abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191897025
Vanwege 1 euro aanbieding verschillende Vivera gekocht om te proberen:

- Steak
- Spekjes
- Kipschnitzel
- Champignon/paprika burger

Die laatste ziet er niet lekker uit. Ben sowieso benieuwd of mij dit kan bekoren maar ga t proberen.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_191897511
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 08:17 schreef Noek het volgende:

[..]

Oh man, zelf tempeh maken. Zelfs op women's day zie ik dat gewoon niet voor me.
Alleen dat je het wil doen is al 1000 bonuspunten.
Op zich is het niet zo moeilijk hoor, en ook niet veel werk, duurt alleen wel paar dagen voordat de fermentatie klaar is. Maar dat gaat helemaal vanzelf.
pi_191898106
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 08:17 schreef Noek het volgende:

[..]

Oh man, zelf tempeh maken. Zelfs op women's day zie ik dat gewoon niet voor me.
Alleen dat je het wil doen is al 1000 bonuspunten.
:D volgens de interwebz is het zo moeilijk dus niet. Dus deze gaat op mijn kookbucketlijstje.
Heb nu wel zin in tempeh kering dus ik schat zo in dat ik straks even naar de toko wandel ;)
  zondag 8 maart 2020 @ 16:18:17 #254
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_191903756
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2020 09:16 schreef FutureFairytale het volgende:
Vanwege 1 euro aanbieding verschillende Vivera gekocht om te proberen:

- Steak
- Spekjes
- Kipschnitzel
- Champignon/paprika burger

Die laatste ziet er niet lekker uit. Ben sowieso benieuwd of mij dit kan bekoren maar ga t proberen.
Hier waren de meeste van de 1 euro deals die ik wilde hebben uitverkocht ;(
Uiteindelijk maar een oosterse schijf meegenomen om te proberen
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
  zondag 8 maart 2020 @ 17:33:06 #255
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_191905236
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 23:16 schreef FANN het volgende:

[..]

Ja die koe daar komen mensen op af :P en als het GRATIS is hélemaal :D

Maar belangrijkste is dat mensen dan weten hoe het smaakt :Y

Vega is allang niet meer voor ''van die rare boomknuffelaars'' zoals ze vroeger genoemd werden
het is nu juist de bij jonge en hippe mensen populair ... zo zie je maar weer (8> :D

en gewoon mensen die meer bewuster gaan eten.... en dat zijn er steeds meer...

https://www.nu.nl/eten-en(...)nder-vlees-eten.html
Ik kwam er elke dag langs van en naar mijn werk, maar het jammere is dat ze juist een aantal opdringerige hipsterachtige types hadden lopen, die het imago alleen maar benadrukten :{
Ik pak geen eten aan van een wat viezig ogende dame met in elkaar klittende dreads en ongewassen ogende halve handschoenen. Of het nou vega(n) is of een frikandel, ik sla dan toch sneller over :N :@

Ik eet zelf trouwens niet elke dag vlees en vind veel vleesvervangers ook hartstikke lekker tegenwoordig. De eerder genoemde kaasschnitzels zijn echt lekker en de worstjes van hetzelfde merk ook. Ook eet ik regelmatig bietenstamppot met feta en geroosterde hazelnoten, waarbij mijn vriend eigenlijk pas na een paar keer eten realiseerde dat er geen vlees in/bij zit :D
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_191905483
Vlees is vaak alleen maar smakelijk gemaakt. Dat heeft echt wel vaak enige pimping nodig voor het te hachelen is. Daarom zijn vleesvervangers wel prima. Zou alleen wel willen dat ze toch wat meer de macro's zouden benaderen van vlees. Omdat ik intensief sport vul ik het dus maar veelal aan met Orangefit eiwitpoeder (erg smakelijk en goede macro's) en maak daar ziek hippe :') bowls van en maak er cake van. Alles plantaardig want ik eet helemaal geen dierlijke producten.
Als jullie wat recepten willen voor je eiwitten, laat maar weten dan deel ik die even.
Go hard or go home
  zondag 8 maart 2020 @ 18:52:01 #257
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_191906913
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 17:42 schreef Noek het volgende:
Vlees is vaak alleen maar smakelijk gemaakt. Dat heeft echt wel vaak enige pimping nodig voor het te hachelen is. Daarom zijn vleesvervangers wel prima. Zou alleen wel willen dat ze toch wat meer de macro's zouden benaderen van vlees. Omdat ik intensief sport vul ik het dus maar veelal aan met Orangefit eiwitpoeder (erg smakelijk en goede macro's) en maak daar ziek hippe :') bowls van en maak er cake van. Alles plantaardig want ik eet helemaal geen dierlijke producten.
Als jullie wat recepten willen voor je eiwitten, laat maar weten dan deel ik die even.
Graag!
pi_191907571
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 18:52 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Graag!
+1 :7

Niet dat ik het nodig heb maar vind het leuk om weer eens wat anders te proberen. Zo heb ik een tijdje terug een vegan-cake gebakken...had geen zin in om naar de super te lopen voor eieren dus dan word je creatief :D

[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 08-03-2020 19:29:52 ]
pi_191914719
Wat is jullie favoriete ingredient dat een vullend gevoel geeft?
Moeten zij weten
pi_191924396
quote:
Ik dacht dat ik iets voor je had....

Is mijn favoriete tussendoortje.... of soms gewoon als ontbijt, maar nee... zit ook melk in -O-

maar misschien zit er iets anders tussen

Is wel een goeie winkel, veel voordeeltjes... gratis producten, kortingscode etc. etc.
en altijd snel en op tijd :Y

https://www.bodyandfit.com/nl-nl
pi_191924577
quote:
oh... enne Noek... vanmorgen hoorde ik op de radio dat er nu een soort van leer van cactussen
gemaakt gaan worden! :D Is dus net als leer.... maar dus niet dierlijk... wel goed idee...

https://www.bedrock.nl/duurzaam-alternatief-leer-cactus/

Goed nieuws horen we maar al te graag. In een wereld waarin we zwemmen in het plastic en bijna identiteitsloos zijn zonder social media, kunnen we een flinke dosis goede daden en nieuwtjes goed gebruiken. Er gaat namelijk ook een hele hoop góed. Daarom trappen we de week graag af met goed nieuws. Vandaag: twee Mexicaanse uitvinders hebben duurzaam leer gecreëerd van een cactus.

Je leest het goed: twee jonge uitvinders uit Mexico brengen een duurzaam, stijlvol én milieuvriendelijk alternatief voor leer op de markt. Het organische ‘leer’ is volledig gemaakt van de nopalcactus.

Duurzaam en ademend leer van nopalcactus
Adrian Lopez en Marte Cazarez hebben twee jaar gewerkt aan een alternatief voor leer die niet alleen duurzaam is en 100 procent gemaakt van plantaardig materiaal, maar veel meer voordelen heeft. Zo is het nopalleer ademend en gaat het minstens 10 jaar mee; 100 keer beter dan het nepleer van plastic dat je tot nu toe vaak zag. Dat is namelijk moeilijk schoon te maken en is totaal niet ademend.

Op 2 oktober reisden de heren af naar de internationale leerbeurs Lineapelle in Milaan, waar ze het innovatieve kunstleer presenteerden aan ‘s werelds topontwerpers. Hopelijk zien we het duurzame alternatief dus gauw op de catwalks en in de winkels.

Weinig water nodig
“We zeiden: waarom niet? We zijn Mexicanen, welke grondstof is beter geschikt voor ons om te exploiteren dan nopal?”, vertelt Lopez. “Het groeit vanzelf, het heeft niet veel water nodig en verspilt dan ook niet veel water.”

Na twee jaar lang experimenteren, maakten de ze een aantal weken geleden een doorbraak. Het ‘leer’ van nopal kan momenteel gebruikt worden om “een jurk, een tas, een riem, een horlogebandje of een fauteil te maken”.

Met hun uitvinding willen Lopez en Cazarez niet alleen het milieu een handje helpen, maar ook de boeren die de cactussen verbouwen.”Het maakt ons werk zinvoller, omdat het niet alléén om mode en het milieu gaat”, zegt Lopez daarover. “We willen ook op de één of andere manier werknemers in het veld ondersteunen en banen creëren, zelfs indirect.”

Goed Nieuw dus ... Zeker voor de Veganisten...

ONDERNEMERS De jonge mensen zijn 27 jaar oud, ze zijn pioniers in een ademende organische huid en hebben hun bedrijf al opgericht.

https://heraldodemexico.c(...)HNFlBU7AnD3oPSHJ4vG0

[ Bericht 0% gewijzigd door FANN op 10-03-2020 01:05:08 ]
  dinsdag 10 maart 2020 @ 08:17:26 #262
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_191934897
quote:
Wat voor vlees heb je het hier over? Ik herken dit namelijk niet. Flexitatiër hier, trouwens.
pi_191936025
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 08:17 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Wat voor vlees heb je het hier over? Ik herken dit namelijk niet. Flexitatiër hier, trouwens.
Kipfilet, runderlap, varkenslap, rundergehakt, varkensgehakt, kalkoenfilet, eigenlijk bijna alles.
Zelfs biefstuk (vond ik echt wel lekker) maakte ik wel af met peper en zout.
Heb je wel eens een gehaktbal gegeten met ongekruid gehakt. Mijn vader maakte dat vroeger want die man was een drama in de keuken en dat kreeg ik alleen weg met Heinz ketchup.
Het is gewoon niet te doen. Dus ik kan er niet zoveel mee als mensen zeggen dat ze vlees zo lekker vinden want het heeft echt wel wat pimping nodig van kruiden. Net als vleesvervangers.
Go hard or go home
  dinsdag 10 maart 2020 @ 09:58:33 #264
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_191936243
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 09:41 schreef Noek het volgende:

[..]

Kipfilet, runderlap, varkenslap, rundergehakt, varkensgehakt, kalkoenfilet, eigenlijk bijna alles.
Zelfs biefstuk (vond ik echt wel lekker) maakte ik wel af met peper en zout.
Heb je wel eens een gehaktbal gegeten met ongekruid gehakt. Mijn vader maakte dat vroeger want die man was een drama in de keuken en dat kreeg ik alleen weg met Heinz ketchup.
Het is gewoon niet te doen. Dus ik kan er niet zoveel mee als mensen zeggen dat ze vlees zo lekker vinden want het heeft echt wel wat pimping nodig van kruiden. Net als vleesvervangers.
Gekookte groenten zonder zout of kruiding zijn ook laf. :{w
pi_191936278
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 09:58 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Gekookte groenten zonder zout of kruiding zijn ook laf. :{w
Ik vind groenten juist heel smaakvol. Vooral rauw dan maar ik vind dat wel een enomr palet aan smaken hebben. Het verschil tussen een rode biet, paprika, broccoli, bloemkool, asperge, ik vind dat echt heel verschillend van smaak.
Maar ja, smaak is persoonlijk. Ik vind vlees smakeloos en dat is maar goed ook want het maakt het een stuk makkelijker om het niet te eten. Vis daarentegen vond ik wel heel erg lekker.
Go hard or go home
  dinsdag 10 maart 2020 @ 10:03:37 #266
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_191936310
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 10:00 schreef Noek het volgende:

[..]

Ik vind groenten juist heel smaakvol. Vooral rauw dan maar ik vind dat wel een enomr palet aan smaken hebben. Het verschil tussen een rode biet, paprika, broccoli, bloemkool, asperge, ik vind dat echt heel verschillend van smaak.
Maar ja, smaak is persoonlijk. Ik vind vlees smakeloos en dat is maar goed ook want het maakt het een stuk makkelijker om het niet te eten. Vis daarentegen vond ik wel heel erg lekker.
Maar jij eet groenten veelal rauw, zonder kruiding of dressing? Dat is niet heel gebruikelijk, geloof ik.
pi_191936341
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 10:03 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Maar jij eet groenten veelal rauw, zonder kruiding of dressing? Dat is niet heel gebruikelijk, geloof ik.
Nou, ik eet geen doorgekookte bloemkool maar ik roerbak groentes en eet ze rauw.
Ik vind gekookte bloemkool zum kotzen maar bloemkoolrijst bakken met shit vind ik dikke prima. Koken verpest gewoon veel. Alleen een koolhydratenbron koken is goed te doen, vind ik. Rijst, quinoa, pasta etc. Vlees moet je ook niet koken.
Go hard or go home
pi_191936387
Sommige groente zijn rauw en ongekookt wel lekker maar veel groente hebben wel wat werk nodig. Beetje zout, vet, wat hitte, wat kruiden en specerijen. Maar op zich zijn kruiden en specerijen ook groente. :P
  dinsdag 10 maart 2020 @ 10:10:11 #269
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_191936397
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 10:06 schreef Noek het volgende:

[..]

Nou, ik eet geen doorgekookte bloemkool maar ik roerbak groentes en eet ze rauw.
Ik vind gekookte bloemkool zum kotzen maar bloemkoolrijst bakken met shit vind ik dikke prima. Koken verpest gewoon veel. Alleen een koolhydratenbron koken is goed te doen, vind ik. Rijst, quinoa, pasta etc. Vlees moet je ook niet koken.
Ik neem aan dat je hiermee kruiding bedoelt?
Dan heb je namelijk je eigen argument onderuit gehaald.

Overigens vind ik gebakken groenten meestal ook veel lekkerder dan gekookte. Behalve rode biet, die moet gepoft, in de oven, in folie. :9

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 10:09 schreef Farenji het volgende:
Sommige groente zijn rauw en ongekookt wel lekker maar veel groente hebben wel wat werk nodig. Beetje zout, vet, wat hitte, wat kruiden en specerijen. Maar op zich zijn kruiden en specerijen ook groente. :P
QFT ^O^
pi_191936466
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 10:10 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je hiermee kruiding bedoelt?
Dan heb je namelijk je eigen argument onderuit gehaald.

Overigens vind ik gebakken groenten meestal ook veel lekkerder dan gekookte. Behalve rode biet, die moet gepoft, in de oven, in folie. :9
[..]

QFT ^O^
Nee nee, geen kruiden. Andere groentes zoals ui en paprika bijv. of zoete aardappel, weet ik veel.
Ik hoef er iig geen ketchup overheen te mikken.
Go hard or go home
pi_191936475
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 10:09 schreef Farenji het volgende:
Ook waar!
Go hard or go home
  dinsdag 10 maart 2020 @ 10:16:29 #272
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_191936498
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 10:13 schreef Noek het volgende:

[..]

Nee nee, geen kruiden. Andere groentes zoals ui en paprika bijv. of zoete aardappel, weet ik veel.
Ik hoef er iig geen ketchup overheen te mikken.
Geen kruiden? -O- Ik kom niet bij jou eten.

Ik had laatst deze curry https://www.ah.nl/allerha(...)loemkool-en-broccoli. Was echt beter dan gewokte groenten met een beetje ui.
pi_191936645
Ik vind vlees zonder smaakmakers ook al lekker. Maar dan kom je eerder bij een heel kippetje van de grill of geroosterd buikspek bijvoorbeeld. Maarja, met smaakmakers is wel beter. Maar dat vind ik bij groenten ook.

Ben wel ook echt met veel minder zout gaan koken. En het valt me echt alles mee hoe snel ik daaraan gewend ben geraakt. Maar als ik eerlijk ben, ben ik ook gewoon gaan accepteren dat niet alles altijd geweldig lekker hoeft te zijn. Soms mag eten van mij ook gewoon puur voeding zijn. Lekker door misschien verschillende gezonde dingen te combineren, maar vroeger ging overal (vet) vlees, kaas of whatever bij.
pi_191936823
Vivera plant spekjes; gatverdamme.. Wat een smerige smaak/nasmaak. Totaal niet de rooksmaak van spekjes die ze beweren.
Werd zo boos ervan dat ik het heb weggegooid na 6 happen en naar de supermarkt ben gefietst om vlees te halen.

Hou het wel bij kaasschnitzels; die pretenderen geen vlees te zijn. Ik eet vaak 's avonds vega maar dan ook geen vleesvervanger. Maar heb het geprobeerd.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_191936940
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 10:41 schreef FutureFairytale het volgende:
Vivera plant spekjes; gatverdamme.. Wat een smerige smaak/nasmaak. Totaal niet de rooksmaak van spekjes die ze beweren.
Werd zo boos ervan dat ik het heb weggegooid na 6 happen en naar de supermarkt ben gefietst om vlees te halen.

Hou het wel bij kaasschnitzels; die pretenderen geen vlees te zijn. Ik eet vaak 's avonds vega maar dan ook geen vleesvervanger. Maar heb het geprobeerd.
Die spekjes vond ik ook goor. Het leuke van dierlijk spek is dat het zo vet is, maar dat heb je met plant-spekjes niet. Dan houd je alleen zout en smaakversterkers over :r
Ik vind gerookte tofu een fijnere spekvervanger. Dat verkopen ze tegenwoordig bij AH en Jumbo ook gewoon. En bij de toko natuurlijk sowieso.

Ik eet ook bijna nooit vegaburgers of zo. Ik eet peulvruchten, tofu en tempeh. Soms koop ik falafel en heel soms nepkip, bijvoorbeeld nu het bij de Coop in de aanbieding was. Meestal vind ik de vegaburgers ook veel te duur voor wat je krijgt, dan heb ik liever kikkererwten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')