abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195673284
Wat een gestoorden lopen er toch rond. De één nog gekker dan de ander. Kunnen we die niet weer opsluiten in de gestichten waar ze vroeger zaten?
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 12:53:02 #52
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_195673296
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 12:51 schreef probeer het volgende:

[..]

En ik snap niet hoe dit relevant is in een topic over bedreiging.

Of wil je nou zeggen dat het belangrijk is dat we de motieven van de daders gaan doorgronden en aan de realiteit toetsen?
Ik heb begrepen dat bedrijven in het algemeen wel eens onhandige dingen doen. Conform dit topic zijn bedreigingen dan op zijn plaats. Goed om te weten.
pi_195673335
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 12:53 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Ik heb begrepen dat bedrijven in het algemeen wel eens onhandige dingen doen. Conform dit topic zijn bedreigingen dan op zijn plaats. Goed om te weten.
Ik ben vooral benieuwd of Red en co dit soort 'laten we eens kijken of de daders wellicht een punt hebben' denken ook gaan etaleren in topics over andere criminaliteit.

Dat we straks een topic krijgen waarin Red zijn best doet de beweegredenen van allochtone tieners die met een machete iemand beroven, te willen doorgronden en begrijpen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_195673494
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 12:48 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Dat ze 'wit' i.p.v. 'blank' gebruiken is een voorbeeld van racisme?

Mijn god. :D
Het was juist de bedoeling de connotatie achter blanke mensen minder positief te laten klinken. De positie associatie te elimineren die bij de blanke huidskleur hoort.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_195673583
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 12:55 schreef probeer het volgende:

[..]

Ik ben vooral benieuwd of Red en co dit soort 'laten we eens kijken of de daders wellicht een punt hebben' denken ook gaan etaleren in topics over andere criminaliteit.

Dat we straks een topic krijgen waarin Red zijn best doet de beweegredenen van allochtone tieners die met een machete iemand beroven, te willen doorgronden en begrijpen.
Ik snap het niet hoor waar je naar toe wil.
Maar je hebt zelf ook in het vorige deel meegepost dus veronderstel dat je wel gelezen hebt dat ik een duidelijke grens trek bij geweld.

Nogmaals, ik vind de stenen niet te begrijpen, de middelvinger wel.
1947-2016
pi_195673595
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 12:51 schreef probeer het volgende:

[..]

En ik snap niet hoe dit relevant is in een topic over bedreiging.

Of wil je nou zeggen dat het belangrijk is dat we mogelijke motieven van de daders gaan doorgronden en aan de realiteit toetsen?

Dat 'proberen te begrijpen' zie ik je toch bij andere criminelen niet echt doen, of zit ik er dan naast?
Als je de tekst vanuit die hoofdredacteur van de NOS hebt gelezen...

Dan zie je dat hij spreekt over het klimaat georkestreerd door o.a. Baudet en dat betreffende hoofdredacteur nog net niet zegt dat de NOS de objectiviteit zelve is en alle tegenspraak komt van complotgekkies.

Dus dat is nogal interessant discussievoer, vandaar dan dit onderwerp ook deze kant op is 'breder getrokken'
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 13:11:41 #57
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_195673611
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 13:04 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Het was juist de bedoeling de connotatie achter blanke mensen minder positief te laten klinken. De positie associatie te elimineren die bij de blanke huidskleur hoort.
Lijkt me dan dat dat in stand houden eerder voor de term racisme in aanmerking komt dan andersom.
pi_195673632
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 13:11 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Lijkt me dan dat dat in stand houden eerder voor de term racisme in aanmerking komt dan andersom.
Want positief zijn over alle verschillende kleuren en smaken is discriminerend op gronde van ras?
Je bent me kwijt.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_195673654
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 09:03 schreef Qarrad het volgende:
Dat überhaupt het gedrag van de NOS benoemd moet worden ("Maar ik praat dit niet goed hoor") terwijl het probleem agressie tegen hun journalisten is...

Ik krijg flashbacks naar Charlie Hebdo waar er ook hordes mensen waren die die moorden niet vonden kunnen maar wat ze toch allemaal getekend hadden bij Charlie...

Vrijheid van meningsuiting en persvrijheid, klaar. Ik ga toch ook niet bij Viruswaanzinnigen door de brievenbus pissen?
Ja hoor, vergoeilijk islamitische terreur en de fatwa's/moorden die volgen op het afbeelden van de profeet maar. Echt vergelijkbaar met individuele malloten die in het verkeer levensgevaarlijke manouvres uithalen inderdaad. (Die richten ook scholen op waarin ze hun kinderen leren dat dat een heilig goed/opdracht is. :') )

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 12:26 schreef Oostwoud het volgende:
Het zal vast geldig zijn voor die mensen. Het ging er echter om of Zwarte Piet een groot maatschappelijk debat was voordat Gario en Simons aan mochten schuiven bij DWDD en soortgelijke programma's.
Tja maar dat vanuit ledenomroepen met een duidelijke signatuur, subjectiviteit en activisme komen dat vind ik persoonlijk niet zo'n probleem, sterker nog dat zou je aan kunnen merken als taak bij uitstek voor hen.

De NOS daarentegen zou gewoon zoveel mogelijk objectief nieuws moeten verslaan, dus geen divibase, geen divibokaal, geen extreem-links politiek gemotiveerd jargon (newspeak) en al helemaal geen drijvende kracht zijn achter het afschaffen van volkscultuur vanuit de eigen politieke overtuiging. Wil je dat wel? Word dan een ledenomroep en laat alle journalistieke pretenties en de vergoeding die met je serieuze journalistieke taakstelling komt vallen. :W
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 13:14:55 #60
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_195673663
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 13:13 schreef ludovico het volgende:

[..]

Want positief zijn over alle verschillende kleuren en smaken is discriminerend op gronde van ras?
Je bent me kwijt.
Nee, positief zijn over het een en niet over het ander.
pi_195673665
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 13:11 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Blanke mensen mag niet positief gebracht worden. Dat wringt bij de meesten.
1947-2016
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 13:17:04 #62
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_195673696
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 13:15 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Blanke mensen mag niet positief gebracht worden. Dat wringt bij de meesten.
Waarmee je het punt van de NOS onderschrijft.
pi_195673700
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 13:14 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Nee, positief zijn over het een en niet over het ander.
Dus blank is positief en zwart of donker is niet positief?
Wie is hier nou de racist?
pi_195673746
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 12:28 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Het zou juist sjiek geweest zijn om het niet aan te laten komen op gedoe door gewoon eerder te luisteren en bij te sturen.
Goed idee, laten we dat ook doen voor de anti-vaccingekkies, de graancirkelgekkies en de holle aarde-gekkies.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_195673883
Wat een ophef weer, middelvingers, weg blokkeren, afsnijden, gut o gut wat een ellende. Hoe is dat erger dan het feit dat de NOS (en veel andere media) niet meer in wijken zoals de Schilderswijk kan komen? Hoe is dat erger dan die bedreigingen, geweldsexplosies of zelfs overvallen van tv ploegen van de NOS als ze onder bedreiging apparatuur moeten afgeven? Waar was die politieke, en ook de verontwaardiging bij enkele users hier toen? Waar is die massale verontwaardiging als iemand van Geenstijl of Dennis Schouten weer wat klappen moet incasseren? Kan mij herinneren dat er dan heel wat andere meningen waren.

Daarnaast hebben we het hier op papier over journalisten, maar in de praktijk zijn het gewoon activisten, degene die dat blijft ontkennen moet misschien nog eens een keer met de divibokaal om de oren geslagen worden. Waarmee ik geweld niet goed praat, want geweld is altijd not done, aan welk kamp dat dan ook gericht is. Hoewel in mijn ogen en vanuit mijn perspectief de NOS van hetzelfde niveau als de propaganda van Goebbels en we weten allemaal dat enkele users hier geweld tegen nazi's altijd goedkeuren en zelfs aanmoedigen, maar ja natuurlijk alleen bij de mensen die zij als nazi bestempelen.

Ik wacht dan ook met smart op de uitkomsten van de aangiftes, hoewel ik nergens lees dat die al gedaan zijn, toch apart na zoveel bedreigingen? Maar het zal niets uitmaken, het zaadje is weer geplant en dat zag ik gisteren alweer aankomen. Want de argumenten voor de komende periode zijn weer zeer makkelijk in te vullen, geef je kritiek op de NOS dan ben je voor geweld of creëer je een gewelddadig klimaat jegens de journalistiek. Immers voorbeelden genoeg hoe die tactieken al jaren worden gehanteerd om kritiek in te dammen, en laat de NOS daar nu juist steeds vaker onder gebukt gaan, kritiek.
pi_195673970
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 13:17 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Waarmee je het punt van de NOS onderschrijft.
In tegendeel.

Dat is je eigen interpretatie van mijn post. Smerig om woorden in iemands' mond te leggen om je eigen punt te maken.
1947-2016
pi_195674001
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 13:27 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Waar is die massale verontwaardiging als iemand van Geenstijl of Dennis Schouten weer wat klappen moet incasseren?
Oew goeie.
Of die dame die aanwezig was bij een protest in de schilderswijk.

Dat was allemaal uitlokking kan ik mij herinneren.
1947-2016
pi_195674016
quote:
Kan mij herinneren dat er dan heel wat andere meningen waren.
Ik vertrouw zo langzamerhand 1/5e meest links radicale mensen niet meer vanwege dit soort hypocrisie / opportunisme.
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 13:38:38 #69
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_195674086
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 13:14 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

drijvende kracht zijn achter het afschaffen van volkscultuur vanuit de eigen politieke overtuiging.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_195674163
quote:
Wat een ophef weer, middelvingers, weg blokkeren, afsnijden, gut o gut wat een ellende. Hoe is dat erger dan het feit dat de NOS (en veel andere media) niet meer in wijken zoals de Schilderswijk kan komen? Hoe is dat erger dan die bedreigingen, geweldsexplosies of zelfs overvallen van tv ploegen van de NOS als ze onder bedreiging apparatuur moeten afgeven? Waar was die politieke, en ook de verontwaardiging bij enkele users hier toen? Waar is die massale verontwaardiging als iemand van Geenstijl of Dennis Schouten weer wat klappen moet incasseren? Kan mij herinneren dat er dan heel wat andere meningen waren.

Daarnaast hebben we het hier op papier over journalisten, maar in de praktijk zijn het gewoon activisten, degene die dat blijft ontkennen moet misschien nog eens een keer met de divibokaal om de oren geslagen worden. Waarmee ik geweld niet goed praat, want geweld is altijd not done, aan welk kamp dat dan ook gericht is. Hoewel in mijn ogen en vanuit mijn perspectief de NOS van hetzelfde niveau als de propaganda van Goebbels en we weten allemaal dat enkele users hier geweld tegen nazi's altijd goedkeuren en zelfs aanmoedigen, maar ja natuurlijk alleen bij de mensen die zij als nazi bestempelen.

Ik wacht dan ook met smart op de uitkomsten van de aangiftes, hoewel ik nergens lees dat die al gedaan zijn, toch apart na zoveel bedreigingen? Maar het zal niets uitmaken, het zaadje is weer geplant en dat zag ik gisteren alweer aankomen. Want de argumenten voor de komende periode zijn weer zeer makkelijk in te vullen, geef je kritiek op de NOS dan ben je voor geweld of creëer je een gewelddadig klimaat jegens de journalistiek. Immers voorbeelden genoeg hoe die tactieken al jaren worden gehanteerd om kritiek in te dammen, en laat de NOS daar nu juist steeds vaker onder gebukt gaan, kritiek.
Goed betoog. 10/10

Je krijgt een 5.0 voor Nederlands want verkeerde politieke ideologie.
pi_195674227
quote:
Daarnaast hebben we het hier op papier over journalisten, maar in de praktijk zijn het gewoon activisten, degene die dat blijft ontkennen moet misschien nog eens een keer met de divibokaal om de oren geslagen worden.
Ik ontken.... roep je nu op mij te mishandelen?
Journalisten die betaald worden, zijn professionals.
Je hebt nu met internet veel burgerjournalisten, niet betaald en velen zijn activisten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 16-10-2020 13:58:36 ]
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 13:59:24 #72
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_195674459
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 13:32 schreef Red_85 het volgende:

[..]

In tegendeel.

Dat is je eigen interpretatie van mijn post. Smerig om woorden in iemands' mond te leggen om je eigen punt te maken.
De NOS poogt juist minder onderscheid te maken door neutraler woorden te gebruiken.
pi_195674556
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 13:59 schreef Poem_ het volgende:

[..]

De NOS poogt juist minder onderscheid te maken door neutraler woorden te gebruiken.
'Witte' is allerminst een neutraal woord.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_195674571
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 13:43 schreef ludovico het volgende:

[..]

Goed betoog. 10/10

Je krijgt een 5.0 voor Nederlands want verkeerde politieke ideologie.
1947-2016
pi_195674600
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 13:47 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik ontken.... roep je nu op mij te mishandelen?
Journalisten die betaald zijn, zijn professionals.
Je hebt nu met internet veel burgerjournalisten, zijn niet betaald en velen zijn activisten.
Zodra je de titel "journalist" mag dragen wilt dat niet zeggen dat je roomser bent dan de Paus of dat je een vrijkaart hebt in de samenleving. Neutraliteit is ver te zoeken bij de NOS, misschien eens hand in eigen boezem steken en zich afvragen of daar niet veel van de kritiek door ontstaat. Maar het is natuurlijk altijd makkelijker om naar anderen te wijzen, vooral als dat in een bepaalde agenda past.

De NOS heeft nog altijd minder te vrezen ten midden van een boerenprotest of een Pegida mars dan dat ze moeten vrezen zodra ze hun gezicht in bijvoorbeeld de Schilderswijk laten zien.

Zelfs nu met deze ophef over het zogenaamde "geweld" tegen NOS journalisten bespeur ik een zeer gekleurde mening.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')