Dankje!!quote:Op maandag 30 september 2019 20:04 schreef MissHobje het volgende:
Heb gelukkig nog nooit zoiets aan de hand gehad bij de bekende website, maar pfff wat een ellende heb je ervan zeg.
Ben reuze benieuwd hoe het verder gaat en hoop dat je snel je geld terug zult krijgen TS.
Succes.
Ja, morgen volgens track en trace.quote:Op maandag 30 september 2019 20:08 schreef kol7680 het volgende:
Morgen krijgt Bol dus je retour binnen? Dan moeten ze lijkt me toch weer iets laten weten deze week!
En je denkt dat je daar wordt binnen gelaten?quote:Op maandag 30 september 2019 21:45 schreef cunial het volgende:
Hebben hun geen hoofdkantoor waar je even een bak koffie kunt halen en de desbetreffende persoon kunt opzoeken?
TS heeft vanmiddag gezegd die brief per mail verstuurd te hebben, en daarover via twitter al vernomen dat zijn case gesloten is en dat dat antwoord leidend was.quote:Op maandag 30 september 2019 22:12 schreef Nizno het volgende:
in vorig topic heeft TS aangegeven een aangetekende brief gezonden te hebben (of nog gaan doen).
denk dat het handiger is om daarvan de twee weken af te wachten.
Wow erg zeg!quote:Op maandag 30 september 2019 22:24 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
TS heeft vanmiddag gezegd die brief per mail verstuurd te hebben, en daarover via twitter al vernomen dat zijn case gesloten is en dat dat antwoord leidend was.
ik dacht dat hij een kopie per sociale media had gestuurdquote:Op maandag 30 september 2019 22:24 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
TS heeft vanmiddag gezegd die brief per mail verstuurd te hebben, en daarover via twitter al vernomen dat zijn case gesloten is en dat dat antwoord leidend was.
Gedaan, op klacht.nl en klachtenkompas.quote:Op maandag 30 september 2019 22:11 schreef quirina het volgende:
Heb je je klacht al op klacht.nl gezet?
Daar houden ze namelijk niet zo van.
Via mail ook dat ze er niks mee gaan doen.quote:Op maandag 30 september 2019 22:24 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
TS heeft vanmiddag gezegd die brief per mail verstuurd te hebben, en daarover via twitter al vernomen dat zijn case gesloten is en dat dat antwoord leidend was.
had je ook per post aangetekend verzonden of alleen via mail en sociale media?quote:Op maandag 30 september 2019 22:26 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Via mail ook dat ze er niks mee gaan doen.
Ook per post.quote:Op maandag 30 september 2019 22:27 schreef Nizno het volgende:
[..]
had je ook per post aangetekend verzonden of alleen via mail en sociale media?
Email beschouwen ze ook als bewijs he. Gewoon alles bewaren en indien nodig uitprinten.quote:Op maandag 30 september 2019 22:27 schreef Nizno het volgende:
[..]
had je ook per post aangetekend verzonden of alleen via mail en sociale media?
dat is niet waarom ik het vroeg.quote:Op maandag 30 september 2019 22:30 schreef quirina het volgende:
[..]
Email beschouwen ze ook als bewijs he. Gewoon alles bewaren en indien nodig uitprinten.
Daar begrijp ik ook niets van. Heb al gevraagd wat ik anders had moeten met bestellen maar kreeg ik geen antwoord op.quote:Op maandag 30 september 2019 22:34 schreef quirina het volgende:
“Daarnaast vond het hoofdkantoor de omstandigheden waarin de bestelling is geplaatst niet betrouwbaar genoeg om ons het groene licht te geven om de bestelling te annuleren of te vervangen“
Dus je besteld een foon en die betaal je.
? Dat is een onbetrouwbare omstandigheid?
Begrijp ik iets niet?
en vervolgens is de telefoon kwijt/verloren in de post en wil (een nieuwe!) klant zijn geld terug..quote:Op maandag 30 september 2019 22:34 schreef quirina het volgende:
“Daarnaast vond het hoofdkantoor de omstandigheden waarin de bestelling is geplaatst niet betrouwbaar genoeg om ons het groene licht te geven om de bestelling te annuleren of te vervangen“
Dus je besteld een foon en die betaal je.
? Dat is een onbetrouwbare omstandigheid?
Begrijp ik iets niet?
Zat Bol.com doosje om heen, alleen de powerbank zat karton achtig papier omheen.quote:Op maandag 30 september 2019 22:44 schreef mschol het volgende:
[..]
en vervolgens is de telefoon kwijt/verloren in de post en wil (een nieuwe!) klant zijn geld terug..
ja dat is alle rode vlaggen omhoog.
sowieso is het verhaal dat het in papier ingepakt was raar, dat heb ik echt nog nooit van hen gezien, alles altijd in eeen bol. com doosje
je retourzending is ontvangen, nu moet hij nog goedgekeurd wordenquote:Op maandag 30 september 2019 22:47 schreef Newone82 het volgende:
In mijn retour status staat inmiddels dit.
Dit is toch zwart op wit dat de retour ontvangen is of....?
[ afbeelding ]
Waarom niet?quote:Op maandag 30 september 2019 22:05 schreef kol7680 het volgende:
[..]
En je denkt dat je daar wordt binnen gelaten?
Dit is inderdaad zwart op wit dat je retour is ontvangen. Gefeliciteerd TSquote:Op maandag 30 september 2019 22:47 schreef Newone82 het volgende:
In mijn retour status staat inmiddels dit.
Dit is toch zwart op wit dat de retour ontvangen is of....?
[ afbeelding ]
owwww, dat heb ik dan verkeerd begrepenquote:Op maandag 30 september 2019 22:48 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Zat Bol.com doosje om heen, alleen de powerbank zat karton achtig papier omheen.
klopt, alleen wordt er in dit topic netjes omgegaan met de bewoordingen en is het gewoon een ervaring topic.quote:Op maandag 30 september 2019 22:46 schreef klipper het volgende:
Naming and shaming was toch niet toegestaan......
En nu sturen hun waarschijnlijk dat er een powerbank inzit ipv de verstuurde iphone, dit kan wel eens lang gaan duren.quote:Op maandag 30 september 2019 22:48 schreef mschol het volgende:
[..]
je retourzending is ontvangen, nu moet hij nog goedgekeurd worden
Daar ga ik wel van uit dat ik dit morgen ontvang ja per mail.quote:Op maandag 30 september 2019 22:53 schreef cunial het volgende:
[..]
En nu sturen hun waarschijnlijk dat er een powerbank inzit ipv de verstuurde iphone, dit kan wel eens lang gaan duren.
Dat weet ik wel bijna zeker.And so the soap continues!quote:Op maandag 30 september 2019 22:55 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Daar ga ik wel van uit dat ik dit morgen ontvang ja per mail.
Dit is de eerste keer dat het mag, toch?quote:Op maandag 30 september 2019 22:51 schreef Nizno het volgende:
[..]
klopt, alleen wordt er in dit topic netjes omgegaan met de bewoordingen en is het gewoon een ervaring topic.
De manier waarop ze met TS omgaan, is werkelijk waar te gek voor woorden. Ze kunnen namelijk ook niet bewijzen dat de IPHONE is afgeleverd. Anders hadden ze die bewijzen wel aan Ts gestuurd. Nu is het gewoon tijd rekken zodat ze hopen dat ts het hier bij laat zitten, wat hij dus niet doet.quote:Op maandag 30 september 2019 23:11 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dit is de eerste keer dat het mag, toch?
En bol.com kan zich niet verdedigen
Wij horen hier alleen de kant van TS, toch?quote:Op maandag 30 september 2019 23:14 schreef kol7680 het volgende:
[..]
De manier waarop ze met TS omgaan, is werkelijk waar te gek voor woorden. Ze kunnen namelijk ook niet bewijzen dat de IPHONE is afgeleverd. Anders hadden ze die bewijzen wel aan Ts gestuurd. Nu is het gewoon tijd rekken zodat ze hopen dat ts het hier bij laat zitten, wat hij dus niet doet.
Doe ik.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 07:55 schreef kol7680 het volgende:
Benieuwd naar vandaag, vandaag zal TS te horen krijgen dat retour verwerkt is geworden met powerbank.
Hou ons op de hoogte ts.
Hier wordt alleen bevestigd dat er 1 artikel in goede orde ontvangen is. Dit is geen ontvangstbevestiging dat de iPhone ontvangen is.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 07:57 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Doe ik.
Dit staat in mijn bol acccount:
We hebben 1 retour artikel 30 september 2019 goed ontvangen. Je krijgt een mail zodra de retourzending is verwerkt.
We betalen je dan meteen terug. Je hebt al betaald met iDEAL. Het geld staat dan binnen 3 werkdagen op je rekening.
Nog best vaag dit. Geef gewoon als Bol dat nu verkeerde artikel is ontvangen je geld terug krijgt. Jezus.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 08:34 schreef Newone82 het volgende:
Update klachtenkompas:
Bedankt voor je bericht. Ik zie dat je het verkeerde artikel inmiddels geretourneerd hebt. Zodra deze door ons ontvangen en goedgekeurd is, krijg je meer informatie over een terugbetaling.
Er is hoop aan de horizonn?
Ik kan me voorstellen dat Bol.com wekelijks meerdere keren genaaid wordt op een dergelijke manier door oplichters. Ik snap best dat ze het zekere voor het onzekere nemen vanuit dat perspectief.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 08:35 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Nog best vaag dit. Geef gewoon als Bol dat nu verkeerde artikel is ontvangen je geld terug krijgt. Jezus.
Dat begrijp ik, maar ze kunnen deze zaak toch nooit winnen?ts heeft keurig verkeerde artikel toegestuurd, en doet alles wat in zijn macht ligt zijn geld terug te krijgen.Bol stelt zich heel klantonvriendelijk op in deze zaak.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 08:41 schreef Yozzz het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat Bol.com wekelijks meerdere keren genaaid wordt op een dergelijke manier door oplichters. Ik snap best dat ze het zekere voor het onzekere nemen vanuit dat perspectief.
Ik vermoed van niet en ik vermoed dat dit gewoon een standaard-reactie betreft en dat men de case niet inhoudelijk ingezien heeft.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 08:34 schreef Newone82 het volgende:
Update klachtenkompas:
Bedankt voor je bericht. Ik zie dat je het verkeerde artikel inmiddels geretourneerd hebt. Zodra deze door ons ontvangen en goedgekeurd is, krijg je meer informatie over een terugbetaling.
Er is hoop aan de horizonn?
Wat wilt men goed of afkeuren?Enige wat ik me kan voorstellen is dat er een serienummer aan de powerbank is gekoppeld en checken met hun inventaris of die missend is.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 08:52 schreef baskick het volgende:
[..]
Ik vermoed van niet en ik vermoed dat dit gewoon een standaard-reactie betreft en dat men de case niet inhoudelijk ingezien heeft.
Heeft vermoedelijk gekeken o.b.v. ordernummer of her retour is ontvangen (positief) en of het is goedgekeurd (negatief). Standaard-conclusie: meer informatie volgt zodra retour is goedgekeurd.
Het geretourneerde komt niet overeen met hetgeen zij claimen dat er verzonden is. En het is niet uit te sluiten dat Bol daar bewijs voor aan kan leveren.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 09:00 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Wat wilt men goed of keuren?Enige wat ik me kan voorstellen is dat er een serienummer aan de powerbank is gekoppeld en checken met hun inventaris of die missend is.
Dan nog, daar kan ook iets mis gaan.
Dan hadden ze toch ook allang bewijs geleverd aan TS dat iPHone is geleverd?Dat hebben ze niet gedaan.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 09:02 schreef baskick het volgende:
[..]
Het geretourneerde komt niet overeen met hetgeen zij claimen dat er verzonden is. En het is niet uit te sluiten dat Bol daar bewijs voor aan kan leveren.
klachtenkompas is geen bol? wat hebben die ermee te maken?quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 08:34 schreef Newone82 het volgende:
Update klachtenkompas:
Bedankt voor je bericht. Ik zie dat je het verkeerde artikel inmiddels geretourneerd hebt. Zodra deze door ons ontvangen en goedgekeurd is, krijg je meer informatie over een terugbetaling.
Er is hoop aan de horizonn?
Dan sta je nu nog sterker TS.slim bezig!quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 09:28 schreef Newone82 het volgende:
Net gebeld met Bol.com en die dame wist me te vertellen dat ik geld terug krijg. Opgenomen.
Klacht.nl en dergelijke sites nemen vaak contact op, hoe ze dat doen weet ik niet, maar vaak werken ze wel samen met zulke bedrijven.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 09:23 schreef mschol het volgende:
[..]
klachtenkompas is geen bol? wat hebben die ermee te maken?
Hebben ze ook een bedrag genoemd?quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 09:28 schreef Newone82 het volgende:
Net gebeld met Bol.com en die dame wist me te vertellen dat ik geld terug krijg. Opgenomen.
Waarom zouden ze TS bewijs moeten leveren? Dat ze het niet hebben gedaan, betekent niet per definitie dat ze het niet hebben.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 09:09 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Dan hadden ze toch ook allang bewijs geleverd aan TS dat iPHone is geleverd?Dat hebben ze niet gedaan.
Daar heb je dan als klant recht op.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 09:42 schreef baskick het volgende:
[..]
Waarom zouden ze TS bewijs moeten leveren? Dat ze het niet hebben gedaan, betekent niet per definitie dat ze het niet hebben.
Zulke beweringen hebben meer waarde met bronquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 09:44 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Daar heb je dan als klant recht op.
Ook eens mot gehad met een bedrijf over een iPad die na twee maanden nog niet geleverd was, met het ene kutsmoesje na het andere. Toen een bericht op klacht.nl gezet, samen met tientallen anderen, en toen was het vrij snel geregeld. Terwijl ze me daarvoor nog zowat hadden uitgescholden aan de telefoon.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 09:29 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Klacht.nl en dergelijke sites nemen vaak contact op, hoe ze dat doen weet ik niet, maar vaak werken ze wel samen met zulke bedrijven.
Zelf ook wel eens gehad met een philips baby monitor die het simpelweg niet deed qua ontvangst buiten de ruimte.
Hard geklaagd op klacht.nl, kreeg opeens mail van philips en gratis een nieuwe verbeterde versie voor nop.
Idem voor een difrax melkfles opwarmding, deed het nauwelijks en lekte aan alle kanten.
Ook nieuw ding gekregen op dezelfde wijze.
Het kan dus wel.
Had je het Juridisch Loket al gebeld?quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 11:21 schreef Newone82 het volgende:
In telefoongesprek vanmorgen zeiden ze dat ik uiterlijk morgen meer zou horen hoe retour verwerkt zou worden.
Net gedaan, hun gaven aan dat ik nogmaals brief aangetekend moest versturen en ik volledig in mijn recht sta geld terug te eisen. Hun moeten aantonen dat iPhone is geleverd en dat hadden ze allang moeten aantonen volgens juridisch loket.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 11:25 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Had je het Juridisch Loket al gebeld?
Ik zou dat sowieso doen en niet eerst de reactie van Bol.com afwachten.
Hoe beter voorbereid je bent hoe beter
Ik zou in die nieuwe brief dit ook vermelden, dat je met het Juridisch Loket gebeld hebt en dat zij dat zeiden, dat hun allang aan hadden moeten tonen dat die geleverd zou zijn geweest.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 12:21 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Net gedaan, hun gaven aan dat ik nogmaals brief aangetekend moest versturen en ik volledig in mijn recht sta geld terug te eisen. Hun moeten aantonen dat iPhone is geleverd en dat hadden ze allang moeten aantonen volgens juridisch loket.
Ga ik doen.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 12:26 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik zou in die nieuwe brief dit ook vermelden, dat je met het Juridisch Loket gebeld hebt en dat zij dat zeiden, dat hun allang aan hadden moeten tonen dat die geleverd zou zijn geweest.
Duidelijk verhaal.Snap ook niet dat ze dit al niet gedaan hebben dat aantonen.Succes met nieuwe brief sturen.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 12:21 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Net gedaan, hun gaven aan dat ik nogmaals brief aangetekend moest versturen en ik volledig in mijn recht sta geld terug te eisen. Hun moeten aantonen dat iPhone is geleverd en dat hadden ze allang moeten aantonen volgens juridisch loket.
Waarom WEER een brief? je hebt dat toch al gedaan en hebt ook iets gehoord over terugbetaling?quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 12:21 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Net gedaan, hun gaven aan dat ik nogmaals brief aangetekend moest versturen en ik volledig in mijn recht sta geld terug te eisen. Hun moeten aantonen dat iPhone is geleverd en dat hadden ze allang moeten aantonen volgens juridisch loket.
sowieso stond daar er een termijn in de brief, die termijn is nog niet eens verlopen.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 12:29 schreef Gunner het volgende:
[..]
Waarom WEER een brief? je hebt dat toch al gedaan en hebt ook iets gehoord over terugbetaling?
wacht dat nu eerst eens af....
precies, als je wilt dat mensen je serieus nemen ga dan niet lopen drammen......quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 12:30 schreef Nizno het volgende:
[..]
sowieso stond daar er een termijn in de brief, die termijn is nog niet eens verlopen.
Doe ik, maar brief gaat op aanraden van Juridisch loket nogmaals de deur uit.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 12:29 schreef Gunner het volgende:
[..]
Waarom WEER een brief? je hebt dat toch al gedaan en hebt ook iets gehoord over terugbetaling?
wacht dat nu eerst eens af....
ik zie de meerwaarde er totaal niet van in.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 12:43 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Doe ik, maar brief gaat op aanraden van Juridisch loket nogmaals de deur uit.
Dat magquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 12:44 schreef Gunner het volgende:
[..]
ik zie de meerwaarde er totaal niet van in.
Dit. En de ontvangst ervan is bevestigd.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 13:05 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Juridisch loket lult soms ook een beetje uit de nek, zijn vaak toch studenten die nog in opleiding zijn.
Nogmaals een brief versturen heeft geen meerwaarde want ze hebben die brief al.
Nou, je stelt ze in gebreke, stelt een termijn, en als ze die laten verlopen, ga je hetzelfde herhalen via een ander kanaal? Daar zie ik geen voordelen in. Je maakt jezelf m.i. ook ongeloofwaardig.quote:Het balletje rol ook al, ik zou em pas versturen als ze nu weer alsnog zeggen dat je je geld niet terug krijgt zonder ook maar enig vorm van bewijs te leveren dat jij het juiste product wel gekregen zou hebben.
Dat dus. Als ze niet leveren (of geld terug zou ik ook niet moeilijk over doen in dit geval) kun je 3 dingen doen. Het er bij laten. Naar de klachtencommissie of naar de kantonrechter. Aan TS de keus.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 14:06 schreef baskick het volgende:
[..]
Dit. En de ontvangst ervan is bevestigd.
[..]
Nou, je stelt ze in gebreke, stelt een termijn, en als ze die laten verlopen, ga je hetzelfde herhalen via een ander kanaal? Daar zie ik geen voordelen in. Je maakt jezelf m.i. ook ongeloofwaardig.
Dat is wel een beetje mosterd na de maaltijd toch? Ik krijg die mail altijd (of althans. 1 metquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 18:28 schreef Newone82 het volgende:
Krijg nu net mail met het volgende
[ afbeelding ]
Net met bol gebeld, en ze doen nu net of het pakket nog niet is aangekomen.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 18:34 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Dat is wel een beetje mosterd na de maaltijd toch? Ik krijg die mail altijd (of althans. 1 met
Dat onderwerp) als ik mn retour wegbreng voor verzending.
Niet normaal.Wat een bizarre manier van handelen door Bol.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 18:49 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Net met bol gebeld, en ze doen nu net of het pakket nog niet is aangekomen.
Er worden hier smerige spelletjes gespeeld. Pakket stond op afgeleverd vandaag, staat nu op afgeleverd morgen. Zou me niks verbazen dat ze pakket retour afzender hebben gestuurd zonder er ook maar iets mee te doen. Dit is aanname, maar ik acht het waarschijnlijk. Krijg nu exact dezelfde mail als zondag, namelijk deze:
Je retour is onderweg. Dankjewel! Deze mail is je afgiftebewijs. Zodra we je artikel hebben ontvangen, sturen we je weer een mail.
Ik kreeg die ook zondag, maar nu nog eens. Iets klopt hier niet...pakket stond vandaag op aangekomen, nu niet meer.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 18:34 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Dat is wel een beetje mosterd na de maaltijd toch? Ik krijg die mail altijd (of althans. 1 met
Dat onderwerp) als ik mn retour wegbreng voor verzending.
Overal screenshots/foto's van maken.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 18:55 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Ik kreeg die ook zondag, maar nu nog eens. Iets klopt hier niet...pakket stond vandaag op aangekomen, nu niet meer.
Dan is de zending terug gestuurt als ik het zo zie.WTFF!quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 18:59 schreef Newone82 het volgende:
Via zakelijke track en trace staat aangekomen
[ afbeelding ]
En als je verder klikt per vandaag op Datumdi 1 okt.
Tijd18:00
PlaatsNL
StatusZending is bij PostNL
Dat. En gesprekken opnemen.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 18:59 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Overal screenshots/foto's van maken.
Huh? Wat bizar. Dit verhaal wordt wel steeds gekker.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 18:49 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Net met bol gebeld, en ze doen nu net of het pakket nog niet is aangekomen.
Er worden hier smerige spelletjes gespeeld. Pakket stond op afgeleverd vandaag, staat nu op afgeleverd morgen. Zou me niks verbazen dat ze pakket retour afzender hebben gestuurd zonder er ook maar iets mee te doen. Dit is aanname, maar ik acht het waarschijnlijk. Krijg nu exact dezelfde mail als zondag, namelijk deze:
Je retour is onderweg. Dankjewel! Deze mail is je afgiftebewijs. Zodra we je artikel hebben ontvangen, sturen we je weer een mail.
Zie bovenstaand in mijn bol account. Ze beroepen zich nu op track en trace. Terwijl in mijn bol account staat dat pakket met powerbank er in is aangekomen.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 19:13 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Huh? Wat bizar. Dit verhaal wordt wel steeds gekker.
Of zouden ze je pakket nu stiekem retour sturen met toch die Iphone erin? 😂
Vreemd verhaal dit. Ik heb ook nog nooit meegemaakt dat bol.com iets “retour afzender” doet. Of je naam geeft daar bij het binnenkomen van dat pakket al een red flag nu gezien je dossier over deze zaak.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 19:15 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Zie bovenstaand in mijn bol account. Ze beroepen zich nu op track en trace. Terwijl in mijn bol account staat dat pakket met powerbank er in is aangekomen.
Doe normaal gast.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 19:20 schreef Nober het volgende:
Dus je kan gewoon een iPhone bestellen en je geld terug krijgen als je een powerbank retour stuurt?
Dat postnl zegt dat product retour afzender is gegaan geeft toch aan dat Bol.com TS omtzettend aan het naaien is.Bah.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 19:19 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Vreemd verhaal dit. Ik heb ook nog nooit meegemaakt dat bol.com iets “retour afzender” doet. Of je naam geeft daar bij het binnenkomen van dat pakket al een red flag nu gezien je dossier over deze zaak.
Ja?quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 19:19 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Wat een smerige kutwinkel is bol toch ook geworden.
Ik heb meer de indruk dat bol.com de insteek heeft dat TS hen aan het naaien is.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 19:22 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Dat postnl zegt dat product retour afzender is gegaan geeft toch aan dat Bol.com TS omtzettend aan het naaien is.Bah.
Maar dat maakt niet uit want bol moet aantonen dat er een iPhone verzonden is.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 19:24 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik heb meer de indruk dat bol.com de insteek heeft dat TS hen aan het naaien is.
Maar dan het verhaaltje verzinnen we zien op de track en trace staan dat verkeerde artikel nog niet is bezorgt,terwijl ts dat wel in zijn bol.com heeft staan is natuurlijk weer het andere uiterste.Wat slecht en doordacht.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 19:19 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Vreemd verhaal dit. Ik heb ook nog nooit meegemaakt dat bol.com iets “retour afzender” doet. Of je naam geeft daar bij het binnenkomen van dat pakket al een red flag nu gezien je dossier over deze zaak.
Vanuit het perspectief van bol.com is dat ook nog wel te begrijpen:
Je bestelt een Iphone. Je ontvangt iets anders. Bol.com vindt jouw claim, om wat voor reden dan ook, onterecht of verdacht. Ze accepteren hem daarom niet. (Dat zouden ze dan best wat meer mogen onderbouwen, maar soit).
Jij stuurt, ondanks weigeren claim, toch wat retour. Maarja. Een iphone ontvangen en een powerbank terugsturen kan iedereen, dus ja. Waarom zou je dat als bol.com dan accepteren als je het voorgaande verhaal al niet gelooft? En als je die powerbank retour accepteert; wat betaal je dan terug? Gezien de gekoppelde factuur die van een iphone is? Hence; retour
maar retour afzender doen. 🤷♀
Ben ik ook met je eens. Maar ze moeten dat ergens pas aantonen als TS naar de kantonrechter stapt he. Nu moeten ze niks, want TS kan eigenhandig toch niks rondkrijgen zonder medewerking van bol.comquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 19:26 schreef Nober het volgende:
[..]
Maar dat maakt niet uit want bol moet aantonen dat er een iPhone verzonden is.
Dit snap ik ook niet helemaal, je hebt bericht dat je binnen 3 dagen je geld terug krijgt, waarom dan weer bellen?quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 19:21 schreef Eix het volgende:
Waarom blijf je bellen? Want ik denk niet dat je hier met hun nog uit gaat komen.
En dat kunnen ze niet,dat blijkt!quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 19:26 schreef Nober het volgende:
[..]
Maar dat maakt niet uit want bol moet aantonen dat er een iPhone verzonden is.
Je hebt “maar” helpdesk medewerkers aan de telefoon he. Die krijgen waarschijnlijk enkel dequote:Op dinsdag 1 oktober 2019 19:27 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Maar dan het verhaaltje verzinnen we zien op de track en trace staan dat verkeerde artikel nog niet is bezorgt,terwijl ts dat wel in zijn bol.com heeft staan is natuurlijk weer het andere uiterste.Wat slecht en doordacht.
kloptquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 19:36 schreef trein2000 het volgende:
Waar komt ineens vandaan dat de boel retour is gegaan? Is enkel een vermoeden van TS toch?
Dat je tekent voor ontvangst zegt nog niks over de inhoud van een pakket, enkel dat je íets hebt ontvangen. Dus ja. Geen idee hoe ze dat zouden moeten kunnen aantonen. Wellicht met een verklaring van een medewerker die dat ding heeft ingepakt voor verzending ofzo?quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 20:05 schreef kol7680 het volgende:
Toch nog een vraag voor mensen die er wel verstand van hebben,hoe kan Bol ooit aantonen dat die wel bezorgd is de iPhone? Er is niet eens getekend voor ontvangst.Dat kunnen ze toch helemaal niet?Ook niet in deze zaak!
TS heeft zelf zwart op wit aangegeven dat hij een pakket heeft, dus handtekening voor ontvangst is niet een reden dat iets niet aan zou zijn gekomen.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 20:05 schreef kol7680 het volgende:
Toch nog een vraag voor mensen die er wel verstand van hebben,hoe kan Bol ooit aantonen dat die wel bezorgd is de iPhone? Er is niet eens getekend voor ontvangst.Dat kunnen ze toch helemaal niet?Ook niet in deze zaak!
Ik teken eigenlijk blindelings zonder te kijken wat de inhoud is, als je TS situatie hebt ben je dus extra hard genaaid... ik weet nu wel dat ik voortaan even kijk waar ik eigenlijk voor teken.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 20:05 schreef kol7680 het volgende:
Toch nog een vraag voor mensen die er wel verstand van hebben,hoe kan Bol ooit aantonen dat die wel bezorgd is de iPhone? Er is niet eens getekend voor ontvangst.Dat kunnen ze toch helemaal niet?Ook niet in deze zaak!
ik mag niet eens van de postbode een doos openen voor ik teken, want de handtekening is voor ontvangst van het pakket, niet of wel of geen juiste inhoud aanwezig is.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 20:10 schreef cunial het volgende:
[..]
Ik teken eigenlijk blindelings zonder te kijken wat de inhoud is, als je TS situatie hebt ben je dus extra hard genaaid... ik weet nu wel dat ik voortaan even kijk waar ik eigenlijk voor teken.
Dat mag dus niet. Je ontvangt een dichte doos, daar teken je dan voor. Je mag de doos niet eerst openmaken en dan tekenen.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 20:10 schreef cunial het volgende:
[..]
Ik teken eigenlijk blindelings zonder te kijken wat de inhoud is, als je TS situatie hebt ben je dus extra hard genaaid... ik weet nu wel dat ik voortaan even kijk waar ik eigenlijk voor teken.
Ooh ja dan is het lastig om te kijken.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 20:11 schreef Nizno het volgende:
[..]
ik mag niet eens van de postbode een doos openen voor ik teken, want de handtekening is voor ontvangst van het pakket, niet of wel of geen juiste inhoud aanwezig is.
Zo werkt het niet.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 20:10 schreef cunial het volgende:
[..]
Ik teken eigenlijk blindelings zonder te kijken wat de inhoud is, als je TS situatie hebt ben je dus extra hard genaaid... ik weet nu wel dat ik voortaan even kijk waar ik eigenlijk voor teken.
In post 81 en post 84 zegt TS dat het pakket vandaag is afgeleverd bij Bol.com (daar heeft ie een track&trace van).quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 19:45 schreef Nizno het volgende:
[..]
klopt
postNL zegt pakket is retour afzender, maar dat klopt ook aangezien TS get retour afzender gezonden heeft
maar is dat dan een retour of is dat dat de status een tijd foutief heeft gestaan?quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 20:17 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
In post 81 en post 84 zegt TS dat het pakket vandaag is afgeleverd bij Bol.com (daar heeft ie een track&trace van).
Niet veel later is de status blijkbaar opeens veranderd van 'Afgeleverd' (bij Bol) naar 'Zending is bij PostNL'.
Dat is de grote vraag.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 20:20 schreef Nizno het volgende:
[..]
maar is dat dan een retour of is dat dat de status een tijd foutief heeft gestaan?
TS zal gewoon even geduld moeten hebben, hij heeft bol nav de aangetekende brief (en email en post op sociale media) 2 weken de tijd gegeven....
heeft TS niet een bol retour aangemaakt via zijn account? dan kan het heel goed zijn dat hij daadwerkelijk retour naar TS komt als dat bij T&T staat.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 19:45 schreef Nizno het volgende:
[..]
klopt
postNL zegt pakket is retour afzender, maar dat klopt ook aangezien TS get retour afzender gezonden heeft
en daardoor wordt dat voor alle webwinkels verziektquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 19:23 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ja?
Ze accepteren alle retouren als de doos maar compleet is. Ook al is bijvoorbeeld de schuurmachine gebruikt en niet eens een heel klein beetje schoongemaakt. De retour wordt geaccepteerd
postnl die aan het prutsen is, dat zou mij niet verbazenquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 18:49 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Net met bol gebeld, en ze doen nu net of het pakket nog niet is aangekomen.
Er worden hier smerige spelletjes gespeeld. Pakket stond op afgeleverd vandaag, staat nu op afgeleverd morgen. Zou me niks verbazen dat ze pakket retour afzender hebben gestuurd zonder er ook maar iets mee te doen. Dit is aanname, maar ik acht het waarschijnlijk. Krijg nu exact dezelfde mail als zondag, namelijk deze:
Je retour is onderweg. Dankjewel! Deze mail is je afgiftebewijs. Zodra we je artikel hebben ontvangen, sturen we je weer een mail.
Dit ja. Heel veel meer bellen gaat niet heel zinvol zijn. Sterker nog, je creëert daardoor ook je eigen ruis (niet dat het jouw probleem is, maar het voegt niet veel toe).quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 19:21 schreef Eix het volgende:
Waarom blijf je bellen? Want ik denk niet dat je hier met hun nog uit gaat komen.
Ik denk dat ofwel een senior medewerker daar moet ingrijpen. En dat is dan waarschijnlijk door escalatie van je case via het thuiswinkel waarborg. En anders moet je toch ernstig gaan overwegen om te dagvaarden.
Klopt.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 11:11 schreef kol7680 het volgende:
Volgens mij is ts dit?
https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/bol.com/klachten/powerbankk-in-plaats-van-iphone-ontvangen/details?complaintId=50841689-0fae-4712-922e-1a1ddc48e05a
Neem me niet kwalijk, maar met zulke berichten op een klachtensite ga je verder ook niks bereiken.quote:
Waarom word ik doorgestuurd naar Bol.com als ik op de link klikquote:Op woensdag 2 oktober 2019 11:11 schreef kol7680 het volgende:
Volgens mij is ts dit?
https://www.klachtenkompa(...)12-922e-1a1ddc48e05a
Het gaat om een artikel van duizend euro, ze staan hem amper te woord, ze spreken elkaar tegen, hebben het alleen over verdachte omstandigheden maar laten verder totaal niets van zich horen, zeggen dat het retour-artikel niet is aangekomen terwijl het er al twee dagen ligt volgens de T&T. Ik snap de frustraties van TS. Niet dat het meteen moet zijn opgelost, maar de communicatie vanuit Bol mag wel wat beter. Duizend euro, hallo zeg.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 12:04 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Neem me niet kwalijk, maar met zulke berichten op een klachtensite ga je verder ook niks bereiken.
Je zet er een haastig geschreven stukje tekst neer, waar allerlei informatie ontbreekt, stelt je eis als een stampvoetend kind en geeft ze amper de tijd om het probleem op te lossen.
door het partnerprogramma.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 12:25 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Waarom word ik doorgestuurd naar Bol.com als ik op de link klik
Omdat er specifieke woorden in voorkomen. Beetje quick & dirty geprogrammeerdquote:Op woensdag 2 oktober 2019 12:25 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Waarom word ik doorgestuurd naar Bol.com als ik op de link klik
Dit ja.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 12:04 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Neem me niet kwalijk, maar met zulke berichten op een klachtensite ga je verder ook niks bereiken.
Je zet er een haastig geschreven stukje tekst neer, waar allerlei informatie ontbreekt, stelt je eis als een stampvoetend kind en geeft ze amper de tijd om het probleem op te lossen.
Dit.De manier van handelen van Bol.com is zeer klantonvriendelijk in deze zaak.Zeer goed voorbeeld hoe het nu niet moet.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 12:31 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Het gaat om een artikel van duizend euro, ze staan hem amper te woord, ze spreken elkaar tegen, hebben het alleen over verdachte omstandigheden maar laten verder totaal niets van zich horen, zeggen dat het retour-artikel niet is aangekomen terwijl het er al twee dagen ligt volgens de T&T. Ik snap de frustraties van TS. Niet dat het meteen moet zijn opgelost, maar de communicatie vanuit Bol mag wel wat beter. Duizend euro, hallo zeg.
En ik zou ook geen details op zo'n openbare website als klacht.nl gooien. Wat voor informatie wil je hebben? Bestelnummer en adres etc zet ie hier ook niet neer.
Ja, dat is precies wat het is. Een uiting van frustratie en het leidt verder nergens toe.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 12:31 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Het gaat om een artikel van duizend euro, ze staan hem amper te woord, ze spreken elkaar tegen, hebben het alleen over verdachte omstandigheden maar laten verder totaal niets van zich horen, zeggen dat het retour-artikel niet is aangekomen terwijl het er al twee dagen ligt volgens de T&T. Ik snap de frustraties van TS. Niet dat het meteen moet zijn opgelost, maar de communicatie vanuit Bol mag wel wat beter. Duizend euro, hallo zeg.
En ik zou ook geen details op zo'n openbare website als klacht.nl gooien. Wat voor informatie wil je hebben? Bestelnummer en adres etc zet ie hier ook niet neer.
Ik snap de frustratie van TS helemaal.Ik vind hem nog heel schappelijk.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 14:05 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, dat is precies wat het is. Een uiting van frustratie en het leidt verder nergens toe.
Maar wat dan, twee weken wachten tot Bol reageert? Ik denk namelijk niet dat ze er iets aan gaan doen of dat ze enorm onder de indruk zijn van zijn stappen. Als ze een beetje duidelijk communiceerden (of überhaupt communiceerden), zou hij ook niet hondsdol allerlei berichten online strooien.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 14:05 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, dat is precies wat het is. Een uiting van frustratie en het leidt verder nergens toe.
euh ja?quote:Op woensdag 2 oktober 2019 15:05 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Maar wat dan, twee weken wachten tot Bol reageert?
iddquote:Op woensdag 2 oktober 2019 12:31 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Het gaat om een artikel van duizend euro, ze staan hem amper te woord, ze spreken elkaar tegen, hebben het alleen over verdachte omstandigheden maar laten verder totaal niets van zich horen, zeggen dat het retour-artikel niet is aangekomen terwijl het er al twee dagen ligt volgens de T&T. Ik snap de frustraties van TS. Niet dat het meteen moet zijn opgelost, maar de communicatie vanuit Bol mag wel wat beter. Duizend euro, hallo zeg.
En ik zou ook geen details op zo'n openbare website als klacht.nl gooien. Wat voor informatie wil je hebben? Bestelnummer en adres etc zet ie hier ook niet neer.
Neem aan dat toch prio heeft in een organisatie ook al is die zo groot als Bol.TS weet na een week klachten nog steeds niet waar die aan toe is.Dat is te belachelijk voor woorden.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 15:20 schreef mschol het volgende:
[..]
euh ja?
bol heeft gewoon een x aantal dagen om te mogen reageren en daarop zal hij dan gewoon moeten wachten, hij is niet specialer dan die andere tienduizende klanten
Dit.Ze maken TS zwart,zonder bewijs.Walgelijke werkwijze.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 15:23 schreef Goudenkomkommer het volgende:
[..]
idd
Je kan wel rustig blijven en afwachten maar dat zal ook niet zoveel helpen
Ze zetten TS neer als een oplichter..
Ik zou ook dagelijks bellen of berichten sturen via social media.. vooral als het om zo een duur product gaat.
Ik persoonlijk was misschien al langs het hoofdkantoor gegaan om een face to face een gesprek te kunnen krijgen
Het is niet eens zozeer dat Bol niet meteen op z'n knieën gaat en meteen die telefoon opstuurt, ze hebben het recht om zo hun twijfels te hebben bij zijn verhaal, maar er wordt niets gezegd. Het is alsof de kous voor hen af is. Die medewerker zegt dit, die zegt dat waardoor hij nu gesprekken opneemt. Hier op Fok wordt weer van alles gezegd, die arme jongen weet niet waar hij aan toe is en is nog steeds duizend euro lichter. Als iemand met iets meer rechten dan een klantenservicemedewerker hem nou gewoon te woord zou staan, zou dat al een hoop schelen.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 15:20 schreef mschol het volgende:
[..]
euh ja?
bol heeft gewoon een x aantal dagen om te mogen reageren en daarop zal hij dan gewoon moeten wachten, hij is niet specialer dan die andere tienduizende klanten
nou gaat het hier om een fors bedrag maar ik zie op mijn werk ook dat mensen maar verwachten dat een retour op dag 1 van binnenkomst afgehandeld moet zijn, ja doei we hebben nog andere zaken te doen, dan solliciteer je naar de onderkant van de stapel![]()
![]()
Ho ho, dat is wat ts zegt.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 12:31 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Het gaat om een artikel van duizend euro, ze staan hem amper te woord, ze spreken elkaar tegen, hebben het alleen over verdachte omstandigheden maar laten verder totaal niets van zich horen, zeggen dat het retour-artikel niet is aangekomen terwijl het er al twee dagen ligt volgens de T&T. Ik snap de frustraties van TS. Niet dat het meteen moet zijn opgelost, maar de communicatie vanuit Bol mag wel wat beter. Duizend euro, hallo zeg.
En ik zou ook geen details op zo'n openbare website als klacht.nl gooien. Wat voor informatie wil je hebben? Bestelnummer en adres etc zet ie hier ook niet neer.
Zou je ook niet.Ik vind TS heel netjes in deze zaak.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 15:36 schreef klipper het volgende:
[..]
Ho ho, dat is wat ts zegt.
Wie weet belt ts en begint ie gelijk te schelden en te tieren, als ik zijn bericht lees op klachtenkompas is ts nu niet bepaald oplossend gericht ingesteld maar eerder aanvallend.
Wat we hier lezen is het verhaal van TS.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 15:42 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Zou je ook niet.Ik vind TS heel netjes in deze zaak.
Dus omdat TS nooit iets bestelt heeft bij Bol beschuldig je gelijk TS van fraude?Je zou goed bij bol aan de slag kunnen gaan,lekker mensen beschuldigen zonder ook maar enig bewijs te hebben.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 16:03 schreef klipper het volgende:
[..]
Wat we hier lezen is het verhaal van TS.
Als ik Bol was, zou ik ook mijn bedenkingen hebben, ieder weldenkend mens zou die hebben.
TS geeft aan nooit eerder bij Bol gekocht te hebben.
TS geeft aan normaal bij Coolblue te kopen.
TS koopt voor het eerst iets bij Bol en meteen voor een schijtprijs waar de meeste mensen toch vaak eerst iets goedkoop kopen om te kijken hoe het bevalt.
Vervolgens krijgt TS zijn bestelde iPhone niet.
Wat ik niet snap, is waarom TS de telefoon bij Bol besteld i.p.v. bij de zijn geroemde winkel Coolblue, voor het prijsverschil hoefde hij dat niet te doen, die is immers maar ¤1
Telefoon is gewoon op voorraad bij Coolblue en kan ook dezelfde dag geleverd worden.
In dit soort gevallen zouden bij mij ook de alarmbellen gaan rinkelen.
Ik zeg nergens dat ik TS beschuldigt van fraude, hooguit dat ik het opmerkelijk vindt, groot verschil.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 16:07 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Dus omdat TS nooit iets bestelt heeft bij Bol beschuldig je gelijk TS van fraude?Je zou goed bij bol aan de slag kunnen gaan,lekker mensen beschuldigen zonder ook maar enig bewijs te hebben.
Ik heb heel vaak problemen met retouren naar antwoordnummers icm t&t van PostNL. Klopt geen zak van.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 15:02 schreef Newone82 het volgende:
Track en trace update, niks nog vandaag ontvangen. Heel apart.
[ afbeelding ]
Dat het bij jouw zo soepel gaat top,daar heeft TS helemaal niks aan.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 16:09 schreef klipper het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat ik TS beschuldigt van fraude, hooguit dat ik het opmerkelijk vindt, groot verschil.
Mijn laatste bestelde artikel was volgens postnl afgeleverd, nooit ontvangen en zonder problemen werd deze nogmaals verstuurd.
De eerste keer dat ik iets bij CB bestelde, was dat ook een iPhone. Omdat ie daar een paar tientjes goedkoper wasquote:Op woensdag 2 oktober 2019 16:03 schreef klipper het volgende:
[..]
Wat we hier lezen is het verhaal van TS.
Als ik Bol was, zou ik ook mijn bedenkingen hebben, ieder weldenkend mens zou die hebben.
TS geeft aan nooit eerder bij Bol gekocht te hebben.
TS geeft aan normaal bij Coolblue te kopen.
TS koopt voor het eerst iets bij Bol en meteen voor een schijtprijs waar de meeste mensen toch vaak eerst iets goedkoop kopen om te kijken hoe het bevalt.
Vervolgens krijgt TS zijn bestelde iPhone niet.
Wat ik niet snap, is waarom TS de telefoon bij Bol besteld i.p.v. bij de zijn geroemde winkel Coolblue, voor het prijsverschil hoefde hij dat niet te doen, die is immers maar ¤1
Telefoon is gewoon op voorraad bij Coolblue en kan ook dezelfde dag geleverd worden.
In dit soort gevallen zouden bij mij ook de alarmbellen gaan rinkelen.
Precies,allemaal aannames in verhaal van klipper.TS hoeft toch niet te verdedigen of te verantwoorden waarom hij zijn aankoop daar doet?quote:Op woensdag 2 oktober 2019 16:18 schreef CherryLips het volgende:
[..]
De eerste keer dat ik iets bij CB bestelde, was dat ook een iPhone. Omdat ie daar een paar tientjes goedkoper wasMaar voor hetzelfde geld was dat ook fout gegaan.
Heb je ook nog iets steekhoudends te melden, iets bij te dragen aan het topic, anders dan je mening maar blijven doordrammen?quote:Op woensdag 2 oktober 2019 18:05 schreef kol7680 het volgende:
Ook nog een kwalijk iets wat ts bol kan verwijten,is dat in zijn account staat dat de retour al sinds 30 september binnen is en hij nog steeds niks hoort.Kom op,onderneem actie Bol.Je kunt TS niet zo laten zitten,zo ga je niet met klanten om.Als dit echt eens media aandacht zou krijgen(wat niet gebeurt)dan staat bol aardig in zijn hempie!
Klopt.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 16:20 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Precies,allemaal aannames in verhaal van klipper.TS hoeft toch niet te verdedigen of te verantwoorden waarom hij zijn aankoop daar doet?
*net?quote:Op woensdag 2 oktober 2019 22:37 schreef Newone82 het volgende:
Retourzending is bezorgt zie ik niet [ afbeelding ]
Lijkt me van wel.Maak screenshots duidelijk dat retour pakket is aangekomen.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 22:40 schreef Newone82 het volgende:
Retourzending afgedragen aan afzender. Dat is dus goed?
Wat noem je even?quote:Op woensdag 2 oktober 2019 22:38 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
*net?
En geef ze even de tijd om te verwerken/reageren.
Denk het ook.Als ts dan nog niks heeft gehoord,of bol aangetoond met meer info dan lijkt me deze zaak wel heel duidelijk in het voordeel van ts te gaan kantelen.quote:
uit de FAQ van bol zelf:quote:
uiterlijk volgende week maandag/dinsdag dusquote:Hoe snel is een retour verwerkt?
Meestal is dat binnen 5 werkdagen nadat jij het verstuurd hebt. We houden je op de hoogte via mail. Zodra je retour is verwerkt, betalen we je terug.
Oh, nou, dat zelfs. En dan na vijf dagen heel bleu bellen: goh, hoe staat het ermee.quote:
Dan moet het uiterlijk morgen verwerkt zijn.TS heeft 30 september in zijn bol account staan dat retour is aangekomen.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 23:46 schreef mschol het volgende:
[..]
uit de FAQ van bol zelf:
[..]
uiterlijk volgende week maandag/dinsdag dus
werkdagen, zaterdag is geen werkdag dus uiterlijk maandag danquote:Op donderdag 3 oktober 2019 08:59 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Dan moet het uiterlijk morgen verwerkt zijn.TS heeft 30 september in zijn bol account staan dat retour is aangekomen.
Daar krijg je vaak een standaard antwoord.quote:Op donderdag 3 oktober 2019 17:19 schreef Newone82 het volgende:
Binnen 5 werkdagen krijg ik reactie van juridisch loket per mail, misschien hebben ze digitaal nog andere tips.Dus digitaal contact opgenomen.
Moet je id kaart of iets meenemen daar naar toe kantoor? Omdat er inkomenseis is enz? Hoe snel reageren ze per mail?quote:Op donderdag 3 oktober 2019 17:40 schreef Miniem het volgende:
[..]
Daar krijg je vaak een standaard antwoord.
Je kan beter ff langsgaan.
Heb ook eens een paar keer heen en weer gemaild maar dat werkte niet echt lekker. Moest steeds wachten op antwoord. Ben maar langs gegaan voor advies en toen was het zeer snel opgelost.
Wat een afgang van Bol.Succes met juridische stappen TS!quote:Op donderdag 3 oktober 2019 18:07 schreef Newone82 het volgende:
Update. Kreeg dit net Bol.com te horen naar aanleiding dat ze binnen 14 dagen moeten leveren:
“Ik heb alles nagelezen. Er is aan jou door meerdere collega's hetzelfde antwoord gegeven in de afgelopen dagen. Ondanks dat neem jij toch telkens opnieuw weer contact met de klantenservice op in de hoop dat je een ander antwoord van ons krijgt. Het antwoord is en blijft hetzelfde, en verandert niet. Het staat je vrij om verdere juridische stappen te ondernemen. Deze case is voor ons gesloten.”
Kortom, ik ga geld dus niet terug krijgen zonder juridische rechtgang.
Jazeker. Hoezo?quote:Op donderdag 3 oktober 2019 18:18 schreef quirina het volgende:
Je kan toch aantonen aan bol dat je duizend ekkies aan hun betaald hebt?
Natuurlijk,aanders zou TS nooit geleverd hebben gekregen.quote:Op donderdag 3 oktober 2019 18:18 schreef quirina het volgende:
Je kan toch aantonen aan bol dat je duizend ekkies aan hun betaald hebt?
Tering. Wat een hufters.quote:Op donderdag 3 oktober 2019 18:07 schreef Newone82 het volgende:
Update. Kreeg dit net Bol.com te horen naar aanleiding dat ze binnen 14 dagen moeten leveren:
“Ik heb alles nagelezen. Er is aan jou door meerdere collega's hetzelfde antwoord gegeven in de afgelopen dagen. Ondanks dat neem jij toch telkens opnieuw weer contact met de klantenservice op in de hoop dat je een ander antwoord van ons krijgt. Het antwoord is en blijft hetzelfde, en verandert niet. Het staat je vrij om verdere juridische stappen te ondernemen. Deze case is voor ons gesloten.”
Kortom, ik ga geld dus niet terug krijgen zonder juridische rechtgang.
Hoe bedoel je "naar aanleiding dat ze binnen 14 dagen moeten leveren"?quote:Op donderdag 3 oktober 2019 18:07 schreef Newone82 het volgende:
Update. Kreeg dit net Bol.com te horen naar aanleiding dat ze binnen 14 dagen moeten leveren:
TS had hun 14 dagen de tijd gegeven dit op te lossen.Dit doen ze dus nu niet meer want de zaak is voor hun gesloten.Heb zelf ooit voor Klantenservice dienst gewerkt en weet dat ieder klantencontact ongeveer ¤5 kost voor bedrijf.bol is al 100’en euro’s kwijt aan aan klantenservice contact met ts.Karma.quote:Op donderdag 3 oktober 2019 18:33 schreef Eix het volgende:
[..]
Hoe bedoel je "naar aanleiding dat ze binnen 14 dagen moeten leveren"?
Is dit naar aanleiding van je klacht bij Thuiswinkel Waarborg? Of ben je Bol blijven bellen?
-edit- en sterkte en succes uiteraard gewenst met het oplossdn van dit geschil!![]()
Ja maar daar had hij al eerder een reactie op gehad toch?quote:Op donderdag 3 oktober 2019 18:36 schreef kol7680 het volgende:
[..]
TS had hun 14 dagen de tijd gegeven dit op te lossen.Dit doen ze dus nu niet meer want de zaak is voor hun gesloten.Heb zelf ooit voor Klantenservice dienst gewerkt en weet dat ieder klantencontact ongeveer ¤5 kost voor bedrijf.bol is al 100’en euro’s kwijt aan aan klantenservice contact met ts.Karma.
Ze praten allemaal langs mekaar heen,dus dat ts nu pas reactie krijgt qua 14 dagen leverings mail verbaast me niks.Wat een gefaal bij Bol.quote:Op donderdag 3 oktober 2019 18:36 schreef Eix het volgende:
[..]
Ja maar daar had hij al eerder een reactie op gehad toch?
hij heeft de brief via post, sociale media en via email verzonden.quote:Op donderdag 3 oktober 2019 18:36 schreef Eix het volgende:
[..]
Ja maar daar had hij al eerder een reactie op gehad toch?
faal?quote:Op donderdag 3 oktober 2019 18:37 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Ze praten allemaal langs mekaar heen,dus dat ts nu pas reactie krijgt qua 14 dagen leverings mail verbaast me niks.Wat een gefaal bij Bol.
Ik zou toch eens aan hun vragen wat nou precies hun redenen zijn dat zij onrechtmatigheden vermoeden waardoor zij zo reageren en handelen in deze kwestie.quote:Op donderdag 3 oktober 2019 18:07 schreef Newone82 het volgende:
Update. Kreeg dit net Bol.com te horen naar aanleiding dat ze binnen 14 dagen moeten leveren:
“Ik heb alles nagelezen. Er is aan jou door meerdere collega's hetzelfde antwoord gegeven in de afgelopen dagen. Ondanks dat neem jij toch telkens opnieuw weer contact met de klantenservice op in de hoop dat je een ander antwoord van ons krijgt. Het antwoord is en blijft hetzelfde, en verandert niet. Het staat je vrij om verdere juridische stappen te ondernemen. Deze case is voor ons gesloten.”
Kortom, ik ga geld dus niet terug krijgen zonder juridische rechtgang.
Ik ben al jaren klant bij Bol.com en tot recent nooit problemen gehad.quote:Op donderdag 3 oktober 2019 18:43 schreef quirina het volgende:
Harde les die 1000¤ kost.
Nooit meer bij bol mobiele telefoons bestellen dus.
Boevenbende komt nu wel in me op.....quote:Op donderdag 3 oktober 2019 18:51 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik ben al jaren klant bij Bol.com en tot recent nooit problemen gehad.
Mijn laatste 3 bestellingen (waaronder ook dure apparatuur) bij hen daar waren echter wel problemen mee.
Mijn pakketten waren intern kwijtgeraakt en men kon mij ook geen eenduidig antwoord geven.
Bestelling (was al betaald) annuleren en opnieuw bestellen was niet mogelijk.
Die laatste 3 ervaringen met hen maakten mij er niet happig op om nog vaker bij hen te bestellen, maar door dit topic, en dan met name hoe ze de klant behandelen, zien ze mij daar nooit meer terug
Het is toch niet normaal wat hier gebeurd?Mijn bescheiden mening.quote:Op donderdag 3 oktober 2019 19:06 schreef Nizno het volgende:
nou de bewoordingen kunnen nu wel normaal.
het is niet de bedoeling om er nu alsnog een lading negatieve woorden bij te gooien.
daarom kunnen we hier wel normale woorden gebruiken.quote:Op donderdag 3 oktober 2019 19:08 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Het is toch niet normaal wat hier gebeurd?Mijn bescheiden mening.
Snap ik.sterktequote:Op donderdag 3 oktober 2019 19:10 schreef Newone82 het volgende:
Ben vrij emotioneel door het gebeuren.
Voel me zelfs opgelicht.
Je zult nu verder juridisch het aan moeten pakken, heeft het loket laten weten wat de vervolgstappen zijn?quote:Op donderdag 3 oktober 2019 19:10 schreef Newone82 het volgende:
Ben vrij emotioneel door het gebeuren.
Voel me zelfs opgelicht.
Ja nog eens brief sturen zeiden ze maar heeft nu echt geen zin meer. Hoop wat meer info per mail te krijgen misschien.quote:Op donderdag 3 oktober 2019 19:12 schreef Nizno het volgende:
[..]
Je zult nu verder juridisch het aan moeten pakken, heeft het loket laten weten wat de vervolgstappen zijn?
dan idd de reactie van het loket afwachten en niet meer bol gaan contacteren want daar bereik je alleen maar mee dat je nog meer frustratie krijgtquote:Op donderdag 3 oktober 2019 19:15 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Ja nog eens brief sturen zeiden ze maar heeft nu echt geen zin meer. Hoop wat meer info per mail te krijgen misschien.
Zo had ik er nog niet over nagedacht.Zo zou het best wel eens zijn gegaan.quote:Op donderdag 3 oktober 2019 19:16 schreef Ixnay het volgende:
Bol.com denkt dat TS een iphone ontvangen heeft van hun, bij een andere winkel een powerbank gekocht heeft, zegt dat hij die ontvangen heeft van hun en terug wil sturen, om zodoende voor de prijs van een powerbank een iphone te bemachtigen.
Wat waarschijnlijk gebeurd is. Is dat een medewerker van bol.com of een bekende daarvan een powerbank gekocht heeft bij bol.com en de bestelling met die van TS omgeruild heeft, om aan een iphone te komen, zonder dat het opvalt in hun voorraad.
Mogelijk, maar die enkele weken dat dat onderzoek zou kunnen duren wilde TS (heel terecht) niet afwachten. Daarna ging hij zowel per sociale media als per telefoon elke keer contact houden (uit de frustratie terecht maar doet het niet echt handig om begrip te krijgen). Uiteindelijk kreeg TS te horen dat ze nu niets konden/wilden doen. Daarop ging TS weer per mail sociale media en brief een reactie geven.quote:Op donderdag 3 oktober 2019 19:16 schreef Ixnay het volgende:
Bol.com denkt dat TS een iphone ontvangen heeft van hun, bij een andere winkel een powerbank gekocht heeft, zegt dat hij die ontvangen heeft van hun en terug wil sturen, om zodoende voor de prijs van een powerbank een iphone te bemachtigen.
Wat waarschijnlijk gebeurd is. Is dat een medewerker van bol.com of een bekende daarvan een powerbank gekocht heeft bij bol.com en de bestelling met die van TS omgeruild heeft, om aan een iphone te komen, zonder dat het opvalt in hun voorraad.
bij mij 1 keer 1 jaar geleden 3 werkdagen.quote:Op donderdag 3 oktober 2019 19:23 schreef Newone82 het volgende:
Iemand die weet hoe snel juridisch loket reageert per mail?
Het beste kun je denk ik een afspraak maken met het Juridisch Loket om langs te komen en daarbij alles wat er via de mail en social media e.d. is gezegd en geschreven op papier te printen en alle opgenomen gesprekken mee te nemen op een usb-stick oid.quote:Op donderdag 3 oktober 2019 19:15 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Ja nog eens brief sturen zeiden ze maar heeft nu echt geen zin meer. Hoop wat meer info per mail te krijgen misschien.
die stappen moet hij nu niet meer nemen, ten eerste is de kans klein dat ze er zelf wat mee gaan doen dus zit hij hooguit daar op het forum ook nog eens alles uit de doeken te doen en gaat bol helemaal niet meer meewerken. hoewel ze dat nu ook al niet meer doen trouwens, denk ik niet dat het zijn zaak goed gaat doen om op nog meer plekken gal te spuien.quote:
ik wil voorstellen om het nu gewoon inhoudelijk te houden in dit topic en niet elke keer meer dit soort reacties er tussen te hebben.quote:Op donderdag 3 oktober 2019 19:29 schreef kol7680 het volgende:
Wat ik ook niet begrijp van Bol is wat de negatieve impact van dit verhaal met je als bedrijf doet.Had net gezien dat de 2 topics in totaal van ts 15.000 views hebben op dit forum.is niet niks.
Met de houding van bol in deze zaak had dat vrij weinig uitgemaakt ben ik bang.quote:Op donderdag 3 oktober 2019 19:48 schreef Ixnay het volgende:
Oftewel als je iets duurs besteld via internet, alles filmen op het moment dat je het pakket openmaakt.
Of nog beter, vanaf het moment dat je het aanneemt van de bezorger.
Dit. Ik stond op het punt elektronica te bestellen via bol, heb nog nooit negatieve ervaringen met ze gehad maar dit verhaal en wat andere ervaringen in dit topic gaan me waarschijnlijk doen besluiten het ergens anders te bestellen, dan betaal ik wel wat meer.quote:Op donderdag 3 oktober 2019 19:29 schreef kol7680 het volgende:
Wat ik ook niet begrijp van Bol is wat de negatieve impact van dit verhaal met je als bedrijf doet.Had net gezien dat de 2 topics in totaal van ts 15.000 views hebben op dit forum.is niet niks.
Dat had wep degelijk wat uitgemaakt, want dan was er onomstotelijk bewijs geweest wat de werkelijke inhoud van het gestuurde pakket was. Maar goed, niemand die ik ken doet zoiets.quote:Op donderdag 3 oktober 2019 19:57 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Met de houding van bol in deze zaak had dat vrij weinig uitgemaakt ben ik bang.
Precies,wie doet dit nu?Werkelijk waar niemand die ik ken.En daar profiteren webwinkels dus van.quote:Op donderdag 3 oktober 2019 20:01 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Dat had wep degelijk wat uitgemaakt, want dan was er onomstotelijk bewijs geweest wat de werkelijke inhoud van het gestuurde pakket was. Maar goed, niemand die ik ken doet zoiets.
Helaas achter moeten komen ja. Hoop dat ik mensen waarschuw met mijn verhaal.quote:Op donderdag 3 oktober 2019 20:06 schreef roos94 het volgende:
Gewoon nooit meer dure pakketjes bestellen via het internet! Dan maar een extra ritje naar de Mediamarkt. Echt hoor, ze belazeren je waar je bij staat.
dit soort dingen doen we dus nietquote:
gewoon bij je locale electronicaboer.quote:Op donderdag 3 oktober 2019 20:06 schreef roos94 het volgende:
Gewoon nooit meer dure pakketjes bestellen via het internet! Dan maar een extra ritje naar de Mediamarkt. Echt hoor, ze belazeren je waar je bij staat.
1 | https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/bol.com/klachten/verkeerde-artikel-ontvangen%2C-ruim-%26euro%3B1000-waarde/details?complaintId=b2e4724b-dfe7-428c-b64c-7da310c8821b |
In de rest van je topic mag het wel. Het mag zelfs door iemand die net als TS net nieuw is en maar één topic volgt.quote:
True that.Zo waar.quote:Op donderdag 3 oktober 2019 20:10 schreef roos94 het volgende:
Mocht het je lukken om in een uitzending van radar oid te komen, moet je kijken hoe snel ze jou dan die i phone geven en nog een cadeaubon ter troost erbij. Grapjassen.
quote:Op donderdag 3 oktober 2019 19:35 schreef Nizno het volgende:
[..]
ik wil voorstellen om het nu gewoon inhoudelijk te houden in dit topic en niet elke keer meer dit soort reacties er tussen te hebben.
Het is prettiger lezen en voor TS ook beter in zijn toch al gefrustreerde mindset om nu gewoon bezig te zijn met oplossen en niet meer met nog meer frustratie te voelen.
Je hebt geen inkomenseis oid nodig.quote:Op donderdag 3 oktober 2019 17:51 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Moet je id kaart of iets meenemen daar naar toe kantoor? Omdat er inkomenseis is enz? Hoe snel reageren ze per mail?
En maken ze dan gelijk brief of ondernemen ze actie gelijk?quote:Op donderdag 3 oktober 2019 20:44 schreef Miniem het volgende:
[..]
Je hebt geen inkomenseis oid nodig.
Is voor iedereen.
Heb ook mijn id niet hoeven laten zien. Maar zou hem wel ff meenemen voor de zekerheid.
Ze helpen je gelijk.quote:Op donderdag 3 oktober 2019 20:51 schreef Newone82 het volgende:
[..]
En maken ze dan gelijk brief of ondernemen ze actie gelijk?
Super bedankt voor je reactie, doet me goed!quote:Op donderdag 3 oktober 2019 20:57 schreef Miniem het volgende:
[..]
Ze helpen je gelijk.
Maar heb toen zelf een brief opgesteld adh van hun hulp.
Dit zou kunnen. Maar in de magazijnen worden medewerkers bij mijn weten erg streng gecontroleerd om dit soort praktijken te voorkomen. Bol.com zal zich waarschijnlijk mede achter die procedures verschuilen,quote:Op donderdag 3 oktober 2019 19:16 schreef Ixnay het volgende:
Bol.com denkt dat TS een iphone ontvangen heeft van hun, bij een andere winkel een powerbank gekocht heeft, zegt dat hij die ontvangen heeft van hun en terug wil sturen, om zodoende voor de prijs van een powerbank een iphone te bemachtigen.
Wat waarschijnlijk gebeurd is. Is dat een medewerker van bol.com of een bekende daarvan een powerbank gekocht heeft bij bol.com en de bestelling met die van TS omgeruild heeft, om aan een iphone te komen, zonder dat het opvalt in hun voorraad.
Las in artikel paar weken geleden nog dat er best veel gestolen wordt bij webwinkels magazijnen, dacht Amazon.Zal bij bol dus niet anders zijn.quote:Op donderdag 3 oktober 2019 21:09 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dit zou kunnen. Maar in de magazijnen worden medewerkers bij mijn weten erg streng gecontroleerd om dit soort praktijken te voorkomen. Bol.com zal zich waarschijnlijk mede achter die procedures verschuilen,
Kijk ff op de website van juridisch loket wanneer de locatie in jouw buurt geopend is. Betreft namelijk een inloopspreekuur wat meestal 1 maal per week is. Je kan ook een andere locatie bezoeken mocht jouw locatie niet geopend zij en je het snel opgelost wil hebben.quote:Op donderdag 3 oktober 2019 20:58 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Super bedankt voor je reactie, doet me goed!
Super bedankt.quote:Op donderdag 3 oktober 2019 21:11 schreef Miniem het volgende:
[..]
Kijk ff op de website van juridisch loket wanneer de locatie in jouw buurt geopend is. Betreft namelijk een inloopspreekuur wat meestal 1 maal per week is. Je kan ook een andere locatie bezoeken mocht je het snel opgelost willen hebben.
Ik snap eigenlijk niet wat jouw belang is in dit topic en waarom je meent om de haverklap te moeten reageren.quote:Op donderdag 3 oktober 2019 21:10 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Las in artikel paar weken geleden nog dat er best veel gestolen wordt bij webwinkels magazijnen, dacht Amazon.Zal bij bol dus niet anders zijn.
Wel frappant idd dat hij of zij hiervoor speciaal een account heeft aangemaakt.quote:Op donderdag 3 oktober 2019 21:20 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik snap eigenlijk niet wat jouw belang is in dit topic en waarom je meent om de haverklap te moeten reageren.
Gewicht van retour pakket is allang bekend bij hun. Plus ontvangen pakket.quote:Op donderdag 3 oktober 2019 21:23 schreef Special-Tee het volgende:
Ok ik heb alleen het eerste deel en eerste paar posts gelezen. Ik weet niet of alle webwinkels dit doen. Maar sommigen die wegen hun pakketten. En dat wordt ergens geregistreerd. Mischien dat je op deze weg iets kan?
Is niet mijn bedoeling van dit topic. Wel waarschuwen dat iedereen dit kan overkomen.quote:Op donderdag 3 oktober 2019 21:23 schreef Gehrman het volgende:
Interessant topic. Ik weet wel dat ik voortaan niet zomaar een dure aankoop bij bol.com zal doen.
Snap ik. Had er zelf eerlijk gezegd nooit bij stilgestaan dat zoiets kan gebeuren terwijl ik vrijwel alles via internet koop.quote:Op donderdag 3 oktober 2019 21:26 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Is niet mijn bedoeling van dit topic. Wel waarschuwen dat iedereen dit kan overkomen.
Met alle respect hoor, maar wat denk je dat nóg een brief nou nog gaat opleveren? En meer dan adviseren doet het juridisch loket niet..quote:
en misschien kan het JL hem wel de weg wijzen welke stappen hij dan verder kan nemen.quote:Op donderdag 3 oktober 2019 21:31 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Met alle respect hoor, maar wat denk je dat nóg een brief nou nog gaat opleveren? En meer dan adviseren doet het juridisch loket niet..
Als je wat voor elkaar wil krijgen nog vrees ik dat je grover geschut nodig hebt.
Als die niet overeenkomen met een pakket met iphone erin dan sta je weer iets sterker. Bij postnl tracktrace staat altijd het gewicht vermeld als het goed is. Loont nog effe om te kijken.quote:Op donderdag 3 oktober 2019 21:24 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Gewicht van retour pakket is allang bekend bij hun. Plus ontvangen pakket.
Als je goed leest in mijn comments kwamen users erachter dat het wel hetzelfde gewicht ongeveer is.quote:Op donderdag 3 oktober 2019 21:34 schreef Special-Tee het volgende:
[..]
En.. dus. Als die niet overeenkomen met een pakket met een pakket met iphone erin dan heb je weer een goed argument.
TS heeft de geleverde doos gewogen en kwam rond de 250 gram uit, wat bijna gelijk is aan het gewicht van de telefoon die geleverd had moeten worden (specs online bekeken en er zal nog gezicht van boekjes oordopjes en wat ook bij zitten, dan kom je rond de 250 uit)quote:Op donderdag 3 oktober 2019 21:34 schreef Special-Tee het volgende:
[..]
En.. dus. Als die niet overeenkomen met een pakket met een pakket met iphone erin dan heb je weer een goed argument.
Hahahaha ok ja fuck dan. De webshop zal van iedere iphone bijhouden of die is ingescand en verzonden of niet. Tenzij ze natuurlijk weer niet scannen. Maar daar heeft ts niets aan.quote:Op donderdag 3 oktober 2019 21:35 schreef Nizno het volgende:
[..]
TS heeft de geleverde doos gewogen en kwam rond de 250 gram uit, wat bijna gelijk is aan het gewicht van de telefoon die geleverd had moeten worden (specs online bekeken en er zal nog gezicht van boekjes oordopjes en wat ook bij zitten, dan kom je rond de 250 uit)
lPhone.quote:Op donderdag 3 oktober 2019 21:41 schreef roos94 het volgende:
Overigens wel mooi dat iedereen die hier iphone typt wordt doorgestuurd naar coolblue en niet bol.com
met een LPhone kan TS vast ook niets beginnen.quote:
Dat is aanname van me dat ze daarom iets vermoeden wat niet pluis is. Alle correspondentie die ik heb met Bol schriftelijk plaats ik hier in dit topic.quote:Op donderdag 3 oktober 2019 21:47 schreef Molo het volgende:
Je zei eerder dat je via VPN had besteld. Heb je ergens aan de telefoon of op schrift doorgevraagd waar ze die beschuldigingen rondom jou op baseren?
Ik mag niks meer vragen, want val ze al teveel lastig. Bron: zie laatste bericht van ze vandaag.quote:Op donderdag 3 oktober 2019 21:38 schreef Special-Tee het volgende:
[..]
Hahahaha ok ja fuck dan. De webshop zal van iedere iphone bijhouden of die is ingescand en verzonden of niet. Tenzij ze natuurlijk weer niet scannen. Maar daar heeft ts niets aan.
Vraag ze even om het aantal oplaadbank en iphone in inventaris te tellen. Als laatste poging. Als ze eerlijk zijn hebben ze dus een iphone teveel en een oplaadbank te weinig.
Dan zou ik de politie inschakelen als laatste redmiddel op grond van diefstal van jouw geld. Dwing ze om de inventaris te tellen. Als ze geen grote webshop zijn hebben ze vast maar een 20 tal van die dure iphones. En niet vantevoren aankondigen natuurlijk. Ik weet ook niet of politie dit doet straks krijg je weer een smoes over civiele zaak ofzo. Anders even in persoon naar die zaak gaan met de powerbank. Ze kunnen aan serienummers zien of ze het in assortiment hebben. Ook als het OEM nummers zijn. Er valt mischien wel iets te herkennen.quote:Op donderdag 3 oktober 2019 22:03 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Ik mag niks meer vragen, want val ze al teveel lastig. Bron: zie laatste bericht van ze vandaag.
Er staat meerdere malen de webshop benoemdquote:Op donderdag 3 oktober 2019 22:07 schreef Special-Tee het volgende:
[..]
Dan zou ik de politie inschakelen als laatste redmiddel op grond van diefstal van jouw geld. Dwing ze om de inventaris te tellen. Als ze geen grote webshop zijn hebben ze vast maar een 20 tal van die dure iphones. En niet vantevoren aankondigen natuurlijk.
de powerbank heeft hij al retour gezonden, misschien een idee om toch eerst even het topic te lezen.quote:Op donderdag 3 oktober 2019 22:07 schreef Special-Tee het volgende:
[..]
Dan zou ik de politie inschakelen als laatste redmiddel op grond van diefstal van jouw geld. Dwing ze om de inventaris te tellen. Als ze geen grote webshop zijn hebben ze vast maar een 20 tal van die dure iphones. En niet vantevoren aankondigen natuurlijk. Ik weet ook niet of politie dit doet straks krijg je weer een smoes over civiele zaak ofzo. Anders even in persoon naar die zaak gaan met de powerbank.
Slim bezig.Je hebt nu volgens mij zwart op wit je bewijs.quote:Op donderdag 3 oktober 2019 22:32 schreef Newone82 het volgende:
Uhm. Heb ik nu via chat een medewerker gehad die de case er niet bij heeft gepakt en nu zwart op wit dat ik mijn geld terug krijg:
[ afbeelding
Ja maar die heeft jouw geval niet opgezocht. Kun je dus niks mee.quote:Op donderdag 3 oktober 2019 22:32 schreef Newone82 het volgende:
Uhm. Heb ik nu via chat een medewerker gehad die de case er niet bij heeft gepakt en nu zwart op wit dat ik mijn geld terug krijg:
[ afbeelding ]
Dat is iig ietsquote:Op donderdag 3 oktober 2019 22:32 schreef Newone82 het volgende:
Uhm. Heb ik nu via chat een medewerker gehad die de case er niet bij heeft gepakt en nu zwart op wit dat ik mijn geld terug krijg:
[ afbeelding ]
Ja duhquote:Op donderdag 3 oktober 2019 22:32 schreef Newone82 het volgende:
Uhm. Heb ik nu via chat een medewerker gehad die de case er niet bij heeft gepakt en nu zwart op wit dat ik mijn geld terug krijg:
[ afbeelding ]
Dit iddquote:Op donderdag 3 oktober 2019 22:33 schreef NothingHappened het volgende:
Staat de imei niet op je pakbon? Aan de hand daarvan zou er (via apple) geconstateerd kunnen worden of de iphone geactiveerd wordt en zo de dief kunnen achterhalen.
Is niet TS zijn probleem.quote:Op donderdag 3 oktober 2019 22:34 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja maar die heeft jouw geval niet opgezocht. Kun je dus niks mee.
hij heeft al eerder zwart op wit dat hij geen geld terug krijgt..quote:Op donderdag 3 oktober 2019 22:34 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Slim bezig.Je hebt nu volgens mij zwart op wit je bewijs.
Welnee, joh. Dit bewijst niks.quote:Op donderdag 3 oktober 2019 22:34 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Slim bezig.Je hebt nu volgens mij zwart op wit je bewijs.
Dit dus.quote:Op donderdag 3 oktober 2019 22:34 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja maar die heeft jouw geval niet opgezocht. Kun je dus niks mee.
Had geen pakbon. Al meerdere malen aangegeven.quote:Op donderdag 3 oktober 2019 22:33 schreef NothingHappened het volgende:
Staat de imei niet op je pakbon? Aan de hand daarvan zou er (via apple) geconstateerd kunnen worden of de iphone geactiveerd wordt en zo de dief kunnen achterhalen.
Heeft bol zelf geen pakbon? Ik bedoel: dat jij de pakbon niet hebt, wil nog niet zeggen dat jou er geen (telefoon met IMEI) is toegewezen?quote:Op donderdag 3 oktober 2019 22:36 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Had geen pakbon. Al meerdere malen aangegeven.
Niet gevraagd.quote:Op donderdag 3 oktober 2019 22:37 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Heeft bol zelf geen pakbon? Ik bedoel: dat jij de pakbon niet hebt, wil nog niet zeggen dat jou er geen (telefoon met IMEI) is toegewezen?
Die pakbon, die er uiteraard bij had moeten zitten, kunnen ze toch in hun systeem opvragen? Dat staat gewoon geregistreerd. Kun je geen kopie vragen?quote:Op donderdag 3 oktober 2019 22:36 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Had geen pakbon. Al meerdere malen aangegeven.
er staat inderdaad als het goed is.quote:
Dit ja, hier ga je met Bol niet meer uitkomen als zelfs van hogeraf de uitspraak is gedaan dat je geen geld terug gaat krijgenquote:Op donderdag 3 oktober 2019 22:10 schreef Lienekien het volgende:
Ik zou opschalen naar een advocaat die een goede brief stuurt met verzoek om de gegevens aan te leveren waarop ze baseren dat jij niet te goeder trouw bent, want alleen met die gegevens kun je je gaan verdedigen. Die advocaat weet wel wat je daar nog aan kunt toevoegen (iets van bij in gebreke blijven en een gang naar de kantonrechter?).
Misschien kan je morgen nog drie of vier keer telefonisch contact zoeken.quote:Op donderdag 3 oktober 2019 22:32 schreef Newone82 het volgende:
Uhm. Heb ik nu via chat een medewerker gehad die de case er niet bij heeft gepakt en nu zwart op wit dat ik mijn geld terug krijg:
[ afbeelding ]
^^ Dit.quote:Op donderdag 3 oktober 2019 22:10 schreef Lienekien het volgende:
Ik zou opschalen naar een advocaat die een goede brief stuurt met verzoek om de gegevens aan te leveren waarop ze baseren dat jij niet te goeder trouw bent, want alleen met die gegevens kun je je gaan verdedigen. Die advocaat weet wel wat je daar nog aan kunt toevoegen (iets van bij in gebreke blijven en een gang naar de kantonrechter?).
En heeft deze medewerker wel even je case erbij gehaald of heb je gewoon gezegd "ja hoi ik heb m'n iPhone teruggestuurd wanneer kan ik m'n geld verwachten?" Je zou denken dat er ondertussen een aantekening bij je naam staat.quote:
quote:
een aantekening? het zou mij niet verbazen als hij zo door gaat dat hij van bol afgetrapt wordt (adres op blacklist/account op slot, dat soort zaken)quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 08:15 schreef CherryLips het volgende:
[..]
En heeft deze medewerker wel even je case erbij gehaald of heb je gewoon gezegd "ja hoi ik heb m'n iPhone teruggestuurd wanneer kan ik m'n geld verwachten?" Je zou denken dat er ondertussen een aantekening bij je naam staat.
Ook dat hij ergens in deze soap verteld dat er bij hem bij telefonisch contact 2* opgehangen is, dat gebeurt volgens mij ook niet zomaar. In ieder geval een enerverend verhaal weer op fok.quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 08:19 schreef mschol het volgende:
de vraag met dit soort halve chats, voor mij iig, is of je wel get hele verhaal verteld en niet een die mooi jou uitkomt..
Ik ga volgende week naar juridisch loket. Dat is eerste stap.quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 11:18 schreef silliegirl het volgende:
TS, je stuurt veel te veel losse flodders. Dit zegt allemaal niks. Die klantenservice medewerkers doen hun werk maar, hebben niet zicht op alles.
Als je serieus je geld terug wil, zul je moeten beginnen met wat hierboven al eerder is gezegd; laat een advocaat een goede brief schrijven. En hou op met via tig verschillende media bevestiging zoeken van wat je wilt horen. Dat helpt echt niet.
Ik zie dat ik u niet verder mag helpen in het systeem. Ik verbreek bij deze de verbinding. Tuut, tuut.quote:Op donderdag 10 oktober 2019 23:26 schreef Postbus100 het volgende:
Die klachtenprocedure van Bol lijkt me sowieso wel de moeite waard, al zou het maar gaan over de communicatie verbreken. Hoezo communicatie verbreken
Naja, dat bedoel ik niet. Kijk, ik snap heus wel dat die medewerkers gebonden zijn aan regels, en die moeten ze opvolgen. Maar het besluit om de communicatie met een klant stop te zetten... Bied een alternatief aan, bied één telefoonnummer aan waarmee alleen nog maar gecommuniceerd mag worden, kanaliseer de communicatie met je klant, etc... Dàt. Maar ga niet eenzijdig de verbinding verbreken.quote:Op donderdag 10 oktober 2019 23:43 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Ik zie dat ik u niet verder mag helpen in het systeem. Ik verbreek bij deze de verbinding. Tuut, tuut.
Nee, er werd enorm veel gespeculeerd en inhoudelijk had het geen zin om in die vijf dagen die geboden zijn door Bol.com door te gaan met diverse theorieën en het ophitsten van de situatie. Dan is het even stilleggen in mijn/onze optiek beter.quote:Op donderdag 10 oktober 2019 23:47 schreef CoExist het volgende:
Dit topic verschijnt weer in MyAt.
Klote voor je dat het nog steeds niet opgelost is voor je TS.
Frustrerend dat ze niet met je willen communiceren ook.
Toevallig genoeg belde mijn moeder vandaag op en vroeg of ik binnenkort een nieuwe iPhone voor d’r wilde kopen.
Ze was toestellen aan het vergelijken op Bolcom.
Maar no way in hell dat ik hem daar bestel.
Ook schandalig dat de mods dit topic op slot gooien om hun affiliatie met Bollecom te beschermen.
Ik ben blij dat m’n brief in de smaak valtquote:Op donderdag 10 oktober 2019 23:19 schreef Newone82 het volgende:
Update:
Bol heeft echt alle communicatie verbroken. Ze reageren nu standaard met we mogen je niet meer helpen met deze case. De reden waarom krijg ik niet uit ze.
Dus zaak is voor Bol.com gesloten.
Inmiddels een 2de antwoord van juridisch loket gisteren ontvangen:
U heeft een e-mail gestuurd naar het Juridisch Loket. Ik zal deze e-mail hieronder beantwoorden.
Indien u een IPhone XS heeft besteld en reeds heeft betaald, dient u uiteraard deze ook te ontvangen. Het verzenden van een onjuist product dient Bol.com uiteraard te herstellen binnen een redelijke termijn. Ik lees in uw email dat Bol.com van mening is dat er onvoldoende bewijs is aangeleverd van de onjuiste verzending. Ik kan mij voorstellen dat hierover inmiddels meer duidelijkheid bij hen is nu u de powerbank heeft teruggestuurd. Waarnaar wordt gerefereerd met 'verdachte omstandigheden' wordt mij niet duidelijk.
Het schrijven dat u heeft opgesteld ziet er goed uit. Ik weet niet of de door u gestelde termijn op het moment van uw email aan ons reeds is verstreken. Indien dit niet het geval is, kunt u dit afwachten. Indien de termijn is verstreken, is het belangrijk om u te beraden over volgende stappen.
U kan overwegen om de klachtenprocedure van Bol.com te doorlopen. Deze regeling is terug te vinden in artikel 16 en 17 van de algemene voorwaarden ( https://www.bol.com/nl/m/algemene-verkoopvoorwaarden/ ). Bol.com is aangesloten bij de Geschillencommissie Thuiswinkel. Dit is een relatief laagdrempelige en goedkope procedure. Meer over deze procedure leest u via https://www.degeschillenc(...)missies/thuiswinkel/
U kan ook overwegen om een procedure bij de rechtbank te starten. Dit kunt u zelf doen alleen heeft u wel een gerechtsdeurwaarder nodig om de andere partij te dagvaarden. U kan ook overwegen om rechtsbijstand in te schakelen. Indien u een rechtsbijstandverzekering heeft, kunt u contact opnemen met uw rechtsbijstandverzekering. Mocht dit niet het geval zijn, dan kunt u nagaan of u in aanmerking komt voor gefinancierde rechtsbijstand. Meer informatie hierover kunt u vinden via https://www.rechtsbijstan(...)eerde-rechtsbijstand
Meer informatie over een gerechtelijke procedure treft u via https://www.rechtspraak.n(...)rdingsprocedure.aspx
Heeft u nog meer vragen? Neem dan contact met ons op via telefoonnummer 0900-8020 (¤ 0,25 p/m) op werkdagen tussen 09.00 uur en 18.00 uur. Als u een rechtsbijstandverzekering heeft dan adviseren wij u contact op te nemen met uw rechtsbijstandverzekeraar.
Iedereen kan bij het Juridisch Loket terecht voor kort, juridisch advies. Verdere dienstverlening van het Juridisch Loket (beoordelen stukken en afspraak op het spreekuur) is echter uitsluitend voor klanten die binnen de financiële grenzen van de Wet op de Rechtsbijstand vallen. Voor meer informatie over deze grenzen kunt u de onderstaande link raadplegen:
https://www.juridischloket.nl/over-het-juridisch-loket/werkwijze/
Ik vertrouw erop dat ik u hiermee voldoende heb geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Ga me verder verdiepen in vervolg stappen.
Nou, de eerste medewerker zei me afgelopen maandag ik heb in mijn schermpje staan dat ik u niet verder mag helpen. Ik moet bij deze ook de verbinding verbreken van het hoofdkantoor. Sindsdien wordt dit door iedere medewerker herhaalt.quote:Op donderdag 10 oktober 2019 23:47 schreef Renesite het volgende:
is er na de 5 dagen stilte, nu, een statement gekomen waaruit blijkt dat er niet geholpen mag worden? Is er een papier waaruit dit blijkt? Met utieraard daarbij de uitkomst van onderzoek(en)?
[..]
Nee, er werd enorm veel gespeculeerd en inhoudelijk had het geen zin om in die vijf dagen die geboden zijn door Bol.com door te gaan met diverse theorieën en het ophitsten van de situatie. Dan is het even stilleggen in mijn/onze optiek beter.
Verzoek die informatie. Je bent een klant en je hebt recht op waar jij in een proces staat. Ik zou eerst de klachtenprocedure pakken. Ergens kan je nog verwachten dat de rechter dit gaat vragen waarom je dit niet hebt gedaan mocht je gelijk naar de rechtbank stappen.quote:Op donderdag 10 oktober 2019 23:53 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Nou, de eerste medewerker zei me afgelopen maandag ik heb in mijn schermpje staan dat ik u niet verder mag helpen. Ik moet bij deze ook de verbinding verbreken van het hoofdkantoor. Sindsdien wordt dit door iedere medewerker herhaalt.
“Op advies van het juridisch loket en omdat ik het vertrouwen in die club totaal kwijt ben, ik liep steed stegen de muur op, ik wil er zsm klaar mee zijn.”quote:Op donderdag 10 oktober 2019 23:58 schreef Renesite het volgende:
[..]
Verzoek die informatie. Je bent een klant en je hebt recht op waar jij in een proces staat. Ik zou eerst de klachtenprocedure pakken. Ergens kan je nog verwachten dat de rechter dit gaat vragen waarom je dit niet hebt gedaan mocht je gelijk naar de rechtbank stappen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |