ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. MTL, Sloopt wel eens echte treintjes FredvZ Eeuwig chagrijnige forens Maegrim Grote Pimpelwasser Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
De Houtrakpolder lijkt mij uitgesloten. Er is recentelijk een spoed-aanbesteding gedaan om het materieel wat nu op dit terrein staat, gesloopt te krijgen. Dit, omdat er in December een grote lichting DDAR terzijde gaat, met als bestemming de Houtrakpolder.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Rijdagen zijn afgelopen, stal ze tussen Dieren en Eerbeek ofzo. Dan maar graffity. Arnhem Goederen is ook ruimte zat, er zijn diverse spooraansluitingen bij bedrijven niet in gebruik, Zwolle is per 5 oktober bruikbaar en te zien aan de hoeveelheid spoor nog lang niet vol en er is anders nog wel ruimte voor nog meer dan genoeg opstelsporen wat ook binnen notime gerealiseerd zou kunnen zijn want niet alles wat weggehaald is, is teruggelegd, in Deventer is denk ik ook nog wel een spoor of 2 beschikbaar op een redelijk makkelijk te bewaken terrein.
Hoe doen de Britten dat eigenlijk? Worden alle treinen op het eiland gebouwd (of gemonteerd uit prefab) of komen ze ook in hun geheel per boot over vanuit Europa? Neem aan dat nieuw materieel niet door de tunnel gesleept wordt.
Dat verschilt per fabrikant, Alstom, Bombardier en Hitachi hebben fabrieken op het eiland; andere treinen komen per boot (bijvoorbeeld van CAF uit Spanje) of door de tunnel zoals die van Stadler.
De Desiro Cities van Thameslink zijn allemaal via de Kanaaltunnel afgeleverd. Dat is geen enkel probleem, een Britse trein past volledig binnen het Europese profiel van vrije ruimte.
Op de kaart zie je dat de spoorlijn een enorme omweg maakt tussen die twee plaatsen. Wellicht is een rechtstreekse bus sneller en krijg je die daarom als resultaat.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op donderdag 26 september 2019 15:24 schreef JDude het volgende: Op de kaart zie je dat de spoorlijn een enorme omweg maakt tussen die twee plaatsen. Wellicht is een rechtstreekse bus sneller en krijg je die daarom als resultaat.
Ik lees overal dat als je colmar-freiburg wilt bereizen dat je dan met de bus naar breisach moet en met de trein verder naar freiburg. Er schijnt een apart tarief te zijn.
DB heeft aanbesteding gepubliceerd voor 90 hogesnelheidstreinen voor 300 km/h, 200 meter lang en in te zetten vanaf december 2022. Ohja, en moet inzetbaar zijn met de Velaro D BR407 (dus goh welk materieel zal dat worden?) De eerste lichting bestaat waarschijnlijk uit 30 stellen die nodig zijn om reizigersgroei als gevolg van de lagere BTW op treinreizen.
Foutje bij Zuidhorn gisteren. Sneltrein van Groningen naar Leeuwarden te laat, waarna er besloten werd om de stoptrein naar Groningen bij Grijpskerk door te sturen naar Zuidhorn. Het doorrijspoor voor de sneltrein werd niet aangepast van 2 naar 1, wat resulteerde in twee stoptreinen voor de rooie aan beide zijden van het station en de sneltrein die niet verder kon langs het perron.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De steward is in Buitenpost ingestapt en besloot om vragen van reizigers te beantwoorden. “Ik heb voor u gebeld met de treindienstleiding en ze laten de trein naar Harlingen Haven even wachten zodat u mee kunt” bron
Toen de Noordelijke Nevenlijnen werden aanbesteed schreeuwden de noordelingen moord en brand dat de dienstverlening veel minder zou worden als de NS zou stoppen met het rijden van de treinen.
Maar ze hebben nu een niveau dienstverlening dat ongekend is voor de NS: • Meereizend personeel dat mensen te woord wil staan • Meereizend personeel dat überhaupt beschikt over nuttige informatie • Aansluitende treinen die even wachten op vertraagde reizigers
Kunnen we Arriva niet ook in de rest van het land de treinen laten rijden voor zover ze dat nog niet doen?
DB heeft aanbesteding gepubliceerd voor 90 hogesnelheidstreinen voor 300 km/h, 200 meter lang en in te zetten vanaf december 2022. Ohja, en moet inzetbaar zijn met de Velaro D BR407 (dus goh welk materieel zal dat worden?) De eerste lichting bestaat waarschijnlijk uit 30 stellen die nodig zijn om reizigersgroei als gevolg van de lagere BTW op treinreizen.
Wek je nu de suggestie dat alleen Siemens treinen met de Velaro kunnen koppelen? 😜
Foutje bij Zuidhorn gisteren. Sneltrein van Groningen naar Leeuwarden te laat, waarna er besloten werd om de stoptrein naar Groningen bij Grijpskerk door te sturen naar Zuidhorn. Het doorrijspoor voor de sneltrein werd niet aangepast van 2 naar 1, wat resulteerde in twee stoptreinen voor de rooie aan beide zijden van het station en de sneltrein die niet verder kon langs het perron.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik snap hem even niet, de trein uit Grijpskerk kan toch langs spoor 2 worden gezet, waardoor de sneltrein door kan naar Grijpskerk? Wat zie ik over het hoofd
Toen de Noordelijke Nevenlijnen werden aanbesteed schreeuwden de noordelingen moord en brand dat de dienstverlening veel minder zou worden als de NS zou stoppen met het rijden van de treinen.
Dit schreeuwt om een bron.
quote:
Maar ze hebben nu een niveau dienstverlening dat ongekend is voor de NS: • Meereizend personeel dat mensen te woord wil staan • Meereizend personeel dat überhaupt beschikt over nuttige informatie • Aansluitende treinen die even wachten op vertraagde reizigers
Ja, want je kan echt niet een uur lang zonder volwassen schoolmeester in je omgeving. Stel je voor dat je je reet moet afvegen "Conducteur!!!??? Ik ben klaahaaaar!!!" en dan blijft het stil. Vandaar die poeplucht natuurlijk!
Ik snap hem even niet, de trein uit Grijpskerk kan toch langs spoor 2 worden gezet, waardoor de sneltrein door kan naar Grijpskerk? Wat zie ik over het hoofd
Wek je nu de suggestie dat alleen Siemens treinen met de Velaro kunnen koppelen? 😜
Oh, alleen maar koppelen met ander materieel zal geen probleem zijn... Maar dat - ik noem maar iets - een Talgo materieel aanbiedt dat gecombineerd met de Velaro ingezet kan worden is weliswaar niet volledig uitgesloten maar ook niet waarschijnlijk.
Ja, want je kan echt niet een uur lang zonder volwassen schoolmeester in je omgeving. Stel je voor dat je je reet moet afvegen "Conducteur!!!??? Ik ben klaahaaaar!!!" en dan blijft het stil. Vandaar die poeplucht natuurlijk!
Dat is wel de redenatie van de 2e kamer die geen treinen wil zonder hoofdconducteur denk ik.
De NS houdt vast aan de conducteur onder het mom van "dan kunnen we betere service leveren", maar doorgaans weten conducteurs nog minder dan de NS app en is het reizigers helpen door een aansluitende trein even te laten wachten helemaal uit den boze.
Dat is wel de redenatie van de 2e kamer die geen treinen wil zonder hoofdconducteur denk ik.
De NS houdt vast aan de conducteur onder het mom van "dan kunnen we betere service leveren", maar doorgaans weten conducteurs nog minder dan de NS app en is het reizigers helpen door een aansluitende trein even te laten wachten helemaal uit den boze.
En je weet dat diezelfde regering de NS afrekent op de prestaties qua punctualiteit? Dus ja, een aansluitende trein even te laten wachten is -doorgaans- uit den boze. Wat overigens niet zegt dat het nooit kan en ook eveneens niet zegt dat het nooit gebeurt.
Ik snap hem even niet, de trein uit Grijpskerk kan toch langs spoor 2 worden gezet, waardoor de sneltrein door kan naar Grijpskerk? Wat zie ik over het hoofd
niets, want dat was ook mijn gedachte. Niet ideaal qua huidig spoorgebruik, maar het kan. Instappers moeten dan nog wel even van perron wisselen.
Ik weet allen niet hoe het zit met het inleggen van de rijwegen als er stellen aan beide zijden voor de rooie staan.
"Aan de reiziger in treinstel 4040, die zijn fiets heeft vastgemaakt aan de gele stang van de deur, ik verzoek u vriendelijk deze los te maken. Dit is niet erg handig want zojuist zat uw fiets tussen de deur. Ik herhaal [...]"..
Most people keep their brains Between their legs (Don't you find ?)
Op vrijdag 27 september 2019 19:18 schreef Eix het volgende: "Aan de reiziger in treinstel 4040, die zijn fiets heeft vastgemaakt aan de gele stang van de deur, ik verzoek u vriendelijk deze los te maken. Dit is niet erg handig want zojuist zat uw fiets tussen de deur. Ik herhaal [...]"..
Dat is wel de redenatie van de 2e kamer die geen treinen wil zonder hoofdconducteur denk ik.
De NS houdt vast aan de conducteur onder het mom van "dan kunnen we betere service leveren", maar doorgaans weten conducteurs nog minder dan de NS app en is het reizigers helpen door een aansluitende trein even te laten wachten helemaal uit den boze.
Lol wat een gelul. Ik vraag om een bron vanwege een gigantisch generaliserende uitspraak over noorderlingen en je komt met een heel klein en onbelangrijk groepje idioten en een vakbond uit Utrecht. Ja. Noorderlingen.
Oh is dat de reden dat ns eraan vast houdt? Nou je bent wel echt extreem goed op de hoogte zeg. Poepoe.
Lol wat een gelul. Ik vraag om een bron vanwege een gigantisch generaliserende uitspraak over noorderlingen en je komt met een heel klein en onbelangrijk groepje idioten en een vakbond uit Utrecht. Ja. Noorderlingen.
Oh is dat de reden dat ns eraan vast houdt? Nou je bent wel echt extreem goed op de hoogte zeg. Poepoe.
Sorry, ik wist niet dat ik op Somda aan het posten was.
Sorry, ik wist niet dat ik op Somda aan het posten was.
Het heeft geen fuck met Somda te maken, als één roodharige je tas jat sluit je niet alle roodharigen op, ook al hebben ze geen ziel. Het is overbodig en vertekent de realiteit. Volgens mij was de bevolking vrij ongeinteresseerd over de verandering namelijk, ik kwam in die tijd heel erg veel in Heerenveen, Leeuwarden en Groningen en hoorde er nooit echt geklaag over. Daadwerkelijk fake news dus.
De Hoekse Lijn,de nieuwe metrolijn tussen Hoek van Holland en Schiedam,is klaar en gaat vandaag open.De ombouw van de oude spoorlijn begon in april 2017 en zou vijf maanden duren,maar het project liep aanzienlijke vertraging op en de openingsdatum verschoof zes keer.
Het project werd een hoofdpijndossier voor Rotterdam en kostte D66-wethouder Langenberg de kop.Oorzaken voor de vertraging waren een slechte planning en terugkerende softwareproblemen.
De kosten zijn opgelopen van de begrote 370 miljoen naar zeker 460 miljoen euro.De verwachting is dat het aantal reizigers op de lijn met 40% groeit.
Nadat de jaarlijkse rit vorig jaar niet door kon gaan organiseerde Westfalendampf dit jaar opnieuw een rit naar Amsterdam. Met een vertrek om 4.36u uit Hamm en een terugkomst om 0.36u een behoorlijk lange rit, die in Duitsland werd afgelegd achter e-loc 110 278 van Centralbahn. In Bad Bentheim werd de tractie gewisseld voor de beide 23'ers van de VSM. Met de 23 071 voorop en de 23 076 als tweede loc komt de trein hier onder nummer 13400 met een vertraging van ongeveer een kwartier over de onderdoorgang Lossersedijk bij De Lutte op weg naar Amsterdam Centraal.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
De trein is helemaal uitverkocht ja, er is zelfs nog een extra rijtuig bij gekomen dat ook helemaal vol is gekomen.
De twee locs zullen voor de leuk zijn, al was een trein van 14 rijtuigen natuurlijk ook niet gebruikelijk voor een sneltrein in de jaren '50, dus het zal ook wel deels gewoon nodig zijn.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zaterdag 28 september 2019 14:00 schreef Dr_Flash het volgende: welnee man. Gebruikelijk of niet, ons land is zo vlak als een spiegeltje. 1 stoomloc kan makkelijk 14 bakken lucht trekken.
Maximaal 600 ton lees ik. Een rijtuig weegt al 35-40 ton. Zet daar per rijtuig (12 coupés x 6 personen) 72 Duitsers à 80 kilo bij, dan kom je met 14 rijtuigen toch al snel op die 600 ton.
En dan staat er nog niet eens bij hoe lang het duurt tot ie op snelheid is. Dat is natuurlijk op een druk spoorwegnet ook nog van belang.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Dat vind ik een vergelijkbaar nietig antwoord eigenlijk. "Mag niet." Waarom niet? "Daarom niet. Omdat papa het zegt."
Heeft het te maken met veilige remafstand? Slijtage aan de rails? Of is het ivm lucht- en rolweerstand gewoon de maximale snelheid die de trein met dat vermogen kan ontwikkelen?
Ik ben trouwens in de gewichtsberekening nog iets heel belangrijks vergeten: per coupé gaat er natuurlijk ook nog minstens een krat bier door. Dat is toch nog weer 15 kilo per krat, met laten we zeggen 15 kratten per rijtuig. Dat is met 14 rijtuigen toch ook nog weer even dik 3 ton
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
In de jaren '50 waren locs als de 1100 een ontzettende verbetering door het grote vermogen (voor die tijd). Reken maar dat een grote stomer minder vermogen had dan zo'n loc. Verzin er dan bij dat bijvoorbeeld een VIRM-zesje al een fors hoger vermogen dan een 1100 heeft en het sommetje is compleet. Je kan er wel meer dan 600 ton achter hangen maar dan moet je niet verwachten dat het allemaal snel gaat.
Op zaterdag 28 september 2019 14:38 schreef dennistd het volgende: Ik ben trouwens in de gewichtsberekening nog iets heel belangrijks vergeten: per coupé gaat er natuurlijk ook nog minstens een krat bier door. Dat is toch nog weer 15 kilo per krat, met laten we zeggen 15 kratten per rijtuig. Dat is met 14 rijtuigen toch ook nog weer even dik 3 ton
Op zaterdag 28 september 2019 14:38 schreef dennistd het volgende: Ik ben trouwens in de gewichtsberekening nog iets heel belangrijks vergeten: per coupé gaat er natuurlijk ook nog minstens een krat bier door. Dat is toch nog weer 15 kilo per krat, met laten we zeggen 15 kratten per rijtuig. Dat is met 14 rijtuigen toch ook nog weer even dik 3 ton
Op zaterdag 28 september 2019 14:38 schreef dennistd het volgende: Ik ben trouwens in de gewichtsberekening nog iets heel belangrijks vergeten: per coupé gaat er natuurlijk ook nog minstens een krat bier door. Dat is toch nog weer 15 kilo per krat, met laten we zeggen 15 kratten per rijtuig. Dat is met 14 rijtuigen toch ook nog weer even dik 3 ton
80kg is ook wel aan de magere kant voor een Duitser
En je vergeet de 85 ton van de extra loc in opzending.
Zitten hier toevallig mensen met Traject Vrij waarbij ook opeens geen prijzen meer worden getoond in de Mijn NS reishistorie? Harry van de klantenservice komt niet verder dan het #FakeNews dat de prijzen überhaupt nooit getoond zouden zijn in de reishistorie.
Nog een plaatje: een metro naar Hoek van Holland Haven arriveert op het volledig verbouwde Vlaardingen West.
Dit station heeft drie sporen, in de toekomst gaat metrolijn A keren op het middenspoor. De spoornummering is een beetje vreemd: het spoor richting HvH is spoor 1, het spoor direct ernaast is spoor 4, en het spoor waar de treinen uit HvH aankomen is spoor 2. 🤨
Is het niet de bedoeling dat daar straks weer metro's rijden? En dan mogelijk naar een nieuw te bouwen metrostation dat zo'n beetje op het strand ligt in plaats van nog deze 15 minuten lopen.
Wordt nog een duur geintje, de metro komt tussen het oude en het nieuwe station HvH Strand enkelspoor in een tunnelbak te liggen. Zowel vanwege geluidswering als voor het Natura2000 gebied aldaar, al vind ik de laatste reden nogal belachelijk gezien alle zooi die daar al ik de duinen gebouwd is
Op zaterdag 28 september 2019 20:19 schreef James1988 het volgende: Nee, het oude HvH Strand komt niet terug. Dat de perrons er nog liggen verbaasde me, toen Geerdijk dicht ging werd meteen alles opgeruimd.
Ligt kennelijk niet in de weg.
Leeuwarden Achter de Hoven is inmiddels ook opgeruimd
Bij de start van de ombouw (1 april 2017) is het huidige station Hoek van Holland Strand komen te vervallen. Het nieuwe station Strand is onderdeel van de verlenging dat na de ombouw wordt gerealiseerd. Zolang het nieuwe station niet klaar is, doet tijdelijk metrostation Hoek van Holland Haven dienst als eindstation. Dit station wordt gerealiseerd ter plaatse van het oude stationsgebouw bij de Stena Line.
Ik zei ook 'het oude HvH Strand'. Er komt zekersteweten een nieuw station.
Wanneer is nog een beetje onduidelijk. De ene bron zegt 'medio 2021', de andere zegt '2022' en weer een ander zegt 'strandseizoen 2022'.
De vergunningen zijn rond, al vraag ik me af of dat stikstofverhaal/PAS-uitspraak nog roet in het eten kan gooien? De nieuwe lijn gaat dwars door een Natura2000-gebied.
Hoek van Holland Strand Overigens is de lijn nog niet helemaal klaar. In Hoek van Holland wordt nu alleen station Haven in gebruik genomen. De lijn wordt in de badplaats doorgetrokken tot aan het strand. Dat is pas klaar in het strandseizoen van 2022. Unck benadrukt dat het doortrekken van de metro ingewikkeld is. Zo zijn de duinen een beschermd natuurgebied. De benodigde vergunningen zijn er inmiddels allemaal.
Op zaterdag 28 september 2019 21:13 schreef James1988 het volgende: De vergunningen zijn rond, al vraag ik me af of dat stikstofverhaal/PAS-uitspraak nog roet in het eten kan gooien? De nieuwe lijn gaat dwars door een Natura2000-gebied.
Gaan ze dat laatste stuk op diesel rijden dan?
Of is alleen de uitstoot van de KROLs voor de aanbouw al te veel?
Of is alleen de uitstoot van de KROLs voor de aanbouw al te veel?
Nou ja, als je verhalen hoort dat het krijgen van een vergunning voor het verbouwen van een keuken al wordt geweigerd ivm die stikstofuispraak, denk ik dat een paar kilometer aan spoor bouwen in Natura2000-gebied niet zomaar wordt toegekend.
Nou ja, als je verhalen hoort dat het krijgen van een vergunning voor het verbouwen van een keuken al wordt geweigerd ivm die stikstofuispraak, denk ik dat een paar kilometer aan spoor bouwen in Natura2000-gebied niet zomaar wordt toegekend.
Dat gaat om een uitbouw, niet alleen om een keuken.
Nou ja, als je verhalen hoort dat het krijgen van een vergunning voor het verbouwen van een keuken al wordt geweigerd ivm die stikstofuispraak, denk ik dat een paar kilometer aan spoor bouwen in Natura2000-gebied niet zomaar wordt toegekend.
"maar oh jee, de Formule 1 mag niet de dupe worden van de stikstofuitspraak"
Op zaterdag 28 september 2019 20:19 schreef James1988 het volgende: Nee, het oude HvH Strand komt niet terug. Dat de perrons er nog liggen verbaasde me, toen Geerdijk dicht ging werd meteen alles opgeruimd.
Ze kwamen ergens geld tekort geloof ik, bezuinigingen he
Op zaterdag 28 september 2019 23:27 schreef derLudolf het volgende: Gaat er vanuit het Ruhrgebiet geen EC of EN meer naar Praag? Zie alleen een bus vanuit Frankfurt am Main
Nee, helaas enkel een EC vanuit Hamburg/Berlijn en ALEX vanuit München. Nachttreinen naar Praag komen alleen vanuit het oosten, met uitzondering van die uit Zürich. Goedkoopste route is overigens zeer waarschijnlijk via Cheb
Nee, helaas enkel een EC vanuit Hamburg/Berlijn en ALEX vanuit München. Nachttreinen naar Praag komen alleen vanuit het oosten, met uitzondering van die uit Zürich. Goedkoopste route is overigens zeer waarschijnlijk via Cheb
Ik dacht dat die EN vanuit NL nu ergens vanuit het Ruhrgebiet vertrok en dat je vanuit NL met een ICE aansluiting hebt.
De snelste optie is nu naar Frankfurt aM en vanaf daar met een bus
Ik dacht dat die EN vanuit NL nu ergens vanuit het Ruhrgebiet vertrok en dat je vanuit NL met een ICE aansluiting hebt.
De snelste optie is nu naar Frankfurt aM en vanaf daar met een bus
DB heeft alle nachtverbindingen zo'n beetje de deur uitgedaan en ÖBB heeft niet alle verbindingen direct weer ingesteld maar ik hoor af en toe over plannen die ambitieuzer zijn dan wat er op het hoogtepunt van DB ooit gereden heeft.
DB heeft alle nachtverbindingen zo'n beetje de deur uitgedaan en ÖBB heeft niet alle verbindingen direct weer ingesteld maar ik hoor af en toe over plannen die ambitieuzer zijn dan wat er op het hoogtepunt van DB ooit gereden heeft.
Aha, dacht dat ÖBB alles had overgenomen.
Maar ja, eigenlijk zouden de landen daar werk van moeten maken met alle klimaat maatregelen.
Nee, helaas enkel een EC vanuit Hamburg/Berlijn en ALEX vanuit München. Nachttreinen naar Praag komen alleen vanuit het oosten, met uitzondering van die uit Zürich. Goedkoopste route is overigens zeer waarschijnlijk via Cheb
Beide mag ook. HSL zijn meestal vrij stevig geprijsd.
Vliegprijzen worden vertekend omdat er bakken met subsidie op zit. Aangezien de vervuiler simpelweg overal voor moet gaan betalen, moet de prijs van vervoer drastisch omhoog in het algemeen.
Vliegprijzen worden vertekend omdat er bakken met subsidie op zit. Aangezien de vervuiler simpelweg overal voor moet gaan betalen, moet de prijs van vervoer drastisch omhoog in het algemeen.
Vliegprijzen worden vertekend omdat er bakken met subsidie op zit. Aangezien de vervuiler simpelweg overal voor moet gaan betalen, moet de prijs van vervoer drastisch omhoog in het algemeen.
Als ze de vliegprijzen omhoog gooien gaan politici veel vriendjes van vroeger dwars zitten. Milieu is belangrijk, maar tot op zekere hoogte hè
Als ze de vliegprijzen omhoog gooien gaan politici veel vriendjes van vroeger dwars zitten. Milieu is belangrijk, maar tot op zekere hoogte hè
Ja, dat is alleen niet zo lang meer vol te houden. Het zal moeten. Liever dat dan m'n belastinggeld naar een 67 hoge muur om te voorkomen dat het hele land onder water komt te staan.
Het is wel duidelijk wat jij liever hebt, of ik, maar wij hebben daar geen beslissing in. En een kabinet zit er ook maar voor 4 jaar max. Iedereen kan wel de mond vol hebben over de toekomst, maar hun eigen termijn is toch het belangrijkste.
Als ze de vliegprijzen omhoog gooien gaan politici veel vriendjes van vroeger dwars zitten. Milieu is belangrijk, maar tot op zekere hoogte hè
Als er maar lang genoeg druk op komt kunnen aanpassingen opeens wel afgedwongen worden. Zie de gaswinning in Groningen. Plots kan het wel afgebouwd worden.
De aardbevingen zullen nog wel enige tijd doorgaan nadat de winning gestopt is.
Op zondag 29 september 2019 12:58 schreef Dr_Flash het volgende: Het is wel duidelijk wat jij liever hebt, of ik, maar wij hebben daar geen beslissing in. En een kabinet zit er ook maar voor 4 jaar max. Iedereen kan wel de mond vol hebben over de toekomst, maar hun eigen termijn is toch het belangrijkste.
Klopt, maar we hebben wel invloed. Ik denk dat het nog kan dus ik zal er alles aan blijven doen. Als de publieke opinie verwordt tot "het is te laat" of zelfs maar "we hoeven er niet zoveel aan te doen, valt wel mee", dan zijn de gevolgen niet te overzien. Dus zo vandaar.
DUBAI - Een gloednieuw station voor hogesnelheidstreinen in de kuststad Jeddah in Saudi-Arabië is zondag door een brand gedeeltelijk in de as gelegd. Minstens vijf mensen raakten gewond, zeiden de autoriteiten.
Pluimen van zwarte rook rezen nog steeds op vanaf het dak van het station vier uur nadat de brand aan het begin van de middag was uitgebroken. De brandweer bestreed het vuur met behulp van steun uit de lucht. Volgens televisiestation Al-Ekhbariya was de brand op meerdere plekken in het station onder controle. De vijf gewonden werden naar het ziekenhuis vervoerd. Zestien medische teams waren ter plekke aan het werk.
De Haramain-spoorlijn met een lengte van 450 kilometer verbindt de twee heiligste steden in de islam, Mekka en Medina, met de stad Jeddah aan de Rode Zee. Het treinstation werd geopend eind 2018 en kostte omgerekend 6,7 miljard euro. Het bouwwerk maakt deel uit van pogingen om de inkomsten uit toerisme te verhogen. Het land probeert zijn afhankelijkheid van de olie-export op die manier te verminderen.
Liefhebbers van Werkmeuk: Er is een sleepje van Volkerrail op weg naar het oosten. Geen idee of ze naar Zutphen of Almelo gaan trouwens. Maar locje Tim, dan 2 kraantjes, een container, een verblijfwagen en de Obelix achterop. Kijk maar
Daar reed inderdaad niks... Er was een uitje van een ander forum in Amsterdam, maar daar kon ik niet om 10u zijn. Gelukkig was het kut weer dus zo erg was het niet.
Op zaterdag 28 september 2019 17:39 schreef Kansenjongere het volgende: Zitten hier toevallig mensen met Traject Vrij waarbij ook opeens geen prijzen meer worden getoond in de Mijn NS reishistorie? Harry van de klantenservice komt niet verder dan het #FakeNews dat de prijzen überhaupt nooit getoond zouden zijn in de reishistorie.
Meer klachten hier over op de NS Community https://community.ns.nl/m(...)rie-60468#post412798 Zet anders even jouw klacht daar ook neer, misschien dat er met meer klachten eens wat aangedaan wordt anders dan te zeggen dat je geduld moet hebben.
In de loop der jaren is het metronetwerk van de RET steeds verder uitgebreid. In de toekomst wil het vervoersbedrijf gesteund door de gemeente, opdrachtgever MRDH en de Mobiliteitsalliantie ook andere nieuwe verbindingen realiseren: één door Rotterdam Zuid en één op het spoor tussen Dordrecht en Den Haag. Daarnaast pleit het bedrijf voor automatisering van het metronetwerk, om de frequentie te kunnen verhogen. De uitbreidingen zijn nodig om de toenemende vraag vanwege verstedelijking in goede banen te leiden en stad en regio leefbaar te houden.
Daardoor zou het netwerk er zo uit kunnen komen te zien (bron):
Afgaande op dit kaartje zouden sprinters op de route Den Haag - Dordrecht worden vervangen door metro's, komen er een paar stations bij (en wordt Rotterdam Zuid verplaatst)? Wat levert dat precies op?
Geen kruisend verkeer voor IC's te The Hague Dutch Rail, hogere frequenties op de metrosporen (hogere reistijd door lagere snelheid?), tariefintegratie en zeggenschap over dienstregeling zonder afhankelijk te zijn van sporen 200km verderop
Independent Rail Partner is te Nijmegen aan het rangeren met DM'90. Volgens berichten op Somda zouden de treinstellen, die eigenlijk naar Roemenië zouden gaan, nu zo snel mogelijk verplaatst gaan worden naar de Houtrakpolder.
De Muller Tanzzug (Müller-Partytour nach Egmond aan Zee) heeft afgelopen weekend weer gereden, en zal komend weekend opnieuw rijden tussen Munster en Alkmaar.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Meer klachten hier over op de NS Community https://community.ns.nl/m(...)rie-60468#post412798 Zet anders even jouw klacht daar ook neer, misschien dat er met meer klachten eens wat aangedaan wordt anders dan te zeggen dat je geduld moet hebben.
Bedankt, dan is het dus inderdaad een grotere bug bij NS, die ze helaas ook daar ontkennen. Mijn accounts houden het nooit lang uit op het NS-forum. Ik heb er altijd moeite mee als ik word voorgelogen en de klantenservicemedewerkers hebben er vaak moeite mee als je ze erop wijst dat ze onzin verkondigen.
Independent Rail Partner is te Nijmegen aan het rangeren met DM'90. Volgens berichten op Somda zouden de treinstellen, die eigenlijk naar Roemenië zouden gaan, nu zo snel mogelijk verplaatst gaan worden naar de Houtrakpolder.
Op maandag 30 september 2019 21:38 schreef Peterselieman het volgende: Gestrand op de stroomloze brug in Alkmaar en naar het station geduwd. Is wel handig dat daar een steunpunt van het onderhoud zit.
Met beide stroomafnemers onder het stroomloze deel?
Op maandag 30 september 2019 21:58 schreef derLudolf het volgende: Rolweerstand van staal op staal is 0,0010. Zesje weegt 350 ton. Oftewel 350kg wat je in beweging moet krijgen.
Dankjewel. Dat klinkt haalbaar met wat grote sterke kerels.
Op maandag 30 september 2019 21:58 schreef derLudolf het volgende: Rolweerstand van staal op staal is 0,0010. Zesje weegt 350 ton. Oftewel 350kg wat je in beweging moet krijgen.
Das wel alleen als er dus geen vierkante wielen zijn!
Op maandag 30 september 2019 17:46 schreef b2py het volgende: Geen kruisend verkeer voor IC's te The Hague Dutch Rail, hogere frequenties op de metrosporen (hogere reistijd door lagere snelheid?), tariefintegratie en zeggenschap over dienstregeling zonder afhankelijk te zijn van sporen 200km verderop
Je kan hetzelfde bereiken met afgescheiden sprintersporen. Wat voegt het inzetten van smallere voertuigen met een lagere bovenleidingsspanning toe aan deze opsomming? (Hoge snelheden haal je nauwelijks meer met zo veel extra tussenstops, voor de reistijd zal het weinig uitmaken.)
Het grootste issue is de inpassing op het tunneltraject in Rotterdam. Er is nu de werkwijze dat goederentreinen als veilig worden beschouwd als ze het tunnelspoor van begin tot eind voor zichzelf hebben. Daardoor zitten de buitenste sporen nu al vol met alleen de HSL-treinen en de goederentreinen. De binnenste sporen wikkelen de reizigerstreinen van de oude lijn af. Twee sporen vrijspelen om met metrootjes te spelen levert nogal wat capaciteitsissues op.
Vorige maand had ik een mailtje ontvangen dat ik een uitcheck verkeerd had gedaan en dat er automatische correctie zou plaatsvinden. Volgens NS was ik naar Almere gereisd ipv Lelystad. Dat klopt volgens mij, en volgens mijn reishistorie ook, maar nu heb ik Lelijkstad-Almere dus twee keer in m'n overzicht, eentje met instaptarief en eentje zonder.
Toen ik telefonisch contact met NS opnam zou het allemaal automatisch geregeld worden en ik hoefde me nergens zorgen over te maken.
Op dinsdag 1 oktober 2019 10:20 schreef Mr_Klaasje het volgende: Het grootste issue is de inpassing op het tunneltraject in Rotterdam. Er is nu de werkwijze dat goederentreinen als veilig worden beschouwd als ze het tunnelspoor van begin tot eind voor zichzelf hebben. Daardoor zitten de buitenste sporen nu al vol met alleen de HSL-treinen en de goederentreinen. De binnenste sporen wikkelen de reizigerstreinen van de oude lijn af. Twee sporen vrijspelen om met metrootjes te spelen levert nogal wat capaciteitsissues op.
Welke cargo gaat er eigenlijk door de tunnel? Richting Gouda/Weeps?
Richting Oldenzaal grens en Noord Nederland inderdaad. In theorie kan die eerste groep ook via Elst en kopmaken op Deventer Goederen.. in de praktijk duurt dat langer en kost het meer moeite.
Op dinsdag 1 oktober 2019 18:34 schreef b2py het volgende: Ik snap de wens van de RET wel hoor, waarom hebben ze problemen in het stadstedelijke vervoer vanwege issues in Deventer..
Uiteindelijk gaat de Hoekse Lijn in de spits op sommige stukken twaalf keer per uur rijden. Tot 2017 maakten zestienduizend reizigers dagelijks gebruik van de trein. Na een periode van "gewenning" moet dat aantal met 40 procent (tot ruim 22.000 reizigers per dag) zijn gestegen, aldus Unck.
Is er al eens iemand recentelijk van of naar Brussel-Luchthaven gereisd? Hoe ligt het station tov de aankomsthal? Staan er genoeg automaten? Kun je daar ook kaartjes naar Roosendaal of Breda uit halen?
Op woensdag 2 oktober 2019 10:35 schreef Dr_Flash het volgende: Is er al eens iemand recentelijk van of naar Brussel-Luchthaven gereisd? Hoe ligt het station tov de aankomsthal? Staan er genoeg automaten? Kun je daar ook kaartjes naar Roosendaal of Breda uit halen?
Kaartjes naar Roosendaal sowieso. Breda kun je niet uit Belgische automaten halen, daarvoor zul je langs het loket moeten. Ik zou aanraden om online een ticket te kopen en via je telefoon te scannen, want die NMBS tickets kun je gewoon op je telefoon laten zien en scannen.
Dinner Train maakt doorstart ’s-Hertogenbosch, 1 oktober 2019
Train Charter Events B.V. heeft overeenstemming bereikt met de curator over een doorstart van Dinner Train die op 6 augustus failliet ging.
Voor het faillissement vertrok de Dinner Train vanuit 37 verschillende steden om haar gasten een 4-gangen menu aan te bieden in samenwerking met een aantal vaste horeca partners.
Op dit moment staan er weer 15 verschillende steden gepland als vertrekpunt. De uitgangspunten van het concept blijven onveranderd. Een rondrit begeleid door een diner. Wel is er gesleuteld aan een aantal aspecten zoals onder andere service, inhoud van het menu en het aantal ritten dat per week gereden gaan worden.
Met de nieuwe eigenaar is een overeenkomst gesloten over alle voorraden, inventaris, intellectueel eigendom en een groot deel van de lopende contracten.
Tim Beltz, bestuurder van Train Charter Events B.V.: “De overname van Dinner Train is een mooie nieuwe stap. Met de aangebrachte wijzigingen aan het concept voorzie ik een verbetering van het concept wat in de basis al erg aantrekkelijk was. Wij hopen dan ook weer veel nieuwe gasten te mogen verwelkomen voor een unieke beleving.“
De doorstart van Dinner Train is niet alleen goed nieuws voor het personeel maar natuurlijk ook voor de consumenten die reeds een ticket of cadeaubon hebben gekocht. Met ingang van vandaag kunnen gasten bij de nieuwe eigenaar hun tickets gebruiken om opnieuw een boekingscode te ontvangen tegen een minimale vergoeding.
Voor meer informatie over de nieuwe planning en de manier waarop de tickets ingewisseld kunnen worden kunt u een e-mail sturen naar: backontrack@dinnertrain.eu
Another condition is the possibility to couple the new units with existing Class 407 ICE high-speed units to operate as one train. (...) Interested companies shall submit their bids by 18 Oct 2019.
Op woensdag 2 oktober 2019 13:54 schreef dennistd het volgende: Zo te zien maken veel Duitsers er een lang weekend (in Nederland) van omdat het morgen Tag der Deutschen Einheit is:
Je mag ook gewoon dag van de Duitse Eenheid schrijven hoor. Moffen waren ook alweer overbevolkt op de wegen naar de kust en bij iedere druppel het anker uit. Mafkezen.
Que pasa? Zelfde leverantievoorwaarden, 2022 in dienst, koppelbaar met 407. Was slechts een vraag he, 90 of 90+30. Sterker nog, 2 weken terug was een 'intention to tender 30 HST' en nu is de tender daadwerkelijk uitgevraagd met blijkbaar een ophoging van 60. Ook mogelijkheid tot 400 locomotieven trouwens: https://www.railjournal.c(...)-90-high-speed-emus/
Op woensdag 2 oktober 2019 18:05 schreef b2py het volgende: Que pasa? Zelfde leverantievoorwaarden, 2022 in dienst, koppelbaar met 407. Was slechts een vraag he, 90 of 90+30. Sterker nog, 2 weken terug was een 'intention to tender 30 HST' en nu is de tender daadwerkelijk uitgevraagd met blijkbaar een ophoging van 60. Ook mogelijkheid tot 400 locomotieven trouwens: https://www.railjournal.c(...)-90-high-speed-emus/
400 locs? Voor DB Cargo of blijven ze met getrokken materieel rijden?
Nu dus in Canada. Gister haalde ik een trein in, en kon ik hem verderop klikken. Vandaag ook weer een trein geklikt. 2 zelfs. Inmiddels al 4000km gereden, en amper halverwege in kilometers, maar de trip zelf zit nu op dag 10 van 42.
1 Oktober 2019 - Tijdens mijn roadtrip door Canada, passeerde ik op de Yellowhead Highway, oftewel Highway 16, deze lange keteltrein. Even verderop was een farmers driveway, en werd een pitstop gemaakt voor een foto. De trein bestond uit 102(!) ketelwagens, ik had het vermoeden lege van ruwe aardolie, gezien de kenmerken op de wagens.
2 Oktober 2019 - Vandaag ging de roadtrip door Canada van Yorkton naar Edmonton, een rit van bijna 900 kilometer. Even kilometers maken, want ik wil morgen (lees, Donderdag 3 oktober) in de Canadese Rockies arriveren. Een heel groot stuk van de route ligt de CP-line parallel aan Highway 16, ook wel de Yellowhead Highway genoemd. In die 900 kilometer moest ik alleen bij 3 steden even van de Highway af omdat die onderbroken is, maar verder knallen maar.. Toen ik bij Wynyard passeerde, zag ik net buiten het dorp een BNSF-loc met lange keteltrein stilstaan, en gezien er maar één loc voor zat even gekeerd. In Wynyard vertrokken deze 7 locs (5 in opzending) net vanaf een zijspoor, dus snel werd 8km verder gereden, maar na een uur nog geen trein. En deze was toch vertrokken, en BNSF stond te wachten (die had ook een draaiende motor en frontjes aan incl personeel). Teruggekeerd naar Wynyard, en daar waren deze 7 locs bezig met rangeren. Men had dus wagens, die over 7 sporen verdeeld stonden, herverdeeld op bestemming. Duidelijk, maar waarom BNSF tussendoor niet weg kon? Geen idee. Dat heet het Canadese treinsysteem, geen touw aan vast te knopen. Namelijk geen dienstregelingen. Hier waren ze net klaar met de eerste vertrekkende trein in de richting van Yorkton, maar in plaats van vertrekken duwden ze de trein naar het "doorgaande" spoor, en werd er naasst het CP-gebouw geparkeerd. Frontjes gingen uit en de machinist stapte af. Volgens een rangeerder die ik even aansprak, zou de trein hier nog minstens 5u staan wachten tot er "ruimte" was. BNSF bleef minstens dezelfde tijd staan. Tevreden na deze klik werd dus weer verder naar Edmonton vertrokken..
2 Oktober 2019 - Inmiddels alweer een eindje verder gereden, kwam van voren een goederentrein aangereden. Het zonnetje scheen, de trein goed voor de zon. Er werd verderop een U-turn gemaakt op de Highway (een 2-baansweg zonder middenberm), en even verderop kon de trein vastgelegd worden. Helaas een fotowolkje.. Maar dat mag de pret niet drukken. De trein heeft hier 148 (nee, geen grap!) wagens aan de haak...
Op donderdag 3 oktober 2019 05:59 schreef greavy het volgende: Nu dus in Canada. Gister haalde ik een trein in, en kon ik hem verderop klikken. Vandaag ook weer een trein geklikt. 2 zelfs. Inmiddels al 4000km gereden, en amper halverwege in kilometers, maar de trip zelf zit nu op dag 10 van 42.
[ afbeelding ] 1 Oktober 2019 - Tijdens mijn roadtrip door Canada, passeerde ik op de Yellowhead Highway, oftewel Highway 16, deze lange keteltrein. Even verderop was een farmers driveway, en werd een pitstop gemaakt voor een foto. De trein bestond uit 102(!) ketelwagens, ik had het vermoeden lege van ruwe aardolie, gezien de kenmerken op de wagens.
[ afbeelding ] 2 Oktober 2019 - Vandaag ging de roadtrip door Canada van Yorkton naar Edmonton, een rit van bijna 900 kilometer. Even kilometers maken, want ik wil morgen (lees, Donderdag 3 oktober) in de Canadese Rockies arriveren. Een heel groot stuk van de route ligt de CP-line parallel aan Highway 16, ook wel de Yellowhead Highway genoemd. In die 900 kilometer moest ik alleen bij 3 steden even van de Highway af omdat die onderbroken is, maar verder knallen maar.. Toen ik bij Wynyard passeerde, zag ik net buiten het dorp een BNSF-loc met lange keteltrein stilstaan, en gezien er maar één loc voor zat even gekeerd. In Wynyard vertrokken deze 7 locs (5 in opzending) net vanaf een zijspoor, dus snel werd 8km verder gereden, maar na een uur nog geen trein. En deze was toch vertrokken, en BNSF stond te wachten (die had ook een draaiende motor en frontjes aan incl personeel). Teruggekeerd naar Wynyard, en daar waren deze 7 locs bezig met rangeren. Men had dus wagens, die over 7 sporen verdeeld stonden, herverdeeld op bestemming. Duidelijk, maar waarom BNSF tussendoor niet weg kon? Geen idee. Dat heet het Canadese treinsysteem, geen touw aan vast te knopen. Namelijk geen dienstregelingen. Hier waren ze net klaar met de eerste vertrekkende trein in de richting van Yorkton, maar in plaats van vertrekken duwden ze de trein naar het "doorgaande" spoor, en werd er naasst het CP-gebouw geparkeerd. Frontjes gingen uit en de machinist stapte af. Volgens een rangeerder die ik even aansprak, zou de trein hier nog minstens 5u staan wachten tot er "ruimte" was. BNSF bleef minstens dezelfde tijd staan. Tevreden na deze klik werd dus weer verder naar Edmonton vertrokken..
[ afbeelding ] 2 Oktober 2019 - Inmiddels alweer een eindje verder gereden, kwam van voren een goederentrein aangereden. Het zonnetje scheen, de trein goed voor de zon. Er werd verderop een U-turn gemaakt op de Highway (een 2-baansweg zonder middenberm), en even verderop kon de trein vastgelegd worden. Helaas een fotowolkje.. Maar dat mag de pret niet drukken. De trein heeft hier 148 (nee, geen grap!) wagens aan de haak...
Logica. Vanaf station hoorn rond acht uur naar alkmaar Noord willen. Dan kun je kiezen om vijftig minuten te wachten op een sprinter, of vijf minuten op de intercity naar Maastricht om op Sloterdijk over te stappen op de intercity naar den helder. Je bent tien minuten later op noord, maar nog ruim op tijd voor de bus naar huis die om 1 over heel en 1 over half vertrekt.
Een keer raden wat ik gedaan heb
Klacht: sinds wanneer rijd die kutsprinter nog maar een keer per uur ipv gewoon elk half uur? Of ben ik blind en heb ik ergens iets van een gewijzigde dienstregeling gemist?
Nope, ben via Sloterdijk gegaan. Je denkt toch zeker niet dat ik vijftig minuten in de kou, in het donker ga zitten wachten als ik ook warm en droog in een trein kan zitten?
Wat ik zo snel kan vinden is de avondbediening van Hoorn-Heerhugowaard al jaren 1x per uur na acht uur.
Zo verbaas ik mij er ook nog steeds over dat je ma t/m za maarliefst vier keer per uur van Nijmegen naar Wijchen kan (of andersom)... maar op zondag slechts één keer.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
Nope, ben via Sloterdijk gegaan. Je denkt toch zeker niet dat ik vijftig minuten in de kou, in het donker ga zitten wachten als ik ook warm en droog in een trein kan zitten?
Je gaat toch niet voor je plezier door die tunnel heen?
Op donderdag 3 oktober 2019 21:09 schreef DJMO het volgende: Logica. Vanaf station hoorn rond acht uur naar alkmaar Noord willen. Dan kun je kiezen om vijftig minuten te wachten op een sprinter, of vijf minuten op de intercity naar Maastricht om op Sloterdijk over te stappen op de intercity naar den helder. Je bent tien minuten later op noord, maar nog ruim op tijd voor de bus naar huis die om 1 over heel en 1 over half vertrekt.
Een keer raden wat ik gedaan heb
Klacht: sinds wanneer rijd die kutsprinter nog maar een keer per uur ipv gewoon elk half uur? Of ben ik blind en heb ik ergens iets van een gewijzigde dienstregeling gemist?
Dan zal het er aan liggen dat ik nu voor het eerst sinds begin der tijden een avond dienstregeling te pakken had, normaal reis ik altijd rond half zeven terug, en dan gaat ie gewoon nog om het half uur. Mjah, eigen schuld verder, ik had de dienstregeling beter na moeten kijken, in plaats van te vertrouwen op m'n 'ervaring'
Je gaat toch niet voor je plezier door die tunnel heen?
huh? Welke tunnel? zodra ik instap focus ik me op m'n telefoon, om op m'n overstapstation of eindbestemming erachter te komen dat ik er uit moet om vervolgens gehaast m'n zooi bij elkaar te rapen en de trein uit te vluchten, dwars door de stroom instappers heen
huh? Welke tunnel? zodra ik instap focus ik me op m'n telefoon, om op m'n overstapstation of eindbestemming erachter te komen dat ik er uit moet om vervolgens gehaast m'n zooi bij elkaar te rapen en de trein uit te vluchten, dwars door de stroom instappers heen
oh, je bedoelt het voetgangerstunneltje ja, als het even kan mijd ik die overdag blijf ik gerust zitten tot schagen om vervolgens op de terugweg uit te stappen aan de kant van het busstation; 's avonds rond deze tijd neem ik dat risico liever niet meer
Op dinsdag 1 oktober 2019 18:09 schreef Mr_Klaasje het volgende: Richting Oldenzaal grens en Noord Nederland inderdaad. In theorie kan die eerste groep ook via Elst en kopmaken op Deventer Goederen.. in de praktijk duurt dat langer en kost het meer moeite.
In theorie wel. In de praktijk zit het stuk Nijmegen-Arnhem zo stampvol met treinen dat ik er overdag niet eens een leegmatrit met 140 km/h tussendoor krijg. Geen optie dus.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
Op vrijdag 4 oktober 2019 00:23 schreef Jappie_Sea het volgende: Ik vroeg me af, is er een of andere tool oid waarmee ik de afstand over het spoor kan bereken? alvast bedankt
Staat gewoon in de OP he.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
Dat had ik niet gezien inderdaad, stom. Echter nog steeds niet helemaal wat ik zoek. Het liefst iets voor heel europa, dat je aan de hand van een kaart je route kan uitstippelen. Kan me herinneren dat er hier ooit iets dergelijks is gedeeld
Dat had ik niet gezien inderdaad, stom. Echter nog steeds niet helemaal wat ik zoek. Het liefst iets voor heel europa, dat je aan de hand van een kaart je route kan uitstippelen. Kan me herinneren dat er hier ooit iets dergelijks is gedeeld
De grap is dat jij telkens staat te tellen en er maar geen einde aan komt.
heb ze vandaag nog langer gezien, maar niet op de foto. Wel leuk te zien hoor, maar wát een lengte.. Ging de overweg echt nét voor mn neus dicht en stopte de trein ook nog op de overweg zo'n 5 minuten lang.. Voordat die eindelijk weg was, was ik iets van 24 minuten verder, vanaf sluiten tot openen. Trein moest wachten bij een samenkomst van lijnen, zal wel een andere trein eerst voorlangs hebben gemogen. Vandaag in Jasper aangekomen rond het middaguur (werd tijd na bijna 3000km in 3 dagen rijden), dus hier wat dingen bezocht. Morgen ook eea in de planning maar dan combineren met een paar treintjes klikken hier in de bergen.
Je bedoelt de Nederlands-Zwitserse TEE die door een Zwitserse club inderdaad weer uit Canada is gehaald en (ruim tien jaar geleden alweer) door de Stichting TEE naar Nederland is gehaald. Vrijwilligers hebben wat aan de trein geklust om deze in elk geval te conserveren en rolvaardig te houden, tot ongenoegen van het bestuur dat zich liever blindstaarde op het bouwen van een motorbak en een eigen spooraansluiting met werkplaats in de achtertuin van de voorzitter, waarna iedereen behalve het bestuur uit de club is geschopt of zelf is opgestapt. Sindsdien staat het stel helaas troosteloos weg te roesten op de Dijksgracht.
Op vrijdag 4 oktober 2019 17:56 schreef BLS het volgende: Je bedoelt de Nederlands-Zwitserse TEE die door een Zwitserse club inderdaad weer uit Canada is gehaald en (ruim tien jaar geleden alweer) door de Stichting TEE naar Nederland is gehaald. Vrijwilligers hebben wat aan de trein geklust om deze in elk geval te conserveren en rolvaardig te houden, tot ongenoegen van het bestuur dat zich liever blindstaarde op het bouwen van een motorbak en een eigen spooraansluiting met werkplaats in de achtertuin van de voorzitter, waarna iedereen behalve het bestuur uit de club is geschopt of zelf is opgestapt. Sindsdien staat het stel helaas troosteloos weg te roesten op de Dijksgracht.
Ik las iets over de wens om een Transportmuseum in Lelystad te beginnen en daar iets met de TEE te doen. Dezelfde voorzitter en dezelfde vertraging in iets doen als ik het zo zie.. jammer dat er geen capabele mensen opstaan en het overnemen van die man.
Op vrijdag 4 oktober 2019 17:56 schreef BLS het volgende: Je bedoelt de Nederlands-Zwitserse TEE die door een Zwitserse club inderdaad weer uit Canada is gehaald en (ruim tien jaar geleden alweer) door de Stichting TEE naar Nederland is gehaald. Vrijwilligers hebben wat aan de trein geklust om deze in elk geval te conserveren en rolvaardig te houden, tot ongenoegen van het bestuur dat zich liever blindstaarde op het bouwen van een motorbak en een eigen spooraansluiting met werkplaats in de achtertuin van de voorzitter, waarna iedereen behalve het bestuur uit de club is geschopt of zelf is opgestapt. Sindsdien staat het stel helaas troosteloos weg te roesten op de Dijksgracht.
Ik las iets over de wens om een Transportmuseum in Lelystad te beginnen en daar iets met de TEE te doen. Dezelfde voorzitter en dezelfde vertraging in iets doen als ik het zo zie.. jammer dat er geen capabele mensen opstaan en het overnemen van die man.
Dit zo lezende vindt die man zichzelf erg capabel.
Dat toeteren doen ze ook in Canada, dag en nacht en niet eens een klein toetertje. 3x lang, 1x kort 1x lang, voor elke overweg tenzij anders aangegeven (farmers driveway railroad crossings uitgezonderd, oftewel overpaden naar de akkers van de boeren).
Zit nu in Jasper, en hier zit een drukke overweg. Maar ook druk depot van CN, personeelswissels maar ook tanken en dergelijke gebeuren hier. De overweg is soms wel een halfuur aaneen gesloten, wat gevaarlijke situaties had opgeleverd. Nu zit er vrijwel dag en nacht aan beide kanten van het spoor een mannetje die verkeersregelaar is. Die kan de mensen zonder lokale bekendheid dan laten keren, zodat ze 2km verderop door een tunneltje naar de andere kant van het spoor kunnen. Borden ophangen kan ook, zou je denken. Maar dat gebeurt niet. Vandaag ook: overweg gesloten, trein stond stil. Reden? Loks moesten tanken. Je zou denken, je zet de trein dan op een zijspoor, en rangeert met de loks naar de tankplaat. Maar dat is te ingewikkeld. Je stopt gewoon met complete trein naast de tankplaat, en gaat de loks aftanken. Overweg is dan iets meer dan een halfuur gesloten, want pas 5 wagens zijn de overweg over van de 150 of iets dergelijks.
4 Oktober 2019 - Vandaag werd met de auto rond Jasper verkend. Ook daarbij kwam een 'Mountain trail' aan bod. Deze route is alleen te rijden met een SUV met 4-wielaandrijving. Aanhangers en campers ed zijn verboden. Het pad, eigenlijk geen weg te noemen, gaat dwars door de bergen. Ik heb ook zwarte beren vlakbij gezien.. Terugkomende op de foto: Dit pad volgend kom je na een aantal kilometer bij het spoor uit, met prachtig uitzicht erop. Ik heb dus de auto even geparkeerd, en treintjes afgewacht, waaronder deze trein met 145 wagens aan de haak van allemaal soorten. Het einde van de trein is niet op de foto te zien. De trein is hier uit Jasper vertrokken in de richting van Hinton en verder.
Op vrijdag 4 oktober 2019 18:28 schreef Peter het volgende: Ik las iets over de wens om een Transportmuseum in Lelystad te beginnen en daar iets met de TEE te doen. Dezelfde voorzitter en dezelfde vertraging in iets doen als ik het zo zie.. jammer dat er geen capabele mensen opstaan en het overnemen van die man.
Niemand geeft iets om die trein. De passagiers van toen zijn allang overleden en de jongetjes van toen die droomden om er ooit in te reizen zijn te druk met hun Mat '54, '57 en '64 treinstellen die wél rijden.
De vakbonden zijn het probleem helemaal niet en die kunnen hooguit een paar jaar vertragen. Big whoop. Zolang er overwegen zijn in Nederland zal er geen trein zonder machinist rijden, punt uit.
Niet zolang: - Perrons niet zijn afgesloten met deuren
Waarom is dat nodig?
Een computer kan lijkt mij sneller gevaar detecteren en ingrijpen dan een mens. Als je het voertuig maar voorziet van de juiste sensoren. Bij een mens heb je immers altijd te maken met een reactietijd.
Dat vraagt natuurlijk wel enorm veel van de techniek. Maar waarom zou op het spoor iedere invloed 'van buiten' afgeschermd moeten worden?
Most people keep their brains Between their legs (Don't you find ?)
Het wordt een vereiste van de veiligheidsjihad. Trouwens, in alle 100% driverless-situaties is dit in de praktijk nu ook zo.
quote:
Een computer kan lijkt mij sneller gevaar detecteren en ingrijpen dan een mens. Als je het voertuig maar voorziet van de juiste sensoren. Bij een mens heb je immers altijd te maken met een reactietijd.
Bij computers en met AI heb je evengoed te maken met reactietijd, die behoorlijk oploopt naarmate het aantal inputparameters omhoog gaat. Je hebt geen ongelijk hoor.
quote:
Dat vraagt natuurlijk wel enorm veel van de techniek. Maar waarom zou op het spoor iedere invloed 'van buiten' afgeschermd moeten worden?
https://en.wikipedia.org/wiki/NP-hardness hier heeft het mee te maken, het reduceren van het aantal mogelijke incursies om een zo betrouwbaar mogelijke werking van de systemen te garanderen.
AI "vrij" treinen laten rijden zijn we nog zeker een jaar of 100 vanaf zonder andere grote doorbraken.
Ik snap daarom ook niet dat men wil inzetten op de techniek, of erger nog, combinatie van, waarbij een machinist in de cabine zit en ingrijpt. Euh, laat die beste persoon dan gewoon rijden ofzo.
Niet zolang: - Er gemengd verkeer is - Perrons niet zijn afgesloten met deuren
In Kuala Lumpur viel me op dat de automatische metro’s boven de grond geen deuren hadden en eronder wel. Gemengd verkeer kan je programmeren en deuren kan je aanleggen!
ÖBB-chef Matthä over uitbreiding van het nightjet-netwerk:
quote:
Gibt es schon einen Termin für die Einführung eines Nachtzuges von Wien nach Brüssel bzw. nach Amsterdam?
Wir planen ab Jänner 2020 einen Nightjet nach Brüssel und arbeiten mit Hochdruck daran. Eine Nachtzugverbindung nach Amsterdam soll ein Jahr darauf folgen.
Oh wauw, iemand aan de top die echt verstand heeft van de spoorwegen.
quote:
Andreas Matthä begann 1982 bei den Österreichischen Bundesbahnen, gleich nach dem Abschluss seiner HTL-Ausbildung (Tiefbau). Dort legte er eine stete Karriere im Bereich Infrastruktur bzw. Bau hin. Nebenbei schloss er an der Fachhochschule Wien einen Magister für Unternehmensführung ab. Seit 2016 ist er der Vorstandsvorsitzender der ÖBB.
Op zaterdag 5 oktober 2019 11:14 schreef DeaDLocK2K het volgende: De vakbonden zijn het probleem helemaal niet en die kunnen hooguit een paar jaar vertragen. Big whoop. Zolang er overwegen zijn in Nederland zal er geen trein zonder machinist rijden, punt uit.
Op zaterdag 5 oktober 2019 11:14 schreef DeaDLocK2K het volgende: De vakbonden zijn het probleem helemaal niet en die kunnen hooguit een paar jaar vertragen. Big whoop. Zolang er overwegen zijn in Nederland zal er geen trein zonder machinist rijden, punt uit.
Als machinist-zijnde hoop ik dat je gelijk hebt.
In the end zal het gewoon op een rekensommetje neerkomen. Hoeveel gaat de inbouw van die rotzooi en de sanering van overwegen/aanpassingen van baanstructuren etc. kosten en hoe verhoud dat zich tegenover de winsten die men kan maken na het saneren van enkele duizenden banen. Ja hiep hoi, we mogen straks heel misschien nog een tijdje toezichthoudertje blijven spelen, zo'n zoethoudertje voor een paar jaar om het te kunnen verantwoorden tegenover vakbonden en media tot men er na een paar jaar zogenaamd achterkomt dat dat eigenlijk ook helemaal niet nodig meer is. ''Het werk verdwijnt niet, het veranderd alleen'' !
[ Bericht 4% gewijzigd door GlenSpey op 05-10-2019 22:07:48 ]
In Kuala Lumpur viel me op dat de automatische metro’s boven de grond geen deuren hadden en eronder wel. Gemengd verkeer kan je programmeren en deuren kan je aanleggen!
Ja, maar capaciteit vergroten door middel van extra sporen is goedkoper dan het volledige spoorwegnet (op wat randen na zoals de Noordelijke Nevenlijnen, terwijl het nou verrassend genoeg juist op die lijnen technisch relatief eenvoudig te implementeren zou zijn) aan te passen aan de eisen van automatisch rijden.
Er is gewoon geen veiligheidsmarge. Het publiek pikt geen harde kille cijfers, die denken niet logisch na. Je komt er gewoon niet mee weg.
In theorie wel. In de praktijk zit het stuk Nijmegen-Arnhem zo stampvol met treinen dat ik er overdag niet eens een leegmatrit met 140 km/h tussendoor krijg. Geen optie dus.
Zou dit wel kunnen als je de planregels zou baseren op het uitgangspunt dat alle machinisten gewoon stoppen voor een rood sein?
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op zaterdag 5 oktober 2019 11:14 schreef DeaDLocK2K het volgende: De vakbonden zijn het probleem helemaal niet en die kunnen hooguit een paar jaar vertragen. Big whoop. Zolang er overwegen zijn in Nederland zal er geen trein zonder machinist rijden, punt uit.
Waarom zijn machinisten voor overwegen nodig? Met camera's is het ook mogelijk om te zien of de overwegen vrij zijn van verkeer. Bij een seinstoring kan een machinist op afstand de trein op (camera)zicht besturen. Bij vliegtuigen is bediening op afstand ook mogelijk, daar is men van plan om de co-piloot te vervangen door een op afstand.
Op zaterdag 5 oktober 2019 22:18 schreef DeaDLocK2K het volgende: Er is gewoon geen veiligheidsmarge. Het publiek pikt geen harde kille cijfers, die denken niet logisch na. Je komt er gewoon niet mee weg.
Vandaar dat de Docklands Lightrail zo'n groot fiasco is...
Hoeveel "veiligheidsmarge" voegt een machinist toe dan?
Waarom zijn machinisten voor overwegen nodig? Met camera's is het ook mogelijk om te zien of de overwegen vrij zijn van verkeer. Bij een seinstoring kan een machinist op afstand de trein op (camera)zicht besturen. Bij vliegtuigen is bediening op afstand ook mogelijk, daar is men van plan om de co-piloot te vervangen door een op afstand.
Omdat de complexiteit van alle omgevingsfactoren een klasse AI behelst die er nog niet is. Dat mensen in zwarte kleding in bepaalde weersomstandigheden in meer dan 50% van de gevallen niet gedetecteerd wordt is tekenend voor de issues die er zijn. Dat is ook waar afgesloten perrons geeist gaan worden.
Omdat de complexiteit van alle omgevingsfactoren een klasse AI behelst die er nog niet is. Dat mensen in zwarte kleding in bepaalde weersomstandigheden in meer dan 50% van de gevallen niet gedetecteerd wordt is tekenend voor de issues die er zijn. Dat is ook waar afgesloten perrons geeist gaan worden.
De rekencapaciteit is er ook nog niet.
Machinisten zien mensen in zwarte kleding wel en kunnen dan wel op tijd stoppen?
Vandaar dat de Docklands Lightrail zo'n groot fiasco is...
Hoeveel "veiligheidsmarge" voegt een machinist toe dan?
Net als met automatisch rijden; het gaat hier niet gebeuren op korte termijn zonder dat er een machinist in de cabine blijft, omdat het publiek het eist, omdat het vrij snel een keer mis gaat terwijl het met een mens voorkomen zou kunnen worden, omdat je een datacenter aan rekencapaciteit nodig hebt en altijd een gigantische bandbreedte moet kunnen garanderen. Ik zie het niet zo snel gebeuren.
Machinisten zien mensen in zwarte kleding wel en kunnen dan wel op tijd stoppen?
Het publiek pikt het niet als een machine zoiets over het hoofd zou zien. En daarnaast wordt de capaciteit van zelfrijdende systemen schromelijk overdreven, vooral die van Tesla, maar ook van andere producenten.
In Kopenhagen rijdt de metro volautomatisch, maar dat is een gesloten systeem. Natuurlijk kun je daar best op plekken komen waar je niet hoort, maar dat is dan misschien een Darwinaward waard.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
De bovengrondse stations hadden naar mijn weten eerst geen poortjes op de perrons, maar hadden sensors om te zien of er iemand van het perron was gevallen. Die leverden echter nogal wat valse meldingen op waardoor er uiteindelijk is besloten om ook daar poortjes te zetten.
Klopt, en zodra je er niet in 100% van alle complexe situaties op aankan, heb je alsnog evenveel machinisten nodig als dat je treinen wil laten rijden. Denk bijvoorbeeld aan weersomstandigheden zoals een storm in de nacht met hevige regen. Of sneeuw die blijft liggen en dan een wit voertuig ofzo, dat soort dingen blijft een issue.
Op de DLR is nog wel een medewerker aanwezig die verantwoordelijk is voor het vertrekproces. En die ook volledig bevoegd is om de trein handmatig te rijden, mocht dat nodig zijn.
Op zondag 6 oktober 2019 18:23 schreef James1988 het volgende: Op de DLR is nog wel een medewerker aanwezig die verantwoordelijk is voor het vertrekproces. En die ook volledig bevoegd is om de trein handmatig te rijden, mocht dat nodig zijn.
Scheelt wel weer 1 persoon.. geen HC EN meester in de trein..
Maar als die persoon ziek is / zijn trein mist / staakt, kan de DLR-trein niet rijden.
Wat dat betreft heb je eigenlijk het slechtste van twee werelden: je hebt dure automatisering en alsnog een personeelslid. En omdat de stations allemaal zo kort bij elkaar liggen kan hij ook niet echt dienstverlenend bezig zijn omdat hij de hele tijd die deuren moet bedienen.
Op zondag 6 oktober 2019 19:13 schreef Piles het volgende: Je moet ergens beginnen met innovatie. Het zal nooit in 1 keer perfect zijn. Als je daar op blijft wachten gebeurt er nooit wat.
Dat kan prima zonder dat het zoveel hoeft te kosten.
Op zondag 6 oktober 2019 18:23 schreef James1988 het volgende: Op de DLR is nog wel een medewerker aanwezig die verantwoordelijk is voor het vertrekproces. En die ook volledig bevoegd is om de trein handmatig te rijden, mocht dat nodig zijn.
Is dit echt nodig of is het meer om de vakbonden tegemoet te komen?
Voorlopige dienstregeling van de nieuwe verbinding Brussel - Wenen:
quote:
Aankomst op maandag en donderdag tussen 10:30 en 11:00 in Brussel, vertrek tussen 18:30 en 19:00 op diezelfde dagen. (...) De trein zal stoppen in Aken, Luik en Brussel-Zuid, misschien ook in Brussel-Noord. Reizigers kunnen kiezen uit slaap-, lig- en zitrijtuigen, 1 rijtuig neemt ook fietsen mee.
Vanaf december 2020 gaat de trein van Wenen iedere dag naar Amsterdam rijden. Brussel krijgt dan doorgaande rijtuigen naar Wenen.
Zou dit wel kunnen als je de planregels zou baseren op het uitgangspunt dat alle machinisten gewoon stoppen voor een rood sein?
Nee, want het zit vol op basis van blokafstanden, niet op basis van doorschietlengtes. Kortere blokafstanden of zwevende blokken zouden wel helpen, maar uiteindelijk heb je ook daar een maximale capaciteit.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
Nee, want het zit vol op basis van blokafstanden, niet op basis van doorschietlengtes. Kortere blokafstanden of zwevende blokken zouden wel helpen, maar uiteindelijk heb je ook daar een maximale capaciteit.
Ik zou zeggen dat de overkruisnormen zeker in het geval van Nijmegen ook een boel capaciteit vreten. Maar dat is dus niet zo, valt me mee.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ik zou zeggen dat de overkruisnormen zeker in het geval van Nijmegen ook een boel capaciteit vreten. Maar dat is dus niet zo, valt me mee.
We hebben pagina's vol met tabellen met normen, maar denk je dat ik die voor ieder dienstregelpunt erbij pak als ik een trein inleg van Onnen naar Nijmegen? Elke DVL houdt gewoon drie minuten aan, dan zit je bijna altijd goed.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
Vandaag ben ik weer eens een rondje gaan treinen. En omdat ik me stierlijk verveelde en ik nog een dingetje op m'n bucketlist had staan, ben ik naar Münster (Westfalen) afgereisd om vanaf daar de Flixtrain naar Düsseldorf te nemen.
Hier een filmpje van binnenkomst van dat ding in Münster (en op de achtergrond een vertrekkende Sonderzug van Centralbahn - ik wist niet dat dat ding kwam, anders had ik daar nog wel een plaatje van gemaakt):
Het zijn allemaal dit soort rijtuigen, met compartimenten en een galerij aan de zijkant:
Veel foto's van de trein heb ik verder niet, het ding zat stampvol Duitsers (van alle leeftijden) dus om dan uitgebreid foto's te gaan maken is een beetje lastig.
Nadat ik door een paar rijtuigen was gelopen, kwam ik uit in het barrijtuig. Ook dat zat helemaal vol, en de bar is open. Ik weet niet precies wat ze er verkopen, volgens de website van FlixTrain zou het gaat om 'snacks and drinks'.
Uiteindelijk ben ik maar ergens in een hokje gaan zitten, bij een paar andere mensen. Zo te zien aan de resterende bevestigingsmaterialen, de vreemd geplaatste lampjes en o.a. de teksten over het afsluiten van de deur is het rijtuig waarin ik heb gezeten een oud slaaprijtuig:
Zoals te zien is op de foto's: het spul is oud en enigszins afgeleefd. Het is schoon, maar er is wel duidelijk te zien dat het spul in een andere tijd is gebouwd.
Al met al is mijn beoordeling: grappig om er eens mee te reizen (nostalgisch vooral), maar de enige echte reden die ik me kan bedenken om met FlixTrain te reizen en niet met DB is de prijs.
Ik heb m'n kaartje tien minuten voor vertrek gekocht en betaalde ¤ 23, DB vroeg op dat moment ¤ 34 voor een ritje met Intercity. Als je vooraf boekt is de vanafprijs bij DB ¤ 19,90, terwijl dat bij FlixTrain slechts ¤ 4,99 is.
Viersen - Mönchengladbach is dicht voor werkzaamheden (vervanging wissels). De RE13 naar Venlo wordt via Krefeld omgeleid, en stopt ook niet in Neuss.
De trein die ik naar huis had vertrok met +10 uit Düsseldorf, en kwam met -2 aan in Viersen. Ik had niet verwacht dat er zo veel speling in dat rijpad zou zitten
Vlak voor aankomst in Viersen werd er omgeroepen dat je aldaar kon overstappen op de trein naar Krefeld, waar we zo'n 10 minuten eerder met een noodvaart doorheen waren gereden
[ Bericht 0% gewijzigd door James1988 op 07-10-2019 01:20:09 ]
Nee, want het zit vol op basis van blokafstanden, niet op basis van doorschietlengtes. Kortere blokafstanden of zwevende blokken zouden wel helpen, maar uiteindelijk heb je ook daar een maximale capaciteit.
OK dat is helder.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
NIJMEGEN - De Nederlandse Spoorwegen (NS) moet de 48 overtallige Buffels stallen op de ongebruikte spoorlijn tussen Nijmegen en Kleef. Dat zegt Maurice Niesten, voorzitter van Vereniging voor Innovatief Euregionaal Vervoer (VIEV): ,,Het is dé ideale oplossing.”
Het probleem: de NS had de oude Buffels - een veel geziene verschijning in de jaren negentig van de vorige eeuw - anderhalf jaar geleden verkocht aan Roemenië. In afwachting van transport staan de treinstellen opgesteld op een rangeerterrein bij station Nijmegen.
De koopovereenkomst met de Roemeense spoorwegen is echter afgeketst en de NS moet snel af van de Buffels. Het rangeerterrein wordt binnenkort volledig op de schop genomen.
Het verhuizen van 48 oude treinstellen - samen bijna drie kilometer lang - is echter een logistieke nachtmerrie. ,,Daarom is stallen op het spoortje naar Kleef dé uitkomst", zegt Niesten. ,,ProRail hoeft alleen maar een extra wissel aan te leggen. Dat hoeft niet veel te kosten. De Buffels kunnen daar de aankomende jaren prima verblijven.”
Slopen van de Buffels - een optie die steeds vaker wordt genoemd - is volgens Niesten eeuwig zonde. ,,Deze treinen kunnen zeker nog 20 jaar mee. Genoeg landen die interesse hebben in dit soort treinen.”
Nog een voordeel, aldus Niesten: ,,Met het oog op een re-activatie van de spoorlijn tussen Nijmegen en Kleef is het goed om alvast een nieuwe wissel te hebben.”
Maarten Bakker, gemeenteraadslid van de VVD, reageert op Twitter positief: ‘Hartstikke goed idee! Ik ben benieuwd naar de reactie van ProRail.’
Nog even los van de aanwezigheid van linksdraaiende trilkevers op dit stukkie spoor, en óók los van de ongetwijfeld dramatische toestand van het baanlichaam, is stallen langs de verder onbeschermde vrije baan in een buitengebied denk ik niet de beste manier om ze te conserveren voor verkoop
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
Nog even los van de aanwezigheid van linksdraaiende trilkevers op dit stukkie spoor, en óók los van de ongetwijfeld dramatische toestand van het baanlichaam, is stallen langs de verder onbeschermde vrije baan in een buitengebied denk ik niet de beste manier om ze te conserveren voor verkoop
Zet ze dan bij de Star op het baanvak dat toch buiten gebruik is Staat het vast veiliger dan in Nijmegen..
Nou ja, ik gok dat we er genoeg over hebben tegenwoordig.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
Op maandag 7 oktober 2019 19:04 schreef b2py het volgende: Havana aan de Waal wil nog wel wat 20 jaar oud materieel, net als Cuba waar je de bussen van NZH de rondjes ziet maken. Lekker hoor
Albanië kan ze goed gebruiken Tussen de GVB- en GVU-bussen in
Ik ben de komende twee dagen met de trein weg. Heeft hier iemand tips waar je tegenwoordig rond Utrecht CS je fiets nog langer dan 24 uur kunt stallen?
(En dan bedoel ik een enigszins maatschappelijk aanvaarde plek. Dus niet op de blindengeleidelijn bij Vredenburg ofzo)
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
Op dinsdag 8 oktober 2019 21:18 schreef stavromulabeta het volgende: k ben de komende twee dagen met de trein weg. Heeft hier iemand tips waar je tegenwoordig rond Utrecht CS je fiets nog langer dan 24 uur k
Hebben ze geen bewaakte stalling ofzo? Even doosje koeken van de warme bakker meenemen?