abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189196418
Fokkers,0

Ik heb het volgende aan de hand.

Heb een iPhone besteld, maar het verkeerde product ontvangen namelijk een oplaad bank.

De webshop beticht mij van fraude want deze reactie kreeg ik per mail wat ik ongelofelijk vindt.

Eerste bestelling ooit bij dit bedrijf. Uit fatsoen noem ik bedrijfsnaam niet.


Reactie webshop:

Beste meneer,

Vanmorgen heb je met mij en een aantal van mijn collega's gesproken via Twitter. In ons gesprek gaf je aan dat je het besluit van ons hoofdkantoor graag zwart op wit wilde hebben. Zoals beloofd is hier dan ook de mail die dit besluit bevestigd.

In je eerdere contact liet je weten dat je een powerbank had ontvangen in plaats van de bestelde iPhone. De collega die je toen hebt gesproken heeft deze kwestie bij ons hoofdkantoor neergelegd om te kijken wat we voor je konden betekenen.

Het hoofdkantoor heeft op haar beurt laten weten dat er onvoldoende bewijs is aangeleverd om aan te tonen dat er inderdaad een powerbank is geleverd in plaats van de iPhone. Daarnaast vond het hoofdkantoor de omstandigheden waarin de bestelling is geplaatst niet betrouwbaar genoeg om ons het groene licht te geven om de bestelling te annuleren of te vervangen. Hoe graag ik je ook zou helpen, het besluit van het hoofdkantoor staat vast.

Hopelijk heb ik je hiermee voldoende kunnen informeren. Voor nu in ieder geval nog een prettige dag.

Met vriendelijke groet,

Webshop x


Dit is zo bizar. Wat kan ik nou doen, of wie heeft dit ook al meegemaakt?


Zie vorige topic reeks hier: WGR / Grote webwinkel levert fout artikel

[ Bericht 1% gewijzigd door Nizno op 30-09-2019 22:08:46 ]
  maandag 30 september 2019 @ 20:04:38 #2
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_189196633
Heb gelukkig nog nooit zoiets aan de hand gehad bij de bekende website, maar pfff wat een ellende heb je ervan zeg.
Ben reuze benieuwd hoe het verder gaat en hoop dat je snel je geld terug zult krijgen TS.

Succes.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_189196685
quote:
11s.gif Op maandag 30 september 2019 20:04 schreef MissHobje het volgende:
Heb gelukkig nog nooit zoiets aan de hand gehad bij de bekende website, maar pfff wat een ellende heb je ervan zeg.
Ben reuze benieuwd hoe het verder gaat en hoop dat je snel je geld terug zult krijgen TS.

Succes.
Dankje!!
pi_189196700
Morgen krijgt Bol dus je retour binnen? Dan moeten ze lijkt me toch weer iets laten weten deze week!
pi_189196705
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 20:08 schreef kol7680 het volgende:
Morgen krijgt Bol dus je retour binnen? Dan moeten ze lijkt me toch weer iets laten weten deze week!
Ja, morgen volgens track en trace.
pi_189198956
Hebben hun geen hoofdkantoor waar je even een bak koffie kunt halen en de desbetreffende persoon kunt opzoeken?
pi_189199390
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 21:45 schreef cunial het volgende:
Hebben hun geen hoofdkantoor waar je even een bak koffie kunt halen en de desbetreffende persoon kunt opzoeken?
En je denkt dat je daar wordt binnen gelaten?
pi_189199509
Heb je je klacht al op klacht.nl gezet?
Daar houden ze namelijk niet zo van.
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 30 september 2019 @ 22:12:33 #9
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_189199537
in vorig topic heeft TS aangegeven een aangetekende brief gezonden te hebben (of nog gaan doen).
denk dat het handiger is om daarvan de twee weken af te wachten.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_189199815
quote:
99s.gif Op maandag 30 september 2019 22:12 schreef Nizno het volgende:
in vorig topic heeft TS aangegeven een aangetekende brief gezonden te hebben (of nog gaan doen).
denk dat het handiger is om daarvan de twee weken af te wachten.
TS heeft vanmiddag gezegd die brief per mail verstuurd te hebben, en daarover via twitter al vernomen dat zijn case gesloten is en dat dat antwoord leidend was.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_189199856
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 22:24 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

TS heeft vanmiddag gezegd die brief per mail verstuurd te hebben, en daarover via twitter al vernomen dat zijn case gesloten is en dat dat antwoord leidend was.
Wow erg zeg!
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 30 september 2019 @ 22:26:00 #12
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_189199858
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 22:24 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

TS heeft vanmiddag gezegd die brief per mail verstuurd te hebben, en daarover via twitter al vernomen dat zijn case gesloten is en dat dat antwoord leidend was.
ik dacht dat hij een kopie per sociale media had gestuurd
verkeerd begrepen door mij
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_189199864
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2019 22:11 schreef quirina het volgende:
Heb je je klacht al op klacht.nl gezet?
Daar houden ze namelijk niet zo van.
Gedaan, op klacht.nl en klachtenkompas.
pi_189199873
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 22:24 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

TS heeft vanmiddag gezegd die brief per mail verstuurd te hebben, en daarover via twitter al vernomen dat zijn case gesloten is en dat dat antwoord leidend was.
Via mail ook dat ze er niks mee gaan doen.
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 30 september 2019 @ 22:27:13 #15
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_189199891
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 22:26 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Via mail ook dat ze er niks mee gaan doen.
had je ook per post aangetekend verzonden of alleen via mail en sociale media?
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_189199919
Kan je niet naar een juridisch loket of zo?
pi_189199947
quote:
99s.gif Op maandag 30 september 2019 22:27 schreef Nizno het volgende:

[..]

had je ook per post aangetekend verzonden of alleen via mail en sociale media?
Ook per post.
pi_189199953
quote:
99s.gif Op maandag 30 september 2019 22:27 schreef Nizno het volgende:

[..]

had je ook per post aangetekend verzonden of alleen via mail en sociale media?
Email beschouwen ze ook als bewijs he. Gewoon alles bewaren en indien nodig uitprinten.
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 30 september 2019 @ 22:30:29 #19
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_189199960
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2019 22:30 schreef quirina het volgende:

[..]

Email beschouwen ze ook als bewijs he. Gewoon alles bewaren en indien nodig uitprinten.
dat is niet waarom ik het vroeg.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_189200038
“Daarnaast vond het hoofdkantoor de omstandigheden waarin de bestelling is geplaatst niet betrouwbaar genoeg om ons het groene licht te geven om de bestelling te annuleren of te vervangen“


Dus je besteld een foon en die betaal je.

? Dat is een onbetrouwbare omstandigheid?

Begrijp ik iets niet?
pi_189200112
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2019 22:34 schreef quirina het volgende:
“Daarnaast vond het hoofdkantoor de omstandigheden waarin de bestelling is geplaatst niet betrouwbaar genoeg om ons het groene licht te geven om de bestelling te annuleren of te vervangen“


Dus je besteld een foon en die betaal je.

? Dat is een onbetrouwbare omstandigheid?

Begrijp ik iets niet?
Daar begrijp ik ook niets van. Heb al gevraagd wat ik anders had moeten met bestellen maar kreeg ik geen antwoord op.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 30 september 2019 @ 22:41:18 #22
408813 crew  trein2000
pi_189200194
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 22:29 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Ook per post.
Nou ja ze hebben er op gereageerd en hem dus ook ontvangen. Simpel.
zie email 27 oktober
pi_189200292
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2019 22:34 schreef quirina het volgende:
“Daarnaast vond het hoofdkantoor de omstandigheden waarin de bestelling is geplaatst niet betrouwbaar genoeg om ons het groene licht te geven om de bestelling te annuleren of te vervangen“


Dus je besteld een foon en die betaal je.

? Dat is een onbetrouwbare omstandigheid?

Begrijp ik iets niet?
en vervolgens is de telefoon kwijt/verloren in de post en wil (een nieuwe!) klant zijn geld terug..
ja dat is alle rode vlaggen omhoog.

sowieso is het verhaal dat het in papier ingepakt was raar, dat heb ik echt nog nooit van hen gezien, alles altijd in eeen bol. com doosje
pi_189200322
Naming and shaming was toch niet toegestaan......
pi_189200346
In mijn retour status staat inmiddels dit.

Dit is toch zwart op wit dat de retour ontvangen is of....?


pi_189200363
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2019 22:44 schreef mschol het volgende:

[..]

en vervolgens is de telefoon kwijt/verloren in de post en wil (een nieuwe!) klant zijn geld terug..
ja dat is alle rode vlaggen omhoog.

sowieso is het verhaal dat het in papier ingepakt was raar, dat heb ik echt nog nooit van hen gezien, alles altijd in eeen bol. com doosje
Zat Bol.com doosje om heen, alleen de powerbank zat karton achtig papier omheen.
pi_189200369
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 22:47 schreef Newone82 het volgende:
In mijn retour status staat inmiddels dit.

Dit is toch zwart op wit dat de retour ontvangen is of....?


[ afbeelding ]
je retourzending is ontvangen, nu moet hij nog goedgekeurd worden ;)
pi_189200384
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2019 22:05 schreef kol7680 het volgende:

[..]

En je denkt dat je daar wordt binnen gelaten?
Waarom niet?
pi_189200395
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 22:47 schreef Newone82 het volgende:
In mijn retour status staat inmiddels dit.

Dit is toch zwart op wit dat de retour ontvangen is of....?


[ afbeelding ]
Dit is inderdaad zwart op wit dat je retour is ontvangen. Gefeliciteerd TS ;)

Hier kan je natuurlijk ook verder mee, hier staat zwart op wit dat je retour is ontvangen lijkt mij.
pi_189200410
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 22:48 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Zat Bol.com doosje om heen, alleen de powerbank zat karton achtig papier omheen.
owwww, dat heb ik dan verkeerd begrepen :) , klinkt als prima manier om te verpakken voor producten zonder retail doos
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 30 september 2019 @ 22:51:05 #31
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_189200428
quote:
3s.gif Op maandag 30 september 2019 22:46 schreef klipper het volgende:
Naming and shaming was toch niet toegestaan......
klopt, alleen wordt er in dit topic netjes omgegaan met de bewoordingen en is het gewoon een ervaring topic.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_189200456
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2019 22:48 schreef mschol het volgende:

[..]

je retourzending is ontvangen, nu moet hij nog goedgekeurd worden ;)
En nu sturen hun waarschijnlijk dat er een powerbank inzit ipv de verstuurde iphone, dit kan wel eens lang gaan duren.
pi_189200497
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 22:53 schreef cunial het volgende:

[..]

En nu sturen hun waarschijnlijk dat er een powerbank inzit ipv de verstuurde iphone, dit kan wel eens lang gaan duren.
Daar ga ik wel van uit dat ik dit morgen ontvang ja per mail.
pi_189200576
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2019 22:55 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Daar ga ik wel van uit dat ik dit morgen ontvang ja per mail.
Dat weet ik wel bijna zeker.And so the soap continues!
pi_189200765
quote:
99s.gif Op maandag 30 september 2019 22:51 schreef Nizno het volgende:

[..]

klopt, alleen wordt er in dit topic netjes omgegaan met de bewoordingen en is het gewoon een ervaring topic.
Dit is de eerste keer dat het mag, toch?
En bol.com kan zich niet verdedigen
pi_189200817
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2019 23:11 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dit is de eerste keer dat het mag, toch?
En bol.com kan zich niet verdedigen
De manier waarop ze met TS omgaan, is werkelijk waar te gek voor woorden. Ze kunnen namelijk ook niet bewijzen dat de IPHONE is afgeleverd. Anders hadden ze die bewijzen wel aan Ts gestuurd. Nu is het gewoon tijd rekken zodat ze hopen dat ts het hier bij laat zitten, wat hij dus niet doet.
pi_189200865
Tuurlijk laat TS dit niet zitten. iPhones zijn schijtduur.
pi_189200986
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 23:14 schreef kol7680 het volgende:

[..]

De manier waarop ze met TS omgaan, is werkelijk waar te gek voor woorden. Ze kunnen namelijk ook niet bewijzen dat de IPHONE is afgeleverd. Anders hadden ze die bewijzen wel aan Ts gestuurd. Nu is het gewoon tijd rekken zodat ze hopen dat ts het hier bij laat zitten, wat hij dus niet doet.
Wij horen hier alleen de kant van TS, toch?

Hij/zij komt op mij redelijk over. Maar bol.com staat niet bekend als een boevenbende die lukraak iemand van oplichting beschuldigd.
  maandag 30 september 2019 @ 23:37:31 #39
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_189201191
Ach ja, Bol, de webwinkel die ongevraagd meteen geld terugstort als een artikel gekocht in de aanbieding niet gerepareerd kan worden. En dan verbaasd opkijken als je vertelt dat dat wettelijk niet mag. :')
pi_189202642
Benieuwd naar vandaag, vandaag zal TS te horen krijgen dat retour verwerkt is geworden met powerbank.

Hou ons op de hoogte ts.
pi_189202657
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 07:55 schreef kol7680 het volgende:
Benieuwd naar vandaag, vandaag zal TS te horen krijgen dat retour verwerkt is geworden met powerbank.

Hou ons op de hoogte ts.
Doe ik.

Dit staat in mijn bol acccount:


We hebben 1 retour artikel 30 september 2019 goed ontvangen. Je krijgt een mail zodra de retourzending is verwerkt.

We betalen je dan meteen terug. Je hebt al betaald met iDEAL. Het geld staat dan binnen 3 werkdagen op je rekening.
pi_189202704
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 07:57 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Doe ik.

Dit staat in mijn bol acccount:


We hebben 1 retour artikel 30 september 2019 goed ontvangen. Je krijgt een mail zodra de retourzending is verwerkt.

We betalen je dan meteen terug. Je hebt al betaald met iDEAL. Het geld staat dan binnen 3 werkdagen op je rekening.
Hier wordt alleen bevestigd dat er 1 artikel in goede orde ontvangen is. Dit is geen ontvangstbevestiging dat de iPhone ontvangen is.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_189202729
Gewoon een standaard bevestiging.
Tap tap tap
pi_189202789
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 08:07 schreef CherryLips het volgende:
Gewoon een standaard bevestiging.
Aw, k.
pi_189202993
Update klachtenkompas:

Bedankt voor je bericht. Ik zie dat je het verkeerde artikel inmiddels geretourneerd hebt. Zodra deze door ons ontvangen en goedgekeurd is, krijg je meer informatie over een terugbetaling.


Er is hoop aan de horizonn?
pi_189203011
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 08:34 schreef Newone82 het volgende:
Update klachtenkompas:

Bedankt voor je bericht. Ik zie dat je het verkeerde artikel inmiddels geretourneerd hebt. Zodra deze door ons ontvangen en goedgekeurd is, krijg je meer informatie over een terugbetaling.


Er is hoop aan de horizonn?
Nog best vaag dit. Geef gewoon als Bol dat nu verkeerde artikel is ontvangen je geld terug krijgt. Jezus.
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 08:41:15 #47
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_189203079
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 08:35 schreef kol7680 het volgende:

[..]

Nog best vaag dit. Geef gewoon als Bol dat nu verkeerde artikel is ontvangen je geld terug krijgt. Jezus.
Ik kan me voorstellen dat Bol.com wekelijks meerdere keren genaaid wordt op een dergelijke manier door oplichters. Ik snap best dat ze het zekere voor het onzekere nemen vanuit dat perspectief. 14.gif
pi_189203120
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 08:41 schreef Yozzz het volgende:

[..]

Ik kan me voorstellen dat Bol.com wekelijks meerdere keren genaaid wordt op een dergelijke manier door oplichters. Ik snap best dat ze het zekere voor het onzekere nemen vanuit dat perspectief. 14.gif
Dat begrijp ik, maar ze kunnen deze zaak toch nooit winnen?ts heeft keurig verkeerde artikel toegestuurd, en doet alles wat in zijn macht ligt zijn geld terug te krijgen.Bol stelt zich heel klantonvriendelijk op in deze zaak.
pi_189203202
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 08:34 schreef Newone82 het volgende:
Update klachtenkompas:

Bedankt voor je bericht. Ik zie dat je het verkeerde artikel inmiddels geretourneerd hebt. Zodra deze door ons ontvangen en goedgekeurd is, krijg je meer informatie over een terugbetaling.

Er is hoop aan de horizonn?
Ik vermoed van niet en ik vermoed dat dit gewoon een standaard-reactie betreft en dat men de case niet inhoudelijk ingezien heeft.

Heeft vermoedelijk gekeken o.b.v. ordernummer of her retour is ontvangen (positief) en of het is goedgekeurd (negatief). Standaard-conclusie: meer informatie volgt zodra retour is goedgekeurd.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_189203311
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 08:52 schreef baskick het volgende:

[..]

Ik vermoed van niet en ik vermoed dat dit gewoon een standaard-reactie betreft en dat men de case niet inhoudelijk ingezien heeft.

Heeft vermoedelijk gekeken o.b.v. ordernummer of her retour is ontvangen (positief) en of het is goedgekeurd (negatief). Standaard-conclusie: meer informatie volgt zodra retour is goedgekeurd.
Wat wilt men goed of afkeuren?Enige wat ik me kan voorstellen is dat er een serienummer aan de powerbank is gekoppeld en checken met hun inventaris of die missend is.
Dan nog, daar kan ook iets mis gaan in hun systemen.
pi_189203331
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 09:00 schreef kol7680 het volgende:

[..]

Wat wilt men goed of keuren?Enige wat ik me kan voorstellen is dat er een serienummer aan de powerbank is gekoppeld en checken met hun inventaris of die missend is.
Dan nog, daar kan ook iets mis gaan.
Het geretourneerde komt niet overeen met hetgeen zij claimen dat er verzonden is. En het is niet uit te sluiten dat Bol daar bewijs voor aan kan leveren.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_189203446
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 09:02 schreef baskick het volgende:

[..]

Het geretourneerde komt niet overeen met hetgeen zij claimen dat er verzonden is. En het is niet uit te sluiten dat Bol daar bewijs voor aan kan leveren.
Dan hadden ze toch ook allang bewijs geleverd aan TS dat iPHone is geleverd?Dat hebben ze niet gedaan.
pi_189203666
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 08:34 schreef Newone82 het volgende:
Update klachtenkompas:

Bedankt voor je bericht. Ik zie dat je het verkeerde artikel inmiddels geretourneerd hebt. Zodra deze door ons ontvangen en goedgekeurd is, krijg je meer informatie over een terugbetaling.


Er is hoop aan de horizonn?
klachtenkompas is geen bol? wat hebben die ermee te maken?
pi_189203734
Net gebeld met Bol.com en die dame wist me te vertellen dat ik geld terug krijg. Opgenomen.
pi_189203745
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 09:28 schreef Newone82 het volgende:
Net gebeld met Bol.com en die dame wist me te vertellen dat ik geld terug krijg. Opgenomen.
Dan sta je nu nog sterker TS.slim bezig!
pi_189203753
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 09:23 schreef mschol het volgende:

[..]

klachtenkompas is geen bol? wat hebben die ermee te maken?
Klacht.nl en dergelijke sites nemen vaak contact op, hoe ze dat doen weet ik niet, maar vaak werken ze wel samen met zulke bedrijven.

Zelf ook wel eens gehad met een philips baby monitor die het simpelweg niet deed qua ontvangst buiten de ruimte.

Hard geklaagd op klacht.nl, kreeg opeens mail van philips en gratis een nieuwe verbeterde versie voor nop.

Idem voor een difrax melkfles opwarmding, deed het nauwelijks en lekte aan alle kanten.
Ook nieuw ding gekregen op dezelfde wijze.

Het kan dus wel.
pi_189203762
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 09:28 schreef Newone82 het volgende:
Net gebeld met Bol.com en die dame wist me te vertellen dat ik geld terug krijg. Opgenomen.
Hebben ze ook een bedrag genoemd?
pi_189203774
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 09:29 schreef Taiga het volgende:

[..]

Hebben ze ook een bedrag genoemd?
Nee.
pi_189203987
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 09:09 schreef kol7680 het volgende:

[..]

Dan hadden ze toch ook allang bewijs geleverd aan TS dat iPHone is geleverd?Dat hebben ze niet gedaan.
Waarom zouden ze TS bewijs moeten leveren? Dat ze het niet hebben gedaan, betekent niet per definitie dat ze het niet hebben.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_189204021
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 09:42 schreef baskick het volgende:

[..]

Waarom zouden ze TS bewijs moeten leveren? Dat ze het niet hebben gedaan, betekent niet per definitie dat ze het niet hebben.
Daar heb je dan als klant recht op.
pi_189204046
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 09:44 schreef kol7680 het volgende:

[..]

Daar heb je dan als klant recht op.
Zulke beweringen hebben meer waarde met bron :O
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_189204396
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 09:29 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Klacht.nl en dergelijke sites nemen vaak contact op, hoe ze dat doen weet ik niet, maar vaak werken ze wel samen met zulke bedrijven.

Zelf ook wel eens gehad met een philips baby monitor die het simpelweg niet deed qua ontvangst buiten de ruimte.

Hard geklaagd op klacht.nl, kreeg opeens mail van philips en gratis een nieuwe verbeterde versie voor nop.

Idem voor een difrax melkfles opwarmding, deed het nauwelijks en lekte aan alle kanten.
Ook nieuw ding gekregen op dezelfde wijze.

Het kan dus wel.
Ook eens mot gehad met een bedrijf over een iPad die na twee maanden nog niet geleverd was, met het ene kutsmoesje na het andere. Toen een bericht op klacht.nl gezet, samen met tientallen anderen, en toen was het vrij snel geregeld. Terwijl ze me daarvoor nog zowat hadden uitgescholden aan de telefoon.
Tap tap tap
pi_189205508
In telefoongesprek vanmorgen zeiden ze dat ik uiterlijk morgen meer zou horen hoe retour verwerkt zou worden.
pi_189205557
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 11:21 schreef Newone82 het volgende:
In telefoongesprek vanmorgen zeiden ze dat ik uiterlijk morgen meer zou horen hoe retour verwerkt zou worden.
Had je het Juridisch Loket al gebeld?

Ik zou dat sowieso doen en niet eerst de reactie van Bol.com afwachten.

Hoe beter voorbereid je bent hoe beter :Y
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_189206491
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 11:25 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Had je het Juridisch Loket al gebeld?

Ik zou dat sowieso doen en niet eerst de reactie van Bol.com afwachten.

Hoe beter voorbereid je bent hoe beter :Y
Net gedaan, hun gaven aan dat ik nogmaals brief aangetekend moest versturen en ik volledig in mijn recht sta geld terug te eisen. Hun moeten aantonen dat iPhone is geleverd en dat hadden ze allang moeten aantonen volgens juridisch loket.
pi_189206580
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 12:21 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Net gedaan, hun gaven aan dat ik nogmaals brief aangetekend moest versturen en ik volledig in mijn recht sta geld terug te eisen. Hun moeten aantonen dat iPhone is geleverd en dat hadden ze allang moeten aantonen volgens juridisch loket.

Ik zou in die nieuwe brief dit ook vermelden, dat je met het Juridisch Loket gebeld hebt en dat zij dat zeiden, dat hun allang aan hadden moeten tonen dat die geleverd zou zijn geweest.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_189206626
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 12:26 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Ik zou in die nieuwe brief dit ook vermelden, dat je met het Juridisch Loket gebeld hebt en dat zij dat zeiden, dat hun allang aan hadden moeten tonen dat die geleverd zou zijn geweest.
Ga ik doen.
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 12:28:21 #68
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_189206640
Dat klacht.nl is toch wel een interessante en krachtige site blijkbaar.
Vreemd dat ik het niet kende.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_189206654
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 12:21 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Net gedaan, hun gaven aan dat ik nogmaals brief aangetekend moest versturen en ik volledig in mijn recht sta geld terug te eisen. Hun moeten aantonen dat iPhone is geleverd en dat hadden ze allang moeten aantonen volgens juridisch loket.

Duidelijk verhaal.Snap ook niet dat ze dit al niet gedaan hebben dat aantonen.Succes met nieuwe brief sturen.
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 12:29:26 #70
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_189206664
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 12:21 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Net gedaan, hun gaven aan dat ik nogmaals brief aangetekend moest versturen en ik volledig in mijn recht sta geld terug te eisen. Hun moeten aantonen dat iPhone is geleverd en dat hadden ze allang moeten aantonen volgens juridisch loket.

Waarom WEER een brief? je hebt dat toch al gedaan en hebt ook iets gehoord over terugbetaling?
wacht dat nu eerst eens af....
Where law ends, tyrrany begins.
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 1 oktober 2019 @ 12:30:54 #71
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_189206700
quote:
19s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 12:29 schreef Gunner het volgende:

[..]

Waarom WEER een brief? je hebt dat toch al gedaan en hebt ook iets gehoord over terugbetaling?
wacht dat nu eerst eens af....
sowieso stond daar er een termijn in de brief, die termijn is nog niet eens verlopen.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 12:31:28 #72
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_189206710
quote:
99s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 12:30 schreef Nizno het volgende:

[..]

sowieso stond daar er een termijn in de brief, die termijn is nog niet eens verlopen.
precies, als je wilt dat mensen je serieus nemen ga dan niet lopen drammen......
Where law ends, tyrrany begins.
pi_189206919
quote:
19s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 12:29 schreef Gunner het volgende:

[..]

Waarom WEER een brief? je hebt dat toch al gedaan en hebt ook iets gehoord over terugbetaling?
wacht dat nu eerst eens af....
Doe ik, maar brief gaat op aanraden van Juridisch loket nogmaals de deur uit.
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 12:44:10 #74
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_189206938
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 12:43 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Doe ik, maar brief gaat op aanraden van Juridisch loket nogmaals de deur uit.
ik zie de meerwaarde er totaal niet van in.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_189207007
quote:
19s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 12:44 schreef Gunner het volgende:

[..]

ik zie de meerwaarde er totaal niet van in.
Dat mag ;)
pi_189207389
Juridisch loket lult soms ook een beetje uit de nek, zijn vaak toch studenten die nog in opleiding zijn.

Nogmaals een brief versturen heeft geen meerwaarde want ze hebben die brief al.

Het balletje rol ook al, ik zou em pas versturen als ze nu weer alsnog zeggen dat je je geld niet terug krijgt zonder ook maar enig vorm van bewijs te leveren dat jij het juiste product wel gekregen zou hebben.
pi_189208579
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 13:05 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Juridisch loket lult soms ook een beetje uit de nek, zijn vaak toch studenten die nog in opleiding zijn.

Nogmaals een brief versturen heeft geen meerwaarde want ze hebben die brief al.
Dit. En de ontvangst ervan is bevestigd.

quote:
Het balletje rol ook al, ik zou em pas versturen als ze nu weer alsnog zeggen dat je je geld niet terug krijgt zonder ook maar enig vorm van bewijs te leveren dat jij het juiste product wel gekregen zou hebben.
Nou, je stelt ze in gebreke, stelt een termijn, en als ze die laten verlopen, ga je hetzelfde herhalen via een ander kanaal? Daar zie ik geen voordelen in. Je maakt jezelf m.i. ook ongeloofwaardig.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_189213455
Krijg nu net mail met het volgende

  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 1 oktober 2019 @ 18:30:23 #79
408813 crew  trein2000
pi_189213479
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 14:06 schreef baskick het volgende:

[..]

Dit. En de ontvangst ervan is bevestigd.
[..]

Nou, je stelt ze in gebreke, stelt een termijn, en als ze die laten verlopen, ga je hetzelfde herhalen via een ander kanaal? Daar zie ik geen voordelen in. Je maakt jezelf m.i. ook ongeloofwaardig.
Dat dus. Als ze niet leveren (of geld terug zou ik ook niet moeilijk over doen in dit geval) kun je 3 dingen doen. Het er bij laten. Naar de klachtencommissie of naar de kantonrechter. Aan TS de keus.
zie email 27 oktober
pi_189213533
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 18:28 schreef Newone82 het volgende:
Krijg nu net mail met het volgende

[ afbeelding ]
Dat is wel een beetje mosterd na de maaltijd toch? Ik krijg die mail altijd (of althans. 1 met
Dat onderwerp) als ik mn retour wegbreng voor verzending.
pi_189213754
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 18:34 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Dat is wel een beetje mosterd na de maaltijd toch? Ik krijg die mail altijd (of althans. 1 met
Dat onderwerp) als ik mn retour wegbreng voor verzending.
Net met bol gebeld, en ze doen nu net of het pakket nog niet is aangekomen.

Er worden hier smerige spelletjes gespeeld. Pakket stond op afgeleverd vandaag, staat nu op afgeleverd morgen. Zou me niks verbazen dat ze pakket retour afzender hebben gestuurd zonder er ook maar iets mee te doen. Dit is aanname, maar ik acht het waarschijnlijk. Krijg nu exact dezelfde mail als zondag, namelijk deze:

Je retour is onderweg. Dankjewel! Deze mail is je afgiftebewijs. Zodra we je artikel hebben ontvangen, sturen we je weer een mail.
pi_189213798
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 18:49 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Net met bol gebeld, en ze doen nu net of het pakket nog niet is aangekomen.

Er worden hier smerige spelletjes gespeeld. Pakket stond op afgeleverd vandaag, staat nu op afgeleverd morgen. Zou me niks verbazen dat ze pakket retour afzender hebben gestuurd zonder er ook maar iets mee te doen. Dit is aanname, maar ik acht het waarschijnlijk. Krijg nu exact dezelfde mail als zondag, namelijk deze:

Je retour is onderweg. Dankjewel! Deze mail is je afgiftebewijs. Zodra we je artikel hebben ontvangen, sturen we je weer een mail.
Niet normaal.Wat een bizarre manier van handelen door Bol.
pi_189213846
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 18:34 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Dat is wel een beetje mosterd na de maaltijd toch? Ik krijg die mail altijd (of althans. 1 met
Dat onderwerp) als ik mn retour wegbreng voor verzending.
Ik kreeg die ook zondag, maar nu nog eens. Iets klopt hier niet...pakket stond vandaag op aangekomen, nu niet meer.
pi_189213896
Via zakelijke track en trace staat aangekomen



En als je verder klikt per vandaag op Datumdi 1 okt.
Tijd18:00
PlaatsNL
StatusZending is bij PostNL
pi_189213898
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 18:55 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Ik kreeg die ook zondag, maar nu nog eens. Iets klopt hier niet...pakket stond vandaag op aangekomen, nu niet meer.
Overal screenshots/foto's van maken.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_189213908
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 18:59 schreef Newone82 het volgende:
Via zakelijke track en trace staat aangekomen

[ afbeelding ]

En als je verder klikt per vandaag op Datumdi 1 okt.
Tijd18:00
PlaatsNL
StatusZending is bij PostNL
Dan is de zending terug gestuurt als ik het zo zie.WTFF!
pi_189213936
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 18:59 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Overal screenshots/foto's van maken.
Dat. En gesprekken opnemen.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_189214116


Dit staat in mijn bol account, net met postnl contact opgenomen en retourpakket lijkt inderdaad terug afzender te zijn gegaan.
pi_189214123
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 18:49 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Net met bol gebeld, en ze doen nu net of het pakket nog niet is aangekomen.

Er worden hier smerige spelletjes gespeeld. Pakket stond op afgeleverd vandaag, staat nu op afgeleverd morgen. Zou me niks verbazen dat ze pakket retour afzender hebben gestuurd zonder er ook maar iets mee te doen. Dit is aanname, maar ik acht het waarschijnlijk. Krijg nu exact dezelfde mail als zondag, namelijk deze:

Je retour is onderweg. Dankjewel! Deze mail is je afgiftebewijs. Zodra we je artikel hebben ontvangen, sturen we je weer een mail.
Huh? Wat bizar. Dit verhaal wordt wel steeds gekker.

Of zouden ze je pakket nu stiekem retour sturen met toch die Iphone erin? 😂
pi_189214153
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 19:13 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Huh? Wat bizar. Dit verhaal wordt wel steeds gekker.

Of zouden ze je pakket nu stiekem retour sturen met toch die Iphone erin? 😂
Zie bovenstaand in mijn bol account. Ze beroepen zich nu op track en trace. Terwijl in mijn bol account staat dat pakket met powerbank er in is aangekomen.
pi_189214196
Bol.com; normaal doen en TS vergoeden voor jullie fout.
pi_189214219
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 19:15 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Zie bovenstaand in mijn bol account. Ze beroepen zich nu op track en trace. Terwijl in mijn bol account staat dat pakket met powerbank er in is aangekomen.
Vreemd verhaal dit. Ik heb ook nog nooit meegemaakt dat bol.com iets “retour afzender” doet. Of je naam geeft daar bij het binnenkomen van dat pakket al een red flag nu gezien je dossier over deze zaak.

Vanuit het perspectief van bol.com is dat ook nog wel te begrijpen:
Je bestelt een Iphone. Je ontvangt iets anders. Bol.com vindt jouw claim, om wat voor reden dan ook, onterecht of verdacht. Ze accepteren hem daarom niet. (Dat zouden ze dan best wat meer mogen onderbouwen, maar soit).
Jij stuurt, ondanks weigeren claim, toch wat retour. Maarja. Een iphone ontvangen en een powerbank terugsturen kan iedereen, dus ja. Waarom zou je dat als bol.com dan accepteren als je het voorgaande verhaal al niet gelooft? En als je die powerbank retour accepteert; wat betaal je dan terug? Gezien de gekoppelde factuur die van een iphone is? Hence; retour
maar retour afzender doen. 🤷♀
pi_189214229
Wat een smerige kutwinkel is bol toch ook geworden.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_189214245
Dus je kan gewoon een iPhone bestellen en je geld terug krijgen als je een powerbank retour stuurt?
pi_189214259
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 19:20 schreef Nober het volgende:
Dus je kan gewoon een iPhone bestellen en je geld terug krijgen als je een powerbank retour stuurt?
Doe normaal gast.
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 19:21:41 #96
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_189214263
Waarom blijf je bellen? Want ik denk niet dat je hier met hun nog uit gaat komen.

Ik denk dat ofwel een senior medewerker daar moet ingrijpen. En dat is dan waarschijnlijk door escalatie van je case via het thuiswinkel waarborg. En anders moet je toch ernstig gaan overwegen om te dagvaarden.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_189214278
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 19:19 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Vreemd verhaal dit. Ik heb ook nog nooit meegemaakt dat bol.com iets “retour afzender” doet. Of je naam geeft daar bij het binnenkomen van dat pakket al een red flag nu gezien je dossier over deze zaak.
Dat postnl zegt dat product retour afzender is gegaan geeft toch aan dat Bol.com TS omtzettend aan het naaien is.Bah.
pi_189214289
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 19:19 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Wat een smerige kutwinkel is bol toch ook geworden.
Ja?
Ze accepteren alle retouren als de doos maar compleet is. Ook al is bijvoorbeeld de schuurmachine gebruikt en niet eens een heel klein beetje schoongemaakt. De retour wordt geaccepteerd
pi_189214323
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 19:22 schreef kol7680 het volgende:

[..]

Dat postnl zegt dat product retour afzender is gegaan geeft toch aan dat Bol.com TS omtzettend aan het naaien is.Bah.
Ik heb meer de indruk dat bol.com de insteek heeft dat TS hen aan het naaien is.
pi_189214350
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 19:24 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik heb meer de indruk dat bol.com de insteek heeft dat TS hen aan het naaien is.
Maar dat maakt niet uit want bol moet aantonen dat er een iPhone verzonden is. _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')