Ik zie het nu pas maar Azië kan ik ook van harte aanbevelen. Op dit moment mijn meestgebruikte kookboek.quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 14:03 schreef Tuindier het volgende:
Ik vind ‘Azie’
En ‘Vegan East’ erg fijne kookboeken!
Zoek eens op vegan gerechten. Daarin kom je sowieso geen ei tegen, en worden ook juist veel peulvruchten (zoals kikkererwten) gebruiktquote:Op woensdag 22 december 2021 22:22 schreef DutchieBre het volgende:
Ik denk er ook over om wat vaker te gaan eten zonder vlees. Waarom? Ik heb een erg slechte huid, heb overgewicht (flink) en wil eigenlijk gewoon wat “gezonder” gaan leven. Ben de laatste weken flink aan het lezen erover en heb het idee dat dit best een positieve wending kan geven aan mijn (ons) leven. Nu loop ik echter tegen het volgende aan: ik heb een erge allergie voor noten/pinda’s en lust (al sinds baby zijnde) absoluut geen eieren. Voor de rest heb ik geen “problemen” met eten what so ever. Vrijwel alle vegetarische gerechten bevatten of ei of noot. Kan iemand mij adviseren hoe ik hier omheen kan werken en toch goed vegetarisch kan eten, al mijn vitamines en mineralen binnen kan krijgen, maar deze twee componenten buitenwegen kan laten?
Thanks, ik ga eens kijkenquote:Op woensdag 22 december 2021 22:58 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Zoek eens op vegan gerechten. Daarin kom je sowieso geen ei tegen, en worden ook juist veel peulvruchten (zoals kikkererwten) gebruikt
Niet zomaar oesterzwamreepjes, maar végan oesterzwamreepjes!quote:Op zondag 13 maart 2022 20:00 schreef Farenji het volgende:
Oesterzwamreepjes, slimme manier om gewone oesterzwam flink duurder te verkopen.
De "vegan"-variant is wel iets goedkoper per kilo, maar verder identiekquote:Op zondag 13 maart 2022 23:11 schreef yinu het volgende:
[..]
Niet zomaar oesterzwamreepjes, maar végan oesterzwamreepjes!
Ik vind paddenstoelengehakt ook best hilarisch. Vegan paddenstoelengehakt, pardon. "Fijngesneden kastanjechampignons, nog niet gekruid zodat je er zelf je eigen smaak aan kan geven" ¤8,30 per kilo. In tegenstelling tot de gewone kastanjechampignons, ¤5,23 per kilo.
Of pindakaasquote:Op maandag 14 maart 2022 08:18 schreef Aether het volgende:
[..]
De "vegan"-variant is wel iets goedkoper per kilo, maar verder identiek
• https://www.ah.nl/product(...)-gesneden-oesterzwam
• https://www.ah.nl/product(...)n-oesterzwam-reepjes
Dit is nog erger dan falafel opeens vegan noemen.
Ik heb gisteren een paar stukken van de broccoli op. Hij was erg lekker. Een stuk minder zwaar dan een normale pizza.quote:Op maandag 14 maart 2022 22:54 schreef Lienekien het volgende:
Dr. Oetker heeft een nieuwe lijn vegan pizza’s. Vorige week in de bonus, dus eens geprobeerd.
De Spinach & Pumpkin Seeds viel tot nu toe het meest in de smaak.
De Veggiemix viel een beetje tegen.
De Broccoli & Mushroom moeten we nog proberen.
Meestal wel rijst of brood/wraps, maar niet altijd. Ik vind bonen en eieren ook een prima combi, vult lekker.quote:Op zondag 20 maart 2022 17:35 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik wist niet dat dit topic bestondVega opgevoed
Vraagje: als jullie peulvruchten gebruiken; eten jullie daar nog iets aan koolhydraten bij (denk aan rijst of pasta of aardappels etc)?
Dat heb ik nog nooit geprobeerd. Wat voor bonen eet je dan?quote:Op zondag 20 maart 2022 18:12 schreef Farenji het volgende:
[..]
Meestal wel rijst of brood/wraps, maar niet altijd. Ik vind bonen en eieren ook een prima combi, vult lekker.
Vanalles, bruine chili zwarte groene of witte, bijv in een pittige chili met tomaat en groente. Geen chili con carne maar con huevos. Roerei of gebakken ei erdoor.quote:Op zondag 20 maart 2022 18:20 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dat heb ik nog nooit geprobeerd. Wat voor bonen eet je dan?
Ik eet niet zo vaak losse peulvruchten, eigenlijk. Ik gooi het vaak door een gerecht heen, en dan is het dus maar net afhankelijk van het gerecht. Als ik ze door een curry gooi, dan eet ik er nog wat naan bij. Maar ik maak ook graag lasagne met linzen in de tomatensaus.quote:Op zondag 20 maart 2022 17:35 schreef ChildoftheStars het volgende:
Vraagje: als jullie peulvruchten gebruiken; eten jullie daar nog iets aan koolhydraten bij (denk aan rijst of pasta of aardappels etc)?
De combinatie peulvruchten en granen in één maaltijd schijnt wel een goede te zijn. Iets met dat je dan een completer aminozuren pakket binnenkrijgt, maar het fijne weet ik er niet van, dat is vast te googelen.quote:Op zondag 20 maart 2022 17:35 schreef ChildoftheStars het volgende:
En dit ja. Losse peulvruchten hou ik niet van, melig. Dus ik gooi ze gewoon overal doorheen. Bijv maaltijd met rijst/pasta/aardappelen/quinoa oid+groente+wat je er verder nog in wil, daar kieper ik dan gewoon altijd ook iets van linzen/kikkererwten/bonen doorheen als extra aanvulling. En ik maak vaak zelf een soort naanbrood van besan (kikkererwtenmeel) voor bij een maaltijd, dat vult ook mega.quote:Op zondag 20 maart 2022 19:06 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik eet niet zo vaak losse peulvruchten, eigenlijk. Ik gooi het vaak door een gerecht heen, en dan is het dus maar net afhankelijk van het gerecht. Als ik ze door een curry gooi, dan eet ik er nog wat naan bij. Maar ik maak ook graag lasagne met linzen in de tomatensaus.
Goed bezig!quote:Op zondag 27 maart 2022 15:27 schreef Sarabi het volgende:
Ik ga ook maar eens mee lezen hier. Al een paar weken geen vlees meer gekocht.
Ik vind het niet zo lekkerquote:Op vrijdag 1 april 2022 09:59 schreef Sarabi het volgende:
De komende tijd zitten we veel in de auto en dan wil ik eigenlijk wraps voor onderweg maken.
Normaal deed ik dan wraps met hummus en plakjes kipfilet. Wat is nu lekker als vervanging? Zijn kipstuckjes koud bijvoorbeeld nog eetbaar/lekker?
In de weekenden lunchen wij met wraps met hummus, tomaat, komkommer, paprika, ei, pijnboompitten en soms ook fetastukjesquote:Op vrijdag 1 april 2022 09:59 schreef Sarabi het volgende:
De komende tijd zitten we veel in de auto en dan wil ik eigenlijk wraps voor onderweg maken.
Normaal deed ik dan wraps met hummus en plakjes kipfilet. Wat is nu lekker als vervanging? Zijn kipstuckjes koud bijvoorbeeld nog eetbaar/lekker?
Elke veganist is automatisch ook een vegetarier tochquote:Op woensdag 18 mei 2022 06:38 schreef quirina het volgende:
Dit topic is het alleen voor vegetariërs of ook voor veganisten?
Dat was bij Piet de Leeuw.quote:Op donderdag 30 juni 2022 07:10 schreef quirina het volgende:
Bij Loetje zou ik al helemaal niet eten. Haha
Die verkochten toen toch ook paardebiefstukken ipv rund.
quote:Op dinsdag 28 juni 2022 21:32 schreef Tourniquet het volgende:
Biefstuk-restaurant Loetje heeft vanaf nu bij 5 vestigingen* de biefstuk van Redefine Meat.![]()
* Amsterdam (Zuidas), Ouderkerk aan de Amstel, Nijmegen, Rotterdam centrum en Eindhoven
https://www.loetje.nl/nl/loetjebiefstuk00
Geert Oosterwijk twitterde daar over:
[ afbeelding ]
Daarna alle "echte mannen" (en een aantal dames) () op Twitter natuurlijk helemaal in paniek "Ze willen m'n vleeeeesch afpakken!!! AAAAAAHHH!!!
![]()
![]()
", maar Geert heeft daar goede reacties op, zie Twitter-draad.
![]()
[ twitter ]
quote:Het mengsel van de diverse ingrediënten door een 3D printer verwerkt. Laagje voor laagje worden dunne lijnen op elkaar geprint zodat een structuur ontstaat die lijkt op de spieropbouw van vlees.
Eerderquote:
Ik denk niet dat er veel vleeseters zijn die een plantaardige biefstuk gaan bestellen. Dit is vooral om ook de groter wordende markt van vegetariers aan te boren, die nu toch misschien wel meegaan als de rest biefstuk bij loetje gaat eten. Hiervoor had je daar in zo'n restaurant niks te zoeken als vegetariër.quote:Op woensdag 20 juli 2022 19:33 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Eerdertoch?
Maar ik me voorstellen dat niet iedereen direct enthousiast is.![]()
Alhoewel...
Het is vooral een product dat vleeseters over de streep kan trekken ook eens een plantaardig alternatief te proberen.
Ik ken dat hele restaurant niet.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 18:24 schreef quirina het volgende:
Ik ga sowieso niet bij Loetje eten. NEIN!
Als je met praktisch eenvoudige recepten bedoelt met ingrediënten die je in de supermarkt kunt kopen, is Lekker en Simpel Vegetarisch misschien wel wat voor jou.quote:Op zondag 14 augustus 2022 21:38 schreef ijs_beer het volgende:
Zag dat de vraag al eerder gesteld was, maar wie heeft er nog aanbevelingen voor vegetarische (of vegan) kookboeken? Het liefst met een beetje praktische recepten.
Dat is een voorbeeld van praktisch idd. Wil best op zoek naar ingrediënten, maar niet altijd.quote:Op zondag 14 augustus 2022 21:47 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Als je met praktisch eenvoudige recepten bedoelt met ingrediënten die je in de supermarkt kunt kopen, is Lekker en Simpel Vegetarisch misschien wel wat voor jou.
quote:Op zondag 14 augustus 2022 21:38 schreef ijs_beer het volgende:
Zag dat de vraag al eerder gesteld was, maar wie heeft er nog aanbevelingen voor vegetarische (of vegan) kookboeken? Het liefst met een beetje praktische recepten.
Zeker die Vegabijbel ziet er goed uit! Ben ook zeker benieuwd naar je tips voor het Isrealische. Misschien leuk voor gelegenheden ofzo.quote:Op zondag 14 augustus 2022 21:58 schreef Meke het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En ik heb ook nog wel wat tips voor Israelisch vega(n)-eten maar die voldoet wat minder aan makkelijk klaar te maken
Een beetje laat maar wellicht heb je er alsnog wat aan; ik vond de vega pulled chicken van de Ap echt prima koud. Heb het samen met wat andere ingrediënten wel een even gebakken, maar uiteindelijk later koud geconsumeerd.quote:Op vrijdag 1 april 2022 09:59 schreef Sarabi het volgende:
Thanks! Zal ik binnenkort eens gaan proberen.quote:Op maandag 15 augustus 2022 19:34 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Een beetje laat maar wellicht heb je er alsnog wat aan; ik vond de vega pulled chicken van de Ap echt prima koud. Heb het samen met wat andere ingrediënten wel een even gebakken, maar uiteindelijk later koud geconsumeerd.
https://www.ah.nl/producten/product/wi493244/ah-pulled-chicken
Goed bezig!quote:Op woensdag 24 augustus 2022 00:30 schreef MaJo het volgende:
Ik heb ook de knoop doorgehakt na steeds meer vega te eten, ik ga helemaal vega
Het is wel even omdenken, we grijpen toch snel naar vlees in snelle gerechten als pasta en Chili con carne. Ik vind niet alle vleesvervangers even lekker dus we moeten op zoek naar alternatieven en dingen proberen.
Ik lees dus graag mee voor meer inspiratie! Man en kind zijn niet vega maar kunnen goed leven met grotendeels vega maaltijden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |