abonnement Unibet Coolblue
pi_193779277
Welkom bij Het Hardlooptopic! Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat. Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen!

>> Ben je fervent Strava gebruiker? Join de Fok! Hardlopers club

SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer? :)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: 2020 Challenge
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: PRs bijhouden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Divers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Blogs van enkele vaste posters
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nieuw deel, nieuwe kansen!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  donderdag 25 juni 2020 @ 10:15:33 #2
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_193779285
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 10:14 schreef La_Tramposa het volgende:
Maar het hoeft dus ook niet meer tijdens sporten he.. Dat werd gisteren aangekondigd.
Vanaf 1 juli :P
  Forum Admin donderdag 25 juni 2020 @ 10:21:45 #3
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_193779342
Ben benieuwd hoe alles zich gaat ontvouwen. Volgens mij zijn de eerste evenementen zo'n beetje pas in september die nog niet zijn afgelast. Ben ook wel toe aan een loopje na een pr op de 5 en op de 10 recentelijk.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_193779370
Ik weet niet welke wedstrijden nog op korte termijn iets kunnen opzetten. Het zou leuk zijn als in ieder geval de verenigingsloopjes weer door kunnen gaan.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_193779387
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 10:24 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik weet niet welke wedstrijden nog op korte termijn iets kunnen opzetten. Het zou leuk zijn als in ieder geval de verenigingsloopjes weer door kunnen gaan.
Ja, ik hoop het heel erg.
En ik ben benieuwd naar bijvoorbeeld de marathon van Eindhoven. Die hebben namelijk nooit gezegd dat het niet door gaat.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_193779532
quote:
99s.gif Op donderdag 25 juni 2020 10:25 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Ja, ik hoop het heel erg.
En ik ben benieuwd naar bijvoorbeeld de marathon van Eindhoven. Die hebben namelijk nooit gezegd dat het niet door gaat.
Leuk je gaat weer een marathon lopen. ^O^
  donderdag 25 juni 2020 @ 10:45:33 #7
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_193779665
quote:
99s.gif Op donderdag 25 juni 2020 10:25 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Ja, ik hoop het heel erg.
En ik ben benieuwd naar bijvoorbeeld de marathon van Eindhoven. Die hebben namelijk nooit gezegd dat het niet door gaat.
Stiekem zou ik die ook wel weer willen lopen. Het is nog mogelijk, qua trainingsarbeid. Knieen kunnen het ook weer aan inmiddels.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_193780535
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 10:14 schreef La_Tramposa het volgende:
Maar het hoeft dus ook niet meer tijdens sporten he.. Dat werd gisteren aangekondigd.
Er staat: "Bij contactsporten zoals voetbal hoeft geen afstand te worden gehouden."
Hardlopen is geen contactsport en bij het lopen in groepen is de duur van minder dan 1,5 m afstand al gauw veel langer dan bij voetbal. Ik vind het nog niet duidelijk.
pi_193780751
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 11:43 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Er staat: "Bij contactsporten zoals voetbal hoeft geen afstand te worden gehouden."
Hardlopen is geen contactsport en bij het lopen in groepen is de duur van minder dan 1,5 m afstand al gauw veel langer dan bij voetbal. Ik vind het nog niet duidelijk.
Je moet ook alleen de officiële stukken lezen: https://www.rijksoverheid(...)15-meter-blijft-norm

Superduidelijk. wordt niet eens meer over contactsporten gesproken. Gewoon alle sporten.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_193780837
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 10:24 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik weet niet welke wedstrijden nog op korte termijn iets kunnen opzetten. Het zou leuk zijn als in ieder geval de verenigingsloopjes weer door kunnen gaan.
Nu mag het misschien wel, maar dan nog moeten gemeenten vergunningen afgeven, die gaan dan wel speciale voorzorgsmaatregelen vragen en het duurt zomaar 6 weken voor zoiets binnen is. Ik verwacht dus pas dat evenementen door kunnen gaan vanaf eind augustus misschien.
Whatever...
pi_193780992
quote:
2s.gif Op donderdag 25 juni 2020 10:45 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Stiekem zou ik die ook wel weer willen lopen. Het is nog mogelijk, qua trainingsarbeid. Knieen kunnen het ook weer aan inmiddels.
Heb begrepen dat er een heel saai industrieel stuk in zit met weinig publiek.

Na Amsterdam staat nu Rotterdam bovenaan m'n lijstje.
De droom is om ooit Berlijn en New York te doen :) vooral die laatste O+
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_193781020
quote:
7s.gif Op donderdag 25 juni 2020 12:05 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Heb begrepen dat er een heel saai industrieel stuk in zit met weinig publiek.

Na Amsterdam staat nu Rotterdam bovenaan m'n lijstje.
De droom is om ooit Berlijn en New York te doen :) vooral die laatste O+
Valt wel mee, de eerste 10km is redelijk industrieel, maar dan is het ook nog vrij druk en ben je net begonnen. Eindhoven is een prachtig en snel parcours. Het laatste stuk door Stratum's eind is wel lastig, met al die bochten zie je de finish pas 50 meter van tevoren en dat is niet echt chill als je er al 42 hebt gelopen, en je loopt het laatste stuk over klinkers. Maar ook wel weer gezellig daar.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_193781161
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 12:07 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Valt wel mee, de eerste 10km is redelijk industrieel, maar dan is het ook nog vrij druk en ben je net begonnen. Eindhoven is een prachtig en snel parcours. Het laatste stuk door Stratum's eind is wel lastig, met al die bochten zie je de finish pas 50 meter van tevoren en dat is niet echt chill als je er al 42 hebt gelopen, en je loopt het laatste stuk over klinkers. Maar ook wel weer gezellig daar.
Stratumseind zal, vanwege de 1,5 meter nagenoeg leeg moeten zijn, schat ik zo in.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_193781186
quote:
99s.gif Op donderdag 25 juni 2020 11:54 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Je moet ook alleen de officiële stukken lezen: https://www.rijksoverheid(...)15-meter-blijft-norm

Superduidelijk. wordt niet eens meer over contactsporten gesproken. Gewoon alle sporten.
Maar er staat ook: "De regel is dat iedereen 1,5 meter afstand houdt. Maar in sommige situaties is dat niet mogelijk en mag de 1,5 meter tijdelijk worden losgelaten. Het gaat om:"

En dan worden sporters genoemd (binnen en buiten).

Punt is dat het bij hardlopen in groepen vrij goed mogelijk is en sinds 1 juni al getracht werd.

Deze lijst zou bijvoorbeeld inhouden dat ik altijd 1,5 m afstand moet houden van d'n wyccie omdat we niet tot één huishouden horen, tenzij ik met haar ga hardlopen.

Ik denk dat het onmogelijk is om een 100% duidelijke lijst te maken, dus ik doe wat mijzelf verstandig en haalbaar lijkt. D.w.z. ik hoef niet zo nodig naar drukke plekken, naar het buitenland (en al helemaal niet met het vliegtuig) en blijf proberen om bij clubtrainingen iets van afstand te houden.
pi_193781430
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 12:17 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Maar er staat ook: "De regel is dat iedereen 1,5 meter afstand houdt. Maar in sommige situaties is dat niet mogelijk en mag de 1,5 meter tijdelijk worden losgelaten. Het gaat om:"

En dan worden sporters genoemd (binnen en buiten).

Punt is dat het bij hardlopen in groepen vrij goed mogelijk is en sinds 1 juni al getracht werd.

Deze lijst zou bijvoorbeeld inhouden dat ik altijd 1,5 m afstand moet houden van d'n wyccie omdat we niet tot één huishouden horen, tenzij ik met haar ga hardlopen.

Ik denk dat het onmogelijk is om een 100% duidelijke lijst te maken, dus ik doe wat mijzelf verstandig en haalbaar lijkt. D.w.z. ik hoef niet zo nodig naar drukke plekken, naar het buitenland (en al helemaal niet met het vliegtuig) en blijf proberen om bij clubtrainingen iets van afstand te houden.
https://twitter.com/Mitch(...)845053849601/photo/1

Er zijn zowel voor als na 1 juni nauwelijks besmettingen geweest via sportclubs, en dan zijn hardloopgroepen nog slechts 1 van de vele mogelijkheden. Ik denk dat lopen in een groep echt wel veilig is, misschien zal je niet altijd 1,5 meter afstand houden maar je loopt ook niet echt snel op 15cm afstand van iemand's gezicht, zelfs als je daar pre-corona niet op zou letten. Dan ga je namelijk op je bek. Zelfs als ik in een treintje uit de wind wil lopen op de baan zit daar al snel een meter tussen.

Bij wedstrijden moeten ze denk ik iets regelen met veel verschillende startvakken op geschatte eindtijd, en dan pas 1 minuut van tevoren het startvak in of zo.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_193781459
quote:
99s.gif Op donderdag 25 juni 2020 12:16 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Stratumseind zal, vanwege de 1,5 meter nagenoeg leeg moeten zijn, schat ik zo in.
En het publiek mag niet schreeuwen haha..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_193781660
Een zangkoor mag dan weer wel, mits anderhalve meter :D
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_193782014
Ik moest daar echt het hardst om lachen van alles. Voetbalsupporters mogen wel naar het stadion, maar niet zingen of schreeuwen. Succes. Ik weet niet welke wereldvreemde ambtenaar dit bedacht heeft.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  donderdag 25 juni 2020 @ 13:26:06 #19
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_193782073
Ah, update van Amsterdam. Ze weten het zelf ook niet zo goed, dus ze gaan maar uit van doorgaan en mocht het toch afgelast worden, blijft de inschrijving geldig voor volgend jaar.

Gericht trainen dan maar. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_193782718
quote:
99s.gif Op donderdag 25 juni 2020 13:22 schreef mosselmossel het volgende:
Ik moest daar echt het hardst om lachen van alles. Voetbalsupporters mogen wel naar het stadion, maar niet zingen of schreeuwen. Succes. Ik weet niet welke wereldvreemde ambtenaar dit bedacht heeft.
De situatie waarin we nu al een paar maanden zitten is ook uitermate wereldvreemd. We hebben dit nog nooit meegemaakt en veel dingen weten we nog niet. Wat er nu gebeurt is dat er gekeken wordt hoe bijvoorbeeld voetbalwedstrijden met publiek weer door zouden kunnen gaan.

Misschien is het te naīef om te veronderstellen dat voetbalsupporters hun emoties niet in bedwang kunnen houden (juichen, vloeken, tieren, spugen), maar dat dacht ik ook toen ons verzocht werd om afstand te houden en in de rij te staan voor supermarkten. Het was best opmerkelijk hoeveel mensen zich daar aan gehouden hebben.

Ook voor hardloopwedstrijden zullen dingen bedacht worden om ze toch weer door te kunnen laten gaan, op een manier waarvan we misschien zullen denken dat het niet werkt, maar omdat mensen graag willen zullen ze ook graag meewerken.
pi_193783372
Breda is iig al geannuleerd en die zullen nu wellicht balen van hun alternatieve virtuele variant. Zal weinig animo voor zijn als je ook echte wedstrijden kunt lopen dan. Regionaal loopje na de zomervakantie is ook al voortijdig geannuleerd. Zonde want die dorpsloop voldeed qua publiek al zowat aan alle eisen. Honderd deelnemers per afstand is ook wel te overzien. Ik was daar vorig jaar tiende... dat zegt genoeg ;) In ook een schrijnend matige tijd (het was 30+ graden)

[ Bericht 1% gewijzigd door alpeko op 25-06-2020 15:35:49 ]
pi_193784103
quote:
99s.gif Op donderdag 25 juni 2020 13:22 schreef mosselmossel het volgende:
Ik moest daar echt het hardst om lachen van alles. Voetbalsupporters mogen wel naar het stadion, maar niet zingen of schreeuwen. Succes. Ik weet niet welke wereldvreemde ambtenaar dit bedacht heeft.
inderdaad wereldvreemd maar ook wel slim, want je geeft mensen wel de kans om te gaan en als men zich aan de regels houdt prima. Houdt men zich er niet aan ook geen ramp, zie de Dam en andere protesten. Mooie testcase om verder en sneller te versoepelen :P
Hoop dat Marathon Eindhoven ook kan doorgaan maar denk dat met de huidige burgemeester de regels erg streng gaan zijn en voetbal en evenementen pas als allerlaatste aan de beurt komen.
Ik hoop dat de freedom-trail toch minder virtueel door kan gaan dan ze in eerste instantie gepland hadden. Maar ook dat is erg afhankelijk van de gemeente en regio aangezien die het beleid bepalen aan de hand van deze richtlijnen......
Sono bello, sono sano, sono Palermitano!
pi_193784218
Voor de mensen die zondag 5 juli alsnog de Rotterdam Ekiden willen lopen, de Rotterdam Marathondeelnemers Groep op Facebook organiseert er eentje op de manier zoals wij het ook (ongeveer) gedaan hebben in april j.l.: https://rotterdammarathon(...)TUAL-EKIDEN-2020.pdf
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 25 juni 2020 @ 15:48:35 #24
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193784359
Ik heb ook wel zin in loopjes waar gewoon gezegd wordt dat het wel (of niet) doorgaat. De trail in Ermelo lijkt me steeds interessanter (september dacht ik) en ik begin ook steeds meer te neigen naar een poging op 23km. Gewoon relatief rustig lopen en vooral genieten van de omgeving lijkt me wel erg gaaf.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_193785145
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 15:32 schreef ser het volgende:

Ik hoop dat de freedom-trail toch minder virtueel door kan gaan dan ze in eerste instantie gepland hadden. Maar ook dat is erg afhankelijk van de gemeente en regio aangezien die het beleid bepalen aan de hand van deze richtlijnen......
Zo virtueel is deze toch niet? Je hebt alleen tot het einde van het jaar de tijd om hem te lopen en geen verzorgingsposten onderweg. Maar wel het normale parcours.
pi_193785250
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 15:48 schreef heywoodu het volgende:
Ik heb ook wel zin in loopjes waar gewoon gezegd wordt dat het wel (of niet) doorgaat. De trail in Ermelo lijkt me steeds interessanter (september dacht ik) en ik begin ook steeds meer te neigen naar een poging op 23km. Gewoon relatief rustig lopen en vooral genieten van de omgeving lijkt me wel erg gaaf.
Die heeft een leuk parcours!
Vorig jaar liepen corniel, Maraca en ik de 25 km en Jero de 8. Ze hebben blijkbaar dit jaar de afstanden wat aangepast.
pi_193786746
Nou, ik moet er met deze hitte even niet aan denken. Ben vanochtend even een rondje gaan doen, temperatuur viel toen nog mee. Maar echt weer om te presteren is het niet. Fietsen ging gisterenavond stukken beter!
Whatever...
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 25 juni 2020 @ 18:47:45 #28
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193787080
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 16:34 schreef McTwente het volgende:

[..]

Die heeft een leuk parcours!
Vorig jaar liepen corniel, Maraca en ik de 25 km en Jero de 8. Ze hebben blijkbaar dit jaar de afstanden wat aangepast.
Ik heb alleen nog nooit een trail gelopen (nou ja, de 5km nieuwjaarsloop in Hulshorst dit jaar ging wel grotendeels over onverhard), dus het is lastig inschatten wat ik in Ermelo qua afstand aan zou kunnen dan :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 25 juni 2020 @ 18:56:33 #29
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193787201
Oh en een wellicht wat dommige doch belangrijke vraag voortkomend uit mijn gebrek aan trailervaring: loop je onderweg constant de weg te zoeken of staat dat duidelijk genoeg aangegeven in het bos? :+

In hoeverre is het, buiten uiteraard de ondergrond, anders dan een loop op de weg?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_193787239
Gisteren na een flinke hooikoortstaanval (nog even gauw het lange gras voor het huis maaien met de zitmaaier, domdomdom als je pilletjes ook net 2 dagen op zijn) nog even een rondje gedaan.
Dat ging gelukkig ook helemaal nergens naar. :)
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_193787458
Wat hebben jullie in je horloge geselecteerd als satelliet?
Ik kan kiezen tussen GPS, GPS met GLONASS en GPS met Galileo. Laatstgenoemde heb ik al sinds enige tijd aan staan, maar ik merk echt een drop in snelheid zodra ik onder bomen ren, dus ik vraag me af of deze combinatie wel de beste satelliet dekking geeft?
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_193787564
quote:
7s.gif Op donderdag 25 juni 2020 19:14 schreef Neo-Mullen het volgende:
Wat hebben jullie in je horloge geselecteerd als satelliet?
Ik kan kiezen tussen GPS, GPS met GLONASS en GPS met Galileo. Laatstgenoemde heb ik al sinds enige tijd aan staan, maar ik merk echt een drop in snelheid zodra ik onder bomen ren, dus ik vraag me af of deze combinatie wel de beste satelliet dekking geeft?
Ik merk bij iedere combinatie onder bomen een afname van snelheid.
  Forum Admin donderdag 25 juni 2020 @ 19:21:18 #33
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_193787568
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 18:56 schreef heywoodu het volgende:
Oh en een wellicht wat dommige doch belangrijke vraag voortkomend uit mijn gebrek aan trailervaring: loop je onderweg constant de weg te zoeken of staat dat duidelijk genoeg aangegeven in het bos? :+

In hoeverre is het, buiten uiteraard de ondergrond, anders dan een loop op de weg?
Ik loop vrij snel verkeerd. Ik ben dan ook geen geoefende trailloper.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_193787606
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 19:21 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Ik merk bij iedere combinatie onder bomen een afname van snelheid.
Hoe kan dat eigenlijk? De route lijkt(?) ie namelijk wel goed te detecteren op de kaart. Dus signaal met een satelliet is er kennelijk wel. En als ie de juiste meters vastlegt, dan weet ie toch hoe snel je rent obv de tijd?
Cuz I'm Mr. Brightside
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 25 juni 2020 @ 19:27:08 #35
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193787651
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 19:21 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Ik merk bij iedere combinatie onder bomen een afname van snelheid.
Maar ook weer een toename (onrealistisch hoog) om het te compenseren als je onder de bomen vandaan bent? Want dat zie ik steeds :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 25 juni 2020 @ 19:27:27 #36
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193787655
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2020 19:21 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Ik loop vrij snel verkeerd. Ik ben dan ook geen geoefende trailloper.
Ik ben wel langzamer, dus heb wel hoop dat ik achter anderen aan kan lopen :D
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_193787659
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 16:29 schreef McTwente het volgende:

[..]

Zo virtueel is deze toch niet? Je hebt alleen tot het einde van het jaar de tijd om hem te lopen en geen verzorgingsposten onderweg. Maar wel het normale parcours.
klopt dat het wel het parcours is maar je mag zelf naar de Ginkelse hei komen en ook vanuit Arnhem centrum terug naar Papendal.....Zeker voor de 44KM zijn de VP's nuttig. Zou ook mijn 1e 'ultra' worden en dan zijn VP's en EHBO etc. wel handig. Ook niet uitgepijld en ik heb een horloge waar de route mooi op kan dus geen probleem maar heb je dat niet dan is dat wel balen...Dat is er nu allemaal niet. Ik ga even kijken hoe ik het aanvlieg, kan ook altijd de 28k doen die leip ik vorig jaar.
Heb mazzel dat er familie in Velp woont dus kan wel wat regelen met vervoer waarschijnlijk.
Alhoewel er misschien het één en ander mogelijk gaat zijn als de versoepelingen doorzetten. Zo massaal is de loop niet en starten deden ze toch al in kleine groepen ivm sfeer etc.

@heywoodu als het niet teveel hoogteverschil heeft en dat is er denk ik niet in Ermelo dan kan je een 23 km trail wel vergelijken met een HM op tempo. Voordeel van trail is dat vaak de snelheid ondergeschikt is (tenzij er doorkomst tijden zijn ivm sluiten parcours) tempo zal dus lager liggen maar wel wat zwaarder doordat de ondergrond ongelijk is.
De weg kan helemaal goed uitgepijld zijn maar een gpx op je horloge kan ook wel handig zijn mocht er een pijl weg (gehaald) zijn. En sommige zijn helemaal niet uitgepijld.

quote:
7s.gif Op donderdag 25 juni 2020 19:14 schreef Neo-Mullen het volgende:
Wat hebben jullie in je horloge geselecteerd als satelliet?
Ik kan kiezen tussen GPS, GPS met GLONASS en GPS met Galileo. Laatstgenoemde heb ik al sinds enige tijd aan staan, maar ik merk echt een drop in snelheid zodra ik onder bomen ren, dus ik vraag me af of deze combinatie wel de beste satelliet dekking geeft?
Ik heb GPS heb ook GLONASS en Galilieo aangehad met de 4uskamp maar maakt weinig verschil hier. Batterij is wel sneller leeg en GPS is accuraat genoeg voor mij.
Sono bello, sono sano, sono Palermitano!
  Forum Admin donderdag 25 juni 2020 @ 19:31:22 #38
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_193787695
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 19:27 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ik ben wel langzamer, dus heb wel hoop dat ik achter anderen aan kan lopen :D
Zo ben ik ook wel eens blind achter mensen aan gelopen die dus niet in de wedstrijd zaten, wat me 500m extra kostte.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 25 juni 2020 @ 19:41:48 #39
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193787839
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 19:27 schreef ser het volgende:

@:heywoodu als het niet teveel hoogteverschil heeft en dat is er denk ik niet in Ermelo dan kan je een 23 km trail wel vergelijken met een HM op tempo. Voordeel van trail is dat vaak de snelheid ondergeschikt is (tenzij er doorkomst tijden zijn ivm sluiten parcours) tempo zal dus lager liggen maar wel wat zwaarder doordat de ondergrond ongelijk is.
De weg kan helemaal goed uitgepijld zijn maar een gpx op je horloge kan ook wel handig zijn mocht er een pijl weg (gehaald) zijn. En sommige zijn helemaal niet uitgepijld.

Ja dit verbaasde me een beetje: op de 23km is de start vanaf 11u en de finish tot 17u, in theorie dus maximaal zes uur de tijd. Op de 30km is de start pas om 12u en de finish al op z'n laatst om 16u, dus dan heb je twee uur minder voor een zeven kilometer langer afstand? :?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_193789446
3000m bij 28 graden en harde wind in 11.24, niet zo stoer als de vieruskampers natuurlijk maar ik ben er toch blij mee!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_193789495
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 21:24 schreef La_Tramposa het volgende:
3000m bij 28 graden en harde wind in 11.24, niet zo stoer als de vieruskampers natuurlijk maar ik ben er toch blij mee!
Dat is 3:47 per km :o
De tering zeg dat doe ik je niet na :D knappe prestatie!

Zojuist 12km in 1:02 gelopen en ging kapot. Ben er achter gekomen dat een biertje vooraf je prestatie geen goed doet. Ook al zit er een uurtje of 2 tussen :P

[ Bericht 7% gewijzigd door Neo-Mullen op 25-06-2020 21:32:10 ]
Cuz I'm Mr. Brightside
  donderdag 25 juni 2020 @ 21:34:41 #42
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_193789693
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 21:24 schreef La_Tramposa het volgende:
3000m bij 28 graden en harde wind in 11.24, niet zo stoer als de vieruskampers natuurlijk maar ik ben er toch blij mee!
Niet zo stoer? Poeh zeg wat een tempo en dat in dit weer
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 25 juni 2020 @ 21:35:25 #43
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193789710
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 21:24 schreef La_Tramposa het volgende:
3000m bij 28 graden en harde wind in 11.24, niet zo stoer als de vieruskampers natuurlijk maar ik ben er toch blij mee!
"Niet zo stoer" _O-
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_193789772
Dat je dat hier durft te posten L_T. Ik neem aan dat je het logje wel op private zet, uit schaamte?
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 25 juni 2020 @ 21:39:04 #45
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193789792
Ik wil lopen bij (bijna/ongeveer) 30 graden wel proberen morgen, maar niet omdat het 'moet'. Ik 'moet' nog 12km deze week, morgen en zaterdag, dus ik ga morgenochtend voor het werk mijn 6km maar alvast rustig doen en dan zie ik na het werk wel of ik het bij dat warme weer eens wil proberen, gewoon om te kijken hoe het voelt :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_193789837
quote:
7s.gif Op donderdag 25 juni 2020 19:24 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Hoe kan dat eigenlijk? De route lijkt(?) ie namelijk wel goed te detecteren op de kaart. Dus signaal met een satelliet is er kennelijk wel. En als ie de juiste meters vastlegt, dan weet ie toch hoe snel je rent obv de tijd?
Als het signaal slechter wordt dan krijg je grotere afwijkingen, waardoor het horloge denkt dat je minder ver gelopen hebt, dan je daadwerkelijk hebt. Als je voorbij de bomen bent dan wordt de meting nauwkeuriger, als je laatste meetpunt dan toevallig te ver naar achteren lag, dan krijg je het effect dat je ineens sneller lijkt dan je bent.
pi_193790025
Ik moest 1000jes lopen, wat veel te lange intervallen zijn met deze temperaturen. En dan ook nog 3 van de 4 op gras. Maar we moesten ze op 5000-tempo lopen en mijn 5000-tempo ligt niet zo hoog, dus ik dacht “lekker hobbelen”.

Maar ondanks de warmte en het gras liep ik alleen de eerste boven de 4 minuten. Die 5k sub 20 in 2020 is dan misschien mogelijk toch nog haalbaar, als er in het najaar nog wat wedstrijdjes zijn. Al ben ik nu vooral leeg. En warm.
  Redactie Sport donderdag 25 juni 2020 @ 22:35:35 #48
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_193790984
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 18:56 schreef heywoodu het volgende:
Oh en een wellicht wat dommige doch belangrijke vraag voortkomend uit mijn gebrek aan trailervaring: loop je onderweg constant de weg te zoeken of staat dat duidelijk genoeg aangegeven in het bos? :+

In hoeverre is het, buiten uiteraard de ondergrond, anders dan een loop op de weg?
Als het goed is staat het goed aangegeven. En ach, anders verdwaal je, kijk je achterom en loopt er ineens nog een FOK!ker de verkeerde kant op... :+
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_193791943
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 18:56 schreef heywoodu het volgende:
Oh en een wellicht wat dommige doch belangrijke vraag voortkomend uit mijn gebrek aan trailervaring: loop je onderweg constant de weg te zoeken of staat dat duidelijk genoeg aangegeven in het bos? :+

In hoeverre is het, buiten uiteraard de ondergrond, anders dan een loop op de weg?
Volgens mij stond de route daar prima aangegeven. En als je met anderen loopt wordt het ook al makkelijker, zolang er wat mensen goed op de bordjes letten.
pi_193796087
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 21:24 schreef La_Tramposa het volgende:
3000m bij 28 graden en harde wind in 11.24, niet zo stoer als de vieruskampers natuurlijk maar ik ben er toch blij mee!
En terecht. Lekker tempo!
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 26 juni 2020 @ 10:57:25 #51
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193797693
Zo, om 7 uur vertrokken en nog voor het werk al 6.5km afgewerkt. Nog 5km 'nodig' deze week, dat moet morgen tussen de eventuele buien door wel lukken en misschien ga ik het vanavond zelfs rustig proberen :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_193798598
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 19:41 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ja dit verbaasde me een beetje: op de 23km is de start vanaf 11u en de finish tot 17u, in theorie dus maximaal zes uur de tijd. Op de 30km is de start pas om 12u en de finish al op z'n laatst om 16u, dus dan heb je twee uur minder voor een zeven kilometer langer afstand? :?
Vaak is de start gespreid en afhankelijk van de route de korte eerder of veel later om zo geen opstoppingen later op de singletracks te veroorzaken. Maar de finish is meestal wel op dezelfde tijd. Om welke loop gaat het dan kun je in de FAQ/reglementen kijken.

quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 21:24 schreef La_Tramposa het volgende:
3000m bij 28 graden en harde wind in 11.24, niet zo stoer als de vieruskampers natuurlijk maar ik ben er toch blij mee!
Zo dat doe ik je niet na hoor ook niet bij 15 graden ;)

Vanochtend ook even gelopen. Gisteren bloed gegeven en de dag erna heb ik vaak een wat hogere HR dus even 2 kilometer kijken hoe het gaat in de warmte maar flink schaduw kunnen vinden en nog 5 keer 500 meter op 5:00 min/km tempo gelopen en toen weer rustig naar huis gehobbeld. Toch weer 8.5 KM in de benen in net geen 50 minuten.
Sono bello, sono sano, sono Palermitano!
pi_193798667
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 11:55 schreef ser het volgende:

[..]

Vaak is de start gespreid en afhankelijk van de route de korte eerder of veel later om zo geen opstoppingen later op de singletracks te veroorzaken. Maar de finish is meestal wel op dezelfde tijd. Om welke loop gaat het dan kun je in de FAQ/reglementen kijken.
[..]

Zo dat doe ik je niet na hoor ook niet bij 15 graden ;)

Vanochtend ook even gelopen. Gisteren bloed gegeven en de dag erna heb ik vaak een wat hogere HR dus even 2 kilometer kijken hoe het gaat in de warmte maar flink schaduw kunnen vinden en nog 5 keer 500 meter op 5:00 min/km tempo gelopen en toen weer rustig naar huis gehobbeld. Toch weer 8.5 KM in de benen in net geen 50 minuten.
Thanks! Ik zou alle hardlopers overigens aanraden om plasmadonor te worden. Die zijn harder nodig dan bloeddonoren, en je kunt gelijk dezelfde dag weer lopen zonder problemen omdat je je bloedcellen weer terug krijgt, veel minder impact op de sportconditie!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_193799358
Ik was in de veronderstelling dat er meer vraag was naar volbloed. Maar ik heb niet zoveel last van het doneren paar (2) dagen rustig aan doen en alles lijkt weer normaal. Voor een langere loop of wedstrijd doe ik het niet dan stel ik het uit. Maar aangezien ik die toch niet veel doe en het doneren maar 4 of 5 keer per jaar is valt het voor mij wel mee.
Sono bello, sono sano, sono Palermitano!
pi_193808952
Ik blijf volbloeddonor, voor plasma stroomt mijn bloed niet snel genoeg.
En met plasma kun je meer doen, maar met volbloed kun je directer mensenlevens redden.

Ik had vorige week dinsdag gedoneerd en donderdag gelopen. Die intervallen gingen best prima. Daarna op vrijdag en zondag nog met Zwabber gelopen en dat voelde ook goed.

Maar gisteren had ik het heel erg zwaar, vooral ontzettend hijgen, ik ben steeds meer achterin de groep gaan lopen. Naarmate de zon meer zakte ging het wel beter (en ik hoefde minder boomwortels te ontwijken) en kon ik weer voorin lopen.
Vandaag heb ik een uurtje gefietst, op de stadsfiets, en kleine stukjes omhoog waren al een aanslag voor mijn benen, die verzuurden helemaal.
Ik presteer dus beter met een halve liter bloed minder dan bij 30 graden.

quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 21:24 schreef La_Tramposa het volgende:
3000m bij 28 graden en harde wind in 11.24, niet zo stoer als de vieruskampers natuurlijk maar ik ben er toch blij mee!
Poeh hee!!! _O_
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 26 juni 2020 @ 23:55:37 #56
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193809629
De tweede 6km in de loop van de middag was een stukje pittiger, maar ook wat sneller (onbewust). Niet echt lekker, dat lopen bij 30 graden :{
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_193813403
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 23:55 schreef heywoodu het volgende:
De tweede 6km in de loop van de middag was een stukje pittiger, maar ook wat sneller (onbewust). Niet echt lekker, dat lopen bij 30 graden :{
Je bent ook gek, ik heb gisteren nauwelijks hardlopers gezien. :D

Vanochtend bootcamp gedaan, het was KLAM. Ik wilde mijn shirt uitdoen, maar we moesten in de zandbak o.a. burpees doen en situps, dus toch maar mijn kleren aan gehouden. :P
pi_193815744
Wat een enthousiasme hier om te rennen met het warme weer. Ik ben afgelopen week in de ochtend wezen lopen. Beetje benauwd maar te doen. Ik ben wel wezen fietsen begin avond, warm, maar goede kleding en de rijwind helpen enorm.

Ik ben dus vandaag einde ochtend gaan lopen. Lang niet zo warm, 22 graden en aan het einde zelfs wat druppels regen. 10 km gedaan in 53:44, viel niet tegen.
Whatever...
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 27 juni 2020 @ 15:53:19 #59
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193815834
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 15:43 schreef Spanky78 het volgende:
Wat een enthousiasme hier om te rennen met het warme weer. Ik ben afgelopen week in de ochtend wezen lopen. Beetje benauwd maar te doen. Ik ben wel wezen fietsen begin avond, warm, maar goede kleding en de rijwind helpen enorm.

Ik ben dus vandaag einde ochtend gaan lopen. Lang niet zo warm, 22 graden en aan het einde zelfs wat druppels regen. 10 km gedaan in 53:44, viel niet tegen.
Het was meer de nieuwsgierigheid om het te proberen dan enthousiasme :D
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 27 juni 2020 @ 16:20:22 #60
426493 crew  PippenScottie
pi_193816146
Ik heb deze week in de avond een rondje gelopen. Acht kilometer op een redelijk hoog tempo. Dit moest ik toch bezuren de laatste kilometer..

Ik ga zo proberen een snelle 5 km te lopen. Ben bang dat het te hard waait en nog te warm is voor een pr.
pi_193816224
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 16:20 schreef PippenScottie het volgende:
Ik heb deze week in de avond een rondje gelopen. Acht kilometer op een redelijk hoog tempo. Dit moest ik toch bezuren de laatste kilometer..

Ik ga zo proberen een snelle 5 km te lopen. Ben bang dat het te hard waait en nog te warm is voor een pr.
Ik vond de wind wel lekker vanochtend. Temperatuur was vergeleken met eergisteren echt een stuk lekkerder.

Voor een pr lijkt het me wat warm/klam nog.
Whatever...
pi_193816339
Ik had vandaag weer een virtueel evenement op de agenda staan. Samen met een achttal collega's hebben we een team gevormd voor de Zorg voor de zaak go-fit2020.
Niks te verdienen, geen medaille, geen ereplaatsen, niks.
Gewoon een initiatief om mensen in beweging te krijgen.
Iedereen in het team zou 5 km lopen maar ik had motivatie problemen om vanochtend 5 km vanuit huis te gaan lopen. Dus besloten om even een stukje verderop te rijden en daar te beginnen. Dan is het natuurlijk zonde om maar 5 km te lopen.
Dus een halve gelopen, en verrassend genoeg maar een paar minuten boven mijn PR, zonder dat ik het idee had dat ik erg diep ging.
Nog wel een beetje benauwd, windje in de rug was niet aangenaam. Flink gezwoten.
Morgen ein-de-lijk weer de Ardennen in.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  zondag 28 juni 2020 @ 08:51:10 #63
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_193826393
Ik wilde net gaan hardlopen kom ik erachter dat ik nog niet had gepoept _O-

Zal je net zien dat je echt halverwege bent en dan opeens moet. Snap ook niet dat ik dit nog helemaal niet gedaan heb misschien is mijn ritme door de hitte in de war of zo. Maar voel totaal geen drang. Toch maar even forceren denk ik.
pi_193828281
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 16:32 schreef Guard het volgende:
Ik had vandaag weer een virtueel evenement op de agenda staan. Samen met een achttal collega's hebben we een team gevormd voor de Zorg voor de zaak go-fit2020.
Niks te verdienen, geen medaille, geen ereplaatsen, niks.
Gewoon een initiatief om mensen in beweging te krijgen.
Iedereen in het team zou 5 km lopen maar ik had motivatie problemen om vanochtend 5 km vanuit huis te gaan lopen. Dus besloten om even een stukje verderop te rijden en daar te beginnen. Dan is het natuurlijk zonde om maar 5 km te lopen.
Dus een halve gelopen, en verrassend genoeg maar een paar minuten boven mijn PR, zonder dat ik het idee had dat ik erg diep ging.
Nog wel een beetje benauwd, windje in de rug was niet aangenaam. Flink gezwoten.
Morgen ein-de-lijk weer de Ardennen in.
Ik zag hem langskomen, echt een goede prestatie! Welk stuk was nou de 5km? :P

Ik heb gisteren uit pure corona-gekkigheid mijn eerste triathlon gedaan, op een zelf verzonnen parcours met mijn vriend. Zwemmen en lopen was gelijkspel, en toen wist ik al dat ik het met fietsen nooit meer kon vinden dus heb daar niet echt meer mijn best gedaan. Maar het was wel echt lachen!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Forum Admin zondag 28 juni 2020 @ 17:06:36 #65
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_193832239
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 12:14 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik zag hem langskomen, echt een goede prestatie! Welk stuk was nou de 5km? :P

Ik heb gisteren uit pure corona-gekkigheid mijn eerste triathlon gedaan, op een zelf verzonnen parcours met mijn vriend. Zwemmen en lopen was gelijkspel, en toen wist ik al dat ik het met fietsen nooit meer kon vinden dus heb daar niet echt meer mijn best gedaan. Maar het was wel echt lachen!
Het is toch zwemmen fietsen lopen?
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_193832601
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2020 17:06 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Het is toch zwemmen fietsen lopen?
Ja, maar we gingen onze fietsen niet onbewaakt bij de plas achterlaten. Handdoeken en een hartslagband zijn zelfs al gestolen in de 30 min dat we daar aan het rennen en fietsen waren, kan je nagaan.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 28 juni 2020 @ 17:44:09 #67
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193832720
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 17:34 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ja, maar we gingen onze fietsen niet onbewaakt bij de plas achterlaten. Handdoeken en een hartslagband zijn zelfs al gestolen in de 30 min dat we daar aan het rennen en fietsen waren, kan je nagaan.
Handdoeken jatten :') Wat zijn er toch treurige figuren.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zondag 28 juni 2020 @ 17:47:49 #68
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_193832765
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 17:34 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ja, maar we gingen onze fietsen niet onbewaakt bij de plas achterlaten. Handdoeken en een hartslagband zijn zelfs al gestolen in de 30 min dat we daar aan het rennen en fietsen waren, kan je nagaan.
what the fuck :{
  Redactie Sport zondag 28 juni 2020 @ 17:58:51 #69
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_193832954
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 17:34 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ja, maar we gingen onze fietsen niet onbewaakt bij de plas achterlaten. Handdoeken en een hartslagband zijn zelfs al gestolen in de 30 min dat we daar aan het rennen en fietsen waren, kan je nagaan.
Wtf :') veel plezier met de handdoeken }:|
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  zondag 28 juni 2020 @ 18:07:51 #70
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_193833099
Wie wil er nou geen handdoek van L_T :D
F means you're fucked
pi_193833867
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 12:14 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik zag hem langskomen, echt een goede prestatie! Welk stuk was nou de 5km? :P

Ik heb gisteren uit pure corona-gekkigheid mijn eerste triathlon gedaan, op een zelf verzonnen parcours met mijn vriend. Zwemmen en lopen was gelijkspel, en toen wist ik al dat ik het met fietsen nooit meer kon vinden dus heb daar niet echt meer mijn best gedaan. Maar het was wel echt lachen!
Ik denk de laatste 5 km :D
Leuk, een keer een triathlon.
Maar voordat ik dat ga doen, moet er behoorlijk aan de zwemtechniek geschaafd worden :P
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_193833884
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 18:07 schreef YUR het volgende:
Wie wil er nou geen handdoek van L_T :D
Alleen als ie gesigneerd, niet als ie gestolen is :s)
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_193841321
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 19:01 schreef Guard het volgende:

[..]

Ik denk de laatste 5 km :D
Leuk, een keer een triathlon.
Maar voordat ik dat ga doen, moet er behoorlijk aan de zwemtechniek geschaafd worden :P
Ach, bij ons was het zwemmen maar 200 meter of zo, en we hadden afgesproken dat we allebei schoolslag zouden doen om het onszelf niet te moeilijk te maken :P
Ik ging alleen wel rennen met een slecht gestrikte veter, dus moest onderweg nog stoppen om te strikken. Maar ja het ging niet om de tijd, was gewoon echt voor de lol..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 29 juni 2020 @ 11:10:27 #74
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_193842150
Wel kut van die HRM, handdoeken is te verwaarlozen
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_193843629
Wel triest om dingen zomaar mee te nemen. Zelfs al zijn het 'maar' handdoeken. Gisteren weer eens wat verder gelopen 25K in 2.30 en vanochtend dezelfde afstand op de MTB gefietst met m'n vriendin. Ook wel gezellig zo samen sporten.
Sono bello, sono sano, sono Palermitano!
pi_193848414
quote:
10s.gif Op donderdag 25 juni 2020 22:35 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Als het goed is staat het goed aangegeven. En ach, anders verdwaal je, kijk je achterom en loopt er ineens nog een FOK!ker de verkeerde kant op... :+
Haha, dat is wel eens gebeurd ja. En dan samen weer de route opzoeken.

Die trail zou aankomend weekend weer zijn...

Ik overweeg ook nog steeds om een marathon te doen dit najaar. Ik was zo lekker op weg naar topvorm dit voorjaar. Maar zolang niets zeker is, is het zo lastig een goede voorbereiding te plannen, pfff.
  Forum Admin maandag 29 juni 2020 @ 19:29:57 #77
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_193848495
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 17:34 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ja, maar we gingen onze fietsen niet onbewaakt bij de plas achterlaten. Handdoeken en een hartslagband zijn zelfs al gestolen in de 30 min dat we daar aan het rennen en fietsen waren, kan je nagaan.
Sneue actie, maar goed dat jullie fietsen daar niet waren.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 29 juni 2020 @ 20:32:27 #78
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193849450
6.48-48-56-45-51-46-47 en mijn laagste gemiddelde hartslag ooit, wat loopt het toch heerlijk als je niet op je horloge kijkt (behalve om even te kijken hoe je met de afstand uit komt) en je lekker ontspannen voortbeweegt O+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_193850435
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 18:07 schreef YUR het volgende:
Wie wil er nou geen handdoek van L_T :D
Als ik daar ook 11 minuten op de 3 km van ga lopen en 300 km fietsen dan wil ik er we een.
Whatever...
pi_193851028
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 20:32 schreef heywoodu het volgende:
6.48-48-56-45-51-46-47 en mijn laagste gemiddelde hartslag ooit, wat loopt het toch heerlijk als je niet op je horloge kijkt (behalve om even te kijken hoe je met de afstand uit komt) en je lekker ontspannen voortbeweegt O+
Lekker hoor! Maar kan je eigenlijk ook té langzaam lopen? Jij zou tussen 6:15 en 6:00 toch ook fluitend moeten kunnen?

Ik had vandaag een alles behalve ontspannen rondje.
2x een setje van 5x200m, was wel lekker, af en toe flink tegen de wind in beuken :)
pi_193854211
Ik liep gisteren een “herstelloop” in gemiddeld 5:15, dat sloeg iig nergens op.

Vanavond ook nog trainen, maar ik zit nu al over de 1000km in 2020 *O*
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 30 juni 2020 @ 06:42:41 #82
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193854225
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 22:07 schreef RunnerAdd het volgende:

[..]

Lekker hoor! Maar kan je eigenlijk ook té langzaam lopen? Jij zou tussen 6:15 en 6:00 toch ook fluitend moeten kunnen?
Misschien, maar na een werkdag wil ik nog even íets doen. Ik heb dan meestal nog niet gegeten, want als ik eerst eet wordt het wel erg laat allemaal, en ben gewoon moe van de dag, dus dan let ik totaal niet op het tempo en loop ik gewoon lekker ontspannen mijn kilometers :P

Rond de 6:00 kan prima inderdaad, alleen weet ik niet of ik dan nog zou kunnen fluiten onderweg, dan neemt de ademhaling toch al wel toe :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_193854979
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 20:32 schreef heywoodu het volgende:
6.48-48-56-45-51-46-47 en mijn laagste gemiddelde hartslag ooit, wat loopt het toch heerlijk als je niet op je horloge kijkt (behalve om even te kijken hoe je met de afstand uit komt) en je lekker ontspannen voortbeweegt O+
Is er ook een wandeltopic? :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Cuz I'm Mr. Brightside
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 30 juni 2020 @ 09:38:02 #84
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193855185
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 09:17 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Is er ook een wandeltopic? :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deze week gewoon drie keer een marathon wandelen en het als hardlopen invullen, dat zal je leren :{w
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_193856796
Het is weer de laatste dag van de maand. Dus dan zeg ik "136 km" en dan komt @Guard met het viervoudige om mij (en alle anderen hier) op mijn plaats te zetten.

Neemt niet weg dat ik zelf gewoon tevreden ben. Vanochtend had ik enorme betonpoten en ik liep immer gerade aus (mijn hersens bedreven altijd door zoveel saaiheid), op de terugweg had ik veel wind tegen, maar nu ben ik blij.
  dinsdag 30 juni 2020 @ 11:41:23 #86
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_193856836
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 11:38 schreef Zwabberhark het volgende:
Het is weer de laatste dag van de maand. Dus dan zeg ik "136 km" en dan komt @:Guard met het viervoudige om mij (en alle anderen hier) op mijn plaats te zetten.

Neemt niet weg dat ik zelf gewoon tevreden ben. Vanochtend had ik enorme betonpoten en ik liep immer gerade aus (mijn hersens bedreven altijd door zoveel saaiheid), op de terugweg had ik veel wind tegen, maar nu ben ik blij.
Voel je je beter als ik zeg: "26,3 km" ?
F means you're fucked
pi_193857275
86, maar toch tevreden! Veel kwaliteit ipv kwantiteit. Vanavond komt er nog wel wat bij, al ben ik mijn hardloophorloge vergeten. Zou ik een paar jaar geleden wellicht voor terug gegaan zijn, nu boeit het me echt niet..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_193857631
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 09:38 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Deze week gewoon drie keer een marathon wandelen en het als hardlopen invullen, dat zal je leren :{w
_O-

Ik kan m'n maandelijkse afstand niet meer zien op strava? Valt dit nu onder de betaalde opties?

Edit: Garmin app zegt 127,5km
Ik ben tevreden :)
Cuz I'm Mr. Brightside
  Moderator dinsdag 30 juni 2020 @ 12:52:08 #89
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_193857925
Hebben jullie al veel last gehad van de processierups? Ik zelf niet zo veel, maar aantal anderen in m'n trainingsgroep zaten helemaal onder. :{ We hebben maar even de bostrainingen voor de komende tijd on gold gezet. |:)
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_193858075
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 12:52 schreef ijs_beer het volgende:
Hebben jullie al veel last gehad van de processierups? Ik zelf niet zo veel, maar aantal anderen in m'n trainingsgroep zaten helemaal onder. :{ We hebben maar even de bostrainingen voor de komende tijd on gold gezet. |:)
Ja, ik skip de bossen ook de laatste tijd. Ik krijg al de kriebels als ik zo'n nest zie krioelen aan een boom }:|

En slecht GPS signaal onder de bomen geeft me ook niet echt een boost om een bostraining te doen. De metingen kloppen dan vaak voor geen meter.
Cuz I'm Mr. Brightside
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 30 juni 2020 @ 13:09:38 #91
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193858100
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 12:52 schreef ijs_beer het volgende:
Hebben jullie al veel last gehad van de processierups? Ik zelf niet zo veel, maar aantal anderen in m'n trainingsgroep zaten helemaal onder. :{ We hebben maar even de bostrainingen voor de komende tijd on gold gezet. |:)
Ze zitten in de eik op onze oprit :( Maar nog geen last van gehad, vooralsnog..
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 30 juni 2020 @ 13:11:49 #92
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_193858129
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 12:52 schreef ijs_beer het volgende:
Hebben jullie al veel last gehad van de processierups? Ik zelf niet zo veel, maar aantal anderen in m'n trainingsgroep zaten helemaal onder. :{ We hebben maar even de bostrainingen voor de komende tijd on gold gezet. |:)
Hier in de polder geen last van gelukkig. Lijkt me echt heel vervelend want het kan ontzettend jeuken :X

Zelf heel blij met het mindere zomerweer voor deze en de komende week. Loopt zo veel lekkerder nu het niet zo warm en benauwd is. Kwam er vorige week toch wel achter dat om 6.15u 's ochtends lopen niet de beste optie is voor me :O
  dinsdag 30 juni 2020 @ 13:16:22 #93
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_193858188
Vandaag eens een keer een soort van interval op hartslag gedaan. Ik deed altijd gewoon mijn horloge aan en ging lopen, nu eens de ingebouwde programma’s bekijken. Liep erg lekker, wel wat te kort. Had een half uur gedaan en dat is toch wel weinig maar had helaas niet zoveel tijd.

Merk wel dat ik harder moet gaan lopen volgende keer. Van een rust van 110 bpm naar 30 seconden tussen de 160 en 185 moet ik toch meer aanzetten om dat te halen :+
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 30 juni 2020 @ 13:19:51 #94
426493 crew  PippenScottie
pi_193858221
Het waait hier veel te hard.. met wind mee loop ik 4.15 per km, maar met wind tegen haal ik met moeite 5.00.

Geen doen zo.
  dinsdag 30 juni 2020 @ 13:21:56 #95
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_193858252
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 13:19 schreef PippenScottie het volgende:
Het waait hier veel te hard.. met wind mee loop ik 4.15 per km, maar met wind tegen haal ik met moeite 5.00.

Geen doen zo.
Extragratis weerstandstraining. Mooi man ^O^
F means you're fucked
pi_193858308
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 13:16 schreef Tinos85 het volgende:
Vandaag eens een keer een soort van interval op hartslag gedaan. Ik deed altijd gewoon mijn horloge aan en ging lopen, nu eens de ingebouwde programma’s bekijken. Liep erg lekker, wel wat te kort. Had een half uur gedaan en dat is toch wel weinig maar had helaas niet zoveel tijd.

Merk wel dat ik harder moet gaan lopen volgende keer. Van een rust van 110 bpm naar 30 seconden tussen de 160 en 185 moet ik toch meer aanzetten om dat te halen :+
Hoe lang waren je intervallen? Hartslag loopt altijd achter op de inspanning, dus bij intervallen tot 1-2 minuten is hartslag niet de meest betrouwbare graadmeter voor hoe hard je moet.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_193858543
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 11:38 schreef Zwabberhark het volgende:
Het is weer de laatste dag van de maand. Dus dan zeg ik "136 km" en dan komt @:Guard met het viervoudige om mij (en alle anderen hier) op mijn plaats te zetten.

Neemt niet weg dat ik zelf gewoon tevreden ben. Vanochtend had ik enorme betonpoten en ik liep immer gerade aus (mijn hersens bedreven altijd door zoveel saaiheid), op de terugweg had ik veel wind tegen, maar nu ben ik blij.
:@ 486 km.

Het is tevens ook tijd voor de halfjaarlijkse reflecties
Ik heb net iets meer dan 2000 km in de eerste helft van 2020.
Meeste aantal kilometers dat ik ooit aflegde in een kalenderjaar was iets van 2800.
Ik ben dus behoorlijk meer gaan lopen. Eigenlijk pas toen de crisis in Europa toesloeg.
Door het thuiswerken werd de drang naar buiten nog groter, en had ik de grootst mogelijke moeite om in ieder geval 1 dag per week een rustdag te nemen.
Afgelopen week een klein dipje in de motivatie, maar als ik kijk naar de effecten die dit alles op mijn conditie heeft hervind ik de motivatie wel weer :P
2020 is nog niet zo'n slecht jaar.
Nog een twee weken en dan weer de bergen in O+
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  dinsdag 30 juni 2020 @ 13:48:36 #98
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_193858566
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 13:26 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Hoe lang waren je intervallen? Hartslag loopt altijd achter op de inspanning, dus bij intervallen tot 1-2 minuten is hartslag niet de meest betrouwbare graadmeter voor hoe hard je moet.
De intensieve, kort. Van twee minuten tot 30 seconden. Voor de volgende keer even kijken hoe ik dat anders in kan stellen. Na die twee minuten tot 30 seconden was het daarna rust naar hartslag 120 of 110.

Dit was een voorgeprogrammeerde snelheidstraining op mijn TomTom. Volgende keer zelf een programma instellen.
pi_193858601
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 12:52 schreef ijs_beer het volgende:
Hebben jullie al veel last gehad van de processierups? Ik zelf niet zo veel, maar aantal anderen in m'n trainingsgroep zaten helemaal onder. :{ We hebben maar even de bostrainingen voor de komende tijd on gold gezet. |:)
Nope, ik weet niet hoe het komt maar ik heb er echt nooit last van.
Zelfs niet er vroegah, toen ik nog in een Brabants dorp woonde waar die beesten ook ieder jaar (massaal) aanwezig waren en er verder bijna niemand in Nederland van de processie rups had gehoord.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_193858623
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 13:48 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

De intensieve, kort. Van twee minuten tot 30 seconden. Voor de volgende keer even kijken hoe ik dat anders in kan stellen. Na die twee minuten tot 30 seconden was het daarna rust naar hartslag 120 of 110.

Dit was een voorgeprogrammeerde snelheidstraining op mijn TomTom. Volgende keer zelf een programma instellen.
Wat is je snelste tijd op de 5 of 10 km? Kun je beter je intervallen daarop baseren, en dan achteraf kijken of je hartslag een beetje regelmatig omhoog gaat en snel weer zakt, dat is ook een teken van goede conditie.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_193858811
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 13:46 schreef Guard het volgende:

[..]

:@ 486 km.

Het is tevens ook tijd voor de halfjaarlijkse reflecties
Ik heb net iets meer dan 2000 km in de eerste helft van 2020.
Meeste aantal kilometers dat ik ooit aflegde in een kalenderjaar was iets van 2800.
Ik ben dus behoorlijk meer gaan lopen. Eigenlijk pas toen de crisis in Europa toesloeg.
Door het thuiswerken werd de drang naar buiten nog groter, en had ik de grootst mogelijke moeite om in ieder geval 1 dag per week een rustdag te nemen.
Afgelopen week een klein dipje in de motivatie, maar als ik kijk naar de effecten die dit alles op mijn conditie heeft hervind ik de motivatie wel weer :P
2020 is nog niet zo'n slecht jaar.
Nog een twee weken en dan weer de bergen in O+
Ik ging toen de crisis in Nederland toesloeg een stuk meer onverhard lopen, en overbelastte mijn grote teen.
  dinsdag 30 juni 2020 @ 14:08:02 #102
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_193858813
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 13:46 schreef Guard het volgende:

:@ 486 km.

Het is tevens ook tijd voor de halfjaarlijkse reflecties
Ik heb net iets meer dan 2000 km in de eerste helft van 2020.
Hoeveel paar schoenen verslijt je wel niet per jaar met die kilometers :o
  dinsdag 30 juni 2020 @ 14:34:14 #103
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_193859134
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 13:52 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Wat is je snelste tijd op de 5 of 10 km? Kun je beter je intervallen daarop baseren, en dan achteraf kijken of je hartslag een beetje regelmatig omhoog gaat en snel weer zakt, dat is ook een teken van goede conditie.
Meest recente snelste tijd op de 5 is 24:49, ik heb een keer in de 22 minuten gelopen tijdens een intest maar dat is al wat jaren geleden.

Snelste op de 10 is tot nu toe 54:38.

Hoog tijd dus om sneller te worden :P
pi_193859240
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 14:34 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

Meest recente snelste tijd op de 5 is 24:49, ik heb een keer in de 22 minuten gelopen tijdens een intest maar dat is al wat jaren geleden.

Snelste op de 10 is tot nu toe 54:38.

Hoog tijd dus om sneller te worden :P
Nou dan zou ik eens beginnen met je 2 min intervallen op 5:15 en je 1 minuut intervallen op 4:50 of zo. Hoe hard moest je gisteren lopen om die hartslag te halen?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_193859857
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 13:46 schreef Guard het volgende:

[..]

:@ 486 km.

Het is tevens ook tijd voor de halfjaarlijkse reflecties
Ik heb net iets meer dan 2000 km in de eerste helft van 2020.
Meeste aantal kilometers dat ik ooit aflegde in een kalenderjaar was iets van 2800.
Ik ben dus behoorlijk meer gaan lopen. Eigenlijk pas toen de crisis in Europa toesloeg.
Door het thuiswerken werd de drang naar buiten nog groter, en had ik de grootst mogelijke moeite om in ieder geval 1 dag per week een rustdag te nemen.
Afgelopen week een klein dipje in de motivatie, maar als ik kijk naar de effecten die dit alles op mijn conditie heeft hervind ik de motivatie wel weer :P
2020 is nog niet zo'n slecht jaar.
Nog een twee weken en dan weer de bergen in O+
Ongelofelijk wat een afstanden :') diep respect :Y
Ik ben elke week weer tevreden als ik er meer dan 25 loop. En blij als het 30+ is. Hoe kom je aan al die motivatie?
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_193860844
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 14:08 schreef Black-Hole het volgende:

[..]

Hoeveel paar schoenen verslijt je wel niet per jaar met die kilometers :o
1000km of om de 2jaar verwisselen toch :P
Ik zwaai naar dieren.
pi_193860913
1000 km is uitzonderlijk voor mijn trailschoenen, meestal heb ik ze eerder kapot, meestal het bovenwerk, de zolen zijn wel duurzaam.
Maar is ook niet gek, trailschoenen krijgen het zwaar te verduren :)
Wegschoenen loop ik langer op, toch zeker 1300 tot 1500 km. En dat kan soms behoorlijk langer duren dan 2 jaar :P
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  dinsdag 30 juni 2020 @ 16:48:06 #108
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_193860926
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 16:42 schreef Geerd het volgende:

[..]

1000km of om de 2jaar verwisselen toch :P
Voor zover ik weet is het om de 600-700km. Had het laatst nog opgezocht omdat ik eerder ook uitging van jouw gegevens. Maar je zou ze dus eerder moeten / kunnen vervangen.

Al ligt het ook aan je demping die je na die tijd nog overhebt / voelt natuurlijk.

  dinsdag 30 juni 2020 @ 16:55:29 #109
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_193861020
Op wat voor schoenen lopen jullie eigenlijk en heb je meerdere paren?

Zelf altijd op Brooks schoenen gelopen en dit jaar de overstap naar Hoka One's, de Clifton 6. Loopt net wat anders dan een reguliere schoen vanwege hun aparte zool maar het loopt echt super fijn zonder last te hebben van pijntjes of blessures.
  dinsdag 30 juni 2020 @ 17:11:08 #110
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_193861216
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 14:40 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Nou dan zou ik eens beginnen met je 2 min intervallen op 5:15 en je 1 minuut intervallen op 4:50 of zo. Hoe hard moest je gisteren lopen om die hartslag te halen?
Thanks, daar kan ik wat mee. Zal daar eens mee aan de slag gaan van de week.

Die tijden waren 3,58, 4,01, 3,50, 3,56 bij de hoogste hartslagzones.
pi_193861799
Vandaag maar weer eens een rondje doen, heb de afgelopen 2 weken weinig motivatie gehad en da's wel zonde want het ging best lekker.
Ik vind de maandaantallen die hier voorbij komen super knap, ik ben volgens mij maar een keer of twee boven de honderd kilometer gekomen en dat was dan vanwege de Roparun.
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_193861857
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 16:55 schreef Black-Hole het volgende:
Op wat voor schoenen lopen jullie eigenlijk en heb je meerdere paren?

Zelf altijd op Brooks schoenen gelopen en dit jaar de overstap naar Hoka One's, de Clifton 6. Loopt net wat anders dan een reguliere schoen vanwege hun aparte zool maar het loopt echt super fijn zonder last te hebben van pijntjes of blessures.
Één paar is geen paar in mijn geval.
Trailschoenen heb ik meestal 3 paar in rotatie zitten. Altijd Inov-8. 1 paar met flinke lugs voor als het modderig is en twee min of meer gelijke paren voor wat drogere omstandigheden.

Voor de weg, eigenlijk 1 paartje nu. Ik ben na jaren van Mizuno terug gegaan naar Brooks, heb nu de Levitate 3.
Ook hoka's aangehad maar ik vind het niet fijn. Ik wil graag wat meer voelen van de ondergrond. Die hoka's zijn voor mij veel te "zompig".
Maar ja, bij een schoen als de hoka is het zo dat je het of helemaal niks vindt of het precies is wat je zoekt. Een middenweg is er eigenlijk niet :D
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  Redactie Sport dinsdag 30 juni 2020 @ 18:10:13 #113
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_193862041
68km hier voor juni. Tevreden, ik loop weer regelmatig. :)
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_193862089
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 16:55 schreef Black-Hole het volgende:
Op wat voor schoenen lopen jullie eigenlijk en heb je meerdere paren?

Zelf altijd op Brooks schoenen gelopen en dit jaar de overstap naar Hoka One's, de Clifton 6. Loopt net wat anders dan een reguliere schoen vanwege hun aparte zool maar het loopt echt super fijn zonder last te hebben van pijntjes of blessures.
Ik heb 4 paar Adidas in de roulatie: sprintspikes, lange-afstandsspikes, lichte wedstrijdschoenen (Adizero Adios) voor baantrainingen en wegwedstrijden, en zwaardere wedstrijdschoenen (Adizero Boston) voor in- en uitlopen, duintrainingen en snellere duurloopjes op de weg. Voor lange en herstelduurlopen op asfalt heb ik een paar Nike Oddysey React Flyknit 2 en voor duurlopen in de duinen Saucony Peregrine. Voor het cross-seizoen ligt er nog een paar Inov-8.
  dinsdag 30 juni 2020 @ 18:20:34 #115
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_193862185
Paar gewone, paar trailschoenen en nike free's van 8 jaar oud. Eigenlijk niet meer aan te raden, en sowieso voor mij niet de allerbeste, maar ze zijn zo reactief en licht dat ik daar soms korte afstanden op doe of baantrainingen (interval)
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 30 juni 2020 @ 18:52:27 #116
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193862625
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 16:48 schreef Black-Hole het volgende:

[..]

Voor zover ik weet is het om de 600-700km. Had het laatst nog opgezocht omdat ik eerder ook uitging van jouw gegevens. Maar je zou ze dus eerder moeten / kunnen vervangen.

Al ligt het ook aan je demping die je na die tijd nog overhebt / voelt natuurlijk.

Nou ja, ik vind 'moeten' altijd zo dwingend klinken. Wat als je er nog gewoon lekker op loopt en nergens last van hebt? Ik zit (nog) niet in de situatie dat ik elk half jaar zomaar even 150 euro af kan tikken voor een nieuw paar schoenen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 30 juni 2020 @ 18:54:03 #117
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193862652
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 16:55 schreef Black-Hole het volgende:
Op wat voor schoenen lopen jullie eigenlijk en heb je meerdere paren?

Zelf altijd op Brooks schoenen gelopen en dit jaar de overstap naar Hoka One's, de Clifton 6. Loopt net wat anders dan een reguliere schoen vanwege hun aparte zool maar het loopt echt super fijn zonder last te hebben van pijntjes of blessures.
Ik loop sinds november 2018 op Hoka (One?) Gaviota en die lijken steeds lekkerder te lopen, hoewel de buitenkant inmiddels wel steeds meer kapot begint te gaan. Het plan is om eind dit jaar nieuwe te kopen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 30 juni 2020 @ 18:56:48 #118
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193862687
En om het trio maar even af te sluiten: 136 kilometer deze maand, ik geef @Zwabberhark daarom ook een virtuele boks. Ik had echt niet verwacht dat ik op 6km zou komen van mijn recordmaand (vorige maand) in mijn eerste echte werkmaand, positieve verrassing!
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 30 juni 2020 @ 19:10:39 #119
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_193862861
58,6 km, ondanks dat ik daarvan al anderhalve week op vakantie ben. Gaat weer lekker na een trage start van 2020.
  dinsdag 30 juni 2020 @ 20:41:19 #120
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_193864329
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 11:41 schreef YUR het volgende:

[..]

Voel je je beter als ik zeg: "26,3 km" ?
Heb er toch nog 35,8 van gemaakt. Op naar weer idiote en mooie trails O+
F means you're fucked
pi_193864812
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 18:56 schreef heywoodu het volgende:
En om het trio maar even af te sluiten: 136 kilometer deze maand, ik geef @:Zwabberhark daarom ook een virtuele boks. Ik had echt niet verwacht dat ik op 6km zou komen van mijn recordmaand (vorige maand) in mijn eerste echte werkmaand, positieve verrassing!
Het valt me tegen dat je niet nog ff een km gaat lopen. Kom op met dat luie kadaver.
pi_193864984
Ik kom deze maand op 183.

YTD is 1016. Ik heb nog nooit zoveel gelopen (ondanks de overbelaste grote teen) en dat is 259km meer dan in heel 2018.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 30 juni 2020 @ 21:42:05 #123
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193864988
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 21:24 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Het valt me tegen dat je niet nog ff een km gaat lopen. Kom op met dat luie kadaver.
Het is eigenlijk 136,2km.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_193865326
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 16:55 schreef Black-Hole het volgende:
Op wat voor schoenen lopen jullie eigenlijk en heb je meerdere paren?

Zelf altijd op Brooks schoenen gelopen en dit jaar de overstap naar Hoka One's, de Clifton 6. Loopt net wat anders dan een reguliere schoen vanwege hun aparte zool maar het loopt echt super fijn zonder last te hebben van pijntjes of blessures.
Brooks Adrenaline GTS 20 black/lime/blue grass


#35.
pi_193866311
Juni zit er ook op voor mij: 251km

En dat was vorig jaar nog het volume van een topmaand in de aanloop naar de marathon, nu is het mijn basisvolume om op peil te blijven tot ik weer gericht voor een wedstrijd kan trainen.
  dinsdag 30 juni 2020 @ 23:33:37 #126
3878 Vork
Manisch creatief
pi_193866644
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 22:13 schreef Clayton1 het volgende:

Brooks Adrenaline GTS 20 black/lime/blue grass

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik loop ook op deze, maar dan in een volledig zwarte uitvoering.

Kilometerstand voor juni is helaas blijven steken op 74,4 wegens wat problemen. In overleg met de fysio hou ik nog een weekje rust voordat ik weer kilometers ga maken.
pi_193866732
Ik eindig juni met 42 km op de teller. Vooral korte afstanden vanwege het 4us-kamp. Daarna 9 dagen helemaal niet gelopen.

Wil richting het najaar met hopelijk weer meer loopjes naar rond de 100km per maand toe.

Hier trouwens 3 paar. Allemaal asics gel pursue, verschillende serienummers. 1 (oud) paar voor af en toe op de loopband. De 2 andere afwisselend voor buiten.
pi_193868369
Ik zit net niet op 200. In totaal in drie maanden iets boven de 500
Whatever...
  woensdag 1 juli 2020 @ 09:31:52 #129
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_193869294
703,4Km
70 Uur
83 Activiteiten
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  woensdag 1 juli 2020 @ 09:41:38 #130
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_193869411
quote:
99s.gif Op woensdag 1 juli 2020 09:31 schreef Daywalk3r het volgende:
703,4Km
70 Uur
83 Activiteiten
In 1 maand _O_
F means you're fucked
  woensdag 1 juli 2020 @ 09:59:03 #131
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_193869649
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 09:41 schreef YUR het volgende:

[..]

In 1 maand _O_
Makkie :o :D
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_193870252
quote:
99s.gif Op woensdag 1 juli 2020 09:31 schreef Daywalk3r het volgende:
703,4Km
70 Uur
83 Activiteiten
Rustig maandje? 😅
pi_193870722
w000t!
Juli: 152km
Eerste halfjaar: 727km.

Ik zit echt te twijfelen wat handig is nu. Een startnummer kopen voor Eindhoven? een startnummer kopen voor Rotterdam? Wachten? Stomme tijd. Ze hebben gisterenn op hun site allebei dezelfde update gezet. En die update zegt niks. Ben bang dat het gewoon geld weggooien is.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 1 juli 2020 @ 11:42:03 #134
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193871139
Ik zou eerlijk gezegd geen startnummer gaan kopen voor zo'n evenement nu. Jammer, maar persoonlijk zou ik me dan liever op volgend jaar richten ipv afwachten hoe het gaat met dit hele gedoe.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_193871698
Wou eigenlijk klein stukje lopen 6km ofzo..

1e km 5.33
2 5.36,
3 5.40
4 5.32

Oh oke..als het zo gaat dan maar de normale 10km ronde

5. 5.16
6. 5.05
7 5.14
8 5 rond
9 5.02
Laatste echt naar de klote

5.22

53 min 50 nieuw pr :P

kleine 2 min eraf..laatste 3km was niet zo leuk meer :') :') :')
Ik zwaai naar dieren.
pi_193871714
Wat een afstanden lopen jullie _O_ _O_ _O_ _O_
Ik zwaai naar dieren.
pi_193871717
Ik heb de mazzel dat ik in Eindhoven wrs. vanuit mijn werk met de business-run mee kan doen, dus altijd plek. Dus zie tegen die tijd wel hoe het ervoor staat en de kosten zijn dan zo laag dat ik die gok tegen die tijd wel durf te nemen.
De andere loopjes doe ik wel virtueel of ik loop zoals ik eigenlijk meestal wel doe zelf. Enige loop die ik al betaald heb is de Freedomtrail die is nu virtueel en kan je lopen wanneer je wil. Nadeel is dat deze een A naar B loop is dus nu mag je zelf vervoer gaan regelen....Er komt wel wat versoepeling dus even kijken ook hoe ze dat gaan doen komende tijd.
Even mijn statistieken gecheckt en ik had gisteren m'n loopje wat langer moeten maken....
zit nu op 997,3 km
Sono bello, sono sano, sono Palermitano!
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 1 juli 2020 @ 12:14:34 #138
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193871733
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 12:11 schreef Geerd het volgende:
Wou eigenlijk klein stukje lopen 6km ofzo..

1e km 5.33
2 5.36,
3 5.40
4 5.32

Oh oke..als het zo gaat dan maar de normale 10km ronde

5. 5.16
6. 5.05
7 5.14
8 5 rond
9 5.02
Laatste echt naar de klote

5.22

53 min 50 nieuw pr :P

kleine 2 min eraf..laatste 3km was niet zo leuk meer :') :') :')
Lekker bezig _O_
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  woensdag 1 juli 2020 @ 12:17:06 #139
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_193871767
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 12:11 schreef Geerd het volgende:
Wou eigenlijk klein stukje lopen 6km ofzo..

1e km 5.33
2 5.36,
3 5.40
4 5.32

Oh oke..als het zo gaat dan maar de normale 10km ronde

5. 5.16
6. 5.05
7 5.14
8 5 rond
9 5.02
Laatste echt naar de klote

5.22

53 min 50 nieuw pr :P

kleine 2 min eraf..laatste 3km was niet zo leuk meer :') :') :')
Lekker zo en passant een PR lopen
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_193871854
quote:
99s.gif Op woensdag 1 juli 2020 11:16 schreef mosselmossel het volgende:
w000t!
Juli: 152km
Eerste halfjaar: 727km.

Ik zit echt te twijfelen wat handig is nu. Een startnummer kopen voor Eindhoven? een startnummer kopen voor Rotterdam? Wachten? Stomme tijd. Ze hebben gisterenn op hun site allebei dezelfde update gezet. En die update zegt niks. Ben bang dat het gewoon geld weggooien is.
Ik ben ook nog even aan het kijken naar Eindhoven, maar ga zeker niet inschrijven voordat ze zeggen dat het doorgaat.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 1 juli 2020 @ 12:53:58 #141
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193872355
Progressief rondje van 15km gelopen, eerst helft (ongeveer) iets harder dan 'lekker ontspannen', daarna het tempo omhoog om het gemiddelde weer onder de 6:00/km te krijgen. Dat lukte na 12.5km en daarna nog een minuut op dat schema gewonnen en geëindigd in iets minder dan 1:29. Het ging zeker niet fluitend, de laatste kilometer was ook wel zo'n beetje mijn limiet voor vandaag, maar goed, het ging :+

Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_193872588
pooh nice !
Ik zwaai naar dieren.
pi_193872836
Tja Eindhoven is ook weer niet zo duur hč. En als het niet door kan gaan kun je het startnr wel meenemen naar volgend jaar..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_193873025
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 13:22 schreef La_Tramposa het volgende:
Tja Eindhoven is ook weer niet zo duur hč. En als het niet door kan gaan kun je het startnr wel meenemen naar volgend jaar..
Het is niet de duurste idd maar bijna 30,- (HM) of 55,- (M) in het putje gooien is ook weer zonde. Ik had gelukkig maar 1 loop betaald bijna 70,- en ja dat kan ik makkelijk missen anders had ik me niet ingeschreven, maar om nu weer risico te lopen hoeft voor mij niet. Ik wacht nog steeds op geld van 4 vliegtickets.....kan ik ook missen maar is toch zuur geld ;)
Doorzetten kan denk ik (nog) niet? Op de site staat ''Mocht het evenement geen doorgang kunnen vinden, zullen we ons gaan beraden over hoe we onze deelnemers op gepaste wijze tegemoet kunnen komen''
Uitverkocht zijn de HM en M nooit in Eindje dus ik wacht wel lekker af.
Echt geen loopweer hier, tot nu toe hier regent het al heel de dag.... Hopelijk vanavond wat droger.
Sono bello, sono sano, sono Palermitano!
  woensdag 1 juli 2020 @ 13:35:46 #145
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_193873071
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 12:11 schreef Geerd het volgende:
Wou eigenlijk klein stukje lopen 6km ofzo..

1e km 5.33
2 5.36,
3 5.40
4 5.32

Oh oke..als het zo gaat dan maar de normale 10km ronde

5. 5.16
6. 5.05
7 5.14
8 5 rond
9 5.02
Laatste echt naar de klote

5.22

53 min 50 nieuw pr :P

kleine 2 min eraf..laatste 3km was niet zo leuk meer :') :') :')
Lekker hoor _O_
pi_193873150
Deze maand 109,66 km gelopen en 237,49 km op de fiets.
Beiden wat minder dan normaal vanwege "vakantie". Dagjes weg met vriendin.
  woensdag 1 juli 2020 @ 13:44:45 #147
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_193873248
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 17:56 schreef Guard het volgende:
Maar ja, bij een schoen als de hoka is het zo dat je het of helemaal niks vindt of het precies is wat je zoekt. Een middenweg is er eigenlijk niet :D
Kan ik wel inkomen, denk dat je hetzelfde hebt bij de OnRunning Cloud schoenen. Had die ook eens gepast om te proberen maar vond die zool echt veel te dun voor mijn gevoel.
pi_193873302
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 21:42 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Het is eigenlijk 136,2km.
Dan win je, ik had 136,0 km.

Mijn halfjaartotaal is 702 km. Dat is prima.
pi_193873377
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 13:32 schreef ser het volgende:
Uitverkocht zijn de HM en M nooit in Eindje dus ik wacht wel lekker af.
Ja, daar zit ook weer wat in.

Straks eerst met die kleine in de plassen stampen en vanavond zelf nog een keertje denk ik.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  woensdag 1 juli 2020 @ 13:57:25 #150
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_193873486
Vanavond fartlekken in het bos met een deel van de atletiekgroep, de rest op de baan.

Ik ben ik zo'n vervelend mannetje die lekker door de plassen stampt wanneer de rest er omheen gaat omdat schoon blijven in 't bos een utopie is, alleen is het nu 1,5m afstand dus zet dat geen zoden aan de dijk.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  Forum Admin woensdag 1 juli 2020 @ 14:01:05 #151
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_193873531
quote:
99s.gif Op woensdag 1 juli 2020 11:16 schreef mosselmossel het volgende:
w000t!
Juli: 152km
Eerste halfjaar: 727km.

Ik zit echt te twijfelen wat handig is nu. Een startnummer kopen voor Eindhoven? een startnummer kopen voor Rotterdam? Wachten? Stomme tijd. Ze hebben gisterenn op hun site allebei dezelfde update gezet. En die update zegt niks. Ben bang dat het gewoon geld weggooien is.
Rotterdam was/is toch uitverkocht? Alhoewel ze wel een platform hebben om startbewijzen over te kopen, maar daar zijn de prijzen al maanden best hoog.
Ik ga gewoon rustig toewerken naar een najaarsmarathon en ik zie het nog wel of er iets door gaat. Afgelopen weekend al een duurloop van 25km gedaan, wilde dit weekend maar eens gaan kijken of ik een mooi schema in elkaar kan zetten op basis daarvan.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  woensdag 1 juli 2020 @ 14:01:14 #152
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_193873535
quote:
99s.gif Op woensdag 1 juli 2020 13:57 schreef Daywalk3r het volgende:
Ik ben ik zo'n vervelend mannetje die lekker door de plassen stampt (..) alleen is het nu 1,5m afstand dus zet dat geen zoden aan de dijk.
ROFL
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...
  Forum Admin woensdag 1 juli 2020 @ 14:02:39 #153
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_193873557
quote:
99s.gif Op woensdag 1 juli 2020 13:57 schreef Daywalk3r het volgende:
Vanavond fartlekken in het bos met een deel van de atletiekgroep, de rest op de baan.

Ik ben ik zo'n vervelend mannetje die lekker door de plassen stampt wanneer de rest er omheen gaat omdat schoon blijven in 't bos een utopie is, alleen is het nu 1,5m afstand dus zet dat geen zoden aan de dijk.
Harder stampen...
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  woensdag 1 juli 2020 @ 14:12:31 #154
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_193873758
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 14:02 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Harder stampen...
Haha, zo met 2 voeten met een sprongetje.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_193875765
of een mooie sliding weet je zeker dat je niet meer mee mag lopen :P
Maar je kan gewoon stampen want bij het sporten hoef je de 1.5m niet meer aan te houden ;)
Sono bello, sono sano, sono Palermitano!
  woensdag 1 juli 2020 @ 17:11:33 #156
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_193876350
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 16:34 schreef ser het volgende:
of een mooie sliding weet je zeker dat je niet meer mee mag lopen :P
Maar je kan gewoon stampen want bij het sporten hoef je de 1.5m niet meer aan te houden ;)
Ja, maar het blijft wel de norm. En het is niet nodig om dicht op elkaar te zijn, dus beter van wel dan.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_193877669
Ik stamp ook altijd in een grote plas als iemand van de groep er nietsvermoedend langsloopt. Dat hoort erbij, niet alleen als je in het bos loopt.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_193882709
Mijn maandtotaal is 158 of zo. Niet zo slecht als ik dacht, want ik had toch wel minder motivatie en heb vooral kortere afstanden gelopen.
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 13:32 schreef ser het volgende:
[..]
Ik had gelukkig maar 1 loop betaald bijna 70,- en ja dat kan ik makkelijk missen anders had ik me niet ingeschreven, maar om nu weer risico te lopen hoeft voor mij niet. Ik wacht nog steeds op geld van 4 vliegtickets.....kan ik ook missen maar is toch zuur geld ;)
Ik hoop dat de marathonreisorganisaties waarmee ik naar Londen, Berlijn en Chicago zou gaan niet failliet gaan. :o
Chicago is nog steeds niet officieel afgelast, maar die kans is zeer groot. Dan wil ik Eindhoven weer doen.

Maar ook goed nieuws! Ik heb me ingeschreven voor de Berenloop. Toch nog een marathon die wel doorgaat. *O*
En als Rotterdam niet doorgaat zal mijn club waarschijnlijk wel een marathon van Nijmegen organiseren.
pi_193884157
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 00:22 schreef wyccie het volgende:
Mijn maandtotaal is 158 of zo. Niet zo slecht als ik dacht, want ik had toch wel minder motivatie en heb vooral kortere afstanden gelopen.
[..]

Ik hoop dat de marathonreisorganisaties waarmee ik naar Londen, Berlijn en Chicago zou gaan niet failliet gaan. :o
Chicago is nog steeds niet officieel afgelast, maar die kans is zeer groot. Dan wil ik Eindhoven weer doen.

Maar ook goed nieuws! Ik heb me ingeschreven voor de Berenloop. Toch nog een marathon die wel doorgaat. *O*
En als Rotterdam niet doorgaat zal mijn club waarschijnlijk wel een marathon van Nijmegen organiseren.
Alleen voor clubleden, of iets groter?
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_193885559
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 00:22 schreef wyccie het volgende:
Mijn maandtotaal is 158 of zo. Niet zo slecht als ik dacht, want ik had toch wel minder motivatie en heb vooral kortere afstanden gelopen.
[..]

Ik hoop dat de marathonreisorganisaties waarmee ik naar Londen, Berlijn en Chicago zou gaan niet failliet gaan. :o
Chicago is nog steeds niet officieel afgelast, maar die kans is zeer groot. Dan wil ik Eindhoven weer doen.

Maar ook goed nieuws! Ik heb me ingeschreven voor de Berenloop. Toch nog een marathon die wel doorgaat. *O*
En als Rotterdam niet doorgaat zal mijn club waarschijnlijk wel een marathon van Nijmegen organiseren.
ai dat is idd te hopen ja. Ik wacht nog even af en zal na de zomervakantie ook eens de reisverzekering aanschrijven. Zag een Berenloop voorbijkomen leuk!
Sono bello, sono sano, sono Palermitano!
pi_193924127
Zo, echt knetter veel spierpijn na eerste keer sportschool donderdag. En ik heb echt ongeveer de helft zo licht getraind als normaal. Jeumig.

Dus vandaag ging ik een duurloopje doen om mijn AirPods Pro te testen. (Super). Want mijn andere airpods vliegen te snel uit met rennen.

Tien kilometer gedaan (rustig aan 55 minuten) en weinig last van de spierpijn. Helaas heb ik het er ook niet uit gelopen. Maargoed, ik voelde me wel goed en geen andere pijntjes en wel het gevoel dat ik nog wel makkelijk 5km op zelfde tempo verder kan.
Whatever...
pi_193937506
Wat een rust in dit topic. Stelletje mooiweerposters.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 5 juli 2020 @ 10:41:55 #163
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193937526
Vrijdag 10km gelopen, vrij ontspannen in iets meer dan een uur, ging niet verkeerd. Wederom boven de 30km uitgekomen zo dus ik ben tevreden.

Vriendin liep gisteren 25km, de hele weg rustig en prima onder controle, zei ze, met eindtijd van 2:20 en halve marathon in 1:57. Dat wordt volgende keer dus weer hopen dat ze me op sleeptouw neemt.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zondag 5 juli 2020 @ 11:32:34 #164
161184 Neo-Mullen
neo-mullen
pi_193938209
Vandaag een 15+er op het oog. Ben een lamme tak geweest de afgelopen week, dus heb wat in te halen :@
Cuz I'm Mr. Brightside
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 5 juli 2020 @ 11:34:25 #165
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193938242
quote:
7s.gif Op zondag 5 juli 2020 11:32 schreef Neo-Mullen het volgende:
Vandaag een 15+er op het oog. Ben een lamme tak geweest de afgelopen week, dus heb wat in te halen :@
Niks mis met een weekeindje rust.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_193939744
Vanochtend was het plan om 15-20km te lopen. Benen voelden iets minder dan ik gehoopt had, maar toch weer ruim 16km op de teller.

Was al weer bijna 2 maanden geleden dat ik zo'n afstand had gelopen zag ik.
  Redactie Sport zondag 5 juli 2020 @ 13:35:21 #167
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_193939837
Ondanks dat het hier echt keihard waaide weer heerlijk gelopen. Dat je op een gegeven moment niet meer 'bewust' loopt maar dat je benen bijna vanzelf hardlopen :D

Kijk er echt naar uit om mijn rondje van 14km hier in de buurt weer eens te lopen. O+
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_193940798
Ik ben vandaag met de zoon op pad geweest! Hij wil beginnen met hardlopen dus had ik aangeboden met hem vooraan het schema te beginnen. In de minuten dat hij rustig moest hardlopen (iedere keer 1 minuut hardlopen en 2 minuten lopen) heb ik zo hard mogelijk gerend, dus ik had interval training. (Hoewel hij mij redelijk bijhield ... maar hij is dan ook 20 cm langer en 23 jaar jonger ;) ). Hopelijk houdt hij het vol.
Moet zeggen, was zwaarder dan ik dacht bij de 10e interval . Maar zo toch nog kunnen trainen !
  zondag 5 juli 2020 @ 21:50:03 #169
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_193949337
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 14:42 schreef MeisPluis het volgende:
Ik ben vandaag met de zoon op pad geweest! Hij wil beginnen met hardlopen dus had ik aangeboden met hem vooraan het schema te beginnen. In de minuten dat hij rustig moest hardlopen (iedere keer 1 minuut hardlopen en 2 minuten lopen) heb ik zo hard mogelijk gerend, dus ik had interval training. (Hoewel hij mij redelijk bijhield ... maar hij is dan ook 20 cm langer en 23 jaar jonger ;) ). Hopelijk houdt hij het vol.
Moet zeggen, was zwaarder dan ik dacht bij de 10e interval . Maar zo toch nog kunnen trainen !
sowieso prachtig om dit met je zoon te kunnen doen! hopleijk komen er nog vee lkilometers samen
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 5 juli 2020 @ 21:59:24 #170
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193949484
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 14:42 schreef MeisPluis het volgende:
Ik ben vandaag met de zoon op pad geweest! Hij wil beginnen met hardlopen dus had ik aangeboden met hem vooraan het schema te beginnen. In de minuten dat hij rustig moest hardlopen (iedere keer 1 minuut hardlopen en 2 minuten lopen) heb ik zo hard mogelijk gerend, dus ik had interval training. (Hoewel hij mij redelijk bijhield ... maar hij is dan ook 20 cm langer en 23 jaar jonger ;) ). Hopelijk houdt hij het vol.
Moet zeggen, was zwaarder dan ik dacht bij de 10e interval . Maar zo toch nog kunnen trainen !
Gezellig wel :D
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_193954909
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 21:50 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

sowieso prachtig om dit met je zoon te kunnen doen! hopleijk komen er nog vee lkilometers samen
Zou leuk zijn! Maar de reden waarom hij eerder niet mee liep was "omdat hij de app Runkeeper nog niet had gedownload". Dus we zullen zien ;)
pi_193954919
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2020 21:59 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Gezellig wel :D
Ja was wel heel leuk! Ik loop normaal alleen, maar dit was wel gezellig. Hij is niet zo spraakzaam normaal (bijna 15 ;) ), maar zo onderweg wel!
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 6 juli 2020 @ 09:46:20 #173
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193954959
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 09:43 schreef MeisPluis het volgende:

[..]

Ja was wel heel leuk! Ik loop normaal alleen, maar dit was wel gezellig. Hij is niet zo spraakzaam normaal (bijna 15 ;) ), maar zo onderweg wel!
Dit heb ik vaak andersom als ik met mijn vriendin loop, die gaat dan de oren van m'n kop lullen terwijl ik tijdens een pittige training dan nauwelijks nog energie heb om te verwerken wat ze überhaupt zegt ;(

Maar hopelijk houdt hij het vol!
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_193955211
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 09:46 schreef heywoodu het volgende:
Dit heb ik vaak andersom als ik met mijn vriendin loop, die gaat dan de oren van m'n kop lullen terwijl ik tijdens een pittige training dan nauwelijks nog energie heb om te verwerken wat ze überhaupt zegt

Maar hopelijk houdt hij het vol!
Ja daar ben ik later wel bang voor ... voor nu ben ik nog degene met de meeste conditie en die het verste aan 1 stuk kan lopen. Maar met zijn bouw en leeftijd zou het me niks verbazen als hij 20-25 minuten over 5k gaat doen.
pi_193955439
Ik heb al eens wat korte posts geplaatst waarin ik vertelde dat ik binnenkort de Trail des Fantômes ga lopen. Ik ben nu een paar weken in 'training'. Ik deed eigenlijk alleen aan krachttraining en ik voetbal, alhoewel beiden de laatste maanden stil hebben gelegen.
Gisteren een behoorlijke tocht door de duinen gelopen van zo'n 12,5 kilometer met zo'n 300 hoogtemeters. Leuke training gehad! Volgende week nog een keertje en dan 18 juli de tocht lopen.
  maandag 6 juli 2020 @ 11:12:06 #176
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_193955932
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 10:29 schreef Welten het volgende:
Ik heb al eens wat korte posts geplaatst waarin ik vertelde dat ik binnenkort de Trail des Fantômes ga lopen. Ik ben nu een paar weken in 'training'. Ik deed eigenlijk alleen aan krachttraining en ik voetbal, alhoewel beiden de laatste maanden stil hebben gelegen.
Gisteren een behoorlijke tocht door de duinen gelopen van zo'n 12,5 kilometer met zo'n 300 hoogtemeters. Leuke training gehad! Volgende week nog een keertje en dan 18 juli de tocht lopen.
Voor welke afstand ga je?
  maandag 6 juli 2020 @ 11:47:36 #177
161184 Neo-Mullen
neo-mullen
pi_193956564
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 11:34 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Niks mis met een weekeindje rust.
I see what you did there :P
Toch gegaan, 16km en nu lichte spierpijn. De 2 avonden ervoor flink bier gedronken en dat helpt niet mee aan je prestaties kan ik je zeggen :')
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_193957606
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 10:29 schreef Welten het volgende:
Ik heb al eens wat korte posts geplaatst waarin ik vertelde dat ik binnenkort de Trail des Fantômes ga lopen. Ik ben nu een paar weken in 'training'. Ik deed eigenlijk alleen aan krachttraining en ik voetbal, alhoewel beiden de laatste maanden stil hebben gelegen.
Gisteren een behoorlijke tocht door de duinen gelopen van zo'n 12,5 kilometer met zo'n 300 hoogtemeters. Leuke training gehad! Volgende week nog een keertje en dan 18 juli de tocht lopen.
Mooi Welten, ik ga hem 22 juli lopen (de korte afstand), ben vanaf de 20e in La Roche... misschien zie ik je nog, als je langer blijft.
pi_193957670
Derde maandag op rij op de N70. Dus dan ook maar drie rondjes.
Zon, regen, klein beetje modder, D+, D-, beetje afzien tegen het eind, vier keer dezelfde ANWB wandelstelletjes tegenkomen. Genoten.
Nu een kleine week even iets van rust, en dan de bergen in O+
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  maandag 6 juli 2020 @ 14:55:18 #180
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_193958626
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 13:28 schreef Guard het volgende:
Derde maandag op rij op de N70. Dus dan ook maar drie rondjes.
Zon, regen, klein beetje modder, D+, D-, beetje afzien tegen het eind, vier keer dezelfde ANWB wandelstelletjes tegenkomen. Genoten.
Nu een kleine week even iets van rust, en dan de bergen in O+
Later als ik net zo groot ben... :P
F means you're fucked
pi_193960925
Eerst maar eens de Reeuwijkse Plassen @YUR
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 6 juli 2020 @ 20:28:15 #182
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193963641
Ik had wel door dat ik net een prima tempo liep (onderweg niet naar gekeken), maar nadat ik na 7km op ongeveer 39:20 uitkwam dacht ik dat ik redelijk vlak gemiddeld rond de 5:35-5:40 had gelopen. Gemiddeld had ik dat ook wel, maar 'redelijk vlak' was net niet helemaal het geval.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zelden zo gelopen terwijl het vooral aan het einde wel wat pittig, maar zeker niet overdreven zwaar voelde...en dat na een dag werken, bijna zes uur na de lunch en dus nog voor het avondeten én met uitgerekend de laatste 3km tegen een flink briesje in *O*

Oh en hiermee precies op 700km voor 2020 *O*
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_193965068
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 17:28 schreef Zwabberhark het volgende:
Eerst maar eens de Reeuwijkse Plassen @:YUR
Ik zie bewijs op Strava dat hij die overleefd heeft ^O^
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  maandag 6 juli 2020 @ 21:46:44 #184
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_193965163
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 21:42 schreef Guard het volgende:

[..]

Ik zie bewijs op Strava dat hij die overleefd heeft ^O^
Dat valt niet tegen he? :D
F means you're fucked
pi_193966443
3 hoogtemeters. Dus best een verstandige opbouw voor d'n @YUR
  maandag 6 juli 2020 @ 23:41:09 #186
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_193967109
Even een vraagje ad experts:

Last van mijn knieën (pijn in mijn kniëen) door het hardlopen. Dan pas weer hardlopen als de pijn weg is toch?
Eigenlijk wil ik morgen weer hardlopen, maar ik wil ook geen (echte) blessure.

Ben net begonnen. Heb pas 3x hardgelopen :@
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 6 juli 2020 @ 23:47:14 #187
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193967208
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2020 23:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
Even een vraagje ad experts:

Last van mijn knieën (pijn in mijn kniëen) door het hardlopen. Dan pas weer hardlopen als de pijn weg is toch?
Eigenlijk wil ik morgen weer hardlopen, maar ik wil ook geen (echte) blessure.

Ben net begonnen. Heb pas 3x hardgelopen :@
Niet te hard van stapel lopen (hihi ;( ), en inderdaad wachten tot de pijn weg is. Je moet je lichaam even de tijd gunnen om aan een nieuwe vorm van belasting te wennen. Zeker bij hardlopen zijn je botten en gewrichten nog niet berekend op de schokbelasting. Als je wat meer ervaren bent en je de pijntjes wat beter kan plaatsen dan kan je daar wellicht anders mee omgaan, maar zeker in het begin moet je pijn(tjes) niet negeren.

Waar heb je precies pijn?
Huilen dan.
  maandag 6 juli 2020 @ 23:59:40 #188
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_193967448
quote:
7s.gif Op maandag 6 juli 2020 23:47 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Niet te hard van stapel lopen (hihi ;( ), en inderdaad wachten tot de pijn weg is. Je moet je lichaam even de tijd gunnen om aan een nieuwe vorm van belasting te wennen. Zeker bij hardlopen zijn je botten en gewrichten nog niet berekend op de schokbelasting. Als je wat meer ervaren bent en je de pijntjes wat beter kan plaatsen dan kan je daar wellicht anders mee omgaan, maar zeker in het begin moet je pijn(tjes) niet negeren.

Waar heb je precies pijn?
Thanks!
In mijn knieën als ik gewoon loop of mijn benen draai als zit if lig. Voor mijn gevoel zit de pijn vh midden vd knie tot aan de binnenkant vh been (op kniehoogte uiteraard). Direct naast de knieschijf ad binnenkant vh been.

Wel jammer. Was zo trots op.mezelf en wil een ritme opbouwen zodat het routine wordt ipv (mogelijk) een opgave. Dat lukt zo natuurlijk niet -O-
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 7 juli 2020 @ 00:01:41 #189
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_193967490
Eerder ook pijn ad schenen (voorkant onderbeen) en in de billen, maar dat lijkt sneller/makkelijker over te gaan cq te herstellen.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_193968872
Als je na drie keer hardlopen al al die klachten hebt, loop je waarschijnlijk te hard en/of te ver. Pak eens een beginnersschema dan.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_193969597
Zaterdag ondanks de wind en regen toch maar gewoon getraind. Met de rem er af. Een 5:10 gemiddeld over 15 km. Tempo dat ik op zeker tot aan een halve marathon afstand zou moeten kunnen vasthouden. In wedstrijdverband wellicht nog iets sneller maar pas één halve gelopen dus beetje conservatief kan geen kwaad.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 08:51:19 #192
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_193969609
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 10:40 schreef Zwabberhark het volgende:
Wat een rust in dit topic. Stelletje mooiweerposters.
Ik update stiekem alleen de challenge.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  dinsdag 7 juli 2020 @ 08:53:04 #193
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_193969637
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 00:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
Eerder ook pijn ad schenen (voorkant onderbeen) en in de billen, maar dat lijkt sneller/makkelijker over te gaan cq te herstellen.
Wat voor schoenen draag je eigenlijk? Zijn ze aangemeten? Je hebt misschien wel verkeerde schoenen aan voor de manier waarop je je voeten neerzet.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  dinsdag 7 juli 2020 @ 09:03:03 #194
302812 Little_Miss_Naughty
naughty by nature
pi_193969772
Knieproblemen kunnen toch echt het beste door een goeie fysio worden beoordeeld. Aangezien je net pas begonnen bent zou ik inderdaad eerst even rustig aan doen, niet te snel te veel willen en een opbouwschema volgen.
Als de problemen aan blijven houden kun je eens een fysio ernaar laten kijken, want een knieklachten kan vanuit de knie komen, maar ook vanuit je heup, bekken, kuiten, voeten etc. Dat is echt niet te beoordelen op een forum.
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_193970224
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2020 23:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
Even een vraagje ad experts:

Last van mijn knieën (pijn in mijn kniëen) door het hardlopen. Dan pas weer hardlopen als de pijn weg is toch?
Eigenlijk wil ik morgen weer hardlopen, maar ik wil ook geen (echte) blessure.

Ben net begonnen. Heb pas 3x hardgelopen :@
Zoals al gezegd: kan aan zoveel dingen liggen: verkeerde schoenen, loophouding of -techniek, te snel en/of teveel, verkeerde beweging gemaakt... hoe dan ook moet je lichaam geleidelijk aan de (schok)belasting van het hardlopen wennen. Als je de mogelijkheid hebt een beginnerscursus te volgen of aan te sluiten bij een loopgroep met 'lotgenoten': doen! Dan komen al deze aandachtspunten, als het goed is, aan bod. Ik ben zelf begonnen met 6 weken (Yakult) start-to-run, daar heb ik veel profijt van gehad. (Heb daar nog een kortingscode voor, weet alleen niet of die onbeperkt geldig is.)
  dinsdag 7 juli 2020 @ 09:50:36 #196
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_193970431
Dank voor de reacties iedereen!
Ik train al op een beginnersschema (1 minuut hardlopen en 2 minuten wandelen en dat dan 8x).
Mijn schoenen zijn wel hardloopschoenen (met een extra dempingszool ipv de gewone zool), maar ze zijn niet aangeten in een speciaalzaak na analyse. Misschien moet ik dat eerst maar eens gaan laten doen.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_193970458
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2020 23:59 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Thanks!
In mijn knieën als ik gewoon loop of mijn benen draai als zit if lig. Voor mijn gevoel zit de pijn vh midden vd knie tot aan de binnenkant vh been (op kniehoogte uiteraard). Direct naast de knieschijf ad binnenkant vh been.

Wel jammer. Was zo trots op.mezelf en wil een ritme opbouwen zodat het routine wordt ipv (mogelijk) een opgave. Dat lukt zo natuurlijk niet -O-
Bouw de 3x per week wel vast in om de routine te bouwen, maar zie het voorlopig nog niet als een training waar je moe van moet worden. Veel tijd besteden aan warming up, losmaak oefeningen, wat loopoefeningen als je die kent, en dan een kort blokje wandelen afwisselen met hardlopen..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_193970464
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 11:12 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Voor welke afstand ga je?
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 13:22 schreef diesnelle het volgende:

[..]

Mooi Welten, ik ga hem 22 juli lopen (de korte afstand), ben vanaf de 20e in La Roche... misschien zie ik je nog, als je langer blijft.
Ik loop zaterdag 18 juli ook de 20 kilometer. Vind ik voor een beginner wel genoeg ;) . Zondag de 19e moet ik weer naar huis, maandag moet er 'gewoon' gewerkt worden.
De zin begint goed te komen! Ik ben erg benieuwd.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 11:09:49 #199
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_193971562
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 09:52 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Bouw de 3x per week wel vast in om de routine te bouwen, maar zie het voorlopig nog niet als een training waar je moe van moet worden. Veel tijd besteden aan warming up, losmaak oefeningen, wat loopoefeningen als je die kent, en dan een kort blokje wandelen afwisselen met hardlopen..
Thanks!
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_193972147
Gisteravond nog een stukje gelopen. Ging best lekker, bij de laatste interval wel wat last van zijsteek, dat had ik ook al een tijdje niet gehad...
Nu proberen de regelmaat weer een beetje terug te krijgen, is toch wat lastiger geworden nu we weer uit de lockdown gaan. Werk weer volledig op kantoor ipv vanuit huis en de survivaltrainingen zijn ook weer erbij gekomen.
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_193973440
Op o.a. wikipedia en de website van Haag Atletiek staat bij de Coopertesttabellen een aparte tabel voor "ervaren lopers". Wanneer ben je ervaren en waar is het op gebaseerd? Leeftijd speelt in deze tabel namelijk geen rol en tot 3400 meter is je conditie slechts redelijk.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 7 juli 2020 @ 13:08:02 #202
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193973504
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 13:01 schreef Zwabberhark het volgende:
Op o.a. wikipedia en de website van Haag Atletiek staat bij de Coopertesttabellen een aparte tabel voor "ervaren lopers". Wanneer ben je ervaren en waar is het op gebaseerd? Leeftijd speelt in deze tabel namelijk geen rol en tot 3400 meter is je conditie slechts redelijk.
Je moet dan ook gewoon de voor jou gunstigste Coopertesttabel uitzoeken.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 7 juli 2020 @ 13:17:04 #203
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_193973615
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 13:01 schreef Zwabberhark het volgende:
Op o.a. wikipedia en de website van Haag Atletiek staat bij de Coopertesttabellen een aparte tabel voor "ervaren lopers". Wanneer ben je ervaren en waar is het op gebaseerd? Leeftijd speelt in deze tabel namelijk geen rol en tot 3400 meter is je conditie slechts redelijk.
Ik heb die ook wel eens gezien. Volgens mij is dat een tabel die bij wedstrijdlopers de kneuzen van de (wereld)toppers kan scheiden. En verder wat @heywoodu zegt.
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...
pi_193973981
@Whiskers2009: bij mijn vriend kwam zijn pijnlijke knie door stijve bovenbeenspieren of knopen in die spieren oid aldus de fysio. Bij hem helpt regelmatig foam rollen in ieder geval goed om dat te voorkomen/tegen te gaan. Baat het niet dan schaadt het niet. In jouw geval kun je voor de zekerheid ook billen en kuiten meenemen.

In het begin kan het nogal onaangenaam zijn, maar dan zit je juist op de goede plek :+ en als je dat dan met regelmaat blijft doen wordt dat minder. :P

Een honkbal of tennisbal iets dergelijks kan ook, maar die gebruik ik zelf alleen als er duidelijk op één punt een knoopje zit. En dan vaak alsnog foam rollen, om met een groter oppervlak de omgeving ook nog even mee te nemen. Alles afgaan met de honkbal vind ik niet zo praktisch.
pi_193974028
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 13:01 schreef Zwabberhark het volgende:
Op o.a. wikipedia en de website van Haag Atletiek staat bij de Coopertesttabellen een aparte tabel voor "ervaren lopers". Wanneer ben je ervaren en waar is het op gebaseerd? Leeftijd speelt in deze tabel namelijk geen rol en tot 3400 meter is je conditie slechts redelijk.
Ik denk dat ervaren het verkeerde woord is, maar dat ze doelen op iedereen die aan wedstrijdatletiek doet..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_193974615
Die tabel had ik ook al eens gezien ja. Is denk ik gewoon motivatie om beter je best te doen. :)
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  dinsdag 7 juli 2020 @ 14:51:03 #207
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_193974832
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 13:42 schreef Chia het volgende:
@:Whiskers2009: bij mijn vriend kwam zijn pijnlijke knie door stijve bovenbeenspieren of knopen in die spieren oid aldus de fysio. Bij hem helpt regelmatig foam rollen in ieder geval goed om dat te voorkomen/tegen te gaan. Baat het niet dan schaadt het niet. In jouw geval kun je voor de zekerheid ook billen en kuiten meenemen.

In het begin kan het nogal onaangenaam zijn, maar dan zit je juist op de goede plek :+ en als je dat dan met regelmaat blijft doen wordt dat minder. :P

Een honkbal of tennisbal iets dergelijks kan ook, maar die gebruik ik zelf alleen als er duidelijk op één punt een knoopje zit. En dan vaak alsnog foam rollen, om met een groter oppervlak de omgeving ook nog even mee te nemen. Alles afgaan met de honkbal vind ik niet zo praktisch.
Dank je, ik neem het mee ^O^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_193975176
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 09:52 schreef Welten het volgende:

[..]

[..]

Ik loop zaterdag 18 juli ook de 20 kilometer. Vind ik voor een beginner wel genoeg ;) . Zondag de 19e moet ik weer naar huis, maandag moet er 'gewoon' gewerkt worden.
De zin begint goed te komen! Ik ben erg benieuwd.
Hoewel ik in eigen land diverse trails heb gelopen, zie ik dit als een eerste 'echte', gezien het terrein en de hoogtemeters. Ik begin dan ook voorzichtig met 13 km, zodat ik volop kan genieten zonder zorgen of ik het eind wel haal. Lijkt me prachtig daar en ik vind het een luxe om niet met de hele trappelende meute te starten, lekker mijn eigen gangetje gaan.
pi_193975209
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 13:45 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik denk dat ervaren het verkeerde woord is, maar dat ze doelen op iedereen die aan wedstrijdatletiek doet..
Dat laatste is dus nergens te vinden.

In de Engelse wiki staat "experienced athletes". Volgens de Cambridge dictionary is een athlete inderdaad iemand die erg goed is in sport en met name iemand die competitief is in georganiseerde wedstrijden.

Hier is nog een lukraak google resultaat, waarin dan nog opgemerkt wordt dat het vooral om langeafstandslopers gaat: https://bijlmakers.com/cooper-test/

Ik zou dus voorzichtig willen concluderen dat die tabel voor "ervaren lopers" bedoeld is voor langeafstandslopers die competitief zijn in officiële wedstrijden. Nu is alleen nog de vraag: wat is competitief? Dat je minder dan 1 SD langzamer bent dan het gemiddelde tempo in een wedstrijd? Dat zou wiskundig gezien alleen zin hebben als de gelopen tempo's normaal verdeeld zijn. Wat vast niet zo is. En over welke niveaus hebben we het hier? Regionaal? Landelijk? Internationaal?

Enfin, hieronder de tabel die ik vond in het oorspronkelijke wetenschappelijke artikel van Kenneth H. Cooper "A Means of Assessing Maximal Oxygen Intake, Correlation Between Field and Treadmill Testing", gepubliceerd in 1968.

<1600 m - very poor
1600-2000 m - poor
2000-2400 m - fair
2400-2800 m - good
>2800 m - very good

In de tabel staan de afstanden in mijlen en ik heb voor het gemak gesteld dat 1 mijl = 1600 meter (eigenlijk 1609,344 m).
  dinsdag 7 juli 2020 @ 15:33:43 #210
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_193975240
Ik heb sinds kort het hardlopen weer opgepakt. Ik heb een jaar of 5/6 hardgelopen op Reebok schoenen. Dit waren niet de duurste maar een ook niet de goedkoopste schoenen. Deze heb ik niet aan laten meten. De schoenen waren versleten en toen heb ik bij de Decathlon van die Kiprun schoenen gekocht.... Dat is dus echt helemaal niks. Ik ben geen type die meerdere keren per week hardloopt of wil gaan trainen voor iets. Wat is dan op dit moment een beetje een goede middelmaat schoen?
pi_193975253
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 15:30 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Dat laatste is dus nergens te vinden.

In de Engelse wiki staat "experienced athletes". Volgens de Cambridge dictionary is een athlete inderdaad iemand die erg goed is in sport en met name iemand die competitief is in georganiseerde wedstrijden.

Hier is nog een lukraak google resultaat, waarin dan nog opgemerkt wordt dat het vooral om langeafstandslopers gaat: https://bijlmakers.com/cooper-test/

Ik zou dus voorzichtig willen concluderen dat die tabel voor "ervaren lopers" bedoeld is voor langeafstandslopers die competitief zijn in officiële wedstrijden. Nu is alleen nog de vraag: wat is competitief? Dat je minder dan 1 SD langzamer bent dan het gemiddelde tempo in een wedstrijd? Dat zou wiskundig gezien alleen zin hebben als de gelopen tempo's normaal verdeeld zijn. Wat vast niet zo is. En over welke niveaus hebben we het hier? Regionaal? Landelijk? Internationaal?

Enfin, hieronder de tabel die ik vond in het oorspronkelijke wetenschappelijke artikel van Kenneth H. Cooper "A Means of Assessing Maximal Oxygen Intake, Correlation Between Field and Treadmill Testing", gepubliceerd in 1968.

<1600 m - very poor
1600-2000 m - poor
2000-2400 m - fair
2400-2800 m - good
>2800 m - very good

In de tabel staan de afstanden in mijlen en ik heb voor het gemak gesteld dat 1 mijl = 1600 meter (eigenlijk 1609,344 m).
Alle grote loopevenementen bestonden eenvoudigweg nog niet toen dit soort tabellen worden opgesteld denk ik. Dus het gaat om wedstrijdatletiek, daarbij ben je competitief als je mee kunt doen in 'the pack' zou ik zeggen. Bij de laagste divisie in de competitie is dat zo'n 10-10.30 min op de 3000 meter bij mannen, 11.00-11.45 voor vrouwen.
Dus dan vind ik die 3400 niet zo gek.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_193975300
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 15:35 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Alle grote loopevenementen bestonden eenvoudigweg nog niet toen dit soort tabellen worden opgesteld denk ik. Dus het gaat om wedstrijdatletiek, daarbij ben je competitief als je mee kunt doen in 'the pack' zou ik zeggen. Bij de laagste divisie in de competitie is dat zo'n 10-10.30 min op de 3000 meter bij mannen, 11.00-11.45 voor vrouwen.
Dus dan vind ik die 3400 niet zo gek.
De oorsponkelijke tabel is opgesteld door 115 militairen 12 minuten op een loopband te laten lopen. Lengtes en gewicht waren gemiddeld. De gemiddelde leeftijd was 22, met uitschieters tot 52 jaar. Men concludeert daarom dat de gevonden waardes zeker tot 50 jaar zouden moeten gelden. En dit is alleen voor mannen.

Nu is alleen de vraag of er dan ook ooit een onderzoek is gedaan met wedstrijdatleten, die zoals jij zegt meedoen in 'the pack', waarin die tabel voor 'ervaren lopers' bepaald is. Dat zou er moeten zijn, anders is het matig onderbouwd.
pi_193975436
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 15:39 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

De oorsponkelijke tabel is opgesteld door 115 militairen 12 minuten op een loopband te laten lopen. Lengtes en gewicht waren gemiddeld. De gemiddelde leeftijd was 22, met uitschieters tot 52 jaar. Men concludeert daarom dat de gevonden waardes zeker tot 50 jaar zouden moeten gelden. En dit is alleen voor mannen.

Nu is alleen de vraag of er dan ook ooit een onderzoek is gedaan met wedstrijdatleten, die zoals jij zegt meedoen in 'the pack', waarin die tabel voor 'ervaren lopers' bepaald is. Dat zou er moeten zijn, anders is het matig onderbouwd.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4314605/

Hier wel een studie die het linkt aan VO2max.

Zeker niet verrassend dat de Coopertest als fitnessindicator niet heel erg goed onderbouwd is. Genoeg fitte atleten zullen een danig beroerde loopstijl hebben dat ze helemaal niet zo super goed scoren terwijl ze in hun eigen sport, zeg fietsen of zwemmen, wel wereldtop zijn.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_193975484
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 15:26 schreef diesnelle het volgende:

[..]

Hoewel ik in eigen land diverse trails heb gelopen, zie ik dit als een eerste 'echte', gezien het terrein en de hoogtemeters. Ik begin dan ook voorzichtig met 13 km, zodat ik volop kan genieten zonder zorgen of ik het eind wel haal. Lijkt me prachtig daar en ik vind het een luxe om niet met de hele trappelende meute te starten, lekker mijn eigen gangetje gaan.
Leuk!
Ik heb afgelopen zondag hier aan de kust een oefenrondje gedaan van zo'n 12,5 kilometer met +- 300 hoogtemeters en die trok ik vrij goed.
We gaan die 20 kilometer (ik loop met 2 anderen) lekker op het gemakje doen. Als we er zo'n 3 tot 3,5 uur over doen vind ik het prima. Onderweg staan de vriendinnen als het goed is ergens op ons te wachten om wat voorraad aan te vullen dus daar 'verliezen' we nog wat tijd. We gaan ook niet voor een toptijd, we willen inderdaad genieten, en we gaan daarna lekker de bbq aansteken en welverdiende biertjes drinken. :7
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 7 juli 2020 @ 15:56:30 #215
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193975499
Het is voor tophardlopers toch ook gewoon vooral een test om je mogelijkheden op afstanden rond de drie tot vijf kilometer te testen, eigenlijk? Ik kan me voorstellen dat er absolute wereldtoppers op de marathon zijn die er op een coopertest niet aan te pas komen ten opzichte van steeplechaselopers (3km), terwijl ze de steeplechaselopers een paar kilometer later wellicht achter zich laten.

Ik vind het altijd wel leuk om dingen te vergelijken, maar het lijkt me vooral iets waarmee je jezelf kunt vergelijken met jezelf, in plaats van het al te serieus te nemen :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_193975735
Marathontoppers lopen denk ik best een aardige coopertest.
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_193976543
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 16:13 schreef Cynic het volgende:
Marathontoppers lopen denk ik best een aardige coopertest.
Daar is 12 min toch wat kort voor. Zijn ze niet eens warm ;) Al lopen toppers natuurlijk met gemak die 3:15/km.

Als ik mezelf dan maar even als hobbyloper zie ondanks dat ik al jaren loop dan is 2700+ m voor mijn leeftijd wel een makkie. Die grens ligt wel erg laag. 4:26/km is niet echt heel lastig voor een beetje sportieve dertiger. En einde van het jaar mag ik 4:48/km doen voor een zeer goed.
pi_193978602
Die lopen 5k splits onder de 15 minuten, en als ze korter hoeven te lopen dan kan het nog een stuk harder.
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 7 juli 2020 @ 19:35:45 #219
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193978832
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 16:13 schreef Cynic het volgende:
Marathontoppers lopen denk ik best een aardige coopertest.
Dat denk ik ook zeker :D

Maar in vergelijking met atleten die specialiseren op zulke afstanden (zoals de steeplechase of de mannen en vrouwen op de vijf kilometer) denk ik dat het weer wat tegen zal vallen, omdat het hun specialiteit niet is. Terwijl dat weinig zegt over de algemene conditie van die groep tegenover de 5km-lopers.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 7 juli 2020 @ 19:40:16 #220
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_193978913
Mooi intervaltraining in m’n horloge gezet, regen :'(

Gaat een natte interval worden straks :P
  dinsdag 7 juli 2020 @ 19:44:25 #221
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_193978979
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 10:40 schreef Zwabberhark het volgende:
Wat een rust in dit topic. Stelletje mooiweerposters.
Guilty as charged! :@

Vandaag voor het eerst sinds de 5k van de 4uskamp weer gelopen, want te heet, te nat of niet lekker.

En toen het vandaag begon te regenen heb ik mijn laatste rondje ook niet afgemaakt maar ben linea recta naar huis gelopen, dus geen ruim 5k op de teller, maar slechts 4,8 km.
No Dyson Barrier is going to stop me!
pi_193979649
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 16:13 schreef Cynic het volgende:
Marathontoppers lopen denk ik best een aardige coopertest.
Michel Butter liep laatst 4100 meter.
Mike Foppen zelfs 4400 meter en die loopt (nog) geen marathons en is vooral heel snel op afstanden zoals de 5 km.

Met de formule van Cooper kun je hun VO2max afschatten, VO2max = (cooperafstand - 504,9)/44,73

Dus Butter heeft dan een VO2max van dik 80, en Foppen zelfs 87 ml/kg/min.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 21:14:19 #223
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_193980436
Net mijn eerste fatsoenlijke interval gedaan. 6x700 meter intensief en 2 minuten rust.

Zeiknat geregend en lekker stuk gegaan maar wel lekker zo’n training. Ga ik regelmatig doen. In totaal 8,7 km gelopen in 45,47. Als ik nog 1,3 km was doorgelopen had ik dus een PR gehad voor mijn 10 km _O-

Rustig begonnen met 2 km warming up en toen gingen we van start. Net als de regen, die begon rustig maar dat werden op een gegeven moment aardig dikke druppels. Helaas duurde het even voor mijn tempo op mijn horloge goed zichtbaar was.
Eerste 700 meter ging in 4:11, tweede in 4:39, derde in 4:37, vierde in 4,39, vijfde in 4:41 en de laatste in 4:32.

Zeker voor herhaling vatbaar *O*
pi_193980966
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 20:25 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Michel Butter liep laatst 4100 meter.
Mike Foppen zelfs 4400 meter en die loopt (nog) geen marathons en is vooral heel snel op afstanden zoals de 5 km.

Met de formule van Cooper kun je hun VO2max afschatten, VO2max = (cooperafstand - 504,9)/44,73

Dus Butter heeft dan een VO2max van dik 80, en Foppen zelfs 87 ml/kg/min.
Volgensmij zijn dat soort formules bij toplopers(of juist hele slechte lopers) niet helemaal realistisch. Bjorn Dahli had volgensmij ooit de hoogst gemeter VO2max ter wereld en die was ook 87 dacht ik.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 22:32:16 #225
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_193981897
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 17:05 schreef alpeko het volgende:

[..]

Daar is 12 min toch wat kort voor. Zijn ze niet eens warm ;) Al lopen toppers natuurlijk met gemak die 3:15/km.

Als ik mezelf dan maar even als hobbyloper zie ondanks dat ik al jaren loop dan is 2700+ m voor mijn leeftijd wel een makkie. Die grens ligt wel erg laag. 4:26/km is niet echt heel lastig voor een beetje sportieve dertiger. En einde van het jaar mag ik 4:48/km doen voor een zeer goed.
2400 meter, toch maar eens proberen of ik dat nog haal :D
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_193982078
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 19:44 schreef Starflyer het volgende:

[..]

Guilty as charged! :@

Vandaag voor het eerst sinds de 5k van de 4uskamp weer gelopen, want te heet, te nat of niet lekker.

En toen het vandaag begon te regenen heb ik mijn laatste rondje ook niet afgemaakt maar ben linea recta naar huis gelopen, dus geen ruim 5k op de teller, maar slechts 4,8 km.
Lopen in de Zomerregen is puur genot! Gewoon een keertje doen!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_193982114
Ik deed vandaag ook 12 minuten en een beetje, over 3km, maar toen moest ik daarna nog 6x600 echt hard ook! Maar wel lekker 😁
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 8 juli 2020 @ 00:03:50 #228
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193983083
Zijn er hier trouwens mensen die ervaring hebben met hardlopen op enig niveau na vkb-reconstructie en/of meniscuslaesie en/of kraakbeendefect?
Huilen dan.
pi_193984879
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 22:41 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Lopen in de Zomerregen is puur genot! Gewoon een keertje doen!
Nou, af en toe was het wel echt gewoon smerig gisteravond hoor. Het shirt van de 7^^-loop in 2013 bleek ongeschikt voor hoosbuien, waardoor die zo tegen me aangeplakt zat dat ik werd beperkt in m'n ademhaling.

Verder liep het wel lekker. Tempo's gingen belachelijk ontspannen. De 3e 400 ging in 83, maar toen werd ik teruggefloten door de trainer dat ik toch wat rustiger moest doen :+

Wel fijn dat de vorm weer redelijk begint te worden :)
pi_193985354
quote:
7s.gif Op woensdag 8 juli 2020 00:03 schreef Isdatzo het volgende:
Zijn er hier trouwens mensen die ervaring hebben met hardlopen op enig niveau na vkb-reconstructie en/of meniscuslaesie en/of kraakbeendefect?
Mijn vader heeft zo'n 20 jaar geleden zijn meniscus laten verwijderen, was daarvoor nooit hardloper maar heeft het nu ineens opgepakt :P
Hij traint niet echt genoeg om op enig niveau te komen, maar hij loopt toch vrij makkelijk een 7km in 35 minuten, niet slecht voor een 62jarige zonder hardloopverleden. Maar goed daar zat dus wel veel tijd tussen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_193987282
Vanochtend lekker gelopen in een miezerig regentje. Was niet koud dus eigenlijk wel lekker.

5 km maar, daarna douche , ontbijten en naar het werk.
Whatever...
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 8 juli 2020 @ 13:48:51 #232
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193989298
Naaktslakken galore op de fietspaden met dit weer, gadverdamme. Verder best aardig gelopen, 12,5km met aan het einde een paar iets snellere kilometers en zo'n beetje de hele tweede helft lichte regen ter verkoeling. Prima :Y
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Redactie Sport woensdag 8 juli 2020 @ 15:27:49 #233
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_193991011
Iemand hier ervaring met Aftershokz?

Of een andere positieve review over draadloze oordopjes waar je mee kunt hardlopen (die dus niet uit je oren vallen en waarmee je belangrijk verkeer nog hoort aankomen).
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_193991511
quote:
10s.gif Op woensdag 8 juli 2020 15:27 schreef DeLuna het volgende:
Iemand hier ervaring met Aftershokz?

Of een andere positieve review over draadloze oordopjes waar je mee kunt hardlopen (die dus niet uit je oren vallen en waarmee je belangrijk verkeer nog hoort aankomen).
Die zitten ook niet in je oren geloof ik, toch?
Geloof dat ik ergens een review las dat het niet het allermooiste geluid is, maar da's ook niet zo gek als het geluid via je schedel binnenkomt. :)
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  woensdag 8 juli 2020 @ 16:14:20 #235
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_193991724
quote:
7s.gif Op woensdag 8 juli 2020 00:03 schreef Isdatzo het volgende:
Zijn er hier trouwens mensen die ervaring hebben met hardlopen op enig niveau na vkb-reconstructie en/of meniscuslaesie en/of kraakbeendefect?
Ik heb mn vkb jaar of 4 terug gescheurd. Wat wil je weten :P
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 8 juli 2020 @ 16:18:57 #236
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193991806
Lang geleden trouwens maar ik heb me sinds ik vanmorgen gelopen heb een partij zere tepels, niet te zuinig. Het zal wel met het natte weer te maken hebben, want mijn kleding was hetzelfde als altijd en vijf kwartier lopen is ook al lang geen unicum meer.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_193992781
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 09:52 schreef Welten het volgende:

[..]


[..]

Ik loop zaterdag 18 juli ook de 20 kilometer. Vind ik voor een beginner wel genoeg ;) . Zondag de 19e moet ik weer naar huis, maandag moet er 'gewoon' gewerkt worden.
De zin begint goed te komen! Ik ben erg benieuwd.
Ik hoop datzelfde het laatste stukje voor Maboge nog even goed nalopen. Laatst daar een route gelopen en kon op dat punt het pad niet vinden. Ze hadden dat stuk bos ook omgehakt. Het pad was er vorig jaar nog wel. En succes bij de muur van maboge. ^O^
pi_193992785
quote:
9s.gif Op woensdag 8 juli 2020 16:18 schreef heywoodu het volgende:
Lang geleden trouwens maar ik heb me sinds ik vanmorgen gelopen heb een partij zere tepels, niet te zuinig. Het zal wel met het natte weer te maken hebben, want mijn kleding was hetzelfde als altijd en vijf kwartier lopen is ook al lang geen unicum meer.
Toch geen katoen?
  woensdag 8 juli 2020 @ 17:25:01 #239
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_193992978
quote:
9s.gif Op woensdag 8 juli 2020 16:18 schreef heywoodu het volgende:
Lang geleden trouwens maar ik heb me sinds ik vanmorgen gelopen heb een partij zere tepels, niet te zuinig. Het zal wel met het natte weer te maken hebben, want mijn kleding was hetzelfde als altijd en vijf kwartier lopen is ook al lang geen unicum meer.
Ik heb het ook altijd door vocht. Daarom plak ik de boel af met cheapass sporttape van de Action
F means you're fucked
pi_193993395
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2020 17:14 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Ik hoop datzelfde het laatste stukje voor Maboge nog even goed nalopen. Laatst daar een route gelopen en kon op dat punt het pad niet vinden. Ze hadden dat stuk bos ook omgehakt. Het pad was er vorig jaar nog wel. En succes bij de muur van maboge. ^O^
Als het goed is is de route uitgepijld, ze zeggen hem regelmatig te controleren en dit jaar wordt hij elke dag gelopen, dus dat zal vast goed komen. Ben ook benieuwd naar de waterpassage.
  woensdag 8 juli 2020 @ 17:56:18 #241
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_193993513
Waterpassages bij Ardennentrails O+
F means you're fucked
pi_193993573
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 17:50 schreef diesnelle het volgende:

[..]

Als het goed is is de route uitgepijld, ze zeggen hem regelmatig te controleren en dit jaar wordt hij elke dag gelopen, dus dat zal vast goed komen. Ben ook benieuwd naar de waterpassage.
De organisatie is altijd wel goed. De waterpassage is vlak voor de finish En prima te doen, het water stond niet zo hoog.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 8 juli 2020 @ 18:02:44 #243
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193993647
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2020 17:15 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Toch geen katoen?
Ik ben geen expert in materialen maat het is volgens mij geen katoen nee :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_193995840
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 17:56 schreef YUR het volgende:
Waterpassages bij Ardennentrails O+
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 17:50 schreef diesnelle het volgende:

[..]

Als het goed is is de route uitgepijld, ze zeggen hem regelmatig te controleren en dit jaar wordt hij elke dag gelopen, dus dat zal vast goed komen. Ben ook benieuwd naar de waterpassage.
Hilarisch die watercrossing vlak voor de finish. Op de plek waar je door de Ourthe mag plonzen hangt ook een soort touwbrug. Veel lopers die er voor het eerst komen kijken eerst twijfelend naar die touwbrug. Dan roept het publiek aan de overkant (met een Choufke in de hand uiteraard)dat ze door het water moeten. Nog een paar keer kijken van: hč, echt waar :? :? En dan gaan ze
Helaas dit jaar dus geen publiek, maar misschien wel even kijken voordat je oversteekt, kan zomaar een kano van rechts komen... :D
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  woensdag 8 juli 2020 @ 20:08:13 #245
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_193995870
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 20:06 schreef Guard het volgende:

[..]


[..]

Hilarisch die watercrossing vlak voor de finish. Op de plek waar je door de Ourthe mag plonzen hangt ook een soort touwbrug. Veel lopers die er voor het eerst komen kijken eerst twijfelend naar die touwbrug. Dan roept het publiek aan de overkant (met een Choufke in de hand uiteraard)dat ze door het water moeten. Nog een paar keer kijken van: hč, echt waar :? :? En dan gaan ze
Helaas dit jaar dus geen publiek, maar misschien wel even kijken voordat je oversteekt, kan zomaar een kano van rechts komen... :D
Is dus de moeite waard om een middagje aan te spenderen :D
F means you're fucked
pi_193996337
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 20:06 schreef Guard het volgende:

[..]


[..]

Hilarisch die watercrossing vlak voor de finish. Op de plek waar je door de Ourthe mag plonzen hangt ook een soort touwbrug. Veel lopers die er voor het eerst komen kijken eerst twijfelend naar die touwbrug. Dan roept het publiek aan de overkant (met een Choufke in de hand uiteraard)dat ze door het water moeten. Nog een paar keer kijken van: hč, echt waar :? :? En dan gaan ze
Helaas dit jaar dus geen publiek, maar misschien wel even kijken voordat je oversteekt, kan zomaar een kano van rechts komen... :D
Oeh, vandaag is net m’n opblaasraft bezorgd! Jullie rennen, ik varen. Al ga ik pas in september een beetje leren raften...
pi_193998100
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 20:36 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Oeh, vandaag is net m’n opblaasraft bezorgd! Jullie rennen, ik varen. Al ga ik pas in september een beetje leren raften...
Dat klinkt als een goed plan :Y
En ach je kan vast voor september al een beetje varen ;)
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  woensdag 8 juli 2020 @ 22:10:35 #248
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_193998127
Ik lees nog een extra reden om met een Choufke in de hand bij de watercrossing te gaan zitten ^O^
F means you're fucked
pi_193998252
quote:
10s.gif Op woensdag 8 juli 2020 15:27 schreef DeLuna het volgende:
Iemand hier ervaring met Aftershokz?

Of een andere positieve review over draadloze oordopjes waar je mee kunt hardlopen (die dus niet uit je oren vallen en waarmee je belangrijk verkeer nog hoort aankomen).
Ik loop al enige jaren naar volle tevredenheid met de Plantronics backbeat fit. (Oudere versie)
Als je die niet te hard zet kun je het verkeer om je heen nog goed horen.
Ze zijn goed waterdicht, de batterij gaat lang genoeg mee, en de bediening is prettig vind ik.

De pasvorm vond ik even wennen maar eenmaal gewend wil ik niet anders meer.
Tenzij je graag met een (zonnen)bril op loopt, dan zitten ze niet lekker vind ik maar ik loop toch altijd al zonder.

Het geluid is naar mijn mening gewoon goed, geen hifi hoogstandje maar daar zijn ze naar mijn mening ook niet voor gemaakt.

Daar waar ze wel voor gemaakt zijn; hardlopen met een muziekje op maar toch nog verkeer om je heen kunnen horen, dat doen ze naar mijn mening erg goed. ^O^
pi_194000328
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 21:42 schreef Remco het volgende:

[..]

Volgensmij zijn dat soort formules bij toplopers(of juist hele slechte lopers) niet helemaal realistisch. Bjorn Dahli had volgensmij ooit de hoogst gemeter VO2max ter wereld en die was ook 87 dacht ik.
https://www.topendsports.com/testing/records/vo2max.htm

Hoogste zit bij 97 ongeveer.
Kilian Jornet rond de 90. 8-)
pi_194001654
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 00:16 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

https://www.topendsports.com/testing/records/vo2max.htm

Hoogste zit bij 97 ongeveer.
Kilian Jornet rond de 90. 8-)
En ik maar denken dat mijn vo2max best wel aardig is de laatste tijd :')
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  Moderator donderdag 9 juli 2020 @ 06:49:59 #252
155227 crew  Guppy
dus
pi_194001719
quote:
10s.gif Op woensdag 8 juli 2020 15:27 schreef DeLuna het volgende:
Iemand hier ervaring met Aftershokz?

Of een andere positieve review over draadloze oordopjes waar je mee kunt hardlopen (die dus niet uit je oren vallen en waarmee je belangrijk verkeer nog hoort aankomen).
Ik heb Aftershokz! Blij mee, gebruik ze voor fietsen en hardlopen. Toegegeven, het is niet het béste geluid ever, maar echt prima voor sporten ^O^
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_194002483
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 22:10 schreef YUR het volgende:
Ik lees nog een extra reden om met een Choufke in de hand bij de watercrossing te gaan zitten ^O^
Kan ik de blooperfoto nabestellen? :W
  donderdag 9 juli 2020 @ 09:11:43 #254
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_194002609
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 08:59 schreef diesnelle het volgende:

[..]

Kan ik de blooperfoto nabestellen? :W
Jij bent te snel voor mijn telefooncameraonderinvloedvanenkeleChoufkes-skills :D
F means you're fucked
pi_194003300
De watercrossing is ķķk op de helft:



Daar zie ik wel tegenop om het restant daarna met natte sokken en schoenen uit te lopen.
Onze aanhang is van plan ergens onder de route te gaan staan. Is er een punt op de 20 kilometer, liefst halverwege (bij die watercrossing?) waar ze makkelijk kunnen staan?
pi_194005877
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 10:00 schreef Welten het volgende:
De watercrossing is ķķk op de helft:

[ afbeelding ]

Daar zie ik wel tegenop om het restant daarna met natte sokken en schoenen uit te lopen.
Onze aanhang is van plan ergens onder de route te gaan staan. Is er een punt op de 20 kilometer, liefst halverwege (bij die watercrossing?) waar ze makkelijk kunnen staan?
Heb je ook een gpx van deze route , dan kan er wat zinnigers over gezegd worden. Het lopen met natte sokken en schoenen merk je al vrij snel weinig van. Ook de eerste watercrossing vond ik deze keer redelijk ondiep.
pi_194005928
Ik lees nu net dat de start en finish op een totaal andere plek is dan gebruikelijk, namelijk in maboge en niet la roche.
pi_194006928
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2020 13:40 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Ik lees nu net dat de start en finish op een totaal andere plek is dan gebruikelijk, namelijk in maboge en niet la roche.
Oh ja dat heb ik ook ergens gelezen. Hoop wel dat de muur van Maboge nog wel in het parcours zit, zou zonde zijn als dat niet zo was.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_194007024
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 22:10 schreef YUR het volgende:
Ik lees nog een extra reden om met een Choufke in de hand bij de watercrossing te gaan zitten ^O^
Dat klinkt ook als prima tijdverdrijf!

Een post-corona mini-FoK!-meet lijkt me sowieso eens leuk :D
  donderdag 9 juli 2020 @ 15:28:06 #260
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_194007150
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 15:18 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Dat klinkt ook als prima tijdverdrijf!

Een post-corona mini-FoK!-meet lijkt me sowieso eens leuk :D
Ik had er afgelopen maandag al eentje ^O^
F means you're fucked
pi_194007162
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 15:28 schreef YUR het volgende:

[..]

Ik had er afgelopen maandag al eentje ^O^
Daar was ik niet voor uitgenodigd!
  donderdag 9 juli 2020 @ 15:29:47 #262
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_194007170
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 15:29 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Daar was ik niet voor uitgenodigd!
Zo mini was ie! ;)
F means you're fucked
pi_194007393
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 15:29 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Daar was ik niet voor uitgenodigd!
Jij bent altijd welkom, dat weet je toch :)
pi_194008441
Ik ga zometeen een tempoloopje doen, gericht op 1 uur. Het gaat geen wedstrijd tempo worden, maar ook nog heel veel lager. Gewoon om even die spieren en longen aan het werk te zetten en een gevoel krijgen hoe het op dit moment is gesteld met m'n middellange conditie :)

Wel even wachten tot het stopt met regenen :')
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_194011736
Toch tot het gaatje gegaan: 13,06km (Garmin zegt 13,07 :@) ik kon het niet laten toen ik zag dat 13km haalbaar zou zijn.
Dat is een PR op het uur *O*

Tijdens het uitlopen kramp in m'n kuit, dus ik ga mezelf maar ff martelen op de foam roller en een magnesium tabletje extra kan geen kwaad :D

Voelde me wel heroīsch tijdens het uitlopen in de regen middenin de polder :7

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 10% gewijzigd door Neo-Mullen op 09-07-2020 20:41:31 ]
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_194015194
Lekker hoor.
Kan me de laatste keer dat ik een uur of meer heb gelopen eigenlijk helemaal niet herinneren... ☺
pi_194015395
Even nagezocht, waar sla je die loopjes anders voor op. 23 juni 2015. Niet zo gek dus dat ik dat niet meer precies wist.
pi_194019948
Pff, wat een kutweer. Vanochtend een vrij nat herstelloopje gedaan van slechts 4km. Maarja, sportschool was weer open en gisterenavond hard mijn best gedaan. Dus vooral niet te hard lopen nu.
Whatever...
pi_194023282
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 10:54 schreef Spanky78 het volgende:
Pff, wat een kutweer. Vanochtend een vrij nat herstelloopje gedaan van slechts 4km. Maarja, sportschool was weer open en gisterenavond hard mijn best gedaan. Dus vooral niet te hard lopen nu.
Nee joh, ik vind het juist heerlijk om in lichte regen te lopen. Koelt lekker af.
Een keiharde plensbui over je heen krijgen is een ander verhaal :')
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_194023357
Gisteravond leek het niet eens heel hard te regenen, maar het leek net alsof ik vocht in ademde doordat heel fijne druppeltjes waren. Dan liever van die smerige stortbuien van dinsdag.

Vanmorgen was het wel weer prima. Lekker lichte regen teken ik eigenlijk altijd wel voor met lopen. Tenzij windkracht 6, dan niet.
  vrijdag 10 juli 2020 @ 15:17:21 #271
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194023571
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 16:14 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Ik heb mn vkb jaar of 4 terug gescheurd. Wat wil je weten :P
Geen ander letsel? Reconstructie uitgevoerd? Hoe ervaar je de stabiliteit van je knie vergeleken met ervoor?
Huilen dan.
pi_194025078
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 14:49 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Nee joh, ik vind het juist heerlijk om in lichte regen te lopen. Koelt lekker af.
Een keiharde plensbui over je heen krijgen is een ander verhaal :')
Her was net te veel voor het leuke. Maargoed, ik was ook gewoon moe van de fitness
Whatever...
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 10 juli 2020 @ 21:58:09 #273
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_194028695
Best lekker 11km gelopen en daarmee de 30 voor deze week weer gehaald (wat handig is ivm dingen die ik in het weekeinde wil doen en vooral zien). Maar ja, dan kom je thuis en het eerste wat je ziet is het nieuws over Van Ruijven :{
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_194029066
@YUR, @Guard, @rechtsedirecte Filmpje voor jullie voor het slapen gaan (en voor RD voor bij de lunch):
https://twitter.com/AvatarDomy/status/1281676498345299969?s=20
  vrijdag 10 juli 2020 @ 22:31:06 #275
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_194029186
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 15:17 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Geen ander letsel? Reconstructie uitgevoerd? Hoe ervaar je de stabiliteit van je knie vergeleken met ervoor?
Nee geen ander letsel gelukkig. VKB-reconstructie gehad met stukje uit hamstring als vervanger.

Op dit moment is stabiliteit wat mij betreft net zo goed als daarvoor. Na 9 maanden revalideren had ik wel wat complicaties elders maar dat stond volledig los van knie zelf.

Het is met name vooral vertrouwen hebben in je lichaam dat het weer in orde is. Hardlopen is op zich goed te doen omdat je geen scherpe bewegingen hebt zoals bij voetbal. Belasting zal je wel rustig moeten opbouwen.
pi_194029308
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 22:25 schreef Zwabberhark het volgende:
@:YUR, @:Guard, @:rechtsedirecte Filmpje voor jullie voor het slapen gaan (en voor RD voor bij de lunch):
https://twitter.com/AvatarDomy/status/1281676498345299969?s=20
Aardig wat vals plat in de Ardennen _O-
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 10 juli 2020 @ 22:39:11 #277
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_194029353
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 22:25 schreef Zwabberhark het volgende:
@:YUR, @:Guard, @:rechtsedirecte Filmpje voor jullie voor het slapen gaan (en voor RD voor bij de lunch):
https://twitter.com/AvatarDomy/status/1281676498345299969?s=20
Ik werd weliswaar niet gementioned, toch heb ik gekeken. Hartstikke gaaf, om te kijken.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  vrijdag 10 juli 2020 @ 23:40:40 #278
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_194030567
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 22:25 schreef Zwabberhark het volgende:
@:YUR, @:Guard, @:rechtsedirecte Filmpje voor jullie voor het slapen gaan (en voor RD voor bij de lunch):
https://twitter.com/AvatarDomy/status/1281676498345299969?s=20
Voor mij net een stapje te ver :@
F means you're fucked
  zaterdag 11 juli 2020 @ 00:27:23 #279
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_194031301
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 23:40 schreef YUR het volgende:

[..]

Voor mij net een stapje te ver :@
Vaak ben je te bang!!
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  zaterdag 11 juli 2020 @ 06:12:57 #280
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_194032632
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 00:27 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

Vaak ben je te bang!!
Dat klopt zeker :Y
F means you're fucked
pi_194033200
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 22:25 schreef Zwabberhark het volgende:
@:YUR, @:Guard, @:rechtsedirecte Filmpje voor jullie voor het slapen gaan (en voor RD voor bij de lunch):
https://twitter.com/AvatarDomy/status/1281676498345299969?s=20
Geweldig. Heb dit soort routes wel gedaan, ook in de winter.

Maar niet rennend. Gewoon wandelend met rugzak.
Whatever...
pi_194034694
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 23:40 schreef YUR het volgende:

[..]

Voor mij net een stapje te ver :@
:o
Eindelijk de grens gevonden.
  Forum Admin zaterdag 11 juli 2020 @ 15:01:33 #283
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_194036851
Heerlijk weer voor een duurloop. Zou nog wel een rondje willen.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_194038898
Ik vond de blog van runnersworld altijd best interessant om te lezen, maar kwam nu echt het grootste onzin artikel ever tegen:
https://www.runnersworld.(...)n-zonde-van-je-tijd/
Even serieus, bank drukken is zonde van je tijd want je kunt beter (lichte) squats doen. Juist, met die squats train ik inderdaad mijn borst _O-
pi_194040031
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 22:25 schreef Zwabberhark het volgende:
@:YUR, @:Guard, @:rechtsedirecte Filmpje voor jullie voor het slapen gaan (en voor RD voor bij de lunch):
https://twitter.com/AvatarDomy/status/1281676498345299969?s=20
Ik kijk na het eind van deze week wel.. :P
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  zondag 12 juli 2020 @ 14:13:05 #286
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_194051634
Nitwit hier met een maximale hartslag vraag. :@
Ik heb niet specifiek een training om een bepaling hiervoor gedaan, maar kwam tot 2x toe in een training die me veel te zwaar aanvoelde (ja ik ga te hard van stapel als ik een poos niet gelopen heb) op 197 bpm. Zou ik er dan vanuit kunnen gaan dat dat mijn max hs is?
Als ik de bekende rekensommetjes maak komen die wel 25 bpm lager uit. Maar goed geen mens is hetzelfde. Toch kan ik me in verhouding daarmee niet voorstellen dat het nog hoger dan 197 bpm kan. :@

Sinds ik die 197 bpm als max hs heb ingevuld maken mijn zones in ieder geval weer sense, maar vroeg me af of ik hier goed aan heb gedaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Elpis op 12-07-2020 14:36:10 ]
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
  zondag 12 juli 2020 @ 14:50:52 #287
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_194052168
quote:
7s.gif Op zondag 12 juli 2020 14:13 schreef Elpis het volgende:
Nitwit hier met een maximale hartslag vraag. :@
Ik heb niet specifiek een training om een bepaling hiervoor gedaan, maar kwam tot 2x toe in een training die me veel te zwaar aanvoelde (ja ik ga te hard van stapel als ik een poos niet gelopen heb) op 197 bpm. Zou ik er dan vanuit kunnen gaan dat dat mijn max hs is?
Als ik de bekende rekensommetjes maak komen die wel 25 bpm lager uit. Maar goed geen mens is hetzelfde. Toch kan ik me in verhouding daarmee niet voorstellen dat het nog hoger dan 197 bpm kan. :@

Sinds ik die 197 bpm als max hs heb ingevuld maken mijn zones in ieder geval weer sense, maar vroeg me af of ik hier goed aan heb gedaan.
Als je 197 gemeten hebt, kan je daar wel vanuit gaan. :Y

En hoger kan hoor. Verschilt enorm per persoon.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  zondag 12 juli 2020 @ 15:01:59 #288
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_194052378
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 14:50 schreef IJsdraakje het volgende:
En hoger kan hoor. Verschilt enorm per persoon.
Echt? Ook voor iemand die al 49 is?
Als ik die cijfers zie denk ik alleen maar: ik hoop maar dat ik niet zo dood neerval. :{

Maar dank je. :)
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_194052395
quote:
7s.gif Op zondag 12 juli 2020 15:01 schreef Elpis het volgende:

[..]

Echt? Ook voor iemand die al 49 is?
Als ik die cijfers zie denk ik alleen maar: ik hoop maar dat ik niet zo dood neerval. :{

Maar dank je. :)
Met een hardslagband gemeten?
  zondag 12 juli 2020 @ 15:31:54 #290
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_194053117
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 15:03 schreef Remco het volgende:

[..]

Met een hardslagband gemeten?
Nee dat dan weer niet. Ik heb sinds kort een Garmin Vivoactive 4s. Een hartslagband zou wel nauwkeuriger zijn. Nou ja ik heb nog 50 euro shoptegoed. Zo'n band kan een optie zijn om erbij te nemen.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
  zondag 12 juli 2020 @ 15:36:35 #291
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_194053214
quote:
7s.gif Op zondag 12 juli 2020 15:01 schreef Elpis het volgende:

[..]

Echt? Ook voor iemand die al 49 is?
Als ik die cijfers zie denk ik alleen maar: ik hoop maar dat ik niet zo dood neerval. :{

Maar dank je. :)
Sowieso als je twijfelt gewoon de boel laten controleren! :) Sportmedische keuringen zijn er niet voor niets.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_194056334
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 06:46 schreef Guard het volgende:

[..]

Alleen voor clubleden, of iets groter?
Ik denk alleen voor clubleden. Maar we zijn niet zo'n dure club, dus je kunt vast wel tijdelijk lid worden. :P

Net terug van een HM. Sowieso had ik al spierpijn van de intervallen van donderdag (en nog een restje van maandag?). Nu voelden mijn benen heel zwaar. Conditioneel ging het prima, maar het ging dan ook niet heel snel.
Was misschien ook niet de slimste tijd, zo midden op de dag, maar nu had ik in ieder geval zin, en met dit weer heb ik prachtige plaatjes van de wolken. O+





Heerlijke, ijskoude chocolademelk als hersteldrank gehad, inclusief brainfreeze.
pi_194056420
Ik ben dan wel geen 49, maar 197 haal ik ook nog wel eens op hele harde intervallen. En daar ben ik volgens het sommetje ook al veel te oud voor.
Ik zou me verder niet zo erg gaan storen aan die hartslagen en gewoon kijken of de training goed aanvoelt.
pi_194058374
quote:
7s.gif Op zondag 12 juli 2020 15:01 schreef Elpis het volgende:

[..]

Echt? Ook voor iemand die al 49 is?
Als ik die cijfers zie denk ik alleen maar: ik hoop maar dat ik niet zo dood neerval. :{

Maar dank je. :)
Is blijkbaar nogal een verschil tussen mensen. Ik ben veertig maar mijn Max hartslag in Juni gemeten was 202.

Als je je inleest in hartsagreserve en nog wat meer rondom wat dit betekent dan zou dat kunnen betekenen dat jij een iets hogere hartslag moet halen voor bepaalde zones. Uiteraard zijn die zones arbitrair en ga je niet van 149 op 150 ineens 10%meer suiker en minder vet verbruiken. Dat gaat geleidelijk enzo. En kun je ook trainen.

Marja, dat is dus helemaal niet gek en prima.
Whatever...
pi_194058410
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 15:36 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Sowieso als je twijfelt gewoon de boel laten controleren! :) Sportmedische keuringen zijn er niet voor niets.
Dat is wel zo. Maar een hoge hartslag bij een heel zware training is niets om je erg zorgen over te maken.

Als je dit hebt bij lichte training of in rust bel je de huisartsenpost.
Whatever...
pi_194058545
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 17:14 schreef Pinuts het volgende:
Ik vond de blog van runnersworld altijd best interessant om te lezen, maar kwam nu echt het grootste onzin artikel ever tegen:
https://www.runnersworld.(...)n-zonde-van-je-tijd/
Even serieus, bank drukken is zonde van je tijd want je kunt beter (lichte) squats doen. Juist, met die squats train ik inderdaad mijn borst _O-
Nouja, ze hebben we een punt dat als je echt progressie wil maken die machines je minder effect geven dan oefeningen waarbij je zeg je balans moet houden. Maar je loopt dan wel weer meer risico op blessures en foute vorm.

Bench is voor hardlopers niet echt nuttig, maar als je er goed wilt uitzien voor zowel mannen en vrouwen zinvol.

Maar voor hardlopen zijn alle kilo’s die niet voor rennen gebruikt worden te veel natuurlijk. Beetje simpel gedacht en voor amateurs zoals wij ook onzin. Dus doe vooral benchpresses en als je losse gewichten eng of lastig vindt lekker een machine.

Overigens ben ik het wel eens met de meeste punten. Je kunt echt beter deadlifts, lunges, squats, crabwalks, weighted jumpsquats doen dan leg extensions of leg curls.
Whatever...
pi_194060290
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 20:35 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Nouja, ze hebben we een punt dat als je echt progressie wil maken die machines je minder effect geven dan oefeningen waarbij je zeg je balans moet houden. Maar je loopt dan wel weer meer risico op blessures en foute vorm.

Bench is voor hardlopers niet echt nuttig, maar als je er goed wilt uitzien voor zowel mannen en vrouwen zinvol.

Maar voor hardlopen zijn alle kilo’s die niet voor rennen gebruikt worden te veel natuurlijk. Beetje simpel gedacht en voor amateurs zoals wij ook onzin. Dus doe vooral benchpresses en als je losse gewichten eng of lastig vindt lekker een machine.

Overigens ben ik het wel eens met de meeste punten. Je kunt echt beter deadlifts, lunges, squats, crabwalks, weighted jumpsquats doen dan leg extensions of leg curls.
Klopt. Ik ben inderdaad ook meer van de body weight oefeningen of losse barbells/gewichten. Maar om nou te zeggen dat je beter geen bench press kan doen en dat moet vervangen voor squats vind ik wel een beetje ver gaan. Want dat zijn echt twee oefeningen die niks met elkaar te maken hebben / niet te vergelijken zijn.

Ga binnenkort ook in een nieuwe gym trainen waarbij de eerste 4 weken small group trainingen zijn waar ze puur op techniek gaan focussen. Wel fijn om weer even gecorrigeerd te worden in dingen als de squat en deadlift want denk toch dat ik, en veel mensen met mij, die nooit helemaal goed uitvoeren of toch nog veel in kunnen verbeteren.
pi_194060442
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 21:33 schreef Pinuts het volgende:

[..]

Klopt. Ik ben inderdaad ook meer van de body weight oefeningen of losse barbells/gewichten. Maar om nou te zeggen dat je beter geen bench press kan doen en dat moet vervangen voor squats vind ik wel een beetje ver gaan. Want dat zijn echt twee oefeningen die niks met elkaar te maken hebben / niet te vergelijken zijn.

Ga binnenkort ook in een nieuwe gym trainen waarbij de eerste 4 weken small group trainingen zijn waar ze puur op techniek gaan focussen. Wel fijn om weer even gecorrigeerd te worden in dingen als de squat en deadlift want denk toch dat ik, en veel mensen met mij, die nooit helemaal goed uitvoeren of toch nog veel in kunnen verbeteren.
Klopt, is niet zo makkelijk. Alhoewel YouTube wel goed is. AthleanX is een goed kanaal voor technische info.
Whatever...
  zondag 12 juli 2020 @ 22:23:38 #299
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_194061304
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 20:29 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Dat is wel zo. Maar een hoge hartslag bij een heel zware training is niets om je erg zorgen over te maken.

Als je dit hebt bij lichte training of in rust bel je de huisartsenpost.
Eens hoor, bij zware trainingen is 200+ niet ongewoon voor me en ik ben daar zeker niet uniek in. Alleen als iemand wel twijfelt aan of het allemaal wel goed loopt, is het waarschijnlijk net zo verstandig om het gewoon even te laten checken. Plus dat je dan meteen je zones kan laten vaststellen, dus win-win? :D
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_194061444
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 22:23 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Eens hoor, bij zware trainingen is 200+ niet ongewoon voor me en ik ben daar zeker niet uniek in. Alleen als iemand wel twijfelt aan of het allemaal wel goed loopt, is het waarschijnlijk net zo verstandig om het gewoon even te laten checken. Plus dat je dan meteen je zones kan laten vaststellen, dus win-win? :D
Zeker. En een aangeboren afwijking kunnen ze dan vinden voordat het problemen oplevert.
Whatever...
pi_194066173
Ik ga volgende week voor het eerst weer een wedstrijdje lopen! Wel een baanwedstrijd die alleen voor atleten van onze vereniging open staat, maar toch! 3000 meter wederom, fijn dat het weer kan!
Hebben jullie al voorzichtig weer wedstrijden op de planning?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')