abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_188877191
quote:
AMSTERDAM - Hoofdcommissaris Frank Paauw van de Amsterdamse politie maakt zich zorgen over het grote aantal jongeren dat zich bewapent met een mes in de stad. Ze dreigen ermee in video’s en steken ook daadwerkelijk.

„Je ziet dat het op deze manier gewoon uit de hand aan het lopen is. Soms zie je jongeren onder de vijftien jaar die al met een mes rondlopen. Het wapenbezit zelf, het bij zich dragen van messen, begint gemeengoed te worden”, aldus Paauw in het AT5-programma Het Verhoor.

„Je ziet dat het op deze manier gewoon uit de hand aan het lopen is. Soms zie je jongeren onder de vijftien jaar die al met een mes rondlopen. Het wapenbezit zelf, het bij zich dragen van messen, begint gemeengoed te worden”, aldus Paauw in het AT5-programma Het Verhoor.

Eerder onthulde De Telegraaf dat er een lichte stijging is te zien van het aantal ernstige steekincidenten, op basis van opgevraagde cijfers bij de politie. Toen zag men geen aanleiding voor extra onderzoek.

,,Wat betreft messen zie ik echt een toename. Het is een trend die lijkt te zijn overgewaaid uit Groot-Brittannië”, zei criminoloog Jeroen van den Broek daarover tegen De Telegraaf. „Ik zie het hier onder jongeren in vooral Rotterdam-Zuid. Een achtergesteld gebied waar niet alleen het dragen van een wapen statusverhogend is, maar ook het gebruik.”

Jongerenwerkers vroegen eerder al om actie vanwege rapgroepen die elkaar online uitdagen, bedreigen en niet terugdeinzen voor geweld. Dit uit Chicago overgewaaide fenomeen wordt ’drill music’genoemd. Ook de 18-jarige jongen, die vorige week werd doodgestoken bij de Florijnflat in Zuidoost, figureerde in een video.

Engeland
De politiechef ziet meer soortgelijke filmpjes en dat baart hem zorgen. „Dat waait dan ook weer over uit Engeland: vuurwapens worden daar minder gebruikt, maar het aantal steekpartijen met dodelijke slachtoffers is daar de afgelopen jaren fors gegroeid. Wij moeten hier echt een rem op zetten.”

https://www.at5.nl/artike(...)gemeengoed-te-worden

https://www.telegraaf.nl/(...)op-zak-wordt-normaal
Direct 120 uur werkstraf en 800 euro boete als je ook maar met een mes gepakt wordt. Aanpakken dat schorem.

[ Bericht 8% gewijzigd door Elan op 10-09-2019 11:23:20 ]
blablablabla
  dinsdag 10 september 2019 @ 11:19:32 #2
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_188877236
Voor de zekerheid dan toch maar een kettingzaag kopen dan })
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_188877527
En het is zo'n lieve stad hoor ik steeds.

Als ze de tijd die ze kwijt zijn aan (het organiseren van) iftars nou eens steken in preventief fouilleren... Of ben ik nu heel rechts?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_188877529
Laf. Vroegah had je nog een boksring of een koevoet bij je.
Zonder wrijving geen glans
pi_188877580
Vrijstaat Amsterdam, je zal er maar wonen :D
U MAD?
pi_188877708
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 11:39 schreef de_boswachter het volgende:
Vrijstaat Amsterdam, je zal er maar wonen :D
In je rijtjeshuis met 1.500.000,- hypotheek :') :') :') |:( |:( |:(
pi_188877862
quote:
,,Wat betreft messen zie ik echt een toename. Het is een trend die lijkt te zijn overgewaaid uit Groot-Brittannië”, zei criminoloog Jeroen van den Broek daarover tegen De Telegraaf. „Ik zie het hier onder jongeren in vooral Rotterdam-Zuid. Een achtergesteld gebied waar niet alleen het dragen van een wapen statusverhogend is, maar ook het gebruik.”
Boehoe maar Amsterdam vrijstaat links bestuur tegen de muur.

Verder wel zorgelijk natuurlijk, toch even drie keer nadenken voor je op Leidse een al te grote bek opzet tegenwoordig.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 10 september 2019 @ 11:55:44 #8
8369 speknek
Another day another slay
pi_188877921
Als iemand die in Rotterdam op school heeft gezeten nog voor de eeuwwisseling, kan ik zeggen dat deze "trend" niet een heul nieuw fenomeen is.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_188877935
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 11:55 schreef speknek het volgende:
Als iemand die in Rotterdam op school heeft gezeten nog voor de eeuwwisseling, kan ik zeggen dat deze "trend" niet een heul nieuw fenomeen is.
Alles is nieuws zolang je het in Amsterdam plaatst, tegenwoordig. Tenminste, voor de Telegraaf dan.
  dinsdag 10 september 2019 @ 11:59:45 #10
8369 speknek
Another day another slay
pi_188877977
En voor de spreekbeurt op de basisschool nam ik het vlindermes van mijn broer mee :@.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 10 september 2019 @ 11:59:52 #11
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_188877980
Dit was in de jaren 90 toch al heel hip. Waarom dit gelul dat het een trend is die overwaait. Het is heel simpel. Als je buurt kut is en er is veel intimidatie over en weer dan kom je als jonge jongen al snel op het idee om een mes bij je te hebben. En laten we heel eerlijk wezen. Compleet ondenkbaar is die logica niet.

De enige manier om dat op te lossen is door te zorgen dat de buurten niet meer kut zijn. Door gewoon politieaanwezigheid en preventietechnieken.

Politie is liever lui dan moe de laatste 20 jaar en is vrij zacht richting minderheden dus het tuig er onder ziet kans om zich te profileren.

Fix it. Of niet.. en zie maar wat er gebeurt.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_188878072
Kansloze bangmakerij weer. Mensen dragen al honderden jaren zakmessen. Ook ik draag dagelijks een zakmes welk ik gebruik voor talloze doeleinden. Er zal heus een probleem zijn in de steden maar laat de politie daar dit soort lui gewoon preventief fouilleren. Door dit soort artikelen krijg je alleen maar meer scheve gezichten wanneer mensen een zakmes zien, dat terwijl ze waarschijnlijk 's morgens nog hun broodje pindakaas met een mes hebben gesmeerd.
  FOK!fotograaf dinsdag 10 september 2019 @ 12:05:24 #13
842 Zorro
Z
pi_188878079
quote:
Het is een trend die lijkt te zijn overgewaaid uit Groot-Brittannië
_O-
Zou die het echt menen? Of is hij gewoon heel slecht in topografie?
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  dinsdag 10 september 2019 @ 12:09:11 #14
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_188878148
quote:
6s.gif Op dinsdag 10 september 2019 12:05 schreef Zorro het volgende:

[..]

_O-
Zou die het echt menen? Of is hij gewoon heel slecht in topografie?
Leg uit?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_188878188
Amsterdam :')
  dinsdag 10 september 2019 @ 12:12:05 #16
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_188878193
Amsterdam :')___!

Agga _O_ _O_ _O_
#KICKOUTZP
pi_188878212
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 12:04 schreef LouieAnderson het volgende:
Kansloze bangmakerij weer. Mensen dragen al honderden jaren zakmessen. Ook ik draag dagelijks een zakmes welk ik gebruik voor talloze doeleinden. Er zal heus een probleem zijn in de steden maar laat de politie daar dit soort lui gewoon preventief fouilleren. Door dit soort artikelen krijg je alleen maar meer scheve gezichten wanneer mensen een zakmes zien, dat terwijl ze waarschijnlijk 's morgens nog hun broodje pindakaas met een mes hebben gesmeerd.
Ja vlindermes en stiletto waren gebruikelijk, kon je zelfs gewoon op de kermis winnen. Maar constant dreigen met geweld over en weer en daadwerkelijk direct steken zonder aanleiding is wel nieuw.
In Londen waren in de eerste week van 2019 20 steekpartijen als drill in nl zo doorgaat is dit pas het begin.
blablablabla
pi_188878217
Rotterdam Zuid - het afvoerputje van de stad. Goed dat er nu hard wordt gewerkt aan gentrificatie door de populariteit van Rotterdam. Al zal het nog wel even duren voordat de wijken zoals de Afrikaanderwijk ook opgetrokken zijn...
pi_188878383
Ik heb ook altijd een mes(je) op zak.

En net de dagen dat ik op moet letten dat het geen rondje in de wasmachine gaat maken heb ik het nodig om iets te snijden (tie-wraps meestal) :X
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  dinsdag 10 september 2019 @ 12:35:31 #20
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_188878431
Veel harder aanpakken dan maar.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  dinsdag 10 september 2019 @ 13:13:24 #21
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_188878798
Sinds wanneer zijn Marokkanen een trend?
pi_188880311
pi_188880621
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 11:36 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Laf. Vroegah had je nog een boksring of een koevoet bij je.
Ja toch jij wel haags veel zolderkamer aanvallen afgeketst?
<a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif" target="_blank" rel="nofollow"><a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif&lt" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif<</a>;/a>
pi_188880695
In mijn tijd had men ook wel eens een mes bij zich, maar dat was alleen een beetje stoerdoenerij van met name jongens (vlinder mesjes)
Maar tegenwoordig is de jeugd blijkbaar zo ver gezonken dat ze er ook daadwerkelijk mee steken.

Vroeger eindigde een ruzie (met handgemeen) voor de verliezer doorgaans met een blauw oog of een bloedneus, tegenwoordig is het intensive care of mortuarium :{
pi_188881047
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 15:46 schreef LanaMyst het volgende:
Vroeger eindigde een ruzie (met handgemeen) voor de verliezer doorgaans met een blauw oog of een bloedneus, tegenwoordig is het intensive care of mortuarium :{
Nou, dat lijkt me ook redelijk overtrokken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')