Dan krijg ik mijn geld niet terug als ik dit zou doen want moest onderzoek afwachten.quote:Op zaterdag 14 september 2019 12:22 schreef vosss het volgende:
Ding gewoon terugsturen want niet tevreden. En erbij vertellen dat ze niks in retour hoeven sturen als ze eruit zijn met hun onderzoek.
En dan vervolgens die telefoon elders bestellen
Aha, dus het hele wachten op onderzoek is gewoon niet legitiem en mag niet eens.quote:Op zaterdag 14 september 2019 12:24 schreef trein2000 het volgende:
Non-conformiteit. https://www.consuwijzer.n(...)/anders-dan-verwacht
Nee. Gewoon duidelijke brief heen sturen.quote:Op zaterdag 14 september 2019 12:26 schreef Mrbrightside1987 het volgende:
[..]
Aha, dus het hele wachten op onderzoek is gewoon niet legitiem en mag niet eens.
Zoiets. Als je zelf iets wil opstellen even rekening houdendatxje drie dingen er sowieso in zet:quote:Geachte webwinkel,
Onlangs heb ik bij u een smartphone merk X type Y besteld. Helaas ontving ik slechts een draadloze oplader (zie foto in bijlage).
Omdat dit product evident niet voldoet aan de overeenkomst verzoek ik u met klem om zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen, mij alsnog het besteld product te doen toekomen.
Gelet op u eerdere mededeling over het moeten wachten op onderzoek wijs ik u er, ongetwijfeld ten overvloede, op dat het herstellen van deze fout uwerzijds binnen een redelijke termijn dient te gebeuren (7:21 lid 3 BW).
Het afwachten van langdurig onderzoek, terwijl het probleem evident is, is in dat licht dan ook onrechtmatig.
Ik verzoek u dus om alsnog de telefoon die ik besteld heb af te leveren. En wel binnen uiterlijk 14 dagen. Indien u dat niet doet ben ik genoodzaakt verdere stappen te ondernemen, maar ik hoop uiteraard dat het niet zo ver hoeft te komen.
Met vriendelijke groet,
Mrbrightside
Bijlage 1: foto inhoud doos
Bijlage 2: orderbevestiging
Maar waarom zouden ze onderzoek gaan doen? Wie het van de inpak medewerkers heeft gestolen? Heb ik geen boodschap aan tenslotte.quote:Op zaterdag 14 september 2019 12:37 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee. Gewoon duidelijke brief heen sturen.
[..]
Zoiets. Als je zelf iets wil opstellen even rekening houdendatxje drie dingen er sowieso in zet:
- Het probleem
- de oplossing die je wil (krachtens de wet)
- een redelijke termijn daar voor.
Of jij niet liegt, smartphones zijn een risicogeval zeg maar.quote:Op zaterdag 14 september 2019 13:26 schreef Mrbrightside1987 het volgende:
[..]
Maar waarom zouden ze onderzoek gaan doen? Wie het van de inpak medewerkers heeft gestolen? Heb ik geen boodschap aan tenslotte.
Hier kan ik wat mee!
Is toch vrij logisch dat ze een onderzoek willen doen? Anders kan iedereen makkelijk de boel oplichten door te zeggen dat ze iets anders hebben ontvangen.quote:Op zaterdag 14 september 2019 13:26 schreef Mrbrightside1987 het volgende:
[..]
Maar waarom zouden ze onderzoek gaan doen? Wie het van de inpak medewerkers heeft gestolen? Heb ik geen boodschap aan tenslotte.
Hier kan ik wat mee!
Het is toch vrij logisch dat je gewoon het goede levert?quote:Op zaterdag 14 september 2019 13:45 schreef SwitchSwatch het volgende:
[..]
Is toch vrij logisch dat ze een onderzoek willen doen? Anders kan iedereen makkelijk de boel oplichten door te zeggen dat ze iets anders hebben ontvangen.
Nu ga je er van uit dat TS de waarheid spreekt.quote:Op zaterdag 14 september 2019 16:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het is toch vrij logisch dat je gewoon het goede levert?
Als het verkeerde is geleverd dan zal alsnog het juiste geleverd moeten worden.quote:Op zaterdag 14 september 2019 16:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het is toch vrij logisch dat je gewoon het goede levert?
Precies.quote:Op zaterdag 14 september 2019 16:42 schreef Pap89 het volgende:
[..]
Nu ga je er van uit dat TS de waarheid spreekt.
Ja prima zo'n onderzoek. Maar dat hoeft geen weken te duren. Hun maken de fout.quote:Op zaterdag 14 september 2019 16:48 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Als het verkeerde is geleverd dan zal alsnog het juiste geleverd moeten worden.
Een onderzoek om de processen bij de verkoper te verbeteren is dan niet relevant.
Maar de verkoper kan met 'onderzoek' natuurlijk ook bedoelen dat ze de koper niet vertrouwen en eerst zelf willen nagaan of echt het verkeerde is geleverd.
Ze zouden dan 1 oplader te weinig en 1 telefoon te veel hebben.
De koper kan natuurlijk nog steeds de verkoper in gebreke stellen en levering binnen redelijke termijn eisen.
De verkoper kan dat dan alsnog doen of zeggen dat ze toch eerst hun onderzoek gaan doen.
In dat geval zal de koper naar de rechter moeten.
Dat doen we in WGR sowieso, anders kunnen we heel WGR wel opdoeken.quote:Op zaterdag 14 september 2019 16:42 schreef Pap89 het volgende:
[..]
Klopt. Maar dan is het toch nog steeds begrijpelijk dat zo een onderneming wel een onderzoek wilt doen?quote:Op zaterdag 14 september 2019 17:19 schreef Nizno het volgende:
[..]
Dat doen we in WGR sowieso, anders kunnen we heel WGR wel opdoeken.
Volgens het consumentenrecht is de eerste 6 maanden de bewijslast omgedraaid: de verkoper moet aantonen dat de consument iets fout heeft gedaan.quote:Op zaterdag 14 september 2019 16:42 schreef Pap89 het volgende:
[..]
Dan sturen ze TS nu wel de telefoon op en als blijkt uit het onderzoek dat TS idd al een telefoon had gehad kunnen ze een rekening sturen en eventueel rechtsgang indien TS niet over de brug komt.quote:Op zaterdag 14 september 2019 17:36 schreef SwitchSwatch het volgende:
[..]
Klopt. Maar dan is het toch nog steeds begrijpelijk dat zo een onderneming wel een onderzoek wilt doen?
Ja, conformiteit, maar geldt dat ook voor een foutieve levering? Dan kan iedereen wel claimen een lege doos ontvangen te hebben.quote:Op zaterdag 14 september 2019 17:37 schreef Peter het volgende:
[..]
Volgens het consumentenrecht is de eerste 6 maanden de bewijslast omgedraaid: de verkoper moet aantonen dat de consument iets fout heeft gedaan.
Waarom zou de verzender dat niet moeten kunnen aantonen?quote:Op zaterdag 14 september 2019 17:59 schreef baskick het volgende:
[..]
Ja, conformiteit, maar geldt dat ook voor een foutieve levering? Dan kan iedereen wel claimen een lege doos ontvangen te hebben.
Fair enough. Bij fulfilment wordt de inhoud ongetwijfeld gefotografeerd.quote:Op zaterdag 14 september 2019 18:04 schreef Peter het volgende:
[..]
Waarom zou de verzender dat niet moeten kunnen aantonen?
Anders kun je als webshop wel lege dozen gaan versturen.
@:TS, heb je van de post een tracknummer en kun je daar een gewicht vinden?
Ja, 250 gram staat er op. Maar de draadloze oplader weegt ook ongeveer zoveel als ik de specificaties op zoek.quote:Op zaterdag 14 september 2019 18:04 schreef Peter het volgende:
[..]
Waarom zou de verzender dat niet moeten kunnen aantonen?
Anders kun je als webshop wel lege dozen gaan versturen.
@:TS, heb je van de post een tracknummer en kun je daar een gewicht vinden?
Ja. Denk dat ze eerst intern willen kijken wie wat heeft gestolen, maar ze maken van hun interne probleem mijn probleem. Niet echt netjes.quote:Op zaterdag 14 september 2019 18:06 schreef baskick het volgende:
[..]
Fair enough. Bij fulfilment wordt de inhoud ongetwijfeld gefotografeerd.
Ik kan me wel voorstellen dat ze niet meteen naar het magazijn rennen om je een telefoon te sturen, maar een onderzoek van een paar weken is wel weer wat overdreven.quote:Op zaterdag 14 september 2019 18:24 schreef Mrbrightside1987 het volgende:
[..]
Ja. Denk dat ze eerst intern willen kijken wie wat heeft gestolen, maar ze maken van hun interne probleem mijn probleem. Niet echt netjes.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |