Als je geen manipulatieve propagandazender bent produceer je ook geen manipulatieve propaganda, dat gebeurt namelijk niet per ongeluk. Dus is beginsel is één voorbeeld al genoeg.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 14:14 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Het regende nieuwsartikelen inderdaad die het moreel failliet van het huidige medialandschap haarfijn aantoonden. Of wacht...
Het is prima om vrouwen te ontraden om sexy gekleed te gaan in een slechte buurt. En prima ook om te zeggen als wat gebeurt is dat ze dat beter niet had kunnen doen.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 14:31 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
"ja maar wilders kiest er zelf voor moslims te provoceren" kun je natuurlijk ook als duiding/uitleg zien.
Ik zou vrouwen (en kinderen, en mannen die ik er niet voor aanzie in een confrontatie hun mannetje te kunnen staan of zich snel uit de voeten te kunnen maken) sowieso ontraden op bepaalde tijdstippen alleen op bepaalde plekken te zijn, al vind ik natuurlijk wel dat iedereen altijd overal zou moeten kunnen zijn.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 14:36 schreef ludovico het volgende:
Het is prima om vrouwen te ontraden om sexy gekleed te gaan in een slechte buurt.
quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 14:34 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als je geen manipulatieve propagandazender bent produceer je ook geen manipulatieve propaganda, dat gebeurt namelijk niet per ongeluk. Dus is beginsel is één voorbeeld al genoeg.
Het wegknippen van islam uit filmpjes, het wegknippen van een reactie van Putin, het verzinnen van een smoes over kleine tafels gebeurt per ongeluk? En dit nieuws, het besluit van de NOS zelf, is toevallig zo getimed dat het samenvalt met Arib's probleem met demonstranten op het binnenhof?quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 14:53 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Creatief en koddig, dat wel. Jammer dat het alleen kant noch wal raakt verder.
Lastig te begrijpen voor je denk ik.quote:
Het ligt er allemaal zo dik bovenop dat je wel een enorme plaat voor je hoofd moet hebben, wil je het niet zien/doorhebben.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 15:00 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het wegknippen van islam uit filmpjes, het wegknippen van een reactie van Putin, het verzinnen van een smoes over kleine tafels gebeurt per ongeluk? En dit nieuws, het besluit van de NOS zelf, is toevallig zo getimed dat het samenvalt met Arib's probleem met demonstranten op het binnenhof?
En dan hebben we het nog niet eens over de nieuws selectie.
Dat stelde ik in het vorige topic ter discussie maar klimaat is geen links thema blijkbaar dus ik zie spoken.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 15:00 schreef Weltschmerz het volgende:
Tegelijkertijd zou jij moord en brand schreeuwen als er een interne wedstrijd zou zijn om zo blank mogelijke items te maken en er een "white male supremacy base" zou zijn waarin op grond van huidskleur en geslacht enkel witte mannen opgenomen zouden zijn om als expert in beeld te brengen.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 14:10 schreef Poem_ het volgende:
Het is wel tamelijk veelzeggend dat er in dit topic niet veel verder gekomen wordt dan de NOS die nu 'wit' gebruikt i.p.v. 'blank' of een of ander maf intern wedstrijdje.
Als je het zo bekijkt is geen enkele nieuwsbron betrouwbaar in Nederland.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 15:00 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het wegknippen van islam uit filmpjes, het wegknippen van een reactie van Putin, het verzinnen van een smoes over kleine tafels gebeurt per ongeluk? En dit nieuws, het besluit van de NOS zelf, is toevallig zo getimed dat het samenvalt met Arib's probleem met demonstranten op het binnenhof?
Ik denk dat dat meeste Nederlanders helemaal niet interesseert. Zolang het maar geen leugens zijn, zijn de meeste mensen niet zo bezig met de huidskleur (,geslacht of weet ik veel) van het onderwerp.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 15:07 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Tegelijkertijd zou jij moord en brand schreeuwen als er een interne wedstrijd zou zijn om zo blank mogelijke items te maken en er een "white male supremacy base" zou zijn waarin op grond van huidskleur en geslacht enkel witte mannen opgenomen zouden zijn om als expert in beeld te brengen..
Waaronder de NOS.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 15:12 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Ik denk dat dat meeste Nederlanders helemaal niet interesseert. Zolang het maar geen leugens zijn, zijn de meeste mensen niet zo bezig met de huidskleur (,geslacht of weet ik veel) van het onderwerp.
Het is een kleine minderheid die zich daar te veel op focussen.
Dat is jouw mening, als je partij kiest moet je niet raar staan op te kijken dat je ook een tegenpartij creëert. Daarbij hoef ik mijn denkwijze of "onfrisse" formuleringen niet terug te zien in het journaal, ik verwacht neutraliteit, en daar zit het probleem.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 14:12 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Steek jij eerst de hand in eigen boezem. Je verwijten zijn hardstikke subjectief.. Vooral ingegeven omdat je eigen denkwijzes en onfrisse formuleringen niet zo op de voorgrond ziet bij de media.
Precies, en dat daar geheel geen focus op ligt is nou net wat ik ook graag bij/van de NOS zou zien. Hoe kun je ergens nou meer mee bezig zijn dan daartoe een heuse database op te zetten waarin je mensen op huidskleur/etniciteit clasificeert en een prijs in het leven te roepen voor het zoveel mogelijk in beeld brengen van mensen met een bepaalde kleur/etniciteit? Het is op het pathologische af.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 15:12 schreef Morrigan het volgende:
Ik denk dat dat meeste Nederlanders helemaal niet interesseert. Zolang het maar geen leugens zijn, zijn de meeste mensen niet zo bezig met de huidskleur (,geslacht of weet ik veel) van het onderwerp.
Het is een kleine minderheid die zich daar te veel op focussen.
Zou kunnen. Ik heb wel wat beters in mijn leven te doen dan checken wanneer het NOS wel of niet bezig is met huidskleuren. Sterker nog, ik volg het NOS niet eens.quote:
Ik ook.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 15:19 schreef Morrigan het volgende:
Wel keur ik het geweld richting de NOS medewerkers af.
Oja, dat herinner ik me nog wel. Ik hoop dat iemand de medewerkers van het NOS heeft gewaarschuwd dat dat niet helemaal conform AVG is.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 15:16 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Precies, en dat daar geheel geen focus op ligt is nou net wat ik ook graag bij/van de NOS zou zien. Hoe kun je ergens nou meer mee bezig zijn dan daartoe een heuse database op te zetten waarin je mensen op huidskleur/etniciteit clasificeert en een prijs in het leven te roepen voor het zoveel mogelijk in beeld brengen van mensen met een bepaalde kleur/etniciteit? Het is op het pathologische af.![]()
Ach jee... zgn neutraliteit willen is de grote politiekcorrecte leugen ter onbehouwen rechterzijdequote:Op vrijdag 16 oktober 2020 15:15 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Daarbij hoef ik mijn denkwijze of "onfrisse" formuleringen niet terug te zien in het journaal, ik verwacht neutraliteit, en daar zit het probleem.
Ja en jij wilt jouw soort propaganda terugzien. Gelukkig doen de zinnige media dat niet.quote:Het brengen van selectief gekleurd "nieuws" met een bepaalde insteek is geen nieuws maar propaganda.
Denk je serieus dat ze hun koers gaan wijzigen door uitgescholden te worden? Behalve dat het jou misschien oplucht, zal het verder weinig invloed hebben.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 15:20 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Ik ook.Fysiek dan, en de dreiging daarmee. Scheldpartijen hebben ze wel verdiend.
Moeilijk een fatsoenlijke volwassen discussie voeren als je maar onzin blijft spuien, het is graag hetgeen wat je denkt over iemand zoals mij maar niet hetgeen wat ook maar een beetje bij de waarheid ligt. Jammer dat het toch vooral weer op de persoon gespeeld moet worden, ik blijf het een zwaktebod vinden van mensen die geen fatsoenlijke tegenargumenten kunnen aanvoeren.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 15:27 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ach jee... zgn neutraliteit willen is de grote politiekcorrecte leugen ter onbehouwen rechterzijde
Kijk eerst naar jezelf
[..]
Ja en jij wilt jouw soort propaganda terugzien. Gelukkig doen de zinnige media dat niet.
Dat is feitelijk ook zo maar om andere redenen. Dit soort manipulatie gaat wel heel ver, ik vraag me af of zelfs de Telegraaf het na '45 nog zo bont heeft gemaakt.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 15:08 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Als je het zo bekijkt is geen enkele nieuwsbron betrouwbaar in Nederland.
Ik heb dit verwijt nou al enkele keren voorbij horen komen maar dit blijkt dan helemaal nergens uit.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 15:27 schreef Bluesdude het volgende:
Ja en jij wilt jouw soort propaganda terugzien. Gelukkig doen de zinnige media dat niet.
Geen flauw idee, ik scheld ze zelf in de regel ook helemaal niet uit maar gevraagd naar mijn (beknopte mening) zou ik ze zomaar eens pretentieuze links-activistische prutsers voor wie het woord objecitiviteit hocus pocus is kunnen noemen.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 15:29 schreef Morrigan het volgende:
Denk je serieus dat ze hun koers gaan wijzigen door uitgescholden te worden? Behalve dat het jou misschien oplucht, zal het verder weinig invloed hebben.
Eigenlijk toch wel weer een extra bevestiging voor het "feit" dat de NOS niet neutraal is. Kijk welke type users hier met man en macht de zogenaamde neutraliteit van de NOS proberen te verdedigen (zonder echte inhoudelijke argumenten natuurlijk). Hoe anders had de wereld eruit gezien als dit over FOX, Geenstijl of Dennis Schouten ging.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 15:41 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik heb dit verwijt nou al enkele keren voorbij horen komen maar dit blijkt dan helemaal nergens uit.
Tis vooral het ontkennen van zaken die naar mijn inziens algemeen aanvaarde feiten zijn.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 15:45 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Eigenlijk toch wel weer een extra bevestiging voor het "feit" dat de NOS niet neutraal is. Kijk welke type users hier met man en macht de zogenaamde neutraliteit van de NOS proberen te verdedigen (zonder echte inhoudelijke argumenten natuurlijk). Hoe anders had de wereld eruit gezien als dit over FOX, Geenstijl of Dennis Schouten ging.
Het zijn de bekende tactieken waar ik mij al jaren aan stoor. Het verzamelen van bronnen of artikelen ga ik ook niet meer doen, de eerste die zijn ongelijk hier zou toegeven moet nog geboren worden, nutteloos in mijn ogen. Het is de kramp waar enkelen meteen in schieten wat mij die extra bevestiging geeft dat de NOS niet neutraal is, want bepaalde mensen verdedigen hun "kliek" ten koste van alles, al worden ze met de feiten om de oren geslagen.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 15:50 schreef ludovico het volgende:
[..]
Tis vooral het ontkennen van zaken die naar mijn inziens algemeen aanvaarde feiten zijn.
Moet je allemaal artikelen gaan verzamelen voor ze dat de NOS de term "wit" gebruikt en dat soort ongein. Volgens mij ben je er dan eerder op uit om een discussie te frustreren dan om daadwerkelijk in discussie te gaan.
Dan weet je - denk ik - gewoon prima dat je fout zit maar hang je een mist op om je eigen politieke agenda door te drukken.
Wat denk jij?
Precies, men boycot iedereen die weldenkend en kritisch is.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 15:54 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Het zijn de bekende tactieken waar ik mij al jaren aan stoor. Het verzamelen van bronnen of artikelen ga ik ook niet meer doen, de eerste die zijn ongelijk hier zou toegeven moet nog geboren worden, nutteloos in mijn ogen. Het is de kramp waar enkelen meteen in schieten wat mij die extra bevestiging geeft dat de NOS niet neutraal is, want bepaalde mensen verdedigen hun "kliek" ten koste van alles, al worden ze met de feiten om de oren geslagen.
Deze hele discussie is af te doen met 2 woorden, dividatabase en divibokaal, dat zegt meer dan genoeg over de neutraliteit van de NOS.
Let maar op, in de toekomst ga je van dezelfde users het verwijt krijgen dat je geweld tegen journalisten goedpraat of een geweldsklimaat tegen de journalistiek creëert zodra je ook maar durft kritiek te geven op de NOS. Het zijn zo'n opzichtige tactieken.
Pieter Omtzigt?quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 16:11 schreef Weltschmerz het volgende:
[ afbeelding ]
Raad het complotgekkie dat dit zegt.
Goed! Je hebt de diversiteitvanopiniebokaal gewonnen.quote:
Dat feiten relaas van oostwoud (topic 1, post 286) afdoen als 'Bijna alles wat hier staat is fout.' is ook zo'n mooi voorbeeld.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 15:54 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Het zijn de bekende tactieken waar ik mij al jaren aan stoor. Het verzamelen van bronnen of artikelen ga ik ook niet meer doen, de eerste die zijn ongelijk hier zou toegeven moet nog geboren worden, nutteloos in mijn ogen. Het is de kramp waar enkelen meteen in schieten wat mij die extra bevestiging geeft dat de NOS niet neutraal is, want bepaalde mensen verdedigen hun "kliek" ten koste van alles, al worden ze met de feiten om de oren geslagen.
Deze hele discussie is af te doen met 2 woorden, dividatabase en divibokaal, dat zegt meer dan genoeg over de neutraliteit van de NOS.
Let maar op, in de toekomst ga je van dezelfde users het verwijt krijgen dat je geweld tegen journalisten goedpraat of een geweldsklimaat tegen de journalistiek creëert zodra je ook maar durft kritiek te geven op de NOS. Het zijn zo'n opzichtige tactieken.
Ik denk dat alleen "diepsteet ...pedofieleeuh, kinnerverkrachteurs" roepende GGZ patienten het olie op het vuur vinden als er een voorbijwaggelende kamerleden of voorbijrijdende NOS busjes zijn.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 15:19 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Zou kunnen. Ik heb wel wat beters in mijn leven te doen dan checken wanneer het NOS wel of niet bezig is met huidskleuren. Sterker nog, ik volg het NOS niet eens.
Wel keur ik het geweld richting de NOS medewerkers af. Dat is gewoon te kansloos voor woorden.
Overigens heeft het parlement in juni een einde gemaakt aan de noodtoestand.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 14:34 schreef Weltschmerz het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)kte-macht-geeft.html
Voornaamste verschil is dat Hongaarse parlement wel een einde kan maken aan het van kracht zijn van de wet, en het Nederlandse parlement slechts een motie kan indienen die de regering naast zich neer kan leggen. En dat dus 6 maanden later nadat de crisis veel minder ernstig is gebleken en de Nederlandse regering veel meer tijd had om het goed te doen.
16 juni berichte de BBC over de beeindiging.quote:In theorie kan het parlement de noodwet buiten werking zetten, maar dat zal niet snel gebeuren, omdat de Fidesz-partij van Orbán meer dan de helft van de zetels in handen heeft. Zolang de noodwet van kracht is, kunnen geen verkiezingen of referenda worden gehouden.
https://nos.nl/artikel/23(...)arije-te-noemen.html
Op de beelden van een gemiddelde demonstratie tegen de coronamaatregelen zag ik veel blond haar en blauwe ogen. Daarnaast is het multiculturalisme in FDF ver te zoeken.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 21:55 schreef Cockwhale het volgende:
Ik heb vooral een getint vermoeden hierbij. Die steken het liefst al iemand dood als ze een camera zien.
Zou iemand nog weten van toen; toen de meest gezochte terrorist van europa, die maandenlang gewoon over straat kon in zijn wijk in Brussel, opgepakt werd en waarbij de pers EN de politie bekogeld werden met stenen, flessen en dergelijke door de "lokale bevolking"?quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 00:21 schreef Red_85 het volgende:
Hebben we nog een topic over de brandende bus en de gevel van de telegraaf hier?
Lijkt me wel fijn lezen, zo met dit verse topic in het achterhoofd.
Volgens mij werd er door de publieke toen ook smadelijk gelachen.
Ondertussen meent men bij de NOS slachtoffer te zijn van terreur.. (Nouja, je had natuurlijk wel die pipo die met neppistool de studio binnendrong.. )quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 00:21 schreef Red_85 het volgende:
Hebben we nog een topic over de brandende bus en de gevel van de telegraaf hier?
Welnee man. Er zal vast een enkeling zijn geweest die het prachtig vond, maar ik heb geen victim blaiming gezien.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 00:21 schreef Red_85 het volgende:
quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 08:13 schreef recursief het volgende:
[..]
Welnee man. Er zal vast een enkeling zijn geweest die het prachtig vond, maar ik heb geen victim blaiming gezien.
En als het wel zo zou zijn geweest, hoe is dat dan een argument? En waartegen of waarvoor precies?
Het enige inhoudelijk argument hier is het gejank over een multicultibokaal op de redactie. Verder zijn het voornamelijk een stel populistische anti nos medestanders die elkaar hier veren in de reet stoken in opjutten, die hier de NOS zwart maken en het fysiek of psychisch geweld jegens journalisten via halfslachtige redenaties goedkeuren of aanmoedigen.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 15:45 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Eigenlijk toch wel weer een extra bevestiging voor het "feit" dat de NOS niet neutraal is. Kijk welke type users hier met man en macht de zogenaamde neutraliteit van de NOS proberen te verdedigen (zonder echte inhoudelijke argumenten natuurlijk).
quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 15:20 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Ik ook.Fysiek dan, en de dreiging daarmee. Scheldpartijen hebben ze wel verdiend.
Ja, dat is precies de reden dat ik nu geen greintje compassie heb voor het NOS-tuig.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 08:42 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Een argument van ernstige hypocrisie. Toen lachen, nu huilen om een middelvinger.
Misschien mis ik iets maar wat heeft Tommy Wieringa met de NOS te maken?quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 08:57 schreef Interloper het volgende:
[..]
Ja, dat is precies de reden dat ik nu geen greintje compassie heb voor het NOS-tuig.
Het is nog steeds niet goed te keuren, natuurlijk.
Dan heb je het topic blijkbaar niet gelezen en ben jezelf nu lekker populistisch vanuit je onderbuikje maar wat aan het roepen.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 08:43 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Het enige inhoudelijk argument hier is het gejank over een multicultibokaal op de redactie. Verder zijn het voornamelijk een stel populistische anti nos medestanders die elkaar hier veren in de reet stoken in opjutten, die hier de NOS zwart maken en het fysiek of psychisch geweld jegens journalisten via halfslachtige redenaties goedkeuren of aanmoedigen.
[..]
Zelfde soort mens.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 08:59 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Misschien mis ik iets maar wat heeft Tommy Wieringa met de NOS te maken?
Jaquote:
En hoe wordt dat aangegeven in dat filmpje? Is er verder nog onderbouwing voor? Zijn de mensen die werken bij de NOS het eens met Wieringa?quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 09:02 schreef Interloper het volgende:
[..]
Ja
Maar nee, als de mensen die voor die omroep werken.
Maar een beetje psychisch of fysiek geweld jegens journalisten is dus geen probleem dat je dit weer vakkundig ontwijkt en niet meeneemt in mijn zogenaamde onderbuikgevoelens die bevestigd worden door mijn gebruikte quote.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 08:59 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dan heb je het topic blijkbaar niet gelezen en ben jezelf nu lekker populistisch vanuit je onderbuikje maar wat aan het roepen.
Gewoon, omdat de vinger zo makkelijk is.
Want die ken jij allemaal?quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 09:02 schreef Interloper het volgende:
Maar nee, als de mensen die voor die omroep werken.
Extreem-links nog wel. Openen ze met het Noord-Koreaanse volkslied? Zit er een hamer-en-sikkel in het logo? Snap je wel wat extreem-links is? Als dit het niveau is dan is discussie onmogelijk. Je kan een hele hoop vinden van de N⭕S, dat is je goed recht maar er is helemaal niks extreem-links aan het N⭕S-journaal.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 10:46 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Soms kijk ik het nos journaal om te bevestigen dat het een extreemlinks propagandakanaal is.
Ga je lekker met je valse verwijten...quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 10:46 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Soms kijk ik het nos journaal om te bevestigen dat het een extreemlinks propagandakanaal is.
Dus iemand met corona aan het woord laten wie zelf horeca mens is en een niet welgevallige mening voor jou heeft beïnvloed zo al het nieuws? Waar blijven dan de juich berichten dat ze ook complotgekkies soms aan het woord laten. Het selectieve cherry picken van berichten is nogal ridicuul en geeft nu juist een teken dat de zogenaamde tegen de NOS vechtende mensen heel subjectief zijn en erg hypocriet.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 11:29 schreef Neef_Wuppie het volgende:
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)p-mekaar-zitten.html
Dit wordt op de NOS site geplaatst een dag voor de horeca sluit.
Lijkt net gtst.
Breng gewoon het nieuws zonder het te willen beïnvloeden. Maar dat lijkt, altijd al, niet te kunnen.
Gelauff zegt anders zelf dat dat allemaal wel een beetje meeviel met die boeren:quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 22:08 schreef Magister_Artium het volgende:
Op de beelden van een gemiddelde demonstratie tegen de coronamaatregelen zag ik veel blond haar en blauwe ogen. Daarnaast is het multiculturalisme in FDF ver te zoeken.
NOSquote:Hij was afgelopen woensdag bij de demonstratie van de boeren en deed samen met enkele tientallen verslaggevers, cameramensen en technici van de NOS verslag van de demonstratie en de ontwrichting die de boeren veroorzaakten.
De emotie die onze verslaggevers deze week ontmoetten, is op zich begrijpelijk en onze verslaggevers worden vaker geconfronteerd met agressie en verwijten. Maar de sfeer was nu breder afwerend, voortdurend beschuldigend en soms intimiderend. Het bleef uiteindelijk bij verbale agressie (oké, een aantal boeren vond het nodig om tegen een van de herkenbare NOS-auto's te gaan staan plassen), maar de bewaking die we tegenwoordig standaard met onze mensen meesturen naar grote publieksmanifestaties hoefde niet in actie te komen.
Klimaatverandering is een heus probleem, wat kan leiden tot veel menselijke ellende.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 11:41 schreef Oostblokkert het volgende:
Bij Op1 gisteren ging het meer dan een half uur over het klimaat. Een dramatisch filmpje over oerwouden, ijskappen enzov. En vervolgens stelde de presentatrice de vraag: op welke manier moet het gedrag van de mensen daardoor veranderen?
En het gaat te vaak over dit onderwerp, dat daar niets aan neutraliteit van in zin.
Op1 = NPO. BNN/Vara, WNL, EO en MAX, die maken het.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 11:41 schreef Oostblokkert het volgende:
Bij Op1 gisteren ging het meer dan een half uur over het klimaat.
Welke geweldsincidenten hebben we het precies over? De blackstapo die je 's nachts thuis komt opzoeken? De redactie beschoten? Volgens mij zat Twan Huys juist heel gezellig te keuvelen met een mogelijke opdrachtgever van die aanslag. Is er een redacteur onthoofd voor het plaatsen van een cartoon?quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 10:14 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar een beetje psychisch of fysiek geweld jegens journalisten is dus geen probleem dat je dit weer vakkundig ontwijkt en niet meeneemt in mijn zogenaamde onderbuikgevoelens die bevestigd worden door mijn gebruikte quote.
Er zijn wetenschappelijke studies die anders beweren. Ik wil een geluid en tegengeluid horen. Dat gebeurt wel als het om Corona gaat.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 11:49 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Klimaatverandering is een heus probleem, wat kan leiden tot veel menselijke ellende.
Niet morgen of volgend jaar, wel verderop in deze eeuw .
Jij bedoelt met "neutraliteit" minder aandacht hiervoor, omdat jij vind dat het wel zal meevallen.
Dan ben je toch zelf niet neutraal ?
Bovendien ...wordt het programma Op1 door ledenomroepen gemaakt en die hebben de taak de leden te bedienen vanuit een zekere denkwijze.
Jij wijst naar Op1 van 16 oktober gemaakt door BNN/VARA. Dit soort omroepen zijn gemaakt om juist niet neutraal te zijn.
Er waren ook andere items op 16 oktober https://op1npo.nl/
ps je schrijft: "meer dan een half uur over het klimaat". Het gesprek met Helga van Leur over klimaat was 3 minuten
https://op1npo.nl/2020/10(...)armste-ooit-gemeten/
Die worden allemaal gefinancierd met belastingsgeld.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 11:56 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Op1 = NPO. BNN/Vara, WNL, EO en MAX, die maken het.
Niet de NOS.
Er zijn ook wetenschappelijk studies die beweren dat de aarde vlak is.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 12:13 schreef Oostblokkert het volgende:
[..]
Er zijn wetenschappelijke studies die anders beweren. Ik wil een geluid en tegengeluid horen. Dat gebeurt wel als het om Corona gaat.
Je reageert niet op de vorm hoe ze dat doen, waar ik het ook over heb.
De vorm was, dat er niet een half uur aan dit onderwerp werd besteed.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 12:13 schreef Oostblokkert het volgende:
[..]
Er zijn wetenschappelijke studies die anders beweren. Ik wil een geluid en tegengeluid horen. Dat gebeurt wel als het om Corona gaat.
Je reageert niet op de vorm hoe ze dat doen, waar ik het ook over heb.
yip oud-holllandse traditie... bijna 100 jaar reeds.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 12:14 schreef Oostblokkert het volgende:
[..]
Die worden allemaal gefinancierd met belastingsgeld.
Agree to disagree? Je kan er van alles en nog wat bijhalen, maar ik blijf mijn punt. Ik hoef de website van FvD niet te verdedigen, ik betaal geen lidmaatschap en sta niet achter wat zij bezigen.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 12:44 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
De vorm was, dat er niet een half uur aan dit onderwerp werd besteed.
Dit overdrijven van je is zeker niet neutraal wat je eist van BNN/VARA die bij wet niet perse neutraal mogen zijn, maar hun doelgroep moeten bedienen.
Zoek je klimaatontkenners ? Die zijn er zat... ga maar googlen.. en ook; lees de FvD-sites
Hardstikke niet neutraal ... maar dat wil je toch ?
Dit is niet waar, ze dienen zich te houden aan het pluriform. En hun doelgroep is de belastingbetaler, alle Nederlanders voor zover ik weet.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 12:44 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
BNN/VARA die bij wet niet perse neutraal mogen zijn, maar hun doelgroep moeten bedienen.
Ze bekritiseren notabene de volksvertegenwoordiger die hen bekritiseert, die meer gevaar loopt dan zij mede dankzij hun voortdurende campagne tegen hem.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 12:23 schreef Basp1 het volgende:
Waar vind de NOS dat ze niet bekritiseerd mogen worden? Ik heb de persberichten nog niet gezien, waarom moet er zo'n toespeling gemaakt worden?
Ja, nodig je criticaster uit om het erover te hebben en laat hem uitpraten.quote:Kritiek met respect waarbij er met normale woorden een volwassen discussie gevoerd kan worden loopt daar de NOS ook voor weg?
Als het zo geheim is hoe weet jij of de NOS er dan vanaf?quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 13:57 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ze bekritiseren notabene de volksvertegenwoordiger die hen bekritiseert, die meer gevaar loopt dan zij mede dankzij hun voortdurende campagne tegen hem.
[..]
Ja, nodig je criticaster uit om het erover te hebben en laat hem uitpraten.
Overigens gisteren weer heel casual een stukje fake news van de NOS. Die Brusselse correspondent, ik ben zijn naam even kwijt maar als mijn hond zo vals uit zijn ogen keek liet ik hem inslapen, stond doodleuk te vertellen dat de EU al zo'n verdrag met Canada heeft. Maar dat betreft CETA en dat moet nog geratificeerd en er is geen meerderheid voor in de 1e kamer en onze regering weigert het dan ook door te sturen. Al vanaf het begin af aan doet de NOS alsof dat in het geheim gemaakte EU-plannetje een onvermijdelijk natuurverschijnsel is dat we moeten accepteren en doet daarbij zeer badinerend over het Waalse parlement dat tegen was en nu dus alsof onze eigen volksvertegenwoordiging niet bestaat.
Hoe ben je dan eigenlijk geen vjiand van de democratie?
Over BNN/VARA in de vette lettersquote:Op zaterdag 17 oktober 2020 13:08 schreef Oostblokkert het volgende:
[..]
Dit is niet waar, ze dienen zich te houden aan het pluriform. En hun doelgroep is de belastingbetaler, alle Nederlanders voor zover ik weet.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlands_publiek_omroepbestelquote:Omroepverenigingen
De zendgemachtigde omroepverenigingen (ook wel ledenomroepen) zijn verenigingen die aanspraak maken op zendtijd bij voldoende leden. Daarnaast moeten ze volgens voorwaarden gesteld in de Mediawet een maatschappelijke, culturele, godsdienstige of geestelijke stroming vertegenwoordigen en een toegevoegde waarde leveren aan het (bestaande) Nederlandse omroepbestel. De hoeveelheid zendtijd wordt toegewezen naar omroepstatus, bepaald naar het aantal leden.
Het wordt in het geheim uitonderhandeld, en dan moeten de volksvertegenwoordigingen bij het kruisje tekenen want 'we hebben zo lang onderhandeld' en als dat hapert dan moeten we allemaal medelijden hebben met de huilende Canadese minister die zo hard gewerkt heeft.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 13:59 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Als het zo geheim is hoe weet jij of de NOS er dan vanaf?
Dan heb je ergens anders naar gekeken dan de NOS.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 14:11 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het wordt in het geheim uitonderhandeld, en dan moeten de volksvertegenwoordigingen bij het kruisje tekenen want 'we hebben zo lang onderhandeld' en als dat hapert dan moeten we allemaal medelijden hebben met de huilende Canadese minister die zo hard gewerkt heeft.
Tja, de database die wordt inderdaad niet genoemd. Het extreem-linkse politieke jargon ook niet. De stellingname tegen zwarte piet evenmin maar dan heb ik er nog twee voor je:quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 08:43 schreef Basp1 het volgende:
Het enige inhoudelijk argument hier is het gejank over een multicultibokaal op de redactie.
Nee hoor, ik weet het nog heel goed. Het was een van de eerste keren dat me opviel dat NOS full propaganda ging en daarbij een ongelooflijke minachting voor de democratie aan de dag legde.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 14:13 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dan heb je ergens anders naar gekeken dan de NOS.
Ook apart is dat ze sommige YT-flimpjes Engels ondertitelen. Hoezo wordt daar budget voor aangewend?quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 13:08 schreef Oostblokkert het volgende:
[..]
Dit is niet waar, ze dienen zich te houden aan het pluriform. En hun doelgroep is de belastingbetaler, alle Nederlanders voor zover ik weet.
Maar heb je door dat wat je zegt over dat CETA en de 1e Kamer je punt direct tegenspreekt?quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 14:19 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee hoor, ik weet het nog heel goed. Het was een van de eerste keren dat me opviel dat NOS full propaganda ging en daarbij een ongelooflijke minachting voor de democratie aan de dag legde.
Nee hoor. Je dacht een slimme vraag te stellen en dat viel tegen, en nu probeer je er nog iets van te maken.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 14:20 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Maar heb je door dat wat je zegt over dat CETA en de 1e Kamer je punt direct tegenspreekt?
Beide vragen waren slim en je hebt beide keren geen antwoord kunnen gevenquote:Op zaterdag 17 oktober 2020 14:28 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee hoor. Je dacht een slimme vraag te stellen en dat viel tegen, en nu probeer je er nog iets van te maken.
Sowieso is het de taak van de NPO om de Nederlandse kijker te informeren, niet (ook) de internationale.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 14:19 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ook apart is dat ze sommige YT-flimpjes Engels ondertitelen. Hoezo wordt daar budget voor aangewend?
Welk nieuws volg jij?quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 10:46 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Vervolgens ga ik naar meer neutrale nieuwsbronnen op zoek om te achterhalen wat de feiten daadwerkelijk waren.
Voor feiten hoef je het nos journaal niet te volgen.
Wow, ben met je eens.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 00:21 schreef Red_85 het volgende:
NWS / Aanslag op Telegraaf gebouwquote:Op zaterdag 17 oktober 2020 00:21 schreef Red_85 het volgende:
NL zit vol hypocrieten.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 17:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
NWS / Aanslag op Telegraaf gebouw
Nog niet eens 1 deel vol gekregen...![]()
Ja dat is het pluriform.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 14:09 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Over BNN/VARA in de vette letters
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlands_publiek_omroepbestel
Onder andere;quote:
Idd rechtspopulisten die erg zich druk maken over de NOS maar niets geven over de aanslag tegen de telegraaf, anders zou dat ook meer delen geweest zijn.quote:
Ja, maar ze konden moeilijk gaan jeremiëren over De Telegraaf die al sinds 1940 bewezen heeft aan de ‘goede’ kant te staan. Want dat vult vooral deze delen. Janken over hoe links de NOS wel niet is. En hoe gerechtvaardigd / begrijpelijk deze acties tegen de medewerkers dus zijn.quote:Op zondag 18 oktober 2020 11:09 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Idd rechtspopulisten die erg zich druk maken over de NOS maar niets geven over de aanslag tegen de telegraaf, anders zou dat ook meer delen geweest zijn.
Zou het niet kunnen zijn dat de NOS gewoon neutraal is alleen dat dit niet rechts genoeg is voor de populisten. Deze rechtse populisten herhalen de boodschap van een zogenaamde linkse NOS al jaren en op den duur gelooft ook nog een groot gedeelte van de populatie dat de NOS wat links is.quote:Op zondag 18 oktober 2020 11:13 schreef Pleun2011 het volgende:
De NOS is helaas wat links en niet altijd objectief misschien, maar mensen die lopen te blèren over fake news zijn teveel beïnvloed door Trump, die continu bezig is met het ondermijnen van vertrouwen in media en democratie.
Scherp. Rem acu tetigisti.quote:Op zondag 18 oktober 2020 11:19 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zou het niet kunnen zijn dat de NOS gewoon neutraal is alleen dat dit niet rechts genoeg is voor de populisten. Deze rechtse populisten herhalen de boodschap van een zogenaamde linkse NOS al jaren en op den duur gelooft ook nog een groot gedeelte van de populatie dat de NOS wat links is.
De NOS is niet neutraal. De meeste journalisten zijn links georiënteerd en ook al denk je dan objectief te berichten, de linkse voorkeur kan je niet verdoezelen. Maar fake news gaat me wat te ver.quote:Op zondag 18 oktober 2020 11:19 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zou het niet kunnen zijn dat de NOS gewoon neutraal is alleen dat dit niet rechts genoeg is voor de populisten. Deze rechtse populisten herhalen de boodschap van een zogenaamde linkse NOS al jaren en op den duur gelooft ook nog een groot gedeelte van de populatie dat de NOS wat links is.
En het bewijs voor de stelling:quote:Op zondag 18 oktober 2020 11:19 schreef Basp1 het volgende:
[..]
quote:Op zondag 18 oktober 2020 11:26 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
De NOS is niet neutraal. De meeste journalisten zijn links georiënteerd en ook al denk je dan objectief te berichten, de linkse voorkeur kan je niet verdoezelen. Maar fake news gaat me wat te ver.
Waarom zou dat bewijs zijn voor de stelling? De NOS is politiek correct en politieke correctheid is niet neutraal.quote:Op zondag 18 oktober 2020 11:28 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En het bewijs voor de stelling:
[..]
Politiek correct niet neutraal? Wanneer kun je dan nog wel neutraal over politiek berichtgeving maken. Zijn rechtse populisten niet gewoon een stel woke mensen die inhoudelijk kritiek meteen als aanval zien terwijl de NOS ook inhoudelijk kritiek op links geeft maar deze richting dat niet als aanval zien maar als verbeterpunt.quote:Op zondag 18 oktober 2020 11:32 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Waarom zou dat bewijs zijn voor de stelling? De NOS is politiek correct en politieke correctheid is niet neutraal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |