abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 mei 2019 @ 11:36:24 #226
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_187000782
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_187000790
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 11:31 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Precies. Twee mensen die full-time moeten werken en de zorg voor hun kinderen uitbesteden om de overleven is niet iets wat je als samenleving moet willen.
Prima. Maar geef daar dan niet de emancipatie van vrouwen de schuld van.
"Pools are perfect for holding water"
pi_187000799
quote:
Ik vind de FvD-stemmers en Baudetbillenboys een stuk jankeriger overkomen dan de anti-FvD mensen eerlijk gezegd.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
  dinsdag 21 mei 2019 @ 11:38:50 #229
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_187000810
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 11:37 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Ik vind de FvD-stemmers en Baudetbillenboys een stuk jankeriger overkomen dan de anti-FvD mensen eerlijk gezegd.
Inderdaad, ze stemmen vooral FvD omdat ze van alles te janken hebben
  dinsdag 21 mei 2019 @ 11:39:02 #230
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_187000814
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 11:37 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Kijk eens in het nieuws nav het essay. Allemaal triest gejank om niets.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 21 mei 2019 @ 11:40:16 #231
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_187000829
quote:
6s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 11:39 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Kijk eens in het nieuws nav het essay. Allemaal triest gejank om niets.
Flirten met sharia-ideeen. Noem het maar niets.
pi_187000836
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 11:32 schreef Toefjes het volgende:
En wat ik ook gewoon veel om me heen zie, kinderen worden dan ondergebracht bij een BSO, ouders vervreemden van elkaar. Gaan vervolgens uit elkaar, met alle ellende van dien.
Het is een vicieuze cirkel. Ergens vind ik het streven dat je in een relatie stapt, kinderen wilt én financieel onafhankelijk wilt zijn conflicterend. Dat is het stukje van doorgeschoten individualisme. Yolo!
  dinsdag 21 mei 2019 @ 11:43:26 #233
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_187000858
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 11:41 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Het is een vicieuze cirkel. Ergens vind ik het streven dat je in een relatie stapt, kinderen wilt én financieel onafhankelijk wilt zijn conflicterend. Dat is het stukje van doorgeschoten individualisme. Yolo!
Maar als gescheiden alleenstaande moeders kansloos zijn op de arbeidsmarkt is dat een goed idee?
pi_187000863
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 11:40 schreef Hexagon het volgende:

[..]

En dan nog zie ik eigenlijk veel meer gejank over het vermeende gejank dmv nieuwsberichten. Lees de commentsectie van de nieuwssites of de berichten op Facebook maar eens. En hier op FOK! hetzelfde verhaal.
  dinsdag 21 mei 2019 @ 11:45:26 #235
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_187000897
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 11:43 schreef Chia het volgende:

[..]

En dan nog zie ik eigenlijk veel meer gejank over het vermeende gejank dmv nieuwsberichten. Lees de commentsectie van de nieuwssites of de berichten op Facebook maar eens. En hier op FOK! hetzelfde verhaal.
Ach het is zo'n vast kunstje om tegenstanders de mond te willen snoeren. Daar trapt bijna niemand meer in.
pi_187000908
quote:

[..]

Het is inderdaad het streven. Maar je wil dat een kind in een veilige omgeving opgroeit. Dus, ik kom bijvoorbeeld uit Rotterdam, en daar trekt iedereen dan naar Barendrecht. Duurdere huizen, maar het is daar dan wel veiliger.

Hoge hypotheek dus allebei werken. Kinderen op de BSO. Ja en dan gebeurt er iets vervelends, één van de twee wordt ziek. Of werkloos. Of je vervreemd gewoon van elkaar, omdat er te weinig quality time meer over is en na een jaar of twee kwakkelen kun je naar de mediator om op een nette manier uit elkaar te gaan.
pi_187000910
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 11:40 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Och.. D66-orgaanrovers hebben er al voor gezorgd dat Nederlanders geen zelfbeschikking meer hebben over hun eigen lijf.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  dinsdag 21 mei 2019 @ 11:46:59 #238
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_187000925
quote:
6s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 11:10 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Weet je nog wat de uitslag van de provinciale verkiezingen? Dit is allemaal te danken aan al dat walgelijke uit de context gerukte woordjes gebash…… Jullie maken Baudet juist groot!
Als dat de reden is dat mensen op 'm stemmen, geeft dat enkel aan hoe ontzettend simpel zijn achterban is :')

Men stemde toen grotendeels voor de 'underdog', uit protest tegen de gevestigde orde. Had de gevestigde orde daar qua zetels last van: amper tot niet. Andere protest partijen als de PVV en SP leverden wel flink in.

Als de FvD weer uit de mode is, en de volgende populistische tegenpartij opstaat, gaan daar de meeste stemmen naartoe.. :') Totdat blijkt dat ook hun, net als al hun voorgangers niets kunnen en/of willen bijdragen. :Z
Robert Moog died for our synths
  dinsdag 21 mei 2019 @ 11:47:55 #239
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_187000938
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 11:46 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Als dat de reden is dat mensen op 'm stemmen, geeft dat enkel aan hoe ontzettend simpel zijn achterban is :')

Men stemde toen grotendeels voor de 'underdog', uit protest tegen de gevestigde orde. Had de gevestigde orde daar qua zetels last van: amper tot niet. Andere protest partijen als de PVV en SP leverden wel flink in.

Als de FvD weer uit de mode is, en de volgende populistische tegenpartij opstaat, gaan daar de meeste stemmen naartoe.. :') Totdat blijkt dat ook hun, net als al hun voorgangers niets kunnen en/of willen bijdragen. :Z
Bovendien met dit soort uitspraken mobiliseert hij ook prima zijn tegenstanders.
pi_187000980
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 11:45 schreef Toefjes het volgende:
Het is inderdaad het streven. Maar je wil dat een kind in een veilige omgeving opgroeit. Dus, ik kom bijvoorbeeld uit Rotterdam, en daar trekt iedereen dan naar Barendrecht. Duurdere huizen, maar het is daar dan wel veiliger.

Hoge hypotheek dus allebei werken. Kinderen op de BSO. Ja en dan gebeurt er iets vervelends, één van de twee wordt ziek. Of werkloos. Of je vervreemd gewoon van elkaar, omdat er te weinig quality time meer over is en na een jaar of twee kwakkelen kun je naar de mediator om op een nette manier uit elkaar te gaan.
Ik ben thuis ook alleen verdiener. We hebben 2 jonge kinderen. We hebben in gezamenlijk overleg besloten dat mijn vrouw primair de zorg voor de kinderen op zich zou nemen. Terwijl ze een goede baan had. Ze doet nu vanuit huis af en toe een klus als ZZP-er, maar dat is echt extra. Op zich komen we goed rond. Leuk huis in goede buurt in een grote stad. Al hebben we wel al ons spaargeld erin moeten steken om het betaalbaar te houden. Als beide kinderen naar school gaan zien we wel verder, misschien gaan we dan allebei part-time werken. Maar voor nu werkt het goed. Misschien wat minder te besteden, maar ook een stuk minder stress aangezien ik weet dat er voor de kids goed gezorgd wordt.

Het is onze keuze geweest. Maar het voelt wel soms als tegen de stroom in roeien. En onze omgeving kan reageert soms afkeurend. Zo heeft mijn vrouw een radicale feministe als vriendin met nogal opdringerige denkbeelden.
pi_187001002
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 11:46 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Och.. D66-orgaanrovers hebben er al voor gezorgd dat Nederlanders geen zelfbeschikking meer hebben over hun eigen lijf.
Jij kunt gewoon aangeven dat je je organen niet wenst af te staan, beste jongen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 21 mei 2019 @ 11:53:27 #242
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_187001031
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 11:17 schreef probeer het volgende:

[..]

Dat in een gezin met kinderen, niet beide ouders zich kunnen gedragen als een individualistische carriere-tijger die alleen maar thuis komt om te eten en slapen.

En dat lijkt mij een inkoppertje.

Maar Baudet verwijt dat dan de vrouwen (of iig hun emancipatie) binnen zo'n relatie. Ipv op te merken dat in zo'n gezin dan blijkbaar beiden een verneukte rolverdeling hanteren. Want de man heeft daar traditioneel gezien het alleenrecht op, of zoiets.
Dit is het enige zinnige dat er in dit topic gezegd is eigenlijk.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 21 mei 2019 @ 11:53:52 #243
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_187001041
quote:

[..]

Waarom zou dat alleen voor vrouwen moeten gelden. Zouden mannen dan ook niet een stuk van die financiële onafhankelijkheid moeten inleveren?

Jij mag een carrière én kinderen, je vrouw moet inleveren. YOLO
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_187001122
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 11:53 schreef -XOR- het volgende:
Waarom zou dat alleen voor vrouwen moeten gelden. Zouden mannen dan ook niet een stuk van die financiële onafhankelijkheid moeten inleveren?
Dat doen ze toch ook? De kostwinnaar heeft zorgplicht voor de niet-werkende partner (of dit nu de man of de vrouw is) en de kinderen. Door die verplichtingen aan te gaan, geef je een flink stuk toekomstige onafhankelijkheid op.
  dinsdag 21 mei 2019 @ 11:59:52 #245
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_187001152
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 11:58 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Dat doen ze toch ook? De kostwinnaar heeft zorgplicht voor de niet-werkende partner (of dit nu de man of de vrouw is) en de kinderen. Door die verplichtingen aan te gaan, geef je een flink stuk toekomstige onafhankelijkheid op.
Dat is te makkelijk, het gaat hier om zelfontplooiing en zelfverwezenlijking. Waarom zou de de man én kinderen én een carriere kunnen hebben en de vrouw niet?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  dinsdag 21 mei 2019 @ 12:00:39 #246
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_187001162
twee personen in een relatie, dus dan verdeel je de lasten eerlijk, lijkt me.
mensen als baudet zijn gewoon geestelijk gehandicapt. die willen vrouwtje erbij die kids poept, en ervoor zorgt. zodat hij lekker zn leventje verder kan leven.

misschien zou het echte een baan moeten zijn. dan kan iemand als hij gewoon een vrouw inhuren bij het uitzendburo.
wel tegen een grote beloning dan, want je moet er toch niet aan denken dat je zulk werk zou moeten doen, als vrouw.
pi_187001211
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 11:59 schreef -XOR- het volgende:
zelfontplooiing en zelfverwezenlijkin
Zelfontplooiing en zelfverwezenlijking is niet persé gebonden aan een kantoorbaan. Wat als een vrouw (of man) bevrediging haalt uit zorgen voor het gezin, sociale contacten en hobby’s? Dit bedoel ik met iedereen maar in een hokje stoppen. "De vrouw" bestaat niet.
pi_187001256
Ik schat hem toch meer als een soort verstrooide professor die naïef en ongevoelig dingen zegt, en het drama van anderen niet begrijpt, dan iemand die opzettelijk loopt te liegen.

Verder wordt er heerlijk geframed. Vieze politiek zoals altijd.
Eens kijken
  dinsdag 21 mei 2019 @ 12:08:29 #249
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_187001267
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 11:47 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Bovendien met dit soort uitspraken mobiliseert hij ook prima zijn tegenstanders.
Precies, de stille grijze massa, wat het grootste deel van de stemmers is, is absoluut niet gediend van dit soort uitspraken.

Iedereen die ooit iemand eindeloos en doelloes heeft zien lijden op zijn of haar sterfbed (en dat zijn er veel), zit niet te wachten op dat 'laten we euthenasie weer opnieuw ter discussie stellen, lekker open, lekker anders, lekker tegendraads'-geleuter. :r
Robert Moog died for our synths
  dinsdag 21 mei 2019 @ 12:11:39 #250
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_187001304
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 12:03 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Zelfontplooiing en zelfverwezenlijking is niet persé gebonden aan een kantoorbaan. Wat als een vrouw (of man) bevrediging haalt uit zorgen voor het gezin, sociale contacten en hobby’s?
Is er iemand daar op tegen?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')