Maar dan het verhaaltje verzinnen we zien op de track en trace staan dat verkeerde artikel nog niet is bezorgt,terwijl ts dat wel in zijn bol.com heeft staan is natuurlijk weer het andere uiterste.Wat slecht en doordacht.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 19:19 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Vreemd verhaal dit. Ik heb ook nog nooit meegemaakt dat bol.com iets “retour afzender” doet. Of je naam geeft daar bij het binnenkomen van dat pakket al een red flag nu gezien je dossier over deze zaak.
Vanuit het perspectief van bol.com is dat ook nog wel te begrijpen:
Je bestelt een Iphone. Je ontvangt iets anders. Bol.com vindt jouw claim, om wat voor reden dan ook, onterecht of verdacht. Ze accepteren hem daarom niet. (Dat zouden ze dan best wat meer mogen onderbouwen, maar soit).
Jij stuurt, ondanks weigeren claim, toch wat retour. Maarja. Een iphone ontvangen en een powerbank terugsturen kan iedereen, dus ja. Waarom zou je dat als bol.com dan accepteren als je het voorgaande verhaal al niet gelooft? En als je die powerbank retour accepteert; wat betaal je dan terug? Gezien de gekoppelde factuur die van een iphone is? Hence; retour
maar retour afzender doen. 🤷♀
Ben ik ook met je eens. Maar ze moeten dat ergens pas aantonen als TS naar de kantonrechter stapt he. Nu moeten ze niks, want TS kan eigenhandig toch niks rondkrijgen zonder medewerking van bol.comquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 19:26 schreef Nober het volgende:
[..]
Maar dat maakt niet uit want bol moet aantonen dat er een iPhone verzonden is.
Dit snap ik ook niet helemaal, je hebt bericht dat je binnen 3 dagen je geld terug krijgt, waarom dan weer bellen?quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 19:21 schreef Eix het volgende:
Waarom blijf je bellen? Want ik denk niet dat je hier met hun nog uit gaat komen.
En dat kunnen ze niet,dat blijkt!quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 19:26 schreef Nober het volgende:
[..]
Maar dat maakt niet uit want bol moet aantonen dat er een iPhone verzonden is.
Je hebt “maar” helpdesk medewerkers aan de telefoon he. Die krijgen waarschijnlijk enkel dequote:Op dinsdag 1 oktober 2019 19:27 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Maar dan het verhaaltje verzinnen we zien op de track en trace staan dat verkeerde artikel nog niet is bezorgt,terwijl ts dat wel in zijn bol.com heeft staan is natuurlijk weer het andere uiterste.Wat slecht en doordacht.
kloptquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 19:36 schreef trein2000 het volgende:
Waar komt ineens vandaan dat de boel retour is gegaan? Is enkel een vermoeden van TS toch?
Dat je tekent voor ontvangst zegt nog niks over de inhoud van een pakket, enkel dat je íets hebt ontvangen. Dus ja. Geen idee hoe ze dat zouden moeten kunnen aantonen. Wellicht met een verklaring van een medewerker die dat ding heeft ingepakt voor verzending ofzo?quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 20:05 schreef kol7680 het volgende:
Toch nog een vraag voor mensen die er wel verstand van hebben,hoe kan Bol ooit aantonen dat die wel bezorgd is de iPhone? Er is niet eens getekend voor ontvangst.Dat kunnen ze toch helemaal niet?Ook niet in deze zaak!
TS heeft zelf zwart op wit aangegeven dat hij een pakket heeft, dus handtekening voor ontvangst is niet een reden dat iets niet aan zou zijn gekomen.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 20:05 schreef kol7680 het volgende:
Toch nog een vraag voor mensen die er wel verstand van hebben,hoe kan Bol ooit aantonen dat die wel bezorgd is de iPhone? Er is niet eens getekend voor ontvangst.Dat kunnen ze toch helemaal niet?Ook niet in deze zaak!
Ik teken eigenlijk blindelings zonder te kijken wat de inhoud is, als je TS situatie hebt ben je dus extra hard genaaid... ik weet nu wel dat ik voortaan even kijk waar ik eigenlijk voor teken.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 20:05 schreef kol7680 het volgende:
Toch nog een vraag voor mensen die er wel verstand van hebben,hoe kan Bol ooit aantonen dat die wel bezorgd is de iPhone? Er is niet eens getekend voor ontvangst.Dat kunnen ze toch helemaal niet?Ook niet in deze zaak!
ik mag niet eens van de postbode een doos openen voor ik teken, want de handtekening is voor ontvangst van het pakket, niet of wel of geen juiste inhoud aanwezig is.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 20:10 schreef cunial het volgende:
[..]
Ik teken eigenlijk blindelings zonder te kijken wat de inhoud is, als je TS situatie hebt ben je dus extra hard genaaid... ik weet nu wel dat ik voortaan even kijk waar ik eigenlijk voor teken.
Dat mag dus niet. Je ontvangt een dichte doos, daar teken je dan voor. Je mag de doos niet eerst openmaken en dan tekenen.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 20:10 schreef cunial het volgende:
[..]
Ik teken eigenlijk blindelings zonder te kijken wat de inhoud is, als je TS situatie hebt ben je dus extra hard genaaid... ik weet nu wel dat ik voortaan even kijk waar ik eigenlijk voor teken.
Ooh ja dan is het lastig om te kijken.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 20:11 schreef Nizno het volgende:
[..]
ik mag niet eens van de postbode een doos openen voor ik teken, want de handtekening is voor ontvangst van het pakket, niet of wel of geen juiste inhoud aanwezig is.
Zo werkt het niet.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 20:10 schreef cunial het volgende:
[..]
Ik teken eigenlijk blindelings zonder te kijken wat de inhoud is, als je TS situatie hebt ben je dus extra hard genaaid... ik weet nu wel dat ik voortaan even kijk waar ik eigenlijk voor teken.
In post 81 en post 84 zegt TS dat het pakket vandaag is afgeleverd bij Bol.com (daar heeft ie een track&trace van).quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 19:45 schreef Nizno het volgende:
[..]
klopt
postNL zegt pakket is retour afzender, maar dat klopt ook aangezien TS get retour afzender gezonden heeft
maar is dat dan een retour of is dat dat de status een tijd foutief heeft gestaan?quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 20:17 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
In post 81 en post 84 zegt TS dat het pakket vandaag is afgeleverd bij Bol.com (daar heeft ie een track&trace van).
Niet veel later is de status blijkbaar opeens veranderd van 'Afgeleverd' (bij Bol) naar 'Zending is bij PostNL'.
Dat is de grote vraag.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 20:20 schreef Nizno het volgende:
[..]
maar is dat dan een retour of is dat dat de status een tijd foutief heeft gestaan?
TS zal gewoon even geduld moeten hebben, hij heeft bol nav de aangetekende brief (en email en post op sociale media) 2 weken de tijd gegeven....
heeft TS niet een bol retour aangemaakt via zijn account? dan kan het heel goed zijn dat hij daadwerkelijk retour naar TS komt als dat bij T&T staat.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 19:45 schreef Nizno het volgende:
[..]
klopt
postNL zegt pakket is retour afzender, maar dat klopt ook aangezien TS get retour afzender gezonden heeft
en daardoor wordt dat voor alle webwinkels verziektquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 19:23 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ja?
Ze accepteren alle retouren als de doos maar compleet is. Ook al is bijvoorbeeld de schuurmachine gebruikt en niet eens een heel klein beetje schoongemaakt. De retour wordt geaccepteerd
postnl die aan het prutsen is, dat zou mij niet verbazenquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 18:49 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Net met bol gebeld, en ze doen nu net of het pakket nog niet is aangekomen.
Er worden hier smerige spelletjes gespeeld. Pakket stond op afgeleverd vandaag, staat nu op afgeleverd morgen. Zou me niks verbazen dat ze pakket retour afzender hebben gestuurd zonder er ook maar iets mee te doen. Dit is aanname, maar ik acht het waarschijnlijk. Krijg nu exact dezelfde mail als zondag, namelijk deze:
Je retour is onderweg. Dankjewel! Deze mail is je afgiftebewijs. Zodra we je artikel hebben ontvangen, sturen we je weer een mail.
Dit ja. Heel veel meer bellen gaat niet heel zinvol zijn. Sterker nog, je creëert daardoor ook je eigen ruis (niet dat het jouw probleem is, maar het voegt niet veel toe).quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 19:21 schreef Eix het volgende:
Waarom blijf je bellen? Want ik denk niet dat je hier met hun nog uit gaat komen.
Ik denk dat ofwel een senior medewerker daar moet ingrijpen. En dat is dan waarschijnlijk door escalatie van je case via het thuiswinkel waarborg. En anders moet je toch ernstig gaan overwegen om te dagvaarden.
Klopt.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 11:11 schreef kol7680 het volgende:
Volgens mij is ts dit?
https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/bol.com/klachten/powerbankk-in-plaats-van-iphone-ontvangen/details?complaintId=50841689-0fae-4712-922e-1a1ddc48e05a
Neem me niet kwalijk, maar met zulke berichten op een klachtensite ga je verder ook niks bereiken.quote:
Waarom word ik doorgestuurd naar Bol.com als ik op de link klikquote:Op woensdag 2 oktober 2019 11:11 schreef kol7680 het volgende:
Volgens mij is ts dit?
https://www.klachtenkompa(...)12-922e-1a1ddc48e05a
Het gaat om een artikel van duizend euro, ze staan hem amper te woord, ze spreken elkaar tegen, hebben het alleen over verdachte omstandigheden maar laten verder totaal niets van zich horen, zeggen dat het retour-artikel niet is aangekomen terwijl het er al twee dagen ligt volgens de T&T. Ik snap de frustraties van TS. Niet dat het meteen moet zijn opgelost, maar de communicatie vanuit Bol mag wel wat beter. Duizend euro, hallo zeg.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 12:04 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Neem me niet kwalijk, maar met zulke berichten op een klachtensite ga je verder ook niks bereiken.
Je zet er een haastig geschreven stukje tekst neer, waar allerlei informatie ontbreekt, stelt je eis als een stampvoetend kind en geeft ze amper de tijd om het probleem op te lossen.
door het partnerprogramma.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 12:25 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Waarom word ik doorgestuurd naar Bol.com als ik op de link klik
Omdat er specifieke woorden in voorkomen. Beetje quick & dirty geprogrammeerdquote:Op woensdag 2 oktober 2019 12:25 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Waarom word ik doorgestuurd naar Bol.com als ik op de link klik
Dit ja.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 12:04 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Neem me niet kwalijk, maar met zulke berichten op een klachtensite ga je verder ook niks bereiken.
Je zet er een haastig geschreven stukje tekst neer, waar allerlei informatie ontbreekt, stelt je eis als een stampvoetend kind en geeft ze amper de tijd om het probleem op te lossen.
Dit.De manier van handelen van Bol.com is zeer klantonvriendelijk in deze zaak.Zeer goed voorbeeld hoe het nu niet moet.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 12:31 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Het gaat om een artikel van duizend euro, ze staan hem amper te woord, ze spreken elkaar tegen, hebben het alleen over verdachte omstandigheden maar laten verder totaal niets van zich horen, zeggen dat het retour-artikel niet is aangekomen terwijl het er al twee dagen ligt volgens de T&T. Ik snap de frustraties van TS. Niet dat het meteen moet zijn opgelost, maar de communicatie vanuit Bol mag wel wat beter. Duizend euro, hallo zeg.
En ik zou ook geen details op zo'n openbare website als klacht.nl gooien. Wat voor informatie wil je hebben? Bestelnummer en adres etc zet ie hier ook niet neer.
Ja, dat is precies wat het is. Een uiting van frustratie en het leidt verder nergens toe.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 12:31 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Het gaat om een artikel van duizend euro, ze staan hem amper te woord, ze spreken elkaar tegen, hebben het alleen over verdachte omstandigheden maar laten verder totaal niets van zich horen, zeggen dat het retour-artikel niet is aangekomen terwijl het er al twee dagen ligt volgens de T&T. Ik snap de frustraties van TS. Niet dat het meteen moet zijn opgelost, maar de communicatie vanuit Bol mag wel wat beter. Duizend euro, hallo zeg.
En ik zou ook geen details op zo'n openbare website als klacht.nl gooien. Wat voor informatie wil je hebben? Bestelnummer en adres etc zet ie hier ook niet neer.
Ik snap de frustratie van TS helemaal.Ik vind hem nog heel schappelijk.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 14:05 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, dat is precies wat het is. Een uiting van frustratie en het leidt verder nergens toe.
Maar wat dan, twee weken wachten tot Bol reageert? Ik denk namelijk niet dat ze er iets aan gaan doen of dat ze enorm onder de indruk zijn van zijn stappen. Als ze een beetje duidelijk communiceerden (of überhaupt communiceerden), zou hij ook niet hondsdol allerlei berichten online strooien.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 14:05 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, dat is precies wat het is. Een uiting van frustratie en het leidt verder nergens toe.
euh ja?quote:Op woensdag 2 oktober 2019 15:05 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Maar wat dan, twee weken wachten tot Bol reageert?
iddquote:Op woensdag 2 oktober 2019 12:31 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Het gaat om een artikel van duizend euro, ze staan hem amper te woord, ze spreken elkaar tegen, hebben het alleen over verdachte omstandigheden maar laten verder totaal niets van zich horen, zeggen dat het retour-artikel niet is aangekomen terwijl het er al twee dagen ligt volgens de T&T. Ik snap de frustraties van TS. Niet dat het meteen moet zijn opgelost, maar de communicatie vanuit Bol mag wel wat beter. Duizend euro, hallo zeg.
En ik zou ook geen details op zo'n openbare website als klacht.nl gooien. Wat voor informatie wil je hebben? Bestelnummer en adres etc zet ie hier ook niet neer.
Neem aan dat toch prio heeft in een organisatie ook al is die zo groot als Bol.TS weet na een week klachten nog steeds niet waar die aan toe is.Dat is te belachelijk voor woorden.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 15:20 schreef mschol het volgende:
[..]
euh ja?
bol heeft gewoon een x aantal dagen om te mogen reageren en daarop zal hij dan gewoon moeten wachten, hij is niet specialer dan die andere tienduizende klanten
Dit.Ze maken TS zwart,zonder bewijs.Walgelijke werkwijze.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 15:23 schreef Goudenkomkommer het volgende:
[..]
idd
Je kan wel rustig blijven en afwachten maar dat zal ook niet zoveel helpen
Ze zetten TS neer als een oplichter..
Ik zou ook dagelijks bellen of berichten sturen via social media.. vooral als het om zo een duur product gaat.
Ik persoonlijk was misschien al langs het hoofdkantoor gegaan om een face to face een gesprek te kunnen krijgen
Het is niet eens zozeer dat Bol niet meteen op z'n knieën gaat en meteen die telefoon opstuurt, ze hebben het recht om zo hun twijfels te hebben bij zijn verhaal, maar er wordt niets gezegd. Het is alsof de kous voor hen af is. Die medewerker zegt dit, die zegt dat waardoor hij nu gesprekken opneemt. Hier op Fok wordt weer van alles gezegd, die arme jongen weet niet waar hij aan toe is en is nog steeds duizend euro lichter. Als iemand met iets meer rechten dan een klantenservicemedewerker hem nou gewoon te woord zou staan, zou dat al een hoop schelen.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 15:20 schreef mschol het volgende:
[..]
euh ja?
bol heeft gewoon een x aantal dagen om te mogen reageren en daarop zal hij dan gewoon moeten wachten, hij is niet specialer dan die andere tienduizende klanten
nou gaat het hier om een fors bedrag maar ik zie op mijn werk ook dat mensen maar verwachten dat een retour op dag 1 van binnenkomst afgehandeld moet zijn, ja doei we hebben nog andere zaken te doen, dan solliciteer je naar de onderkant van de stapel
Ho ho, dat is wat ts zegt.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 12:31 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Het gaat om een artikel van duizend euro, ze staan hem amper te woord, ze spreken elkaar tegen, hebben het alleen over verdachte omstandigheden maar laten verder totaal niets van zich horen, zeggen dat het retour-artikel niet is aangekomen terwijl het er al twee dagen ligt volgens de T&T. Ik snap de frustraties van TS. Niet dat het meteen moet zijn opgelost, maar de communicatie vanuit Bol mag wel wat beter. Duizend euro, hallo zeg.
En ik zou ook geen details op zo'n openbare website als klacht.nl gooien. Wat voor informatie wil je hebben? Bestelnummer en adres etc zet ie hier ook niet neer.
Zou je ook niet.Ik vind TS heel netjes in deze zaak.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 15:36 schreef klipper het volgende:
[..]
Ho ho, dat is wat ts zegt.
Wie weet belt ts en begint ie gelijk te schelden en te tieren, als ik zijn bericht lees op klachtenkompas is ts nu niet bepaald oplossend gericht ingesteld maar eerder aanvallend.
Wat we hier lezen is het verhaal van TS.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 15:42 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Zou je ook niet.Ik vind TS heel netjes in deze zaak.
Dus omdat TS nooit iets bestelt heeft bij Bol beschuldig je gelijk TS van fraude?Je zou goed bij bol aan de slag kunnen gaan,lekker mensen beschuldigen zonder ook maar enig bewijs te hebben.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 16:03 schreef klipper het volgende:
[..]
Wat we hier lezen is het verhaal van TS.
Als ik Bol was, zou ik ook mijn bedenkingen hebben, ieder weldenkend mens zou die hebben.
TS geeft aan nooit eerder bij Bol gekocht te hebben.
TS geeft aan normaal bij Coolblue te kopen.
TS koopt voor het eerst iets bij Bol en meteen voor een schijtprijs waar de meeste mensen toch vaak eerst iets goedkoop kopen om te kijken hoe het bevalt.
Vervolgens krijgt TS zijn bestelde iPhone niet.
Wat ik niet snap, is waarom TS de telefoon bij Bol besteld i.p.v. bij de zijn geroemde winkel Coolblue, voor het prijsverschil hoefde hij dat niet te doen, die is immers maar ¤1
Telefoon is gewoon op voorraad bij Coolblue en kan ook dezelfde dag geleverd worden.
In dit soort gevallen zouden bij mij ook de alarmbellen gaan rinkelen.
Ik zeg nergens dat ik TS beschuldigt van fraude, hooguit dat ik het opmerkelijk vindt, groot verschil.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 16:07 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Dus omdat TS nooit iets bestelt heeft bij Bol beschuldig je gelijk TS van fraude?Je zou goed bij bol aan de slag kunnen gaan,lekker mensen beschuldigen zonder ook maar enig bewijs te hebben.
Ik heb heel vaak problemen met retouren naar antwoordnummers icm t&t van PostNL. Klopt geen zak van.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 15:02 schreef Newone82 het volgende:
Track en trace update, niks nog vandaag ontvangen. Heel apart.
[ afbeelding ]
Dat het bij jouw zo soepel gaat top,daar heeft TS helemaal niks aan.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 16:09 schreef klipper het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat ik TS beschuldigt van fraude, hooguit dat ik het opmerkelijk vindt, groot verschil.
Mijn laatste bestelde artikel was volgens postnl afgeleverd, nooit ontvangen en zonder problemen werd deze nogmaals verstuurd.
De eerste keer dat ik iets bij CB bestelde, was dat ook een iPhone. Omdat ie daar een paar tientjes goedkoper was Maar voor hetzelfde geld was dat ook fout gegaan.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 16:03 schreef klipper het volgende:
[..]
Wat we hier lezen is het verhaal van TS.
Als ik Bol was, zou ik ook mijn bedenkingen hebben, ieder weldenkend mens zou die hebben.
TS geeft aan nooit eerder bij Bol gekocht te hebben.
TS geeft aan normaal bij Coolblue te kopen.
TS koopt voor het eerst iets bij Bol en meteen voor een schijtprijs waar de meeste mensen toch vaak eerst iets goedkoop kopen om te kijken hoe het bevalt.
Vervolgens krijgt TS zijn bestelde iPhone niet.
Wat ik niet snap, is waarom TS de telefoon bij Bol besteld i.p.v. bij de zijn geroemde winkel Coolblue, voor het prijsverschil hoefde hij dat niet te doen, die is immers maar ¤1
Telefoon is gewoon op voorraad bij Coolblue en kan ook dezelfde dag geleverd worden.
In dit soort gevallen zouden bij mij ook de alarmbellen gaan rinkelen.
Precies,allemaal aannames in verhaal van klipper.TS hoeft toch niet te verdedigen of te verantwoorden waarom hij zijn aankoop daar doet?quote:Op woensdag 2 oktober 2019 16:18 schreef CherryLips het volgende:
[..]
De eerste keer dat ik iets bij CB bestelde, was dat ook een iPhone. Omdat ie daar een paar tientjes goedkoper was Maar voor hetzelfde geld was dat ook fout gegaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |