abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_184539298
quote:
17s.gif Op zondag 20 januari 2019 18:51 schreef FANN het volgende:
Ah... wat een zooitje nieuwe recepten vandaag! _O_

Deze lijkt me fijn O+ ik ben wel dol op ''snelle'' recepten :@ als
het niet té moeilijk is want anders gaat het weer fout.....

[..]

alleen pijnpitten kan ik gewoon weglaten toch? Daar kan mijn maag niet zo goed tegen
of kan ik iets anders doen om die vervangen? want deze wil ik wel eens gaan maken :Y
Lijkt me wel, ik weet alleen niet wat een goede vervanging is.
Amandelen lijken me te veel te overheersen. Het schijnt dat paranoten een goede vervanging zijn maar die heb ik nooit geprobeerd.
pi_184539650
quote:
7s.gif Op maandag 21 januari 2019 20:09 schreef Aether het volgende:

[..]

Amandelen lijken me te veel te overheersen. Het schijnt dat paranoten een goede vervanging zijn maar die heb ik nooit geprobeerd.
Cashewnoten!
pi_184542525
quote:
7s.gif Op maandag 21 januari 2019 20:09 schreef Aether het volgende:

[..]

quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 20:22 schreef Farenji het volgende:

[..]

Cashewnoten!
Ah! :D

ja die zijn ook lekker ook! Ook weer opgelost! Thanks!
pi_184820083
Hebben jullie enig idee waar een goede shot B12 in zit? Volgens mij heb ik een tekort aan van alles en nog wat sinds ik vega ben en worstel met eten.
pi_184820381
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 18:37 schreef Cronometer het volgende:
Hebben jullie enig idee waar een goede shot B12 in zit? Volgens mij heb ik een tekort aan van alles en nog wat sinds ik vega ben en worstel met eten.
Tabletten (bijvoorbeeld bij Holland&Barret (voorheen De Tuinen). Dat is voor vrijwel iedereen aan te raden :)

Waar worstel je precies mee? :)
pi_184820419
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 18:49 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Tabletten (bijvoorbeeld bij Holland&Barret (voorheen De Tuinen). Dat is voor vrijwel iedereen aan te raden :)

Waar worstel je precies mee? :)
Kan het niet natuurlijk? Ik heb 2 eitjes gegeten en een schaal yoghurt en zit nog niet aan mijn vitamine B12.

Ik worstel met op een natuurlijke manier aanvullen van alle benodigde vitamines. Heel irritant.
pi_184820564
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 18:51 schreef Cronometer het volgende:

[..]

Kan het niet natuurlijk? Ik heb 2 eitjes gegeten en een schaal yoghurt en zit nog niet aan mijn vitamine B12.

Ik worstel met op een natuurlijke manier aanvullen van alle benodigde vitamines. Heel irritant.
Tsja, wat is natuurlijk ;) .

Nee zonder geint; vroegâh zaten er in de bodem genoeg bacteriën die B12 konden omzetten/aanmaken. Tegenwoordig is de bodemkwaliteit bar slecht wat dat betreft, en veel dieren in de industrie komen ook niet meer (voldoende) buiten. Dus ook dieren krijgen ook supplementen om B12 aan te vullen. (Er zijn nog wel wat herkauwers die B12 in hun rumen kunnen aanmaken, maar ik vrees dat je erg veel melk/yoghurt moet drinken, of erg veel vlees (als niet vega bent), wil je bij je dagelijkse behoefte in de buurt komen.)

Dus eigenlijk is het erg lastig om genoeg B12 binnen te krijgen op een 'natuurlijke' weg. En waarschijnlijk krijg je het dus al door veel supplementen indirect tot je te nemen :)

Maar B12-tekort kan echt leiden tot serieuze gezondheidsproblemen (en er zijn ook juist veel mensen die vlees eten met een tekort!) dus het is zeker wel iets om echt te voorkomen. :Y

Een synthetisch geproduceerd pilletje voelt misschien niet erg 'natuurlijk', maar nouja, zoals gezegd is het 9 van d 10 keer al niet natuurlijk meer.
pi_184820605
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 18:57 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Tsja, wat is natuurlijk ;) .

Nee zonder geint; vroegâh zaten er in de bodem genoeg bacteriën die B12 konden omzetten/aanmaken. Tegenwoordig is de bodemkwaliteit bar slecht wat dat betreft, en veel dieren in de industrie komen ook niet meer (voldoende) buiten. Dus ook dieren krijgen ook supplementen om B12 aan te vullen. (Er zijn nog wel wat herkauwers die B12 in hun rumen kunnen aanmaken, maar ik vrees dat je erg veel melk/yoghurt moet drinken, of erg veel vlees (als niet vega bent), wil je bij je dagelijkse behoefte in de buurt komen.)

Dus eigenlijk is het erg lastig om genoeg B12 binnen te krijgen op een 'natuurlijke' weg. En waarschijnlijk krijg je het dus al door veel supplementen indirect tot je te nemen :)

Maar B12-tekort kan echt leiden tot serieuze gezondheidsproblemen (en er zijn ook juist veel mensen die vlees eten met een tekort!) dus het is zeker wel iets om echt te voorkomen. :Y

Een synthetisch geproduceerd pilletje voelt misschien niet erg 'natuurlijk', maar nouja, zoals gezegd is het 9 van d 10 keer al niet natuurlijk meer.
Heb ze al wel besteld :) Probeer het natuurlijk maar het lijkt gewoon onmogelijk hoor. Overal lees ik het kan als je gevarieerd eet, maar niemand die er echt op in gaat.
  maandag 4 februari 2019 @ 19:48:09 #10
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_184821838
Laat je b12 anders eerst testen voordat je tabletten neemt. Daarna krijg je naemlijk valse waarden, en misschien is het tekort wel niet te verhelpen met een tabletje van de tuinen.
Ik spuit zelf wekelijks b12.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_184824025
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 19:48 schreef jajablahblah het volgende:
Laat je b12 anders eerst testen voordat je tabletten neemt. Daarna krijg je naemlijk valse waarden, en misschien is het tekort wel niet te verhelpen met een tabletje van de tuinen.
Ik spuit liever iets anders dan elke week b12 ;(
pi_184824270
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 19:48 schreef jajablahblah het volgende:
Is er een reden dat je dat spuit? Het is toch al lang geleden vastgesteld dat je vitB12 beter oraal kan supplementeren?

On topic:
hutspot met bruine bonen *O*
pi_184825491
B12 krijg je toch genoeg van binnen?
Ik dacht dat je alleen moest doen zal je Veganistisch was? :o
  PR en moderator maandag 4 februari 2019 @ 22:45:50 #14
69724 crew  Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_184825779
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 22:33 schreef FANN het volgende:
B12 krijg je toch genoeg van binnen?
Ik dacht dat je alleen moest doen zal je Veganistisch was? :o
Dat hangt er van af of je het goed op kunt nemen. Ik kan dat niet en eet wel vlees. Ik neem gewoon dagelijks een pilletje dus.
I happen to think that mine is the level head and yours is the one things would roll off of.
We zijn bezig: K&W / Begonnen: Verhuizen van A tot Z #2
pi_184825928
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2019 22:45 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Dat hangt er van af of je het goed op kunt nemen. Ik kan dat niet en eet wel vlees. Ik neem gewoon dagelijks een pilletje dus.
ah... oké dan is het een ander verhaal... ik snap het :Y
  dinsdag 5 februari 2019 @ 05:53:15 #16
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_184828722
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 21:31 schreef realAIVD het volgende:

[..]

Is er een reden dat je dat spuit? Het is toch al lang geleden vastgesteld dat je vitB12 beter oraal kan supplementeren?
Ok dat is echt niet voor iedereen zo.
Punt is dat je een opnameprobleem niet meer kan laten vast stellen als je al oraal suppleert.
Gewoon maar een tip hoor, het is niet mijn bedoeling om een b12 discussie te houden.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
pi_184830241
quote:
image.jpg

Maar alleen aan te raden als je lijf het niet via voeding of tabletten wil opnemen (zoals bij mij). Het kan trouwens een stuk goedkoper door naalden los te kopen.
  dinsdag 5 februari 2019 @ 10:39:03 #18
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_184831217
quote:
Ga naar de huisarts en laat je bloed testen. Dan weet je of je tekorten hebt en waar je dus meer op moet letten. De symptomen die bv bij een b12 tekort passen passen ook bij 1001 andere zaken. Meten is weten.

En vergeet de wisselwerkingen niet van dit soort stoffen.
Als vb, het kan zijn dat je een probleem hebt met magnesium. Maar dat oplossen door enkel meer magnesium tot je te nemen zal maar zeer beperkt werken of zelfs andere problemen veroorzaken zolang je niet ook je kalium intake hoger maakt. Die 2 hangen echt samen.
Zo is het bv ook gunstig om naar je vitamine C te kijken (die je heel makkelijk en veilig heel hoog kan gooien, overschot plas je gewoon uit) als je een ijzer tekort vermoed. Ijzer opname wordt verbeterd door vitamine C.

Maar met een dieet met wel eieren en zuivelproducten zou je eigenlijk geen b12 tekort moeten hebben. Het voedsel is dan niet de oorzaak.
Dan heb je gewoon supplementen nodig omdat je een opname probleem hebt.
Komt redelijk vaak voor (ook bij wel vlees eters), is gelukkig goed op te lossen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_184841360
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 10:39 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Maar met een dieet met wel eieren en zuivelproducten zou je eigenlijk geen b12 tekort moeten hebben. Het voedsel is dan niet de oorzaak.
Dan heb je gewoon supplementen nodig omdat je een opname probleem hebt.
Komt redelijk vaak voor (ook bij wel vlees eters), is gelukkig goed op te lossen.
Ik eet eieren, doch niet veel zuivel. Ik zie dat ik met melk,yoghurt, eieren en kaas op een dag zeker aan die b12 kom, maar ik wil dat niet elke dag eten. Mijn maag kan er niet zo goed tegen.

Pilletjes it is.
  dinsdag 5 februari 2019 @ 21:51:32 #20
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_184844519
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 19:48 schreef Cronometer het volgende:

[..]

Ik eet eieren, doch niet veel zuivel. Ik zie dat ik met melk,yoghurt, eieren en kaas op een dag zeker aan die b12 kom, maar ik wil dat niet elke dag eten. Mijn maag kan er niet zo goed tegen.

Pilletjes it is.
Beter laat je gewoon even je bloed testen. Dan weet je of je extra supplementen nodig hebt of niet.

Nu is b12 aardig veilig, overdoseren hoef je niet bang voor te zijn. Maar onnodig pilletjes nemen is zonde.

Waarom vermoed je een b12 tekort eigenlijk?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_184844585
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 21:51 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Beter laat je gewoon even je bloed testen. Dan weet je of je extra supplementen nodig hebt of niet.

Nu is b12 aardig veilig, overdoseren hoef je niet bang voor te zijn. Maar onnodig pilletjes nemen is zonde.

Waarom vermoed je een b12 tekort eigenlijk?
Ik heb mn voeding bijgehouden en zag dat ik met de manier waarop ik at niet goed at en dat maandenlang.
Maar heb ook een vitamine D tekort. Alleen sinds k vega ben voel ik mij gewoon dood moe. Eerste 2 maanden niet en daarna werd het erger en erger.
  PR en moderator dinsdag 5 februari 2019 @ 21:54:27 #22
69724 crew  Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_184844592
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 19:48 schreef Cronometer het volgende:

[..]

Pilletjes it is.
Je zou ook nog rekening kunnen houden met de hoeveelheid lactose in zuivelproducten. In melk zit veel meer dan in kaas of kwark. Misschien heb je sneller last van grote hoeveelheden.

Ik zou ook laten bloedprikken. Het is ook de tijd van het jaar om last te krijgen van een vitamine D tekort.
I happen to think that mine is the level head and yours is the one things would roll off of.
pi_184844714
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 21:54 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Je zou ook nog rekening kunnen houden met de hoeveelheid lactose in zuivelproducten. In melk zit veel meer dan in kaas of kwark. Misschien heb je sneller last van grote hoeveelheden.

Ik zou ook laten bloedprikken. Het is ook de tijd van het jaar om last te krijgen van een vitamine D tekort.
Heb sws een vitamine D tekort, ik slik mij dood inmiddels, maar ik krijg geen daglicht meer en merk dat wel. Heb een huisarts die mij niet heel serieus neemt en continu door mekkert dat mijn vitamine D echt wel redelijk is. Ik werk nu dus in een donker hol en vermoed dat mijn vitamine D nu extreem laag is. Heb gewoon geen zin om te testen ben niet zo van de naalden :')
  dinsdag 5 februari 2019 @ 22:10:21 #24
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_184845029
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 21:54 schreef Cronometer het volgende:

[..]

Ik heb mn voeding bijgehouden en zag dat ik met de manier waarop ik at niet goed at en dat maandenlang.
Maar heb ook een vitamine D tekort. Alleen sinds k vega ben voel ik mij gewoon dood moe. Eerste 2 maanden niet en daarna werd het erger en erger.
Dat kan vele redenen hebben. Van eet je wel voldoende energie rijk voedsel tot bv een ijzer tekort.

Wil je makkelijker aan wat je nodig hebt komen, vindt je dat lastig zo, maak dan een aantal keer per week gebruik van oa vleesvervangers. Daar zijn vaak zaken aan toegevoegd zoals die b12. Ze heten niet alleen vleesvervangers omdat ze qua uiterlijk en smaak vlees nadoen.
Maar ook in vele andere producten zijn zaken zoals b12 toegevoegd. Bv in Kellogg's cornflakes, om maar een random voorbeeld te geven.
Of denk eens aan havermout eten in de ochtend. Is een zeer goede energie leverancier en bevat een hoge dosis aan een heel aantal essentiele vitamines e.d. Is ook nog eens ideaal te combineren met kwark, melk en andere zuivelproducten.

Maar vooral, ga naar de huisarts en laat je bloed testen. Echt doodmoe zijn is niet normaal en kan ook door zaken komen die niets met je dieet te maken hebben. Even inchecken en gaan uitsluiten is wel van belang. Niet te lang doormodderen met klachten, daar is de huisarts voor.
pi_184845082
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 22:10 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dat kan vele redenen hebben. Van eet je wel voldoende energie rijk voedsel tot bv een ijzer tekort.

Wil je makkelijker aan wat je nodig hebt komen, vindt je dat lastig zo, maak dan een aantal keer per week gebruik van oa vleesvervangers. Daar zijn vaak zaken aan toegevoegd zoals die b12. Ze heten niet alleen vleesvervangers omdat ze qua uiterlijk en smaak vlees nadoen.
Maar ook in vele andere producten zijn zaken zoals b12 toegevoegd. Bv in Kellogg's cornflakes, om maar een random voorbeeld te geven.
Of denk eens aan havermout eten in de ochtend. Is een zeer goede energie leverancier en bevat een hoge dosis aan een heel aantal essentiele vitamines e.d. Is ook nog eens ideaal te combineren met kwark, melk en andere zuivelproducten.

Maar vooral, ga naar de huisarts en laat je bloed testen. Echt doodmoe zijn is niet normaal en kan ook door zaken komen die niets met je dieet te maken hebben. Even inchecken en gaan uitsluiten is wel van belang. Niet te lang doormodderen met klachten, daar is de huisarts voor.
Heb gisteren vervangers gehaald met toegevoegde B12, hopelijk helpt dat ook weer wat.

Hmmm, nou vooruit. Zal morgen dan toch maar eens bloed laten prikken. Ik vermoed ook dat ik helicobacter heb dus misschien ligt het idd toch aan iets anders.
  woensdag 6 februari 2019 @ 05:34:29 #26
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_184848651
Laat dan meteen ook b11 prikken, dat gaat hand in hand met b12.
Als je b12 laag is, eerst verder onderzoek laten doen, niet spuiten of pillen slikken.
Alles onder de 300 is reden tot verder onderzoek, ook al is 100 de marge.
pi_184901056
Keuringsdienst van waarde: Vegetarische rookworst
https://www.npostart.nl/KN_1704071
pi_184907401
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 19:06 schreef Aether het volgende:
Keuringsdienst van waarde: Vegetarische rookworst
https://www.npostart.nl/KN_1704071
kan je een samenvatting geven? :@

ik vind ze niet lekker trouwens :D
  zaterdag 9 februari 2019 @ 00:46:08 #29
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_184907859
Die van Unox is lekker alleen enorm duur.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_184915791
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 00:46 schreef LPFAN het volgende:
Die van Unox is lekker alleen enorm duur.
Ik ga vanavond Boerenkool eten, ik maak er Vegetarische Braadworstjes bij.
Die kosten per 4 stuks 3 eurootje, voor vanavond heb ik er maar 2 nodig en
de rest gaat weer in de vriezer.

https://www.jumbo.com/jum(...)tjes-200g/193438STK/

Je moet ze wel even aanbakken ik doe dat altijd met olijfolie, maar je kan natuurlijk
ook iets anders gebruiken.

Maar die zijn écht lekker! :Y

Ik heb even de verpakking op de foto gezet, want zelf vergis ik me ook wel eens en
dan heb je straks de verkeerde, ze moeten nog een beetje ontdooien hoor...

iyzypv.jpg

Ik heb een stoomkoker, dus alles staat al klaar.... de aardappelen zitten
in de onderste bak en zodra we honger krijgen, huppatee op 30 á 40
minuten zetten, ligt een beetje aan het aantal aardappelen natuurlijk.

sne4w4.jpg

Nou de rest zoals je gewend bent, beetje boter, beetje warme (soja) melk,
Peper en Zout.....

Lekker! :D *O*
pi_184917289
Lekker FANN! En ook handig zo'n stoomkoker!

Was pas bij Kassa oid ook zo'n vergelijking van vegetarische worst. Geloof dat die van Garden Gourmet toen als beste uit de test kwam. Zelf nog nooit gehad.

Ik ben al bijna een jaar vegetariër, tijd gaat snel :o
pi_184917796
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 00:00 schreef FANN het volgende:

[..]

Ik kan geen samenvatting geven, maar je bent niet de enige die ze niet lekker vind ;)

pi_184918194
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 16:16 schreef Aether het volgende:

[..]

Ik kan geen samenvatting geven, maar je bent niet de enige die ze niet lekker vind ;)

Ahh dat is ook die test die ik bedoelde ^O^
pi_184918258
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 15:46 schreef _Hestia_ het volgende:

Was pas bij Kassa oid ook zo'n vergelijking van vegetarische worst. Geloof dat die van Garden Gourmet toen als beste uit de test kwam. Zelf nog nooit gehad.

quote:
7s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 16:16 schreef Aether het volgende:

[..]

Aha! dus daarom vond ik ze niet lekker die van die Vegaslager vond ik ook gewoon VIES! :D

Maar ie van Garden Gourmet ga ik dat toch ook een keer proberen, de volgende keer
dat ik Boerenkool ga eten dan neem ik die :Y

Het is niet vies als ik dat zo hoor en zie dus....... :P

en Hestia.... ja stoomkoker is handig én alle vitamientjes blijven erin enzo :+

Ja, je hoeft niet áltijd vleesvervangers te eten, doe ik ook niet hoor, gewoon, Nasi, Bami,
Spaghetti of weet dat nog kan je allemaal zónder vleesvervangers eten, dus het is
best wel makkelijk om Vegetariër te zijn :D
pi_184918278
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 16:38 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

Ja!

ik ga hem proberen! :D
pi_184918321
Maar ik heb nu ook lekker gegeten :+ ik zit nu met mijn toetje van Yoghurt, blauwe bessen
en Frambozen O+
pi_184918600
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 16:42 schreef FANN het volgende:

[..]

Ja!

ik ga hem proberen! :D
Ik ben benieuwd!
Ik eet idd heel vaak geen vleesvervanger maar gewoon extra peulvruchten oid. Bij de Lidl hebben ze van dat vega kruimgehakt, die doe ik wel vaak door de pasta. Meeste vleesvervangers heeft de Jumbo hier, alleen daar hebben ze maar weinig van de Vegetarische Slager. En ik ben echt gek op hun Mc2 burger, dus die haal ik speciaal bij de AH altijd :9
pi_184922088
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 00:00 schreef FANN het volgende:

[..]

Het is duur, omdat het zogenaamd een schaars iets is. Er zijn niet veel mensen die het kopen en de mensen die het kopen kunnen het betalen om 4 euro te geven aan een worstje. Daar kwam het op neer.
pi_184923145
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 16:55 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd!
Ik eet idd heel vaak geen vleesvervanger maar gewoon extra peulvruchten oid. Bij de Lidl hebben ze van dat vega kruimgehakt, die doe ik wel vaak door de pasta. Meeste vleesvervangers heeft de Jumbo hier, alleen daar hebben ze maar weinig van de Vegetarische Slager. En ik ben echt gek op hun Mc2 burger, dus die haal ik speciaal bij de AH altijd :9
Hmmmmmm :P dat klinkt ook wel goed :+

Wij halen het altijd bij de Jumbo, ze hebben daar inderdaad veel Vleesvervangers :Y maar
voor de rookworst moet ik toch echt naar de AH, maar dat geeft niet want daar hebben ze
weer ándere dingen.... dus dan ga ik meteen even naar die Mc2 burger kijken als ik die
rookworstjes ga halen.

Vegagehaktballen doen we met het gehakt van de Vegetarische slager, dat dan weer wel !
Trouwens voor nood heb ik altijd de gewone Gehaktbakken van de Vegaslager, die vind
ik ook lekker :Y
pi_184923214
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 19:43 schreef Cronometer het volgende:

[..]

Het is duur, omdat het zogenaamd een schaars iets is. Er zijn niet veel mensen die het kopen en de mensen die het kopen kunnen het betalen om 4 euro te geven aan een worstje. Daar kwam het op neer.
Ja maar wij eten weer geen ''gewone vlees'' denk ik dan maar....
Als het nou écht lekker was.... maar het is gewoon Vies! :D
tenminste die ene van de Vegaslager en die van Unox dus..........
pi_184958837
Helemaal gemist...

Mora gaat samenwerking aan met de Vegetarische Slager
https://www.mora.nl/nieuw(...)-vegetarische-slager

Snackfabrikant Mora slaat de handen ineen met De Vegetarische Slager. De eerste producten, waaronder een vegetarische kroket, liggen begin volgend jaar in de supermarkten, bedrijfskantines, cafetaria’s & horecagelegenheden. Bijzonder aan de iconische snack in vegetarische uitvoering is de ultieme benadering van het origineel, nauwelijks van echt te onderscheiden.

https://www.mora.nl/snack(...)=All&category=retail
pi_184962941
quote:
2s.gif Op maandag 11 februari 2019 18:44 schreef Aether het volgende:
Helemaal gemist...

Mora gaat samenwerking aan met de Vegetarische Slager
https://www.mora.nl/nieuw(...)-vegetarische-slager

Snackfabrikant Mora slaat de handen ineen met De Vegetarische Slager. De eerste producten, waaronder een vegetarische kroket, liggen begin volgend jaar in de supermarkten, bedrijfskantines, cafetaria’s & horecagelegenheden. Bijzonder aan de iconische snack in vegetarische uitvoering is de ultieme benadering van het origineel, nauwelijks van echt te onderscheiden.

https://www.mora.nl/snack(...)=All&category=retail
nou ik ben benieuwd :+
pi_184963006
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 16:38 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

hij ligt nu in het vriesvak :P volgende week ofzo zeer een keer Boerenkool :Y

Vanavond was het Bloemkool.... is ook lekker :+
pi_184963180
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 21:38 schreef FANN het volgende:

[..]

hij ligt nu in het vriesvak :P volgende week ofzo zeer een keer Boerenkool :Y

Vanavond was het Bloemkool.... is ook lekker :+
Ik ben benieuwd, laat volgende week maar weten ^O^
Bij de Lidl hebben ze af en toe in de diepvries kant en klare wraps. Die met falafel sla ik altijd in voor als ik lui ben en geen zin heb om te koken. Vanavond weer 1 gehad :9 Alleen nu zijn ze weer op helaas ;(
pi_184963514
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2019 21:43 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd, laat volgende week maar weten ^O^
Bij de Lidl hebben ze af en toe in de diepvries kant en klare wraps. Die met falafel sla ik altijd in voor als ik lui ben en geen zin heb om te koken. Vanavond weer 1 gehad :9 Alleen nu zijn ze weer op helaas ;(
Nooit geprobeerd, ga ik doen! :D
pi_184979033
Wij hadden vanavond groenteschnitzels van de Lidl. Die waren niet voor herhaling vatbaar.
pi_184979043
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 19:35 schreef Bleie het volgende:
Wij hadden vanavond groenteschnitzels van de Lidl. Die waren niet voor herhaling vatbaar.
Je moet eens van de Aldi proberen. YUM
pi_184979084
quote:
wat was er mis mee?
pi_184979295
quote:
Oh die zijn idd niet lekker. Ik vind alleen dat kruimgehakt te doen omdat dat toch door saus gaat, maar de rest van hun vleesvervangers vind ik ook niet wat :N
  Redactie Sport dinsdag 12 februari 2019 @ 19:51:00 #50
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_184979357
Als ik dit topic soms lees heb ik echt een slechte smaak. :D
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_184979605
Aldi is te ver weg, dus dat wordt hem niet.

Ze waren nogal smakeloos. Uiteindelijk maar flink wat currysaus overheen gegooid, toen was het te doen.

We hebben vaak vleesvervangers van de Lidl. De balletjes, reepjes en gehakt vinden we prima, en kinderen en ik de falafel ook wel (en meneer Bleie houdt nooit van falafel), maar dit was echt niks. Ze hebben ook nog zo’n kaasschnitzel, dat is ook net karton.
  dinsdag 12 februari 2019 @ 20:18:12 #52
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_184980035
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 20:00 schreef Bleie het volgende:
Aldi is te ver weg, dus dat wordt hem niet.

Ze waren nogal smakeloos. Uiteindelijk maar flink wat currysaus overheen gegooid, toen was het te doen.

We hebben vaak vleesvervangers van de Lidl. De balletjes, reepjes en gehakt vinden we prima, en kinderen en ik de falafel ook wel (en meneer Bleie houdt nooit van falafel), maar dit was echt niks. Ze hebben ook nog zo’n kaasschnitzel, dat is ook net karton.
Die kaasschelp :r
pi_185022853
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 05:34 schreef jajablahblah het volgende:
Laat dan meteen ook b11 prikken, dat gaat hand in hand met b12.
Als je b12 laag is, eerst verder onderzoek laten doen, niet spuiten of pillen slikken.
Alles onder de 300 is reden tot verder onderzoek, ook al is 100 de marge.
ik zag b12 niet op het formuliertje.... ;( Ze had dat niet eens aangesitpt, dus heb ik dat maar gedaan.
  vrijdag 15 februari 2019 @ 07:51:45 #54
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_185025450
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2019 22:56 schreef Cronometer het volgende:

[..]

ik zag b12 niet op het formuliertje.... ;( Ze had dat niet eens aangesitpt, dus heb ik dat maar gedaan.
Vreemd.
Bij ons is dat 1 regel. B1 b6 b11 en b12.
pi_185105155
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 07:51 schreef jajablahblah het volgende:

[..]

Vreemd.
Bij ons is dat 1 regel. B1 b6 b11 en b12.
Uitslag gehad, maar ik heb echt geen RUK aan mijn huisarts. Uitslag was 237, volgens haar hoog genoeg. Blijkbaar moet je de actieve vorm van B12 meten en dat doet de huisarts niet. Heb dus maar een zelftestje besteld.
  dinsdag 19 februari 2019 @ 15:15:08 #56
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_185105825
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 14:29 schreef Cronometer het volgende:

[..]

Uitslag gehad, maar ik heb echt geen RUK aan mijn huisarts. Uitslag was 237, volgens haar hoog genoeg. Blijkbaar moet je de actieve vorm van B12 meten en dat doet de huisarts niet. Heb dus maar een zelftestje besteld.
237 is zeer zeker aanleiding voor verder onderzoek.
pi_185105838
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 15:15 schreef jajablahblah het volgende:

[..]

237 is zeer zeker aanleiding voor verder onderzoek.
Voor haar dus niet. Ze legt ook niet de link tussen de helicobacter die ik heb en het afnemen van mijn B12.
Dus ik doe lekker zelf een test, print wat shit uit en ga dan langs bij haar
  dinsdag 19 februari 2019 @ 15:17:59 #58
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_185105868
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 15:16 schreef Cronometer het volgende:

[..]

Voor haar dus niet. Ze legt ook niet de link tussen de helicobacter die ik heb en het afnemen van mijn B12.
Heel veel succes. Het is niet altijd makkelijk bij de huisarts inzake b12 (weet ik uit ervaring).
pi_185105898
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 15:17 schreef jajablahblah het volgende:

[..]

Heel veel succes. Het is niet altijd makkelijk bij de huisarts inzake b12 (weet ik uit ervaring).
Heb je nog tips :P
  PR en moderator dinsdag 19 februari 2019 @ 16:53:22 #60
69724 crew  Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_185107749
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 15:16 schreef Cronometer het volgende:

[..]

Ik denk dat het handiger is als je in je topic over de heliobacter verder gaat over je B12. Of daar een nieuw topic over maakt in LIF. Hier gaat het over eten en niet over gezondheid ;)
pi_185107990
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 16:53 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik denk dat het handiger is als je in je topic over de heliobacter verder gaat over je B12. Of daar een nieuw topic over maakt in LIF. Hier gaat het over eten en niet over gezondheid ;)
Is geen nieuwe topic waard, laten we het hier maar bij houden!
  PR en moderator dinsdag 19 februari 2019 @ 17:10:01 #62
69724 crew  Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_185108035
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 17:07 schreef Cronometer het volgende:

[..]

Is geen nieuwe topic waard, laten we het hier maar bij houden!
Ook goed, dan gaan we hier weer on topic :)

Ik doe mijn best om een paar keer in de week vegetarisch te eten. Gisteren aten we pompoen met krieltjes, salie en geitenkaas uit de oven.
pi_185108776
Gisteren heb ik gemarineerde tempeh gemaakt. In het marinade recept stond eigenlijk balsamico-azijn maar die had ik niet in huis dus heb ik rijstazijn gebruikt, dat ging ook, samen met sojasaus en geraspte knoflook. Half uurtje laten intrekken en daarna gebakken in de pan. Had er gebakken aardappeltjes bij (met roomboter, dus niet veganistisch maar wel lekker) en gebakken ui en sperziebonen en tomatenketchup. Erg geslaagd. Tempeh heeft wel een aparte smaak (lijkt ook totaal niet op vlees) maar ik vind het wel lekker.
pi_185118653
Ergisteren:

Spaghetti met een husseltje van Paddenstoelen, tomaten, en wat weet ik niet meer :D

261danb.jpg

Was wel érg lekker!

Gisteren geen om te koken en dus aardappelgratin van de lidl gegeten
da's lekker trouwens.

710334.jpg

en er moet natuurlijk Groente bij, dus ik had aardappelgratin met Broccoli en
een Kaassschisel van de AH.

AHI_434d50303033393732_5_LowRes_JPG.JPG?options=399,q80

2i1p3ib.jpg

Was óók erg lekker!
pi_185123754
Ik vraag het even hier, want ik heb geen zin om een nieuw topic te openen.

Sinds een jaartje ben ik vegetarisch en sinds een paar maanden bijna veganistisch. De laatste tijd heb ik het idee dat katers veel minder erg zijn. Ik ben 31 en ze zeggen dat katers erger worden naarmate je ouder wordt, maar ik lijk het tegenovergestelde waar te nemen. Afgezien van mijn eetpatroon is er weinig veranderd, dus ik zoek het verband daarin.

Herkent iemand dit?
pi_185124222
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2019 12:34 schreef Thomas B. het volgende:

Sinds een jaartje ben ik vegetarisch en sinds een paar maanden bijna veganistisch. De laatste tijd heb ik het idee dat katers veel minder erg zijn. Ik ben 31 en ze zeggen dat katers erger worden naarmate je ouder wordt, maar ik lijk het tegenovergestelde waar te nemen. Afgezien van mijn eetpatroon is er weinig veranderd, dus ik zoek het verband daarin.

Herkent iemand dit?
Ik heb dit ook hoor. Had dit al voor ik vega werd, zo rond 33 begonnen die katers niet meer te verschijnen.
  woensdag 20 februari 2019 @ 13:19:45 #67
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_185124579
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2019 12:34 schreef Thomas B. het volgende:

Herkent iemand dit?
Drink eens 3 maanden geen alcohol, daarna heb je gewoon weer een ouderwetse kater als je teveel hebt gedronken.

Een andere mogelijke verklaring is dat er hiervoor iets in je dieet zat dat je lever belaste, of nu iets dat bijdraagt aan een gezonde lever, betere afvoer van gifstoffen.
Misschien ben je meer kurkuma gaan gebruiken bv? Of eet je veel bieten, witlof, spinazie, broccoli?
pi_185124642
quote:
1s.gif Op woensdag 20 februari 2019 13:19 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Drink eens 3 maanden geen alcohol, daarna heb je gewoon weer een ouderwetse kater als je teveel hebt gedronken.

Ik heb een periode van 2 jaar niet gedronken en drink nu soms. Kan drinken wat ik wil: word vroeg wakker en never een kater meer.
pi_185124687
quote:
1s.gif Op woensdag 20 februari 2019 12:59 schreef Cronometer het volgende:

[..]

Ik heb dit ook hoor. Had dit al voor ik vega werd, zo rond 33 begonnen die katers niet meer te verschijnen.
Dat is toch raar. Gaat volgens mij tegen conventionele wijsheid in :P

quote:
1s.gif Op woensdag 20 februari 2019 13:19 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Een andere mogelijke verklaring is dat er hiervoor iets in je dieet zat dat je lever belaste, of nu iets dat bijdraagt aan een gezonde lever, betere afvoer van gifstoffen.
Misschien ben je meer kurkuma gaan gebruiken bv? Of eet je veel bieten, witlof, spinazie, broccoli?
Ja, aan zoiets zat ik ook te denken. Vlees is idd vervangen door veel meer groenten. Spinazie en broccoli bijvoorbeeld. Ik voel me sowieso ook fitter en ik ben minder vaak ziek. Als ik al ziek ben is het een stuk minder hevig. Veel verstand heb ik er niet van, maar ik kan mij voorstellen dat ik minder schadelijke stoffen en bacteriën binnenkrijg, waardoor het lijf beter weerstand biedt aan alcohol.
pi_185124736
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2019 13:26 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Dat is toch raar. Gaat volgens mij tegen conventionele wijsheid in :P

[..]

Ja, aan zoiets zat ik ook te denken. Vlees is idd vervangen door veel meer groenten. Spinazie en broccoli bijvoorbeeld. Ik voel me sowieso ook fitter en ik ben minder vaak ziek. Als ik al ziek ben is het een stuk minder hevig. Veel verstand heb ik er niet van, maar ik kan mij voorstellen dat ik minder schadelijke stoffen en bacteriën binnenkrijg, waardoor het lijf beter weerstand biedt aan alcohol.
Misschien zijn we speciaal 😋
pi_185199633
https://biancazapatka.com(...)cipe-container-10802

Wij aten deze vanavond, met nog wat extra doperwten. En ik had de tomaatjes met wat olie, balsamico en zou en peper in de oven gedaan. Goddelijk!
pi_185200425
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 20:38 schreef Bleie het volgende:
https://biancazapatka.com(...)cipe-container-10802

Wij aten deze vanavond, met nog wat extra doperwten. En ik had de tomaatjes met wat olie, balsamico en zou en peper in de oven gedaan. Goddelijk!
Ziet er goed uit! Ik sla hem even op! O+

(Ik ben ook fan van 'Spaghetti courgetti' met avocadosaus, heeft er wel iets van weg geloof ik :) )
pi_185775389
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 15:46 schreef _Hestia_ het volgende:

vorige week geprobeerd, ik vond hem niet lekker :@ kan er niks aan doen :')
pi_185775832
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 21:48 schreef FANN het volgende:

[..]

vorige week geprobeerd, ik vond hem niet lekker :@ kan er niks aan doen :')
Jammer! Maar dat heb ik bij bijvoorbeeld veel vega soorten broodbeleg ook hoor, dat ik de smaak nog niet echt lekker vind :@
pi_185777542
De vegetarische oven/airfryer kroketten van Mora en de Vegetarische Slager zijn echt fenomenaal trouwens. _O_

En er zijn ook bitterballen en ‘kip’corns.
pi_185778212
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 22:03 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

Jammer! Maar dat heb ik bij bijvoorbeeld veel vega soorten broodbeleg ook hoor, dat ik de smaak nog niet echt lekker vind :@
:D

ja het is niet anders :+ er zijn nog dingen die lekker zijn.....
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2019 23:07 schreef Tourniquet het volgende:
De vegetarische oven/airfryer kroketten van Mora en de Vegetarische Slager zijn echt fenomenaal trouwens. _O_

Broodje Kroket bijvoorbeeld! :D
  vrijdag 22 maart 2019 @ 09:11:10 #77
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_185781523
quote:

Ik had woensdag de bitterballen geprobeerd, ik had serieus het idee dat ik een gewone bitterbal aan het eten was :o
pi_185964788
quote:

Die zijn idd echt geweldig, had ze in die actieweek gehaald maar nog niet geprobeerd. De Kipcorns niet gezien overigens.

Hier (klein durp) zijn ze buiten de actieweek niet meer te vinden in het vriesschap dus dat wordt inslaan als we bij een AH XL in de buurt zijn.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_185966157
De kroketten van Mora en de Vetarische Slagert. Looovvve it! O+
Vegetarisch eten is nog nooit zo makkelijk geweest als tegenwoordig.
Go hard or go home
pi_185982278
quote:
17s.gif Op maandag 1 april 2019 10:27 schreef Noek het volgende:
De kroketten van Mora en de Vetarische Slagert. Looovvve it! O+
Vegetarisch eten is nog nooit zo makkelijk geweest als tegenwoordig.
Ik moet ze nog steeds proberen maar ik geloof je op je woord :+
pi_185984663
Behold the Beefless ‘Impossible Whopper’
https://www.nytimes.com/2(...)ossible-whopper.html

Burger King is introducing a Whopper made with a vegetarian patty from the start-up Impossible Foods. The deal is a big step toward the mainstream for start-ups trying to mimic and replace meat.
pi_185992315
quote:
en dan zeggen die vleesvretens dat wij zeikerd zijn :D
pi_185995484
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 april 2019 16:56 schreef FANN het volgende:

[..]

Die reacties ook. Dat mensen zo getriggerd kunnen worden door vleesvervangers. _O-
ROBODEMONS..................|:(
pi_185995604
Ik had vegetarische saucijzenbroodjes van de AH, gewoon die in de winkel afgebakken dingen. En ik twijfelde gewoon oprecht of ze het niet per ongeluk normale saucijzenbroodjes met een verkeerd etiket waren.
pi_185996085
quote:
Godsamme, wat een stel lijers.
Ik vind het haske handig om te weten waar het naar smaakt. Net als dat kippenbouillon (waar echt geen kip in zit) naar kip smaakt. Paprikachips smaken naar paprika. Nou, dat is toch vies handig.
De EU moet normaal doen.
Go hard or go home
pi_185996158
o9G7JsEvbQJhgjRDLd5Sa0yKquHATvpGU7ZVc4F_WUE.jpg?width=520&auto=webp&s=380f87505a34f0f3cc9906a7d8a42f13de60b849

:+

(Goed, dat gaat niet over de naamgeving, maar over de vormgeving. Die is ook misleidend dus! :P )
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 2 april 2019 @ 20:02:32 #88
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_185996338
quote:
De eerste zin verklapt het hele probleem al: 'landbouwcommissie'.

Landbouw. Duh.
❤ DeLuna ❤
-------
De FOK! Custom CSS-tool - Top 2000 Stats
pi_185996556
quote:
volledig mee eens!!

het is groentenburger
pi_185998500
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 april 2019 16:56 schreef FANN het volgende:

[..]

quote:
Eindelijk doen ze eens wat goed in Brussel! Als je vlees haat, waarom moet dat vega vergif dan qua uiterlijk en naam op echt vlees lijken?
Die "hippe" vega's kunnen best wel wat creatiefs verzinnen lijkt mij.

NWS / Europees Parlement wil verbod op benamingen als ‘vegaburger’
pi_186001979
quote:
11s.gif Op dinsdag 2 april 2019 21:34 schreef Aether het volgende:

[..]

[..]

moeten we ook nog eens Hip zijn...... :'( ik wil helemaal niet ''hip'' zijn ik wil gewoon lekker eten -O-
pi_186001995
Stelletje zeikerds zijn het
  woensdag 3 april 2019 @ 00:53:25 #93
224960 highender
Travellin' Light
pi_186002093
quote:
11s.gif Op dinsdag 2 april 2019 19:35 schreef Myraela het volgende:
Ik had vegetarische saucijzenbroodjes van de AH, gewoon die in de winkel afgebakken dingen. En ik twijfelde gewoon oprecht of ze het niet per ongeluk normale saucijzenbroodjes met een verkeerd etiket waren.
De vegetarische saucijzenbroodjes van de Hema vind ik ook erg lekker.
pi_186034582
Smaeck-560x400.jpg

As we speak... :+ en 2 volkoren Boterhammen met Smaeck Vegetarische Crème Américain

https://www.jumbo.com/sma(...)p_lzDxwaAg1DEALw_wcB

Héél erg lekker :Y
pi_186034592
en een Bak Thee :+
  donderdag 4 april 2019 @ 23:36:53 #96
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_186041309
quote:
17s.gif Op donderdag 4 april 2019 18:53 schreef FANN het volgende:
[ afbeelding ]

As we speak... :+ en 2 volkoren Boterhammen met Smaeck Vegetarische Crème Américain

https://www.jumbo.com/sma(...)p_lzDxwaAg1DEALw_wcB

Héél erg lekker :Y
Ik ben hem nog nergens tegengekomen :'(
pi_186048468
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 23:36 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Ik ben hem nog nergens tegengekomen :'(
Heb je geen Jumbo in de buurt?

maar straks hebben het zo'n beetje overal.... :Y

https://www.smaeckiswatjeproeft.nl/

Jumbo
albert heijn
nettorama

Binnenkort ook bij:
plus dekamarkt dirk
  vrijdag 5 april 2019 @ 13:30:20 #98
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_186048492
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 13:28 schreef FANN het volgende:

[..]

Heb je geen Jumbo in de buurt?

maar straks hebben het zo'n beetje overal.... :Y

https://www.smaeckiswatjeproeft.nl/

Jumbo
albert heijn
nettorama

Binnenkort ook bij:
plus dekamarkt dirk
Ja alleen die heeft hem dus niet }:|

Ik ga zo eens kijken bij een grotere AH
pi_186048537
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 13:30 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Ja alleen die heeft hem dus niet }:|

Ik ga zo eens kijken bij een grotere AH
succes!
pi_186078316
DSC_1254-768x510.jpeg
De leven!
Go hard or go home
pi_186078650
quote:
14s.gif Op zondag 7 april 2019 09:02 schreef Noek het volgende:
[ afbeelding ]
De leven!
:o

Kips! die had ik nog niet geprobeerd! :P ga ik doen!
pi_186079867
quote:
14s.gif Op zondag 7 april 2019 09:02 schreef Noek het volgende:
[ afbeelding ]
De leven!
die paté is heel lekker!
pi_186080042
quote:

Wat zit er in
pi_186081700
quote:
vegetarische draadjesvleesch 8% Ja oke
pi_186081790
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2019 13:26 schreef Flamarande het volgende:

[..]

vegetarische draadjesvleesch 8% Ja oke
Dat is gemaakt van eiwit: (water, vrije-uitloopkippenei-eiwit, kleurstof: E150d)

De kipkorns: https://www.mora.nl/snacks/vegetarische-kipkornr-0

[ Bericht 14% gewijzigd door Tourniquet op 07-04-2019 13:37:21 ]
pi_186081894
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 13:31 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Dat is gemaakt van eiwit: (water, vrije-uitloopkippenei-eiwit, kleurstof: E150d)

De kipkorns: https://www.mora.nl/snacks/vegetarische-kipkornr-0
Oja ik zie het, thanks
pi_186137691
Mag dit topic hernoemd worden naar "vleesvervangers" oid want over echt vegetarisch eten gaat het hier bijna nooit.
pi_186138484
quote:
9s.gif Op woensdag 10 april 2019 14:25 schreef Farenji het volgende:
Mag dit topic hernoemd worden naar "vleesvervangers" oid want over echt vegetarisch eten gaat het hier bijna nooit.
daar heb je wel een punt.... maar maar maar....

maar wat?

Nou doe maar een lekker recept ofzo :+ anders lijk je zo'n zeur ......

en dat ben te toch niet? :P
pi_186138567
In ieder geval zijn veel mensen blij dat er nu veel keuze is in broodbeleg, want een
beetje variatie voor op je brood is wel lekker toch?

Ik ga straks een broodje kroket eten trouwens, want ik had die Mora kroketten nog steeds
niet geprobeerd :+
  woensdag 10 april 2019 @ 17:08:12 #112
40500 Sorella
moggûh,middag,avond,nacht
pi_186140156
Ik vind vlees vervangers verschrikkelijk qua smaak en textuur maar ik heb de mora bitterballen geprobeerd en ik moet zeggen voor vegetarische ballen zijn deze errug lekker en zeker voor herhaling vatbaar.
Vroooeeem 120, vroooeeem 140, vrooee, iiiiiiiiiiiieeeeeeeeeeeeee, plons, blub blub blub, tetuutetuu,.....telaat
pi_186151519
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 17:08 schreef Sorella het volgende:
Ik vind vlees vervangers verschrikkelijk qua smaak en textuur maar ik heb de mora bitterballen geprobeerd en ik moet zeggen voor vegetarische ballen zijn deze errug lekker en zeker voor herhaling vatbaar.
De vervangers van tegenwoordig zitten erg lekkere dingen tussen hoor :Y

vind ik dan :P Je kan gewoon aardappeltjes met groente eten met bijvoorbeeld een
vergetarisch braadworstje, niks geen moeilijk gedoe ...

Sommige mensen denken nog steeds dat wij alleen maar Linzen eten, die lust ik niet eens :D

Mijn broodje kroket van Mora was héérlijk gisteren trouwens O+
pi_186156568
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 08:35 schreef FANN het volgende:

[..]

Sommige mensen denken nog steeds dat wij alleen maar Linzen eten, die lust ik niet eens :D

Zeker nog nooit kichdi gegeten?

Recept: kichdi
(1-pans bijgerecht of hoofdgerecht)

1 ui, gesnipperd
Stukje gemberwortel, geraspt
1 tomaat, in kleine blokjes
Een halve kop rijst
Een halve kop gele linzen of moong dal
3 of 4 koppen water
Optioneel: een wortel, in blokjes
Optioneel: sperziebonen of erwten
Komijnzaad
Kurkuma
Gemalen korianderzaad
Olie of ghee
Peper/zout

Laat de rijst en linzen vantevoren minimaal een half uur in ruim water weken.

Verhit olie/ghee en gooi er de komijnzaad in tot deze sputteren. Doe de ui er bij en bak deze zacht tot ie begint te verkleuren. Doe er de gember bij, korianderzaad, en daarna de tomaat en een beetje zout en kurkuma. Optioneel de wortel en andere groente en even een paar minuten sauteren. Doe er de (afgegoten) rijst en linzen bij, bak heel even aan en doe er de koppen water bij. Breng aan de kook, deksel op de pan, en laat op laag vuur zachtjes pruttelen, zo'n 20-30 minuten. Evt extra water toevoegen indien nodig en al naar gelang hoe "papperig" je het wil hebben. Aan het eind moeten de gele linzen uitelkaar zijn gevallen. Afmaken met ghee om het lekker smeuïg te maken. :Y)
pi_186157011
quote:
10s.gif Op donderdag 11 april 2019 14:46 schreef Farenji het volgende:

[..]

1 ui, gesnipperd
Een halve kop rijst
3 of 4 koppen water
Komijnzaad
Kurkuma
Gemalen korianderzaad
Olie of ghee
Peper/zout

Verhit olie/ghee en gooi er de komijnzaad in tot deze sputteren. Doe de ui er bij en bak deze zacht tot ie begint te verkleuren. Doe er de gember bij, korianderzaad, en daarna de tomaat en een beetje zout en kurkuma. Optioneel de wortel en andere groente en even een paar minuten sauteren. Doe er de (afgegoten) rijst en linzen bij, bak heel even aan en doe er de koppen water bij. Breng aan de kook, deksel op de pan, en laat op laag vuur zachtjes pruttelen, zo'n 20-30 minuten. Evt extra water toevoegen indien nodig en al naar gelang hoe "papperig" je het wil hebben. Aan het eind moeten de gele linzen uitelkaar zijn gevallen. Afmaken met ghee om het lekker smeuïg te maken. :Y)
Nice! Ik maak wel eens Dahl, is bijna hetzelfde alleen hierbij is de rijst meegekookt?
pi_186157159
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 15:18 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Nice! Ik maak wel eens Dahl, is bijna hetzelfde alleen hierbij is de rijst meegekookt?
Ja, dal is ook gewoon de indiase term voor linzen. Daar zijn veel verschillende soorten van en nog veel meer bereidingswijzen. Kichdi bestaat ook in tig varianten, dit is hoe ik het maak.
pi_186159576
quote:

[..]

1 ui, gesnipperd
Een halve kop rijst
3 of 4 koppen water
Komijnzaad
Kurkuma
Gemalen korianderzaad
Olie of ghee
Peper/zout

Ah! toch een recept! :D ik heb het één keer geprobeerd :@ maar ik vond het niet lekker :')
wat een zeikerd ben ik ook heh? :P

Maar ik zou dit recept eens kunnen proberen, dit is toch wel een heel ander recept :Y)

Dank je wel!
  donderdag 11 april 2019 @ 18:25:03 #118
40500 Sorella
pi_186159905
We zijn nog niet geheel vegetarisch maar wel stevig aan het minderen met vlees eten.
Wij vinden dit een heel lekker recept, qua ingrediënten niet veel maar toch kost het veel tijd.
Gekregen van een iraanse jongeman en goedgekeurd door zijn moeder die egyptisch is

Koshari Ingrediënten voor zo’n 8 personen

1 pak (400 gram) kleine macaroni
150 gram vermicelli
2 koppen rijst (liefst ronde korrel, bijvoorbeeld Turkse rijst)
5 uien
1,5 kop bruine linzen
1 kop kikkererwten (1 nacht geweekt)
6 grote, rode tomaten
8 teentjes knoflook uit de knijper
zout en versgemalen zwarte peper
gemalen komijn
sap van 1 citroen
scheutje azijn
1 el cayennepeper, chilipoeder of pepervlokken (als het maar heet is!)
olie
Bereiden
Begin met het bakken van de uitjes; snijd 4 grote uien in vieren en in dunne plakjes. Verhit een ruime laag olie (2 cm of meer) en frituur daarin de ui in porties tegelijk. Laat uitlekken op keukenpapier. De olie heeft nu een lekkere uiensmaak en deze gebruiken we dan ook voor het bereiden van de overige onderdelen.
Pers de citroen uit. Roer er 4 teentjes knoflook, een scheut azijn, een scheut water, zout, peper en komijn door. Houd dit sausje apart.
De vijfde ui maal je, samen met een teentje knoflook, fijn in de mixer. Neem een flinke scheut van de olie en bak het uimengsel op laag vuur langzaam goudbruin. Door het langzaam te doen, wordt de ui caramelachtig en lekker zoet. Maal ondertussen de tomaten fijn en voeg deze aan de uien toe. Breng het geheel aan de kook en laat het een half uur op laag vuur pruttelen. Doe er drie grote eetlepels tomatenpuree bij en wat water zodat er een mooie saus ontstaat. Breng op smaak met zout, peper en komijn en voeg een heel klein scheutje azijn toe.
Kook in aparte pannen de macaroni beetgaar en de linzen en kikkererwten gaar. Voor de rijst verhit je een scheutje van de olie in een pan met anti aanbaklaag. Roer de gewassen rijst erdoor en ‘bak’ het een beetje tot alle rijstkorreltjes bedekt zijn met een glanzend laagje olie. Giet er vervolgens zoveel (liefst kokend) water op dat de rijst net onder staat. Voeg zout toe naar smaak, roer om en dek de pan af. Laat de rijst op een heel laag pitje in 10 minuten, of iets langer, gaar worden. De rijst mag niet plakkerig worden.
Neem een ruime steelpan, liefst met anti aanbaklaag, en doe er een scheut van de olie in. Bak de vermicelli al roerend aan alle kanten goudbruin. Voeg water toe tot de vermicelli net onder staat en een theelepel zout. Zet het vuur laag als het water kookt en laat de vermicelli gaarkoken. Het water moet droog koken, maar mocht het net te weinig zijn dan kun je nog een scheutje water toevoegen.
Giet de macaroni af en spoel het af onder koud stromend water. Doe de macaroni in een schaal (die in de magnetron kan) en roer het om met een scheutje van de olie zodat het niet gaat plakken. Giet ook de kikkererwten en de linzen af als deze gaar zijn. Schep de linzen, kikkererwten en vermicelli door elkaar in een schaal (die in de magnetron kan).
Maak nu de ‘sambal’ door een scheutje olie te verhitten in een koekenpan, roer hier de chilipoeder, cayennepeper of Spaanse pepervlokken door en laat het heel even bakken. Doe er nu een schep van de tomatensaus bij, dit geeft een mooi tssjjj-geluid. Roer om en zet het vuur uit.
Maak de schalen met macaroni en linzen/kikkererwten warm in de magnetron. Serveer op elk bord een-derde rijst, een-derde macaroni en een-derde kikkererwten/linzenmengsel. Schep daar een royale hoeveelheid tomatensaus over en een pluk gebakken uitjes. Serveer met de citroensaus en de sambal in aparte schaaltjes zodat men dat naar smaak op zijn bord kan scheppen.
Vroooeeem 120, vroooeeem 140, vrooee, iiiiiiiiiiiieeeeeeeeeeeeee, plons, blub blub blub, tetuutetuu,.....telaat
pi_186160662
Sow @Sorella wat een recept! _O_ Krijg honger als ik het lees :9~
pi_186227345
Romige Plantaardige kip met pasta, chamignonnetje prei en blauwe stinkkaas...

1 Prei
half bakje champignonnetjes
1 pakje plantaardige Kip
stuk stinkkaas
Olijolie
Half litertje water

spg1l3.jpg

1 Prei in ringetjes snijden
De champignonnetjes in plakjes snijden
Pakje romige kip zooi van Maggi,

Beetje olijfolie in de pan, eerst de stukje kip (kleingesneden) 2 minuutjes roerbakken,
daarna de prei en champignonnetjes erbij en nog 2 minuutjes roerbakken.

Na 2 minuutjes pakje Maggi en half litertje water erbij doen, langzaam ongeveer
15 minuutjes laten koken, af en toe roeren.

Als het zo goed als klaar is doe je er nog een flink stuk stinkkaas doorheen,
lekker laten smelten en doorheen roeren.

cf7t4wcq0t5ew.jpg

Dan schep je je bord vol, doe je er voor de gezelligheid nog een beetje peterselie bij
o6pumacqgvtus.jpg
pi_186248318
Ik hou het bij Simpel hoor dat mag ook wel toch?

Spaghettisaus of Macaronisaus Met Vegahegackt

243hrn9.jpg

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
200 gram gehakt
1 ui
een paar verse tomaten of gepelde tomaten dat kan ook...
2 Teentjes knoflook ofzo
Peterselie, Thijm, Karweizaad, piment, zout peper

Je kan het eten met Macaroni, Spaghetti maar het is ook lekker met
Bruine bonen, makkelijker kan niet hoor....

oh.... ik vergeet de olijfolie :D

excuus :+

[ Bericht 11% gewijzigd door FANN op 16-04-2019 11:35:42 ]
pi_186314934
quote:

[..]

1 ui, gesnipperd
Een halve kop rijst
3 of 4 koppen water
Komijnzaad
Kurkuma
Gemalen korianderzaad
Olie of ghee
Peper/zout

Vandaag gemaakt, lekker hoor!

y8Y6mzn.jpg

Heb wel een rood pepertje toegevoegd voor wat pit en had rode linzen ipv gele (maar volgens mij verschilt dat amper?).
pi_186314994
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 19:33 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Vandaag gemaakt, lekker hoor!

[ afbeelding ]

Heb wel een rood pepertje toegevoegd voor wat pit en had rode linzen ipv gele (maar volgens mij verschilt dat amper?).
_O_
Naan ook zelf gemaakt?
pi_186315102
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 april 2019 19:36 schreef Farenji het volgende:

[..]

_O_
Naan ook zelf gemaakt?
Nee, dat dan weer niet. :@
pi_186529607
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 19:42 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Nee, dat dan weer niet. :@

zelf gekocht dan?

het ziet er wel lekker uit :Y
  woensdag 1 mei 2019 @ 14:15:32 #126
40500 Sorella
pi_186540313
Geroosterde bloemkoolroosjes uit de oven
een (biologische) bloemkool
1 tl komijnpoeder
1 teentje uitgeperste knoflook
peper en zout
2 el (olijf)olie
optioneel: partjes citroen
oven
bakplaat
bakpapier
Zo ga je te werk
1. Verwarm je oven voor op 200 graden.
2. Verwijder de bladeren en de stronk van de bloemkool. Snijd de bloemkool in roosjes.
3. Kook of stoom de bloemkoolroosjes 3 minuten voor.
4. Verwarm de olie en roer de komijnpoeder en uitgeperste knoflook erdoor.
5. Doe de bloemkoolroosjes samen met de gekruide ghee (of olijfolie) in een mengkom en hussel dit even goed door elkaar.
6. Bekleed een bakplaat met bakpapier.
7. Verdeel de bloemkoolroosjes op de bakplaat en zet dit voor 20 minuten in de oven.
8. Schep de bloemkoolroosjes halverwege even om.
9. Strooi wat zout en peper over de geroosterde bloemkoolroosjes.
10. Serveer de bloemkoolroosjes met wat partjes citroen.
Hierbij heb ik aardappeltjes gekookt en die mee laten bakken op de bakplaat
Tip: Wat ook lekker is de olie bestrooien met badia complete seasoning

Pasta met paddenstoelen bolognese
Dit lijkt een grote hoeveelheid saus maar het voordeel is dat de saus goed in te vriezen is en ook de volgende dag lekker is en gecombineerd kan worden met bijvoorbeeld bonen.
• 30 gram gedroogde paddenstoelen
• 2 stengels bleekselderij
• 1 kleine winterwortel
• 1 ui
• 3 tenen knoflook
• 500 gram gemengde paddenstoelen
• scheut olijfolie
• zout, peper
• 1 blik tomatenblokjes op sap
• 250 milliliter passata
• 1 volle theelepel oregano
• 1 volle theelepel tijm
• 2 laurierblaadjes
• verse basilicumblaadjes
• pasta naar keuze
• geraspte kaas
Week de gedroogde paddenstoelen in ruim lauw water. Maak de groente, de ui en de knoflooktenen schoon en snijd alles in blokjes.
Maak de paddenstoelen schoon en snijd ze in stukken of in plakjes. Verhit een flinke scheut olijfolie in een braadpan en fruit hierin de blokjes bleekselderij, wortel en ui een minuut of 5 kruid met zout en peper.
Voeg dan de knoflook en paddenstoelen toe en fruit opnieuw enkele minuten.
Neem de gedroogde paddenstoelen uit het weekvocht, snijd de stukken eventueel iets kleiner en voeg aan de pan toe. Zeef het weekvocht door een doekje of filterzakje om eventuele ongerechtigheden op te vangen.
Voeg het vocht met de inhoud van het blik tomatenblokjes op sap en de passata toe en kruid met oregano, tijm en laurier.
Laat op laag vuur onder zo nu en dan roeren zonder deksel lekker pruttelen en indampen. Proef of nog zout of peper moet worden toegevoegd en bestrooi de saus voor het serveren met verse basilicumblaadjes.
Kook intussen de pasta beetgaar. Geef de saus bij de pasta en serveer er eventueel versgeraspte Parmezaanse kaas bij.

Jammer genoeg geen foto,s
pi_186808342
Ik heb per ongeluk instant noodles Chicken flavour gekocht bij de Lidl. Nu staat er op de achterkant:
quote:
10,5% poeder met kippenvleessmaak (gehydrolyseerde soja-eiwitten, zout, suiker, smaakversterker (opsomming van smaakversterkers die zeker geen dierlijke producten bevatten)
Begrijp ik het nou goed en zit er idd geen dooie kip in? En kan ik het dus gewoon opeten...
pi_186808510
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 15:47 schreef Thomas B. het volgende:
Ik heb per ongeluk instant noodles Chicken flavour gekocht bij de Lidl. Nu staat er op de achterkant:
[..]

Begrijp ik het nou goed en zit er idd geen dooie kip in? En kan ik het dus gewoon opeten...
Nou, ik zou het niet eten maar er zit zo te zien geen dier in verwerkt. Of het gezond is.....
pi_186808547
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 15:56 schreef nanuk het volgende:

[..]

Nou, ik zou het niet eten maar er zit zo te zien geen dier in verwerkt. Of het gezond is.....
Dat sowieso niet.
pi_187424988
Huisgemaakte

KEFTEDES (GRIEKSE VEGETARISCHE GEHAKTBALLEN MET TOMATENSAUS) MET PATATES

https://bettyskitchen.nl/keftedes-griekse-gehaktballen/

(maar dus met dit gehakt natuurlijk...)

2gtcmex.jpg

5ml0qo.jpg

rkpu74.jpg
  Moderator dinsdag 7 januari 2020 @ 23:14:10 #131
7566 crew  MaJo
Kalten Polar Bär
pi_190928544
Tijd niet gepost hier :o

Ik wil meer vega(n) gaan eten en kan wel wat inspiratie gebruiken. Zelf hou ik best van aardappelen, vlees en groenten maar het vlees kun je tegenwoordig makkelijk vervangen. Alleen hoe doe je het dan met de jus? Zonder jus vind ik aardappelen droog en niet lekker :@ hoe lossen jullie dit op?
5 maart - 17 maart Faeröer - IJsland - Lerwick - Kirkwall - Londen
pi_190928590
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 23:14 schreef MaJo het volgende:

Ik wil meer vega(n) gaan eten en kan wel wat inspiratie gebruiken. Zelf hou ik best van aardappelen, vlees en groenten maar het vlees kun je tegenwoordig makkelijk vervangen. Maar hoe doe je het dan met de jus? Zonder jus vind ik aardappelen droog en niet lekker :@ hoe lossen jullie dit op?
Mayonaise. :P

Of na het bakken van de vleesvervangers nog een beetje boter in de pan smelten en dat als jus gebruiken.

Of je aardappelen anders bereiden: in de pan bakken, of in de oven garen, ipv koken.
  Moderator dinsdag 7 januari 2020 @ 23:18:45 #133
7566 crew  MaJo
Kalten Polar Bär
pi_190928624
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 23:16 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Mayonaise. :P

Of na het bakken van de vleesvervangers nog een beetje boter in de pan smelten en dat als jus gebruiken.

Of je aardappelen anders bereiden: in de pan bakken, of in de oven garen, ipv koken.
Bij gebakken aardappeltjes ja, maar toch niet bij gekookte aardappelen? :D

Ik heb het idee dat je nooit veel “smaak” overhoudt in de pan na het bakken van vleesvervangers, maar misschien valt het mee!

En op Google zie ik net dat de jus van maggi ook vega is :o
pi_190929086
Ik kook aardappelen vrijwel nooit maar ik bak ze, veel lekkerder. Eerst twee minuten voorgaren in de magnetron en dan de koekepan in. Lekker met majo, ketchup of natuurlijk pindasaus! :9
Mijn favoriete eiwitbronnen erbij zijn gegrilde of gefrituurde haloumi, tempeh of falafel. Wie zegt dat vegetarisch eten altijd gezond moet zijn? :D
Maar wat lekkere gestoomde groente zoals bijv broccoli, boontjes of asperges maakt het wel af.
  dinsdag 7 januari 2020 @ 23:56:41 #135
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_190929203
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 23:14 schreef MaJo het volgende:

Ik wil meer vega(n) gaan eten en kan wel wat inspiratie gebruiken. Zelf hou ik best van aardappelen, vlees en groenten maar het vlees kun je tegenwoordig makkelijk vervangen. Alleen hoe doe je het dan met de jus? Zonder jus vind ik aardappelen droog en niet lekker :@ hoe lossen jullie dit op?
Er is ook kant en klare vega jus te koop als je voor makkelijk wil gaan.
Maar je kan het ook prima zelf maken.

Ik vind zelf een uien jus wel lekker.

Voor 6 personen (2 porties hier, de andere vries ik in, maar kan ook een paar dagen in de koelkast. Ik verdubbel het soms ook, makkelijk voor de aankomende tijd)...
En kilo (rode) ui.
50 gram boter
+-3 eetlepels bloem
1/2 liter paddestoelen boullion (kan ook met groente boullion)
Zout en peper.

Uien in dunne ringen snijden (ik maak er halve ringen van, vind ik makkelijker).
In een klein uurtje klaar laten stoven zodat ze van glazig langzaam naar caramel kleurig gaan. Rustig aan is het devies. Af en toe roeren.

Bloem toevoegen en een paar minuutjes meebakken.
Scheutje voor scheutje paddenstoelen boullion erbij tot het een dikke saus wordt.

Naar smaak peper en zout erbij. Even nog laten pruttelen en klaar is klara.

Maar gewoon een roux tot een dikke saus maken met wat vega boullion naar smaak werkt ook.
Beetje opleuken met gebakken uitjes, paprikapoeder, knoflook, evt wat soja saus of juist wat pittigs.
Mik erin wat je lekker lijkt.

Of groente (resten) aanbakken en van daar uit een jus maken ipv met vlees.
Of nep spekjes gebruiken bv. Alhoewel ik dat persoonlijk minder vind.
Je moet gewoon vinden wat jij lekker vindt.
En als je een beetje zoekt op het internet (zeker engelse zoektermen niet vergeten) vindt je verschillende recepten voor jus. Daar kan je uit putten om tot iets te komen wat voor jou werkt.
pi_190929486
Als ik aardappelen kook maak ik er trouwens vaak aardappelsalade van. Bijv met yoghurt, olijfolie, bosui, dille, peterselie en zure appel.
pi_190930962
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 23:14 schreef MaJo het volgende:

Ik neem meestal de moeite niet om zelf een jus te maken, als het al echt gekookte aardappels zijn waar ik jus bij wil pak ik kant-en-klare pakjes :@
Maar meestal maak ik gewoon even snel een puree van m'n aardappelen, als je die lekker romig maakt heb je ook geen jus meer nodig (of althans... ik niet iig)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_190931276
Twee maanden geleden besloten om geen vlees meer te kopen zodat ik vanaf het nieuwe jaar vegetarisch kon gaan eten. De vriezer is helaas nog niet leeg, dus mijn vriend gaat nog even door. Weggooien kunnen we niet. Maar ik ben wel gewoon begonnen aan het begin van het jaar.

We hebben de afgelopen tijd wel een hoop vleesvervangers al getest. Mijn vriend vindt ze vaak dikke prima, ik proef snel een soja-smaak en daar hou ik niet van. Ik ben dus eerder van de groentenburgers of de vega worstjes (van de IKEA) waar je gewoon de groenten zelf nog in mag proeven.

Tot nu toe eet ik wel wat saai, maar dat deed ik toch al omdat ik op dieet ben. Dit weekend voor het eerst wat uitgebreider koken voor visite. Ik maak Libanees, dus labneh, hummus, taboule en falafel. Maar maak voor hun er ook nog kipkluifjes bij, wil het ze niet opdringen.
  Moderator woensdag 8 januari 2020 @ 18:59:23 #139
7566 crew  MaJo
Kalten Polar Bär
pi_190939716
Bedankt voor de jus tips, ik ga het eens uitproberen!

Doorbraak: mijn man die altijd erg van het vlees was wilde nu ook vegetarisch van de snackbar. Hij begon met kaassouflet en frikandel maar toen ik zei “wil je niet vega?” maakte hij er een bamischijf van :D O+
pi_191083265
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 22:38 schreef FANN het volgende:
Ik eet juist weer af en toe Vlees

Vet biologisch dat dan weer wel en héél af en toe
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2016 23:15 schreef LadyOracle het volgende:

[..]

Waarom in vredesnaam?
Ik zocht voor mezelf ... want ik was het vergeten.... wanneer ik weer af en toe vlees at...
vraag me niet waarom...

maar ik geloof dat er onlangs iemand zei... jij eet toch wel eens vaker vlees?
En toen dacht ik.... huh? wanneer dan?

Maar dat klopt dus wel... dat was maar heel kort dat ik weer vlees at.

Dat kwam omdat ik me niet zo goed voelde... toen kreeg ik van alle kanten advies om
weer at en toe vlees te eten.. dat hielp trouwens niet hoor...ik voelde me niet béter mét vlees of zonder vlees...

quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2016 23:55 schreef LadyOracle het volgende:

[..]

Ik snap niet hoe je dat voor jezelf goed kan praten. Dat de massa die nog nooit heeft nagedacht gewoon kadavers knaagt, snap ik nog. Maar als je eenmaal weet hoe de wereld werkt en je je realiseert dat het een dier is, snap ik echt niet hoe je het weg krijgt.
Ondertussen heb ik twee nieuw Hartkleppen... :D

Ja je zou het zelf niet kunnen verzinnen....

Maar het in écht waar 2 biologische hartkleppen gemaakt van rund.. ):O

Die beslissing is vóór mij gemaakt... maar op dat moment zou het me worst wezen...
als ik dat woord wel mag gebruiken in dit topic :@

Ik zocht dat omdat ik dit topic in mijn AT staat... vond ik wel grappig.. dat topic dan..ik hoop dat je nog wel gevoel voor Humor hebt, anders zou ik daar niet lezen als ik jou was ...

Ik vond dit wel érg grappig :D

GC / Waarom hebben sommige vleeseters zo'n hekel aan vegetariërs

quote:
Genderneutrale, quinoa-etende, kinderloze, witte, sojadrinkende, herstelbetalingbetalende, bakfietsende, warmtepompgebruikende, zonnecelinstallerende, roken verbiedende, bbq-verbiedende, veganistische, poly-amoreuze, non-binaire slavendrijvernazaat.
Ik eet dus geen vlees meer, wel af en toe Vis trouwens...

Ik heb wel een goeie tip ... misschien niet écht iets voor jou... maar de Vegetarische
Paté van Unox.... ja ik had er hélemaal niets van verwacht... maar die is écht héél
erg lekker :Y

AHI_43545237303439373336_1_LowRes_JPG.JPG?options=399,q85

het is niet geschikt voor Veganisten ... niet dat je er dood aan gaat...
maar er zit geloof ik eiwit in..

Ingrediënten
Ingrediënten: Water, plantaardige oilën 22,5% (kokosnoot, zonnebloem), SOJA-EIWIT 6%, erwteneiwit 2,9%, maltodextrine, gemodificeerd maïszetmeel, aardappelzetmeel, aroma (bevat SOJA), tomatenpuree, zout, gehydrolyseerd plantaardig eiwit, specerijen, dextrose, gistextract, specerij-extracten, antioxidant (E301, E300), kleurstof (E172), gemodificeerd tapiocazetmeel

Allergie-informatie
Bevat: soja.
pi_191089321
quote:
12s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 07:26 schreef FANN het volgende:

[..]

Ik heb wel een goeie tip ... misschien niet écht iets voor jou... maar de Vegetarische
Paté van Unox.... ja ik had er hélemaal niets van verwacht... maar die is écht héél
erg lekker :Y

[ afbeelding ]

Ingrediënten
Ingrediënten: Water, plantaardige oilën 22,5% (kokosnoot, zonnebloem), SOJA-EIWIT 6%, erwteneiwit 2,9%, maltodextrine, gemodificeerd maïszetmeel, aardappelzetmeel, aroma (bevat SOJA), tomatenpuree, zout, gehydrolyseerd plantaardig eiwit, specerijen, dextrose, gistextract, specerij-extracten, antioxidant (E301, E300), kleurstof (E172), gemodificeerd tapiocazetmeel

Allergie-informatie
Je bedoelt kippenei-eiwit dat erin zit? Lijkt erop van niet, want dan had dat bij de allergie-informatie moeten staan. Ik ga ervan uit dat ze het geen "vegan" labeltje hebben gegeven omdat een of ander aroma of hulpstof dierlijk is. :)
Ik vind de vegan "leverworst" van Kips ook best lekker. Ik koop liever zo min mogelijk vleesvervangers met erg lange ingrediëntenlijsten, maar ik kreeg de vegan leverworst een keer gratis met mijn Bonuskaart en ik vond hem goed te eten, zeker met wat versgemalen peper. Hij ziet er wel heel duidelijk niet uit als dierlijke leverworst, want hij is gekleurd met bietensap :D
pi_191090841
Ik kreeg laatst van een vriend vega filet americain van volgens mij Smaeck?
Als je niet vergelijkt met de vleesvariant was het eigenlijk best lekker.

Laatst een vegan-cake gebakken. Maar dat was meer omdat ik geen zin had om naar de supermarkt te wandelen voor eieren :+

De vega-frikandel van Mora wil ik ook wel proberen als ze die gewoon in de winkel verkopen. Kom nooit bij de snackbar nl :)
kloddert maar een eind weg....
EEN KAMEEL KIJKT NOOIT ACHTEROM.
pi_191090891
quote:
12s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 07:26 schreef FANN het volgende:

Ingrediënten

Allergie-informatie
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 17:31 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Je bedoelt kippenei-eiwit dat erin zit? Lijkt erop van niet, want dan had dat bij de allergie-informatie moeten staan. Ik ga ervan uit dat ze het geen "vegan" labeltje hebben gegeven omdat een of ander aroma of hulpstof dierlijk is. :)
Ik vind de vegan "leverworst" van Kips ook best lekker. Ik koop liever zo min mogelijk vleesvervangers met erg lange ingrediëntenlijsten, maar ik kreeg de vegan leverworst een keer gratis met mijn Bonuskaart en ik vond hem goed te eten, zeker met wat versgemalen peper. Hij ziet er wel heel duidelijk niet uit als dierlijke leverworst, want hij is gekleurd met bietensap :D
Deze is wel veganistisch:
https://gewoonvegan.nl/unox-vegan-pate-leverpastei/

quote:
Er was eerst wat onduidelijkheid of dit product vegan was, maar inmiddels heeft Unox dit positief bevestigd.
pi_191095555
Nu weer een recept....

Vroeger heb ik wel eens een recept van Kaasbroodjes hier gedeeld,maar nu is het recept ''verbeterd'' zeg maar ...

Nodig !

27386651-sexy-chef.jpg

Iemand die puf heeft om dat te maken :')

Griekse Yogurt, dit keer Dodoni Authentieke Griekse Yoghurt 5% Vet (500g)

ldotplolq.jpg

Geraspte Kaas, dit keer was het met Old Amsterdam
tccvmzkn3r9.jpg

Zelfrijzend Bakmeel
gb0pmd.jpg

Olijfolie om te bakken...
en Walla!

ii4nps.jpg

Is ook lekker als ontbijt... eitje, paar tomaatjes en verse Jus d'orange
Eitje had ik al gekookt als ik wist dat ie kaasbroodjes zou maken had ik dat niet
gedaan is eigenlijk overbodig maar jah... was wel lekker..

mnp2hi4.jpg

ze blijven zeker 3 dagen vers als je ze goed inpakt.

Tis nog niet klaar...

maar de site is even online...
Deze site is niet bereikbaarhttps://www.mupload.nl/ werkt even niet, of de pagina kan verhuisd zijn naar een nieuw webadres.ERR_HTTP2_PROTOCOL_ERROR

Straks eerst maar een afwassen ....... -O-
pi_191097412
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2020 00:23 schreef FANN het volgende:
Nu weer een recept....

Maak je nou een deegje van yoghurt en bloem en vul je dat dan met de geraspte kaas?
pi_191097524
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2020 09:29 schreef realAIVD het volgende:

[..]

Maak je nou een deegje van yoghurt en bloem en vul je dat dan met de geraspte kaas?
Niet helemaal.....

Deeg maken met Griekse Yoghurt en Zelfrijzend Bakmeel....

en dan vullen met kaas, (kan ook met een mengsel van Vegetarisch gehakt trouwens)

de kaas zit dan in de broodjes... zie maar op de foto's

vroeger deden we het niet met yogurt... maar met bloem... maar dit smaakt nog beter :Y

helaas zijn de foto's weg....

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Of koop 1 pak Broodmix en volg de instructies op het pak. :D

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Verder nodig:

Geraspte Kaas en Olijfolie om in te bakken.
Je kan zelf kaas raspen, of Feta verkruimelen, of je koopt geraspte kaas in zakjes,
Jong, Oud, Belegen of gemengd wat je zelf wil.

[ afbeelding ]

Bloem om het aanrecht mee te bestuiven en een deegroller.
Kneed het deeg maak een lange rol en snij de rol in plakjes.
Maak elk plakje plat met een deegroller, vul met geraspte kaas.
(mag ook Fetakaas zijn) en vouw dubbel.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Druk de randjes goed vast zodat de gesmolten kaas er straks niet uitloopt.

Bak in Olijfolie.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Zet een bak koffie, pak een broodje en ga lekker Fokken :P
[/quote]
[/spoiler]
pi_191097566
Da's best lang geleden zie ik :D

zaterdag 30 januari 2016

ik vond dat heel snel via googel ....

quote:
Op zaterdag 30 januari 2016 13:36 schreef FANN het volgende:
KAASBROODJES
pi_191097876
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2020 09:29 schreef realAIVD het volgende:

[..]

Gisteren kon ik de laatste foto uploaden... maar dat lukt nu nog steeds niet zie ik

Deze site is niet bereikbaarhttps://www.mupload.nl/ werkt even niet, of de pagina kan verhuisd zijn naar een nieuw webadres.
ERR_HTTP2_PROTOCOL_ERROR

Jammer... want ik heb nu een foto dat er allemaal pakjes ingepakte Kaasbroodjes,
en een foto net gemaakt hoe het er nu uitziet...10 seconde in de Magnetron en je hebt
verse Kaasbroodjes bij je koffie O+

Inmiddels heb ik er nu meteen 2 opgegeten... Koffie met warme Havermelk, i.p.v. koffimelk...

tis lekker :Y
pi_191098003
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2020 10:14 schreef FANN het volgende:

[..]

tis lekker :Y
Dank voor alle info!! :)

En ja, ik geloof best dat het lekker is! :D
Dat yoghurt/ zelfrijzend bakmeel deeg ga ik zeker uitproberen....het ziet er geweldig uit.
Ga denk ik wel een beetje zout aan het deeg toevoegen (al helpt de geraspte kaas daar natuurlijk ook aan mee)
pi_191098049
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2020 10:25 schreef realAIVD het volgende:

[..]

Dank voor alle info!! :)

En ja, ik geloof best dat het lekker is! :D
Dat yoghurt/ zelfrijzend bakmeel deeg ga ik zeker uitproberen....het ziet er geweldig uit.
Ga denk ik wel een beetje zout aan het deeg toevoegen (al helpt de geraspte kaas daar natuurlijk ook aan mee)
Ik weet eigenlijk niet of hij er zout bij heeft gedaan... maar die kaas is best wel pittig dus ik weet het niet zeker... hij slaapt nu dus ik kan het niet vragen :P

Maar doe maar een verslagje als je het gemaakt hebt :Y
pi_191098110
quote:
12s.gif Op zondag 19 januari 2020 10:29 schreef FANN het volgende:

[..]

Ik weet eigenlijk niet of hij er zout bij heeft gedaan... maar die kaas is best wel pittig dus ik weet het niet zeker... hij slaapt nu dus ik kan het niet vragen :P

Zal ik zeker doen!
pi_191098113
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2020 10:35 schreef realAIVD het volgende:

[..]

Zal ik zeker doen!
O+
  maandag 20 januari 2020 @ 01:27:01 #153
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_191110051
Soep:

Grote pan, boter erin en ui fruiten, knoflook erbij en gember. Paar wortelen in schijfjes erin, paprika, blokjes tomaat, kurkuma, wat mosterd en kervelzaad. Aanvullen met water en koken tot de wortelen zacht zijn.
Cannellinibonen en linzen erbij.

De groenten kun je variëren, ik gebruik ook boerenkool of bloemkool.
En soms wat jeneverbes maar niet teveel. Of koreander en oregano. Ik doe eigenlijk maar wat.

Elk weekend maak ik een pan van 6 liter die voor de helft gevuld is met groenten. Doe het nu enkele weken en de ene keer smaakt het iets beter dan de andere.

Brood, naan of knoflookbaquet erbij.

Het maakt je trouwens wel wat flatulent.
pi_191111183
quote:

[..]

Beetje laat maar eh... JA er moet wel in het deeg! :D

en we hebben dit al vaker gegeten als Pizza dus hetzelfde deeg kan je ook gebruiken
als Pizzadeeg daar was het eigenlijk mee begonnen...

Je kan natuurlijk alles erop gooien wat je wil natuurlijk :P
pi_191111202
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2020 01:27 schreef oppiedoppie het volgende:
Soep:

Grote pan, boter erin en ui fruiten, knoflook erbij en gember. Paar wortelen in schijfjes erin, paprika, blokjes tomaat, kurkuma, wat mosterd en kervelzaad. Aanvullen met water en koken tot de wortelen zacht zijn.

En soms wat jeneverbes maar niet teveel. Of koreander en oregano. Ik doe eigenlijk maar wat.

Elk weekend maak ik een pan van 6 liter die voor de helft gevuld is met groenten. Doe het nu enkele weken en de ene keer smaakt het iets beter dan de andere.

Ook een mooi recept!
pi_191111218
quote:
11s.gif Op maandag 20 januari 2020 08:17 schreef FANN het volgende:

[..]

Beetje laat maar eh... JA er moet wel in het deeg! :D

en we hebben dit al vaker gegeten als Pizza dus hetzelfde deeg kan je ook gebruiken
als Pizzadeeg daar was het eigenlijk mee begonnen...

Je kan natuurlijk alles erop gooien wat je wil natuurlijk :P
Ah, top! Dank voor de aanvulling.
En ja, nu valt eindelijk het kwartje! Dat deeg met yoghurt kwam me al zo bekend voor, maar dat heb ik inderdaad ergens in een kookboek staan als pizzadeeg.
Ik heb de Griekse yoghurt en geraspte (cheddar)kaas al in huis gehaald, morgen daadwerkelijk maken. #zinin :)
pi_191111228
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2020 08:21 schreef realAIVD het volgende:

[..]

Ah, top! Dank voor de aanvulling.
En ja, nu valt eindelijk het kwartje! Dat deeg met yoghurt kwam me al zo bekend voor, maar dat heb ik inderdaad ergens in een kookboek staan als pizzadeeg.
Ik heb de Griekse yoghurt en geraspte (cheddar)kaas al in huis gehaald, morgen daadwerkelijk maken. #zinin :)
Ah... zie je! Er kwam voorbij in een Kookprogramma vandaar! :D
pi_191111236
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2020 08:23 schreef FANN het volgende:

[..]

Ah... zie je! Er kwam voorbij in een Kookprogramma vandaar! :D
Superidee om ze met kaas te vullen O+
pi_191111247
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2020 08:24 schreef realAIVD het volgende:

[..]

Superidee om ze met kaas te vullen O+
Kan ook met een mengsel van Vega gehakt hoor is ook heel lekker, hebben we ook al een keer gegeten :D

Succes in ieder geval! :+
pi_191112280
Van de week dit recept klaargemaakt en met aardappelpuree geserveerd:
https://smittenkitchen.com/2009/01/mushroom-bourguignon/
Echt heeeeeeeel lekker!
pi_191112327
quote:
14s.gif Op maandag 20 januari 2020 08:18 schreef FANN het volgende:

[..]

Ook een mooi recept!
Recept? :?
Flikker totaal willekeurig groenten en kruiden in 6 liter water.

Eet smakelijk :')
I don’t have “trust issues” I have “I’ve seen this before and I know how it ends” issues.
pi_191112559
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2020 01:27 schreef oppiedoppie het volgende:
Soep:

Ik mis de bouillon. Goede soep heeft een umami basis nodig.
pi_191125443
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2020 10:19 schreef Zalmslaatje het volgende:

[..]

Recept? :?
Flikker totaal willekeurig groenten en kruiden in 6 liter water.

Eet smakelijk :')

Dan neem je mijn recept... Die staat ook al ergens in dit topic .......

Witte Bonensoep

750 gram witte bonen (1 grote en 1 kleine pot hak witte Bonen)
Je kan ook zelf bonen weken en koken, maar dat doe ik zelf nooit.

4 grote uien gesneden

verse selderij

een flinke scheut olijfolie naar eigen smaak.... wij doen altijd lekker véél :P

zwarte peper / zout
2 groente bouillonblokjes kan ook, vind ik persoonlijk lekkerder..

500 gram worteltjes in plakjes gesneden

1/2 kleine blikje tomatenpuree

eventueel: 1 á 2 theelepels sambal

Water, hoe meer water hoe dunner de soep, dus voor échte maaltijdsoep niet
te veel water, begin maar met een liter.

Doe water en olijfolie in een grote soeppan.
Voeg de (eventuele) sambal, tomatenpuree, zout en peper erbij.

Voeg de gesneden uien en de plakjes worteltjes erbij.
Snij de Selderij klein en gooi dit er ook bij.

Breng aan de kook, als de wortels zacht beginnen te worden gooi je de witte bonen erbij.

Laat 10 minuten doorkoken, tot de soep een oranje kleur heeft.

Hoe langer je de soep laat doorkoken, hoe dikker hij wordt, dus dat mag je zelf bepalen.
Uiteraard kan je nog water toevoegen als je hem dunner wilt hebben.
pi_191129725
quote:

[..]

ik heb de kaasbroodjes gemaakt, erg lekker! Dank @FANN

Wilde er eigenlijk niet meer dan 2 stuks maken, dus ik heb op gevoel voldoende zelfrijzend bakmeel voor 2 stuks in een kom gedaan, met zout, peper, beetje oregano en tijm,
en wat Griekse yoghurt. Het geheel gemengd met een lepel, dat ging allemaal vrij gemakkelijk.

De hoeveelheid yoghurt bleek alleen wat te veel, waardoor het deeg eigenlijk te plakkerig was.
En dit is het moment waarop een normaal mens nog wat zelfrijzend bakmeel toevoegt.
Maar ik dacht: komt wel goed...

om niet te veel vaat te maken heb ik het aanrecht ingevet en het deeg in twee klodders uitgesmeerd (scheelt weer een deegroller :') )
Waarna op beide lapjes een laag geraspte cheddar.

uCvkqUI.jpg

En ja, op dat moment bleek dat die lapjes zich echt niet dubbel lieten vouwen,
dus heb ik mijn handen ingevet en er ehm...gevulde hoopjes van gemaakt, die ik vervolgens weer wat platter heb gedrukt. Dat ging gelukkig goed!

In olijfolie in de pan gebakken, wel het vuur wat gematigd zodat ze wat langer konden garen, ze waren immers aan de dikke kant.

llZ6hbS.jpg

mMaeYli.jpg

Het eindresultaat mocht er zeker zijn, het was een lekkere lunch! O+
En ik heb meteen bewezen dat het recept zeer vergevingsgezind is, haha.

Ik ga het deeg vast nog eens maken, dan waarschijnlijk om makkelijk en snel wat platbrood bij een Indische maaltijd op tafel te kunnen zetten.
pi_191153529
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 13:24 schreef realAIVD het volgende:

[..]

ik heb de kaasbroodjes gemaakt, erg lekker! Dank @:FANN

Wilde er eigenlijk niet meer dan 2 stuks maken, dus ik heb op gevoel voldoende zelfrijzend bakmeel voor 2 stuks in een kom gedaan, met zout, peper, beetje oregano en tijm,
en wat Griekse yoghurt. Het geheel gemengd met een lepel, dat ging allemaal vrij gemakkelijk.

De hoeveelheid yoghurt bleek alleen wat te veel, waardoor het deeg eigenlijk te plakkerig was.
En dit is het moment waarop een normaal mens nog wat zelfrijzend bakmeel toevoegt.
Maar ik dacht: komt wel goed...

om niet te veel vaat te maken heb ik het aanrecht ingevet en het deeg in twee klodders uitgesmeerd (scheelt weer een deegroller :') )
Waarna op beide lapjes een laag geraspte cheddar.

[ afbeelding ]

En ja, op dat moment bleek dat die lapjes zich echt niet dubbel lieten vouwen,
dus heb ik mijn handen ingevet en er ehm...gevulde hoopjes van gemaakt, die ik vervolgens weer wat platter heb gedrukt. Dat ging gelukkig goed!

In olijfolie in de pan gebakken, wel het vuur wat gematigd zodat ze wat langer konden garen, ze waren immers aan de dikke kant.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Het eindresultaat mocht er zeker zijn, het was een lekkere lunch! O+
En ik heb meteen bewezen dat het recept zeer vergevingsgezind is, haha.

Ik ga het deeg vast nog eens maken, dan waarschijnlijk om makkelijk en snel wat platbrood bij een Indische maaltijd op tafel te kunnen zetten.

Ja je moet een beetje spelen met de hoeveelheden, maar zo te zien was het aardig gelukt :Y

en het was lekker dus....... :P

Ja dat deeg kan je vast voor een heleboel gebruiken, is een goeie basis, ook voor de Pizza's

en het ik makkelijk... daar hou ik van :D :Y)
pi_191155440
Ik zou graag een gezonde groentenquiche maken zonder de lagen bladerdeeg. Voorheen heb ik wel eens filodeeg gebruikt, maar ik heb begrepen dat dit ook best vet is. Heeft iemand nog een goed idee om dit anders te doen?
pi_191155496
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 09:35 schreef Meridiaan het volgende:
Ik zou graag een gezonde groentenquiche maken zonder de lagen bladerdeeg. Voorheen heb ik wel eens filodeeg gebruikt, maar ik heb begrepen dat dit ook best vet is. Heeft iemand nog een goed idee om dit anders te doen?
Maak een frittata :)
  PR en moderator woensdag 26 februari 2020 @ 21:22:04 #168
69724 crew  Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_191702747
Ik ben de laatste maanden op zoek naar vegetarische snacks. Ik heb deze geprobeerd:

Vegetarische maaltijdloempia van Mora: echt smerig. Smaakt naar gekookte ui.
Groentekroket bij Verhage: zeer lekker.
Snackmix van Beckers: kipnugget is heerlijk omdat hij niet smaakt naar traditionele kipnugget. Bamihapje en frikandel zijn lekker. De bitterbal is niet lekker.

Onze lokale snackbar heeft een uitgebreid arsenaal aan hamburgers maar de vegetarische variant is echt saai. Heel saai met alleen saus, sla en tomaat. Gelukkig zijn ze niet te beroerd om een vegetarische burger met de toppings van de kipburger te maken: cheddar, champignons en jalapenos :9
  woensdag 26 februari 2020 @ 21:25:43 #169
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_191702804
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2020 21:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ben de laatste maanden op zoek naar vegetarische snacks. Ik heb deze geprobeerd:

Vegetarische maaltijdloempia van Mora: echt smerig. Smaakt naar gekookte ui.
Groentekroket bij Verhage: zeer lekker.
Snackmix van Beckers: kipnugget is heerlijk omdat hij niet smaakt naar traditionele kipnugget. Bamihapje en frikandel zijn lekker. De bitterbal is niet lekker.

Onze lokale snackbar heeft een uitgebreid arsenaal aan hamburgers maar de vegetarische variant is echt saai. Heel saai met alleen saus, sla en tomaat. Gelukkig zijn ze niet te beroerd om een vegetarische burger met de toppings van de kipburger te maken: cheddar, champignons en jalapenos :9
Ik ben gek op de vega bitterballen van Mora. Lijken ook erg veel op de vleesvariant vind ik.
  PR en moderator woensdag 26 februari 2020 @ 21:29:04 #170
69724 crew  Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_191702866
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 21:25 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Ik ben gek op de vega bitterballen van Mora. Lijken ook erg veel op de vleesvariant vind ik.
Ik zal ze eens proberen ^O^

De kaas-bier- en de paddestoel-hazelnootbitterballen uit het feestdagenassortiment van Lidl zijn trouwens ook fenomenaal.
pi_191702980
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2020 21:29 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

De kaas-bier- en de paddestoel-hazelnootbitterballen uit het feestdagenassortiment van Lidl zijn trouwens ook fenomenaal.
Deze hele oven/airfryer-lijn is fenomenaal vind ik. Frikandel is net een weekje ofzo verkrijgbaar en ook erg goed.
  woensdag 26 februari 2020 @ 21:35:20 #172
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_191702986
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2020 21:29 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Die klinken ook zeker goed!
  woensdag 26 februari 2020 @ 21:36:20 #173
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_191703003
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 21:35 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Deze hele oven/airfryer-lijn is fenomenaal vind ik. Frikandel is net een weekje ofzo verkrijgbaar en ook erg goed.
Oh ik wist niet dat ze nu ook frikandel hadden,binnenkort uitproberen!
pi_191712368
Omdat ik geen homies eet en sinds een half jaar helemaal geen dierlijke voedingstoffen meer eet of drink.
www.veganmasters.nl

Hebben altijd leuke aanbiedingen, is smaakvol en het ziet er aantrekkelijk uit.
Tip dus!
Go hard or go home
pi_191715634
quote:
17s.gif Op donderdag 27 februari 2020 13:18 schreef Noek het volgende:
Omdat ik geen homies eet en sinds een half jaar helemaal geen dierlijke voedingstoffen meer eet of drink.
www.veganmasters.nl

Hebben altijd leuke aanbiedingen, is smaakvol en het ziet er aantrekkelijk uit.
Tip dus!
Oh... ziet er wel goed uit :o

https://veganmasters.nl/v(...)tiebox-5-maaltijden/

misschien deze eens proberen...Die Griek loopt al te roepen...

''dat kan ik beter'' :D maar dat weet ik niet zonet :P
pi_191715812
Ik heb ook een Tip :@ ben in ondertussen veslaafd aan... :')

https://www.hollandandbar(...)0036171?skuid=036171

Pulsin Protein Booster Caramel Choc & Peanut (50gr)
¤2.29

deze week 2e product 50% korting

036171_A.png

Beschrijving
Vegan eiwitreep
Bevat 13 gram proteïne per reep
Op basis van natuurlijke ingrediënten en zonder geraffineerde suikers
De Pulsin Protein Booster Caramel Choc & Peanut eiwitreep is een verantwoorde snack op basis van hoogwaardige, natuurlijke ingrediënten. Deze proteïnereep bevat maar liefst 13 gram eiwitten en heeft een heerlijke smaak van karamel, chocolade en pinda.

De Protein Booster repen bevatten enkel plantaardige eiwitten van o.a. rijst en erwt en zijn geschikt voor veganisten. Daarnaast zijn ze ook gluten- en sojavrij.

Ingrediënten:
Pinda's (28%)pindakaas (6%), agavenectar, cacaoboter, rijstproteïne, pindameel (3%), druivensapconcentraat, rijstzetmeel, emulgator (zonnebloemlechitine), natuurlijk aroma, groen thee-extract, zeezout, antioxidant (vitamine E).

Allergie informatie:
Voor allergenen, zie dikgedrukte ingrediënten. Bevat noten. De repen van Pulsin’ bevatten geen toegevoegde suikers en zijn glutenvrij.

Algemene informatie
Op een koele, droge plaats bewaren.

enze hebben veel meer... ook voor veganisten, ik heb vanmorgen toeval een hele zooi besteld
ook andere... bijna allemaal geschikt voor verganisten, dat ben ik niet écht, maar dat maakt
niet uit, ze zijn gewoon héél erg lekker én voedzaam :D
pi_191715853
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 16:39 schreef FANN het volgende:

[..]

Oh... ziet er wel goed uit :o

https://veganmasters.nl/v(...)tiebox-5-maaltijden/

misschien deze eens proberen...Die Griek loopt al te roepen...

''dat kan ik beter'' :D maar dat weet ik niet zonet :P
Wanneer die Griekse praatjesmakert maaltijden gaat versturen dan ben ik zn eerste afnemer!
Go hard or go home
pi_191715891
quote:
10s.gif Op donderdag 27 februari 2020 16:58 schreef Noek het volgende:

[..]

Wanneer die Griekse praatjesmakert maaltijden gaat versturen dan ben ik zn eerste afnemer!

Ik zal het doorgeven :+ maar het is een Kaasmonster :P
pi_191798623
Nieuw product van de Vegetarische Slager:

VegaSlager twitterde op maandag 02-03-2020 om 15:35:10 Wieder Schnitzel! Het kan weer,ook als je geen dierenvlees meer eet! 👨🌾Bij @albertheijn liggen ze reedsch https://t.co/bg4t6hfL14 reageer retweet
Geweldige naam, vooral na de schnitzelgate van vorig jaar. :D
pi_191798789
Vreemd om die Britse verpakking te zien :D
OwainGroves twitterde op zaterdag 29-02-2020 om 19:00:52 @Vegebutcher the best vege sausages I've tasted!! The whole pack goes down too easily in one sitting 😁 when will you bring out big willies 👍🙌 https://t.co/D9BhaPQj4f reageer retweet
ER9jpxrXkAEFKEY?format=jpg&name=large
  maandag 2 maart 2020 @ 22:21:02 #181
399061 kuolema
vermaledijd
pi_191803561
quote:
7s.gif Op maandag 2 maart 2020 18:25 schreef Aether het volgende:
Vreemd om die Britse verpakking te zien :D
OwainGroves twitterde op zaterdag 29-02-2020 om 19:00:52 @:Vegebutcher the best vege sausages I've tasted!! The whole pack goes down too easily in one sitting 😁 when will you bring out big willies 👍🙌 https://t.co/D9BhaPQj4f reageer retweet
[ afbeelding ]
Huh, dat ziet er gek uit ja.
Little Willies zijn een van de weinige vleesvervangers die ik lekker vind. Op een wit bolletje met ui, mayo en ketchup :9. Een alternatief voor een broodje knakworst. Ik heb twee merken vegaknakworsten geprobeerd maar die vond ik echt niet lekker.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_191803711
Vanaf woensdag alle Vivera en Valess voor maar 1 euro bij de Hoogvliet.
Ik ga inslaan :) (ben niet vega maar vind sommige dingen wel lekker)
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_191804655
https://www.metronieuws.n(...)d-staat-in-nederland

Een volledig vegetarische kfc, wat is dit, bizarro world? :')
pi_191804851
quote:
10s.gif Op maandag 2 maart 2020 23:29 schreef Farenji het volgende:

wow! _O_
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 3 maart 2020 @ 04:11:47 #186
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_191806207
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 21:35 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

OMG, eindelijk weer een vega frikandel! Jaren terug lagen er altijd geniale bij de Jumbo en ze werden overal uit het assortiment gehaald, ;(.

Smaken ze naar echte frikandel, :@? Die vond ik altijd zo lekker, :@.
He who fucks nuns will later join the church.
~
the only heaven i'll be sent to
is when i'm alone with you
pi_191806637
quote:
17s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 04:11 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

OMG, eindelijk weer een vega frikandel! Jaren terug lagen er altijd geniale bij de Jumbo en ze werden overal uit het assortiment gehaald, ;(.

Smaken ze naar echte frikandel, :@? Die vond ik altijd zo lekker, :@.
Ik heb hem dit weekend getest, maar vond het echt enorm vies. Zowel qua structuur als smaak echt geen frikandel.
pi_191808171
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 06:20 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik heb hem dit weekend getest, maar vond het echt enorm vies. Zowel qua structuur als smaak echt geen frikandel.
Oh serieus? Ik vond hem wel lekker! Maar misschien komt het doordat ik al zo lang geen “echte” frikandel op heb dat ik ben vergeten hoe hij smaakt. :+ En ik had ‘m speciaal met mayo, curry en uitjes dus dat verdoezelt de smaak ook wat.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tourniquet op 03-03-2020 18:59:23 ]
  dinsdag 3 maart 2020 @ 18:22:11 #189
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_191815702
quote:

[..]

-O-
pi_191831566
quote:
10s.gif Op maandag 2 maart 2020 23:29 schreef Farenji het volgende:

Jeetje :D straks wordt het het het nog Hip om Vegetarisch te zijn :+

Bij Mac Donald en zelf bij de Febo heb je nu ook al Vegazooi :Y

SPOILER
pi_191831852
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 17:37 schreef FANN het volgende:

[..]

Jeetje :D straks wordt het het het nog Hip om Vegetarisch te zijn :+

Bij Mac Donald en zelf bij de Febo heb je nu ook al Vegazooi :Y

SPOILER
Burger King UK heeft ook een vegaburger (Rebel Whopper) met als info:
quote:
*The Rebel Whopper® is plant-based; however, it is cooked on the same broiler as our original WHOPPER® to deliver the same unique flame-grilled taste. Due to shared cooking equipment it may not be suitable for vegetarians.
-O-
pi_191832023
quote:

[..]

Ohh,dat is jammer, ondanks dat ik geen vegetariër ben wilde ik deze toch graag proberen.
Ahwell, heb nog 17 gewone frikadellen in de vriezer liggen, eerst die maar op :+
pi_191832033
quote:
7s.gif Op woensdag 4 maart 2020 17:58 schreef Aether het volgende:

[..]

[..]

-O-
Sjongejongejonge.....echt he :')
pi_191832313
Gaan jullie trouwens volgende week nog naar restaurants die meedoen met de nationale week zonder vlees? Ik heb alleen de KFC op de planning staan. :D Hoop echt dat die een beetje op de echte lijkt. :9
pi_191832590
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 18:38 schreef Myraela het volgende:
Gaan jullie trouwens volgende week nog naar restaurants die meedoen met de nationale week zonder vlees? Ik heb alleen de KFC op de planning staan. :D Hoop echt dat die een beetje op de echte lijkt. :9
Ik wil ook wel naar de kfc, die in Rotterdam waar het dan volledig vega is. Ik probeer mijn collega's mee te krijgen, die zich normaal bijna elke week volstoppen met kip. Naderhand hoor ik ze vaak klagen dat ze zich zo slecht voelen. Stiekem hoop ik dat ze zich na het eten van vega "kip" veel beter voelen.
  woensdag 4 maart 2020 @ 19:24:53 #196
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_191833353
quote:
Ik ben wel heel nieuwschierig!
pi_191833531
Geen idee of het landelijk is, maar bij mijn Lidl is het assortiment vleesvervangers opeens vertienvoudigd ongeveer. *O* *O* *O*
pi_191834008
quote:
7s.gif Op woensdag 4 maart 2020 17:58 schreef Aether het volgende:

[..]

[..]

-O-
Tja.... maar het is een begin moet je maar denken ....

quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 19:32 schreef Bleie het volgende:
Geen idee of het landelijk is, maar bij mijn Lidl is het assortiment vleesvervangers opeens vertienvoudigd ongeveer. *O* *O* *O*
Bij Dirk v.d. Broek waren ook al de vleesvervangers een eurootje per stuk :D
  Moderator woensdag 4 maart 2020 @ 19:55:50 #199
236264 crew  capricia
pi_191834052
quote:
12s.gif Op woensdag 4 maart 2020 19:53 schreef FANN het volgende:

[..]

Tja.... maar het is een begin moet je maar denken ....
[..]

Bij Dirk v.d. Broek waren ook al de vleesvervangers een eurootje per stuk :D
Welke vleesvervangers vinden jullie goed?
De vegetarische slager is die prima?
Also spricht der Narr: »Der Umgang mit Menschen verdirbt den Charakter, sonderlich wenn man keinen hat.«
pi_191834119
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2020 19:55 schreef capricia het volgende:

[..]

Goodbite en Garden Gourmet :Y
pi_191834156
quote:
Ook maar niet voor alles...

Ik vind dat wel een beetje moeilijk, want smaken verschillen nou eenmaal ....
  Moderator woensdag 4 maart 2020 @ 20:04:09 #202
236264 crew  capricia
pi_191834229
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 19:59 schreef FANN het volgende:

[..]

Goodbite en Garden Gourmet :Y
Garden gourmet ken ik. Die is best okay.
En regelmatig die kaas-dingen van Maaslander.
Vegetarisch gehakt van de AH eigen merk was ook goed te doen.

Ik ga nog eens verder onderzoeken. :D
Also spricht der Narr: »Der Umgang mit Menschen verdirbt den Charakter, sonderlich wenn man keinen hat.«
  Moderator woensdag 4 maart 2020 @ 20:04:36 #203
236264 crew  capricia
pi_191834238
quote:
12s.gif Op woensdag 4 maart 2020 20:00 schreef FANN het volgende:

[..]

Ook maar niet voor alles...

Ik vind dat wel een beetje moeilijk, want smaken verschillen nou eenmaal ....
Ja. Eigenlijk zouden we een soort smaaktest moeten doen. Met fokkers, online.
pi_191834255
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2020 20:04 schreef capricia het volgende:

[..]

Garden gourmet ken ik. Die is best okay.
En regelmatig die kaas-dingen van Maaslander.
Vegetarisch gehakt van de AH eigen merk was ook goed te doen.

Ik ga nog eens verder onderzoeken. :D
Gewoon proberen, dat weet je het... er is ook geen andere manier eigenlijk :P
pi_191834295
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2020 20:04 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja. Eigenlijk zouden we een soort smaaktest moeten doen. Met fokkers, online.
Zou kunnen :+
pi_191834327
quote:
Ik ga met een groep naar het Zusje, hadden we nog bonnen voor liggen en komt goed uit omdat we toch al in de stad moesten zijn voor een diploma-uitreiking. De kaart staat al online en het is veel ei en kaas helaas, dus vegan wordt 'm niet en waarschijnlijk snappen mijn darmen er niets van die avond :')
pi_191834397
quote:
Ik ben geen enorme fan van vleesvervangers, vooral omdat ik het niet lekker vind als ik de soja proef. Maar ik heb bijvoorbeeld eens 4 smaken kipstukjes naast elkaar geproefd, en daarbij vond ik die van Vivera het lekkerste. Vegetarische slager heeft wel lekkere saucijzenbroodjes. Maar ik vind ze met veel wel echt nog erg duur, terwijl er tegenwoordig prima goedkopere alternatieven zijn.

Favoriet is wel de kaasschnitzel van Vivera. Daarvan deze week 8 pakken ingeslagen nu ze 99 cent bij de Dirk zijn. :9

Oh, en ik vind dat de Jumbo ook wel een complimentje verdiend voor hun grote en gevarieerde vegetarische assortiment. De pompoenballetjes vind ik lekker.
  Moderator woensdag 4 maart 2020 @ 20:13:05 #208
236264 crew  capricia
pi_191834422
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 20:12 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik ben geen enorme fan van vleesvervangers, vooral omdat ik het niet lekker vind als ik de soja proef. Maar ik heb bijvoorbeeld eens 4 smaken kipstukjes naast elkaar geproefd, en daarbij vond ik die van Vivera het lekkerste. Vegetarische slager heeft wel lekkere saucijzenbroodjes. Maar ik vind ze met veel wel echt nog erg duur, terwijl er tegenwoordig prima goedkopere alternatieven zijn.

Favoriet is wel de kaasschnitzel van Vivera. Daarvan deze week 8 pakken ingeslagen nu ze 99 cent bij de Dirk zijn. :9

Oh, en ik vind dat de Jumbo ook wel een complimentje verdiend voor hun grote en gevarieerde vegetarische assortiment. De pompoenballetjes vind ik lekker.
De Jumbo heb ik ook in de buurt. Ik ga eens kijken. Dank je!
pi_191834661
Ja, jumbo heeft bij ons ook een groot assortiment, zitten veel lekkere dingen tussen. Had vorige week ‘braadworsten’, die errug lekker waren.
  Moderator woensdag 4 maart 2020 @ 20:24:53 #210
236264 crew  capricia
pi_191834701
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 20:23 schreef Bleie het volgende:
Ja, jumbo heeft bij ons ook een groot assortiment, zitten veel lekkere dingen tussen. Had vorige week ‘braadworsten’, die errug lekker waren.
Van Jumbo huismerk?
pi_191834756
Jumbo en Vivera komen uit dezelfde fabriek dacht ik :Y

Maar dat zijn ook mijn favoriete merken.
Ik vind alleen de 'Kebab' van Vivera die in BE wel te krijgen is, maar bij mijn Jumbo in NL niet, wel 10x lekkerder dan de 'Gyros' of 'Shoarma' . Ik vergeet het altijd mee te nemen voor een makkelijke, lekker ongezonde lunch in het weekend. -O-

Vegetarische slager eet ik al de helft niet van (want niet vegan), en vind ik behoorlijk aan de prijs vergeleken andere merken.
pi_191834963
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2020 20:24 schreef capricia het volgende:

[..]

Van Jumbo huismerk?
Ja! Hebben we vaker dingen van, eigenlijk altijd lekker.
  Moderator woensdag 4 maart 2020 @ 20:36:39 #213
236264 crew  capricia
pi_191835013
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 20:34 schreef Bleie het volgende:

[..]

Ja! Hebben we vaker dingen van, eigenlijk altijd lekker.
Dank je! ^O^
pi_191835056
Maar, wat eerder gezegd werd, het blijft natuurlijk persoonlijk wat je lekker vindt. Mijn kinderen zijn dol op de vegan nuggets van AH. :r
pi_191835569
@capricia

Wat vleesvervangers betreft heb ik ook niet heel veel te zeggen. Kipstukjes van Vivera heb ik graag, falafel vind ik van alle merken eigenlijk wel prima, en ik eet vooral veel peulvruchten en tofu/tempeh. Het is echt de moeite waard om te leren hoe je tofu en tempeh lekker bereidt :Y

Oh en kijk uit met de hot & spicy falafel, die van de Jumbo en van Maza vond ik beide haast pijnlijk zo pittig, terwijl ik normaal gesproken een best grote tolerantie heb voor pittigheid :o

Gerookte tofu is trouwens een goede tip als vervanger van spekjes maar ook door salades. Eigenlijk door allerlei gerechten is het wel lekker, lekker hartig en niet zo gruwelijk zout als de vegaspekjes. Bij de Jumbo verkopen ze gewoon rooktofu in een blok en bij de grotere AH winkels verkopen ze het in stukjes. ;)
pi_191835863
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 20:23 schreef Bleie het volgende:
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2020 20:24 schreef capricia het volgende:

[..]

Van Jumbo huismerk?
Oh ja... die was ik vergeten! :D

https://www.jumbo.com/jum(...)tjes-200g/306007STK/

j518md.jpg

Jumbo Veggie Chef Vegetarische Braadworstjes

Maar ik geloof dat het soms ook wel eens in een Jumbo verpakking zit :@
of dat was een geleden zo....

in ieder geval Braadworstjes van Veggie Chef en de Kaasschnitzel en de knakworstjes
en het gehakt zit er hier iemand om te noemen vanaf de bank :D

was ik bijna vergeten :P
pi_191835986
Ik eet die Braadworstjes ook gewoon met Stamppot Boerenkool,
vind ik lekkerder dan de Vega Rookworsten, maar ja... smaken verschillen...

daar is niets aan te doen, maar Ik vind ze érg lekker :Y

en die Kaasschnitzel van Veggie Chef is mijn favoriet, die zijn zoooooooooo lekker O+ :D
  Moderator woensdag 4 maart 2020 @ 22:21:03 #218
112545 crew  Muck
pi_191837754
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 21:17 schreef FANN het volgende:

en die Kaasschnitzel van Veggie Chef is mijn favoriet, die zijn zoooooooooo lekker O+ :D
Die kaasschnitzels zijn inderdaad heel lekker!
  woensdag 4 maart 2020 @ 22:44:44 #219
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_191838476
quote:

Die kaasschnitzels inderdaad *O* *O* O+
pi_191838706
quote:
en die Kaasschnitzel van Veggie Chef is mijn favoriet, die zijn zoooooooooo lekker
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2020 22:21 schreef Muck het volgende:

[..]

Die kaasschnitzels zijn inderdaad heel lekker!
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 22:44 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Die kaasschnitzels inderdaad *O* *O* O+
Oké die kaasschnitzels moet ik dus snel inslaan anders zijn ze straks uitverkocht na deze gratis
Fok reclame :D
  woensdag 4 maart 2020 @ 22:56:56 #221
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_191838768
quote:
14s.gif Op woensdag 4 maart 2020 22:53 schreef FANN het volgende:

[..]

[..]

[..]

Oké die kaasschnitzels moet ik dus snel inslaan anders zijn ze straks uitverkocht na deze gratis
Haha :P
pi_191838819
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 22:56 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Haha :P
Je glazen gooien heet dat :+

Maar het is voor een goed goed doel dus O+
  woensdag 4 maart 2020 @ 23:00:40 #223
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_191838855
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 22:59 schreef FANN het volgende:

[..]

Je glazen gooien heet dat :+

Maar het is voor een goed goed doel dus O+
Jumbo zit helaas hier niet al te dichtbij dus eet het niet vaak ;(
pi_191838894
Voor iedereen die in de buurt van Utrecht woont of er langskomt: Vivera deelt tot 7 maart gratis hapjes uit onder het bollendak bij Utrecht CS:

vivera.jpg
pi_191838912
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 23:00 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Jumbo zit helaas hier niet al te dichtbij dus eet het niet vaak ;(
Ja ik heb gewoon mazzel met mijn Jumbo ..... klein stukkie lopen.... en Dirk v.d. Broek ook... :@
  woensdag 4 maart 2020 @ 23:05:07 #226
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_191838935
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 23:03 schreef FANN het volgende:

[..]

Ja ik heb gewoon mazzel met mijn Jumbo ..... klein stukkie lopen.... en Dirk v.d. Broek ook... :@
Haha ideaal!
pi_191838999
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 23:03 schreef Candaasje het volgende:
Voor iedereen die in de buurt van Utrecht woont of er langskomt: Vivera deelt tot 7 maart gratis hapjes uit onder het bollendak bij Utrecht CS:

[ afbeelding ]
Wauw... die ga je niet snel over het hoofd zien :D

Misschien komen ze ook nog eens in Amsterdam langs!
Met komen ze ook met nieuwe produkten?

hoewel het assortiment best wel uitgebreid is hoor.... ik kan niet klagen :@
pi_191839023
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 23:08 schreef FANN het volgende:

[..]

Wauw... die ga je niet snel over het hoofd zien :D

Misschien komen ze ook nog eens in Amsterdam langs!
Met komen ze ook met nieuwe produkten?

hoewel het assortiment best wel uitgebreid is hoor.... ik kan niet klagen :@
Ik weet het eigenlijk niet, of ze nog rond gaan trekken en of ze ook nieuwe producten promoten. (foto is helaas niet van mij, ik zit in België atm) Maar leuke reclame is het wel, zo'n megakoe :D ):O
pi_191839122
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 23:09 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik weet het eigenlijk niet, of ze nog rond gaan trekken en of ze ook nieuwe producten promoten. (foto is helaas niet van mij, ik zit in België atm) Maar leuke reclame is het wel, zo'n megakoe :D ):O
Ja die koe daar komen mensen op af :P en als het GRATIS is hélemaal :D

Maar belangrijkste is dat mensen dan weten hoe het smaakt :Y

Vega is allang niet meer voor ''van die rare boomknuffelaars'' zoals ze vroeger genoemd werden
het is nu juist de bij jonge en hippe mensen populair ... zo zie je maar weer (8> :D

en gewoon mensen die meer bewuster gaan eten.... en dat zijn er steeds meer...

https://www.nu.nl/eten-en(...)nder-vlees-eten.html
  Moderator donderdag 5 maart 2020 @ 08:45:53 #230
7566 crew  MaJo
Kalten Polar Bär
pi_191841820
quote:
14s.gif Op woensdag 4 maart 2020 22:53 schreef FANN het volgende:

[..]

[..]

[..]

+1 die zijn erg lekker. De kipschnitzel van veggie chef ook, die komt het dichtste bij echte kip vind ik.

De Goudse kaasburger van Vales is ook lekker :9
pi_191845659
Lidl breidt aanbod vegan en vega flink uit en introduceert eigen burger

Supermarktketen Lidl verdrievoudigt vanaf vandaag het aantal vegetarische en veganistische producten in de schappen. Binnen het vega-assortiment komt de discounter met de zogenoemde Next Level Burger.

5.jpg

Met de verdrievoudiging wordt 21 procent van het gekoelde aanbod in het vlees-, kip- en visschap vegetarisch of vegan. Lidl wil klanten zo een duurzaam en betaalbaar alternatief voor vlees aanbieden. Het is een forse uitbreiding, aangezien Lidl eerder in totaal slechts negen vegan- en vegaproducten in de schappen had liggen. Dat worden er nu 27, waarvan er 11 vegan zijn en 16 vega.

Mainstream
Met de introductie wil Lidl ‘kwaliteit en duurzaamheid betaalbaar maken’, aldus woordvoerster Christine Braun. Volgens haar zijn producten van Lidl ‘mainstream’, oftewel bedoeld voor de massa. ,,Producten moeten bij Lidl voor elke portemonnee betaalbaar zijn, ook de vega- en veganproducten’’, aldus Braun.

,,Vleesvervangers worden vaak per twee stuks aangeboden, daardoor lijkt het prijsverschil wat hoger als je het vergelijkt met vlees dat in een grotere verpakking wordt aangeboden’’, legt Braun uit. Ze maakt hierbij de volgende vergelijkingen: ,,Voor een vegetarische kaasschelp (te vergelijken met een cordon bleu) betaal je bij Lidl 1,59 euro voor 200 gram en voor de vleesvariant van 250 gram 2,19 euro. Vega kipstukjes kosten 1,99 euro voor 175 gram, en de kipstukjes van 400 gram kosten 3,33 euro.’’

Next Level Burger
Binnen het nieuwe assortiment lanceert Lidl onder meer de Next Level Burger. Volgens Lidl is deze hamburger ‘een betaalbaar alternatief’ ten opzichte van het merk Beyond Meat. Voor de Next Level Burger betalen klanten 3,29 euro, terwijl vergelijkbare burgers bij concurrerende supermarkten bijna 6 euro kosten. Dit is de eerste vleesvervanger die Lidl onder een eigen merknaam op de markt brengt.

De vegan burger is gemaakt op basis van soja-, tarwe-, en erwteneiwit en lijkt qua smaak en uiterlijk op vergelijkbare vleesproducten. ,,Met de ‘Next Level Meat’ kunnen onze klanten vegan en daarmee milieu- en diervriendelijk eten, zonder de smaak van vlees te moeten missen’’, zegt Quirine de Weerd van Lidl Nederland. De burger is al in een aantal winkels in Nederland verkocht. Vanaf vandaag is de burger landelijk te verkrijgen.

5.jpg

Klimaatneutraal
Lidl verkoopt naast de vegan burger ook zogenoemd Next Level Meat-gehakt. Deze producten besparen volgens het bedrijf 91 procent CO²-uitstoot in vergelijking met rundvleesproducten. De resterende 9 procent wordt gecompenseerd door de leverancier via Climate Partners. Daardoor zijn de Next Level Burger en het Next Level-gehakt volgens Lidl ‘volledig klimaatneutraal’.

Climate Partners ondersteunt projecten in het Braziliaanse regenwoud, waarbij steeds meer gebieden worden toegewezen aan kleine boeren en niet meer worden gekapt voor sojaplantages.
,,Duurzaamheid zit bij Lidl in het dna en daarom past deze klimaatneutrale burger extra goed bij ons. Zelfs over de verpakking is nagedacht’’, zegt Braun. De burgers worden in een recyclebaar kartonnen bakje gelegd en met een dunne folie afgesloten. ,,Alle materialen kunnen worden gescheiden.’’
https://www.ad.nl/koken-e(...)gen-burger~a5a70fe1/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 5 maart 2020 @ 14:03:06 #233
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_191846429
Blij mee dat Lidl dit doet. Zou het ook wel fijn vinden als ze tofu en tempeh gingen verkopen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_191850740
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2020 14:03 schreef Lienekien het volgende:
Blij mee dat Lidl dit doet. Zou het ook wel fijn vinden als ze tofu en tempeh gingen verkopen.
Tofu hadden ze bij die van mij al, en tempeh lag er nu met deze uitbreiding ook. Iemand tips voor het bereiden van tempeh?
pi_191850795
Het vegetarische schap van de Lidl was inderdaad wel aan uitbreiding toe.
pi_191851404
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 18:25 schreef Bleie het volgende:

[..]

Tofu hadden ze bij die van mij al, en tempeh lag er nu met deze uitbreiding ook. Iemand tips voor het bereiden van tempeh?
Makkelijke manier is in dunne reepjes snijden, goudbruin in een pan bakken met wat olie en aan het eind een flinke lepel zwartebonensaus (van de toko) in de hete pan erbij en goed omschudden. Geeft een lekker knapperig laagje.

Je kan het ook een paar uur marineren in een pittige marinade met bijv olie, sojasaus, citroensap, knoflook en gember(siroop) en dan grillen of bakken in de oven.

Als je het fijnmaalt kun je het als vervanging van gehakt gebruiken. Als je het eerst stoomt wordt het wat minder bitter.

Tempeh heeft wel flinke smaakmakers nodig want van zichzelf smaakt het eigenlijk nergens naar.
  donderdag 5 maart 2020 @ 19:13:11 #237
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_191851657
Hier staan wat bereidingen met tempeh. Ik heb die Mexicaanse variant laatst gemaakt en dat viel echt niet tegen.

http://www.degroenemeisjes.nl/hoe-bereid-je-tempeh/#
pi_191851697
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2020 19:03 schreef Farenji het volgende:

[..]

Makkelijke manier is in dunne reepjes snijden, goudbruin in een pan bakken met wat olie en aan het eind een flinke lepel zwartebonensaus (van de toko) in de hete pan erbij en goed omschudden. Geeft een lekker knapperig laagje.

Je kan het ook een paar uur marineren in een pittige marinade met bijv olie, sojasaus, citroensap, knoflook en gember(siroop) en dan grillen of bakken in de oven.

Als je het fijnmaalt kun je het als vervanging van gehakt gebruiken. Als je het eerst stoomt wordt het wat minder bitter.

Tempeh heeft wel flinke smaakmakers nodig want van zichzelf smaakt het eigenlijk nergens naar.
Ik heb tempeh wel eens in lange dunne plakken gesneden en gemarineerd en vervolgens in de oven gebakken met een dikke laag pittige pindasaus, dat was prima.

Ook sambal goreng tempeh (heeele dunne frietjes snijden en bakken/frituren, die je vervolgens met een dikke kleverige laag sambalsaus en dergelijk omhuld) was erg lekker.

Maar het komt mij toch nog iets te vaak voor dat ik denk dat het wel goed gaat komen (niet te dik snijden, smaakvolle pittige saus), waarbij de saus toch niet voldoende is om de smaak van de tempeh te verhullen.

Ik verbaas me dus een beetje over de opmerking dat tempeh eigenlijk nergens naar smaakt ;)

Misschien is het net zo'n dingetje als mensen die koriander naar zeepsop vinden smaken, maarruh.... als de smaak van tempeh niet voldoende verborgen wordt door een heel erg pittige/overheersende saus, dan proef ik toch duidelijk klei...fimoklei, of van die klei die ze me vroeger op de kleuterschool gaven (en nee, ik heb geen duidelijke herinnering aan het eten van die klei, maar gezien de associatie moet ik dat blijkbaar toch gedaan hebben :') )

[ Bericht 0% gewijzigd door realAIVD op 05-03-2020 19:20:26 ]
pi_191877251
Dank voor de tips. Iets met pittig wordt het hier niet ivm de kinderen, maar zwartebonensaus eten ze redelijk.
pi_191877314
We hebben gisteren die Next Level burger van Lidl geprobeerd en hij beviel erg goed. Die halen we vaker ^O^
  PR en moderator zaterdag 7 maart 2020 @ 09:11:45 #241
69724 crew  Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_191877380
Ik heb vorig jaar zo'n nepvleesburger van Garden Gourmet op dat was een van de smerigste dingen die ooit op heb. Ik proef het nog als ik er aan denk. Maar nu durf ik die andere merken niet meer te proberen :D
pi_191877467
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 09:05 schreef lunapuella het volgende:
We hebben gisteren die Next Level burger van Lidl geprobeerd en hij beviel erg goed. Die halen we vaker ^O^
Ik had hem gisteren ook, maar ik vond hem echt ongelofelijk ranzig. :D Die smaak gaf me echt de rillingen. Ik heb nu wel de pompoen/wortel burger gehaald. Over het algemeen vind ik zulke dingen lekkerder.
pi_191878335
Ik vind die beyond burger ook vies en dat geldt voor meer van dat nepvlees. Liever iets dat niet krampachtig op vlees probeert te lijken zoals tofu, groenteburger, haloumi of falafel ofzo.
  zaterdag 7 maart 2020 @ 16:42:47 #244
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_191883251
Net de steak meegenomen van de Lidl, ben benieuwd straks!
pi_191884303
https://www.aziatische-ingredienten.nl/recept-tempeh-kering/
5456189372_94c54e84a6.jpg
Tempeh Kering O+
Echt mijn favoriete plantaardige eten. In Indonesië leren maken maar vind die van Robin ook heel lekker.
Go hard or go home
pi_191884663
Die site van Robin is sowieso ^O^
Is dat zo?
  zaterdag 7 maart 2020 @ 18:45:55 #247
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_191885277
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 16:42 schreef LPFAN het volgende:
Net de steak meegenomen van de Lidl, ben benieuwd straks!
Ik vind hem net zo smaken als die van Vivera. Maar wel een stuk goedkoper. Blijvertje!
  zaterdag 7 maart 2020 @ 22:00:17 #248
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_191890771
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 18:45 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Ik vind hem net zo smaken als die van Vivera. Maar wel een stuk goedkoper. Blijvertje!
^O^
pi_191890912
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 17:50 schreef Noek het volgende:
https://www.aziatische-ingredienten.nl/recept-tempeh-kering/
[ afbeelding ]
Tempeh Kering O+
Echt mijn favoriete plantaardige eten. In Indonesië leren maken maar vind die van Robin ook heel lekker.
Ah, heb nog een zooi sojabonen gekookt liggen, ga dit recept gebruiken, kijken of het dan ook wat wordt. Jammer dat ik geen spul heb om te fermenter, anders hadden ik ook nog zelf tempeh gemaakt.
pi_191896622
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 22:03 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Ah, heb nog een zooi sojabonen gekookt liggen, ga dit recept gebruiken, kijken of het dan ook wat wordt. Jammer dat ik geen spul heb om te fermenter, anders hadden ik ook nog zelf tempeh gemaakt.
Oh man, zelf tempeh maken. Zelfs op women's day zie ik dat gewoon niet voor me.
Alleen dat je het wil doen is al 1000 bonuspunten.
Go hard or go home
pi_191897025
Vanwege 1 euro aanbieding verschillende Vivera gekocht om te proberen:

- Steak
- Spekjes
- Kipschnitzel
- Champignon/paprika burger

Die laatste ziet er niet lekker uit. Ben sowieso benieuwd of mij dit kan bekoren maar ga t proberen.
pi_191897511
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 08:17 schreef Noek het volgende:

[..]

Op zich is het niet zo moeilijk hoor, en ook niet veel werk, duurt alleen wel paar dagen voordat de fermentatie klaar is. Maar dat gaat helemaal vanzelf.
pi_191898106
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 08:17 schreef Noek het volgende:

[..]

:D volgens de interwebz is het zo moeilijk dus niet. Dus deze gaat op mijn kookbucketlijstje.
Heb nu wel zin in tempeh kering dus ik schat zo in dat ik straks even naar de toko wandel ;)
  zondag 8 maart 2020 @ 16:18:17 #254
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_191903756
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2020 09:16 schreef FutureFairytale het volgende:
Vanwege 1 euro aanbieding verschillende Vivera gekocht om te proberen:

- Steak
- Spekjes
- Kipschnitzel
- Champignon/paprika burger

Die laatste ziet er niet lekker uit. Ben sowieso benieuwd of mij dit kan bekoren maar ga t proberen.
Hier waren de meeste van de 1 euro deals die ik wilde hebben uitverkocht ;(
Uiteindelijk maar een oosterse schijf meegenomen om te proberen
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
  Moderator zondag 8 maart 2020 @ 17:33:06 #255
112545 crew  Muck
pi_191905236
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 23:16 schreef FANN het volgende:

[..]

Ja die koe daar komen mensen op af :P en als het GRATIS is hélemaal :D

Maar belangrijkste is dat mensen dan weten hoe het smaakt :Y

Vega is allang niet meer voor ''van die rare boomknuffelaars'' zoals ze vroeger genoemd werden
het is nu juist de bij jonge en hippe mensen populair ... zo zie je maar weer (8> :D

en gewoon mensen die meer bewuster gaan eten.... en dat zijn er steeds meer...

https://www.nu.nl/eten-en(...)nder-vlees-eten.html
Ik kwam er elke dag langs van en naar mijn werk, maar het jammere is dat ze juist een aantal opdringerige hipsterachtige types hadden lopen, die het imago alleen maar benadrukten :{
Ik pak geen eten aan van een wat viezig ogende dame met in elkaar klittende dreads en ongewassen ogende halve handschoenen. Of het nou vega(n) is of een frikandel, ik sla dan toch sneller over :N :@

Ik eet zelf trouwens niet elke dag vlees en vind veel vleesvervangers ook hartstikke lekker tegenwoordig. De eerder genoemde kaasschnitzels zijn echt lekker en de worstjes van hetzelfde merk ook. Ook eet ik regelmatig bietenstamppot met feta en geroosterde hazelnoten, waarbij mijn vriend eigenlijk pas na een paar keer eten realiseerde dat er geen vlees in/bij zit :D
pi_191905483
Vlees is vaak alleen maar smakelijk gemaakt. Dat heeft echt wel vaak enige pimping nodig voor het te hachelen is. Daarom zijn vleesvervangers wel prima. Zou alleen wel willen dat ze toch wat meer de macro's zouden benaderen van vlees. Omdat ik intensief sport vul ik het dus maar veelal aan met Orangefit eiwitpoeder (erg smakelijk en goede macro's) en maak daar ziek hippe :') bowls van en maak er cake van. Alles plantaardig want ik eet helemaal geen dierlijke producten.
Als jullie wat recepten willen voor je eiwitten, laat maar weten dan deel ik die even.
Go hard or go home
  zondag 8 maart 2020 @ 18:52:01 #257
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_191906913
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 17:42 schreef Noek het volgende:
Vlees is vaak alleen maar smakelijk gemaakt. Dat heeft echt wel vaak enige pimping nodig voor het te hachelen is. Daarom zijn vleesvervangers wel prima. Zou alleen wel willen dat ze toch wat meer de macro's zouden benaderen van vlees. Omdat ik intensief sport vul ik het dus maar veelal aan met Orangefit eiwitpoeder (erg smakelijk en goede macro's) en maak daar ziek hippe :') bowls van en maak er cake van. Alles plantaardig want ik eet helemaal geen dierlijke producten.
Als jullie wat recepten willen voor je eiwitten, laat maar weten dan deel ik die even.
Graag!
pi_191907571
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 18:52 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Graag!
+1 :7

Niet dat ik het nodig heb maar vind het leuk om weer eens wat anders te proberen. Zo heb ik een tijdje terug een vegan-cake gebakken...had geen zin in om naar de super te lopen voor eieren dus dan word je creatief :D
pi_191914719
Wat is jullie favoriete ingredient dat een vullend gevoel geeft?
Zo romantisch als een vinarmige
pi_191924396
quote:
Ik dacht dat ik iets voor je had....

roundle-new-2019]&layer1=$BADGE_L$&img404=no-product-image&v=1&locale=nl-nl,en-gb,*

Is mijn favoriete tussendoortje.... of soms gewoon als ontbijt, maar nee... zit ook melk in -O-

maar misschien zit er iets anders tussen

Is wel een goeie winkel, veel voordeeltjes... gratis producten, kortingscode etc. etc.
en altijd snel en op tijd :Y

https://www.bodyandfit.com/nl-nl
pi_191924577
quote:
oh... enne Noek... vanmorgen hoorde ik op de radio dat er nu een soort van leer van cactussen
gemaakt gaan worden! :D Is dus net als leer.... maar dus niet dierlijk... wel goed idee...

https://www.bedrock.nl/duurzaam-alternatief-leer-cactus/

Goed nieuws horen we maar al te graag. In een wereld waarin we zwemmen in het plastic en bijna identiteitsloos zijn zonder social media, kunnen we een flinke dosis goede daden en nieuwtjes goed gebruiken. Er gaat namelijk ook een hele hoop góed. Daarom trappen we de week graag af met goed nieuws. Vandaag: twee Mexicaanse uitvinders hebben duurzaam leer gecreëerd van een cactus.

Je leest het goed: twee jonge uitvinders uit Mexico brengen een duurzaam, stijlvol én milieuvriendelijk alternatief voor leer op de markt. Het organische ‘leer’ is volledig gemaakt van de nopalcactus.

Duurzaam en ademend leer van nopalcactus
Adrian Lopez en Marte Cazarez hebben twee jaar gewerkt aan een alternatief voor leer die niet alleen duurzaam is en 100 procent gemaakt van plantaardig materiaal, maar veel meer voordelen heeft. Zo is het nopalleer ademend en gaat het minstens 10 jaar mee; 100 keer beter dan het nepleer van plastic dat je tot nu toe vaak zag. Dat is namelijk moeilijk schoon te maken en is totaal niet ademend.

Op 2 oktober reisden de heren af naar de internationale leerbeurs Lineapelle in Milaan, waar ze het innovatieve kunstleer presenteerden aan ‘s werelds topontwerpers. Hopelijk zien we het duurzame alternatief dus gauw op de catwalks en in de winkels.

Weinig water nodig
“We zeiden: waarom niet? We zijn Mexicanen, welke grondstof is beter geschikt voor ons om te exploiteren dan nopal?”, vertelt Lopez. “Het groeit vanzelf, het heeft niet veel water nodig en verspilt dan ook niet veel water.”

Na twee jaar lang experimenteren, maakten de ze een aantal weken geleden een doorbraak. Het ‘leer’ van nopal kan momenteel gebruikt worden om “een jurk, een tas, een riem, een horlogebandje of een fauteil te maken”.

Met hun uitvinding willen Lopez en Cazarez niet alleen het milieu een handje helpen, maar ook de boeren die de cactussen verbouwen.”Het maakt ons werk zinvoller, omdat het niet alléén om mode en het milieu gaat”, zegt Lopez daarover. “We willen ook op de één of andere manier werknemers in het veld ondersteunen en banen creëren, zelfs indirect.”

Goed Nieuw dus ... Zeker voor de Veganisten...

ED_24092019_15-PRINCIPAL-1a_1156943243_View.jpg

ONDERNEMERS De jonge mensen zijn 27 jaar oud, ze zijn pioniers in een ademende organische huid en hebben hun bedrijf al opgericht.

https://heraldodemexico.c(...)HNFlBU7AnD3oPSHJ4vG0

[ Bericht 0% gewijzigd door FANN op 10-03-2020 01:05:08 ]
pi_191934897
quote:
Wat voor vlees heb je het hier over? Ik herken dit namelijk niet. Flexitatiër hier, trouwens.
pi_191936025
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 08:17 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Wat voor vlees heb je het hier over? Ik herken dit namelijk niet. Flexitatiër hier, trouwens.
Kipfilet, runderlap, varkenslap, rundergehakt, varkensgehakt, kalkoenfilet, eigenlijk bijna alles.
Zelfs biefstuk (vond ik echt wel lekker) maakte ik wel af met peper en zout.
Heb je wel eens een gehaktbal gegeten met ongekruid gehakt. Mijn vader maakte dat vroeger want die man was een drama in de keuken en dat kreeg ik alleen weg met Heinz ketchup.
Het is gewoon niet te doen. Dus ik kan er niet zoveel mee als mensen zeggen dat ze vlees zo lekker vinden want het heeft echt wel wat pimping nodig van kruiden. Net als vleesvervangers.
Go hard or go home
pi_191936243
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 09:41 schreef Noek het volgende:

[..]

Kipfilet, runderlap, varkenslap, rundergehakt, varkensgehakt, kalkoenfilet, eigenlijk bijna alles.
Zelfs biefstuk (vond ik echt wel lekker) maakte ik wel af met peper en zout.
Heb je wel eens een gehaktbal gegeten met ongekruid gehakt. Mijn vader maakte dat vroeger want die man was een drama in de keuken en dat kreeg ik alleen weg met Heinz ketchup.
Het is gewoon niet te doen. Dus ik kan er niet zoveel mee als mensen zeggen dat ze vlees zo lekker vinden want het heeft echt wel wat pimping nodig van kruiden. Net als vleesvervangers.
Gekookte groenten zonder zout of kruiding zijn ook laf. :{w
pi_191936278
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 09:58 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Gekookte groenten zonder zout of kruiding zijn ook laf. :{w
Ik vind groenten juist heel smaakvol. Vooral rauw dan maar ik vind dat wel een enomr palet aan smaken hebben. Het verschil tussen een rode biet, paprika, broccoli, bloemkool, asperge, ik vind dat echt heel verschillend van smaak.
Maar ja, smaak is persoonlijk. Ik vind vlees smakeloos en dat is maar goed ook want het maakt het een stuk makkelijker om het niet te eten. Vis daarentegen vond ik wel heel erg lekker.
Go hard or go home
pi_191936310
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 10:00 schreef Noek het volgende:

[..]

Ik vind groenten juist heel smaakvol. Vooral rauw dan maar ik vind dat wel een enomr palet aan smaken hebben. Het verschil tussen een rode biet, paprika, broccoli, bloemkool, asperge, ik vind dat echt heel verschillend van smaak.
Maar ja, smaak is persoonlijk. Ik vind vlees smakeloos en dat is maar goed ook want het maakt het een stuk makkelijker om het niet te eten. Vis daarentegen vond ik wel heel erg lekker.
Maar jij eet groenten veelal rauw, zonder kruiding of dressing? Dat is niet heel gebruikelijk, geloof ik.
pi_191936341
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 10:03 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Maar jij eet groenten veelal rauw, zonder kruiding of dressing? Dat is niet heel gebruikelijk, geloof ik.
Nou, ik eet geen doorgekookte bloemkool maar ik roerbak groentes en eet ze rauw.
Ik vind gekookte bloemkool zum kotzen maar bloemkoolrijst bakken met shit vind ik dikke prima. Koken verpest gewoon veel. Alleen een koolhydratenbron koken is goed te doen, vind ik. Rijst, quinoa, pasta etc. Vlees moet je ook niet koken.
Go hard or go home
pi_191936387
Sommige groente zijn rauw en ongekookt wel lekker maar veel groente hebben wel wat werk nodig. Beetje zout, vet, wat hitte, wat kruiden en specerijen. Maar op zich zijn kruiden en specerijen ook groente. :P
pi_191936397
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 10:06 schreef Noek het volgende:

[..]

Nou, ik eet geen doorgekookte bloemkool maar ik roerbak groentes en eet ze rauw.
Ik vind gekookte bloemkool zum kotzen maar bloemkoolrijst bakken met shit vind ik dikke prima. Koken verpest gewoon veel. Alleen een koolhydratenbron koken is goed te doen, vind ik. Rijst, quinoa, pasta etc. Vlees moet je ook niet koken.
Ik neem aan dat je hiermee kruiding bedoelt?
Dan heb je namelijk je eigen argument onderuit gehaald.

Overigens vind ik gebakken groenten meestal ook veel lekkerder dan gekookte. Behalve rode biet, die moet gepoft, in de oven, in folie. :9

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 10:09 schreef Farenji het volgende:
Sommige groente zijn rauw en ongekookt wel lekker maar veel groente hebben wel wat werk nodig. Beetje zout, vet, wat hitte, wat kruiden en specerijen. Maar op zich zijn kruiden en specerijen ook groente. :P
QFT ^O^
pi_191936466
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 10:10 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je hiermee kruiding bedoelt?
Dan heb je namelijk je eigen argument onderuit gehaald.

Overigens vind ik gebakken groenten meestal ook veel lekkerder dan gekookte. Behalve rode biet, die moet gepoft, in de oven, in folie. :9
[..]

QFT ^O^
Nee nee, geen kruiden. Andere groentes zoals ui en paprika bijv. of zoete aardappel, weet ik veel.
Ik hoef er iig geen ketchup overheen te mikken.
Go hard or go home
pi_191936475
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 10:09 schreef Farenji het volgende:
Ook waar!
Go hard or go home
pi_191936498
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 10:13 schreef Noek het volgende:

[..]

Nee nee, geen kruiden. Andere groentes zoals ui en paprika bijv. of zoete aardappel, weet ik veel.
Ik hoef er iig geen ketchup overheen te mikken.
Geen kruiden? -O- Ik kom niet bij jou eten.

Ik had laatst deze curry https://www.ah.nl/allerha(...)loemkool-en-broccoli. Was echt beter dan gewokte groenten met een beetje ui.
pi_191936645
Ik vind vlees zonder smaakmakers ook al lekker. Maar dan kom je eerder bij een heel kippetje van de grill of geroosterd buikspek bijvoorbeeld. Maarja, met smaakmakers is wel beter. Maar dat vind ik bij groenten ook.

Ben wel ook echt met veel minder zout gaan koken. En het valt me echt alles mee hoe snel ik daaraan gewend ben geraakt. Maar als ik eerlijk ben, ben ik ook gewoon gaan accepteren dat niet alles altijd geweldig lekker hoeft te zijn. Soms mag eten van mij ook gewoon puur voeding zijn. Lekker door misschien verschillende gezonde dingen te combineren, maar vroeger ging overal (vet) vlees, kaas of whatever bij.
pi_191936823
Vivera plant spekjes; gatverdamme.. Wat een smerige smaak/nasmaak. Totaal niet de rooksmaak van spekjes die ze beweren.
Werd zo boos ervan dat ik het heb weggegooid na 6 happen en naar de supermarkt ben gefietst om vlees te halen.

Hou het wel bij kaasschnitzels; die pretenderen geen vlees te zijn. Ik eet vaak 's avonds vega maar dan ook geen vleesvervanger. Maar heb het geprobeerd.
pi_191936940
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 10:41 schreef FutureFairytale het volgende:
Vivera plant spekjes; gatverdamme.. Wat een smerige smaak/nasmaak. Totaal niet de rooksmaak van spekjes die ze beweren.
Werd zo boos ervan dat ik het heb weggegooid na 6 happen en naar de supermarkt ben gefietst om vlees te halen.

Hou het wel bij kaasschnitzels; die pretenderen geen vlees te zijn. Ik eet vaak 's avonds vega maar dan ook geen vleesvervanger. Maar heb het geprobeerd.
Die spekjes vond ik ook goor. Het leuke van dierlijk spek is dat het zo vet is, maar dat heb je met plant-spekjes niet. Dan houd je alleen zout en smaakversterkers over :r
Ik vind gerookte tofu een fijnere spekvervanger. Dat verkopen ze tegenwoordig bij AH en Jumbo ook gewoon. En bij de toko natuurlijk sowieso.

Ik eet ook bijna nooit vegaburgers of zo. Ik eet peulvruchten, tofu en tempeh. Soms koop ik falafel en heel soms nepkip, bijvoorbeeld nu het bij de Coop in de aanbieding was. Meestal vind ik de vegaburgers ook veel te duur voor wat je krijgt, dan heb ik liever kikkererwten.
pi_191937022
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 10:16 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Geen kruiden? -O- Ik kom niet bij jou eten.

Ik had laatst deze curry https://www.ah.nl/allerha(...)loemkool-en-broccoli. Was echt beter dan gewokte groenten met een beetje ui.
Ik gooi er ook wel wat vleesvervangende dingen door. Hoho! (die zijn vaak wel gekruid dan)
Maar liever ook niet want ik haat koken voor veel mensen. Ik neem je wel mee uiteten dan.

Recept ziet er goed uit! O+
Go hard or go home
pi_191937174
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 16:50 schreef FANN het volgende:

[..]

Ik dacht dat ik iets voor je had....

[ [url=https://media.bodyandfit.com/i/bodyandfit/C100216_Image_01?layer0=$PDP_002$&layer1=[src=/i/bodyandfit/roundle-new-2019]&layer1=$BADGE_L$&img404=no-product-image&v=1&locale=nl-nl,en-gb,*]afbeelding[/url] ]

Is mijn favoriete tussendoortje.... of soms gewoon als ontbijt, maar nee... zit ook melk in -O-

maar misschien zit er iets anders tussen

Is wel een goeie winkel, veel voordeeltjes... gratis producten, kortingscode etc. etc.
en altijd snel en op tijd :Y

https://www.bodyandfit.com/nl-nl
Ah ja, vaste klant hoor. Ik haal daar altijd mijn vegan protein bars.
Voorheen altijd Barebells maar die zijn niet plantaardig. ;(
Go hard or go home
pi_191937859
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 10:50 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Die spekjes vond ik ook goor. Het leuke van dierlijk spek is dat het zo vet is, maar dat heb je met plant-spekjes niet. Dan houd je alleen zout en smaakversterkers over :r
Ik vind gerookte tofu een fijnere spekvervanger. Dat verkopen ze tegenwoordig bij AH en Jumbo ook gewoon. En bij de toko natuurlijk sowieso.

Ik eet ook bijna nooit vegaburgers of zo. Ik eet peulvruchten, tofu en tempeh. Soms koop ik falafel en heel soms nepkip, bijvoorbeeld nu het bij de Coop in de aanbieding was. Meestal vind ik de vegaburgers ook veel te duur voor wat je krijgt, dan heb ik liever kikkererwten.
Falafel en tofu (mits smaakvol) is inderdaad stukken beter ^O^
pi_191937942
quote:
17s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 11:05 schreef Noek het volgende:

[..]

Ah ja, vaste klant hoor. Ik haal daar altijd mijn vegan protein bars.
Voorheen altijd Barebells maar die zijn niet plantaardig. ;(
Ah.... ken je hun Pindakaas? :D

Die is zóoooooooooooooooo lekker :9 je wil nooit andere Pindakaas en zéker niet
van de Lidl dan proef je het eigenlijk wat een droge troep dat is....

Is wel een beetje duur... maar heb je ook wat :P wel de Cruncy die is lekkerder ...

https://www.bodyandfit.co(...)pasta-1-kg/p/C100024?

Pindapasta van 100% pinda's
Pinda's zijn van nature een bron van eiwitten
Geheel vrij van toevoegingen

Ja ik ben dol op die repen, maar ik kijk altijd wel naar de ingrediënten maar één beetje melk
is niet zo erg... vind ik dan :@ normaal drink ik Sojamelk, maar wel alleen voor mijn Smoothies
en Havermelk als koffiemelk, gewoon mijn Irish Coffee ( die ik héél een paar keer jaar) drink
daar gaat sojaslagroom of topping heet dat geloof ik... ook al ik een bak annanas leegvreet :')
vind ik lekker.... gaat er ook een zooi van die ''slagroom'' op :D

toevallig heb ik nu deze... ik moest even gaan kijken in de koelkast ...

https://www.ah.nl/product(...)llcE4sgaAl6VEALw_wcB

Dit alternatief voor slagroom op basis van soja is te gebruiken als topping op gebak, dessert of warme drank.

100% plantaardig
Ook ideaal voor mensen met lactose- of koemelk intolerantie

DSC02944-1024x768.jpg

https://gewoonvegan.nl/vegan-slagroom-spuitbussen-van-ah/

Nah.. dawast! :D :*

en ja heel soms wil ik ''gewone melk'' vind ik gewoon nog steeds lekker :@ maar goed ik
ben ook geen veganist dat lijkt me een héle opgave hoor :Y
pi_191938119
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 10:06 schreef Noek het volgende:

[..]

In Griekenland eten ze het zó..... dus wij ook af en toe :P

https://www.santamariawor(...)-citroen-en-oregano/

90.-griekse-bloemkool-met-citroen-en-oregano.jpg?id=8221

Hoe bereiden

Kook de bloemkoolroosjes kort in kokend water. Ze moeten knapperig blijven.
Laat de bloemkoolroosjes uitlekken.
Verhit de olie in een pan, bak de bloemkoolroosjes en giet het citroensap bij de bloemkool.
Voeg de citroenschil en de Oregano toe zodra de bloemkool goudbruin is.
Breng op smaak met zout.

Je kan er een vegabraadworstje bij eten.... ja ja niet :D maar de andere misschien wel :P
  Moderator dinsdag 10 maart 2020 @ 12:38:23 #281
112545 crew  Muck
pi_191938638
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 16:59 schreef FANN het volgende:

[..]

oh... enne Noek... vanmorgen hoorde ik op de radio dat er nu een soort van leer van cactussen
gemaakt gaan worden! :D Is dus net als leer.... maar dus niet dierlijk... wel goed idee...

https://www.bedrock.nl/duurzaam-alternatief-leer-cactus/

Goed nieuws horen we maar al te graag. In een wereld waarin we zwemmen in het plastic en bijna identiteitsloos zijn zonder social media, kunnen we een flinke dosis goede daden en nieuwtjes goed gebruiken. Er gaat namelijk ook een hele hoop góed. Daarom trappen we de week graag af met goed nieuws. Vandaag: twee Mexicaanse uitvinders hebben duurzaam leer gecreëerd van een cactus.

Je leest het goed: twee jonge uitvinders uit Mexico brengen een duurzaam, stijlvol én milieuvriendelijk alternatief voor leer op de markt. Het organische ‘leer’ is volledig gemaakt van de nopalcactus.

Duurzaam en ademend leer van nopalcactus
Adrian Lopez en Marte Cazarez hebben twee jaar gewerkt aan een alternatief voor leer die niet alleen duurzaam is en 100 procent gemaakt van plantaardig materiaal, maar veel meer voordelen heeft. Zo is het nopalleer ademend en gaat het minstens 10 jaar mee; 100 keer beter dan het nepleer van plastic dat je tot nu toe vaak zag. Dat is namelijk moeilijk schoon te maken en is totaal niet ademend.

Op 2 oktober reisden de heren af naar de internationale leerbeurs Lineapelle in Milaan, waar ze het innovatieve kunstleer presenteerden aan ‘s werelds topontwerpers. Hopelijk zien we het duurzame alternatief dus gauw op de catwalks en in de winkels.

Weinig water nodig
“We zeiden: waarom niet? We zijn Mexicanen, welke grondstof is beter geschikt voor ons om te exploiteren dan nopal?”, vertelt Lopez. “Het groeit vanzelf, het heeft niet veel water nodig en verspilt dan ook niet veel water.”

Na twee jaar lang experimenteren, maakten de ze een aantal weken geleden een doorbraak. Het ‘leer’ van nopal kan momenteel gebruikt worden om “een jurk, een tas, een riem, een horlogebandje of een fauteil te maken”.

Met hun uitvinding willen Lopez en Cazarez niet alleen het milieu een handje helpen, maar ook de boeren die de cactussen verbouwen.”Het maakt ons werk zinvoller, omdat het niet alléén om mode en het milieu gaat”, zegt Lopez daarover. “We willen ook op de één of andere manier werknemers in het veld ondersteunen en banen creëren, zelfs indirect.”

Goed Nieuw dus ... Zeker voor de Veganisten...

[ afbeelding ]

ONDERNEMERS De jonge mensen zijn 27 jaar oud, ze zijn pioniers in een ademende organische huid en hebben hun bedrijf al opgericht.

https://heraldodemexico.c(...)HNFlBU7AnD3oPSHJ4vG0
Ik wist wel dat er leer van ananas bestaat. Heel tof spul :)
pi_191938661
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 12:38 schreef Muck het volgende:

[..]

Ik wist wel dat er leer van ananas bestaat. Heel tof spul :)
Ik had geen idéé :@ toevallig was het op de radio....

wel goeie ontwikkeling :Y
pi_191941283
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 10:56 schreef Noek het volgende:

[..]

Ik gooi er ook wel wat vleesvervangende dingen door. Hoho! (die zijn vaak wel gekruid dan)
Maar liever ook niet want ik haat koken voor veel mensen. Ik neem je wel mee uiteten dan.

Recept ziet er goed uit! O+
Wat voor vleesvervangende dingen dan? #nieuwsgierig :D
pi_191941300
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 15:18 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Wat voor vleesvervangende dingen dan? #nieuwsgierig :D
vegetarische kipstukjes, tempeh kering, tempeh ketjap, van die bonenmix van de appie, seitan.
No worries, je hoeft echt niet bij te komen eten, mop.
Go hard or go home
pi_191941306
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 15:21 schreef Noek het volgende:

[..]

vegetarische kipstukjes, tempeh kering, tempeh ketjap, van die bonenmix van de appie, seitan.
No worries, je hoeft echt niet bij te komen eten, mop.
Maar ik kan al die zooi wel zelf in de pan gooien. :Y Dank voor de ideeën!
pi_191941324
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 15:21 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Maar ik kan al die zooi wel zelf in de pan gooien. :Y Dank voor de ideeën!
Oooh, ik dacht dat je het echt vieeeeessss zou vinden allemaal.
Ik ben een vrij functionele eter ben ik bang. Als het in mijn macro's past dan eet ik iets al heel snel.
Go hard or go home
pi_191941380
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 12:05 schreef FANN het volgende:

[..]

In Griekenland eten ze het zó..... dus wij ook af en toe :P

https://www.santamariawor(...)-citroen-en-oregano/

[ afbeelding ]

Hoe bereiden

Kook de bloemkoolroosjes kort in kokend water. Ze moeten knapperig blijven.
Laat de bloemkoolroosjes uitlekken.
Verhit de olie in een pan, bak de bloemkoolroosjes en giet het citroensap bij de bloemkool.
Voeg de citroenschil en de Oregano toe zodra de bloemkool goudbruin is.
Breng op smaak met zout.

Je kan er een vegabraadworstje bij eten.... ja ja niet :D maar de andere misschien wel :P
Dat maakt die Griek zeker voor je??
Ziet er heerlijk uit. O+
Go hard or go home
pi_191948621
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 15:26 schreef Noek het volgende:
Dat maakt die Griek zeker voor je??
:Y :D
pi_191987520
Vega KFC was lekker. *O* Wel helaas juist de dingen die volgens mij niet vast in het assortiment komen. De burger was okay, maar de Twister wrap en kipstukjes vond ik echt lekker.
pi_192007810
quote:
14s.gif Op donderdag 12 maart 2020 18:52 schreef Myraela het volgende:
Vega KFC was lekker. *O* Wel helaas juist de dingen die volgens mij niet vast in het assortiment komen. De burger was okay, maar de Twister wrap en kipstukjes vond ik echt lekker.
Had ik niet gedacht om eerlijk te zijn :D maar als ik ooit lantgs eens bij een KFC langskom ga ik
misschien wel eens proberen... gewoon omdat het kan.. maar om eerlijk te zijn trekt het me niet aan ofzo.. kweeniet :@
  vrijdag 13 maart 2020 @ 17:52:22 #291
40500 Sorella
pi_192009459
Ik wil best weleens vegetarisch bij een restaurant proberen maar als ik zie dat ik voor een bbq bloemkool net zoveel betaal als een zalmfilet dan ga ik toch echt voor de zalmfilet.
Waarom is het vegetarische eten in een restaurant zo duur ? een bloemkool is toch 80 % goedkoper als een stuk zalmfilet.
pi_192012831
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 17:52 schreef Sorella het volgende:
Ik wil best weleens vegetarisch bij een restaurant proberen maar als ik zie dat ik voor een bbq bloemkool net zoveel betaal als een zalmfilet dan ga ik toch echt voor de zalmfilet.
Waarom is het vegetarische eten in een restaurant zo duur ? een bloemkool is toch 80 % goedkoper als een stuk zalmfilet.
Tsja..... vegetariërs betalen het toch wel, als er geen andere vega keuze is.....
(En voor sommige producten geldt dat er minder vraag naar is, en het daardoor duurder is om in te kopen (want niet in bulk). Maar dat lijkt me voor bloemkolen wat stug.)
pi_192014205
Ik heb de vega kfc burger vandaag gegeten en ik vond de m op zich wel ok. Ik heb liever iets lekkerders zoals een pita falafel maar op de schaal van kleffe fastfoodburgers scoorde ie toch wel een 7.

Wel jammer dat ik dat enige was die voor de vega optie ging, maar tegelijkertijd was ik ook blij dat ik niet in die corona buckets hoefde mee te vissen.