"overduidelijke grap"?quote:Op woensdag 8 januari 2020 20:20 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Dit is nou precies wat ik bedoel. Zelfs op een overduidelijke grap volgt meteen een frame waarin ik nog net niet als psychopaat weggezet wordt.
Een voorbeeld? Zie deze user:quote:Op woensdag 8 januari 2020 19:28 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Oeff…
Noem jij in hemelsnaam één voorbeeld. Ik kom alleen maar ontspannen "open mindedte" flexitariërs tegen. Mensen met wie iedereen een discussie zou kunnen voeren.
Ik zou (maar dat ligt aan mij) in sommige gezelschappen mijn flexitarische voorkeur niet durven openbaren. Als er bv net zoveel trekkers als mensen in een kring van 100 meter om mij heen staan, hou ik mijn principes maar even voor mezelf.
quote:Op woensdag 8 januari 2020 19:25 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
OK: Jij ziet een dier dus gelijk aan een plant.
Waarvan akte. Als er ergens 8000 varkens de verbrandingsdood sterven is dat voor jou hetzelfde dat wanneer dat met wortels zou gebeuren.
Bij een dergelijk gelijkschakeling kan ik met weinig weerwoord komen.
Is niks mis mee, roadkill is wat mij betreft zelfs veganistischquote:Op woensdag 8 januari 2020 20:21 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Daarom geloof ik TS ook niet dat hij niet durft te zeggen dat hij flexitariër is.
Veganisten vind ik overigens moreel niet superieur hoor. Met kerst een haas gegeten die binnen paar honderd meter van hier zijn leefgebied had. Was aan zijn eind gekomen na een aanrijding. Wat is daar fout aan?
quote:Veganism is a way of living which seeks to exclude, as far as is possible and practicable, all forms of exploitation of, and cruelty to, animals for food, clothing or any other purpose.
Dus volgens jou kan wol en honing ook veganistisch zijn? Ik ben benieuwd of veel vegans het met je eens zijnquote:Op woensdag 8 januari 2020 20:48 schreef Case4891 het volgende:
[..]
Is niks mis mee, roadkill is wat mij betreft zelfs veganistisch
[..]
Wol en honing vallen toch onder exploitation?quote:Op woensdag 8 januari 2020 20:51 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Dus volgens jou kan wol en honing ook veganistisch zijn? Ik ben benieuwd of veel vegans het met je eens zijn
Niet per definitie denk ik? Maar dus afhankelijk van meningen.quote:Op woensdag 8 januari 2020 20:57 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wol en honing vallen toch onder exploitation?
Het probleem met wol is dat, zelfs als het op een diervriendelijke manier wordt verkegen (wat lang niet altijd het geval is) schapen zo erg doorgefokt zijn dat ze een onnatuurlijke hoeveelheid wol produceren, ongeacht het dierenwelzijn. Ze worden speciaal gefokt om wol te produceren / winstgevend te zijn, wat een vorm van uitbuiting is. Vergelijkbaar met het fokken van bepaalde hondenrassen met gezondheidsproblemen, of het feit dat kippen zo erg zijn doorgefokt dat ze meer dan 300 eieren per jaar leggen (wilde soorten leggen zo'n 10-20 eieren per jaar) of extreem snel groeien.quote:Op woensdag 8 januari 2020 20:51 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Dus volgens jou kan wol en honing ook veganistisch zijn? Ik ben benieuwd of veel vegans het met je eens zijn
Kreeg je genoeg calorieën en eiwitten binnen? Je eet al snel minder calorieën bij een vegan dieet, dus dat ga je merken in spierkracht tenzij je er goed op let.quote:Op woensdag 8 januari 2020 20:57 schreef ManianMan het volgende:
Heb 2 weken vegan gegeten idd je wordt helder en zwevend in de hersenen maar je mist spierkracht. Ik eet veel groente en vlees nu en ben meer gaan richten op vitamines in eten (cornflakes). Het gaat mij veel beter af dat variërende eten
Dat maakt het juist zo moeilijk. De een vat het anders op dan de ander. Ik had vrienden die vegetarisch waren, maar ham en bbq-worstjes aten ze wel... schiet mij maar lek.quote:Op woensdag 8 januari 2020 21:01 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Niet per definitie denk ik? Maar dus afhankelijk van meningen.
Erg fijn dat je op een dergelijke manier rekening houdt met veganisten, dat is wat ik als eerste wil zeggen.quote:Op woensdag 8 januari 2020 21:36 schreef Lunatiek het volgende:
Wat vooral irriteert is dat de meeste mensen echt wel hun best doen om rekening te houden met de vegetarische ander. Met de veganist is het lastiger wegens de bult aan voorschriften. Maar goed, men doet zijn best, loopt eens zo'n linksdraaiende biodanza dynamische natuurvoedingsmiddelenwinkel binnen om peperdure vega/vegan spullen te kopen die ze anders nóóit zouden eten, afijn, je kent het wel, en dan ook nog suikervrij voor Ome Henk want die heeft suiker en een alcoholvrij wijntje voor zwangere Miep.
Maar goed, dan serveer je dat en dan deugt het nooit, want de vegan koekjes zijn niet glutenvrij (fijn dat ze dat nu pas zeggen) en de alcoholvrije wijn is niet biologisch dynsmisch, had je daar geen rekening mee kunnen houden, en de vegetarische cordon bleu daar zit lactose in en de de groentenburgertjes zijn in boter gebakken dus niet vegan en die taartjes daar zit varkensgelei in dus dat mogen de vegans èn zwager Saïd niet. Kortom je bent een aso die geen rekening houdt met anderen.
Zelfs als ze er dood aan zouden gaan heb je op een bepaald moment maar te nuttigen wat de pot schaft, al is dat maar een rijstcracker met een glas water. Ja, jammer joh. We doen ons best maar zijn niet onfeilbaar.
Dat is niet vegetarisch.quote:Op woensdag 8 januari 2020 21:39 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Dat maakt het juist zo moeilijk. De een vat het anders op dan de ander. Ik had vrienden die vegetarisch waren, maar ham en bbq-worstjes aten ze wel... schiet mij maar lek.
Ja hoorquote:Op woensdag 8 januari 2020 21:39 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Dat maakt het juist zo moeilijk. De een vat het anders op dan de ander. Ik had vrienden die vegetarisch waren, maar ham en bbq-worstjes aten ze wel... schiet mij maar lek.
quote:
quote:Op woensdag 8 januari 2020 21:07 schreef Fok-it het volgende:
Is alleen online zo en vooral op FOK!. Daarnaast is Onnoembare of een vermoeiende act of een psychiatrische patiënt dus neem dat alsjeblieft niet als standaard. Heb in het echt nog nooit zulke debiele reacties gehoord van zowel vleeseters als niet-vleeseters. Vooral het feit dat je kennelijk als vegetariër geen nep vlees mag eten want het ziet er precies zo uit en dan ben je hypocriet. Totaal krankzinnig. Dan begrijp je echt de essentie niet waarom mensen geen vlees eten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |