abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_187297528
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 22:30 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Het ging mij erom dat Baudet een filosofische kwestie naar voren bracht. In plaats van daarover te discussiëren, werd hij door allerlei hysterische vrouwen aangevallen en beschuldigd van van alles en nog wat.

Ook als een stelling in jouw ogen onjuist, waarom zou je die stelling dan niet mogen verdedigen en ter discussie stellen?
Maar hij heeft letterlijk gezegd dat vrouwen minder ambitie hebben, dan mogen vrouwen daar toch op reageren? Vrijheid van meningsuiting?
met her in the burgerking, fell in love at the soda-machine
pi_187297650
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 22:40 schreef galatea het volgende:

[..]

Maar hij heeft letterlijk gezegd dat vrouwen minder ambitie hebben, dan mogen vrouwen daar toch op reageren? Vrijheid van meningsuiting?
Ja, natuurlijk mag dat, maar het leidt niet tot een zinvolle discussie als je één opmerking uit de context van een filosofisch betoog haalt en daar dan over gaat zitten mekkeren.
pi_187297776
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 22:43 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Ja, natuurlijk mag dat, maar het leidt niet tot een zinvolle discussie als je één opmerking uit de context van een filosofisch betoog haalt en daar dan over gaat zitten mekkeren.
Als een politicus de helft van de bevolking wegzet als minder ambitieus dan is dat niet een klein ding. Dat wordt ook zeker niet in zijn essay verantwoord. Ik denk dat veel mensen het hele filosofische essay van Baudet afwijzen. En dat er daarom weinig ruimte voor een discussie is.
pi_187297869
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 22:47 schreef galatea het volgende:

[..]

Als een politicus de helft van de bevolking wegzet als minder ambitieus dan is dat niet een klein ding. Dat wordt ook zeker niet in zijn essay verantwoord. Ik denk dat veel mensen het hele filosofische essay van Baudet afwijzen. En dat er daarom weinig ruimte voor een discussie is.
Is ambitie dan een goede eigenschap en het hebben van minder ambitie slecht? Daarvan ben ik helemaal niet overtuigd.
pi_187297908
Ik stel het omgekeerde: ambitie is een slechte eigenschap. Als vrouwen minder ambitie zouden hebben dan mannen, dan zou dat juist vóór die vrouwen pleiten.

Hoe minder ambitie, hoe beter, wat mij betreft.
pi_187297922
Als ambitie iets opbrengt ben/was ik er wel voor te vinden, voor een vetlerenmedaille heb ik weinig ambitie. Die hangt men maar iemand anders om de hals.
pi_187297986
https://www.encyclo.nl/begrip/ambitie

Welke definitie van ambitie je ook neemt, ik kan er weinig positiefs in ontdekken.
pi_187297995
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 22:51 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Is ambitie dan een goede eigenschap en het hebben van minder ambitie slecht? Daarvan ben ik helemaal niet overtuigd.
Het gaat om het onderscheid tussen mannen en vrouwen. Het toebedelen van eigenschappen op basis van geslacht is kortzichtig, simplistisch en ongegrond.

In meer algemene zin is ambitie het streven naar een bepaald doel. Ik kan dat niet als negatief zien.
pi_187298148
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 22:55 schreef galatea het volgende:

[..]

Het gaat om het onderscheid tussen mannen en vrouwen. Het toebedelen van eigenschappen op basis van geslacht is kortzichtig, simplistisch en ongegrond.

In meer algemene zin is ambitie het streven naar een bepaald doel. Ik kan dat niet als negatief zien.
Nee, niet het streven naar een bepaald doel, maar naar een bepaald persoonlijk doel. Zelfs als dit ten koste gaat van de gemeenschap als geheel.

Wat betreft je eerste punt, uit de biologische verschillen tussen man en vrouw vloeien nu eenmaal ook (gemiddeld) verschillende eigenschappen voort. Mannen zijn gemiddeld bijvoorbeeld fysiek sterker.
pi_187298306
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 22:58 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Nee, niet het streven naar een bepaald doel, maar naar een bepaald persoonlijk doel. Zelfs als dit ten koste gaat van de gemeenschap als geheel.

Wat betreft je eerste punt, uit de biologische verschillen tussen man en vrouw vloeien nu eenmaal ook (gemiddeld) verschillende eigenschappen voort. Mannen zijn gemiddeld bijvoorbeeld fysiek sterker.
Fysiek sterker zijn is geen karaktereigenschap, ambitie is dat wel, karaktereigenschappen aan genders toebedingen is onzin.

Het streven naar een bepaald persoonlijk doel lijkt mij een prima eigenschap. Wat gaat er momenteel verloren aan de maatschappij als geheel door individuele vrijheid?
  vrijdag 7 juni 2019 @ 15:49:07 #286
258802 Yreal
henk..!
pi_187306358
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 22:30 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Het ging mij erom dat Baudet een filosofische kwestie naar voren bracht. In plaats van daarover te discussiëren, werd hij door allerlei hysterische vrouwen aangevallen en beschuldigd van van alles en nog wat.

Ook als een stelling in jouw ogen onjuist, waarom zou je die stelling dan niet mogen verdedigen en ter discussie stellen?
Alleen is baudet geen filosoof, maar de leider van de (potentieel) grootste partij van het land.

Dan kan je niet filosofisch gaan lopen wauwelen en verwachten dat niemand je erop gaat afrekenen.
  vrijdag 7 juni 2019 @ 15:50:14 #287
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_187306384
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 15:49 schreef Yreal het volgende:

[..]

Alleen is baudet geen filosoof, maar de leider van de (potentieel) grootste partij van het land.

Dan kan je niet filosofisch gaan lopen wauwelen en verwachten dat niemand je erop gaat afrekenen.
Dat doen ze anders allemaal.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
pi_187306673
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 15:50 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Ik zou het ook doen, als mijn positie in gevaar kwam door deze, echter ik neem aan dat die er wel nog mee om kan gaan.

Klimaat werd fijn tot naar prinsjes dag getrokken die 84 miljoen ook?

https://tweakers.net/nieu(...)uro-op-te-geven.html
https://www.ad.nl/politie(...)jt-aan-ict~a9ab538a/
Of zou het echt vergeten zijn, zo een zakcentje?

Dus dat afgeven op iemand heeft dat wel doel bij al die blunders die gebeuren, men doet er toch wat mij betreft, zelf vrij weinig aan, deze niet groot te laten worden?

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 07-06-2019 16:28:31 ]
pi_187308681
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 23:04 schreef galatea het volgende:

[..]

Fysiek sterker zijn is geen karaktereigenschap, ambitie is dat wel, karaktereigenschappen aan genders toebedingen is onzin.

Het streven naar een bepaald persoonlijk doel lijkt mij een prima eigenschap. Wat gaat er momenteel verloren aan de maatschappij als geheel door individuele vrijheid?
De vraag stellen, is hem beantwoorden.

Er gaat natuurlijk heel veel verloren.
pi_187311862
Wat dan, noem eens iets concreets wat je bij individuele vrijheid niet hebt.
  zaterdag 8 juni 2019 @ 10:43:44 #291
258802 Yreal
henk..!
pi_187317176
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 15:50 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Alleen is baudet zijn verhaal dat hij geen politicus is en het partijkartel gaat oprollen.

En natuurlijk letterlijk net zo hard onderdeel is van de grachtengordel elite.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')