Op zich is het niet zo moeilijk hoor, en ook niet veel werk, duurt alleen wel paar dagen voordat de fermentatie klaar is. Maar dat gaat helemaal vanzelf.quote:Op zondag 8 maart 2020 08:17 schreef Noek het volgende:
[..]
Oh man, zelf tempeh maken. Zelfs op women's day zie ik dat gewoon niet voor me.
Alleen dat je het wil doen is al 1000 bonuspunten.
quote:Op zondag 8 maart 2020 08:17 schreef Noek het volgende:
[..]
Oh man, zelf tempeh maken. Zelfs op women's day zie ik dat gewoon niet voor me.
Alleen dat je het wil doen is al 1000 bonuspunten.
Hier waren de meeste van de 1 euro deals die ik wilde hebben uitverkochtquote:Op zondag 8 maart 2020 09:16 schreef FutureFairytale het volgende:
Vanwege 1 euro aanbieding verschillende Vivera gekocht om te proberen:
- Steak
- Spekjes
- Kipschnitzel
- Champignon/paprika burger
Die laatste ziet er niet lekker uit. Ben sowieso benieuwd of mij dit kan bekoren maar ga t proberen.
Ik kwam er elke dag langs van en naar mijn werk, maar het jammere is dat ze juist een aantal opdringerige hipsterachtige types hadden lopen, die het imago alleen maar benadruktenquote:Op woensdag 4 maart 2020 23:16 schreef FANN het volgende:
[..]
Ja die koe daar komen mensen op afen als het GRATIS is hélemaal
![]()
Maar belangrijkste is dat mensen dan weten hoe het smaakt![]()
Vega is allang niet meer voor ''van die rare boomknuffelaars'' zoals ze vroeger genoemd werden
het is nu juist de bij jonge en hippe mensen populair ... zo zie je maar weer![]()
en gewoon mensen die meer bewuster gaan eten.... en dat zijn er steeds meer...
https://www.nu.nl/eten-en(...)nder-vlees-eten.html
Graag!quote:Op zondag 8 maart 2020 17:42 schreef Noek het volgende:
Vlees is vaak alleen maar smakelijk gemaakt. Dat heeft echt wel vaak enige pimping nodig voor het te hachelen is. Daarom zijn vleesvervangers wel prima. Zou alleen wel willen dat ze toch wat meer de macro's zouden benaderen van vlees. Omdat ik intensief sport vul ik het dus maar veelal aan met Orangefit eiwitpoeder (erg smakelijk en goede macro's) en maak daar ziek hippebowls van en maak er cake van. Alles plantaardig want ik eet helemaal geen dierlijke producten.
Als jullie wat recepten willen voor je eiwitten, laat maar weten dan deel ik die even.
+1quote:
Ik dacht dat ik iets voor je had....quote:Op zondag 8 maart 2020 17:42 schreef Noek het volgende:
Vlees is vaak alleen maar smakelijk gemaakt. Dat heeft echt wel vaak enige pimping nodig voor het te hachelen is. Daarom zijn vleesvervangers wel prima. Zou alleen wel willen dat ze toch wat meer de macro's zouden benaderen van vlees. Omdat ik intensief sport vul ik het dus maar veelal aan met Orangefit eiwitpoeder (erg smakelijk en goede macro's) en maak daar ziek hippebowls van en maak er cake van. Alles plantaardig want ik eet helemaal geen dierlijke producten.
Als jullie wat recepten willen voor je eiwitten, laat maar weten dan deel ik die even.
oh... enne Noek... vanmorgen hoorde ik op de radio dat er nu een soort van leer van cactussenquote:Op zondag 8 maart 2020 17:42 schreef Noek het volgende:
Wat voor vlees heb je het hier over? Ik herken dit namelijk niet. Flexitatiër hier, trouwens.quote:Op zondag 8 maart 2020 17:42 schreef Noek het volgende:
Kipfilet, runderlap, varkenslap, rundergehakt, varkensgehakt, kalkoenfilet, eigenlijk bijna alles.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 08:17 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Wat voor vlees heb je het hier over? Ik herken dit namelijk niet. Flexitatiër hier, trouwens.
Gekookte groenten zonder zout of kruiding zijn ook laf.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 09:41 schreef Noek het volgende:
[..]
Kipfilet, runderlap, varkenslap, rundergehakt, varkensgehakt, kalkoenfilet, eigenlijk bijna alles.
Zelfs biefstuk (vond ik echt wel lekker) maakte ik wel af met peper en zout.
Heb je wel eens een gehaktbal gegeten met ongekruid gehakt. Mijn vader maakte dat vroeger want die man was een drama in de keuken en dat kreeg ik alleen weg met Heinz ketchup.
Het is gewoon niet te doen. Dus ik kan er niet zoveel mee als mensen zeggen dat ze vlees zo lekker vinden want het heeft echt wel wat pimping nodig van kruiden. Net als vleesvervangers.
Ik vind groenten juist heel smaakvol. Vooral rauw dan maar ik vind dat wel een enomr palet aan smaken hebben. Het verschil tussen een rode biet, paprika, broccoli, bloemkool, asperge, ik vind dat echt heel verschillend van smaak.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 09:58 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Gekookte groenten zonder zout of kruiding zijn ook laf.
Maar jij eet groenten veelal rauw, zonder kruiding of dressing? Dat is niet heel gebruikelijk, geloof ik.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 10:00 schreef Noek het volgende:
[..]
Ik vind groenten juist heel smaakvol. Vooral rauw dan maar ik vind dat wel een enomr palet aan smaken hebben. Het verschil tussen een rode biet, paprika, broccoli, bloemkool, asperge, ik vind dat echt heel verschillend van smaak.
Maar ja, smaak is persoonlijk. Ik vind vlees smakeloos en dat is maar goed ook want het maakt het een stuk makkelijker om het niet te eten. Vis daarentegen vond ik wel heel erg lekker.
Nou, ik eet geen doorgekookte bloemkool maar ik roerbak groentes en eet ze rauw.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 10:03 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Maar jij eet groenten veelal rauw, zonder kruiding of dressing? Dat is niet heel gebruikelijk, geloof ik.
Ik neem aan dat je hiermee kruiding bedoelt?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 10:06 schreef Noek het volgende:
[..]
Nou, ik eet geen doorgekookte bloemkool maar ik roerbak groentes en eet ze rauw.
Ik vind gekookte bloemkool zum kotzen maar bloemkoolrijst bakken met shit vind ik dikke prima. Koken verpest gewoon veel. Alleen een koolhydratenbron koken is goed te doen, vind ik. Rijst, quinoa, pasta etc. Vlees moet je ook niet koken.
QFTquote:Op dinsdag 10 maart 2020 10:09 schreef Farenji het volgende:
Sommige groente zijn rauw en ongekookt wel lekker maar veel groente hebben wel wat werk nodig. Beetje zout, vet, wat hitte, wat kruiden en specerijen. Maar op zich zijn kruiden en specerijen ook groente.
Nee nee, geen kruiden. Andere groentes zoals ui en paprika bijv. of zoete aardappel, weet ik veel.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 10:10 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je hiermee kruiding bedoelt?
Dan heb je namelijk je eigen argument onderuit gehaald.
Overigens vind ik gebakken groenten meestal ook veel lekkerder dan gekookte. Behalve rode biet, die moet gepoft, in de oven, in folie.
[..]
QFT![]()
Ook waar!quote:Op dinsdag 10 maart 2020 10:09 schreef Farenji het volgende:
Sommige groente zijn rauw en ongekookt wel lekker maar veel groente hebben wel wat werk nodig. Beetje zout, vet, wat hitte, wat kruiden en specerijen. Maar op zich zijn kruiden en specerijen ook groente.
Geen kruiden?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 10:13 schreef Noek het volgende:
[..]
Nee nee, geen kruiden. Andere groentes zoals ui en paprika bijv. of zoete aardappel, weet ik veel.
Ik hoef er iig geen ketchup overheen te mikken.
Die spekjes vond ik ook goor. Het leuke van dierlijk spek is dat het zo vet is, maar dat heb je met plant-spekjes niet. Dan houd je alleen zout en smaakversterkers overquote:Op dinsdag 10 maart 2020 10:41 schreef FutureFairytale het volgende:
Vivera plant spekjes; gatverdamme.. Wat een smerige smaak/nasmaak. Totaal niet de rooksmaak van spekjes die ze beweren.
Werd zo boos ervan dat ik het heb weggegooid na 6 happen en naar de supermarkt ben gefietst om vlees te halen.
Hou het wel bij kaasschnitzels; die pretenderen geen vlees te zijn. Ik eet vaak 's avonds vega maar dan ook geen vleesvervanger. Maar heb het geprobeerd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |