abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195692513
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 12:23 schreef Basp1 het volgende:
Waar vind de NOS dat ze niet bekritiseerd mogen worden? Ik heb de persberichten nog niet gezien, waarom moet er zo'n toespeling gemaakt worden?
Ze bekritiseren notabene de volksvertegenwoordiger die hen bekritiseert, die meer gevaar loopt dan zij mede dankzij hun voortdurende campagne tegen hem.

quote:
Kritiek met respect waarbij er met normale woorden een volwassen discussie gevoerd kan worden loopt daar de NOS ook voor weg?
Ja, nodig je criticaster uit om het erover te hebben en laat hem uitpraten.

Overigens gisteren weer heel casual een stukje fake news van de NOS. Die Brusselse correspondent, ik ben zijn naam even kwijt maar als mijn hond zo vals uit zijn ogen keek liet ik hem inslapen, stond doodleuk te vertellen dat de EU al zo'n verdrag met Canada heeft. Maar dat betreft CETA en dat moet nog geratificeerd en er is geen meerderheid voor in de 1e kamer en onze regering weigert het dan ook door te sturen. Al vanaf het begin af aan doet de NOS alsof dat in het geheim gemaakte EU-plannetje een onvermijdelijk natuurverschijnsel is dat we moeten accepteren en doet daarbij zeer badinerend over het Waalse parlement dat tegen was en nu dus alsof onze eigen volksvertegenwoordiging niet bestaat.

Hoe ben je dan eigenlijk geen vjiand van de democratie?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_195692545
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 13:57 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ze bekritiseren notabene de volksvertegenwoordiger die hen bekritiseert, die meer gevaar loopt dan zij mede dankzij hun voortdurende campagne tegen hem.
[..]

Ja, nodig je criticaster uit om het erover te hebben en laat hem uitpraten.

Overigens gisteren weer heel casual een stukje fake news van de NOS. Die Brusselse correspondent, ik ben zijn naam even kwijt maar als mijn hond zo vals uit zijn ogen keek liet ik hem inslapen, stond doodleuk te vertellen dat de EU al zo'n verdrag met Canada heeft. Maar dat betreft CETA en dat moet nog geratificeerd en er is geen meerderheid voor in de 1e kamer en onze regering weigert het dan ook door te sturen. Al vanaf het begin af aan doet de NOS alsof dat in het geheim gemaakte EU-plannetje een onvermijdelijk natuurverschijnsel is dat we moeten accepteren en doet daarbij zeer badinerend over het Waalse parlement dat tegen was en nu dus alsof onze eigen volksvertegenwoordiging niet bestaat.

Hoe ben je dan eigenlijk geen vjiand van de democratie?
Als het zo geheim is hoe weet jij of de NOS er dan vanaf?
pi_195692699
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 13:08 schreef Oostblokkert het volgende:

[..]

Dit is niet waar, ze dienen zich te houden aan het pluriform. En hun doelgroep is de belastingbetaler, alle Nederlanders voor zover ik weet.
Over BNN/VARA in de vette letters
quote:
Omroepverenigingen
De zendgemachtigde omroepverenigingen (ook wel ledenomroepen) zijn verenigingen die aanspraak maken op zendtijd bij voldoende leden. Daarnaast moeten ze volgens voorwaarden gesteld in de Mediawet een maatschappelijke, culturele, godsdienstige of geestelijke stroming vertegenwoordigen en een toegevoegde waarde leveren aan het (bestaande) Nederlandse omroepbestel. De hoeveelheid zendtijd wordt toegewezen naar omroepstatus, bepaald naar het aantal leden.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlands_publiek_omroepbestel
pi_195692743
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 13:59 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Als het zo geheim is hoe weet jij of de NOS er dan vanaf?
Het wordt in het geheim uitonderhandeld, en dan moeten de volksvertegenwoordigingen bij het kruisje tekenen want 'we hebben zo lang onderhandeld' en als dat hapert dan moeten we allemaal medelijden hebben met de huilende Canadese minister die zo hard gewerkt heeft.

Dat doet de NOS overigens ook structureel, aanvallen op plannen en beleid afweren met hoe zwaar de verantwoordelijke minister of eerste minister het wel niet heeft. Zeker de laatste tijd wordt het soms domweg omgedraaid, dan is de vraag of de bewindspersoon wel tevreden is over de burgers ipv andersom.
pi_195692756
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 14:11 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het wordt in het geheim uitonderhandeld, en dan moeten de volksvertegenwoordigingen bij het kruisje tekenen want 'we hebben zo lang onderhandeld' en als dat hapert dan moeten we allemaal medelijden hebben met de huilende Canadese minister die zo hard gewerkt heeft.
Dan heb je ergens anders naar gekeken dan de NOS.
pi_195692758
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 08:43 schreef Basp1 het volgende:
Het enige inhoudelijk argument hier is het gejank over een multicultibokaal op de redactie.
Tja, de database die wordt inderdaad niet genoemd. Het extreem-linkse politieke jargon ook niet. De stellingname tegen zwarte piet evenmin maar dan heb ik er nog twee voor je:

De zogenaamd "gematigde syrische rebellen", die letterlijk oorlog voerden voor het vestigen van soenitisch-islamitische theocratie. :')

De "vreedzame protesten", waarbij dan wel weer winkels geplunderd werden en geweld gepleegd werd, en in amerika zelfs hele stadsdelen in brand gingen. Omdat de redactie zich wel in de aanleiding kon vinden. :')

Deze mensen bedrijven geen objectieve journalistiek maar politiek activisme. :W (Wat hun goed recht zou zijn als ze een ledenomroep met die politieke signatuur zouden zijn, maar dat zijn ze niet. :W )

[ Bericht 1% gewijzigd door van_Lamehuizen op 17-10-2020 14:50:14 ]
pi_195692869
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 14:13 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dan heb je ergens anders naar gekeken dan de NOS.
Nee hoor, ik weet het nog heel goed. Het was een van de eerste keren dat me opviel dat NOS full propaganda ging en daarbij een ongelooflijke minachting voor de democratie aan de dag legde.
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 13:08 schreef Oostblokkert het volgende:

[..]

Dit is niet waar, ze dienen zich te houden aan het pluriform. En hun doelgroep is de belastingbetaler, alle Nederlanders voor zover ik weet.
Ook apart is dat ze sommige YT-flimpjes Engels ondertitelen. Hoezo wordt daar budget voor aangewend?
pi_195692886
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 14:19 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee hoor, ik weet het nog heel goed. Het was een van de eerste keren dat me opviel dat NOS full propaganda ging en daarbij een ongelooflijke minachting voor de democratie aan de dag legde.

Maar heb je door dat wat je zegt over dat CETA en de 1e Kamer je punt direct tegenspreekt?
pi_195693038
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 14:20 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Maar heb je door dat wat je zegt over dat CETA en de 1e Kamer je punt direct tegenspreekt?
Nee hoor. Je dacht een slimme vraag te stellen en dat viel tegen, en nu probeer je er nog iets van te maken.
pi_195693067
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 14:28 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee hoor. Je dacht een slimme vraag te stellen en dat viel tegen, en nu probeer je er nog iets van te maken.
Beide vragen waren slim en je hebt beide keren geen antwoord kunnen geven :)
pi_195693155
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 14:19 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ook apart is dat ze sommige YT-flimpjes Engels ondertitelen. Hoezo wordt daar budget voor aangewend?
Sowieso is het de taak van de NPO om de Nederlandse kijker te informeren, niet (ook) de internationale.
pi_195693264
quote:
19s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 10:46 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Soms kijk ik het nos journaal om te bevestigen dat het een extreemlinks propagandakanaal is.

Vervolgens ga ik naar meer neutrale nieuwsbronnen op zoek om te achterhalen wat de feiten daadwerkelijk waren.

Voor feiten hoef je het nos journaal niet te volgen.
Welk nieuws volg jij?
pi_195695991
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 00:21 schreef Red_85 het volgende:
Hebben we nog een topic over de brandende bus en de gevel van de telegraaf hier?
Lijkt me wel fijn lezen, zo met dit verse topic in het achterhoofd.

Volgens mij werd er door de publieke toen ook smadelijk gelachen.
Wow, ben met je eens.
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 17:24:36 #189
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_195696312
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 00:21 schreef Red_85 het volgende:
Hebben we nog een topic over de brandende bus en de gevel van de telegraaf hier?
Lijkt me wel fijn lezen, zo met dit verse topic in het achterhoofd.

Volgens mij werd er door de publieke toen ook smadelijk gelachen.
NWS / Aanslag op Telegraaf gebouw

Nog niet eens 1 deel vol gekregen... :')
pi_195697747
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 17:24 schreef AchJa het volgende:

[..]

NWS / Aanslag op Telegraaf gebouw

Nog niet eens 1 deel vol gekregen... :')
NL zit vol hypocrieten.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_195707391
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 14:09 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Over BNN/VARA in de vette letters
[..]

https://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlands_publiek_omroepbestel
Ja dat is het pluriform.
Op vrijdag 4 augustus 2023 01:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Een schizofreen is nooit alleen.
pi_195707844
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 14:39 schreef An_0_Niem het volgende:

[..]

Welk nieuws volg jij?
Onder andere;

De Standaard, Der Frankfurter Allgemeine, Live Leak, Ongehoord Nederland.
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_195709014
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 18:46 schreef Red_85 het volgende:

[..]

NL zit vol hypocrieten.
Idd rechtspopulisten die erg zich druk maken over de NOS maar niets geven over de aanslag tegen de telegraaf, anders zou dat ook meer delen geweest zijn. ^O^
pi_195709071
De NOS is helaas wat links en niet altijd objectief misschien, maar mensen die lopen te blèren over fake news zijn teveel beïnvloed door Trump, die continu bezig is met het ondermijnen van vertrouwen in media en democratie.
  zondag 18 oktober 2020 @ 11:17:12 #195
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_195709126
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 11:09 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Idd rechtspopulisten die erg zich druk maken over de NOS maar niets geven over de aanslag tegen de telegraaf, anders zou dat ook meer delen geweest zijn. ^O^
Ja, maar ze konden moeilijk gaan jeremiëren over De Telegraaf die al sinds 1940 bewezen heeft aan de ‘goede’ kant te staan. Want dat vult vooral deze delen. Janken over hoe links de NOS wel niet is. En hoe gerechtvaardigd / begrijpelijk deze acties tegen de medewerkers dus zijn.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_195709176
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 11:13 schreef Pleun2011 het volgende:
De NOS is helaas wat links en niet altijd objectief misschien, maar mensen die lopen te blèren over fake news zijn teveel beïnvloed door Trump, die continu bezig is met het ondermijnen van vertrouwen in media en democratie.
Zou het niet kunnen zijn dat de NOS gewoon neutraal is alleen dat dit niet rechts genoeg is voor de populisten. Deze rechtse populisten herhalen de boodschap van een zogenaamde linkse NOS al jaren en op den duur gelooft ook nog een groot gedeelte van de populatie dat de NOS wat links is. ;)
  zondag 18 oktober 2020 @ 11:26:37 #197
66444 Lord_Vetinari
pi_195709288
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 11:19 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Zou het niet kunnen zijn dat de NOS gewoon neutraal is alleen dat dit niet rechts genoeg is voor de populisten. Deze rechtse populisten herhalen de boodschap van een zogenaamde linkse NOS al jaren en op den duur gelooft ook nog een groot gedeelte van de populatie dat de NOS wat links is. ;)
Scherp. Rem acu tetigisti.
pi_195709291
quote:

[..]

De NOS is niet neutraal. De meeste journalisten zijn links georiënteerd en ook al denk je dan objectief te berichten, de linkse voorkeur kan je niet verdoezelen. Maar fake news gaat me wat te ver.
  zondag 18 oktober 2020 @ 11:28:46 #199
66444 Lord_Vetinari
pi_195709331
quote:

[..]

En het bewijs voor de stelling:
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 11:26 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

De NOS is niet neutraal. De meeste journalisten zijn links georiënteerd en ook al denk je dan objectief te berichten, de linkse voorkeur kan je niet verdoezelen. Maar fake news gaat me wat te ver.
pi_195709397
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 11:28 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

En het bewijs voor de stelling:
[..]

Waarom zou dat bewijs zijn voor de stelling? De NOS is politiek correct en politieke correctheid is niet neutraal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')