Maar hij heeft letterlijk gezegd dat vrouwen minder ambitie hebben, dan mogen vrouwen daar toch op reageren? Vrijheid van meningsuiting?quote:Op donderdag 6 juni 2019 22:30 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Het ging mij erom dat Baudet een filosofische kwestie naar voren bracht. In plaats van daarover te discussiëren, werd hij door allerlei hysterische vrouwen aangevallen en beschuldigd van van alles en nog wat.
Ook als een stelling in jouw ogen onjuist, waarom zou je die stelling dan niet mogen verdedigen en ter discussie stellen?
Ja, natuurlijk mag dat, maar het leidt niet tot een zinvolle discussie als je één opmerking uit de context van een filosofisch betoog haalt en daar dan over gaat zitten mekkeren.quote:Op donderdag 6 juni 2019 22:40 schreef galatea het volgende:
[..]
Maar hij heeft letterlijk gezegd dat vrouwen minder ambitie hebben, dan mogen vrouwen daar toch op reageren? Vrijheid van meningsuiting?
Als een politicus de helft van de bevolking wegzet als minder ambitieus dan is dat niet een klein ding. Dat wordt ook zeker niet in zijn essay verantwoord. Ik denk dat veel mensen het hele filosofische essay van Baudet afwijzen. En dat er daarom weinig ruimte voor een discussie is.quote:Op donderdag 6 juni 2019 22:43 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk mag dat, maar het leidt niet tot een zinvolle discussie als je één opmerking uit de context van een filosofisch betoog haalt en daar dan over gaat zitten mekkeren.
Is ambitie dan een goede eigenschap en het hebben van minder ambitie slecht? Daarvan ben ik helemaal niet overtuigd.quote:Op donderdag 6 juni 2019 22:47 schreef galatea het volgende:
[..]
Als een politicus de helft van de bevolking wegzet als minder ambitieus dan is dat niet een klein ding. Dat wordt ook zeker niet in zijn essay verantwoord. Ik denk dat veel mensen het hele filosofische essay van Baudet afwijzen. En dat er daarom weinig ruimte voor een discussie is.
Het gaat om het onderscheid tussen mannen en vrouwen. Het toebedelen van eigenschappen op basis van geslacht is kortzichtig, simplistisch en ongegrond.quote:Op donderdag 6 juni 2019 22:51 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Is ambitie dan een goede eigenschap en het hebben van minder ambitie slecht? Daarvan ben ik helemaal niet overtuigd.
Nee, niet het streven naar een bepaald doel, maar naar een bepaald persoonlijk doel. Zelfs als dit ten koste gaat van de gemeenschap als geheel.quote:Op donderdag 6 juni 2019 22:55 schreef galatea het volgende:
[..]
Het gaat om het onderscheid tussen mannen en vrouwen. Het toebedelen van eigenschappen op basis van geslacht is kortzichtig, simplistisch en ongegrond.
In meer algemene zin is ambitie het streven naar een bepaald doel. Ik kan dat niet als negatief zien.
Fysiek sterker zijn is geen karaktereigenschap, ambitie is dat wel, karaktereigenschappen aan genders toebedingen is onzin.quote:Op donderdag 6 juni 2019 22:58 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Nee, niet het streven naar een bepaald doel, maar naar een bepaald persoonlijk doel. Zelfs als dit ten koste gaat van de gemeenschap als geheel.
Wat betreft je eerste punt, uit de biologische verschillen tussen man en vrouw vloeien nu eenmaal ook (gemiddeld) verschillende eigenschappen voort. Mannen zijn gemiddeld bijvoorbeeld fysiek sterker.
Alleen is baudet geen filosoof, maar de leider van de (potentieel) grootste partij van het land.quote:Op donderdag 6 juni 2019 22:30 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Het ging mij erom dat Baudet een filosofische kwestie naar voren bracht. In plaats van daarover te discussiëren, werd hij door allerlei hysterische vrouwen aangevallen en beschuldigd van van alles en nog wat.
Ook als een stelling in jouw ogen onjuist, waarom zou je die stelling dan niet mogen verdedigen en ter discussie stellen?
Dat doen ze anders allemaal.quote:Op vrijdag 7 juni 2019 15:49 schreef Yreal het volgende:
[..]
Alleen is baudet geen filosoof, maar de leider van de (potentieel) grootste partij van het land.
Dan kan je niet filosofisch gaan lopen wauwelen en verwachten dat niemand je erop gaat afrekenen.
Ik zou het ook doen, als mijn positie in gevaar kwam door deze, echter ik neem aan dat die er wel nog mee om kan gaan.quote:
De vraag stellen, is hem beantwoorden.quote:Op donderdag 6 juni 2019 23:04 schreef galatea het volgende:
[..]
Fysiek sterker zijn is geen karaktereigenschap, ambitie is dat wel, karaktereigenschappen aan genders toebedingen is onzin.
Het streven naar een bepaald persoonlijk doel lijkt mij een prima eigenschap. Wat gaat er momenteel verloren aan de maatschappij als geheel door individuele vrijheid?
Alleen is baudet zijn verhaal dat hij geen politicus is en het partijkartel gaat oprollen.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |