als een complete nobody wat te melden heeft. Wat dat betreft heeft de media wel degelijk een behoorlijk sturende rol, we hadden immers nog steeds als van ouds Sinterklaas gevierd anno 2020 zonder negatieve ondertoon als de media die mafkezen links had laten liggen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 12:19:38 #15
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_195672759
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 12:16 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Waardoor is dat zo ontstaan denk je? Zwarte Piet was nauwelijks een gespreksonderwerp voordat Quincy Gario en Sylvana Simons erover begonnen te janken. 8}
Het is nogal bijzonder om te veronderstellen dat een bakker heel veel broodjes verkoopt, tegen de wil van al die consumenten in.
pi_195672763
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 12:18 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Jij mag best een zwarte-piet fundamentalist of een gekleurde-piet/witte-piet fundamentalist zijn, no problem. Zolang je maar geen journalisten, zangers, andersdenkenden of wie dan ook bedreigd of erger. Makkelijk zat.
Daar heb ik het niet over in mijn bericht. Dat is geen discussie. Zie vorige reeks waar ik al aangaf dat je van anderen af moet blijven.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_195672776
NOS is ook gewoon veel te politiek geworden. Niemand zou het accepteren als het Journaal elke dag rechtse propaganda de wereld in zou slingeren. Als de hoofdredacteur van het Journaal, dat voor iedereen bedoeld is, in talkshows zou zitten afgeven op Asscher en Klaver. Hoe zou de NOS die politici dan nog op een eerlijke manier kunnen benaderen?

Er moet daar eens een enorme stap terug worden gedaan. Het is een publieke instelling die op dit moment extreem slecht functioneert en dan gaat klagen omdat sommige (domme) mensen daar op een bepaalde (verwerpelijke) manier op reageren.

Er zou toch niemand zijn die het serieus neemt als bijvoorbeeld morgen de baas van de Belastingdienst bij Op1 of Jinek gaat zitten om te klagen over dat zijn medewerkers soms met 'agressie' te maken krijgen door de toeslagaffaire. En dat heel Twitter dan volstaat met #JeSuisBelastingdienst en dat Pieter Omtzigt en Renske Leijten beschuldigd worden van het aanmoedigen van agressie omdat ze zeggen dat de Belastingdienst op een onmenselijke wijze handelt. Of noem een willekeurige andere publieke instelling die faalt.

Het zegt heel veel over hoe losgeslagen van de werkelijkheid deze mensen zijn. We gaan een tweede lockdown in, er groeien allerlei maatschappelijke onrusten, maar hét grote probleem in het media- en Twitter-wereldje is dat sommige mensen zo witheet worden van het zien van een NOS-busje, dat ze domme dingen gaan doen. Totaal geen benul van wat er in de maatschappij speelt.
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 12:21:20 #18
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_195672786
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 12:18 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Het was de media die de aandacht vestigde op een marginaal interview van gario.
Als iedereen schouderophalend had gereageerd was dat geen enkel probleem. Maar dat was niet het geval; hele hordes staan al jaren vooraan in de rij om nog een beetje hun obsessie te kunnen bevredigen.
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 12:21:45 #19
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195672801
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 12:16 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Waardoor is dat zo ontstaan denk je? Zwarte Piet was nauwelijks een gespreksonderwerp voordat Quincy Gario en Sylvana Simons erover begonnen te janken. 8}
Dat is niet waar. Gerda Havertong had het er al over in de jaren 80 dacht ik. Maar Gerda was te beleefd, en nu het niet meer beleefd gevraagd wordt staat de toon ons ineens niet meer aan.
pi_195672805
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 12:19 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Het is nogal bijzonder om te veronderstellen dat een bakker heel veel broodjes verkoopt, tegen de wil van al die consumenten in.
Het is nogal bijzonder hoe weinig notie jij hebt van het werkelijksheids(ver)vormende van de media.

Nu pleit ik er sowieso al jaren voor om een goed boek te lezen i.p.v. een krant, laat staan TV te kijken. Door een boek ontwikkel je zelf ideeėn i.p.v. dat je een leeghoofd (want dat zijn veel journalisten) je hoofd laat vullen met gekleurde onzin.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_195672818
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 12:21 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Dat is niet waar. Gerda Havertong had het er al over in de jaren 80 dacht ik. Maar Gerda was te beleefd, en nu het niet meer beleefd gevraagd wordt staat de toon ons ineens niet meer aan.
Ja, ik ken dat fragment ook. Nu nog even aannemelijk maken dat Gerda Havertong namens een grote groep mensen sprak, wil je?
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_195672821
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 12:13 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Nou...
Om te beginnen met de divibokaal uitreiking..

Ik denk dat oostwoud z'n post niet zo slecht is inhoudelijk.
Met nul feitelijke onderbouwing. En dan aan iemand die daar kritiek op heeft opeens wel onderbouwing vragen.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_195672838
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 12:21 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Dat is niet waar. Gerda Havertong had het er al over in de jaren 80 dacht ik. Maar Gerda was te beleefd, en nu het niet meer beleefd gevraagd wordt staat de toon ons ineens niet meer aan.
Wow, één iemand in de jaren '80.
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 12:24:03 #24
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_195672844
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 12:22 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Het is nogal bijzonder hoe weinig notie jij hebt van het werkelijksheids(ver)vormende van de media.
Dan lees je mijn posts niet goed. Media zijn niet de oorzaak van dit probleem, slechts een symptoom. Jij lijkt te willen suggereren dat dat anders ligt.
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 12:24:41 #25
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195672858
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 12:22 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Ja, ik ken dat fragment ook. Nu nog even aannemelijk maken dat Gerda Havertong namens een grote groep mensen sprak, wil je?
Moet dat? Waarom is een signaal van individuele mensen niet geldig?
pi_195672869
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 12:23 schreef recursief het volgende:

[..]

Met nul feitelijke onderbouwing. En dan aan iemand die daar kritiek op heeft opeens wel onderbouwing vragen.
Dat de NOS het woord 'witte' gebruikt zou je avond aan avond kunnen horen. Dat de NOS een divibokaal uitreikt is mensen bekend die niet onder een steen hebben geleefd. Heb je nog meer vragen?
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_195672886
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 12:24 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Moet dat? Waarom is een signaal van individuele mensen niet geldig?
Als je goed zoekt, kun je inderdaad wel wat dingetjes vinden. Maar het was absoluut niet iets dat breed in de samenleving speelde.
pi_195672890
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 12:24 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Moet dat? Waarom is een signaal van individuele mensen niet geldig?
Het zal vast geldig zijn voor die mensen. Het ging er echter om of Zwarte Piet een groot maatschappelijk debat was voordat Gario en Simons aan mochten schuiven bij DWDD en soortgelijke programma's.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 12:27:34 #29
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195672913
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 12:23 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Wow, één iemand in de jaren '80.
En ver voor Quincy en Sylvana de NPO al, naar aanleiding van toenemende signalen in de afgelopen vijftien, twintig jaar.

Het is vreemd om aan te nemen dat Gerda Havertong een roepende in de woestijn was met een aparte agenda. Zij is doorgaans niet politiek geėngageerd. Ze vertelde gewoon wat zij erover dacht. Hoe moeilijk is het daar serieus te nemen. Ik bedoel, Gerda O+ van Sesamstraat O+
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 12:28:44 #30
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195672938
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 12:26 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Het zal vast geldig zijn voor die mensen. Het ging er echter om of Zwarte Piet een groot maatschappelijk debat was voordat Gario en Simons aan mochten schuiven bij DWDD en soortgelijke programma's.
Het zou juist sjiek geweest zijn om het niet aan te laten komen op gedoe door gewoon eerder te luisteren en bij te sturen.
pi_195672954
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 12:25 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Dat de NOS het woord 'witte' gebruikt zou je avond aan avond kunnen horen. Dat de NOS een divibokaal uitreikt is mensen bekend die niet onder een steen hebben geleefd. Heb je nog meer vragen?
De NOS propt hun nieuws in een mal.

Er zijn dingen die steeds terugkomen, negatieve items over Trump, Wilders, Rusland of Israel. En dan laten ze regelmatig een positief item zien over Willem-Alexander of Maxima die ergens een lint door mogen knippen.

Op het jeugdjournaal lieten ze een bericht zien van een man die op instagram een foto van zichzelf had gepost in een jurk. Zei de presentatrice dat het hem goed staat.

:') Ja, echt nieuwswaardig en niet om een bepaalde agenda te promoten.
pi_195672967
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 12:27 schreef Qarrad het volgende:

[..]

En ver voor Quincy en Sylvana de NPO al, naar aanleiding van toenemende signalen in de afgelopen vijftien, twintig jaar.

Het is vreemd om aan te nemen dat Gerda Havertong een roepende in de woestijn was met een aparte agenda. Zij is doorgaans niet politiek geėngageerd. Ze vertelde gewoon wat zij erover dacht. Hoe moeilijk is het daar serieus te nemen. Ik bedoel, Gerda O+ van Sesamstraat O+
Goede indoctrinatie begint inderdaad bij de kinderen.
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 12:33:09 #33
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_195672993
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 12:29 schreef luxerobots het volgende:

[..]

De NOS propt hun nieuws in een mal.

Er zijn dingen die steeds terugkomen, negatieve items over Trump, Wilders, Rusland of Israel. En dan laten ze regelmatig een positief item zien over Willem-Alexander of Maxima die ergens een lint door mogen knippen.

Op het jeugdjournaal lieten ze een bericht zien van een man die op instagram een foto van zichzelf had gepost in een jurk. Zei de presentatrice dat het hem goed staat.

:') Ja, echt nieuwswaardig en niet om een bepaalde agenda te promoten.
Ah, dus als media verslaan dat het koninklijk echtpaar ergens optreedt dan wijst dat op een politieke agenda.

:')
pi_195673009
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 12:28 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Het zou juist sjiek geweest zijn om het niet aan te laten komen op gedoe door gewoon eerder te luisteren en bij te sturen.
Eerder te luisteren? Ja, Gerda zegt dat ze geen Zwarte Piet genoemd wil worden.

Moeten we iets ondernemen tegen pesten?

Nee, gewoon Zwarte Piet verbieden :')
pi_195673039
Cry me a river NPO. :{w

pi_195673054
Overigens vind ik de "eigen schuld dikke bult"-redenaties waarbij de vingers richting N ⭕S wijzen onversneden korterokjesargumenten.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_195673056
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 12:21 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Als iedereen schouderophalend had gereageerd was dat geen enkel probleem. Maar dat was niet het geval; hele hordes staan al jaren vooraan in de rij om nog een beetje hun obsessie te kunnen bevredigen.
Je bedoelt de zeurpieten die een podium krijgen?
Buiten de randstad om is het nauwelijks een issue. In de randstad is het ook een bijzaak, maar voor de zeurpieten is het een levenswerk. Toevallig zitten ze beide toevallig aan dezelfde subsidie tiet van de overheid en dan zijn 1-2tjes wel makkelijk.

En ja, NL'ers zijn dan wel een keer op hun tenen getrapt als je ze gaat uitmaken voor racist om aandacht te trekken. Dan krijg je reactie.

En waar was dat podium ook alweer waarvan het geroepen werd? Exact, de media.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 12:40:10 #38
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_195673097
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 12:37 schreef Red_85 het volgende:
Je bedoelt de zeurpieten die een podium krijgen?
Nee, ik bedoel de figuren die al jaren geen dag voorbij laten gaan om hun onvrede m.b.t. dit verhaal te uiten. Zelfs hier loopt dat topic zo'n beetje het hele jaar door. En het dan wel heel gek vinden dat media daarover berichten.
pi_195673099
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 12:21 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Dat is niet waar. Gerda Havertong had het er al over in de jaren 80 dacht ik. Maar Gerda was te beleefd, en nu het niet meer beleefd gevraagd wordt staat de toon ons ineens niet meer aan.
Hou op hoor. Dat ene interviewtje uit de jaren '80 van Peetje uit sesamstraat was echt een non-issue. Toevallig opgedoken uit de krochten van het ronde archief om te kunnen zeggen met schrelle bejaarde stem zonder kunstgebied dat het al langer een issue zou zijn.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 12:42:48 #40
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_195673143
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 12:23 schreef recursief het volgende:

[..]

Met nul feitelijke onderbouwing. En dan aan iemand die daar kritiek op heeft opeens wel onderbouwing vragen.
Jouw persoonlijke mening.
Oostwoud heeft gewoon een opsomming gegeven van waar nos bewezen fout zat. Dat kon je weten als je de afgelopen jaren niet onder een steen had geleefd en het een beetje gevolgd had.

Wat jij niet ziet, is opeens niet een onwaarheid als een ander het wel begrijpt.

Dus stop met schreeuwen en kom met bronnen die het tegendeel bewijzen. Jij schreeuwt dat het niet waar is, bewijs het of stop gewoon met deze onzin.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_195673147
En natuurlijk gaat dit topic binnen de kortste keren weer over hoe users uit een bepaalde hoek een grafhekel aan de NOS en haar berichtgeving hebben.

Want het gedrag van het slachtoffer is hetgeen wat onder de loep genomen moet worden.

:')
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 12:45:37 #43
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_195673173
Ah, nu weet ik ook waar dat "pissen tegen de NOS auto" vandaan komt...

quote:
Initiatief Persveilig ter bescherming journalistiek

18 oktober 2019

Op 4 november presenteren NVJ, Genootschap van Hoofdredacteuren, Openbaar Ministerie en Politie het gezamenlijk initiatief Persveilig, in een poging de journalistiek te beschermen en te versterken. Het is treurig dat het moet, schrijft hoofdredacteur Marcel Gelauff van NOS Nieuws.

Altijd de rust zelve en een van onze meest ervaren verslaggevers, maar dit had hij nog niet meegemaakt. "Ik ben nog nooit zo vaak uitgemaakt voor leugenaar." Hij was afgelopen woensdag bij de demonstratie van de boeren en deed samen met enkele tientallen verslaggevers, cameramensen en technici van de NOS verslag van de demonstratie en de ontwrichting die de boeren veroorzaakten.

De emotie die onze verslaggevers deze week ontmoetten, is op zich begrijpelijk en onze verslaggevers worden vaker geconfronteerd met agressie en verwijten. Maar de sfeer was nu breder afwerend, voortdurend beschuldigend en soms intimiderend. Het bleef uiteindelijk bij verbale agressie (oké, een aantal boeren vond het nodig om tegen een van de herkenbare NOS-auto's te gaan staan plassen), maar de bewaking die we tegenwoordig standaard met onze mensen meesturen naar grote publieksmanifestaties hoefde niet in actie te komen.

Ook niet nadat er via Twitter malicieuze berichten waren verspreid via een NOS-nepaccount met een oude foto waarop te zien is dat politie-agenten ingrijpen bij een demonstratie. Gesuggereerd werd dat het bericht van de NOS-site kwam en dat wij een oude foto hadden gebruikt om de boeren in een kwaad daglicht te stellen.

Het gevolg: veel woede bij een grote groep boeren die een aantal NOS-collega's ter plekke belagen en pas rustiger worden als enkele van onze verslaggevers hun werk onderbreken om hun uitvoerig uit te leggen en te laten zien dat het een nep-account is.

Dit soort dingen hoort steeds vaker bij het werk van NOS Nieuws. Bij het werk van de journalistiek. Agressie, schelden, dwarszitten, schade veroorzaken, bedreigingen, onder druk zetten, intimideren, lastiggevallen worden. Collega's vertellen over een voortdurende alertheid en spanning op dat soort dagen en veel aandacht voor andere dingen dan je werk doen zoals je wilt: laten zien wat er gebeurt.

Dat fake news de term is om van je af te houden wat je niet uitkomt, dat kennen we wel. "Ik ben het er niet mee eens, dus het is niet waar", leidt tot de alternatieve feiten die we dagelijks kunnen registreren. Maar de sfeer van diepe maatschappelijke tegenstellingen, zeker over de botsing tussen ecologie en economie, maakt alles scherper en raakt de journalistiek steeds meer.

Het is een deel van ons dagelijks functioneren als redactie: van verslaggevers die heel snel afleidingsmanoeuvres moeten bedenken, zodat een collega ongestoord zijn werk kan doen, tot dagelijkse scheldpartijen op sociale media. Van demonstranten die zich in hun bestaan bedreigd voelen en boos zijn en dat projecteren op de journalistiek. Tot politici, die hun publiek opzetten tegen de NOS en de journalistiek door met een grote glimlach ongefundeerde en onbeargumenteerde beschuldigingen rond te strooien. En dat doen ze dan op een manifestatie die we live uitzenden, inclusief de toespraak van die politici zelf…

Onze verslaggevers sturen we op cursus om te leren hoe je met agressie kan omgaan. Bij een roadblock in het Midden-Oosten en op een manifestatie in Nederland. Het is treurig dat het moet.

Op 4 november presenteren NVJ, Genootschap van Hoofdredacteuren, Openbaar Ministerie en politie daarom het gezamenlijk initiatief Persveilig, in een poging de journalistiek te beschermen en te versterken. Het is treurig dat het moet.

De journalistiek, die open en onbevangen zijn onderwerpen tegemoet kan treden, kritisch is op zichzelf, de eigen fouten herstelt en openstaat voor andere perspectieven dan de eigen, is een fundament van onze democratie. De ervaringen van deze week vragen van ons daarbij nieuwe inspanningen en extra zelfreflectie om ons publiek te blijven bereiken.

In een tijd van al die waarheden naast elkaar zouden we ons niet hoeven bezighouden met hoeveel bewakers we meesturen of welke beschuldiging of frame nu weer onze kant opkomt, maar juist alleen met waar we voor zijn opgericht: voor het in grote diversiteit laten zien wat er in de wereld gebeurt, voor het blootleggen van patronen, het controleren van de macht, het beschrijven met achtergronden en het plaatsen in context.

Marcel Gelauff
Hoofdredacteur NOS Nieuws
pi_195673184
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 12:21 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Dat is niet waar. Gerda Havertong had het er al over in de jaren 80 dacht ik. Maar Gerda was te beleefd, en nu het niet meer beleefd gevraagd wordt staat de toon ons ineens niet meer aan.
Ik vul vast in voor een ander:
- Sesamstraat is begonnen bij de NOS
- het programma is multiculti met een mimende Algerijn, een Surinaamse vrouw en een Turkse actrice
- Sien is zelfstandig ondernemer, terwijl Frank op de poppen past
- Ieniemienie is slimmer dan Tommie en Pino bij elkaar
- Meneer Aart was het frame van een hardwerkende nietlinkser (dat bruine pak zegt iedere wakkere burger toch meer dan genoeg) en delft in veel sketches het onderspit
- over de wilde verhalen over de seksuele geaardheid van Bert en Ernie zullen we het maar helemaal niet hebben.

Zou het programma in 2020 zijn gelanceerd, dan zou Sesamstraat worden weggezet als cultuurmarxistische indoctrinatie van peuters en kleuters, die worden gesocialiseerd met feminisme, homoseksualiteit en inclusiviteit. Is het niet onze maatschappij die nodig moet worden verlost van de je-bent-wat-je-consumeert-mentaliteit?
pi_195673185
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 12:25 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Dat de NOS het woord 'witte' gebruikt zou je avond aan avond kunnen horen. Dat de NOS een divibokaal uitreikt is mensen bekend die niet onder een steen hebben geleefd. Heb je nog meer vragen?
Nos heeft er notabene nog een compleet artikel aan geweid om hun racistische insteek goed te praten.
Divibokaal en selectie op huidskleur was ook bewezen.

Ik snap echt niet dat bepaalde lieden dat nog verzwijgen of ter onwaarheid af doen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 12:48:13 #46
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_195673210
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 12:46 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Nos heeft er notabene nog een compleet artikel aan geweid om hun racistische insteek goed te praten.
Dat ze 'wit' i.p.v. 'blank' gebruiken is een voorbeeld van racisme?

Mijn god. :D
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 12:49:29 #47
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_195673232
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 12:46 schreef Magister_Artium het volgende:
- Meneer Aart was het frame van een hardwerkende nietlinkser (dat bruine pak zegt iedere wakkere burger toch meer dan genoeg) en delft in veel sketches het onderspit
Meneer Aart is een typische "alles moet verboden worden wat ik niet leuk vind!" klaag Fokkert...
pi_195673251
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 12:40 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Nee, ik bedoel de figuren die al jaren geen dag voorbij laten gaan om hun onvrede m.b.t. dit verhaal te uiten. Zelfs hier loopt dat topic zo'n beetje het hele jaar door. En het dan wel heel gek vinden dat media daarover berichten.
De media is met de ophef gestart. Zij creėerden het. Vervolgens gaan ze weer kunnen berichten over de ophef.

Ja, dat is een zichzelf in stand houdende kracht.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 12:51:39 #49
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_195673276
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 12:50 schreef Red_85 het volgende:

[..]

De media is met de ophef gestart. Zij creėerden het. Vervolgens gaan ze weer kunnen berichten over de ophef.

Ja, dat is een zichzelf in stand houdende kracht.
Dat is een beetje als zeggen dat de bakker op de hoek duizenden broodjes per dag verkoopt, die alleen niemand lekker vindt. Slaat werkelijk waar nergens op.
pi_195673282
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 12:46 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Nos heeft er notabene nog een compleet artikel aan geweid om hun racistische insteek goed te praten.
Divibokaal en selectie op huidskleur was ook bewezen.

Ik snap echt niet dat bepaalde lieden dat nog verzwijgen of ter onwaarheid af doen.
En ik snap niet hoe dit relevant is in een topic over bedreiging.

Of wil je nou zeggen dat het belangrijk is dat we mogelijke motieven van de daders gaan doorgronden en aan de realiteit toetsen?

Dat 'proberen te begrijpen' zie ik je toch bij andere criminelen niet echt doen, of zit ik er dan naast?
"Pools are perfect for holding water"
pi_195673284
Wat een gestoorden lopen er toch rond. De één nog gekker dan de ander. Kunnen we die niet weer opsluiten in de gestichten waar ze vroeger zaten?
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 12:53:02 #52
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_195673296
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 12:51 schreef probeer het volgende:

[..]

En ik snap niet hoe dit relevant is in een topic over bedreiging.

Of wil je nou zeggen dat het belangrijk is dat we de motieven van de daders gaan doorgronden en aan de realiteit toetsen?
Ik heb begrepen dat bedrijven in het algemeen wel eens onhandige dingen doen. Conform dit topic zijn bedreigingen dan op zijn plaats. Goed om te weten.
pi_195673335
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 12:53 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Ik heb begrepen dat bedrijven in het algemeen wel eens onhandige dingen doen. Conform dit topic zijn bedreigingen dan op zijn plaats. Goed om te weten.
Ik ben vooral benieuwd of Red en co dit soort 'laten we eens kijken of de daders wellicht een punt hebben' denken ook gaan etaleren in topics over andere criminaliteit.

Dat we straks een topic krijgen waarin Red zijn best doet de beweegredenen van allochtone tieners die met een machete iemand beroven, te willen doorgronden en begrijpen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_195673494
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 12:48 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Dat ze 'wit' i.p.v. 'blank' gebruiken is een voorbeeld van racisme?

Mijn god. :D
Het was juist de bedoeling de connotatie achter blanke mensen minder positief te laten klinken. De positie associatie te elimineren die bij de blanke huidskleur hoort.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_195673583
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 12:55 schreef probeer het volgende:

[..]

Ik ben vooral benieuwd of Red en co dit soort 'laten we eens kijken of de daders wellicht een punt hebben' denken ook gaan etaleren in topics over andere criminaliteit.

Dat we straks een topic krijgen waarin Red zijn best doet de beweegredenen van allochtone tieners die met een machete iemand beroven, te willen doorgronden en begrijpen.
Ik snap het niet hoor waar je naar toe wil.
Maar je hebt zelf ook in het vorige deel meegepost dus veronderstel dat je wel gelezen hebt dat ik een duidelijke grens trek bij geweld.

Nogmaals, ik vind de stenen niet te begrijpen, de middelvinger wel.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_195673595
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 12:51 schreef probeer het volgende:

[..]

En ik snap niet hoe dit relevant is in een topic over bedreiging.

Of wil je nou zeggen dat het belangrijk is dat we mogelijke motieven van de daders gaan doorgronden en aan de realiteit toetsen?

Dat 'proberen te begrijpen' zie ik je toch bij andere criminelen niet echt doen, of zit ik er dan naast?
Als je de tekst vanuit die hoofdredacteur van de NOS hebt gelezen...

Dan zie je dat hij spreekt over het klimaat georkestreerd door o.a. Baudet en dat betreffende hoofdredacteur nog net niet zegt dat de NOS de objectiviteit zelve is en alle tegenspraak komt van complotgekkies.

Dus dat is nogal interessant discussievoer, vandaar dan dit onderwerp ook deze kant op is 'breder getrokken'
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 13:11:41 #57
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_195673611
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 13:04 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Het was juist de bedoeling de connotatie achter blanke mensen minder positief te laten klinken. De positie associatie te elimineren die bij de blanke huidskleur hoort.
Lijkt me dan dat dat in stand houden eerder voor de term racisme in aanmerking komt dan andersom.
pi_195673632
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 13:11 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Lijkt me dan dat dat in stand houden eerder voor de term racisme in aanmerking komt dan andersom.
Want positief zijn over alle verschillende kleuren en smaken is discriminerend op gronde van ras?
Je bent me kwijt.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_195673654
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 09:03 schreef Qarrad het volgende:
Dat überhaupt het gedrag van de NOS benoemd moet worden ("Maar ik praat dit niet goed hoor") terwijl het probleem agressie tegen hun journalisten is...

Ik krijg flashbacks naar Charlie Hebdo waar er ook hordes mensen waren die die moorden niet vonden kunnen maar wat ze toch allemaal getekend hadden bij Charlie...

Vrijheid van meningsuiting en persvrijheid, klaar. Ik ga toch ook niet bij Viruswaanzinnigen door de brievenbus pissen?
Ja hoor, vergoeilijk islamitische terreur en de fatwa's/moorden die volgen op het afbeelden van de profeet maar. Echt vergelijkbaar met individuele malloten die in het verkeer levensgevaarlijke manouvres uithalen inderdaad. (Die richten ook scholen op waarin ze hun kinderen leren dat dat een heilig goed/opdracht is. :') )

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 12:26 schreef Oostwoud het volgende:
Het zal vast geldig zijn voor die mensen. Het ging er echter om of Zwarte Piet een groot maatschappelijk debat was voordat Gario en Simons aan mochten schuiven bij DWDD en soortgelijke programma's.
Tja maar dat vanuit ledenomroepen met een duidelijke signatuur, subjectiviteit en activisme komen dat vind ik persoonlijk niet zo'n probleem, sterker nog dat zou je aan kunnen merken als taak bij uitstek voor hen.

De NOS daarentegen zou gewoon zoveel mogelijk objectief nieuws moeten verslaan, dus geen divibase, geen divibokaal, geen extreem-links politiek gemotiveerd jargon (newspeak) en al helemaal geen drijvende kracht zijn achter het afschaffen van volkscultuur vanuit de eigen politieke overtuiging. Wil je dat wel? Word dan een ledenomroep en laat alle journalistieke pretenties en de vergoeding die met je serieuze journalistieke taakstelling komt vallen. :W
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 13:14:55 #60
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_195673663
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 13:13 schreef ludovico het volgende:

[..]

Want positief zijn over alle verschillende kleuren en smaken is discriminerend op gronde van ras?
Je bent me kwijt.
Nee, positief zijn over het een en niet over het ander.
pi_195673665
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 13:11 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Lijkt me dan dat dat in stand houden eerder voor de term racisme in aanmerking komt dan andersom.
Blanke mensen mag niet positief gebracht worden. Dat wringt bij de meesten.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 13:17:04 #62
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_195673696
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 13:15 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Blanke mensen mag niet positief gebracht worden. Dat wringt bij de meesten.
Waarmee je het punt van de NOS onderschrijft.
pi_195673700
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 13:14 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Nee, positief zijn over het een en niet over het ander.
Dus blank is positief en zwart of donker is niet positief?
Wie is hier nou de racist?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_195673746
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 12:28 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Het zou juist sjiek geweest zijn om het niet aan te laten komen op gedoe door gewoon eerder te luisteren en bij te sturen.
Goed idee, laten we dat ook doen voor de anti-vaccingekkies, de graancirkelgekkies en de holle aarde-gekkies.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_195673883
Wat een ophef weer, middelvingers, weg blokkeren, afsnijden, gut o gut wat een ellende. Hoe is dat erger dan het feit dat de NOS (en veel andere media) niet meer in wijken zoals de Schilderswijk kan komen? Hoe is dat erger dan die bedreigingen, geweldsexplosies of zelfs overvallen van tv ploegen van de NOS als ze onder bedreiging apparatuur moeten afgeven? Waar was die politieke, en ook de verontwaardiging bij enkele users hier toen? Waar is die massale verontwaardiging als iemand van Geenstijl of Dennis Schouten weer wat klappen moet incasseren? Kan mij herinneren dat er dan heel wat andere meningen waren.

Daarnaast hebben we het hier op papier over journalisten, maar in de praktijk zijn het gewoon activisten, degene die dat blijft ontkennen moet misschien nog eens een keer met de divibokaal om de oren geslagen worden. Waarmee ik geweld niet goed praat, want geweld is altijd not done, aan welk kamp dat dan ook gericht is. Hoewel in mijn ogen en vanuit mijn perspectief de NOS van hetzelfde niveau als de propaganda van Goebbels en we weten allemaal dat enkele users hier geweld tegen nazi's altijd goedkeuren en zelfs aanmoedigen, maar ja natuurlijk alleen bij de mensen die zij als nazi bestempelen.

Ik wacht dan ook met smart op de uitkomsten van de aangiftes, hoewel ik nergens lees dat die al gedaan zijn, toch apart na zoveel bedreigingen? Maar het zal niets uitmaken, het zaadje is weer geplant en dat zag ik gisteren alweer aankomen. Want de argumenten voor de komende periode zijn weer zeer makkelijk in te vullen, geef je kritiek op de NOS dan ben je voor geweld of creėer je een gewelddadig klimaat jegens de journalistiek. Immers voorbeelden genoeg hoe die tactieken al jaren worden gehanteerd om kritiek in te dammen, en laat de NOS daar nu juist steeds vaker onder gebukt gaan, kritiek.
pi_195673970
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 13:17 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Waarmee je het punt van de NOS onderschrijft.
In tegendeel.

Dat is je eigen interpretatie van mijn post. Smerig om woorden in iemands' mond te leggen om je eigen punt te maken.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_195674001
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 13:27 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Waar is die massale verontwaardiging als iemand van Geenstijl of Dennis Schouten weer wat klappen moet incasseren?
Oew goeie.
Of die dame die aanwezig was bij een protest in de schilderswijk.

Dat was allemaal uitlokking kan ik mij herinneren.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_195674016
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 13:27 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Kan mij herinneren dat er dan heel wat andere meningen waren.
Ik vertrouw zo langzamerhand 1/5e meest links radicale mensen niet meer vanwege dit soort hypocrisie / opportunisme.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 13:38:38 #69
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_195674086
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 13:14 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

drijvende kracht zijn achter het afschaffen van volkscultuur vanuit de eigen politieke overtuiging.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_195674163
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 13:27 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Wat een ophef weer, middelvingers, weg blokkeren, afsnijden, gut o gut wat een ellende. Hoe is dat erger dan het feit dat de NOS (en veel andere media) niet meer in wijken zoals de Schilderswijk kan komen? Hoe is dat erger dan die bedreigingen, geweldsexplosies of zelfs overvallen van tv ploegen van de NOS als ze onder bedreiging apparatuur moeten afgeven? Waar was die politieke, en ook de verontwaardiging bij enkele users hier toen? Waar is die massale verontwaardiging als iemand van Geenstijl of Dennis Schouten weer wat klappen moet incasseren? Kan mij herinneren dat er dan heel wat andere meningen waren.

Daarnaast hebben we het hier op papier over journalisten, maar in de praktijk zijn het gewoon activisten, degene die dat blijft ontkennen moet misschien nog eens een keer met de divibokaal om de oren geslagen worden. Waarmee ik geweld niet goed praat, want geweld is altijd not done, aan welk kamp dat dan ook gericht is. Hoewel in mijn ogen en vanuit mijn perspectief de NOS van hetzelfde niveau als de propaganda van Goebbels en we weten allemaal dat enkele users hier geweld tegen nazi's altijd goedkeuren en zelfs aanmoedigen, maar ja natuurlijk alleen bij de mensen die zij als nazi bestempelen.

Ik wacht dan ook met smart op de uitkomsten van de aangiftes, hoewel ik nergens lees dat die al gedaan zijn, toch apart na zoveel bedreigingen? Maar het zal niets uitmaken, het zaadje is weer geplant en dat zag ik gisteren alweer aankomen. Want de argumenten voor de komende periode zijn weer zeer makkelijk in te vullen, geef je kritiek op de NOS dan ben je voor geweld of creėer je een gewelddadig klimaat jegens de journalistiek. Immers voorbeelden genoeg hoe die tactieken al jaren worden gehanteerd om kritiek in te dammen, en laat de NOS daar nu juist steeds vaker onder gebukt gaan, kritiek.
Goed betoog. 10/10

Je krijgt een 5.0 voor Nederlands want verkeerde politieke ideologie.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_195674227
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 13:27 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Daarnaast hebben we het hier op papier over journalisten, maar in de praktijk zijn het gewoon activisten, degene die dat blijft ontkennen moet misschien nog eens een keer met de divibokaal om de oren geslagen worden.
Ik ontken.... roep je nu op mij te mishandelen?
Journalisten die betaald worden, zijn professionals.
Je hebt nu met internet veel burgerjournalisten, niet betaald en velen zijn activisten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 16-10-2020 13:58:36 ]
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 13:59:24 #72
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_195674459
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 13:32 schreef Red_85 het volgende:

[..]

In tegendeel.

Dat is je eigen interpretatie van mijn post. Smerig om woorden in iemands' mond te leggen om je eigen punt te maken.
De NOS poogt juist minder onderscheid te maken door neutraler woorden te gebruiken.
pi_195674556
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 13:59 schreef Poem_ het volgende:

[..]

De NOS poogt juist minder onderscheid te maken door neutraler woorden te gebruiken.
'Witte' is allerminst een neutraal woord.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_195674571
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 13:43 schreef ludovico het volgende:

[..]

Goed betoog. 10/10

Je krijgt een 5.0 voor Nederlands want verkeerde politieke ideologie.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_195674600
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 13:47 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik ontken.... roep je nu op mij te mishandelen?
Journalisten die betaald zijn, zijn professionals.
Je hebt nu met internet veel burgerjournalisten, zijn niet betaald en velen zijn activisten.
Zodra je de titel "journalist" mag dragen wilt dat niet zeggen dat je roomser bent dan de Paus of dat je een vrijkaart hebt in de samenleving. Neutraliteit is ver te zoeken bij de NOS, misschien eens hand in eigen boezem steken en zich afvragen of daar niet veel van de kritiek door ontstaat. Maar het is natuurlijk altijd makkelijker om naar anderen te wijzen, vooral als dat in een bepaalde agenda past.

De NOS heeft nog altijd minder te vrezen ten midden van een boerenprotest of een Pegida mars dan dat ze moeten vrezen zodra ze hun gezicht in bijvoorbeeld de Schilderswijk laten zien.

Zelfs nu met deze ophef over het zogenaamde "geweld" tegen NOS journalisten bespeur ik een zeer gekleurde mening.
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 14:06:20 #76
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_195674608
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 13:17 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dus blank is positief en zwart of donker is niet positief?
Wit is een iets neutraler term dan 'blank', aldus de NOS, want 'onbedrukt' of 'onbeschreven'. Ik vind 'm ietwat vergezocht maar dat racistisch noemen is dan wel weer hilarisch gelul.
pi_195674625
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 14:06 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Wit is een iets neutraler term dan 'blank', aldus de NOS, want 'onbedrukt' of 'onbeschreven'. Ik vind 'm ietwat vergezocht maar dat racistisch noemen is dan wel weer hilarisch gelul.
Ik vind het helemaal krankzinnig dat ze dit doordrukken, je moet opeens een ander naampje krijgen "wit" ja fuck off.
De hele insteek is natuurlijk dat racisme debat, dat ze het aanpassen kan niet positief geļnterpreteerd worden.

Daar steekt het. Dit is niet onbedrukt. Dit is hartstikke bedrukt. Blank was onbedrukt totdat NOS dat zelf ging zitten bedrukken.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 14:07:20 #78
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_195674629
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 14:03 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

'Witte' is allerminst een neutraal woord.
Wat is er niet neutraal aan?
pi_195674630
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 13:59 schreef Poem_ het volgende:

[..]

De NOS poogt juist minder onderscheid te maken door neutraler woorden te gebruiken.
Nee want:

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 14:03 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

'Witte' is allerminst een neutraal woord.
En het is ook zeker niet bedoeld als neutraal maar als positieve associatie verwijderaar.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_195674654
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 14:07 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Wat is er niet neutraal aan?
De bedoeling.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 14:08:28 #81
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_195674657
Vermoedelijk worden ze aangevallen door hun eigen lievelingsdoelgroep. In de ochtend op pad om een mooi item te schieten zodat je de diversiteitsbokaal hoopt te winnen, om vervolgens door Ali en Achmed belaagd te worden.
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 14:10:04 #82
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_195674692
Het is wel tamelijk veelzeggend dat er in dit topic niet veel verder gekomen wordt dan de NOS die nu 'wit' gebruikt i.p.v. 'blank' of een of ander maf intern wedstrijdje.
pi_195674695
quote:
Dit is al een tijdje aan de hand ja.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 14:10:12 #84
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_195674696
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 14:08 schreef damsco het volgende:
Vermoedelijk worden ze aangevallen door hun eigen lievelingsdoelgroep. In de ochtend op pad om een mooi item te schieten zodat je de diversiteitsbokaal hoopt te winnen, om vervolgens door Ali en Achmed belaagd te worden.
|:( :X
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_195674705
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 13:59 schreef Poem_ het volgende:

[..]

De NOS poogt juist minder onderscheid te maken door neutraler woorden te gebruiken.
Zoals landen ook neutraal in een oorlog blijven door hun grondgebied te wijzigen?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 14:11:02 #86
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_195674709
quote:
8s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 14:10 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

|:( :X
Woke
pi_195674722
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 14:10 schreef Poem_ het volgende:
Het is wel tamelijk veelzeggend dat er in dit topic niet veel verder gekomen wordt dan de NOS die nu 'wit' gebruikt i.p.v. 'blank' of een of ander maf intern wedstrijdje.
Deel I van dit topic niet gelezen?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 14:12:02 #88
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_195674723
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 14:10 schreef Poem_ het volgende:
Het is wel tamelijk veelzeggend dat er in dit topic niet veel verder gekomen wordt dan de NOS die nu 'wit' gebruikt i.p.v. 'blank' of een of ander maf intern wedstrijdje.
Lekker bagataliseren
pi_195674732
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 14:10 schreef Poem_ het volgende:
Het is wel tamelijk veelzeggend dat er in dit topic niet veel verder gekomen wordt dan de NOS die nu 'wit' gebruikt i.p.v. 'blank' of een of ander maf intern wedstrijdje.
Er staan nogal wat reacties in het vorige topic.

En de Dogma's van de NOS worden vrij gemakkelijk ontkent. Allemaal prima hoor, maar laten we dan elkaars frustratie vermijden en elkaar de hand schudden wat we het nimmer eens gaan worden.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_195674734
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 14:05 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Zodra je de titel "journalist" mag dragen wilt dat niet zeggen dat je roomser bent dan de Paus of dat je een vrijkaart hebt in de samenleving. Neutraliteit is ver te zoeken bij de NOS, misschien eens hand in eigen boezem steken \genaamde "geweld" tegen NOS journalisten bespeur ik een zeer gekleurde mening.
Steek jij eerst de hand in eigen boezem. Je verwijten zijn hardstikke subjectief.. Vooral ingegeven omdat je eigen denkwijzes en onfrisse formuleringen niet zo op de voorgrond ziet bij de media.
pi_195674743
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 14:06 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Wit is een iets neutraler term dan 'blank', aldus de NOS, want 'onbedrukt' of 'onbeschreven'. Ik vind 'm ietwat vergezocht maar dat racistisch noemen is dan wel weer hilarisch gelul.
'Wit' is niet racistisch inderdaad maar het is wel politiek correct taalgebruik dat door de meeste mensen in de samenleving niet wordt gebruikt. Beetje hetzelfde als dat ze woorden als 'secretaresse', 'actrice' of 'stewardess' niet meer zouden gebruiken omdat dat verschil tussen geslachten zou suggereren.

Daarmee lopen ze uit de pas met de samenleving die ze juist van nieuws moeten voorzien. En proberen ze een bepaald taalgebruik dat niet gangbaar is, in de rest van de samenleving door te drukken. Terwijl ze verder juist (soms tot op het irritante af) proberen Jip-en-Janneke-taal te gebruiken die door iedereen te begrijpen valt. 'Blank' is gewoon een normaal Nederlands woord en is op zich al een neutrale uitdrukking.
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 14:14:15 #92
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_195674763
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 14:11 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Deel I van dit topic niet gelezen?
Het regende nieuwsartikelen inderdaad die het moreel failliet van het huidige medialandschap haarfijn aantoonden. Of wacht...
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 14:17:37 #93
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_195674821
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 14:13 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

'Wit' is niet racistisch inderdaad maar het is wel politiek correct taalgebruik dat door de meeste mensen in de samenleving niet wordt gebruikt. Beetje hetzelfde als dat ze woorden als 'secretaresse', 'actrice' of 'stewardess' niet meer zouden gebruiken omdat dat verschil tussen geslachten zou suggereren.\
Correct. Ik vind het ook wat vergezocht van de NOS. Tegelijkertijd: als het zo erg gesteld zou zijn met de media in dit land en we hebben het vooral hierover dan valt het kennelijk allemaal wel mee.
pi_195674827
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 14:13 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

'Wit' is niet racistisch inderdaad maar het is wel politiek correct taalgebruik dat door de meeste mensen in de samenleving niet wordt gebruikt. Beetje hetzelfde als dat ze woorden als 'secretaresse', 'actrice' of 'stewardess' niet meer zouden gebruiken omdat dat verschil tussen geslachten zou suggereren.

Daarmee lopen ze uit de pas met de samenleving die ze juist van nieuws moeten voorzien. En proberen ze een bepaald taalgebruik dat niet gangbaar is, in de rest van de samenleving door te drukken. Terwijl ze verder juist (soms tot op het irritante af) proberen Jip-en-Janneke-taal te gebruiken die door iedereen te begrijpen valt. 'Blank' is gewoon een normaal Nederlands woord en is op zich al een neutrale uitdrukking.
Inderdaad zeg maar het bestaan ervan wordt niet erkent, dus je moet dan eerst 20 bronnen aanleveren...
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 14:23:00 #95
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_195674910
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 14:13 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

'Wit' is niet racistisch inderdaad maar het is wel politiek correct taalgebruik dat door de meeste mensen in de samenleving niet wordt gebruikt. Beetje hetzelfde als dat ze woorden als 'secretaresse', 'actrice' of 'stewardess' niet meer zouden gebruiken omdat dat verschil tussen geslachten zou suggereren.

Daarmee lopen ze uit de pas met de samenleving die ze juist van nieuws moeten voorzien. En proberen ze een bepaald taalgebruik dat niet gangbaar is, in de rest van de samenleving door te drukken. Terwijl ze verder juist (soms tot op het irritante af) proberen Jip-en-Janneke-taal te gebruiken die door iedereen te begrijpen valt. 'Blank' is gewoon een normaal Nederlands woord en is op zich al een neutrale uitdrukking.
En dus is het prima om de NOS als de Grote Satan te zien en de medewerkers te bedreigen?
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_195674951
quote:
8s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 14:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

En dus is het prima om de NOS als de Grote Satan te zien en de medewerkers te bedreigen?
:')
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_195674952
quote:
8s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 14:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

En dus is het prima om de NOS als de Grote Satan te zien en de medewerkers te bedreigen?
Ja dat is inderdaad precies wat ik zeg. Vooral dat van de Grote Satan zat diep in de tekst verborgen. Jij krijgt een 10/10 en een trofee voor begrijpend lezen:

pi_195674980
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 14:07 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Wat is er niet neutraal aan?
Het is afkomstig van Amerikaanse 'woke'-professoren met een agenda om het 'witte systeem' omver te werpen. Het is een ideologisch-geladen begrip.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_195675012
quote:
8s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 14:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

En dus is het prima om de NOS als de Grote Satan te zien en de medewerkers te bedreigen?
Kun je eens wat berichten citeren uit deze reeks waar FOK!'kers geweld tegen de NOS goedpraten? Ik zie wel achtergrondinformatie, duiding, een verklaring waarom NOS-personeel bedreigd wordt. Dat maakt de gemiddelde FOK!'kers in deze reeks al een meer kritische geest dan de gemiddelde NOS-medewerker.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_195675027
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 14:26 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Het is afkomstig van Amerikaanse 'woke'-professoren met een agenda om het 'witte systeem' omver te werpen. Het is een ideologisch-geladen begrip.
White is altijd al gebruikelijk geweest in de States dus opzicht klopt dit niet.

Maar het is wel Woke propaganda niettemin, geimporteerd en bekrachtigd door wat zich afspeelt in de states door Amerikaanse woke professors etc.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_195675042
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 14:28 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Kun je eens wat berichten citeren uit deze reeks waar FOK!'kers geweld tegen de NOS goedpraten? Ik zie wel achtergrondinformatie, duiding, een verklaring waarom NOS-personeel bedreigd wordt. Dat maakt de gemiddelde FOK!'kers in deze reeks al een meer kritische geest dan de gemiddelde NOS-medewerker.
"ja maar wilders kiest er zelf voor moslims te provoceren" kun je natuurlijk ook als duiding/uitleg zien. :B
pi_195675098
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 14:14 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Het regende nieuwsartikelen inderdaad die het moreel failliet van het huidige medialandschap haarfijn aantoonden. Of wacht...
Als je geen manipulatieve propagandazender bent produceer je ook geen manipulatieve propaganda, dat gebeurt namelijk niet per ongeluk. Dus is beginsel is één voorbeeld al genoeg.

Nog een voorbeeldje dan:

https://nos.nl/artikel/23(...)ro-flink-omlaag.html

https://nos.nl/artikel/23(...)kte-macht-geeft.html

Voornaamste verschil is dat Hongaarse parlement wel een einde kan maken aan het van kracht zijn van de wet, en het Nederlandse parlement slechts een motie kan indienen die de regering naast zich neer kan leggen. En dat dus 6 maanden later nadat de crisis veel minder ernstig is gebleken en de Nederlandse regering veel meer tijd had om het goed te doen.

Maar ja, de ene regering die geen meerderheid heeft, structureel grondrechten en de rechtsstaat schendt en structureel weigert het parlement voldoende te informeren glijdt niet af naar een dictatuur want het haalt ook massa's moslims, dat zijn mensen met te kleine tafels voor vrouwen, binnen en het andere land houdt ze juist buiten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_195675139
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 14:31 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

"ja maar wilders kiest er zelf voor moslims te provoceren" kun je natuurlijk ook als duiding/uitleg zien. :B
Het is prima om vrouwen te ontraden om sexy gekleed te gaan in een slechte buurt. En prima ook om te zeggen als wat gebeurt is dat ze dat beter niet had kunnen doen.

Ik zou niet weten waarom je daarmee bagatelliseerd wat er is gebeurt, ik zie de link gewoon niet. De vrouw is niet schuldig, maar nam wel een stom risico voor haar eigen veiligheid.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_195675186
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 14:36 schreef ludovico het volgende:
Het is prima om vrouwen te ontraden om sexy gekleed te gaan in een slechte buurt.
Ik zou vrouwen (en kinderen, en mannen die ik er niet voor aanzie in een confrontatie hun mannetje te kunnen staan of zich snel uit de voeten te kunnen maken) sowieso ontraden op bepaalde tijdstippen alleen op bepaalde plekken te zijn, al vind ik natuurlijk wel dat iedereen altijd overal zou moeten kunnen zijn.
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 14:53:12 #105
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_195675405
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 14:34 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Als je geen manipulatieve propagandazender bent produceer je ook geen manipulatieve propaganda, dat gebeurt namelijk niet per ongeluk. Dus is beginsel is één voorbeeld al genoeg.
:D

Creatief en koddig, dat wel. Jammer dat het alleen kant noch wal raakt verder.
pi_195675499
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 14:53 schreef Poem_ het volgende:

[..]

:D

Creatief en koddig, dat wel. Jammer dat het alleen kant noch wal raakt verder.
Het wegknippen van islam uit filmpjes, het wegknippen van een reactie van Putin, het verzinnen van een smoes over kleine tafels gebeurt per ongeluk? En dit nieuws, het besluit van de NOS zelf, is toevallig zo getimed dat het samenvalt met Arib's probleem met demonstranten op het binnenhof?

En dan hebben we het nog niet eens over de nieuws selectie.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 15:01:41 #107
168739 Red_85
'echt wel'
pi_195675508
quote:
8s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 14:10 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

|:( :X
Lastig te begrijpen voor je denk ik.
'does not compute'
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 15:02:52 #108
168739 Red_85
'echt wel'
pi_195675523
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 15:00 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het wegknippen van islam uit filmpjes, het wegknippen van een reactie van Putin, het verzinnen van een smoes over kleine tafels gebeurt per ongeluk? En dit nieuws, het besluit van de NOS zelf, is toevallig zo getimed dat het samenvalt met Arib's probleem met demonstranten op het binnenhof?

En dan hebben we het nog niet eens over de nieuws selectie.
Het ligt er allemaal zo dik bovenop dat je wel een enorme plaat voor je hoofd moet hebben, wil je het niet zien/doorhebben.

Zo'n beetje net zo'n grote als marcel zelf voor zijn hoofd heeft.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_195675545
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 15:00 schreef Weltschmerz het volgende:
En dan hebben we het nog niet eens over de nieuws selectie.
Dat stelde ik in het vorige topic ter discussie maar klimaat is geen links thema blijkbaar dus ik zie spoken.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_195675569
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 14:10 schreef Poem_ het volgende:
Het is wel tamelijk veelzeggend dat er in dit topic niet veel verder gekomen wordt dan de NOS die nu 'wit' gebruikt i.p.v. 'blank' of een of ander maf intern wedstrijdje.
Tegelijkertijd zou jij moord en brand schreeuwen als er een interne wedstrijd zou zijn om zo blank mogelijke items te maken en er een "white male supremacy base" zou zijn waarin op grond van huidskleur en geslacht enkel witte mannen opgenomen zouden zijn om als expert in beeld te brengen.

Doelgerichte beinvloeding van de beeldvorming en verwerpelijke verborgen agenda's (niet het beste item maken maar een item maken waarin arbitraire groepen zo goed mogelijk voor de dag komen) zijn voor jou slechts een probleem wanneer ze niet stroken met jouw persoonlijke overtuiging. Ik vind de huidige praktijk net zo verwerpelijk als deze hypothetische situatie. :W

Oh en laten we maar niet beginnen over de kramp waarin jij zou schieten als men in plaats van westers ineens van "boreaal" zou gaan spreken. :') _O- Dergelijk politiek gedreven en beladen jargon heeft niets in objectieve verslaggeving te zoeken, tenzij geciteerd. :')
pi_195675588
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 15:00 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het wegknippen van islam uit filmpjes, het wegknippen van een reactie van Putin, het verzinnen van een smoes over kleine tafels gebeurt per ongeluk? En dit nieuws, het besluit van de NOS zelf, is toevallig zo getimed dat het samenvalt met Arib's probleem met demonstranten op het binnenhof?

En dan hebben we het nog niet eens over de nieuws selectie.
Als je het zo bekijkt is geen enkele nieuwsbron betrouwbaar in Nederland.
ROBODEMONS..................|:(
pi_195675647
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 15:07 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Tegelijkertijd zou jij moord en brand schreeuwen als er een interne wedstrijd zou zijn om zo blank mogelijke items te maken en er een "white male supremacy base" zou zijn waarin op grond van huidskleur en geslacht enkel witte mannen opgenomen zouden zijn om als expert in beeld te brengen..
Ik denk dat dat meeste Nederlanders helemaal niet interesseert. Zolang het maar geen leugens zijn, zijn de meeste mensen niet zo bezig met de huidskleur (,geslacht of weet ik veel) van het onderwerp.

Het is een kleine minderheid die zich daar te veel op focussen.
ROBODEMONS..................|:(
pi_195675671
quote:
12s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 15:12 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Ik denk dat dat meeste Nederlanders helemaal niet interesseert. Zolang het maar geen leugens zijn, zijn de meeste mensen niet zo bezig met de huidskleur (,geslacht of weet ik veel) van het onderwerp.

Het is een kleine minderheid die zich daar te veel op focussen.
Waaronder de NOS.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_195675679
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 14:12 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Steek jij eerst de hand in eigen boezem. Je verwijten zijn hardstikke subjectief.. Vooral ingegeven omdat je eigen denkwijzes en onfrisse formuleringen niet zo op de voorgrond ziet bij de media.
Dat is jouw mening, als je partij kiest moet je niet raar staan op te kijken dat je ook een tegenpartij creėert. Daarbij hoef ik mijn denkwijze of "onfrisse" formuleringen niet terug te zien in het journaal, ik verwacht neutraliteit, en daar zit het probleem.

Het brengen van selectief gekleurd "nieuws" met een bepaalde insteek is geen nieuws maar propaganda.
pi_195675684
quote:
12s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 15:12 schreef Morrigan het volgende:
Ik denk dat dat meeste Nederlanders helemaal niet interesseert. Zolang het maar geen leugens zijn, zijn de meeste mensen niet zo bezig met de huidskleur (,geslacht of weet ik veel) van het onderwerp.

Het is een kleine minderheid die zich daar te veel op focussen.
Precies, en dat daar geheel geen focus op ligt is nou net wat ik ook graag bij/van de NOS zou zien. Hoe kun je ergens nou meer mee bezig zijn dan daartoe een heuse database op te zetten waarin je mensen op huidskleur/etniciteit clasificeert en een prijs in het leven te roepen voor het zoveel mogelijk in beeld brengen van mensen met een bepaalde kleur/etniciteit? Het is op het pathologische af. :r
pi_195675714
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 15:14 schreef ludovico het volgende:

[..]

Waaronder de NOS.
Zou kunnen. Ik heb wel wat beters in mijn leven te doen dan checken wanneer het NOS wel of niet bezig is met huidskleuren. Sterker nog, ik volg het NOS niet eens.

Wel keur ik het geweld richting de NOS medewerkers af. Dat is gewoon te kansloos voor woorden.
ROBODEMONS..................|:(
pi_195675723
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 15:19 schreef Morrigan het volgende:
Wel keur ik het geweld richting de NOS medewerkers af.
Ik ook. *O* Fysiek dan, en de dreiging daarmee. Scheldpartijen hebben ze wel verdiend. O+
pi_195675799
quote:
17s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 15:16 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Precies, en dat daar geheel geen focus op ligt is nou net wat ik ook graag bij/van de NOS zou zien. Hoe kun je ergens nou meer mee bezig zijn dan daartoe een heuse database op te zetten waarin je mensen op huidskleur/etniciteit clasificeert en een prijs in het leven te roepen voor het zoveel mogelijk in beeld brengen van mensen met een bepaalde kleur/etniciteit? Het is op het pathologische af. :r
Oja, dat herinner ik me nog wel. Ik hoop dat iemand de medewerkers van het NOS heeft gewaarschuwd dat dat niet helemaal conform AVG is.

Maar dan zou ik bij het zien van een NOS-busje eerder zo :') zijn dan zo :( .
ROBODEMONS..................|:(
pi_195675831
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 15:15 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Daarbij hoef ik mijn denkwijze of "onfrisse" formuleringen niet terug te zien in het journaal, ik verwacht neutraliteit, en daar zit het probleem.
Ach jee... zgn neutraliteit willen is de grote politiekcorrecte leugen ter onbehouwen rechterzijde
Kijk eerst naar jezelf

quote:
Het brengen van selectief gekleurd "nieuws" met een bepaalde insteek is geen nieuws maar propaganda.
Ja en jij wilt jouw soort propaganda terugzien. Gelukkig doen de zinnige media dat niet.
pi_195675876
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 15:20 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Ik ook. *O* Fysiek dan, en de dreiging daarmee. Scheldpartijen hebben ze wel verdiend. O+
Denk je serieus dat ze hun koers gaan wijzigen door uitgescholden te worden? Behalve dat het jou misschien oplucht, zal het verder weinig invloed hebben.
ROBODEMONS..................|:(
pi_195675898
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 15:27 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ach jee... zgn neutraliteit willen is de grote politiekcorrecte leugen ter onbehouwen rechterzijde
Kijk eerst naar jezelf
[..]

Ja en jij wilt jouw soort propaganda terugzien. Gelukkig doen de zinnige media dat niet.
Moeilijk een fatsoenlijke volwassen discussie voeren als je maar onzin blijft spuien, het is graag hetgeen wat je denkt over iemand zoals mij maar niet hetgeen wat ook maar een beetje bij de waarheid ligt. Jammer dat het toch vooral weer op de persoon gespeeld moet worden, ik blijf het een zwaktebod vinden van mensen die geen fatsoenlijke tegenargumenten kunnen aanvoeren.

Fijne dag Bluesdude.
pi_195675939
Journalisten voelen zich bedreigd door leden van Farmers Defence Force. Dat zei hoofdredacteur Sandrina Hadderingh van Omroep Gelderland donderdag in het NPO Radio 1-programma Spraakmakers.
Verslaggevers van de regionale omroep doen geregeld verslag van de protesten van de boerenactiegroep. Maar zodra journalisten iets zeggen of publiceren dat de boeren niet aanstaat, verandert de toon direct. "Als er vervolgens iets misgaat, dan is het diezelfde boer die scheldt, tiert en bedreigt", stelt Hadderingh.
-------------------
16 juli 2020 https://www.welingelichte(...)s-defence-force.html
pi_195675958
quote:
12s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 15:08 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Als je het zo bekijkt is geen enkele nieuwsbron betrouwbaar in Nederland.
Dat is feitelijk ook zo maar om andere redenen. Dit soort manipulatie gaat wel heel ver, ik vraag me af of zelfs de Telegraaf het na '45 nog zo bont heeft gemaakt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_195676092
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 15:27 schreef Bluesdude het volgende:
Ja en jij wilt jouw soort propaganda terugzien. Gelukkig doen de zinnige media dat niet.
Ik heb dit verwijt nou al enkele keren voorbij horen komen maar dit blijkt dan helemaal nergens uit.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_195676139
quote:
12s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 15:29 schreef Morrigan het volgende:
Denk je serieus dat ze hun koers gaan wijzigen door uitgescholden te worden? Behalve dat het jou misschien oplucht, zal het verder weinig invloed hebben.
Geen flauw idee, ik scheld ze zelf in de regel ook helemaal niet uit maar gevraagd naar mijn (beknopte mening) zou ik ze zomaar eens pretentieuze links-activistische prutsers voor wie het woord objecitiviteit hocus pocus is kunnen noemen.
pi_195676161
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 15:41 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik heb dit verwijt nou al enkele keren voorbij horen komen maar dit blijkt dan helemaal nergens uit.
Eigenlijk toch wel weer een extra bevestiging voor het "feit" dat de NOS niet neutraal is. Kijk welke type users hier met man en macht de zogenaamde neutraliteit van de NOS proberen te verdedigen (zonder echte inhoudelijke argumenten natuurlijk). Hoe anders had de wereld eruit gezien als dit over FOX, Geenstijl of Dennis Schouten ging.
pi_195676273
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 15:45 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Eigenlijk toch wel weer een extra bevestiging voor het "feit" dat de NOS niet neutraal is. Kijk welke type users hier met man en macht de zogenaamde neutraliteit van de NOS proberen te verdedigen (zonder echte inhoudelijke argumenten natuurlijk). Hoe anders had de wereld eruit gezien als dit over FOX, Geenstijl of Dennis Schouten ging.
Tis vooral het ontkennen van zaken die naar mijn inziens algemeen aanvaarde feiten zijn.

Moet je allemaal artikelen gaan verzamelen voor ze dat de NOS de term "wit" gebruikt en dat soort ongein. Volgens mij ben je er dan eerder op uit om een discussie te frustreren dan om daadwerkelijk in discussie te gaan.

Dan weet je - denk ik - gewoon prima dat je fout zit maar hang je een mist op om je eigen politieke agenda door te drukken.

Wat denk jij?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_195676374
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 15:50 schreef ludovico het volgende:

[..]

Tis vooral het ontkennen van zaken die naar mijn inziens algemeen aanvaarde feiten zijn.

Moet je allemaal artikelen gaan verzamelen voor ze dat de NOS de term "wit" gebruikt en dat soort ongein. Volgens mij ben je er dan eerder op uit om een discussie te frustreren dan om daadwerkelijk in discussie te gaan.

Dan weet je - denk ik - gewoon prima dat je fout zit maar hang je een mist op om je eigen politieke agenda door te drukken.

Wat denk jij?
Het zijn de bekende tactieken waar ik mij al jaren aan stoor. Het verzamelen van bronnen of artikelen ga ik ook niet meer doen, de eerste die zijn ongelijk hier zou toegeven moet nog geboren worden, nutteloos in mijn ogen. Het is de kramp waar enkelen meteen in schieten wat mij die extra bevestiging geeft dat de NOS niet neutraal is, want bepaalde mensen verdedigen hun "kliek" ten koste van alles, al worden ze met de feiten om de oren geslagen.

Deze hele discussie is af te doen met 2 woorden, dividatabase en divibokaal, dat zegt meer dan genoeg over de neutraliteit van de NOS.

Let maar op, in de toekomst ga je van dezelfde users het verwijt krijgen dat je geweld tegen journalisten goedpraat of een geweldsklimaat tegen de journalistiek creėert zodra je ook maar durft kritiek te geven op de NOS. Het zijn zo'n opzichtige tactieken.
pi_195676652
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 15:54 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Het zijn de bekende tactieken waar ik mij al jaren aan stoor. Het verzamelen van bronnen of artikelen ga ik ook niet meer doen, de eerste die zijn ongelijk hier zou toegeven moet nog geboren worden, nutteloos in mijn ogen. Het is de kramp waar enkelen meteen in schieten wat mij die extra bevestiging geeft dat de NOS niet neutraal is, want bepaalde mensen verdedigen hun "kliek" ten koste van alles, al worden ze met de feiten om de oren geslagen.

Deze hele discussie is af te doen met 2 woorden, dividatabase en divibokaal, dat zegt meer dan genoeg over de neutraliteit van de NOS.

Let maar op, in de toekomst ga je van dezelfde users het verwijt krijgen dat je geweld tegen journalisten goedpraat of een geweldsklimaat tegen de journalistiek creėert zodra je ook maar durft kritiek te geven op de NOS. Het zijn zo'n opzichtige tactieken.
Precies, men boycot iedereen die weldenkend en kritisch is.
pi_195676709


Raad het complotgekkie dat dit zegt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_195676901
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 16:11 schreef Weltschmerz het volgende:
[ afbeelding ]

Raad het complotgekkie dat dit zegt.
Pieter Omtzigt?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_195676937
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 16:20 schreef ludovico het volgende:

[..]

Pieter Omtzigt?
Goed! Je hebt de diversiteitvanopiniebokaal gewonnen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_195677134
Bedreigen van Journalisten is nooit goed en moet worden gestraft. Al kan ik me wel gedeeltelijk wel vinden in de negativiteit richting vooral de NOS. Er word nogal een kant op gestuurd door de eindredacteur bij bepaalde onderwerpen waar je op zen minst wel wat onderzoek of terughoudendheid mag verwachten is het nu meer: Dit is goed gedrag en dit is slecht gedrag. Dit is de slecht mens en dit is een goed mens. Een heel polariserend manier van nieuws brengen. Zonder enige onderzoek of praten met de mensen word er een label geplakt. Vooral de berichtgeving rondom Brexit ( DE BRITTEN WILLEN BLIJVEN ) en copy/paste berichten van regionale zo aanpassen dat het niet klopt. Zoals bij het zoeken van een dader... De politie zoekt een man van 28 jaar.... Na ik ken er wel een paar.

Maar eigenlijk zie ik ze niet echt als Journalisten meer. Het zijn meer copy/paste redacties geworden en ze geven er een eigen draai aan zonder enige onderzoek of inhoud. Soms denk je echt van waarom is dit nieuws in Nederland zoals een Auto ongeluk op de snelweg van LA.
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 21:14:00 #134
168739 Red_85
'echt wel'
pi_195682169
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 15:54 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Het zijn de bekende tactieken waar ik mij al jaren aan stoor. Het verzamelen van bronnen of artikelen ga ik ook niet meer doen, de eerste die zijn ongelijk hier zou toegeven moet nog geboren worden, nutteloos in mijn ogen. Het is de kramp waar enkelen meteen in schieten wat mij die extra bevestiging geeft dat de NOS niet neutraal is, want bepaalde mensen verdedigen hun "kliek" ten koste van alles, al worden ze met de feiten om de oren geslagen.

Deze hele discussie is af te doen met 2 woorden, dividatabase en divibokaal, dat zegt meer dan genoeg over de neutraliteit van de NOS.

Let maar op, in de toekomst ga je van dezelfde users het verwijt krijgen dat je geweld tegen journalisten goedpraat of een geweldsklimaat tegen de journalistiek creėert zodra je ook maar durft kritiek te geven op de NOS. Het zijn zo'n opzichtige tactieken.
Dat feiten relaas van oostwoud (topic 1, post 286) afdoen als 'Bijna alles wat hier staat is fout.' is ook zo'n mooi voorbeeld.

Staat het je niet aan keihard 'leugen!!' roepen zodat iemand het wel meeneemt ofso. En als je dan wel aankomt met bronnen, hoor je niets meer.

In het volgende topic is het weer van voren aan hetzelfde.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_195682912
Zoals ik al eerder zei, het wordt tijd dat de maatschappij weer kapt met die je-bent-waar-je-bij-hoortmentaliteit en de je-bent-wie-je-volgtmentaliteit. Op Twitter hebben mensen massaal in hun bio staan: ‘RT is no endorsement’. Als ik alles onderschreef wat ik lees of deel, ben ik een kleurloze kameleon.
pi_195683096
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 15:19 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Zou kunnen. Ik heb wel wat beters in mijn leven te doen dan checken wanneer het NOS wel of niet bezig is met huidskleuren. Sterker nog, ik volg het NOS niet eens.

Wel keur ik het geweld richting de NOS medewerkers af. Dat is gewoon te kansloos voor woorden.
Ik denk dat alleen "diepsteet ...pedofieleeuh, kinnerverkrachteurs" roepende GGZ patienten het olie op het vuur vinden als er een voorbijwaggelende kamerleden of voorbijrijdende NOS busjes zijn.
pi_195683154
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 14:34 schreef Weltschmerz het volgende:

https://nos.nl/artikel/23(...)kte-macht-geeft.html

Voornaamste verschil is dat Hongaarse parlement wel een einde kan maken aan het van kracht zijn van de wet, en het Nederlandse parlement slechts een motie kan indienen die de regering naast zich neer kan leggen. En dat dus 6 maanden later nadat de crisis veel minder ernstig is gebleken en de Nederlandse regering veel meer tijd had om het goed te doen.
Overigens heeft het parlement in juni een einde gemaakt aan de noodtoestand.

Mooi nieuwsberichtje van de NOS ook hierover als ze het over van der Leyen heeft die de noodwet veroordeelde

quote:
In theorie kan het parlement de noodwet buiten werking zetten, maar dat zal niet snel gebeuren, omdat de Fidesz-partij van Orbįn meer dan de helft van de zetels in handen heeft. Zolang de noodwet van kracht is, kunnen geen verkiezingen of referenda worden gehouden.

https://nos.nl/artikel/23(...)arije-te-noemen.html
16 juni berichte de BBC over de beeindiging.
NOS: *crickets
pi_195683247
Ik heb vooral een getint vermoeden hierbij. Die steken het liefst al iemand dood als ze een camera zien.
pi_195683587
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 21:55 schreef Cockwhale het volgende:
Ik heb vooral een getint vermoeden hierbij. Die steken het liefst al iemand dood als ze een camera zien.
Op de beelden van een gemiddelde demonstratie tegen de coronamaatregelen zag ik veel blond haar en blauwe ogen. Daarnaast is het multiculturalisme in FDF ver te zoeken.
pi_195685774
Hebben we nog een topic over de brandende bus en de gevel van de telegraaf hier?
Lijkt me wel fijn lezen, zo met dit verse topic in het achterhoofd.

Volgens mij werd er door de publieke toen ook smadelijk gelachen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_195685831
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 00:21 schreef Red_85 het volgende:
Hebben we nog een topic over de brandende bus en de gevel van de telegraaf hier?
Lijkt me wel fijn lezen, zo met dit verse topic in het achterhoofd.

Volgens mij werd er door de publieke toen ook smadelijk gelachen.
Zou iemand nog weten van toen; toen de meest gezochte terrorist van europa, die maandenlang gewoon over straat kon in zijn wijk in Brussel, opgepakt werd en waarbij de pers EN de politie bekogeld werden met stenen, flessen en dergelijke door de "lokale bevolking"?
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_195686151
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 00:21 schreef Red_85 het volgende:
Hebben we nog een topic over de brandende bus en de gevel van de telegraaf hier?
Lijkt me wel fijn lezen, zo met dit verse topic in het achterhoofd.

Volgens mij werd er door de publieke toen ook smadelijk gelachen.
Ondertussen meent men bij de NOS slachtoffer te zijn van terreur.. (Nouja, je had natuurlijk wel die pipo die met neppistool de studio binnendrong.. )
pi_195688000
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 00:21 schreef Red_85 het volgende:
Hebben we nog een topic over de brandende bus en de gevel van de telegraaf hier?
Lijkt me wel fijn lezen, zo met dit verse topic in het achterhoofd.

Volgens mij werd er door de publieke toen ook smadelijk gelachen.
Welnee man. Er zal vast een enkeling zijn geweest die het prachtig vond, maar ik heb geen victim blaiming gezien.

En als het wel zo zou zijn geweest, hoe is dat dan een argument? En waartegen of waarvoor precies?
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_195688187
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 08:13 schreef recursief het volgende:

[..]

Welnee man. Er zal vast een enkeling zijn geweest die het prachtig vond, maar ik heb geen victim blaiming gezien.

En als het wel zo zou zijn geweest, hoe is dat dan een argument? En waartegen of waarvoor precies?

Een argument van ernstige hypocrisie. Toen lachen, nu huilen om een middelvinger.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_195688197
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 15:45 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Eigenlijk toch wel weer een extra bevestiging voor het "feit" dat de NOS niet neutraal is. Kijk welke type users hier met man en macht de zogenaamde neutraliteit van de NOS proberen te verdedigen (zonder echte inhoudelijke argumenten natuurlijk).
Het enige inhoudelijk argument hier is het gejank over een multicultibokaal op de redactie. Verder zijn het voornamelijk een stel populistische anti nos medestanders die elkaar hier veren in de reet stoken in opjutten, die hier de NOS zwart maken en het fysiek of psychisch geweld jegens journalisten via halfslachtige redenaties goedkeuren of aanmoedigen.

quote:
14s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 15:20 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Ik ook. *O* Fysiek dan, en de dreiging daarmee. Scheldpartijen hebben ze wel verdiend. O+
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 08:57:47 #146
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_195688341
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 08:42 schreef Red_85 het volgende:

[..]


Een argument van ernstige hypocrisie. Toen lachen, nu huilen om een middelvinger.
Ja, dat is precies de reden dat ik nu geen greintje compassie heb voor het NOS-tuig.

Het is nog steeds niet goed te keuren, natuurlijk.
Searchers after horror haunt strange, far places.
pi_195688353
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 08:57 schreef Interloper het volgende:

[..]

Ja, dat is precies de reden dat ik nu geen greintje compassie heb voor het NOS-tuig.

Het is nog steeds niet goed te keuren, natuurlijk.
Misschien mis ik iets maar wat heeft Tommy Wieringa met de NOS te maken?
pi_195688359
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 08:43 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Het enige inhoudelijk argument hier is het gejank over een multicultibokaal op de redactie. Verder zijn het voornamelijk een stel populistische anti nos medestanders die elkaar hier veren in de reet stoken in opjutten, die hier de NOS zwart maken en het fysiek of psychisch geweld jegens journalisten via halfslachtige redenaties goedkeuren of aanmoedigen.
[..]

Dan heb je het topic blijkbaar niet gelezen en ben jezelf nu lekker populistisch vanuit je onderbuikje maar wat aan het roepen.

Gewoon, omdat de vinger zo makkelijk is.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 09:00:10 #149
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_195688363
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 08:59 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Misschien mis ik iets maar wat heeft Tommy Wieringa met de NOS te maken?
Zelfde soort mens.
Searchers after horror haunt strange, far places.
pi_195688368
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 09:00 schreef Interloper het volgende:

[..]

Zelfde soort mens.
Als... de NOS?
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 09:02:23 #151
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_195688381
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 09:00 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Als... de NOS?
Ja :')

Maar nee, als de mensen die voor die omroep werken.
Searchers after horror haunt strange, far places.
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 09:05:28 #152
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_195688408
Onnodig geweld en onnodige bedreigingen zijn nooit goed en zouden we allemaal moeten afkeuren.

Veel mensen zijn emotionele wezens en er liggen wel feiten op tafel wat de NOS is en hoe ze te werk gaan.
pi_195688536
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 09:02 schreef Interloper het volgende:

[..]

Ja :')

Maar nee, als de mensen die voor die omroep werken.
En hoe wordt dat aangegeven in dat filmpje? Is er verder nog onderbouwing voor? Zijn de mensen die werken bij de NOS het eens met Wieringa?
pi_195688574
GC / [poll]Bij wie zou jij graag... ?

gerelateerd aan dit topic

Stemp allen.
pi_195689137
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 08:59 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dan heb je het topic blijkbaar niet gelezen en ben jezelf nu lekker populistisch vanuit je onderbuikje maar wat aan het roepen.

Gewoon, omdat de vinger zo makkelijk is.
Maar een beetje psychisch of fysiek geweld jegens journalisten is dus geen probleem dat je dit weer vakkundig ontwijkt en niet meeneemt in mijn zogenaamde onderbuikgevoelens die bevestigd worden door mijn gebruikte quote. :?
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 10:39:01 #156
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_195689452
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 09:02 schreef Interloper het volgende:
Maar nee, als de mensen die voor die omroep werken.
Want die ken jij allemaal?
pi_195689560
Soms kijk ik het nos journaal om te bevestigen dat het een extreemlinks propagandakanaal is.

Vervolgens ga ik naar meer neutrale nieuwsbronnen op zoek om te achterhalen wat de feiten daadwerkelijk waren.

Voor feiten hoef je het nos journaal niet te volgen.
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_195689956
quote:
19s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 10:46 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Soms kijk ik het nos journaal om te bevestigen dat het een extreemlinks propagandakanaal is.
Extreem-links nog wel. Openen ze met het Noord-Koreaanse volkslied? Zit er een hamer-en-sikkel in het logo? Snap je wel wat extreem-links is? Als dit het niveau is dan is discussie onmogelijk. Je kan een hele hoop vinden van de N⭕S, dat is je goed recht maar er is helemaal niks extreem-links aan het N⭕S-journaal.

[ Bericht 8% gewijzigd door recursief op 17-10-2020 11:24:51 ]
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_195690006
quote:
19s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 10:46 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Soms kijk ik het nos journaal om te bevestigen dat het een extreemlinks propagandakanaal is.

Ga je lekker met je valse verwijten...
Je doet het in de stijl van opgefokt ongenuanceerde rechts, sympathiserend met extreemrechts.
pi_195690059
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)p-mekaar-zitten.html

Dit wordt op de NOS site geplaatst een dag voor de horeca sluit.

Lijkt net gtst.

Breng gewoon het nieuws zonder het te willen beļnvloeden. Maar dat lijkt, altijd al, niet te kunnen.
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
pi_195690209
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 11:29 schreef Neef_Wuppie het volgende:
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)p-mekaar-zitten.html

Dit wordt op de NOS site geplaatst een dag voor de horeca sluit.

Lijkt net gtst.

Breng gewoon het nieuws zonder het te willen beļnvloeden. Maar dat lijkt, altijd al, niet te kunnen.
Dus iemand met corona aan het woord laten wie zelf horeca mens is en een niet welgevallige mening voor jou heeft beļnvloed zo al het nieuws? Waar blijven dan de juich berichten dat ze ook complotgekkies soms aan het woord laten. Het selectieve cherry picken van berichten is nogal ridicuul en geeft nu juist een teken dat de zogenaamde tegen de NOS vechtende mensen heel subjectief zijn en erg hypocriet.

Kijk ze hebben ook aandacht besteed aan de hype van ik doe niet meer mee.

https://nos.nl/l/2349411
pi_195690243
Bij Op1 gisteren ging het meer dan een half uur over het klimaat. Een dramatisch filmpje over oerwouden, ijskappen enzov. En vervolgens stelde de presentatrice de vraag: op welke manier moet het gedrag van de mensen daardoor veranderen?
En het gaat te vaak over dit onderwerp, dat daar niets aan neutraliteit van in zin.
Op vrijdag 4 augustus 2023 01:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Een schizofreen is nooit alleen.
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 11:42:10 #163
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_195690253
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 22:08 schreef Magister_Artium het volgende:

Op de beelden van een gemiddelde demonstratie tegen de coronamaatregelen zag ik veel blond haar en blauwe ogen. Daarnaast is het multiculturalisme in FDF ver te zoeken.
Gelauff zegt anders zelf dat dat allemaal wel een beetje meeviel met die boeren:

quote:
Hij was afgelopen woensdag bij de demonstratie van de boeren en deed samen met enkele tientallen verslaggevers, cameramensen en technici van de NOS verslag van de demonstratie en de ontwrichting die de boeren veroorzaakten.

De emotie die onze verslaggevers deze week ontmoetten, is op zich begrijpelijk en onze verslaggevers worden vaker geconfronteerd met agressie en verwijten. Maar de sfeer was nu breder afwerend, voortdurend beschuldigend en soms intimiderend. Het bleef uiteindelijk bij verbale agressie (oké, een aantal boeren vond het nodig om tegen een van de herkenbare NOS-auto's te gaan staan plassen), maar de bewaking die we tegenwoordig standaard met onze mensen meesturen naar grote publieksmanifestaties hoefde niet in actie te komen.
NOS
pi_195690338
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 11:41 schreef Oostblokkert het volgende:
Bij Op1 gisteren ging het meer dan een half uur over het klimaat. Een dramatisch filmpje over oerwouden, ijskappen enzov. En vervolgens stelde de presentatrice de vraag: op welke manier moet het gedrag van de mensen daardoor veranderen?
En het gaat te vaak over dit onderwerp, dat daar niets aan neutraliteit van in zin.
Klimaatverandering is een heus probleem, wat kan leiden tot veel menselijke ellende.
Niet morgen of volgend jaar, wel verderop in deze eeuw .
Jij bedoelt met "neutraliteit" minder aandacht hiervoor, omdat jij vind dat het wel zal meevallen.
Dan ben je toch zelf niet neutraal ?

Bovendien ...wordt het programma Op1 door ledenomroepen gemaakt en die hebben de taak de leden te bedienen vanuit een zekere denkwijze.
Jij wijst naar Op1 van 16 oktober gemaakt door BNN/VARA. Dit soort omroepen zijn gemaakt om juist niet neutraal te zijn.
Er waren ook andere items op 16 oktober https://op1npo.nl/


ps je schrijft: "meer dan een half uur over het klimaat". Het gesprek met Helga van Leur over klimaat was 3 minuten
https://op1npo.nl/2020/10(...)armste-ooit-gemeten/

[ Bericht 2% gewijzigd door Bluesdude op 17-10-2020 12:07:33 ]
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 11:56:26 #165
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_195690465
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 11:41 schreef Oostblokkert het volgende:
Bij Op1 gisteren ging het meer dan een half uur over het klimaat.
Op1 = NPO. BNN/Vara, WNL, EO en MAX, die maken het.
Niet de NOS.
pi_195690686
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 10:14 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Maar een beetje psychisch of fysiek geweld jegens journalisten is dus geen probleem dat je dit weer vakkundig ontwijkt en niet meeneemt in mijn zogenaamde onderbuikgevoelens die bevestigd worden door mijn gebruikte quote. :?
Welke geweldsincidenten hebben we het precies over? De blackstapo die je 's nachts thuis komt opzoeken? De redactie beschoten? Volgens mij zat Twan Huys juist heel gezellig te keuvelen met een mogelijke opdrachtgever van die aanslag. Is er een redacteur onthoofd voor het plaatsen van een cartoon?

Er gebeuren hele nare dingen met mensen die hun mening geven, en de NOS geeft zeker veel meningen ipv verslag doen, die dringt ze op zelfs. Maar ik geloof niet dat ze ook maar enigzins serieus slachtoffer zijn van aanvallen op het vrije woord. Er zit iets heel zelfingenomens in, alsof de NOS het goddelijke recht heeft om het minste ongemak bespaard te blijven omdat ze zo gerespecteerd en populair zijn of zo. Ze vinden in een adem dat ze niet bekritiseerd mogen worden om dat ze daardoor opgestoken middelvingers krijgen om vervolgens wel Baudet te bekritiseren voor het bekritiseren van hun zodat die zich nog een stuk onveiliger moet voelen dan welke NOS-medewerker dan ook. Hoe vol van jezelf kun je zijn dat je die hypocrisie niet ziet. .
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_195690748
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 11:49 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Klimaatverandering is een heus probleem, wat kan leiden tot veel menselijke ellende.
Niet morgen of volgend jaar, wel verderop in deze eeuw .
Jij bedoelt met "neutraliteit" minder aandacht hiervoor, omdat jij vind dat het wel zal meevallen.
Dan ben je toch zelf niet neutraal ?

Bovendien ...wordt het programma Op1 door ledenomroepen gemaakt en die hebben de taak de leden te bedienen vanuit een zekere denkwijze.
Jij wijst naar Op1 van 16 oktober gemaakt door BNN/VARA. Dit soort omroepen zijn gemaakt om juist niet neutraal te zijn.
Er waren ook andere items op 16 oktober https://op1npo.nl/


ps je schrijft: "meer dan een half uur over het klimaat". Het gesprek met Helga van Leur over klimaat was 3 minuten
https://op1npo.nl/2020/10(...)armste-ooit-gemeten/

Er zijn wetenschappelijke studies die anders beweren. Ik wil een geluid en tegengeluid horen. Dat gebeurt wel als het om Corona gaat.
Je reageert niet op de vorm hoe ze dat doen, waar ik het ook over heb.
Op vrijdag 4 augustus 2023 01:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Een schizofreen is nooit alleen.
pi_195690763
quote:
5s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 11:56 schreef Kopiko het volgende:

[..]

Op1 = NPO. BNN/Vara, WNL, EO en MAX, die maken het.
Niet de NOS.
Die worden allemaal gefinancierd met belastingsgeld.
Op vrijdag 4 augustus 2023 01:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Een schizofreen is nooit alleen.
pi_195690957
Waar vind de NOS dat ze niet bekritiseerd mogen worden? Ik heb de persberichten nog niet gezien, waarom moet er zo'n toespeling gemaakt worden?

Kritiek met respect waarbij er met normale woorden een volwassen discussie gevoerd kan worden loopt daar de NOS ook voor weg?

Net alsof populistisch rechts denkt dat je maar door veel te schelden en te schreeuwen respect blijft houden en dan zich daarna in een slachtoffer omwentelen als dit gedrag als een boemerang terug komt. Moeten we nu opeens medelijden met baudet hebben omdat hij meermaals ontmaskerd is bij leugenachtige kort door de bocht tweets tegen o.a. de NS en de beveiligers. :D
pi_195691009
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 12:13 schreef Oostblokkert het volgende:

[..]

Er zijn wetenschappelijke studies die anders beweren. Ik wil een geluid en tegengeluid horen. Dat gebeurt wel als het om Corona gaat.
Je reageert niet op de vorm hoe ze dat doen, waar ik het ook over heb.
Er zijn ook wetenschappelijk studies die beweren dat de aarde vlak is. :')

Er is een consensus over de co2 toename veroorzaakt door menselijk handelen, dat we als mensheid al minimaal 60% van het totale aardoppevlakte bewerken zijn en hierdoor de biodiversiteit sterk aan het verminderen is.
pi_195691295
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 12:13 schreef Oostblokkert het volgende:

[..]

Er zijn wetenschappelijke studies die anders beweren. Ik wil een geluid en tegengeluid horen. Dat gebeurt wel als het om Corona gaat.
Je reageert niet op de vorm hoe ze dat doen, waar ik het ook over heb.
De vorm was, dat er niet een half uur aan dit onderwerp werd besteed.
Dit overdrijven van je is zeker niet neutraal wat je eist van BNN/VARA die bij wet niet perse neutraal mogen zijn, maar hun doelgroep moeten bedienen.
Zoek je klimaatontkenners ? Die zijn er zat... ga maar googlen.. en ook; lees de FvD-sites
Hardstikke niet neutraal ... maar dat wil je toch ?
pi_195691338
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 12:14 schreef Oostblokkert het volgende:

[..]

Die worden allemaal gefinancierd met belastingsgeld.
yip oud-holllandse traditie... bijna 100 jaar reeds.
pi_195691627
twitter
pi_195691707
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 12:44 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

De vorm was, dat er niet een half uur aan dit onderwerp werd besteed.
Dit overdrijven van je is zeker niet neutraal wat je eist van BNN/VARA die bij wet niet perse neutraal mogen zijn, maar hun doelgroep moeten bedienen.
Zoek je klimaatontkenners ? Die zijn er zat... ga maar googlen.. en ook; lees de FvD-sites
Hardstikke niet neutraal ... maar dat wil je toch ?
Agree to disagree? Je kan er van alles en nog wat bijhalen, maar ik blijf mijn punt. Ik hoef de website van FvD niet te verdedigen, ik betaal geen lidmaatschap en sta niet achter wat zij bezigen.
Op vrijdag 4 augustus 2023 01:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Een schizofreen is nooit alleen.
pi_195691733
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 12:44 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

BNN/VARA die bij wet niet perse neutraal mogen zijn, maar hun doelgroep moeten bedienen.

Dit is niet waar, ze dienen zich te houden aan het pluriform. En hun doelgroep is de belastingbetaler, alle Nederlanders voor zover ik weet.
Op vrijdag 4 augustus 2023 01:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Een schizofreen is nooit alleen.
pi_195692513
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 12:23 schreef Basp1 het volgende:
Waar vind de NOS dat ze niet bekritiseerd mogen worden? Ik heb de persberichten nog niet gezien, waarom moet er zo'n toespeling gemaakt worden?
Ze bekritiseren notabene de volksvertegenwoordiger die hen bekritiseert, die meer gevaar loopt dan zij mede dankzij hun voortdurende campagne tegen hem.

quote:
Kritiek met respect waarbij er met normale woorden een volwassen discussie gevoerd kan worden loopt daar de NOS ook voor weg?
Ja, nodig je criticaster uit om het erover te hebben en laat hem uitpraten.

Overigens gisteren weer heel casual een stukje fake news van de NOS. Die Brusselse correspondent, ik ben zijn naam even kwijt maar als mijn hond zo vals uit zijn ogen keek liet ik hem inslapen, stond doodleuk te vertellen dat de EU al zo'n verdrag met Canada heeft. Maar dat betreft CETA en dat moet nog geratificeerd en er is geen meerderheid voor in de 1e kamer en onze regering weigert het dan ook door te sturen. Al vanaf het begin af aan doet de NOS alsof dat in het geheim gemaakte EU-plannetje een onvermijdelijk natuurverschijnsel is dat we moeten accepteren en doet daarbij zeer badinerend over het Waalse parlement dat tegen was en nu dus alsof onze eigen volksvertegenwoordiging niet bestaat.

Hoe ben je dan eigenlijk geen vjiand van de democratie?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_195692545
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 13:57 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ze bekritiseren notabene de volksvertegenwoordiger die hen bekritiseert, die meer gevaar loopt dan zij mede dankzij hun voortdurende campagne tegen hem.
[..]

Ja, nodig je criticaster uit om het erover te hebben en laat hem uitpraten.

Overigens gisteren weer heel casual een stukje fake news van de NOS. Die Brusselse correspondent, ik ben zijn naam even kwijt maar als mijn hond zo vals uit zijn ogen keek liet ik hem inslapen, stond doodleuk te vertellen dat de EU al zo'n verdrag met Canada heeft. Maar dat betreft CETA en dat moet nog geratificeerd en er is geen meerderheid voor in de 1e kamer en onze regering weigert het dan ook door te sturen. Al vanaf het begin af aan doet de NOS alsof dat in het geheim gemaakte EU-plannetje een onvermijdelijk natuurverschijnsel is dat we moeten accepteren en doet daarbij zeer badinerend over het Waalse parlement dat tegen was en nu dus alsof onze eigen volksvertegenwoordiging niet bestaat.

Hoe ben je dan eigenlijk geen vjiand van de democratie?
Als het zo geheim is hoe weet jij of de NOS er dan vanaf?
pi_195692699
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 13:08 schreef Oostblokkert het volgende:

[..]

Dit is niet waar, ze dienen zich te houden aan het pluriform. En hun doelgroep is de belastingbetaler, alle Nederlanders voor zover ik weet.
Over BNN/VARA in de vette letters
quote:
Omroepverenigingen
De zendgemachtigde omroepverenigingen (ook wel ledenomroepen) zijn verenigingen die aanspraak maken op zendtijd bij voldoende leden. Daarnaast moeten ze volgens voorwaarden gesteld in de Mediawet een maatschappelijke, culturele, godsdienstige of geestelijke stroming vertegenwoordigen en een toegevoegde waarde leveren aan het (bestaande) Nederlandse omroepbestel. De hoeveelheid zendtijd wordt toegewezen naar omroepstatus, bepaald naar het aantal leden.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlands_publiek_omroepbestel
pi_195692743
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 13:59 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Als het zo geheim is hoe weet jij of de NOS er dan vanaf?
Het wordt in het geheim uitonderhandeld, en dan moeten de volksvertegenwoordigingen bij het kruisje tekenen want 'we hebben zo lang onderhandeld' en als dat hapert dan moeten we allemaal medelijden hebben met de huilende Canadese minister die zo hard gewerkt heeft.

Dat doet de NOS overigens ook structureel, aanvallen op plannen en beleid afweren met hoe zwaar de verantwoordelijke minister of eerste minister het wel niet heeft. Zeker de laatste tijd wordt het soms domweg omgedraaid, dan is de vraag of de bewindspersoon wel tevreden is over de burgers ipv andersom.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_195692756
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 14:11 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het wordt in het geheim uitonderhandeld, en dan moeten de volksvertegenwoordigingen bij het kruisje tekenen want 'we hebben zo lang onderhandeld' en als dat hapert dan moeten we allemaal medelijden hebben met de huilende Canadese minister die zo hard gewerkt heeft.
Dan heb je ergens anders naar gekeken dan de NOS.
pi_195692758
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 08:43 schreef Basp1 het volgende:
Het enige inhoudelijk argument hier is het gejank over een multicultibokaal op de redactie.
Tja, de database die wordt inderdaad niet genoemd. Het extreem-linkse politieke jargon ook niet. De stellingname tegen zwarte piet evenmin maar dan heb ik er nog twee voor je:

De zogenaamd "gematigde syrische rebellen", die letterlijk oorlog voerden voor het vestigen van soenitisch-islamitische theocratie. :')

De "vreedzame protesten", waarbij dan wel weer winkels geplunderd werden en geweld gepleegd werd, en in amerika zelfs hele stadsdelen in brand gingen. Omdat de redactie zich wel in de aanleiding kon vinden. :')

Deze mensen bedrijven geen objectieve journalistiek maar politiek activisme. :W (Wat hun goed recht zou zijn als ze een ledenomroep met die politieke signatuur zouden zijn, maar dat zijn ze niet. :W )

[ Bericht 1% gewijzigd door van_Lamehuizen op 17-10-2020 14:50:14 ]
pi_195692869
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 14:13 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dan heb je ergens anders naar gekeken dan de NOS.
Nee hoor, ik weet het nog heel goed. Het was een van de eerste keren dat me opviel dat NOS full propaganda ging en daarbij een ongelooflijke minachting voor de democratie aan de dag legde.
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 13:08 schreef Oostblokkert het volgende:

[..]

Dit is niet waar, ze dienen zich te houden aan het pluriform. En hun doelgroep is de belastingbetaler, alle Nederlanders voor zover ik weet.
Ook apart is dat ze sommige YT-flimpjes Engels ondertitelen. Hoezo wordt daar budget voor aangewend?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_195692886
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 14:19 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee hoor, ik weet het nog heel goed. Het was een van de eerste keren dat me opviel dat NOS full propaganda ging en daarbij een ongelooflijke minachting voor de democratie aan de dag legde.

Maar heb je door dat wat je zegt over dat CETA en de 1e Kamer je punt direct tegenspreekt?
pi_195693038
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 14:20 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Maar heb je door dat wat je zegt over dat CETA en de 1e Kamer je punt direct tegenspreekt?
Nee hoor. Je dacht een slimme vraag te stellen en dat viel tegen, en nu probeer je er nog iets van te maken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_195693067
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 14:28 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee hoor. Je dacht een slimme vraag te stellen en dat viel tegen, en nu probeer je er nog iets van te maken.
Beide vragen waren slim en je hebt beide keren geen antwoord kunnen geven :)
pi_195693155
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 14:19 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ook apart is dat ze sommige YT-flimpjes Engels ondertitelen. Hoezo wordt daar budget voor aangewend?
Sowieso is het de taak van de NPO om de Nederlandse kijker te informeren, niet (ook) de internationale.
pi_195693264
quote:
19s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 10:46 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Soms kijk ik het nos journaal om te bevestigen dat het een extreemlinks propagandakanaal is.

Vervolgens ga ik naar meer neutrale nieuwsbronnen op zoek om te achterhalen wat de feiten daadwerkelijk waren.

Voor feiten hoef je het nos journaal niet te volgen.
Welk nieuws volg jij?
pi_195695991
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 00:21 schreef Red_85 het volgende:
Hebben we nog een topic over de brandende bus en de gevel van de telegraaf hier?
Lijkt me wel fijn lezen, zo met dit verse topic in het achterhoofd.

Volgens mij werd er door de publieke toen ook smadelijk gelachen.
Wow, ben met je eens.
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 17:24:36 #189
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_195696312
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 00:21 schreef Red_85 het volgende:
Hebben we nog een topic over de brandende bus en de gevel van de telegraaf hier?
Lijkt me wel fijn lezen, zo met dit verse topic in het achterhoofd.

Volgens mij werd er door de publieke toen ook smadelijk gelachen.
NWS / Aanslag op Telegraaf gebouw

Nog niet eens 1 deel vol gekregen... :')
pi_195697747
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 17:24 schreef AchJa het volgende:

[..]

NWS / Aanslag op Telegraaf gebouw

Nog niet eens 1 deel vol gekregen... :')
NL zit vol hypocrieten.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_195707391
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 14:09 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Over BNN/VARA in de vette letters
[..]

https://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlands_publiek_omroepbestel
Ja dat is het pluriform.
Op vrijdag 4 augustus 2023 01:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Een schizofreen is nooit alleen.
pi_195707844
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 14:39 schreef An_0_Niem het volgende:

[..]

Welk nieuws volg jij?
Onder andere;

De Standaard, Der Frankfurter Allgemeine, Live Leak, Ongehoord Nederland.
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_195709014
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 18:46 schreef Red_85 het volgende:

[..]

NL zit vol hypocrieten.
Idd rechtspopulisten die erg zich druk maken over de NOS maar niets geven over de aanslag tegen de telegraaf, anders zou dat ook meer delen geweest zijn. ^O^
pi_195709071
De NOS is helaas wat links en niet altijd objectief misschien, maar mensen die lopen te blčren over fake news zijn teveel beļnvloed door Trump, die continu bezig is met het ondermijnen van vertrouwen in media en democratie.
  zondag 18 oktober 2020 @ 11:17:12 #195
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_195709126
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 11:09 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Idd rechtspopulisten die erg zich druk maken over de NOS maar niets geven over de aanslag tegen de telegraaf, anders zou dat ook meer delen geweest zijn. ^O^
Ja, maar ze konden moeilijk gaan jeremiėren over De Telegraaf die al sinds 1940 bewezen heeft aan de ‘goede’ kant te staan. Want dat vult vooral deze delen. Janken over hoe links de NOS wel niet is. En hoe gerechtvaardigd / begrijpelijk deze acties tegen de medewerkers dus zijn.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_195709176
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 11:13 schreef Pleun2011 het volgende:
De NOS is helaas wat links en niet altijd objectief misschien, maar mensen die lopen te blčren over fake news zijn teveel beļnvloed door Trump, die continu bezig is met het ondermijnen van vertrouwen in media en democratie.
Zou het niet kunnen zijn dat de NOS gewoon neutraal is alleen dat dit niet rechts genoeg is voor de populisten. Deze rechtse populisten herhalen de boodschap van een zogenaamde linkse NOS al jaren en op den duur gelooft ook nog een groot gedeelte van de populatie dat de NOS wat links is. ;)
  zondag 18 oktober 2020 @ 11:26:37 #197
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_195709288
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 11:19 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Zou het niet kunnen zijn dat de NOS gewoon neutraal is alleen dat dit niet rechts genoeg is voor de populisten. Deze rechtse populisten herhalen de boodschap van een zogenaamde linkse NOS al jaren en op den duur gelooft ook nog een groot gedeelte van de populatie dat de NOS wat links is. ;)
Scherp. Rem acu tetigisti.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_195709291
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 11:19 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Zou het niet kunnen zijn dat de NOS gewoon neutraal is alleen dat dit niet rechts genoeg is voor de populisten. Deze rechtse populisten herhalen de boodschap van een zogenaamde linkse NOS al jaren en op den duur gelooft ook nog een groot gedeelte van de populatie dat de NOS wat links is. ;)
De NOS is niet neutraal. De meeste journalisten zijn links georiėnteerd en ook al denk je dan objectief te berichten, de linkse voorkeur kan je niet verdoezelen. Maar fake news gaat me wat te ver.
  zondag 18 oktober 2020 @ 11:28:46 #199
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_195709331
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 11:19 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Zou het niet kunnen zijn dat de NOS gewoon neutraal is alleen dat dit niet rechts genoeg is voor de populisten. Deze rechtse populisten herhalen de boodschap van een zogenaamde linkse NOS al jaren en op den duur gelooft ook nog een groot gedeelte van de populatie dat de NOS wat links is. ;)
En het bewijs voor de stelling:
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 11:26 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

De NOS is niet neutraal. De meeste journalisten zijn links georiėnteerd en ook al denk je dan objectief te berichten, de linkse voorkeur kan je niet verdoezelen. Maar fake news gaat me wat te ver.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_195709397
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 11:28 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

En het bewijs voor de stelling:
[..]

Waarom zou dat bewijs zijn voor de stelling? De NOS is politiek correct en politieke correctheid is niet neutraal.
pi_195709502
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 11:32 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Waarom zou dat bewijs zijn voor de stelling? De NOS is politiek correct en politieke correctheid is niet neutraal.
Politiek correct niet neutraal? Wanneer kun je dan nog wel neutraal over politiek berichtgeving maken. Zijn rechtse populisten niet gewoon een stel woke mensen die inhoudelijk kritiek meteen als aanval zien terwijl de NOS ook inhoudelijk kritiek op links geeft maar deze richting dat niet als aanval zien maar als verbeterpunt. ^O^
pi_195709538
Dat de NOS af en toe te maken heeft met bedrijgingen door gekkies, wil ik best geloven. Dat zal ook bij de Telegraaf, het RTL nieuws, geenstijl etc. gebeuren. De NOS melkt het nu natuurlijk uit, maakt een hoop drama en zet zo allen die kritiek hebben weg als gewelddadig.
Dit is gewoon aan de vergadertafel uitgedacht.
pi_195709572
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 11:39 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Politiek correct niet neutraal? Wanneer kun je dan nog wel neutraal over politiek berichtgeving maken. Zijn rechtse populisten niet gewoon een stel woke mensen die inhoudelijk kritiek meteen als aanval zien terwijl de NOS ook inhoudelijk kritiek op links geeft maar deze richting dat niet als aanval zien maar als verbeterpunt. ^O^
De NOS moet vluchtelingen voortaan 'gelukszoekers' noemen en hardop vraagtekens plaatsen bij klimaatverandering.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_195709577
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 11:39 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Politiek correct niet neutraal?
Nope.. De divi-bokaal vind ik daarvan wel een aardig voorbeeld. In plaats van kennis en kunde is het kleurtje van de 'deskundige' kennelijk belangrijker als criterium om ons burgers van informatie te voorzien. Dat is identiteitspolitiek en identiteitspolitiek is niet neutraal.
pi_195709731
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 11:43 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Nope.. De divi-bokaal vind ik daarvan wel een aardig voorbeeld. In plaats van kennis en kunde is het kleurtje van de 'deskundige' kennelijk belangrijker als criterium om ons burgers van informatie te voorzien. Dat is identiteitspolitiek en identiteitspolitiek is niet neutraal.
Identiteitspolitiek weer een mooi buzzwoordje waar vrij Nederland nog een leuk artikel over heeft. https://www.vn.nl/identit(...)intersectionaliteit/

Ik heb als kijker liever een deskundige die zelf bijvoorbeeld racisme ervaart dan een roomblanke deskundige die vanuit zijn theorieboekjes wat vertelt over racisme en de boel kapot relativeert om de echte racsisten maar niet tegen hun schenen te schoppen.
pi_195709753
quote:
9s.gif Op zondag 18 oktober 2020 11:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De NOS moet vluchtelingen voortaan 'gelukszoekers' noemen en hardop vraagtekens plaatsen bij klimaatverandering.
'Vluchtelingen' bestaan niet in Nederland. Als hier de pleuris uitbreekt ga ik toch ook niet 'vluchten' naar Noord-Afrika jij achterlijke kut-VVD'er
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_195709848
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 11:53 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Identiteitspolitiek weer een mooi buzzwoordje waar vrij Nederland nog een leuk artikel over heeft. https://www.vn.nl/identit(...)intersectionaliteit/

Ik heb als kijker liever een deskundige die zelf bijvoorbeeld racisme ervaart dan een roomblanke deskundige die vanuit zijn theorieboekjes wat vertelt over racisme en de boel kapot relativeert om de echte racsisten maar niet tegen hun schenen te schoppen.
Het gaat hier niet over racisme maar over een willekeurig onderwerp waar de NOS liever een kleurling over aan het woord laat dan dat ze kijken naar kennis en kunde van de persoon. Dan ben je niet neutraal.
  zondag 18 oktober 2020 @ 12:01:06 #208
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_195709849
Het komt af en toe op me over alsof de NOS denkt gesitueerd te zijn midden in New York en met die normen en waarden nieuwsmaakt. Dan krijg je inderdaad nieuwsberichten vanuit een voor de meeste Nederlanders heel vreemd wereldbeeld.
pi_195711654
quote:
9s.gif Op zondag 18 oktober 2020 11:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De NOS moet vluchtelingen voortaan 'gelukszoekers' noemen en hardop vraagtekens plaatsen bij klimaatverandering.
Asielzoeker is de neutrale term. Vluchteling impliceert dat het om asielrechthebbenden gaat, dat percentage zal nog kleiner zijn dan het percentage baarmoeders dat de vergrijzing gaat oplossen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_195711787
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 13:30 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Asielzoeker is de neutrale term. Vluchteling impliceert dat het om asielrechthebbenden gaat, dat percentage zal nog kleiner zijn dan het percentage baarmoeders dat de vergrijzing gaat oplossen.
Volgens mij gebruikt de NOS al geruime tijd het woord 'migranten', dat me een prima beschrijving lijkt.
pi_195711894
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 13:38 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Volgens mij gebruikt de NOS al geruime tijd het woord 'migranten', dat me een prima beschrijving lijkt.
Nee, dat impliceert dat ze daadwerkelijk kunnen migreren, terwijl ze gewoon terug moeten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_195713408
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 13:42 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, dat impliceert dat ze daadwerkelijk kunnen migreren, terwijl ze gewoon terug moeten.
Het zijn migranten, ze zijn alleen meestal niet succesvol. Het is een vrij goede term, beter dan vluchteling in ieder geval.
pi_195714390
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 14:56 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Het zijn migranten, ze zijn alleen meestal niet succesvol. Het is een vrij goede term, beter dan vluchteling in ieder geval.
wat een dom vooroordeel... Genoeg mensen met een migratie-achtergrond die wel opvallend werk en inkomen hebben in tegenstelling tot een grote massa zonder die achtergrond die niet zo opvallend "succesvol" zijn
pi_195714419
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 12:01 schreef BasEnAad het volgende:
Het komt af en toe op me over alsof de NOS denkt gesitueerd te zijn midden in New York en met die normen en waarden nieuwsmaakt. Dan krijg je inderdaad nieuwsberichten vanuit een voor de meeste Nederlanders heel vreemd wereldbeeld.
De NOS heeft geen vreemd wereldbeeld . Vele programmakers zijn niet zo bekrompen als jij zou willen zien
  Moderator zondag 18 oktober 2020 @ 15:53:45 #215
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_195715037
voor de meeste Nederlanders komt het wat vreemd over af en toe, dat is niet hetzelfde
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_195715195
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 15:32 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

wat een dom vooroordeel... Genoeg mensen met een migratie-achtergrond die wel opvallend werk en inkomen hebben in tegenstelling tot een grote massa zonder die achtergrond die niet zo opvallend "succesvol" zijn
Je begrijpt het verkeerd, niet succesvol slaat op het feit dat hun asielaanvraag zinloos is.
  maandag 19 oktober 2020 @ 09:57:58 #217
282135 PietPossum
Disputatio non grata
pi_195725920
de NOS ervaart wat het is om te dealen met een wereld die ze zelf gecreeerd hebben. Een wereld waarin iedereen die zich om een scheet belegigd voelt, een podium te bieden en merkt nu dat je niet naar iedereen's pijpen kan dansen. Als je steevast blanken als 'witten' gaat aanduiden, om zo een stelletje beroepsgekwetsten tegemoet te komen bijvoorbeeld, kom je op een dag de verkeerde tegen.
pi_195726062
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 09:57 schreef PietPossum het volgende:
de NOS ervaart wat het is om te dealen met een wereld die ze zelf gecreeerd hebben. Een wereld waarin iedereen die zich om een scheet belegigd voelt, een podium te bieden
NOS is de nieuwe zondebok. Haar fout is dat ze dom rechts is, niet hitserig , niet kankerend op buitenlanders.
  maandag 19 oktober 2020 @ 10:24:06 #219
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_195726248
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 09:57 schreef PietPossum het volgende:
de NOS ervaart wat het is om te dealen met een wereld die ze zelf gecreeerd hebben. Een wereld waarin iedereen die zich om een scheet belegigd voelt, een podium te bieden en merkt nu dat je niet naar iedereen's pijpen kan dansen. Als je steevast blanken als 'witten' gaat aanduiden, om zo een stelletje beroepsgekwetsten tegemoet te komen bijvoorbeeld, kom je op een dag de verkeerde tegen.
Ik zou het breder willen trekken dan de NOS. Want het probleem zit in media in de breedte. Omdat fatsoenlijke feitelijke journalistiek geen geld meer opbrengt, is hun businessmodel om mensen tegen elkaar op te hitsen. Want dat willen we schijnbaar graag lezen. Zie de hele boodschap van die Social Media docu op netflix, maar ook lubach gisteren op tv.
pi_195726301
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 10:09 schreef Bluesdude het volgende:
dom rechts
Toppie weer. Met je kinderachtige ''dom'' links/rechts gelul.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_195726614
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 09:57 schreef PietPossum het volgende:
Als je steevast blanken als 'witten' gaat aanduiden, om zo een stelletje beroepsgekwetsten tegemoet te komen bijvoorbeeld, kom je op een dag de verkeerde tegen.
He wat?
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_195726680
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 14:56 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Het zijn migranten, ze zijn alleen meestal niet succesvol. Het is een vrij goede term, beter dan vluchteling in ieder geval.
Volgens mij is een migrant iemand die succesvol gemigreerd is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 19 oktober 2020 @ 11:10:51 #223
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_195726797
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 15:33 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

De NOS heeft geen vreemd wereldbeeld . Vele programmakers zijn niet zo bekrompen als jij zou willen zien
Ik vind de NOS vaak juist wat kortzichtig. Het gaat wel heel vaak over de Angelsaksische wereld en wat men daar van alles vindt.
pi_195726880
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 11:32 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Waarom zou dat bewijs zijn voor de stelling? De NOS is politiek correct en politieke correctheid is niet neutraal.
Hoezo is politiek correct links?
met her in the burgerking, fell in love at the soda-machine
  maandag 19 oktober 2020 @ 11:41:24 #225
168739 Red_85
'echt wel'
pi_195727138
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 11:17 schreef galatea het volgende:

[..]

Hoezo is politiek correct links?
Wat is het anders? Je wil alle schaapjes binnen boord houden en niemand tegen de schenen schoppen.

Politieke correctheid (soms afgekort tot policor of pc) is een pejoratieve term voor het vermijden van taaluitingen of gedragingen omdat deze als beledigend of discriminerend kunnen worden beschouwd voor bepaalde als achtergesteld of gemarginaliseerd te boek staande groepen (met name minderheden).

https://www.encyclo.nl/begrip/Politieke_correctheid

politieke correctheid
Het taboeļseren van benamingen en opvattingen en het gebruiken van eufemismen bij wijze van oplossing van maatschappelijke problemen en gevoeligheden. Het is bijvoorbeeld politiek correct oftewel PC om aanduidingen als 'achterlijk' en 'zwakzinnig' taboe te verklaren en te vervangen door 'minder begaafd' of zelfs 'anders begaafd', om in plaats van 'patiėnt' van 'cliėnt' te spreken, en om etnische minderheden aan te duiden als 'Turkse mensen' en 'Joodse mensen' terwijl Fransen en Duitsers gewoon Fransen en Duitsers blijven. Politieke correctheid beperkt zich niet alleen tot taalgebruik, getuige bijvoorbeeld de groene of veelkleurige Zwarte Pieten die Sinterklaas soms vergezellen. Kenmerkend voor PC taalgebruik, dat rond 1980 de VS in zijn greep kreeg en later hier werd overgenomen, is de dwingende opstelling van de voorstanders ervan jegens anderen.


Linkse, moralistische, 'niemand willen kwetsen' politiek bedrijven. Daarom is PC links.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_195727502
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 10:59 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Volgens mij is een migrant iemand die succesvol gemigreerd is.
Dan zit je er naast, ik kan nergens vinden dat succes een parameter is in die bepaling.
  maandag 19 oktober 2020 @ 13:06:39 #227
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_195728515
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 09:57 schreef PietPossum het volgende:
de NOS ervaart wat het is om te dealen met een wereld die ze zelf gecreeerd hebben. Een wereld waarin iedereen die zich om een scheet belegigd voelt, een podium te bieden en merkt nu dat je niet naar iedereen's pijpen kan dansen. Als je steevast blanken als 'witten' gaat aanduiden, om zo een stelletje beroepsgekwetsten tegemoet te komen bijvoorbeeld, kom je op een dag de verkeerde tegen.
Pleur op, man. Vieze goedprater. Een schande voor wat je voorvaderen voor elkaar hebben gekregen.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  maandag 19 oktober 2020 @ 13:16:02 #228
168739 Red_85
'echt wel'
pi_195728687
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 13:06 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Pleur op, man. Vieze goedprater. Een schande voor wat je voorvaderen voor elkaar hebben gekregen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_195728736
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 11:41 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Wat is het anders? Je wil alle schaapjes binnen boord houden en niemand tegen de schenen schoppen.

Politieke correctheid (soms afgekort tot policor of pc) is een pejoratieve term voor het vermijden van taaluitingen of gedragingen omdat deze als beledigend of discriminerend kunnen worden beschouwd voor bepaalde als achtergesteld of gemarginaliseerd te boek staande groepen (met name minderheden).

https://www.encyclo.nl/begrip/Politieke_correctheid

politieke correctheid
Het taboeļseren van benamingen en opvattingen en het gebruiken van eufemismen bij wijze van oplossing van maatschappelijke problemen en gevoeligheden. Het is bijvoorbeeld politiek correct oftewel PC om aanduidingen als 'achterlijk' en 'zwakzinnig' taboe te verklaren en te vervangen door 'minder begaafd' of zelfs 'anders begaafd', om in plaats van 'patiėnt' van 'cliėnt' te spreken, en om etnische minderheden aan te duiden als 'Turkse mensen' en 'Joodse mensen' terwijl Fransen en Duitsers gewoon Fransen en Duitsers blijven. Politieke correctheid beperkt zich niet alleen tot taalgebruik, getuige bijvoorbeeld de groene of veelkleurige Zwarte Pieten die Sinterklaas soms vergezellen. Kenmerkend voor PC taalgebruik, dat rond 1980 de VS in zijn greep kreeg en later hier werd overgenomen, is de dwingende opstelling van de voorstanders ervan jegens anderen.


Linkse, moralistische, 'niemand willen kwetsen' politiek bedrijven. Daarom is PC links.
Je geeft alleen aan wat PC betekent. Niet waarom PC politiek links is.
ROBODEMONS..................|:(
  maandag 19 oktober 2020 @ 13:19:05 #230
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_195728737
quote:
Kom op zeg, Het gaat toch nergens over. Mensen draaien de boel om en denken dat ze het alleenrecht op shit hebben.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_195728849
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 12:04 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dan zit je er naast, ik kan nergens vinden dat succes een parameter is in die bepaling.
Dat is jouw beperking. Een migrant onderscheidt zich van een reiziger of toerist door zich elders te vestigen. Dan kun je moeilijk iemand die slechts de wens heeft om zich elders te vestigen een migrant noemen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_195728862
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 11:41 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Wat is het anders? Je wil alle schaapjes binnen boord houden en niemand tegen de schenen schoppen.

Politieke correctheid (soms afgekort tot policor of pc) is een pejoratieve term voor het vermijden van taaluitingen of gedragingen omdat deze als beledigend of discriminerend kunnen worden beschouwd voor bepaalde als achtergesteld of gemarginaliseerd te boek staande groepen (met name minderheden).

https://www.encyclo.nl/begrip/Politieke_correctheid

politieke correctheid
Het taboeļseren van benamingen en opvattingen en het gebruiken van eufemismen bij wijze van oplossing van maatschappelijke problemen en gevoeligheden. Het is bijvoorbeeld politiek correct oftewel PC om aanduidingen als 'achterlijk' en 'zwakzinnig' taboe te verklaren en te vervangen door 'minder begaafd' of zelfs 'anders begaafd', om in plaats van 'patiėnt' van 'cliėnt' te spreken, en om etnische minderheden aan te duiden als 'Turkse mensen' en 'Joodse mensen' terwijl Fransen en Duitsers gewoon Fransen en Duitsers blijven. Politieke correctheid beperkt zich niet alleen tot taalgebruik, getuige bijvoorbeeld de groene of veelkleurige Zwarte Pieten die Sinterklaas soms vergezellen. Kenmerkend voor PC taalgebruik, dat rond 1980 de VS in zijn greep kreeg en later hier werd overgenomen, is de dwingende opstelling van de voorstanders ervan jegens anderen.


Linkse, moralistische, 'niemand willen kwetsen' politiek bedrijven. Daarom is PC links.
Ik begrijp nog steeds niet waarom politiek correct links is.
met her in the burgerking, fell in love at the soda-machine
  maandag 19 oktober 2020 @ 14:14:37 #233
282135 PietPossum
Disputatio non grata
pi_195729477
quote:
1s.gif Op maandag 19 oktober 2020 10:54 schreef recursief het volgende:

[..]

He wat?
https://over.nos.nl/nieuw(...)ms-wit-en-soms-blank
quote:
We gebruiken bij voorkeur wit in berichten omdat blank in tegenstelling tot zwart een positieve connotatie heeft. En dat doen we met name bij nieuws waarin het over de tegenstelling met zwart (of de relatie tussen wit en zwart) gaat. Blank roept associaties op met rein en schoon en zwart is dat dan blijkbaar niet. Die gedachte ligt er achter.
.
Dus omdat zwarten geen zwart genoemd willen worden, noemen we nu blanken 'wit.' Snapje? Zodat we die ook beledigen.. en zwarten noemen we dan geen zwart meer ofzo.
Maar goed, ik ga weer dweilen, want mn kelder staat blank godverdomme :(
pi_195729581
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 13:25 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is jouw beperking. Een migrant onderscheidt zich van een reiziger of toerist door zich elders te vestigen. Dan kun je moeilijk iemand die slechts de wens heeft om zich elders te vestigen een migrant noemen.
Dat doe ik dan ook niet.
pi_195729687
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 13:06 schreef Vis1980 het volgende:
Pleur op, man. Vieze goedprater.
Hoor/aanschouw die beschaafdheid! _O_
  maandag 19 oktober 2020 @ 14:42:34 #236
168739 Red_85
'echt wel'
pi_195729932
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 13:25 schreef galatea het volgende:

[..]

Ik begrijp nog steeds niet waarom politiek correct links is.
quote:
12s.gif Op maandag 19 oktober 2020 13:19 schreef Morrigan het volgende:
Linkse, moralistische, 'niemand willen kwetsen' politiek bedrijven. Daarom is PC links.
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 11:41 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Linkse, moralistische, 'niemand willen kwetsen' politiek bedrijven. Daarom is PC links.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 19 oktober 2020 @ 14:44:06 #237
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_195729952
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 14:42 schreef Red_85 het volgende:

[..]


[..]


[..]

En dit is nog steeds geen onderbouwing.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  maandag 19 oktober 2020 @ 15:00:21 #238
168739 Red_85
'echt wel'
pi_195730159
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 14:44 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

En dit is nog steeds geen onderbouwing.
Nog steeds geen weerwoord ook.
Kan er weinig mee als je het niet snapt. Of wil snappen. Maar hier:

Moralistisch verheven, 'niemand willen kwetsen', 'inclusieve' en hele voorzichtige politiek bedrijven is vooral wat je aan de linkerkant van het politieke spectrum ziet.
Daarom is PC links.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 19 oktober 2020 @ 15:03:13 #239
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_195730201
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 15:00 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Nog steeds geen weerwoord ook.
Kan er weinig mee als je het niet snapt. Of wil snappen. Maar hier:

Moralistisch verheven, 'niemand willen kwetsen', 'inclusieve' en hele voorzichtige politiek bedrijven is vooral wat je aan de linkerkant van het politieke spectrum ziet.
Daarom is PC links.
Waarmee je dus aangeeft dat 'mensen willen kwetsen' en onvoorzichtige politiek bedrijven inherent rechts is.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  maandag 19 oktober 2020 @ 15:04:57 #240
168739 Red_85
'echt wel'
pi_195730227
quote:
8s.gif Op maandag 19 oktober 2020 15:03 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Waarmee je dus aangeeft dat 'mensen willen kwetsen' en onvoorzichtige politiek bedrijven inherent rechts is.
Als je continu bang bent mensen te kwetsen, kan je geen enkele fatsoenlijke beslissing nemen.
Want in dit land is altijd wel iemand gekwetst bij alles wat je doet.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 19 oktober 2020 @ 15:05:56 #241
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_195730240
En dan te bedenken dat de term vroeger ontstaan is omdat socialisten de communisten een dogmatische toepassing van de politieke doctrine verweten. _O-

In die zin is politiek correct natuurlijk ook kleurenblind en is een republikein die tegen verscherping van de wapenwet stemt net zo PC. ;)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_195730933
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 14:14 schreef PietPossum het volgende:

[..]

https://over.nos.nl/nieuw(...)ms-wit-en-soms-blank
[..]

.
Dus omdat zwarten geen zwart genoemd willen worden, noemen we nu blanken 'wit.' Snapje? Zodat we die ook beledigen.. en zwarten noemen we dan geen zwart meer ofzo.
Maar goed, ik ga weer dweilen, want mn kelder staat blank godverdomme :(
Dat gedeelte had geen uitleg nodig hoor. Het ging me vooral over de ver gemaakte telst:

quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 09:57 schreef PietPossum het volgende:
Als je steevast blanken als 'witten' gaat aanduiden, om zo een stelletje beroepsgekwetsten tegemoet te komen bijvoorbeeld, kom je op een dag de verkeerde tegen.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  maandag 19 oktober 2020 @ 16:06:50 #243
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_195731177
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 14:14 schreef PietPossum het volgende:

[..]

https://over.nos.nl/nieuw(...)ms-wit-en-soms-blank
[..]

.
Dus omdat zwarten geen zwart genoemd willen worden, noemen we nu blanken 'wit.' Snapje? Zodat we die ook beledigen.. en zwarten noemen we dan geen zwart meer ofzo.
Maar goed, ik ga weer dweilen, want mn kelder staat blank godverdomme :(
Ne, je kelder staat wit!
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_195731360
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 15:00 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Nog steeds geen weerwoord ook.
Kan er weinig mee als je het niet snapt. Of wil snappen. Maar hier:

Moralistisch verheven, 'niemand willen kwetsen', 'inclusieve' en hele voorzichtige politiek bedrijven is vooral wat je aan de linkerkant van het politieke spectrum ziet.
Daarom is PC links.
Dat er meer linkse mensen dan rechtse mensen zijn die niet willen kwetsen, betekent nog niet dat PC een onderdeel is van politiek links. Rechtse mensen kunnen ook PC zijn.
ROBODEMONS..................|:(
pi_195731464
Absoluut. Zie de reactie op die Franse film 'Cuties' waar wat jonge meisjes dansjes doen die door bepaalde mensen als sexueel worden gezien. Worden zelfs rechtszaken tegen aangespannen vanuit een bepaalde hoek.
  maandag 19 oktober 2020 @ 16:29:12 #246
282135 PietPossum
Disputatio non grata
pi_195731516
quote:
1s.gif Op maandag 19 oktober 2020 15:51 schreef recursief het volgende:

[..]

Dat gedeelte had geen uitleg nodig hoor. Het ging me vooral over de ver gemaakte telst:
[..]

ah ja.
Ik doelde op de opgestoken middelvingers en aanvallen waarmee NOS journalisten mee te maken krijgen blijkbaar. Ik kan me voorstellen dat met het beleid van de laatste jaren, ze enkele personen tegen het verkeerde scheenbeen geknuppeld hebben :P

quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 13:06 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Pleur op, man. Vieze goedprater. Een schande voor wat je voorvaderen voor elkaar hebben gekregen.
:'( ik zal jouw agressieve houding proberen meer eigen te maken, grote inspiratiebron die je bent :)
  Moderator maandag 19 oktober 2020 @ 16:42:22 #247
8781 crew  Frutsel
pi_195731684
Nou iedereen heeft zijn gebruikelijke zegje wel weer kunnen doen.
"maar Hunnie/Jullie/Zullie doen het ook "
"jij-bakken"
"links is kut, rechts is kut en vooral de NOS is kut"

geweld verheerlijken of goedpraten gaan we gewoon niet doen maar dit lijkt verder ook nergens meer op zo.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')