de powerbank heeft hij al retour gezonden, misschien een idee om toch eerst even het topic te lezen.quote:Op donderdag 3 oktober 2019 22:07 schreef Special-Tee het volgende:
[..]
Dan zou ik de politie inschakelen als laatste redmiddel op grond van diefstal van jouw geld. Dwing ze om de inventaris te tellen. Als ze geen grote webshop zijn hebben ze vast maar een 20 tal van die dure iphones. En niet vantevoren aankondigen natuurlijk. Ik weet ook niet of politie dit doet straks krijg je weer een smoes over civiele zaak ofzo. Anders even in persoon naar die zaak gaan met de powerbank.
Slim bezig.Je hebt nu volgens mij zwart op wit je bewijs.quote:Op donderdag 3 oktober 2019 22:32 schreef Newone82 het volgende:
Uhm. Heb ik nu via chat een medewerker gehad die de case er niet bij heeft gepakt en nu zwart op wit dat ik mijn geld terug krijg:
[ afbeelding
Ja maar die heeft jouw geval niet opgezocht. Kun je dus niks mee.quote:Op donderdag 3 oktober 2019 22:32 schreef Newone82 het volgende:
Uhm. Heb ik nu via chat een medewerker gehad die de case er niet bij heeft gepakt en nu zwart op wit dat ik mijn geld terug krijg:
[ afbeelding ]
Dat is iig ietsquote:Op donderdag 3 oktober 2019 22:32 schreef Newone82 het volgende:
Uhm. Heb ik nu via chat een medewerker gehad die de case er niet bij heeft gepakt en nu zwart op wit dat ik mijn geld terug krijg:
[ afbeelding ]
Ja duhquote:Op donderdag 3 oktober 2019 22:32 schreef Newone82 het volgende:
Uhm. Heb ik nu via chat een medewerker gehad die de case er niet bij heeft gepakt en nu zwart op wit dat ik mijn geld terug krijg:
[ afbeelding ]
Dit iddquote:Op donderdag 3 oktober 2019 22:33 schreef NothingHappened het volgende:
Staat de imei niet op je pakbon? Aan de hand daarvan zou er (via apple) geconstateerd kunnen worden of de iphone geactiveerd wordt en zo de dief kunnen achterhalen.
Is niet TS zijn probleem.quote:Op donderdag 3 oktober 2019 22:34 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja maar die heeft jouw geval niet opgezocht. Kun je dus niks mee.
hij heeft al eerder zwart op wit dat hij geen geld terug krijgt..quote:Op donderdag 3 oktober 2019 22:34 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Slim bezig.Je hebt nu volgens mij zwart op wit je bewijs.
Welnee, joh. Dit bewijst niks.quote:Op donderdag 3 oktober 2019 22:34 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Slim bezig.Je hebt nu volgens mij zwart op wit je bewijs.
Tuurlijk wel. Je kunt hier toch geen rechten aan ontlenen.quote:
Dit dus.quote:Op donderdag 3 oktober 2019 22:34 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja maar die heeft jouw geval niet opgezocht. Kun je dus niks mee.
Had geen pakbon. Al meerdere malen aangegeven.quote:Op donderdag 3 oktober 2019 22:33 schreef NothingHappened het volgende:
Staat de imei niet op je pakbon? Aan de hand daarvan zou er (via apple) geconstateerd kunnen worden of de iphone geactiveerd wordt en zo de dief kunnen achterhalen.
Heeft bol zelf geen pakbon? Ik bedoel: dat jij de pakbon niet hebt, wil nog niet zeggen dat jou er geen (telefoon met IMEI) is toegewezen?quote:Op donderdag 3 oktober 2019 22:36 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Had geen pakbon. Al meerdere malen aangegeven.
Niet gevraagd.quote:Op donderdag 3 oktober 2019 22:37 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Heeft bol zelf geen pakbon? Ik bedoel: dat jij de pakbon niet hebt, wil nog niet zeggen dat jou er geen (telefoon met IMEI) is toegewezen?
Die pakbon, die er uiteraard bij had moeten zitten, kunnen ze toch in hun systeem opvragen? Dat staat gewoon geregistreerd. Kun je geen kopie vragen?quote:Op donderdag 3 oktober 2019 22:36 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Had geen pakbon. Al meerdere malen aangegeven.
er staat inderdaad als het goed is.quote:
Dit ja, hier ga je met Bol niet meer uitkomen als zelfs van hogeraf de uitspraak is gedaan dat je geen geld terug gaat krijgenquote:Op donderdag 3 oktober 2019 22:10 schreef Lienekien het volgende:
Ik zou opschalen naar een advocaat die een goede brief stuurt met verzoek om de gegevens aan te leveren waarop ze baseren dat jij niet te goeder trouw bent, want alleen met die gegevens kun je je gaan verdedigen. Die advocaat weet wel wat je daar nog aan kunt toevoegen (iets van bij in gebreke blijven en een gang naar de kantonrechter?).
Misschien kan je morgen nog drie of vier keer telefonisch contact zoeken.quote:Op donderdag 3 oktober 2019 22:32 schreef Newone82 het volgende:
Uhm. Heb ik nu via chat een medewerker gehad die de case er niet bij heeft gepakt en nu zwart op wit dat ik mijn geld terug krijg:
[ afbeelding ]
^^ Dit.quote:Op donderdag 3 oktober 2019 22:10 schreef Lienekien het volgende:
Ik zou opschalen naar een advocaat die een goede brief stuurt met verzoek om de gegevens aan te leveren waarop ze baseren dat jij niet te goeder trouw bent, want alleen met die gegevens kun je je gaan verdedigen. Die advocaat weet wel wat je daar nog aan kunt toevoegen (iets van bij in gebreke blijven en een gang naar de kantonrechter?).
En heeft deze medewerker wel even je case erbij gehaald of heb je gewoon gezegd "ja hoi ik heb m'n iPhone teruggestuurd wanneer kan ik m'n geld verwachten?" Je zou denken dat er ondertussen een aantekening bij je naam staat.quote:
echt, ga een advocaat in de arm nemen als je 1000 euro terug wilt, dit zegt allemaal niks: er is van hogere hand besloten dat jij je geld niet terug krijgt, einde verhaal tenzij je juridisch actie onderneemt.quote:
een aantekening? het zou mij niet verbazen als hij zo door gaat dat hij van bol afgetrapt wordt (adres op blacklist/account op slot, dat soort zaken)quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 08:15 schreef CherryLips het volgende:
[..]
En heeft deze medewerker wel even je case erbij gehaald of heb je gewoon gezegd "ja hoi ik heb m'n iPhone teruggestuurd wanneer kan ik m'n geld verwachten?" Je zou denken dat er ondertussen een aantekening bij je naam staat.
Ook dat hij ergens in deze soap verteld dat er bij hem bij telefonisch contact 2* opgehangen is, dat gebeurt volgens mij ook niet zomaar. In ieder geval een enerverend verhaal weer op fok.quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 08:19 schreef mschol het volgende:
de vraag met dit soort halve chats, voor mij iig, is of je wel get hele verhaal verteld en niet een die mooi jou uitkomt..
Ik ga volgende week naar juridisch loket. Dat is eerste stap.quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 11:18 schreef silliegirl het volgende:
TS, je stuurt veel te veel losse flodders. Dit zegt allemaal niks. Die klantenservice medewerkers doen hun werk maar, hebben niet zicht op alles.
Als je serieus je geld terug wil, zul je moeten beginnen met wat hierboven al eerder is gezegd; laat een advocaat een goede brief schrijven. En hou op met via tig verschillende media bevestiging zoeken van wat je wilt horen. Dat helpt echt niet.
Ik zie dat ik u niet verder mag helpen in het systeem. Ik verbreek bij deze de verbinding. Tuut, tuut.quote:Op donderdag 10 oktober 2019 23:26 schreef Postbus100 het volgende:
Die klachtenprocedure van Bol lijkt me sowieso wel de moeite waard, al zou het maar gaan over de communicatie verbreken. Hoezo communicatie verbreken
Naja, dat bedoel ik niet. Kijk, ik snap heus wel dat die medewerkers gebonden zijn aan regels, en die moeten ze opvolgen. Maar het besluit om de communicatie met een klant stop te zetten... Bied een alternatief aan, bied één telefoonnummer aan waarmee alleen nog maar gecommuniceerd mag worden, kanaliseer de communicatie met je klant, etc... Dàt. Maar ga niet eenzijdig de verbinding verbreken.quote:Op donderdag 10 oktober 2019 23:43 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Ik zie dat ik u niet verder mag helpen in het systeem. Ik verbreek bij deze de verbinding. Tuut, tuut.
Nee, er werd enorm veel gespeculeerd en inhoudelijk had het geen zin om in die vijf dagen die geboden zijn door Bol.com door te gaan met diverse theorieën en het ophitsten van de situatie. Dan is het even stilleggen in mijn/onze optiek beter.quote:Op donderdag 10 oktober 2019 23:47 schreef CoExist het volgende:
Dit topic verschijnt weer in MyAt.
Klote voor je dat het nog steeds niet opgelost is voor je TS.
Frustrerend dat ze niet met je willen communiceren ook.
Toevallig genoeg belde mijn moeder vandaag op en vroeg of ik binnenkort een nieuwe iPhone voor d’r wilde kopen.
Ze was toestellen aan het vergelijken op Bolcom.
Maar no way in hell dat ik hem daar bestel.
Ook schandalig dat de mods dit topic op slot gooien om hun affiliatie met Bollecom te beschermen.
Ik ben blij dat m’n brief in de smaak valtquote:Op donderdag 10 oktober 2019 23:19 schreef Newone82 het volgende:
Update:
Bol heeft echt alle communicatie verbroken. Ze reageren nu standaard met we mogen je niet meer helpen met deze case. De reden waarom krijg ik niet uit ze.
Dus zaak is voor Bol.com gesloten.
Inmiddels een 2de antwoord van juridisch loket gisteren ontvangen:
U heeft een e-mail gestuurd naar het Juridisch Loket. Ik zal deze e-mail hieronder beantwoorden.
Indien u een IPhone XS heeft besteld en reeds heeft betaald, dient u uiteraard deze ook te ontvangen. Het verzenden van een onjuist product dient Bol.com uiteraard te herstellen binnen een redelijke termijn. Ik lees in uw email dat Bol.com van mening is dat er onvoldoende bewijs is aangeleverd van de onjuiste verzending. Ik kan mij voorstellen dat hierover inmiddels meer duidelijkheid bij hen is nu u de powerbank heeft teruggestuurd. Waarnaar wordt gerefereerd met 'verdachte omstandigheden' wordt mij niet duidelijk.
Het schrijven dat u heeft opgesteld ziet er goed uit. Ik weet niet of de door u gestelde termijn op het moment van uw email aan ons reeds is verstreken. Indien dit niet het geval is, kunt u dit afwachten. Indien de termijn is verstreken, is het belangrijk om u te beraden over volgende stappen.
U kan overwegen om de klachtenprocedure van Bol.com te doorlopen. Deze regeling is terug te vinden in artikel 16 en 17 van de algemene voorwaarden ( https://www.bol.com/nl/m/algemene-verkoopvoorwaarden/ ). Bol.com is aangesloten bij de Geschillencommissie Thuiswinkel. Dit is een relatief laagdrempelige en goedkope procedure. Meer over deze procedure leest u via https://www.degeschillenc(...)missies/thuiswinkel/
U kan ook overwegen om een procedure bij de rechtbank te starten. Dit kunt u zelf doen alleen heeft u wel een gerechtsdeurwaarder nodig om de andere partij te dagvaarden. U kan ook overwegen om rechtsbijstand in te schakelen. Indien u een rechtsbijstandverzekering heeft, kunt u contact opnemen met uw rechtsbijstandverzekering. Mocht dit niet het geval zijn, dan kunt u nagaan of u in aanmerking komt voor gefinancierde rechtsbijstand. Meer informatie hierover kunt u vinden via https://www.rechtsbijstan(...)eerde-rechtsbijstand
Meer informatie over een gerechtelijke procedure treft u via https://www.rechtspraak.n(...)rdingsprocedure.aspx
Heeft u nog meer vragen? Neem dan contact met ons op via telefoonnummer 0900-8020 (¤ 0,25 p/m) op werkdagen tussen 09.00 uur en 18.00 uur. Als u een rechtsbijstandverzekering heeft dan adviseren wij u contact op te nemen met uw rechtsbijstandverzekeraar.
Iedereen kan bij het Juridisch Loket terecht voor kort, juridisch advies. Verdere dienstverlening van het Juridisch Loket (beoordelen stukken en afspraak op het spreekuur) is echter uitsluitend voor klanten die binnen de financiële grenzen van de Wet op de Rechtsbijstand vallen. Voor meer informatie over deze grenzen kunt u de onderstaande link raadplegen:
https://www.juridischloket.nl/over-het-juridisch-loket/werkwijze/
Ik vertrouw erop dat ik u hiermee voldoende heb geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Ga me verder verdiepen in vervolg stappen.
Nou, de eerste medewerker zei me afgelopen maandag ik heb in mijn schermpje staan dat ik u niet verder mag helpen. Ik moet bij deze ook de verbinding verbreken van het hoofdkantoor. Sindsdien wordt dit door iedere medewerker herhaalt.quote:Op donderdag 10 oktober 2019 23:47 schreef Renesite het volgende:
is er na de 5 dagen stilte, nu, een statement gekomen waaruit blijkt dat er niet geholpen mag worden? Is er een papier waaruit dit blijkt? Met utieraard daarbij de uitkomst van onderzoek(en)?
[..]
Nee, er werd enorm veel gespeculeerd en inhoudelijk had het geen zin om in die vijf dagen die geboden zijn door Bol.com door te gaan met diverse theorieën en het ophitsten van de situatie. Dan is het even stilleggen in mijn/onze optiek beter.
Verzoek die informatie. Je bent een klant en je hebt recht op waar jij in een proces staat. Ik zou eerst de klachtenprocedure pakken. Ergens kan je nog verwachten dat de rechter dit gaat vragen waarom je dit niet hebt gedaan mocht je gelijk naar de rechtbank stappen.quote:Op donderdag 10 oktober 2019 23:53 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Nou, de eerste medewerker zei me afgelopen maandag ik heb in mijn schermpje staan dat ik u niet verder mag helpen. Ik moet bij deze ook de verbinding verbreken van het hoofdkantoor. Sindsdien wordt dit door iedere medewerker herhaalt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |