abonnement Unibet Coolblue
pi_189128841
Fokkers,0

Ik heb het volgende aan de hand.

Heb een iPhone besteld, maar het verkeerde product ontvangen namelijk een oplaad bank.

De webshop beticht mij van fraude want deze reactie kreeg ik per mail wat ik ongelofelijk vindt.

Eerste bestelling ooit bij dit bedrijf. Uit fatsoen noem ik bedrijfsnaam niet.


Reactie webshop:

Beste meneer,

Vanmorgen heb je met mij en een aantal van mijn collega's gesproken via Twitter. In ons gesprek gaf je aan dat je het besluit van ons hoofdkantoor graag zwart op wit wilde hebben. Zoals beloofd is hier dan ook de mail die dit besluit bevestigd.

In je eerdere contact liet je weten dat je een powerbank had ontvangen in plaats van de bestelde iPhone. De collega die je toen hebt gesproken heeft deze kwestie bij ons hoofdkantoor neergelegd om te kijken wat we voor je konden betekenen.

Het hoofdkantoor heeft op haar beurt laten weten dat er onvoldoende bewijs is aangeleverd om aan te tonen dat er inderdaad een powerbank is geleverd in plaats van de iPhone. Daarnaast vond het hoofdkantoor de omstandigheden waarin de bestelling is geplaatst niet betrouwbaar genoeg om ons het groene licht te geven om de bestelling te annuleren of te vervangen. Hoe graag ik je ook zou helpen, het besluit van het hoofdkantoor staat vast.

Hopelijk heb ik je hiermee voldoende kunnen informeren. Voor nu in ieder geval nog een prettige dag.

Met vriendelijke groet,

Webshop x


Dit is zo bizar. Wat kan ik nou doen, of wie heeft dit ook al meegemaakt?

[ Bericht 3% gewijzigd door Newone82 op 26-09-2019 14:24:46 ]
pi_189128851
Rechtsbijstand?
pi_189128858
zat er geen pakbon bij de bestelling?
pi_189128881
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 14:16 schreef 20100 het volgende:
zat er geen pakbon bij de bestelling?
Nee, alleen papier er om heen.
pi_189128889
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 14:15 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Rechtsbijstand?
Heb ik niet
pi_189128894
Foto's gemaakt van uitpakken? Of net erna zeg maar.
pi_189128903
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 14:17 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Foto's gemaakt van uitpakken? Of net erna zeg maar.
Nee. Ging er vanuit en dat is blijkbaar heel dom dat dat niet hoefde.
  donderdag 26 september 2019 @ 14:18:51 #8
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_189128912
Deze Fokker had hetzelfde probleem:

WGR / In plaats van smartphone, draadloze oplader ontvangen

Was het dezelfde webwinkel?
KuikenGuppy
pi_189128924
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2019 14:18 schreef Burdie het volgende:
Deze Fokker had hetzelfde probleem:

WGR / In plaats van smartphone, draadloze oplader ontvangen

Was het dezelfde webwinkel?
Even doorlezen, zie niet welke webwinkel?!
pi_189128929
Zover ik weet moeten zij aantonen dat jij fraude hebt gepleegd, dat kunnen ze niet lijkt mij.

Als het apparaat stiekem bijv. toch in bezit zou zijn, zou het op zich mogelijk moeten zijn te bepalen dat het apparaat in gebruik is genomen bijv.

Maar goed, de wet stelt dat je gewoon recht hebt op geld terug, non-conformiteit enzo.
pi_189128945
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 14:19 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Zover ik weet moeten zij aantonen dat jij fraude hebt gepleegd, dat kunnen ze niet lijkt mij.

Als het apparaat stiekem bijv. toch in bezit zou zijn, zou het op zich mogelijk moeten zijn te bepalen dat het apparaat in gebruik is genomen bijv.

Maar goed, de wet stelt dat je gewoon recht hebt op geld terug, non-conformiteit enzo.
De vraag is waarom ze een willekeurige klant, want dat ben ik mij uberhaupt betichten van fraudee. Dit is te bizar voor woorden dit.
  donderdag 26 september 2019 @ 14:21:09 #12
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_189128951
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 14:19 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Even doorlezen, zie niet welke webwinkel?!
Nee staat er ook niet in, maar misschien kan je contact zoeken met de TS van dat topic. Er worden daar ook oplossingen genoemd, misschien heb je daar wat aan.
KuikenGuppy
pi_189128967
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2019 14:21 schreef Burdie het volgende:

[..]

Nee staat er ook niet in, maar misschien kan je contact zoeken met de TS van dat topic. Er worden daar ook oplossingen genoemd, misschien heb je daar wat aan.
ik heb al gegoogled, kwam uit op webwinkel waarborg klacht. Ga ik doen.
  donderdag 26 september 2019 @ 14:22:04 #14
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_189128969
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 14:20 schreef Newone82 het volgende:

[..]

De vraag is waarom ze een willekeurige klant, want dat ben ik mij uberhaupt betichten van fraudee. Dit is te bizar voor woorden dit.
Als het om die simpele jeroen en jeroen gaat is dat vrij standaard bedrijfsvoering..

Regel 1 het ligt aan de klant, zo niet, zie regel 1
  Spellchecker donderdag 26 september 2019 @ 14:22:38 #15
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_189128980
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2019 14:18 schreef Burdie het volgende:
Deze Fokker had hetzelfde probleem:

WGR / In plaats van smartphone, draadloze oplader ontvangen

Was het dezelfde webwinkel?
Ja dat zocht ik net ook :D
pi_189129009
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 14:17 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Nee, alleen papier er om heen.
Ook geen pakbon digitaal (in de mail of je account)?
En een factuur, eventueel digitaal?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_189129021
quote:
14s.gif Op donderdag 26 september 2019 14:22 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Als het om die simpele jeroen en jeroen gaat is dat vrij standaard bedrijfsvoering..

Regel 1 het ligt aan de klant, zo niet, zie regel 1
Ik ben door dit geintje dadelijk kleine ¤1000 kwijt.
pi_189129033
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 14:24 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Ook geen pakbon digitaal (in de mail of je account)?
En een factuur, eventueel digitaal?
Nee, niks van pakbon.
pi_189129046
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 14:26 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Nee, niks van pakbon.
Je hebt een iPhone via internet besteld maar je hebt geen betalingsbevestiging op je email?

Hoax TS is een oplichter die webshops probeert te tillen
  donderdag 26 september 2019 @ 14:27:56 #20
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_189129049
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 14:25 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Ik ben door dit geintje dadelijk kleine ¤1000 kwijt.
Ze hebben mij een doa geleverd.. Ik moest na een hoop geheen en weer eerst even dreigen om hun winkel kort en klein te meppen, toen was het opeens geen probleem..

*ik woon in Groningen, en zij ook..

Triest dat het zo gaat en dat je ook geen man en paard mag noemen na het zoveelste topic over die lui..
pi_189129059
Je hebt geen bon? huh?
pi_189129092
quote:
6s.gif Op donderdag 26 september 2019 14:27 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Je hebt een iPhone via internet besteld maar je hebt geen betalingsbevestiging op je email?

Hoax TS is een oplichter die webshops probeert te tillen
Dat schrijf ik niet, heb geen pakbon. Natuurlijk wel een bestellingsbevestiging.

Het rare is, via Twitter heb ik al te horen gekregen dat ik foutieve artikel moest terug sturen en geld terug zou krijgen. Heb dus zwart op wit dat ik geld terug krijg.

Maar nu trekken ze keutel in.
pi_189129094
Ik had dit laatst ook.
Ik kreeg een paar schroeven ipv een deken :’)
Maar ik zag al bij de track en trace dat er iets niet klopte doormidden van het gewicht van het pakketje..
Misschien dat je dat kan nachecken?
Maarja in het gewicht van een smartphone en powerbank zal niet veel verschil zitten.
Heeft de webwinkel toevallig geen fysieke winkel?
Face to face zijn ze misschien wat behulpzamere

Maar vanwege deze reden koop ik dure spullen toch liever in een fysieke winkel.

Ik zou ze ook constant berichten blijven sturen via sociale media, zodat andere mensen hier ook van horen, dit is natuurlijk geen goede reclame voor de webwinkel
  donderdag 26 september 2019 @ 14:33:45 #24
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_189129110
Tja moet je het maar ineen fysieke winkel kopen. Risico van t vak
#KICKOUTZP
  donderdag 26 september 2019 @ 14:34:28 #25
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_189129121
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 14:32 schreef Goudenkomkommer het volgende:
Heeft de webwinkel toevallig geen fysieke winkel?
Ja in Groningen aan de Vismarkt 5..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')