abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_188736360

quote:
Zoon Femke Halsema gearresteerd in verband met gewapende inbraak

Burgemeester Femke Halsema (GroenLinks) van Amsterdam is in grote verlegenheid gebracht door de arrestatie van haar minderjarige zoon in verband met een gewapende inbraak. Dat schrijft De Telegraaf woensdag.

De vijftienjarige jongen werd in het weekeinde van 14 juli opgepakt na een achtervolging. De burgemeesterszoon was met een andere jongen op de vlucht omdat zij waren betrapt bij een inbraak op een woonboot.

Na de arrestatie vond de politie op de woonboot twee messen die de jeugdige verdachten kennelijk als wapen hadden meegenomen. Ook werd op de vluchtroute een alarmpistool gevonden. De politie vermoedt dat het tweetal het wapen tijdens het vluchten heeft weggegooid.

Binnen kringen van politie en Openbaar Ministerie is groot ongenoegen omdat de aanhouding al weken ’onder de pet’ wordt gehouden. De officiële reden is dat het onderzoek in alle rust moet plaatsvinden. Veel politiemensen vrezen echter dat het incident in de doofpot gaat.

De affaire is pijnlijk voor Halsema. Dinsdag schreef de burgemeester aan de gemeenteraad dat ze gaat kijken of er extra maatregelen nodig zijn naar aanleiding van de recente geweldsincidenten in de stad.De hoofdstad werd de afgelopen week opgeschrikt door meerdere schietincidenten, waarvan meerdere in Zuidoost, in Geuzenveld en op IJburg. Ook werd er een handgranaat gevonden bij een woning in Zuidoost.

https://tpo.nl/2019/08/14(...)verband-met-inbraak/
pi_188736401
Heeft de jongen zich inmiddels al tot de Islam bekeerd :P ?
  zondag 1 september 2019 @ 15:06:00 #3
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_188736605
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 14:55 schreef Kassamiep het volgende:
Hij zal over een aantal jaren vast op de Dam met een bestelbusje door een menigte ploegen. 8)7
pi_188739710
Ik lees in de titel "Meer feiten".

Maar waar zijn die feiten dan?
pi_188739835
Ok, ik heb het gevonden. Een bericht van Jan Roos:

quote:
Zoon van burgemeester Halsema brak niet bij 1, maar bij twee boten in. In de tweede boot werden de messen en brandblussers gestolen. Advocaat Plasman regelt met die eigenaar een schadevergoeding.
Juist, het was dus nóg erger dan wij allemaal al vreesden.

En dan zijn dit alleen nog de twee boten waarvan momenteel bekénd is dat Halsema jr. er op is ingebroken of ingeslopen. Goddank ligt mijn boot niet in Amsterdam.
pi_188739951
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 17:47 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]

Als het waar is. Roddels in een column zijn nu eenmaal geen feiten. Zelfs niet als ze Halsema afkraken ;)

Maar als het waar is is het a. erger en b. was de brief van Halsema volstrekt ongepast.
pi_188740561
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 17:47 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]

En dan zijn dit alleen nog de twee boten waarvan momenteel bekénd is dat Halsema jr. er op is ingebroken of ingeslopen. Goddank ligt mijn boot niet in Amsterdam.
Als het daadwerkelijk zo is dat Plasman de eigenaar van de tweede boot heeft afgekocht. Dan wist hij dus wel degelijk dat de jongens de klep van de tweede boot hadden geopend, of ingebroken.

Daarnaast lag nog een open bootje, een soort sloep, waar ze ook zijn geweest. Misschien hebben ze daarvoor een klep geopend, maar dat weet ik niet’, zegt Plasman.
pi_188741209
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 18:21 schreef Mylene het volgende:

[..]

Als het daadwerkelijk zo is dat Plasman de eigenaar van de tweede boot heeft afgekocht. Dan wist hij dus wel degelijk dat de jongens de klep van de tweede boot hadden geopend, of ingebroken.

Daarnaast lag nog een open bootje, een soort sloep, waar ze ook zijn geweest. Misschien hebben ze daarvoor een klep geopend, maar dat weet ik niet’, zegt Plasman.
En dan verder:
Er lagen twee bootjes. Een daarvan is waarschijnlijk ooit een woonboot geweest.
Nu was het een dump die vol afval lag.
Tussen het afval vonden de jongens twee brandblussers die ze naar buiten hebben gesleept en leeg gespoten.

Op de foto’s is te zien dat het niet gaat om een woonboot maar om 2 grote kajuit motorboten.
Vaak hebben die een aantal slaapplaatsen en doorgaans zijn die boten ook goed af te sluiten.
Dat plasman het een dump noemt is nogal vreemd, is hij er zelf geweest?
Of is Halsema er geweest om de situatie te inspecteren?
Er lagen gewoon een paar vuilniszakken op het dek zoals bij iedere woonboot.
  zondag 1 september 2019 @ 19:00:07 #10
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188741227
Het blijft een wonderlijke zaak en nu deeltje 12 er is... blijft het gemoederen bezighouden.
Zelfs ook van hen die er wel klaar mee dachten te zijn.....
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In "gesprek met de burgemeester" is Halsema er geregisseerd kort (en waar haar betreft eenmalig) op teruggekomen. Jammer dat de "journalist" (cq AT5) zich hier wat liet muilkorven.
Ik kreeg wel wat medelijden met Halsema vanwege de nerveuze wegdraaiende (lach)trekjes die je ook ziet bij kleine kinderen die weten dat ze betrapt zijn.

• Naar ik uit dat gesprek heb vernomen heeft ze "de brief" vooral als opwelling geschreven om daarmee te laten zien dat ze haar "kind" beschermd. Dat is prima te huldigen. Waarom je dat dan doet in je rol van burgemeester (op de website van Amsterdam) snap ik echt niet.
• Daarnaast meende Halsema, nu wel als burgemeester, zich moeten verdedigen tegen de "doofpot"-aantijging die hiermee alleen maar sterker is geworden.
• Zelf vind Halsema dat zij zich bestuurstechnisch voorbeeldig heeft gedragen :|W. Hierbij kennelijk niet begrijpen dat dit iets anders is voor anderen die geen invloedrijk bestuurder zijn. Ik blijf mij verbazen over dit soort "klasse-justitie" excuses om als bestuurder actief in te grijpen. En dan niet begrijpen dat ze (Halsema) zelf bestuurstechnisch - het is/was een privézaak - hier totaal NIETS en NADA had moeten doen. Je meldt het alleen bij je gemeentelijk "bestuur" wanneer er gemeentelijke eigendommen , "activiteiten", "beleid" of "medewerkers" etc. zijn betrokken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zie de zaak als, nu (b)lijkt, vooral een stupide "opwelling" die (ben ik bang, voortaan) als boemerang op al haar optredens zal blijven terugkeren. Het is te hopen dat getuigen of slachtoffers NIET actief zijn benaderd om het verhaal af te zwakken. Uitgaande van rechtspraak kan (en naar ik hoop zal) het OM zelf de verdenking qua overtreding onderzoeken..... wat iemand daar dan ook van vindt. In de brief "van Halsema" sowieso genoeg wat kan doorgaan als bekentenis.

We zullen gaan zien of en hoe Halsema verder leiding en sturing gaat geven aan het Amsterdamsche veiligheidsbeleid. Ze is nu ruim een jaar burgemeester en we mogen toch gaan verwachten dat men met haar als boegbeeld gaat toewerken naar oplossingen ipv die te onderzoeken (of ze te verwijzen dat die ook al zo waren voordat zij aantrad).
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zondag 1 september 2019 @ 19:01:47 #11
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_188741253
Ik neem aan dat Femke binnenkort wordt aangehouden vanwege lidmaatschap van een criminele organisatie?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_188742025
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 18:58 schreef Spectator19 het volgende:

[..]

En dan verder:
Er lagen twee bootjes. Een daarvan is waarschijnlijk ooit een woonboot geweest.
Nu was het een dump die vol afval lag.
Tussen het afval vonden de jongens twee brandblussers die ze naar buiten hebben gesleept en leeg gespoten.

Op de foto’s is te zien dat het niet gaat om een woonboot maar om 2 grote kajuit motorboten.
Vaak hebben die een aantal slaapplaatsen en doorgaans zijn die boten ook goed af te sluiten.
Dat plasman het een dump noemt is nogal vreemd, is hij er zelf geweest?
Of is Halsema er geweest om de situatie te inspecteren?
Er lagen gewoon een paar vuilniszakken op het dek zoals bij iedere woonboot.
Waar zijn die foto's waarop je de boten kunt zien?
pi_188742100
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 19:46 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Waar zijn die foto's waarop je de boten kunt zien?
Die staan op twitter en de kajuitboten zijn ook met Google earth te zien.
pi_188742138
quote:
9s.gif Op zondag 1 september 2019 19:01 schreef Janneke141 het volgende:
Ik neem aan dat Femke binnenkort wordt aangehouden vanwege lidmaatschap van een criminele organisatie?
Crimineel is ze niet (neem ik aan), maar wat wel duidelijk is gebleken in de laatste weken is dat Halsema geen intellectueel is, wat je eigenlijk wel zou verwachten van een burgemeester van Amsterdam.

Ondanks haar grote bek, blijkt Halsema eigenlijk niet meer dan een domme vrouw.
pi_188742169
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 19:50 schreef Spectator19 het volgende:

[..]

Die staan op twitter en de kajuitboten zijn ook met Google earth te zien.
Twitter heb ik niet. Welk adres moet ik intypen bij Google earth?
  zondag 1 september 2019 @ 20:05:49 #16
477595 Special-Tee
Speciaal Geval
pi_188742531
Ik ben geen fan van Halalsema maar ben van mening dat deze kwestie gewoon een privézaak is. ik kan me voorstellen dat pliessie bij voorbaat de media erbuiten wilde houden. Omdat het gaat om de zoon van een slinkse BN-se. Of vergis ik mij hierin?

Wat ik mij ten hoogste kan bedenken. Is dat Halalsema invloed kan uitoefenen op justitiele zaken wat in geen geval goed is.
  zondag 1 september 2019 @ 20:16:05 #17
65846 Bocaj
47th President.
pi_188742818
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 14:55 schreef Kassamiep het volgende:
Echt? (Dit had ik nog niet meegekregen...)
pi_188742882
pi_188744752
quote:
9s.gif Op zondag 1 september 2019 19:01 schreef Janneke141 het volgende:
Een visum voor de VS kan zij wel vergeten :7
  Moderator zondag 1 september 2019 @ 22:01:06 #20
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188746337
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 21:58 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ooit bedacht ..
:N
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 2 september 2019 @ 00:58:27 #21
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188749219
quote:
Wanneer dit de vermeende boten zijn.... kan de overtreding nog worden uitgebreid met onbevoegd betreden van andermans terrein. Overtreding Artikel 461 Sr

Bij het pand, achter de slagboom, hangt een bord met verboden voor onbevoegden en er hangen camera's. Ik ga er gemakshalve vanuit dat de jongens geen toestemming hadden van de pandeigenaar aan wiens kade de boten lagen.

Als de politie constateert dat een persoon wederrechtelijk en met opzet op jouw (verboden) terrein is, kan de politie de onbevoegde(n) elk beboeten met een geldboete van maximaal 225 euro.
Het is zeiken met zieke wetsletters.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_188749255
quote:
En zolang wij nooit achter de waarheid komen zal haar kind opgevoed worden in haar eigen leugens
  maandag 2 september 2019 @ 11:17:55 #23
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_188751604
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 22:19 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

We zitten inmiddels in deel 12 van deze reeks omdat de rechtse media het wangedrag van het puberzoontje van een linkse burgemeester voorpaginanieuws vindt.
Ik vraag mij echt af wie je bedoelt met ''rechtse media''. :') De Volkskrant, het NRC vallen daar ook onder in jouw wereld?
pi_188751775
Al 12 topics over de puberende zoon van Femke Halsema _O- _O- _O-
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_188751811
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 11:17 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Ik vraag mij echt af wie je bedoelt met ''rechtse media''. :') De Volkskrant, het NRC vallen daar ook onder in jouw wereld?
Ik neem aan dat hij bladen als de Telegraaf, Story, Weekend, Privé en Party bedoelt.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')