Positieve discriminatie noemen ze zoiets.quote:
Bij het woord 'maagdelijkheid'?quote:Op dinsdag 21 mei 2019 11:16 schreef matspontius het volgende:
[..]
Waar in dit stuk staat iets over maagdelijkheid [...]?
In die verdraaide linkse jaren 70 ja?quote:Op dinsdag 21 mei 2019 11:14 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Yep, In de jaren ’70 was het prima mogelijk om met één middeninkomen rond te komen. Je kon een huis kopen, auto rijden, af en toe op vakantie en je kinderen konden studeren. Dat is tegenwoordig ondenkbaar. Participatie van vrouwen op de arbeidsmarkt een mooi streven. Maar het moet wel met de goede motieven gebeuren. En dat is “overleven omdat we jullie helemaal kapot belasten” niet.
Nee hoor, een lobbygroep vraagt aan de lokale overheid om iets te doen en de lokale overheid vind dat wel een goed idee en doet dat.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 11:18 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Positieve discriminatie noemen ze zoiets.
Juist. Echt precies dat.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 11:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Precies dat!
Mijn vriend zei hetzelfde, gelukkig: als het moeilijk blijkt om carrière, relatie en kinderen goed te combineren, is het niet aan anderen om te stellen dat de vrouw terug moet in de ondersteunende rol tov de man, maar moeten beide partners zoeken naar een manier die voor hen past.
Echt goeie argumenten lees ik niet. Als er op grotere schaal afspraken worden gemaakt over milieu dan vind ik dat prima. Het gepriegel van Nederland op de vierkante meter gaat toch nergens toe leiden.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 11:16 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja laten we maar niks doen en alleen maar naar anderen wijzen. Daar gaat het vast beter van.![]()
Maar duidelijk waar je prioriteiten liggen.
Ah, 45 vrouwen vinden iets. Dus dan moet het wel zo zijn dat dat ook daadwerkelijk het gehanteerde beleid is.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 11:14 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Blijkbaar wel: https://www.parool.nl/nie(...)vrouw-zijn~b34f2f0f/
Dit ja.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 11:15 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ambitieuze vrouwen willen graag een andere vrouw zien in een hoge positie.
Oh shit zeg, hou me vast
Iemand geen behandeling geven is geen euthanasie.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 11:17 schreef Aurelius het volgende:
Zeker. Maar dan is de andere kant van de medaille dus ook dat je toegeeft dat euthanasie wordt uitgevoerd terwijl er nog alternatieven zijn, maar je dit uit kostenoverwegingen niet doet.
Die grotere afspraken in de EU daar is FVD dus ook tegen.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 11:20 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Echt goeie argumenten lees ik niet. Als er op grotere schaal afspraken worden gemaakt over milieu dan vind ik dat prima. Het gepriegel van Nederland op de vierkante meter gaat toch nergens toe leiden.
Positieve discriminatie bestaat niet.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 11:18 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Positieve discriminatie noemen ze zoiets.
Maar in hoeverre wordt dit opgelegd? Als ik naar mijn omgeving kijk (overheid) zijn er maar een handvol vrouwen die ambitieus zijn, en full-time werken. De meeste werken 36 uur of minder, en als er kinderen komen gaan ze veelal nog minder werken. Niet omdat het moet, maar omdat het kan. En degene die wel richting management doorstromen zijn drukker bezig elkaar dolken in de rug te steken dan elkaar te helpen.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 11:17 schreef probeer het volgende:
Maar Baudet verwijt dat dan de vrouwen (of iig hun emancipatie) binnen zo'n relatie. Ipv op te merken dat in zo'n gezin dan blijkbaar beiden een verneukte rolverdeling hanteren. Want de man heeft daar traditioneel gezien het alleenrecht op, of zoiets.
Nikonlover is een ventquote:Op dinsdag 21 mei 2019 11:22 schreef DustPuppy het volgende:
Ik moet zeggen Nikon, de zelfhaat die je hier als Nederlandse, westerse vrouw soms tentoonspreid is echt schrijnend. Waarom heb je zo'n hekel aan jezelf?
Als dat (het tweeverdienend gezin) iets is wat opgelegd wordt, dan heeft dat volgens mij ook inderdaad eerder te maken met economische noodzaak dan met opgedrongen emancipatie.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 11:23 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Maar in hoeverre wordt dit opgelegd? Als ik naar mijn omgeving kijk (overheid) zijn er maar een handvol vrouwen die ambitieus zijn, en full-time werken. De meeste werken 36 uur of minder, en als er kinderen komen gaan ze veelal nog minder werken. Niet omdat het moet, maar omdat het kan. En degene die wel richting management doorstromen zijn drukker bezig elkaar dolken in de rug te steken dan elkaar te helpen.
Daarom is het ook walgelijk.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 11:22 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Positieve discriminatie bestaat niet.
Agreequote:
Ik heb de ballen om FvD te stemmen.quote:
Precies. Twee mensen die full-time moeten werken en de zorg voor hun kinderen uitbesteden om de overleven is niet iets wat je als samenleving moet willen.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 11:24 schreef probeer het volgende:
Als dat (het tweeverdienend gezin) iets is wat opgelegd wordt, dan heeft dat volgens mij ook inderdaad eerder te maken met economische noodzaak dan met opgedrongen emancipatie.
En wat ik ook gewoon veel om me heen zie, kinderen worden dan ondergebracht bij een BSO, ouders vervreemden van elkaar. Gaan vervolgens uit elkaar, met alle ellende van dien.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 11:31 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Precies. Twee mensen die full-time moeten werken en de zorg voor hun kinderen uitbesteden om de overleven is niet iets wat je als samenleving moet willen.
Je hebt wel iets, ja. Maar ballen zijn het niet.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 11:30 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Ik heb de ballen om FvD te stemmen.
Schaf dan een hamster aan ipv kinderen, scheelt een hoop onkosten en verplichtingenquote:Op dinsdag 21 mei 2019 11:31 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Precies. Twee mensen die full-time moeten werken en de zorg voor hun kinderen uitbesteden om de overleven is niet iets wat je als samenleving moet willen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |