Ik kijk zelf wel eens op de app van AH voor inspiratie. Zijn vaak ook makkelijke recepten.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 00:30 schreef MaJo het volgende:
Ik heb ook de knoop doorgehakt na steeds meer vega te eten, ik ga helemaal vega
Het is wel even omdenken, we grijpen toch snel naar vlees in snelle gerechten als pasta en Chili con carne. Ik vind niet alle vleesvervangers even lekker dus we moeten op zoek naar alternatieven en dingen proberen.
Ik lees dus graag mee voor meer inspiratie! Man en kind zijn niet vega maar kunnen goed leven met grotendeels vega maaltijden
quote:Op zondag 14 augustus 2022 21:38 schreef ijs_beer het volgende:
Zag dat de vraag al eerder gesteld was, maar wie heeft er nog aanbevelingen voor vegetarische (of vegan) kookboeken? Het liefst met een beetje praktische recepten.
Oeh ziet er goed uitquote:Op woensdag 24 augustus 2022 08:44 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Goed bezig!
Dit recept voor chili is erg lekker: https://leukegeit.nl/zwarte-bonen-chili/
Sowieso staan er op Leukegeit.nl veel vegetarische recepten.
Dat is ook een goeiequote:Op woensdag 24 augustus 2022 21:04 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Ik kijk zelf wel eens op de app van AH voor inspiratie. Zijn vaak ook makkelijke recepten.
De balletjes van bijv AH maar ook Ikea zijn erg lekker, deze doen wij vaak in pasta. Of anders gewoon kruimgehakt, die gebruiken we ook als we een verspakket lasagne maken.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 00:30 schreef MaJo het volgende:
Ik heb ook de knoop doorgehakt na steeds meer vega te eten, ik ga helemaal vega
Het is wel even omdenken, we grijpen toch snel naar vlees in snelle gerechten als pasta en Chili con carne. Ik vind niet alle vleesvervangers even lekker dus we moeten op zoek naar alternatieven en dingen proberen.
Ik lees dus graag mee voor meer inspiratie! Man en kind zijn niet vega maar kunnen goed leven met grotendeels vega maaltijden
Die is zo lekkerquote:Op woensdag 24 augustus 2022 22:06 schreef Doedezemaar het volgende:
Vegetarische chili is hier altijd deze https://milkfreemom.com/vegan-quinoa-sweet-potato-chili/
De gehakt die ik tot nu toe heb geprobeerd was ik geen fan van dus ik ga dit zeker checkenquote:Op woensdag 24 augustus 2022 21:17 schreef Pino112 het volgende:
[..]
De balletjes van bijv AH maar ook Ikea zijn erg lekker, deze doen wij vaak in pasta. Of anders gewoon kruimgehakt, die gebruiken we ook als we een verspakket lasagne maken.
Chili con carne wordt dan dus Chili sin carne
Checkquote:Op woensdag 24 augustus 2022 22:06 schreef Doedezemaar het volgende:
Vegetarische chili is hier altijd deze https://milkfreemom.com/vegan-quinoa-sweet-potato-chili/
Gelijk op mijn verlanglijst gezet, thanks!quote:Op woensdag 24 augustus 2022 22:52 schreef Farenji het volgende:
Ik tip de dikke vegetarier nog maar een keer, vind ik nog steeds het beste en meest uitgebreide praktische vega kookboek. https://www.bol.com/nl/nl(...)g.2_6.7.ProductImage
Dat laatste, maar ik geloof niet daar Haribo al zover is. Katja heeft tegenwoordig veel vega(n) snoep, Autodrop heeft ook vegan varianten (opgevoerde kevers, en ronde roze autootjes en iets van dubbeldekkers), en Look o Look heeft ook een aantal vega(n) producten, ik dacht de zure matten. Skittles zijn ook vegan. En bij drop wisselt het per merk. Bij de AH staan er meestal groene bordjes bij, dat maakt het zoeken makkelijker.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 00:38 schreef MaJo het volgende:
[..]
Gelijk op mijn verlanglijst gezet, thanks!
Vraag over snoep: ik ben enorm fan van super zoete snoepjes, zoals haribo. Vanmiddag stond ik met een zak Engelse drop in mijn handen maar zag dat daar gelatine in zitIk weet dat Katja vegetarisch is maar hoe zit het met Haribo? Of is het echt een kwestie van altijd ingrediënten checken?
Ik vraag me sowieso af hoeveel mensen beseffen dat veel snoep niet vegetarisch is. Ik weet pas sinds een paar jaar dat gelatine van varkensbotten afkomstig is omdat mijn collega halal at (die wist dat zelf ook niet). Ik kan me zo voorstellen dat heel veel mensen geen idee hebben en dus zonder het te weten gewoon dierlijk materiaal binnenkrijgen.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 07:33 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Dat laatste, maar ik geloof niet daar Haribo al zover is. Katja heeft tegenwoordig veel vega(n) snoep, Autodrop heeft ook vegan varianten (opgevoerde kevers, en ronde roze autootjes en iets van dubbeldekkers), en Look o Look heeft ook een aantal vega(n) producten, ik dacht de zure matten. Skittles zijn ook vegan. En bij drop wisselt het per merk. Bij de AH staan er meestal groene bordjes bij, dat maakt het zoeken makkelijker.
Linzen heb ik nog nooit iets mee gedaan, ga ik zeker ook checken!quote:Op donderdag 25 augustus 2022 08:37 schreef Bleie het volgende:
Ik vervang gehakt in dingen als pastasaus en chili ook vaak door een blikje linzen. Werkt heel goed vind ik. En gezond!
Ik persoonlijk niet, maar ik eet ook regelmatig vervangers met de nodige toevoegingen.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 14:20 schreef MaJo het volgende:
Iets heel anders: slikken jullie ook extra vitaminen omdat jullie bepaalde voedingsstoffen nu missen? Ik heb al last van B12 difficientie (krijg ik injecties voor) dus misschien een goede om extra op te letten
Al die kwarkdingen van Mona zit ook gelatine in sowieso.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 14:20 schreef MaJo het volgende:
[..]
Hetzelfde geldt voor toetjes, hoe vaak zit daar gelatine in?
[..]
B12 bijslikken is zeker aan te raden als je veganistisch eet. Echter het wordt ook toegevoegd aan producten waaronder vleesvervangers en bijv sommige cereals. Als je regelmatig zuivel en eieren eet dan krijg je het ook wel genoeg binnen, via het dierlijke vet dat daarin zit. Ik slik zelf niks bij. Maar als je nu al injecties nodig hebt dan is het idd wel iets om heel goed op te letten.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 14:20 schreef MaJo het volgende:
Iets heel anders: slikken jullie ook extra vitaminen omdat jullie bepaalde voedingsstoffen nu missen? Ik heb al last van B12 difficientie (krijg ik injecties voor) dus misschien een goede om extra op te letten
Ja, B12 in een spray. Maar dat is omdat ik in het verleden ook last had van een B12 tekort. En dat was nog voordat ik vegetariër werd.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 14:20 schreef MaJo het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |