Vreemd verhaal dit. Ik heb ook nog nooit meegemaakt dat bol.com iets “retour afzender” doet. Of je naam geeft daar bij het binnenkomen van dat pakket al een red flag nu gezien je dossier over deze zaak.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 19:15 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Zie bovenstaand in mijn bol account. Ze beroepen zich nu op track en trace. Terwijl in mijn bol account staat dat pakket met powerbank er in is aangekomen.
Doe normaal gast.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 19:20 schreef Nober het volgende:
Dus je kan gewoon een iPhone bestellen en je geld terug krijgen als je een powerbank retour stuurt?
Dat postnl zegt dat product retour afzender is gegaan geeft toch aan dat Bol.com TS omtzettend aan het naaien is.Bah.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 19:19 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Vreemd verhaal dit. Ik heb ook nog nooit meegemaakt dat bol.com iets “retour afzender” doet. Of je naam geeft daar bij het binnenkomen van dat pakket al een red flag nu gezien je dossier over deze zaak.
Ja?quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 19:19 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Wat een smerige kutwinkel is bol toch ook geworden.
Ik heb meer de indruk dat bol.com de insteek heeft dat TS hen aan het naaien is.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 19:22 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Dat postnl zegt dat product retour afzender is gegaan geeft toch aan dat Bol.com TS omtzettend aan het naaien is.Bah.
Maar dat maakt niet uit want bol moet aantonen dat er een iPhone verzonden is.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 19:24 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik heb meer de indruk dat bol.com de insteek heeft dat TS hen aan het naaien is.
Maar dan het verhaaltje verzinnen we zien op de track en trace staan dat verkeerde artikel nog niet is bezorgt,terwijl ts dat wel in zijn bol.com heeft staan is natuurlijk weer het andere uiterste.Wat slecht en doordacht.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 19:19 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Vreemd verhaal dit. Ik heb ook nog nooit meegemaakt dat bol.com iets “retour afzender” doet. Of je naam geeft daar bij het binnenkomen van dat pakket al een red flag nu gezien je dossier over deze zaak.
Vanuit het perspectief van bol.com is dat ook nog wel te begrijpen:
Je bestelt een Iphone. Je ontvangt iets anders. Bol.com vindt jouw claim, om wat voor reden dan ook, onterecht of verdacht. Ze accepteren hem daarom niet. (Dat zouden ze dan best wat meer mogen onderbouwen, maar soit).
Jij stuurt, ondanks weigeren claim, toch wat retour. Maarja. Een iphone ontvangen en een powerbank terugsturen kan iedereen, dus ja. Waarom zou je dat als bol.com dan accepteren als je het voorgaande verhaal al niet gelooft? En als je die powerbank retour accepteert; wat betaal je dan terug? Gezien de gekoppelde factuur die van een iphone is? Hence; retour
maar retour afzender doen. 🤷♀
Ben ik ook met je eens. Maar ze moeten dat ergens pas aantonen als TS naar de kantonrechter stapt he. Nu moeten ze niks, want TS kan eigenhandig toch niks rondkrijgen zonder medewerking van bol.comquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 19:26 schreef Nober het volgende:
[..]
Maar dat maakt niet uit want bol moet aantonen dat er een iPhone verzonden is.
Dit snap ik ook niet helemaal, je hebt bericht dat je binnen 3 dagen je geld terug krijgt, waarom dan weer bellen?quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 19:21 schreef Eix het volgende:
Waarom blijf je bellen? Want ik denk niet dat je hier met hun nog uit gaat komen.
En dat kunnen ze niet,dat blijkt!quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 19:26 schreef Nober het volgende:
[..]
Maar dat maakt niet uit want bol moet aantonen dat er een iPhone verzonden is.
Je hebt “maar” helpdesk medewerkers aan de telefoon he. Die krijgen waarschijnlijk enkel dequote:Op dinsdag 1 oktober 2019 19:27 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Maar dan het verhaaltje verzinnen we zien op de track en trace staan dat verkeerde artikel nog niet is bezorgt,terwijl ts dat wel in zijn bol.com heeft staan is natuurlijk weer het andere uiterste.Wat slecht en doordacht.
kloptquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 19:36 schreef trein2000 het volgende:
Waar komt ineens vandaan dat de boel retour is gegaan? Is enkel een vermoeden van TS toch?
Dat je tekent voor ontvangst zegt nog niks over de inhoud van een pakket, enkel dat je íets hebt ontvangen. Dus ja. Geen idee hoe ze dat zouden moeten kunnen aantonen. Wellicht met een verklaring van een medewerker die dat ding heeft ingepakt voor verzending ofzo?quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 20:05 schreef kol7680 het volgende:
Toch nog een vraag voor mensen die er wel verstand van hebben,hoe kan Bol ooit aantonen dat die wel bezorgd is de iPhone? Er is niet eens getekend voor ontvangst.Dat kunnen ze toch helemaal niet?Ook niet in deze zaak!
TS heeft zelf zwart op wit aangegeven dat hij een pakket heeft, dus handtekening voor ontvangst is niet een reden dat iets niet aan zou zijn gekomen.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 20:05 schreef kol7680 het volgende:
Toch nog een vraag voor mensen die er wel verstand van hebben,hoe kan Bol ooit aantonen dat die wel bezorgd is de iPhone? Er is niet eens getekend voor ontvangst.Dat kunnen ze toch helemaal niet?Ook niet in deze zaak!
Ik teken eigenlijk blindelings zonder te kijken wat de inhoud is, als je TS situatie hebt ben je dus extra hard genaaid... ik weet nu wel dat ik voortaan even kijk waar ik eigenlijk voor teken.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 20:05 schreef kol7680 het volgende:
ik mag niet eens van de postbode een doos openen voor ik teken, want de handtekening is voor ontvangst van het pakket, niet of wel of geen juiste inhoud aanwezig is.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 20:10 schreef cunial het volgende:
[..]
Ik teken eigenlijk blindelings zonder te kijken wat de inhoud is, als je TS situatie hebt ben je dus extra hard genaaid... ik weet nu wel dat ik voortaan even kijk waar ik eigenlijk voor teken.
Dat mag dus niet. Je ontvangt een dichte doos, daar teken je dan voor. Je mag de doos niet eerst openmaken en dan tekenen.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 20:10 schreef cunial het volgende:
[..]
Ik teken eigenlijk blindelings zonder te kijken wat de inhoud is, als je TS situatie hebt ben je dus extra hard genaaid... ik weet nu wel dat ik voortaan even kijk waar ik eigenlijk voor teken.
Ooh ja dan is het lastig om te kijken.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 20:11 schreef Nizno het volgende:
[..]
ik mag niet eens van de postbode een doos openen voor ik teken, want de handtekening is voor ontvangst van het pakket, niet of wel of geen juiste inhoud aanwezig is.
Zo werkt het niet.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 20:10 schreef cunial het volgende:
[..]
In post 81 en post 84 zegt TS dat het pakket vandaag is afgeleverd bij Bol.com (daar heeft ie een track&trace van).quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 19:45 schreef Nizno het volgende:
[..]
klopt
postNL zegt pakket is retour afzender, maar dat klopt ook aangezien TS get retour afzender gezonden heeft
maar is dat dan een retour of is dat dat de status een tijd foutief heeft gestaan?quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 20:17 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
In post 81 en post 84 zegt TS dat het pakket vandaag is afgeleverd bij Bol.com (daar heeft ie een track&trace van).
Niet veel later is de status blijkbaar opeens veranderd van 'Afgeleverd' (bij Bol) naar 'Zending is bij PostNL'.
Dat is de grote vraag.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 20:20 schreef Nizno het volgende:
[..]
maar is dat dan een retour of is dat dat de status een tijd foutief heeft gestaan?
TS zal gewoon even geduld moeten hebben, hij heeft bol nav de aangetekende brief (en email en post op sociale media) 2 weken de tijd gegeven....
heeft TS niet een bol retour aangemaakt via zijn account? dan kan het heel goed zijn dat hij daadwerkelijk retour naar TS komt als dat bij T&T staat.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 19:45 schreef Nizno het volgende:
[..]
klopt
postNL zegt pakket is retour afzender, maar dat klopt ook aangezien TS get retour afzender gezonden heeft
en daardoor wordt dat voor alle webwinkels verziektquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 19:23 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ja?
Ze accepteren alle retouren als de doos maar compleet is. Ook al is bijvoorbeeld de schuurmachine gebruikt en niet eens een heel klein beetje schoongemaakt. De retour wordt geaccepteerd
postnl die aan het prutsen is, dat zou mij niet verbazenquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 18:49 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Net met bol gebeld, en ze doen nu net of het pakket nog niet is aangekomen.
Er worden hier smerige spelletjes gespeeld. Pakket stond op afgeleverd vandaag, staat nu op afgeleverd morgen. Zou me niks verbazen dat ze pakket retour afzender hebben gestuurd zonder er ook maar iets mee te doen. Dit is aanname, maar ik acht het waarschijnlijk. Krijg nu exact dezelfde mail als zondag, namelijk deze:
Je retour is onderweg. Dankjewel! Deze mail is je afgiftebewijs. Zodra we je artikel hebben ontvangen, sturen we je weer een mail.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |