abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_188940705
Hallo fokkers!

Heb afgelopen week bij een bekende webshop in plaats van een smartphone een draadloze oplader ontvangen.

Gelijk dit aangegeven aan de desbetreffende shop, maar ze gaan nu een onderzoek starten wat een paar weken kan duren (!). Helaas niet met creditcard betaald maar met ideal. Wat zijn mijn rechten, en wie heeft dit ook al eens meegemaakt?

Te bizar voor woorden, en vraag me af wat ik buiten een klacht nog verder kan doen.
pi_188940728
Ding gewoon terugsturen want niet tevreden. En erbij vertellen dat ze niks in retour hoeven sturen als ze eruit zijn met hun onderzoek.

En dan vervolgens die telefoon elders bestellen :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_188940740
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 september 2019 12:22 schreef vosss het volgende:
Ding gewoon terugsturen want niet tevreden. En erbij vertellen dat ze niks in retour hoeven sturen als ze eruit zijn met hun onderzoek.

En dan vervolgens die telefoon elders bestellen :)
Dan krijg ik mijn geld niet terug als ik dit zou doen want moest onderzoek afwachten.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 14 september 2019 @ 12:24:55 #4
408813 crew  trein2000
pi_188940752
zie email 27 oktober
pi_188940768
quote:
Aha, dus het hele wachten op onderzoek is gewoon niet legitiem en mag niet eens.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 14 september 2019 @ 12:37:38 #6
408813 crew  trein2000
pi_188940905
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 12:26 schreef Mrbrightside1987 het volgende:

[..]

Aha, dus het hele wachten op onderzoek is gewoon niet legitiem en mag niet eens.
Nee. Gewoon duidelijke brief heen sturen.

quote:
Geachte webwinkel,

Onlangs heb ik bij u een smartphone merk X type Y besteld. Helaas ontving ik slechts een draadloze oplader (zie foto in bijlage).

Omdat dit product evident niet voldoet aan de overeenkomst verzoek ik u met klem om zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen, mij alsnog het besteld product te doen toekomen.

Gelet op u eerdere mededeling over het moeten wachten op onderzoek wijs ik u er, ongetwijfeld ten overvloede, op dat het herstellen van deze fout uwerzijds binnen een redelijke termijn dient te gebeuren (7:21 lid 3 BW).

Het afwachten van langdurig onderzoek, terwijl het probleem evident is, is in dat licht dan ook onrechtmatig.

Ik verzoek u dus om alsnog de telefoon die ik besteld heb af te leveren. En wel binnen uiterlijk 14 dagen. Indien u dat niet doet ben ik genoodzaakt verdere stappen te ondernemen, maar ik hoop uiteraard dat het niet zo ver hoeft te komen.

Met vriendelijke groet,
Mrbrightside
Bijlage 1: foto inhoud doos
Bijlage 2: orderbevestiging
Zoiets. Als je zelf iets wil opstellen even rekening houdendatxje drie dingen er sowieso in zet:
- Het probleem
- de oplossing die je wil (krachtens de wet)
- een redelijke termijn daar voor.

[ Bericht 1% gewijzigd door trein2000 op 14-09-2019 12:45:38 ]
zie email 27 oktober
pi_188941085
gewoon retouren. en zeggen dat product verkeerd is. Voor de rest is het hun probleem, niet de jouwe.

Zij had een smartphone moet leveren.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_188941499
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 12:37 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Nee. Gewoon duidelijke brief heen sturen.
[..]

Zoiets. Als je zelf iets wil opstellen even rekening houdendatxje drie dingen er sowieso in zet:
- Het probleem
- de oplossing die je wil (krachtens de wet)
- een redelijke termijn daar voor.
Maar waarom zouden ze onderzoek gaan doen? Wie het van de inpak medewerkers heeft gestolen? Heb ik geen boodschap aan tenslotte.

Hier kan ik wat mee!
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 14 september 2019 @ 13:30:59 #9
408813 crew  trein2000
pi_188941547
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 13:26 schreef Mrbrightside1987 het volgende:

[..]

Maar waarom zouden ze onderzoek gaan doen? Wie het van de inpak medewerkers heeft gestolen? Heb ik geen boodschap aan tenslotte.

Hier kan ik wat mee!
Of jij niet liegt, smartphones zijn een risicogeval zeg maar.
zie email 27 oktober
pi_188941775
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 13:26 schreef Mrbrightside1987 het volgende:

[..]

Maar waarom zouden ze onderzoek gaan doen? Wie het van de inpak medewerkers heeft gestolen? Heb ik geen boodschap aan tenslotte.

Hier kan ik wat mee!
Is toch vrij logisch dat ze een onderzoek willen doen? Anders kan iedereen makkelijk de boel oplichten door te zeggen dat ze iets anders hebben ontvangen.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 14 september 2019 @ 16:27:13 #11
408813 crew  trein2000
pi_188943395
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 13:45 schreef SwitchSwatch het volgende:

[..]

Is toch vrij logisch dat ze een onderzoek willen doen? Anders kan iedereen makkelijk de boel oplichten door te zeggen dat ze iets anders hebben ontvangen.
Het is toch vrij logisch dat je gewoon het goede levert?
zie email 27 oktober
pi_188943608
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 16:27 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Het is toch vrij logisch dat je gewoon het goede levert?
Nu ga je er van uit dat TS de waarheid spreekt.
pi_188943670
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 16:27 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Het is toch vrij logisch dat je gewoon het goede levert?
Als het verkeerde is geleverd dan zal alsnog het juiste geleverd moeten worden.
Een onderzoek om de processen bij de verkoper te verbeteren is dan niet relevant.

Maar de verkoper kan met 'onderzoek' natuurlijk ook bedoelen dat ze de koper niet vertrouwen en eerst zelf willen nagaan of echt het verkeerde is geleverd.
Ze zouden dan 1 oplader te weinig en 1 telefoon te veel hebben.

De koper kan natuurlijk nog steeds de verkoper in gebreke stellen en levering binnen redelijke termijn eisen.
De verkoper kan dat dan alsnog doen of zeggen dat ze toch eerst hun onderzoek gaan doen.
In dat geval zal de koper naar de rechter moeten.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_188943774
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 16:42 schreef Pap89 het volgende:

[..]

Nu ga je er van uit dat TS de waarheid spreekt.
Precies.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 14 september 2019 @ 16:59:33 #15
408813 crew  trein2000
pi_188943777
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 16:48 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Als het verkeerde is geleverd dan zal alsnog het juiste geleverd moeten worden.
Een onderzoek om de processen bij de verkoper te verbeteren is dan niet relevant.

Maar de verkoper kan met 'onderzoek' natuurlijk ook bedoelen dat ze de koper niet vertrouwen en eerst zelf willen nagaan of echt het verkeerde is geleverd.
Ze zouden dan 1 oplader te weinig en 1 telefoon te veel hebben.

De koper kan natuurlijk nog steeds de verkoper in gebreke stellen en levering binnen redelijke termijn eisen.
De verkoper kan dat dan alsnog doen of zeggen dat ze toch eerst hun onderzoek gaan doen.
In dat geval zal de koper naar de rechter moeten.
Ja prima zo'n onderzoek. Maar dat hoeft geen weken te duren. Hun maken de fout.

En ik zou naar de geschillencommissie gaan. Daar zijn alle grote jongens wel bij aangesloten.
zie email 27 oktober
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 14 september 2019 @ 17:19:51 #16
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_188944022
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 16:42 schreef Pap89 het volgende:

[..]

Nu ga je er van uit dat TS de waarheid spreekt.
Dat doen we in WGR sowieso, anders kunnen we heel WGR wel opdoeken.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_188944269
quote:
99s.gif Op zaterdag 14 september 2019 17:19 schreef Nizno het volgende:

[..]

Dat doen we in WGR sowieso, anders kunnen we heel WGR wel opdoeken.
Klopt. Maar dan is het toch nog steeds begrijpelijk dat zo een onderneming wel een onderzoek wilt doen?
pi_188944274
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 16:42 schreef Pap89 het volgende:

[..]

Nu ga je er van uit dat TS de waarheid spreekt.
Volgens het consumentenrecht is de eerste 6 maanden de bewijslast omgedraaid: de verkoper moet aantonen dat de consument iets fout heeft gedaan.
dag
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 14 september 2019 @ 17:39:31 #19
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_188944305
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 17:36 schreef SwitchSwatch het volgende:

[..]

Klopt. Maar dan is het toch nog steeds begrijpelijk dat zo een onderneming wel een onderzoek wilt doen?
Dan sturen ze TS nu wel de telefoon op en als blijkt uit het onderzoek dat TS idd al een telefoon had gehad kunnen ze een rekening sturen en eventueel rechtsgang indien TS niet over de brug komt.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_188944527
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 17:37 schreef Peter het volgende:

[..]

Volgens het consumentenrecht is de eerste 6 maanden de bewijslast omgedraaid: de verkoper moet aantonen dat de consument iets fout heeft gedaan.
Ja, conformiteit, maar geldt dat ook voor een foutieve levering? Dan kan iedereen wel claimen een lege doos ontvangen te hebben.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_188944574
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 september 2019 17:59 schreef baskick het volgende:

[..]

Ja, conformiteit, maar geldt dat ook voor een foutieve levering? Dan kan iedereen wel claimen een lege doos ontvangen te hebben.
Waarom zou de verzender dat niet moeten kunnen aantonen?
Anders kun je als webshop wel lege dozen gaan versturen.

@TS, heb je van de post een tracknummer en kun je daar een gewicht vinden?
dag
pi_188944597
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 18:04 schreef Peter het volgende:

[..]

Waarom zou de verzender dat niet moeten kunnen aantonen?
Anders kun je als webshop wel lege dozen gaan versturen.

@:TS, heb je van de post een tracknummer en kun je daar een gewicht vinden?
Fair enough. Bij fulfilment wordt de inhoud ongetwijfeld gefotografeerd.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_188944809
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 18:04 schreef Peter het volgende:

[..]

Waarom zou de verzender dat niet moeten kunnen aantonen?
Anders kun je als webshop wel lege dozen gaan versturen.

@:TS, heb je van de post een tracknummer en kun je daar een gewicht vinden?
Ja, 250 gram staat er op. Maar de draadloze oplader weegt ook ongeveer zoveel als ik de specificaties op zoek.
pi_188944816
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 18:06 schreef baskick het volgende:

[..]

Fair enough. Bij fulfilment wordt de inhoud ongetwijfeld gefotografeerd.
Ja. Denk dat ze eerst intern willen kijken wie wat heeft gestolen, maar ze maken van hun interne probleem mijn probleem. Niet echt netjes.
pi_188945498
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 18:24 schreef Mrbrightside1987 het volgende:

[..]

Ja. Denk dat ze eerst intern willen kijken wie wat heeft gestolen, maar ze maken van hun interne probleem mijn probleem. Niet echt netjes.
Ik kan me wel voorstellen dat ze niet meteen naar het magazijn rennen om je een telefoon te sturen, maar een onderzoek van een paar weken is wel weer wat overdreven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')