quote:Zoon Femke Halsema gearresteerd in verband met gewapende inbraak
Burgemeester Femke Halsema (GroenLinks) van Amsterdam is in grote verlegenheid gebracht door de arrestatie van haar minderjarige zoon in verband met een gewapende inbraak. Dat schrijft De Telegraaf woensdag.
De vijftienjarige jongen werd in het weekeinde van 14 juli opgepakt na een achtervolging. De burgemeesterszoon was met een andere jongen op de vlucht omdat zij waren betrapt bij een inbraak op een woonboot.
Na de arrestatie vond de politie op de woonboot twee messen die de jeugdige verdachten kennelijk als wapen hadden meegenomen. Ook werd op de vluchtroute een alarmpistool gevonden. De politie vermoedt dat het tweetal het wapen tijdens het vluchten heeft weggegooid.
Binnen kringen van politie en Openbaar Ministerie is groot ongenoegen omdat de aanhouding al weken ’onder de pet’ wordt gehouden. De officiële reden is dat het onderzoek in alle rust moet plaatsvinden. Veel politiemensen vrezen echter dat het incident in de doofpot gaat.
De affaire is pijnlijk voor Halsema. Dinsdag schreef de burgemeester aan de gemeenteraad dat ze gaat kijken of er extra maatregelen nodig zijn naar aanleiding van de recente geweldsincidenten in de stad.De hoofdstad werd de afgelopen week opgeschrikt door meerdere schietincidenten, waarvan meerdere in Zuidoost, in Geuzenveld en op IJburg. Ook werd er een handgranaat gevonden bij een woning in Zuidoost.
https://tpo.nl/2019/08/14(...)verband-met-inbraak/
Hij zal over een aantal jaren vast op de Dam met een bestelbusje door een menigte ploegen.quote:Op zondag 1 september 2019 14:55 schreef Kassamiep het volgende:
Heeft de jongen zich inmiddels al tot de Islam bekeerd?
Juist, het was dus nóg erger dan wij allemaal al vreesden.quote:Zoon van burgemeester Halsema brak niet bij 1, maar bij twee boten in. In de tweede boot werden de messen en brandblussers gestolen. Advocaat Plasman regelt met die eigenaar een schadevergoeding.
Als het waar is. Roddels in een column zijn nu eenmaal geen feiten. Zelfs niet als ze Halsema afkrakenquote:Op zondag 1 september 2019 17:47 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Ok, ik heb het gevonden. Een bericht van Jan Roos:
[..]
Juist, het was dus nóg erger dan wij allemaal al vreesden.
Als het daadwerkelijk zo is dat Plasman de eigenaar van de tweede boot heeft afgekocht. Dan wist hij dus wel degelijk dat de jongens de klep van de tweede boot hadden geopend, of ingebroken.quote:Op zondag 1 september 2019 17:47 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Ok, ik heb het gevonden. Een bericht van Jan Roos:
[..]
Juist, het was dus nóg erger dan wij allemaal al vreesden.
En dan zijn dit alleen nog de twee boten waarvan momenteel bekénd is dat Halsema jr. er op is ingebroken of ingeslopen. Goddank ligt mijn boot niet in Amsterdam.
En dan verder:quote:Op zondag 1 september 2019 18:21 schreef Mylene het volgende:
[..]
Als het daadwerkelijk zo is dat Plasman de eigenaar van de tweede boot heeft afgekocht. Dan wist hij dus wel degelijk dat de jongens de klep van de tweede boot hadden geopend, of ingebroken.
Daarnaast lag nog een open bootje, een soort sloep, waar ze ook zijn geweest. Misschien hebben ze daarvoor een klep geopend, maar dat weet ik niet’, zegt Plasman.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In "gesprek met de burgemeester" is Halsema er geregisseerd kort (en waar haar betreft eenmalig) op teruggekomen. Jammer dat de "journalist" (cq AT5) zich hier wat liet muilkorven.
Ik kreeg wel wat medelijden met Halsema vanwege de nerveuze wegdraaiende (lach)trekjes die je ook ziet bij kleine kinderen die weten dat ze betrapt zijn.
• Naar ik uit dat gesprek heb vernomen heeft ze "de brief" vooral als opwelling geschreven om daarmee te laten zien dat ze haar "kind" beschermd. Dat is prima te huldigen. Waarom je dat dan doet in je rol van burgemeester (op de website van Amsterdam) snap ik echt niet.
• Daarnaast meende Halsema, nu wel als burgemeester, zich moeten verdedigen tegen de "doofpot"-aantijging die hiermee alleen maar sterker is geworden.
• Zelf vind Halsema dat zij zich bestuurstechnisch voorbeeldig heeft gedragen. Hierbij kennelijk niet begrijpen dat dit iets anders is voor anderen die geen invloedrijk bestuurder zijn. Ik blijf mij verbazen over dit soort "klasse-justitie" excuses om als bestuurder actief in te grijpen. En dan niet begrijpen dat ze (Halsema) zelf bestuurstechnisch - het is/was een privézaak - hier totaal NIETS en NADA had moeten doen. Je meldt het alleen bij je gemeentelijk "bestuur" wanneer er gemeentelijke eigendommen , "activiteiten", "beleid" of "medewerkers" etc. zijn betrokken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zie de zaak als, nu (b)lijkt, vooral een stupide "opwelling" die (ben ik bang, voortaan) als boemerang op al haar optredens zal blijven terugkeren. Het is te hopen dat getuigen of slachtoffers NIET actief zijn benaderd om het verhaal af te zwakken. Uitgaande van rechtspraak kan (en naar ik hoop zal) het OM zelf de verdenking qua overtreding onderzoeken..... wat iemand daar dan ook van vindt. In de brief "van Halsema" sowieso genoeg wat kan doorgaan als bekentenis.
We zullen gaan zien of en hoe Halsema verder leiding en sturing gaat geven aan het Amsterdamsche veiligheidsbeleid. Ze is nu ruim een jaar burgemeester en we mogen toch gaan verwachten dat men met haar als boegbeeld gaat toewerken naar oplossingen ipv die te onderzoeken (of ze te verwijzen dat die ook al zo waren voordat zij aantrad)."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
Waar zijn die foto's waarop je de boten kunt zien?quote:Op zondag 1 september 2019 18:58 schreef Spectator19 het volgende:
[..]
En dan verder:
Er lagen twee bootjes. Een daarvan is waarschijnlijk ooit een woonboot geweest.
Nu was het een dump die vol afval lag.
Tussen het afval vonden de jongens twee brandblussers die ze naar buiten hebben gesleept en leeg gespoten.
Op de foto’s is te zien dat het niet gaat om een woonboot maar om 2 grote kajuit motorboten.
Vaak hebben die een aantal slaapplaatsen en doorgaans zijn die boten ook goed af te sluiten.
Dat plasman het een dump noemt is nogal vreemd, is hij er zelf geweest?
Of is Halsema er geweest om de situatie te inspecteren?
Er lagen gewoon een paar vuilniszakken op het dek zoals bij iedere woonboot.
Die staan op twitter en de kajuitboten zijn ook met Google earth te zien.quote:Op zondag 1 september 2019 19:46 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Waar zijn die foto's waarop je de boten kunt zien?
Crimineel is ze niet (neem ik aan), maar wat wel duidelijk is gebleken in de laatste weken is dat Halsema geen intellectueel is, wat je eigenlijk wel zou verwachten van een burgemeester van Amsterdam.quote:Op zondag 1 september 2019 19:01 schreef Janneke141 het volgende:
Ik neem aan dat Femke binnenkort wordt aangehouden vanwege lidmaatschap van een criminele organisatie?
Twitter heb ik niet. Welk adres moet ik intypen bij Google earth?quote:Op zondag 1 september 2019 19:50 schreef Spectator19 het volgende:
[..]
Die staan op twitter en de kajuitboten zijn ook met Google earth te zien.
Echt? (Dit had ik nog niet meegekregen...)quote:Op zondag 1 september 2019 14:55 schreef Kassamiep het volgende:
Heeft de jongen zich inmiddels al tot de Islam bekeerd?
Een visum voor de VS kan zij wel vergetenquote:Op zondag 1 september 2019 19:01 schreef Janneke141 het volgende:
Ik neem aan dat Femke binnenkort wordt aangehouden vanwege lidmaatschap van een criminele organisatie?
quote:
Wanneer dit de vermeende boten zijn.... kan de overtreding nog worden uitgebreid met onbevoegd betreden van andermans terrein. Overtreding Artikel 461 Srquote:
En zolang wij nooit achter de waarheid komen zal haar kind opgevoed worden in haar eigen leugensquote:
Ik vraag mij echt af wie je bedoelt met ''rechtse media''.quote:Op zondag 1 september 2019 22:19 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
We zitten inmiddels in deel 12 van deze reeks omdat de rechtse media het wangedrag van het puberzoontje van een linkse burgemeester voorpaginanieuws vindt.
Ik neem aan dat hij bladen als de Telegraaf, Story, Weekend, Privé en Party bedoelt.quote:Op maandag 2 september 2019 11:17 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Ik vraag mij echt af wie je bedoelt met ''rechtse media''.De Volkskrant, het NRC vallen daar ook onder in jouw wereld?
Fixed.quote:Op maandag 2 september 2019 11:29 schreef Pedroso het volgende:
Al 12 topics over de puberende zoon van Spamke Halalsema![]()
![]()
Nee, maar die berichtten hier volgens mij ook niet in chocoladeletters over op de voorpagina.quote:Op maandag 2 september 2019 11:17 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Ik vraag mij echt af wie je bedoelt met ''rechtse media''.De Volkskrant, het NRC vallen daar ook onder in jouw wereld?
Die hadden niet de primeur he.quote:Op maandag 2 september 2019 14:25 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Nee, maar die berichtten hier volgens mij ook niet in chocoladeletters over op de voorpagina.
Je zegt 1 heel raak iets, namelijk "jongens" en toch gaat het hier uitsluitend over de zoon van Halsema. Zou het dan toch zo zijn dat de enige reden dat we het hier al 12 delen over hebben is dat een van de twee jongens de zoon van de burgemeester van Amsterdam is (en bovendien links, dus dan is de krant van zwakker Nederland altijd net iets alerter) en zou er als dat niet het geval was geweest net zo weinig aan zijn besteed als aan de tweede opgepakte puber?quote:Op maandag 2 september 2019 22:16 schreef luxerobots het volgende:
https://www.at5.nl/artike(...)-hem-verdedigd-heeft
Ik vind dit toch wel erg storend hoor.
- Het was een privé-aangelegenheid.
- Haar zoon was aan het klieren.
- Het meest kwetsbare deel uit het privéleven van haar zoon komt nu naar buiten.
- Ze is geschokkeerd omdat de Telegraaf er flagrante leugens over publiceerde.
- Ze kon er door die publicatie niet van slapen.
- Ze wil dat zijn zoon weet dat zij hem verdedigd heeft.
- Haar zoon wordt nu belast vanwege haar positie.
- Het is verschrikkelijk voor haar vijftienjarige zoon en een nachtmerrie.
En dan wordt er ergens kort gezegd dat de wet overtreden is en dat niet kan.
Nou, hoe denk je dat de eigenaar van de boot zich voelt?
Er dringen jongens met (sowieso één nepwapen) je boot binnen en de brandblussers worden naar buiten gehaald en leeggespoten.
Wat denk je dat dat met je gevoel van veiligheid doet? En Halsema maar miepen over haar zielige vijftienjarige zoon.
Dit kunnen de boten niet zijn waarop de zoon van Halsema zich wederrechtelijk heeft begeven. Dat waren immers, volgens de verklaring van de burgemeester "oude verlaten" boten. Volgens andere verklaringen "verwaarloosde" boten.quote:
Strakke jachtenquote:Op dinsdag 3 september 2019 05:43 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Dit kunnen de boten niet zijn waarop de zoon van Halsema zich wederrechtelijk heeft begeven. Dat waren immers, volgens de verklaring van de burgemeester "oude verlaten" boten. Volgens andere verklaringen "verwaarloosde" boten.
Op de foto echter zie ik twee prima strakke jachten die fier in het water liggen! Ik zou wel een lieve duit over hebben voor één zo'n bootje. Dit zijn boten die nog vele duizenden euro's waard zijn.
Ik wil niet weten in wat voor krot jij woont als je dit prima strakke jachten noemtquote:Op dinsdag 3 september 2019 05:43 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Dit kunnen de boten niet zijn waarop de zoon van Halsema zich wederrechtelijk heeft begeven. Dat waren immers, volgens de verklaring van de burgemeester "oude verlaten" boten. Volgens andere verklaringen "verwaarloosde" boten.
Op de foto echter zie ik twee prima strakke jachten die fier in het water liggen! Ik zou wel een lieve duit over hebben voor één zo'n bootje. Dit zijn boten die nog vele duizenden euro's waard zijn.
Leuk... om op die insteek verder in te haken.quote:Op dinsdag 3 september 2019 05:43 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Eens, dit zijn immers geen woonboten waar mensen vredig liggen te slapen om vervolgens bruut bedreigd te worden door een links beest met alarmpistool en messen. Dit zijn roestbakkies voor pleziervaart.quote:Op dinsdag 3 september 2019 05:43 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Dit kunnen de boten niet zijn waarop de zoon van Halsema zich wederrechtelijk heeft begeven.
Je vergat "en zijn rechtse vriendje waarvan we de naam niet mogen noemen want dat zou zielig voor het kind zijn".quote:
Roestbakkies van 10 meter.quote:Op dinsdag 3 september 2019 18:12 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Eens, dit zijn immers geen woonboten waar mensen vredig liggen te slapen om vervolgens bruut bedreigd te worden door een links beest met alarmpistool en messen. Dit zijn roestbakkies voor pleziervaart.
Totaal niet wat de Telegraaf suggereerde, dus kunnen het de boten niet zijn.
Van moment één concentreer ik mij op de (doofpot) rol van de burgemeester..... wat dat joch heeft gedaan zal mij aan m'n reet roesten waarbij ik er vanuit gaat dat het OM hem zijn verdiende straf zal geven zeker na de bekentenis die zijn moeder zo voorbeeldig als verdediging heeft gegeven.quote:Op woensdag 4 september 2019 23:38 schreef Kansenjongere het volgende:
Vallon, moet die andere terrorist ook aan de hoogste boom worden opgehangen of kan die gewoon in alle anonimiteit verder gaan met zijn leven omdat zijn ouders geen linkse burgemeester zijn?
Dus welke straf acht je gepast voor de jongen die niet door zijn moeder uit de wind gehouden is en waar blijft je verontwaardiging over het feit dat hij die niet gekregen heeft?quote:Op woensdag 4 september 2019 23:46 schreef Vallon het volgende:
[..]
Van moment één concentreer ik mij op de (doofpot) rol van de burgemeester..... wat dat joch heeft gedaan zal mij aan m'n reet roesten waarbij ik er vanuit gaat dat het OM hem zijn verdiende straf zal geven zeker na de bekentenis die zijn moeder zo voorbeeldig als verdediging heeft gegeven.
Ik vind het abnormaal dat een functionaris laat staan burgemeester, haar functie gebruikt om haar nageslacht op welke wijze dan ook, uit de wind te houden. Dat doe je (al) wanneer je in functie middelen gebruikt en mensen aanspreekt.
Dat niet willen zien is niet begrijpen dat dit gedrag de basis is voor gedogen van criminaliteit. Ik ken (oude) mensen in Amsterdam die thuis beroofd zijn door opgeschoten jongeren met (wellicht) nepwapens.... hoe gaan die dat (als, volgens de burgemeester) klieren uitleggen ?
Lees topics maar fijn terug en doe maar wat moeite dat zelf uit te vinden. Alles omtrent de jongen(s) is in detail langsgekomen (vooral in reactie van hen die het allemaal niet zo erg vonden en meenden Halsema, toevallig ook burgemeester, te moeten verdedigen).quote:Op woensdag 4 september 2019 23:54 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Dus welke straf acht je gepast voor de jongen die niet door zijn moeder uit de wind gehouden is en waar blijft je verontwaardiging over het feit dat hij die niet gekregen heeft?
Of gaat het je toch alleen om Femke Halsema?
Ik heb de topics fijn teruggelezen, maar ik kom merkwaardig genoeg alleen maar reacties tegen over Femke Halsema en haar zoon, terwijl ik heb begrepen dat het om twee daders gaat.quote:Op donderdag 5 september 2019 00:03 schreef Vallon het volgende:
[..]
Lees topics maar fijn terug en doe maar wat moeite dat zelf uit te vinden. Alles omtrent de jongen(s) is in detail langsgekomen (vooral in reactie van hen die het allemaal niet zo erg vonden en meenden Halsema, toevallig ook burgemeester, te moeten verdedigen).
Mij gaat het om de rol van de Burgemeester, haar "kleineren" omtrent situatie alsmede haar invloed op de rol van haar commissaris (en wellicht OvJ) die de Rijksrecherche onderzoek laat doen naar lekken van doofpot informatie in Chocoladeletters.
quote:Op woensdag 4 september 2019 23:31 schreef Vallon het volgende:
Net bij Jinek 04sep19: ...Halsema in functie als burgemeester heeft dus wel expliciet met Frank Paauw (commissaris/driehoek) gesproken over haar zoon..... om die niet anders te behandelen....
Je kan je dan als nieuw Hoofd Politie (net een paar maanden in functie), afvragen wat je als korspleider moet wanneer je bazin dat zo expliciet vraagt..... vervolgvraag wordt wat heeft Paauw gedaan met die expliciete vraag en kennis.
En als die jongen een andere moeder had gehad, dan boeide niemand dit ene reet. Sterker, je was weggelachen als je er een topic over had geopend (en terecht).quote:Op donderdag 5 september 2019 00:07 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ik heb de topics fijn teruggelezen, maar ik kom merkwaardig genoeg alleen maar reacties tegen over Femke Halsema en haar zoon, terwijl ik heb begrepen dat het om twee daders gaat.
Als dit als dat.quote:Op donderdag 5 september 2019 08:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En als die jongen een andere moeder had gehad, dan boeide niemand dit ene reet. Sterker, je was weggelachen als je er een topic over had geopend (en terecht).
Dat we hier te maken hebben met een verzameling sneue mannetjes die niet echt interesse hebben in wat iemand gedaan heeft, maar alleen maar interesse hebben in het beschadigen van de moeder van de dader.quote:Op donderdag 5 september 2019 10:32 schreef Spectator19 het volgende:
[..]
Als dit als dat.
De moeder is nou eenmaal de burgemeester van Amsterdam.
Dus wat is je punt?
Zucht..... als jij die andere jongen er bij wil betrekken ga je goddelijke gang.quote:Op donderdag 5 september 2019 00:07 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ik heb de topics fijn teruggelezen, maar ik kom merkwaardig genoeg alleen maar reacties tegen over Femke Halsema en haar zoon, terwijl ik heb begrepen dat het om twee daders gaat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Ga nu niet zelf de moederkaart trekken en vervolgens met kwalificaties sproeien, dat zegt meer over jouw insteek dan die van critici.quote:Op donderdag 5 september 2019 10:36 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dat we hier te maken hebben met een verzameling sneue mannetjes die niet echt interesse hebben in wat iemand gedaan heeft, maar alleen maar interesse hebben in het beschadigen van de moeder van de dader.
Je beseft dat je bijdrage voor 90 procent is gestaafd op aannames? Neem nou het verzoek van Halsema aan Paauw om haar zoon 'normaal te behandelen'. Jij zoekt daar allerlei kwade intenties achter, terwijl daar totaal geen bewijs voor is.quote:Op donderdag 5 september 2019 12:36 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ga nu niet zelf de moederkaart trekken en vervolgens met kwalificaties sproeien, dat zegt meer over jouw insteek dan die van critici.
Vind jij het normaal dat een ambtenaar zich in functie bemoeit met de afhandeling van een "privézaak" ?
Vind jij dat door opdracht - Paauw is door haar aangesproken - om haar zoon normaal te behandelen, geen invloed uitoefent ?
Waarom was dat verzoek aan de commissaris - volgens haar dus, kennelijk - nodig ?
Is er dan een gefundeerde reden dat de Politie haar zoon dan anders, en ms meer/minder serieus - zal behandelen ?
Vind jij het normaal dat een burgemeester in functie, met haar brief en door haar advocaat impliciet sturing geeft aan de rechtsgang en zelfs de overtredingen bagatelliseert cq. verhult ?
Ook de overdracht (en tijdstip daarvan) naar een ander parket, stinkt aan alle kanten.
Een privézaak in tweede lijn, hoeft helemaal; niet overgedragen te worden naar een ander arrondissement wanneer de burgemeester zich er maar niet mee bemoeit. Die overdracht werd pas imo pas nodig omdat de burgemeester zich er mee bemoeide. De OvJ in Amsterdam kan dan feitelijk niet anders meer.
Dat "beschadigen" en daarmee haar zoon; doet de burgemeester door haar gedrag, hier helemaal zelf door zaken eerst "voorbeeldig" onder de pet proberen te houden en bij het alsnog bekend worden, daar rollebollend over uit te wijden.
Hoe zo aannames.... staat allemaal letterlijk geboekstaafd in de media en zijn ook door Halsema zelf (al of niet via haar advocaat) van A tot Y bevestigd, we missen alleen nog wat SsttZzz's.quote:Op donderdag 5 september 2019 14:21 schreef KoosVogels het volgende:
Je beseft dat je bijdrage voor 90 procent is gestaafd op aannames? Neem nou het verzoek van Halsema aan Paauw om haar zoon 'normaal te behandelen'. Jij zoekt daar allerlei kwade intenties achter, terwijl daar totaal geen bewijs voor is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik stel vragen die je kunt en ik vind, moet stellen waarom met welk doel dat in/afdekgedoe kennelijk allemaal nodig was ?"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Je snapt de ironie niet.quote:Op donderdag 5 september 2019 05:29 schreef Pedroso het volgende:
[..]![]()
![]()
Krijgt hij geen voorkeursbehandeling is het nog steeds niet goed.
Nou, ik weet alleen dat jij geen licht bent.quote:Op donderdag 5 september 2019 19:49 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Je snapt de ironie niet.
De burgemeester heeft alleen "gevraagd" of haar zoon geen voorkeursbehandeling zou krijgen. Echter, het feit dat zij daar überhaupt over begint tegen zo'n politiefunctionaris is al stuitend.
Misschien begrijp je het beter als ik een vergelijking maak. Stel dat het niet de zoon was van Halsema, maar van Holleeder. En dat Holleeder dan even op het bureau langsgaat, om de functionaris met een vette knipoog te vertellen dat zijn zoon géén andere behandeling moet krijgen.
Gaat er misschien nu wel een lichtje branden?
Stel, Halsema had niks gedaan, dus niet gevraagd om een onafhankelijk onderzoek en het OM van Haarlem was niet benaderd om het dossier over te nemen.quote:Op donderdag 5 september 2019 19:49 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Je snapt de ironie niet.
De burgemeester heeft alleen "gevraagd" of haar zoon geen voorkeursbehandeling zou krijgen. Echter, het feit dat zij daar überhaupt over begint tegen zo'n politiefunctionaris is al stuitend.
Misschien begrijp je het beter als ik een vergelijking maak. Stel dat het niet de zoon was van Halsema, maar van Holleeder. En dat Holleeder dan even op het bureau langsgaat, om de functionaris met een vette knipoog te vertellen dat zijn zoon géén andere behandeling moet krijgen.
Gaat er misschien nu wel een lichtje branden?
Nee, hoor.quote:Op donderdag 5 september 2019 21:15 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Stel, Halsema had niks gedaan, dus niet gevraagd om een onafhankelijk onderzoek en het OM van Haarlem was niet benaderd om het dossier over te nemen.
Dan had jij gezegd. Zie je wel. Halsema wil als burgemeester en onderdeel van de driehoek het onderzoek in haar buurt houden en laten uitvoeren door mensen die zij kent.
Dus ook dan was het niet goed. Lekker makkelijk hoor.
En dan wederom proberen een vergelijking te maken met Neerlands bekendste crimineel een maand nadat hij veroordeeld tot levenslang. Dan ben je echt veel te hard op zoek
Hoepel eens op met je verzinsels.quote:Op donderdag 5 september 2019 21:31 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Maar Halsema ging daar zelf als burgemeester op hoge poten verhaal halen bij haar ondergeschikten.
Ahum - ze heeft dit zelf beschreven in haar brief.quote:Op donderdag 5 september 2019 21:36 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Hoepel eens op met je verzinsels.
niet echtquote:Op donderdag 5 september 2019 21:37 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Ahum - ze heeft dit zelf beschreven in haar brief.
Ze is burgemeester. In welk scenario had zij zich niet bemoeit behalve dat ik-haal-mijn-kind-niet-op-scenario?quote:Op donderdag 5 september 2019 21:31 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Nee, hoor.
Halsema had zich beter helemaal niet met de zaak kunnen bemoeien.
Geloof je zelf toch ook niet in?quote:De jongen heeft ook een vader en draagt, naar ik aanneem, ook de achternaam van zijn vader. Dus als die vader (of desnoods een buurman of oom) de zoon had opgehaald, dan was wellicht nooit bekend geworden dat hij de zoon van Halsema was.
Dat je verzinsels zoals deze en die Holleeder vergelijking nodig hebt, zegt genoeg.quote:Maar Halsema ging daar zelf als burgemeester op hoge poten verhaal halen bij haar ondergeschikten. Dat was de eerste fout.
De enige fout die zij daar maakte, was door niet te reageren op De Telegraaf die haar om een reactie vroegen op het tendentieuze artikel dat zij gingen publiceren. Een artikel wat alleen maar geschreven is om haar persoonlijk aan te vallenquote:En nadat deze onverkwikkelijke affaire (terecht) door de Telegraaf naar buiten werd gebracht, schreef ze als burgemeester op hoge poten een volkomen misplaatste brief aan "beste Amsterdammers". Dat was haar tweede fout.
Dat vond je al omdat haar zoon opgepakt was. Je hebt er nu alleen andere argumenten gevondenquote:Hoeveel fouten kun je maken als burgemeester voordat je je realiseert dat je gewoon niet geschikt bent voor die functie?
Ja, sorry, maar ik heb geen zin om te reageren om deze krompraat. Probeer nu eerst eens een fatsoenlijke zin in te typen.quote:Op donderdag 5 september 2019 21:50 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ze is burgemeester. In welk scenario had zij zich niet bemoeit behalve dat ik-haal-mijn-kind-niet-op-scenario?
[..]
Geloof je zelf toch ook niet in?
[..]
Dat je verzinsels zoals deze en die Holleeder vergelijking nodig hebt, zegt genoeg.
[..]
De enige fout die zij daar maakte, was door niet te reageren op De Telegraaf die haar het tendentieuze artikel deelden.
Over die brief valt verder prima te twisten. Ik vond het klasse, maar ik heb dan ook een grote aversie jegens AD en de Telegraaf en daar zal mijn mening vast en zeker zijn basis vinden.
[..]
Dat vond je al omdat haar zoon opgepakt was. Je hebt er nu alleen andere argumenten gevonden
* opquote:Op donderdag 5 september 2019 21:53 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Ja, sorry, maar ik heb geen zin om te reageren om deze krompraat. Probeer nu eerst eens een fatsoenlijke zin in te typen.
Okido.quote:Op donderdag 5 september 2019 21:53 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Ja, sorry, maar ik heb geen zin om te reageren om deze krompraat. Probeer nu eerst eens een fatsoenlijke zin in te typen.
Sommige mensen proberen naar de hele zaak te kijken zonder die blinde haat voor Halsemaquote:Op donderdag 5 september 2019 21:48 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Vreemd dat die Halsema zoveel fans heeft.
In haar geval, had ze (beter, desnoods uit principe) totaal niet moeten reageren op de Telegraaf. Helaas heeft ze een weeffout. In haar (tijdelijk: incompetent) denken was dat noodzakelijk omdat zij haar aan kind wilde bewijzen dat zij hem beschermdequote:Op donderdag 5 september 2019 21:50 schreef opgebaarde het volgende:
De enige fout die zij daar maakte, was door niet te reageren op De Telegraaf die haar om een reactie vroegen op het tendentieuze artikel dat zij gingen publiceren. Een artikel wat alleen maar geschreven is om haar persoonlijk aan te vallen
Het was ook een goedbedoelde brief... als moeder met kroost. Ik onderstreep dat de Telegraaf hun scoop erg dik aanzette. Genoeg kappersbladen die elke week volstaan met soortgelijke full-page aantijgingen. Wat verder net als de weging van "argumentatie"; een opinie is.quote:Over die brief valt verder prima te twisten. Ik vond het klasse, maar ik heb dan ook een grote aversie jegens AD en de Telegraaf en daar zal mijn mening vast en zeker zijn basis vinden. Ik heb ook kritiek op die brief gelezen waar goede argumenten in staan, die ik van jou nog niet gezien heb
Dit is inderdaad de essentie.quote:Op vrijdag 6 september 2019 00:36 schreef Vallon het volgende:
[..]
In dat naïeve denken is zg. kleine criminaliteit zelf helemaal niet zo "erg" maar (op)gepakt worden da's pas traumatisch en gaan we gelijk naar onze rechten kijken om er met een topadvocaat onderuit pogen te komen.
En dan verbaast zijn dat "puberaal geteisem" overal schijt aan kan hebben omdat ze beschikken over dat soort curling ouders die het levenspad wel schoonpoetsen.
Het was een Pietje Bell actie.quote:Op vrijdag 6 september 2019 05:04 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Dit is inderdaad de essentie.
Hoe kan een burgemeester als hoofd van de politite nog geloofwaardig functioneren, als zij het criminele gedrag van haar eigen zoon probeert te vergoeilijken tot niet meer dan een soort Pietje Bell-gedrag?
Dat is helemaal het issue niet.quote:Op zaterdag 7 september 2019 15:22 schreef Cattivo het volgende:
Al liep hij met een atoombom over straat zouden mensen hem nog verdedigen. Zo rolt links. Die kunnen niets fout doen.
Dat kun jij nog helemaal niet weten. Het is niet voor niets dat hier de topadvocaat Plasman opgezet is.quote:Op zaterdag 7 september 2019 15:24 schreef MaGNeT het volgende:
Hij krijgt straks straf voor wat hij gedaan heeft en dat is prima.
Want het is doodnormaal dat een burgemeester haar functie gebruikt om haar zoon uit de wind te houden ?quote:Op zaterdag 7 september 2019 15:24 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dat is helemaal het issue niet.
Hij krijgt straks straf voor wat hij gedaan heeft en dat is prima.
Het is het ziekelijke gemekker over Femke waar o.a. Sjoukje en Vallon een sport van hebben gemaakt.
12 topics lang... dan is het echt een obsessie
Met haat heeft dit niets te maken. Wel met haar ongeschiktheid als burgemeester. Het is goed dat kranten en mensen daar op wijzen. Het gaat wel om de hoofdstad van Nederland. En Amsterdam staat er momenteel slecht op, in internationaal perspectief. Een drugsparadijs.quote:Op zaterdag 7 september 2019 15:52 schreef Leandra het volgende:
Dat joch of zijn moeder wordt helemaal niet verdedigd, de Telegraaf met haar haatcampagne tegen Halsema wordt afgefikt. En ja, sommigen doen heel hard met de haatcampagne van hun lijfblad mee.
Lekker makkelijk roepen dat alles en iedereen "links is, en het wel prima vindt" maar daar heeft het geen ruk mee te maken.
Als het om het kind van een of andere CDA of VVD-burgemeester ging had ik er geen andere mening over, en zou ik het nog steeds achterlijk vinden als de krant het als basis voor een haatcampagne tegen die burgemeester zou gebruiken.
Het heeft alles met haat te maken, en of ze wel of niet geschikt is als burgemeester kun je in dat ene jaartje nog helemaal niet beoordelen.quote:Op zaterdag 7 september 2019 15:56 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Met haat heeft dit niets te maken. Wel met haar ongeschiktheid als burgemeester. Het is goed dat kranten en mensen daar op wijzen. Het gaat wel om de hoofdstad van Nederland. En Amsterdam staat er momenteel slecht op, in internationaal perspectief. Een drugsparadijs.
Dan moet je wel een goede, eerlijk en vooral capabele burgemeester hebben. En niet zo'n omhoog gevallen tante die haar positie alleen te danken heeft aan haar geslacht en het lidmaatschap van een communistische partij.
Zal het wel "haat" zijn, nou en? De meeste echte Amsterdammers kunnen haar bloed wel drinken hier met dr betuttelende kutmaatregelen die totaal zinloos zijn.quote:Op zaterdag 7 september 2019 15:56 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Met haat heeft dit niets te maken. Wel met haar ongeschiktheid als burgemeester. Het is goed dat kranten en mensen daar op wijzen. Het gaat wel om de hoofdstad van Nederland. En Amsterdam staat er momenteel slecht op, in internationaal perspectief. Een drugsparadijs.
Dan moet je wel een goede, eerlijk en vooral capabele burgemeester hebben. En niet zo'n omhoog gevallen tante die haar positie alleen te danken heeft aan haar geslacht en het lidmaatschap van een communistische partij.
Waarom meent zij en denkt zij dat in functie te moeten zeggen ?quote:Op zaterdag 7 september 2019 15:56 schreef Leandra het volgende:
"Ik wil dat mijn kind net zo behandeld wordt als ieder ander kind van zijn leeftijd" is niet "je functie gebruiken om je kind uit de wind te houden".
Als hij een lichte of geen straf krijgt is dat te danken aan de media-aandacht door de Telegraaf.quote:Op zaterdag 7 september 2019 15:54 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Dat kun jij nog helemaal niet weten. Het is niet voor niets dat hier de topadvocaat Plasman opgezet is.
De meeste Amsterdammers? Je bedoelt dat grote deel van de Amsterdammers dat links gestemd heeft, of dat groepje dat rechts gestemd heeft maar hard genoeg schreeuwt om een grote groep te lijken?quote:Op zaterdag 7 september 2019 16:01 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Zal het wel "haat" zijn, nou en? De meeste echte Amsterdammers kunnen haar bloed wel drinken hier met dr betuttelende kutmaatregelen die totaal zinloos zijn.
En ondertussen is het de vervuilste stad van europa, is de mocromafia de baas op straat, worden er overal maar panden gekraakt door illegaal tuig, is er geen afdoende afvalverwerking meer en wat doet ons college? Ambtenaren op privilegecursus sturen, wat straatnamen aanpassen en I amsterdam weghalen.
Dus dan maar met dit soort taktieken proberen dr weg te krijgen, boontje komt om zijn loontje. Bite "us".
Ja, maar je mag ze geen linkse kutrechters noemen natuurlijk, ook al bewijs jij hier dat ze dat dus wel zijnquote:Op zaterdag 7 september 2019 16:02 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Als hij een lichte of geen straf krijgt is dat te danken aan de media-aandacht door de Telegraaf.
Gebeurt vaker dat een rechter dan milder straft.
Amsterdammers ja, niet het importdeel.quote:Op zaterdag 7 september 2019 16:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
De meeste Amsterdammers? Je bedoelt dat grote deel van de Amsterdammers dat links gestemd heeft, of dat groepje dat rechts gestemd heeft maar hard genoeg schreeuwt om een grote groep te lijken?
Als Amsterdam een gekozen burgemeester had was de kans ook groot dat zij het geworden was.
Om te voorkomen dat men kan roepen dat het kind wel anders behandeld zal zijn omdat hij het kind van zijn moeder is.quote:Op zaterdag 7 september 2019 16:02 schreef Vallon het volgende:
[..]
Waarom meent zij en denkt zij dat in functie te moeten zeggen ?
Twijfelt zij dan - waarom ? - aan de competenties, capaciteit of integriteit van haar Politie of het afhandelende OM ?
Ik weet dat het letters en woordzoeken is die Halsema als burgemeester nu eenmaal zelf heeft opgevoerd. Ze heeft daarvan nog geen woord teruggenomen, alleen bij AT5 een beetje mompelend dat het wel strafbaar was.
Ik heb zelf geen enkele consideratie voor zichzelf aangestelde (welgeleerde) bestuurders die verdomd goed - en beter dan ik - weten hoe fout het hier zit. Het is de mix van moeder en functie die constant , zoals het uitkomt, bewust door elkaar wordt gehaald.
Ja, toch wel.quote:Op zaterdag 7 september 2019 15:56 schreef Leandra het volgende:
"Ik wil dat mijn kind net zo behandeld wordt als ieder ander kind van zijn leeftijd" is niet "je functie gebruiken om je kind uit de wind te houden".
Onzin, overmatige media-aandacht kan leiden tot lichtere straf, dat is gebruikelijk in rechtspraak.quote:Op zaterdag 7 september 2019 16:03 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, maar je mag ze geen linkse kutrechters noemen natuurlijk, ook al bewijs jij hier dat ze dat dus wel zijn.
Ja, maar totaal van de fucking pot gerukt. Medelijden met de daders, zum kotzenquote:Op zaterdag 7 september 2019 16:06 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Onzin, overmatige media-aandacht kan leiden tot lichtere straf, dat is gebruikelijk in rechtspraak.
Och toch, de grachtengordel telt niet mee? Wees blij dat er nog mensen zijn die bereid waren flink in de stad te investeren, want als het nu nog zo'n teringbende was als 40 jaar geleden was je een stuk verder van huis geweest als "echte Amsterdammer".quote:Op zaterdag 7 september 2019 16:04 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Amsterdammers ja, niet het importdeel.
Jij zou de slechtste advocaat die je kon vinden inhuren voor je kind?quote:Op zaterdag 7 september 2019 15:54 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Dat kun jij nog helemaal niet weten. Het is niet voor niets dat hier de topadvocaat Plasman opgezet is.
Iets zegt me dat HW iets anders bedoelt met het importdeelquote:Op zaterdag 7 september 2019 16:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Och toch, de grachtengordel telt niet mee? Wees blij dat er nog mensen zijn die bereid waren flink in de stad te investeren, want als het nu nog zo'n teringbende was als 40 jaar geleden was je een stuk verder van huis geweest als "echte Amsterdammer".
Onzin. Bij dit soort kleine delicten wordt media-aandacht ook als straf gezien. Logisch, jij zou die media-aandacht niet krijgen.quote:Op zaterdag 7 september 2019 16:07 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, maar totaal van de fucking pot gerukt. Medelijden met de daders, zum kotzen.
provincialen vooralquote:Op zaterdag 7 september 2019 16:09 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Iets zegt me dat HW iets anders bedoelt met het importdeel
Nee, dat ze het gezegd heeft wekt niet de suggestie dat dat zou kunnen gebeuren, het geeft alleen aan dat ze het absoluut niet wenselijk zou vinden als het zou gebeuren.quote:Op zaterdag 7 september 2019 16:05 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Ja, toch wel.
Het feit dat burgemeester Halsema deze opmerking heeft gemaakt, is op zichzelf al een flagrante belediging van de politiekorps en het gerechterlijk apparaat. Met deze opmerking wekt Halsema namelijk de suggestie dat het überhaupt mogelijk zou zijn dat haar kind niet net als ieder ander kind behandeld zou kunnen worden.
Ze zegt daarmee eigenlijk: "Ik weet dat jullie mijn kind anders willen behandelen, omdat ik burgemeester ben en jullie mijn ondergeschikten, maar ik zeg hierbij dat ik dat momenteel niet op prijs stel". Een grove schoffering van de politie en tevens een brevet van onvermogen voor haar als burgemeester.
I guessquote:Op zaterdag 7 september 2019 16:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die kutprovincialen die zich wel een woning binnen de ring kunnen permitteren dus?
Heeft weinig met medelijden te maken. Rechters moeten zich buigen over een straf en als het gepeupel meende zich daarmee te moeten bemoeien dan kan dat forse impact hebben op iemand. Om daar bovenop nog eens gestraft te worden door de rechterlijke macht wordt dan dubbelop.quote:Op zaterdag 7 september 2019 16:07 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, maar totaal van de fucking pot gerukt. Medelijden met de daders, zum kotzen.
quote:Op zaterdag 7 september 2019 16:08 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Jij zou de slechtste advocaat die je kon vinden inhuren voor je kind?
Jij bent dan ook geen publiek persoon die vaak met media te maken heeft. Een raadsman kan in dergelijke gevallen erg handig zijn, ook als woordvoerder. Of juist vooral als woordvoerder.quote:Op zaterdag 7 september 2019 16:16 schreef Vallon het volgende:
[..]Niet snappen dat Halsema niets, nada had moeten doen.
Ik zou helemaal geen advocaat inhuren, dat mag het OM of Rechter het zelf lekker verder uitzoeken en als die het nodig vinden; een advocaat aanstellen.
Dat was hier dan ook niet aan de orde.quote:Ik zou als ouder totaal geen poot uitsteken om mijn kind te redden van zijn welverdiende straf.
Werkelijk helemaal komisch, het is het "koloniale" argument.... wij brengen en brachten alleen maar weldoeners...quote:Op zaterdag 7 september 2019 16:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Och toch, de grachtengordel telt niet mee? Wees blij dat er nog mensen zijn die bereid waren flink in de stad te investeren, want als het nu nog zo'n teringbende was als 40 jaar geleden was je een stuk verder van huis geweest als "echte Amsterdammer".
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Dat is het vooral zo willen interpreteren omdat dit je (nofi) zo logisch klinkend is verteld.quote:Op zaterdag 7 september 2019 16:05 schreef Leandra het volgende:
De vervolging vindt om die reden zelfs plaats vanuit een andere rechtbank, daarmee voorkom je echt wel iedere vorm van schijn tegen.
Toch fijn dat al je stellige uitspraken zo'n stevige feitelijke onderbouwing kennen...quote:Op zaterdag 7 september 2019 17:15 schreef Vallon het volgende:
[..]
bij mijn weten
(mogelijk)
Zover ik weet
Wat ik vermoed
wellicht
Geweldige, wel een wat (zelf) diskwalificerende bijdrage..... die vooral afleid van de discussie door de boodschapper(s) te gaan bespreken.quote:Op zaterdag 7 september 2019 17:30 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Toch fijn dat al je stellige uitspraken zo'n stevige feitelijke onderbouwing kennen...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat is jouw onderbouwing op wiens verzoek, waarom en wanneer het Amsterdamse OM de zaak heeft overgedragen aan Haarlem ?
Bij voorkeur met bron omdat kennelijke zekerheid altijd goed is om verder te gaan gebruiken."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Snap je echt niet wat de schijn van belangenverstrengeling in houdt?quote:Op zaterdag 7 september 2019 17:15 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat is het vooral zo willen interpreteren omdat dit je (nofi) zo logisch klinkend is verteld.
//--//
Het is nog steeds interessant uit te vissen - en dat gaat zeker gebeuren, kwestie van tijd en memoires - waarom, door wie en op welk moment precies die saillante "parket overdracht" werd (in)geregeld.
De eigen parkeerboete in Amsterdam van gemeentewerkers of hun familie, wordt bij mijn weten ook niet overgedragen aan zeg Utrecht.
Door die overdracht naar Haarlem wordt impliciet aangegeven dat het eigen Amsterdamse OM (mogelijk) besmet is of niet in staat (meer) is om dat onafhankelijk onderzoek te doen. Ik kan mij de reuring en het ongenoegen in/bij het lokale OM voorstellen (waar de Telegraaf melding van deed).
Zover ik weet worden "gewone Amsterdammers" ook niet voorgeleid in Haarlem. Hooguit wanneer je directe familieleden hebt werken op/bij het Amsterdamse OM, kan de tegenpartij verzoeken het te laten af te handelen in een ander arrondissement.
Wat ik vermoed dat toen Halsema de volgende dag in de driehoek ging "kwaken", tegen Frank Paauw en Nicole Zandee (bazin OM sinds 2018, afkomstig uit Brabant), dat Nicole als door een adder gebeten daarmee verplicht werd om het over te dragen naar Haarlem. Halsema heeft dat dus minstens zelf veroorzaakt of tenminste uitgelokt.
Immers, de zeer ervaren Zandee werd wellicht in functie door vriendinnetje Halsema subtiel "geïnformeerd" en die belangenverstrengeling mag nu eenmaal niet.. zoals welbekend.
Dat Nicole het overdroeg is daarmee bestuurstechnisch voorbeeldig te verklaren... de aanleiding en reden daarvoor zal voorlopig nog wel in troebel grachtenwater tussen de kolommen blijven gehuld.
Deze post laat goed zien waarom dit topic maar door blijft etteren. Niemand geeft ene fuck om wat die jongens hebben gedaan. Bepaalde lieden hebben gewoon zo godsgruwelijke hekel aan Halsema dat ze deze zaak koste wat kost willen opblazen.quote:Op zaterdag 7 september 2019 15:56 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Er was geeneens kwestie van schijn meer....... het was zo wat wel bleek bij monde van Frank Paauw (in Jinek) die toegaf dat Halsema o.a. met hem expliciet over heeft gesproken.quote:Op zaterdag 7 september 2019 18:11 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Snap je echt niet wat de schijn van belangenverstrengeling in houdt?
Ik heb een vooral godsgruwelijke hekel, en dat zou iedereen moeten hebben, aan leugenachtige overheidsdienaren die misbruik maken van hun functie en de rechtsgang willen beïnvloeden.quote:Op zaterdag 7 september 2019 18:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Deze post laat goed zien waarom dit topic maar door blijft etteren. Niemand geeft ene fuck om wat die jongens hebben gedaan. Bepaalde lieden hebben gewoon zo godsgruwelijke hekel aan Halsema dat ze deze zaak koste wat kost willen opblazen.
Kan je verzekeren dat dit met een sisser afloopt. Zelfs de Telegraaf laat het inmiddels een beetje op z'n beloop.quote:Op zaterdag 7 september 2019 18:36 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik heb een vooral godsgruwelijke hekel, en dat zou iedereen moeten hebben, aan leugenachtige overheidsdienaren die misbruik maken van hun functie en de rechtsgang willen beïnvloeden.
Ze is voor mij een heldin wanneer zij dat toegeeft, die ervaring als "les" inzet en dan kan ze nog blijven zitten ook. Beter door schade en schande, tot inkeer gekomen dan voortmodderen in je foute gedrag.
Het blijft etteren omdat de veroorzaker het zelf laat stinken door het af willen te dekken.
Gaat niet gebeuren, het blijft kleven zodra je je gezicht laat zien.
Waar zei de eigenaar van dat drijvende wrak dat?quote:Op zaterdag 7 september 2019 18:42 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Het blijft etteren omdat jij en Sjoukje het laat etteren met het verspreiden van leugens en suggestieve onzin.
Zelfs de eigenaar van dat drijvende wrak had zoiets van "lekker belangrijk" maar nee, dit moet tot op de bodem afgezeken worden.
Ga vooral door hoor, jullie maken jezelf onsterfelijk belachelijk.
Dude, dat stond al in deel 1 van dit topic...quote:Op zaterdag 7 september 2019 18:46 schreef Spectator19 het volgende:
[..]
Waar zei de eigenaar van dat drijvende wrak dat?
Graag een linkje.
Linkje dan.quote:Op zaterdag 7 september 2019 18:47 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dude, dat stond al in deel 1 van dit topic...
Dat weet ik ook, dat Halsema - voorlopig - in functie aanblijft.quote:Op zaterdag 7 september 2019 18:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Kan je verzekeren dat dit met een sisser afloopt. Zelfs de Telegraaf laat het inmiddels een beetje op z'n beloop.
Dat heeft ze gedaan maar leggen zure azijnzeikers als jij weer heel anders uit.quote:Op zaterdag 7 september 2019 18:50 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat weet ik ook, dat Halsema - voorlopig - in functie aanblijft.
Maar net als jij, weet ik ook dat dit op bepaalde momenten tegen haar zal gaan werken.
Niet voor niets is/was er in het begin al de suggestie gewekt dat dit de oppositie wel heel goed uitkwam (FvD) die daarmee een knevelband kan aanleggen. Zodra het over veiligheid gaat, kan je de burgemeester de mond snoeren.
Politiek niets mooier, en dat bedoel ik echt zonder te denken aan Halsema, om iemand die "fout" is geweest; op specifieke momenten dat nog 's in te wrijven. Die mogelijkheid, maakt een burgemeester tot schietschijf. We kennen de werkwijze hier.
Halsema doet er beter aan dat af te blokken door openheid te geven van zaken waarbij zij prima de overtuigende "moederrol" kan gebruiken als excuus. Mijn zegen heeft ze en kan ik zelfs huldigen, een moeder die staat voor haar kind.
En jij wilt niet "begrijpen" dat Halsema staande die sturende uitleg, dat in de rol van burgemeester deed.quote:Op zaterdag 7 september 2019 18:57 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat heeft ze gedaan maar leggen zure azijnzeikers als jij weer heel anders uit.
Er zullen altijd mensen boos of verongelijkt zijn. Als je dat als uitgangspunt neemt, dat mensen niet boos mogen zijn, ga je altijd op je plaat omdat je het op zo'n positie nooit voor iedereen goed kunt doen. Er is altijd een groepje azijnzeikers die overal wel wat op aan te merken heeft. Waar het om gaat is dat je er over nadenkt en doet wat je goed acht. Als dat achteraf anders blijkt te liggen leer je daar weer van. Niet dat dat hier aan de orde is overigens, want ze heeft hier en over nagedacht en overwogen hoe dit over zou kunnen komen en is de schijn van tegen willen gaan.quote:Op zaterdag 7 september 2019 20:00 schreef Vallon het volgende:
[..]
En jij wilt niet "begrijpen" dat Halsema staande die sturende uitleg, dat in de rol van burgemeester deed.
Laat ik het anders positioneren om je te bevragen want toegeven zal hem sws niet meer worden.
Gelet op de mensen die heel erg "pissed off" zijn:
Heeft Halsema het daarmee nog steeds goed gedaan ?
Kon zij het beter of qua aanpak, hoe dan anders doen ?
Vind je dat de brief selectief een persoonlijk of gemeentelijk verweer is ?
Alsof dat iets begerenswaardig is!quote:Op zaterdag 7 september 2019 16:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die kutprovincialen die zich wel een woning binnen de ring kunnen permitteren dus?
quote:Op zaterdag 7 september 2019 16:39 schreef Vallon het volgende:
[..]
Werkelijk helemaal komisch, het is het "koloniale" argument.... wij brengen en brachten alleen maar weldoeners...![]()
of dat de stad er zo op vooruit is gegaan door het letterlijk uit te verkopen aan huisjesmelkers, feestvierende expats, geld graaiende financials, rolkoffers en de totale incompetentie om de orde in 1012 (centrum) , laat staan daarbuiten nog te kunnen handhaven.
De "Amsterdammer" en burger zelf wordt vervolgens actief uit de stad gebonjourd, ingeruild voor krakende "ongedocumenteerden" en moet maar gaan wonen in het Almeerse of Zaanse tuintjesreservaat zodat de "weldoeners" in hun eigen koninkrijk naar eigen recht kunnen gaan leven op de grachten.
Tja, linkse politici zijn nu eenmaal "empathisch" en kunnen daarom niet een stad goed besturen dat wil zeggen met gezond verstand.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
Ook rechtse politici kunnen empathisch zijn. Dat is helemaal geen eigenschap die voorbehouden is aan linkse politici.quote:Op zondag 8 september 2019 15:32 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Tja, linkse politici zijn nu eenmaal "empathisch" en kunnen daarom niet een stad goed besturen dat wil zeggen met gezond verstand.
Linkse mensen zijn erg vastgeroest in hun schoolse opvoeding wie slecht is en wat zogenaamd niet. Hun wereldbeeld is beperkt tot Nazi duitsland en de holocaust. Dit lees je ook wel ze schelden alleen met Nazi.quote:Op maandag 9 september 2019 00:55 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Ook rechtse politici kunnen empathisch zijn. Dat is helemaal geen eigenschap die voorbehouden is aan linkse politici.
Het belangrijkste verschil tussen links en rechts is dat links graag andermans geld uitgeeft en rechts niet.
Interessant, vertel ons meer over linkse mensen o wijze vreemdeling!quote:Op maandag 9 september 2019 01:15 schreef Special-Tee het volgende:
[..]
Linkse mensen zijn erg vastgeroest in hun schoolse opvoeding wie slecht is en wat zogenaamd niet. Hun wereldbeeld is beperkt tot Nazi duitsland en de holocaust. Dit lees je ook wel ze schelden alleen met Nazi.
Linkse mensen geven graag andermans geld uit. Meer valt er niet over te vertellen.quote:Op maandag 9 september 2019 01:21 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Interessant, vertel ons meer over linkse mensen o wijze vreemdeling!
Gelukkig maar dat de rechtse regeringen dit niet doen!quote:Op dinsdag 10 september 2019 01:44 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Linkse mensen geven graag andermans geld uit. Meer valt er niet over te vertellen.
Rechtse regeringen beloven je tenminste 1000 euro die je later toch nooit krijgt. Maar het gaat om de beloftes die men voor deze kiezers maakt, totaal onrealistisch.quote:Op dinsdag 10 september 2019 05:06 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Gelukkig maar dat de rechtse regeringen dit niet doen!
Rutte betaalt alles uit eigen zakquote:Op dinsdag 10 september 2019 05:06 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Gelukkig maar dat de rechtse regeringen dit niet doen!
Ik zeg: allemaal heel normaal gedrag van pubers en volgens de burgemeester hooguit klieren om selfies te nemen. Ms komt het inzicht gaandeweg voor Frank.... nu alleen geen zorgen maken maar gewoon keihard je dienders laten ingrijpen en gaan staan voor je korps.quote:Bron: fok
AMSTERDAM - Hoofdcommissaris Frank Paauw van de Amsterdamse politie maakt zich zorgen over het grote aantal jongeren dat zich bewapent met een mes in de stad. Ze dreigen ermee in video’s en steken ook daadwerkelijk.
....
Waar zegt de burgemeester precies dat het steken met een mes heel normaal gedrag is van pubers en hooguit onder klieren valt?quote:Op dinsdag 10 september 2019 15:15 schreef Vallon het volgende:
Toch maar FF crosslinken.... omdat het zo toepasselijk is.
[..]
Ik zeg: allemaal heel normaal gedrag van pubers en volgens de burgemeester hooguit klieren om selfies te nemen. Ms komt het inzicht gaandeweg voor Frank.... nu alleen geen zorgen maken maar gewoon keihard je dienders laten ingrijpen en gaan staan voor je korps.
Dat haal jij er specifiek uit en relateert terecht het "steken" aan misplaatst "klieren". Dat mag zeker ook benoemd worden. Ik doelde meer op die "selfies" waar dat volgens het artikel bij messen idd leidt tot steken. Verder niet mijn woorden.quote:Op dinsdag 10 september 2019 17:55 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Waar zegt de burgemeester precies dat het steken met een mes heel normaal gedrag is van pubers en hooguit onder klieren valt?
Het zijn niet jouw woorden ook al begon je reactie met "Ik zeg:"?quote:Op dinsdag 10 september 2019 18:42 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat haal jij er specifiek uit en relateert terecht het "steken" aan misplaatst "klieren". Dat mag zeker ook benoemd worden. Ik doelde meer op die "selfies" waar dat volgens het artikel bij messen idd leidt tot steken. Verder niet mijn woorden.
Echt een geloofwaardig verhaalquote:Op vrijdag 13 september 2019 23:40 schreef trein2000 het volgende:
Het nepwapens blijkt van vader te zijn. Heeft 10 dagen in de ambtswoning gelegen. https://www.nrc.nl/nieuws(...)ambtswoning-a3973363
Heb je het hele artikel wel gelezen?quote:Op vrijdag 13 september 2019 23:51 schreef the-eye het volgende:
[..]
Echt een geloofwaardig verhaal![]()
Als die verklaring gelijk na het akkefietje was gekomen had het nog enige geloofwaardigheid gehad maar nu zo'n tijd er na, waarbij al die tijd Halsema dit niet wist, gelooft geen hond het.
Er staat niet dat ze het al die tijd niet wist.quote:Op vrijdag 13 september 2019 23:51 schreef the-eye het volgende:
[..]
Echt een geloofwaardig verhaal![]()
Als die verklaring gelijk na het akkefietje was gekomen had het nog enige geloofwaardigheid gehad maar nu zo'n tijd er na, waarbij al die tijd Halsema dit niet wist, gelooft geen hond het.
Ja en speciaal voor jou zal ik daar nog even uit quotenquote:Op vrijdag 13 september 2019 23:57 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Heb je het hele artikel wel gelezen?
quote:Eind augustus blikte ze op AT5 opnieuw terug op de gebeurtenissen. Zowel in de televisie-uitzending als in de brief maakte Halsema geen melding over het wapen.
De burgemeester wil in het NRC vrijdag niet ingaan op waarom ze dit niet deed. "De burgemeester en haar partner zijn niet één en dezelfde persoon", liet haar woordvoerder desgevraagd aan de krant weten.
Veel belangrijker, ze geeft niet aan waarom ze, indien ze het wist, daar geen woord over gerept heeft. Als iemand dmv een brief een een interview zo veel moeite doet om het hele gebeuren te downplayen is het wel heel raar dat zoiets als dit niet gelijk genoemd wordtquote:Op vrijdag 13 september 2019 23:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Er staat niet dat ze het al die tijd niet wist.
Heel dat interview is geen goede PR voor Femke Halsema...quote:Op vrijdag 13 september 2019 23:59 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ja en speciaal voor jou zal ik daar nog even uit quoten
[..]
Nee, maar die man van haar is ook best een oetlul dat-ie dat wapen gewoon in die ambtswoning legt.quote:Op zaterdag 14 september 2019 00:06 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Heel dat interview is geen goede PR voor Femke Halsema...
Begrijp het wel, het is ook een lang artikel, maar durf het dan gewoon toe te geven
Nou dat vind ik nou ook weer niet. Moet je er dan van uit gaan dat je zoon op rooftocht gaat?quote:Op zaterdag 14 september 2019 00:19 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nee, maar die man van haar is ook best een oetlul dat-ie dat wapen gewoon in die ambtswoning legt.
Ze kan haar huwelijk niet eens redden of haar man fatsoen bijbrengen. Hoe moeten wij dan denken dat ze de hoofdstad kan besturen?!quote:Op zaterdag 14 september 2019 00:05 schreef SugeLucky het volgende:
Lekker aftreden joh.
Als je niet eens je kind kan opvoeden, hoe denk je dan een stad te besturen.
Dat kan ze dan helaas ook niet en probeert het allemaal nog braver te maken dan het al is.
Hij is inderdaad een oetlul, maar niet vanwege dat wapen icm zijn zoonquote:Op zaterdag 14 september 2019 00:19 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nee, maar die man van haar is ook best een oetlul dat-ie dat wapen gewoon in die ambtswoning legt.
En zo rolt de kogel verder in Huize Halsema op de Herengracht. Wel goed dat het wordt toegegeven. Ik vermoed daarbij vooral ook dat de Politie of OM dat reeds bij onderzoek hadden vastgesteld.quote:Op vrijdag 13 september 2019 23:40 schreef trein2000 het volgende:
Het nepwapens blijkt van vader te zijn. Heeft 10 dagen in de ambtswoning gelegen. https://www.nrc.nl/nieuws(...)ambtswoning-a3973363
Hij heeft een illlegaal wapen gelegd in het laatje waar ze die telefoons van die kinderen inleggen als ze straf hebben.quote:Op zaterdag 14 september 2019 00:22 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nou dat vind ik nou ook weer niet. Moet je er dan van uit gaan dat je zoon op rooftocht gaat?
Wel meer mensen hebben net zoals een GL burgemeester een gezin. Gewoon een gezin. Naast hun baan. Het gebeurt!!quote:Op zaterdag 14 september 2019 00:25 schreef Vallon het volgende:
De burgemeester heeft wel wat uit te leggen hoe het kan zijn dat haar gezinsleden de gemeentelijk ambtswoning gebruiken om (nepvuur)wapens te verstoppen.
Ms een idd idee om ook dat uit te zoeken wat die filmmaker als echtgenoot van de burgemeester allemaal nog meer uitspookt in de woning. Juridisch lijkt mij de weg vrij om destijds huiszoeking te doen in de ambtelijke woning. Ik mag en ga aannemen dat een ter zake betrokken OM, dat destijds ook heeft gedaan of iig overwogen.quote:Op zaterdag 14 september 2019 00:34 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wel meer mensen hebben net zoals een GL burgemeester een gezin. Gewoon een gezin. Naast hun baan. Het gebeurt!!
En dan ben jij na het lezen van het artikel nog vergeten om een lang verhaal te schrijven over de ontboezemingen, zoals dat als je op zijn laptop naar zijn internetgeschiedenis zoekt je van alles tegenkomt van pedofilie tot drugs.
Ach, is ook niet belangrijk. Dat mannetje van 15 jaar oud die moet er aan
Je mag een onklaar wapen (mits op correcte wijze onklaar gemaakt en voorzien van de juiste documenten) in huis hebben zonder vergunning. Je mag hem ook vervoeren. Alleen je mag er niet mee zwaaien op straat.quote:Op zaterdag 14 september 2019 01:33 schreef Knip het volgende:
Even de zaken op een rijtje:
Robert Oey had een op echt gelijkend vuurwapen in huis. Hij voert aan dat hij dit object nodig heeft voor zijn werk als filmmaker.
Had hij daarvoor een vergunning moeten hebben?
Had het object in een afgesloten ruimte bewaard moeten worden?
Is er een strafbaar feit gepleegd?
Als er in een horecagelegenheid verboden wapens worden aangetroffen, houdt de bewering van de uitbater dat hij daar niets van wist een sluiting van de gelegenheid tegen?
Kan de burgemeester wegkomen met de bewering dat zij niets wist van een op echt gelijkend vuurwapen in haar woning?
Is de positie van de burgemeester nog te handhaven?
Dank voor de info. Rest nog de vraag of de juiste documenten aanwezig waren en de vraag of de vader voldoende aan zijn zorgplicht heeft voldaan om het wapen ontoegankelijk te maken voor zijn minderjarige zoon.quote:Op zaterdag 14 september 2019 01:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je mag een onklaar wapen (mits op correcte wijze onklaar gemaakt en voorzien van de juiste documenten) in huis hebben zonder vergunning. Je mag hem ook vervoeren. Alleen je mag er niet mee zwaaien op straat.
De man van Halsema over zijn vrouw en zichzelf:quote:Op vrijdag 13 september 2019 23:40 schreef trein2000 het volgende:
Impulsief en emotioneel. Waarom in godsnaam is zo iemand burgemeester?quote:Nee. Wij zijn hele impulsieve, emotionele mensen. De consequenties van dat soort dingen denken we niet echt door.
Nee, dus. De beste man geeft gewoon ronduit toe dat hij iedere dag de wet overtreedt.quote:Op zaterdag 14 september 2019 01:48 schreef Knip het volgende:
[..]
Dank voor de info. Rest nog de vraag of de juiste documenten aanwezig waren en de vraag of de vader voldoende aan zijn zorgplicht heeft voldaan om het wapen ontoegankelijk te maken voor zijn minderjarige zoon.
Yup EU verordening 2015/2403 en 13mei16 opgenomen in de Nederlandse wet (door Staatsecretaris Dijkhoff stcrt-2016-26810)quote:Op zaterdag 14 september 2019 01:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je mag een onklaar wapen (mits op correcte wijze onklaar gemaakt en voorzien van de juiste documenten) in huis hebben zonder vergunning. Je mag hem ook vervoeren. Alleen je mag er niet mee zwaaien op straat.
Robert Oey komt wel heel onsympathiek over. Ik denk ook dat de houding van haar echtgenoot haar veel meer schade toebrengt dan haar puberende zoon.quote:Op zaterdag 14 september 2019 02:07 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Met zulke vrienden hoef je geen vijanden te hebben. Anders gezegd: met zo'n echtgenoot heb je geen Telegraaf meer nodig. Robert Oey graaft het graf voor zijn eigen vrouw.
Niet helemaal, Robert is geen burgemeester, geeft en stelt zo duidelijk dat hij losstaat van zijn vrouw in functie. Net als dat wat de zoon hier doet/deed, is de man "van" totaal niet relevant voor de daden van de burgemeester.quote:Op zaterdag 14 september 2019 02:07 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Met zulke vrienden hoef je geen vijanden te hebben. Anders gezegd: met zo'n echtgenoot heb je geen Telegraaf meer nodig. Robert Oey graaft het graf voor zijn eigen vrouw.
Ik snap de logica van Robert Oey ook niet zo. Je gaat als vader de kat toch niet op het spek binden? Die jongen is waarschijnlijk net in de "kijk mij is heel erg gangstah zijn fase"quote:Op zaterdag 14 september 2019 02:09 schreef Knip het volgende:
[..]
Robert Oey komt wel heel onsympathiek over. Ik denk ook dat de houding van haar echtgenoot haar veel meer schade toebrengt dan haar puberende zoon.
...en voor zijn eigen zoon. Die is minderjarig, dus zijn ouders zouden hun verantwoordelijkheid moeten nemen.quote:Op zaterdag 14 september 2019 02:07 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
quote:Op vrijdag 13 september 2019 23:40 schreef trein2000 het volgende:
Wat een impulsieve, emotionele lamzak is die vent zeg, tering.quote:Nee. Wij zijn hele impulsieve, emotionele mensen.
Terwijl dit het voorbeeld is van een fophefje, natuurlijk.quote:Op zaterdag 14 september 2019 00:25 schreef Vallon het volgende:
[..]
En zo rolt de kogel verder in Huize Halsema op de Herengracht. Wel goed dat het wordt toegegeven. Ik vermoed daarbij vooral ook dat de Politie of OM dat reeds bij onderzoek hadden vastgesteld.
Zeker als het gaat om een onklaar gemaakt wapen, kan je de herkomst vaststellen.
Nu nog hopen voor de houder in kwestie; dat het wapen voorheen niet betrokken is geweest bij een schietincident.
Hiermee is een vraag aan mijn zijde ook beantwoord dat de ouders (in)direct hebben voorzien in gebruik van verboden (nep)wapen dat bevestigend inderdaad een nepvuurwapen blijkt te zijn. Niet best voor een eventuele strafoplegging. Een onklaar gemaakt vuurwapen telt zwaarder dan een mes of plastic EU pistooltje van de kermis.
De advocaat liet en-publique bij Jinek nog tactvol het type nepwapen in het midden. Verder is verstoppen geen wegsluiten van verboden artikelen. De burgemeester heeft wel wat uit te leggen hoe het kan zijn dat haar gezinsleden de gemeentelijk ambtswoning gebruiken om (nepvuur)wapens te verstoppen.
The show goes on en tijd doet alles ontluiken.
Je bent als ouder van een kind, maar vooral van een puber idd niet helemaal lekker als je denkt dat je een wapen (ongeacht of het onklaar gemaakt is) in huis moet kunnen laten liggen, maar in het laatje waar je afgepakte telefoons neerlegt is helemaal achterlijk, zeker als je het daar laat liggen en je zelf naar het buitenland gaat.quote:Op zaterdag 14 september 2019 06:51 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik snap de logica van Robert Oey ook niet zo. Je gaat als vader de kat toch niet op het spek binden? Die jongen is waarschijnlijk net in de "kijk mij is heel erg gangstah zijn fase"
Mwau. Het is vluchtgedrag. Heel menselijk. En hij is er eerlijk over in het interview.quote:Op zaterdag 14 september 2019 07:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
[..]
Wat een impulsieve, emotionele lamzak is die vent zeg, tering.
Gewoon vrolijk in Bangkok blijven terwijl je kind opgepakt was met jouw filmwapen en je vrouw het alleen laten oplossen terwijl ze je expliciet vraagt terug te komen.
Hij had van mij helemaal niet meer terug hoeven komen.
Ja leuk, maar als mijn man vluchtgedrag vertoont en daarmee mij en ons kind in de stront laat zakken (stront die hij zelf deels veroorzaakt heeft) mag hij gewoon wegblijven.quote:Op zaterdag 14 september 2019 07:39 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Mwau. Het is vluchtgedrag. Heel menselijk. En hij is er eerlijk over in het interview.
Ik snap best dat je als je voor je werk in Bangkok zit daar niet voor terugkomt. Het had waarschijnlijk niks uitgemaakt als de Telegraaf het later allemaal niet zo enorm had opgeblazen door er buitenproportioneel veel aandacht aan te geven.quote:Op zaterdag 14 september 2019 07:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
[..]
Gewoon vrolijk in Bangkok blijven terwijl je kind opgepakt was met jouw filmwapen en je vrouw het alleen laten oplossen terwijl ze je expliciet vraagt terug te komen.
Hij had wat mij betreft ook voor altijd in Bangkok mogen blijven, je hebt er alleen maar meer werk van.quote:Op zaterdag 14 september 2019 07:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
[..]
Zijn vrouw had hem nodig om haar te steunen, natuurlijk.quote:Op zaterdag 14 september 2019 07:49 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ik snap best dat je als je voor je werk in Bangkok zit daar niet voor terugkomt. Het had waarschijnlijk niks uitgemaakt als de Telegraaf het later allemaal niet zo enorm had opgeblazen door er buitenproportioneel veel aandacht aan te geven.
De impulsieve reactie hier zou juist zijn: "Mijn kind is opgepakt, ik moet onmiddellijk naar huis." Maar dan, dan ben je thuis, en wat kan je dan doen?
O absoluut. Als mijn vriendin dat zou doen, ook.quote:Op zaterdag 14 september 2019 07:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja leuk, maar als mijn man vluchtgedrag vertoont en daarmee mij en ons kind in de stront laat zakken (stront die hij zelf deels veroorzaakt heeft) mag hij gewoon wegblijven.
Hoe "eerlijk" hij daar ook over is.
Je bekijkt het teveel op globale schaal. Weet je hoeveel het kan doen als puberende jonge als je vader zijn arm om je heen slaat en heel simpel zegt: 'het komt wel goed, jonge'.? Ook had Halsema het vast fijn gevonden om steun te voelen van haar partnerquote:Op zaterdag 14 september 2019 07:49 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ik snap best dat je als je voor je werk in Bangkok zit daar niet voor terugkomt. Het had waarschijnlijk niks uitgemaakt als de Telegraaf het later allemaal niet zo enorm had opgeblazen door er buitenproportioneel veel aandacht aan te geven.
De impulsieve reactie hier zou juist zijn: "Mijn kind is opgepakt, ik moet onmiddellijk naar huis." Maar dan, dan ben je thuis, en wat kan je dan doen?
Op het moment dat je partner je expliciet vraagt terug te komen in zo'n situatie laat je je partner en kind gewoon stikken als je dat niet doet.quote:Op zaterdag 14 september 2019 07:49 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ik zie nu de koppen op de Story al "Robert Oey bleef in Bangkok terwijl vrouw en zoon door een hel gingen"quote:Op zaterdag 14 september 2019 07:56 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je bekijkt het teveel op globale schaal. Weet je hoeveel het kan doen als puberende jonge als je vader zijn arm om je heen slaat en heel simpel zegt: 'het komt wel goed, jonge'.? Ook had Halsema het vast fijn gevonden om steun te voelen van haar partner
Maar deze vader bleef in bangkok ...
Dat zou ook nogal overdreven zijn. Het was hoogst een wat ongemakkelijke situatie.quote:Op zaterdag 14 september 2019 08:01 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik zie nu de koppen op de Story al "Robert Oey bleef in Bangkok terwijl vrouw en zoon door een hel gingen"
Punt 1) Dat is nou juist het idee van koppen op roddelbalden. Punt 2) Voor jou zou het een ongemakkelijke situatie zijn, ik zou persoonlijk witheet zijn.quote:Op zaterdag 14 september 2019 08:02 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat zou ook nogal overdreven zijn. Het was hoogst een wat ongemakkelijke situatie.
Dat laatste was ik inderdaad nog vergeten, ja.quote:Op zaterdag 14 september 2019 08:06 schreef Leandra het volgende:
Hij is met zijn opmerkingen over die zoekopdrachten op zijn computer ook lekker bezig, alsof hij bijna wil dat het OM dat gaat onderzoeken.
Zal wel een gevalletje "bijvangst" worden dan.
Je zou bijna denken dat hij bewust bezig is de baan van zijn vrouw te saboteren.
O, okequote:Op zaterdag 14 september 2019 08:04 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Punt 1) Dat is nou juist het idee van koppen op roddelbalden. Punt 2) Voor jou zou het een ongemakkelijke situatie zijn, ik zou persoonlijk witheet zijn.
...en heel erg teleurgesteld in mijn man.
...en me afvragen wat ik er eigenlijk aan heb, want als er problemen zijn moet ik toch alles zelf oplossen.
Nota bene problemen die hij veroorzaakt heeft.
Ze zal dat wellicht in eerste instantie, impulsief, van hem hebben gevraagd, maar ik denk niet dat hij "Nee, bekijk het maar" heeft gezegd. Ik was er niet bij maar ik vermoed dat hij er een prima gesprek met zijn vrouw over heeft gehad, en waarschijnlijk ook met zijn zoon, en dat ze daarna besloten hebben dat hij toch niet naar huis zou komen. En waarom ook? Wat schiet je ermee op? Behalve dat je een hoop kosten maakt en je werk moet stopzetten is er vrij weinig dat je thuis wel kan doen en vanuit Bangkok niet. Het is geen rationele beslissing om daar alles uit je handen te laten vallen en naar huis te gaan.quote:Op zaterdag 14 september 2019 08:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Op het moment dat je partner je expliciet vraagt terug te komen in zo'n situatie laat je je partner en kind gewoon stikken als je dat niet doet.
Heb je het interview gelezen?quote:Op zaterdag 14 september 2019 08:09 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ze zal dat wellicht in eerste instantie, impulsief, van hem hebben gevraagd, maar ik denk niet dat hij "Nee, bekijk het maar" heeft gezegd. Ik was er niet bij maar ik vermoed dat hij er een prima gesprek met zijn vrouw over heeft gehad, en waarschijnlijk ook met zijn zoon, en dat ze daarna besloten hebben dat hij toch niet naar huis zou komen. En waarom ook? Wat schiet je ermee op? Behalve dat je een hoop kosten maakt en je werk moet stopzetten is er vrij weinig dat je thuis wel kan doen en vanuit Bangkok niet. Het is geen rationele beslissing om daar alles uit je handen te laten vallen en naar huis te gaan.
Ik bespeur hier toch echt een " Vrouwen komen van Venus en mannen van Mars' situatie.quote:Op zaterdag 14 september 2019 08:09 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ze zal dat wellicht in eerste instantie, impulsief, van hem hebben gevraagd, maar ik denk niet dat hij "Nee, bekijk het maar" heeft gezegd. Ik was er niet bij maar ik vermoed dat hij er een prima gesprek met zijn vrouw over heeft gehad, en waarschijnlijk ook met zijn zoon, en dat ze daarna besloten hebben dat hij toch niet naar huis zou komen. En waarom ook? Wat schiet je ermee op? Behalve dat je een hoop kosten maakt en je werk moet stopzetten is er vrij weinig dat je thuis wel kan doen en vanuit Bangkok niet. Het is geen rationele beslissing om daar alles uit je handen te laten vallen en naar huis te gaan.
quote:Op zaterdag 14 september 2019 08:12 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik bespeur hier toch echt een " Vrouwen komen van Venus en mannen van Mars' situatie.
Lekker pampam doen in Patpongquote:Op zaterdag 14 september 2019 07:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
[..]
Ik vind het sowieso maar een raar verhaal. Leeft dat hele gezin compleet langs elkaar heen of zo. Ook die ruzie die niet uitgesproken is ook zo raar.quote:Op zaterdag 14 september 2019 07:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
[..]
quote:„Femke zei: ‘Ik wil dat je terugkomt.’ Dat heb ik niet gedaan. Ik ben nog twaalf dagen in Bangkok gebleven. Ik heb het weggestopt en heb me volledig op m’n werk gestort daar. Ik heb gedacht: ik zie wel wat ik straks aantref thuis. [..]"
quote:Bij het verhoor zelf waren alleen de jongen en Plasman aanwezig. Oey: „Als ik in Nederland was geweest, was ik erbij gaan zitten. Maar ik kwam pas twaalf dagen later thuis.”
Het is in elk geval geen NWS.quote:Op zaterdag 14 september 2019 09:09 schreef Idisrom het volgende:
Volgens Kees Boonman horen de relatieproblemen van de Halsema´s thuis in SHO (op Radio 1 gehoord 5 minuten geleden)
Heeft 'ie ook wel gelijk in. En is eigenlijk niet eens aan ons. Ik zit nu dat nrc-artikel te lezen en ben nu bij de onuitgesprokenheid van de ruzies. Laten we wel wezen, dat herkent iedereen wel met een relatie toch?quote:Op zaterdag 14 september 2019 09:09 schreef Idisrom het volgende:
Volgens Kees Boonman horen de relatieproblemen van de Halsema´s thuis in SHO (op Radio 1 gehoord 5 minuten geleden)
Welke relatieproblemen? Oey doet duidelijk waar hij zin in heeft en Femke accepteert dat.quote:Op zaterdag 14 september 2019 09:09 schreef Idisrom het volgende:
Als mijn man verboden middelen (drugs, wapens) in ons huis onderbrengt is dat toch ook mijn probleem, ongeacht of we een koop- of huurwoning hebben, en bij een ambtswoning is het helemaal bizar dat je denkt dat je dat kunt doen.quote:Op zaterdag 14 september 2019 09:02 schreef Postbus100 het volgende:
En toch he?
- haar man heeft een onklaar wapen in huis -> is haar man. Weet niet of het inmiddels al duidelijk is of dat illegaal was? (had hij de documenten?)
Ik ben overigens inmiddels wel benieuwd naar het hele interview, maar helaas achter een paywall...quote:Op zaterdag 14 september 2019 09:13 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Heeft 'ie ook wel gelijk in. En is eigenlijk niet eens aan ons. Ik zit nu dat nrc-artikel te lezen en ben nu bij de onuitgesprokenheid van de ruzies. Laten we wel wezen, dat herkent iedereen wel met een relatie toch?
Oey heeft wel wat weg van prins Bernhard: niets aantrekken van het ambt van je vrouw, gewoon lekker blijven doen waar je zelf zin in hebt (auto parkeren waar het niet mag, enzo). Terwijl vrouwlief panisch is voor wat dat weer betekent voor de beeldvorming van haar baan.
quote:Op zaterdag 14 september 2019 09:20 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik ben overigens inmiddels wel benieuwd naar het hele interview, maar helaas achter een paywall...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Somebody that I used to know
Wat een flapdrol van een vent.quote:Op vrijdag 13 september 2019 23:40 schreef trein2000 het volgende:
Nou....quote:Op zaterdag 14 september 2019 09:18 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Welke relatieproblemen? Oey doet duidelijk waar hij zin in heeft en Femke accepteert dat.
quote:Is dat niet verbazingwekkend?
„Ik snap wat jullie bedoelen, maar zo zit ik niet in elkaar. Ik begrijp dat het voor jullie een belangrijk moment is in dit hele proces. Voor mij is het… Ik ben hier heel eerlijk in: deze kwestie is nog niet uitgesproken tussen Femke en mij. Maar ze is natuurlijk heel boos.”
Op u.
„Ja, alleen is dat nog nooit uitgesproken, tot op de dag van vandaag. We kunnen prima ruzie maken, dat is het niet. Maar ze heeft het nog niet tegen me gezegd, al wil ze dat natuurlijk heel graag.”
Ze is nog niet tegen u uitgevallen?
„Nee!, ze heeft nog niet geroepen: ‘Paardenlul, hoe kún je nou…?’” Scherp: „Ze kan dat zeggen, maar dan zeg ik tegen haar: ‘Dit is gewoon mijn werk. Flikker op met je ambtswoning!’ Dat is de ruzie die we nu beiden uit de weg gaan.”
Het gebeurt vaker tijdens het gesprek. Even verliest Oey zijn kalmte en breekt de ergernis over zijn verloren vrijheid door. „Luister, laatst hadden we al ruzie toen ik onze auto neerzette op een parkeerplek voor laden en lossen. ‘Kijk nou!’ gilde Femke, terwijl ze op het bord wees. ‘Nou én!’, zei ik.’” Oey lacht. „Dat is de situatie. Ik wíl dat kunnen doen en daar hebben we dan ruzie over. En dus hebben we tot op heden nog niet over dat wapen gesproken.” Hij glimlacht. „We hebben hier nu een intiemer gesprek dan ik met mijn vrouw heb gehad.”
Maar hij was zich dus 'van geen kwaad bewust'. Ziet het allemaal als kunstobjecten, dingen die bij zijn werk horen. Geen benul van wetgeving of wat dan ook. Zegt hij. Dus tja, waarom dan melden aan je vrouw, als je zelf niet eens weet dat het toch wel een beetje ongewoon is?quote:Op zaterdag 14 september 2019 09:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als mijn man verboden middelen (drugs, wapens) in ons huis onderbrengt is dat toch ook mijn probleem, ongeacht of we een koop- of huurwoning hebben, en bij een ambtswoning is het helemaal bizar dat je denkt dat je dat kunt doen.
quote:Dit raakt, zegt Oey, aan de essentie van wie hij is en hoe hij zijn leven wil leiden. „Het is mijn wérk. Als je de zoekgeschiedenis op mijn laptop nagaat, loopt die van pedofilie via terreur tot drugs – alles! Dat daar een onklaar gemaakt wapen bijhoort, is voor mij volstrekt evident. Een cameralens of een wapen, dat is voor mij precies hetzelfde.” Lachend: „Ja, een kalasjnikov meenemen naar de ambtswoning, daar zou ik wel wat beter over nadenken.”
Daar kan hij/zij nog wel eens gelijk in hebben ooktwitter:rynysel twitterde op vrijdag 13-09-2019 om 23:32:30@apjvalk Erg grappig die Oey. Hij is de man van, het ultieme slachtoffer van de vrouwenemancipatie, en eigenlijk trekt 'ie het helemáál niet. reageer retweet
BS, ik geloof er geen ruk van dat hij zich van geen kwaad bewust was, hij heeft zich ook afgevraagd of hij dat ding beter moest verstoppen.quote:Op zaterdag 14 september 2019 09:25 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Maar hij was zich dus 'van geen kwaad bewust'. Ziet het allemaal als kunstobjecten, dingen die bij zijn werk horen. Geen benul van wetgeving of wat dan ook. Zegt hij. Dus tja, waarom dan melden aan je vrouw, als je zelf niet eens weet dat het toch wel een beetje ongewoon is?
[..]
quote:Op zaterdag 14 september 2019 09:21 schreef Postbus100 het volgende:
[..]Thx!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou ja, ik zie nog steeds geen echte relatieproblemen. Soms is het gewoon beter om iets uit te praten nadat de woede is bekoeld.
Hoeft niet, kan wel.quote:Op zaterdag 14 september 2019 09:21 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Wat een flapdrol van een vent.Geen ruggegraat, speelt de kunstenaar, neemt z'n verantwoordelijkheden niet en duikt weg bij lastige situaties.
Het blijkt nu om een onklaar gemaakte, echte revolver te gaan. Dat is wel iets anders dan het klappertjespistool van de kermis waar de wegkijkers het over hadden (zonder enige kennis van zaken, ook nog eens).
En toch.. blijf ik erbij dat dit niet hoeft af te stralen op Halsema als burgemeester.
twitter:Dewaarh82786705 twitterde op zaterdag 14-09-2019 om 09:33:59Breek: 13.00 uur persconferentie op ambtswoning Amsterdam: Geruchten gaan dat #Halsema haar ontslag bekend maakt. @RTLnieuws @NOS @telegraaf @GroenLinks020 reageer retweet
Ik ben niet onder de indruk.quote:Op zaterdag 14 september 2019 09:22 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Nou....
Dan heb je het artikel niet gelezen (heb je ook niet, zei je net)
[..]
Tsja, en dat is wellicht precies waarom Femke hem zo’n aantrekkelijke man vindt.quote:Op zaterdag 14 september 2019 09:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
BS, ik geloof er geen ruk van dat hij zich van geen kwaad bewust was, hij heeft zich ook afgevraagd of hij dat ding beter moest verstoppen.
Zie ook die opmerkingen over de zoekopdrachten op de computer.
Hij weet het prima, maar denkt "Fuck You!"
Al dan niet uit dwarsigheid, een bewuste weigering zich te conformeren aan de situatie die de baan van zijn vrouw met zich meebrengt, of gewoon omdat het een arrogante zak is die denkt dat de regels niet voor hem gelden.
Ik denk eigenlijk het laatste.
Mijn hemel!!!!quote:Op zaterdag 14 september 2019 09:37 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik ben niet onder de indruk.
Zelf doe ik ook geregeld iets waar mijn vriendin boos over kan worden. Nou, dan hebben we een woordenwisseling en dat is het dan.
Ik ga niet op eieren lopen omdat ik een relatie ruzievrij wil houden. Kom op!
Weggepest door de Telegraaf dus.quote:Op zaterdag 14 september 2019 09:34 schreef L_auteur het volgende:
twitter:Dewaarh82786705 twitterde op zaterdag 14-09-2019 om 09:33:59Breek: 13.00 uur persconferentie op ambtswoning Amsterdam: Geruchten gaan dat #Halsema haar ontslag bekend maakt. @:RTLnieuws @:NOS @:telegraaf @:GroenLinks020 reageer retweet
Zijn probleem zit denk ik in de randzaken. Dat snap ik wel hoor.quote:Op zaterdag 14 september 2019 09:28 schreef Dutchguy het volgende:
Ik begin een beetje medelijden met Halsema te krijgen. Haar man lijkt een beetje een lul te zijn die er niet tegen kan dat zijn vrouw een hoge functie bekleedt en zich daar niet op aan wil passen.
Dat ook ja.quote:Op zaterdag 14 september 2019 09:28 schreef Dutchguy het volgende:
Ik begin een beetje medelijden met Halsema te krijgen. Haar man lijkt een beetje een lul te zijn die er niet tegen kan dat zijn vrouw een hoge functie bekleedt en zich daar niet op aan wil passen.
Dat denk ik ook niet.quote:Op zaterdag 14 september 2019 09:34 schreef Leandra het volgende:
Het zou me ook niet verbazen als Halsema de inhoud van dit interview niet kende en het ook pas gisteravond of vanmorgen in de krant heeft gelezen.
Maar de man van de burgemeester die denkt dat hij wel fout kan parkeren is gewoon vragen om problemen, vooral omdat het de man van de burgemeester is.quote:Op zaterdag 14 september 2019 09:41 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Zijn probleem zit denk ik in de randzaken. Dat snap ik wel hoor.
Even fout parkeren, het is niet echt een teken van een criminal mind vind ik.
Dit was idd niet zijn finest moment. Heeft zich niet gerealiseerd dat dit in de krant komt ofzo.quote:Op zaterdag 14 september 2019 09:40 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
Ze is nog niet tegen u uitgevallen?
„Nee!, ze heeft nog niet geroepen: ‘Paardenlul, hoe kún je nou…?’” Scherp: „Ze kan dat zeggen, maar dan zeg ik tegen haar: ‘Dit is gewoon mijn werk. Flikker op met je ambtswoning!’ Dat is de ruzie die we nu beiden uit de weg gaan.”
Het gebeurt vaker tijdens het gesprek. Even verliest Oey zijn kalmte en breekt de ergernis over zijn verloren vrijheid door. „Luister, laatst hadden we al ruzie toen ik onze auto neerzette op een parkeerplek voor laden en lossen. ‘Kijk nou!’ gilde Femke, terwijl ze op het bord wees. ‘Nou én!’, zei ik.’” Oey lacht. „Dat is de situatie. Ik wíl dat kunnen doen en daar hebben we dan ruzie over. En dus hebben we tot op heden nog niet over dat wapen gesproken.” Hij glimlacht. „We hebben hier nu een intiemer gesprek dan ik met mijn vrouw heb gehad.”
Wowww ik vind het een beetje laag van hem.
Je trekt wel heel makkelijk conclusies...quote:Op zaterdag 14 september 2019 09:41 schreef Knip het volgende:
Twee mensen die allebei vinden dat hun carrière belangrijker is dan aandacht voor hun kinderen. Volgens mij heeft Thierry Baudet dit onderwerp eerder dit jaar nog aangekaart. Het beste wat Femke nu kan doen is aftreden en ruiterlijk toegeven dat TB in deze gelijk had. Laat haar ook haar lidmaatschap van Groenlinks opzeggen. Ik kan mij voorstellen dat de overstap naar FvD een brug te ver is maar lidmaatschap van de SGP zou een prima alternatief en een duidelijk signaal zijn.
Tsja, slim is het niet. Maar het zijn ook wel weer zaken waar ik van denk ‘wat boeit dat nou?’. Openbare figuren aanvallen omdat ze overtredinkjes maken die vrijwel iedereen wel eens maakt.quote:Op zaterdag 14 september 2019 09:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar de man van de burgemeester die denkt dat hij wel fout kan parkeren is gewoon vragen om problemen, vooral omdat het de man van de burgemeester is.
Is meer bedoeld om te chargeren.quote:Op zaterdag 14 september 2019 09:45 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je trekt wel heel makkelijk conclusies...
Dat is op zich wel vreemd, die desinteresse.quote:Op zaterdag 14 september 2019 09:49 schreef Spectator19 het volgende:
En dan staat er dit:
Van de inhoud van het verhoor weet hij niets. Hij heeft het er nog niet met zijn zoon en vrouw over gehad.
Vreemd gezin daar op de gracht.
Zich niet realiseren dat een burgemeester een voorbeeldfunctie heeft en onder een vergrootglas ligt is wel een teken van incompetentie vind ik.quote:Op zaterdag 14 september 2019 09:41 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Zijn probleem zit denk ik in de randzaken. Dat snap ik wel hoor.
Even fout parkeren, het is niet echt een teken van een criminal mind vind ik.
Ze heeft haar sporen allang verdiend haterquote:Op zaterdag 14 september 2019 02:03 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Impulsief en emotioneel. Waarom in godsnaam is zo iemand burgemeester?
Hij is ook maar de man van... Zijn competenties liggen elders vermoed ik.quote:Op zaterdag 14 september 2019 09:51 schreef Knip het volgende:
[..]
Zich niet realiseren dat een burgemeester een voorbeeldfunctie heeft en onder een vergrootglas ligt is wel een teken van incompetentie vind ik.
Ik denk dat hij zich dat wel gerealiseerd heeft, maar dat het een vorm van rebellie is. Beetje chargeren om te laten zien hoe debiel deze situatie is.quote:Op zaterdag 14 september 2019 09:44 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dit was idd niet zijn finest moment. Heeft zich niet gerealiseerd dat dit in de krant komt ofzo.
Maar hé... leuk leesvoer, toch?
Ik lees eigenlijk vooral dat hij wat stoer probeert te doen, alsof hij de zaak met wat vrienden bespreekt.quote:Op zaterdag 14 september 2019 09:53 schreef Chia het volgende:
[..]
Ik denk dat hij zich dat wel gerealiseerd heeft, maar dat het een vorm van rebellie is. Beetje chargeren om te laten zien hoe debiel deze situatie is.
Hij is niet de burgemeester, zijn zoon is niet de burgemeester, maar zij worden wel afgerekend doordat hun vrouw en moeder burgemeester is. Vooral die zoon natuurlijk. Wat Robert, terecht, onterecht vindt. En hij vindt het prima om afgerekend te worden op het feit dat hij een lul is, maar dat hoeft Femke of zoon dan weer niet aangerekend te worden.
Nou, inderdaad! En wat een merkwaardig interview. Als er iets positiefs uit op te maken valt, dan is het in ieder geval hoe keurig Femke is.quote:Op zaterdag 14 september 2019 07:18 schreef Leandra het volgende:
Inderdaad. Je zou toch verwachten dat papa na het verhoor even met zijn zoon en zijn vrouw erover gaan praten. Samen de kopie van het pv doorlezen, troosten, want de straf heeft die jongen al deels gehad en de rest komt er nog aan via justitie.quote:Op zaterdag 14 september 2019 09:49 schreef Spectator19 het volgende:
En dan staat er dit:
Van de inhoud van het verhoor weet hij niets. Hij heeft het er nog niet met zijn zoon en vrouw over gehad.
Vreemd gezin daar op de gracht.
Fout parkeren, kinderporno zoeken op je PC, een vuurwapen in huis halen...quote:Op zaterdag 14 september 2019 09:49 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Tsja, slim is het niet. Maar het zijn ook wel weer zaken waar ik van denk ‘wat boeit dat nou?’. Openbare figuren aanvallen omdat ze overtredinkjes maken die vrijwel iedereen wel eens maakt.
Dat slaat toch ook nergens op?
Zij realiseert zich dat prima, dus het is niet haar incompetentie.quote:Op zaterdag 14 september 2019 09:51 schreef Knip het volgende:
[..]
Zich niet realiseren dat een burgemeester een voorbeeldfunctie heeft en onder een vergrootglas ligt is wel een teken van incompetentie vind ik.
Aparte wijze van handelen dan.quote:Op zaterdag 14 september 2019 10:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zij realiseert zich dat prima, dus het is niet haar incompetentie.
Daar heb ik eerder in deze reeks iets over geplaatst, want Femke heeft erover geschreven in haar boek Pluche. Ze had haar man gevraagd om de auto dan op z'n minst discreet aan te schaffen, waarop hij aan de verkoper precies dat vertelde.quote:Op zaterdag 14 september 2019 10:03 schreef Chia het volgende:
Die stinkdiesel van Femke waar de Telegraaf zo'n ophef over maakte toen ze nog in de Tweede Kamer zat was trouwens ook een auto die Robert per se wilde hebben.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1117875/oude-liefde-roest-niet
Daar heb je gelijk in. Haar echtgenoot is op dit moment een storende factorquote:Op zaterdag 14 september 2019 10:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zij realiseert zich dat prima, dus het is niet haar incompetentie.
Het zegt vooral iets over die Jan Willem Maassen van den Brink die gelijk de krant opbelt en niet over Femke. Maar ja, Telegraaflezers zijn zo simpel dat dit echt iets is waarover zij zich dan verkneukelen.quote:Op zaterdag 14 september 2019 10:06 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Daar heb ik eerder in deze reeks iets over geplaatst, want Femke heeft erover geschreven in haar boek Pluche. Ze had haar man gevraagd om de auto dan op z'n minst discreet aan te schaffen, waarop hij aan de verkoper precies dat vertelde.Die verkoper stapte ermee naar een krant.
Ik had het over het fout parkeren.quote:Op zaterdag 14 september 2019 10:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Fout parkeren, kinderporno zoeken op je PC, een vuurwapen in huis halen...
Hij hanteert geen "overtredinkjes die iedereen wel eens maakt" grenzen, hij gaat er continue ver overheen en weet dat dondersgoed.
En ja, als een auto die eigendom is van een gezinslid van de burgemeester fout geparkeerd staat dan geeft dat wel een signaal af, en als ze er zelf ook uit stapt helemaal.
En gelijk heeft hij.quote:Op zaterdag 14 september 2019 10:03 schreef Chia het volgende:
Die stinkdiesel van Femke waar de Telegraaf zo'n ophef over maakte toen ze nog in de Tweede Kamer zat was trouwens ook een auto die Robert per se wilde hebben.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1117875/oude-liefde-roest-niet
Nou, het zegt ook iets over haar partner. Zij wilde niet dat hij de auto aanschafte, maar ze kon hem natuurlijk er niet van weerhouden. Het enige wat ze vroeg was om het discreet te doen. Dan ga je toch niet zeggen dat je vrouw Femke Halsema is en dat niemand mag weten wat je aan het doen bent.quote:Op zaterdag 14 september 2019 10:12 schreef Chia het volgende:
[..]
Het zegt vooral iets over die Jan Willem Maassen van den Brink die gelijk de krant opbelt en niet over Femke. Maar ja, Telegraaflezers zijn zo simpel dat dit echt iets is waarover zij zich dan verkneukelen.
Klopt, zoeken naar pedofilie is niet hetzelfde, ik zou echter niet uitsluiten dat het wel "bijvangst" zou kunnen opleveren.quote:Op zaterdag 14 september 2019 10:12 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik had het over het fout parkeren.
Zoeken naar pedofilie is niet hetzelfde als kinderporno zoeken en volstrekt legaal. En past ook wel bij zijn beroep. Dit nepwapen hangt daar ook mee samen en ik weet niet of dat wel illegaal is, om het voor opnames te hebben.
Hij wordt beïnvloed door de keuzes van Femke. Maar is niet van plan zich daar naar te gedragen. Dat is een keuze die net zo legitiem is als de keuze van Femke om burgemeester te willen worden.
Dan heb je de reacties niet goed begrepen. Zijn moeder moet eraan, want die is links. En als dat via haar puberzoon moet, dan is die slechts collateral damage.quote:Op zaterdag 14 september 2019 00:34 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ach, is ook niet belangrijk. Dat mannetje van 15 jaar oud die moet er aan
Zeur niet zo. Want als je in Amsterdam woont, kun je niet naar Duitsland gaan voor zoietsquote:Op zaterdag 14 september 2019 10:30 schreef Spectator19 het volgende:
Eh dus Oey gaat helemaal naar Duitsland om een wapen te kopen om er een foto van te maken voor een Logo? Terwijl hij in Amsterdam woont ?
En daarna wordt het wapen ineens eigendom van een goeie vriend?
Het is een beetje zoals in Limburg wonen, en dan naar Denemarken rijden om een vlaai te kopen.quote:Op zaterdag 14 september 2019 10:33 schreef Ringo het volgende:
[..]
Zeur niet zo. Want als je in Amsterdam woont, kun je niet naar Duitsland gaan voor zoietsOfzo
.
Maar dat verzin je er nu wel bij.quote:Op zaterdag 14 september 2019 10:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Klopt, zoeken naar pedofilie is niet hetzelfde, ik zou echter niet uitsluiten dat het wel "bijvangst" zou kunnen opleveren.
Dat zegt iets over de dommigheid van het publiek!quote:Op zaterdag 14 september 2019 10:24 schreef Chia het volgende:
[..]
Maar er wordt in de volksmond wel zo naar gerefereerd
Dat denk ik ook. Maar het is niet geslaagd, in de zin van dat het mijns inziens alleen maar meer gezeik op gaat leveren. Omdat de heer Oey dit gewoon niet kan. Weet totaal niet waar de gevoeligheden liggen.quote:Op zaterdag 14 september 2019 10:26 schreef Ringo het volgende:
Het kan een bewuste strategie zijn, dit interview. Van: “deze burgemeester is een slechte burgemeester” naar: “deze arme burgemeester heeft een slechte man”.
Wat overblijft, zijn huwelijksproblemen.
Nou ja, als die nu gewoon lekkerder is?quote:Op zaterdag 14 september 2019 10:33 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Het is een beetje zoals in Limburg wonen, en dan naar Denemarken rijden om een vlaai te kopen.
Dan moet je dat vooral doen.quote:Op zaterdag 14 september 2019 10:38 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nou ja, als die nu gewoon lekkerder is?
Nee, het is iemand die voor zoʼn interview de communicatieadviseur van de gemeente de naam van een verkeerde lunchroom doorgeeft en dan vrolijk met de journalist aan het zuipen slaat.quote:Op zaterdag 14 september 2019 10:35 schreef VEM2012 het volgende:
Dat denk ik ook. Maar het is niet geslaagd, in de zin van dat het mijns inziens alleen maar meer gezeik op gaat leveren. Omdat de heer Oey dit gewoon niet kan. Weet totaal niet waar de gevoeligheden liggen.
Het kan natuurlijk zo zijn dat dat een groot probleem met zijn werk had op kunnen leveren. Hij zat er niet te bakken aan het strand denk ik.quote:Op zaterdag 14 september 2019 10:37 schreef Claudia_x het volgende:
Ik snap hartstikke goed dat de beste man geen zin heeft om alsmaar in het keurslijf te zitten dat Femke voor zichzelf heeft gekozen. Maar jemig, als je zoon is gearresteerd en je vrouw vraagt of je naar huis komt, dan doe je dat toch. Het wegblijven en haar de problemen op laten lossen maakt hem een lamlul, net als het geven van dit interview (tenzij afgestemd met zijn vrouw, maar dat betwijfel ik). Zoals hij in het interview zelf zegt: het gesprek met de journalist is al intiemer dan de gesprekken die hij met zijn vrouw over de arrestatie heeft gehad.
Haar man bewaarde het wapen. En was het illegaal?quote:Op zaterdag 14 september 2019 10:38 schreef Cattivo het volgende:
Prachtig dit ze werken zichzelf in steeds grotere problemen.
Halsema bewaard dus illegale wapens. Niets anders verwacht eigenlijk.... je moet ook bijna wel in het Amsterdam van Halsema.
⬆️⬆️⬆️quote:Op zaterdag 14 september 2019 10:38 schreef Cattivo het volgende:
Halsema bewaard dus illegale wapens. Niets anders verwacht eigenlijk.... je moet ook bijna wel in het Amsterdam van Halsema.
Ha, een conservatieve moraalsoldaat. Jullie worden nog eens net zo saai en voorspelbaar als links.quote:Op zaterdag 14 september 2019 10:38 schreef Cattivo het volgende:
Ze is links, dat is voor velen hier al genoeg.quote:Op zaterdag 14 september 2019 09:02 schreef Postbus100 het volgende:
En toch he?
Het is allemaal ontzettend dom en onhandig enzo, maar ik zie nog niet zo goed waarom Halsema per se zou moeten aftreden.
Dat is zo. Hij was er voor opnames en daar stop je niet zomaar mee. Maar hij zegt ook dat hij het heeft weggestopt en heeft gedacht 'ik zie wel wat ik straks aantref thuis'. Zo'n houding kun je je alleen veroorloven als je een partner hebt die zich wél als een ouder gedraagt.quote:Op zaterdag 14 september 2019 10:39 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het kan natuurlijk zo zijn dat dat een groot probleem met zijn werk had op kunnen leveren. Hij zat er niet te bakken aan het strand denk ik.
Het is makkelijk oordelen aan de zijlijn.
Ja jij mag echt trots op jezelf zijn en hoe erg je deugt.quote:Op zaterdag 14 september 2019 10:38 schreef Cattivo het volgende:
Zoals het in het interview staat is er wel overleg geweest voor zij besloot de baan als burgemeester te aanvaarden, dus daar heeft hij gewoon rekening mee te houden.quote:Op zaterdag 14 september 2019 10:37 schreef Claudia_x het volgende:
Ik snap hartstikke goed dat de beste man geen zin heeft om alsmaar in het keurslijf te zitten dat Femke voor zichzelf heeft gekozen. Maar jemig, als je zoon is gearresteerd en je vrouw vraagt of je naar huis komt, dan doe je dat toch. Het wegblijven en haar de problemen op laten lossen maakt hem een lamlul, net als het geven van dit interview (tenzij afgestemd met zijn vrouw, maar dat betwijfel ik). Zoals hij in het interview zelf zegt: het gesprek met de journalist is al intiemer dan de gesprekken die hij met zijn vrouw over de arrestatie heeft gehad.
Dit.quote:Op zaterdag 14 september 2019 10:42 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ze is links, dat is voor velen hier al genoeg.
Er staat ook in dat ze het met elkaar nooit hebben gehad over de consequenties daarvan voor het gezin, wat ik ook merkwaardig vind.quote:Op zaterdag 14 september 2019 10:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zoals het in het interview staat is er wel overleg geweest voor zij besloot de baan als burgemeester te aanvaarden, dus daar heeft hij gewoon rekening mee te houden.
quote:Op zaterdag 14 september 2019 10:47 schreef nostra het volgende:
Femke moet maar snel advies gaan inwinnen op het Viva-forum;
Die man is toch niet naïef of dom? Misschien wel expres denk ik. Rare vent.quote:Op zaterdag 14 september 2019 09:44 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dit was idd niet zijn finest moment. Heeft zich niet gerealiseerd dat dit in de krant komt ofzo.
Maar hé... leuk leesvoer, toch?
En als persoon is ze helemaal niet zo links en onder haar hoede was GroenLinks ook helemaal niet zo links. Maar ja, links zit nu eenmaal in de partijnaam en dat triggert al.quote:Op zaterdag 14 september 2019 10:42 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ze is links, dat is voor velen hier al genoeg.
Dit vind ik echt wel in de categorie "parner ernstig gewond" of "vader overleden", daar kom je gewoon voor terug, ook als het niet gedekt wordt door je reisverzekering.quote:Op zaterdag 14 september 2019 10:44 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat is zo. Hij was er voor opnames en daar stop je niet zomaar mee. Maar hij zegt ook dat hij het heeft weggestopt en heeft gedacht 'ik zie wel wat ik straks aantref thuis'. Zo'n houding kun je je alleen veroorloven als je een partner hebt die zich wél als een ouder gedraagt.
Dat geld voor zoveel mensen kijk naar dit geval, sjoemelende politici, Hollywood sterren die frauderend hun kind op een goede universiteit proberen te krijgen. Het zijn net normale mensen. Ze vergeten allemaal dat er ook een keerzijde aan hun bekendheid zit.quote:Op zaterdag 14 september 2019 09:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
BS, ik geloof er geen ruk van dat hij zich van geen kwaad bewust was, hij heeft zich ook afgevraagd of hij dat ding beter moest verstoppen.
Zie ook die opmerkingen over de zoekopdrachten op de computer.
Hij weet het prima, maar denkt "Fuck You!"
Al dan niet uit dwarsigheid, een bewuste weigering zich te conformeren aan de situatie die de baan van zijn vrouw met zich meebrengt, of gewoon omdat het een arrogante zak is die denkt dat de regels niet voor hem gelden.
Ik denk eigenlijk het laatste.
Nou ja, sommige dingen liggen behoorlijk voor de hand, zoals bijvoorbeeld het feit dat je onder een vergrootglas ligt en je je niet meer alles kunt permitteren waar een ander wel mee wegkomt, en volgens mij weet hij dat ook dondersgoed.quote:Op zaterdag 14 september 2019 10:48 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Er staat ook in dat ze het met elkaar nooit hebben gehad over de consequenties daarvan voor het gezin, wat ik ook merkwaardig vind.
En veel dingen liggen niet voor de hand. Denk maar aan zoiets als beveiliging. Het eerste gesprek dat ik met mijn lief zou hebben is: willen we dit? Het tweede gesprek zou gaan over: en hoe dan?quote:Op zaterdag 14 september 2019 10:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou ja, sommige dingen liggen behoorlijk voor de hand, zoals bijvoorbeeld het feit dat je onder een vergrootglas ligt en je je niet meer alles kunt permitteren waar een ander wel mee wegkomt, en volgens mij weet hij dat ook dondersgoed.
Dat hadden ze toch spontaan op een zondagmiddagje besloten?quote:Op zaterdag 14 september 2019 10:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zoals het in het interview staat is er wel overleg geweest voor zij besloot de baan als burgemeester te aanvaarden, dus daar heeft hij gewoon rekening mee te houden.
Ook als ze van hem scheidt is het nog steeds de vaderfiguur voor zijn kinderen. En kinderen maken met niet helemaal de juiste persoon is een steen waar velen zich aan stoten.quote:Op zaterdag 14 september 2019 11:01 schreef zoost het volgende:
Wat zegt het over Halsema haar beoordelingsvermogen dat ze met zo'n zelfingenomen prutser samenwoont. Wat een vaderfiguur voor je kind
Klopt, maar bijvoorbeeld die beveiliging viel dus wel mee als hij een wapen in een laatje in de woonkamer kon "verstoppen".quote:Op zaterdag 14 september 2019 10:56 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En veel dingen liggen niet voor de hand. Denk maar aan zoiets als beveiliging. Het eerste gesprek dat ik met mijn lief zou hebben is: willen we dit? Het tweede gesprek zou gaan over: en hoe dan?
Helemaal waar. Ik vond dat ook een opmerkelijke uitspraakquote:Op zaterdag 14 september 2019 11:02 schreef Leandra het volgende:
Overigens is het niet uitspreken van zaken waar je zo kwaad om bent nog linker dan er totaal over uit je plaat gaan.
Dit zijn dingen die een relatie uiteindelijk opbreken.
Er niet over willen praten is nog erger dan er wel ruzie over maken.
Het is niet of hij de vuile was heeft laten slingeren, of de bril niet omlaag heeft gedaan. Het blijft raar dat er van beide kanten niet over gepraat wordt. Het is iets waar je kind serieus iets had kunnen overkomen. Hij is aangehouden, je hebt zomaar even een onklaar gemaakt wapen in je huis gelegd.quote:Op zaterdag 14 september 2019 09:13 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Heeft 'ie ook wel gelijk in. En is eigenlijk niet eens aan ons. Ik zit nu dat nrc-artikel te lezen en ben nu bij de onuitgesprokenheid van de ruzies. Laten we wel wezen, dat herkent iedereen wel met een relatie toch?
Oey heeft wel wat weg van prins Bernhard: niets aantrekken van het ambt van je vrouw, gewoon lekker blijven doen waar je zelf zin in hebt (auto parkeren waar het niet mag, enzo). Terwijl vrouwlief panisch is voor wat dat weer betekent voor de beeldvorming van haar baan.
In Nederland of Duitsland ?quote:Op zaterdag 14 september 2019 11:09 schreef MrBadGuy het volgende:
Het nep wapen blijkt dus een onklaar gemaakt wapen te zijn, toch wel een belangrijk verschil. Een nep wapen kan nog redelijk variërend wat betreft hoe echt/nep het er uitziet, een onklaar gemaakt wapen ziet er gewoon echt uit (want het wapen ís echt, alleen werkt ie niet meer). Waarom noemen Halsema en de advocaat het dan toch een nep wapen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |