abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_189196418
registreer om deze reclame te verbergen
Fokkers,0

Ik heb het volgende aan de hand.

Heb een iPhone besteld, maar het verkeerde product ontvangen namelijk een oplaad bank.

De webshop beticht mij van fraude want deze reactie kreeg ik per mail wat ik ongelofelijk vindt.

Eerste bestelling ooit bij dit bedrijf. Uit fatsoen noem ik bedrijfsnaam niet.


Reactie webshop:

Beste meneer,

Vanmorgen heb je met mij en een aantal van mijn collega's gesproken via Twitter. In ons gesprek gaf je aan dat je het besluit van ons hoofdkantoor graag zwart op wit wilde hebben. Zoals beloofd is hier dan ook de mail die dit besluit bevestigd.

In je eerdere contact liet je weten dat je een powerbank had ontvangen in plaats van de bestelde iPhone. De collega die je toen hebt gesproken heeft deze kwestie bij ons hoofdkantoor neergelegd om te kijken wat we voor je konden betekenen.

Het hoofdkantoor heeft op haar beurt laten weten dat er onvoldoende bewijs is aangeleverd om aan te tonen dat er inderdaad een powerbank is geleverd in plaats van de iPhone. Daarnaast vond het hoofdkantoor de omstandigheden waarin de bestelling is geplaatst niet betrouwbaar genoeg om ons het groene licht te geven om de bestelling te annuleren of te vervangen. Hoe graag ik je ook zou helpen, het besluit van het hoofdkantoor staat vast.

Hopelijk heb ik je hiermee voldoende kunnen informeren. Voor nu in ieder geval nog een prettige dag.

Met vriendelijke groet,

Webshop x


Dit is zo bizar. Wat kan ik nou doen, of wie heeft dit ook al meegemaakt?


Zie vorige topic reeks hier: WGR / Grote webwinkel levert fout artikel

[ Bericht 1% gewijzigd door Nizno op 30-09-2019 22:08:46 ]
  maandag 30 september 2019 @ 20:04:38 #2
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_189196633
Heb gelukkig nog nooit zoiets aan de hand gehad bij de bekende website, maar pfff wat een ellende heb je ervan zeg.
Ben reuze benieuwd hoe het verder gaat en hoop dat je snel je geld terug zult krijgen TS.

Succes.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_189196685
quote:
11s.gif Op maandag 30 september 2019 20:04 schreef MissHobje het volgende:
Heb gelukkig nog nooit zoiets aan de hand gehad bij de bekende website, maar pfff wat een ellende heb je ervan zeg.
Ben reuze benieuwd hoe het verder gaat en hoop dat je snel je geld terug zult krijgen TS.

Succes.
Dankje!!
pi_189196700
registreer om deze reclame te verbergen
Morgen krijgt Bol dus je retour binnen? Dan moeten ze lijkt me toch weer iets laten weten deze week!
pi_189196705
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 20:08 schreef kol7680 het volgende:
Morgen krijgt Bol dus je retour binnen? Dan moeten ze lijkt me toch weer iets laten weten deze week!
Ja, morgen volgens track en trace.
pi_189198956
Hebben hun geen hoofdkantoor waar je even een bak koffie kunt halen en de desbetreffende persoon kunt opzoeken?
pi_189199390
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 21:45 schreef cunial het volgende:
Hebben hun geen hoofdkantoor waar je even een bak koffie kunt halen en de desbetreffende persoon kunt opzoeken?
En je denkt dat je daar wordt binnen gelaten?
pi_189199509
Heb je je klacht al op klacht.nl gezet?
Daar houden ze namelijk niet zo van.
  Moderator maandag 30 september 2019 @ 22:12:33 #9
29278 crew  Nizno
Versie 3.8
pi_189199537
in vorig topic heeft TS aangegeven een aangetekende brief gezonden te hebben (of nog gaan doen).
denk dat het handiger is om daarvan de twee weken af te wachten.
38 is de som van de kwadraten van de eerste drie priemgetallen.
pi_189199815
quote:
99s.gif Op maandag 30 september 2019 22:12 schreef Nizno het volgende:
in vorig topic heeft TS aangegeven een aangetekende brief gezonden te hebben (of nog gaan doen).
denk dat het handiger is om daarvan de twee weken af te wachten.
TS heeft vanmiddag gezegd die brief per mail verstuurd te hebben, en daarover via twitter al vernomen dat zijn case gesloten is en dat dat antwoord leidend was.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
-----
Now only embers remain...
pi_189199856
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 22:24 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

TS heeft vanmiddag gezegd die brief per mail verstuurd te hebben, en daarover via twitter al vernomen dat zijn case gesloten is en dat dat antwoord leidend was.
Wow erg zeg!
  Moderator maandag 30 september 2019 @ 22:26:00 #12
29278 crew  Nizno
Versie 3.8
pi_189199858
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 22:24 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

TS heeft vanmiddag gezegd die brief per mail verstuurd te hebben, en daarover via twitter al vernomen dat zijn case gesloten is en dat dat antwoord leidend was.
ik dacht dat hij een kopie per sociale media had gestuurd
verkeerd begrepen door mij
38 is de som van de kwadraten van de eerste drie priemgetallen.
pi_189199864
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2019 22:11 schreef quirina het volgende:
Heb je je klacht al op klacht.nl gezet?
Daar houden ze namelijk niet zo van.
Gedaan, op klacht.nl en klachtenkompas.
pi_189199873
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 22:24 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

TS heeft vanmiddag gezegd die brief per mail verstuurd te hebben, en daarover via twitter al vernomen dat zijn case gesloten is en dat dat antwoord leidend was.
Via mail ook dat ze er niks mee gaan doen.
  Moderator maandag 30 september 2019 @ 22:27:13 #15
29278 crew  Nizno
Versie 3.8
pi_189199891
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 22:26 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Via mail ook dat ze er niks mee gaan doen.
had je ook per post aangetekend verzonden of alleen via mail en sociale media?
38 is de som van de kwadraten van de eerste drie priemgetallen.
pi_189199919
Kan je niet naar een juridisch loket of zo?
pi_189199947
quote:
99s.gif Op maandag 30 september 2019 22:27 schreef Nizno het volgende:

[..]

had je ook per post aangetekend verzonden of alleen via mail en sociale media?
Ook per post.
pi_189199953
quote:
99s.gif Op maandag 30 september 2019 22:27 schreef Nizno het volgende:

[..]

had je ook per post aangetekend verzonden of alleen via mail en sociale media?
Email beschouwen ze ook als bewijs he. Gewoon alles bewaren en indien nodig uitprinten.
  Moderator maandag 30 september 2019 @ 22:30:29 #19
29278 crew  Nizno
Versie 3.8
pi_189199960
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2019 22:30 schreef quirina het volgende:

[..]

Email beschouwen ze ook als bewijs he. Gewoon alles bewaren en indien nodig uitprinten.
dat is niet waarom ik het vroeg.
38 is de som van de kwadraten van de eerste drie priemgetallen.
pi_189200038
“Daarnaast vond het hoofdkantoor de omstandigheden waarin de bestelling is geplaatst niet betrouwbaar genoeg om ons het groene licht te geven om de bestelling te annuleren of te vervangen“


Dus je besteld een foon en die betaal je.

? Dat is een onbetrouwbare omstandigheid?

Begrijp ik iets niet?
pi_189200112
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2019 22:34 schreef quirina het volgende:
“Daarnaast vond het hoofdkantoor de omstandigheden waarin de bestelling is geplaatst niet betrouwbaar genoeg om ons het groene licht te geven om de bestelling te annuleren of te vervangen“


Dus je besteld een foon en die betaal je.

? Dat is een onbetrouwbare omstandigheid?

Begrijp ik iets niet?
Daar begrijp ik ook niets van. Heb al gevraagd wat ik anders had moeten met bestellen maar kreeg ik geen antwoord op.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 30 september 2019 @ 22:41:18 #22
408813 crew  trein2000
Klein gemeen ettertje
pi_189200194
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 22:29 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Ook per post.
Nou ja ze hebben er op gereageerd en hem dus ook ontvangen. Simpel.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_189200292
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2019 22:34 schreef quirina het volgende:
“Daarnaast vond het hoofdkantoor de omstandigheden waarin de bestelling is geplaatst niet betrouwbaar genoeg om ons het groene licht te geven om de bestelling te annuleren of te vervangen“


Dus je besteld een foon en die betaal je.

? Dat is een onbetrouwbare omstandigheid?

Begrijp ik iets niet?
en vervolgens is de telefoon kwijt/verloren in de post en wil (een nieuwe!) klant zijn geld terug..
ja dat is alle rode vlaggen omhoog.

sowieso is het verhaal dat het in papier ingepakt was raar, dat heb ik echt nog nooit van hen gezien, alles altijd in eeen bol. com doosje
pi_189200322
Naming and shaming was toch niet toegestaan......
pi_189200346
In mijn retour status staat inmiddels dit.

Dit is toch zwart op wit dat de retour ontvangen is of....?


92ku9f12y19.jpeg
pi_189200363
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2019 22:44 schreef mschol het volgende:

[..]

en vervolgens is de telefoon kwijt/verloren in de post en wil (een nieuwe!) klant zijn geld terug..
ja dat is alle rode vlaggen omhoog.

sowieso is het verhaal dat het in papier ingepakt was raar, dat heb ik echt nog nooit van hen gezien, alles altijd in eeen bol. com doosje
Zat Bol.com doosje om heen, alleen de powerbank zat karton achtig papier omheen.
pi_189200369
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 22:47 schreef Newone82 het volgende:
In mijn retour status staat inmiddels dit.

Dit is toch zwart op wit dat de retour ontvangen is of....?


[ afbeelding ]
je retourzending is ontvangen, nu moet hij nog goedgekeurd worden ;)
pi_189200384
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2019 22:05 schreef kol7680 het volgende:

[..]

En je denkt dat je daar wordt binnen gelaten?
Waarom niet?
pi_189200395
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 22:47 schreef Newone82 het volgende:
In mijn retour status staat inmiddels dit.

Dit is toch zwart op wit dat de retour ontvangen is of....?


[ afbeelding ]
Dit is inderdaad zwart op wit dat je retour is ontvangen. Gefeliciteerd TS ;)

Hier kan je natuurlijk ook verder mee, hier staat zwart op wit dat je retour is ontvangen lijkt mij.
pi_189200410
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 22:48 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Zat Bol.com doosje om heen, alleen de powerbank zat karton achtig papier omheen.
owwww, dat heb ik dan verkeerd begrepen :) , klinkt als prima manier om te verpakken voor producten zonder retail doos
  Moderator maandag 30 september 2019 @ 22:51:05 #31
29278 crew  Nizno
Versie 3.8
pi_189200428
quote:
3s.gif Op maandag 30 september 2019 22:46 schreef klipper het volgende:
Naming and shaming was toch niet toegestaan......
klopt, alleen wordt er in dit topic netjes omgegaan met de bewoordingen en is het gewoon een ervaring topic.
38 is de som van de kwadraten van de eerste drie priemgetallen.
pi_189200456
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2019 22:48 schreef mschol het volgende:

[..]

je retourzending is ontvangen, nu moet hij nog goedgekeurd worden ;)
En nu sturen hun waarschijnlijk dat er een powerbank inzit ipv de verstuurde iphone, dit kan wel eens lang gaan duren.
pi_189200497
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 22:53 schreef cunial het volgende:

[..]

En nu sturen hun waarschijnlijk dat er een powerbank inzit ipv de verstuurde iphone, dit kan wel eens lang gaan duren.
Daar ga ik wel van uit dat ik dit morgen ontvang ja per mail.
pi_189200576
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2019 22:55 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Daar ga ik wel van uit dat ik dit morgen ontvang ja per mail.
Dat weet ik wel bijna zeker.And so the soap continues!
  maandag 30 september 2019 @ 23:11:52 #35
152519 opgebaarde
met de handen gevouwen
pi_189200765
quote:
99s.gif Op maandag 30 september 2019 22:51 schreef Nizno het volgende:

[..]

klopt, alleen wordt er in dit topic netjes omgegaan met de bewoordingen en is het gewoon een ervaring topic.
Dit is de eerste keer dat het mag, toch?
En bol.com kan zich niet verdedigen
pi_189200817
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2019 23:11 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dit is de eerste keer dat het mag, toch?
En bol.com kan zich niet verdedigen
De manier waarop ze met TS omgaan, is werkelijk waar te gek voor woorden. Ze kunnen namelijk ook niet bewijzen dat de IPHONE is afgeleverd. Anders hadden ze die bewijzen wel aan Ts gestuurd. Nu is het gewoon tijd rekken zodat ze hopen dat ts het hier bij laat zitten, wat hij dus niet doet.
pi_189200865
Tuurlijk laat TS dit niet zitten. iPhones zijn schijtduur.
  maandag 30 september 2019 @ 23:24:15 #38
152519 opgebaarde
met de handen gevouwen
pi_189200986
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 23:14 schreef kol7680 het volgende:

[..]

De manier waarop ze met TS omgaan, is werkelijk waar te gek voor woorden. Ze kunnen namelijk ook niet bewijzen dat de IPHONE is afgeleverd. Anders hadden ze die bewijzen wel aan Ts gestuurd. Nu is het gewoon tijd rekken zodat ze hopen dat ts het hier bij laat zitten, wat hij dus niet doet.
Wij horen hier alleen de kant van TS, toch?

Hij/zij komt op mij redelijk over. Maar bol.com staat niet bekend als een boevenbende die lukraak iemand van oplichting beschuldigd.
  maandag 30 september 2019 @ 23:37:31 #39
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_189201191
Ach ja, Bol, de webwinkel die ongevraagd meteen geld terugstort als een artikel gekocht in de aanbieding niet gerepareerd kan worden. En dan verbaasd opkijken als je vertelt dat dat wettelijk niet mag. :')
pi_189202642
Benieuwd naar vandaag, vandaag zal TS te horen krijgen dat retour verwerkt is geworden met powerbank.

Hou ons op de hoogte ts.
pi_189202657
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 07:55 schreef kol7680 het volgende:
Benieuwd naar vandaag, vandaag zal TS te horen krijgen dat retour verwerkt is geworden met powerbank.

Hou ons op de hoogte ts.
Doe ik.

Dit staat in mijn bol acccount:


We hebben 1 retour artikel 30 september 2019 goed ontvangen. Je krijgt een mail zodra de retourzending is verwerkt.

We betalen je dan meteen terug. Je hebt al betaald met iDEAL. Het geld staat dan binnen 3 werkdagen op je rekening.
pi_189202704
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 07:57 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Doe ik.

Dit staat in mijn bol acccount:


We hebben 1 retour artikel 30 september 2019 goed ontvangen. Je krijgt een mail zodra de retourzending is verwerkt.

We betalen je dan meteen terug. Je hebt al betaald met iDEAL. Het geld staat dan binnen 3 werkdagen op je rekening.
Hier wordt alleen bevestigd dat er 1 artikel in goede orde ontvangen is. Dit is geen ontvangstbevestiging dat de iPhone ontvangen is.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_189202729
Gewoon een standaard bevestiging.
Tap tap tap
pi_189202789
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 08:07 schreef CherryLips het volgende:
Gewoon een standaard bevestiging.
Aw, k.
pi_189202993
Update klachtenkompas:

Bedankt voor je bericht. Ik zie dat je het verkeerde artikel inmiddels geretourneerd hebt. Zodra deze door ons ontvangen en goedgekeurd is, krijg je meer informatie over een terugbetaling.


Er is hoop aan de horizonn?
pi_189203011
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 08:34 schreef Newone82 het volgende:
Update klachtenkompas:

Bedankt voor je bericht. Ik zie dat je het verkeerde artikel inmiddels geretourneerd hebt. Zodra deze door ons ontvangen en goedgekeurd is, krijg je meer informatie over een terugbetaling.


Er is hoop aan de horizonn?
Nog best vaag dit. Geef gewoon als Bol dat nu verkeerde artikel is ontvangen je geld terug krijgt. Jezus.
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 08:41:15 #47
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_189203079
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 08:35 schreef kol7680 het volgende:

[..]

Nog best vaag dit. Geef gewoon als Bol dat nu verkeerde artikel is ontvangen je geld terug krijgt. Jezus.
Ik kan me voorstellen dat Bol.com wekelijks meerdere keren genaaid wordt op een dergelijke manier door oplichters. Ik snap best dat ze het zekere voor het onzekere nemen vanuit dat perspectief. 14.gif
pi_189203120
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 08:41 schreef Yozzz het volgende:

[..]

Ik kan me voorstellen dat Bol.com wekelijks meerdere keren genaaid wordt op een dergelijke manier door oplichters. Ik snap best dat ze het zekere voor het onzekere nemen vanuit dat perspectief. 14.gif
Dat begrijp ik, maar ze kunnen deze zaak toch nooit winnen?ts heeft keurig verkeerde artikel toegestuurd, en doet alles wat in zijn macht ligt zijn geld terug te krijgen.Bol stelt zich heel klantonvriendelijk op in deze zaak.
pi_189203202
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 08:34 schreef Newone82 het volgende:
Update klachtenkompas:

Bedankt voor je bericht. Ik zie dat je het verkeerde artikel inmiddels geretourneerd hebt. Zodra deze door ons ontvangen en goedgekeurd is, krijg je meer informatie over een terugbetaling.

Er is hoop aan de horizonn?
Ik vermoed van niet en ik vermoed dat dit gewoon een standaard-reactie betreft en dat men de case niet inhoudelijk ingezien heeft.

Heeft vermoedelijk gekeken o.b.v. ordernummer of her retour is ontvangen (positief) en of het is goedgekeurd (negatief). Standaard-conclusie: meer informatie volgt zodra retour is goedgekeurd.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_189203311
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 08:52 schreef baskick het volgende:

[..]

Ik vermoed van niet en ik vermoed dat dit gewoon een standaard-reactie betreft en dat men de case niet inhoudelijk ingezien heeft.

Heeft vermoedelijk gekeken o.b.v. ordernummer of her retour is ontvangen (positief) en of het is goedgekeurd (negatief). Standaard-conclusie: meer informatie volgt zodra retour is goedgekeurd.
Wat wilt men goed of afkeuren?Enige wat ik me kan voorstellen is dat er een serienummer aan de powerbank is gekoppeld en checken met hun inventaris of die missend is.
Dan nog, daar kan ook iets mis gaan in hun systemen.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')