abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 september 2019 @ 21:42:42 #61
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_188806905
Eh, nee. Maar hou vooral vol. In deel 24 is iedereen moe om op je te reageren en dan kun je je gelijk wel een keer claimen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator donderdag 5 september 2019 @ 21:44:03 #62
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188806918
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 21:37 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Ahum - ze heeft dit zelf beschreven in haar brief.
niet echt
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_188806967
Vreemd dat die Halsema zoveel fans heeft.
pi_188807010
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 21:31 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Nee, hoor.

Halsema had zich beter helemaal niet met de zaak kunnen bemoeien.
Ze is burgemeester. In welk scenario had zij zich niet bemoeit behalve dat ik-haal-mijn-kind-niet-op-scenario?

quote:
De jongen heeft ook een vader en draagt, naar ik aanneem, ook de achternaam van zijn vader. Dus als die vader (of desnoods een buurman of oom) de zoon had opgehaald, dan was wellicht nooit bekend geworden dat hij de zoon van Halsema was.
Geloof je zelf toch ook niet in?

quote:
Maar Halsema ging daar zelf als burgemeester op hoge poten verhaal halen bij haar ondergeschikten. Dat was de eerste fout.
Dat je verzinsels zoals deze en die Holleeder vergelijking nodig hebt, zegt genoeg.

quote:
En nadat deze onverkwikkelijke affaire (terecht) door de Telegraaf naar buiten werd gebracht, schreef ze als burgemeester op hoge poten een volkomen misplaatste brief aan "beste Amsterdammers". Dat was haar tweede fout.
De enige fout die zij daar maakte, was door niet te reageren op De Telegraaf die haar om een reactie vroegen op het tendentieuze artikel dat zij gingen publiceren. Een artikel wat alleen maar geschreven is om haar persoonlijk aan te vallen

Over die brief valt verder prima te twisten. Ik vond het klasse, maar ik heb dan ook een grote aversie jegens AD en de Telegraaf en daar zal mijn mening vast en zeker zijn basis vinden. Ik heb ook kritiek op die brief gelezen waar goede argumenten in staan, die ik van jou nog niet gezien heb

quote:
Hoeveel fouten kun je maken als burgemeester voordat je je realiseert dat je gewoon niet geschikt bent voor die functie?
Dat vond je al omdat haar zoon opgepakt was. Je hebt er nu alleen andere argumenten gevonden
  Moderator donderdag 5 september 2019 @ 21:53:03 #65
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188807049
persoonlijk ben ik wel fan van haar ja, doet eigenlijk altijd alles goed en is nog steeds prettig om te zien ... ik zou het vreemder vinden als ze weinig fans zou hebben tbh

alleen jammer dat ze van GL is
pi_188807053
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2019 21:50 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ze is burgemeester. In welk scenario had zij zich niet bemoeit behalve dat ik-haal-mijn-kind-niet-op-scenario?
[..]

Geloof je zelf toch ook niet in?
[..]

Dat je verzinsels zoals deze en die Holleeder vergelijking nodig hebt, zegt genoeg.
[..]

De enige fout die zij daar maakte, was door niet te reageren op De Telegraaf die haar het tendentieuze artikel deelden.

Over die brief valt verder prima te twisten. Ik vond het klasse, maar ik heb dan ook een grote aversie jegens AD en de Telegraaf en daar zal mijn mening vast en zeker zijn basis vinden.
[..]

Dat vond je al omdat haar zoon opgepakt was. Je hebt er nu alleen andere argumenten gevonden
Ja, sorry, maar ik heb geen zin om te reageren om deze krompraat. Probeer nu eerst eens een fatsoenlijke zin in te typen.
pi_188807062
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 21:53 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Ja, sorry, maar ik heb geen zin om te reageren om deze krompraat. Probeer nu eerst eens een fatsoenlijke zin in te typen.
* op
pi_188807075
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 21:53 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Okido.
Jij kan Halsema wel verwijten dat ze geen fatsoen heeft, je mist dat zelf ook
pi_188807103
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 21:48 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Vreemd dat die Halsema zoveel fans heeft.
Sommige mensen proberen naar de hele zaak te kijken zonder die blinde haat voor Halsema
pi_188807122
Ja maar als Holleeder blahblabla _O-
  vrijdag 6 september 2019 @ 00:36:55 #71
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188809339
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2019 21:50 schreef opgebaarde het volgende:
De enige fout die zij daar maakte, was door niet te reageren op De Telegraaf die haar om een reactie vroegen op het tendentieuze artikel dat zij gingen publiceren. Een artikel wat alleen maar geschreven is om haar persoonlijk aan te vallen
In haar geval, had ze (beter, desnoods uit principe) totaal niet moeten reageren op de Telegraaf. Helaas heeft ze een weeffout. In haar (tijdelijk: incompetent) denken was dat noodzakelijk omdat zij haar aan kind wilde bewijzen dat zij hem beschermde 8)7 Waarom je dat zo moe(s)t bewijzen, ik heb werkelijk geen idee en is verder voer voor "gezinstherapeuten".

Het enige wat zij qua rol in reactie op het artikel; ms zou kunnen doen is (ver)melden dat het volledig aan het autonoom opererende OM is, om eventuele misstappen inclusief die van een doofpot te onderzoeken. Het OM en Politie is meer dan capabel dat ook zonder (aansturende) inbreng van een burgemeester of gemeente; die taak uit te voeren.
quote:
Over die brief valt verder prima te twisten. Ik vond het klasse, maar ik heb dan ook een grote aversie jegens AD en de Telegraaf en daar zal mijn mening vast en zeker zijn basis vinden. Ik heb ook kritiek op die brief gelezen waar goede argumenten in staan, die ik van jou nog niet gezien heb
Het was ook een goedbedoelde brief... als moeder met kroost. Ik onderstreep dat de Telegraaf hun scoop erg dik aanzette. Genoeg kappersbladen die elke week volstaan met soortgelijke full-page aantijgingen. Wat verder net als de weging van "argumentatie"; een opinie is.
De krant (en de rest van de media) koos weloverwogen ervoor om het net rest van andere media; op die likkebaardende wijze te publiceren en te repliceren.

Die brief had hier niet het logo en inhoud moeten hebben van -en namens de "XXX Gemeente Amsterdam". Ik ga vanaf mijn werk of opdrachtgevers ook niet met hun logo/mail een brief naar de school van m'n kids schrijven/mailen, tenzij je interessant - mits je wat betekent - wilt gaan intimideren of overkomen.

Ik begrijp heel erg goed de menselijke insteek van de moederkant die hier vanuit haar burgemeesterschap irrelevant is voor de geadresseerden.
Stel je eens voor; en ik hoor dat in mijn omgeving, dat slachtoffers zich door haar openlijk kleineren van feiten en daden; in een hoek worden weggezet. "Ach het is maar puberaal geklier....dat stout zwaaien met wapens" waar anderen stoer op aanvullen... "heel gewoon, deed ik vroeger ook".

Die inlevende burgemeester vind het zo verschrikkelijk wat vooral is, zo lijkt het, omdat haar zoon als dader is opgepakt en mensen "gossiebossie" het weten :|W

In dat naïeve denken is zg. kleine criminaliteit zelf helemaal niet zo "erg" maar (op)gepakt worden da's pas traumatisch en gaan we gelijk naar onze rechten kijken om er met een topadvocaat onderuit pogen te komen.
En dan verbaast zijn dat "puberaal geteisem" overal schijt aan kan hebben omdat ze beschikken over dat soort curling ouders die het levenspad wel schoonpoetsen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_188809851
quote:
15s.gif Op vrijdag 6 september 2019 00:36 schreef Vallon het volgende:

[..]
In dat naïeve denken is zg. kleine criminaliteit zelf helemaal niet zo "erg" maar (op)gepakt worden da's pas traumatisch en gaan we gelijk naar onze rechten kijken om er met een topadvocaat onderuit pogen te komen.
En dan verbaast zijn dat "puberaal geteisem" overal schijt aan kan hebben omdat ze beschikken over dat soort curling ouders die het levenspad wel schoonpoetsen.
Dit is inderdaad de essentie.

Hoe kan een burgemeester als hoofd van de politite nog geloofwaardig functioneren, als zij het criminele gedrag van haar eigen zoon probeert te vergoeilijken tot niet meer dan een soort Pietje Bell-gedrag?
  Moderator vrijdag 6 september 2019 @ 05:32:58 #73
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188809873
zolang het bij een soort Pietje Bel gedrag blijft heb ik er geen moeite mee
pi_188810022
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 05:04 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Dit is inderdaad de essentie.

Hoe kan een burgemeester als hoofd van de politite nog geloofwaardig functioneren, als zij het criminele gedrag van haar eigen zoon probeert te vergoeilijken tot niet meer dan een soort Pietje Bell-gedrag?
Het was een Pietje Bell actie.

Maak anders een vergelijking met Holleeder en hoe hij ooit als Pietke Bell begon en eindigde met meerdere moorden.

Misschien dat er dan een lichtje bij ons begint te branden
pi_188832852
Pietje Bell liep niet met een gaspistool over straat.
pi_188833032
Ben je hier nog bezig? :`)
pi_188833213
Al liep hij met een atoombom over straat zouden mensen hem nog verdedigen. Zo rolt links. Die kunnen niets fout doen.
pi_188833266
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2019 15:22 schreef Cattivo het volgende:
Al liep hij met een atoombom over straat zouden mensen hem nog verdedigen. Zo rolt links. Die kunnen niets fout doen.
Dat is helemaal het issue niet.
Hij krijgt straks straf voor wat hij gedaan heeft en dat is prima.

Het is het ziekelijke gemekker over Femke waar o.a. Sjoukje en Vallon een sport van hebben gemaakt.

12 topics lang... dan is het echt een obsessie
  zaterdag 7 september 2019 @ 15:52:26 #79
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188833635
Dat joch of zijn moeder wordt helemaal niet verdedigd, de Telegraaf met haar haatcampagne tegen Halsema wordt afgefikt. En ja, sommigen doen heel hard met de haatcampagne van hun lijfblad mee.

Lekker makkelijk roepen dat alles en iedereen "links is, en het wel prima vindt" maar daar heeft het geen ruk mee te maken.
Als het om het kind van een of andere CDA of VVD-burgemeester ging had ik er geen andere mening over, en zou ik het nog steeds achterlijk vinden als de krant het als basis voor een haatcampagne tegen die burgemeester zou gebruiken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_188833660
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 september 2019 15:24 schreef MaGNeT het volgende:
Dat kun jij nog helemaal niet weten. Het is niet voor niets dat hier de topadvocaat Plasman opgezet is.
  zaterdag 7 september 2019 @ 15:55:17 #81
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188833682
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 september 2019 15:24 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Dat is helemaal het issue niet.

Het is het ziekelijke gemekker over Femke waar o.a. Sjoukje en Vallon een sport van hebben gemaakt.

12 topics lang... dan is het echt een obsessie
Want het is doodnormaal dat een burgemeester haar functie gebruikt om haar zoon uit de wind te houden ?

Het is altijd weer opvallend dat zogenaamde deugdoeners iets als obsessie gaan beschouwen omdat het hun (a)sociale groep zo goed uitkomt. Het ontlast je om achter de oorzaken van criminaliteit te (willen) kijken.
Vervolgens overstappen op persoonlijke aanvallen en toepassen van ongefundeerde kwalificaties (vooral als lafhartige mening) omdat schijnargumenten faalden en zijn uitgeput.
Het is eerder weeffout in afwezigheid van kritisch denken die hiermee aan het licht komt. GroenLinks lullen op de grachtengordel, rechts stelen uit en op de boot van een ander.

Net zoals Burgemeester Halsema die het gedrag van haar zoon aanziet, aanziet als "baldadig geklier", hem zo in en met haar functie tracht te beschermen.
Vertel dat maar 's aan slachtoffers van criminaliteit en (politie)handhavers die kennelijk rekening moeten omdat het de burgemeesterszoon betreft. Laat staan beïnvloeding van onze rechtstaat om publiekelijk sturing te geven aan de beoordeling van zeer strafbare feiten. Het is de hypocrisie ten letterlijke top.

Zover ik weet liep Petje Bell niet rond met (nep)vuurwapen noch vond die het stoer om zichzelf daarmee te laten zien. Je hebt vast de film niet gezien en om maar een kwinkslag te geven: "bron Pietje en Engeltje slagen erin het brandje te blussen en gaan er vandoor. Ze belanden op de schuit van de dieven Teun en Klok, worden gevangen gezet maar weten te ontsnappen én de dieven bij de commissaris van politie op te brengen. Tante Cato slaakt een zucht van verlichting. "
... het verschil hier met de burgemeesterzoon Pietje & vriendje Engeltje was dat zij zelf de dieven waren en dat tante Cato (Halsema) nu een zucht slaakt van ellende.

Het wordt tijd dat mensen wat vaker in de stad gaan kijken wat er werkelijk gebeurd. Hoe de verloedering plaatsneemt en zich realiseert hoe bedreigend de suggestie is dat iemand een wapen heeft. Dat weet ook de politie, die niet voor niets daar (volgens sommigen obsessief) op hamert.
Maar goed volgens zichzelf uitgeroepen "deugnieten"; mag en moet je daar niet over zeuren want het is volgens die roeptoeters "doodnormaal gedrag, want dat doe en deed ik zelf ook"
pi_188833697
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2019 15:52 schreef Leandra het volgende:
Dat joch of zijn moeder wordt helemaal niet verdedigd, de Telegraaf met haar haatcampagne tegen Halsema wordt afgefikt. En ja, sommigen doen heel hard met de haatcampagne van hun lijfblad mee.

Lekker makkelijk roepen dat alles en iedereen "links is, en het wel prima vindt" maar daar heeft het geen ruk mee te maken.
Als het om het kind van een of andere CDA of VVD-burgemeester ging had ik er geen andere mening over, en zou ik het nog steeds achterlijk vinden als de krant het als basis voor een haatcampagne tegen die burgemeester zou gebruiken.
Met haat heeft dit niets te maken. Wel met haar ongeschiktheid als burgemeester. Het is goed dat kranten en mensen daar op wijzen. Het gaat wel om de hoofdstad van Nederland. En Amsterdam staat er momenteel slecht op, in internationaal perspectief. Een drugsparadijs.

Dan moet je wel een goede, eerlijk en vooral capabele burgemeester hebben. En niet zo'n omhoog gevallen tante die haar positie alleen te danken heeft aan haar geslacht en het lidmaatschap van een communistische partij.
  zaterdag 7 september 2019 @ 15:56:44 #83
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188833699
"Ik wil dat mijn kind net zo behandeld wordt als ieder ander kind van zijn leeftijd" is niet "je functie gebruiken om je kind uit de wind te houden".
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 7 september 2019 @ 15:57:36 #84
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188833717
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2019 15:56 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Met haat heeft dit niets te maken. Wel met haar ongeschiktheid als burgemeester. Het is goed dat kranten en mensen daar op wijzen. Het gaat wel om de hoofdstad van Nederland. En Amsterdam staat er momenteel slecht op, in internationaal perspectief. Een drugsparadijs.

Dan moet je wel een goede, eerlijk en vooral capabele burgemeester hebben. En niet zo'n omhoog gevallen tante die haar positie alleen te danken heeft aan haar geslacht en het lidmaatschap van een communistische partij.
Het heeft alles met haat te maken, en of ze wel of niet geschikt is als burgemeester kun je in dat ene jaartje nog helemaal niet beoordelen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_188833784
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2019 15:56 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Zal het wel "haat" zijn, nou en? De meeste echte Amsterdammers kunnen haar bloed wel drinken hier met dr betuttelende kutmaatregelen die totaal zinloos zijn.
En ondertussen is het de vervuilste stad van europa, is de mocromafia de baas op straat, worden er overal maar panden gekraakt door illegaal tuig, is er geen afdoende afvalverwerking meer en wat doet ons college? Ambtenaren op privilegecursus sturen, wat straatnamen aanpassen en I amsterdam weghalen.

Dus dan maar met dit soort taktieken proberen dr weg te krijgen, boontje komt om zijn loontje. Bite "us" :6.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  zaterdag 7 september 2019 @ 16:02:27 #86
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188833807
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2019 15:56 schreef Leandra het volgende:
"Ik wil dat mijn kind net zo behandeld wordt als ieder ander kind van zijn leeftijd" is niet "je functie gebruiken om je kind uit de wind te houden".
Waarom meent zij en denkt zij dat in functie te moeten zeggen ?
Twijfelt zij dan - waarom ? - aan de competenties, capaciteit of integriteit van haar Politie of het afhandelende OM ?

Ik weet dat het letters en woordzoeken is die Halsema als burgemeester nu eenmaal zelf heeft opgevoerd. Ze heeft daarvan nog geen woord teruggenomen, alleen bij AT5 een beetje mompelend dat het wel strafbaar was.
Ik heb zelf geen enkele consideratie voor zichzelf aangestelde (welgeleerde) bestuurders die verdomd goed - en beter dan ik - weten hoe fout het hier zit. Het is de mix van moeder en functie die constant , zoals het uitkomt, bewust door elkaar wordt gehaald.
pi_188833816
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2019 15:54 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Dat kun jij nog helemaal niet weten. Het is niet voor niets dat hier de topadvocaat Plasman opgezet is.
Als hij een lichte of geen straf krijgt is dat te danken aan de media-aandacht door de Telegraaf.
Gebeurt vaker dat een rechter dan milder straft.
  zaterdag 7 september 2019 @ 16:02:56 #88
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188833817
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2019 16:01 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Zal het wel "haat" zijn, nou en? De meeste echte Amsterdammers kunnen haar bloed wel drinken hier met dr betuttelende kutmaatregelen die totaal zinloos zijn.
En ondertussen is het de vervuilste stad van europa, is de mocromafia de baas op straat, worden er overal maar panden gekraakt door illegaal tuig, is er geen afdoende afvalverwerking meer en wat doet ons college? Ambtenaren op privilegecursus sturen, wat straatnamen aanpassen en I amsterdam weghalen.

Dus dan maar met dit soort taktieken proberen dr weg te krijgen, boontje komt om zijn loontje. Bite "us" :6.
De meeste Amsterdammers? Je bedoelt dat grote deel van de Amsterdammers dat links gestemd heeft, of dat groepje dat rechts gestemd heeft maar hard genoeg schreeuwt om een grote groep te lijken?

Als Amsterdam een gekozen burgemeester had was de kans ook groot dat zij het geworden was.
Maar fijn dat je gewoon toegeeft dat dit soort haatcampagnes gewoon bestemd is om haar weg te krijgen.
Ik wens de Telegraaf en ander rechts spul veel succes, en veel plezier met haar opvolger, want die is waarschijnlijk ook weer links en de kans is groot dat die minder capabel is.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_188833827
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2019 16:02 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Als hij een lichte of geen straf krijgt is dat te danken aan de media-aandacht door de Telegraaf.
Gebeurt vaker dat een rechter dan milder straft.
Ja, maar je mag ze geen linkse kutrechters noemen natuurlijk, ook al bewijs jij hier dat ze dat dus wel zijn :').
Get woke, go broke!
pi_188833838
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2019 16:02 schreef Leandra het volgende:

[..]

De meeste Amsterdammers? Je bedoelt dat grote deel van de Amsterdammers dat links gestemd heeft, of dat groepje dat rechts gestemd heeft maar hard genoeg schreeuwt om een grote groep te lijken?

Als Amsterdam een gekozen burgemeester had was de kans ook groot dat zij het geworden was.
Amsterdammers ja, niet het importdeel.
Get woke, go broke!
  zaterdag 7 september 2019 @ 16:05:47 #91
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188833863
quote:
18s.gif Op zaterdag 7 september 2019 16:02 schreef Vallon het volgende:

[..]

Waarom meent zij en denkt zij dat in functie te moeten zeggen ?
Twijfelt zij dan - waarom ? - aan de competenties, capaciteit of integriteit van haar Politie of het afhandelende OM ?

Ik weet dat het letters en woordzoeken is die Halsema als burgemeester nu eenmaal zelf heeft opgevoerd. Ze heeft daarvan nog geen woord teruggenomen, alleen bij AT5 een beetje mompelend dat het wel strafbaar was.
Ik heb zelf geen enkele consideratie voor zichzelf aangestelde (welgeleerde) bestuurders die verdomd goed - en beter dan ik - weten hoe fout het hier zit. Het is de mix van moeder en functie die constant , zoals het uitkomt, bewust door elkaar wordt gehaald.
Om te voorkomen dat men kan roepen dat het kind wel anders behandeld zal zijn omdat hij het kind van zijn moeder is.
De vervolging vindt om die reden zelfs plaats vanuit een andere rechtbank, daarmee voorkom je echt wel iedere vorm van schijn tegen.
Behalve bij mensen die dat niet snappen natuurlijk, die noemen dat "uit de wind houden".
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_188833867
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2019 15:56 schreef Leandra het volgende:
Ja, toch wel.

Het feit dat burgemeester Halsema deze opmerking heeft gemaakt, is op zichzelf al een flagrante belediging van de politiekorps en het gerechterlijk apparaat. Met deze opmerking wekt Halsema namelijk de suggestie dat het überhaupt mogelijk zou zijn dat haar kind niet net als ieder ander kind behandeld zou kunnen worden.

Ze zegt daarmee eigenlijk: "Ik weet dat jullie mijn kind anders willen behandelen, omdat ik burgemeester ben en jullie mijn ondergeschikten, maar ik zeg hierbij dat ik dat momenteel niet op prijs stel". Een grove schoffering van de politie en tevens een brevet van onvermogen voor haar als burgemeester.
pi_188833879
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 september 2019 16:03 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ja, maar je mag ze geen linkse kutrechters noemen natuurlijk, ook al bewijs jij hier dat ze dat dus wel zijn :').
Onzin, overmatige media-aandacht kan leiden tot lichtere straf, dat is gebruikelijk in rechtspraak.
pi_188833895
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2019 16:06 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Onzin, overmatige media-aandacht kan leiden tot lichtere straf, dat is gebruikelijk in rechtspraak.
Ja, maar totaal van de fucking pot gerukt. Medelijden met de daders, zum kotzen :r.
Get woke, go broke!
  zaterdag 7 september 2019 @ 16:07:22 #95
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188833896
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2019 16:04 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Amsterdammers ja, niet het importdeel.
Och toch, de grachtengordel telt niet mee? Wees blij dat er nog mensen zijn die bereid waren flink in de stad te investeren, want als het nu nog zo'n teringbende was als 40 jaar geleden was je een stuk verder van huis geweest als "echte Amsterdammer".
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_188833921
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2019 15:54 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Jij zou de slechtste advocaat die je kon vinden inhuren voor je kind?
  zaterdag 7 september 2019 @ 16:09:00 #97
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_188833927
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2019 16:07 schreef Leandra het volgende:

[..]

Och toch, de grachtengordel telt niet mee? Wees blij dat er nog mensen zijn die bereid waren flink in de stad te investeren, want als het nu nog zo'n teringbende was als 40 jaar geleden was je een stuk verder van huis geweest als "echte Amsterdammer".
Iets zegt me dat HW iets anders bedoelt met het importdeel :')
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_188833932
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2019 16:07 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ja, maar totaal van de fucking pot gerukt. Medelijden met de daders, zum kotzen :r.
Onzin. Bij dit soort kleine delicten wordt media-aandacht ook als straf gezien. Logisch, jij zou die media-aandacht niet krijgen.
  Moderator zaterdag 7 september 2019 @ 16:10:01 #99
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188833947
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2019 16:09 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Iets zegt me dat HW iets anders bedoelt met het importdeel :')
provincialen vooral
  zaterdag 7 september 2019 @ 16:10:11 #100
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188833951
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2019 16:05 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Ja, toch wel.

Het feit dat burgemeester Halsema deze opmerking heeft gemaakt, is op zichzelf al een flagrante belediging van de politiekorps en het gerechterlijk apparaat. Met deze opmerking wekt Halsema namelijk de suggestie dat het überhaupt mogelijk zou zijn dat haar kind niet net als ieder ander kind behandeld zou kunnen worden.

Ze zegt daarmee eigenlijk: "Ik weet dat jullie mijn kind anders willen behandelen, omdat ik burgemeester ben en jullie mijn ondergeschikten, maar ik zeg hierbij dat ik dat momenteel niet op prijs stel". Een grove schoffering van de politie en tevens een brevet van onvermogen voor haar als burgemeester.
Nee, dat ze het gezegd heeft wekt niet de suggestie dat dat zou kunnen gebeuren, het geeft alleen aan dat ze het absoluut niet wenselijk zou vinden als het zou gebeuren.
Sterker nog: de kans dat dit vrij simpel zou zijn afgehandeld als geen van de jongens de burgemeester als moeder had was vrij groot, met een beetje pech krijgen beide jongens nu rechterlijke tik op de vingers, terwijl het anders mogelijk een "foei, niet meer doen" gesprek was geworden.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_188833991
Sommige rechtse jankballen hier :D

Femke houdt uiteraard haar functie en zal nog jáááren burgemeester zijn. En terecht _O_
  zaterdag 7 september 2019 @ 16:13:20 #102
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188833993
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2019 16:10 schreef sp3c het volgende:

[..]

provincialen vooral
Die kutprovincialen die zich wel een woning binnen de ring kunnen permitteren dus?
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator zaterdag 7 september 2019 @ 16:13:38 #103
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188834000
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2019 16:13 schreef Leandra het volgende:

[..]

Die kutprovincialen die zich wel een woning binnen de ring kunnen permitteren dus?
I guess
pi_188834040
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2019 16:07 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Heeft weinig met medelijden te maken. Rechters moeten zich buigen over een straf en als het gepeupel meende zich daarmee te moeten bemoeien dan kan dat forse impact hebben op iemand. Om daar bovenop nog eens gestraft te worden door de rechterlijke macht wordt dan dubbelop.
  zaterdag 7 september 2019 @ 16:16:49 #105
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188834092
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2019 16:08 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Jij zou de slechtste advocaat die je kon vinden inhuren voor je kind?
:X Niet snappen dat Halsema niets, nada had moeten doen.

Ik zou helemaal geen advocaat inhuren, dat mag het OM of Rechter het zelf lekker verder uitzoeken en als die het nodig vinden; een advocaat aanstellen. Minderjarigen worden altijd voorzien van advocaat waar Halsema (als zij zelf niemand aanstelt) dan gewoon de rekening van krijgt. Wat prima is, want als ouder ben aansprakelijk voor wat je kind uitspookt.

Ik zou als ouder totaal geen poot uitsteken om mijn kind te redden van zijn welverdiende straf, sterker nog hij zou hier alle hoeken van de kamer zien. Gelukkig, nooit nodig geweest.
pi_188834128
quote:
8s.gif Op zaterdag 7 september 2019 16:16 schreef Vallon het volgende:

[..]

:X Niet snappen dat Halsema niets, nada had moeten doen.

Ik zou helemaal geen advocaat inhuren, dat mag het OM of Rechter het zelf lekker verder uitzoeken en als die het nodig vinden; een advocaat aanstellen.
Jij bent dan ook geen publiek persoon die vaak met media te maken heeft. Een raadsman kan in dergelijke gevallen erg handig zijn, ook als woordvoerder. Of juist vooral als woordvoerder.

quote:
Ik zou als ouder totaal geen poot uitsteken om mijn kind te redden van zijn welverdiende straf.
Dat was hier dan ook niet aan de orde.
  zaterdag 7 september 2019 @ 16:39:24 #107
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188834540
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2019 16:07 schreef Leandra het volgende:

[..]

Werkelijk helemaal komisch, het is het "koloniale" argument.... wij brengen en brachten alleen maar weldoeners... :X
of dat de stad er zo op vooruit is gegaan door het letterlijk uit te verkopen aan huisjesmelkers, feestvierende expats, geld graaiende financials, rolkoffers en de totale incompetentie om de orde in 1012 (centrum) , laat staan daarbuiten nog te kunnen handhaven.
De "Amsterdammer" en burger zelf wordt vervolgens actief uit de stad gebonjourd, ingeruild voor krakende "ongedocumenteerden" en moet maar gaan wonen in het Almeerse of Zaanse tuintjesreservaat zodat de "weldoeners" in hun eigen koninkrijk naar eigen recht kunnen gaan leven op de grachten. 8)7

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 7 september 2019 @ 17:15:53 #108
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188835073
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2019 16:05 schreef Leandra het volgende:
De vervolging vindt om die reden zelfs plaats vanuit een andere rechtbank, daarmee voorkom je echt wel iedere vorm van schijn tegen.
Dat is het vooral zo willen interpreteren omdat dit je (nofi) zo logisch klinkend is verteld.

//--//

Het is nog steeds interessant uit te vissen - en dat gaat zeker gebeuren, kwestie van tijd en memoires - waarom, door wie en op welk moment precies die saillante "parket overdracht" werd (in)geregeld.
De eigen parkeerboete in Amsterdam van gemeentewerkers of hun familie, wordt bij mijn weten ook niet overgedragen aan zeg Utrecht.

Door die overdracht naar Haarlem wordt impliciet aangegeven dat het eigen Amsterdamse OM (mogelijk) besmet is of niet in staat (meer) is om dat onafhankelijk onderzoek te doen. Ik kan mij de reuring en het ongenoegen in/bij het lokale OM voorstellen (waar de Telegraaf melding van deed).
Zover ik weet worden "gewone Amsterdammers" ook niet voorgeleid in Haarlem. Hooguit wanneer je directe familieleden hebt werken op/bij het Amsterdamse OM, kan de tegenpartij verzoeken het te laten af te handelen in een ander arrondissement.

Wat ik vermoed dat toen Halsema de volgende dag in de driehoek ging "kwaken", tegen Frank Paauw en Nicole Zandee (bazin OM sinds 2018, afkomstig uit Brabant), dat Nicole als door een adder gebeten daarmee verplicht werd om het over te dragen naar Haarlem. Halsema heeft dat dus minstens zelf veroorzaakt of tenminste uitgelokt.

Immers, de zeer ervaren Zandee werd wellicht in functie door vriendinnetje Halsema subtiel "geïnformeerd" en die belangenverstrengeling mag nu eenmaal niet.. zoals welbekend.
Dat Nicole het overdroeg is daarmee bestuurstechnisch voorbeeldig te verklaren... de aanleiding en reden daarvoor zal voorlopig nog wel in troebel grachtenwater tussen de kolommen blijven gehuld.
  zaterdag 7 september 2019 @ 17:17:42 #109
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_188835097
Is deze vuige crimineel ondertussen al veroordeeld en in het cachot gestopt?
Scorched earth
pi_188835290
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 september 2019 17:15 schreef Vallon het volgende:

[..]
bij mijn weten
(mogelijk)
Zover ik weet
Wat ik vermoed
wellicht
Toch fijn dat al je stellige uitspraken zo'n stevige feitelijke onderbouwing kennen...
  zaterdag 7 september 2019 @ 18:09:18 #111
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188835780
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2019 17:30 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Toch fijn dat al je stellige uitspraken zo'n stevige feitelijke onderbouwing kennen...
Geweldige, wel een wat (zelf) diskwalificerende bijdrage..... die vooral afleid van de discussie door de boodschapper(s) te gaan bespreken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat is jouw onderbouwing op wiens verzoek, waarom en wanneer het Amsterdamse OM de zaak heeft overgedragen aan Haarlem ?
Bij voorkeur met bron omdat kennelijke zekerheid altijd goed is om verder te gaan gebruiken.
pi_188835808
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 september 2019 17:15 schreef Vallon het volgende:

[..]

Dat is het vooral zo willen interpreteren omdat dit je (nofi) zo logisch klinkend is verteld.

//--//

Het is nog steeds interessant uit te vissen - en dat gaat zeker gebeuren, kwestie van tijd en memoires - waarom, door wie en op welk moment precies die saillante "parket overdracht" werd (in)geregeld.
De eigen parkeerboete in Amsterdam van gemeentewerkers of hun familie, wordt bij mijn weten ook niet overgedragen aan zeg Utrecht.

Door die overdracht naar Haarlem wordt impliciet aangegeven dat het eigen Amsterdamse OM (mogelijk) besmet is of niet in staat (meer) is om dat onafhankelijk onderzoek te doen. Ik kan mij de reuring en het ongenoegen in/bij het lokale OM voorstellen (waar de Telegraaf melding van deed).
Zover ik weet worden "gewone Amsterdammers" ook niet voorgeleid in Haarlem. Hooguit wanneer je directe familieleden hebt werken op/bij het Amsterdamse OM, kan de tegenpartij verzoeken het te laten af te handelen in een ander arrondissement.

Wat ik vermoed dat toen Halsema de volgende dag in de driehoek ging "kwaken", tegen Frank Paauw en Nicole Zandee (bazin OM sinds 2018, afkomstig uit Brabant), dat Nicole als door een adder gebeten daarmee verplicht werd om het over te dragen naar Haarlem. Halsema heeft dat dus minstens zelf veroorzaakt of tenminste uitgelokt.

Immers, de zeer ervaren Zandee werd wellicht in functie door vriendinnetje Halsema subtiel "geïnformeerd" en die belangenverstrengeling mag nu eenmaal niet.. zoals welbekend.
Dat Nicole het overdroeg is daarmee bestuurstechnisch voorbeeldig te verklaren... de aanleiding en reden daarvoor zal voorlopig nog wel in troebel grachtenwater tussen de kolommen blijven gehuld.
Snap je echt niet wat de schijn van belangenverstrengeling in houdt?
pi_188835907
quote:

[..]

Deze post laat goed zien waarom dit topic maar door blijft etteren. Niemand geeft ene fuck om wat die jongens hebben gedaan. Bepaalde lieden hebben gewoon zo godsgruwelijke hekel aan Halsema dat ze deze zaak koste wat kost willen opblazen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 7 september 2019 @ 18:22:22 #114
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188835953
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2019 18:11 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Snap je echt niet wat de schijn van belangenverstrengeling in houdt?
Er was geeneens kwestie van schijn meer....... het was zo wat wel bleek bij monde van Frank Paauw (in Jinek) die toegaf dat Halsema o.a. met hem expliciet over heeft gesproken.
Dat doe je simpelweg niet en nooit in dat soort functies.

Op het moment dat de zaak van Halsema (in)formeel in "de Driehoek" besproken wordt, kan je als verantwoordelijk OM niet anders dan de zaak overdragen. Ik wil best in het midden laten of Halsema daar rechtstreeks met Zandee (over) heeft gesproken.
  zaterdag 7 september 2019 @ 18:36:23 #115
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188836150
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2019 18:19 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Deze post laat goed zien waarom dit topic maar door blijft etteren. Niemand geeft ene fuck om wat die jongens hebben gedaan. Bepaalde lieden hebben gewoon zo godsgruwelijke hekel aan Halsema dat ze deze zaak koste wat kost willen opblazen.
Ik heb een vooral godsgruwelijke hekel, en dat zou iedereen moeten hebben, aan leugenachtige overheidsdienaren die misbruik maken van hun functie en de rechtsgang willen beïnvloeden.
Ze is voor mij een heldin wanneer zij dat toegeeft, die ervaring als "les" inzet en dan kan ze nog blijven zitten ook. Beter door schade en schande, tot inkeer gekomen dan voortmodderen in je foute gedrag.

Het blijft etteren omdat de veroorzaker het zelf laat stinken door het af willen te dekken.
Gaat niet gebeuren, het blijft kleven zodra je je gezicht laat zien.
pi_188836211
quote:
15s.gif Op zaterdag 7 september 2019 18:36 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ik heb een vooral godsgruwelijke hekel, en dat zou iedereen moeten hebben, aan leugenachtige overheidsdienaren die misbruik maken van hun functie en de rechtsgang willen beïnvloeden.
Ze is voor mij een heldin wanneer zij dat toegeeft, die ervaring als "les" inzet en dan kan ze nog blijven zitten ook. Beter door schade en schande, tot inkeer gekomen dan voortmodderen in je foute gedrag.

Het blijft etteren omdat de veroorzaker het zelf laat stinken door het af willen te dekken.
Gaat niet gebeuren, het blijft kleven zodra je je gezicht laat zien.
Kan je verzekeren dat dit met een sisser afloopt. Zelfs de Telegraaf laat het inmiddels een beetje op z'n beloop.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_188836282
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2019 18:42 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Het blijft etteren omdat jij en Sjoukje het laat etteren met het verspreiden van leugens en suggestieve onzin.

Zelfs de eigenaar van dat drijvende wrak had zoiets van "lekker belangrijk" maar nee, dit moet tot op de bodem afgezeken worden.

Ga vooral door hoor, jullie maken jezelf onsterfelijk belachelijk.
Waar zei de eigenaar van dat drijvende wrak dat?
Graag een linkje.
pi_188836288
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2019 18:46 schreef Spectator19 het volgende:

[..]

Waar zei de eigenaar van dat drijvende wrak dat?
Graag een linkje.
Dude, dat stond al in deel 1 van dit topic...
pi_188836323
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2019 18:47 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Dude, dat stond al in deel 1 van dit topic...
Linkje dan.
pi_188836335
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2019 18:49 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ga zelf je huiswerk doen.
Wie is de eigenaar dan ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')