ik heb de essay nog niet gelezen.. beetje vermoeiend idd.. maar de media heeft het er wel vol overquote:Op dinsdag 21 mei 2019 00:21 schreef YuckFou het volgende:
Je titel moet zijn;
"Baudet recenseert een boek waarin de schrijver werkende vrouwen, euthanasie en abortus ter discussie stelt in de vorm van een essay"
Maar zover was je nog niet gekomen zeker?
Ik heb me er doorheen gewerkt, moeizaam, want t is dead boring, maar hij schrijft over de gedachten van de schrijver, niet z'n eigen voor zover ik eruit meekreeg.
2e ook, hij geeft niet zijn mening maar zijn mening over een andere schrijver. Te makkelijk, hij kan beter.quote:
Uiteraard want het is precies wat Baudet doet, iets semi elitair schrijven over een controversieel onderwerp, dan een stortvloed boos links over zich heen krijgen en roepen dat ie niet begrepen wordt.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 00:24 schreef -Chakotay- het volgende:
ik heb de essay nog niet gelezen.. beetje vermoeiend idd.. maar de media heeft het er wel vol over
Een essay is een beschouwend stuk - in dit geval over een boek - waarin de schrijver wel degelijk zijn of haar mening ventileert. En Baudet onderschrijft hier wel degelijk de mening van de schrijver van het boek. Geen kritische noten of argumenten tegen deze mening, maar enkel het onderstrepen van de argumenten die in het boek worden aangevoerd.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 00:21 schreef YuckFou het volgende:
Je titel moet zijn;
"Baudet recenseert een boek waarin de schrijver werkende vrouwen, euthanasie en abortus ter discussie stelt in de vorm van een essay"
Ik heb me er doorheen gewerkt, moeizaam, want t is dead boring, maar hij schrijft over de gedachten van de schrijver, niet z'n eigen voor zover ik eruit meekreeg.
Dat hij het in lijn met de schrijver eens is verbaast me niet heel veel, hij wil dolgraag terug naar een soort laat 19e eeuwse tijd waarin vrouwen thuis zaten en mannen de boel draaiende houden, volkomen achterhaald en beseft hopelijk ook wel dat dat niet terug gaat komen, na de rise tijdens de prov verkiezingen is t echt jammer hoe ze hun tijd hebben gespendeerd en mij zijn ze donderdag dan ook kwijt voor Europa, er zijn betere alternatieven, alhoewel ik bij de volgende 2e Kamerverkiezingen misschien wel weer hun kant op neig...quote:Op dinsdag 21 mei 2019 00:30 schreef Okaht het volgende:
Een essay is een beschouwend stuk - in dit geval over een boek - waarin de schrijver wel degelijk zijn of haar mening ventileert. En Baudet onderschrijft hier wel degelijk de mening van de schrijver van het boek. Geen kritische noten of argumenten tegen deze mening, maar enkel het onderstrepen van de argumenten die in het boek worden aangevoerd.
Niet handig dus om dit in verkiezingstijd te publiceren, waarna al je FvD collega's meteen moeten gaan benadrukken dat dit géén FvD standpunt is en enkel de persoonlijke mening van Baudet.
Ik denk dat de kans aanwezig is dat hij de tekst in het NL heeft aangeleverd en door iemand heeft laten vertalenquote:Op dinsdag 21 mei 2019 00:27 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Uiteraard want het is precies wat Baudet doet, iets semi elitair schrijven over een controversieel onderwerp, dan een stortvloed boos links over zich heen krijgen en roepen dat ie niet begrepen wordt.
Als hij slim zou zijn dan laat íe die provocaties achterwege en bouwt FvD gewoon stabiel uit, maar t is wel een narcist die zo ook graag aandacht zoekt.
In elk geval is t wat subtieler de confrontatie zoeken dan Wilders'"minder minder" uitspraak.
Ga je je inhoudelijk ook nog uitdrukken of heb je alleen even de moeite genomen om wijsneuzerig mij erop te wijzen dat jouw Engels superheelveel beter is dan de mijnequote:Op dinsdag 21 mei 2019 00:43 schreef -Chakotay- het volgende:
Ik denk dat de kans aanwezig is dat hij de tekst in het NL heeft aangeleverd en door iemand heeft laten vertalen
of toch in Engels heeft geschreven en laten corrigeren.. want ik ben het er in dit geval toch niet met je eens... het is prima leesbaar, maar voor een doorsnee persoon met een basis cursus Engels is het lastig ja
Eigenlijk wat partijen als een CU en SGP willen?quote:Op dinsdag 21 mei 2019 00:38 schreef YuckFou het volgende:
Dat hij het in lijn met de schrijver eens is verbaast me niet heel veel, hij wil dolgraag terug naar een soort laat 19e eeuwse tijd waarin vrouwen thuis zaten en mannen de boel draaiende houden, volkomen achterhaald en beseft hopelijk ook wel dat dat niet terug gaat komen, na de rise tijdens de prov verkiezingen is t echt jammer hoe ze hun tijd hebben gespendeerd en mij zijn ze donderdag dan ook kwijt voor Europa, er zijn betere alternatieven, alhoewel ik bij de volgende 2e Kamerverkiezingen misschien wel weer hun kant op neig...
Ik heb echt geen idee hoe ik hier op moet reageren met betrekking tot de OP en mijn posts, maar het is natuurlijk een gotspe van jewelste.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 00:46 schreef AchJa het volgende:
Eigenlijk wat partijen als een CU en SGP willen?
Even los van het feit wat je vindt van "vrouwen achter het aanrecht" is het natuurlijk wel enorm bizar dat je als kostwinner (eenverdiener) 6 keer meer belasting betaalt als je de keus maakt als gezin om je kinderen gewoon thuis op te voeden ipv dat je het aan de creche en school overlaat toch?
Je kan niet stemmen op Thierry.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 00:38 schreef dokter.knakworst het volgende:
Goeie man die Thierry, mijn stem krijg je donderdag![]()
Baudet wordt nu aangevallen op iets wat de basis beginselen zijn van partijen als de CU en SGP. Die enorme ophef heb ik nog nooit gezien als iemand zoals Bas van der Vlies in de kamer stond te preken. Ik bedoel die willen ook terug naar een vrouw thuis, man werk situatie.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 00:51 schreef YuckFou het volgende:
Ik heb echt geen idee hoe ik hier op moet reageren met betrekking tot de OP en mijn posts, maar het is natuurlijk een gotspe van jewelste.
Natuurlijk hebben de media het daar over, het is hun heilige taak om mensen te misleiden.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 00:24 schreef -Chakotay- het volgende:
[..]
ik heb de essay nog niet gelezen.. beetje vermoeiend idd.. maar de media heeft het er wel vol over
quote:Op dinsdag 21 mei 2019 00:24 schreef -Chakotay- het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 21 mei 2019 00:15 schreef -Chakotay- het volgende:
Thierry Baudet stelt in een maandag verschenen essay de positie van vrouwen die werken en (financieel) onafhankelijk zijn ter discussie. Ook zet de Forum voor Democratie-leider vraagtekens bij liberale verworvenheden als abortus en euthanasie.
Bron
De Essay
Ik vind dat hij ergens best een punt heeft.
Hoe ik dit ga formuleren kom ik nog later op terug.
ik ga -net als jij- er vanuit dat de berichtgeving als nieuwsitem juist isquote:Op dinsdag 21 mei 2019 01:10 schreef probeer het volgende:
[..]
[..]![]()
Zeg dan gewoon dat je blind gelooft wat hij voorkauwt. Maar niet dat hij 'best wel een punt heeft' terwijl je zijn punten überhaupt niet eens gelezen hebt.
Staat ie wel op de lijst voor het europees parlement?quote:Op dinsdag 21 mei 2019 00:38 schreef dokter.knakworst het volgende:
Goeie man die Thierry, mijn stem krijg je donderdag![]()
https://forumvoordemocrat(...)opees-parlement-2019quote:Op dinsdag 21 mei 2019 06:34 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Staat ie wel op de lijst voor het europees parlement?
Waar in de partij punten van deze partijen worden vrouwen die alleen in het huishouden werkzaam zijn als minderwaardig betiteld?quote:Op dinsdag 21 mei 2019 02:16 schreef Bestuiver het volgende:
Waarom ziet de VVD, PvdA, D66, SP en GroenLinks vrouwen die zorgen voor het huishouden en de kinderen als minderwaardig?
Van der Vlies stak zijn conservatieve idioterie ook nooit onder stoelen of banken. Daardoor komt de SGP nooit verder dan twee of drie zetels. Het FvD pretendeert een liberale partij te zijn en heeft vooral aan die koers zijn 27 virtuele zetels te danken. Dan is het vreemd dat de partijleider, van wie bekend is dat hij de partij stevig in zijn greep heeft, er dergelijke achtergestelde/conservatieve ideeën op nahoudt.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 00:57 schreef AchJa het volgende:
[..]
Baudet wordt nu aangevallen op iets wat de basis beginselen zijn van partijen als de CU en SGP. Die enorme ophef heb ik nog nooit gezien als iemand zoals Bas van der Vlies in de kamer stond te preken. Ik bedoel die willen ook terug naar een vrouw thuis, man werk situatie.
Ze framen het als onderdrukking.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 07:24 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Waar in de partij punten van deze partijen worden vrouwen die alleen in het huishouden werkzaam zijn als minderwaardig betiteld?
Ik vermoed nergens en een normaal antwoord zal er ook wel niet komen van de aanhangers van deze fvd flipflop partij zonder duidelijke punten.
CU? Lijkt me sterk. Ze hebben zelfs een vrouwelijke minister.... ook bij de SGP is dat wel een beetje een vooroordeel.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 00:46 schreef AchJa het volgende:
[..]
Eigenlijk wat partijen als een CU en SGP willen?
Ik kan enkel maar vaststellen dat velen het essay van Baudet en zeker het werk van Michel Houellebecq helemaal niet begrijpen/begrijpend kunnen lezen. Niet moeilijk in deze tijden waar het onderwijsniveau in dalende lijn is.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 07:46 schreef Murdera het volgende:
Na alle ophef was ik klaar om hen in het rijtje christenfundis en mensen uit de middeleeuwen te scharen, maar het was een prima essay. Op schrijfstijl valt nog wat ontwikkeling te behalen, maar al die #OPHEF gaat nergens over.
Ik denk niet dat Amerikaanse en Europese overheden de maatschappij weer zo gaan inrichten dat je als eenverdiener zo uit de voeten kunt als voor de jaren 70quote:Op dinsdag 21 mei 2019 07:28 schreef Nikonlover het volgende:
Onderzoek van het Amerikaanse National Bureau of Economic Research uit 2009 toont aan dat het geluksniveau van Amerikaanse vrouwen stelselmatig is gedaald sinds de jaren 70 (na hun 'bevrijding'). Bovendien ligt het geboortepeil in de meeste westerse landen onder reproductieniveau en we weten intussen dat massale migratie geen oplossing is. Het in vraag stellen van vrouwenemancipatie is niet zo gek als het lijkt.
Gewoon weer een gevalletje modder gooien as usual dusquote:Op dinsdag 21 mei 2019 08:08 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Ik kan enkel maar vaststellen dat velen het essay van Baudet en zeker het werk van Michel Houellebecq helemaal niet begrijpen/begrijpend kunnen lezen. Niet moeilijk in deze tijden waar het onderwijsniveau in dalende lijn is.
quote:Op dinsdag 21 mei 2019 08:11 schreef dokter.knakworst het volgende:
[..]
Gewoon weer een gevalletje modder gooien as usual dus
Dat. Mensen lezen dat essay niet, lezen vaak het hele nieuwsbericht niet eens. Zien alleen de kop "Baudet stelt vrouwenrechten ter discussie".quote:Op dinsdag 21 mei 2019 08:08 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Ik kan enkel maar vaststellen dat velen het essay van Baudet en zeker het werk van Michel Houellebecq helemaal niet begrijpen/begrijpend kunnen lezen. Niet moeilijk in deze tijden waar het onderwijsniveau in dalende lijn is.
Doet me wel veel denken aan de periode Marcel van Dam/Rosenmöller toentertijd bij de LPFquote:Op dinsdag 21 mei 2019 08:13 schreef Nikonlover het volgende:
[..]![]()
Ze willen Baudet kapot maken vlak voor de verkiezingen
Aha, jij vindt dat Baudet terecht opmerkt dat ouderen in Nederland worden aangezet tot zelfdoding (het woord 'euthanasie' wordt bewust door hem vermeden) omdat hun doorgeslagen individualistische kinderen geen zin hebben om voor hun ouders te zorgen?quote:Op dinsdag 21 mei 2019 07:46 schreef Murdera het volgende:
Na alle ophef was ik klaar om hen in het rijtje christenfundis en mensen uit de middeleeuwen te scharen, maar het was een prima essay. Op schrijfstijl valt nog wat ontwikkeling te behalen, maar al die #OPHEF gaat nergens over.
Niet leuk om te horen voor een VVDer, maar de linkse partijen beweren dat ook al langer. Dat we kwaliteit van leven moeten verbeteren ipv ongelukkige ouderen een pil van Drion aan te bieden.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 08:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Aha, jij vindt dat Baudet terecht opmerkt dat ouderen in Nederland worden aangezet tot zelfdoding (het woord 'euthanasie' wordt bewust door hem vermeden) omdat hun doorgeslagen individualistische kinderen geen zin hebben om voor hun ouders te zorgen?
Ik heb het essay wel gelezen en ik zie dit:quote:Op dinsdag 21 mei 2019 08:18 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Dat. Mensen lezen dat essay niet, lezen vaak het hele nieuwsbericht niet eens. Zien alleen de kop "Baudet stelt vrouwenrechten ter discussie".
Bam, al die verongelijkte linkse wijven mad.
"Oh lieve mamma moet ik nu ook de barricaden op om baas in eigen buik te blijven" aldus een GL politica.
Dit zijn gewoon uitspraken die vergelijkbaar zijn met religieuze malloten als Rick Santorum, dat heeft met liberalisme helemaal niks meer te maken. Baudet past veel beter bij de SGP, het zou fijn zijn als hij eens kleur zou bekennen in plaats van allerlei wollig taalgebruik te produceren en vervolgens weer de boodschap te ontkennenquote:In the Netherlands (where I live), suicide is facilitated to ensure that here, too, no constraints—such as the duty to care for your parents—are placed on the individual.
Samen met melkert hebben zij de sfeer gemaakt die Fortuyn heeft doen vermoorden.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 08:18 schreef dokter.knakworst het volgende:
[..]
Doet me wel veel denken aan de periode Marcel van Dam/Rosenmöller toentertijd bij de LPF
edit filmpje voor verwijzing
https://twitter.com/tjerklangman/status/1097431393385279489
Zoals ik al zei, partijen als GroenLinks beweren min of meer hetzelfde, en dat heeft niets met religie te maken, maar met VVD wanbeleid tov ouderen.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 08:26 schreef J.B. het volgende:
[..]
Ik heb het essay wel gelezen en ik zie dit:
[..]
Dit zijn gewoon uitspraken die vergelijkbaar zijn met religieuze malloten als Rick Santorum, dat heeft met liberalisme helemaal niks meer te maken. Baudet past veel beter bij de SGP, het zou fijn zijn als hij eens kleur zou bekennen in plaats van allerlei wollig taalgebruik te produceren en vervolgens weer de boodschap te ontkennen
Weer een iemand die het essay niet heeft gelezen.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 08:33 schreef Hexagon het volgende:
De ware aard wordt weer duidelijk. Baudet wil gewoon graag een 19e eeuws Nederland door een soort sharia in te voeren
Ik kon wel lachen om dat zinnetje. Terwijl ik een euthenasieproject van (te) dichtbij heb meegemaakt. Maar ik vond het meer een absurdistisch grapje. Geen serieuze overweging.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 08:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Aha, jij vindt dat Baudet terecht opmerkt dat ouderen in Nederland worden aangezet tot zelfdoding (het woord 'euthanasie' wordt bewust door hem vermeden) omdat hun doorgeslagen individualistische kinderen geen zin hebben om voor hun ouders te zorgen?
Ik heb dan ook nooit begrepen waarom mannen niet wat meer thuis blijven. En dan vooral die mannen die hun mond vol hebben over dat vrouwen meer kinderen moeten baren.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 08:33 schreef Hexagon het volgende:
De ware aard wordt weer duidelijk. Baudet wil gewoon graag een 19e eeuws Nederland door een soort sharia in te voeren
quote:Op dinsdag 21 mei 2019 07:27 schreef Sigaartje het volgende:
Mogen vrouwen nog wel een auto besturen van Baudet?
quote:In Rotterdam, Amsterdam en Almere ligt het percentage levendgeborenen met een alleenstaande moeder boven het landelijk gemiddelde. Hier wonen relatief veel mensen met een Antilliaanse, Arubaanse of Surinaamse migratieachtergrond. Eenoudergezinnen komen in deze bevolkingsgroepen vaker voor.
Gezien het soort types waar Baudet almaar mee flirt kan je er wel omheen draaien maar het straalt er aan alle kanten vanaf.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 08:36 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Weer een iemand die het essay niet heeft gelezen.
quote:Op dinsdag 21 mei 2019 08:40 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Gezien het soort types waar Baudet almaar mee flirt kan je er wel omheen draaien maar het straalt er aan alle kanten vanaf.
Vrouwen moeten in zijn ogen gewoon hun bek houden en baren voor de natie.
Dat is wel pijnlijk duidelijk inderdaad. Maar goed, Baudet's mening is niet per se die van het Forum natuurlijk.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 08:40 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Gezien het soort types waar Baudet almaar mee flirt kan je er wel omheen draaien maar het straalt er aan alle kanten vanaf.
Dat is je eigen beperkte invulling. Iemand aanvallen en aanpakken op wat hij letterlijk zegt en niet op wat jij denkt dat hij bedoelt te zeggenquote:Op dinsdag 21 mei 2019 08:40 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Uiteraard wel aangezien niemand anders daar een drol in te brengen heeftquote:Op dinsdag 21 mei 2019 08:49 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dat is wel pijnlijk duidelijk inderdaad. Maar goed, Baudet's mening is niet per se die van het Forum natuurlijk.
Het trucje van cryptomeningen kennen we onderhand wel. Iets niet letterlijk zeggen maar wel op alle manieren duidelijk maken dat je er voor staat.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 08:59 schreef matspontius het volgende:
[..]
Dat is je eigen beperkte invulling. Iemand aanvallen en aanpakken op wat hij letterlijk zegt en niet op wat jij denkt dat hij bedoelt te zeggen
Nou, ik denk dat heel wat kindjes dat maar wat graag zouden willen doen i.p.v. bij de eeuwige opvang. Maar dat is in deze moderne maatschappij helaas nagenoeg niet meer mogelijk.quote:
quote:Op dinsdag 21 mei 2019 09:04 schreef Aurelius het volgende:
Zoals Baudet vanochtend bij WNL terecht zei; dit laat wel zien dat we we in Nederland hele smalle marges hebben in het publieke debat. Geen wonder dat al die zittende partijen een pot nat lijken te zijn en dat een nieuw, fris geluid veel mensen aantrekt.
Dit is framing van een welhaast kinderlijk niveau.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 09:04 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het trucje van cryptomeningen kennen we onderhand wel. Iets niet letterlijk zeggen maar wel op alle manieren duidelijk maken dat je er voor staat.
Het is duidelijk dat Baudet niet te vertrouwen is voor de vrouwelijke bevolking
Wat mij echt opvalt bij de Baudet aanhang is dat ze zijn woordgebruik redelijk gemakelijk overnemen, maar (net als Baudet zelf) de precieze betekenis van die woorden niet lijken te kennen.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 09:05 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Dit is framing van een welhaast kinderlijk niveau.
Inderdaad de meesten vinden de mening "Vrouwen moeten maar gewoon braaf de man volgen en voor onze natie kindertjes baren" toch niet zo heel normaal.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 09:04 schreef Aurelius het volgende:
Zoals Baudet vanochtend bij WNL terecht zei; dit laat wel zien dat we we in Nederland hele smalle marges hebben in het publieke debat. Geen wonder dat al die zittende partijen een pot nat lijken te zijn en dat een nieuw, fris geluid veel mensen aantrekt.
Maar dat is niet wat er staat. Baudet claimt dat kinderen geen zin hebben om voor hun ouders te zorgen. En dat is volgens hem het gevolg van het liberalisme en de hang naar individualisme die daar uit voortkomt. Daarom worden ouderen aangezet tot zelfdoding, aldus Baudet.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 08:22 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Niet leuk om te horen voor een VVDer, maar de linkse partijen beweren dat ook al langer. Dat we kwaliteit van leven moeten verbeteren ipv ongelukkige ouderen een pil van Drion aan te bieden.
Hoezo niet? Het is een conservatief wereldbeeld dat je van oudher bij de CU, SGP of CDA zag. Waarom is daar nu geen ruimte voor? Baudet stelt slecht dat het voor de samenleving beter is als een partner in een huwelijk voor de kinderen zorgt terwijl de ander inkomen genereert. Het hoeft niet persé zo te zijn dat de vrouw thuis blijft, al is dit in de praktijk vaak wel zo. Maar dit heeft meerdere oorzaken.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 09:11 schreef Hexagon het volgende:
Inderdaad de meesten vinden de mening "Vrouwen moeten maar gewoon braaf de man volgen en voor onze natie kindertjes baren" toch niet zo heel normaal.
''Het is duidelijk dat Baudet niet te vertrouwen is voor de vrouwelijke bevolking''.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 09:09 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Wat mij echt opvalt bij de Baudet aanhang is dat ze zijn woordgebruik redelijk gemakelijk overnemen, maar (net als Baudet zelf) de precieze betekenis van die woorden niet lijken te kennen.
Neem nu hier het gebruik van het woord 'framing'. Je bent het oneens met iemands interpretatie. Die interpretatie is geen 'framing'. Tenzij je natuurlijk vermoed dat de gebruiker opzettelijk de feiten verdraaid om een bepaald narratief neer te zetten.
Geloof jij dat?
Dat werkte bij Trump ook zo goed. Als je vrouw/neger bent dan moest je op Hillary stemmen.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 09:23 schreef SpaceOddity het volgende:
''Het is duidelijk dat Baudet niet te vertrouwen is voor de vrouwelijke bevolking''.
Dit zinnetje gaat wel verder dan een interpretatie. Dit zinnetje geeft geen context meer, maar stuurt aan op een bepaalde interpretatie.
Zo zie ik framing. Maar als ik het mis heb, dan by all means, verbeter mij.
Nouja dat moet Baudet maar met de billen bloot en dat gaan promoten. Niet een beetje met cryptomeningen rondstrooien in de hoop dat mensen het niet merken.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 09:22 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Hoezo niet? Het is een conservatief wereldbeeld dat je van oudher bij de CU, SGP of CDA zag. Waarom is daar nu geen ruimte voor? Baudet stelt slecht dat het voor de samenleving beter is als een partner in een huwelijk voor de kinderen zorgt terwijl de ander inkomen genereert. Het hoeft niet persé zo te zijn dat de vrouw thuis blijft, al is dit in de praktijk vaak wel zo. Maar dit heeft meerdere oorzaken.
Voorbeelden?quote:Op dinsdag 21 mei 2019 09:27 schreef Hallojo het volgende:
Trump had een soortgelijke strategie door in de ene staat het ene te vertellen en in de andere staat het tegenovergestelde als ze dat daar liever hoorden.
Nouja we zien in Alabama het resultaat van het niet op Hillary stemmen inderdaad. Die claim is dus terechtquote:Op dinsdag 21 mei 2019 09:26 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Dat werkte bij Trump ook zo goed. Als je vrouw/neger bent dan moest je op Hillary stemmen.Dat is het probleem van identity politics. Iedereen in een hokje stoppen. En oh wee als je afwijkt van het naratief.
Ik heb helaas geen tijd om dat op te zoeken.quote:
Beweer dan niet iets wat niet waar is.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 09:29 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Ik heb helaas geen tijd om dat op te zoeken.
Volgens mij zijn een boel vrouwen, zeker in de zuidelijke staten van de VS behoorlijk conservatief. Maar volgens de identity politics moet je als blanke vrouw liberaal, geëmancipeerd en onafhankelijk zijn. Het voorecht om conservatief te zijn is voorbehouden aan moslim vrouwen, dat is immers cultuur. Als je hier van afwijkt zie je kortsluiting ontstaan in de hersens van die sjw's.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 09:28 schreef Hexagon het volgende:
Nouja we zien in Alabama het resultaat van het niet op Hillary stemmen inderdaad. Die claim is dus terecht
Dit inderdaad.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 09:27 schreef Hallojo het volgende:
Wat Baudet slim doet is veel standpunten noemen. Iedereen hoort van hem dus standpunten waar ze het mee eens zijn. Zo lijkt het bijvoorbeeld dat als je tegen een Nexit bent je bij FvD terecht kunt en als je voor een Nexit bent ook. Iedereen kan het dan voor zichzelf goedpraten om op FvD te stemmen.
Trump had een soortgelijke strategie door in de ene staat het ene te vertellen en in de andere staat het tegenovergestelde als ze dat daar liever hoorden.
Wat zien we precies in Alabama dan?quote:Op dinsdag 21 mei 2019 09:28 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nouja we zien in Alabama het resultaat van het niet op Hillary stemmen inderdaad. Die claim is dus terecht
quote:Op dinsdag 21 mei 2019 09:33 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Wat zien we precies in Alabama dan?
Het beschermen van levens? Yep
Dus Baudet is alleen maar een trol en heeft eigenlijk niks te melden?quote:Op dinsdag 21 mei 2019 09:23 schreef Scrummie2.0 het volgende:
Baudet
Een boekje recenseren en links Nederland staat weer te schuimbekken. Leuk hoe dat volk er elke keer weer intrapt en met z'n allen staat te tieren, terwijl Baudet zijn lach nauwelijks kan inhouden.
Oh ik dacht dat FvD juist zo'n hekel had aan al die conservatieve moslims die anderen hun wil willen opleggen. Maar eigenlijk zijn ze gewoon jaloers op ze?quote:Op dinsdag 21 mei 2019 09:33 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Volgens mij zijn een boel vrouwen, zeker in de zuidelijke staten van de VS behoorlijk conservatief. Maar volgens de identity politics moet je als blanke vrouw liberaal, geëmancipeerd en onafhankelijk zijn. Het voorecht om conservatief te zijn is voorbehouden aan moslim vrouwen, dat is immers cultuur. Als je hier van afwijkt zie je kortsluiting ontstaan in de hersens van die sjw's.
I just did.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 09:23 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
''Het is duidelijk dat Baudet niet te vertrouwen is voor de vrouwelijke bevolking''.
Dit zinnetje gaat wel verder dan een interpretatie. Dit zinnetje geeft geen context meer, maar stuurt aan op een bepaalde interpretatie.
Zo zie ik framing. Maar als ik het mis heb, dan by all means, verbeter mij.
Hexagon, kom op man.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 09:28 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nouja hij benoemt rechters in de Supreme Court die dit waarschijnlijk maar al te best vinden en heeft ook een vriendje meegenomen naar het witte huis die hier een stijve plasser van krijgt dus heel geloofwaardig is dat allemaal niet.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 09:41 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Hexagon, kom op man.Jij weet ook wel dat de federale overheid, dus o.a. Trump, niets kan doen aan wat de lokale overheid van de staat Alabama bedenkt.
Trump heeft zelf benadrukt dat de wet hem te ver gaat en wel voor abortus te zijn in geval van verkrachting of levensbedreigende situaties. Die tweet gemist?
Net als Erdogan die voor democratie isquote:Op dinsdag 21 mei 2019 09:43 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Anyway, Baudet heeft al toegelicht: ik ben voor abortus, voor euthanasie, en voor zelfbeschikking van vrouwen. Schuimbekkende feministen kunnen terug hun hok in.
https://nos.nl/artikel/22(...)ciatie-met-woii.html
Ik moet hier ook wel weer om lachen eigenlijk.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 09:43 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Anyway, Baudet heeft al toegelicht: ik ben voor abortus, voor euthanasie, en voor zelfbeschikking van vrouwen. Schuimbekkende feministen kunnen terug hun hok in.
https://nos.nl/artikel/22(...)ciatie-met-woii.html
Hoe dan ook, de verwachting is toch dat de Supreme Court inclusief die nare rechters van Trump Roe vs. Wade niet zal verwerpen, want de wet in Alabama is ook voor hen te extreem. Zelfs christengekkie Pat Robertson denkt dat.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 09:43 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nouja hij benoemt rechters in de Supreme Court die dit waarschijnlijk maar al te best vinden en heeft ook een vriendje meegenomen naar het witte huis die hier een stijve plasser van krijgt dus heel geloofwaardig is dat allemaal niet.
Dus hij kan nu gemakkelijk brullen want hij hoeft er toch niks aan te doen
Dat is opnieuw je eigen interpretatie. Je doet allemaal aannames die op je eigen onderbuik zijn gebaseerd - hou je gewoon bij de feiten en val hem aan als hij letterlijk iets zegt wat niet door de beugel kan. En doe dat ook vooral bij alle politici en niet alleen bij Baudet - keus genoeg lijkt me. Of heb je een prefix op Baudet?quote:Op dinsdag 21 mei 2019 09:04 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het trucje van cryptomeningen kennen we onderhand wel. Iets niet letterlijk zeggen maar wel op alle manieren duidelijk maken dat je er voor staat.
Het is duidelijk dat Baudet niet te vertrouwen is voor de vrouwelijke bevolking
Orban ook. Zolang er maar 1 geluid is te horen in het land.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 09:43 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Net als Erdogan die voor democratie is
Wat een bullshit.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 09:33 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Volgens mij zijn een boel vrouwen, zeker in de zuidelijke staten van de VS behoorlijk conservatief. Maar volgens de identity politics moet je als blanke vrouw liberaal, geëmancipeerd en onafhankelijk zijn. Het voorecht om conservatief te zijn is voorbehouden aan moslim vrouwen, dat is immers cultuur. Als je hier van afwijkt zie je kortsluiting ontstaan in de hersens van die sjw's.
Waarschijnlijk heeft Baudet niet mogen snoepen van zijn studententijd als het om seks gaatquote:Op dinsdag 21 mei 2019 09:48 schreef VoMy het volgende:
Thierry past met zn middeleeuwse gedachtegoed dan ook het beste bij de SGP. Die passage over het verlies van de 'maagdelijkheidscultus' in Europa was ook typerend, de incel-frustratie droop er af; iedereen gaat maar naar bed met elkaar (o ja?), het is een schande, je moet jezelf sparen voor de ware (dat is Thierry zelf dan zeker?). En het leuke is wel dat ie zich dit keer niet eens achter een romanpersonage kan verschuilen om zijn man/vrouw-beeld ten tonele te brengen, want dit is hij helemaal zelf die de ik-figuur is in een boekbespreking die meer weg heeft van het opsommen van eerder werk van H. (kijk eens wat ik allemaal gelezen heb) dan van een echte poging om dat boek te bespreken.
De feiten zijn dat Baudet steeds loopt te flirten met allerlei sharia-achtige ideeen.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 09:48 schreef matspontius het volgende:
[..]
Dat is opnieuw je eigen interpretatie. Je doet allemaal aannames die op je eigen onderbuik zijn gebaseerd - hou je gewoon bij de feiten en val hem aan als hij letterlijk iets zegt wat niet door de beugel kan. En doe dat ook vooral bij alle politici en niet alleen bij Baudet - keus genoeg lijkt me. Of heb je een prefix op Baudet?
Toon maar eens wat bewijs dan - ik ben reuze benieuwd. En s.v.p. geen eigen interpretatiesquote:Op dinsdag 21 mei 2019 09:58 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De feiten zijn dat Baudet steeds loopt te flirten met allerlei sharia-achtige ideeen.
sharia-achtige ideeen?quote:Op dinsdag 21 mei 2019 09:58 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De feiten zijn dat Baudet steeds loopt te flirten met allerlei sharia-achtige ideeen.
Zijn uitspraak over maagdelijkheidscultus bijvoorbeeld. Daar zal het moslimbroederschap heel blij mee zijn.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 09:58 schreef matspontius het volgende:
[..]
Toon maar eens wat bewijs dan - ik ben reuze benieuwd. En s.v.p. geen eigen interpretaties
Anders citeer je hem even. Wat jij, geheel onbevooroordeeld natuurlijk, denkt dat hij bedoeld heeft is niet zo relevant.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 09:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar dat is niet wat er staat. Baudet claimt dat kinderen geen zin hebben om voor hun ouders te zorgen. En dat is volgens hem het gevolg van het liberalisme en de hang naar individualisme die daar uit voortkomt. Daarom worden ouderen aangezet tot zelfdoding, aldus Baudet.
quote:Op dinsdag 21 mei 2019 10:10 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Anders citeer je hem even. Wat jij, geheel onbevooroordeeld natuurlijk, denkt dat hij bedoeld heeft is niet zo relevant.
Let op het gebruik van het woord 'suicide' in plaats van euthanasie.quote:In the Netherlands (where I live), suicide is facilitated to ensure that here, too, no constraints—such as the duty to care for your parents—are placed on the individual.
Is dat je bewijs? Quote?quote:Op dinsdag 21 mei 2019 10:02 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Zijn uitspraak over maagdelijkheidscultus bijvoorbeeld. Daar zal het moslimbroederschap heel blij mee zijn.
quote:Op dinsdag 21 mei 2019 10:10 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Anders citeer je hem even. Wat jij, geheel onbevooroordeeld natuurlijk, denkt dat hij bedoeld heeft is niet zo relevant.
quote:Both the social-democratic and the liberal wing of the modern political spectrum (respectively advocating the welfare state and the free market) wish to maximize individual autonomy. Liberalism and socialism differ when it comes to the most effective way to achieve that objective, but they do not differ in the objective itself. They are both liberation movements; they both want the complete emancipation of the individual.
And both base their vision of society on the (unfounded but supposedly “self-evident”) principle that every individual enjoys certain “inalienable rights,” which by definition eclipse all other claims, and to which all other ties, loyalties, and connections must ultimately be subordinated. Over time, all such institutions that the individual requires to fully actualize a meaningful existence—such as a family and a connection to generations past and future, a nation, a tradition, perhaps a church—will weaken and eventually disappear. Today, even new life (in the womb) may be extinguished to avoid disturbing the individual’s freedom. In the Netherlands (where I live), suicide is facilitated to ensure that here, too, no constraints—such as the duty to care for your parents—are placed on the individual.
[..]
So the paradox is this: the freedom we desire eventually makes us unfree and unhappy, while the constraints that we reject eventually make us happy and free. We are profoundly incapable of defining ourselves as individuals (although we think we can). We constantly overestimate our own abilities to create a world on our own.
If you allow yourself a brief moment to view the world from Houellebecq's perspective, his philosophy is validated all around us. Consider the emancipation of women and the feminist ideology that underpins it (a favorite topic in Houellebecq's work). The "liberated" status of women is usually celebrated as one of the great triumphs of late-liberal society. Today women, from an early age, are encouraged to pursue a career and be financially independent. They are expected to reject the traditional role of supporting a husband and strive instead for an "equal" relationship in which "gender roles" are interchangeable.
But how has this really been working out for them? What happens when they hit thirty? If they continue to work full hours, building a family becomes extremely difficult, if not impossible. This is why women in the Western world increasingly tend to have fewer children--if they even have them at all. Work and children then often limit the time available for the maintenance of a committed relationship, and rare are the lovers that both work full hours, rear children, and invest sufficiently in each other for the marriage to remain healthy over time. An inevitable result of all this is the demographic decline of Europe. Another outcome is constant conflict, constant competition--and in the end, fighting, divorce, and social isolation--and a new generation of boys and girls growing up in such disfigured settings.
Het essay, niet 'de essay'.quote:
Nou, was dat nou zo moeilijk? @KoosVogels. Nu kunnen jullie erover gaan discussieren.quote:
Het ligt voor de hand dat zijn tegenstanders zo'n essay hijgerig met beide handjes aangrijpen om met het opgeheven vingertje te kunnen zwaaien. Het heeft allemaal geen zin, FvD zal donderdag weer de meeste stemmen krijgen.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 10:23 schreef Basp1 het volgende:
Samenvattend wat ik hier lees : volgens de fvd aanhangers hier gaat het artikel nergens over en moeten we het gewoon negeren.
Hij schrijft het zelfquote:
Het zou ook door de raad van hoeders uit Iran geschreven kunnen zijnquote:How encouraging to finally read a modern writer who takes the problem of sex seriously! Of course, the cult of virginity lost its credibility in the Western world some time ago, today’s philosophy being that we have to experiment to find the right partner. Houellebecq, however, draws upon older intuitions which maintain that the bond which forms through sexual intimacy may reemerge once or twice, but not much more, and that we should therefore be extremely cautious in acquiring amorous experience. Sex, in short, can be a threat—and not simply an aide—to intimacy and love.
Er valt weinig te discussiëren. Baudet geeft blijk van een conservatieve blik op liberale verworvenheden zoals euthanasie en abortus. Dat geeft verder ook niet. Het is immers niet strafbaar om een dergelijk standpunt te huldigen. Maar laten we het wel benoemen voor wat is: SGP-achtige praat.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 10:23 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nou, was dat nou zo moeilijk? @:KoosVogels. Nu kunnen jullie erover gaan discussieren.
Dan heb je het niet goed gelezen, want hij laat duidelijk doorschemeren dat het ook zijn eigen visie is.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 00:21 schreef YuckFou het volgende:
Je titel moet zijn;
Heel goed stuk waar ik mij volledig in kan vinden.quote:
Wat dan weer een goede aanwijzing is van het feit, dat veel kiezers geen idee hebben op wie of wat ze stemmen.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 10:26 schreef Pleun2011 het volgende:
Het heeft allemaal geen zin, FvD zal donderdag weer de meeste stemmen krijgen.
Misschien individueel stemrecht dan ook maar de nek om draaien, geheel in lijn met Baudet's opvattingen.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 10:36 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Wat dan weer een goede aanwijzing is van het feit, dat veel kiezers geen idee hebben op wie of wat ze stemmen.
De alom bekende shame & blame tactiek. Het is zo doorzichtig.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 10:26 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Het ligt voor de hand dat zijn tegenstanders zo'n essay hijgerig met beide handjes aangrijpen om met het opgeheven vingertje te kunnen zwaaien. Het heeft allemaal geen zin, FvD zal donderdag weer de meeste stemmen krijgen.
The best argument against democracy....quote:Op dinsdag 21 mei 2019 10:37 schreef probeer het volgende:
Misschien individueel stemrecht dan ook maar de nek om draaien, geheel in lijn met Baudet's opvattingen.
Baudet verlangt naar eigen zeggen terug naar de 19e eeuw. Je weet wel, toen het algemeen kiesrecht nog niet bestond.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 10:37 schreef probeer het volgende:
[..]
Misschien individueel stemrecht dan ook maar de nek om draaien, geheel in lijn met Baudet's opvattingen.
Wat is het nou, een standpunt of een blijk van een blik?quote:Op dinsdag 21 mei 2019 10:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er valt weinig te discussiëren. Baudet geeft blijk van een conservatieve blik op liberale verworvenheden zoals euthanasie en abortus. Dat geeft verder ook niet. Het is immers niet strafbaar om een dergelijk standpunt te huldigen. Maar laten we het wel benoemen voor wat is: SGP-achtige praat.
Hij vraagt er zelf om.quote:
Nou .. genoeg standpunten waar je het inderdaad simpelweg wel of niet eens mee kan zijn.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 10:39 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wat is het nou, een standpunt of een blijk van een blik?
Volgens mij is het standpunt van Baudet dat de mogelijkheden voor euthanasie uitgebreid moeten worden. Ga los zou ik zeggen, en leg uit waarom dat een reden is om niet op FvD te stemmen. Of wil je het over Houellebecq en het individualisme hebben? Kan ook, dan zet je daar een leuke boom over op.
Maar dit is gewoon klinkklare onzin.quote:suicide is facilitated to ensure that here, too, no constraints—such as the duty to care for your parents—are placed on the individual.
Zoals hij het vanmorgen bij Goede Morgen Nederland verwoordde is het partijstandpunt dat de wet wordt gevolgd en dat hij vindt dat euthanasie suïcide is om nabestaanden niet meer tot last te zijn.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 10:39 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Volgens mij is het standpunt van Baudet dat de mogelijkheden voor euthanasie uitgebreid moeten worden. Ga los zou ik zeggen, en leg uit waarom dat een reden is om niet op FvD te stemmen. Of wil je het over Houellebecq en het individualisme hebben? Kan ook, dan zet je daar een leuke boom over op.
Moest hard lachen om reacties vanuit D66, GL en de PvdA.quote:
Waarin? Hij roept dingen die haaks op de visie van zijn partij staan. Dan mag je daar vragen over stellen, toch?quote:
Nou, dat zal niemand zo snel meer zeggen.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 10:43 schreef Elzies het volgende:
[..]
Moest hard lachen om reacties vanuit D66, GL en de PvdA.
Ik denk dat Baudet net zo hard moest lachen.
Opnieuw trappen ze erin. Opnieuw verschaffen ze Baudet het eerste podium.
En dan op 24 mei met tranen en tuiten huilen. We hadden dit niet zien aankomen.
Baudet heeft dan ook gezegd dat hij persoonlijk het meeste heil ziet in hij die 'koning' is. Dat hij, samen met wat raadgevers, bepaald wat het beste is voor iedereen.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 10:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Baudet verlangt naar eigen zeggen terug naar de 19e eeuw. Je weet wel, toen het algemeen kiesrecht nog niet bestond.
Wat hij over euthanasie vindt moet hij zelf weten.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 10:43 schreef ender_xenocide het volgende:
[..]
Zoals hij het vanmorgen bij Goede Morgen Nederland verwoordde is het partijstandpunt dat de wet wordt gevolgd en dat hij vindt dat euthanasie suïcide is om nabestaanden niet meer tot last te zijn.
Nee, dat mag natuurlijk niet. Maar dit is een discussie die niet op eerlijke basis wordt gevoerd.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 10:44 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Waarin? Hij roept dingen die haaks op de visie van zijn partij staan. Dan mag je daar vragen over stellen, toch?
Het gaat er bij deze verkiezingen meer om dat mensen een heel sterk gevoel hebben waar ze NIET op willen stemmen. Veel mensen willen minder macht voor Europa en ook minder klimaatreligie.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 10:36 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Wat dan weer een goede aanwijzing is van het feit, dat veel kiezers geen idee hebben op wie of wat ze stemmen.
Vrouwen stemrecht moet toch wel afgeschaft worden en als hij dan toch bezig is mannen die ondermodaal verdienen ook geen stemrecht meer.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 10:37 schreef probeer het volgende:
[..]
Blijkbaar is er een verschil tussen partijstandpunten en de denkbeelden van Baudet. Daar mag jij van alles van vinden, beste jongen. En als jij donderdag FvD wil stemmen, dan moet je dat vooral doen. Ik heb daar verder ook niets op tegen. Alleen laten we gewoon wel erkennen dat Baudet er uiterst conservatieve denkbeelden op nahoudt.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 10:39 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Misschien was dat geen reden, maar het kan wel een onbedoeld gevolg van de wet zijn.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 10:46 schreef probeer het volgende:
Maar hij moet niet liegen door te stellen dat wij in dit land euthanasie ingevoerd hebben omdat we geen zin hebben om voor onze ouders te zorgen.
Ah, stemmen voor de FvD zijn proteststemmen? Stem tegen de gevestigde orde? Hebben ze in Amerika een leuke president aan overgehouden.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 10:47 schreef Pleun2011 het volgende:
Het gaat er bij deze verkiezingen meer om dat mensen een heel sterk gevoel hebben waar ze NIET op willen stemmen.
Dit, en de uitspraken over abortus vind ik ook wel een dingetje.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 10:46 schreef probeer het volgende:
[..]
Wat hij over euthanasie vindt moet hij zelf weten.
Maar hij moet niet liegen door te stellen dat wij in dit land euthanasie ingevoerd hebben omdat we geen zin hebben om voor onze ouders te zorgen.
Dat klopt..mijn indruk is dat het vooral proteststemmen zijn.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 10:51 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ah, stemmen voor de FvD zijn proteststemmen? Stem tegen de gevestigde orde? Hebben ze in Amerika een leuke president aan overgehouden.
Nee.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 10:50 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Misschien was dat geen reden, maar het kan wel een onbedoeld gevolg van de wet zijn.
quote:In bijna 90% van de gevallen betreft het patiënten die lijden aan niet meer te genezen kanker, aandoeningen van het zenuwstelsel (zoals Parkinson, MS, ALS), hart- en vaataandoeningen, longaandoeningen of een combinatie van deze. Het hoogste aantal meldingen van euthanasie heeft betrekking op de leeftijdscategorie 70-80 jaar, namelijk 2.002 (30,4%), gevolgd door de leeftijdscategorie 80-90 jaar, namelijk 1.634 (24,8%) en 60-70 jaar, namelijk 1.405 (21,3%).
In 83 meldingen van euthanasie vond het lijden zijn grondslag in een psychiatrische aandoening en in 293 meldingen was de oorzaak van ondraaglijk en uitzichtloos lijden een stapeling van ouderdomsaandoeningen zoals visusstoornissen, gehoorstoornissen, osteoporose, artrose, evenwichtsproblemen en cognitieve achteruitgang. Deze, veelal degeneratieve, aandoeningen treden doorgaans op oudere leeftijd op.
Bron
Weltschmerz gelooft Erdogan waarschijnlijk ook op zijn woord als die zegt voor persvrijheid te zijn.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 10:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Blijkbaar is er een verschil tussen partijstandpunten en de denkbeelden van Baudet. Daar mag jij van alles van vinden, beste jongen. En als jij donderdag FvD wil stemmen, dan moet je dat vooral doen. Ik heb daar verder ook niets op tegen. Alleen laten we gewoon wel erkennen dat Baudet er uiterst conservatieve denkbeelden op nahoudt.
Een gevolg van euthanasie is inderdaad dat men niet meer voor die persoon hoeft te zorgen. Maar het niet-willen-zorgen-voor als reden aanvoeren om euthanasie in te voeren, en dat dan als argument zien tegen individualisering, is gewoon onjuist.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 10:50 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Misschien was dat geen reden, maar het kan wel een onbedoeld gevolg van de wet zijn.
Wat is er mis met streven naar gelijkwaardigheid tussen man en vrouw?quote:Op dinsdag 21 mei 2019 10:52 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dit, en de uitspraken over abortus vind ik ook wel een dingetje.
De uitspraken over of het streven naar gelijkwaardigheid tussen man en vrouw goed is of niet, daar kan ik mee inkomen.
Het blijft een wat raar fenomeen dat FvD, en heb geen idee welke kant ze nou precies op willen gaan. Ik dacht dat het vrij revolutionair zou worden, maar dit is weer 200 jaar terug in de tijd.
Je mag als persoon naast de politicus vanuit een ander vakgebied (waarvoor je bent afgestudeerd) toch wel een bepaalde mening geven?quote:Op dinsdag 21 mei 2019 10:44 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Waarin? Hij roept dingen die haaks op de visie van zijn partij staan. Dan mag je daar vragen over stellen, toch?
Vind ik toch een redelijk dom concept.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 10:52 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dat klopt..mijn indruk is dat het vooral proteststemmen zijn.
Omdat het oerinstinct om zeep geholpen wordt.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 10:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat is er mis met streven naar gelijkwaardigheid tussen man en vrouw?
quote:Op dinsdag 21 mei 2019 10:57 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Omdat het oerinstinct om zeep geholpen wordt.
Niet iedereen met een mening is direct filosoof en wetenschapper. Thierry Baudet is dan ook beide niet, maar wel een politicus.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 10:38 schreef Elzies het volgende:
[..]
Baudet is naast politicus ook filosoof en wetenschapper. Dan durf je de discussie over dit soort onderwerpen in bredere zin te voeren.
Tuurlijk. maar als die mening haaks staat op de visie van de politiek partij waar jij het boegbeeld van bent, dan moet je niet zeuren dat daar vragen over worden gesteld. Of mag dat niet van jou?quote:Op dinsdag 21 mei 2019 10:55 schreef Elzies het volgende:
Je mag als persoon naast de politicus vanuit een ander vakgebied (waarvoor je bent afgestudeerd) toch wel een bepaalde mening geven?
OK, duidelijk.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 10:57 schreef Toefjes het volgende:
[..]
En de manier waarop is ook kolderiek. Vrouwen in het management bij allerlei instanties. Niet omdat ze zo goed zijn, maar omdat er nou eenmaal een bepaald percentage vrouwen in het management moet. Dus ja. Dan maar de minst slechte vrouw.
Lijkt me een nobel streven, dan. Of wil jij dat de mensheid een primaire kudde blijft?quote:Op dinsdag 21 mei 2019 10:57 schreef Toefjes het volgende:
Het gaat blijkbaar mis wanneer man en vrouw in een relatie zo druk zijn met carrière en kinderen dat ze geen oog meer voor hun relatie hebben. Volgens Baudet dan he.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 10:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Aha, als dus Tunahan Kuzu "uit pure wetenschappelijke interesse" gaat flirten met de standpunten van het moslimbroederschap dan is dat allemaal helemaal los van zijn politiek omdat het niet zwart op wit in zijn programma staat?quote:Op dinsdag 21 mei 2019 10:55 schreef Elzies het volgende:
[..]
Je mag als persoon naast de politicus vanuit een ander vakgebied (waarvoor je bent afgestudeerd) toch wel een bepaalde mening geven?
Moet je dan je mond houden omdat bepaalde jaloerse politici (zoals Rob Jetten die zijn partij in zetelaantallen ziet slinken) jouw gegeven mening gaat framen? Of dat een bepaald deel van de media dat telkens probeert?
Bovendien stellen ze geen vragen maar geven ze al een oordeel die haaks staat op wat er daadwerkelijk is gezegd. Worden de gebruikelijke oneliners omgevormd tot iets anders. Zoals het altijd gaat.
Zekers, Baudet loopt hierin zeker niet in de pas en zoekt daarbij zijn grenzen op. Maar juist deze karaktereigenschap scoort bij zijn achterban. Het prikkelt die ene waar de ander weer zijn afschuw over uitspreekt. Maar je hebt wel the spotlights en het podium te pakken. Het is niet Rob Jetten die morgenavond in de Rode Hoed staat. Ik bedoel maar.
En het liefst nog een zwarte vrouwquote:Op dinsdag 21 mei 2019 10:57 schreef Toefjes het volgende:
[..]
En de manier waarop is ook kolderiek. Vrouwen in het management bij allerlei instanties. Niet omdat ze zo goed zijn, maar omdat er nou eenmaal een bepaald percentage vrouwen in het management moet. Dus ja. Dan maar de minst slechte vrouw.
Het is wel goed dat iemand het signaleert en de schaduwkant ervan benoemt. Niks mis mee hoor. En dan kunnen we door middel van het stemmen bepalen of we de goede koers varen nu, of juist niet.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 11:00 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Lijkt me een nobel streven, dan. Of wil jij dat de mensheid een primaire kudde blijft?
Ik kan me anders nog de "pil van Drion", "voltooid leven" en "nut van dure behandelingen uitvoeren" discussies herinneren. Dat had weinig met ziektes te maken. Doorgeschoten liberalisme betekent ook zo lang mogelijk doorwerken, en als je echt niet meer kunt er een einde aan maken zodat je geen geld kost en je organen hergebruikt kunnen worden.quote:
quote:Op dinsdag 21 mei 2019 10:57 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Lekkere stro-pop weer hoor.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 11:00 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
En het liefst nog een zwarte vrouw
Kijk naar de kwaliteiten van de persoon en niet naar huidskleur en of het een vrouwtje is.
Misschien kan ie beter relatietherapeut worden dan.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 11:00 schreef probeer het volgende:
[..]
Het gaat blijkbaar mis wanneer man en vrouw in een relatie zo druk zijn met carrière en kinderen dat ze geen oog meer voor hun relatie hebben. Volgens Baudet dan he.
Waarbij hij er compleet aan voorbij gaat dat het dan inderdaad wel handig is om beide tijd voor elkaar te maken en niet puur en alleen op de individuele carrière te focussen. Iets wat gezinnen met werkende ouders al sinds jaar en dag proberen, maar he ... Baudet wil graag carrieretijger zijn, en dan mag zijn vrouw dat niet want dan is er niet genoeg tijd voor de relatie. Tsja .. wellicht beide wat concessies maken of zo.
Het is aan de partners in de relatie om alles te laten slagen, inderdaad. Hun relatie, hun carrière en de opvoeding van de kinderen.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 11:00 schreef probeer het volgende:
[..]
Het gaat blijkbaar mis wanneer man en vrouw in een relatie zo druk zijn met carrière en kinderen dat ze geen oog meer voor hun relatie hebben. Volgens Baudet dan he.
Waarbij hij er compleet aan voorbij gaat dat het dan inderdaad wel handig is om beide tijd voor elkaar te maken en niet puur en alleen op de individuele carrière te focussen. Iets wat gezinnen met werkende ouders al sinds jaar en dag proberen, maar he ... Baudet wil graag carrieretijger zijn, en dan mag zijn vrouw dat niet want dan is er niet genoeg tijd voor de relatie. Tsja .. wellicht beide wat concessies maken of zo.
Dat er een discussie wordt gevoerd, betekent niet dat ouderen in Nederland 'zelfmoord' plegen omdat hun geïndividualiseerde kinderen niet voor hen willen zorgen. Want dat is wat Baudet beweert.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 11:02 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Ik kan me anders nog de "pil van Drion", "voltooid leven" en "nut van dure behandelingen uitvoeren" discussies herinneren. Dat had weinig met ziektes te maken. Doorgeschoten liberalisme betekent ook zo lang mogelijk doorwerken, en als je echt niet meer kunt er een einde aan maken zodat je geen geld kost en je organen hergebruikt kunnen worden.
Zelfde geldt voor quota voor allochtonen inderdaad. Gewoon de beste mensen op die posities. Is het een man, prima. Is het een vrouw, ook prima. Blijkt het een Afrikaanse vrouw: ook goed.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 11:00 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
En het liefst nog een zwarte vrouw
Kijk naar de kwaliteiten van de persoon en niet naar huidskleur en of het een vrouwtje is.
Autschquote:Op dinsdag 21 mei 2019 11:02 schreef probeer het volgende:
[..]
[..]
Lekkere stro-pop weer hoor.
En vooral jij Nikon. Blijf vooral doen alsof jij het slachtoffer van de wereld bent en elke vrouw die succesvoller is, dat puur en alleen te danken heeft aan het hebben van een vagina.
De schaduwkant van gelijkwaardigheid? Really?quote:Op dinsdag 21 mei 2019 11:02 schreef Toefjes het volgende:
Het is wel goed dat iemand het signaleert en de schaduwkant ervan benoemt.
Niks. Maar er moet als samenleving wel een prijs betaald worden (volgens Baudet) al gevolg van dat streven naar gelijkwaardigheid. Vraag is of dit het waard is. Zeker als dat streven niet intrinsiek uit de mens zelf komt, maar wordt opgelegd, bijvoorbeeld door omstandigheden of politici.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 10:53 schreef miss_sly het volgende:
Waarom zou je dure behandelingen geven aan mensen die niet ziek zijn?quote:Op dinsdag 21 mei 2019 11:02 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Ik kan me anders nog de "pil van Drion", "voltooid leven" en "nut van dure behandelingen uitvoeren" discussies herinneren. Dat had weinig met ziektes te maken.
De mensen van de toekomst hebben er belang bij dat onze aarde leefbaar blijft en niet verneukt wordt. Maar die kunnen helaas nog niet stemmen,quote:Op dinsdag 21 mei 2019 11:03 schreef Pleun2011 het volgende:
Dat Baudet niet in de pas loopt en tegendraads is, is voor mij een belangrijke reden om nu op FvD te stemmen. Zijn conservatieve ideeen neem ik voor lief en soms ben ik het er zelfs mee eens. Maar voor mij is het belangrijkste punt dat hij niet meegaat in de gekte van de klimaatreligie. Het valt me op hoe enorm de mensen worden gehersenspoeld door de berichten over klimaatverandering en wat we eraan moeten doen. Een ander geluid is bijna niet meer mogelijk, je wordt meteen weggezet als dom etc. Ik vind dat altijd gevaarlijk en ben dan van nature achterdochtig. Wie heeft er belang bij om de klimaatreligie door de strot te duwen? Wie wordt er beter van? De burger in ieder geval niet. Het klimaat ook niet echt, daar geloof ik niet in.
Geloof je ook dat de aarde plat en de maanlandingen een hoax zijn?quote:Op dinsdag 21 mei 2019 11:03 schreef Pleun2011 het volgende:
Dat Baudet niet in de pas loopt en tegendraads is, is voor mij een belangrijke reden om nu op FvD te stemmen. Zijn conservatieve ideeen neem ik voor lief en soms ben ik het er zelfs mee eens. Maar voor mij is het belangrijkste punt dat hij niet meegaat in de gekte van de klimaatreligie. Het valt me op hoe enorm de mensen worden gehersenspoeld door de berichten over klimaatverandering en wat we eraan moeten doen. Een ander geluid is bijna niet meer mogelijk, je wordt meteen weggezet als dom etc. Ik vind dat altijd gevaarlijk en ben dan van nature achterdochtig. Wie heeft er belang bij om de klimaatreligie door de strot te duwen? Wie wordt er beter van? De burger in ieder geval niet. Het klimaat ook niet echt, daar geloof ik niet in.
Ho even, niet met feiten komen nu. De vraag is: Wat zegt je gevoel?quote:Op dinsdag 21 mei 2019 11:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is aan de partners in de relatie om alles te laten slagen, inderdaad. Hun relatie, hun carrière en de opvoeding van de kinderen.
Overigens blijkt dat in Europese/westerse landen waar de arbeidsparticipatie van vrouwen lager is, er minder kinderen per gezin worden geboren. In die landen waar de arbeidsparticipatie hoger is, en er dus meer inkomen is, meer gelijkheid en meer voorzieningen voor ouders om te werken, worden juist meer kinderen per gezin geboren.
Net zoals sommigen maar blijven roepen dat Nexit in het partijprogramma van FvD staat (terwijl deze term nergens te vinden is) worden hier ook weer losse frames tot eigen conclusies gesmeed.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 10:59 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Tuurlijk. maar als die mening haaks staat op de visie van de politiek partij waar jij het boegbeeld van bent, dan moet je niet zeuren dat daar vragen over worden gesteld. Of mag dat niet van jou?
Tunahan is een moslim. Je vergelijking gaat niet op. Laten we geen appels met peren vergelijken dus aub.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 11:00 schreef Hexagon het volgende:
Aha, als dus Tunahan Kuzu "uit pure wetenschappelijke interesse" gaat flirten met de standpunten van het moslimbroederschap dan is dat allemaal helemaal los van zijn politiek omdat het niet zwart op wit in zijn programma staat?
Mee eens. Maar wanneer dat dan niet naar tevredenheid lukt, kan je dat niet zomaar wijten aan de emancipatie van de vrouw. Daar spelen beide partijen een rol in, en die zullen dat ook samen af moeten stemmen.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 11:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is aan de partners in de relatie om alles te laten slagen, inderdaad. Hun relatie, hun carrière en de opvoeding van de kinderen.
Overigens blijkt dat in Europese/westerse landen waar de arbeidsparticipatie van vrouwen lager is, er minder kinderen per gezin worden geboren. In die landen waar de arbeidsparticipatie hoger is, en er dus meer inkomen is, meer gelijkheid en meer voorzieningen voor ouders om te werken, worden juist meer kinderen per gezin geboren.
Want? Wat is er zo vreemd aan om mensen te beoordelen op kwaliteiten ipv uiterlijk en piemeltje of kutje?quote:Op dinsdag 21 mei 2019 11:02 schreef probeer het volgende:
[..]
[..]
Lekkere stro-pop weer hoor.
En vooral jij Nikon. Blijf vooral doen alsof jij het slachtoffer van de wereld bent en elke vrouw die succesvoller is, dat puur en alleen te danken heeft aan het hebben van een vagina.
quote:Op dinsdag 21 mei 2019 11:04 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Zelfde geldt voor quota voor allochtonen inderdaad. Gewoon de beste mensen op die posities. Is het een man, prima. Is het een vrouw, ook prima. Blijkt het een Afrikaanse vrouw: ook goed.
Maar niet heel geforceerd dingen in evenwicht trachten te brengen terwijl we allemaal weten dat het zo gaat omdat het zo moet van hogerhand.
Wat is jouw favoriete boek van H dan?quote:Op dinsdag 21 mei 2019 08:08 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Totaal geen probleem mee. Iedereen moet over elk onderwerp een stelling en een debat kunnen vormen.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 11:00 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Aha, als dus Tunahan Kuzu "uit pure wetenschappelijke interesse" gaat flirten met de standpunten van het moslimbroederschap dan is dat allemaal helemaal los van zijn politiek omdat het niet zwart op wit in zijn programma staat?
Welnee deze uitspraken passen juist prima bij het incel gedeelte van zn achterban. Die voelen zich namelijk het slachtoffer van vrouwen met een mening en met zelfbeschikking.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 11:06 schreef Gehenna het volgende:
Zo typisch weer, het maakt niet uit wat voor achterlijke onzin die Baudet uitkraamt, z'n fans hier wringen zich wel weer in bochten om het weer goed te praten. Elke nuance die te vinden is wordt gebruikt, elke onzekerheid wordt in zijn voordeel ingevuld. Het kan en mag niet verkeerd zijn! Hoe duidelijk het ook is dat die vent voor geen meter deugt.
Maar gaat het om personen uit andere partijen, dan wordt er met dezelfde passie zelfs het kleinste detail zo groot mogelijk uitvergroot. Alles moet zwart gemaakt worden.
Zo. intens. sneu. gewoon.
En als ze daar dan inderdaad gewoon eerlijk voor uit durfden te komen, dan hoeft dat hele klimaatgedoe iig wat minder zo'n verdraaide discussie te zijn.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 11:06 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De mensen van de toekomst hebben er belang bij dat onze aarde leefbaar blijft en niet verneukt wordt. Maar die kunnen helaas nog niet stemmen,
Maarja bepaalde lui kan dat blijkbaar geen hol schelen en zijn meer geinteresseerd in hun eigen korte termijn belang, en gaan daarom maar krampachtig leugens verspreiden dat het niet waar is.
En die prijs is?quote:Op dinsdag 21 mei 2019 11:05 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Niks. Maar er moet als samenleving wel een prijs betaald worden (volgens Baudet) al gevolg van dat streven naar gelijkwaardigheid. Vraag is of dit het waard is. Zeker als dat streven niet intrinsiek uit de mens zelf komt, maar wordt opgelegd, bijvoorbeeld door omstandigheden of politici.
Dus wat je zegt is dat het niet mag van jou? Vragen erover stellen?quote:Op dinsdag 21 mei 2019 11:06 schreef Elzies het volgende:
Best, als sommige politici en media blijven hangen aan deze politieke vorm van shaming & blaming.
Dat staat daar niet....quote:Op dinsdag 21 mei 2019 11:07 schreef Nikonlover het volgende:
Want? Wat is er zo vreemd aan om mensen te beoordelen op kwaliteiten ipv uiterlijk en piemeltje of kutje?
Ok. Raar geformuleerd. Discussie was of het nog de kosten waard was om dure behandelingen te geven aan mensen die erg oud waren, of alleen om hun leven iets te verlengen.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 11:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Waarom zou je dure behandelingen geven aan mensen die niet ziek zijn?
Zo kunnen we ook over tegenstanders praten.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 11:06 schreef Gehenna het volgende:
Zo typisch weer, het maakt niet uit wat voor achterlijke onzin die Baudet uitkraamt, z'n fans hier wringen zich wel weer in bochten om het weer goed te praten. Elke nuance die te vinden is wordt gebruikt, elke onzekerheid wordt in zijn voordeel ingevuld. Het kan en mag niet verkeerd zijn! Hoe duidelijk het ook is dat die vent voor geen meter deugt.
Maar gaat het om personen uit andere partijen, dan wordt er met dezelfde passie zelfs het kleinste detail zo groot mogelijk uitvergroot. Alles moet zwart gemaakt worden.
Zo. intens. sneu. gewoon.
Ja maar dan ook gewoon kleur bekennen en niet laf er om heen draaien.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 11:09 schreef Elzies het volgende:
[..]
Totaal geen probleem mee. Iedereen moet over elk onderwerp een stelling en een debat kunnen vormen.
Daar is helemaal niets mis mee. Maar jij loopt hier constant te verkondigen dat vrouwen niet op basis van hun kwaliteiten gekozen/beoordeeld worden. En daar heb je geen enkel fucking bewijs voor.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 11:07 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Want? Wat is er zo vreemd aan om mensen te beoordelen op kwaliteiten ipv uiterlijk en piemeltje of kutje?
Ja, wat voorbeelden geven bewijst inderdaad zonder enige twijfel dat 'voortrekkerij op basis van geslacht' wijdverspreid beleid is.quote:Genoeg van dit soort voorbeelden te noemen.
[..]
Dus jij stemt op iemand omdat anderen er niet alleen lieve woordjes over zeggenquote:Op dinsdag 21 mei 2019 11:10 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Zo kunnen we ook over tegenstanders praten.
Al die malloten wringen zich in alle (on)mogelijke bochten om in elke zin weer een woordje of lettertje te vinden die je zeer negatief kan uitlichten. Ze laten de context weg en kunnen zo Baudet weer neerzetten als vreselijke man.
Weet je nog wat de uitslag van de provinciale verkiezingen? Dit is allemaal te danken aan al dat walgelijke uit de context gerukte woordjes gebash…… Jullie maken Baudet juist groot!
Precies dat!quote:Op dinsdag 21 mei 2019 11:07 schreef probeer het volgende:
[..]
Mee eens. Maar wanneer dat dan niet naar tevredenheid lukt, kan je dat niet zomaar wijten aan de emancipatie van de vrouw. Daar spelen beide partijen een rol in, en die zullen dat ook samen af moeten stemmen.
Iets wat bijvoorbeeld mijn ouders al prima lukte in de jaren 80.
Nogmaals, je geeft iemand niet dure behandelingen vanwege ouderdom. Mogelijk wel vanwege fysieke gebreken ivm ouderdom. En dat is een ethische discussie die gevoerd mag/moet worden, denk ik. Ga je een miljoen per jaar uitgegeven om iemands leven met een jaar te verlengen?quote:Op dinsdag 21 mei 2019 11:10 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Ok. Raar geformuleerd. Discussie was of het nog de kosten waard was om dure behandelingen te geven aan mensen die erg oud waren, of alleen om hun leven iets te verlengen.
O, sorry, ik ben niet genoeg emo-doosje om puur op gevoel te gaan.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 11:06 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ho even, niet met feiten komen nu. De vraag is: Wat zegt je gevoel?
Ik denk dat wat wij allemaal te horen krijgen inderdaad niet de volledige waarheid is en voorzover de mens een positieve invloed kan hebben op het klimaat, je daar wereldwijd of op zijn minst regionaal iets aan moet doen. Het heeft weinig zin om als klein kutlandje je scheel te betalen terwijl het effect verwaarloosbaar is. Zolang de wereldbevolking explosief stijgt, hou je toch niet tegen dat de aarde vroeg of laat naar de klote gaat.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 11:06 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De mensen van de toekomst hebben er belang bij dat onze aarde leefbaar blijft en niet verneukt wordt. Maar die kunnen helaas nog niet stemmen,
Maarja bepaalde lui kan dat blijkbaar geen hol schelen en zijn meer geinteresseerd in hun eigen korte termijn belang, en gaan daarom maar krampachtig leugens verspreiden dat het niet waar is.
Blijkbaar wel: https://www.parool.nl/nie(...)vrouw-zijn~b34f2f0f/quote:Op dinsdag 21 mei 2019 11:12 schreef probeer het volgende:
[..]
Daar is helemaal niets mis mee. Maar jij loopt hier constant te verkondigen dat vrouwen niet op basis van hun kwaliteiten gekozen/beoordeeld worden. En daar heb je geen enkel fucking bewijs voor.
[..]
Ja, wat voorbeelden geven bewijst inderdaad zonder enige twijfel dat 'voortrekkerij op basis van geslacht' wijdverspreid beleid is.
Yep, In de jaren ’70 was het prima mogelijk om met één middeninkomen rond te komen. Je kon een huis kopen, auto rijden, af en toe op vakantie en je kinderen konden studeren. Dat is tegenwoordig ondenkbaar. Participatie van vrouwen op de arbeidsmarkt een mooi streven. Maar het moet wel met de goede motieven gebeuren. En dat is “overleven omdat we jullie helemaal kapot belasten” niet.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 11:03 schreef Pleun2011 het volgende:
Dat Baudet niet in de pas loopt en tegendraads is, is voor mij een belangrijke reden om nu op FvD te stemmen. Zijn conservatieve ideeen neem ik voor lief en soms ben ik het er zelfs mee eens.
Deze partij past bij mij omdat mijn ideeen over het klimaat en Rusland overeenkomen.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 11:12 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dus jij stemt op iemand omdat anderen er niet alleen lieve woordjes over zeggen
Ambitieuze vrouwen willen graag een andere vrouw zien in een hoge positie.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 11:14 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Blijkbaar wel: https://www.parool.nl/nie(...)vrouw-zijn~b34f2f0f/
Waar in dit stuk staat iets over maagdelijkheid en waarin in dit stuk leg jij de link met de sharia wetgeving?quote:Op dinsdag 21 mei 2019 10:28 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hij schrijft het zelf
https://americanaffairsjo(...)f-liberal-modernity/
[..]
Het zou ook door de raad van hoeders uit Iran geschreven kunnen zijn
Ja laten we maar niks doen en alleen maar naar anderen wijzen. Daar gaat het vast beter van.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 11:14 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik denk dat wat wij allemaal te horen krijgen inderdaad niet de volledige waarheid is en voorzover de mens een positieve invloed kan hebben op het klimaat, je daar wereldwijd of op zijn minst regionaal iets aan moet doen. Het heeft weinig zin om als klein kutlandje je scheel te betalen terwijl het effect verwaarloosbaar is. Zolang de wereldbevolking explosief stijgt, hou je toch niet tegen dat de aarde vroeg of laat naar de klote gaat.
Je ziet wat er gebeurd is. Een man met dezelfde kwaliteiten zou het nooit geworden zijn.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 11:15 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ambitieuze vrouwen willen graag een andere vrouw zien in een hoge positie.
Oh shit zeg, hou me vast
Zeker. Maar dan is de andere kant van de medaille dus ook dat je toegeeft dat euthanasie wordt uitgevoerd terwijl er nog alternatieven zijn, maar je dit uit kostenoverwegingen niet doet.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 11:12 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Nogmaals, je geeft iemand niet dure behandelingen vanwege ouderdom. Mogelijk wel vanwege fysieke gebreken ivm ouderdom. En dat is een ethische discussie die gevoerd mag/moet worden, denk ik. Ga je een miljoen per jaar uitgegeven om iemands leven met een jaar te verlengen?
Dat in een gezin met kinderen, niet beide ouders zich kunnen gedragen als een individualistische carriere-tijger die alleen maar thuis komt om te eten en slapen.quote:
Goed gelobbyd dan.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 11:16 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Je ziet wat er gebeurd is. Een man met dezelfde kwaliteiten zou het nooit geworden zijn.
Het staat notabene is het stuk dat ik quote.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 11:16 schreef matspontius het volgende:
[..]
Waar in dit stuk staat iets over maagdelijkheid en waarin in dit stuk leg jij de link met de sharia wetgeving?
Positieve discriminatie noemen ze zoiets.quote:
Bij het woord 'maagdelijkheid'?quote:Op dinsdag 21 mei 2019 11:16 schreef matspontius het volgende:
[..]
Waar in dit stuk staat iets over maagdelijkheid [...]?
In die verdraaide linkse jaren 70 ja?quote:Op dinsdag 21 mei 2019 11:14 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Yep, In de jaren ’70 was het prima mogelijk om met één middeninkomen rond te komen. Je kon een huis kopen, auto rijden, af en toe op vakantie en je kinderen konden studeren. Dat is tegenwoordig ondenkbaar. Participatie van vrouwen op de arbeidsmarkt een mooi streven. Maar het moet wel met de goede motieven gebeuren. En dat is “overleven omdat we jullie helemaal kapot belasten” niet.
Nee hoor, een lobbygroep vraagt aan de lokale overheid om iets te doen en de lokale overheid vind dat wel een goed idee en doet dat.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 11:18 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Positieve discriminatie noemen ze zoiets.
Juist. Echt precies dat.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 11:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Precies dat!
Mijn vriend zei hetzelfde, gelukkig: als het moeilijk blijkt om carrière, relatie en kinderen goed te combineren, is het niet aan anderen om te stellen dat de vrouw terug moet in de ondersteunende rol tov de man, maar moeten beide partners zoeken naar een manier die voor hen past.
Echt goeie argumenten lees ik niet. Als er op grotere schaal afspraken worden gemaakt over milieu dan vind ik dat prima. Het gepriegel van Nederland op de vierkante meter gaat toch nergens toe leiden.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 11:16 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja laten we maar niks doen en alleen maar naar anderen wijzen. Daar gaat het vast beter van.![]()
Maar duidelijk waar je prioriteiten liggen.
Ah, 45 vrouwen vinden iets. Dus dan moet het wel zo zijn dat dat ook daadwerkelijk het gehanteerde beleid is.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 11:14 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Blijkbaar wel: https://www.parool.nl/nie(...)vrouw-zijn~b34f2f0f/
Dit ja.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 11:15 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ambitieuze vrouwen willen graag een andere vrouw zien in een hoge positie.
Oh shit zeg, hou me vast
Iemand geen behandeling geven is geen euthanasie.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 11:17 schreef Aurelius het volgende:
Zeker. Maar dan is de andere kant van de medaille dus ook dat je toegeeft dat euthanasie wordt uitgevoerd terwijl er nog alternatieven zijn, maar je dit uit kostenoverwegingen niet doet.
Die grotere afspraken in de EU daar is FVD dus ook tegen.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 11:20 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Echt goeie argumenten lees ik niet. Als er op grotere schaal afspraken worden gemaakt over milieu dan vind ik dat prima. Het gepriegel van Nederland op de vierkante meter gaat toch nergens toe leiden.
Positieve discriminatie bestaat niet.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 11:18 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Positieve discriminatie noemen ze zoiets.
Maar in hoeverre wordt dit opgelegd? Als ik naar mijn omgeving kijk (overheid) zijn er maar een handvol vrouwen die ambitieus zijn, en full-time werken. De meeste werken 36 uur of minder, en als er kinderen komen gaan ze veelal nog minder werken. Niet omdat het moet, maar omdat het kan. En degene die wel richting management doorstromen zijn drukker bezig elkaar dolken in de rug te steken dan elkaar te helpen.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 11:17 schreef probeer het volgende:
Maar Baudet verwijt dat dan de vrouwen (of iig hun emancipatie) binnen zo'n relatie. Ipv op te merken dat in zo'n gezin dan blijkbaar beiden een verneukte rolverdeling hanteren. Want de man heeft daar traditioneel gezien het alleenrecht op, of zoiets.
Nikonlover is een ventquote:Op dinsdag 21 mei 2019 11:22 schreef DustPuppy het volgende:
Ik moet zeggen Nikon, de zelfhaat die je hier als Nederlandse, westerse vrouw soms tentoonspreid is echt schrijnend. Waarom heb je zo'n hekel aan jezelf?
Als dat (het tweeverdienend gezin) iets is wat opgelegd wordt, dan heeft dat volgens mij ook inderdaad eerder te maken met economische noodzaak dan met opgedrongen emancipatie.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 11:23 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Maar in hoeverre wordt dit opgelegd? Als ik naar mijn omgeving kijk (overheid) zijn er maar een handvol vrouwen die ambitieus zijn, en full-time werken. De meeste werken 36 uur of minder, en als er kinderen komen gaan ze veelal nog minder werken. Niet omdat het moet, maar omdat het kan. En degene die wel richting management doorstromen zijn drukker bezig elkaar dolken in de rug te steken dan elkaar te helpen.
Daarom is het ook walgelijk.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 11:22 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Positieve discriminatie bestaat niet.
Agreequote:
Ik heb de ballen om FvD te stemmen.quote:
Precies. Twee mensen die full-time moeten werken en de zorg voor hun kinderen uitbesteden om de overleven is niet iets wat je als samenleving moet willen.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 11:24 schreef probeer het volgende:
Als dat (het tweeverdienend gezin) iets is wat opgelegd wordt, dan heeft dat volgens mij ook inderdaad eerder te maken met economische noodzaak dan met opgedrongen emancipatie.
En wat ik ook gewoon veel om me heen zie, kinderen worden dan ondergebracht bij een BSO, ouders vervreemden van elkaar. Gaan vervolgens uit elkaar, met alle ellende van dien.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 11:31 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Precies. Twee mensen die full-time moeten werken en de zorg voor hun kinderen uitbesteden om de overleven is niet iets wat je als samenleving moet willen.
Je hebt wel iets, ja. Maar ballen zijn het niet.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 11:30 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Ik heb de ballen om FvD te stemmen.
Schaf dan een hamster aan ipv kinderen, scheelt een hoop onkosten en verplichtingenquote:Op dinsdag 21 mei 2019 11:31 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Precies. Twee mensen die full-time moeten werken en de zorg voor hun kinderen uitbesteden om de overleven is niet iets wat je als samenleving moet willen.
Prima. Maar geef daar dan niet de emancipatie van vrouwen de schuld van.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 11:31 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Ik vind de FvD-stemmers en Baudetbillenboys een stuk jankeriger overkomen dan de anti-FvD mensen eerlijk gezegd.quote:
Inderdaad, ze stemmen vooral FvD omdat ze van alles te janken hebbenquote:Op dinsdag 21 mei 2019 11:37 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Ik vind de FvD-stemmers en Baudetbillenboys een stuk jankeriger overkomen dan de anti-FvD mensen eerlijk gezegd.
Kijk eens in het nieuws nav het essay. Allemaal triest gejank om niets.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 11:37 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Ik vind de FvD-stemmers en Baudetbillenboys een stuk jankeriger overkomen dan de anti-FvD mensen eerlijk gezegd.
Flirten met sharia-ideeen. Noem het maar niets.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 11:39 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Kijk eens in het nieuws nav het essay. Allemaal triest gejank om niets.
Het is een vicieuze cirkel. Ergens vind ik het streven dat je in een relatie stapt, kinderen wilt én financieel onafhankelijk wilt zijn conflicterend. Dat is het stukje van doorgeschoten individualisme. Yolo!quote:Op dinsdag 21 mei 2019 11:32 schreef Toefjes het volgende:
En wat ik ook gewoon veel om me heen zie, kinderen worden dan ondergebracht bij een BSO, ouders vervreemden van elkaar. Gaan vervolgens uit elkaar, met alle ellende van dien.
Maar als gescheiden alleenstaande moeders kansloos zijn op de arbeidsmarkt is dat een goed idee?quote:Op dinsdag 21 mei 2019 11:41 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Het is een vicieuze cirkel. Ergens vind ik het streven dat je in een relatie stapt, kinderen wilt én financieel onafhankelijk wilt zijn conflicterend. Dat is het stukje van doorgeschoten individualisme. Yolo!
En dan nog zie ik eigenlijk veel meer gejank over het vermeende gejank dmv nieuwsberichten. Lees de commentsectie van de nieuwssites of de berichten op Facebook maar eens. En hier op FOK! hetzelfde verhaal.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 11:40 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Flirten met sharia-ideeen. Noem het maar niets.
Ach het is zo'n vast kunstje om tegenstanders de mond te willen snoeren. Daar trapt bijna niemand meer in.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 11:43 schreef Chia het volgende:
[..]
En dan nog zie ik eigenlijk veel meer gejank over het vermeende gejank dmv nieuwsberichten. Lees de commentsectie van de nieuwssites of de berichten op Facebook maar eens. En hier op FOK! hetzelfde verhaal.
Het is inderdaad het streven. Maar je wil dat een kind in een veilige omgeving opgroeit. Dus, ik kom bijvoorbeeld uit Rotterdam, en daar trekt iedereen dan naar Barendrecht. Duurdere huizen, maar het is daar dan wel veiliger.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 11:41 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Het is een vicieuze cirkel. Ergens vind ik het streven dat je in een relatie stapt, kinderen wilt én financieel onafhankelijk wilt zijn conflicterend. Dat is het stukje van doorgeschoten individualisme. Yolo!
Och.. D66-orgaanrovers hebben er al voor gezorgd dat Nederlanders geen zelfbeschikking meer hebben over hun eigen lijf.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 11:40 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Flirten met sharia-ideeen. Noem het maar niets.
Als dat de reden is dat mensen op 'm stemmen, geeft dat enkel aan hoe ontzettend simpel zijn achterban isquote:Op dinsdag 21 mei 2019 11:10 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Weet je nog wat de uitslag van de provinciale verkiezingen? Dit is allemaal te danken aan al dat walgelijke uit de context gerukte woordjes gebash…… Jullie maken Baudet juist groot!
Bovendien met dit soort uitspraken mobiliseert hij ook prima zijn tegenstanders.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 11:46 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Als dat de reden is dat mensen op 'm stemmen, geeft dat enkel aan hoe ontzettend simpel zijn achterban is![]()
Men stemde toen grotendeels voor de 'underdog', uit protest tegen de gevestigde orde. Had de gevestigde orde daar qua zetels last van: amper tot niet. Andere protest partijen als de PVV en SP leverden wel flink in.
Als de FvD weer uit de mode is, en de volgende populistische tegenpartij opstaat, gaan daar de meeste stemmen naartoe..Totdat blijkt dat ook hun, net als al hun voorgangers niets kunnen en/of willen bijdragen.
Ik ben thuis ook alleen verdiener. We hebben 2 jonge kinderen. We hebben in gezamenlijk overleg besloten dat mijn vrouw primair de zorg voor de kinderen op zich zou nemen. Terwijl ze een goede baan had. Ze doet nu vanuit huis af en toe een klus als ZZP-er, maar dat is echt extra. Op zich komen we goed rond. Leuk huis in goede buurt in een grote stad. Al hebben we wel al ons spaargeld erin moeten steken om het betaalbaar te houden. Als beide kinderen naar school gaan zien we wel verder, misschien gaan we dan allebei part-time werken. Maar voor nu werkt het goed. Misschien wat minder te besteden, maar ook een stuk minder stress aangezien ik weet dat er voor de kids goed gezorgd wordt.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 11:45 schreef Toefjes het volgende:
Het is inderdaad het streven. Maar je wil dat een kind in een veilige omgeving opgroeit. Dus, ik kom bijvoorbeeld uit Rotterdam, en daar trekt iedereen dan naar Barendrecht. Duurdere huizen, maar het is daar dan wel veiliger.
Hoge hypotheek dus allebei werken. Kinderen op de BSO. Ja en dan gebeurt er iets vervelends, één van de twee wordt ziek. Of werkloos. Of je vervreemd gewoon van elkaar, omdat er te weinig quality time meer over is en na een jaar of twee kwakkelen kun je naar de mediator om op een nette manier uit elkaar te gaan.
Jij kunt gewoon aangeven dat je je organen niet wenst af te staan, beste jongen.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 11:46 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Och.. D66-orgaanrovers hebben er al voor gezorgd dat Nederlanders geen zelfbeschikking meer hebben over hun eigen lijf.
Dit is het enige zinnige dat er in dit topic gezegd is eigenlijk.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 11:17 schreef probeer het volgende:
[..]
Dat in een gezin met kinderen, niet beide ouders zich kunnen gedragen als een individualistische carriere-tijger die alleen maar thuis komt om te eten en slapen.
En dat lijkt mij een inkoppertje.
Maar Baudet verwijt dat dan de vrouwen (of iig hun emancipatie) binnen zo'n relatie. Ipv op te merken dat in zo'n gezin dan blijkbaar beiden een verneukte rolverdeling hanteren. Want de man heeft daar traditioneel gezien het alleenrecht op, of zoiets.
Waarom zou dat alleen voor vrouwen moeten gelden. Zouden mannen dan ook niet een stuk van die financiële onafhankelijkheid moeten inleveren?quote:Op dinsdag 21 mei 2019 11:41 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Dat doen ze toch ook? De kostwinnaar heeft zorgplicht voor de niet-werkende partner (of dit nu de man of de vrouw is) en de kinderen. Door die verplichtingen aan te gaan, geef je een flink stuk toekomstige onafhankelijkheid op.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 11:53 schreef -XOR- het volgende:
Waarom zou dat alleen voor vrouwen moeten gelden. Zouden mannen dan ook niet een stuk van die financiële onafhankelijkheid moeten inleveren?
Dat is te makkelijk, het gaat hier om zelfontplooiing en zelfverwezenlijking. Waarom zou de de man én kinderen én een carriere kunnen hebben en de vrouw niet?quote:Op dinsdag 21 mei 2019 11:58 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Dat doen ze toch ook? De kostwinnaar heeft zorgplicht voor de niet-werkende partner (of dit nu de man of de vrouw is) en de kinderen. Door die verplichtingen aan te gaan, geef je een flink stuk toekomstige onafhankelijkheid op.
Zelfontplooiing en zelfverwezenlijking is niet persé gebonden aan een kantoorbaan. Wat als een vrouw (of man) bevrediging haalt uit zorgen voor het gezin, sociale contacten en hobby’s? Dit bedoel ik met iedereen maar in een hokje stoppen. "De vrouw" bestaat niet.quote:
Precies, de stille grijze massa, wat het grootste deel van de stemmers is, is absoluut niet gediend van dit soort uitspraken.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 11:47 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Bovendien met dit soort uitspraken mobiliseert hij ook prima zijn tegenstanders.
Is er iemand daar op tegen?quote:Op dinsdag 21 mei 2019 12:03 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Zelfontplooiing en zelfverwezenlijking is niet persé gebonden aan een kantoorbaan. Wat als een vrouw (of man) bevrediging haalt uit zorgen voor het gezin, sociale contacten en hobby’s?
Ik schat hem toch meer in als een soort verstrooide demagoog, die doelbewust dingen verdraaid en roept, en dan geniet van de veroorzaakte onrust, dan iemand die daadwerkelijk weet waar ie mee bezig is.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 12:07 schreef Maharski het volgende:
Ik schat hem toch meer als een soort verstrooide professor die naïef en ongevoelig dingen zegt, en het drama van anderen niet begrijpt, dan iemand die opzettelijk loopt te liegen.
Klopt. Het gaat dus niet om de emancipatie van de vrouw en haar ondersteunende rol aan man en kind(eren). Het gaat erom dat je samen als partners kijkt naar de invulling voor jullie. Hoe verwezenlijk je dat carrière, relatie en gezin op een voor alle betrokkenen goede manier wordt geregeld.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 12:03 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Zelfontplooiing en zelfverwezenlijking is niet persé gebonden aan een kantoorbaan. Wat als een vrouw (of man) bevrediging haalt uit zorgen voor het gezin, sociale contacten en hobby’s? Dit bedoel ik met iedereen maar in een hokje stoppen. "De vrouw" bestaat niet.
Van die keuzes gaan jullie later veel waardering krijgen van je kinderen denk ikquote:Op dinsdag 21 mei 2019 11:50 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Ik ben thuis ook alleen verdiener. We hebben 2 jonge kinderen. We hebben in gezamenlijk overleg besloten dat mijn vrouw primair de zorg voor de kinderen op zich zou nemen. Terwijl ze een goede baan had. Ze doet nu vanuit huis af en toe een klus als ZZP-er, maar dat is echt extra. Op zich komen we goed rond. Leuk huis in goede buurt in een grote stad. Al hebben we wel al ons spaargeld erin moeten steken om het betaalbaar te houden. Als beide kinderen naar school gaan zien we wel verder, misschien gaan we dan allebei part-time werken. Maar voor nu werkt het goed. Misschien wat minder te besteden, maar ook een stuk minder stress aangezien ik weet dat er voor de kids goed gezorgd wordt.
Het is onze keuze geweest. Maar het voelt wel soms als tegen de stroom in roeien. En onze omgeving kan reageert soms afkeurend. Zo heeft mijn vrouw een radicale feministe als vriendin met nogal opdringerige denkbeelden.
quote:Op dinsdag 21 mei 2019 12:17 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Van die keuzes gaan jullie later veel waardering krijgen van je kinderen denk ik
Aha, blijkbaar is dat dan een ander type Engels. Quote nu eens letterlijk uit de jou aangehaalde quote waar iets staat over een bepaalde maagdelijkheidscultuur en waar tekstpassages staan die in dezelfde lijn liggen als de sharia wetgeving. En nu letterlijk quoten he. Succesquote:Op dinsdag 21 mei 2019 11:18 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het staat notabene is het stuk dat ik quote.
En als die conservatieve moslims zijn ook zo dol op maagelijkheidscultus.
Dat denk (en hoop) ik inderdaad ook ja.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 12:08 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Precies, de stille grijze massa, wat het grootste deel van de stemmers is, is absoluut niet gediend van dit soort uitspraken.
Imo niet eens zozeer dat. Ik zou denken dat de meesten het prima vinden als iemand euthanasie weer ter discussie wilt stellen. Maar dan wel op basis van daadwerkelijke argumenten, en niet met zo'n regelrechte leugen als 'wij hebben euthanasie omdat we niet voor onze ouderen willen zorgen'.quote:Iedereen die ooit iemand eindeloos en doelloes heeft zien lijden op zijn of haar sterfbed (en dat zijn er veel), zit niet te wachten op dat 'laten we euthenasie weer opnieuw ter discussie stellen, lekker open, lekker anders, lekker tegendraads'-geleuter.
Onderschat hem maar en neem hem vooral niet serieus - dan gaat het helemaal goedkomenquote:Op dinsdag 21 mei 2019 12:15 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Ik schat hem toch meer in als een soort verstrooide demagoog, die doelbewust dingen verdraaid en roept, en dan geniet van de veroorzaakte onrust, dan iemand die daadwerkelijk weet waar ie mee bezig is.
Argument waarvoor of waartegen?quote:
Volgens mij is dat ook precies wat hij stelt. Alleen vraagt hij zich af in hoeverre je hierin wordt beperkt door invloeden van buitenaf (liberalisering, individualisering) en intrinsieke kenmerken van man/vrouw en wat de gevolgen voor de cohesie van westerse samenlevingen zijn. Vanuit dit laatste gezien zou je kunnen stellen dat een traditioneel rollenpatroon voordelen heeft.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 12:17 schreef miss_sly het volgende:
Klopt. Het gaat dus niet om de emancipatie van de vrouw en haar ondersteunende rol aan man en kind(eren). Het gaat erom dat je samen als partners kijkt naar de invulling voor jullie. Hoe verwezenlijk je dat carrière, relatie en gezin op een voor alle betrokkenen goede manier wordt geregeld.
Dat was ook de belangrijkste reden om deze keuze te maken. Gevoel van verantwoordelijkheid voor de kinderen. Hun een goed leven en goede opvoeding geven. Dan nemen wij maar een aantal jaren een stapje terug. Het is een cliché, maar ergens geeft dit meer voldoening dan elk jaar een verre reis maken.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 12:17 schreef Toefjes het volgende:
Van die keuzes gaan jullie later veel waardering krijgen van je kinderen denk ik
Het verdrag van Parijs is nog niet groot genoeg? Daarop is ons klimaatbeleid gemaakt.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 11:20 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Echt goeie argumenten lees ik niet. Als er op grotere schaal afspraken worden gemaakt over milieu dan vind ik dat prima. Het gepriegel van Nederland op de vierkante meter gaat toch nergens toe leiden.
Dan voor de duidelijkheid; ik vermoed dat de gebruiker opzettelijk de feiten verdraaid om een bepaald narratief neer te zetten.quote:
Nee, er zijn standpunten waar je het niet mee eens kunt zijn en er is een essay met observaties, overwegingen, bespiegelingen en conclusies waarmee je het niet eens kunt zijn. Die laatste hebben zich op geen enkele manier vertaald in een standpunt in de zin van die kant moet het beleid op. Wat op zich vrij relevant is om een politiek standpunt te mogen heten.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 10:42 schreef probeer het volgende:
[..]
Nou .. genoeg standpunten waar je het inderdaad simpelweg wel of niet eens mee kan zijn.
Ik moest ook nog even schijten, maar dat heb ik niet gehoord.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 10:43 schreef ender_xenocide het volgende:
[..]
Zoals hij het vanmorgen bij Goede Morgen Nederland verwoordde is het partijstandpunt dat de wet wordt gevolgd en dat hij vindt dat euthanasie suïcide is om nabestaanden niet meer tot last te zijn.
Nee, blijkbaar willen de verlekkerd tegen de macht aanschurkende media graag het beeld neerzetten van een gewijzigd standpunt maar dat is er niet. Het is net zoiets als Rutte die zegt 'Pleur dan op' en dat het nieuws dan is dat Rutte blijkbaar toch Turkse Nederlanders wil deporteren. Maar Ruttes overweging heeft zich helemaal niet vertaald in een dergelijk standpunt, en in tegenstelling tot bij Baudet heeft ook niemand de moeite genomen om dat zo gekunsteld te vertalen en te doen alsof hij dat zelf gezegd heeft.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 10:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Blijkbaar is er een verschil tussen partijstandpunten en de denkbeelden van Baudet.
Dus er is helemaal geen nieuws? Goh, wie had dat nou kunnen denken.quote:Daar mag jij van alles van vinden, beste jongen. En als jij donderdag FvD wil stemmen, dan moet je dat vooral doen. Ik heb daar verder ook niets op tegen. Alleen laten we gewoon wel erkennen dat Baudet er uiterst conservatieve denkbeelden op nahoudt.
Het probleem is nu juist dat Baudet (en in bredere zin het conservatisme) de atomaire natuur van de vrouw ziet als louter bewogen door een drang tot baren en verzorgen van haar kroost en het zorg dragen voor het gastronomische wel en wee en seksuele lusten van haar man. Het is bij Baudet niet echt een keuze tussen vrouw of man, de rolverdeling en teleologie van man en vrouw zijn reeds a priori gesteld.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 12:03 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Zelfontplooiing en zelfverwezenlijking is niet persé gebonden aan een kantoorbaan. Wat als een vrouw (of man) bevrediging haalt uit zorgen voor het gezin, sociale contacten en hobby’s? Dit bedoel ik met iedereen maar in een hokje stoppen. "De vrouw" bestaat niet.
Is dat een probleem? In de natuur zie je niet anders. Is de mens anders dan de andere dieren of denken we anders te zijn? De natuurwetten staan vast. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat een vrouw ondergeschikt is aan de man he. Laat dat wel even duidelijk zijn!quote:Op dinsdag 21 mei 2019 12:40 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het probleem is nu juist dat Baudet (en in bredere zin het conservatisme) de atomaire natuur van de vrouw ziet als louter bewogen door een drang tot baren en verzorgen van haar kroost en het zorg dragen voor het gastronomische wel en wee en seksuele lusten van haar man. Het is bij Baudet niet echt een keuze tussen vrouw of man, de rolverdeling en teleologie van man en vrouw zijn reeds a priori gesteld.
https://americanaffairsjo(...)f-liberal-modernity/quote:Op dinsdag 21 mei 2019 12:20 schreef matspontius het volgende:
[..]
Aha, blijkbaar is dat dan een ander type Engels. Quote nu eens letterlijk uit de jou aangehaalde quote waar iets staat over een bepaalde maagdelijkheidscultuur en waar tekstpassages staan die in dezelfde lijn liggen als de sharia wetgeving. En nu letterlijk quoten he. Succes
Moet er ook nog een linkje van de Specsavers bij?quote:How encouraging to finally read a modern writer who takes the problem of sex seriously! Of course, the cult of virginity lost its credibility in the Western world some time ago, today’s philosophy being that we have to experiment to find the right partner. Houellebecq, however, draws upon older intuitions which maintain that the bond which forms through sexual intimacy may reemerge once or twice, but not much more, and that we should therefore be extremely cautious in acquiring amorous experience. Sex, in short, can be a threat—and not simply an aide—to intimacy and love.
quote:Op dinsdag 21 mei 2019 12:46 schreef Hexagon het volgende:
[..]
[..]
Moet er ook nog een linkje van de Specsavers bij?
Op het moment dat je die natuur als axioma beschouwt hou je ten eerste een tijd- en cultuurgebonden snapshot als onveranderlijke waarheid en bovendien creeer je een sfeer waarin het voor vrouwen die wel carriere willen maken heel moeilijk wordt om dat voor elkaar te krijgen.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 12:44 schreef matspontius het volgende:
[..]
Is dat een probleem? In de natuur zie je niet anders. Is de mens anders dan de andere dieren of denken we anders te zijn? De natuurwetten staan vast. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat een vrouw ondergeschikt is aan de man he. Laat dat wel even duidelijk zijn!
Dat dusquote:Op dinsdag 21 mei 2019 12:20 schreef probeer het volgende:
[..]
Imo niet eens zozeer dat. Ik zou denken dat de meesten het prima vinden als iemand euthanasie weer ter discussie wilt stellen. Maar dan wel op basis van daadwerkelijke argumenten, en niet met zo'n regelrechte leugen als 'wij hebben euthanasie omdat we niet voor onze ouderen willen zorgen'.
Zeker bij zoiets hevig emotioneels als euthanasie, maak je dan indirect toch een vrij groot verwijt richting mensen die dat ooit bij een geliefde doorgemaakt hebben. Met zo'n uitspraak over euthanasie is hij iedere stemmer kwijt die dat ook maar één moment op zijn/haar eigen ervaring met de euthanasie van een dierbare betrekt.
quote:Op dinsdag 21 mei 2019 12:22 schreef matspontius het volgende:
[..]
Onderschat hem maar en neem hem vooral niet serieus - dan gaat het helemaal goedkomen
https://en.wikipedia.org/wiki/Appeal_to_naturequote:Op dinsdag 21 mei 2019 12:44 schreef matspontius het volgende:
[..]
Is dat een probleem? In de natuur zie je niet anders. Is de mens anders dan de andere dieren of denken we anders te zijn? De natuurwetten staan vast
Doe maar niet zo bijdehand. Als jij nou eens uitlegt wat er mis is met deze opmerking. Verder nog geen enkel voorbeeld van een verband met de sharia wetgeving.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 12:46 schreef Hexagon het volgende:
[..]
[..]
Moet er ook nog een linkje van de Specsavers bij?
Dat gaat na donderdag blijkenquote:Op dinsdag 21 mei 2019 12:54 schreef Gehenna het volgende:
[..]Ook net zo goed om te draaien:
Overschat hem maar en stem vooral op hem - dan gaat het helemaal goedkomken
Schijnbaar is het een probleem dat we ons niet meer met elkaars maagdelijkheid bemoeien.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 12:56 schreef matspontius het volgende:
[..]
Doe maar niet zo bijdehand. Als jij nou eens uitlegt wat er mis is met deze opmerking. Verder nog geen enkel voorbeeld van een verband met de sharia wetgeving.
Kunnen we misschien samen naar de opticien?
Ik kan er nou niet echt uithalen dat hij een fan is van die 'cult', anders zou hij het toch ook niet zo noemen?quote:Op dinsdag 21 mei 2019 13:00 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Schijnbaar is het een probleem dat we ons niet meer met elkaars maagdelijkheid bemoeien.
Schijnbaar - aannamequote:Op dinsdag 21 mei 2019 13:00 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Schijnbaar is het een probleem dat we ons niet meer met elkaars maagdelijkheid bemoeien.
En geheel toevallig zijn moslimsextremisten daar ook dol op
Hij schrijft het zelf op.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 13:04 schreef matspontius het volgende:
[..]
Schijnbaar - aanname
Is dat de enige link met de sharia? Wel een beetje weinig he als bewijs
Really? Je vraagt echt of het een probleem is om de vrouw als baringsmachine, persoonlijke knecht en neukvlees van de man te zien??quote:Op dinsdag 21 mei 2019 12:44 schreef matspontius het volgende:
Is dat een probleem? In de natuur zie je niet anders. Is de mens anders dan de andere dieren of denken we anders te zijn?
Waarom moet je moslimextremisten er met de haren bijslepen?quote:Op dinsdag 21 mei 2019 13:06 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hij schrijft het zelf op.
Moslimextremisten hebben inderdaad een link met de sharia en die hebben het ook niet zo op seksuele vrijheid en op zelfbeschikking van vrouwen.
Omdat Thierry Baudet hier vergelijkbare middeleeuwse opvattingen promootquote:Op dinsdag 21 mei 2019 13:07 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Waarom moet je moslimextremisten er met de haren bijslepen?
En die kun je niet aanvallen en ridiculiseren zonder over moslims te beginnen?quote:Op dinsdag 21 mei 2019 13:09 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Omdat Thierry Baudet hier vergelijkbare middeleeuwse opvattingen promoot
Het kan. Maar vergelijken met ander dubieus gedachtegoed is ook een mogelijkheid. En dat van de NSDAP erbij halen is zo afgezaagd.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 13:10 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En die kun je niet aanvallen en ridiculiseren zonder over moslims te beginnen?
je maakt het luchtkasteel van de fvd opportunisten lek.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 13:09 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Omdat Thierry Baudet hier vergelijkbare middeleeuwse opvattingen promoot
Maar het leidt nogal af. Het is zo makkelijk door te prikken, dat soort taktieken zijn helemaal niet nodig en lokken alleen maar de trolls uit.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 13:11 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het kan. Maar vergelijken met ander dubieus gedachtegoed is ook een mogelijkheid.
Pardon, kun je ook normaal reageren? Ik zeg alleen dat dat een natuurmechanisme is en dat de dierenwereld, waartoe de mens ook behoort, zo functioneert. Als je de laatste zin ook nog had gelezen, zeg ik dat een vrouw zeker niet ondergeschikt is aan de man. De natuur werkt zo - en daar kan je het wel of niet mee eens zijnquote:Op dinsdag 21 mei 2019 13:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Really? Je vraagt echt of het een probleem is om de vrouw als baringsmachine, persoonlijke knecht en neukvlees van de man te zien??
https://en.wikipedia.org/wiki/Appeal_to_naturequote:Op dinsdag 21 mei 2019 13:18 schreef matspontius het volgende:
[..]
Pardon, kun je ook normaal reageren? Ik zeg alleen dat dat een natuurmechanisme is en dat de dierenwereld, waartoe de mens ook behoort, zo functioneert. Als je de laatste zin ook nog had gelezen, i.p.v. als een tang op een varken te reageren, zeg ik dat een vrouw zeker niet ondergeschikt is aan de man. De natuur werkt zo - en daar kan je het wel of niet mee eens zijn
Niet langs start dus?quote:Op dinsdag 21 mei 2019 13:19 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Appeal_to_nature
En je bent weer af.
Nee hoor. Het legt immers de ware aard bloot achter dit soort gedachtegoed. De wens om vrouwen te kunnen onderdrukkenquote:Op dinsdag 21 mei 2019 13:15 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Maar het leidt nogal af. Het is zo makkelijk door te prikken, dat soort taktieken zijn helemaal niet nodig en lokken alleen maar de trolls uit.
Oh wacht, nu snap ik het!
Bij de volgende keer naar de gevangenis ben ik bang.quote:
Ik vrees alleen dat je nie zoveel kaas hebt gegeten van 'de natuur'.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 13:18 schreef matspontius het volgende:
[..]
Pardon, kun je ook normaal reageren? Ik zeg alleen dat dat een natuurmechanisme is en dat de dierenwereld, waartoe de mens ook behoort, zo functioneert. Als je de laatste zin ook nog had gelezen, zeg ik dat een vrouw zeker niet ondergeschikt is aan de man. De natuur werkt zo - en daar kan je het wel of niet mee eens zijn
In de natuur waren onnozele types die Baudet als heilige zien al lang uitgestorvenquote:Op dinsdag 21 mei 2019 13:23 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik vrees alleen dat je nie zoveel kaas hebt gegeten van 'de natuur'.
Ik kan zeker normaal reageren, maar ik vind je reactie extreem kortzichtig. Je kunt niet zeggen dat de vrouw er is om kinderen te werpen en de man te behagen en dan afsluiten met 'Neenee, ze zijn wel gelijkwaardig'. Dat is natuurlijk bullshit. En of de natuur zo werkt is niet relevant. Wij zijn namelijk uniek in onze natuur.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 13:18 schreef matspontius het volgende:
[..]
Pardon, kun je ook normaal reageren? Ik zeg alleen dat dat een natuurmechanisme is en dat de dierenwereld, waartoe de mens ook behoort, zo functioneert. Als je de laatste zin ook nog had gelezen, zeg ik dat een vrouw zeker niet ondergeschikt is aan de man. De natuur werkt zo - en daar kan je het wel of niet mee eens zijn
Nu nog er achter komen wie het vrouwtje is van de gelijk geaarden.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 13:24 schreef Fir3fly het volgende:
We kunnen natuurlijk ook altijd overstappen op de natuurlijke impuls van veel vrouwtjes om de mannetjes op eten na de sex...
Uit welke zak hebben ze die Jetten getoverd?quote:Op dinsdag 21 mei 2019 13:25 schreef Hexagon het volgende:
[..]
In de natuur waren onnozele types die Baudet als heilige zien al lang uitgestorven
Wij zijn uniek in onze natuur, werkelijkquote:Op dinsdag 21 mei 2019 13:26 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik kan zeker normaal reageren, maar ik vind je reactie extreem kortzichtig. Je kunt niet zeggen dat de vrouw er is om kinderen te werpen en de man te behagen en dan afsluiten met 'Neenee, ze zijn wel gelijkwaardig'. Dat is natuurlijk bullshit. En of de natuur zo werkt is niet relevant. Wij zijn namelijk uniek in onze natuur.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |