Die heeft een leuk parcours!quote:Op donderdag 25 juni 2020 15:48 schreef heywoodu het volgende:
Ik heb ook wel zin in loopjes waar gewoon gezegd wordt dat het wel (of niet) doorgaat. De trail in Ermelo lijkt me steeds interessanter (september dacht ik) en ik begin ook steeds meer te neigen naar een poging op 23km. Gewoon relatief rustig lopen en vooral genieten van de omgeving lijkt me wel erg gaaf.
Ik heb alleen nog nooit een trail gelopen (nou ja, de 5km nieuwjaarsloop in Hulshorst dit jaar ging wel grotendeels over onverhard), dus het is lastig inschatten wat ik in Ermelo qua afstand aan zou kunnen danquote:Op donderdag 25 juni 2020 16:34 schreef McTwente het volgende:
[..]
Die heeft een leuk parcours!
Vorig jaar liepen corniel, Maraca en ik de 25 km en Jero de 8. Ze hebben blijkbaar dit jaar de afstanden wat aangepast.
Ik merk bij iedere combinatie onder bomen een afname van snelheid.quote:Op donderdag 25 juni 2020 19:14 schreef Neo-Mullen het volgende:
Wat hebben jullie in je horloge geselecteerd als satelliet?
Ik kan kiezen tussen GPS, GPS met GLONASS en GPS met Galileo. Laatstgenoemde heb ik al sinds enige tijd aan staan, maar ik merk echt een drop in snelheid zodra ik onder bomen ren, dus ik vraag me af of deze combinatie wel de beste satelliet dekking geeft?
Ik loop vrij snel verkeerd. Ik ben dan ook geen geoefende trailloper.quote:Op donderdag 25 juni 2020 18:56 schreef heywoodu het volgende:
Oh en een wellicht wat dommige doch belangrijke vraag voortkomend uit mijn gebrek aan trailervaring: loop je onderweg constant de weg te zoeken of staat dat duidelijk genoeg aangegeven in het bos?
In hoeverre is het, buiten uiteraard de ondergrond, anders dan een loop op de weg?
Hoe kan dat eigenlijk? De route lijkt(?) ie namelijk wel goed te detecteren op de kaart. Dus signaal met een satelliet is er kennelijk wel. En als ie de juiste meters vastlegt, dan weet ie toch hoe snel je rent obv de tijd?quote:Op donderdag 25 juni 2020 19:21 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Ik merk bij iedere combinatie onder bomen een afname van snelheid.
Maar ook weer een toename (onrealistisch hoog) om het te compenseren als je onder de bomen vandaan bent? Want dat zie ik steedsquote:Op donderdag 25 juni 2020 19:21 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Ik merk bij iedere combinatie onder bomen een afname van snelheid.
Ik ben wel langzamer, dus heb wel hoop dat ik achter anderen aan kan lopenquote:Op donderdag 25 juni 2020 19:21 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Ik loop vrij snel verkeerd. Ik ben dan ook geen geoefende trailloper.
klopt dat het wel het parcours is maar je mag zelf naar de Ginkelse hei komen en ook vanuit Arnhem centrum terug naar Papendal.....Zeker voor de 44KM zijn de VP's nuttig. Zou ook mijn 1e 'ultra' worden en dan zijn VP's en EHBO etc. wel handig. Ook niet uitgepijld en ik heb een horloge waar de route mooi op kan dus geen probleem maar heb je dat niet dan is dat wel balen...Dat is er nu allemaal niet. Ik ga even kijken hoe ik het aanvlieg, kan ook altijd de 28k doen die leip ik vorig jaar.quote:Op donderdag 25 juni 2020 16:29 schreef McTwente het volgende:
[..]
Zo virtueel is deze toch niet? Je hebt alleen tot het einde van het jaar de tijd om hem te lopen en geen verzorgingsposten onderweg. Maar wel het normale parcours.
Ik heb GPS heb ook GLONASS en Galilieo aangehad met de 4uskamp maar maakt weinig verschil hier. Batterij is wel sneller leeg en GPS is accuraat genoeg voor mij.quote:Op donderdag 25 juni 2020 19:14 schreef Neo-Mullen het volgende:
Wat hebben jullie in je horloge geselecteerd als satelliet?
Ik kan kiezen tussen GPS, GPS met GLONASS en GPS met Galileo. Laatstgenoemde heb ik al sinds enige tijd aan staan, maar ik merk echt een drop in snelheid zodra ik onder bomen ren, dus ik vraag me af of deze combinatie wel de beste satelliet dekking geeft?
Zo ben ik ook wel eens blind achter mensen aan gelopen die dus niet in de wedstrijd zaten, wat me 500m extra kostte.quote:Op donderdag 25 juni 2020 19:27 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik ben wel langzamer, dus heb wel hoop dat ik achter anderen aan kan lopen
Ja dit verbaasde me een beetje: op de 23km is de start vanaf 11u en de finish tot 17u, in theorie dus maximaal zes uur de tijd. Op de 30km is de start pas om 12u en de finish al op z'n laatst om 16u, dus dan heb je twee uur minder voor een zeven kilometer langer afstand?quote:Op donderdag 25 juni 2020 19:27 schreef ser het volgende:
@:heywoodu als het niet teveel hoogteverschil heeft en dat is er denk ik niet in Ermelo dan kan je een 23 km trail wel vergelijken met een HM op tempo. Voordeel van trail is dat vaak de snelheid ondergeschikt is (tenzij er doorkomst tijden zijn ivm sluiten parcours) tempo zal dus lager liggen maar wel wat zwaarder doordat de ondergrond ongelijk is.
De weg kan helemaal goed uitgepijld zijn maar een gpx op je horloge kan ook wel handig zijn mocht er een pijl weg (gehaald) zijn. En sommige zijn helemaal niet uitgepijld.
Dat is 3:47 per kmquote:Op donderdag 25 juni 2020 21:24 schreef La_Tramposa het volgende:
3000m bij 28 graden en harde wind in 11.24, niet zo stoer als de vieruskampers natuurlijk maar ik ben er toch blij mee!
Niet zo stoer? Poeh zeg wat een tempo en dat in dit weerquote:Op donderdag 25 juni 2020 21:24 schreef La_Tramposa het volgende:
3000m bij 28 graden en harde wind in 11.24, niet zo stoer als de vieruskampers natuurlijk maar ik ben er toch blij mee!
"Niet zo stoer"quote:Op donderdag 25 juni 2020 21:24 schreef La_Tramposa het volgende:
Als het signaal slechter wordt dan krijg je grotere afwijkingen, waardoor het horloge denkt dat je minder ver gelopen hebt, dan je daadwerkelijk hebt. Als je voorbij de bomen bent dan wordt de meting nauwkeuriger, als je laatste meetpunt dan toevallig te ver naar achteren lag, dan krijg je het effect dat je ineens sneller lijkt dan je bent.quote:Op donderdag 25 juni 2020 19:24 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Hoe kan dat eigenlijk? De route lijkt(?) ie namelijk wel goed te detecteren op de kaart. Dus signaal met een satelliet is er kennelijk wel. En als ie de juiste meters vastlegt, dan weet ie toch hoe snel je rent obv de tijd?
Als het goed is staat het goed aangegeven. En ach, anders verdwaal je, kijk je achterom en loopt er ineens nog een FOK!ker de verkeerde kant op...quote:Op donderdag 25 juni 2020 18:56 schreef heywoodu het volgende:
Oh en een wellicht wat dommige doch belangrijke vraag voortkomend uit mijn gebrek aan trailervaring: loop je onderweg constant de weg te zoeken of staat dat duidelijk genoeg aangegeven in het bos?
In hoeverre is het, buiten uiteraard de ondergrond, anders dan een loop op de weg?
Volgens mij stond de route daar prima aangegeven. En als je met anderen loopt wordt het ook al makkelijker, zolang er wat mensen goed op de bordjes letten.quote:Op donderdag 25 juni 2020 18:56 schreef heywoodu het volgende:
En terecht. Lekker tempo!quote:Op donderdag 25 juni 2020 21:24 schreef La_Tramposa het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |