abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_190939392
Zelf ben ik flexitariër...

Ik vermijd vlees zo veel mogelijk.
Een gehaktbal geef ik aan een ander. Maar als ie anders wordt weggegooid eet ik hem zelf op.
Bij een buffet sla ik het vlees over, en eet ik de salades of de vis (dat dan weer wel).
Als er ergens alleen maar vlees is, eet ik een klein portie mee voor de gezelligheid. Maar liever niet.

Ik ken meer flexitariërs en hier en daar (van tv meestal) een vegetariër.
Ik heb nog nooit een dergelijk iemand een vleeseter horen "aanvallen" of "framen".
Hoewel dit door de vleeseters tot mijn verbazing wel zo wordt ervaren, is mijn ervaring.

Andersom gebeurt dit wel. Dit roept om voorbeelden.
Welnu
Het signature van FOK-schrijver "De_Onnoembare"
De_Onnoembare
quote:
Genderneutrale, quinoa-etende, kinderloze, witte, sojadrinkende, herstelbetalingbetalende, bakfietsende, warmtepompgebruikende, zonnecelinstallerende, roken verbiedende, bbq-verbiedende, veganistische, poly-amoreuze, non-binaire slavendrijvernazaat.
Plus: de uitzending van Arjen Lubach over "minder vlees eten" (Google zelf maar...)
Een PVV'er had het over een "anti-schnitzel-hobby" van vegetariërs over de optie "minder vlees eten".
In dezelfde uitzending was er ook een CDA'er die bezwaar had over een vegetarisch kookboek.

Dat zijn dus 2 a 3 voorbeelden.
Wie heeft er 2 a 3 soortgelijke voorbeelden over vegetariërs.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_190939673
Ik heb nirts tegen vegetariërs, en zelf een of meerdere keren per week geen vlees is ook geen probleem.

Waar ik moeite mee heb is de zogenaamde diervriendelijke organisaties die vegetarisme promoten, maar dat doen door misinformatie de wereld in te helpen en extremistisch bezig zijn door in te breken bij stallen.

Zo zag je een tijd terug beelden die werden gebracht als vreselijk omdat alle kippen op een boerderij op elkaar zaten en niet op de grond wilde komen. Wat ze niet vertelde was dat dit een voorbeeld was van natuurlijk gedrag van kippen die nu eenmaal snachts op stok gaan.

Wat ze ook niet vertellen is dat het zogenaamde diervriendelijkere kippenvlees helemaal niet beter is voor de kip.

Oor Arjen Lubach deed hieraan mee door varkens te laten zien in een slachterij die schreeuwden. Hij zei erbij dat ze dus wel bang waren en zich vreselijk voelden. Wat hij even vergat was dat varkens nu eenmaal slechts 1 verdediging hebben. Namelijk krijsen. Dit doen ze bij al het ongemak. Je hoeft een varken maar aan te kijken en hij gaat schreeuwen.

Dit soort misinformatie en beinvloeden van het publiek door op emoties te spelen vind ik vreselijk. Zeker omdat de gevolgen ervan vaak nadelig zijn voor de dieren maar dat de consument zich er wel beter over voelt.
  woensdag 8 januari 2020 @ 18:56:35 #3
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_190939683
Waarschijnlijk als reactie op de haat die vegetariërs en vegans richting vleeseters tonen.
And so is the past
  woensdag 8 januari 2020 @ 18:57:27 #4
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_190939692
En de eerste vleeseter die een veld wortels gaat bevrijden moeten we ook nog tegenkomen.
And so is the past
pi_190939782
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 18:35 schreef Twentsche_Ros het volgende:

Waarom hebben sommige vleeseters zo'n hekel aan vegetariërs
Ik denk dat dat vooral is omdat ze doordat er vegatariërs zijn, dat ze geconfronteerd worden met hun eigen inferieure morele gedrag.
Het is vooral afgunst denk ik.

Mensen die ervan balen dat ze een buikje hebben reageren ook regelmatig kribbig op fitte afgetrainde gasten.
  woensdag 8 januari 2020 @ 19:22:32 #6
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_190939993
Die extremisten van beide kampen heb ik tot nu toe alleen op het internet gezien, ben ze IRL nog niet tegengekomen.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_190940008
quote:
11s.gif Op woensdag 8 januari 2020 19:22 schreef mstx het volgende:
Die extremisten van beide kampen heb ik tot nu toe alleen op het internet gezien, ben ze IRL nog niet tegengekomen.
Ik heb ooit een collega gehad die ook vrijwilliger was bij greenpeace. Godskolere, wat een draak.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_190940018
quote:
6s.gif Op woensdag 8 januari 2020 18:57 schreef nogeenoudebekende het volgende:
En de eerste vleeseter die een veld wortels gaat bevrijden moeten we ook nog tegenkomen.
OK: Jij ziet een dier dus gelijk aan een plant.
Waarvan akte. Als er ergens 8000 varkens de verbrandingsdood sterven is dat voor jou hetzelfde dat wanneer dat met wortels zou gebeuren.
Bij een dergelijk gelijkschakeling kan ik met weinig weerwoord komen.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_190940059
Laatst met Kerst gegourmet met vegetariërs, uiteraard op twee verschillende gourmetstellen. Dus de ene kant van de tafel de vegans en andere andere kant de dode dieren eters.

Per ongeluk kwam er een stukje vlees op het gourmetstel van de vegans, en ze zaten bijna tegen het plafond van de schrik. Het hele gourmetding moest met een doekje ontsmet worden alsof het gif was. _O-

Als je nepvlees wil eten prima, maar overdrijf niet zo!
Ze moeten aan iedereen laten weten dat ze geen dieren eten, op een manier van ik ben beter dan jij!
pi_190940067
quote:
14s.gif Op woensdag 8 januari 2020 18:56 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Waarschijnlijk als reactie op de haat die vegetariërs en vegans richting vleeseters tonen.
Oeff…
Noem jij in hemelsnaam één voorbeeld. Ik kom alleen maar ontspannen "open mindedte" flexitariërs tegen. Mensen met wie iedereen een discussie zou kunnen voeren.
Ik zou (maar dat ligt aan mij) in sommige gezelschappen mijn flexitarische voorkeur niet durven openbaren. Als er bv net zoveel trekkers als mensen in een kring van 100 meter om mij heen staan, hou ik mijn principes maar even voor mezelf.

[ Bericht 0% gewijzigd door Twentsche_Ros op 08-01-2020 19:51:20 ]
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_190940133
quote:
99s.gif Op woensdag 8 januari 2020 19:28 schreef Mr.Ping het volgende:
Laatst met Kerst gegourmet met vegetariërs, uiteraard op twee verschillende gourmetstellen. Dus de ene kant van de tafel de vegans en andere andere kant de dode dieren eters.

Per ongeluk kwam er een stukje vlees op het gourmetstel van de vegans, en ze zaten bijna tegen het plafond van de schrik. Het hele gourmetding moest met een doekje ontsmet worden alsof het gif was. _O-

Als je nepvlees wil eten prima, maar overdrijf niet zo!
Ze moeten aan iedereen laten weten dat ze geen dieren eten, op een manier van ik ben beter dan jij!
Echt meegemaakt?
Ik kan me niet voorstellen dat je niet overdrijft. Zo van "bijna tegen het plafond" zijn uitspraken waarvan je ook weet dat het overdreven is.
Het klopt weer precies met mijn theorie en het onderschrijft idd de theorie van Hamzoef.


"Ik ben niet zo gedisciplineerd als jij inzake voedingspatroon, daardoor ben ik niet gelukkig, waardoor ze hun eigen frustratie op de gedisciplineerde medemens afvuren."
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_190940232
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 19:32 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Echt meegemaakt?
Ik kan me niet voorstellen dat je niet overdrijft. Zo van "bijna tegen het plafond" zijn uitspraken waarvan je ook weet dat het overdreven is.

Het klopt weer precies met mijn theorie en het onderschrijft idd de theorie van Hamzoef.


"Ik ben niet zo gedisciplineerd als jij inzake voedingspatroon, daardoor ben ik niet gelukkig, waardoor ze hun eigen frustratie op de gedisciplineerde medemens afvuren."

Jij bent dus ook precies het juiste voorbeeld. Je vraagt in de OP naar dit soort voorbeelden, dan komt iemand ermee. En dan doe je het af als een overdrijving en buig je het zelfs om naar een precies tegenovergesteld punt.
pi_190940380
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2020 19:39 schreef wcborstel het volgende:

[..]

Jij bent dus ook precies het juiste voorbeeld. Je vraagt in de OP naar dit soort voorbeelden, dan komt iemand ermee. En dan doe je het af als een overdrijving en buig je het zelfs om naar een precies tegenovergesteld punt.
De voorbeelden die ik noem zijn voor iedereen verifieerbaar. Een uitzending van Arjen Lubach is terug te kijken en de signature van De_Onnoembare ook.
Een eigen ervaring niet. En ik zet vraagtekens bij de juiste weergave van het gebeuren. De vega's zaten vast en zeker niet "bijna tegen het plafond".
Dat zijn typisch van die overdrijvingen die de juiste weergave meteen onderuit halen.
Laat ik zeggen: kom met voorbeelden die verifieerbaar zijn. Eigen ervaringen kan ik ook opnoemen in mijn voordeel.
Ik heb dus 2 a 3 verifieerbare voorbeelden genoemd.
Dus: nieuwe vraag: Wie komt er met 2 a 3 verifieerbare voorbeelden van vegetariërs die vleeseters framen.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_190940382
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 19:32 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Echt meegemaakt?
Ik kan me niet voorstellen dat je niet overdrijft. Zo van "bijna tegen het plafond" zijn uitspraken waarvan je ook weet dat het overdreven is.
Het klopt weer precies met mijn theorie en het onderschrijft idd de theorie van Hamzoef.


"Ik ben niet zo gedisciplineerd als jij inzake voedingspatroon, daardoor ben ik niet gelukkig, waardoor ze hun eigen frustratie op de gedisciplineerde medemens afvuren."

Niets van gelogen, er was sprake van paniek en iemand (een vleeseter) moest het stukje van de bakplaat halen + een papiertje halen! :Y

Nogmaals, ik hoef niet te weten wat iemand wel of niet eet!
Je bent niets meer of minder als je wel of geen vlees eet.
pi_190940397
quote:
11s.gif Op woensdag 8 januari 2020 19:22 schreef mstx het volgende:
Die extremisten van beide kampen heb ik tot nu toe alleen op het internet gezien, ben ze IRL nog niet tegengekomen.
Zo gaat dat gelukkig met veel extremisten.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_190940517
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 19:50 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

De voorbeelden die ik noem zijn voor iedereen verifieerbaar. Een uitzending van Arjen Lubach is terug te kijken en de signature van De_Onnoembare ook.
Een eigen ervaring niet. En ik zet vraagtekens bij de juiste weergave van het gebeuren. De vega's zaten vast en zeker niet "bijna tegen het plafond".
Dat zijn typisch van die overdrijvingen die de juiste weergave meteen onderuit halen.
Laat ik zeggen: kom met voorbeelden die verifieerbaar zijn. Eigen ervaringen kan ik ook opnoemen in mijn voordeel.
Ik heb dus 2 a 3 verifieerbare voorbeelden genoemd.
Dus: nieuwe vraag: Wie komt er met 2 a 3 verifieerbare voorbeelden van vegetariërs die vleeseters framen.
Arjen Lubach heb ik al op gereageerd in mijn eerste post. In die post geef ik ook zelf feiten en gebeurtenissen aan die je tot nu toe volledig hebt genegeerd zoals de organisaties die beelden manipuleren en dramatischer maken en van desinformatie voorzien die feitelijk onjuist zijn. En dan heb ik niet eens de streakers genoemd met vlees = moord op het lichaam.

Daarnaast vind ik het niet erg chique van je om tot twee keer toe een beweerde gebeurtenis af te doen als overdrijving en daarna die voorbarige veronderstelling ook nog eens te gebruiken als argument voor je eigen agenda.
  woensdag 8 januari 2020 @ 20:04:35 #17
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_190940554
quote:
6s.gif Op woensdag 8 januari 2020 18:57 schreef nogeenoudebekende het volgende:
En de eerste vleeseter die een veld wortels gaat bevrijden moeten we ook nog tegenkomen.
Dat zou iets zijn voor de FOK!knokploeg.
  woensdag 8 januari 2020 @ 20:06:19 #18
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_190940571
quote:
11s.gif Op woensdag 8 januari 2020 19:22 schreef mstx het volgende:
Die extremisten van beide kampen heb ik tot nu toe alleen op het internet gezien, ben ze IRL nog niet tegengekomen.
Wat wil je, de bekende extremist en vegetariër A. Hitler is al wat jaartjes dood.
  woensdag 8 januari 2020 @ 20:07:21 #19
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_190940583
quote:
99s.gif Op woensdag 8 januari 2020 19:28 schreef Mr.Ping het volgende:
Laatst met Kerst gegourmet met vegetariërs, uiteraard op twee verschillende gourmetstellen. Dus de ene kant van de tafel de vegans en andere andere kant de dode dieren eters.

Per ongeluk kwam er een stukje vlees op het gourmetstel van de vegans, en ze zaten bijna tegen het plafond van de schrik. Het hele gourmetding moest met een doekje ontsmet worden alsof het gif was. _O-

Als je nepvlees wil eten prima, maar overdrijf niet zo!
Ze moeten aan iedereen laten weten dat ze geen dieren eten, op een manier van ik ben beter dan jij!
Als het hindoes of joden zijn is dat wel een dingetje. Geitenwollensokken moeten zich echter niet aanstellen.
pi_190940594
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 19:50 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

De voorbeelden die ik noem zijn voor iedereen verifieerbaar. Een uitzending van Arjen Lubach is terug te kijken en de signature van De_Onnoembare ook.
Een eigen ervaring niet. En ik zet vraagtekens bij de juiste weergave van het gebeuren. De vega's zaten vast en zeker niet "bijna tegen het plafond".
Dat zijn typisch van die overdrijvingen die de juiste weergave meteen onderuit halen.
Laat ik zeggen: kom met voorbeelden die verifieerbaar zijn. Eigen ervaringen kan ik ook opnoemen in mijn voordeel.
Ik heb dus 2 a 3 verifieerbare voorbeelden genoemd.
Dus: nieuwe vraag: Wie komt er met 2 a 3 verifieerbare voorbeelden van vegetariërs die vleeseters framen.
Mr. Ping beschuldigen dat hij overdrijft en dan zelf ook met een voorbeeld komen dat nogal overdreven klinkt én niet te verifiëren is. Beetje flauw vind je niet?

Overigens denk ik dat hier op FOK de "haat" op vega's bij velen ook een soort act is. Ik doe daar soms zelf ook aan mee. Ik heb verder geen problemen met vegetariërs, veganisten vind ik dan wel weer een raar volkje. Ik eet ook minder vlees dan pakweg tien jaar gelden.
pi_190940689
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 19:06 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik denk dat dat vooral is omdat ze doordat er vegatariërs zijn, dat ze geconfronteerd worden met hun eigen inferieure morele gedrag.
Het is vooral afgunst denk ik.

Mensen die ervan balen dat ze een buikje hebben reageren ook regelmatig kribbig op fitte afgetrainde gasten.
Wat een totaal idiote conclusie.
pi_190940696
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2020 20:01 schreef wcborstel het volgende:

[..]

Arjen Lubach heb ik al op gereageerd in mijn eerste post. In die post geef ik ook zelf feiten en gebeurtenissen aan die je tot nu toe volledig hebt genegeerd zoals de organisaties die beelden manipuleren en dramatischer maken en van desinformatie voorzien die feitelijk onjuist zijn. En dan heb ik niet eens de streakers genoemd met vlees = moord op het lichaam.

Daarnaast vind ik het niet erg chique van je om tot twee keer toe een beweerde gebeurtenis af te doen als overdrijving en daarna die voorbarige veronderstelling ook nog eens te gebruiken als argument voor je eigen agenda.
Dat met die varkens was een andere aflevering dan "minder vlees". Maar goed.
Arjen Lubach at in de eerdere aflevering gewoon vlees en hij eindigde met "minder vlees zou goed zijn". Een genuanceerd standpunt dus.
OK: "Vlees is moord"-types zijn idd te vinden op internet.
Volgens mij bevinden die zich niet in onze volksvertegenwoordiging. Ik zag laatst Marianne Thieme (tot voor kort de meeste vegetarische parlementariër) bij Harry de Winter. Ik vond haar verhaal daar heel redelijk. Geen briesende aanval richting vleeseters.
En ik herinner me nog wel in de Lubach-uitzending het hoofd van die PVV'er die het had over "anti-schnitzel-hobby". Ik constateerde zo'n agressieve waas die ik wel vaker zie bij PVV en FvD politici (maar dat kan aan mij liggen).
Ik ben nog steeds benieuwd naar dergelijke fanatieke aanvallen op vleeseters door bijvoorbeeld kamerleden of bijvoorbeeld mede FOK-gebruikers.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_190940697
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 20:08 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Mr. Ping beschuldigen dat hij overdrijft en dan zelf ook met een voorbeeld komen dat nogal overdreven klinkt én niet te verifiëren is. Beetje flauw vind je niet?

Overigens denk ik dat hier op FOK de "haat" op vega's bij velen ook een soort act is. Ik doe daar soms zelf ook aan mee. Ik heb verder geen problemen met vegetariërs, veganisten vind ik dan wel weer een raar volkje. Ik eet ook minder vlees dan pakweg tien jaar gelden.
Je ziet dat opschuiven inderdaad. Vroeger vond men vegetariërs irritant, tegenwoordig is dat al een stuk minder. In mijn bubble is er echt niemand meer die dat vindt bijvoorbeeld, en vroeger zeker wel. Maar nu zie je dat heel veel mensen veganisten irritant vinden. Zal over een paar jaar ook wel anders zijn. Die mensen hebben gewoon gelijk, zijn moreel superieur, en zoals al aangehaald is dat heel moeilijk voor ons, de moreel inferieure mensen. En dan gaan we maar iets zoeken om ons toch nog superieur te voelen :)
  woensdag 8 januari 2020 @ 20:20:40 #24
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_190940761
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 19:25 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

OK: Jij ziet een dier dus gelijk aan een plant.
Waarvan akte. Als er ergens 8000 varkens de verbrandingsdood sterven is dat voor jou hetzelfde dat wanneer dat met wortels zou gebeuren.
Bij een dergelijk gelijkschakeling kan ik met weinig weerwoord komen.
Dit is nou precies wat ik bedoel. Zelfs op een overduidelijke grap volgt meteen een frame waarin ik nog net niet als psychopaat weggezet wordt.
And so is the past
pi_190940767
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2020 20:15 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Je ziet dat opschuiven inderdaad. Vroeger vond men vegetariërs irritant, tegenwoordig is dat al een stuk minder. In mijn bubble is er echt niemand meer die dat vindt bijvoorbeeld, en vroeger zeker wel. Maar nu zie je dat heel veel mensen veganisten irritant vinden. Zal over een paar jaar ook wel anders zijn. Die mensen hebben gewoon gelijk, zijn moreel superieur, en zoals al aangehaald is dat heel moeilijk voor ons, de moreel inferieure mensen. En dan gaan we maar iets zoeken om ons toch nog superieur te voelen :)
Daarom geloof ik TS ook niet dat hij niet durft te zeggen dat hij flexitariër is.

Veganisten vind ik overigens moreel niet superieur hoor. Met kerst een haas gegeten die binnen paar honderd meter van hier zijn leefgebied had. Was aan zijn eind gekomen na een aanrijding. Wat is daar fout aan?
pi_190940802
Hele moreel superieur is lachwekkend. Moet ik me dan ook meteen superieur voelen als ik met de fiets naar het werk ga en andere mensen voor dezelfde afstand de bus of auto pakken? Want ik hou wel rekening met het milieu en die vervuilers, met hun moreel minderwaardig gedrag, niet.
pi_190940880
Het is een verdedigingsmechanisme. Mensen worden snel defensief over dit onderwerp, alleen al de aanwezigheid van een vegetariër kan vleeseters triggeren. Mensen denken dan waarschijnlijk onbewust dat ze negatief worden gejudged door vegetariërs (zelfs al is dat niet het geval), waardoor ze zich eerder bedreigd voelen en het gevoel krijgen zich te moeten verantwoorden voor iets wat zij heel normaal vinden.

Dit effect wordt versterkt door het feit dat mensen over het algemeen tegen dierenmishandeling zijn, maar ook vóór de consumptie van vlees/eieren/zuivel. Dit zijn in principe twee tegenstrijdige opvattingen, en men wringt zich in allerlei bochten om hiermee om te gaan. Één manier is om vegetariërs belachelijk te maken, een ander voorbeeld is het gebruik van argumenten zoals "maar planten voelen ook pijn" (sommige mensen gebruiken dit echt als serieus argument, terwijl niemand écht een ethisch probleem heeft met het eten van planten of vindt dat planten gelijk staan aan dieren).
pi_190940943
quote:
14s.gif Op woensdag 8 januari 2020 20:20 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Dit is nou precies wat ik bedoel. Zelfs op een overduidelijke grap volgt meteen een frame waarin ik nog net niet als psychopaat weggezet wordt.
"overduidelijke grap"?
Dat had ik niet door (dat ligt aan mij).
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  woensdag 8 januari 2020 @ 20:35:35 #29
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_190941012
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 19:28 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Oeff…
Noem jij in hemelsnaam één voorbeeld. Ik kom alleen maar ontspannen "open mindedte" flexitariërs tegen. Mensen met wie iedereen een discussie zou kunnen voeren.
Ik zou (maar dat ligt aan mij) in sommige gezelschappen mijn flexitarische voorkeur niet durven openbaren. Als er bv net zoveel trekkers als mensen in een kring van 100 meter om mij heen staan, hou ik mijn principes maar even voor mezelf.
Een voorbeeld? Zie deze user:
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 19:25 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

OK: Jij ziet een dier dus gelijk aan een plant.
Waarvan akte. Als er ergens 8000 varkens de verbrandingsdood sterven is dat voor jou hetzelfde dat wanneer dat met wortels zou gebeuren.
Bij een dergelijk gelijkschakeling kan ik met weinig weerwoord komen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_190941040
‘Zo, eten jullie alweer moord?’
Dat soort halve grappen.
Ik besef me wel net dat ik vandaag bij toeval veganistisch eet :P
pi_190941212
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 20:21 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Daarom geloof ik TS ook niet dat hij niet durft te zeggen dat hij flexitariër is.

Veganisten vind ik overigens moreel niet superieur hoor. Met kerst een haas gegeten die binnen paar honderd meter van hier zijn leefgebied had. Was aan zijn eind gekomen na een aanrijding. Wat is daar fout aan?
Is niks mis mee, roadkill is wat mij betreft zelfs veganistisch :P

quote:
Veganism is a way of living which seeks to exclude, as far as is possible and practicable, all forms of exploitation of, and cruelty to, animals for food, clothing or any other purpose.
pi_190941263
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 20:48 schreef Case4891 het volgende:

[..]

Is niks mis mee, roadkill is wat mij betreft zelfs veganistisch :P
[..]

Dus volgens jou kan wol en honing ook veganistisch zijn? Ik ben benieuwd of veel vegans het met je eens zijn :)
  woensdag 8 januari 2020 @ 20:57:02 #33
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_190941366
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 20:51 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Dus volgens jou kan wol en honing ook veganistisch zijn? Ik ben benieuwd of veel vegans het met je eens zijn :)
Wol en honing vallen toch onder exploitation?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_190941369
Heb 2 weken vegan gegeten idd je wordt helder en zwevend in de hersenen maar je mist spierkracht. Ik eet veel groente en vlees nu en ben meer gaan richten op vitamines in eten (cornflakes). Het gaat mij veel beter af dat variërende eten c_/
pi_190941431
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 20:57 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Wol en honing vallen toch onder exploitation?
Niet per definitie denk ik? Maar dus afhankelijk van meningen.
  Beste/leukste mod 2022 woensdag 8 januari 2020 @ 21:07:26 #36
319979 Fok-it
All is well
pi_190941537
Is alleen online zo en vooral op FOK!. Daarnaast is Onnoembare of een vermoeiende act of een psychiatrische patiënt dus neem dat alsjeblieft niet als standaard. Heb in het echt nog nooit zulke debiele reacties gehoord van zowel vleeseters als niet-vleeseters. Vooral het feit dat je kennelijk als vegetariër geen nep vlees mag eten want het ziet er precies zo uit en dan ben je hypocriet. Totaal krankzinnig. Dan begrijp je echt de essentie niet waarom mensen geen vlees eten.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_190941595
Om dezelfde reden dat sommige niet-rokers en rokers elkaar haten.
Ik ben zo snel als een windhond, zo taai als leer en zo hard als staal
pi_190941624
Ik heb geen hekel aan ze
Het is alleen steeds vervelend dat sommige van die gasten je bijna dwingen om te stoppen met vlees eten, bijna jehova :’)
pi_190941639
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 20:51 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Dus volgens jou kan wol en honing ook veganistisch zijn? Ik ben benieuwd of veel vegans het met je eens zijn :)
Het probleem met wol is dat, zelfs als het op een diervriendelijke manier wordt verkegen (wat lang niet altijd het geval is) schapen zo erg doorgefokt zijn dat ze een onnatuurlijke hoeveelheid wol produceren, ongeacht het dierenwelzijn. Ze worden speciaal gefokt om wol te produceren / winstgevend te zijn, wat een vorm van uitbuiting is. Vergelijkbaar met het fokken van bepaalde hondenrassen met gezondheidsproblemen, of het feit dat kippen zo erg zijn doorgefokt dat ze meer dan 300 eieren per jaar leggen (wilde soorten leggen zo'n 10-20 eieren per jaar) of extreem snel groeien.

In honing heb ik me niet genoeg verdiept, wel schijnt het dat bijen zelf honing nodig hebben voor o.a. hun immuunsysteem. Ook kan het houden van bijen nadelig zijn voor inheemse bijensoorten en andere bestuivende insecten omdat deze weggeconcurreerd kunnen worden.
pi_190941771
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2020 20:57 schreef ManianMan het volgende:
Heb 2 weken vegan gegeten idd je wordt helder en zwevend in de hersenen maar je mist spierkracht. Ik eet veel groente en vlees nu en ben meer gaan richten op vitamines in eten (cornflakes). Het gaat mij veel beter af dat variërende eten c_/
Kreeg je genoeg calorieën en eiwitten binnen? Je eet al snel minder calorieën bij een vegan dieet, dus dat ga je merken in spierkracht tenzij je er goed op let.
pi_190941970
Tjah hangt ervanaf, als je belerend bent dan gaan mensen je irritant vinden. Ben je gewoon vegetarier of veganist zonder er nadruk op te leggen dan zijn het tokkies als ze er moeilijk over doen.
  woensdag 8 januari 2020 @ 21:36:32 #42
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_190941996
Wat vooral irriteert is dat de meeste mensen echt wel hun best doen om rekening te houden met de vegetarische ander. Met de veganist is het lastiger wegens de bult aan voorschriften. Maar goed, men doet zijn best, loopt eens zo'n linksdraaiende biodanza dynamische natuurvoedingsmiddelenwinkel binnen om peperdure vega/vegan spullen te kopen die ze anders nóóit zouden eten, afijn, je kent het wel, en dan ook nog suikervrij voor Ome Henk want die heeft suiker en een alcoholvrij wijntje voor zwangere Miep.

Maar goed, dan serveer je dat en dan deugt het nooit, want de vegan koekjes zijn niet glutenvrij (fijn dat ze dat nu pas zeggen) en de alcoholvrije wijn is niet biologisch dynsmisch, had je daar geen rekening mee kunnen houden, en de vegetarische cordon bleu daar zit lactose in en de de groentenburgertjes zijn in boter gebakken dus niet vegan en die taartjes daar zit varkensgelei in dus dat mogen de vegans èn zwager Saïd niet. Kortom je bent een aso die geen rekening houdt met anderen.

Zelfs als ze er dood aan zouden gaan heb je op een bepaald moment maar te nuttigen wat de pot schaft, al is dat maar een rijstcracker met een glas water. Ja, jammer joh. We doen ons best maar zijn niet onfeilbaar.
  woensdag 8 januari 2020 @ 21:39:42 #43
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_190942039
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 21:01 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Niet per definitie denk ik? Maar dus afhankelijk van meningen.
Dat maakt het juist zo moeilijk. De een vat het anders op dan de ander. Ik had vrienden die vegetarisch waren, maar ham en bbq-worstjes aten ze wel... schiet mij maar lek.
pi_190942046
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2020 21:36 schreef Lunatiek het volgende:
Wat vooral irriteert is dat de meeste mensen echt wel hun best doen om rekening te houden met de vegetarische ander. Met de veganist is het lastiger wegens de bult aan voorschriften. Maar goed, men doet zijn best, loopt eens zo'n linksdraaiende biodanza dynamische natuurvoedingsmiddelenwinkel binnen om peperdure vega/vegan spullen te kopen die ze anders nóóit zouden eten, afijn, je kent het wel, en dan ook nog suikervrij voor Ome Henk want die heeft suiker en een alcoholvrij wijntje voor zwangere Miep.

Maar goed, dan serveer je dat en dan deugt het nooit, want de vegan koekjes zijn niet glutenvrij (fijn dat ze dat nu pas zeggen) en de alcoholvrije wijn is niet biologisch dynsmisch, had je daar geen rekening mee kunnen houden, en de vegetarische cordon bleu daar zit lactose in en de de groentenburgertjes zijn in boter gebakken dus niet vegan en die taartjes daar zit varkensgelei in dus dat mogen de vegans èn zwager Saïd niet. Kortom je bent een aso die geen rekening houdt met anderen.

Zelfs als ze er dood aan zouden gaan heb je op een bepaald moment maar te nuttigen wat de pot schaft, al is dat maar een rijstcracker met een glas water. Ja, jammer joh. We doen ons best maar zijn niet onfeilbaar.
Erg fijn dat je op een dergelijke manier rekening houdt met veganisten, dat is wat ik als eerste wil zeggen.

Ik werk zelf bij een goededoelenorganisatie en wil je best wel producten toesturen die volgens deze organisatie acceptabel zijn als veganistisch.
pi_190942062
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2020 21:39 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Dat maakt het juist zo moeilijk. De een vat het anders op dan de ander. Ik had vrienden die vegetarisch waren, maar ham en bbq-worstjes aten ze wel... schiet mij maar lek.
Dat is niet vegetarisch.
  Beste/leukste mod 2022 woensdag 8 januari 2020 @ 21:41:16 #46
319979 Fok-it
All is well
pi_190942070
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2020 21:39 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Dat maakt het juist zo moeilijk. De een vat het anders op dan de ander. Ik had vrienden die vegetarisch waren, maar ham en bbq-worstjes aten ze wel... schiet mij maar lek.
Ja hoor :')
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Beste/leukste mod 2022 woensdag 8 januari 2020 @ 21:41:37 #47
319979 Fok-it
All is well
pi_190942076
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 21:41 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Dat is niet vegetarisch.
:')
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_190942086
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 21:41 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Ja hoor :')
:')
  woensdag 8 januari 2020 @ 21:42:47 #49
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_190942097
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 21:41 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Dat is niet vegetarisch.
Dat weet ik :') maar of zij het weten :?
  woensdag 8 januari 2020 @ 21:44:00 #50
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_190942117
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2020 21:07 schreef Fok-it het volgende:
Is alleen online zo en vooral op FOK!. Daarnaast is Onnoembare of een vermoeiende act of een psychiatrische patiënt dus neem dat alsjeblieft niet als standaard. Heb in het echt nog nooit zulke debiele reacties gehoord van zowel vleeseters als niet-vleeseters. Vooral het feit dat je kennelijk als vegetariër geen nep vlees mag eten want het ziet er precies zo uit en dan ben je hypocriet. Totaal krankzinnig. Dan begrijp je echt de essentie niet waarom mensen geen vlees eten.
_O_
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')