abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_186995953
Thierry Baudet stelt in een maandag verschenen essay de positie van vrouwen die werken en (financieel) onafhankelijk zijn ter discussie. Ook zet de Forum voor Democratie-leider vraagtekens bij liberale verworvenheden als abortus en euthanasie.

Bron

De Essay

Ik vind dat hij ergens best een punt heeft.
Hoe ik dit ga formuleren kom ik nog later op terug.

[ Bericht 9% gewijzigd door -Chakotay- op 21-05-2019 00:22:35 ]
  Miss 200.000.000! dinsdag 21 mei 2019 @ 00:15:46 #2
367000 roos94
pi_186995962
Deze man is 1 en al troll :') hij lacht de lul uit zijn broek.
  dinsdag 21 mei 2019 @ 00:17:32 #3
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_186995991
Uhm, die 2 bronnen kloppen niet?
  dinsdag 21 mei 2019 @ 00:21:13 #4
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_186996046
Je titel moet zijn;

"Baudet recenseert een boek waarin de schrijver werkende vrouwen, euthanasie en abortus ter discussie stelt in de vorm van een essay"

Maar zover was je nog niet gekomen zeker?
Ik heb me er doorheen gewerkt, moeizaam, want t is dead boring, maar hij schrijft over de gedachten van de schrijver, niet z'n eigen voor zover ik eruit meekreeg.
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_186996065
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 00:17 schreef Stray_cat het volgende:
Uhm, die 2 bronnen kloppen niet?
1e was fout idd
pi_186996081
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 00:21 schreef YuckFou het volgende:
Je titel moet zijn;

"Baudet recenseert een boek waarin de schrijver werkende vrouwen, euthanasie en abortus ter discussie stelt in de vorm van een essay"

Ik heb me er doorheen gewerkt, moeizaam, want t is dead boring, maar hij schrijft over de gedachten van de schrijver, niet z'n eigen voor zover ik eruit meekreeg.
ik heb de essay nog niet gelezen.. beetje vermoeiend idd.. maar de media heeft het er wel vol over
  dinsdag 21 mei 2019 @ 00:24:57 #7
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_186996089
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 00:22 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

1e was fout idd
2e ook, hij geeft niet zijn mening maar zijn mening over een andere schrijver. Te makkelijk, hij kan beter.
  dinsdag 21 mei 2019 @ 00:27:17 #8
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_186996119
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 00:24 schreef -Chakotay- het volgende:
ik heb de essay nog niet gelezen.. beetje vermoeiend idd.. maar de media heeft het er wel vol over
Uiteraard want het is precies wat Baudet doet, iets semi elitair schrijven over een controversieel onderwerp, dan een stortvloed boos links over zich heen krijgen en roepen dat ie niet begrepen wordt.
Als hij slim zou zijn dan laat íe die provocaties achterwege en bouwt FvD gewoon stabiel uit, maar t is wel een narcist die zo ook graag aandacht zoekt.
In elk geval is t wat subtieler de confrontatie zoeken dan Wilders'"minder minder" uitspraak.
  dinsdag 21 mei 2019 @ 00:28:23 #9
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_186996128
Het voordeel van deze ellende is dat er weer wat mensen zijn die kennis maken met het werk van Houellebecq.
pi_186996145
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 00:21 schreef YuckFou het volgende:
Je titel moet zijn;

Een essay is een beschouwend stuk - in dit geval over een boek - waarin de schrijver wel degelijk zijn of haar mening ventileert. En Baudet onderschrijft hier wel degelijk de mening van de schrijver van het boek. Geen kritische noten of argumenten tegen deze mening, maar enkel het onderstrepen van de argumenten die in het boek worden aangevoerd.

Niet handig dus om dit in verkiezingstijd te publiceren, waarna al je FvD collega's meteen moeten gaan benadrukken dat dit géén FvD standpunt is en enkel de persoonlijke mening van Baudet.
pi_186996221
Goeie man die Thierry, mijn stem krijg je donderdag *O* w/
metal up your ass
  dinsdag 21 mei 2019 @ 00:38:43 #12
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_186996227
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 00:30 schreef Okaht het volgende:

Een essay is een beschouwend stuk - in dit geval over een boek - waarin de schrijver wel degelijk zijn of haar mening ventileert. En Baudet onderschrijft hier wel degelijk de mening van de schrijver van het boek. Geen kritische noten of argumenten tegen deze mening, maar enkel het onderstrepen van de argumenten die in het boek worden aangevoerd.

Niet handig dus om dit in verkiezingstijd te publiceren, waarna al je FvD collega's meteen moeten gaan benadrukken dat dit géén FvD standpunt is en enkel de persoonlijke mening van Baudet.
Dat hij het in lijn met de schrijver eens is verbaast me niet heel veel, hij wil dolgraag terug naar een soort laat 19e eeuwse tijd waarin vrouwen thuis zaten en mannen de boel draaiende houden, volkomen achterhaald en beseft hopelijk ook wel dat dat niet terug gaat komen, na de rise tijdens de prov verkiezingen is t echt jammer hoe ze hun tijd hebben gespendeerd en mij zijn ze donderdag dan ook kwijt voor Europa, er zijn betere alternatieven, alhoewel ik bij de volgende 2e Kamerverkiezingen misschien wel weer hun kant op neig...
pi_186996260
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 00:27 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Uiteraard want het is precies wat Baudet doet, iets semi elitair schrijven over een controversieel onderwerp, dan een stortvloed boos links over zich heen krijgen en roepen dat ie niet begrepen wordt.
Als hij slim zou zijn dan laat íe die provocaties achterwege en bouwt FvD gewoon stabiel uit, maar t is wel een narcist die zo ook graag aandacht zoekt.
In elk geval is t wat subtieler de confrontatie zoeken dan Wilders'"minder minder" uitspraak.
Ik denk dat de kans aanwezig is dat hij de tekst in het NL heeft aangeleverd en door iemand heeft laten vertalen
of toch in Engels heeft geschreven en laten corrigeren.. want ik ben het er in dit geval toch niet met je eens... het is prima leesbaar, maar voor een doorsnee persoon met een basis cursus Engels is het lastig ja
  dinsdag 21 mei 2019 @ 00:45:14 #14
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_186996284
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 00:43 schreef -Chakotay- het volgende:
Ik denk dat de kans aanwezig is dat hij de tekst in het NL heeft aangeleverd en door iemand heeft laten vertalen
of toch in Engels heeft geschreven en laten corrigeren.. want ik ben het er in dit geval toch niet met je eens... het is prima leesbaar, maar voor een doorsnee persoon met een basis cursus Engels is het lastig ja
Ga je je inhoudelijk ook nog uitdrukken of heb je alleen even de moeite genomen om wijsneuzerig mij erop te wijzen dat jouw Engels superheelveel beter is dan de mijne :')
  dinsdag 21 mei 2019 @ 00:46:20 #15
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_186996296
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 00:38 schreef YuckFou het volgende:

Dat hij het in lijn met de schrijver eens is verbaast me niet heel veel, hij wil dolgraag terug naar een soort laat 19e eeuwse tijd waarin vrouwen thuis zaten en mannen de boel draaiende houden, volkomen achterhaald en beseft hopelijk ook wel dat dat niet terug gaat komen, na de rise tijdens de prov verkiezingen is t echt jammer hoe ze hun tijd hebben gespendeerd en mij zijn ze donderdag dan ook kwijt voor Europa, er zijn betere alternatieven, alhoewel ik bij de volgende 2e Kamerverkiezingen misschien wel weer hun kant op neig...
Eigenlijk wat partijen als een CU en SGP willen?

Even los van het feit wat je vindt van "vrouwen achter het aanrecht" is het natuurlijk wel enorm bizar dat je als kostwinner (eenverdiener) 6 keer meer belasting betaalt als je de keus maakt als gezin om je kinderen gewoon thuis op te voeden ipv dat je het aan de creche en school overlaat toch?
  dinsdag 21 mei 2019 @ 00:51:54 #16
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_186996341
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 00:46 schreef AchJa het volgende:

Even los van het feit wat je vindt van "vrouwen achter het aanrecht" is het natuurlijk wel enorm bizar dat je als kostwinner (eenverdiener) 6 keer meer belasting betaalt als je de keus maakt als gezin om je kinderen gewoon thuis op te voeden ipv dat je het aan de creche en school overlaat toch?
Ik heb echt geen idee hoe ik hier op moet reageren met betrekking tot de OP en mijn posts, maar het is natuurlijk een gotspe van jewelste.
pi_186996366
J
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 00:38 schreef dokter.knakworst het volgende:
Je kan niet stemmen op Thierry.
  dinsdag 21 mei 2019 @ 00:57:07 #18
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_186996394
quote:
5s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 00:51 schreef YuckFou het volgende:

Ik heb echt geen idee hoe ik hier op moet reageren met betrekking tot de OP en mijn posts, maar het is natuurlijk een gotspe van jewelste.
Baudet wordt nu aangevallen op iets wat de basis beginselen zijn van partijen als de CU en SGP. Die enorme ophef heb ik nog nooit gezien als iemand zoals Bas van der Vlies in de kamer stond te preken. Ik bedoel die willen ook terug naar een vrouw thuis, man werk situatie.
  dinsdag 21 mei 2019 @ 00:57:40 #19
13456 AchJa
Shut up!!!
  dinsdag 21 mei 2019 @ 01:05:35 #20
117098 Hathor
Effe niet
pi_186996452
quote:

[..]

Natuurlijk hebben de media het daar over, het is hun heilige taak om mensen te misleiden.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_186996478
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 00:15 schreef -Chakotay- het volgende:
Thierry Baudet stelt in een maandag verschenen essay de positie van vrouwen die werken en (financieel) onafhankelijk zijn ter discussie. Ook zet de Forum voor Democratie-leider vraagtekens bij liberale verworvenheden als abortus en euthanasie.

Bron

De Essay

Ik vind dat hij ergens best een punt heeft.
Hoe ik dit ga formuleren kom ik nog later op terug.
:? :?

Zeg dan gewoon dat je blind gelooft wat hij voorkauwt. Maar niet dat hij 'best wel een punt heeft' terwijl je zijn punten überhaupt niet eens gelezen hebt.
"Pools are perfect for holding water"
pi_186996493
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 01:10 schreef probeer het volgende:

[..]

[..]

:? :?

Zeg dan gewoon dat je blind gelooft wat hij voorkauwt. Maar niet dat hij 'best wel een punt heeft' terwijl je zijn punten überhaupt niet eens gelezen hebt.
ik ga -net als jij- er vanuit dat de berichtgeving als nieuwsitem juist is
  dinsdag 21 mei 2019 @ 01:32:01 #23
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_186996566
Hij heeft gewoon gelijk.
Het lage geboortecijfer in het Westen (en dus vergrijzing) heeft te maken dat we te weinig kinderen krijgen.

Natuurlijk moet een vrouw altijd vrij kunnen zijn in haar keuze om te werken of studeren, dat staat helemaal niet ter discussie.
Maar we mogen ons best eens bewust worden van het feit dat als wij als individuen en daarmee als maatschappelijk collectief, onze verantwoordelijkheid niet nemen dat onze toekomst er heel anders uit gaat zien.
Dan zullen mensen als Macron altijd wegkomen met het argument dat we vergrijzing tegen moeten gaan door immigratie en dus omvolking.
Alles hangt met elkaar samen.

Baudet is een visionair die alle punten durft te benoemen.
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_186996710
Waarom ziet de VVD, PvdA, D66, SP en GroenLinks vrouwen die zorgen voor het huishouden en de kinderen als minderwaardig?
pi_186997711
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 00:38 schreef dokter.knakworst het volgende:
Staat ie wel op de lijst voor het europees parlement?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_186997716
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 06:34 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Staat ie wel op de lijst voor het europees parlement?
https://forumvoordemocrat(...)opees-parlement-2019

Ja
metal up your ass
pi_186998007
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 02:16 schreef Bestuiver het volgende:
Waarom ziet de VVD, PvdA, D66, SP en GroenLinks vrouwen die zorgen voor het huishouden en de kinderen als minderwaardig?
Waar in de partij punten van deze partijen worden vrouwen die alleen in het huishouden werkzaam zijn als minderwaardig betiteld?

Ik vermoed nergens en een normaal antwoord zal er ook wel niet komen van de aanhangers van deze fvd flipflop partij zonder duidelijke punten. :D
pi_186998019
Mogen vrouwen nog wel een auto besturen van Baudet? :{
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  dinsdag 21 mei 2019 @ 07:28:02 #29
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_186998021
Onderzoek van het Amerikaanse National Bureau of Economic Research uit 2009 toont aan dat het geluksniveau van Amerikaanse vrouwen stelselmatig is gedaald sinds de jaren 70 (na hun 'bevrijding'). Bovendien ligt het geboortepeil in de meeste westerse landen onder reproductieniveau en we weten intussen dat massale migratie geen oplossing is. Het in vraag stellen van vrouwenemancipatie is niet zo gek als het lijkt.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_186998113
Het aantal kinderen per vrouw is sinds de jaren 70 al laag. Heeft niet zoveel te maken met carrière alleen. Waarom zou je als vrouw per se 4 of 5 kinderen moeten baren?

Vergis je niet, met 4 kinderen ben je zo 5 tot 10 jaar verder. Zit je na zoveel jaar nog steeds in de poepluiers. Wie heeft er daar nog zin in?
pi_186998160
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 00:57 schreef AchJa het volgende:

[..]

Baudet wordt nu aangevallen op iets wat de basis beginselen zijn van partijen als de CU en SGP. Die enorme ophef heb ik nog nooit gezien als iemand zoals Bas van der Vlies in de kamer stond te preken. Ik bedoel die willen ook terug naar een vrouw thuis, man werk situatie.
Van der Vlies stak zijn conservatieve idioterie ook nooit onder stoelen of banken. Daardoor komt de SGP nooit verder dan twee of drie zetels. Het FvD pretendeert een liberale partij te zijn en heeft vooral aan die koers zijn 27 virtuele zetels te danken. Dan is het vreemd dat de partijleider, van wie bekend is dat hij de partij stevig in zijn greep heeft, er dergelijke achtergestelde/conservatieve ideeën op nahoudt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_186998169
Na alle ophef was ik klaar om hen in het rijtje christenfundis en mensen uit de middeleeuwen te scharen, maar het was een prima essay. Op schrijfstijl valt nog wat ontwikkeling te behalen, maar al die #OPHEF gaat nergens over.
pi_186998211
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 07:24 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Waar in de partij punten van deze partijen worden vrouwen die alleen in het huishouden werkzaam zijn als minderwaardig betiteld?

Ik vermoed nergens en een normaal antwoord zal er ook wel niet komen van de aanhangers van deze fvd flipflop partij zonder duidelijke punten. :D
Ze framen het als onderdrukking.

[ Bericht 4% gewijzigd door Zomaar-een-Chinees op 21-05-2019 08:19:46 ]
  dinsdag 21 mei 2019 @ 07:57:31 #34
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_186998248
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 00:46 schreef AchJa het volgende:

[..]

CU? Lijkt me sterk. Ze hebben zelfs een vrouwelijke minister.... ook bij de SGP is dat wel een beetje een vooroordeel.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_186998276
Zoals ik het begreep, is hij het eens met de schrijver als deze stelt dat doorgeschoten liberalisme en individualisme de sociale cohesie in westerse maatschappijen onder druk zet. Iets waar ik het overigens mee eens ben.

Wat we gister hebben meegemaakt, waar zowel SP, VVD, Groenlinks als de PvdA aan mee deden, is niet zelf goed lezen maar woorden in de mond leggen, verkeerd uitleggen, uit context quoten, nu.nl als bron gebruiken.

Massahysterie en politiek opportunisme.

Wat wordt een maatschappij sterker van? Van huwelijken waar beide partners moeten werken om te overleven (liberale natte droom VVD) of beiden financieel onafhankelijk zijn (individualisme)? Met kinderen wordt gewacht, of deze worden naar de opvang gestuurd.

Of is het beter als er sprake is van een huwelijk waar beide partners in goed overleg taken en verantwoordelijkheden verdelen. Waarbij voldoende tijd overblijft om kinderen op te voeden. Dus een onderlinge afhankelijkheid creëren.

Beide partners kunnen part-time werken, maar het traditioneel rollenpatroon biedt hierbij toch meer voordelen. Een partner kan zich volledig op zijn of haar carrière richten, hetgeen meer inkomen genereert, terwijl de ander de zorg voor de kinderen op zich neemt.

[ Bericht 44% gewijzigd door Aurelius op 21-05-2019 08:20:10 ]
  dinsdag 21 mei 2019 @ 08:08:58 #36
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_186998329
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 07:46 schreef Murdera het volgende:
Na alle ophef was ik klaar om hen in het rijtje christenfundis en mensen uit de middeleeuwen te scharen, maar het was een prima essay. Op schrijfstijl valt nog wat ontwikkeling te behalen, maar al die #OPHEF gaat nergens over.
Ik kan enkel maar vaststellen dat velen het essay van Baudet en zeker het werk van Michel Houellebecq helemaal niet begrijpen/begrijpend kunnen lezen. Niet moeilijk in deze tijden waar het onderwijsniveau in dalende lijn is.
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_186998334
quote:
6s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 07:28 schreef Nikonlover het volgende:
Onderzoek van het Amerikaanse National Bureau of Economic Research uit 2009 toont aan dat het geluksniveau van Amerikaanse vrouwen stelselmatig is gedaald sinds de jaren 70 (na hun 'bevrijding'). Bovendien ligt het geboortepeil in de meeste westerse landen onder reproductieniveau en we weten intussen dat massale migratie geen oplossing is. Het in vraag stellen van vrouwenemancipatie is niet zo gek als het lijkt.
Ik denk niet dat Amerikaanse en Europese overheden de maatschappij weer zo gaan inrichten dat je als eenverdiener zo uit de voeten kunt als voor de jaren 70
pi_186998346
quote:
6s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 08:08 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Ik kan enkel maar vaststellen dat velen het essay van Baudet en zeker het werk van Michel Houellebecq helemaal niet begrijpen/begrijpend kunnen lezen. Niet moeilijk in deze tijden waar het onderwijsniveau in dalende lijn is.
Gewoon weer een gevalletje modder gooien as usual dus :')
metal up your ass
  dinsdag 21 mei 2019 @ 08:13:16 #39
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_186998358
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 08:11 schreef dokter.knakworst het volgende:

[..]

Gewoon weer een gevalletje modder gooien as usual dus :')
:Y

Ze willen Baudet kapot maken vlak voor de verkiezingen :r
  dinsdag 21 mei 2019 @ 08:18:41 #40
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_186998414
quote:
6s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 08:08 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Dat. Mensen lezen dat essay niet, lezen vaak het hele nieuwsbericht niet eens. Zien alleen de kop "Baudet stelt vrouwenrechten ter discussie".

Bam, al die verongelijkte linkse wijven mad.
"Oh lieve mamma moet ik nu ook de barricaden op om baas in eigen buik te blijven" aldus een GL politica. :')
pi_186998416
quote:
6s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 08:13 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

:Y

Ze willen Baudet kapot maken vlak voor de verkiezingen :r
Doet me wel veel denken aan de periode Marcel van Dam/Rosenmöller toentertijd bij de LPF :{

edit filmpje voor verwijzing

https://twitter.com/tjerklangman/status/1097431393385279489

[ Bericht 6% gewijzigd door dokter.knakworst op 21-05-2019 08:23:10 (video) ]
metal up your ass
pi_186998425
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 07:46 schreef Murdera het volgende:
Aha, jij vindt dat Baudet terecht opmerkt dat ouderen in Nederland worden aangezet tot zelfdoding (het woord 'euthanasie' wordt bewust door hem vermeden) omdat hun doorgeslagen individualistische kinderen geen zin hebben om voor hun ouders te zorgen?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 21 mei 2019 @ 08:22:48 #43
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_186998436
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 08:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Aha, jij vindt dat Baudet terecht opmerkt dat ouderen in Nederland worden aangezet tot zelfdoding (het woord 'euthanasie' wordt bewust door hem vermeden) omdat hun doorgeslagen individualistische kinderen geen zin hebben om voor hun ouders te zorgen?
Niet leuk om te horen voor een VVDer, maar de linkse partijen beweren dat ook al langer. Dat we kwaliteit van leven moeten verbeteren ipv ongelukkige ouderen een pil van Drion aan te bieden.
pi_186998457
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 08:18 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Dat. Mensen lezen dat essay niet, lezen vaak het hele nieuwsbericht niet eens. Zien alleen de kop "Baudet stelt vrouwenrechten ter discussie".

Bam, al die verongelijkte linkse wijven mad.
"Oh lieve mamma moet ik nu ook de barricaden op om baas in eigen buik te blijven" aldus een GL politica. :')
Ik heb het essay wel gelezen en ik zie dit:
quote:
In the Netherlands (where I live), suicide is facilitated to ensure that here, too, no constraints—such as the duty to care for your parents—are placed on the indi­vidual.
Dit zijn gewoon uitspraken die vergelijkbaar zijn met religieuze malloten als Rick Santorum, dat heeft met liberalisme helemaal niks meer te maken. Baudet past veel beter bij de SGP, het zou fijn zijn als hij eens kleur zou bekennen in plaats van allerlei wollig taalgebruik te produceren en vervolgens weer de boodschap te ontkennen :')

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 21-05-2019 08:26:52 ]
  dinsdag 21 mei 2019 @ 08:28:50 #45
168739 Red_85
'echt wel'
pi_186998485
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 08:18 schreef dokter.knakworst het volgende:

[..]

Doet me wel veel denken aan de periode Marcel van Dam/Rosenmöller toentertijd bij de LPF :{

edit filmpje voor verwijzing

https://twitter.com/tjerklangman/status/1097431393385279489
Samen met melkert hebben zij de sfeer gemaakt die Fortuyn heeft doen vermoorden.
Diezelfde sfeer hangt nu rond Beaudet door dit soort zaken. Moedwillig anders interpreteren van uitspraken. Dit is meer een recensie dan een uiteenzetting van een bepaalde mening.

Dit land leert niet.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 21 mei 2019 @ 08:33:17 #46
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_186998517
De ware aard wordt weer duidelijk. Baudet wil gewoon graag een 19e eeuws Nederland door een soort sharia in te voeren
  dinsdag 21 mei 2019 @ 08:33:59 #47
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_186998523
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 08:26 schreef J.B. het volgende:

[..]

Ik heb het essay wel gelezen en ik zie dit:
[..]

Dit zijn gewoon uitspraken die vergelijkbaar zijn met religieuze malloten als Rick Santorum, dat heeft met liberalisme helemaal niks meer te maken. Baudet past veel beter bij de SGP, het zou fijn zijn als hij eens kleur zou bekennen in plaats van allerlei wollig taalgebruik te produceren en vervolgens weer de boodschap te ontkennen :')
Zoals ik al zei, partijen als GroenLinks beweren min of meer hetzelfde, en dat heeft niets met religie te maken, maar met VVD wanbeleid tov ouderen.
  dinsdag 21 mei 2019 @ 08:36:38 #48
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_186998546
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 08:33 schreef Hexagon het volgende:
De ware aard wordt weer duidelijk. Baudet wil gewoon graag een 19e eeuws Nederland door een soort sharia in te voeren
Weer een iemand die het essay niet heeft gelezen.
pi_186998553
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 08:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik kon wel lachen om dat zinnetje. Terwijl ik een euthenasieproject van (te) dichtbij heb meegemaakt. Maar ik vond het meer een absurdistisch grapje. Geen serieuze overweging.
  Moderator dinsdag 21 mei 2019 @ 08:38:41 #50
236264 crew  capricia
pi_186998562
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 08:33 schreef Hexagon het volgende:
Ik heb dan ook nooit begrepen waarom mannen niet wat meer thuis blijven. En dan vooral die mannen die hun mond vol hebben over dat vrouwen meer kinderen moeten baren.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')